Hello Games teaset komende gratis Frontiers-uitbreiding voor No Man's Sky

No Man's Sky is deze week vijf jaar oud en ontwikkelaar Hello Games viert dit met een teaser voor zijn komende Frontiers-update. Het betreft de zeventiende gratis uitbreiding van het spel. Er zijn verder nog weinig details bekend over de komende Frontiers-update.

Hello Games kondigt komende Frontiers-update aan in een PlayStation-blogpost, waarin het ook terugblikt op de afgelopen vijf jaar. In de bijbehorende trailer staat dat de uitbreiding gratis beschikbaar komt voor alle spelers van No Man's Sky, net als alle voorgaande grote updates die het spel na release ontving. De update zou 'binnenkort' verschijnen. Er zijn verder nog weinig details over de update bekend.

"In sommige opzichten is Frontiers gewoon een nieuwe update, maar in andere opzichten is het een ontbrekend stukje van de sciencefictionfantasie dat we altijd al wilden toevoegen en zeer passend is voor onze vijfde verjaardag", aldus Murray. Hij geeft daarbij aan binnenkort meer details te delen. "Er is nog veel dat we willen proberen. De volgende stap in die reis is niet ver meer. Binnenkort hebben we meer te delen over Frontiers."

No Man's Sky kwam op 9 augustus 2016 uit voor de PS4 en enkele dagen later voor pc. De game werd bij release niet goed ontvangen, vanwege ontbrekende features en prestatieproblemen. De game heeft sindsdien verschillende gratis uitbreidingen gekregen, waarin de game aanzienlijk is verbeterd en ontwikkelaar Hello Games veel nieuwe features heeft toegevoegd.

Tien weken na de release kwam de studio bijvoorbeeld met een Foundations-update die spelers een eigen basis liet bouwen. In 2018 kreeg het spel multiplayer. Inmiddels heeft de game onder andere voertuigen, VR-ondersteuning en een onlinemodus, expedities, bestuurbare mechs en meer uitgebreide onderwaterwerelden. De game is inmiddels ook beschikbaar op Xbox-consoles en het bedrijf bracht vorig jaar een verbeterde versie voor de PS5 en Xbox Series X|S uit.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

09-08-2021 • 20:52

59 Linkedin

Lees meer

Reacties (59)

59
58
37
4
0
16
Wijzig sortering
Ik vraag me af hoe ze dat zo lang volhouden. Vijf jaar lang gratis updates weggeven is geen kleintje voor ze. Hun imago-probleem van de launch zal zo onderhand toch wel weggewerkt zijn?

Blijft het spel goed verkopen? Er zitten toch geen microtranscations in?
Hello Games heeft het voordeel dat het een relatief klein bedrijf is met maar 26 werknemers. Kwa salaris is dat wat? 1-2 miljoen per jaar? In 2018 hadden ze volgens https://www.pcgamesinside...00-between-2016-and-2018/ ruim 70 miljoen in de bank.
Bij elke nieuwe update komt het spel weer in het nieuws en dat zorgt voor boost voor de verkopen. Dit kunnen ze nog jaren volhouden zo.
precies, hier was ik naar op zoek. Bizar dat ze zoveel gratis updates geven en blijkbaar nog steeds winstgevend is. Mooi voorbeeld voor andere games.

Ik heb NMS gevolgd van het begin en zelfs geclaimd dat dit de Mario Bros van de volgende generatie gaat worden. Ik heb de game in de eerste iteratie ook met veel plezier gespeeld en begreep de kritiek wel maar het was wel wat te stevig, veel dingen welke beloofd waren zaten er niet in maar heb mij er zeker wel mee vermaakt voor 40-50hr.

De updates in de laatste 2 jaar hebben mij niet echt laten terugkomen maar lijken vooral nieuwe spelers aan te trekken. Zou toch een enorme verrassing zijn als er een NMS 2 komt, dat lijkt me echt een betere optie dan met eindeloze updates te komen welke dingen toevoegen maar nog steeds niets als een complete AAA game aanvoelt.
ik heb het spel NMS nooit zelf gespeeld, wel het nieuws erover gevolgd, maar wat betreft een NMS2.....als ik daar over nadenk, schiet me eigenlijk maar 1 ding te binnen.

