Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Battlefield 2042 Preview

DICE opent het slagveld van de nabije toekomst

Geen singleplayer, geen battle royale

Titel Battlefield 2042
Platform Windows, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One
Ontwikkelaar DICE, DICE LA, Criterion, EA Gothenborg
Uitgever Electronic Arts
Releasedatum 22 oktober 2021

Zoals bekend is dit het tweede jaar dat de E3-gamesbeurs niet in fysieke vorm plaatsvindt. Alle grote partijen hebben wel hun shows en aankondigingen, maar er zijn geen volle zalen met fans en er is geen beursvloer met megalomane videoschermen die bombastische trailers over het aanwezige publiek uitstorten. Dat alles ook dit jaar anders is, is niet in alle opzichten een nadeel - denk aan onze trommelvliezen - maar soms merk je de verschillen ineens heel erg. Zo'n moment kwam toen wij vorige week een eerste kennismaking hadden met de nieuwste Battlefield-game. Terwijl de geluiden van de trailer door onze headset knalden, betrapten we onszelf erop dat we de grote zaal, het grote scherm en het veel te harde geluid van de E3-shows wel misten. Battlefield 2042 had zo'n podium absoluut verdiend.

Inderdaad, de volgende Battlefield speelt zich af in de nabije toekomst en heet Battlefield 2042, wat uiteraard een knipoog is naar de eerder verschenen games Battlefield 2142 en Battlefield 1942. In 2042 is de wereld veranderd. Een serie natuurrampen heeft allerlei humanitaire rampen teweeg gebracht en voor een niet eerder geziene migrantenstroom gezorgd. De grootmachten van de wereld hebben in reactie hun grenzen potdicht gegooid. Zo ontstonden de 'No Pats', strijders zonder thuisland, die zich per gelegenheid aansluiten bij Rusland of de Verenigde Staten terwijl ze voorop lopen in een wereldwijde oorlog. De No Pats hopen voet tussen de deur te krijgen bij de grootmachten, zodat ze een stoel aan tafel hebben als het restant van de wereld wordt herverdeeld wanneer de oorlog eenmaal is afgelopen.

Die setting is precies dat: een setting. Het is in theorie best mogelijk dat Electronic Arts en DICE er gewoon nog niets over hebben gezegd, maar het lijkt er sterk op dat Battlefield 2042 geen singleplayer-modus zal bevatten. In plaats daarvan zal de setting veranderen per seizoen, waarbij spelers Battle Passes kunnen verdienen en/of kopen voor elk nieuw seizoen. Zo kan er sprake zijn van een bepaald narratief in de manier waarop de setting, de maps en de partijen veranderen, maar er lijkt geen klassieke singleplayer-modus aanwezig te zijn. De woorden van de ontwikkelaars lijken dat ook te onderschrijven. Alle sprekers die we tijdens de presentatie voorbij zagen komen, legden de nadruk op hoe DICE een multiplayer-studio is en hoe multiplayer aan de basis staat van alles wat ze doen. De studio - en de diverse studio’s die meewerken aan Battlefield 2042 - wedden nadrukkelijk op eén paard, in de hoop dat juist dat paard de beste kans op succes biedt.

Geen battle royale

Als je alles inzet op traditionele multiplayer, valt er nog een ander - zeer populair - subgenre buiten de boot. Battlefield 2042 zal ook geen battleroyalemodus bevatten. Battlefield V beschikt over Firestorm en probeerde dus wel mee te liften op de hype, maar met Batlefield 2042 laat DICE dat subgenre voor wat het is. Eigenlijk is dat ook wel logisch. Met grote spelers als Fortnite en Apex Legends en, meer in het segment waarin Battlefield opereert, Call of Duty Warzone, kun je je afvragen of het nog wel nut heeft om koste wat het kost een battleroyalemodus in je game op te nemen. EA en DICE hebben kennelijk geconcludeerd dat het zeker geen must is, en hun nieuwe shooter heeft dus geen battleroyalemodus.

Geen singleplayer, geen battle royale, wat blijft er dan nog over? Welnu: vooral een heleboel multiplayer-actie de op verschillende manieren plaatsvindt. Battlefield 2042 zal drie pijlers kennen, waarvan we er nu één uitgebreid hebben gezien. Van een andere weten we de naam en heel schematisch wat de bedoeling is en van de laatste pijler weten amper iets, behalve dat hij op 22 juli tijdens EA Play zal worden onthuld en dat het een spelonderdeel zal zijn dat ‘oudgediende fans’ van Battlefield zal bekoren. Dat biedt ruimte voor speculatie, met als voorname kanshebber: de multiplayer van Battlefield 1942, maar dan in de engine van Battlefield 2042. Die eerstgenoemde game viert bijna zijn twintigste verjaardag, dus een ode aan ‘BF1942’ zou niet gek zijn. Maar goed, dat is dus speculatie. Over de tweede pijler weten we dat hij Hazard Zone heet en dat het hierbij draait om kleinschalige gevechten tussen squads. Daar moet veel meer tactiek bij komen kijken dan in de ‘grote’ multiplayer waarin chaos het vaak zal winnen van tactiek. Van die grote multiplayer, die DICE ‘All Out Warfare’ noemt, hebben we behoorlijk wat gezien en gehoord, maar natuurlijk ook nog niet alles. Wat we er wel van hebben gezien, oogt gelukkig al behoorlijk veelbelovend.

Maximaal 128 spelers

Battlefield 2042 belooft op alle vlakken een stap vooruit te zetten ten opzichte van de voorgaande Battlefield-games. Dat betekent dat de game in alle opzichten groter en intenser moet zijn dan al zijn voorgangers. Uiteraard begint dat met de basis. Battlefield 2042 maakt gebruik van de meest recente versie van de Frostbite-engine, die DICE overigens niet ‘Frostbite 4’ wil noemen. De ontwikkelaars gaven aan dat er non-stop aan Frostbite wordt gewerkt en dat elke nieuwe game de vruchten plukt van die ontwikkeling, maar de Frostbite-engine wordt door hen steevast zonder versienummer genoemd. Voor de game heeft dat laatste weinig betekenis en al die ontwikkelingen leveren ook Battlefield 2042 natuurlijk voordelen op. Als het gaat om de vraag welke ontwikkelingen voor welke specifieke voordelen zorgen, blijven DICE en EA vooralsnog oppervlakkig. Desgevraagd vertelde een van de ontwikkelaars ons dat technische details op een later moment besproken zullen worden: voor nu stond alleen de onthulling van de game centraal.

