Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 137 reacties

Netflix heeft nu in totaal 65 miljoen abonnees wereldwijd. Op hetzelfde moment vorig jaar had de streamingdienst ongeveer 50 miljoen abonnees. In het afgelopen kwartaal heeft Netflix er 3,3 miljoen klanten bij gekregen.

De stijging blijkt uit het kwartaalverslag dat het Amerikaanse bedrijf online heeft gezet. Op het moment bevindt 42 miljoen van de Netflix-abonees zich in de VS en 23 miljoen in de rest van de wereld. In Nederland heeft zo'n een op de tien inwoners een Netflix-abonnement, blijkt uit onderzoek. Netflix zelf geeft geen cijfers per land.

Het bedrijf heeft in het afgelopen kwartaal een omzet van 1,64 miljard dollar gemaakt. Dat is omgerekend momenteel rond 1,5 miljard euro. Dat is 300 miljoen meer dan hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De winst lag met 26,3 miljoen dollar fors lager dan vorig jaar. Dat zou vooral komen door de gestegen dollarkoers en de aankoop en productie van content.

netflix

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (137)

Als ik wat dieper in de cijfers duik gelinkt in het artikel. Dan kan opgemaakt worden dat de abonnees die genoemd worden in de tekst, alle abonnees zijn. Dit is dus inclusief proefabonnementen.

Als er gekeken wordt naar het aantal betaalde abonnees veranderd er het een en ander:
Dit kwartaal:
Wereldwijd
Totaal Abonnees: 65,5 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 62,7 Miljoen

VS
Totaal Abonnees: 42,3 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 41 Miljoen

Rest van de wereld
Totaal Abonnees: 23,2 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 21,6 Miljoen

Of te wel, er waren op 30 juni ongeveer 3,2 miljoen mensen met een proefabbonnement. (Zo'n 4,4% van het klanten aantal)

Vorig kwartaal:
Wereldwijd
Totaal Abonnees: 62,2 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 59,6 Miljoen

VS
Totaal Abonnees: 41,3 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 40,3 Miljoen

Rest van de wereld
Totaal Abonnees: 20,8 Miljoen
Totaal betalende abonnees: 19,3 Miljoen

Er waren toen dus 2,6 miljoen proefabonnementen. (Zo'n 4,3% van het klanten aantal)

Uit dit rijtje kan ook geconcludeerd worden dat in het afgelopen kwartaal het abonnees aantal in de rest van de wereld harder is gestegen dan in de VS. 2,3 miljoen vs. 700.000

Verder is het mooi om te zien dat Netflix steeds verder aan het uitbreiden is, het bevind zich momenteel in 50 landen en wil uitbreiden naar 200 binnen 2 jaar.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 13:12]

Het is logisch dat netflix harder groeit buiten de VS omdat ze in steeds meer landen diensten aanbieden.
Ik vind het jammer dat er geen cijfers per land beschikbaar zijn. Dan kan je pas goed kijken naar hoeveel % van de inwoners een netflix abbo heeft. Dat is pas leuke statistiek.
Dat is ook zeker logisch. Vermoed ook dat die andere 49 landen inmiddels in totaal meer inwoners hebben dan de VS (318.892.103 in 2014) Dus dan kan het procentueel nog steeds net zo snel groeien. Kan helaas geen complete lijst vinden van alle landen die Netflix hebben.

Overigens kan er met deze gegevens dezelfde gegeven uitrekenen als in Nederland.
(Aantal Netflix abonnees / Inwoners) * 100 = (41.3/318.9) = 13%

Dus 13% van de inwoners van de VS heeft een Netflix abonnement, net iets meer dan in Nederland. Had het hoger verwacht.


In de VS bestaat een huishouden gemiddeld uit 2.54 personen.

Het totaal aantal huishoudens is dan: 318.892.103 / 2.54 = 125.548.072.
De nieuwe berekening wordt dan:
(Aantal abonnees / aantal huishoudens) * 100 =
(41.3 / 125.5) * 100 = 32,9%

Dus 32,9% van de huishoudens bezit een Netflix abonnement een erg mooi aantal en komt ook meer in de buurt van mijn verwachtingen.

Edit: Bedankt @ Yeltz. Berekening aangepast aan aantal huishoudens.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 13:29]

Ik denk dat je statistiek hier niet helemaal klopt. Het aantal abonnees is ongelijk aan het aantal inwoners met de beschikking over een Netflix abonnement.

Je zou het aantal abonnees moeten delen door het aantal huishoudens om een beter idee te krijgen van het aandeel Netflix onder de populatie
(even aannemend dat een Netflix-huishouden uit evenveel gezinsleden bestaat als een niet-Netflix-huishouden).

Jouw cijfers volgend (ik heb ze niet gecontroleerd) zal het percentage dus hoger uitvallen dan 13% en waarschijnlijk dichter bij het dubbele liggen.

Of deze redenering ook opgaat voor de eerder genoemde "In Nederland heeft zo'n een op de tien inwoners een Netflix-abonnement" weet ik niet.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Maar aangezien ze bij de statistiek van Nederland ook lijken te rekenen met inwoners. Heb ik in mijn berekening ook het inwoneraantal van de VS gepakt.

Als de bron erbij gepakt wordt, spreken ze inderdaad van huishoudens:
Netflix is de duidelijke marktleider; ruim een op de tien Nederlanders had in het vierde kwartaal van 2014 een abonnement op de videodienst, omgerekend circa 865.000 huishoudens.
Berekening inmiddels aangepast.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 14:13]

Ik denk dat veel bedrijven zouden springen om een proefpercentage van minder dan 5%. Het zijn nog steeds prachtige cijfers.
Ja dat is helemaal waar.

Zeker als je het gaat vergelijken met bijvoorbeeld Spotify (al heeft die natuurlijk een gratis versie, die je langer kan gebruiken dan een maand)

Totaal abonnees: 75 miljoen
Betaalde abonnees: 20 miljoen
Percentage: 26,7% betalende abonnees.

Maar is wel echt een gigantisch verschil.

Edit: Bedankt Nanor, heb het aangepast!

