Ziggo verloor 120.000 vaste klanten, Vodafone kreeg er 44.000 abonnees bij

VodafoneZiggo heeft in 2025 opnieuw vaste klanten verloren. Het gaat om een daling van 120.000 klanten. Wel kreeg provider Vodafone er 44.000 mobiele abonnees bij.

VodafoneZiggo telde aan het eind van 2025 in totaal 3,296 miljoen vaste klanten. Dat zijn er zo'n 120.000 minder dan de 3,416 miljoen vaste klanten in het vierde kwartaal van 2024. Dat laat het bedrijf weten in zijn jaarcijfers. Ook verloor VodafoneZiggo 88.000 vast-internetklanten. Er zijn er nog 3,019 miljoen over. De daling van het aantal internetabonnees is volgens het bedrijf de reden dat de omzet in 2025 is gedaald met 2,3 procent. Wel beweert het bedrijf dat er in het afgelopen kwartaal minder klanten zijn vertrokken dan in eerdere kwartalen.

Het aantal Vodafone-klanten met een vast mobiel abonnement groeide met 44.000, van 5,299 naar 5,343 miljoen. In het vierde kwartaal van 2025 nam het aantal abonnees sterker toe dan in elk kwartaal in de afgelopen twee jaar. Dat komt volgens de provider voor een groot deel door groei van het merk hollandsnieuwe.

VodafoneZiggo stock (bron: Pixelbizz/Getty Images)
VodafoneZiggo. Bron: Pixelbizz/Getty Images

Door Kevin Krikhaar

Redacteur

18-02-2026 • 20:14

101

Reacties (101)

Sorteer op:

Weergave:

Je verwacht dat internet via de kabel goedkoper is dan via glasvezel. Minder snelle upload. Gek genoeg is het in mijn situatie duurder.
Een glasvezelnetwerk is veel goedkoper, zowel in aanleg als in onderhoud.
Koper zit altijd verlies op, dus je hebt om de zoveel meter altijd een "versterker" nodig om het signaal weer verder te schoppen.
Erg storingsgevoelig tegenover een glasvezel kabel.
Glasvezelsignalen kunnen d.m.v. dispersiecompensatie in principe tot enkele honderden kilometers reizen.
Op de meeste plaatsen is het kopernetwerk (gelukkig) al wel vervangen tot aan de straatkast, Ziggo maakt bijv gebruik van HFC: Hybrid Fiber Coax. Vanaf de straatkast wordt het vervolgens omgezet naar een signaal over de Coax kabel die je huis binnen komt.

[Reactie gewijzigd door MineTurtle op 18 februari 2026 20:46]

Dit is een beetje achterhaald, alles wat Docsis 3 of hoger wilde toepassen moest met fiber to the curb gaan werken (Remote PHY). Er dus geen coax met tussenliggende versterkers meer. Er zit slechts een straatkast ergens bij je in de buurt waar de glaslink binnenkomt en de coax voor het laatste deel naar het huis loopt.
Hadden ze de laatste meters glas gelegd dan zaten ze nog steeds op de troon. Maar ze kozen voor het uitmelken van hun monopoliepositie ipv investeren in hun netwerk.
Je doet net of dat eenvoudig is. Maar dan moet elke straat open, de bewoners thuis zijn om de kabel binnen te monteren.
En dan heb je nog een tijd dat je coax en glasvezel in de wijk naast elkaar moet onderhouden.
1 van de redenen waarom na ruim 2 jaar dat de straat hier voor de flat 2 keer open lag vanwege glasvezel, dit nog steeds bij niemand thuis aangesloten is.

Andere reden is dat mensen hier het niet willen omdat "ze dan verplicht glasvezel moeten nemen".

Onzin natuurlijk, maar de woonmaarschappij hier doet handen vanaf, terwijl ze beter bij iedereen een brief kunnen sturen met "het kost je niks, laat het aansluiten en zeur niet zo" (even dat zeur niet zo terzijde, al is dat wel een feit)

Ik ben niet ontevreden met Ziggo, nooit geweest qua Internet (geen TV, is niet veprlicht)

Maar iets anders kiezen kan ook niet, kabel gaat tot 80mbps down en 50mbps up (in theorie), ziggo gaat tot de max en glasvezel is geen optie (nog).

