Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Nederlanders kijken gemiddeld twee uur per week naar Netflix op smartphone'

Nederlandse smartphonegebruikers met de Netflix-app op de telefoon, gebruiken de app gemiddeld twee uur per week om video's te kijken. Dat claimt onderzoeksbureau Telecompaper op basis van eigen onderzoek.

Daarmee kijken gebruikers meer naar de Netflix-app dan naar andere apps met video, schrijft Telecompaper. Gebruikers van de YouTube-app kijken gemiddeld vijf kwartier naar video's in die app, gebruikers van Fox Sports kijken iets minder dan dat. Het gaat daarbij alleen om het bekijken van video's in de app en niet om het bekijken van dezelfde dienst op bijvoorbeeld tv's.

De tijd die gebruikers in Nederland aan Netflix op hun telefoon besteden, is afgelopen jaren toegenomen. Twee jaar geleden lag de gemiddelde kijktijd op nog geen anderhalf uur per week. Als het onderzoek van Telecompaper representatief is voor de Nederlandse bevolking, zijn er ongeveer drie miljoen wekelijkse gebruikers van de Netflix-app.

Daarbij is de Netflix-app voor iOS populairder dan de variant voor Android. De app van de streamingdienst staat op de helft van de iPhones van ondervraagden, bij Samsung-modellen was dat een kwart. Bij smartphones van Huawei ging het om 18 procent.

Het onderzoeksbureau baseert zich voor zijn Dutch Apps Market-rapport op data uit eigen consumentenonderzoek, waarbij het duizenden Nederlanders vraagt welke apps ze gebruiken en hoe vaak.

Door

Redacteur mobile

103 Linkedin Google+

Reacties (103)

Wijzig sortering
Dat zullen voornamelijk mensen in de trein zijn dan. Ik kijk echt veel NetFlix, maar nooit op m'n telefoon. Heb niet voor niets een 65" OLED staan! Dat kijkt een stukje fijner :P
Een selfiestick tussen je boxsprings. M'n 2e telefoon (5.5" redmi note 3 pro) erop, verticaal, en je kunt liggend het laatste uurtje op bed heerlijk Netflix koekeloeren met je hoofd op het kussen en in slaap vallen :Y) Door de kleine afstand is dat vergelijkbaar met een best grote tv op 3 meter. Verder kijk ik nooit films/series op mobiel of laptop.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 2 mei 2018 22:12]

Kleine afstand + donkere omgeving is funest voor je ogen. Niet aan te raden dus.
Heb je een bron daarvan?
Ja, hoewel het eerst lang rondging als een mythe ("in het donker lezen is slecht voor je ogen"), blijkt het toch wel degelijk waar te zijn:
https://www.nrc.nl/nieuws...aks-blind-worden-a1584649

Kortgezegd groeit je oog -over langere tijd- in een langwerpige vorm als het in het donker moet focussen op dingen dichtbij.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 2 mei 2018 22:07]

Geldt alleen voor kinderen, bij volwassenen is het oog uitgegroeid.
Kan me er iets bij voorstellen, ik heb de brightness dan ook op 1/3 van de slider en op automatisch (dus al laag in een volledige donkere kamer).

Of het daadwerkelijk zo is, is de vraag, maar ik vind het prettiger, voornamelijk om sneller in slaap te vallen.

Ook vraag ik me wel eens af of die felle schermen met hdr (en hdr content) dan wel zo goed zijn voor je ogen. Ik denk dat het overigens wel allemaal wat meevalt: ga naar buiten op een zonnige dag en het aantal lumen dat je ogen bereikt door schittering van objecten (niet verblindend, maar gewoon een bak licht zonder dat je je ogen nog hoeft te knijpen) is hoger dan zo'n schermpje kan geven vermoed ik.

