Grote update voor app van NLziet-streamingdienst Nederlandse tv-zenders komt uit

NLziet, het Nederlandse video-on-demand-platform van de NPO, RTL en SBS, heeft de eerste grote update voor zijn app uitgebracht. De tweede versie brengt een nieuwe interface, terwijl de ontwikkelaars Airplay-ondersteuning beloven in een toekomstige versie deze zomer.

De update voor de NLziet-app komt vooralsnog alleen uit voor iOS. De update brengt onder meer een nieuwe interface met zich mee. Daarnaast kunnen gebruikers rondneuzen in het aanbod zonder een abonnement te hoeven afsluiten. Daar vraagt de app pas om als gebruikers een video willen afspelen. Ook moet het afspelen van video's verbeterd zijn en is de Chromecast-ondersteuning verbeterd. De app blijft nu bruikbaar tijdens het casten. Ook is het mogelijk om een stream te pauzeren en later te hervatten.

De iOS-versie heeft nog geen ondersteuning voor Apples streamtechnologie Airplay. Die voegt de dienst later toe. Een testversie van NLziet 2.0 voor Android zal eind deze maand komen. NLziet stuurt mensen met interesse een apk-bestand om te installeren.

NLziet is een dienst van de NPO, RTL en SBS om programma's van veel Nederlandse zenders zonder reclame en in hoge kwaliteit terug te kijken. De dienst moet onder meer concurreren met Netflix. Een abonnement kost 7,95 euro per maand. NLziet heeft geen cijfers bekendgemaakt over hoeveel actieve gebruikers de dienst heeft. De app op Android is maximaal 50.000 keer gedownload. De vorige versie van de app kon vanwege problemen met streamen op veel negatieve reacties rekenen in de downloadwinkels.

NLZiet 2.0 voor iOSNLZiet 2.0 voor iOSNLZiet 2.0 voor iOS

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

13-04-2015 • 13:03

173

Reacties (173)

173
170
152
0
0
0
Wijzig sortering
Ik vind het nog altijd zo jammer dat er aparte abonnementen afgesloten moeten worden als je echt alle content wil hebben. Ik zou veel liever een hoger bedrag neerleggen voor alles-in-een, stel je voor €50,- per maand, maar dan heb je wel alles dus ook diensten als spotify, maar dan alle HBO content, Netflix, etc. Dus echt alle films en series en muziek die er beschikbaar is, met goede kwaliteit, daar zou ik best bereid zijn zo'n €50,- per maand voor te betalen.
Probleem in NL is dat iedereen elkaar weg concureert of rechten afkoopt waardoor een alles-in-1 oplossing (bijna) niet realiseerbaar is. Want inderdaad zou ik voor een alles-in-1 oplossing me geld wel willen uitgeven...
Nou wat ik mij afvraag is waarom zou je een abbo nemen als in bovenstaand artikel?

Naar mijn weten als je upc/ziggo klant bent dan kan je tv kijken via horizon.tv of de horizon go app? En dan niet 3 zenders voor 8 euro in de maand, maar alle zenders wat in je pakket zit ZONDER extra kosten. Zelf heb ik het nooit getest dus ik weet de resolutie etc niet van deze 2 mogelijkheden. Maar ik ken wel mensen die in bed vanaf de ipad tv kijken als upc klant.
Dit heb ik ik nooit geweten. Ik heb altijd naar hele lage kwaliteit streams zitten kijken. Maar je hebt gelijk. Als Ziggo-klant kan ik inderdaad zonder extra kosten kijken. Vanavond gelijk via dit VI kijken. Thanks voor de tip :P
Haha geen dank, ik begreep al heel het nut niet van dit product in bovenstaand artikel.. Er zijn gratis varianten mits je bij de juiste provider zit..
de juiste provider, je weet dat je dan wel eerst even mag verhuizen als je niet in een ziggo gebied zit, of als hun diensten via kabel zo slecht zijn dat je beter af bent met een glas-aanbieder. maar toegegeven nlziet lijkt idd interessanter dan het tv abonement dat vodafone (en andere bedrijven (tweakfiber bijv) via iptv lijken aan te bieden, het enige dat ik bij nlziet mis is direct kijken naar de livestreams van die zenders. (npo etc kan nog) maar rtl en sbs dus niet... als dat wel mogelijk zou zijn geweest dan had ik deze dienst idd overwogen - bijv voor live uitzendingen ...
Klopt inderdaad, maar het gaat wel tot max 7 dagen terug geloof ik
bij nlziet heb je npo, rtl en sbs zenders, de reden dat ik het abbo heb is dat ik nu programmas kan terugkijken en soms ook vooruit kan kijken in goede kwaliteit.

heb bijna nooit meer mn tv aan
Is inderdaad binnen NL een probleem, maar niet alleen binnen NL, in Amerika heb je ook heel veel verschillende rechten, daar zijn ook veel verschillende diensten, denk aan FOX, HBO, Netflix en nog veel meer. Het verschil tussen Amerika en NL is dat ze daar wel zo gek zijn om voor elke dienst te betalen, wij zoeken de (in onze ogen) beste dienst(en).
Het verschil zit 'm in de licentiemodellen tussen NL en de VS. In NL werkt men met exclusive licensing, terwijl dat in de VS veel minder gebruikelijk is. Daarom kun je in Nederland een stuk minder series op Netflix kijken dan in de VS; in Nederland liggen veel licenties nog bij de klassieke omroepen die er niets mee doen, maar intussen wel voorkomen dat een ander dezelfde serie uit mag zenden.
De Amerikaanse netflix heeft ook een matig aanbod hoor, niet veel beter dan de Nederlandse. Er word echter wel meer vernieuwd, maar vooral oude shit.
Of je moet series als "The Blacklist" leuk vinden.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 juli 2024 19:47]

Het gaat dan juist om de oudere series die zenders niet meer uitzenden, maar nog wel de rechten van behouden, waardoor je ze dus nergens anders kunt kijken. Bijvoorbeeld Buffy.
Oh god ja. Heb veel goede Amerikaanse tv series gezien die om 11 uur in de avond op een doordeweekse dag worden uitgezonden.

Tegenwoordig willen mensen gewoon zelf bepalen wat ze kijken en wanneer, zonder dat Champions League voetbal het weer voor een week verpest.
Exact! Goede tip, doe k zelf namelijk, stem af met 1 a 2 vrienden wat interesant is en deel kosten. Zo heb ik een netflix account en 3 profielen die wij onderling gebruiken, een ander een spotify gezins abbo met in totaal 3 leden en dergelijke, zo deel je de kosten en kan je toch gebruikmaken van de diensten zonder alles "los" te moeten betalen. :P
Precies, ik deel netflix met 4 anderen, oftwel het abonnement van 11,99 per maand.
Kids account verwijderen, dan kun je 5 profielen maken, met 4 tegelijk kijken en ondersteund dan ook 4K en zo. We betalen 2,40 per maand voor Netflix, voor dat geld hoef je het niet te laten.

Ik weet niet of het toegestaan is, maar er zou eigenlijk een topic moeten komen voor account sharing of zo op tweakers waarbij je kunt kijken of er tweakers zijn waarmee je accounts kan sharen (zolang de dienst dat toe staat) zo wordt het voor iedereen betaalbaarder en toegankelijker :)
Dat is niet alleen in Nederland het geval, dat gebeurt overal. Laatst nog Apple die graag "exclusieve" deals wil sluiten met artiesten als Taylor Swift voor hun streamingdienst. Daar heeft de consument beslist geen baat bij.

[Reactie gewijzigd door ATS op 22 juli 2024 19:47]

daar zou ik best bereid zijn zo'n €50,- per maand voor te betalen.
Ik vind dat teveel. Zoveel tijd om TV te kijken en zo €50 te veantwoorden heb ik niet. Ik zie liever 10 kleine goedkope diensten waarvan je er 1 of meerdere neemt. Die kunnen dan met elkaar concurerren waardoor het niet al te duur wordt (denk maar eens aan de de marges die een alleenheerser als Ziggo maakt) en je hebt als consument meer keus in wat je wilt en wat niet.
Het probleem is dat het een soort schijnconcurrentie is. Immers heeft niemand het volledige aanbod. Als ik Game of Thrones legaal wil kijken moet ik naar HBO, als ik dan nog House of Cards leuk vind heb ik ze meteen allebei nodig.

