Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 192 reacties

Ruim een op de tien Nederlanders had in het laatste kwartaal van vorig jaar een abonnement op videostreamingdienst Netflix, zo stelt Telecompaper op basis van een eigen onderzoek. Daarmee is Netflix de grootste aanbieder van video-on-demand in Nederland.

Telecompaper deed onderzoek naar de populariteit van streaming-videodiensten in Nederland. Zogeheten over-the-top-diensten als Netflix doen het goed volgens het onderzoek onder 6200 Nederlanders tussen de 12 en 80 jaar. Netflix is de duidelijke marktleider; ruim een op de tien Nederlanders had in het vierde kwartaal van 2014 een abonnement op de videodienst, omgerekend circa 865.000 huishoudens. Telecompaper tekent daar wel bij aan dat ongeveer een kwart van de ondervraagden nog in de gratis proefperiode van een maand zat. Wel zou zes procent van de Nederlanders overwegen om binnen zes maanden een abonnement te nemen op Netflix.

Telecompapers schatting van 865.000 Netflix-abonnees in het laatste kwartaal van vorig jaar ligt lager dan een schatting die onlangs door The New York Times werd gepubliceerd. De Amerikaanse krant kwam toen uit op een aantal van 914.000 abonnees eind 2014. Dit cijfer is afkomstig van marktonderzoeksbureau IHS en zou geen proefabonnementen meetellen, noch account sharing. Netflix zelf geeft geen cijfers over zijn precieze aantal abonnees per land.

Diensten als Videoland, dat deel uitmaakt van RTL Nederland, en NLziet, een platform van de publieke en commerciële omroepen, zouden een veel kleiner marktaandeel dan Netflix hebben. Precieze cijfers hierover wil Telecompaper, dat een deel van zijn inkomsten haalt uit de verkopen van marktonderzoeken, niet geven.

Uit het onderzoek blijkt verder dat vooral jongeren onder de twintig veel niet-lineaire content consumeren, waarbij voornamelijk smartphones en tablets worden gebruikt. Een jongere zou dagelijks circa 107 minuten video op zijn mobiele apparaat bekijken.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (192)

Bij Netflix moet je geen films en series kijken met de gedachte, nu ga ik eens het nieuwste seizoen van Game of Thrones kijken want dan zul je teleurgesteld worden. Gebruik Netflix op een andere manier. Kijk wat er wordt aangeboden en staar je niet altijd blind op de nieuwste films en series.
Netflix moet je inderdaad niet zien als een IMDB met streamfunctie, maar als je een serie wordt aangeboden en het blijkt dat er wel nieuwe content ís, maar je alleen de oude mag zien, dan voelt dat gewoon vervelend. Vooral wanneer de content wel al is aangekocht door Netflix, maar door organisaties in NL wordt tegengehouden.

Ook wordt de content niet goed gepresenteerd. Ik kan geen films/series selecteren en aangeven dat het niks voor mij is, dus 9 van de 10 dingen in beeld sla je over. En als je dan door 100 dingen of meer hebt gebladerd, dan ben je zo overdonderd door het aanbod dat je niet meer weet wat er aan het begin stond en zit je ook nog eens vast in het negatieve "nee, niks voor mij"-gevoel. Met als resultaat dat ik in de helft van de keren dat ik Netflix opstart, ik toch maar naar m'n downloadmap op de pc uitwijk.

En als je dan een keer gaat kijken naar het Amerikaanse aanbod, dan voel je je wel een beetje genept. Netflix is voor mij dan ook iets voor erbij, omdat het af en toe makkelijker is om iets aan te zetten zonder dat je er moeite voor hoeft te doen.

Ik was altijd heel blij met Netflix, maar ik heb nu het gevoel dat ik het meeste wel heb gezien en dat ik toe ben aan een slimmer programma dat beter aansluit op mijn wensen; een programma dat beter kan adviseren in plaats van talloze schermen met dingen die ik niet hoef te zijn. En ik denk dat voor andere gebruikers het totaalaanbod flink omlaag kan en dat de bespaarde kosten mogen worden geïnvesteerd in het actueel houden van series.
Het ratingsysteem is aanwezig op de site -> als je ingelogd bent, klik op "kijkprofiel". Daar kun je (redelijk) snel aangeven wat je wel / niet leuk vindt of aangeven dat je het niet gezien hebt. En hiermee bouwen ze je jouw aanbevelingen op.
Ehm er staat onder de rating gewoon een "not interested" knop hoor.

edit:
Voor de volledigheid een screenshot

[Reactie gewijzigd door BrutalDave op 15 april 2015 19:11]

1 ster is "Ik kan geen films/series selecteren en aangeven dat het niks voor mij is". Komt dan niet meer terug. 2 heb ik zelf ook nooit terug gezien.
Leuke workaround, maar dan zou je dus kunnen zeggen dat er geen ratingsysteem is :P
Bovendien duurt mij dat te lang. Een W8-systeem o.i.d. waar je met rechtermuisknop alles dat je wilt selecteren snel kunt selecteren en met de spatiebalk in 1 keer weghaalt zou lekker zijn.
En het lijkt me dat dit invloed heeft op andere gebruikers, dus dan krijg je zo'n IMDB-systeem waarbij een stem op 1 ster alleen maar betekend dat de film niet bij de kijker pastte.