Dat laatste is niet erg, want een blik op de onthullingstrailer zegt al veel over de inhoud van de game en over een aantal van de technische features die we mogen verwachten. We zagen bijvoorbeeld een paar scènes die leken bedoeld om het gebruik van raytracing te etaleren en ook het aloude ‘Levelution’, waarbij de speelvelden verregaand worden aangetast door grote explosies en andere gebeurtenissen, is van de partij. Natuurlijk is het belangrijk om te vermelden dat dit een onthullingstrailer is en er geen daadwerkelijke gameplay werd getoond, maar dan nog zal wat getoond werd een indicatie zijn voor wat de game heeft te bieden. Wie iets natuurgetrouwere beelden wil zien, hoeft niet lang te wachten. Aankomende zondag onthullen Electronic Arts en DICE nog een andere Battlefield 2042-video en daarbij gaat het wél om een gameplay-trailer. Die zal zijn debuut maken tijdens de E3-show van Microsoft.

Voor nu moeten we het dus doen met de beelden die in de onthullingstrailer zaten, en een waslijst aan informatie over de All Out Warfare-modus. Gelukkig levert dat al een behoorlijk duidelijk beeld van die spelmodus op. Zoals gezegd moet de game in alles een stap vooruit zetten en los van de ongetwijfeld prachtige beelden is dat ook te merken aan de omvang van de gevechten en de maps die erbij horen. Battlefield 2042 belooft de grootste maps te bevatten die je ooit in de serie hebt gezien. Zo’n groot speelveld biedt natuurlijk meer ruimte, dus gaat ook het maximum aantal spelers omhoog. Op pc en de nieuwe consoles zullen gevechten in de spelmodi Conquest en Breakthrough een maximum van 128 spelers kennen. Op de Xbox One-consoles en op de PlayStation 4 blijft 64 spelers het maximum en worden de afmetingen van de maps iets bijgeschaafd om er voor te zorgen dat die 64 spelers elkaar kunnen vinden.

Conquest en Breakthrough

De manier waarop spelers elkaar vinden, verschilt per spelmodus. Battlefield 2042 zal meerdere spelmodi kennen in de All Out Warfare-afdeling, maar voor nu zijn alleen Conquest en Breakthrough aangekondigd. Conquest is uiteraard vaste prik; dit is de meest klassieke manier om Battlefield te spelen. Daarbij is op de map een serie strategische punten te vinden en teams moeten die punten in bezit houden om punten te scoren en de game te kunnen winnen. Om de strategische punten snel te bereiken, zijn er allerlei voertuigen te gebruiken en die voertuigen komen uiteraard ook van pas in gevechten tegen het andere team.
Breakthrough is een wat meer gestroomlijnde spelmodus waarbij één team aanvalt en het andere verdedigt. Dat is op voorhand een recept om meer mensen op dezelfde plekken te krijgen, wat met 128 spelers tegelijk klinkt als garantie voor flink wat chaos.

Maps: groot en chaotisch

Chaos wordt je in Battlefield 2042 zeker voorgeschoteld, maar niet alleen omdat er zoveel spelers tegelijk op een server terechtkunnen. Zoals gezegd is de wereld veranderd en zijn gevaarlijke natuurverschijnselen aan de orde van de dag. Dat betekent dat op sommige maps een zandstorm kan opsteken en je ergens anders te maken krijgt met een tornado. Vooral dat laatste fenomeen belooft nogal een factor te zijn, want de tornado zuigt alles in zijn pad op, om het elders weer neer te gooien. Daar kun je als speler op allerlei manieren gebruik van maken. Beschikt jouw Specialist bijvoorbeeld over een wingsuit, dan kun je die openen en op de tornado meeliften. Zonder wingsuit zul je ook wel worden meegenomen, maar dan heb je wat minder controle over waar je neer gaat komen. De natuurrampen die tijdens gevechten voorbijkomen zijn voorbeelden van Levolution, de terugkerende factor die speelvelden in enkele seconden verregaand kan veranderen. Zo is een van de maps gesitueerd rond een lanceerplatform waar net een raketlancering gaande is. Afhankelijk van hoe het gevecht verloopt, lukt die lancering wel of niet, maar er gebeurt altijd íets. Ook wat kleinere schaal zal er sprake zijn van flink wat destructability, maar DICE wilde daarover nog niet in detail treden.

De maps waarop al deze gebeurtenissen plaatsvinden, beloven ook alvast flink wat variatie met zich mee te brengen. DICE onthulde zeven maps die variëren in stijl en afmetingen, maar zelfs de kleinste map is al groter dan de Rotterdam-map in Battlefield V. Die kleinste map is Kaleidoscope, waar de actie zich afspeelt in de Zuid-Koreaanse stad Sogdo. Het gevecht barst er los tussen allerlei wolkenkrabbers, waardoor helikopters een belangrijke rol kunnen spelen, maar soldaten kunnen ook met de lift naar boven, weer naar beneden springen, enzovoort. Iedereen die ooit Battlefield heeft gespeeld, kan zich er wel iets bij voorstellen. Aan de andere kant van het spectrum staat Breakaway, een map in Queen Maud Land, Antarctica. Irreversible is de grootste map van de zeven en wordt gekenmerkt door rotsen, ijs en daar tussenin olievoorzieningen waar het gevecht om draait. Eigenlijk is de map opgebouwd uit meerdere kleinere centra waar gevechten kunnen ontstaan. De ‘Outlook’ is een opvallend deel van de map waar spelers met een wingsuit van een hoge rots kunnen duiken.

Ook de overige vijf maps brengen spelers naar allerlei uithoeken van de wereld. De map Borderline is bijvoorbeeld gesitueerd in Egypte, waar de teams vechten om controle over belangrijke nieuwe landbouwtechnieken. Op de map Hourglass, in Doha, Qatar, speelt zand een grote rol. Zandduinen veranderen en verschuiven met de tijd en af en toe kan er een zandstorm opsteken, wat ook de reden is dat een stadion in de buurt half is bedolven onder een dikke laag zand. In Frans-Guyana vinden we de map Orbital, met als centraal punt de raket die op het punt van lanceren staat. Op de map Discarded, in India, tref je allerlei gestrande schepen aan die niet op tijd weg konden komen toen de waterlichamen van de wereld begonnen te verschuiven. Ergens in het speelveld ligt een groot schip genaamd The Colossus, dat in het ruim een heuse onderzeeër verborgen houdt. Voor de laatste van de zeven maps, Manifest, is de plaats van handeling Brani Island, Singapore. Hier speelt de actie zich af in een haven waar automatische kranen allerlei containers verplaatsen. Je kunt veel van die containers ook betreden tijdens een gevecht, dus dat belooft interessante dynamiek op te leveren.