Een optie om dit op te lossen zou zijn dat iedere partij een licentie zou moeten kunnen afnemen voor iedere mediavorm, voor een redelijke prijs. Dan zou Netflix prima Game of Thrones kunnen uitzenden etc., de concurrentie zou dan eerlijker zijn omdat in principe iedereen alles aan kan bieden. Het is dan aan de bedrijven om te kijken wat de gebruikers willen en hoe duur het wordt.

Maar dit zal wel moeilijk te realiseren zijn, vooral als je dit wettelijk wilt vastleggen zitten er vast haken en ogen aan.
Als ik Game of Thrones legaal wil kijken moet ik naar HBO, als ik dan nog House of Cards leuk vind heb ik ze meteen allebei nodig.
Nodig is een groot woord. Je wilt ze beide maar kunt natuurlijk prima leven zonder. Het is dus een keuze. Als je Game of Thrones wilt zien, dan neem je of een abonnement op HBO of wacht je op de DVD release. En als die te duur is, dan wacht nog een paar jaar langer tot de DVD in de 10 euro bak ligt. En in de tussentijd kijk je wat jouw gekozen streaming dienst wel aanbied. Het is maar entertainment, er is veel meer entertainment aanbod dan waar de meeste mensen tijd voor hebben om af te klijken. Een all-in dienst heeft dan zoveel en wordt daarmee zo duur dat het niet leuk meer is.
Tja, als je 'entertainment' absoluut stelt dan zijn het concurenten inderdaad, maar iemand die een beetje into series is ziet dat toch echt anders. De meeste kijkers gaat het gewoon om welke serie je wil zien, via welke zender of productie is vers 2. Dat het dan onderhand nu zo is dat je een keus zou moeten maken welke verzameling series/films je zou kunnen kiezen is gewoon onnodig en slaat de plank gewoon mis. Het is een resultaat van een verkeerde soort concurentie m.i.
Als je die series wilt kijken met Albert Heijn huismerk paprika chips, Aldi Naturel Chips en Jumbo huismerk bolognese chips (tip!) op tafel dan moet je toch ook echt 3 supermarkten af. Terwijl je als je 3 streaming diensten wilt gebruiken je 3 icoontjes op je smart TV/mediaplayer/HTPC moet kunnen bedienen. Wat is daaraan nou het probleem? Het probleem aan 1 aanbieder met alles is dat deze ook voor alles licentie kosten zal moeten betalen en de boel daardoor dus vanzelf duur wordt, duurder dan 3 losse diensten die met elkaar concurreren (want een monopolist wordt vanzelf duur).
Nee de juiste oplossing zou zijn, dat het volledige aanbod in zn totaliteit op meerdere platformen / bedrijven te zien zijn, dan heb je een goede concurentie. En dan kunnen ze in techniek of andere combinaties gochelen met variaties. Neem bijvoorbeeld Steam, daar komen games van Valve, maar ook GTA zit erop. Al is het in de gaming ook versplinterd qua platform, maar kosten de platforms zelf geen geld in ieder geval.
Meerdere platforms met identieke content kunnen alleen maar op prijs concurreren. Dat voert slechts tot een prijsspiraal naar beneden. Leuk voor de consument maar geen bedrijf dat daaraan mee wil doen.
Net zoals mobiele telefonie, daar zijn ook genoeg concurenten. Concreet in dit geval zou je bijvoorbeeld kunnen schuiven in het aantal series dat je zou kunnen kijken voor welke prijs. Zoals het nu is zijn er altijd verliezers, een consument gaat niet overal een abonnement afnemen. Het zou voor de netwerken zelf beter zijn als iedereen in de makkelijke gelegenheid is om hun werk af te nemen, dat gaat op deze manier niet. Je zou ook een open source protocool kunnen verzinnen waarop alle netwerken hun zooi kunnen aanbieden. Voor zeer lage prijzen kun je dan kijken, wat bij normaal gebruik dan bijvoorbeeld neer zou komen op een netflix maandprijs of iets. Er zijn genoeg dingen te verzinnen in ieder geval anders dan hoe het nu is.
Het probleem is ontstaan omdat iedereen zo nodig "all you can eat" wil zien.
Veel voor weinig ...

Ik wil helemaal geen all you can eat, maar leuke stuksprijzen.
45€ HBO, om alleen maar naar GoT te kijken die 3 maanden ?
De rest kan dan wel leuk en interessant zijn, maar daar heb ik ( momenteel ) geen behoefte aan.
Netflix idem, leuke series, maar het zijn er maar een paar die ik dan echt wil

Waarom niet een stuksprijs, 50ct / 1€ en dan ook geen limiet op de te kijken keren, zoals RTL wel doet.
Mijn vrouw nam een aflevering, en ik wilde s'avonds ook kijken, maar mocht niet meer.
Dat is toch ook wat er nu precies gebeurd?

AMC heeft The Walking Dead geproduceerd en op hun zender (AMC dus) uitgezonden.
Niet veel later is het internationaal gegaan op Fox.
Tevens is het nu ook te kijken op Netflix en in Scaninavie ook nig eens op HBO.

Het is aan degene die het maakt om ervoor te kiezen hoe exclusief ze het willen maken. Doe je veel goedkope licenties weg of duurdere exclusievere..

Bij Game of Thrones is dit eenmaal heel erg exclusief omdat, logische reden, HBO meer klanten wilt. Zelfde gebeurd dit bij House of Cards met Netflix.

Hoe dan ook, in principe als Netflix genoeg geld zou neerleggen, zou HBO een licentie aan Netflix kunnen geven. Hoewel dat om onreeele bedragen gaat. Maar geef ze eens ongelijk.
Een optie om dit op te lossen zou zijn dat iedere partij een licentie zou moeten kunnen afnemen voor iedere mediavorm, voor een redelijke prijs.
Je ziet zelf ook wel in dat dit niet gaat gebeuren he ;)
Juist door dit systeem 'moeten' ze veel en goede content maken om te 'winnen' van hun concurenten. Als t zo zal zijn als jij voorstelt, gaan ze na een tijd de kat uit de boom kijken en worden er nog maar weinig en slechte series geproduceert.

Als je meer wilt zien, moet je maar meer betalen. Ik ga ook niet klagen dat er geen lane-keeping-systeem van BMW in mn Seat zit. Daarentegen rijd die wel 1/26. Keuzes...
Het zijn eerder commerciële haken en ogen dan wettelijke.
Dat is het grote nadeel van de legale (spreek : "betaalde") alternatieven voor Popcorn Time. Je bent constant de dupe van rechtenkwesties, waardoor het aanbod vaak incompleet is (Netflix vs. HBO) of simpelweg verouderd omdat rechthebbenden je tot in den treuren willen uitmelken d.m.v. verkoop van DVD / Blu-ray.

Dan heb ik het nog niet gehad over het verschil in aanbod op de diverse continenten, hoewel Netflix naar verluid bezig zou zijn om dit gelijk te trekken gezien het feit dat veel mensen via VPN verbinden.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 22 juli 2024 19:47]

Ik denk dat veel producenten juist door de rechtenkwesties winst mislopen. Ik ga geen abonnement van €15.- p.m. op HBO omdat ik Game of Thrones graag wil zien, hoewel ik wel bereid ben om wat te betalen voor dat geweldige programma.

Als er een dienst zou zijn waarop ik alles zou kunnen zien, ben ik wel bereid er €15,- of meer per maand voor neer te leggen, en ik denk met mij veel meer mensen waardoor ze uiteindelijk meer winst kunnen maken.
Als Hollywood meer winst zou kunnen maken met zo'n dienst dan hadden ze dat al lang gedaan.
Misschien zijn er studio's die het wel willen, maar het probleem is ALLE studio's ter wereld dit idee zouden moeten steunen en dat is een beetje het probleempunt... als er maar een niet mee wil doen mis je toch gelijk weer een hele hoop content.

Ik zou ook best meer willen betalen als ik dan alles kan zien. Maar zoals miicker ook al zei: ik ga geen 15 euro per maand betalen om alleen game of thrones te kunnen zien.

Goed voorbeeld van hoe het ook kan:
Better call saul was gelijk na de uitzending op tv ook al op netflix te vinden.
HBO en Netflix zijn zo ongeveer elkaars grootste concurrenten. Het is totaal niet logisch om te zeggen dat bijv een Game of Thrones op Netflix beschikbaar moet zijn na de uitzending. Dat is onmogelijk.