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 18 februari 2026 21:23]

Non-argument, want de concurrentie heeft dat gewoon gedaan. Geen reden waarom ziggo dat ook niet had kunnen doen.
Dat is niet alleen het laatste stukje, dat is een compleet nieuw netwerk bouwen en het oude dus afschrijven.


Persoonlijk denk ik dat dat 15 jaar geleden enorm sim was geweest. Nu denk ik dat ze wat dat betreft de boot hebben gemist en beter kunnen samenwerken met bijvoorbeeld ODF en ook via Delta glasvezel overal glasvezel leveren en daar ook coax uitschakelen en met de tijd mee.
Ons hele wijkje werd 20 jaar geleden nieuw aangelegd. Zowel KPN als Ziggo (toen nog UPC) legden van wijkkast naar meterkast gewoon weer (alleen!) koper alsof het nog steeds 1980 was.

Ziggo heeft pas in 2021 jaar geleden eindelijk de stap naar glasvezel gemaakt en dan alleen nog maar in nieuwbouwwijken. KPN en Ziggo hebben er heel bewust voor gekozen zo lang mogelijk te wachten met glasvezel. Pas toen ze links en rechts werden ingehaald en die concurrenten niet meer konden opkopen of lokaal kapot konden concurreren, gingen ze overstag.

Tot op de dag van vandaag komt met name KPN met fantasie-verhalen in lokaal verspreide foldertjes en bel-acties dat ‘Het netwerk bij U in de straat is vernieuwd met glasvezel!’ terwijl er niets veranderd is. Daarom alleen al vind ik het een onsympathiek bedrijf.
Het is ODF en KPN zo te zien wel gelukt.
Die hebben ook enorm veel moeite om de vezel daadwerkelijk de woningen binnen te krijgen. Zeker met vve's die niet willen meewerken en dat is nu net dat laatste stukje waar ik op reageer.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 18 februari 2026 21:54]

Net zoals voor elke glasvezel boer toch?
Dat is kort gezegd hun probleem. Als klant heb ik keuze tussen een goedkope snelle verbinding op glasvezel of een duurdere trage verbinding op coax. Kijk, als je waarde hecht aan DVB-C op coaxkabels in je huis kan Ziggo interessanter zijn. Voor internet en vaste telefonie zijn betere en goedkopere opties, dan lopen mensen inderdaad weg. Coax internet moet een budgetproduct worden of het heeft geen toekomst meer.
Dat komt omdat de operationele kosten voor kabel hoger zijn dan voor glasvezel.
Dat komt omdat er maar 1 doel is: Aandeelhouderswaarde. https://x.com/libertyglobal/status/1852019238338195855

Hoezo, klanten?
Walgelijk als je er over nadenkt. Iedereen mag geld verdienen, zelfs veel geld als je een unieke dienst of product levert. Maar dit soort misselijkmakende doelen (maximale winst voor de aandeelhouders) voor een comodity ten koste van de klant is gewoon niet goed te praten.

Helaas zit ik (weer) vast aan Ziggo, want hier ligt nog geen glasvezel. Op mijn vorige adres wel, en ik betaalde aanzienlijk minder dan bij Ziggo. Ik mag hopen dat 't aantal klanten van Ziggo alleen maar afneemt totdat ze doorhebben wie eigenlijk die aandeelhouders betaalt: hun klanten die ze dus tevreden zouden moeten houden. Bah.
/rant
Hier ligt wel glasvezel maar daar zit enkel Odido op en die is met een vergelijkbaar pakket duurder dan Ziggo dus ik heb geen reden om over te stappen. Daarnaast heb ik vrijwel nooit storing bij ZiggoVF, dat is bij Odido wel anders
Ja inderdaad. Niet de klanten, niet de medewerkers. Allemaal irrelevant ten opzichte van shareholders. Investerings fondsen die belangen hebbe die haaks staan van de belagen van de klant of medewerker…
Hadden ze moeten investeren in de laatste meters...
In sommige gevallen is dat het ook, als ik een vergelijkbaar pakket bij KPN wil afnemen ben ik meer kwijt. Voor de betere upload stap ik niet over.
ik ben juist ca 25 per maand goedkoper uit met kpn, omdat die geen tv verplichting heeft... nog ca 4 maanden wachten tot ze mij eindelijk kunnen aansluiten, ondanks dat het glas al binnen ligt....
Ziggo heeft ook al jaren geen tv verplichting.
Sterker nog, je krijgt de tv er gratis bij als je internet only neemt. En zelfs zonder kastje of ci.
Voor dat "gratis" betaal je natuurlijk wel gewoon. Ziggo moet namelijk ook voor elke klant kosten aan de zenders afdragen en dat zit toch ergens in de prijs.
Dan krijg je alleen de basis zenders.. maar ook dan betaal je flink meer. Terwijl er prima online alternatieven zijn. Voor ca 10 per maand.