Wat het omgevingslicht ermee te maken heeft is ook maar de vraag, je iris past zich toch gewoon aan.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 2 mei 2018 22:11]

Nu ben ik geen oogexpert, maar volgens mij maakt die mindere helderheid het alleen maar erger:
"Binnen is er veel minder licht, ongeveer 500 lux. Doe ik het licht uit, dan zitten we op 50 lux. Die 50 lux is echt slecht. "
Bij het kopje "Waarom is donker zo slecht?": https://www.nrc.nl/nieuws...aks-blind-worden-a1584649
En nog even de rest van de quote, want het is alleen van toepassing op groeiende ogen (kinderen).
Kinderen die veel dichtbijwerk binnen doen, kunnen dat wel compenseren door veel buiten te zijn. Tegen kinderen in de groei zeg ik dan ook: ‘Je gaat naar buiten om medicijnen te halen. Dat geeft een stofje dat ik niet altijd in een druppeltje kan doen.’ Het maakt niet uit wat je doet, als je maar licht binnenkrijgt. In China zijn er groepen in scholen die 40 minuten extra naar buiten gaan. Die groep ontwikkelt minder bijziendheid.

[Reactie gewijzigd door tweakerbee op 2 mei 2018 23:46]

Goed idee! Ik zag bij de action dat ze ook die houders hadden met zo'n flexibele arm die je aan de rand van het bed kan vast maken. :9
Haha, leuk gevonden :-)
kan je beter een tablet voor gebruiken :P
Ik vraag me wel af of hier onder ook chromecast valt (of bv AppleTV). De app staat op de smartphone, maar je kijkt uiteindelijk op je TV via AppleTV/Chromecast.
Dat is precies wat ik me ook afvroeg.
Als ik thuis netflix kijk, stream ik het via mijn telefoon naar de chromecast. Ik vermoed dat dit gemeten wordt als mobiel.
Nope, want je streamt niet van je telefoon. Zo werkt chromecast niet.

Netflix kan ook gewoon zien of het chromecast is of android of iets anders. Netflix kan dat echt wel scheiden.
De data voor dit onderzoek wordt niet verstrekt door Netflix, maar door consumenten die een enqûete invullen.
Maar dan nog zou ik aannemen dat wie er naar zijn TV streamt zal antwoorden dat hij op TV kijkt en niet op zijn smartphone. Veel hangt natuurlijk af van hoe de vraag gesteld werd, maar gezien het verrassend hoge resultaat, vermoed ik toch ook wel dat daar iets mis mee is.
Ik vond het juist een laag resultaat. Ik kijk 2 uur per dag netflix op mijn telefoon als ik van en naar werk toe ga in de trein.
Als ik daar om mij heen kijk zie ik eigenlijk iedereen naar zijn schermpje turen en op de helft van de telefoons zie ik toch wel netflix series.

Tegenwoordig zijn de normale coupés even stil of stiller dan een stilte coupé puur omdat iedereen series zit te kijken.
Mogelijk heeft Twixie een fout gemaakt door het lezen van de titel.
De titel doet geloven dat alle nederlanders bij elkaar gemiddeld op 2 uur per week uit komen.
Dat zou betekenen dat de 3miljoen huidige gebruikers Netflix app gebruikers zo'n 12uur per week naar netflix moeten kijken.

In het artikel zelf wordt echter duidelijk dat het juist alleen om die 3 miljoen wekelijkse gebruikers gaat, en dan is het aantal heel normaal in mijn ogen.
Je installeerd de app al met het doel om hem te gebruiken, als je hem dan wekelijks opstart dan mag je er vanuit gaan dat ze wel een aflevering kijken.
En dan komen nog de mensen in het openbaar vervoer zoals jij die mogelijk alleen al in de trein 5uur per week kijken.
Er staat dat TV's niet meetellen. Dus ik denk dat ze kunnen zien dat er een chromecast in gebruik is.

Ik geloof dat je als je via een chromecast kijkt je ook het signaal geeft aan netflix dat het rechtstreeks naar de chromecast moet. Vandaar dat je bv opgeslagen series niet kunt casten als je buiten bereik van wifi bent.

Maar ik weet het niet zeker. Want anders haal ik toch eigenlijk de 50 uur per week wel... Ik zet vaak zat iets op als ik geconcentreerd moet werken. Iets als himym is veel minder afleidend dan bv muziek aan.
Klopt, de chromecast haalt de content direct van Netflix. Zelfs wel eens geprobeerd mijn telefoon uit te zetten, chromecast loopt gewoon door.
Denk het ook, Netflix zelf zal hier wel exactere cijfers over hebben hoe hun app gebruikt wordt. Als chromecast er inbegrepen zit vind ik het wel wat weinig. Ik ga in ieder geval niet betalen voor dat onderzoek om daar achter te komen.
Daar is geen onderzoek voor nodig denk ik.
Bij een Apple TV (4e gen of nieuwer) staat de App toch echt op de Apple TV zelf ;) - tenzij je AirPlay gebruikt.
Dat is al vanaf de 2e generatie Apple TV’s (mijn Apple TV heeft een Netflix app). Niet dat ik het nog gebruik want op het begin werkte dit perfect en nu krijg ik meer errors dan dat ik films en series kan bekijken.
Ja en nee, op oudere Apple TVs is het een kanaal. Maar ja die zal voor deze statistieken ook niet meetellen :+
Lijkt me niet. Voor zover ik kan zien is het onderzoek gebaseerd op enqûetes:
Telecompaper reports are based on the opinions of about 10,000 consumers every six months who answer regularly around 150 questions about their use of mobile telephony, broadband connections, fixed telephony and TV, including details on their current situation, purchasing habits, usage and churn through the Consumer Insights-panel.
(link)
Als we dan zo aan 't muggenziften zijn: dat is kijken vanaf je smartphone, niet OP je smartphone ;-) maar ik begrijp wat je bedoelt. Denk alleen niet dat de gemiddelde gebruiker dat zo zou invullen.
Lijkt me dat dit vooral in de leeftijd 14-18 zal zijn. Geen eigen tv op de kamer, dus maar netflixen op de telefoon.
Of tv laptop bezet.. Dat is ook mijn reden dat ik op de telefoon kijk.
Tuurlijk heb ik een Samsung s8 plus want kleiner zal niet zo fijn zijn.
alsof die s8 plus al fijn is om te kijken wat betreft formaat... no thanks..
via daydream in VR, kijk je toch weer op groot scherm.
helaas niet in HD, verre van zelfs, ook al lijkt het dat je van ver kijkt.
Uit eigen ervaring is gebleken dat het formaat weinig uit maakt, in mijn geval was het aan 5.8inch telefoon.
5.8inch op 20-30cm afstand of 45 inch op 3 meter afstand. (Sorry, ik 65inch is mij nog te duur).
Het verschil was nauwelijks te merken.

Daarbij keek ik overigens geen actie series of films maar dingen als House.
Of omdat ik te lui ben om mijn laptop op te laden ;)

Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit waarop ik kijk (mijn telefoon heeft wel een Full HD OLED scherm dus dat verbetert natuurlijk wel de kijkervaring ten opzichte van een HD lcd scherm).
Hetzelfde hier. Als ik Netflix kijk is het altijd minimaal op mijn laptop (15.6"). Een telefoon is gewoon naar mijn mening te klein om comfortabel een film of serie op te kijken
Op de bus is het nog wel te doen met een 6" scherm. Doe het wel niet zo vaak en maar maximum 1 aflevering. In de trein zou ik ook mijn laptop gebruiken.
Dan heb je wel een serieus dataabonnement nodig.
Afleveringen van Netflix opslaan is normaliter alleen beschikbaar op telefoon/tablet.
Nee hoor, dat is sinds een maand prima mogelijk op desktop/laptop
Streamen vanuit telefoon.
Kan het me goed voorstellen. Ik kijk ongeveer een uur per dag netflix in het OV op m'n mobiele telefoon en dat is best wel fijn. En @Koptelefoontje, ik ben 30+ en zie, als ik aan het reizen ben, af en toe wel leeftijdsgenoten die hetzelfde doen. Dus ik vermoed dat 14 - 18 wel wat ruimer genomen mag worden :).
Precies, ik ga ook elke keer voor me PC of Media Center zitten om YouTube te kijken, kijkt 10x beter en klinkt ook 10x beter dan op een mobiel.

In de trein en zo kan het handig wezen, maar om een hele serie waar ik van hou te kijken op een 5" +/- scherm te kijken vind ik zonde.
Ik verbaasde me er in eerste instantie ook over, maar... ik woon alleen, dus mijn beamer is altijd voor mezelf beschikbaar. In een gezin kan ik me eerder voorstellen dat niet iedereen hetzelfde wil kijken en dat er dus iemand met koptelefoon op zelf wat op zijn smartphone gaat kijken.
Nou, precies dit dus!

Hoewel ik de laptop ook wel eens gebruik, maar dat is vooral als ik in een hotel zit o.i.d.

[Reactie gewijzigd door pOZORjED op 3 mei 2018 07:46]

In de trein? Wat denk je van op kantoor? :| Lui die een uur lang een toilethokje bezet houden omdat ze zonodig de nieuwste aflevering van huppeldepup willen kijken.
Ik vraag me af waar die aantallen vandaan komen. Want ik heb even rondgevraagd.
25 personen via werk is er 1 die af en toe Netfilx kijkt op mobiel.
in de directe familie van de 6 is er geen 1 die netflix kijkt op telefoon.
En hoeveel van deze mensen hebben Netflix op hun telefoon geïnstalleerd? Het gaat om 2 uur gemiddeld per Netflix kijker via de telefoon-app.
1 geloof ik. Netflix via telefoon is niet te doen. Zelf eens geprobeerd, maar nee. Veels te klein allemaal.
Dat ligt net aan je type telefoon. Met een samsung s8+ is het anders heerlijk hoor. :Y)
Maar dan nog, als je hem zo dicht bij je ogen houdt om een redelijke beeldhoek te hebben, zit je gewoon scheel te kijken.

Ik kijk wel veel op mijn tablet (10") en als ik die vlakbij houd, gaat het nog wel. Maar telefoon zou ik niet doen, zelfs geen hele grote. Vandaar dat dit onderzoek me ook verbaast. Ik vraag me wel af of ze tablets wel goed herkennen (op Android herkennen de meeste apps het zelf al niet eens, werken gewoon als een opgeschaalde smartphone app).

Ik kan het wel goed zien hoor, maar ik mis gewoon de 'impact' van videomateriaal op zo'n klein scherm. Het haalt de immersie er een beetje uit.

Ik heb voor de tablet (ik reisde tot voor kort veel voor mijn werk) speciaal een tablet houder gemaakt voor in het vliegtuig zodat ik hem tegen de hoofdsteun voor me aan kon klemmen (precies voor mijn gezicht dus, en met een budget carrier vlakbij ivm de korte stoel afstand :) ). Dat gaat behoorlijk goed samen met noise cancelling.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 2 mei 2018 22:56]

Misschien heb je dan gewoon niet zulke goede ogen... Ik kijk tegenwoordig ook eigenlijk nooit meer Netflix op mijn telefoon, maar bijvoorbeeld wel geregeld Youtube. Gaat prima hoor. Heb een paar jaar terug ook wel een tijdje in de pauze op het werk een aflevering van iets op Netflix gekeken, geen probleem mee.
Hmm.
Ik heb eigenlijk altijd een ultrabook en/of tablet bij, dan kan het netzogoed daar op kijken.
Op m'n slaapkamer/kamer heb ik chromecast/androidtv.

Je telefoon moet je daarnaast ook weer zo moeilijk vasthouden, eigenlijk alleen in het vliegtuig/trein interessant (alhoewel kan je dan ook telefoon/tablet).
Eerlijk gezegd denk ik dat het effectieve beeld van mijn telefoon (welk deel van mijn netvlies er door gevuld wordt) groter is dan menig slaapkamer TV. Bovendien lig ik in bed bijvoorbeeld liever gewoon plat. Goed het is ook niet alsof ik zo hele films kijk, maar even een filmpje van 10 minuten van een van de youtube kanalen die ik volg gaat prima. Die start ik geregeld al terwijl ik mijn tanden poets en wandel dan met de telefoon naar bed en kijk het daar af. Dat zou met een laptop of tablet alleen maar lastiger worden.

Maar we hebben allemaal onze eigen situatie natuurlijk. Voor jou is het handiger om je laptop of tablet te gebruiken, maar die heeft niet iedereen beschikbaar en ze zijn ook niet in alle situaties handiger. Ook als ik bijvoorbeeld op het werk eens af wil schakelen door even iets te kijken, dan heb ik wel mijn werklaptop, maar het is toch niet echt handig om die mee te gaan slepen naar een pauzehok... dan gebruik ik ook liever mijn telefoon even.
Netflix via telefoon is niet te doen. Zelf eens geprobeerd, maar nee. Veels te klein allemaal.
Je weet dat een 5 inch scherm op 20 cm afstand net zo veel beeld geeft als een 55 inch op 3 meter? Kwestie van wennen..
20 cm is echt debiel dichtbij.
Daarom dat ik dus Huawei P8Max heb. 6.8" scherm, heerlijk! Lekker in de nacht films/series kijken.
Op een statistiek van miljoenen is jouw situatie helemaal niet relevant. Jouw sample size stelt niets voor.
Het gaat om de Nederlanders met de app op de telefoon. Niet om de gehele Nederlandse bevolking. Mensen die geen netflix op de mobiel kijken zullen waarschijnlijk de app ook niet hebben en dus buiten dit onderzoek vallen.
Titel is: 'Nederlanders kijken gemiddeld twee uur per week naar Netflix op smartphone'

Titel is niet: 'Nederlandse Netflix App gebruikers kijken gemiddeld twee uur per week naar Netflix op smartphone'
Nederlandse smartphonegebruikers met de Netflix-app op de telefoon, gebruiken de app gemiddeld twee uur per week om video's te kijken. Dat claimt onderzoeksbureau Telecompaper op basis van eigen onderzoek.
Is totaal irrelevant en staat haaks op titel van het artikel.
Maar onder de grote titel staat
Nederlandse smartphonegebruikers met de Netflix-app op de telefoon, gebruiken de app gemiddeld twee uur per week om video's te kijken. Dat claimt onderzoeksbureau Telecompaper op basis van eigen onderzoek.
Daarmee geeft het direct aan dat niet elke nederlander bedoeld wordt. Ikzelf moet er niet aan denken op op een smartphone een serie/film te kijken. Daarvoor vind ik een 13/15" laptop eigenlijk ook al te klein. Maar dat is mijn mening.
Het staat misschien haaks op de kop maar het maakt het wel duidelijk wat er bedoeld wordt.

[Reactie gewijzigd door Daniel_Elessar op 2 mei 2018 17:54]

En dan nog niet te vergeten de mensen die via hun mobiele app hun Chromecast aansturen om zo op hun tv te kijken. Het is een raar gegoochel met taal en cijfers. Een onderzoek wat vooral vragen oproept.
Ik reageer op de titel. En dat is logisch, ik was verbaasd over deze informatie. Wanneer er een goede titel had gestaan had ik het artikel niet geopend omdat het totaal oninteressante informatie is.
Dat de titel beter kan, ja. Maar in het eerste stukje geven ze direct aan wat er bedoeld is. Dus kun je een pagina terug naar het overzicht als het voor jou niet interessant is :)
Als je enkel op de titel reageert is het nog slechter, want dan reageer je totaal niet op wat er staat, maar op wat je denkt. Reageer je op elk artikel alleen op de titel, en sla je het artikel over? Want dan moet je wel consequent blijven. Je snapt toch wel dat er een beperkte ruimte is voor de titel? Soms moeten er bepaalde woorden uitgelaten worden waarna dit direct in de opening alsnog verteld wordt. Dit is overigens al vaker uitgelegd dat dit kan gebeuren bij voornamelijk quotes in de titel.