Het is als zeggen dat Lidl maar Albert Heijn eigen merk-producten moet verkopen.
Als er gewoon 1 platform zou komen waar alles wordt aangeboden en er wordt bepaald aan de hand van wat er wordt bekeken dan maakt het niet uit of het concurenten zijn. Op netflix zijn ook zowel films van disney als dreamworks te zien en dat zijn ook concurenten.
Het gaat er om dat er een platform moet komen dat puur de dienst aanbied waar dan alle content op kan komen en dat er verdient wordt per steam bijv.
Blu-ray is ook maar een medium waar films op worden aangeboden en je kan ook alle content op blu-ray krijgen...
Hoe lang na uitzending / release staan die films van beide partijen erop denk je?
No way in hell dat het op een platform als wat jij noemt te zien is zo snel na uitzending / release. HBO pompt enorm veel geld in die show, waarvan ze toch graag een bepaald bedrag van zien terugvloeien.

Die Disney en Dreamworks films zijn al bejaard voor ze op zo'n platform staan als je het vergelijkt met de snelheid van een serie als Better Call Saul die op Netflix komt.


Het gaat nooit gebeuren, omgekeerd zijn Netflix-series als Orange is the New Black en House of Cards ook niet te zien op HBO Go of te koop in iTunes.

[Reactie gewijzigd door SidewalkSuper op 22 juli 2024 19:47]

Het feit dat jij dat ondenkbaar vind is juist het probleem.
Lidl is best in staat om zo'n product in te kopen en weer door te verkopen. Maar Albert Heijn heeft ook reden om zijn producten een eigen merk te geven, en eigen keuringen. Waardoor ze het waarschijnlijk een heel vreemd aanbod zou vinden als Lidl het voorstelt om AH melk te verkopen. Om maar te zwijgen over hoe ze dan de kosten/winsten moeten verdelen.

Wat dat betreft zou het met HBO en Netflix juist meer gaan om hoe ze die abonnements gelden dan zouden verdelen, wat een stuk makkelijker is want dat is minder een kwestie van per product zoals het met een pak melk zou zijn. Wat je wel nog hebt is productie kosten van de afleveringen.

Ik denk zelf dat er eerder een samenwerking tussen HBO/Netflix kan komen in dit geval dan LIDL en AH met AH eigen merk melk.
Better Call Saul is in de VS niet te vinden op Netflix. Ik neem aan dat dat komt doordat het daar ook op TV uitgezonden wordt door AMC, en die wil natuurlijk niet gaan concurreren met Netflix.
Vergeet niet dat series van Amerikaanse kabel tv wordt bekostigd door reclames aan Amerikanen. Wij in Europa zijn slechts bijzaak.
HBO en netflix zijn wel meer internationaal.
vind het ook zonder, ik wel best betalen, maar ben echt niet om 1000 duizend verschillende abonnementen te nemen. het beste zou gewoon een hbo/netflix combi zijn, aangezien ik graag game of thrones wil zien, maar ook breaking bad. ach dan ga ik wel over na de gratis concurrent popcorn time. staan de eerste 4 game of thrones afleveringen in hd kwaliteit al op.
Ja, zo kun je altijd wel een reden vinden om niet te willen betalen, wat een onzin. Zeg dan gewoon dat je niet wilt betalen, dan ben je tenminste eerlijk naar jezelf.
Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en als dat niet kan grijp je naar een illegale manier. Vind ik prima hoor, maar roep niet dat je best wilt betalen.
Ik heb vaak genoeg voor film 1 betaald, maar eerlijk is eerlijk, popcorn time is 10x beter.
Het grote verschil is mijns inziens dat jij alle content, muziek, films, series, publieke omroep, commerciele omroep, op één hoop gooit. Natuurlijk hebben de makers hiervan weinig met elkaar te maken en staan ze in hun recht om het op hun manier aan te bieden.

Je kunt ook niet verwachten dat je voor al het eten en drinken wat jij lekker vindt naar maar één winkel hoeft? Dat het gros genoegen neemt met de Appie is natuurlijk spijtig. Voor een goed stuk vlees moet je naar de slager, voor het lekkerste bier rijd je naar België, en voor lekker groente en fruit naar de Lidl ;).

Ik denk dat een beetje competitie en diversiteit ook wel goed is, anders krijg je zo'n eenheidsworst wat iedereen maar moet accepteren. Nu kun je tenminste nog een beetje kiezen.
Gelukkig hoef je bij de slager/ bij lidl niet allemaal losse abbo's af te sluiten om er maar binnen te mogen, dan zal je zien het eten wordt ineens veel beperkter qua aanbod voor iedereen.
Ik ben voorstander maar dan iets meer uitgebreid aanbod:
- Films
- Series
- Eigenlijk alles mbt Televisie
- Muziek, ook gewoon alles
- Games, dmv streaming dienst bijv of te combineren met je consoles en het kunnen downloaden van games
- Boeken
- Apps voor mobiel gebruik etc.

Eigenlijk gewoon bijna alle vormen van entertainment voor thuisgebruik. Voor een schappelijk bedrag per maand zou ik daar wel oren naar hebben. Desnoods dat je een standaard pakket hebt voor Film / Muziek / Boeken, en dat je Apps en Games er als extra aan toe kan voegen.

Maargoed, dat gaat voorlopig nog lang niet gebeuren :)

[Reactie gewijzigd door orange.x op 22 juli 2024 19:47]

Verder helemaal eens met de stelling, €50 voor onbeperkt. Maar als ik even snel reken, met mijn inferieure intellect:
Dat is €30 bovenop een gemiddeld internet abonnement. Kijk en luister geld valt weg van €10, daar krijg je kijk.nl voor in de plaats van €8. Dan hebben we €22 voor netflix, spotify, extra zenders (discovery,geographic ect) en HBO.
Netflix is €8, spotify €10, extra zender paket ~€8-16 en HBO voor €15.

Zou het ook super graag willen, maar zie het niet voor die prijs gebeuren. Tenzij er een dienst komt, die een aantal zaken combineert. Maar vooral in het geval van HBO of netflix zie ik dat niet gebeuren. HBO heeft altijd top series kunnen maken, vanwege de abonnementen. En voor Netflix geld nu precies hetzelfde. Die kunnen simpelweg niet bestaan zoals ze nu doen, zonder die inkomsten.
Flauw excuus van iemand die, als ik het mag inschatten, GEEN CENT wil betalen voor content..
Als je NU 50,- euro uitgeeft per maand dan HEB je spotify, HBO, Netflix en NLziet........
Maar dat is vast weer niet goed genoeg, want, eh, wacht, je wilt je muziek in FLAC !
Weer een excuus om niet te hoeven betalen en je torrent client / popcorn op te starten.
En als er dan FLAC is blijkt dat het Indie bandje waar je fan van bent niet in Spotify te zitten maar wel in Google play, dus ga je weer klagen en illegaal downloaden.

Het aanbod van content is er, je moet er alleen wel voor willen betalen, dat is het criterium..
Als de keurslager betere biefstukken heeft dan de Lidl (of andersom) maar je moet er meer voor betalen ga je dan ook illegale dingen doen ? (ik probeer met deze uitspraak de discussie 'downloaden is geen stelen' uitdrukkelijk te vermijden, illegaal is illegaa, geen discussie over mogelijk)

Zlef heb ik een Netflix, een Sonos en een Spotify account en ik ben happy met het aanbod.
Wat zeg ik, ik kom tijd te kort om alle nieuwe releases elke week bij te houden,,,,,
En inderdaad een HBO serie kan ik niet kijken, zou ik dat willen dan betaal ik daar netjes voor.
Net als dat ik dat doe voor gas, water, licht en riool.
Wat je zegt baseer je echt nergens op.
Ik heb in mijn eentje spotify premium (puur voor Sonos) en maak er veel te weinig gebruik van terwijl ik er €10,- per maand voor betaal. Netflix, heb ik, zoals ik in een eerdere comment zei ook, gedeeld met 4 anderen.

