Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 137 reacties

Netflix heeft nu in totaal 65 miljoen abonnees wereldwijd. Op hetzelfde moment vorig jaar had de streamingdienst ongeveer 50 miljoen abonnees. In het afgelopen kwartaal heeft Netflix er 3,3 miljoen klanten bij gekregen.

De stijging blijkt uit het kwartaalverslag dat het Amerikaanse bedrijf online heeft gezet. Op het moment bevindt 42 miljoen van de Netflix-abonees zich in de VS en 23 miljoen in de rest van de wereld. In Nederland heeft zo'n een op de tien inwoners een Netflix-abonnement, blijkt uit onderzoek. Netflix zelf geeft geen cijfers per land.

Het bedrijf heeft in het afgelopen kwartaal een omzet van 1,64 miljard dollar gemaakt. Dat is omgerekend momenteel rond 1,5 miljard euro. Dat is 300 miljoen meer dan hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De winst lag met 26,3 miljoen dollar fors lager dan vorig jaar. Dat zou vooral komen door de gestegen dollarkoers en de aankoop en productie van content.

netflix

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (137)

Als ik wat dieper in de cijfers duik gelinkt in het artikel. Dan kan opgemaakt worden dat de abonnees die genoemd worden in de tekst, alle abonnees zijn. Dit is dus inclusief proefabonnementen.

Als er gekeken wordt naar het aantal betaalde abonnees veranderd er het een en ander:
Dit kwartaal:
Wereldwijd
Totaal Abonnees: 65,5 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 62,7 Miljoen

VS
Totaal Abonnees: 42,3 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 41 Miljoen

Rest van de wereld
Totaal Abonnees: 23,2 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 21,6 Miljoen

Of te wel, er waren op 30 juni ongeveer 3,2 miljoen mensen met een proefabbonnement. (Zo'n 4,4% van het klanten aantal)

Vorig kwartaal:
Wereldwijd
Totaal Abonnees: 62,2 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 59,6 Miljoen

VS
Totaal Abonnees: 41,3 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 40,3 Miljoen

Rest van de wereld
Totaal Abonnees: 20,8 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 19,3 Miljoen

Er waren toen dus 2,6 miljoen proefabonnementen. (Zo'n 4,3% van het klanten aantal)

Uit dit rijtje kan ook geconcludeerd worden dat in het afgelopen kwartaal het abonnees aantal in de rest van de wereld harder is gestegen dan in de VS. 2,3 miljoen vs. 700.000

Verder is het mooi om te zien dat Netflix steeds verder aan het uitbreiden is, het bevind zich momenteel in 50 landen en wil uitbreiden naar 200 binnen 2 jaar.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 13:12]

Het is logisch dat netflix harder groeit buiten de VS omdat ze in steeds meer landen diensten aanbieden.
Ik vind het jammer dat er geen cijfers per land beschikbaar zijn. Dan kan je pas goed kijken naar hoeveel % van de inwoners een netflix abbo heeft. Dat is pas leuke statistiek.
Dat is ook zeker logisch. Vermoed ook dat die andere 49 landen inmiddels in totaal meer inwoners hebben dan de VS (318.892.103 in 2014) Dus dan kan het procentueel nog steeds net zo snel groeien. Kan helaas geen complete lijst vinden van alle landen die Netflix hebben.

Overigens kan er met deze gegevens dezelfde gegeven uitrekenen als in Nederland.
(Aantal Netflix abonnees / Inwoners) * 100 = (41.3/318.9) = 13%

Dus 13% van de inwoners van de VS heeft een Netflix abonnement, net iets meer dan in Nederland. Had het hoger verwacht.


In de VS bestaat een huishouden gemiddeld uit 2.54 personen.

Het totaal aantal huishoudens is dan: 318.892.103 / 2.54 = 125.548.072.
De nieuwe berekening wordt dan:
(Aantal abonnees / aantal huishoudens) * 100 =
(41.3 / 125.5) * 100 = 32,9%

Dus 32,9% van de huishoudens bezit een Netflix abonnement een erg mooi aantal en komt ook meer in de buurt van mijn verwachtingen.

Edit: Bedankt @ Yeltz. Berekening aangepast aan aantal huishoudens.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 13:29]

Ik denk dat je statistiek hier niet helemaal klopt. Het aantal abonnees is ongelijk aan het aantal inwoners met de beschikking over een Netflix abonnement.