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 14:54]

Ja inderdaad, wow. :P
Dat is waar, netflix bied dan ook slechts een proefmaand spotify heeft een winstmodel rondom het gratis(oneindig) abonnement (reclame).
26,7% betalend en 73,3% niet betalende abonnees bedoel je.
Mooie aan Netflix is ook, dat je je account kan en mag delen (Netflix biedt hier zelfs profielen binnen het account voor aan), waardoor het totaal aantal gebruikers van Netflix nog wel hoger zal liggen.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 16 juli 2015 14:44]

Ik blijf dat vreemd vinden, is Netflix gewoon vriendelijk (unlikely) of is er geen mogelijkheid om dit delen tussen gezinnen te beperken?

Heb zelf een 2 user account, waarvan nu 3 gezinnen gebruik maken.
Ik + vrouw + dochter, mijn zus + man, een vriendin.
Doordat lang niet iedereen dagelijks kijkt, zijn er geen conflicten mbt dubbel gebruik. Komt dat wel voor, dan stap ik over naar een 4 user account.

Als deze manier van delen niet mogelijk / geoorloofd was, hadden de andere users gewoon zelf een account afgesloten.
Als deze manier van delen niet mogelijk / geoorloofd was, hadden de andere users gewoon zelf een account afgesloten.
Ik denk eerder, dat Netflix dan minder klanten zou hebben gehad. ;) Al spreek je natuurlijk wel jezelf tegen. Je deelt ook jouw account, maar vind dat wel vreemd, het er mogelijkheden voor zijn? :?

[Reactie gewijzigd door CH40S op 16 juli 2015 15:15]

Volgens mij valt het tegenspreken wel mee hoor.
Ik vind het vreemd dat Netflix deze optie beschikbaar laat.
Meer delen = potentieel minder betalende klanten.

Zolang dit mogelijk is, maak ik er dankbaar gebruik van.
Je kan het ook zo zien: Het is voor een (relatief) nieuwe dienst op een groeiende markt een perfecte strategie om naamsbekendheid en klanten te winnen.

Mensen die wellicht niet (nu) netflix zouden afnemen hebben het alsnog omdat hun zoon/kennis/whatever het heeft en het toch gratis kan delen..
Zorgt voor snellere groei dan een maand proefabonnement wat veel mensen (die het niet denken te willen/nodig te hebben) dan toch überhaupt al niet gaan nemen.

Ze kunnen altijd nog, als hun userbase groot genoeg is, deze accounts/mogelijkheid weghalen (icm een prijsverlaging van 10 of 20%?) en zo mensen die verslaafd zijn geraakt aan netflix forceren alsnog zelf een account te nemen. :+

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 16 juli 2015 21:44]

Ik ben nu betalend abonnee. Hoe word ik één van die betaalde abonnee's? :+

[Reactie gewijzigd door Hageneis op 16 juli 2015 13:16]

Nog nooit van lifetime abbo's gehoord? :+ Eenmaal betalen, daarna niet meer. :9

In ieder geval aangepast. Bedankt heren :)

[Reactie gewijzigd door rens-br op 16 juli 2015 14:06]

Maar dan moet je als abonnee nog steeds betalen (weliswaar via afkoopsom, heel gebruikelijk met levensverzekeringen).

Maar betaalde abonnee's suggereert dat de abonnee's betaald worden.
Maar betaalde abonnee's suggereert dat de abonnee's betaald worden.
De correcte verwoording is natuurlijk betaalde abonnementen, die worden door betalende abonnees afgenomen. ;)
Jij snapt het helemaal ;)
Toch bizar hoe snel dat heeft kunnen groeien... 1 op de 10 al in Nederland, ik vind het knap van ze! Nu het aanbod nog verbeteren en dan gaan de illegale downloads vanzelf een keer tot het verleden behoren :)
Ik was laatst bij mijn broer in Noorwegen. Daar logde ik in met mijn Netflix account, met het idee dat het toch niet zou werken, maar dus wel. En het aanbod daar was vele malen beter. We hebben toen "We are the Millers" gekeken, redelijk nieuwe film. Netflix in Nederland had deze film niet.

M.a.w. ik denk wel dat ze willen, maar dat er andere zaken spelen waardoor ze niet alles erop kunnen zetten.
Ooit uitgelegd door een support medewerker van Netflix:

Komt door contracten met de uitgevers. Netflix moet voor elk land waar ze een film willen tonen een overeenkomst sluiten met de uitgever (al dan niet voor een groep landen). Daarbij komt dan ook nog lokale wetgeving kijken. Dit zijn hele moeizame processen. Ik zou zeggen des te meer kijkers, des te meer geld voor deze uitgevers... maar daar doen ze blijkbaar toch heel moeilijk over. (zelfs over jaren oude series). Ouderwets denken enzo.

Technisch is het vrijwel nooit een punt omdat Netflix heel snel kan schalen (ze maken bijv. gebruik van een Amazone cloud infrastructure waardoor opschalen heel eenvoudig is... netflix heeft zelf (bijna) geen infra staan)

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 16 juli 2015 12:10]

Ik begreep dat Netflix juist heel veel infrastructuur heeft staan - op een heel hoog niveau (wereldwijd gezien)..? Dit om te voorkomen dat er lange trips gemaakt moeten worden over (dure) stukken kabel? Ik denk dat ze front end via Amazon doen, maar video transfer via eigen infra
Zie volgende case study link hieronder. Je moet een beetje door de marketing heen prikken, maar in de video legt 1 van de netflix directors uit hoe Amazone word ingezet (spoiler: ook video content word via Amazone geleverd).