Game of Thrones download ik gewoon, want ik ga geen €15,- per maand dokken voor één simpele serie. En NL ziet, netflix, Videoland en HBO, bieden samen nog steeds niet alles wat ik zou willen zien, zoals films van Film1, sport op FOX en sport1 etc. Combineer dat allemaal met nog diensten als Play Music en andere diensten en je zit al boven de €100,-. Je comment dat ik geen cent uit wil geven is helemaal ongegrond.
Tja, als je je Netflix-account deelt met 4 anderen krijg ik ook het idee dat jij betalen voor content sowieso wel te duur vindt. Zo ongegrond vind ik de stelling van Dopehead dus niet.
delen met 4 is gewoon toegestaan hoor :)

Ik wil best betalen, maar wel zo min mogelijk natuurlijk, ben en blijf wel een Nederlander natuurlijk :P
Tuurlijk, ik weet dat het 'toegestaan' is. Maar dat je het doet terwijl het al zo goedkoop is zegt wel iets over je bereidheid om te betalen voor zulke diensten.

Ik en Dophead kunnen er natuurlijk gewoon naast zitten, maar dat is wel het beeld dat ik op deze manier van je krijg. ;)
Anoniem: 463321 @miicker13 april 2015 15:45
Je betaald anders niets voor video content.
Veel mensen downloaden/streamen GoT illegaal en kopen later de blurays voor kerst of zo.
Een abonnement voor èèn serie is gewoon idioot.
Gathering of Tweakers filmpjes zijn gewoon gratis hoor ;-)
Maar geen naakte Daenyrys ;)
En weer het gemis aan support voor XBMC. Dit is precies de reden waarom ik geen netflix of soortgelijke diensten gebruik: geen support voor zowel de popcornhour als xbmc. En da's nou precies waar veel mensen op zitten te wachten. Vaak werken de content aanbieders enkel met support voor closed source platforms of eigen meuk. Waardeloos!
1. Het heet al lang geen 'XBMC' meer, maar Kodi.
Kodi heette tot en met versie 13 'XBMC'. Dat was de opvolger van de voorheen populaire Xbox Media Player (Xbox Media Center).
2. Het is wel degelijk mogelijk om Netflix in Kodi te integreren/gebruiken.
- Hier een guide van 'My Media Experience';
- Als je gewoon even Googeld, dan kom je al resultaten tegen waarbij mensen claimen dat ze Netflix op Kodi hebben draaien. Geen idee of je het geprobeerd hebt of op welk medium jij het probeert, maar je kan natuurlijk even kijken ;).
1. Het heet al lang geen 'XBMC' meer, maar Kodi.

[...]


2. Het is wel degelijk mogelijk om Netflix in Kodi te integreren/gebruiken.
- Hier een guide van 'My Media Experience';
- Als je gewoon even Googeld, dan kom je al resultaten tegen waarbij mensen claimen dat ze Netflix op Kodi hebben draaien. Geen idee of je het geprobeerd hebt of op welk medium jij het probeert, maar je kan natuurlijk even kijken ;).
In order to watch premium channels on the RPi, you will need to install commercially available software called PlayOn Media Server on your Windows-based PC that allows you to stream premium content channels into Kodi (XBMC) running on any operating system.

ofwel, je mag naast je KODI install ( en los streaming abonnement ) nog een keer 60$ betalen om Playon streaming via een extra pc te laten lopen.
Dan ben je beter af om een androidbox te nemen ( 50/75€ ) en naast kodi de betreffende app te installeren, of een barebone windowsPC te nemen ( rond de 100€ ) en hetzelfde te doen.
Anoniem: 221563 @FreshMaker13 april 2015 13:35
Dat geld specifiek alleen voor de Raspberry Client, niet voor de volledige Kodi.

Ik draai zelf ook Netflix via Kodi. Alleen omdat er geen officiele API of iets dergelijks beschikbaar is werkt het nog niet volledig 100%. Ooit vallen bepaalde titels niet te selecteren. Zo was de eerste maand Better Call Saul niet te selecteren, en momenteel zie ik hetzelfde probleem bij Marvel's Daredevil.

Het grootste nadeel is echter dat er geen 5.1 geluid is wanneer je Netflix op deze manier gebruikt. In verband met de DRM wordt Netflix via de browser getoond, en die heeft geen ondersteuning voor o.a. 5.1.
Dus ik kan op mijn openelec box de plugin installeren, en netflix kijken ?

Want dan kan ik android ervan af halen, de enige reden is nog de netflix app.

Maar je hebt het over "via de browser kijken", dus het gaat nog steeds via externe ondersteuning, en niet IN kodi ( zoals gewenst )
Anoniem: 221563 @FreshMaker13 april 2015 13:39
Dat denk ik niet. Hoewel ik geen ervaring heb met de openelec box weet ik wel dat Kodi beperkter is wanneer je geen gebruik maakt van een desktop.

Maar als je via zulke clients kijkt zul je vaker onderdelen tegenkomen van Kodi waar je niets aan hebt, zoals bijvoorbeeld de Steam Big Picture integratie.
Ik heb geen beperkingen op Kodi ( behalve netfilx integratie )
Al mijn media in en extern word netjes gesorteerd, en is toegankelijk.

Het ging over de integratie in KODI, en dat is gewoon niet 100% mogelijk, ivm de rechten / DRM.

Soms wint een mooi klein kastje het van de (dure / lelijke ) HTPC in de huiskamer, en soms ook niet.
Anoniem: 315909 @FreshMaker13 april 2015 15:38
Heb er tijdje terug eens met liggen experimenteren en toen was de situatie de volgende (ik vermoed dat dit nog steeds zo is) :

NetFlixBMC krijg je enkel aan de praat als je de Chrome browser geinstalleerd hebt, aangezien er van Chrome gebruik gemaakt wordt om de beveiligde streams af te spelen.
Een OpenELEC is een extreem minimale linux base en bevat geen Chrome en mist daarnaast ook een hele berg pakketten om Chrome draaiende te krijgen.
Ook is er bij OpenELEC geen 'apt-get' of een andere repository afaik, zodus kan je beter XBMCbunutu oid installeren daar zou het vrij eenvoudig op moeten lukken.

Ikzelf heb na een hele hoop pogingen op m'n OpenELEC installatie een erg onstabiele NetFlixBMC draaiende gekregen die maar half half werkte :-)

Daarna beslist om toch maar terug de PS3 Netflix Client te gebruiken :9
n order to watch premium channels on the RPi, you will need to install commercially available software called PlayOn Media Server on your Windows-based PC that allows you to stream premium content channels into Kodi (XBMC) running on any operating system.
Ah, zo ver had ik nu weer niet gelezen..I stand corrected!
Het kan dus wel, maar dan kost het je geld.. Ging er ergens vanuit dat het gratis zou zijn, maar dat zal wel weer naïef van mij geweest zijn :+
Die zijn er ook, mag je je naam en gegevens invoeren in een plugin, waarvan je niet weet wie of wat er meekijkt.

* FreshMaker krijgt regelmatig de reclame te zien "lifetime netflix - 10€"
Ik gebruik Netflix op Kodi, maar dan als 'cast target'.

Ofwel; ik open de episode op mn mobiel en cast het naar mn XBMC (ja XBMC want ik heb nog geen Kodi :p)
Ah, dat kan natuurlijk ook!
En als je XBMC niet update dan blijf je inderdaad bij die, en niet bij Kodi. (XBMC werd Kodi na versie 13, dus dan zit jij daar nog onder neem ik aan?)

Ik ben sinds een paar dagen (sinds mijn verjaardag) trotse bezitter van een Google Chromecast en een RPi2 :D . Dus het afspelen van Netflix is hier geen probleem!
(I know, wat een luxe hé! :9 )

Heb alleen de RPi2 nog niet aan de praat, krijg een vage error over iets dat niet te mounten valt, maar dat vergt nog even een half uurtje werk denk ik :)
Ja, ik heb eerlijk gezegd gewoon nog geen zin gehad om te updaten; gebruik geen PVR, gebruik geen scraping (ik gebruik een Mediabrowser Emby library) en heb dus ook custom skins draaien - dus zag geen reden om te updaten.. Zodra Kodi 14 (geloof ik?) uit Beta is zal ik eens gaan updaten..

