Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 33 reacties

OnLive is begonnen met het leveren van zijn Game System. Dit bestaat uit een controller en de Microconsole, een klein kastje dat via hdmi op een tv kan worden aangesloten. Ook komt het bedrijf met een nieuwe abonnementsvorm.

Gamestreamingdienst OnLive is begonnen met de verzending van zijn Game System aan klanten die een voorbestelling hebben geplaatst. Met de Microconsole kan gebruik worden gemaakt van de dienst zonder dat er een losse computer nodig is. Het kleine kastje moet op een beeldscherm worden aangesloten en kan dan via een bedrade internetverbinding games streamen. Onderdeel van het pakket is ook een draadloze controller. Het geheel kost 99 dollar.

Mensen die het kastje hebben besteld krijgen ook meteen het nieuwe PlayPack-abonnement. Hiermee krijgen gebruikers toegang tot een speciale collectie recente, indie-, en klassieke games. Het pakket bevat games als Tomb Raider Underworld, F.E.A.R 2 en Prince of Persia. Op 15 januari wordt deze abonnementsvorm officieel geïntroduceerd voor 9,99 dollar per maand. Tot die tijd kunnen bezitters van het Game System er gratis gebruik van maken. Naast het PlayPack-abonnement blijft ook de FullPass-vorm beschikbaar. Hiermee kunnen gebruikers drie of vijf dagen toegang krijgen tot de hele gamesbibliotheek van OnLive. Ook zullen games nog steeds los worden verhuurd.

OnLive MicroConsole

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (33)

Zeer leuk initiatief, heb het nog niet kunnen testen maar dit belooft zeker een hit te worden.
Je kan gewoon een gratis account aanmaken bij de US servers (https://www.onlive.com/go/signup), helaas kan je dan geen spellen kopen gezien je een US/Canadian credit card ervoor nodig hebt. Je kan echter wel de service testen, daarnaast zijn de meeste games een half uur gratis als trial te proberen.

Zo kun je in ieder geval even het concept "Gaming on Demand" proberen.

Ik heb het zelf ook geprobeerd en sta echt versteld van de hoeveelheid verschillende tegelijk lopende processen. Zoals trailers, spectator modes bij andere spelers die hier toegang tot geven (single en multiplayer) en het opstarten van spellen. Houd er wel rekening mee dat de service gemaakt is voor mensen die binnen een straal van 1800 km van een datacenter afzitten en je over een 1.5Mbit/s verbinding moet beschikken. Je zal dan ook merken dat er een kleine vertraging (schatting op een maximum van 0.5s) voor het verwerken van je input is.

Voor zover ik weet is HD resolutie is niet mogelijk voor mensen buiten de US en zul je het met SD moeten doen.
Ik zie het hier niet zo terug, maar is dit nu een wereldwijde aanbieding, of US-only?

Ik ben wel ontzettend benieuwd of dit nu echt zo goed werkt. Ze lijken er zelf erg veel vertrouwen te hebben.
US-only, ze zijn nog niet in andere landen bezig zo ver ik weet.
Ze zijn er wel mee bezig.

Er staat in het forum dat ze in 2011 naar Engeland en BelgiŽ komen.
OnLive is coming to most of Europe, only deals with ISPs announced yet are England and Belgium.
You can't access the OnLive servers even with an active american credit card (I.e. sharing an online account) outside of America as not only is account sharing againts terms and conditions but you can only have a max. latency before it disallows you to connect to the onlive client; further distance = higher latency.
Who knows about the payment support though; i guess non-visa debits and other online payyment methods are more popular over here in europe so who knows but it only has to be Visa so if you are really concerned and have a bank; I'm sure they do visa debit cards in holland (not a credit card, just accessing the money in your bank).
Ik heb toen er geen abbonoments kosten meer aan OnLive zaten het thuis gewoon kunnen spelen. De demo's althans, maar ik heb hier dan ook een glasvezel verbinding van XMS dus de latentcy was laag genoeg voor mij.

Het was alleen niet echt speelbaar, ik merkte toch rond de 0.3 - 0.5 sec lag.
Probeer het zelf zou ik zeggen! Je kan de client gewoon downloaden en gebruiken. Demo's zijn gratis dus is mooi testvoer. Het is nu nog te laggy, maar ik kan zo snel niet zien naar welke server ik connect. De grafische kwaliteit is ong. Xbox 360, nog geen PC kwaliteit helaas.