Vergeet niet dat Amazone ook wereldwijd levert :)

Vroeger hadden ze nog wel eigen infra, maar in 2008/2009 (toen de global ambities groter werden) zijn ze gaan nadenken over Amazone's cloud platforms. En enkele jaren later hebben ze ook daadwerkelijk de move gemaakt.

http://aws.amazon.com/solutions/case-studies/netflix/

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 16 juli 2015 16:35]

thanks voor de info :)

edit: ik heb ook de info van netflix zelf ff doorgelezen; http://techblog.netflix.com/ - ze weten waar ze mee bezig zijn :)

[Reactie gewijzigd door TheNymf op 16 juli 2015 14:21]

Het is en blijft een risico om het te proberen, maar ze doen bij Netflix niet erg moeilijk over het gebruik van een proxy om het aanbod te manipuleren.
Ze doen daar niet moeilijk over ?
Ze zijn actief bezig met blokkeren, dat moeten ze natuurlijk van de productie maatschappijen.
Daar worden ze toe gedwongen door de content industrie helaas, al hun eigen content wordt in alle gebieden op dezelfde dag gereleast. Netflix wil af van de geo locatie restricties maar de deals met content staat dit helaas niet toe.

Netflix is een van de betere in de content industry en wil dingen juist veranderen zodat er vooruit gang is.
nou, de enige reden dat netflix dat wil, is omdat het voor hunzelf makkelijker en goedkoper is als ze niet met elke regio/land hoeven te onderhandelen.. Dat dingen wel/niet beschikbaar zou zijn in bepaalde regio's interesseert ze echt geen bal hoor..
Netflix blokkeert inderdaad actief enkele technieken, maar hun CEO claimt dat die berichten uit januari waar je naar linkt fout zijn. De CEO geeft aan dit niet méér te doen dan men al jaren doet.
Ik gebruik VPN en dat werkt helemaal prima.
Ze tolereren het inderdaad, hoewel het tegen de kleine lettertjes in gaat indien je de ToS er op na leest.

Persoonlijk vind ik het jammer dat anno 2015 regio restricties sowieso nog bestaan. Maar met de continue groei van diensten als Netflix zal dit hopelijk niet al te lang meer duren.

Uiteraard wel jammer om te zien is de tendens van het inwisselen van de ene restrictie voor de andere restrictie. Waar eerst regio restricties een probleem vormden, en nog steeds een probleem vormen. Krijgen we nu ook steeds vaker exclusives te zien.

Met aan de ene kant als grote partij Netflix welk steeds meer in zet op zijn eigen originals. En aan de andere kant partijen als HBO welk soortgelijke dingen doen.

Blijft dit beperkt, dan kan het financieel interessant blijven. Maar zodra de fragmentatie eenmaal te groot wordt, en iedere partij hun eigen exclusives gaat verzorgen, dan zijn we nog verder van huis. En die tendens is er zeker. Denk bijv. aan partijen als FXNow (nog niet in NL beschikbaar), crunchyroll, amazon prime exclusives, etc. En hier komen nog altijd nieuwe namen bij.
Risico, gebruik unblock-us.com en je kan instellen van welk land je wil kijken.
via www.moreflicks.com kun je kijken welke films er in welke landen beschikbaar zijn.

Netflix doet niets aan controle, daar zijn ze nu ook te groot voor geworden. Hulu doet bijv veel meer aan controle.
Als je daadwerkelijk in een ander land bent mag je gewoon Netflix gebruiken. Wat ze niet willen is dat je een VPN of proxy gebruikt om vanuit Nederland te doen alsof je in het buitenland bent.
Een risico is het niet. Hier heb je helemaal geen last van. Je betaald wel een paar euro meer voor een handige proxy.
Netflix niet, maar op een Nexus player kun je het zelfs vergeten met een vpn.. Geo IP obv Dns verpest voor mij de boel :)
Je netflix abo werkt wereldwijd en er zijn tools (meestal betalend) die er voor zorgen dat je in NL/BE (waar dan ook) kan inpluggen op de Netflix regio die je wenst. Het is in principe ook illegaal en tot dusver heeft Netflix hier nog niets aan gedaan om dit te blokkeren.
Ow, maar ze proberen het zeker wel actief tegen te gaan. Ze zullen wel moeten gezien de rechthebbende dit willen. Ze geven het alleen niet zomaar publiekelijk toe.

nieuws: 'Netflix probeert omzeilen van regiobeperkingen te voorkomen' - update
Ik denk dat je die update moet lezen in dat artikel :)

Update 10:04 uur: Netflix heeft in een reactie aan Engadget aangegeven dat het vpn's niet anders behandelt dan voorheen. Waardoor de gerapporteerde blokkades worden veroorzaakt werd echter niet duidelijk gemaakt.
Ja, zoals ik al aangaf, ze geven het niet publiekelijk toe. Echter wijzen de resultaten daar wel naartoe. Komt vaker voor dat bedrijven statements doen om hun ware motieven te verbergen.

Overigens is het inderdaad wel speculatie en is er geen hard bewijs, alleen indirect.
Klopt, d.m.v. een VPN heb ik wel eens de Amerikaanse versie van Netflix gebruikt vanuit NL. Ander/uitgebreider aanbod en sommige series zijn completer (in NL is het regelmatig zo dat niet alle seizoenen er op staan).

In april dit jaar hebben ze in de algemene voorwaarden gezet dat ze de juridische mogelijkheid hebben om Netflix-abonnees te bannen voor het gebruik van VPN.

Betwijfel of ze het echt gaan doen, maar neem het risico liever niet.
Betwijfel of ze het echt gaan doen, maar neem het risico liever niet.
Netflix heeft er geen belang bij om betalende klanten af te sluiten.

Het risico dat ze lopen is dat de contentaanbieders naar de rechter stappen als ze niets doen, daarom geeft Netflix "voor de vorm" aan dat ze VPN-gebruikers proberen te weren.

Als een VPN-gebruiker alleen net een stukje slimmer is dan de meest bekende kanalen gebruiken dan kom je er al probleemloos doorheen, en Netflix gaat niet de extra moeite doen om alle mogelijke VPN-aanbieders te blacklisten en hun klanten te bannen.

Ze willen alleen op papier een maatregel hebben tegen grootschalig misbruik.
Zaken als licenties en rechten zijn inderdaad vaak een probleem.