NMS, net als Elite Dangerous trouwens, lijkt me niet het soort spel waarvan je echt een deel 2 kan gaan maken. Waar moet dat 2de deel dan over gaan en moet het allemaal bevatten zonder dat dat aanvoelt als allemaal zaken die prima als update in de originele game geimplementeerd hadden kunnen worden?

Kijk naar Elite.....je had de basisgame, was al vet naar mijn idee, toen kwamen ze met Horizons, wat onder andere toevoegde dat je planeten kon verkennen door er op te landen, daarna kwam Odissey, wat oa een FPS deel toevoegde en kunnen uitstappen en verkennen.

Naast ook nog de nodige grafische upgrades die het heeft gekregen over de jaren, zou ik niet weten wat een deel 2 nou op gebaseerd zou moeten worden.....een andere galaxy? dan zullen critici het een cashgrab noemen, want waarom kan dat niet aan de andere game toegevoegd worden....en zo zal het naar mijn idee met NMS ook zijn.....lijkt mij het nadeel van een allesomvattend spel.
NMS, net als Elite Dangerous trouwens, lijkt me niet het soort spel waarvan je echt een deel 2 kan gaan maken. Waar moet dat 2de deel dan over gaan en moet het allemaal bevatten zonder dat dat aanvoelt als allemaal zaken die prima als update in de originele game geimplementeerd hadden kunnen worden?
Dat soort dingen zei met ook over andere openworldgames, zoals Red Dead Redemption, maar deel 2 is uitstekend ontvangen.
RDR2 is een ander soort open wereld spel dan NMS.

RDR(en 2) zijn redelijk afhankelijk van het verhaal en een gepolijste open wereld. Beide zijn makkelijk te vernieuwen in een sequel, al helemaal als er genoeg tijd overheen is gegaan om technologisch de wereld te updaten (grafisch maar ook AI etc). Er zal zeker een NMS2 komen, maar dat is pas wanneer de technologie ver genoeg geupdate is dat het niet logisch is om het in het eerste deel te steken.

Daarnaast wilt een game-dev soms gewoon met een schone lei beginnen ipv steeds nieuwe content aan een spel plakken. Te veel content en je spel wordt onoverzichtelijk en verwarrend.
Wat is een complete AAA game?
En ze hebben een bijzonder niche product gemaakt en (heel goed) uitgewerkt. Het is heel makkelijk om er aardig wat uurtjes in te besteden.
yep... ik zit nu op 212 uur... en dat is voor mijn doen extreem veel...:)
Ga maar uit van 4 tot 5 miljoen minimaal per jaar voor salaris, huisvesting, hardware, eventuele kosten voor extra diensten zoals boekhouders. En wellicht werken ze met contractors voor delen van de ontwikkeling en komen daar ook nog aardig wat kosten voor bij.
Contractors zijn niet nodig als je het houdt bij uitbreidingen op een bestaande game/engine.
Als je schatting van 5 miljoen per jaar klopt, en als ze inderdaad (in 2018) 70 miljoen op de bank hadden staan, zouden ze dus (zonder enige vorm van omzet of rente) 2018 + (70 / 5) tot 2032 moeten kunnen overleven.

Zo simpel is het natuurlijk niet, en ik vermoed dat er achter de schermen echt wel gewerkt wordt aan een volgende game, maar voorlopig lijkt het best goed met ze te gaan.
Héél veel sales, dus zullen nog wel een grote pot met geld hebben. En elke update kopen mensen het spel weer ofc.
Volgens mij is dit zo'n spel dat vooral verkoopt tijdens steam (en soortgelijke) sales, dus ik vraag mij af of die pot met geld wel zo groot is. Overigens een aanname die vooral gebaseerd is op de leeftijd van het spel, dus ik kan het heel goed mis hebben.