Voertuigen droppen en attachments wisselen

De maps zijn belangrijk, maar uiteraard is wat je op die maps zoal kunt doen nog veel belangrijker. Hier komen we terug bij de No Pats die we op de eerste pagina even aanhaalden. Dit zijn gespecialiseerde soldaten die mee kunnen vechten met elk van de facties die betrokken zijn bij de oorlog. Je Specialists staan op die manier dus los van de Verenigde Staten of Rusland en je hoeft niet voor beide kanten een personage op te bouwen. De Specialists zijn losjes gebaseerd op de originele vier Battlefield-klassen, wat inhoudt dat ze op een bepaalde manier gelieerd zijn aan Assault, Support, Recon of Engineer, maar elk heeft zijn eigen speciality en een eigen trait. Buiten die vaststaande elementen om zijn spelers vrij om de wapenuitrusting naar eigen inzicht aan te passen. Het is dus niet zo dat bepaalde wapensets voorbehouden zijn aan bepaalde Specialists.

Vier van de tien Specialists

Tijdens de presentatie onthulde DICE alvast vier van de tien Specialists. Webster McKay is waarschijnlijk de meest standaard soldaat van het stel en valt dan ook in de Assault-klasse. Hij heeft een grappling hook om snel hoge plekken te kunnen bereiken en zijn trait is ‘Nimble’, wat hem meer snelheid en wendbaarheid oplevert dan andere soldaten. Wikus ‘Casper’ Van Daele is een soldaat van de Recon-klasse en heeft een recon drone. Zijn trait is de ‘Movement Sensor’: een soort alarm dat afgaat zodra er beweging gedetecteerd wordt binnen een bepaalde straal van Casper. Het is een handig hulpmiddel om te voorkomen dat je in je rug wordt verrast als je ligt te snipen. Maria Falck hoort bij de Support-klasse en heeft een syrette pistol waarmee ze teamleden op afstand kan genezen. Haar trait is ‘Combat Surgeon’, dat ervoor zorgt dat als zij iemand op de been helpt, die soldaat terugkomt met een volle levensbalk. Pyotr Boris’ Guskovsky is een Engineer met een sentry gun en als trait ‘Sentry Operator’. Het betekent dat de sentry gun beter werkt als Boris in de buurt is.

Voertuigje bestellen

Hoewel deze Specialists hun eigen vaardigheden hebben, kunnen ze verder dus hetzelfde. Dat geldt ook voor het gebruiken en besturen van voertuigen, die opnieuw een grote rol beloven te spelen in Battlefield 2042. In de beelden zijn flink wat soorten voertuigen te zien, waardoor we dus al weten dat er allerlei landvoertuigen zijn, maar ook hovercrafts, helikopters en straaljagers. Een duidelijk overzicht van wat er is, is nog niet voorhanden, maar we weten al wel dat samenwerking in een voertuig een grotere rol dan ooit zal spelen. Elke stoel in een voertuig heeft namelijk een functie. Vanaf de ene stoel wordt luchtafweergeschut bediend, op een andere stoel zit de spotter en ga zo maar door: niemand aan boord hoeft zich te vervelen terwijl je van A naar B rijdt of vliegt. Een andere fijne toevoeging die te maken heeft met de voertuigen is de ‘Call-in’-tablet die elke speler bij zich draagt. De naam zegt het al: hiermee kun je een landvoertuig laten bezorgen, waarbij je zelf de landingsplaats aanwijst. We willen niemand op ideeën brengen hoor, maar hoe zou een al te irritante sniper reageren als er ineens een jeep of tank op zijn hoofd landt …?

Het kunnen oproepen van voertuigen is een heerlijke ‘quality of life’-verbetering. Weinig dingen waren in voorgaande Battlefield-games namelijk zo vervelend als grote afstanden moeten lopen omdat net alle voertuigen voor je neus zijn weggehaald. We stellen ons zo voor dat er nog steeds een limiet zit op het aantal voertuigen van hetzelfde type dat tegelijk actief kan zijn, maar je hoeft in elk geval niet meer heen en weer te rennen tussen fysieke locaties waar tanks spawnen. Dat scheelt een hoop tijd.

Nog een andere verbetering die in deze ‘quality of life’-categorie valt, is het nieuwe ‘Plus System’. Spelers kunnen nu de attachments op hun wapens on the fly veranderen. Op elk moment van de actie kun je je scope, type barrel, type ammo en under-barrel-attachment veranderen. Zo kun je een grotere scope kiezen als je op grotere afstand vecht, en die scope inwisselen voor meer de standaard red-dot-sight als je een gebouw binnen gaat. Geen van de attachments die we zagen is echt nieuw, maar dat geldt wel voor het feit dat je voor een gevecht niet meer voor een specifieke loadout met specifieke attachments hoeft te kiezen. Het belooft de gameplay een flinke bak extra flexibiliteit mee te geven.

Oefenen tegen de ai

Zo kent Battlefield 2042 dus wat nieuwe systemen, met uiteraard nieuwe maps en een nieuw soort soldaat met allerlei nieuwe specialiteiten en eigenschappen. Daar komt nog bij dat die maps groter zijn dan ooit, dus de opbouw ervan uit je hoofd leren duurt langer en er zijn ook nog eens meer spelers om je het leven zuur te maken terwijl jij de map in je opneemt. Dat is best een opgave. Mede om die reden is het fijn dat je al deze multiplayer-actie desgewenst ook in je eentje kunt beleven. Battlefield 2042 laat spelers de multiplayer-modi tegen ai spelen. De kunstmatig intelligente soldaten zullen over het algemeen niet zo goed zijn als echte spelers online, dus het is een goede manier om te oefenen voordat je jezelf online kapot laat schieten. Volgens DICE kunnen spelers zelf instellen hoe ze willen spelen. In je eentje met 127 bots is een optie, maar je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om met enkele tientallen menselijke spelers te spelen en de rest op te vullen met bots. Om het helemaal af te maken, zullen potjes die je tegen de computergestuurde vijanden speelt gewoon meetellen voor de progressie van je Specialist, dus dat maakt het oefenen tegen bots nog een stukje nuttiger en de toevoeging van deze modus nog iets fijner.