Heb sinds kort ook een Nexus Player (basically een grote Chromecast) met daarop een Kodi sideloaded (omdat het kan..) en werkt prima!
Haha, luiheid ten top! :9 (Toegegeven: ik ben soms ook liever lui dan moe :D )

Kodi zit ondertussen al op versie 'Kodi 15.0 Isengard – Alpha 2'! Maargoed, dat is nog een alfa.
Kodi 14.2 'Helix' is uit de alfa en draat nu stabiel geloof ik. (De ironie: zelf heb ik het dus nog niet aan de praat, maar licht wel andere voor over de huidige versie 8)7 )

Nexus Player, Chromecast, Apple Tv, er zijn tegenwoordig zo veel varianten met verschillende eigenschappen dat je haast door de bomen het bos niet meer ziet.. :o
Kodi is al op 14.2 final ;)

15.0 alpha 2 is net uit ;)

tussen 13 en 14 zitten trouwens geen grote verschillen voor de meeste mensen.
Natuurlijk lekker makkelijk om me op een naamswijziging aan te vallen. Dit veranderd niets aan het feit dat er voor KODI, draaiend in openelec (native linux, lekker snel en responsive), geen normale netflix plugin is. Uiteraard is het mogelijk via omwegen en allerlei rare constructies netflix op het scherm te toveren, echter heb ik geen zin in al dat gedoe. Het enige wat enigszins hoop biedt is het gegeven dat er voor ubuntu netflix binarys zijn vrijgegeven, om zo via de chrome browser netflix te kunnen gebruiken. Dit staat derhalve nog enorm ver af van een normaal werkende netflix plugin voor KODI (op linux).

Vervolgens vraagt men zich af, waarom voor deze oplossing kiezen. Simpel een atom d525 met ion2 (Nvidia Purevideo2) geeft zo ongeveer de allermooiste weergave wbt. mediaplayers die nu te koop zijn. Dit is simpelweg niet te vergelijken met intel hd graphics, arm9 neon spul of software decoders. Purevideo is wat dat betreft koning en heerser tegelijk wbt. video processing. Enigszins vergelijkbaar daarmee is de processing van de Sigma soc in de popcornhour A-400 (smp8911) met VXP processing. Het zou prachtig zijn om daarop netflix oid. te kunnen streamen. Alle andere players (raspberry/arm9_neon/intel hd gfx/amd avivo etc) zijn mijns inziens behoorlijk inferieur ivm. purevideo2. Ik gebruik als tv vervolgens een Panasonic IPS scherm, nou, ik kan melden, je weet niet wat je ziet. Als ik vervolgens bij een ander een TN scherm met raspberry ziet schieten de tranen je in de ogen, zo groot is het verschil. Dus, het is niet alles goud wat blinkt. En er is wel degelijk een hoop winst te behalen in de keuze wbt. playback hardware (en display). En voor de mensen die nog fanatieker zijn dan mij: ja ik weet dat een panasonic plasma display nog een mooiere weergave heeft, ik ken mijn meerdere haha...

[Reactie gewijzigd door terradrone op 22 juli 2024 19:47]

Anoniem: 646266 @terradrone13 april 2015 19:48
@Terradrone,

Interessant verhaal. Van het weekend iemand heel trots gezien met zijn Minix, wat een onrustig beeld bij film materiaal . Geloof dat de MX2 wel Openelec kan draaien.
Heeft dit apparaat dan ook die popcorn hour qua beeld ervaring?
Er zijn voor de mx2 en mx3 onofficiele openelec builds. Deze zijn echter niet van openelec zelf afkomstig. Voor de mx3 (amlogic soc) zijn deze te vinden op amlinux.ru/image . Ik heb deze opstelling als test draaien. Helaas is er (nog) geen support voor hardware deinterlacing, waardoor livetv er beroerd uit ziet. Daarnaast is de videocore vd. amlogic soc lang niet zo krachtig en uitgebreid qua features als de nvidia oplossing. De asrock ion330pro is inderdaad een oplossing met purevideo, van de 1e generatie welteverstaan, die prachtig wordt ondersteund door openelec. Ik gebruik op het moment een Lenovo Ideacentre q150, waarin een atom d525 zit met Nvdia Ion2. Werkt schitterend. Zeker als je er een (klein?) ssd-tje inschroeft, dan heb je wat mij betreft het mooiste wat op dit moment verkrijgbaar is qua htpc. Er zijn uiteraard modernere minipc's met intel cpu en nvidia oplossing; deze zijn echter redelijk kostbaar. --kleine toevoeging: een android minipc als htpc moet je niet willen; android is nooit bedoelt als htpc environment en is er daarom totaal ongeschikt voor. Zaken als 24p output, 1:1 pixelmapping, geen over- of onderscan ed. zijn allemaal lastig op android. Daarom wordt het vh. arm platform, wil het net zo volwassen worden als intel htpc's, hoog tijd dat er een volledige ontwikkeld openelec voor arm (amlogic) komt. Tot die tijd is al dat arm spul wat mij betreft geen alternatief. Ook de raspberry2 niet.

[Reactie gewijzigd door terradrone op 22 juli 2024 19:47]

Anoniem: 646266 @terradrone13 april 2015 22:33
@Terradrone,

Dank voor het sharen van deze zeer waardevolle info.
Ik zelf ben een aardige purist, alleen door omstandigheden heb ik het allemaal een beetje moeten downscalen. Ben wel weer in bezit van 50"plasma. Had ook al een minix aangeschaft om mee te spelen, en zag dat het niet geweldig was. Gelukkig vond mijn buurman hem wel gewelding. Draai zelf al jaren op een Popcorn 110-A, na Xcard en DXR3 gehad te hebben. Veel Sigma hier gehad dus. Wil wel wat meer functionaliteiten, maar niet de hoofdprijs betalen en ook niet inboeten aan kwaliteit. Want 1:1, 24p support is toch wel een must voor mij. Wie weet is die Asrock een leuek tussenstap voor de pegels weer binnenkomen ;)
Op de windows versie van Kodi werkt het in elk geval sowieso. En we maken er op die manier heel veel gebruik van hier.
Anoniem: 221563 @D-e-n13 april 2015 13:43
OSx en Linux ook ;)
Je gebruikt geen legale dienst omdat ze een illegale (popcorn hour) niet ondersteunen?

Netflix is een goed voorbeeld van hoe het wel moet... goedkoop abbonnement mag gedeeld worden met meerdere personen, de client is gratis (in tegenstelling tot Plex) en werkt op smart-tv's, chromecast, ps3/4, xbox one/360, Windows, OSX, Ubuntu, Android, IOS.

Je kan natuurlijk redenen blijven verzinnen waarom je niet wil betalen voor content maar dit is echt een drogreden van hier tot in Tokio.

Edit: Ik verwarde popcorn hour het apparaat met popcorn time de illegale dienst hierboven. Met dank aan diegenen die mij er attent op hebben gemaakt. Maar het verandert niets aan de rest van mijn betoog.

[Reactie gewijzigd door StGermain op 22 juli 2024 19:47]

Netflix snapt het inderdaad... Daarom ook lid hiervan. En de netflix exclusives zijn gewoon goed en nagenoeg zelfde releasedatum als USA... Hier hebben we om geroepen en nu is het er.... NLZiet is gewoon 'zielig' want bieden zij ook dergelijke top producties?

We gebruiken combinaties van allerlei abonnementen. Ziggo, Sport1 voor F1 en Netflix voor de US series en ja ook sickbeard en sabnzbd...

DVD's waren langzaam qua release. Is nu niet meer zo qua TV Series.
Videoland is op de goede weg, Zwarte Tulp is een mooie productie, zeker aan te raden.

Alleen zijn ze (Videoland) te laat omgeschakeld, en heeft Netflix de bovenhand in NL
Wat bied Videoland tov Netflix? Ik geloof wel een NL serie? Leuk maar dat is toevallig niet voor mij. Wel goed voor andere doelgroep.

Ik ga Videoland ook in de gaten houden.
Niet echt bijster veel, Netflix is altijd snel mee gegaan met de trends, ze verzonden films, in plaats van grote ketens te onderhouden.

Iets wat Videoland nog heel lang heeft geprobeerd overeind te houden ( vestigingen )
Ik krijg bij mijn KPN abo een aantal films om te kijken, maar werkelijk nog nooit iets mee gedaan.
Ik dacht laatst een advertentie van Videoland te zien met daarbij promotie voor een NL serie. NIet mijn ding zoals gezegd maar als dit wel zo is bieden ze extra content tov TV.... toekomst zal het leren en gelukkig is concurrentie goed :)
Juist! Thanks. Had het wel gelezen in je vorige reply maar drong nog niet door... linkje klikken gaf aha moment.