Je zou het aantal abonnees moeten delen door het aantal huishoudens om een beter idee te krijgen van het aandeel Netflix onder de populatie
(even aannemend dat een Netflix-huishouden uit evenveel gezinsleden bestaat als een niet-Netflix-huishouden).

Jouw cijfers volgend (ik heb ze niet gecontroleerd) zal het percentage dus hoger uitvallen dan 13% en waarschijnlijk dichter bij het dubbele liggen.

Of deze redenering ook opgaat voor de eerder genoemde "In Nederland heeft zo'n een op de tien inwoners een Netflix-abonnement" weet ik niet.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Maar aangezien ze bij de statistiek van Nederland ook lijken te rekenen met inwoners. Heb ik in mijn berekening ook het inwoneraantal van de VS gepakt.

Als de bron erbij gepakt wordt, spreken ze inderdaad van huishoudens:
Netflix is de duidelijke marktleider; ruim een op de tien Nederlanders had in het vierde kwartaal van 2014 een abonnement op de videodienst, omgerekend circa 865.000 huishoudens.
Berekening inmiddels aangepast.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 14:13]

Ik denk dat veel bedrijven zouden springen om een proefpercentage van minder dan 5%. Het zijn nog steeds prachtige cijfers.
Ja dat is helemaal waar.

Zeker als je het gaat vergelijken met bijvoorbeeld Spotify (al heeft die natuurlijk een gratis versie, die je langer kan gebruiken dan een maand)

Totaal abonnees: 75 miljoen
Betaalde abonnees: 20 miljoen
Percentage: 26,7% betalende abonnees.

Maar is wel echt een gigantisch verschil.

Edit: Bedankt Nanor, heb het aangepast!

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 14:54]

Ja inderdaad, wow. :P
Dat is waar, netflix bied dan ook slechts een proefmaand spotify heeft een winstmodel rondom het gratis(oneindig) abonnement (reclame).
26,7% betalend en 73,3% niet betalende abonnees bedoel je.
Mooie aan Netflix is ook, dat je je account kan en mag delen (Netflix biedt hier zelfs profielen binnen het account voor aan), waardoor het totaal aantal gebruikers van Netflix nog wel hoger zal liggen.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 16 juli 2015 14:44]

Ik blijf dat vreemd vinden, is Netflix gewoon vriendelijk (unlikely) of is er geen mogelijkheid om dit delen tussen gezinnen te beperken?

Heb zelf een 2 user account, waarvan nu 3 gezinnen gebruik maken.
Ik + vrouw + dochter, mijn zus + man, een vriendin.
Doordat lang niet iedereen dagelijks kijkt, zijn er geen conflicten mbt dubbel gebruik. Komt dat wel voor, dan stap ik over naar een 4 user account.

Als deze manier van delen niet mogelijk / geoorloofd was, hadden de andere users gewoon zelf een account afgesloten.
Als deze manier van delen niet mogelijk / geoorloofd was, hadden de andere users gewoon zelf een account afgesloten.
Ik denk eerder, dat Netflix dan minder klanten zou hebben gehad. ;) Al spreek je natuurlijk wel jezelf tegen. Je deelt ook jouw account, maar vind dat wel vreemd, het er mogelijkheden voor zijn? :?

[Reactie gewijzigd door CH40S op 16 juli 2015 15:15]

Volgens mij valt het tegenspreken wel mee hoor.
Ik vind het vreemd dat Netflix deze optie beschikbaar laat.
Meer delen = potentieel minder betalende klanten.

Zolang dit mogelijk is, maak ik er dankbaar gebruik van.
Je kan het ook zo zien: Het is voor een (relatief) nieuwe dienst op een groeiende markt een perfecte strategie om naamsbekendheid en klanten te winnen.

Mensen die wellicht niet (nu) netflix zouden afnemen hebben het alsnog omdat hun zoon/kennis/whatever het heeft en het toch gratis kan delen..
Zorgt voor snellere groei dan een maand proefabonnement wat veel mensen (die het niet denken te willen/nodig te hebben) dan toch überhaupt al niet gaan nemen.