Magoed lag is en blijft het belangrijkste knelpunt...
Ik weet het niet hoor...

Misschien ben ik wel ouderwets aan het worden, maar ik heb toch liever zelf een console thuis staan zonder afhankelijk te zijn van vele tussenstations.

Bovendien vind ik het verbinden, tweaken van hard en software leuk om te doen
(tv, consoles, receiver, allemaal ste-of-the art hardware die ik snap en kan verbinden met elkaar zoals ik dat wil ipv een blackbox in mijn woonkamer en er dan maar vanuit gaan dat het allemaal werkt en blijft werken).

Ik ben nu alleen afhankelijk van stroom en de hardware die ik heb als ik een spel wil spelen, met OnLive ben je afhankelijk van 2 partijen meer namelijk OnLive en je ISP.

Wat als er straks een game opeens niet meer aangeboden kan worden omdat zij vinden dat het te oud is, en jij juist Onlive hebt genomen om die game te spelen ?
Of wat als de verbinding hapert terwijl jij middenin een bossbattle of je laatste rondje van een racegame zit ? Nee dank je...

Bovendien gaat dit ten koste van de toch al teruglopende beschikbare bandbreedte van het web, welke in mijn optiek al behoorlijk vervuild begint te worden met alle social en a-social media. Laat ze eerst het internet maar even goed gaan verdelen in verschillende protocollen voordat ik mij hier aan ga wagen.

In volgorde van prioriteit:
- Business-to-business (pinverkeer, software koppelingen)
- Informatie en communicatie (nieuws, msn, forums)
- Entertainment (youtube, onlive, hyves)

Internet en begint nu al steeds meer op een grote reclamebanner te lijken, laat staan waar je over een paar jaar bent..
Ik wil ... spelen op OnLive : Klik ... reclame .... spelen.

Maargoed ik ga pas echt oordelen als ik het zelf meegemaakt heb, zit is zoals ik het nu zie.

Ik vraag me af of de kwaliteit en de spelervaring alsof ik het spel in een console / PC heb gestopt ooit gelijk zal worden.. ik betwijfel dat. Zoals ik het nu zie krijg je een downscaled versie van het origineel op alle punten van kwaliteit, moest ik daarom die 42" 1080p led tv kopen ?

[Reactie gewijzigd door JaHe op 3 december 2010 13:00]

Bovendien vind ik het verbinden, tweaken van hard en software leuk om te doen
(tv, consoles, receiver, allemaal ste-of-the art hardware die ik snap en kan verbinden met elkaar zoals ik dat wil ipv een blackbox in mijn woonkamer en er dan maar vanuit gaan dat het allemaal werkt en blijft werken).
Jij wel. Het gros van de wereld wil gewoon iets kunnen aansluiten en spelen. En dat kan met Onlive.
In volgorde van prioriteit:
- Business-to-business (pinverkeer, software koppelingen)
- Informatie en communicatie (nieuws, msn, forums)
- Entertainment (youtube, onlive, hyves)
Dus jij wilt al meteen net-neutraliteit overboord gooien? Als je daar mee begint dan kun je er op wachten dat Youtube de ISPs gaat betalen om als "Business" gezien te worden en daarmee voorrang krijgt op het andere verkeer.

Overigens is de bandbreedte van "Het Internet" nog steeds geen probleem. Je eigen bandbreedte thuis mischien wel maar als jij die wilt prioriseren dan ga vooral je gang, niemand die je tegenhoudt.
Ik bedoel dit niet bij de ISP's, bij DNS of zelfs verschillende protocollen waarmee dit onderscheid gemaakt kan worden.

http:// voor informatie
httpe:// voor entertainment
httpb:// voor business to business ofzo...

Je zult ooit prioriteiten moeten gaan stellen, kan toch niet zo zijn dat ik straks geen informatie meer kan benaderen omdat iedereen het nodig vind de bandbreedte te gebruiken voor gamen terwijl dit ook gewoon thuis kan ? Het is dit of een andere technologische doorbraak die met dit probleem kan omgaan.

Punt is dat er steeds meer services komen die bandbreedte vreten en dit gaat alleen nog maar toenemen.

Verder vind ik het niet lastig een HDMI kabel in mijn tv te stoppen en in een console, dan kan ik toch spelen ? ik zie dan het verschil niet zo tussen OnLive en een console...