Je laatste opmerking begrijp ik niet helemaal. Waarom zouden mensen het spel steeds opnieuw kopen bij elke update? Maar ik neem aan dat je bedoelt dat met elke update steeds meer mensen het spel kopen.
Blijft het spel goed verkopen?
Blijkbaar.

Ik ga hem ook nog aanschaffen als ik ooit nog een snellere videokaart voor een normale prijs kan krijgen.
Ik draai NMS nog steeds op een GTX 970. Dan ben ik benieuwd waar jij op speelt?
Positieve reclame drijft ook de sales op. Zo nu en dan hebben ze op Steam ook leuke kortingsacties. Er blijft hoe dan ook wat geld binnenkomen. Blijkbaar werkt het ook want ze groeien nogsteeds.
Dat hebben de makers Terraria ook prima kunnen volhouden :)
Toen NMS uitkwam hadden ze 15 man in totaal bij Hello Games werken, en in de eerste maand hebben ze meer dan 40 miljoen binnengeharkt, ondanks de controverse.

Ze zijn nu met ~30 man. Zelfs als je alle loon en huisvesting bij elkaar optelt hebben ze al die jaren aan die eerste maand aan inkomsten nog steeds genoeg gehad :P

Ik heb ergens gelezen dat de totale inkomsten anno 2021 ver boven de 100 mil zitten, dus ik denk dat ze qua geld zelfs voor de komende 5 jaar nog wel goed zitten hoor, zelfs al verkopen ze niets meer.
Niet vergeten dat de controverse juist was omdat deze game zo'n enorme hype had. Er werd enorm veel verkocht in het begin.
En toen klopte de belastingdienst aan voor de omzet belasting
In de VK was die rond de 20%. Ze hadden daarna nog 32 mil over :)
Hun imago-probleem van de launch zal zo onderhand toch wel weggewerkt zijn?
Niet echt. het issue is dat de meeste potentiële klanten alleen maar de negatieve informatie hebben meegekregen, niet het 'nieuws' over elke update...

Nu ben ik niet iemand die dat heeft gemist, maar ze hebben nog steeds een slechte reputatie ivm. troep beloven en dan bij release een uitgeklede game uitgeven. Net als CD Projeckt Red nu ook een slechte naam heeft, ook al is het gros van de (performance) issues opgelost.
Dit hebben ze inmiddels helemaal goedgemaakt anders hoor. Op steam zijn de reviews van slecht naar behoorlijk goed gegaan.
Een hoop EA games hebben op Steam een rating van Very Positive, dat maakt niet dat EA niet opeens een positieve reputatie heeft. Daarnaast is het voor de game alleen recent Very Positive voor NMS, daarvoor Mixed. Dat is na jaren patching niet boven Mixed uitgekomen, dat betekend dat het heel veel hele slechte reviews heeft gehad. Dat poets je niet even weg door na jaren uit te geven wat je bij release heb belooft (met de vraag of ze nu wel alle beloofde/geïnsinueerde features hebben geïmplementeerd).

Het is niet alsof er geen andere games zijn in hetzelfde genre... het is niet alsof ik er een hekel aan heb, maar er staat nog heel veel op de lijst om te spelen waar een minder slecht gevoel aan vast zit.
toch als je reviews zoekt op youtube kom je eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen.

steam alleen bepaald niet of of ze reputatieschade hebben, ja als daar veel negatieve reviews stonden dan is dan niet gelijk weggewerkt maar dat wil niets zeggen over het algemene gevoel.

Bovendien staat steam reviews nu ook niet gelijk bekend om zijn betrouwbaarheid, genoeg lui die daar maar wat gaan ranten.


en even benieuwd welke games vallen ongeveer in dat zelfde genre dan?

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 10 augustus 2021 11:13]

En toch weet ik direct van de gebroken beloften als ik No mans Sky hoor, hoe goed die reviews ook zijn.