[Reactie gewijzigd door Ample Energy op 15 april 2015 14:10]

1 ster staat voor mij gelijk aan waardeloos, is maar hoe je het ziet denk ik.
Maar inderdaad geheel uit de lijst kunnen halen zou ook prettig zijn.
Alle Netflixen bij elkaar is een enorme ber content met grote hoeveelheden bagger (die swamp logger discovery meuk en volgens mij heb ik de kardashians ook wel eens voorbij zien komen)
Wellicht dat er uiteindelijk plugin-ondersteuning o.i.d. komt. "GoT approved" met een automatische blokkade van bagger en een 'Recommended for you'-lijst met alleen titels uit het filmtopic :P
Ik zie een Tweaker uitdaging :)
Het is dan ook een soort videotheek. Daar ging je vroeger ook een keuze maken uit het aanbod :)
Echter ging je daar wel heen om die ene nieuwe blockbuster te huren zodra je op TV zag “Nu te huur op VHS en DVD!”
Althans, dat was wanneer ik naar de videotheek ging, andere films zag ik wel toevallig in een willekeurige winkel liggen.
Als ik Netflix zou nemen, zou het mij wel gaan om nieuwe content, omdat ik ontzettend veel series volg en films heb gezien.
Dus? Je maakt dus toch nog steeds gebruik van het aanbod dat aanwezig is? Zo zie ik Netflix ook exact dezelfde reclame maken voor bijvoorbeeld Better Call Saul met de kreet: "Nu op Netflix!"

Daarnaast komen er ook stiekem aardig wat nieuwe titels op Netflix ;)
Better Call Saul wordt door Netflix gemaakt. Dus als rechtenhouder, kunnen zij direct het beschikbaar maken voor ALLE landen.
Wanneer zij de uitzendrechten van derden moeten krijgen, dan gaat dat wat moeizamer en moet dat (veelal) per land. En soms hebben de houders contracten met uitgevers, waardoor eerst op een DVD release moet worden gewacht. (Of een andere sullige reden)
Daarom duurt het soms langer voordat een recente bioscoopfilm op netflix beschikbaar is dan voorheen bij de videotheek. De oude contracten verliezen direct klanten aan netflix ipv de extra inkomsten uit DVD verhuur.
Nee, daar zit je fout. Better Call Saul wordt door Sony geproduceerd en door AMC uitgezonden. Netflix heeft de uitzendrechten daar weer voor gekocht voor o.a. Nederland en Belgie.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Better_Call_Saul
waardoor eerst op een DVD release moet worden gewacht
Maar niet op de Blu-ray release?
Klopt, maar in de videotheek kwam elke film in de videotheek nog voor ze in de winkel te krijgen zijn. Bij Netflix soms wel heel vlot, maar meestal pas na een bijzonder lange tijd, dus nee, het is absoluut niet hetzelfde idee als een videotheek.
(Videotheken wagen vrijwel gelijk qua aanbod)
Een videotheek had ook niet alles hoor :')
Het mooie van netflix vind ik persoonlijk juist het "diverse" aanbod. Altid als je opstart (zeker nu!) is er wel weer wat nieuws wat mischien interresant is voor je. ik meerdere weekenden alleen maar docu's gezien over WW2. Daarnaast ook erg veel "onbekende" series die toch erg goed blijken te zijn (en uiteraard netflix original's)

Het is zoals je zegt geen VoD dienst, maar gewoon een soort abbo op de videotheek, maar dan in zijn digitale variant.
Klopt en zeker ook tussen de series uit Europa (met name Engeland en Scandinavië) zitten werkelijk briljantjes.

En vooral bij films heb ik het gevoel dat er een hoop gerouleerd wordt. Maar met een Pathe Unlimited pas (bioscoop) op zak, kijk ik eigenlijk alleen maar series op Netflix. En daarvoor is het geweldig.

Wat ik persoonlijk erg toejuich, is dat Netflix heeft aangegeven nieuwe seizoenen te maken voor series die al gestopt zijn, maar waar nog wel veel vraag naar is. Zoals ze bijv gedaan hebben met The Killing.
Er zit niets voor jou bij? Echt helemaal niets? Van alle genres is er wel wat. Er zijn van oude dingen (Starscape bijv) tot hele nieuwe dingen (Better Call Saul) aanwezig. Daarnaast is Netflix de enige menier waar ik van weet (wat ook lekker werkt) dat je bepaalde dingen in 4k kan kijken (tenzij je gaat dowloaden).

Netflix is geniaal en hoe televisie al jaren geleden had moeten zijn. Werkt snel, overzichterlijk, on demand en fatsoenlijke beeldkwaliteit.

De TV app mag wel wat gebruiksvriendelijker en ze mogen het aanbod wel aanvullen met wat de VS en Canada wel beschikbaar heeft (breder aanbod, nog meer 4k materiaal en 3d films).

@lkink
Ja imo ook debiel dat dat niet kan. Stoor mij er ook aan. Log eerst in om te kijken wat wij aanbieden (en voor sommigen überhaupt wat zij doen) of maak een account aan met 1 maand trail.

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 15 april 2015 15:09]

Er zit niets voor jou bij? Echt helemaal niets?
Geen idee. Ik kan zonder aanmelding helemaal niet (officiëel) zien wat ze aanbieden, en een bedrijf dat zo geheimzinnig doet over wat ze nou eigenlijk verkopen vind ik, excusez le mot, debiel.
Dat is niet van Netflix zelf. Een bedrijf dat mij niet eens zelf wil vertellen wat ze nou eigenlijk verkopen vind ik wat vreemd.
Helemaal mee eens. Ik snap echt niet hoe je zo debiel moet zijn om niet tenminste even een eenvoudige listing van het aanbod te plaatsen.