Wat ik bedoel is dat ik High end apparatuur heb waarin ik alles op max kwaliteit op elkaar kan afstemmen en OnLive dus met een downscaled versie komt van het origineel.. Waarom heb ik dan al die High end apparatuur ?!
Er is wel een enorm prijsverschil tussen jouw high-end systeem (+€800) en een onlive console ($99). Persoonlijk vind ik het die $9,99 per maand wel waard om op bijvoorbeeld mijn laptop brute games te spelen als mafia 2, wat hiervoor nooit mogelijk was.
Waar ik heel erg benieuwd naar ben, heeft iemand ervaring met OnLive?

An sich lijkt het wel leuk, maar dingen zoals resolutie, ping respons en het nooit echt bezitten van een game (je huurt het voor een bepaalde tijd), zijn dingen die me erg tegenstaan hiervan. Van wat filmpjes die ik heb gezien op Youtube enzo, lijkt het dat de 720p niet eens altijd gehaald word.
Ik heb het zojuist getest voor op de PC en ondervind flink wat input-lag. Het is wel speelbaar en de kwaliteit is redelijk goed. De lag is waarschijnlijk omdat ik wireless speel, maar dat is de enige manier om in Nederland te connecten omdat de server te ver weg is. Wel gebruik ik een hi-gain wifi adapter. Bij een kabelverbinding geeft hij een error over latency, dit doet hij ook bij wireless, maar dan kan je op continue klikken. Je kan een hele hoop spellen GRATIS 30 minuten spelen om de kwaliteit te testen (oa assassins creed 2 en mafia 2). Het is wel geweldig om mafia 2 op mijn redelijk verouderde laptop over hdmi in hd te spelen! Voor school lijkt mij dit een heerlijke uitkomst voor in de pauzes ;).

[Reactie gewijzigd door HighVoltage op 3 december 2010 14:30]

Heb OnLive op mijn Mac Book geinstalleerd, maar op mijn eigen verbinding krijg ik vaak dat deze niet snel genoeg is om op te spelen. Bij een vriend met snelle verbinding werkt het wel, maar speelt het nog niet echt lekker. Waarschijnlijk komt dit omdat er in Nederland nog geen server staat.

Daarnaast zijn de games in lagere resolutie dan dat ik normaal gebruik.

BTW heb alleen een demo van Dirt 2 geprobeerd
Waar heb je het kunnen downloaden dan ?

Wil het ook graag proberen !

Vind het een leuk idee maar toch hoop ik ergens dat het niet gaan lukken, ik speel zelf bijna al mijn games op een Playstation 3 of op de PC en zou het erg jammer vinden als uitgevers die nu gaan passeren !
Account aanmaken op website van onlive, dan kan je de launcher installeren.
Ik zou gewoon blijven spelen op je PS3 en PC, Onlive bied hetzelfde maar dan minder (kwalitatief gezien).
ik verlang vooral naar europese servers!
Op de filmpjes dat ik er al van gezien heb, lijkt het heel goed te werken. Ik heb het zelf ook al getest en het ging inderdaad prima (splinter cell), maar door de lag kan je vanuit europa onmogelijk Unreal Tournament ofzo spelen.
Belgacom zou servers in Belgie opzetten, en in de UK zouden er ook servers komen...

[Reactie gewijzigd door mngm op 3 december 2010 12:25]

Zijn er nou al video's hoe dit in de praktijk werkt? Dus zo'n microconsole aan de internetlijn van Jan Doorsnee met een doodnormaal internet abonnementje en hoe goed dit dan werkt?
ik heb het wel eens gedaan maar voor bijvoorbeeld red faction is dit geniaal maar je wilt hier geen cod mee spelen , miss als er europese servers komen word de latency beter
Ik heb Mafia 2 geprobeerd en dat lukte gewoon zonder echt zichtbare/merkbare lag. Graphics stonden lager dan normaal (met OnLive, dat kan je ook niet veranderen), maar het was erg leuk om te spelen.
Ik heb thuis een 6/1mbit verbinding en krijg bij het starten van OnLive (op een P4 2.0GHz zonder HT over wifi) een hoop warnings, maar was erg verbaast hoe soepel het nog speelt :)

Natuurlijk merkte ik (zeker in mijn geval) wel enige inputlag, maar alles wat ik probeerde was best goed speelbaar :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True