[Reactie gewijzigd door karelvandongen op 18 februari 2026 21:09]

Dat valt wel mee, je kan alles (50+) met label 'kabeltv' digitaal met DVB-C bekijken zonder extra kosten.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht
Als je nu bij KPN 25 euro goedkoper uit bent per maand dan vergelijk je geen appels met appels want het gat tussen "vergelijkbare" abonnementen tussen Ziggo en KPN is nergens zo groot... alleen geen tv maakt ook dat verschil van €25,- niet... en die verplichting van TV is er sinds mei 2021 niet meer bij Ziggo.

Goedkoopste 2j internet only abonnement 100/25 bij Ziggo = €39,50, met TV = €53,50
Goedkoopste 2j internet only abonnement 100/100 bij KPN = €42,50, met TV = €55,00

Duurste 2j internet only abonnement 2000/125 bij Ziggo = €60,00, met tv compleet = €79,50
Duurste 2j internet only aboonement 4000/4000 bij KPN = €67,50, met tv compleet = €84,99

Dan moet je bij KPN ook nog eventueel extra bijbetalen voor extra AP's, je krijgt er 3 gratis bij Ziggo. Ook voor de mogelijkheid van 4K kijken (waar beschikbaar) betaal je extra bij KPN, Ziggo niet. Uit ervaring weet ik dat KPN bij bestaande abonnees het maandelijkse bedrag na je initiële contractduur ook snel op laat lopen, ik begon 5 jaar geleden op €62,50 voor 1000/1000 met tv basis, inmiddels betaal ik €78... en nieuwe contractanten betalen €65,- voor exact hetzelfde!

Kortom, KPN is over de hele linie duurder als je appels met appels vergelijkt... enige echte punt van verschil in het nadeel van Ziggo is de nog steed relatief belabberde upload, maar voor de meeste mensen helemaal niet zo belangrijk en daarom in de meeste gevallen de voordeligere keuze.
Bij Ziggo loopt de prijs net zo hard op, elk jaar inflatie correctie.... Echt samen met het vaak instabiele modem. En heel trage backups..
ik begon 5 jaar geleden op €62,50 voor 1000/1000 met tv basis, inmiddels betaal ik €78... en nieuwe contractanten betalen €65,- voor exact hetzelfde!
Misschien de minder afwachtende houding aannemen en gewoon elk jaar even bellen.

Ik heb al jaren glas van KPN en haal er meestal door elk jaar te bellen ongeveer 35 euro per maand de eerste 6 maanden uit, daarna heb ik een 3 maanden dat ik vaak maar 48 euro betaal en daarna kom ik op 61 euro per maand uit.

En dan in maand 11 ga ik weer eens bellen voor de volgende korting voor het nieuwe contract.

Granted, ik heb ook 2 mobiele abbos unlimiteds maar daar betaal ik ook maar 23,10 per maand voor en een kids sim van 10 euro per maand.

Ik heb een 1Gbit/1Gbit lijn liggen, TV van KPN + Netflix inclusief en het pluspakket en 2 tv ontvangers. 4K kan me gestolen worden dus dat boeit niet.
Ik krijg bij KPN korting bij afname ondere diensten (mobiele telefonie) is dit bij ziggo ook zo?
Ik dacht het wel. Iets van 5 euro ofzo?