Bij Amazon, iTunes, Sony PSN, Apple store, etc etc kan je toch ook gewoon het aanbod zien?
En hoe stel je voor dat Netflix je een maand gratis aanbiedt zonder in te loggen?
Je CC moet je inderdaad geven, maar een reminder aan jezelf dat je moet opzeggen net voor de gratris maand om is, lijkt mij niet zo moeilijk...
Ze zouden al wel een lijst met films / series kunnen geven. Dus zonder inloggen kun je wel door de catalogus bladeren, maar niet kijken. Wil je kijken, dan moet je inloggen of een (gratis) account aanmaken.
Hoe moet Netflix dan weten wanneer jouw gratis maand om is? Daarnaast moet je 18+ zijn voor Netflix en mag je eigen verantwoordelijkheid verwachten.
En hoe stel je voor dat Netflix je een maand gratis aanbiedt zonder in te loggen?
Ik hoef helemaal geen maand gratis, ik wil eerst weten een maand gratis wat. Gewoon een lijst op het internet donderen van 'Dit bieden we aan'. Dat is toch niet zo moeilijk?
En hoe stel je voor dat Netflix je een maand gratis aanbiedt zonder in te loggen?
Tip voor je; kijk eens naar hoe Amazon of bol.com het voor elkaar krijgt om te tonen wat hun aanbod is, zonder dat ik daar ingelogd hoef te zijn 8)7
Het mooie is dat ik ook steeds meer nieuwe content zie op Netflix. Vorig jaar kwamen veel langzamer nieuwe films erop.
Wat ik wel jammer vind is dat sommige series nu niet meer als volledig seizoen erop komen. Marketing technisch slim, maar wil toch liever binch watchen. Bijvoorbeeld Better Call Saul, een Netflix original, maar die wordt niet zoals andere Originals volledig op Netflix gezet.

Ben ook benieuwd wat voor nieuwe features of content eraan komt. Want ze gaan binnenkort veel investeren en aankopen: http://www.fwdmagazine.be...ljard-dollar-in-zichzelf/ Van 1,5 miljard kan je wel aardig wat nieuwe series maken en goede films kopen.
Diensten als Videoland, dat deel uitmaakt van RTL Nederland, en NLziet, een platform van de publieke en commerciële omroepen, zouden een veel kleiner marktaandeel dan Netflix hebben. Precieze cijfers hierover wil Telecompaper, dat een deel van zijn inkomsten haalt uit de verkopen van marktonderzoeken, niet geven.
In andere media staat dit:
Concurrerende diensten als Videoland Unlimited en NLziet scoren beduidend minder hoog met respectievelijk circa 105.000 en 50.000 abonnementen.
bron: http://www.telegraaf.nl/d...ienst_in_Nederland__.html
http://www.nu.nl/internet...n-abonnement-netflix.html

[Reactie gewijzigd door DNA_Saint op 15 april 2015 13:17]

Het vervelendste is als je een serie zit te binge-watchen, en Netflix heeft het laatste seizoen niet, terwijl dat al wel hoog & breed uitgezonden is...
Netflix heeft ze wel maar geen rechten verworven voor Nederland. Als je op de Britse of Amerikaanse Netflix zit is er opeens veel meer beschikbaar. In feite moeten we wachten omdat SBS e.d. nog meer betalen om herhalingen uit te zenden. Hier is wel een oplossing voor (Hola) maar daarmee omzeil je de rechtenmaffia.
Andersom gebeurt overigens ook. Pretty Little Liars is in Nederland volledig bij (5 seizoenen op Netflix).

Toen ik 'per ongeluk' op de Amerikaanse versie zat, stonden daar maar 4 seizoenen.

Apart, maar fijn voor hier, uiteraard!
Af en toe gebeurd dat ja. Op Blu-ray had je dat ook b.v. met Prison Break. Hier hele season, in US alleen season 1 en 3.
Klopt, want een andere zender heeft de rechten om die serie als eerste te mogen uitzenden. Daarna pas is Netflix aan de beurt om mee te kunnen bieden voor die rechten.

Bij nieuwe series zien we die al direct verschijnen gezien er geen bestaande uitzendcontracten voor zijn.
Of nog erger, midden in het seizoen verdwijnt de hele serie omdat de contractperiode waarin Netflix mag vertonen is afgelopen voor jouw regio.
Het gaat de laatste tijd HARD met nieuwe films, AAA films die soms net uit is... Het gaat gelukkig goed met Netflix :D
Helaas verdwijnen er ook net zoveel films als dat er bij komen. Heb al meerdere keren dingen uit mijn to-watch-list zien verdwijnen.
Kan nog niet zeggen dat ik titels mis, maar er zullen er inderdaad verdwijnen. En dat is maar goed ook, stel je voor dat RTL nederland een lifetime licentie heeft op een bepaalde serie? Dan staan andere aanbieders direct buitenspel.

Welke titels mis je? Kun je een paar voorbeelden noemen?
Er worden elke maand talloze titels verwijderd... Zoek maar eens op Google naar 'verwijderde titels netflix'...
Er worden elke maand talloze titels verwijderd... Zoek maar eens op Google naar 'verwijderde titels netflix'...
En daar ligt voor mij het grootste hekelpunt bij Netflix.
De gebrekkige communicatie over wat wel en niet te zien is.
Alles moet je via externe websites opzoeken.
Bij mij staat toch duidelijk een uiterste datum dat een bepaalde titel te zien is als deze binnen 2 maanden gaat verdwijnen...

Maar het moet gezegd, Netflix heeft geen makkelijk overzicht van nieuwe titels of verwijderde titels. Maar dat heeft een videotheek ook niet per sé. Ik zie Netflix dan ook meer als een videotheek. De vergelijking is hier ook al eerder gemaakt. Wil je een digitale video databank met films die jij wilt, dan zul je de titels aan moeten schaffen en moeten opslaan. Ook al worden titels regelmatig verwijderd en ook al is de informatievoorziening niet heel erg transparant, het is en blijft een koopje voor ¤9,00 per maand.