Voorlopige conclusie

Deze eerste kennismaking met Battlefield 2042 is vooral dat: een eerste kennismaking. We hebben wat flarden van mogelijkheden in de gameplay gezien, en kennisgemaakt met zeven maps en twee spelmodi binnen één van de drie pijlers van het spel. Dat betekent vooral dat we heel veel nog niet hebben gezien. Het mag duidelijk zijn dat deze eerste informatie ons behoorlijk positief stemt. De setting klinkt interessant, de maps zien er gaaf uit en de mogelijkheden om voertuigen op je positie te droppen en attachments van wapens op elk moment te kunnen wisselen, horen bij voorbaat bij onze favoriete vernieuwingen. Het klinkt als een marketingpraatje, maar we zijn geneigd DICE te geloven als het claimt dat met Battlefield 2042 ‘all out warfare’ naar een heel nieuw niveau zal worden gebracht. Aankomende zondag zal DICE de eerste gameplaybeelden tonen en op 22 juli wordt tijdens EA Play in elk geval het derde spelonderdeel getoond, waarbij we waarschijnlijk ook van de andere onderdelen meer te zien zullen krijgen. Later in het jaar zal een open bètatest volgen waar mensen met een pre-order in elk geval aan deel kunnen nemen, maar details daarover volgen later. Battlefield 2042 verschijnt op 22 oktober voor pc via Origin, Steam en de Epic Store, voor PlayStation 5 en Xbox Series S en X. Voor de Xbox One-consoles en de PlayStation 4 verschijnt een licht afwijkende versie.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Reacties (232)

Wijzig sortering
Positief dat voor de PS4 en Xbox One een afwijkende versie gemaakt wordt.. Geen compromissen in de versie voor PC, PS5 en nieuwste Xbox..

Ik ben alleen wel weer bang voor een ellelange grind om zaken te moeten unlocken om de beste wapens en upgrades etc te krijgen.. Wat ik zo lees wordt het net zoals CoD Warzone met constante zogenaamde seasons naast de standaard unlock grind.. Dat was juist een van de redenen dat ik afgehaakt ben bij Battlefield na deel 3 (deel 4 nog wel even gespeeld), omdat ik daar geen zin meer in had.. Mensen die de game non-stop spelen en de boel enorm domineren omdat ze ook nog eens alle beste wapens en upgrades als eerste unlocked hebben, ver voordat ik en anderen er aan toe komen omdat ik ook andere games speel en niet 24/7 deze ene game kan en wil spelen..
Domineren in een shooter heeft weinig te maken met de beste guns. Iemand die veel shooters speelt is nu eenmaal beter in aimen en mechanics vs iemand die casual speelt. Ook al heb je de beste gun's dan leg je het tegen goede spelers met standaard guns nog steeds 9/10 keer af.

Het gaat alleen dubbelop als goede spelers welke standaard al heel veel spelen en dus eerder de betere guns unlocken.

Ik zou daarom zeggen, maak je niet zo druk over unlocks maar steek tijd in het verbeteren van je aim. Uiteindelijk is veel spelen natuurlijk de beste manier maar veel casual spelers hebben compleet verkeerde instellingen of andere zaken. Als je op een 60hz (tv)scherm zit ga je het sowieso altijd afleggen tegen PC gamers op 144 hz schermen met g-sync/freesync. In shooters speelt er veel meer dan alleen de beste gun hebben.

[Reactie gewijzigd door biggydeen2 op 10 juni 2021 12:31]

Of je bent gewoon een oude l*l zoals ik met een trage reactiesnelheid. Dan maakt de refresh rate van je monitor ook niks uit :P
Dat valt wel mee hoor. Reactiesnelheid kan wel iets hoger zijn maar als je aim verder goed is schiet je alsnog eerder raak. Hoge refresh zorgt altijd voor een betere reactiesnelheid. Alle kleine beetjes helpen :)
Ik vond het unlocken juist enorm leuk in Battlefield 4. Je begint met prima competente wapens, en naarmate je daarmee speelt kan je ze verder aanpassen.

Het unlocken van de Desert Eagle was m'n favoriet. Eerst moet je op een bepaalde map zwemmend 5 kills maken om de Unica 6 vrij te spelen, vervolgens daar 20 headshots mee maken voor de Desert Eagle.
Grinden vind ik meer passen bij MMOs dan bij Battlefield. Wapens en attachments zeggen lang niet alles over hoe goed iemand is in shooter X. Genoeg momenten dat je je tegenstander kunt outplayen door movement of trucjes toe te passen, bijv. je wordt geraakt, rent om het hoekje, wacht 2s en rent dan terug naar waar je geraakt was. Tegenstander denkt dat je de andere kant langs gaat want je ging het hoekje om, en zo kun je een heel aantal mensen verrassen.

Er moet mijns inziens wel een beetje balans in zitten dat mensen die inderdaad niet veel (voor mij is dat 1 uur per dag) spelen toch alles kunnen unlocken door normaal te spelen, en niet bijv. Noshahr Canals 64 (of misschien wel 128 nu }> ) spelers (wat ik het leukste vond aan BF3, non-stop actie :D) moeten spelen om maar aan die xp/levels te komen.
Mijn ervaring is juist dat je in Battlefield met de basis wapens ook veel mensen kan afknallen omdat er veel volk op een kluitje gaat zitten campen. Even nadenken, omlopen, paar granaten etc en je hebt weer 5 kills. Ook gelijk het meest frustrerende van het spel, te weinig mensen die even nadenken en je hele team wat op dezelfde plek gaat zitten en ook continu naar dezelfde plek loopt omdat daar het gevecht is. Ipv slim omlopen en zorgen voor nieuwe spawnpoints waardoor je makkelijk kan winnen. Het gebeurde te vaak dat je 1 duidelijk dom/slecht team had en het andere team had net even iets slimmere spelers, vaak een te duidelijk verschil in het betere en slechte team.
Voor de mensen die Battlefield V te veel arcade vonden, belooft die scene uit de trailer van de piloot die uit z’n F35 sprint om in de lucht een Sukhoi uit de lucht te knallen met een bazooka niet veel goeds :-)

Maar goed, laten we wachten op de gameplaytrailer om echt een eerste idee te krijgen.