IK zal nooit en te nimmer meer terug willen naar Ziggo, zoals het er nu naar uitziet. Niet omdat ze slecht zijn oid, dat waren ze absoluut niet voor mij, maar omdat de upload gewoonweg niet meer van deze tijd is.

[Reactie gewijzigd door Cybergamer op 18 februari 2026 22:35]

Waarom zou snelheid de kosten bepalen? Die lagere upload komt door verdeling van de frequenties en daarmee bandbreedte. Iets wat met Docsis 4 minder gaat spelen, dan is tot de gigabit vaak wel symmetrisch mogelijk.

[Reactie gewijzigd door The Third Man op 18 februari 2026 20:59]

Niet alleen minder snelle upload, maar ook meer latency over het algemeen. Het hoeft de pret echter niet te bederven, als het voor een goede prijs beschikbaar is. Ze zijn echter in de basisprijs duurder, máár qua aanbiedingen doen ze het volgens mij een stuk beter. Alhoewel je het bij de concurrent KPN moet doen met 6 maanden 50% korting bij een 1 jaarscontract, kun je bij dezelfde contractlengte bij ziggo soms nog wel 9 maanden krijgen + een ' gratis ' streamingsdienst voor een jaar. Heb zelf bij ziggo daaropvolgend nog eens 6 maanden 50% korting gekregen zonder iets te doen. Ze proberen je dus echt wel te behouden en met het gebruik maken van alle acties zijn ze best goedkoop. Maar ook ik ga hierna weer overstappen, want zonder korting zijn ze echt te duur en inderdaad; je krijgt dan niet eens het snelste en beste netwerk.

[Reactie gewijzigd door JohanNL op 18 februari 2026 21:11]

Nu ook Amerikaans tenminste op korte termijn dan.. ik zeg kill switch!!
Waren ze dat daarvoor al niet voor de helft dan.
En dat zeg je op je Android smartphone? IOS?
Veel succes
Vergeet niet dat er heel wat meer in een goede internet verbinding zit dan alleen dat draadje wat je woning in komt... Ik zit momenteel weer een jaartje op KPN glasvezel (aanbieding), maar ik kijk eigenlijk alweer uit naar het eind van mijn contract zodat ik terug naar Ziggo kan. Ja, de latency is lager. Ja, de upload is hoger en de download is gewoon prima meestal. En tóch heb ik op KPN vaker dat youtube video's ineens even moeten bufferen of dat websites af en toe niet helemaal snappy reageren. Ik vermoed dat de connecties van KPN naar de rest van het internet gewoon minder goed zijn dan die van Ziggo...
snelheid zegt niet zoveel over prijs als het om een andere techniek gaat
Momenteel betaal ik nog geen 3 tientjes per maand voor alleen Internet bij Delta. Om eerlijk te zijn: 3 tientjes per maand voor alleen internet is eigenlijk gewoon onbeschoft duur voor wat je krijgt. Dat gezegd hebbende: al het andere is al snel 10-20 euro per maand duurder.

Ik heb weleens met een schuin oog gekeken naar wat Ziggo momenteel doet om klanten te werven. Ze leuren met 55 inch TV's, Playstations en andere meuk om maar klanten te verleiden. Dat dat onvoldoende is om het verlies te compenseren blijkt wel. Net even bij Trustpilot gekeken en de toko scoort gewoon een 1.4, net als KPN overigens.


Tja... Misschien gewoon een keer goed je best doen Ziggo?

[Reactie gewijzigd door dakathefox op 18 februari 2026 20:29]

Komt meer omdat hun retentie waardeloos is, dan ga je switchen belonen.
Gewoon ieder jaar switchen, u weer terug bij ziggo voor een jaartje maar pak over een paar maanden gewoon de eerst volgende aanbieding.

Zou niet weten waarom ik al die grote corporaties nog trouw moet blijven als trouwe klanten ook niet beloond worden.

Het is even wat werk om op te zeggen en de boel weer aan te sluiten maar het scheelt op jaarbasis een hoop centen
Snap je +2 moderatie niet. Ja Ziggo is duur.