Huidige landen: (Spanje, Portugal, Italië en Japan volgen eind dit jaar)

https://support.netflix.c...a/maps/MapGlobalReach.png
Waarschijnlijk omdat veel mensen niet zo kritisch (ik zeg het netjes) zijn als jij.
Ik denk dat heel Hollywood blij is dat jij één keer per maand je schuldgevoel afloopt... :*)
Je kan het wel willen, maar het bestaat gewoon niet. HBO en Film1 zijn bijna twee keer zo duur en die voldoen ook niet aan die voorwaarde.
Wat jij illegaal doet interesseert me NIKS :P ik wil het ook niet met illegaal aanbod gaan vergelijken. Kijk je naar de legale diensten is er geen alternatief. En tsja, hoe belangrijk is het dat een film een jaar oud is? Dat je niet op het schoolplein/in de kantine mee kan praten? Bovendien zijn er veel exclusives die wel direct (sterker nog: alleen maar) op Netflix te zien zijn. En dan de deal met Disney en Marvel waardoor dat aanbod ook vrij snel beschikbaar komt.
Dus laten we dat grijsgedraaide plaatje over "verouderde meuk" maar niet meer afspelen, want eigenlijk doet het er niet toe bij Netflix.
Sterk argument, niets betalen voor content, omdat je vind dat de makers al genoeg geld hebben. Zou je werkgever eens moeten doen.

Het is overigens prima en je eigen keuze om illegaal te downloaden, maar probeer het niet goed te praten. Het is namelijk niet goed te praten.
Leuk en aardig dat jij de Hollywood industrie gelijk schaalt met het salaris van die paar miljoenverdienende acteurs maar het gros van de mensen die een film maakt verdienen een normaal loon net zoals een ieder ander van ons doet. Het gaat mij om deze mensen. Ik wil betaald worden voor mijn werk, ik gun hun het dus ook om betaald te worden voor hun werk.
ik ga gemiddeld 1x per maand naar de bios om de grote kaskrakers te zien en draag op de manier een aardig steentje bij aan de toch al mega rijke filmindustrie. Ooit eens een Hollywood acteur op een houtje zien zitten bijten? Die mensen verdienen miljoenen per film (laat staan wat de producers en maatschappijen verdienen) dus zijn echt niet zielig.
Wat een lulverhaal, alleen de top (zoals in elke sector) verdiend een hoop.. Misschien moet je je eens echt verdiepen in die industrie, dan krijg je misschien eens een goed beeld van hoe het werkelijk is, en niet hoe jij DENKT dat het is..
oh wow, 1 keer per maand naar de bios, maar ondertussen dan dus wel een heleboel andere films/series gewoon 'jatten'. Dat is eigenlijk hetzelfde zeggen als, ja ik koop 1 keer per maand een zak chips bij de AH, maar voor de rest van de tijd jat ik ze bij de andere...

En ook netflix heeft wel degelijk splinternieuwe series die weer bij anderen niet beschikbaar zijn, en dadelijk ook films..

Je doet net alsof het je recht is om alle nieuwste films/series 'gratis' te kijken......... niet dus.. het is nog steeds gewoon een luxe product...
Als ik betaal voor een streamingdienst, verwacht ik gewoon de nieuwste films/series zodra deze uit de bioscoop zijn en geen verouderde meuk.
Maar dan is het probleem niet de content maar jouw verwachtingspatroon. Want iedereen (ook jij) weet dat we met video content nog niet zo ver zijn als met muziek. De rechten zijn verdeeld per land of regio en omdat daar miljarden mee gemoeid zijn zal dat gewoon niet snel veranderen.

Je bent verbaasd dat Netflix desondanks zo snel groeit. Ik denk dat de meeste gebruikers een meer redelijk verwachtingspatroon hebben een de wet niet willen overtreden. Niet zo verbazingwekkend dus.
Het aanbod wordt ook echt continu beter vind ik, en ze zijn slim genoeg om juist richting komkommertijd hun eigen series te publiceren. Nu nog een ietsje toegankelijkere prijs, zodat ik niet elke keer coupons hoef te scoren :P
Niet alles kan gratis hoor... 8 euro voor wat Netflix aanbied is om heel eerlijk te zijn super goedkoop. Wel afhankelijk van hoe vaak je kijkt natuurlijk, maar ook al zou je 2 keer een film in de maand kijken dan ben je al goedkoper uit dan het kopen in de winkel ;)
Nee, ik vind ¤96 per jaar niet toegankelijk. Dat is veel meer dan ik voor Netflix besteedde aan films en series per jaar.
Het probleem is dat het een all-inclusive abonnement is. Net als bijvoorbeeld WoW, waar je gewoon de ¤13(?) betaalt, of je nou speelt of niet.
Helaas betaal je bij pay-per-view diensten dan weer belachelijk veel per item.

Men vergeet nog wel eens dat Netflix alleen maar streaming aanbiedt. Geen fysieke dragers, geen distributie (want dat doet je ISP voor je, die je ook royaal moet betalen voor een goede streamverbinding), alleen maar het streamen van digitale media. Dus als ik stop met betalen, kan ik NIETS meer terugzien. Ook niet films of series die ik al een keer gekeken heb.

Dat vermindert de waarde van het product toch wel enorm.
Iedereen denkt dat streaming altijd een gratis vorm van transport is, maar dat is het absoluut niet. Het versturen van 10GB kost je vanuit een AWS datacenter naar de klant ongeveer een euro.

Nu zal Netflix wel wat korting krijgen bij dermate hoge volumes, maar die gasten betalen al met al een godsvermogen voor EC2 hosting en data-traffic aan Amazon. Tel daarbij nog eens de licentiekosten op en dan is ¤8 ineens een heel erg nette deal.
Dan denk ik sowieso dat een streaming dienst voor jou geen oplossing is omdat je te weinig films/series kijkt.

:) Want 96 euro per jaar is echt absoluut niet duur.. Dat kunnen we denk ik niet eens meer een mening noemen als je kijkt hoeveel een film/serie in de winkel kost kun je voor Netflix vele malen meer kijken voor het zelfde geld.

Dit zelfde geld voor Spotify welke ook absoluut niet duur is voor wat je er voor krijgt.

En je vergelijking dat of je nou wel of niet kijkt is natuurlijk een keuze.. Kijk je bijna nooit dan moet je geen streaming abbonement nemen ;) Kijk je veel dan weer wel.