[Reactie gewijzigd door hawkeye73 op 22 juli 2024 19:47]

Popcorn Time bedoel je wellicht. Popcorn Hour is volgens mij legaal :)
Popcorn Time bedoel je wellicht. Popcorn Hour is volgens mij legaal :)
Zolang je je eigen homevideo's afspeelt :+
Maar de reden dat de media-speler markt mooi gegroeid is, is niet omdat iedereen zijn vakantievideo wil afspelen ... ;)

* FreshMaker duikt maar weer opzij ....
Popcorn hour is gewoon een media player
En weer het gemis aan support voor XBMC. Dit is precies de reden waarom ik geen netflix of soortgelijke diensten gebruik: geen support voor zowel de popcornhour als xbmc.En da's nou precies waar veel mensen op zitten te wachten.. Vaak werken de content aanbieders enkel met support voor closed source platforms of eigen meuk. Waardeloos!
Op wat tweakers na zal dat wel meevallen.
Anoniem: 667859 @terradrone13 april 2015 13:50
Helaas krijgen wij de streams van NPO, RTL en SBS inclusief player aangeleverd. Gezien dit niet via ons eigen platform gaat kunnen wij niets veranderen aan de player die gebruikt wordt op NLziet.
Onzin argument, native draait het ook niet op een Sega 16 bit spelcomputer, en ook niet op mijn staafmixer....
Dat is ook niet wat deze producenten aanbieden, er zijn voldoende platformen waarop de clients draaien, dat de jouwe daar niet bij zit is JOUW keuze geweest toen je besloot XBMC te gaan gebruiken......
Ja echt waardeloos dat ze zich niet met opensource software bezig houden, waar voornamelijk mensen zich mee bezig houden die downloaden en gratis streamen.
Wat verwacht je dan?

Ik heb hetzelfde geroepen een lange tijd, maar ben me gaan realiseren dat we in een kapitalistische maatschappij leven, waarin het niet mogelijk is voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Wil je entertainment, dan is het in principe de bedoeling dat je gewoon betaald.

Of wil je straks alleen low budget art-house shit kijken? Dat komt ook snel je strot uit hoor

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 22 juli 2024 19:47]

Anoniem: 667859 @terradrone13 april 2015 14:14
Helaas kunnen wij niet een eigen player kiezen omdat de streams direct worden aangeleverd vanuit NPO, RTL en SBS met hun eigen players.
Wat voor mij erg mist is de ondersteuning voor deze dienst rechtstreeks op mijn TV. Netflix heeft hier een app voor op mijn Samsung TV(2014 model). Ook nieuwe modellen uit 2015 hebben (nog) geen ondersteuning voor de dienst.

Mijn inziens een groot gemis, want ik wil lekker op de bank kunnen ploffen zonder verdere poespas, en dat doet Netflix prima.
NLziet is geïntegreerd in de apps van de verschillende omroepen. Bij NPO kun je bijvoorbeeld inloggen met NLziet en krijg je op dat moment ook meer aanbod. :)
Dat is alleen bij de NPO inderdaad, maar je krijgt niet alles, dus je mist al bijna tweederde van de inhoud die beschikbaar is.
Wellicht als alle TV fabrikanten hun koppen bijeen steken en een enkele standaard maken, dan gaat het nog wat worden. Maar je kan momenteel niet verwachten dat elke dienst een aparte app maakt voor elk type TV.
Dat lijkt me niet handig; een TV gaat zeker 5 jaar mee; in 5 jaar wordt er ontzettend veel ontwikkeld en je kan dan niet verwachten dat je device up to date blijft.

Nee laat de TV's maar dom en snel, regel ik zelf mn 'smart' wel :)
Anoniem: 667859 @Depress13 april 2015 13:58
Met Chromecast kan je natuurlijk alles op je grote tv scherm bekijken, maar we werken uiteraard ook aan smart-tv apps. Deze komen gefaseerd uit de komende maanden voor Samsung, Philips en LG. Nog éven geduld dus :)
Anoniem: 601896 13 april 2015 13:11
NL ziet is een leuk idee,
Maar zeer matig uitgevoerd.

De vorige app, is echt rampzalig slecht.
Als je in de Applestore 1.5 ster krijgt van de 5, dan heb je het gewoon niet begrepen.

Mijn geld gaan ze ook niet krijgen,
Ik hoop dat de NPO zich ook terugtrekt uit NL-ziet, en andere content-afspraken die er nu voor zorgen dan de NPO zelf, haar eigen content, niet gewoon in normale kwaliteit mag aanbieden via haar website.

Wij betalen met z'n allen voor de publieke omroep, en dat de meeste content die wij hebben laten maken als belastingbetaler of omroeplid niet in hogere kwaliteit dan 342p beschikbaar is, is schandalig anno 2015.
Ik zou zelfs bereid zijn om € 25 per maand te betalen voor een legale dienst, mits deze ook helemaal compleet is. Aangezien ik dan nog een reden meer heb om het TV-abonnement de deur uit te doen bespaar ik daar weer € 17,95 mee, dus kost het me € 7,05 extra per maand - zeg maar wat je ongeveer voor Netflix betaalt.
Anoniem: 463321 @Titan_Fox13 april 2015 15:53
Je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang. Gooi je tv-abonnement er nu vast uit en kies voor dat geld naast Netflix nog wat diensten. Met 25 kom je een eind. Nee niet alles maar dat geldt voor alles in het leven. Wil je beter dan betaal je meer. Maar om als velen te blijven roepen ALS het goedkoper wordt en alles in 1 DAN betaal ik wel. Fijn drogreden om te kunnen blijven downloaden of andere illegale trucs te gebruiken.
Ik kan mijn TV-contract helaas (nog-) niet de deur uit doen om twee redenen; 1: mijn contract loopt nog tot Juni. 2: Bij Ziggo moet je TV afnemen voor internet.

Daarbij heb ik geen zin om verschillende diensten af te nemen. Ik wil gewoon 1 dienst waar alles in zit. Zolang dat niet het geval is gebruik ik Netflix i.c.m. Popcorn Time.
Ik kijk werkelijk nooit naar de ratings, noch doe ik daar aan mee.
Ik zoek een app, bekijk de omschrijving en het aantal downloads.
( onder de 1000 vertrouw ik niet zo )

Vervolgens bekijk ik de mogelijkheden, en wat ik waarvoor moet betalen voor een premium ( indien het het waard is ).

Ratings op de playstore worden gedaan door hoog intelligente mensen, die het allemaal doortastend en drastisch getest hebben
"waarom betaaalen, slechte app, me foon is waardeloos nu" reactie's kan je gewoonweg niet negeren, de pareltjes.

Zelf testen, zelf ondervinden, zelf verantwoording nemen
Er wordt ook gesjoemeld met ratings, je kan ze gewoon kopen.
Waarom niet een plus-abonnement voor 2 euro per maand in de bestaande NPO Gemist app? Hoewel, die is ook niet al te best met alleen een landscape mogelijkheid en slechte zoekfuncties.
Dan heb je wel weer het probleem dat de (onofficiele) Kodi plugin mij als abonnementhouder niet ziet.
Ingewikkeld, ingewikkeld.
Wie weet wordt het wat. In ieder geval wel beter dat niet elke organisatie met z'n eigen dienst komt.
was het maar zo'n feest.
De NLZiet app is een schil over de drie achterliggende platforms (KIJK, RTL-XL en Uitzending Gemist). Als je een stream bekijkt, dan komt die direct van de achterliggende dienst.
Voor de RTL-XL app kan je zelfs al een onbeperkt abo afsluiten voor iets van 4 euro per maand.
Dus je hebt de belangrijkste content al voor 4 euro per maand (NPO spul gratis, en RTL-XL voor 4). Waarom zou ik nog eens 4 euro betalen voor de KIJK content?
Zeker gezien het aanbod ronduit slecht is in vergelijking met een videoland of netflix.
NPO spul is idd gratis, voor zolang het beschikbaar is. Steeds vaker wil ik uitzendingen terugkijken die langer dan een week oud zijn, maar dat kan dan niet. Dat kan alleen met NPOPlus. Betaald dus...

Aan de ene kant snap ik dat wel, immers kost het maken van die programma's geld. Aan de andere kant heb ik er al voor betaald dmv de belastingen. Ik moet dus dubbel betalen voor publieke tv programma's...

Dat de commerciëlen dat doen, is logisch. Zij krijgen immers (hopelijk) geen belastinggeld om hun programma's te maken.
Anoniem: 221563 @MC Taz Man13 april 2015 13:50
Ik kan gewoon tot een maand terug, kosteloos? Bij een maat van me viel het ook al op dat die niet verder dan een week kon via zijn SmartTV.
Ligt aan het programma. First Dates van BNN is maar 1 week terug te kijken, De Beste Singer-Songwriter kon ik de laatste keer een maand terugkijken. Camping Powned kon ik de laatste keer zelfs 2 seizoenen terugkijken. Allemaal via mijn mobiele browser.