Maar 3 tientjes is echt niet onbeschoft duur. Daarvoor moest een netwerk aangelegd worden, een modem geleverd worden, apparatuur in de lucht gehouden worden (elektra, datacenter, beheer), personeel om je telefoontjes te beantwoorden, rekeningen te sturen en te incasseren (en mensen herinneringen te sturen die niet behalen). Etc. Etc.
Ben het wel met je eens ja. Ook delta gehad hier en dat is 20Eu vastrecht voor het glas, plus 45 Eu /maand voor alleen (toen) 400 Mbit up down. Ik zou in mijn handen wrijven voor 3 tientjes/maand...
Ik zie dat Odido daar een stuk beter scoort, dan is dat de uitweg voor je denk ik. Of Trustpilot moet je wellicht met een flinke korrel zout nemen ...
Net even bij Trustpilot gekeken en de toko scoort gewoon een 1.4, net als KPN overigens.
Ik heb ook even bij Trustpilot gekeken en daar haalt Odido 3,1 sterren en Delta zelfs 3,3. Lijkt mij niet bepaald leidend, gezien de storingen van afgelopen jaar en het datalek van vorige week bij Odido en de verkopers van Delta. Ik zit veel liever bij KPN of Ziggo.
Tja, ziggo is al ruim 15 jaar niet in staat om te luisteren naar de klant. Te duur, slechte hardware die stroom slurpt, slechte latency en upload. Zelfs als ze met het verschil plus 10 euro per maand betalen ga ik nog niet terug naar ziggo.
Ik betaal nu gemiddeld over een jaar 53 euro waar ik bij Ziggo over de 90 voor betaal en dan heb ik betere kwaliteit internet.


Bovendien zouden ze eens over moeten naar een Vattenfall systeem. Beloon vaste trouwe klanten ips ze ieder jaar hogere kosten door de strot te duwen en nieuwe klanten de helft laten betalen.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 18 februari 2026 20:36]

Hoe kom jij aan die slechte latency, bijna iedereen die ik ken met ziggo heeft gewoon 15ms.


Slechte upload valt ook wel mee, 100mbit is eer dan 80% nodig heeft. Die paar tweakers en upload ers kunnen volgend aar ook naar 1gb.

Ik kom net van vattenfall af want als bestaande klant kreeg je een belabberde korting op vernieuwe. Dat hele systeem is 1 grote prijs afspraak. Zolang iedereen hoge transport reikend kan je veel korting geven voor switchers en als iedereen het doet switchen er net zo veel mensen als je kwijtraak.
Hier 9ms latency met ziggo op de PC (via de kabel, modem in bridge en eigen router) dus ik klaag niet.


Eigenlijk nooit problemen met Ziggo gehad qua snelheid, latency, stabiliteit en "stroomslurpende modem".

Wel andere issues gehad, zo vond ik vroeger het irritant dat TV verplicht bij moest maar dat is al langer niet meer zo dus opgezegd.

En alle andere klachten waren ook TV gerelateerd.


Maar ik ken mensen met minder geluk, dus ik ken de problemen die bepaalde mensen hebben.
Volgend jaar? Wow. Dat is wel bij de tijd zeg. Ik denk dat ik maar weer abonnee wordt nu Ziggo eindelijk 1 gig upload aanbiedt. Oh nee, ze zijn nog steeds te duur.
100mbit upload is echt niet meer van deze tijd. Wat thuiswerken, wat home security cameras en je duwt die 100mbit vlot helemaal vol.
100mbit is nog prima van deze tijd voor het merendeel van de mensen. Niet iedereen werkt veel thuis en heeft diverse camera’s hangen.
Niet iedere thuiswerker zit hele grote files heen en weer te sturen... Voor een Teams call heb je écht niet veel bandbreedte nodig. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar de VPN server van mijn werkgever was lange tijd in ieder geval beperkt tot zo'n 4 Mbps per user. Over het algemeen echt geen enkel probleem, alleen die enkele keer dat ik een echt grote excel file moest openen viel het op. Tuurlijk, als jij video editor bent of zo, of een andere functie hebt waar je grote hoeveelheden data voor moet bewerken, ja dan snap ik dat je tegen die upload aan kunt lopen. Maar de gemiddelde kantoortijger merkt er niks van.