En ja als pay per view dan weer duurder is dan moet je misschien maar helemaal niet kijken als je het te veel geld vind.
Ik kijk 1x per maand TV/film en vind Netflix nog goedkoop.
Komop, een avond bioscoop, schouwburg of concert en je bent als snel een jaar abbo netflix kwijt.
Nu kan ik niet in iemands portemonnee kijken maar als 10 jarige kon ik destijds al makkelijk het abbo bedrag bij elkaar verdienen. Content kost geld .
Mooiste zou zijn als je gewoon de hele tv-abo er uit kon gooien, want ik zou niet weten waarom je nog op die manier zou kijken, de reclames alleen al kosten zo veel tijd (en irritatie).. Maarja, bij alle providers is een bundle in verhouding een stuk goedkoper dan alleen bv internet pakken..
Nee, ik vind ¤96 per jaar niet toegankelijk. Dat is veel meer dan ik voor Netflix besteedde aan films en series per jaar
En veel minder dan ik besteede. Netflix vs Breaking Bad op DVD was een duidelijke keuze. En films en series nog een keer kijken, wie doet dat nou? Er is zoveel ander aanbod en zo weinig tijd te besteden.
Nou, films en series nog een keer kijken doen toch heel veel mensen hoor, ondanks het immense aanbod..
[...]

En veel minder dan ik besteede. Netflix vs Breaking Bad op DVD was een duidelijke keuze. En films en series nog een keer kijken, wie doet dat nou? Er is zoveel ander aanbod en zo weinig tijd te besteden.
Ik kijk toch vaak zat films nog een keer. En regelmatig ook eerst in de bioscoop. Nu zijn mijn vrienden en ik iets meer filmfan dan gemiddeld en kijken mijn ouders ook graag een film. Bij mijn vriendin staat er regelmatig een film op tv. Films als Lord of the Rings kijken de meeste mensen wel meerdere keren heb ik het idee, maar persoonlijk kijk ik films van Interstellar tot Rapunzel ook vaker dan eens. De ene keer met mijn ouders, de andere keer met vrienden, net waar we zin in hebben.

Offtopic: misschien vinden filmfans het leuk om een kijkje te nemen op Biggest Movie Box, een website waaraan ik meehelp die momenteel in de kinderschoenen staat. Het idee is om een 'social movie database' op te zetten. Is een hobbyproject waarmee ik onder andere alle films bijhoud (gekeken, gekocht, ratings etc). De site is verre van af, maar als filmfan vind ik het erg leuk om te doen.

[Reactie gewijzigd door Zenomyscus op 16 juli 2015 13:17]

Ziet er goed uit, heel clean en overzichtelijk. Echter is het praktisch een kloon van trakt.tv dat ik en vrienden gebruiken dat ook series aanbied, al een grote userbase heeft en veel functies, ingebouwde api... sinds de nieuwe update ervan zijn er wel nog wat missende features.

De userbase binnenhalen gaat dan zowat de sleutel zijn van het succes van de site. Jammer wel dat ze al door hun naam (big movie box) mogelijke uitbreiding naar o.a TV series uitsluiten. het TV series gedeelte van trakt is een van de grootste redenen dat mensen het willen gebruiken, en vooral terugkeren: calendar voor series van de week, elke episode op 'watched' kunnen zetten, hier zijn ook al tal van plugins voor alle populaire media centers/players die dit automatisch doen.

Succes ermee in ieder geval!
Bedankt voor je reactie! Ik ben niet bekend met Trakt, ik zal daar zeker naar kijken. We zijn van plan naast een movie box ook een serie en muziek variant te maken. Misschien is het een beter plan het op één website te doen, ik zal het voorstellen aan de overige leden. Bedankt!
Offtopic: leuke site, ik zal hem in de gaten houden.
maar kijk je dan nooit films of download je die gratis elders? Want legaal vs. illegaal is natuurlijk altijd een oneerlijke vergelijking voor de legale content ;)
Ik heb bij Ziggo een bundel geschrapt, en Netflix genomen, was ik een euro per maand goedkoper uit. En ik kijk vaker naar Netflix dan ik naar de zenders keek die ik nu niet meer heb.

Met andere woorden, voor tv zenders betalen mensen het ook, en dan kun je niet eens zelf bepalen wat je wilt zien. En word je doorgaans ook nog doodgegooid met reclame! (En anders wordt er ook een aanzienlijk deel door belastingbetalers bekostigd...)

Ik vind het abonnementsprincipe prima, zolang ik het het geld waard vind, betaal ik dat, en zo niet dan stop ik met betalen. Ik had vroeger ook een abonnement voor het zwembad, en nu ik dat niet meer heb, kan ik er ook niets meer mee.

Ik vind juist vaak de prijs die gerekend wordt voor een enkele, onbeperkt bruikbare, download belachelijk. Dan koop ik liever een cd of blue-ray. Maar Spotify en Netflix zijn juist modellen waar ik me prima in kan vinden.
Je vind 8 euro per maand niet toegankelijk genoeg dan?..
En anders kan je je account altijd delen om de kosten nog verder te drukken. Met 8 euro abbo kan je 2 simultane streams en met 12 euro abbo 4.
Ik heb zon account voor 4 streams voor 11.99. Delen mooi allemaal de kosten!
ik deel m'n account van 8 ook met iemand. Gebruik netflix niet heel vaak, maar vindt het voor 4 euro per maand toch zeker wel handig! Kijk er voornamelijk series op, werkt zo verslavend dat hij automatisch de volgende aflevering gaat afspelen :P
Dat is zeker handig idd! Behalve op de Wii U...
Daar gaat ie weer naat het hoofdmenu terug. Maar gebruik het meestal via m'n PS4
Gelukkig kun je dat ook uitzetten :D
Jij mag het persoonlijk natuurlijk te veel geld vinden; dat is voor iedereen relatief. Maar over 't algemeen is de service niet duur, en zou deze volgens mij ook niet goedkoper moeten. Het vergroten van het aanbod kan alleen als er inkomsten zijn. Nu komen er een aantal bioscoopfilms aan van Netflix die hopelijk veel op gaan leveren, maar de abonnementsgelden zullen alsnog een belangrijk deel van de inkomsten blijven. Ik zou 't niet goedkoper willen zien; als we waarde willen uit een dienst dan zullen we er ook iets in moeten stoppen. Sterker nog, als over een aantal jaren het aanbod flink groter en recenter is, dan ben ik wel bereid om ¤15 te betalen.
Zolang ze het vertikken om DTS, 5.1/7.1, beter aanbod, hogere bitrate, en een stabiele start van de stream aan te bieden, blijf ik bij de 50GB blu-ray rips of gewoon old-school originele BD-disks kopen. Maar vooral het aanbod schort nogal wat aan imo.
Wat een onzin:
https://help.netflix.com/nl/node/14163