EDIT: Ik vond dat BF 2142 het indertijd fantastisch deed, ik kijk wel uit naar dit deel.

EDIT 2: Wist ik nog niet, thanks!

[Reactie gewijzigd door Dashter op 9 juni 2021 17:19]

Uit een vliegtuig springen en een achtervolgend vliegtuig uit de lucht knallen met een bazooka is een beetje een battlefield traditie.
Werd namelijk al in bf1942 gedaan, en ook in bf3 en bf4 werd het geregeld gedaan.
Men noemt het een rendezook.

kan het wel waarderen dat ze het in de trailer hebben gestopt haha
En ook met een kar op een helicopter afstorten, er snel uitspringen, en boem. Ik mis alleen nog de lading C4 aan boord van de wagen. In 1942 werd je op een gegeven moment toch wel snel geband omdat er teveel zelfmoordterroristen waren. Toen zag je steeds meer dat mensen er dus maar uitsprongen, wat sowieso wel beter werkte.
Moet je wel weer in je eigen vliegtuig stappen naderhand :p
Klopt. Dat had ik hetzelfde..youtube staat er vol mee. Erg leuk gedaan. Een knipoog

Voor de liefhebber. Zoek eens naar karma stunts 2 op youtube. Echt de toppers qua stunts.
Ik ga gewoon met mijn team mate's altijd voor tank busting . Aanvallen en tanks en voertuigen zoeken en vernietingen en gebied innemen. Met Battlefield doe ik dat nu ook en ik ben ook erg goed om de tanks te gebruiken. Ik heb altijd wel vaste locaties om de tanks te gebruiken om 2-3 posities te verdedigen en terug te winnen. Ik vindt ook de special granaat om door metaal te komen ook geniaal en tanks soms per direct op te blazen.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 10 juni 2021 18:48]

Die bazooka vanuit het vliegtuig is een oude bekende uit de allereerste Battlefield (1942):
https://www.youtube.com/watch?v=k-wFI9vTqto
Zat neer gemaaid met mijn parachute in BF1942 tot de patch kwam dat je niet meer door de cockpit kon schieten ;(
Zelfs in de eerste DICE game Codename Eagle waar uiteindelijk de hele Battlefield reeks uit evolueerde. Ja ik ben oud :+
Het klopt dat er een mod is gemaakt op basis van bf42, genaamd codename eagle, wat geinspireerd is geweest op het spel Codename Eagle.
Het spel zelf is wel de spirituele voorloper van BF42 --> https://battlefield.fandom.com/wiki/Codename_Eagle
Bij mijn weten is er voor allebei de versies een mod gemaakt.
Uit een vliegtuig springen en vervolgens een straaljager uit de lucht schieten was ook al mogelijk in BF3, zie dit klassieke filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=FOaGhE_sejI
Dat het kan en dat er een filmpje over is, sure, cool! Dat het nu als 'feature' in een gametrailer wordt getoond is een heel ander verhaal. Ik geloof dat BF2 de laatste enige BF game is die ik echt heb gespeeld. Die hele trailer voelt echter heel erg gamey aan, in a bad way! Meer een paintball computerspelletje...

Als BF fans dit vet vinden, hebben ze weer een winner!
BF is altijd al arcade geweest. Die scène in de trailer is gewoon een knipoog naar dat specifieke 'only in Battlefield' moment.
Wat is voor jou niet arcade dan?
ARMA 3, Hell let lose, squad.
Ja dat snap ik dat die wel in andere klasse vallen maar ook Battlefield heeft toch mijn inziens veel gedaan aan de karakters van de wapens en is geen arcade meer.
Elk wapen heeft zijn voordelen en nukken als je goed op ingaat.
Klopt. Battlefield 3 en zeker 4 waren voor mij de perfecte mix tussen aan de ene kant realisme qua wapens en aan de andere kant gekkigheid zoals met een quad van de toren in Shanghai afrijden met C4 op je nek :P
Lol, ja er zit nu tuurlijk veel gekkigheid in maar heerlijk zo'n game.
BF altijd al arcade geweest? Ben ik het niet mee eens. Deel 1, Vietnam en deel 2 vond ik vrij serieus.
Ligt er een beetje aan waar je het mee vergelijkt. CoD vind ik overduidelijk meer arcade dan Battlefield, maar Battlefield is ook zeker geen ARMA.
Ik denk niet zo zeer dat het een feature is, zoals je zegt. Zelf kreeg ik de indruk dat het een teken naar de community is van "We hebben de video gezien". Zoals @Raaafie al aangeeft "only in Battlefield" Zelfde met de quad op de wolkenkrabber
Nou als je voor het laatst bf2 hebt gespeeld dan heb je wat mij betreft geen recht van spreken. Bad company 2. BF3 BF4. En zelfs BF1 was op het einde goed te spelen.

En het werd juist veel in bf2 gedaan.
Ik denk ik wel weet waar hij op doelt. BF2 was in wat meer opzichten wel wat tactischer van aard als ik mij niet vergis, niet zo zeer realistischer. Vele vinden daarom BF2 nog de laatste beste BF game. En ik meen zeker bij sommige mods.
Man man man wat is het lang geleden!

[Reactie gewijzigd door Dunky555 op 10 juni 2021 16:16]

Bf4 en bf3 kun je net zo tactisch spelen als je wilt. Bf2 was van net zo'n clusterfuk als de rest. Maar wel erg goede maps. Maar zoveel. Ook zoveel slechte
Man o man ja zo lang geleden.
Karkand oman dragon valley wake island
Ja, mogelijk maar bijna niet uit te voeren. Vandaar dat de clip ook 13 miljoen views heeft :')
sterker nog het is een tribute naar BF3 en BF4 (dogtag en jump uit vliegtuig. Verder de drop vanaf een berg doet me ergens aan denken;) )
De kritiek op BFV was voornamelijk gericht op hoe de setting gebruikt (of misbruikt) werd voor allerlei agenda's waardoor het hele WO2-thema eigenlijk nergens meer op sloeg. Arcade is Battlefield altijd al geweest. Al je een militaire sim wil spelen dan zijn er games als ARMA, Squad en Hell Let Loose (om maar wat te noemen). Maar een vrouw met prothese die aan de frontlinie vecht? Gekke kleurtjes op de gezichten? Kekke helmpjes en brilletjes? Leuke printjes op jasjes? Allemaal verschillende 'uniformen' aan? Overdreven oneliners? En dat is dan puur het spul wat in de trailer te zien was.