Veel mensen gaan ook de vergelijking maken in de zin van 'als ik voor 8 euro per maand een usenet abo neem dan heb ik meer aanbod voor minder geld' maar het is en blijft illegaal. Voor een legale oplossing is ¤9,00 per maand echt waanzinnig goedkoop. Geen limiet op wat je kijkt, geen inferieure beeldkwaliteit, maar altijd gewoon goed. Geen gezeur. Kiezen en kijken... Ik kan me niet herinneren dat de videotheek ooit zo goedkoop is geweest...
Dat is niet van Netflix zelf, waar hierboven op werd gedoeld...
mijn vaste videotheek had anders gewoon een mapje met films, en we kregen elke week het lijstje met de te verwachte video's

Maar je moet dat niet met elkaar vergelijken, de techniek is verder gegaan, en een database hebben ze al, waarom niet openbaar maken dan ..
Eens. Absoluut. Maar ik wilde alleen maar zeggen dat dat geen tegenargument is voor de prijs bijvoorbeeld...
Ik gebruik altijd deze pagina om recent toegevoegde titels te bekijken:
https://www.netflix.com/L...3Dall%26nRR%3DarrivalDate
Het is niet zo dat als Netflix het mag aanbieden, dat een andere partij dat niet mag hoor. Nouja, misschien soms, ze moeten gewoon betalen voor het aanbieden, als het amper tot niet gekeken wordt, dan stoppen ze de overeenkomst m.b.t. die film.
Ligt er net aan wat voor type contracten, en de voorkeur van een zender gaat altijd naar de exclusiviteit contracten. Er zijn dan ook maar nog maar weinig syndicated series. Helemaal vergeleken met vroeger.
Wel in Vlaanderen was tot voor kort 1 uit de 3 (nu 6?) films beschikbaar van The Lord of the ring ... Avatar, Star wars, ...

Ik mis heel veel bekende -oude- films ik begrijp niet waarom ze die films niet "opkopen" daar kunnen toch geen grote bedragen meer voor worden gevraagd ?
Nieuwe series zijn makkelijk in het assortiment op te nemen, daar zijn nog geen bestaande afspraken/contracten over die in de weg zitten. Andere contracten zijn inmiddels verlopen waardoor Netflix mee mag bieden.

Die series die er niet in 1x op komen zijn allemaal series die momenteel op de Amerikaanse zenders worden uitgezonden (Bijvoorbeeld Better Call Saul door AMC). Netflix heeft de Nederlandse uitzendrechten waardoor die per week worden bijgewerkt. Doen ze juist goed, anders zouden ze moeten wachten tot het hele seizoen is afgelopen.Heeft niets met een marketing strategie te maken maar meer met het werken met de middelen die je hebt.

De komende tijd zal de content die wordt toegevoegd in een stijgende lijn toenemen.

Edit: Better Call Saul is géén Netflix original maar wordt door AMC uitgezonden. Netflix heeft wel de exclusieve uitzendrechten in een aantal landen.

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 15 april 2015 13:14]

Sommige seizoenen worden nu door andere aanbieders aangeboden waardoor je versplintering krijgt. Broadchurch seizoen 1 staat op Netflix en seizoen 2 bij videoland. Dat lijkt mij toch erg onwenselijk... Hopelijk gebeurt dit niet met meer series.
Better call saul is van AMC, niet Netflix, die sponsoren/licenseren het overal waar AMC niet uitzend. BCS staat ook niet op Netflix US.
Dus die zitten vast aan zendschema van AMC.
Better Call Saul, is geen netflix original maar van AMC america, en dan moet ook netflix wachten totdat AMC het uitzend, waarna het 1dag later bij netflix tezien is.
Moet ik me nu met mijn 27 jaar ouderwets gaan voelen? Ik kan er nog steeds van genieten om in de zetel te zitten en geduldig wachten tot het programma op TV begint. Elke avond begint bij mij met het doorbladeren van de EPG om mijn tv-avond (al dan niet met automatisch zappen) uit te stippelen.

Nu ja ik ben dan ook een van de mensen die graag een fysieke CD in zijn CD-speler steekt om zo een heel album uit te luisteren. Of hoe voor mij zaken uit de jaren '90-'00 al retro blijken te zijn.
Ik ben ook 27 en erger mij juist rot aan huidige tv zenders, een beetje maar iets voorgeschoteld krijgen en dat moet je kijken(als je tv wil kijken).
Muziek heb ik ook niks meer mee via cd of iets al heel lang niet meer, gewoon via spotify of de pc afspelen digitaal veel makkelijker.
Om maar niet te beginnen over de tergelijk irritante reclames die overdreven lang duren, waarvan je je de tering schrikt omdat het geluid verschil van de reclame tegenover de film een factortje 3 hoger is soms.
Dat inderdaad ook nog eens en op zich reclame is niet erg, maar vroeger had je nog grappige reclames enzo nu valt dat heel erg mee.
Nu als je een film op start op vrijdag avond op sbs als voorbeeld om half 9 ben je rond 11 uur klaar, ze gooien er tich reclames door dan nog een keer shownieuws enzo er tussen door.
Reclames zijn niet zo zeer het enige probleem inderdaad, vroeger had je gewoon hilarische ‘Even apeldoorn bellen’-reclames, van die reclames die je keer op keer kan kijken, maar nu is het alleen maar neppe voice-acting reclames uit het buitenland.
Ik kijk zelden tv, zag laatst een humorloze en zinloze even apeldoorn bellen reclame. Er gebeurde niet eens wat.

Wat een drama, nooit meer kabel voor mij, netflix en de rest maar torrenten.
Daar heeft Discovery nogal een handje van.
Of je ouderwets bent moet je zelf bepalen. Ik wil niet wachten totdat iemand in een technische ruimte op een knop drukt en daarmee een film start, en die onderbreekt voor reclame wanneer het hem uitkomt.
Ik bepaal liever zelf wanneer ik ga kijken en wordt dan ook niet gehinderd door reclame's en dergelijke. Reclame als plas- en drinkpauze? Daar hebben ze de pauze knop in Netflix voor uitgevonden. Was er iets anders tegelijk op? Dat zie ik dan wel weer in Uitzending gemist.
Oh ja, muziek luisteren doe ik vaak tijdens het werk, en dan is een stapel CD's niet handig, als het al mogelijk is. Youtube / Spotify heeft alles en soms ook nog wel in goede kwaliteit.

btw: ik ben 45.
Het komt bij mij niet alleen op films, en als ik je reactie lees gebruik je wel nog Uitzending gemist, iets dat ik ook nog wel doe bij een 'dubbele uitzending'.