"Voor titels waarin 5.1 surround sound beschikbaar is, wordt een Dolby Digital Plus- of 5.1-pictogram weergegeven op de pagina met de filmbeschrijving."

"5.1 surround sound wordt momenteel niet ondersteund wanneer je Netflix streamt op een computer met Microsoft Silverlight of HTML5. Het wordt echter wel ondersteund in de Netflix-app voor Windows 8. Als je wilt controleren of 5.1-audio wordt ondersteund op je apparaat, ga je naar een Netflix Original om te kijken of deze een optie voor 5.1-audio bevat. Zo niet, dan wordt deze functie mogelijk niet ondersteund op dit apparaat of moet deze worden ingeschakeld"
Da's dan nieuw voor mij. Dan nog is de vraag of het wel écht 5.1 is of dat het gewoon upscaled is. Maar daar kan ik mij in vergissen natuurlijk :)
Is dat ook voor het standaard abbo? Ik begreep dat er ook een 4K abbo is (ook al ben ik daar totaal niet in geïnteresseerd)
Ja. Dat is ook voor "standaard" abbo's.
Nieuw voor jou misschien maar dit wordt al meer dan een jaar aangeboden hoor ;)
Het is wel écht 5.1 DD+. Maar nog steeds geen DTS, laat staan HD-geluid.
En aangezien heel wat mensen Netflix kijken via een PC met Windows 7, is dat dus helemaal geen onzin... Dus dat vertikken ze wel degelijk...
Dat staat er niet, je moet alleen geen silverlight en of HTML5 hebben...
Volgens mij kan je niet anders dan die 2 methodieken kijken op Windows 7. Pas bij Windows 8 is er een app beschikbaar. Heeft overigens weinig met vertikken te maken, eerder met technische onmogelijkheden icm drm.
maar op een PC met windows 7 is er geen losse app, dus moet je wel silverlight of HTML5 gebruiken..
Als je geen Silverlight of HTML5 hebt, kan je gewoon géén Netflix kijken op PC (behalve bij W8.1, maar dat is een kleine groep)
Ik heb zelf netflix en kan me in alle punten vinden alleen de stabiele start van de stream niet. Ik heb tot nu toe (heb nu 8maanden netflix) nog nooit last gehad van een onstabiele start.

Ik kijk nu ook heel veel films die ik anders zelf nooit had gekocht. Als ik een film echt super tof vind dan koop ik hem alsnog op blu-ray voor het geval ik stop met netflix en de film toch nog een keer wil kijken.
Ik snap dit eerlijk gezegd ook niet
Of, ze tellen alle aanmeldingen, daar halen ze niet de afmeldingen van af
Want ik blijf het vreemd vinden, als ik Despicable Me2 kijk, waarom kan ik niet deel 1 vinden om die samen met mijn dochter te kunnen kijken

Ik ken in mijn sociale omgeving wel een stelletje die het een maand gratis proberen en dan er toch vanaf zien, of dat ze die 8 euro toch niet echt waard vinden
Vind ik Video Land een vele ruimere keuze hebben en ik kan daar WEL Verschrikkelijke Ikke 1 kijken
Finding Nemo kan ik overigens ook niet meer vinden op Netflix...
Als je mij vraagt, hoeveel gebruik je Netflix, ikke NUL komma NUL, mijn dochter amper nog
Dus ik zit er ook zwaar aan te denken om het op te zeggen en over te stappen naar VideoLand

Ik vind Netflix helemaaal niet zo goed ....
Ben ik het mee eens. Ik dacht lekker suits seizoen 5 te kunnen bekijken, maar seizoen 4 is pas net op Netflix...

Zoek in de zoekfunctie maar eens op Leonardo di Caprio, of Tom Hanks. . Er verschijnen dan niet meet dan 4 films... Terwijl ze honderden topfilms hebben.
Erg jammer!! Elke goede film mag er op, ook de films van 5 of 10 jaar oud!
samen honderden topfilms? ze halen samen nog niet eens de 100 (35 titels voor dicaprio en 76 titels voor Hanks) en dat zijn VERRE van allemaal topfilms......
tja, maar bij videoland kun je weer een hoop andere films niet kijken, en dat is dus het grote probleem (op dit moment) met streaming diensten.....
Ze hebben hier recent firefly toegevoegd ;-)
ik vind het nog knapper dat men het hier vermeld aangezien Netflix helemaal geen cijfers vrijgeeft per land, dus waar die 1 op de 10 nederlanders vandaan komt mag joost weten...
En dan te bedenken dat je je account ook nog eens kan delen met 4 anderen wat je in de praktijk ook vaak ziet.
Ik ben voornemens het op te gaan zeggen, komt maar weinig interessants bij en heb inmiddels alles wel beetje gezien. Blijft jammer dat EU (met name NL) altijd zo bizar achterlopen qua seizoenen. Misschien nog even aanhouden tot Clarkson z'n nieuwe serie zou beginnen, als die op netflix komt.
Ik heb een beetje het zelfde gevoel! Marco Polo vond ik een goede serie en House of Cards natuurlijk, beide van Netflix zelf. Met andere series lopen wij behoorlijk achter t.o.v. de VS waardoor ik die content nog steeds op 'andere manieren' moet zien te krijgen, jammer want die 10¤/maand vind ik een mooie prijs (voor ¤15 zou ik het ook nog doen denk ik). Als laatste kan ik vaak niet vinden wat ik zoek (een film ofzo) waardoor ik ook dan op 'andere plekken' moet zoeken. Overigens moet ik wel zeggen dat ik geen normale TV ontvang hier. De publieke omroep ontvang ik via uitzending gemist en de commerciële zenders.... zijn onzin als je het mij vraagt.
Dat we achter zouden lopen is al even achterhaald. Nieuwe series worden direct na de amerikaanse premiere op Netflix toegevoegd.