En wat doe je met die camera's? Allemaal standaard uploaden naar de cloud of zo? :? Ik zou denken dat je een NAS zou hebben om die data op te zetten. En zelfs dan, zijn die camera's allemaal bluray kwaliteit of hoger aan het opnemen? 100 Mbps is genoeg voor meerdere 4K streams van Netflix (zeker 4). Ok, dat is niet de hoogste kwaliteit, maar voor een camera in je huis???
Tov glas is 15ms dus niet zo laag dat is denk wat hij bedoeld.

Slechte upload is ook relatief maar om nou te zeggen dat 100Mbit upload een royaal iets is anno 2026. Beetje thuiswerken en wat pubers en dan gaat het best hard hoor. Maar stel we nemen die 100mbit dan zit ik bij Ziggo aan een 1Gbit down vast á €55 per maand voor internet only, bij KPN kost 100/100 €42,50 per maand, vind ik nogal een verschil.

Nou is dat natuurlijk niet fair want de downstream is bij Ziggo 10x zo hoog maar pak je 100 mbit down bij Ziggo dan is je upload nog maar 25mbit/s en dat ga je serieus wel merken als je thuis werkt en niet alleen bent :X Kost dan wel maar €39,95 maar voor die €2,55 extra zou ik het wel weten (of voor nóg een euro meer 200/200).

En qua Vattenfal model ben ik het mee eens hoor, Vattelfal krijg ik een leuke korting als trouwe klant waardoor overstappen niet heel rendabel is voor mij. ja het scheelt wel iets als ik naar een prijsvechter kijk maar dan liever een betrouwbare partij.

Bij Ziggo heb ik het eens uitgerekend toen ik klant was en is in 10 jaar dat ik klant was is hetzelfde abbo 25% duurder geworden, onbeperkt bellen onderling afgeschaft en bellen fiks duurder geworden en de klantenservice van erg goed naar waardeloos gegaan. Al die tijd hetzelfde modem gehad, TV kastje ging stuk en 0 support en kon zelf maar een nieuwe gaan kopen en bij problemen op de lijn was het antwoord steevast 'modem in Brigdemode? Uw eigen apparatuur is het probleem' terwijl de groene coax en het AOP die hier binnenkomt uit het jaar kruik stampt en gewoon eens vervangen moest worden.

Pas toen de glasvezel hier de grond in ging kwam Ziggo eens interesse in hun trouwe klant tonen en was men verbaasd dat ik nou zo'n oud modem had, wilde men een monteur sturen om naar het AOP te kijken, kon ik opeens wel korting, TV pakketten en een nieuw kastje krijgen ;(
Grappig dat mensen van Odido overstappen naar Vodafone Ziggo vanwege het Data lek bij Odido.

https://nos.nl/artikel/2469354-datalek-treft-ook-vodafoneziggo-gegevens-700-000-klanten-op-straat

Wellicht niet zo grootschalig als nu bij Odido, maar ook daar kan het gebeuren, en is het gebeurd.
En dan nu te bedenken dat Vodafone Ziggo in Amerikaanse handen komt.

Overstappers zijn dus double fucked nu, xD
VFZiggo was al voor de helft in Amerikaanse handen.
Zo kom je nog eens ergens achter!
En Liberty Global wil Vodafone uitkopen en omdopen naar Ziggo Group.

VodafoneThuis zou betere naam zijn om niet nog meer klanten te verliezen.
VodafoneThuis was er al maar zij mogen die naam niet meer gebruiken zover ik weet. De joint venture van VodafoneZiggo mocht alleen doorgaan als Vodafone haar VodafoneThuis tak zou afstoten. Die is destijds aan T-Mobile verkocht wat nu dus Odido is geworden.