Edit: Daarentegen had ik zelf totaal niet het idee dat het om alle Nederlanders ging in de titel. Netflixgebruikers was nog mogelijk geweest.

Dit vind ik gewoon moeilijk doen om moeilijk te kunnen doen.

Ontopic: Ik heb zelf geen Netflix meer, enkel Videoland op het moment, maar vind het echt niet chill om op Mn telefoon bijvoorbeeld een hele documentaire te kijken

[Reactie gewijzigd door lagonas op 2 mei 2018 18:15]

Het komt nu over alsof je het bericht niet eens gelezen hebt. Alleen de titel, en dan al reageren.
Lees dan eerst het artikel, en dan pas reageren.

En dat de titel mogelijk niet geheel duidelijk is, staat daar volledig los van.
Op dat punt ben ik het namelijk met je eens. Maar niet dat je zo reageert terwijl in de eerste alinea al duidelijkheid wordt geschept.
Je moet de titel van Tweakers dan ook niet letterlijk nemen. Die zijn wel vaker van een clickbait gehalte, uiteraard herhaal ik nu weer mensen met een niet populaire opinie.
Dan nog lijkt het me extreem onwaarschijnlijk dat die mensen gemiddeld twee uur per dag naar Netflix kijken. Elke dag van de week. Met mijn boerenverstand verwacht ik dat de meest voorkomende kijktijd per sessie ergens rond de lengte van 1 typische aflevering van een serie ligt, laten we zeggen tussen de 45 minuten en een uur. Om dan tot een gemiddelde kijktijd per sessie van 2 uur te komen zou een behoorlijk significant percentage van alle andere kijksessies al 3 uur lang moeten zijn. Veel langer dan 4 uur per dag kijkt vrijwel niemand TV verwacht ik, en al helemaal niet via een smartphone, dus veel ruimte voor uitschieters naar boven om het gemiddelde op te trekken is er niet. En dan moet je nog gaan kijken hoeveel mensen er echt elke dag van de week Netflix zitten te kijken via hun telefoon.

Ik ben geen statisticus maar dit gaat er bij mij echt niet in, als je zo graag Netflix kijkt dat je op 3 uur per dag uitkomt, dan kijk je toch gewoon op de TV?


Edit: ok, twee uur per week dus 8)7. Ik zou haast zeggen dat ik bijna zeker weet dat er eerst twee uur per dag in de titel stond, maar ik zal wel verkeerd gelezen hebben. :X

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 3 mei 2018 12:01]

Het gaat om 2 uur per week niet per dag. Dus 2 a 3 afleveringen van een serie per week.
2 uur per dag red ik ook wel op zich makkelijker, er zijn 26 series die ik nu volg.
Oke ze worden niet allemaal de zelfde periode uitgezonden,maar de meeste series wel.
Maandag t/m vrijdag bijna elke dag wel 2 series met een aflevering, oke soms kijk ik ze niet en kijk ik het later.
Soms is het 1 serie van 20 min en 1 van 40 min, maar soms ook serie die gerust een uur duurt zoals suits.