Steam reviews moet je, net zoals Tweakers reviews, met een flinke korrel zout nemen. Gamers zijn niet zo kritisch meer.
Dat kan, tevens denk ik dat je daarin niet de enige bent, maar inmiddels is het jouw verlies als je in het verleden behaalde resultaten een garantie laat zijn voor de toekomst. Het spel is inmiddels de moeite van het spelen (meer dan) waard en ook dát sentiment heeft momentum en draagvlak onder spelers of potentiele spelers van het spel. We zitten hier ook met nieuwsgierigheid de comments van anderen over deze updates te lezen op tweakers, toch?

De geschiedenis is duidelijk en kan/mag ook veroordeeld worden, maar als niemand ooit een kans mag krijgen om zichzelf te 'redeemen' en we nooit een flinke fuck-up mogen maken, dan zouden velen van ons waarschijnlijk geen werk meer hebben.
Volgens mij zullen de meeste mensen die überhaupt wisten wat ze allemaal beloofd hadden voor release ook wel meegekregen hebben dat er ondertussen heel veel updates geweest zijn hoor... Als je niet iemand bent die op zijn minst een beetje het game nieuws volgt dan betwijfel ik dat je om een of andere reden toen wel alle nieuws van deze game mee kreeg.
Kun je inmiddels al iemand "tegenkomen" in deze wereld of is dat deel nog steeds belofte? Ik vond de 1e release veel belovend, maar heb daarna niet meer gespeeld.
Je persoonlijke visie zal hier echt niet representatief zijn voor gamers in het algemeen. No man's sky staat in de game wereld juist bekend als het voorbeeld van een redemption story.

Met regelmaat kom je games tegen die bij launch toch wat tegenvallen, waar reviewers dan een verwijzing maken in de richting van 'wie weet krijg je hier een no man's sky achtige turnaround'.
Je moet als gamer echt onder een steen hebben geleefd wil je niet meegekregen hebben dat NMS na de launch enorm verbeterd is.
Nu ben ik niet iemand die dat heeft gemist
Nou vind je jezelf blijkbaar heel oplettend, maar als jij denkt dat zo veel gamers gemist hebben dat NMS gigantisch verbeterd is, dan ben je blijkbaar niet zo oplettend als je zelf denkt.

Uiteraard ben je vrij om het werk van Hello Games links te laten liggen, maar ga er niet van uit dat iedereen je mening deelt en 0 vertrouwen heeft in de studio. Ik speel het zelf overigens niet maar ben wel bekend met het verhaal om NMS heen en zou als ik meer tijd had het gerust eens willen proberen.
Nou vind je jezelf blijkbaar heel oplettend, maar als jij denkt dat zo veel gamers gemist hebben dat NMS gigantisch verbeterd is, dan ben je blijkbaar niet zo oplettend als je zelf denkt.
'Gamers' zoals jij die bedoelt zijn niet de potentiële klanten groep waar ik het over heb. De 'gamers' waar jij het over hebt volgen het gamer nieuws op bv. Tweakers.net of via andere kanalen. Dat is slechts een relatief kleine groep, niet alleen is die groep zelf al klein, NMS is ook nog eens een behoorlijk niche product. De groep waar ik het over heb zal jou beter bekend staan als 'dirty casuals' die zo nu en dan een spelletje spelen, maar niet zich verzuipen in het game/tech nieuws. Die hebben hoogstens de game bij release voorbij zien komen en daaromheen de puinzooi opgevangen (zoals toen de zwaar negatieve reviews op Steam). Denk je nu echt dat die mensen voldoende informatie sindsdien hebben opgevangen om dat nare gevoel van jaren geleden weg te branden?

Omdat er Lemmings zijn betekend nog niet dat iedereen een Lemming is. Zo zijn er ook mensen die nog steeds (blind) vertrouwen hebben in EA of Activision/Blizzard...