Veel mensen waar daar not amused over. Prima dat je WO2 als setting neemt, maar blijf dan ook trouw aan die setting. Dat de gameplay zelf arcade is en weinig raakvlakken heeft met de werkelijkheid wil niet zeggen dat het thema dan ook maar een onrealistisch samenhangsel moet worden. Als je de gekkigheid uit BFV in BF2042 stopt zal de backlash heel wat minder zijn. Een bedacht thema ergens in de toekomst dus dan kan er meer. Dat zie je ook wel want in de trailer zie je echt de meest uiteenlopende personages, kledij, wapens, acties en noem maar op.
Dat gezeur over agenda's sloeg sowieso nergens op. Mensen zaten meer te zeuren dat er een vrouw in de trailer zat (wat hoewel uiterst ongebruikelijk in WO2, niet compleet ongehoord was), dan op het feit dat die vrouw een futuristische cyborg was. Dan weet je direct dat je met iemand te maken hebt die te hersendood is om een eigen mening te vormen.

Daarnaast koop je geen Battlefield om de singleplayer, maar om de multiplayer. Wat mij betreft mogen ze een Terminator met een Keyblade in de verhaallijn van Battlefield stoppen. Of die zich nu afspeelt in 2042 of in 1942. Is er überhaupt iemand die de singleplayer campagne speelt en niet direct de multiplayer start?

Dat agenda-gezeur is voor mensen die direct beginnen te schuimbekken van woede als ze een vrouw zien die niet aan het aanrecht staat. En als er daarnaast nog een horde andere problemen met een stuk media is hoor je ze er niet meer over, want er is maar één ding dat ze onder de loep kunnen nemen. YouTube is ook vergeven van dat soort red-pill types, en ze zijn zwaar irritant.
Geen Campaign, alleen maar grotere maps, Season Pass ipv Premium, geen duidelijke classes meer.
Ik begin toch een beetje sceptisch te worden. Lijkt me meer een CoD kloon met "Only in Battlefield" momenten dan op een nieuwe Battlefield. Paar van de nieuwe maps zijn ook gewoon van oudere titels "gestolen".
Zuid-Korea: Shanghai in BF4, Damavand Peak komt terug, Noshmad Canals nu in Singapore...
Hoop dat ze me zondag positief weten te verassen.
Maar veel fans willen juist ook dat oude favoriete maps terugkomen. En klasses lijken er nog steeds te zijn, alleen meer (en dus zullen er wat beperktere verschillen zijn), en je hebt geen/minder wapen locks op een klasse zitten. Ik vind het een goed idee dat ik als medic gewoon een assault rifle mag hebben.

Zelf had ik niks met WW1, en ook BF5 heeft me niet heel lang weten vast te houden. Naar een modernere tijd gaan, ben ik dan ook voorstander van. Chaotische all-out warfare is altijd waar BF voor is geweest. Alleen de chaos moet wel binnen de perken blijven: Je hebt genoeg nodig dat er opties zijn om de vijand te verrassen, maar niet zoveel dat je elke 10 seconde in je rug wordt geschoten.

[Reactie gewijzigd door Sissors op 9 juni 2021 22:46]

Chaotische all-out warfare is altijd waar BF voor is geweest.
Dat is waar het voor is geworden sinds Battlefield 3 bedoel je. Battlefield 1942, Vietnam, 2 en 2142 waren totaal anders (en veel beter).
Exact, en zelfs battlefield 3 en 4 waren nog beter speelbaar dan alle troep die er na kwam. De nieuwe battlefield games zijn zo lineair en afgebakend dat je automatisch midden in de chaos terecht komt als je spawned, het geen fluit uitmaakt wat je doet, en er geen skill benodigd is om te winnen. In oudere battlefield games kon je rustig een plan trekken en met je jeepje en twee maten de boel flanken en een complete game naar je hand zetten met slimme tactiek en accuraat schietwerk. Gewoon een basis met een berg voertuigen waar je heen moet lopen en in kan stappen, vaste voertuigen bij bepaalde vlaggen en duidelijk onderscheid in classes maken battlefield leuk. Nieuwe battlefield games is werkelijk niets aan, het is niets anders dan complete chaos en niemand die ook maar iets aan samenwerking doet.
Ik denk dat het vooral komt doordat het speltempo steeds hoger komt te liggen, er is geen tijd voor strategie. Dat vind ik jammer, ik heb liever de "trage" gameplay van de oude Battlefields.
Dat heeft er absoluut ook mee te maken. Je kon rustig 10 minuten met je tank rijden voor je aan de andere kant van de map was in battlefield 1942.
Tegenwoordig moet letterlijk elke seconde van een game vol zitten met actie, anders vinden mensen het saai :P
Klopt idd. Al moet ik zeggen dat bf1 uiteindelijk een hele goede game is geworden. Maar anders dan waar jij op doelt.
Heel eerlijk; de enige reden dat ik de campaign speelde in BF3 & BF4 waren voor de unlocks in multiplayer. Voor de rest vond ik het nogal… mwah. Ik ben zéér benieuwd wat de gameplay gaat worden aanstaande zondag. Ik vond Modern Warfare vorig jaar zeer verfrissend, maar ik bleef toch wel echt alleen in Ground War hangen voor die ‘Battlefield’ vibe! Ik kan eerlijk gezegd niet wachten om 64 vs 64 te spelen. Lijkt mij heel tof! :)
Ik vond de BF3 campaign best wel leuk en heb een aantal levels meerdere keren gespeeld. Als de MP weer het gevoel kan geven van BF3 (en het liefst BF 1942) dan ben ik al tevreden.