En van het wachten: hier hebben we een mooie spreuk: geduld is een schone deugd :) Wachten brengt me vaak tot rust, al begrijp ik dat anderen zich hier alleen maar aan ergeren.

En op het werk staat de lineaire radio aan op onze vloer, zo luister ik ook eens naar muziek waar ik normaal niet naar zou luisteren, en zo ontdek ik dan weer nieuwe dingen :). Op de fiets is mijn gsm dan weer wel koning om digitale muziek af te spelen.
Dat zie ik dan wel weer in Uitzending gemist.
Wel jammer dan weer dat de oorspronkelijk uitzending meestal full HD is, en uitzending gemist nog niet eens de kwaliteit van het oude analoge SD signaal haalt. :O
Moet ik me nu met mijn 27 jaar ouderwets gaan voelen? Ik kan er nog steeds van genieten om in de zetel te zitten en geduldig wachten tot het programma op TV begint.
Geen idee, ik ben wat ouder dan 27 maar ik kijk in elk geval dagelijks actualiteiten en sport. Dus ook geen streamdienst voor mij, ik kijk er toch niet naar. Die enkele keer dat ik wel een film wil kijken is dat of een uitgezonden film, ik huur hem on-demand of download hem wel.
Ik ben zelf niet veel ouder maar heb dat alleen met anime in Japan aangezien we daar moeten wachten. Irritant Is gewoon reclame, waar ik nu het gevoel heb dat ze die opvullen met series / films ipv andersom.(daargelaten geluid ook harder wordt)

Ik wil gewoon kijken wanneer ik wil en waarop en niet andersom. (betaal netflix en Spotify )Het Is dat mijn vrouw nog wat zenders kijkt anders was die ook weg.

Edit vinyl collectie pas begonnen.

[Reactie gewijzigd door Offens1490 op 15 april 2015 13:20]

Zoals ik elders ook al vermeld heb: On demand haal ik nergens actua of nieuwsprogramma's, of een leuke quiz/talkshow.. Die reclame neem ik er wel bij, en op onze nationale zenders is deze toch ook al zeer beperkt in Vlaanderen.
Help het de moderne wereld in en maak streams beschikbaar.
Klopt het zal het ook niet vervangen maar de meesten Is kwestie van smaak maar technisch gezien niet onmogelijk om het alsnog voor elkaar tekeningen.

Maar goedvinden iedereen kijkt gast:p
Het Is dat mijn vrouw nog wat zenders kijkt anders was die ook weg.
:)
Tip, probeer eens een streaming dienst o.i.d. Dan kom je erachter wat kwaliteitsprogramma's zijn en hoeveel tijd je verspilt aan al die reclame die op is.

iedere 18 minuten van ieder uur is reclame inmiddels. Dat is bijna 1/3 van de tijd die je voor je tv zit.
Het maximum is 12 minuten per uur en overschrijding van dat aantal kan leiden tot een boete.
http://www.totaaltv.nl/ni...n-teveel-reclame-uit.html
Yes, daar heb je helemaal gelijk in. Maar de advertenties leveren meer op dan de boetes inhouden.

http://www.totaaltv.nl/ni...n-teveel-reclame-uit.html
http://www.adformatie.nl/...e-voor-te-veel-tv-reclame

Even de eerste 2 willekeurige resultaten van 10s googlen ;)

Edit:
Ow, en ik zie dat ik hier de 18 minuten destijds nog van heb onthouden ;)
http://www.ad.nl/ad/nl/56...-reclame-in-een-uur.dhtml

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 17 april 2015 09:13]

Ik heb via men kabelaar (Telenet) toegang tot een aanbod films en series, zonder reclame, in goede kwaliteit, maar talkshows, actua programma's en andere zijn gewoon niet te verkrijgen op On-Demand videodiensten, of ook niet meer relevant (een nieuwsuitzending 2 dagen later bekijken moet je maar eens proberen ;) )
Hmmz, hoe het in België zit weet ik niet. In Nederland kan ik alles gewoon tot een maand terugkijken, voor nop. Ofja, bij de NPO moet ik zeggen. De commerciële zenders zenden geen programma's uit waar ik interese in heb, of het is Amerikaans spul wat ik een jaar terug al heb gezien.
Jij bent wel een beetje raar, dat klopt ja. Met bittorrent download je gewoon een hele discografie van een artiest, kun je meteen alles luisteren ipv maar 1 album.
Jij leest je nieuws ook nog op teletekst en brengt je kinderen naar school in de bolderkar?
Nee mijn nieuws lees ik online, ook via de tablet. En kinderen zijn nog niet aan de orde, maar met een school om de hoek kunnen die wel te voet.

Maar ik geef je wel gelijk dat ik een beetje raar ben :+

[Reactie gewijzigd door Primuszoon op 15 april 2015 14:46]

Met bittorrent download je gewoon een hele discografie van een artiest, kun je meteen alles luisteren ipv maar 1 album.
Dat toont maar weer aan dat de grootste graaiers niet bij de entertainment-industrie zitten, maar bij de consumenten...
Sommigen beginnen zich al te gedragen als een doorgewinterde junkies, één shot (album) is al niet genoeg meer...
Moet ik me nu met mijn 27 jaar ouderwets gaan voelen? Ik kan er nog steeds van genieten om in de zetel te zitten en geduldig wachten tot het programma op TV begint.
Neen, hoor, maar ik ben nog ouder ;)
Als de papieren gids binnen is kruis ik met drie soorten stiften aan wat er gekeken danwel opgenomen gaat worden voor mij en/of mijn vrouw. En wat er eventueel nog op 'iv' (internet video) gekeken gaat worden. Zo weet ik dagelijks wat ik ga zien en trouwens ook wat ik eet. Hoewel dat dan weer niet met tv te maken heeft.