Bijvoorbeeld

- Better Call Saul (AMC)
- Pretty Little Liars (ABC Family)
- Penny Dreadful (Showtime)
- Between (City, Canadese zender)
- Orphan Black (BBC America)

om maar even een paar voorbeelden te noemen. Bovenstaande zijn geen Netflix series, maar worden wel direct door Netflix internationaal uitgezonden. Zo zijn er nog meer titels. De verschuiving is momenteel al merkbaar, en zal de komende jaren eerder regel dan uitzondering worden.
En toch mis ik The Walking Dead complete seizoen 5
Seizoen 6 gaat al bijna van start?!
Ik zie geen logica in Netflix
Waarom er wel een deel 2 ergens van te vinden is, deel 1 weer niet
Een oude nummer 1 hit (Shawshenk) staat er wel bijvoorbeeld (goeie film...dat zeker)
Maar er zijn toch wel meerdere films zoals deze
Waarop is dit gebasseerd? IMDB database?
Omdat die series er al waren voordat Netflix in Nederland was gelanceerd. De rechten liggen dus al elders. (Een RTL, een SBS, een weet ik veel wie die serie uitzend in NL)

Als Netflix het voor het zeggen had, dan hadden ze alles. Maar die zijn gewoon afhankelijk van wat ze mogen toevoegen.
Ja...dat plaatje snap ik, maar The Walking Dead draait nu 5 jaar, gaat jaartje 6 al weer in, dan zou je toch zeggen dat het een en ander wel geregeld zou zijn
Je laatste opmerking, daar ben ik inderdaad ook bang voor, het is niet kwestie van willen, maar inderdaad...het niet kunnen /mogen
Over het algemeen worden die contracten niet per seizoen vast gelegd, maar is het een combinatie tussen aantal jaar uitzendrechten en per serie.

Ze zouden eens een db moeten opzetten waar de rechten tot wanneer liggen. Dan hebben we concrete informatie vanaf wanneer je een bepaalde serie kunt verwachten.

Gezien de goede relatie tussen Netflix en AMC verwacht ik dat het niet lang zal duren voordat die er op staat, nadat de huidige afspraken verlopen zijn.

Overigens, ik zou er niet van staan te kijken als de spinoff wel direct per week wordt uitgezonden via Netflix.
Ik vind Netflix dan ook alleen interessant in combinatie met een VPN server in de US. Maar dat is dan weer niet de bedoeling en neigt naar illegaliteit..
Inderdaad, daar zat ik ook een beetje mee in mijn maag. Met plezier een jaar lang gebruik gemaakt van Netflix, maar uiteindelijk toch opgezegd. Gebruikte telkens zo'n DNS service om bij buitenlandse content te kunnen komen, en dat voelde dan toch een beetje alsof ik aan het betalen was voor illegale content.

Wellicht binnenkort weer een maandje netflix nemen om te kijken of er wat nieuwe series/seizoenen beschikbaar zijn.
Mee eens. Ik ben een gelegenheidsgebruiker. Alleen wanneer ik in een Netflix bui ben en er weer een nieuw seizoen of serie is, activeer ik mijn abonnement weer tijdelijk. Zo heb ik in bijna 2 jaar tijd al 3 keer mijn abonnement geheractiveerd en stopgezet. Ik ga niet betalen voor de maanden dat ik niet kijk.

Daarbij komt dat ik niet altijd de tijd wil nemen om films te kijken aangezien die tegenwoordig standaard +2 uur van je tijd kosten. Dan heb ik meestal wel wat beters te doen. Een serie kijk je met die reden makkelijker zou je denken, maar ik ben dan weer zo een iemand die meteen 5 afleveringen achter elkaar kijkt, om 3 uur 's nachts toch maar gaat slapen en de volgende ochtend spijt heeft. Das ook niet de bedoeling lijkt mij :+

Nu ben ik weer even zoet met Bliyoo. Mede vanwege de gratis maand. Een artikel/tijdschrift lezen gaat net wat makkelijker voor het slapen gaan. Ach ieder z'n ding.
Ik denk er hetzelfde over, er zijn nog een paar series die ik nog af moet kijken (5 series met 5 afleveringen elk ofzo), en dan zeg ik mijn abonnement op.

Het probleem is naar mijn mening niet echt dat de series achterlopen - ik snap dat Netflix er niets aan kan doen dat TV producenten eerst willen kijken of ze een serie een half jaar later nog aan een TV zender kunnen verkopen - maar vooral dat er zoveel series missen.

Als ik een willekeurige Amerikaanse serie opnoem die 5 jaar geleden in Amerika op TV werd uitgezonden, dan is de kans groter dat die serie niet op Netflix staat, dan dat hij er wel op staat. Zelfs als ik mij beperk op de series die wel op de Amerikaanse Netflix staan blijft die kans nog groter.

Gister had ik opeens zin om Royal Pains (USA Network, eerste seizoen uit 2009, nooit in Nederland op TV geweest) te gaan kijken en raadt eens? Die staat niet op Netflix.

Paar weken geleden wilde ik Leverage (TNT, eerste aflevering 2008, laatste 2012, nooit in Nederland op TV geweest) kijken en die stond niet op Netflix.

Zo kan ik wel door blijven gaan, 9 van de 10 keer dat ik een specifieke serie wil kijken staat het niet op Netflix en start ik uiteindelijk maar een torrentje op. Als ik een serie ga kijken op Netflix dan komt dat meestal doordat ik em op Netflix of op sites als flixfilms.nl zie staan.
+1 zit al even op seizoe'en te wachten tot ze op netflix komen, helaas. En Oitnb En dergelijke ben ik nu wel beubgezien.
Ik vind de winst op een omzet van 1,64 miljard wel heel laag. Ik hoop dat door alle investeringen ook in NL er meer, en meer actuele, content zal volgen.
Netflix heeft al een aantal jaar de strategie om alle winst die ze maken (vooral in de VS) te investeren in uitbreiding naar de rest van de wereld en meer (eigen) content.