Ik zeg trouwens niet dat NSM niet is verbeterd.
Nu ben ik niet iemand die dat heeft gemist, maar ze hebben nog steeds een slechte reputatie ivm. troep beloven en dan bij release een uitgeklede game uitgeven.
Ik heb NMS vanaf het begin meegemaakt en ik heb een andere mening.
Helo Games kan gewoon helemaal geen games maken. Ze maken leuke grafische demos maar hebben werkelijk geen enkel idee wat te doen met de wereld die ze maken/genereren. De activiteiten die je in het spel onderneemt leiden eigenlijk nergens toe. Ja, ze leiden ertoe dat je efficienter kunt minen. Maar al dat upgraden doet eigenlijk heel weinig voor de gameplay. Ik deed de upgrades omdat ze te doen waren en niet omdat het een doel had ofzo. Vreselijk oppervlakkig allemaal met overal eigenlijk precies dezelfde meuk te vinden.
Het is ook deels goodwill opbouwen voor toekomstige titels.

Hello Games staat nu bekend als een bedrijf dat ongeacht tegenslag een goed product in handen van de spelers probeert te krijgen.
DAT! Alleen al het deel dat men iig probeert om een goed product af te leveren. Game liefhebbers die games maken voor game liefhebbers, zo voelt het! Dit in tegenstelling tot de opgepoetste drollen die EA en andere AAA Game studios afleveren. Ik ben nog steeds bedroefd dat er geen serieuze Sim City meer is.
voor de mensen die willen weten hoe no man's sky is in 2021 het is veel & veel beter dan de no mans's sky van 2016, ze hebben alles gefixt kwa wat er te fixen valt er zijn betere graphics, planeten noem het maar op ze hebben het echt omgedraaid naar een mooi spel..
En hebben ze ook alle beloftes van voor de release geimplementeerd ondertussen? ...
Deze lijst is ondertussen ook al weer een jaar oud, maar toont goed aan dat ze er zo goed als zijn:
https://www.reddit.com/r/..._of_promised_features_in/

[Reactie gewijzigd door efari op 9 augustus 2021 23:27]

Deze lijst is outdated, ik zie er een aantal dingen op staan die er ondertussen ook al in zitten, zoals de grote zand wormen.
Nee, dat zeker niet. En zal ook waarschijnlijk niet komen. Ik heb het vele malen bij meerdere updates gespeeld, maar waar NMS goed in is dat je het gevoel krijgt dat je nog veel moet doen, en dat er nog veel te ontdekken valt. Maar eigenlijk alles wat in het spel zit, is eigenlijk niet nodig, heeft geen doel, of is niet goed uitgevoerd.
Als je vraagt aan mensen die het nu spelen en die zeggen allemaal dat het een ontdekking en creative bouwspel is. Daar is niets op tegen, maar zo is het spel in 2016 natuurlijk niet aangekondigd. Ga je bijvoorbeeld survival spelen, ja dat is voor de eerste 15 min, en dan is het survival voorbij.
Wat ik mis is echte spannende uitdagingen, maar die zijn er niet veel. Vele planeten zijn gewoon hetzelfde, alleen een beetje anders met planten en dieren. De AI is gewoon slecht als je het al een Ai mag noemen.
Soms voelt het als een rijk gevuld Facebook game, met verslavende onderdelen, en waar je soms velen uren insteekt, en dan denkt, wat heb ik nu eigenlijk gedaan.
Als je nu naar Empyrium Galactic survival kijkt, is dat veel meer de belofte die toen NMS maakte.Alleen jammer dat het een kleine studio is, en dat die game nog lang niet af is, maar toch al beter is als NMS.
Maar dit is natuurlijk mijn mening. :)

[Reactie gewijzigd door AlfABetA op 10 augustus 2021 13:23]

Ik kan mij helemaal vinden in je opmerking.

Mijn grootste struikelblok met de game is dat er te weinig variatie in de planeten zit en dat ze allemaal lelijk zijn. Het recept is nagenoeg identiek voor elke planeet. Daarom heb ik geen zin in het verkennen van die planeten en stop ik na een paar uur spelen. Ik had graag meer variatie gezien: grote bossen, grote kliffen, watervallen, neergestorte ruimteschepen die je ECHT kunt verkennen, etc.