Vgl met Sheldon: jammer van die tosti's/wentelteefjes, maar ja het is maandag. ;)

;)
O welke zenders kijk je dan zo ? Hier in Vlaanderen hebben we de keuze uit kookprogramma's of kookprogramma's.
Ben zelf van Vlaanderen. Ik schipper tussen Vier, BBC (1-4), Acht, Canvas, één, en als er even 'niets' op tv is dan komen Discovery VL en Nat Geo er wel eens op.
Nee hoor, is helemaal niet raar. Voor veel mensen is het 'normaal' tv kijken ook een vorm van regelmaat in hun leven. Alleen 1 groot nadeel van 'normaal' tv kijken is toch wel het aantal reclames dat er getoond worden, als het nou alleen tussen de programma's zou zijn of hooguit 1 maal in het midden (en dan net zo lang als nu)..
Van streaming content kijken wordt je ook een beetje raar, misschien is dat een troost.

Buiten het ontbijtnieuws en heel af en toe wat sport kijk ik nooit TV. Onlangs toevallig wel, en in een programma waarin allerlei "bekenden" kwamen kende ik gewoon 80% niet. Nog nooit gezien of van ze gehoord.

Het is onmogelijk voor me om terug te gaan naar gewone TV. Ik kijk wat ik wil, wanneer ik wil, zonder reclame. Gewone TV is zo ongewenst en traag dat ik het gewoon niet meer kan aanzien.
Een op de tien Nederlanders heeft Netflix-abonnement
Ik kan het me niet voorstellen, als het een op de tien gezinnen zou zijn geweest zou ik het nog enigszins aannemelijk vinden.

Ik ken helemaal niemand die een Netflix-abonnement heeft.
Daar klopt idd niets van. Nu.nl heeft het over 865000
http://www.nu.nl/internet...n-abonnement-netflix.html
Ze zullen wel het sommetje 16 800 000 / (865 000 * 2,2) hebben gedaan. Dan kom je op 8,8 uit. En zeg je met een slag om de arm dat 1 op 10 van de Nederlanders toegang heeft. Immers mogen gezinsleden ook inloggen op het Netflix account.

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 15 april 2015 13:43]

En wie deelt Netflix niet?
Ik ook met 4 anderen, en iedereen die ik ken met Netflix deelt die van hun ook.
En de helft van de mensen die ik ken heeft weer wél een Netflix abonnement. Zo trekken die cijfers zich vanzelf weer recht :+
Daarentegen schat ik dat veel meer dan 10% van mijn collega's wel netflix heeft (naast mij). Beetje afhankelijk van hoeveel mensen jij kent, komen we misschien wel op 10% gemiddeld :)
Ik zou het ook niemand aan willen raden.....
Is account sharing toegestaan bij netflix ?
Geen idee wat het officiele standpunt is, maar op basis van je abonnements type kun je op meerdere apparaten tegelijk kijken.
Ja, dat is toegestaan. Ze geven soms een handleiding over hoe je dat het beste kunt doen.
Je kunt op meerdere schermen tegelijk kijken, dus mij lijkt logisch gezien van wel.
Afhankelijk van je account kan je op 1, 2 of 4 apparaten tegelijk kijken. Maar vanaf waar en door wie er wordt ingelogd wordt niet gecontroleerd. Zo delen mijn zus en ik een account. Dus in die zin is account sharing toegestaan.
Kan het niet meer terugvinden op netflix zelf, ze hebben in het verleden zelf aangegeven dat het ze geen hol uitmaakt met wie en hoeveel je een account deelt.

Daarnaast ik heb de family pakket xd lastig zonder delen.

Momenteel staat in de ToS wel zo dat de account alleen voor de betaler/owner is en de streams per device zijn.
tja, het account wordt sowieso beperkt door het aantal devices dat maximaal tegelijk kan kijken..
Of je nou zo blij moet zijn als jij toevallig wilt kijken maar die andere is net samen met nog iemand in hun huishouden naar iets aan het kijken, en daardoor kun jij dan niet kijken.. hmmm..
Netflix is al een heel goed begin voor legaal bekijken van films en series, maar zonder US account is het een beetje kaal voor die prijs,
ik hoop dat de regioverdeling door de EU wordt afgeschaft en de content dan vele male beter gaat worden.

voorlopig blijf ik kijken via de US :)

[Reactie gewijzigd door absrnd op 15 april 2015 13:05]

Netflix is al een heel goed begin voor legaal bekijken van films en series, maar zonder US account is het een beetje kaal voor die prijs
Je spreekt jezelf hier tegen. Netflix is een goed begin van legaal kijken maar zonder illegale content is het te duur? Dan is het dus helemaal geen goed begin ;)
ik hoop dat de regioverdeling door de EU wordt afgeschaft
Dat kan helemaal niet. Een bedrijf mag zelf weten welke produkten ze waar op welk moment aanbieden. Je kunt Albert Heijn ook niet verplichten om op zaterdag in Groningen exact hetzelfde assortiment te voeren als in Zierikzee.
voorlopig blijf ik kijken via de US :)
Dat is (de bevestiging van) nog een belangrijke reden dat ik geen Netflix neem. Wat jij doet is net zo illegaal als gewoon een film downloaden, want Netflix heeft helemaal de rechten niet om die content aan te bieden in Nederland, en jij mag dat dus ook gewoon niet kijken. Dingen downloaden kan ik ook wel zonder Netflix-abonnement.
Zucht !

Ik spreek mezelf niet tegen, Netfilx is een goede stap om illegaal bekijken van content tegen te gaan, maar de nederlandse Netfilx is een beetje kaal.

Netflix heeft zelf al de discussie gestart om te proberen de regio verdeling van content wereld wijd te willen veranderen, en ik uit mijn hoop dat Europa daar een handje mee helpt.

Ik verkondig niet dat ik denk legaal Netfilx te kijken,
Maar dat de omweg om naar de US versie te kijken, oogluikend toegestaan wordt door Netflix, want ze kunnen gemakkelijk dit blokkeren, maar doen dit (tot op heden) niet.
uit mijn hoop dat Europa daar een handje mee helpt.
Ik ook wel, alleen kunnen ze dat volgens mij niet. Een overheid kan niet bepalen wat een bedrijf waar op welk moment op de markt brengt.
Maar dat de omweg om naar de US versie te kijken, oogluikend toegestaan wordt door Netflix, want ze kunnen gemakkelijk dit blokkeren, maar doen dit (tot op heden) niet.
Dat snap ik. Alleen, dat niet-blokkeren doen ze niet omdat ze jou zo aardig vinden, maar gewoon om er zelf geld aan te verdienen. Zij weten zelf ook wel dat de content die ze hier kunnen / mogen aanbieden volkomen oninteressant is, en dat een NL-abonnement alleen interessant is als daar ook die illegale US-content mee te bekijken is. Ze verdienen dus gewoon geld aan het 'oogluikend toestaan' van illegale content. In dat opzicht verschilt het dus nauwelijks van Popcorn Time, daarop zou in principe ook wel legale content te vinden moeten kunnen zijn, maar iedereen weet dat het de illegale content is waar het om gaat.

Ik snap daarom de opmerking 'het is een goede stap naar legaal kijken' niet. Dan zou je ook kunnen zeggen dat Popcorn Time dat is, daarop is in principe ook wel legale content te vinden alleen taalt daar geen kip naar. Sterker nog, ik vind Netflix dan eerder hypocrieter, want ze proberen wel heel hard de schijn op te houden dat ze legaal bezig zijn, wat Popcorn Time niet doet.
Ik denk niet dat ze dat van plan zijn. Sterker nog:
"Netflix heeft recent hun voorwaarden aangepast waardoor vpn gebruikers geband mogen
worden."
Klik

Dat betekent niet dat je altijd geband word het betekent alleen dat ze je je nu mogen bannen als je met een VPN kijkt.

[Reactie gewijzigd door alexboon op 15 april 2015 13:28]

Kon allang, alleen doet Qneteflix dit niet actief.
Sterker nog ze gebruiken dit in de onderhandeling.
Kon allang, alleen doet Qneteflix dit niet actief.
Sterker nog ze gebruiken dit in de onderhandeling.
Zonder bronvermelding weet ik niet of dat echt zo is.
Ik heb het niet zo bij de hand. Maar een jaar of wat geleden heeft Netflix een strijd gevoerd (in de vs) omdat VPN/DNS kijken beschikbaar te laten. "voor amerikaanse burgers buiten de VS". Best stevig verdedigt vondt ik zelf.

Zolang ze niet moeten/verplicht worden van de contentboeren, die het wel al vele jaren pushen.

Netflix probeert ze af en toe gewoon iets tegemoet te komen door zinloze regels of dns/vpn ip bansprees.

Ik ben er niet bang voor dat Netflix me bant omdat ik die achtelijkheid moet omzeilen, gebeurt toch niet.
Netflix is inderdaad tegen die blokkades ook is Netflix voorstander voor Netneutraliteit die wij in Nederland hebben.
Vind Netflix ook daarom het geld meer dan waard.
Dat ook, en met 3 euro p.p. Is het juist belachelijk wat ziggo vraagt voor minder gemak en minder content :)
Je hebt in de gaten dat als je de US content gebruikt je niet meer legaal aan het kijken bent? ;)
Het is óf dat óf gewoon torrenten. Totdat er geen degelijke oplossing is voor dit probleem blijven we gewoon lekker leechen met z'n allen.
Netflix bepaald je locatie (en content) op basis van je DNS nummer. Dit is heel makelijk te omzeilen.
Tijd een abbo gehad - maar come one - 10 euro per maand en het mist nog steeds te veel content. Complete series die er gewoon nooit op zouden komen (GoT HBO exclusive, ik noem maar wat), seizoenen van veel series die missen, of hopeloos ver achterlopen (jaren), en geen support voor Engelse subtitles in de meeste gevallen - een dan enkel in CC format (NL subs zijn drama in mijn optiek).

Wil je de Batman trilogie kijken? Enkel de eerste twee films staat er op. Same voor LoTR, The Godfather, Harry Potter - om er maar een paar te noemen.

Ik wil best betalen iedere maand. Als ik 20 euro zou moeten betalen maar dan wel alles zou kunnen zien zou ik het zo doen. Tuurlijk zijn er licensing issues die dit veroorzaken, maar dan moet men ook niet gaan klagen dat vele mensen de "illegale" kant op gaan.

Netflix abbo opgezegd. Popcorn Time + Google Chromecast is dé combi (beste 35 euro uitgegeven in een lange tijd). Alle (nieuwe) films + series kijken in full HD om m'n TV mét English subtitles. Werkt als een zonnetje.

Snap gewoon niet dat mensen zoveel genoegen nemen met minder.
Als iedereen zou denken zoals jij, zouden er geen films en series meer gemaakt worden. Illegaal is niet de oplossing. Er is gewoon geen goedkoper legaal alternatief dan Netflix. Hoe je het ook wendt of keert. Dat er net niet de films en/of series op staan die jij graag wilt is een keuze die jij dus bewust zult moeten maken. Voor jou is Netflix kennelijk niet de oplossing, maar zoals ik het lees ben je ook niet degene die trouw de films en series koopt in de winkel op schijf. Waar 1 seizoen GoT al enkele tientallen euro's kost...

Iedereen die Netflix wegwuift met als tegenargument dat het te duur is in verhouding tot het aanbod, die is niet goed bij zijn hoofd in mijn ogen...
Als je goed zou lezen, zou je zien dat ik bereid ben méér geld te betalen iedere maand, mits het aanbod beter is en niet verschillende abbo's hoef af te sluiten (of los de DVD's te kopen) van verschillende diensten om mijn favo film trilogy/serie af te kijken puur omdat men aan het rommelen is met de film/serie licences.