Maar het blijft EA, dus het is weer even afwachten. Na de eerste trailer van BF5 was is ook enthousiast. Ik ben ook heel benieuwd of de nieuwe classes straks gekocht moeten worden of niet.
Ik heb gehoord dat die nieuwe classes vrij te spelen zijn via de gratis battlepass, gelukkig. De betaalde battlepass is alleen voor cosmetische items.
Oh dat is fijn om te horen. Dank je voor de opheldering :-)
Voor als de servers eruit lagen :P
Gek genoeg vind ik dit niet negatief klinken, waarom heb ik mij zo vermaakt met vrienden in COD? Omdat het toch best leuk was. (Oke bf heeft geen BR) Maar dat is in mijn opinie alleen maar beter.
Battlefield 5, de meest recente Battlefield, heeft een Battle Royale gamemodes genaamd Firestorm.
Klopt maar ik bedoel met het model zoals Activision het hanteert. Er gingen geruchten (voor de Trailer release) rond dat er nog een BF BR zou komen met de nieuwe Battlefield titel alleen pas volgend jaar en compleet F2P.
Imo alleen maar positief dat er geen campaign in zit. Kunnen ze zich tenminste focussen op wat het meest gespeeld wordt: de multiplayer.

Verder zijn grote maps met 128 spelers toch super gaaf, all out warfare waar BF bekend om staat.

Ook vind ik het fijn dat je weer wapens hebt die je op meerdere classes kan gebruiken. Dat kon in BF4 ook en vond ik in de afgelopen games wel een gemis.

Je hebt de maps nog helemaal niet gezien dus hoe kan je zeggen dat die terug komen? Dat bepaalde elementen erop lijken wil niks zeggen, kan toch een totaal andere map zijn.

Premium bestaat trouwens niet meer, dat was met BFV al verdwenen.
Alleen dan wel frappant dat de trailer vol zit met gescripte scenes die zich perfect lenen voor singleplayer missies. Kennelijk moeten we er dus maar vanuit gaan dat dit geen ingame beelden zijn en puur bedoeld als marketing. Geeft helaas nog geen goed beeld van wat je kunt verwachten van de multiplayer.
Sommige scripted scenes kunnen ook terug komen in de multiplayer. Was er in BF3 geen dam die doorbrak? En in BF4 zit er een schip welke strand op een eiland. BF heeft al eerder laten zien dat er behoorlijk grote veranderingen in de maps voor kunnen komen tijdens een potje multiplayer.
De BF5 campaign was prachtig gemaakt. Ik heb er van genoten als een emotional journey.

Ik vind het nog steeds leuk te doen als ik offline ben (op de laptop)
Battlefield 2 grijs gespeeld (ja was nog op dvd )en daarna 3. Hardline was niks, ben de naam kwijt, maar op een gegeven moment was er een online (gratis versie van bf2) die was ook prima. Heroes was lachwekkend, 4 prima, v en 1 te gesloten. Deze lijkt wat mij betreft te veel op MAG van de ps3, te druk, alles op een gegeven moment stuk.
Maar ik koop m toch wel weer!

[Reactie gewijzigd door no_way_today op 9 juni 2021 23:29]

Battlefield Play4Free, wat een geweldige game was dat (afgezien van het toch wel pay2win systeem dat ze hadden). Schijnen nog wel een x aantal privé servers te runnen, maar ik kreeg het niet werkend helaas. Goeie herinneringen aan iig.
Er is geen standalone campaign meer nee, dit wordt nu verwerkt met mp game.
Ja het is jammer, maar nee het heeft ook weer wat :)

Season pass kom je er toch niet meer omheen? bedoel elke game die hanteert nu een SP systeem, want ja mensen kopen het toch.
Qua classes, ik denk dat het niet anders is dan altijd?

Moderne tijd shooters zijn tof, alleen zodra er een robot hond in komt ja ik weet het niet.
Scheelt we kunnen de beta spelen, Watsup met zondag? (heb blijkbaar even wat gemist haha)
Heb er erg naar uitgekeken!
Ik vind het wel heel erg arcade overkomen, vooral het springen uit dat vliegtuig... fans pleasen?

Ik denk dat 2042 zeker een nieuwe ervaring kan zijn.
Niet te ver in de toekomst met gekke jetpacks, maar toch nieuwe wapens en uitrusting dat we kunnen zien.
Een kleine fingers crossed over de variant voor oudgedienden van BF waar deze preview over spreekt: Ik hoop op de titanmodus uit BF 2142. Dat waren écht geniale potjes. Nog steeds conquest-achtig de map innemen, maar ook geconcentreerd het vliegende hoofdkwartier moeten aanvallen als endgame. Zalige modus.
Het zou kunnen dat dit de 'derde pijler' is waar in de preview over wordt gerept. In Final Stand zagen we er al eentje in aanbouw. Hopelijk vullen ze de gaten op tussen die BF4 DLC en 2142. Het zijn grote gaten, waar een titan of Voss light assault rifle prima in passen. Ook de lore zoals de opkomst van de PAC en nieuwe EU kijk ik naar uit.
Heb jij trouwens ook in het Russisch leren aftellen tot een lancering van een raket via de titan mode?
Titanmodus... zoveel uur in rond gebracht. Dat is echt een modus die ik mis!
Dit heeft Battlefront ook.
Ik vind het wel heel erg arcade overkomen, vooral het springen uit dat vliegtuig... fans pleasen?
Dit kan ook in bf3 en bf4.... Battlefield is nooit een extreem realistische shooter geweest, en dat maakt het ook leuk

[Reactie gewijzigd door Jerryy op 9 juni 2021 17:26]

Mee eens!
Maar als ik de trailers vergelijk van bf3 en bf4, dan geeft dit mij een heel andere indruk.

Ik vind dan ook niet dat het een slecht iets is, maar voor mij was Battlefield toch wel een ietwat realistischere shooter in een geweldig arcade jasje. Nu is voor mij het realistische eraf.
Misschien zelfs een goed ding, terug naar de roots waar de playerbase om vraagt.
Het is inderdaad anders voor iedereen, maar ik vond het juist goed uit zien. Ik denk heel eerlijk dat het niet veel anders gaat zijn dan bf3/bf4 qua realisme dus dat zit wel goed lijkt me. Levolution in bf4 is verder ook niet heel realistisch maar wel grappig om te spelen.