Maar inderdaad op mijn mobiel kijk ik dit dan weer niet, ik kijk het wel thuis lekker op de bank voor de tv.
Dan nog lijkt het me extreem onwaarschijnlijk dat die mensen gemiddeld twee uur per dag naar Netflix kijken.
Het is twee uur per week en op de smartphone. Wellicht in de trein, in bad of in bed.
Verschrikkelijk op zo klein scherm kijken nee bedankt, soms wel even op de iPad iets afkijken maar daar blijft het dan bij.
Dat hangt van de situatie af. Als ik in bed lig zijn de natuurdocumentaires van de BBC ideaal om in slaap mee te vallen, en als het scherm op 20 cm van je oog zit is een telefoonscherm groot genoeg. Overigens kijk ik dan niet naar streaming maar naar een mp4 op de externe geheugenkaart.
Vaak op mij laptop wat 13” is.
Er zijn niet echt veel series die ik op ontspannen televisie zou willen volgen. Het is meer tijdverdrijf.
Dit is volgens mij exact zo'n geval waarbij het gemiddelde erg weinig zegt. Zeker omdat, als je al Netflix op je telefoon gebruikt, dat al gauw minimaal 30-60 minuten is vanwege de gemiddelde duur van een aflevering. Het is interessanter om te weten hoeveel procent van de gebruikers ook daadwerkelijk op zijn of haar smartphone kijkt.
Ik kijk als ik op de hometrainer aan het fietsen ben Netflix op m'n mobiel, werkt prima :)
Ik zit anders elke avond ff op bed nog een serie te kijken.

Een groot scherm een paar meter van je af of een mobiel vlak voor je neus maakt niet zo heel veel uit.

En met mobiel kan ik nog ff woelen en draaien. Ook ff lunchen met mobiel en headphones op werkt lekker.

Ik denk dat ik zeker niet de enige ben.
Als je ver genoeg van een groot scherm gaat zitten, dan is inderdaad het verschil minder groot. De bedoeling van een groter scherm is dan ook dat, naast dat het meer van je gezichtsveld vult, je ook meer detail kan zien, omdat je als het ware op een opgeblazen beeld zit. Ik snap dan ook niet waarom sommigen die upgraden naar een grotere televisie, er dan ook verder vanaf gaan zitten waarbij de beeldschermoppervlak:kijkafstand verhouding gelijk blijft.

De meeste content die ik op YouTube of dergelijke social media streaming sites tegenkom vind ik prima op een klein 5 tot 6" scherm (al is de voorkeur nog steeds: groter = beter), maar content waar ik echt om geef reserveer ik wel voor die paar uur in mijn dag voor mijn TV of desktop monitor.

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 2 mei 2018 17:58]

True, selfiestick tussen je boxspring of tegen je bed aanzetten/tapen en heerlijk met je hoofd op het kussen serie of filmpje kijken.
Als ik via de app van mijn telefoon via chromecast naar de TV stream wordt dit dan in dit onderzoek meegenomen? 2 uur gemiddeld per week vind ik veel, maar als chromecast ook wordt meegenomen dan valt het wat mee.
1 aflevering van Suits en 1 van The 100 en je zit al aan de 2 uren, hoezo is dat voor jou veel? Al die reklameblokken op tv, het is gewoon niet grappig meer in hoeveel delen je 1 aflevering van een bepaalde tvserie of film moet gaan kijken. Vind het niet zo gek dat men dan liever Netflix kijkt.

Ik had zelf verwacht dat de gemiddelde stuk hoger zou liggen.
Ik doe het bijna elke dag op weg naar mijn werk in de trein en ik zie het anderen genoeg doen. Ik vind het heerlijk om mijn treinritten op te vullen met het kijken van content waar ik anders nooit tijd voor zou hebben. :)
Hier staat bij dat TV's niet meetellen. Maar wordt streamen naar een chromecast dan wel meegenomen of niet?
Nee, want je streamd niets naar je chromecast met de App. De chromecast zet zelf een verbinding op met Netflix.
Dat dacht ik dus ook. Maar 100% zeker weet ik het niet.
snap ik ook wel, dr komt steeds meer aanbod en met unlimited mbs abbos word het ook aantrekkelijker en zonder reclamens