Helaas vertelt vrijwel geen enkel artikel waarom deze overname voor ons als consument goed zou zijn (maar ze praten er wel over). Maar een overname zou betekenen dat alles sneller moet kunnen gaan. Op dit moment zijn er 2 eigenaren, LibertyGlobal en de Vodafone Group. Bij grote beslissingen (zoals investeren in glas) moeten dus beide eigenaren het ermee eens zijn. In de toekomst zal er dus sneller gereageerd kunnen worden op de veranderende markt. Ja Ziggo heeft een niet al te beste naam, maar dat zou potentieel dus kunnen gaan veranderen.

Wat mij betreft doen ze wat ik al jaren zeg dat ze moeten doen, DVB-C weg doen, en meer bandbreedte vrij maken voor internet diensten. En ja ik weet t, mensen gaan zeuren over beeldkwaliteit, maar de mensen die echt het verschil zien, dat zijn er minder dan de mensen die roepen het verschil te zien. Hetzelfde geldt voor digitale audio (die gewoon meer detail bevat dan een LP, maar er nog steeds mensen beweren dat de audio kwaliteit van LP's beter zijn). Dit is simpelweg niet waar, wat wel kan is natuurlijk dat mensen voorkeuren heeft en het geluid van hun oude pickup prefereren. Bij televisie is dit niet anders, ja bitrates ik weet er alles van. Maar zou diezelfde persoon het ook zien als de beelden niet naast elkaar gedraaid worden? Ik betwijfel het en gok dat het echt maar een handjevol mensen is die daadwerkelijk een significant verschil zien (met de nadruk op significant).

Dus ja ik denk letterlijk dat als ziggo nu 500mbit of meer upstream zou leveren (wat dus makkelijk kan als DVB-C verdwijnt) ze veel minder klanten zouden verliezen. Ik hoor nu vaak als argument dat mensen bij Ziggo blijven enkel voor de beeldkwaliteit. Wat dus betekent dat ze het internet gedeelte slecht vinden. Zouden diezelfde mensen dit ook zeggen als het internet gedeelte wel fatsoenlijk was? Ik denk het namelijk niet. Buiten het feit om dat DVB-C eigenlijk niets meer is dan in hoge kwaliteit reclame te kunnen kijken tegenwoordig. Want er is onderhand meer reclame dan content op tv.

De jeugd kijkt al lang geen lineaire televisie meer, en dat is ook te zien, want zenders moeten steeds meer reclame uitzenden om te compenseren voor mindere kijkcijfers en dit zal enkel nog maar meer worden. Dus wat mij betreft tijd om het oude weg te doen voor het nieuwe.
Ik denk helemaal niet dat het om de upload gaat. De glasvezel aanbieders zijn simpelweg goedkoper dan Ziggo.
En gaan krijg je die upload als extra erbij.
Als je geluk hebt dan kan dat zo zijn ja... Als je alleen KPN glasvezel hebt dan heb je pech want die zijn net zo duur als Ziggo. En andere providers over het KPN netwerk zijn nóg duurder.
Ik heb nu alweer een hele tijd Ziggo Wifi Groot (1Gbps down, 100Mbit up) voor €55.

Nu ik binnenkort weer de mogelijkheid heb tot Glasvezel, was ik ook weer aan het vergelijken. Voor alleen internet met 1Gbps up/down heb ik de keuze uit:
  • KPN: €52,50
  • Odido: €56,00
  • Budget: €56,00
Dus alleen KPN is goedkoper, maar dan verlies ik ook mijn €2,50 korting en dubbele data bij Vodafone.

Onder de streep scheelt het dus weinig tot niks. Dat "simpelweg goedkoper" argument dat ik altijd hoor gaat voor mij zelden op.
Ik heb dan ook geen haast met overstappen, Ziggo is stabiel en die upload gebruik ik vooral 's nachts voor wat incrementele backups naar de cloud, die mogen best wel 10 minuten duren.
Mooi weetje… Dat hadden ze 10 jaar geleden en moest men vanwege de fusie met Ziggo van de hand doen. Het was toen al een betere deal dan Ziggo bood 😄