Wat het criterium is voor de periode van terugkijken, is mij een raadsel.
Anoniem: 221563 @MC Taz Man13 april 2015 13:58
Ik kan alles tot een maand, ongeacht het aantal uitzendingen. Wanneer er de afgelopen maand bijvoorbeeld maar 3x een uitzending ipv 4x is geweest krijg ik er 3 te zien.

Kijk het zelf via Kodi.
Zo te zien is dat criterium het onbenul van de kijkers of maw de slikfactor..
Tja, aan de ene kant kun je afvragen waarom er gratis verkrijgbaar materiaal zit in een betaald product. Alleen het alternatief is dat je de gratis content er dan uithaalt en dat je voor gratis content een andere app moet opstarten. En dat is nou juist niet de bedoeling van één app voor alle omroepen, van publiek tot commercieel.

Kortom, ik begrijp best dat er gratis verkrijgbare content in een betaald product zit. Zolang het maar niet de enige content is.
Mijn klacht is dan ook niet dat er gratis content in zit ;). Sterker nog, ik ben helemaal voor het toevoegen van de NPO content, voor het gemak. Jij betalen, ik gratis, allebei blij. Jij hebt immers meer dan ik. Niets mis mee.

Waar het bij mij steekt is dat ik moet betalen om langer terug te kijken dan de gratis versie. Betalen voor programma's waar ik al voor betaald heb. Betalen voor een dienst die voorheen gratis was.
Is de NPO Content wel in HD dan? Want gratis (via internet of de apps) is dat namelijk niet zo. Enige die NPO in HD kunnen is bij mijn weten de providers en hun TV abonnementen

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 22 juli 2024 19:47]

Volgens de site van NLZiet, wel.
Hoge beeldkwaliteit

Sckokkerig beeld en haperend geluid zijn voltooid verleden tijd. Zie je favoriete programma reclamevrij in de hoogst mogelijke kwaliteit.

[Reactie gewijzigd door MC Taz Man op 22 juli 2024 19:47]

Anoniem: 463321 @MC Taz Man13 april 2015 15:18
Hoogst mogelijk. Jaja. En wat is dat hoogst mogelijke dan?
Iemand beweerde hier dat deze app zijn content haalt bij de diensten van RTL XL, NPO & SBS. Als dat zo is kan het wat de NPO betreft toch niet veel zijn. Die beeldkwaliteit is echt niet meer van deze tijd.
NLziet levert nog niet in HD-kwaliteit. De kwaliteit verschilt ook per afzender (NPO, RTL, SBS). Dat was ook een van de redenen dat de dienst voor mij geen 8 euro per maand waard is (naast dat ze geen live-streams bieden). Ik ga niet meer betalen voor iets wat langer beschikbaar is. Dan download ik het wel als het nog wel beschikbaar is.

Overigens zou de NPO mij een groot plezier doen als ze individueel een pakket aan gingen bieden tegen een lager tarief. De programma's die RTL en SBS leveren interesseren me in het geheel niet.
Anoniem: 667859 @RagaBaSH13 april 2015 13:56
Bij Nlziet betaal je niet alleen voor de content: je betaalt ook voor de langere beschikbaarheid, betere kwaliteit en het feit dat je geen reclame te zien krijgt voor, tijdens of na je programma's.
Begrijp ik wel. Maar de aard van de content op de Nederlandse content is niet zodanig dat dit voor heel veel mensen een koopmotief is.
Ik zie bij KIJK, RTL-XL en NPO gemist vooral veel reality, docu en actualiteit. Waar er eigen productie series/films zijn, is dit veelal spul wat t.o.v. de britse, duitse en amerikaanse producties in schril contrast staat. Helemaal als je de helft van de producties (RTL) al voor de helft van het geld kan krijgen dat toch via de zelfde backend (en dus beeldkwaliteit) geleverd wordt.

Ik denk dat als NLZiet het echt wil overleven er drie dingen moeten gebeuren:
1. betere marketing
2. echt 1 infrastructuur (niet een schil over drie diensten van "derden").
3. Eigen content die verder gaat dan de TV (zoals Netflix, Videoland, Amazon, HBO, etc.,)

Anders is het gewoon nog een extra maandelijkse uitgaaf voor iets dat voor het grootste deel al bij een TV abo in moet zitten.
Dat kan altijd nog.
Kijk naar Steam, dat liep zo goed dat andere bedrijven ook een slaatje wouden slaan.. EA en Ubi bijvoorbeeld, nu heb ik in plaats van alles in één account meerdere accounts nodig op meerdere brakke services om hetzelfde te kunnen doen.
Nou heb ik nog het voordeel dat de services gratis zijn, ik kan me niet voorstellen dat mensen in een tijdperk willen leven waarbij je voor elke zender en elk stukje content een apart abbonement moet hebben. Die kant gaat het wel langzamerhand op, en daar levert dit artikel ook bewijs voor.

Als ze nou gewoon niet zo eigenwijs doen en gewoon een samenwerkingsverband aan gaan met een grote jongen zoals Netflix dan zou het voor iedereen beter zijn. Netflix heeft native support in de meeste Smart TVs (mijn samsung in ieder geval wel) en NLZiet niet. Dan zou ik ook nog een aparte HTPC/mediaplayer/chromecast moeten aanschaffen om het überhaupt op de TV te kunnen gebruiken..
Anoniem: 363533 13 april 2015 13:31
Is er nu eigenlijk al Full HD ondersteuning? Toen dit een jaar geleden ofzo uitkwam kon je alleen maar in SD kwaliteit iets kijken wat in deze tijd echt niet meer kan. Dan zou ik 'misschien' geintresseerd zijn. Eerlijk gezegd kijk ik nauwelijks meer Nederlandse TV, alleen wat nieuws. Overigens is dit niet echt een Netflix 'concurent', het is een dienst die vergelijkbaar is qua opzet maar compleet andere content heeft.
Full HD wordt bij live TV nog nieteens doorgegeven (op z'n hoogst 1080i ) dus dat kan je vergeten.

Verder is mijn ervaring dat de kwaliteit bij NPO bij de meeste programma's zeer goed is. RTL blijft wel achter.
Dat het door je TV provider niet wordt doorgegevens wilt nog niet zeggen dat je streaming dienst het niet aan kan bieden. Het zijn 2 aparte kanalen om content aan te bieden.

Het is niet zo dat ze bij NLZiet een screencapture maken van elke uitzending die ze willen aanbieden.
Het wordt door de TV-provider in -i doorgegeven omdat het nou eenmaal zo bij de bron (de zender zelf) vandaan komt.

En dat geldt voor NLZiet ook. NLziet is alleen maar het samenwerkingsverband van de div. zenders, een betaalplatformpje en een appje. De streams zelf komen gewoon bij de respectievelijke zender vandaan.
Anoniem: 363533 @eymey13 april 2015 13:40
True, maar voor een betaalde dienst verwacht ik dus -wel- 1080p. YouTube kan het gratis, Netflix gaat zelfs tot 4K (niet voor alles maar toch, de bandbreedte is er dan wel). Alles minder dan 1080p vind ik voor een betaalde dienst van deze prijs niet (meer) voldoende.
Full HD is inderdaad helaas niet mogelijk. De kwaliteit van de steams wisselt per aanbieder (NPO, RTL, SBS) en wisselt soms ook per programma. Over het algemeen is de beeldkwaliteit van bv NPO vrijwel altijd hoger dan op hun eigen platform.

En NLziet is inderdaad geen concurrent van Netflix of Videoland, maar van de gratis gemist diensten die programma's korter aanbieden, met reclame en doorgaans in lagere kwaliteit.
Normaal reageer ik niet zo direct op de persoon maar jouw getweet door dit topic heen kan ik persoonlijk niet echt waarderen. Dit is geen plek voor customercare wat mij betreft. In gedachten zie ik ook allerlei andere nlziet figuren met fake accounts jou omhoog modden. Je bent volgens mij in de war met Twitter waar jullie het ongetwijfeld razend druk zullen hebben, gezien de kwaliteit van je product.
De update voor de NLZiet-app komt vooralsnog alleen uit voor iOS
Gemiste kans natuurlijk, waarom ook niet meteen voor Android, dan maak je het beschikbaar voor veeeeeel meer mensen en kun je betere statistieken maken wat betreft het gebruik ervan (of het aanslaat en wat de ervaringen zijn)....

/edit :
ok zie nu pas dat je je mag aangeven voor een beta-versie ?
NLZiet stuurt mensen met interesse een apk-bestand om te installeren.

[Reactie gewijzigd door TIGER79 op 22 juli 2024 19:47]

Dit soort apps hebben de maximale performance nodig, en worden daarom native en zwaar geoptimaliseerd geschreven voor een bepaald platform.
Dan kan je dus ofwel 2 teams parallel laten werken, of achter elkaar aan laten ontwikkelen door hetzelfde team, of alsnog een ander. Dit laatste heeft als voordeel dat je de gebruikers-ervaringen van de eerste versie alvast kunt verwerken in de versie voor het tweede platform.
In vergelijking met een gemiddeld spel is de performance die zo'n app nodig heeft absoluut nihil. Het is niet veel meer dan een web pagina die op tijd gerenderd moet zijn. En juist dat is ook de reden waarom het niet zinvol is deze app voor één platform te ontwikkelen; een port naar een ander platform stelt helemaal niets voor als je het netjes programmeert.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Spotify; van de 1300 man die er in dienst zijn, zijn er nog geen 50 bezig met platform optimalisatie. Simpelweg omdat er gekozen is voor een programmeer methode die platform onafhankelijkheid garandeert.

De reden om dit niet naar Androïd te brengen is heel eenvoudig: Apple gebruikers zijn veel eerder en meer bereid om te betalen voor content. Dat is wat er keer op keer weer uit onderzoek komt. Dus als je dan moet kiezen tussen 1'000'000 gebruikers waarvan 10% bereid is te betalen of 5'000'000 waarvan er maar 1% bereid is te betalen dan is de rekensom heel snel, en heel eenvoudig, gemaakt.
Ik ben benieuwd eigenlijk naar de nieuwste resultaten wat betreft betalende gebruikers, voornamelijk omdat de euvel een CC te moeten hebben ondertussen is komen te vervallen met ondersteuning voor paypal (sinds mei 2014)... Ook gezien de groei in in-app-purchase producten...
Voor de rest blijft het sideloaden van gedownloade apk's natuurlijk erg simpel....
Ik ben zelf mobile-developer dus ik snap wel degelijk wat je bedoelt met een platform voorrang te geven, dessalniettemin zou mijn voorkeur snel Android zijn omdat je een bredere publiek aanspreekt...
Het laatste wat je aangeeft
Dit laatste heeft als voordeel dat je de gebruikers-ervaringen van de eerste versie alvast kunt verwerken in de versie voor het tweede platform.
is een big no-no en al helemaal als je daarnaast ook aankaart dat iets native ontwikkeld wordt...
Dat is het hele voordeel van native in tegenstelling tot cross-platform : je behoudt het gevoel van het platform, je houdt je aan de design-guidelines van het specifieke platform... Het is inderdaad wel zo dat er steeds meer sprake is van kruisbestuiving maar daar zitten echt wel limieten aan, ongeacht de gebruikerservaring....
Anoniem: 667859 @TIGER7913 april 2015 14:00
Android zijn we ook druk mee bezig maar daar zijn nogal wat obstakels met DRM. Omdat de iOS app ook hard aan vernieuwing toe was hebben wij deze na een betafase vandaag uitgebracht om zo alvast een groot deel van de gebruikers te kunnen voorzien van een goede app. Feedback hieruit nemen we uiteraard mee voor de Android app.

En inderdaad, je kan jezelf opgeven om de Android app te betatesten zo snel deze beschikbaar is.
In plaats van obsessief een klein deel van de markt te willen veroveren met een niche aanbod waar je content delivery ook nog gehandicapt is, zouden deze spelers beter de samenwerking kunnen zoeken met een netflix.
Je ziet nu al versplintering van het aanbod. Bijvoorbeeld Broadcurch seizoen 01 op Netflix maar Sezioen 02 komt op videoland.com om maar wat te noemen.

Daar zitten wij als gebruikers toch niet op te wachten?
Ik denk niet dat Netflix zit te wachten op die debiliserende commerciële troep uit Nederland. Dat zou hun aanbod behoorlijk omlaag halen. Heel af en toe komt het op Netflix voor dat ik echt een matige serie bekijk die ik 1 of 2 sterren geef, ongeveer het niveau van een betere Nederlandse serie.

Ik denk dat hier een grotere rol voor de kabelaars ligt. Ziggo heeft de infrastructuur al liggen, waarom daar het aanbod en de kwaliteit niet verbeteren, al dan niet extra betaald?

Dat de NPO hier aan meedoet heb ik nooit begrepen. De overheid zou hier moeten ingrijpen en verplichten dat dat aanbod in hoge kwaliteit veel langer beschikbaar blijft, eventueel tegen betaling.

Die NLZiet app was idd het droefste wat ik ooit had gezien qua streaming app, zowel qua interface/navigatie als qua funtioneren. Ik ga deze nieuwe app niet eens proberen.
Dit soort "diensten" gaat vooral ten kostte van het gratis aanbod. Waar je vroeger op RTL nog heel veel gratis kon terugkijken, is nu alles meer dan 1 aflevering terug vaak al betaald. Hoe kloppen we nog meer geld uit de zak van de consument.

Uitzending gemist icm reclame zou gewoon een alternatief moeten zijn voor als je eens een uitzending hebt gemist. Niet nog een cash cow. Gevolg bij ons thuis is dat we veel rtl programma's al niet meer volgen ivm onregelmatige diensten. Dan een paar afleveringen terugkijken is handig, maar ik vertik het om (weer) extra te betalen voor zo'n dienst.
Ben het volledig met je eens, ik vind dit commerciële gedoe ook grote onzin..
Waar ik dan wel weer positief tegenover sta is het feit dat ze het in fatsoenlijke kwaliteit aanbieden.

Wat betreft het missen van programma's: wij hebben gelukkig interactieve TV van KPN, dus alles wat we willen zien wordt opgenomen :D Vervolgens vanaf elk kastje in huis af te kijken (wordt opgeslagen in de 'cloud').
*Kuch* sluikreclame, *Kuch*
dat klinkt wel handig ja :P ben net over op Vodafone voor een jaar :P al ben ik daar nu ook best tevreden mee. Recorder kan daar ook, maar die moet je denk ik gewoon instellen, en dat vind ik weer teveel gedoe.

Gelukkig zie je nu veel programma's ook weer op Usenet opduiken. Juist door dit soort praktijken. Vriendin is fan van Marco Borsato (de muziek, niet van hemzelf :+ ) en die docu wilde ze ook kijken... maar guess what? eurootje per aflevering aub!
Het is rete-handig! Inclusief digitale gids en je kan gewoon zien welk programma hoe laat komt, inclusief beschrijving! Op de aflevering gaan staan en op het knopje 'Rec' klikken (dat leest u goed, een dedicated knopje op de afstandsbediening om op te nemen :9). Indien het afleveringen in een serie zijn krijg je ook nog de vraag om één aflevering op te nemen of gelijk de serie!
*Kuch* Nog meer sluikreclame *Kuch*

Usenet heb ik nog nooit gerbuik van gemaakt eigenlijk, waarschijnlijk omdat wij veel dingen dus gewoon terug kunnen kijken of opnemen.
Toevallig die Docu gisteravond ook nog gezien, mijn vriendin is ook fan van Marco Borsato, alleen dan van de muziek en van hem.. :+

Enfin, er zullen denk ik wel zat opties zijn om die docu uiteindelijk terug te kijken ;).
Die 16 Eur0 per maand voor TV bij Ziggo is zo duur nog niet gezien het aanbod. Straks kun je nog een abo of 5-6 afsluiten voor extra series die "exclusief" uitkomen.
Mwah, voor die 16 euro krijg je voornamelijk campingzenders die hun uitzendingen iedere 10 minuten onderbreken voor lange reclameblokken en hun betalende klanten ondertitels opdringen.

Een vast bedrag om alles -on demand- zonder reclame en opgedrongen ondertitels te kunnen kijken is natuurlijk de toekomst.
Wat een onzin, in het standaard pakket zit voor elk wat wils inclusief jouw campingzenders.

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.