Ze verwachten pas 3-5 jaar na de introductie in een nieuw land winst te gaan maken. Als ze hun dominante positie weten te behouden zal de winst over een paar jaar exploderen.
Ik heb ook al een paar keer zitten denken aan het opzeggen van Netflix.
Leuke films zijn er bijna niet en een heleboel series lopen OF achter OF zijn niet eens beschikbaar.

Daarna denk ik weer... ach.... ¤9 per maand... nevermind! :P

Ik hoop wel dat ze sneller met nieuwe content komen, want het aanbod blijft best mager.
Dat Netflix achter zou lopen is inmiddels behoorlijk achterhaald. De nieuwe series komen allemaal hooguit een dag later na de Amerikaanse premiere op Netflix te staan. Dit kunnen ze bij nieuwe series makkelijk, gezien er geen RTL of SBS tussen zit die roet in het eten gooit. (Bij bestaande series lopen bestaande contracten waardoor Netflix netjes zijn beurt moet afwachten. Bij nieuwe series kunnen ze direct onderhandelen over de contracten, gezien er nog geen uitzendpartij gekozen is)

Verder zie je ook duidelijk dat ze met studio's bepaalde contracten hebben om zo snel mogelijk hun content aan te kunnen bieden. Kijk bijvoorbeeld naar Disney en hun dochterbedrijven. Disneyfilms + Marvel etc staan er allemaal relatief snel op, vergelijkbaar met de videotheek van vroeger.
@DennusB neem voor 45 dollar (per jaar) een abonnementje op Unblock us en je kan naar de wereldwijde content van Netflix kijken, werkt echt uitstekend. Ik vind het zijn geld wel waard.
Dit is echt ideaal inderdaad. De mobiele website laat je ook heel makkelijk switchen.
Als het aanbod sneller beschikbaar komt (ze lopen nu hopeloos achter met series) en completer dan zal het nog veel populairder worden. De dienst is erg goed, alleen het aanbod kan nog stukken beter. Zeker in Nederland, ik hoor dat het in andere landen veel beter is.
Waarschijnlijk alleen de VS en misschien het VK. En de Ausies en New Zeelanders hebben het nog slechter als ons. En andere lopen ongeveer gelijk aan NL.
Het aanbod van Netflix vind ik niet geweldig. Ik heb Netflix sinds de start in Nederland, maar ik ben er wel een beetje doorheen. Veel series met alleen oude seizoenen (de laatste seizoenen wil je dan toch zien, dus dat wordt dan weer downloaden). Mijn vriendin kijkt nog wel veel, dus we houden het voorlopig nog maar. We hebben nu ook HBO, maar dat vind ik helemaal droevig.

Voor Nederlandse series heb ik RTL XL een tijdje geprobeerd, maar dat kan ik niet lekker vanaf de iPad/iPhone streamen naar de televisie. Dat heb ik dus ook gestopt. Videoland vind ik te duur voor het aanbod dat ze hebben. Wat ik wel schandalig vind is dat er tegenwoordig door de publieke omroep gefinancierde series (bijv. Flikken Maastricht) achter de betaalmuur van Videoland zitten. Na de overgang naar Videoland is het bij uitzending gemist weggehaald.

Het verbaast mij dat ook oude series (bijv. oude seizoenen van Law & Order) niet beschikbaar zijn. Dat soort series is erg fijn voor de zomerperiode waar er toch geen klap op televisie is en zo veel kunnen die oude series toch niet meer kosten?
Het verbaast mij dat ook oude series (bijv. oude seizoenen van Law & Order) niet beschikbaar zijn. Dat soort series is erg fijn voor de zomerperiode waar er toch geen klap op televisie is en zo veel kunnen die oude series toch niet meer kosten?
Het probleem met veel oude series is dat de producerende en uitgevende bedrijven daarvan óf failliet zijn, of zijn overgenomen door andere content-uitgevers die die series niet in hun portfolio hebben. Zoiets kan onderdeel zijn van de overname-voorwaarden om een faillisement tegen te gaan.

Meestal wordt dat gedaan omdat ze verwachten dat een serie nog in 'syndication' de uitzending in gaat zodat de oude uitgever er nog geld op verdient, maar dat is iets wat steeds minder gebeurt.
Je zou zeggen dat NetFlix ondertussen machtig genoeg is om te zeggen dat de content of wereldwijd of helemaal niet op NetFlix komt?

Wil je het op NetFlix? Dat mag, maar dan wereldwijd. Anders ga je het maar proberen via de achterhaalde dvd's/bluerays

:)
Content blijft king. Een grote speler als Sony of Disney kun je echt niet verplichten het wereldwijd meteen uit te brengen als ze dat niet willen. Je kunt 10 andere films pakken maar het gaat om de paar populaire waar (de massa) mensen echt naar uit kijken.
Het probleem met Netflix in Nederland is (hoe ik het heb gelezen).

Dat de film eerst in de bioscoop komt, dan naar de winkels in DVD/Blueray vorm. Vervolgens krijgen tv zenders de rechten en als aller laatste komt de film op Netflix beschikbaar. Waat mij laatst wel opviel is dat bijvoorbeeld de film Frozen al vrij snel te streamen was via Netfilx. Er is dus wel verandering aan de gang. Ik maak met veel plezier gebruik van mijn account maar veelal is inderdaad verouderd de meuk.
Yes, alleen je mist een dingetje. Netflix wordt gezien als een TV zender, en heeft tegelijkertijd met andere zenders de kans op de uitzendrechten op te kopen. Vandaar ook dat nieuwe series wel direct per aflevering worden toegevoegd, en oudere niet.

Disney content en dochterbedrijven daarvan staan ongeveer tegelijktijdig met de videotheek op Netflix.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True