Ze kunnen altijd nog, als hun userbase groot genoeg is, deze accounts/mogelijkheid weghalen (icm een prijsverlaging van 10 of 20%?) en zo mensen die verslaafd zijn geraakt aan netflix forceren alsnog zelf een account te nemen. :+

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 16 juli 2015 21:44]

Ik ben nu betalend abonnee. Hoe word ik één van die betaalde abonnee's? :+

[Reactie gewijzigd door Hageneis op 16 juli 2015 13:16]

Nog nooit van lifetime abbo's gehoord? :+ Eenmaal betalen, daarna niet meer. :9

In ieder geval aangepast. Bedankt heren :)

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 14:06]

Maar dan moet je als abonnee nog steeds betalen (weliswaar via afkoopsom, heel gebruikelijk met levensverzekeringen).

Maar betaalde abonnee's suggereert dat de abonnee's betaald worden.
Maar betaalde abonnee's suggereert dat de abonnee's betaald worden.
De correcte verwoording is natuurlijk betaalde abonnementen, die worden door betalende abonnees afgenomen. ;)
Jij snapt het helemaal ;)
Toch bizar hoe snel dat heeft kunnen groeien... 1 op de 10 al in Nederland, ik vind het knap van ze! Nu het aanbod nog verbeteren en dan gaan de illegale downloads vanzelf een keer tot het verleden behoren :)
Ik was laatst bij mijn broer in Noorwegen. Daar logde ik in met mijn Netflix account, met het idee dat het toch niet zou werken, maar dus wel. En het aanbod daar was vele malen beter. We hebben toen "We are the Millers" gekeken, redelijk nieuwe film. Netflix in Nederland had deze film niet.

M.a.w. ik denk wel dat ze willen, maar dat er andere zaken spelen waardoor ze niet alles erop kunnen zetten.
Ooit uitgelegd door een support medewerker van Netflix:

Komt door contracten met de uitgevers. Netflix moet voor elk land waar ze een film willen tonen een overeenkomst sluiten met de uitgever (al dan niet voor een groep landen). Daarbij komt dan ook nog lokale wetgeving kijken. Dit zijn hele moeizame processen. Ik zou zeggen des te meer kijkers, des te meer geld voor deze uitgevers... maar daar doen ze blijkbaar toch heel moeilijk over. (zelfs over jaren oude series). Ouderwets denken enzo.

Technisch is het vrijwel nooit een punt omdat Netflix heel snel kan schalen (ze maken bijv. gebruik van een Amazone cloud infrastructure waardoor opschalen heel eenvoudig is... netflix heeft zelf (bijna) geen infra staan)

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 16 juli 2015 12:10]

Ik begreep dat Netflix juist heel veel infrastructuur heeft staan - op een heel hoog niveau (wereldwijd gezien)..? Dit om te voorkomen dat er lange trips gemaakt moeten worden over (dure) stukken kabel? Ik denk dat ze front end via Amazon doen, maar video transfer via eigen infra
Zie volgende case study link hieronder. Je moet een beetje door de marketing heen prikken, maar in de video legt 1 van de netflix directors uit hoe Amazone word ingezet (spoiler: ook video content word via Amazone geleverd).

Vergeet niet dat Amazone ook wereldwijd levert :)

Vroeger hadden ze nog wel eigen infra, maar in 2008/2009 (toen de global ambities groter werden) zijn ze gaan nadenken over Amazone's cloud platforms. En enkele jaren later hebben ze ook daadwerkelijk de move gemaakt.

http://aws.amazon.com/solutions/case-studies/netflix/

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 16 juli 2015 16:35]

thanks voor de info :)

edit: ik heb ook de info van netflix zelf ff doorgelezen; http://techblog.netflix.com/ - ze weten waar ze mee bezig zijn :)

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 16 juli 2015 14:21]

Het is en blijft een risico om het te proberen, maar ze doen bij Netflix niet erg moeilijk over het gebruik van een proxy om het aanbod te manipuleren.
Ze doen daar niet moeilijk over ?
Ze zijn actief bezig met blokkeren, dat moeten ze natuurlijk van de productie maatschappijen.
Daar worden ze toe gedwongen door de content industrie helaas, al hun eigen content wordt in alle gebieden op dezelfde dag gereleast. Netflix wil af van de geo locatie restricties maar de deals met content staat dit helaas niet toe.

Netflix is een van de betere in de content industry en wil dingen juist veranderen zodat er vooruit gang is.
nou, de enige reden dat netflix dat wil, is omdat het voor hunzelf makkelijker en goedkoper is als ze niet met elke regio/land hoeven te onderhandelen.. Dat dingen wel/niet beschikbaar zou zijn in bepaalde regio's interesseert ze echt geen bal hoor..
Netflix blokkeert inderdaad actief enkele technieken, maar hun CEO claimt dat die berichten uit januari waar je naar linkt fout zijn. De CEO geeft aan dit niet méér te doen dan men al jaren doet.
Ik gebruik VPN en dat werkt helemaal prima.
Ze tolereren het inderdaad, hoewel het tegen de kleine lettertjes in gaat indien je de ToS er op na leest.

Persoonlijk vind ik het jammer dat anno 2015 regio restricties sowieso nog bestaan. Maar met de continue groei van diensten als Netflix zal dit hopelijk niet al te lang meer duren.

Uiteraard wel jammer om te zien is de tendens van het inwisselen van de ene restrictie voor de andere restrictie. Waar eerst regio restricties een probleem vormden, en nog steeds een probleem vormen. Krijgen we nu ook steeds vaker exclusives te zien.

Met aan de ene kant als grote partij Netflix welk steeds meer in zet op zijn eigen originals. En aan de andere kant partijen als HBO welk soortgelijke dingen doen.

Blijft dit beperkt, dan kan het financieel interessant blijven. Maar zodra de fragmentatie eenmaal te groot wordt, en iedere partij hun eigen exclusives gaat verzorgen, dan zijn we nog verder van huis. En die tendens is er zeker. Denk bijv. aan partijen als FXNow (nog niet in NL beschikbaar), crunchyroll, amazon prime exclusives, etc. En hier komen nog altijd nieuwe namen bij.
Risico, gebruik unblock-us.com en je kan instellen van welk land je wil kijken.
via www.moreflicks.com kun je kijken welke films er in welke landen beschikbaar zijn.

Netflix doet niets aan controle, daar zijn ze nu ook te groot voor geworden. Hulu doet bijv veel meer aan controle.
Als je daadwerkelijk in een ander land bent mag je gewoon Netflix gebruiken. Wat ze niet willen is dat je een VPN of proxy gebruikt om vanuit Nederland te doen alsof je in het buitenland bent.
Een risico is het niet. Hier heb je helemaal geen last van. Je betaald wel een paar euro meer voor een handige proxy.
Netflix niet, maar op een Nexus player kun je het zelfs vergeten met een vpn.. Geo IP obv Dns verpest voor mij de boel :)
Je netflix abo werkt wereldwijd en er zijn tools (meestal betalend) die er voor zorgen dat je in NL/BE (waar dan ook) kan inpluggen op de Netflix regio die je wenst. Het is in principe ook illegaal en tot dusver heeft Netflix hier nog niets aan gedaan om dit te blokkeren.
Ow, maar ze proberen het zeker wel actief tegen te gaan. Ze zullen wel moeten gezien de rechthebbende dit willen. Ze geven het alleen niet zomaar publiekelijk toe.

nieuws: 'Netflix probeert omzeilen van regiobeperkingen te voorkomen' - update
Ik denk dat je die update moet lezen in dat artikel :)

Update 10:04 uur: Netflix heeft in een reactie aan Engadget aangegeven dat het vpn's niet anders behandelt dan voorheen. Waardoor de gerapporteerde blokkades worden veroorzaakt werd echter niet duidelijk gemaakt.
Ja, zoals ik al aangaf, ze geven het niet publiekelijk toe. Echter wijzen de resultaten daar wel naartoe. Komt vaker voor dat bedrijven statements doen om hun ware motieven te verbergen.

Overigens is het inderdaad wel speculatie en is er geen hard bewijs, alleen indirect.
Klopt, d.m.v. een VPN heb ik wel eens de Amerikaanse versie van Netflix gebruikt vanuit NL. Ander/uitgebreider aanbod en sommige series zijn completer (in NL is het regelmatig zo dat niet alle seizoenen er op staan).

In april dit jaar hebben ze in de algemene voorwaarden gezet dat ze de juridische mogelijkheid hebben om Netflix-abonnees te bannen voor het gebruik van VPN.

Betwijfel of ze het echt gaan doen, maar neem het risico liever niet.
Betwijfel of ze het echt gaan doen, maar neem het risico liever niet.
Netflix heeft er geen belang bij om betalende klanten af te sluiten.

Het risico dat ze lopen is dat de contentaanbieders naar de rechter stappen als ze niets doen, daarom geeft Netflix "voor de vorm" aan dat ze VPN-gebruikers proberen te weren.

Als een VPN-gebruiker alleen net een stukje slimmer is dan de meest bekende kanalen gebruiken dan kom je er al probleemloos doorheen, en Netflix gaat niet de extra moeite doen om alle mogelijke VPN-aanbieders te blacklisten en hun klanten te bannen.

Ze willen alleen op papier een maatregel hebben tegen grootschalig misbruik.
Zaken als licenties en rechten zijn inderdaad vaak een probleem.

Huidige landen: (Spanje, Portugal, Italië en Japan volgen eind dit jaar)

https://support.netflix.c...a/maps/MapGlobalReach.png
Waarschijnlijk omdat veel mensen niet zo kritisch (ik zeg het netjes) zijn als jij.
Ik denk dat heel Hollywood blij is dat jij één keer per maand je schuldgevoel afloopt... :*)
Je kan het wel willen, maar het bestaat gewoon niet. HBO en Film1 zijn bijna twee keer zo duur en die voldoen ook niet aan die voorwaarde.
Wat jij illegaal doet interesseert me NIKS :P ik wil het ook niet met illegaal aanbod gaan vergelijken. Kijk je naar de legale diensten is er geen alternatief. En tsja, hoe belangrijk is het dat een film een jaar oud is? Dat je niet op het schoolplein/in de kantine mee kan praten? Bovendien zijn er veel exclusives die wel direct (sterker nog: alleen maar) op Netflix te zien zijn. En dan de deal met Disney en Marvel waardoor dat aanbod ook vrij snel beschikbaar komt.
Dus laten we dat grijsgedraaide plaatje over "verouderde meuk" maar niet meer afspelen, want eigenlijk doet het er niet toe bij Netflix.
Sterk argument, niets betalen voor content, omdat je vind dat de makers al genoeg geld hebben. Zou je werkgever eens moeten doen.

Het is overigens prima en je eigen keuze om illegaal te downloaden, maar probeer het niet goed te praten. Het is namelijk niet goed te praten.
Leuk en aardig dat jij de Hollywood industrie gelijk schaalt met het salaris van die paar miljoenverdienende acteurs maar het gros van de mensen die een film maakt verdienen een normaal loon net zoals een ieder ander van ons doet. Het gaat mij om deze mensen. Ik wil betaald worden voor mijn werk, ik gun hun het dus ook om betaald te worden voor hun werk.
ik ga gemiddeld 1x per maand naar de bios om de grote kaskrakers te zien en draag op de manier een aardig steentje bij aan de toch al mega rijke filmindustrie. Ooit eens een Hollywood acteur op een houtje zien zitten bijten? Die mensen verdienen miljoenen per film (laat staan wat de producers en maatschappijen verdienen) dus zijn echt niet zielig.
Wat een lulverhaal, alleen de top (zoals in elke sector) verdiend een hoop.. Misschien moet je je eens echt verdiepen in die industrie, dan krijg je misschien eens een goed beeld van hoe het werkelijk is, en niet hoe jij DENKT dat het is..
oh wow, 1 keer per maand naar de bios, maar ondertussen dan dus wel een heleboel andere films/series gewoon 'jatten'. Dat is eigenlijk hetzelfde zeggen als, ja ik koop 1 keer per maand een zak chips bij de AH, maar voor de rest van de tijd jat ik ze bij de andere...

En ook netflix heeft wel degelijk splinternieuwe series die weer bij anderen niet beschikbaar zijn, en dadelijk ook films..

Je doet net alsof het je recht is om alle nieuwste films/series 'gratis' te kijken......... niet dus.. het is nog steeds gewoon een luxe product...
Als ik betaal voor een streamingdienst, verwacht ik gewoon de nieuwste films/series zodra deze uit de bioscoop zijn en geen verouderde meuk.
Maar dan is het probleem niet de content maar jouw verwachtingspatroon. Want iedereen (ook jij) weet dat we met video content nog niet zo ver zijn als met muziek. De rechten zijn verdeeld per land of regio en omdat daar miljarden mee gemoeid zijn zal dat gewoon niet snel veranderen.

Je bent verbaasd dat Netflix desondanks zo snel groeit. Ik denk dat de meeste gebruikers een meer redelijk verwachtingspatroon hebben een de wet niet willen overtreden. Niet zo verbazingwekkend dus.
Het aanbod wordt ook echt continu beter vind ik, en ze zijn slim genoeg om juist richting komkommertijd hun eigen series te publiceren. Nu nog een ietsje toegankelijkere prijs, zodat ik niet elke keer coupons hoef te scoren :P
Niet alles kan gratis hoor... 8 euro voor wat Netflix aanbied is om heel eerlijk te zijn super goedkoop. Wel afhankelijk van hoe vaak je kijkt natuurlijk, maar ook al zou je 2 keer een film in de maand kijken dan ben je al goedkoper uit dan het kopen in de winkel ;)
Nee, ik vind ¤96 per jaar niet toegankelijk. Dat is veel meer dan ik voor Netflix besteedde aan films en series per jaar.
Het probleem is dat het een all-inclusive abonnement is. Net als bijvoorbeeld WoW, waar je gewoon de ¤13(?) betaalt, of je nou speelt of niet.
Helaas betaal je bij pay-per-view diensten dan weer belachelijk veel per item.

Men vergeet nog wel eens dat Netflix alleen maar streaming aanbiedt. Geen fysieke dragers, geen distributie (want dat doet je ISP voor je, die je ook royaal moet betalen voor een goede streamverbinding), alleen maar het streamen van digitale media. Dus als ik stop met betalen, kan ik NIETS meer terugzien. Ook niet films of series die ik al een keer gekeken heb.

Dat vermindert de waarde van het product toch wel enorm.
Iedereen denkt dat streaming altijd een gratis vorm van transport is, maar dat is het absoluut niet. Het versturen van 10GB kost je vanuit een AWS datacenter naar de klant ongeveer een euro.

Nu zal Netflix wel wat korting krijgen bij dermate hoge volumes, maar die gasten betalen al met al een godsvermogen voor EC2 hosting en data-traffic aan Amazon. Tel daarbij nog eens de licentiekosten op en dan is ¤8 ineens een heel erg nette deal.
Dan denk ik sowieso dat een streaming dienst voor jou geen oplossing is omdat je te weinig films/series kijkt.

:) Want 96 euro per jaar is echt absoluut niet duur.. Dat kunnen we denk ik niet eens meer een mening noemen als je kijkt hoeveel een film/serie in de winkel kost kun je voor Netflix vele malen meer kijken voor het zelfde geld.

Dit zelfde geld voor Spotify welke ook absoluut niet duur is voor wat je er voor krijgt.

En je vergelijking dat of je nou wel of niet kijkt is natuurlijk een keuze.. Kijk je bijna nooit dan moet je geen streaming abbonement nemen ;) Kijk je veel dan weer wel.

En ja als pay per view dan weer duurder is dan moet je misschien maar helemaal niet kijken als je het te veel geld vind.
Ik kijk 1x per maand TV/film en vind Netflix nog goedkoop.
Komop, een avond bioscoop, schouwburg of concert en je bent als snel een jaar abbo netflix kwijt.
Nu kan ik niet in iemands portemonnee kijken maar als 10 jarige kon ik destijds al makkelijk het abbo bedrag bij elkaar verdienen. Content kost geld .
Mooiste zou zijn als je gewoon de hele tv-abo er uit kon gooien, want ik zou niet weten waarom je nog op die manier zou kijken, de reclames alleen al kosten zo veel tijd (en irritatie).. Maarja, bij alle providers is een bundle in verhouding een stuk goedkoper dan alleen bv internet pakken..
Nee, ik vind ¤96 per jaar niet toegankelijk. Dat is veel meer dan ik voor Netflix besteedde aan films en series per jaar
En veel minder dan ik besteede. Netflix vs Breaking Bad op DVD was een duidelijke keuze. En films en series nog een keer kijken, wie doet dat nou? Er is zoveel ander aanbod en zo weinig tijd te besteden.
Nou, films en series nog een keer kijken doen toch heel veel mensen hoor, ondanks het immense aanbod..
[...]

En veel minder dan ik besteede. Netflix vs Breaking Bad op DVD was een duidelijke keuze. En films en series nog een keer kijken, wie doet dat nou? Er is zoveel ander aanbod en zo weinig tijd te besteden.
Ik kijk toch vaak zat films nog een keer. En regelmatig ook eerst in de bioscoop. Nu zijn mijn vrienden en ik iets meer filmfan dan gemiddeld en kijken mijn ouders ook graag een film. Bij mijn vriendin staat er regelmatig een film op tv. Films als Lord of the Rings kijken de meeste mensen wel meerdere keren heb ik het idee, maar persoonlijk kijk ik films van Interstellar tot Rapunzel ook vaker dan eens. De ene keer met mijn ouders, de andere keer met vrienden, net waar we zin in hebben.

Offtopic: misschien vinden filmfans het leuk om een kijkje te nemen op Biggest Movie Box, een website waaraan ik meehelp die momenteel in de kinderschoenen staat. Het idee is om een 'social movie database' op te zetten. Is een hobbyproject waarmee ik onder andere alle films bijhoud (gekeken, gekocht, ratings etc). De site is verre van af, maar als filmfan vind ik het erg leuk om te doen.

[Reactie gewijzigd door Zenomyscus op 16 juli 2015 13:17]

Ziet er goed uit, heel clean en overzichtelijk. Echter is het praktisch een kloon van trakt.tv dat ik en vrienden gebruiken dat ook series aanbied, al een grote userbase heeft en veel functies, ingebouwde api... sinds de nieuwe update ervan zijn er wel nog wat missende features.

De userbase binnenhalen gaat dan zowat de sleutel zijn van het succes van de site. Jammer wel dat ze al door hun naam (big movie box) mogelijke uitbreiding naar o.a TV series uitsluiten. het TV series gedeelte van trakt is een van de grootste redenen dat mensen het willen gebruiken, en vooral terugkeren: calendar voor series van de week, elke episode op 'watched' kunnen zetten, hier zijn ook al tal van plugins voor alle populaire media centers/players die dit automatisch doen.

Succes ermee in ieder geval!
Bedankt voor je reactie! Ik ben niet bekend met Trakt, ik zal daar zeker naar kijken. We zijn van plan naast een movie box ook een serie en muziek variant te maken. Misschien is het een beter plan het op één website te doen, ik zal het voorstellen aan de overige leden. Bedankt!
Offtopic: leuke site, ik zal hem in de gaten houden.
maar kijk je dan nooit films of download je die gratis elders? Want legaal vs. illegaal is natuurlijk altijd een oneerlijke vergelijking voor de legale content ;)
Ik heb bij Ziggo een bundel geschrapt, en Netflix genomen, was ik een euro per maand goedkoper uit. En ik kijk vaker naar Netflix dan ik naar de zenders keek die ik nu niet meer heb.

Met andere woorden, voor tv zenders betalen mensen het ook, en dan kun je niet eens zelf bepalen wat je wilt zien. En word je doorgaans ook nog doodgegooid met reclame! (En anders wordt er ook een aanzienlijk deel door belastingbetalers bekostigd...)

Ik vind het abonnementsprincipe prima, zolang ik het het geld waard vind, betaal ik dat, en zo niet dan stop ik met betalen. Ik had vroeger ook een abonnement voor het zwembad, en nu ik dat niet meer heb, kan ik er ook niets meer mee.

Ik vind juist vaak de prijs die gerekend wordt voor een enkele, onbeperkt bruikbare, download belachelijk. Dan koop ik liever een cd of blue-ray. Maar Spotify en Netflix zijn juist modellen waar ik me prima in kan vinden.
Je vind 8 euro per maand niet toegankelijk genoeg dan?..
En anders kan je je account altijd delen om de kosten nog verder te drukken. Met 8 euro abbo kan je 2 simultane streams en met 12 euro abbo 4.
Ik heb zon account voor 4 streams voor 11.99. Delen mooi allemaal de kosten!
ik deel m'n account van 8 ook met iemand. Gebruik netflix niet heel vaak, maar vindt het voor 4 euro per maand toch zeker wel handig! Kijk er voornamelijk series op, werkt zo verslavend dat hij automatisch de volgende aflevering gaat afspelen :P