Is toen T-Mobile thuis en inmiddels Odido Thuis geworden.
Dat was toen dsl... het is maar wat je een goede deal noemt. Ja, kon goedkoop zijn, maar vaak ook bagger connectie.
Ik verander ieder jaar / 2 jaar van provider en neem dan zo de kortingen mee wat echt flink scheelt. (2jaar glas dan weer 1 jaar Ziggo.) Ik vind het juist onverstandig om bij 1 provider te blijven.
Tenzij je een hele goeie aanbieding had in het begin van combi korting Odido waarbij je €25 betaalde voor 1gbit glasvezel. Daar maak ik nog steeds gebruik van. Inmiddels is het door inflatie al €31,09. Ik ben bij overstappen dan duurder uit op de lange termijn, dus ik blijf voorlopig zitten.
Dan heb je mazzel. Ik maakte de fout om mijn unlimited mobiel te verlengen en ik betaalde meteen de volle bak voor internet.
Je moet er inderdaad niks aan veranderen. Zodra je dat doet is het afgelopen, zelfs bij simpel verlengen van wat je al had. Ik heb het ooit meegemaakt en was not amused.
Ik bel gewoon met odido en leg ze uit dat overstappen ze geld kost en ik krijg iedere keer weer korting. Afgelopen november. 370 euro korting over 2 jaar.
Zoiets doe ik bij delta. Ik zeg als ik naar odido ga. Krijg ik dit. Dan krijg ik bij Delta ongeveer dat.
Ze hebben een nieuwe directeur. Het idee is dat je nu internet behoefte koppelt aan de oppervlakte van je woning...

Maar de prijs blijft premium. En als de klantenservice en met name het facturatiesysteem al jaren en jaren een zooitje is helpt niet mee.
Afgelopen november of december van Ziggo naar Odido overgestapt. Was helemaal niet mijn intentie, was hartstikke tevreden. Maar het gebeurde gewoon.


Mijn ervaring: ik bel Ziggo om op te zeggen met in de verwachting dat Ziggo met een leuke aanbieding zou komen. Reden van opzegging: te duur. Er kwam geen aanbod, tijdens het telefoongesprek al een e-mail dat ik had opgezegd. En vervolgens heeft de medewerker van Ziggo opgehangen.


Toen toch maar rond gaan kijken en bij Odido (glas) uit gekomen. Veel lagere prijs, lekker hoge upload, betere latency, alleen geen ipv6. Oh ja en niet die hele router van Ziggo nodig die in bridge modus staat.


Toen ik Odido afsloot gaf die medewerker zelfs de tip om 4 maanden voor aflopen van mijn contract even te bellen voor een leuke aanbieding die dan gelijk in zou gaan. Zodat ik niet 4 maanden het volledige tarief zou hoeven te betalen.
Owh als odido nou eens die glasvezel in mijn meterkast zou aansluiten op een wijkcentrale.. . Ik wacht er pas 5 jaar op na de aanmelding...


Ik weet wel dat ik odido ga houden aan de aanbieding die ik 5 jaar geleden heb getekend.


Mijn ziggo rekening kan lager, maar dan moet ik voor een jaar bijtekenen tegenwoordig. En je zult zien dat odido dan ineens licht ziet in t glas...
Odido is juist slecht hier in Amsterdam dus ben weer bij ziggo
Zodra het glas hier is aangesloten is het bye bye Ziggo (tenzij ze een hele goeie aanbieding hebben).
De combinatie van Ziggo met Hollandsnieuwe vind ik wel aantrekkelijk. Vanwege stabiel internet, TV en mobiel voor een goede prijs, met als extra SkyShowtime.
Ik vond eerlijk gezegd Ziggo helemaal niet zo slecht toen ik afgelopen jaar klant bij hun was. Internet was heel stabiel en hun tv platform vond ik echt goed in vergelijking met de grote concurrent KPN. Alleen KPN had echt een belachelijk goed “terugkeer” aanbod voor zowel thuis als mobiel voor het gehele gezin waarop ik geen nee kon zeggen. De besparing was in het eerste jaar in kosten nog net geen €700 met alle diensten bij elkaar. Ziggo wilde dat niet matchen dus ja, dan was de keuze snel gemaakt.
Die verkopers....allemaal sluwe vossen, meer kunnen ze ook niet echt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn