Hoofdcategorieën
Device Settings

OnLive maakt prijzen bekend

Door Paul Hulsebosch, dinsdag 22 juni 2010 13:16, views: 20.116

OnLive is in de VS officieel van start gegaan en daarmee wordt ook duidelijk wat het huren van games gaat kosten. De prijzen komen overeen met het kopen van games in de winkel, al kunnen games ook voor slechts een paar dagen worden gehuurd.

Het blijkt bij OnLive mogelijk om games te huren voor drie dagen, voor vijf dagen of voor 'onbepaalde tijd'. Zo onbepaald is die tijd echter niet, want in alle gevallen geldt 17 juni 2013 als einddatum. Waarom die einddatum wordt gehanteerd, is niet bekend. Daarnaast betalen spelers aan OnLive voor een abonnement, maar omdat de dienst net van start is gegaan, hoeft degene die zich nu aanmeldt het eerste jaar geen abonnementsgeld te betalen. Wat de prijs van een abonnement na dit eerste jaar zal zijn, is niet bekend.

De prijzen die OnLive voor het huren van games vraagt, komen overeen met die van de aanschaf van games. Zo kost het 40 dollar om Assassin's Creed II tot 17 juni 2013 te huren en 50 dollar om Prince of Persia: The Forgotten Sands te huren. Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction kost 60 dollar. Sommige games zijn voor kortere tijd te huren. Zo kost World of Goo 20 dollar tot 2013, maar het spel kan ook voor vijf dagen worden gehuurd, wat 7 dollar kost, en voor drie dagen à 5 dollar. Ook bij Borderlands kan worden gekozen voor huren tot 2013, of voor vijf of drie dagen. De prijzen zijn dan respectievelijk 30, 9 en 6 dollar. Waarom sommige games alleen voor de maximale duur zijn te huren en en andere ook korter, is niet bekend.

Met OnLive kunnen games naar een pc of Mac en andere apparaten worden gestreamd. Gebruikers van OnLive hebben geen krachtige computer nodig, omdat al het rekenwerk aan de serverkant wordt gedaan. De client geeft alleen input van een gamepad of muis en keyboard door. De machines bij OnLive renderen daarna de gamebeelden en sturen het resultaat als videostream naar de gebruiker terug. Het bedrijf werkt ook aan een introductie in Europa. Het heeft in het Verenigd Koninkrijk een samenwerkingsverband met British Telecom en in België met Belgacom. OnLive verwacht eind 2011 in Europa van start te kunnen gaan.

Volgende 13:52 Sony wil grootte rgb-fotodiodes afstemmen op lichtgevoeligheid
Vorige 12:50 Video: EA Sports MMA
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

Ik vraag me nu eens af of dit lekker gaat lopen?

Ik vraag me nu nog eens af; gaat dit ook onder linux draaien?

Het is volgens mij via de browser, dus zal het ook wel via linux draaien. Er is sowieso een ipad versie, lijkt me sterk als er geen linux versie is dan.

Verder: Altijd leuk dit, wel duur, ok, als ze nou eens een regeling maken dat je de game zowel via Onlive als via je eigen pc kan spelen. Als ik in de trein zit kan ik op mijn laptop dan de game gewoon via onlive spelen, en thuis gewoon via mijn eigen pc wat sneller is. Dan is de prijs nog redelijk, aangezien je voor een nieuw pc spel ook al snel 40-50 euro betaald.

[Reactie gewijzigd door teuneboon op dinsdag 22 juni 2010 13:54]


Dat in de trein gamen kan sowieso niet, want die verbinding is veel en veel te slecht. Volgens mij zijn de meeste Nederlandse ADSL verbindingen niet eens genoeg voor onLive.

Internet Connection: 5 Mbps located inside the contiguous United States (wired connection required) zijn de systeem eisen. voor het netwerk

de mensen die geinstreseerd in zo product zijn zullen waarschijnlijk ook wel zo internet lijntje hebben

[Reactie gewijzigd door firefly112 op dinsdag 22 juni 2010 14:21]


Dat vraag ik me af.
De mensen die zo'n verbinding hebben, hebben waarschijnlijk ook een computer waar het spel normaal op kan draaien...
Als het inderdaad met een draadje moet is een spelletje spelen op de netbook in de tuin dus niet zo'n optie...

Gelukkig is het percentage dat in de tuin wireless gamed op een netbook zo klein dat ze dat marktaandeel wel kunnen missen.

Als het inderdaad met een draadje moet is een spelletje spelen op de netbook in de tuin dus niet zo'n optie...
Je verbinding zelf moet bedraad zijn, dus kabel, dsl of ftth. Hoe je 't verder regelt is jouw zaak.

Ik haal 80 Mbps over m'n wireless, dus dat is prima te doen.

Het gaat ook niet om de doorloopsnelheid, maar om de netwerk-responsetijd. Het kan dus goed zijn dat je draadloze netwerk alsnog niet gaat werken.

80 Mbps is bandbreedte, maar games hebben juist een lage latency nodig. Een vrachtwagen vol DVDs haalt meerdere Gbps, maar heeft een latency van uren. Jouw wireless doet het ongetwijfeld beter, maar blijf jij onder de 100 ms?

De iPad demo was puur een tech-demo en komt niet in die variant op de markt, misschien komt het helemaal niet op de markt aldus OnLive.

Het is volgens mij via de browser, dus zal het ook wel via linux draaien.
Silverlight draait ook "via de browser". Dat garandeert niet dat het op elk besturingssysteem waar een browser op draait werkt. Er zou natuurlijk een java client gemaakt kunnen worden, maar dat lijkt me qua performance (een "film" weergeven is zwaar werk) suboptimaal.
Er is sowieso een ipad versie, lijkt me sterk als er geen linux versie is dan.
Er is een proof of concept voor de iPad
De iPad-client zal overigens niet beschikbaar zijn bij de lancering van de dienst, het gaat momenteel om een proof-of-concept.

Redelijk? Ik vind het echt veels te duur. Vooral omdat je niets koopt, maar huurt.
Als ik 50 euro uitgeef, dan wil ik er ook iets voor kunnen houden.

Deze prijzen moet heel rap naar beneden. In de videotheek betaalde je ook niet net zoveel als dat je het moet kopen.

Je moet alleen niet vergeten dat dit systeem je wel de kosten bespaart van een game systeem. Dat betekent in veel gevallen dat je eenvoudig van een 1100 euro systeem naar een 400 euro systeem kunt gaan. Die kostenbesparing die je over 3-4 jaar afschrijft moet je natuurlijk wel meerekenen en dan houd je nog geen rekening met het feit dat je op een 3 jaar oude pc nieuwe games al niet meer zo lekker kunt draaien.

(Voor veel gamers geldt dat ze een snelle pc hebben voor de games maar weinig weinig veeleisend zijn. Natuurlijk zijn er ook gamers die daarnaast nog wel eens wat videobewerken, dus wat ik stel klopt niet altijd, maar in zeer veel gevallen wel. kleine disclaimer.)

Ja, maar als ik een game koop voor 40 danwel 60 euro, dan kan ik die ook na 2013 nog spelen. En voor de 15 euro per maand die de dienst kost (al krijg je nu het eerste jaar gratis) kun je ook best een aardige pc kopen: 15 euro * 12 maanden * 4 jaar = elke 4 jaar een pc van 720 euro + het geld dat je nodig hebt voor een pc waar OnLive op draait. Omdat de spellen niets goedkoper zijn, ben je dus niets duurder uit en met een goede gamepc kun je ook nog een hoop andere dingen.

De mafketel die verzonnen heeft om naast abonnementskosten en volle prijzen, ook nog een einddatum aan je 'huurkopen' te hangen kan die hele dienst ergens stoppen waar het donker is, wat mij betreft.

Daarnaast sturen om bandbreedte te besparen alles door in 720P en upscalen ze het daarna. Op een gemiddeld pc scherm ziet dat er dus niet uit.
It's fuzzy. Muddy. Undefined. It feels like you're playing a PlayStation 2 game, rather than a current-generation game. Don't get me wrong though, the animations were super fluid, and motion felt just like it would feel if I was sitting down in front of an Xbox 360 and playing The Forgotten Sands in my living room. But because OnLive needs to stream all this visual quality to you over the internet, they need to make some sacrifices to the video quality in order for it to be playable.
http://gizmodo.com/556777...ce-tested-at-home-finally

De prijzen slaan dan ook nog eens nergens op en ik vraag me af of hier wel een marktonderzoek aan vooraf is gegaan. Door de prijs van het abonnement plus de kosten van de spellen is de dienst eigenlijk alleen geschikt voor mensen die regelmatig gamen. Dan heb je denk een grote groep die liever de games gewoon koopt en een groep die het helemaal niet erg vind om in een pc te investeren omdat part of the fun is. "gamers" gaan echt niet hun game bakken opgeven voor zoon prijzige online dienst waarbij de grafische weergaven ook nog eens achter blijft. Alle casual gamers zullen het veel te veel geld vinden en liever een xbox/wii etc aanschaffen dus dan vraag ik me af welke doelgroep Onlive denkt aan te boren met deze dienst.

Bovendien kan je met je PC ook zaken draaien als MSOffice, Adobe Suite, Muziek productie programma's, noem maar op.

De enige reden waarom er piraterij is, is omdat de prijs van media veel te hoog ligt, gezien het enorme aanbod. In plaats van dat op te lossen, maken ze het nog erger bij OnLive.

Tsja, totdat er straks alleen nog maar via diensten als OnLive gespeeld kan worden, dan is de piraterij ook opgelost.

1100 euro? Als je niet weet waar je het over hebt en dan maar lekker duur spul koopt misschien ja. Ik neem tenminste aan dat je het alleen over het systeem zelf hebt en niet een dure monitor mee telt of zo? Vooral als je in aanmerking neemt dat je via onlive ook maar maximaal op 1280x720 of iets dergelijks kunt spelen heb je absoluut geen zware hardware nodig om op dat niveau op je eigen systeem te spelen, als je 100 euro legt bovenop dat systeem van 400 euro dan heb je er zelfs al een videokaart in waar je de meeste games gewoon op full HD kunt spelen. Er heerst een opvatting dat alles maar op high moet staan met max antialliasing, maar vooral dat laatste zie je tijdens het gamen eigenlijk nauwelijks, dus als je die eis weg laat dan heb je helemaal niet zo'n zware videokaart nodig, een 5850 is al overkill.
Overigens kan mijn ruim 2 jaar oude game pc nog met het grootste gemak alle nieuwe games spelen, sterker nog, ik had er 2 jaar geleden 2 8800GTs in gestopt en draai momenteel nog maar met 1 van die kaarten omdat ik op de TV speel die maar een resolutie van 1280x768 ondersteunt. Ik durf er heel wat onder te verwedden dat mijn E8400 en 8800GT beter beeld leveren dan onlive via een gecomprimeerde videostream, en ik heb geen lag.
Als je dan ook nog in aanmerking neemt dat je nieuwe pc games vaak gewoon voor iets meer dan 30 euro kunt kopen als je een beetje rondsnuffelt en iets oudere nog een stuk goedkoper, dan is deze dienst echt alleen nog maar interessant voor mensen die niet de moeite nemen om verder te kijken dan hun neus lang is.

edit: overigens kun je natuurlijk ook voor 200-300 euro een 360 (met HD svp, theoretisch kun je ook voor 150 een arcade kopen maar dat zuigt) of PS3 kopen waar de graphics ook beter gaan zijn, je geen lag hebt, en je met wat rondshoppen de games nog steeds goedkoper kan krijgen dan bij deze onzin.

[Reactie gewijzigd door finraziel op dinsdag 22 juni 2010 15:20]


Ik doe veel meer op mijn 'game systeem' dan gamen. Ik zou zeggen dat 80% van de tijd ik de pc voor mijn werk gebruik.

€1100 moest je 4jaar geleden betalen. Vandaag kan je voor €700-€800 al systemen in elkaar knutselen die alle games kunnen spelen.

Deze dienst zal niet populair worden bij pc gamers. Voor mensen met consoles is het wel een prachtige oplossing want ze betalen toch al veel voor games, ze worden niet meer uitgebuit door prijzen van accessoires en ze behouden ook voordelen zoals zelf geen hardware moeten vervangen of os/hardware problemen ervaren.

Het is volgens mij via de browser, dus zal het ook wel via linux draaien. Er is sowieso een ipad versie, lijkt me sterk als er geen linux versie is dan.
Dan nog is dat géén definitie of het óók op Linux gaat werken. Wellicht is er client software nodig om gebruik te kunnen maken van de OnLive Store met een browser, als er dan geen Linux-client is ben je het haasje.
Verder: Altijd leuk dit, wel duur, ok, als ze nou eens een regeling maken dat je de game zowel via Onlive als via je eigen pc kan spelen. Als ik in de trein zit kan ik op mijn laptop dan de game gewoon via onlive spelen, en thuis gewoon via mijn eigen pc wat sneller is. Dan is de prijs nog redelijk, aangezien je voor een nieuw pc spel ook al snel 40-50 euro betaald.
Betaal je voor een film in de videotheek dan net zoveel dan als dat je hem zelf zou kopen? ;)

Als de 'oneindige' huur periode is tot ergens in 2013 vind ik dat zeker geen oneindige huur. Er zijn genoeg games die langer dan 3 jaar gespeeld worden!

Ik zie over een half jaar wel een bericht verschijnen met de mededeling dat OnLive failliet is.

Je bent niet gebonden aan een os. videogames worden via een client naar je pc toe gestreamd. is er een client beschikbaar voor je os. dan kun je gamen. OnLive heeft ook terminals voor de televisie zodat er geen tussenkomst van pc's vereist is.

Ik heb me zodra ik de e-mail van OnLive ontving aangemeld en ingeschreven, daarna direct de client gedownload en toen ik hem wilde starten kreeg ik de melding dat deze software alleen geschikt was voor 32-bits apparaten. (Lekker begin dus), daarnaast moest ik ook mijn credit-card gegevens opgeven, die ik naderhand wilde weghalen want ik ben er niet zo happig op dat een nieuw relatief onbekend bedrijf met die gegevens aan de haal gaat.

Ik ben nog enigzins pessimistisch over de werking van OnLive, en wat prijzen van de spellen betreft, voor de mensen die roepen dat het duur is maar wel nog op een PIV 2,4 Ghz zitten te kakken, je moet niet vergeten dat je je pc voor een eurotje of 300 moet upgraden om die spellen anders zelf fatsoenlijk te kunnen spelen.

-nuf said!

edit: zojuist OnLive client geïnstalleerd op laptop, start wel maar gaat niet verder bij aanmelden omdat ik buiten Amerika woonachtig ben

[Reactie gewijzigd door loewie1984 op dinsdag 22 juni 2010 13:58]


je moet niet vergeten dat je je pc voor een eurotje of 300 moet upgraden om die spellen anders zelf fatsoenlijk te kunnen spelen
Gezien de beeldkwaliteit die je met OnLive krijgt kan je ook gewoon een xbox 360 of een PS3 van marktplaats halen voor 100 euro, en dan ben je na 1 jaar al goedkoper uit wat aanschafkosten betreft, de abbo kosten zouden dacht ik rond de 150 dollar per jaar gaan liggen. Spellen haal je vervolgens voor 20 euro uit de platinum bak en dan ben je al helemaal goedkoper uit.

Ik zie echt nog steeds niet in waarom iemand hier in geinteresseerd zou zijn, en ik snap al helemaal niet hoe ze ooit denken geld te gaan verdienen aan deze dienst.

Inderdaad, daarbij kun je zelf ook zo'n soort servertje opzetten met StreamMyGame. Stuk goedkoper, en gewoon met je originele games zonder houdbaarheid datum van 2013...

Je bent dus gebonden aan een os ;)

ligt eraan op wat voor een machine je bezig bent, omdat het renderen van het spel via videostreaming ook wel wat vergt van je eigen PC, serverside of niet.

Nou, met die prijzen komt het dus nooit van de grond. Leuk initiatief de grond in geboord wegens absurde prijshanteringen.

Tja, het idee is dat de prijs van de game hetzelfde blijft, maar dat je geen dure investering hebt in gamehardware en eventueel later alsnog naar een ander platform wil voor een game.

Is wel wat voor te zeggen, maar ik vind de prijzen ook flink hoog.

Tja dure investering is toch niet nodig want als je kijkt naar de kwaliteit die je krijgt bij onlive lijkt het wel of alles op low of medium quality draait. Daarbij kost een pc die alle nieuwe games iig op fatsoenlijke settings draait allang geen fortuin meer maar ben je voor een euro of 600 al klaar.

Als je dan toch met enige regelmaat wil gamen lijkt mij het kopen van een pc een betere optie. Kost wel wat meer maar als je dan toch wil gamen ben je zo beter af ookal kost het iets meer.

Online draait alles op 1280x720, wat voor PC-spellen toch wel erg laag is.


De deadline van 2013 zal wel zijn omdat ze niet alle games willen blijven ondersteunen en niet aangeklaagd willen worden als ze met een game stoppen. Immers moet je anders op elke server 100-en games installeren.

Ik zie het nog niet gebeuren iig. Laatst al uitgerekend wat in het meest optimale geval je lag is (2x je ping + render en packagetijd) en zelfs met sneller internet wordt dat niet beter.

Doe mij maar steam, volgens mij is elke 3 jaar een goede pc kopen, en een halfjaar achterlopen met de toppers veel goedkoper trouwens.

Das een hele goede verklaring... En juist daarom kun je dus gewoon beter het zelf spel kopen..

En wat als Steam er mee zou stoppen?

Hoogstwss koopt iemand anders het dan op om er mee verder te gaan.

steam is op dit moment al veel te ver gevorderd om zomaar stil te leggen.

Dan wordt alle Steam DRM er afgehaald, althans dat zegt Valve. Dus je zal al je games kunnen blijven spelen.

Bron?

Ben groot voorstander van Steam. Nooit meer CDs/DVDs kwijt / kapot altijd en overal je games bij de hand. De acties die Steam heeft vind ik ook super relaxt, jaartje geleden de Orangebox gekocht voor tien euro.

Als Valve heeft gezegd dat het DRM eraf gaat als Steam over de kop gaat dan vind ik dat een goede zaak. Maar geloof het nog niet voor dat je de bron kan laten zien.

Ontopic: Onlive is naar mijn idee een goed initiatief, alleen nog veel te duur. De spellen kunnen makkelijk goedkoper. Men heeft gewoon minder kosten dus moet de consument daar ook van kunnen profiteren naar mijn mening. ( Deze reden geld imo ook voor Steam, maargoed ik koop er alleen wat als ze een actie hebben ;) )

Ook een groot nadeel van OnLive zijn de maandelijkse kosten, ik ben geen hardcore gamer dus zit eigenlijk niet te wachten op een bedrag van +/- 15 dollar in de maand. (http://gamrfeed.vgchartz....nd-monthly-fee-announced/)

[Reactie gewijzigd door martijn007 op dinsdag 22 juni 2010 14:41]


Offtopic
In de Subscriber Agreement onder punt 13.C.3 staat dat Valve in het geval dat ze de dienst stop zetten ze een stand-alone versie (voor een beperkte tijd) als download beschikbaar mogen stellen. Ze stellen dus dat ze het niet verplicht zijn te doen.

Ontopic
Deze prijzen zijn hoog als je het maar voor 3 jaar mag spelen en als ze ook nog eens in de toekomst een monthly fee gaan vragen. Dan is het ook nog eens zo dat de spellen niet eens op een hoge resolutie met een hoge kwaliteit beschikbaar worden gesteld. Als laatste is het ook erg prijzig is om even te proberen (ik ga niet voor een demo van een paar dagen 7 dollar neerleggen) in combinatie met de grote scepsis die ik heb t.a.v. de latency van het gehele systeem denk ik niet dat dit businessmodel een succes gaat worden.

Ze hadden beter de fees plat kunnen slaan voor het gebruik van de dienst (monthly fee oid) en net als bij Steam serials kunnen laten registreren. Doen ze er ook nog een gratis demo bij dan ik geef het een kans.

[Reactie gewijzigd door Wassasin op dinsdag 22 juni 2010 14:59]


Steam is eigendom van Valve. Als Valve er mee stopt wordt die dienst gewoon overgekocht aangezien Steam en Valve verschillende bedrijven zijn geworden.

80% van de online markt voor pcgames is in handen van Steam en de rest wordt verdeeld door honderden spelers zoals EA, gog, direct2drive, ... Al die andere spelers zijn stikjaloers en vooral EA zou dan een overnemer worden of zelfs gewoon nieuwe spelers zoals Microsoft.

Als dat je probleem is koop je toch een console?

Voor minder als 700 euro heb je een PS3+Xbox360+Wii. Kan je alle spellen spelen die je wilt. Behalve PC exclusiefs natuurlijk maar die zijn tegenwoordig op 1 hand te tellen zowat.

En met deze hardware kan je jaaren vooruit itt een PC.

(ik wil met mijn post PC gaming overigens niet afkraken maar bied gewoon een alternatief als de prijs van hardware je probleem is).

(ik wil met mijn post PC gaming overigens niet afkraken maar bied gewoon een alternatief als de prijs van hardware je probleem is).
echter consoles zijn (nog) geen alternatief, bovendien kun je voor heel weinig geld een pc inelkaar zetten/kopen die meer power dan een console bied en dmv dezelfde trucjes ook jarenlang meekan.

Het zou me overigens niets verbazen als dit nog best aanslaat, de casual gamemarkt is groot en er valt veel te verdienen (zie consoles), al heb ik mn twijfels over de technische uitvoering.

Consoles zijn geen alternatief voor wat precies?

Voor de vele pcgamers die vroeger wel nog consoles bijkochten maar vandaag worden gedegouteerd door de hebberigheid naar geld die ze bij consoles moeten constateren terwijl er sterk beperkte vrijheid gekomen is.

Of het een alternatief is is echter nog maar de vraag. Je bent namelijk wel gebonden aan de controller van de console. Als je graag met muis+tobo speelt dan heb je dikke pech.

Ook is het niet waar wat je zegt over PC exclusives. Even een lijstje:

- Diablo 3
- Starcraft 2
- Anno 1404
- Civilization V
- Sins of a Solar Empire
- Torchlight
- De X3 series
- De Total War series
- Heel veel MMO's
- Veel Indie games
- en nog heel veel meer.

Dus om nou te zeggen dat er geen PC exclusives meer zijn is echt de grootste onzin. Sterker nog, volgens mij heeft de PC meer exclusieve toppers dan welke console dan ook.

Overigens kan je met PC hardware best lang doen(een jaar of 4) als je niet om grafische vooruitgang geeft(zoals bij de consoles). Daarna kan je meestal met alleen een GPU-upgrade al weer een jaar of 3 doen. Niet zo goed als een console, maar zeker niet slecht.

Een console is dus zeker niet voor iedereen een alternatief voor een PC(of PC+Onlive).

Dit blijft toch grotendeels wel bij RPGs, strategiespellen en de paar indie-games, maar verder is er dus niet veel exclusief meer als je je daar aan houdt. Het enige item wat verder bij andere genres nog 'exclusief' is is vaak de mogelijkheid tot 'mods' bij spellen.

De muis is exclusief... Terwijl je bij consoles steeds slechtere controllers moet gebruiken, kan je bij de pc nog steeds op het gezond verstand rekenen dat een muis altijd goed is geweest en nog lang goed zal blijven.

... Terwijl je bij consoles steeds slechtere controllers moet gebruiken, ...
Dit mag je wel even onderbouwen...

ArmA2, ook een hele belangrijke.
Wat betref met de pc niet lang doen, inderdaad, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, dan doe je nog geen jaar emt je pc. Maar met een goede pc kun je jaren vooruit, en je kunt er nog meer mee dan alleen games spelen of films kijken, ook heel belangrijk :)

Hier koopt bijna iedereen wel liever een echt spel voor met een echte doos, een echte handleiding, en een, in het ideale geval, eeuwige licentie.

Al kan dat laatste dan weer niet gezegd worden voor Ubi's spellen, die over een aantal jaren het waarschijnlijk zonder DRM-server moeten gaan doen. D'r is dan nog wel hoop op een no-DRM-patch.

En dan nog abonnementskosten erbij.

Dat dan allemaal om spellen te kunnen spelen op je netbook.

Fail.

dat van die echte doos met echt spel is totaal geen reden; Dat zei men indertijd ook over muziek en nu geeft niemand nog een donder om het doosje en de fysieke drager. Dat gezegd zijnde betaalde je natuurlijk wel minder voor zo'n virutele CD.

Spreek voor jezelf.

Natuurlijk zijn er nog heel veel mensen die om de fysieke drager en het hoesje geven.

Excuse me? Ik koop juist alles op schijf - ik zie niet in waarom ik voor een download moet gaan betalen, als die me niks extra's biedt ten opzichte van de download die ik bij BitTorrent, Emule of eender welk P2P netwerk binnen kan hengelen - dezelfde kwaliteit, dezelfde service, maar dan voor niks. Geef mij maar gewoon een CD/DVD/BRD. Dan heb ik tenminste zelf nog voor het zeggen wanneer ik dat ding afspeel, en hoef ik niet steeds toestemming te vragen bij de houder van het copyright op dat spul.

Hm ik ben erin geslaagd mijn Steam-account te vergeten, en dus kan ik geen Half-life 2 meer spelen.. Was al jaren geleden, wou het nu eens opnieuw installeren en bleek dat ik dus een e-mailadres gebruikt heb om te registreren dat niet mijn normale e-mail is en ik lang vergeten ben. Stom :)

Moet je ff contact opnemen met steam.
Ze zijn behoorlijk behulpzaam als jij kunt aantonen dat het jouw account is heb je dikke kans dat je hem weer kunt gebruiken.
Of je moet helemaal je inlog naam ook niet meer weten dan wordt het lastig.
Misschien als je een key hebt van 1 van de games dat je hem daar mee terug kunt vinden met de hulp van steam.

Ik kan kaaas alleen maar gelijk geven wanneer hij zegt dat ze zeer behulpzaam zijn. Als jij toen een game gekocht hebt via met je VISA-kaart/PayPal, dan kunnen ze je gegevens normaal gezien verifiëren (ze hebben dan toch je naam en adres), tenzij je verhuisd bent of zo.
Als je een game gekocht hebt in de winkel, dan vragen ze je om een foto door te sturen van de product ID die je gebruikt hebt om het in Steam te registreren.
Volgens mij moet dat zelfs werken als je zowel je login als je paswoord vergeten bent.

Ik koop zowieso geen spellen als ik ze maar 3 jaar mag spelen, wat is dat voor een onzin? Wat is er mis met Steam en een fatsoenlijke pc kopen trouwens?

Dit is gewoon weer een marketingtruc op op de lange baan meerdere keren te kunnen vangen voor hetzelfde product. Hou je games gewoon offline, met een online savegame synchronisatie, dan is iedereen blij. en de mensen die lopen te jengelen dat hun pc spellen niet kan draaien moet eens wat meer geld investeren, of een console kopen.

Gewoon weer het zoveelste domme anti-piraterij initiatief verpakt in een mooi, maar nu al afbladerend jasje. Smakeloos eigenlijk....werkelijk waar. En geen haan die er naar kraait.

met een online savegame synchronisatie
Waarom zou je dat willen? Ik wil zelf kunnen bepalen wanneer ik speel, niet wanneer de servers met de savegames zo lief willen zijn om online te zijn.

Het hele idee van een synchronisatie is dat de lokale savegames ook server side opgeslagen worden, mocht je pc crashen/opnieuw geinstalleerd moeten worden, dan hoef je niet alles opnieuw te spelen...

Dit is heel wat anders dan online savegames.

Ook?? Heb jij al eens naar de recente Ubisoft-games gekeken? Uitgevers willen enkel je savegames op hun servers als het als vorm van DRM kan dienen.
Zijn er veel voorbeeldjes van games die *ook* synchronisatie aanbieden?

Dan heb je toch niet goed op je pc gekeken hoor, want je savegames staan gewoon op je schijf. Ze worden echter ook gesynchroniseerd als je online gaat.

Synchronisatie. dus dat ook een kopie online word gezet, zodat als je van pc wisseld, je nog steeds je savegames hebt. Er zijn namelijk legio spel producenten die verrekken de standaard "Games" map in windows te gebruiken voor de savegames, dus als je je pc formateerd ben je dagen aan het zoeken om alles bij elkaar te krijgen.

Ik switch vrij vaak tussen mijn pc en laptop als ik bijvoorbeeld Asssasins Creed 2 of Silent Hunter 5 speel, en het is geweldig dat mijn savegames automatisch ge-update worden op beide systemen.

Dit zou gewoon een extra feature moeten zijn in alle spellen.

Steamcloud biedt dit al lang aan. Is zeer makkelijk om je savefiles, settings en andere zooi synchroon te houden of na herinstallatie meteen alles in orde te hebben.

Maar je user map en steamapps folder backuppen is natuurlijk niet zoveel extra moeite.

Eerste wat ik dacht...

WTF, hoe kunnen ze 50 euro vragen voor het huren van een game (SaaS). Retail prijzen zijn lager en bieden de game, de code en de mogelijkheid het te cracken als de uitgever er na 17 juni 2013 de stekker uit trekt.

Deze extra prijs is alleen interessant als je een computer hebt die de game anders niet kan spelen. Maar ook dat probleem is te bezien aangezien elke pc tussen de 3 en 5 jaar wordt afgeschreven.

Steam krijgt al veel kritiek omdat ze niet mee gaan in de prijzenmarkt en omdat ze prijzen kunstmatig aanpassen (1 UER = 1 USD iemand?). Ik verwacht dat OnLive populair wordt wanneer er games komen die alleen maar via onlive zijn te spelen, maar tot die tijd heeft het niets te bieden.

WTF, hoe kunnen ze 50 euro vragen voor het huren van een game (SaaS).
Inderdaad. Je kunt het spel niet eens in een hoge kwaliteitsmodus spelen.. Ik vind de hoge prijzen niet gerechtvaardigd gezien de kwaliteit. Ik begrijp wel dat een hogere prijs gerechtvaardigd is voor de beschikbaarheid, maar mijn mening is dat de uiteindelijke prijs dan nog lager moet liggen dan wanneer je het spel fysiek koopt.

En die exclusiviteit is waarschijnlijk waar ze op gokken. Het boeit niet zoveel of de dienst op dit moment erg succesvol is, als de install-base maar groot genoeg is om voor het eind van het gratis jaar een aantal uitgevers te verleiden tot exclusieve deals.

En uitgevers zitten nu al te watertanden kan ik je vertellen.

Niet alleen zijn ze in een klap van alle warez gedoe af, maar ze houden ook volledige controle over hun games. Ze kunnen er op elk moment de stekker uittrekken en dan moet de consument zijn recht nog maar zien te halen.

De prijzen vallen mij ook tegen. De consoles zijn momenteel nog het goedkoopst als ik er zo naar kijk, en dan bezit je het spel ook zelf.

Maar ik vind het initiatief goed, ik verwacht nog wel dat het beter uitgewerkt zal worden.
Je krijgt dan concurrentie tussen de PC, onlive(of iets anders), playstation en xbox om de zelfde markt.
Of dit laatste goed is weet ik niet....

Kijk je niet goed, want pc spellen zijn bijna altijd goedkoper als die voor de console....
Daarbij een tip, bestel je spellen online op deze site: shopto.net. Komen ze vanuit Engeland, volledig legaal, en de halve tijd zelfs de helft van de Nederlandse prijzen.

In NEDERLAND worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden, Steam in Engeland is ook veel goedkoper. En ik kan het weten, want ik gebruik het daar frequent.

Consoles zijn enkel goedkoper wanneer je beperkt aantal games speelt en wanneer je bij de goedkope basisversies blijft. Eens je beetje serieus aantal games speelt of wanneer je dure accessoires gaat kopen, heb je er gewoon geen voordeel meer aan.

Nou, voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te doen.

Inderdaad, voor die prijs ga ik het zeker niet doen!

Erg duur naar mijn menig. Opzich is het idee wel leuk, het zou veel geld aan hardware kunnen schelen, maar ik zie het nu nog niet succesvol worden.

Hoe zit het trouwens met dingen als latency? een shooter lijkt me niet echt speelbaar eigenlijk.

"Om lag te voorkomen beschikt de dienst over vier serverparken op verschillende locaties. Gebruikers met een 1,5Mbps-verbinding zouden in staat moeten zijn om via OnLive te spelen met een beeldkwaliteit die vergelijkbaar is met die van de Wii; een hd-beeldsignaal vereist een 5Mbps-lijn. Om geen last te hebben van lag moet een speler zich op maximaal 1600 kilometer afstand van de server bevinden." Zie nieuws: OnLive bereidt Europese introductie voor na aftrap in VS :)

Ja maar dat is volgens mij wel 1280x720, de allerlaagste vorm van HD...

Ja, HD-ready, vrij vertaald als HD-ripoff. Laten we eerst nog een generatie tv's uitbrengen die zogenaamd aan de standaard voldoen, dan kunnen we mensen die niet opletten in een paar jaar tijd twee keer een tv aansmeren.

Sorry, maar geen een console draait op full HD in de meeste gevallen voor de duidelijkheid, dit word alleen door trucjes gesimuleerd. Ze draaien allemaal op 1280x1080 :) Dus dat verschil zul je echt niet zien.

Source: Een leraar op de uni bij mij die in de games industry heeft gewerkt, en een klein artikeltje: (http://www.tomshardware.c...1-25-games-real-1920x1080)

edit: typo

[Reactie gewijzigd door CobraVE op dinsdag 22 juni 2010 17:28]


Aangezien de huur van een spel (semi onbeperkt) net zoveel kost als een fysiek spel uit de winkel en je de abonnementskosten kunt vergelijken met afschrijving van de hardware lijkt mij het concept qua beprijzing een beetje onlogisch.

Tuurlijk niet, je kunt alle spellen van elke console afspelen, het probleem met dat een spel exclusief beschikbaar is voor 1 console heb je nu niet meer.

Daarom vindt ik het nog niet eens zon slecht idee....

Ik heb dat fabeltje nog niet werkelijkheid zien worden. Ik heb nog geen PS3 of Xbox exclusive spellen gezien voor dit platform... Alleen nog maar games gezien die op de pc beschikbaar zijn

Edit: het is aangekondigd dat ze een overeenkomst hebben voor de PS3 maar ik vat dit op dat je dan op de PS3 alleen PS3 titels kan spelen

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op dinsdag 22 juni 2010 14:26]


Ik zie games als God of War niet zo snel verschijnen op OnLive, en al die xbox exclusives ook niet.

Microsoft verdient ook geld aan zijn Xbox live, en dat gaat sony straks ook doen met zijn PSN.
Dus console exclusives (first party titles) zullen niet zo snel op OnLive verschijnen. En dan heb ik het nog niet eens over all die Wii titles, Kinect en de Move.

Een groter voordeel van OnLive is het gamen op een mac en misschien later ook op een linux systeem.
Third party spellen voor consoles zullen echter wel weer beschikbaar worden voor OnLive.

Misschien heb je gelijk, maar dat zal er ook aan liggen wat OnLive bereid is te betalen voor deze platform-exclusives. Sony, Microsoft en Nintendo halen het grootste deel van de centen toch binnen met de games en niet met de consoles. Als ze met dit model daarmee extra geld binnen kunnen halen, wie weet.

Abonnementskosten van 15 euro per maand + huur van spellen voor de volle prijs voor een periode van max 3 jaar. Voor hetzelfde geld kun je dus ook gewoon elke paar jaar een nieuwe console kopen en alle spellen erbij. Sterker nog, als je zo nu en dan geduld kunt uitoefenen tot een spel in de grabbelbak beland is, ben je veel goedkoper uit.

Had eigenlijks gehoopt dat het goedkoper zou zijn.... Nu overtuigt het me nog niet echt om dit te gaan gebruiken tegenover mijn eigen pc.

Schandalig, de huur prijzen liggen net hoog en soms zelfs nog hoger dan de retail prijzen tijdens de release.
En naast die huur prijzen moet je ook nog eens betalen voor de service van OnLive zelf.

Edit, zo te zien hebben alleen UT3, Red Faction: Guerrilla en FEAR2 een "schappelijke" huur prijs, als in: ongeveer dezelfde prijs als het nu in de winkel ligt.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op dinsdag 22 juni 2010 13:23]


Ja vergeleken met de retail zijn ze al duur. Als je dan webshops mee gaat nemen zijn ze helemaal te duur. Dat samen met de lage resolutie en de komende abonnementskosten maakt het net zo duur als niet duurder dan een PC. Het is dan dus alleen nuttig als je echt graag wilt gamen op een plek waar je geen desktop kan hebben. En dan natuurlijk alleen de games die op de servers van Onlive kunnen draaien. Nee de nadelen lijken me persoonlijk veel te groot.

Misschien geen slecht idee maar dan heb je wel een snel, betrouwbaar en liefst ongelimiteerd internet nodig neem ik aan.

Ik heb ergens gezien of gelezen dat zo'n uur tot anderhalf uur spelen zo'n 2.5 GB aan data verstookt (alleen download). Als je dan een paar uur speelt per dag zit je al aan zo'n 8-10 GB.

Ouch, goed punt. Ik wil nog wel zien hoe snel providers weer allemaal per GB gaan rekenen. Dag fair-use-policy.

Belachelijk duur allemaal, als je nu het spel koopt voor die prijs heb je het voor altijd en huur je het niet. Kun je het later misschien nog voor een 10tje verkopen in de Pricewatch oid.

Beetje incompleet bericht,
hoeft degene die zich nu aanmeldt het eerste jaar geen abonnementsgeld te betalen. Wat de prijs van een abonnement na dit eerste jaar zal zijn, is niet bekend.

Die abonnementsprijs is eerder wel bekend gemaakt, $14.95 per maand (http://www.industrygamers...goes-online-june-17-2010/)

Geweldige prijzen, al die games zijn gewoon goedkoper nieuw in de winkel en ook via Steam te krijgen. Zo heeft het toch totaal geen nut om dit nog te nemen als consument?

Elektriciteit , bandbreedte en hardware kosten ook geld... . In die zin verbaast mij dat niet want de operationele kosten van dergelijke infrastructuur moet imho gigantisch zijn.

Daarom is het ook zo'n waardeloos idee, er is gewoon geen business case voor. Een dienst die mega investeringen vereist en daardoor zo duur wordt dat het enige voordeel voor de klant (kostenreductie van de hardware) volkomen teniet wordt gedaan.

Ik roep dit al sinds de eerste OnLive berichten (3 jaar terug ofzo) en tot nu toe toch elke keer veel reactie gehad hoe dit de toekomst van games gaat zijn en hoe je zo op de hardware kan besparen. maar gelukkig nu de prijzen bekend zijn begint het er op te lijken dat het bij veel mensen nu ook een beetje door te dringen dat hier gewoon geen rode cent aan te verdienen is en OnLive waarschijnlijk 2013 niet eens haalt.

Jawel, want nu kan mijn EEEPC ineens Crysis draaien met de hoogste settings..

Nee hoor. Want ze draaien de games niet op de hoogste instellingen, en het krijg een lossy gecomprimeerde videostream in een lagere resolutie terug. Dus er gaat veel kwaliteit verloren.

Nu het allemaal een beetje in de kinderschoenen staat heb je gelijk, maar ik denk dat over een jaar of 10 publishers alleen nog maar op deze manier games 'verkopen'.. Ze hebben dan namelijk alles in de hand, hoeft er geen rare DRM, geen anti-cheat-software etc (want denk nou niet dat punkbuster bv zo goedkoop is voor publishers).

Het enige probleem dat ik zie voor de voorlopige toekomst is het beperkt aantal games (en het wegvallen van games).. In de uiteindelijke toekomst zul je natuurlijk gewoon elk spel kunnen blijven spelen tot het einde der tijden...

Geen rare DRM? Dit IS rare DRM.
In de uiteindelijke toekomst zul je natuurlijk gewoon elk spel kunnen blijven spelen tot het einde der tijden...
Dream on, het liefst willen ze kortere licenties voor meer geld.

[Reactie gewijzigd door T-CM11 op dinsdag 22 juni 2010 14:00]


Om hier even op in te haken, korte licenties zie je al terug komen bij concoles. Daar wordt er bij de komst van nieuwe sport-game, de multiplayer van de oude versie binnen 6 maanden beëindigt. Wil je hem dan nog online spelen, moet je de nieuwste versie kopen. Ergste is nog, dit doen ze elk jaar weer: FIFA 2056 iemand?

Geen rare DRM? Dit IS rare DRM.
Nee, dit is nou een voorbeeld van dat nieuwe businessmodel waar iedereen continu om loopt te schreeuwen. Met dit systeem kan de game-uitgever namelijk wél vrij probleemloos de distributiekanalen controleren, er is geen ingewikkelde deep-packet-inspectie of dreiging met rechtszaken nodig want piraterij is onmogelijk. Ik vind dit nou een goed voorbeeld van innovatie in de entertainment-wereld. Goed, er zitten haken en ogen aan, maar Pong was ook niet gelijk in 1920 x 1200 beschikbaar. En de prijzen zijn naar mijn idee inderdaad ook nog te hoog, dus wellicht sterft dit idee een zachte dood doordat er teveel mensen met te grote $-tekens in de ogen achter zitten, maar het idee is in ieder geval een stap in de juiste richting.
Dream on, het liefst willen ze kortere licenties voor meer geld.
Natuurlijk. De groenteboer verkoopt jou het liefst ook zo min mogelijk appels voor een euro. Het is aan jou om daar wel of niet mee akkoord te gaan.

[Reactie gewijzigd door Iknik op dinsdag 22 juni 2010 14:56]


Nee, dit is nou een voorbeeld van dat nieuwe businessmodel waar iedereen continu om loopt te schreeuwen. Met dit systeem kan de game-uitgever namelijk wél vrij probleemloos de distributiekanalen controleren
Ik heb nog nooit iemand horen schreeuwen om minder rechten te krijgen. Waar hoor jij dat?
Natuurlijk. De groenteboer verkoopt jou het liefst ook zo min mogelijk appels voor een euro. Het is aan jou om daar wel of niet mee akkoord te gaan.
Über-kapitalistisme, niet iedereen doet eraan mee. Er bestaan echt nog mensen die enkel een goed produkt aan een redelijke prijs willen verkopen hoor.

maar helaas is er geen alternatief. Als er echte "concurrentie" zou zijn, zou de kwaliteit van de goederen, en de prijs enorm afnemen.

enige waar je bij zoiets op bespaard is je computer.
die hoeft geen 1800 meer te kosten om een spel met goeie kwaliteit te spelen.

maar dat is dan ook echt het enige verschil. en daarvoor zou ik geen onlive pakken :X
dan is het nog duurder zelfs. je betaald 50euro per maand als je een pc van 1800 3jaar hebt.
+ je game. nu betaal je dat waarschijnlijk aan abbo + game :X

[Reactie gewijzigd door Proxx op dinsdag 22 juni 2010 13:27]


die hoeft geen 1800 meer te kosten om een spel met goeie kwaliteit te spelen.
s/1800/800/
En zelfs dat is nog best ruim genoeg voor de meeste spellen.

[Reactie gewijzigd door elmuerte op dinsdag 22 juni 2010 13:31]


Voor 800,- bouw je toch echt wel een pc waarmee je alle nieuwe games op 1280x720 kan spelen (veel en veel mooier zelfs). die een paar jaar mee gaat.

tel jij nu 800 voor alleen de kast of wil je er dan ook nog een beeldscherm, toetsenbord, muis, boxxen bij ? met alleen een kast wordt het maar een magere game ervaring

Die hele zooi heb je bij OnLive ook nogsteeds nodig. Ze kunnen het echt niet vanuit hun server beamen op jouw muur, incl. 'touchscreen toetsenbord'.
Het enige voordeel is dat je bij OnLive geen hoge resolutie scherm nodig hebt, want alles boven de 720p wordt toch niet benut. Dát bespaard wel weer kosten ja.

Als OnLive nou echt eens gewaagd zou doen, zouden ze een abonnement maken waarmee je onbeperkt kunt gamen tegen een vaste prijs per maand.

ik heb het mischien verkeerd uit gelegt bij mij 1800 doelde ik op alles wat nodig is.
inc beeldscherm enzovoort. bij die 800 van roy-t word geen rekening gehouden met beeldscherm enzo. dat is het enige waar ik op doelde. en mijn 1800 voorbeeld was dan mischien wel te overdreven als voorbeeld.

Ik heb mijn game systeem voor 1000 euro incl 21,5" scherm... speel alles op (iets meer dan) full HD en kan zeker nog wel een aantal jaar hiermee doen :P

Deze heb ik niet zelf gebouwd maar zo gekocht dus het kan nog veel goedkoper (ik wilde garantie, geen gezeur, pc kapot gewoon over de balie pleuren :P)

Edit:
Daarnaast heb ik prive meer dan genoeg aan de 2mbit lijntje maar dan moet ik ook nog een 5mbit lijn nemen speciaal om games op hoge kwaliteit te kunnen spelen

Nee het klinkt leuk maar ik verwacht dat dit niet voor iedereen is weggelegd

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op dinsdag 22 juni 2010 14:35]


Bij consoles moet er ook de Full HD TV + Versterker/luidsprekers bijgeteld worden. En idem voor Onlive.

die hoeft geen 1800 meer te kosten om een spel met goeie kwaliteit te spelen.
Tenzij je perse een i7 980X in je desktop wil hebben, een 256GB SSD of een GTX480/HD5970 in resp. SLI of Crossfire, ben ik wel benieuwd waarom jouw pc 1800 Euro moet kosten voordat je "een spel met goeie kwaliteit" kan spelen.

Mijn, alweer 2-3 jaar oude desktop (Q6600, HD2900XT) heeft nooit meer gekost dan 800 euro en draaid alle moderne games prima.
Dan maar geen 8x AA en zieke resoluties. Die krijg je tenslotte ook niet bij onLive. Sterker nog, in een van hun demonstraties hebben ze zelfs gezegd dat de spellen ook niet op maximum detail speelbaar zullen zijn.

1280x720 is de resolutie van OnLive en dan komt er nog een partij heftige compressie overheen ook. Ik verwacht niet dat je nog veelt zult merken van het detail-niveau van de spellen.

Heb week geleden een nieuwe "HTGAME PC"gekocht.

760,- excl. Xbox-360 wireless controller en wireless TB/Muis

X4 955 BE
Ati 5850
880 AMD chipset mainbord.

Werkt perfect speel heerlijk op 1080i

Ja voor deze prijzen koop ik het wel gewoon zo veel goedkoper ben je niet uit :?
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 13:52 Sony wil grootte rgb-fotodiodes afstemmen op lichtgevoeligheid
Vorige 12:50 Video: EA Sports MMA
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011