Ben een groot voorstander van streamen en het afstappen van verzamelen om meerdere redenen - vooral qua sustainability (heb een grote - legale - collectie Bluray/DVD films opgebouwd in het verleden, daar niet van). Het punt is dat ik niet wil betalen voor een legale dienst die mij (bewust) beperkt in wat ik kan kijken, terwijl een simpel alternatief alles biedt wat je kijken wilt (er is een reden dat Popcorn Time explosief groet, en niet enkel omdat het gratis is...). De big boys snijden zich gewoon enorm in de vingers, maargoed, er zijn nog genoeg mensen die er "gewoon" in mee gaan en zich helemaal de scheel betalen maar nog steeds 2 jaar moeten wachten om bijv. de serie Suits af te kunnen kijken (om maar één van de vele voorbeelden te noemen). Gewoon niet van deze tijd in mijn optiek.
Het is gewoonweg onbetaalbaar voor Netflix om alles, maar dan ook alles te licenseren en vervolgens eeuwig in hun catalogus te laten staan. Dan ben je wel meer kwijt dan ¤20,00 per maand.

Zoals gezegd, Netflix past gewoon niet bij jou op dit moment. Wellicht verandert dat in de toekomst. Maar het is gewoonweg niet fair om een illegale dienst als Popcorn Time te vergelijken met een legaal alternatief. Ik hoop dat ook, als filmliefhebber, dat Popcorn Time aan banden wordt gelegd.

Ik kijk veel via Netflix en heb een abonnement op de bioscoop. De series die ik graag kijk die staan op Netflix of komen op de reguliere TV uitzendingen. Verder heb ik ook nog on demand TV. Ik heb aan al dat aanbod meer dan genoeg.
En ik snap gewoon niet waarom mensen legale diensten gaan vergelijken met illegale diensten. Nogal wiedes dat je met die laatste goedkoper af gaat zijn en meer content gaat hebben.
Ik blijf het aanbod maar waardeloos vinden. Het enige dat erop staat dat ik wil zien in Stargate Atlantis (en die heb ik ondertussen uitgekeken). Verder download ik alsnog alles. Geen SG1, of de laatste aflevering van de Flash of Agents of SHIELD. Als je denkt dat "eens kijken of dat Supernatural waar mijn vrienden het altijd over hebben wat is" krijg je niets.

Waarom zou ik willen betalen voor zoiets, als ik vervolgens alsnog alles uit illegale bronnen moet halen?
Xbox video heeft the flash en supernatural
Videoland heeft agents of shields

Ligt dus niet altijd aan Netflix...
Op Videoland kan je ook niet de laatste afleveringen zien. Alleen seizoen 1. Xbox Video is wel vlot en heeft netjes de laatste afleveringen, zo te zien, maar de platformondersteuning is enorm beperkt, en het draait dus ook alleen op platforms die ik niet bezit/gebruik.

Lijkt me trouwens dat het juist aan Netflix ligt. Als Microsoft aan die series kan komen, dan kan Netflix dat ook.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 15 april 2015 13:40]

Ligt eraan wie er een grote zak met geld neerlegt en de voorwaarden.
Probleem is vaak als iemand ze voor een bepaalde regio/medium heeft, en xbox video is er zo 1 die multi-platform internet based is net als netflix, dat "wie het eerst is of het best betaald" krijgt dan vaak voor regio x of zelfs een geheel medium de exclusive.

En MS is er ook 1 die wat makkelijker met geld strooit.
Niet als MS een exclusief contract voor streaming in onze regio/ons land heeft afgesloten.
Want zo werkt het ook vaak. Waarom is een bepaalde serie niet op meerdere Nederlandse kanalen tegelijk? Exclusiviteitscontracten zijn aan de orde van dag in de entertainment wereld.
Na een bepaalde periode is het niet langer exclusief maar dan is het de vraag of het voor Netflix nog zinvol is een serie aan te kopen, gezien iedereen hem dan kan aankopen en uitzenden.
Ligt aan geen enkele partij, enkel wie de rechten heeft gekocht om het te mogen aanbieden.
Daredevil (ook van Marvel) staat exclusief op netflix ;)
Dat is leuk en aardig, maar dat ik maar 1 serie. Van alle andere series die ik kijk of die me interesseren kan ik niet de laatste afleveringen op Netflix zien. Het is al heel wat als de serie zelf op Netflix te zien is.
Dat is ook mijn gevoel met Netflix, het Sciencefiction aanbod is heel mager.
Ik maak er steeds mee gebruik van merk ik. Samen met mijn zus deel een account en dat gaat prima. Af en toe moet ik naar Duitsland voor mijn werk en dan is het fijn dat je 's avonds in het hotel toch iets kan kijken wat niet is na-gesyncd.
Maar ook de Netflix originals zijn goed. Heb Marco Polo gekeken en ben nu bezig met Better call Saul. beide goede series en de 4,50 per maand is het meer dan waard :)
Er komen ook eindelijk steeds betere series op. Films kijk ik steeds minder naar omdat ik moeite heb om 1,5 - 2,5 uur mijn aandacht erbij te houden. Ben nu begonnen aan Daredevil (de serie). Is erg amusant.
Ben nu bijna klaar met Daredevil, maar het is wat mij betreft on-par met House of cards qua suspense, kwaliteit etc.

Echt een aanrader en geen wonder dat het op 9+ bij IMDB staat.
Ik heb geen netflix. Geen aanbod wat mij aanspreekt. De US Netflix wel, maar dat is net zo illegaal als downloaden. Dus download ik maar.
Niet helemaal waar, aangezien je het recht hebt om een andere PROXY/VPN te gebruiken. Dat het niet netjes is, betreffende afspraken die Netflix gemaakt heeft, dat is een ander verhaal. Diegene die er uiteindelijk iets aan zal moeten doen als ze het "echt" niet willen dat is Netflix.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True