Enfin, een game engine footage trailer zegt toch niet zo veel. Ik ben zeer benieuwd naar echte gameplay.
Ik denk dat deze stukjes vooral een knipoog zijn naar de playerbase. Het is niet heel realistisch en serieus, maar het is wel een handeling die regelmatig in BF3 en 4 uitgevoerd werd, spring uit je vliegtuig, RPG een ander vliegtuig en stap weer terug in.
Zelfde als Heli’s killen met een buggy of ATV, ook iets wat regelmatig voorkwam en waar menig YouTube filmpje aan gewijd is.
Dit denk ik inderdaad ook, als dat inderdaad het doel was dan hebben ze dat wat mij betreft uitstekend gedaan.
Ik heb BF juist altijd de arcade shooter bij uitstek gevonden. :P
Ik heb BF juist altijd de arcade shooter bij uitstek gevonden. :P
Ten opzichte van CoD was Battlefield allesbehalve arcade.
Realistisch(er) kan ook leuk zijn, maar is een stukje lastiger. Squad is een geod voorbeeld daarvan.
Squad heeft ook een belabberde playercount. Zeker als je ziet dat het niet op andere platformen speelbaar is. Dan weet je meteen hoeveel vraag er is naar een diepgaande realistische shooter. En waarom EA dat dus niet laat ontwikkelen

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 9 juni 2021 18:52]

Het is ook voor een bepaald type speler, niet degene die bunny hopping leuk vind enzo.
Dat het (nog) niet speelbaar is op andere platformen is misschien deels ook door de complexiteit en deels dat het nog in beta is.
Ik ben vooral beniewd naar de prijs van die game. Trailer is gaaf en de singleplayer is wel een gemis.

[Reactie gewijzigd door Patrick91G op 9 juni 2021 17:36]

Zie de prijzen:
https://store.steampowere...ield_2042/?snr=1_4_4__118

https://www.origin.com/ir...ield-2042/offer-selection

Battlefield™ 2042 59,99€
Battlefield™ 2042 Gold Edition 89,99€
Battlefield™ 2042 Ultimate Edition 109,99€

[Reactie gewijzigd door Games op 9 juni 2021 17:56]

Dus voor de PS5/Seriex X gaan we er maar vanuit dat alles minstens 20eu duurder is. Met andere woorden een hoop geld. En niet te vergeten je moet natuurlijk ook een PS+ hebben 50eu per jaar om online te kunnen spelen.

We gaan het wel bij Warzone houden hier. :D
De PS5/XSX is een tientje duurder (en is speelbaar op zowel old als current gen)
De consoleversie van PS5 en XSS|X is een tientje duurder €69,99 (de rest is wel gelijk). De genoemde 59,99 is voor PS4, Xbox One en PC

Verder zijn er seasons met de battlepass. Ze duren ongeveer 3 maanden en bevat een free en paid variant waarbij je wat meer cosmetics krijgt als je ervoor betaald. Beetje COD idee dus. En ja die moet dus ook geld gaan kosten.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 9 juni 2021 18:55]

Reken EA Access er dan ook maar bij als je dit nog niet hebt, dan is het verschil kleiner ;)
Ik ben een Battlefield fan sinds Bad Company. In dit spel ben ik geïnteresseerd, maar niet enthousiast. EA's geschiedenis beloofd weinig goeds. En het lijkt alsof de marketing nostalgie naar BF3 & 4 probeert op te halen.

Ik houd een oog op het spel. Maar ga absutuut niet pre-orderen of zelfs op dag 1 kopen. Ik wacht lekker de reviews af, en speel de Beta die hoogstwaarschijnlijk gaat komen.
Helemaal dezelfde historie en dezelfde instelling. Naar mijn mening veel te veel noten op hun zang bij het bekijken van deze trailer. Ik verwacht werkelijk niets speciaal van dit spel. Eerder een volgende plastieken versie van wat had ooit moeten zijn... ... waar was het toch fout gelopen al die tijd ...

[Reactie gewijzigd door junkchaser op 9 juni 2021 20:27]

FYI: Voor de early acces Bèta moet je de game pre-orderen
Nee, bij pre-orders krijg je eerder toegang tot de beta. Zelfde geld voor EA Play / Game Pass Ultimate leden.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 10 juni 2021 12:13]

Dat is precies wat ik zeg :)
FYI: Voor de early acces Bèta moet je de game pre-orderen
100% mee eens.
Helaas na alle BF's met veel plezier gespeeld te hebben ging het (voor mij) na BF4 toch wel hard achteruit qua, ehm ja alles behalve graphics wel.

Ik zie veel mensen reageren dat ze Bad Company toch wel 1 van de leukste vonden en ook ik zou daar graag een nieuw deel van zien. Meer van dat in een nieuwer jasje.

Het liefst met community servers want die mis ik ook echt.
Zo heb ik een hekel aan snipers of is het wel eens leuk om een "gun / knive only" server te joinen.

Anyways ik ben hier toch te oud voor, m'n uber micro is niet meer uber :/
Ik had weinig hoop en toen las ik "..Battlefield 2042 laat spelers de multiplayer-modi tegen ai spelen. "

EIN-DE-LIJK, want ik heb niet altijd behoefte aan multiplayer. Even afwachten hoe het zit met het vrijspelen van wapens en de 'attachments'. In BF2 moest hiervoor multiplayer worden gespeeld. Hoop dat dat niet nodig is.

Nu kan ik met een klein clubje tegen wat bots spelen als we de scheldende mensen online zat zijn.
In BF2 had je een config file hack om alles vrij te spelen in offline mode. Wellicht komt deze info 15 jaar te laat :P
Aha, zo deden ze dat dus: lvl 150 binnen een paar weken na release. 😅
Ja echt. Lekker donderdag avond casual knallen (en toch progressie maken) in plaats van een chat lezen met dubbel zoveel scheldende tieners. 🤣
Hebben hebben hebben!
Persoonlijk werd ik niet enthousiast van deze trailer. Ik vind het er wel mooi maar behoorlijk generiek uit zien. We gaan het zien tijdens de gameplay reveal, maar tot dus verre niet geïnteresseerd.

Maarja, ik hou dan ook veel meer van een historische setting. Battlefield 1 is dan ook nog steeds mijn favoriet.
Sodetievus, das wel een hele heftige trailer en echt intens. Maar ik ben bang dat ze mij, en vele anderen, er te lekker mee maken nu en dat de game zelf niet zo aanvoelt. Maar als de reviews dusdanig lovend zijn als zijnde dat het overeenkomt met deze trailer, dan ga ik weer gamen.

Nondeju, wat vet.
Vond je dit heftig en intens? Ik vond hem aardig generiek en nietszeggend?
Ohja, als je dit al heftig vond, hoe lang heb je dan aan de hartbewaking gezeten na het zien van de trailer van BF:1? :P
Ja dat is inmiddels een cult-trailer :9~
Moeilijk te overtreffen.

[Reactie gewijzigd door OldNoob op 9 juni 2021 19:55]

1 2 3 ... 10


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True