Ik heb nog nooit met mijn mond open en een WOW-gevoel naar mijn scherm zitten te staren vanwege mooie vergezichten of een schitterende alien natuur of cultuur.

En ik probeer het spel na elke update of elk jaar wel weer eens een keertje te spelen.
Ik heb nog nooit met mijn mond open en een WOW-gevoel naar mijn scherm zitten te staren vanwege mooie vergezichten of een schitterende alien natuur of cultuur.
Toch zit het er echt wel in ;)

Wat voorbeelden:

https://www.reddit.com/r/...p1hq5o/some_screenshots_3
Ik heb het spel bij launch gekocht en was er toen snel op uit gekeken, en ik was niet de enige. Wanneer ik de trailer in het nieuwsbericht bekijk, is het precies wel de moeite om weer op te pikken! Na de update de disk nog eens in de PlayStation steken :)
Paar keer de gedachte gehad om het spel weer te installeren maar op een of andere manier geen zin om weer opnieuw te beginnen. Inderdaad zou het spel een 2e kans verdienen als ik de beelden zie
Nice. Ik heb hem ooit pre-VR update eens een paar uur gespeeld en het beviel me wel (een hoop van de initiele kritiek was toen allang opgelost). Maar het kon me niet superveel boeien.

Niettemin is er nu VR en nog een hele hoop andere gratis updates die ik sindsdien gemist heb. Dus toch maar weer eens aanslingen. Ik vind het echt goed hoe ze dat zo blijven doen.

Mijn favoriete space-game is Elite Dangerous maar dat begint me juist erg tegen te vallen. Odyssey bracht eindelijk het lopen op planeten maar met zoveel problemen dat ik er niet veel aan vind. En VR hebben ze laten vallen voor die update, wat ik enorm veel gebruik, en ook komen de interieurs van schepen niet waar iedereen op zat te wachten. Ben er een beetje klaar mee. Ik ben blij dat er ook games die echt naar succes toewerken.
Dit is een beetje waar ik ook mee zit. Elke update slinger ik no mans sky weer aan, maar ben er na een aantal dagen toch weer op uitgekeken, meer als verkennen en verzamelen is het toch niet echt. Elite dangerous houd mij langer geboeid, maar de Odyssee update viel tegen (met updates is het nu wel wat beter geworden)
Fly safe o7

[Reactie gewijzigd door purrple op 10 augustus 2021 06:48]

Blij mee! Blijf het nog steeds spelen en de updates zijn altijd welkom! Benieuwd wat er gaat komen
Ik had No Mans Sky gekocht, direct gerefund en een paar jaar later toch weer gekocht met veel plezier! Weinig developers die zo lang blijven doorgaan op een gefaald project. Wat mij betreft heeft Helo games het allang goed gemaakt en mogen ze best wat gaan vragen voor hun DLC's
Ik heb de game ooit eens in een sale gekocht voor een euro'tje of 15.
Er was veel om te leren, maar toen ik eenmaal de basis te pakken had, zat er bij mij binnen no time 200+ uren in.
Nu inmiddels alweer even gestopt, maar als ik dit dan zo zie krijg ik alweer zin om de boel weer eens te exploren!
Het is anders niet alleen lof hoor wat de updates betreft. Ik had ooit een mooie basis gebouwd op een (voor mij) ideale planeet, totdat met een update de stats van planeten werden gerandomised. Toen stond mn basis opeens op een planeet met hittestormen :/
Ze hadden een rotstart achter de rug maar als je nu ziet met hoeveel passie en liefde zij in een spel hebben gestopt om het tot een succes te krijgen....petje af hoor.

Daar mogen nog een hoop ontwikkelaars wat van leren.
Anoniem: 508592
@HSG10 augustus 2021 08:15
Precies. Hier kunnen menig tripple a studios een voorbeeld aannemen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee