EA stelt Battlefield 2042 met vier weken uit tot 19 november - update

Electronic Arts en DICE stellen de release van multiplayershooter Battlefield 2042 met vier weken uit. De game staat nu in de planning voor 19 november. Er gingen eerder deze week al geruchten rond dat Battlefield 2042 zou worden uitgesteld.

Battlefield-ontwikkelaar DICE meldt op Twitter dat het uitstel grotendeels is te wijten aan het thuiswerken vanwege de coronapandemie. "Gezien de omvang van het spel hadden we gehoopt dat ons team weer terug in onze studio's zouden zijn terwijl we richting de release gaan. Nu de omstandigheden het niet toelaten om dat veilig te doen, en met al het harde werk dat de teams vanuit huis doen, vinden we het belangrijk om de extra tijd te nemen om de visie van Battlefield 2042 voor onze spelers waar te maken."

De studio geeft ook aan dat het later deze maand meer details zal geven over de aanstaande open bèta van Battlefield 2042. Die moet in september plaatsvinden. Eerder gingen er geruchten rond dat de testversie van het spel op 22 september beschikbaar moet komen, maar dat is nog niet bevestigd.

Er gingen eerder deze week al geruchten rond dat Battlefield 2042 zou worden uitgesteld. VentureBeat-journalist Jeff Grubb deelde deze week al op Twitter dat er op korte termijn een game zou worden uitgesteld en verduidelijkte later in zijn Discord-server dat het om Battlefield 2042 gaat. Dit werd onderschreven door bekende Battlefield-leaker Tom Henderson, die meldde dat het spel 'met enkele weken' zou worden uitgesteld.

EA kondigde Battlefield 2042 eerder dit jaar aan. De multiplayer-only game speelt zich af in toekomst en biedt ondersteuning voor potjes met maximaal 128 gelijktijdige spelers op next-genconsoles en de pc. De releasedatum van het spel stond aanvankelijk gepland op 22 oktober, maar dit is dus met vier weken opgeschoven. Tweakers publiceerde eerder previews van Battlefield 2042 en diens Battlefield Portal-modus.

Update, 23.12 uur: EA en DICE hebben bevestigd dat Battlefield 2042 met vier weken wordt uitgesteld tot 19 november. Het artikel is hierop aangepast.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

15-09-2021 • 19:48

79 Linkedin

Submitter: Kcquipor

Lees meer

Reacties (79)

Wijzig sortering
Update:

Release is verschoven naar 19 november 2021

Bron sociale media kanalen Battlefield
https://twitter.com/Battl...38232407119908870/photo/1

Of zie hieronder bij de reactie van @Martinspire voor platte tekst.

[Reactie gewijzigd door Dutchredgaming op 15 september 2021 22:31]

Voor wie niet wil klikken:
An update from the Battlefield team:

We've made the decision to shift the launch of Battlefield 2042. The game will now be released worldwide on November 19th 2021.

Building the next generation of Battlefield during a global pandemic has created unforeseen challenges for our development teams. Given the scale and scope of the game, we had hoped our teams would be back in our studios together as we move towards launch. With the ongoing conditions not allowing that to happen safely, and with all the hard work the teams are doing from home, we feel it is important to take the extra time to deliver on the vision of Battlefield 2042 for our players.

Your enthusiasm for the game has been very inspiring. We believe in the game we're making, and we thank you for your patience as we put some finishing touches into the experience.

Updates on the open beta will be coming later this month.

Oskar Gabrielson & the Battlefield 2042 Development Team

Dice | Criterion | Ripple Effect | Electronic Arts Gothenburg
altijd makkelijk om tegenwoordig gewoon "het ding" de schuld te geven.
Heh? Vertel? Zo gek is het toch niet? Samenwerken zo is gewoon lastiger.
Ik begrijp best dat corona relatief grote implicaties kan brengen als het neerkomt op het developen van een game, maar het is niet zo dat het pas net verschenen is en dat het als een grote verrassing kwam. Ik support het altijd als een studio de release wil uitstellen om op die manier mogelijke bugs eruit te halen, maar persoonlijk geloof ik het niet dat het opeens door corona komt. Dit leek me een beetje een te voor de hand liggend smoesje om je delay een reden te geven zonder al teveel backlash te krijgen.
Dacht ik ook meteen. Het uitstellen van games vlak voor de release is niets nieuws. Zal wel te maken hebben met bugs die er nog uit moeten.

En november is dan meteen de laatste datum, dan pusht EA het gewoon de deur uit, bugs of niet. Die holiday sales moeten ze hebben.

[Reactie gewijzigd door lazershark op 16 september 2021 09:47]

Eens, aan de andere kant is het natuurlijk niet netjes om met smoesjes te komen. Je belooft iets kom het dan ook na.

Kom je het niet na dan kan dat je geloofwaardigheid in geding brengen.

En tegenwoordig wordt natuurlijk wel heel veel op Corona gestoord.

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 16 september 2021 07:56]

er is een verschil tussen een SLA hebben met een organisatie en dus recht mogen hebben op het nakomen van afspraken....

... en oh wacht... we hebben geen recht op het product. We hebben geen deal met Dice dat ze het op x datum moeten uitbrengen.
Dat ze hun deadline niet kunnen halen vind ik niet eens zo'n probleem. Gaat alleen om dat wel heel snel verwezen wordt naar de Corona maatregelen.

Dat bepaalde processen door niet bij elkaar zitten moeizamer verloopt, maar dat hoeft niet tot vertragingen te zorgen. Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar we alleen een receptie hadden en een vergader ruimte. De rest van de tijd werk je ergens anders aan een zelfde project veelal op afstand. Gestelde deadlines die net zo strak waren als bij bedrijven die wel full time op kantoor werkte werden ook gehaald.

Het is naar inrichting van het bedrijf hoe je er mee omgaat. Vandaar dat ik het een smoesje vind als alles maar op COVID wordt gegooid.
misschien maar mogelijk werkt het in de praktijk wel degelijk zo dat bepaalde mensen nou eenmaal sneller en beter kunnen werken in real life.

Het is niet alleen EA/Dice die vertraging gooit op covid19.
Nee vandaar ook mijn eerste reactie dat veel bedrijven en ook individuen het heel snel al gooien als iets niet lukt op COVID-19. Ik heb daar mijn vraagtekens bij.
tja elke dag een scrum meeting plus na een paar uur weer een meeting met het team kost veel tijd
Dat is natuurlijk op kantoor niet anders. Dan heb je ook een dag start en een dag afsluiting met SCRUM.
nou elke dag een scrum is niet nodig altijd vond het een beetje de plank mis slaan
Ik ben geen SCRUM master. Maar volgens mij heb je altijd een dagstart van 10 min. Waar team kort verteld wat ze die dag gaan doen en 10 min dagafsluiting. Welke knelpunten ben je tegen aangelopen.

Dat moet heel puntsgewijs. Alleen in een beheer club werkt scrum niet heel erg lekker.
Is een spel ooit al goed geweest na enkele weken of korte tijd uitstellen?
Ik zie dit niet meer als iets positief.

Damage control voor het het spel al released is.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 15 september 2021 20:07]

Dit kan vanalles zijn, damage control vind ik wel kort door de bocht. Er kunnen fouten aanwezig zijn die niet op tijd gefixed kunnen worden. Negatief zal het in ieder geval niet zijn lijkt mij dit uitstel.
Ik ben bang (maar snap dat het geen feit is) dat het wel negatief nieuws is. Dat de release wat later is kan me niet zo veel schelen, ik denk echter dat een maand niet lang genoeg zal zijn. Bij veel recente releases met veel delays hebben we dat ook gezien, inclusief battlefield releases. Eigenlijk zijn alle battlefields in recente geschiedenis (zeker 4 en verder) op een vrij matige manier uitgebracht. Meeste wel beter dan 4 gelukkig maar toch.
Er komt gelukkig wel een open beta
In het geval van Battlefield? Zeker niet. Precies hetzelfde verhaal was er voor Battlefield V. Ook met een maand uitgesteld, nog steeds 1 buggy berg rommel op launch.

Battlefield 4 had ook meerdere delays voor DLCs en dergelijke, mede omdat de game zelf zo verschrikkelijk was dat het zelfs consoles liet crashed en alle handen nodig waren om dat te fixen (ten koste van DLC release). Echter hadden die DLCs nog steeds heel veel bugs.

Kortom, BF launches zijn altijd een drama. En ik zie daar geen verandering in komen voor 2042, zelfs niet na de mooie woorden over voorlopen op schema, geen single player dus alle focus op MP en het grootste battlefield dev team ooit.
Meestal word een game langer uitgesteld, maar het gaat ongeveer net zo vaak goed als fout.
Het is lastig vergelijken, want je weet niet wat je anders had gekregen, maar bijvoorbeeld Fallout 76 had veel crash bugs bij de release die al na een week opgelost waren. Dat is al een gigantisch verschil in kwaliteit.
Misschien zit er een fout in de installer of zijn de multiplayer servers nog niet volledig op geschaald. Er is van alles mogelijk…
Liever kwaliteit dan een release met een matig product.
Denk niet dat 'enkele weken' het verschil kunnen maken tussen kwaliteit en matig.
Het is wel zo dat BF2042 bij de game-test alpha redelijk kritiek heeft ontvangen. Ze moeten daarnaast ook nog de fouten van BF:V compenseren. Ze willen voorkomen dat ze weer een storm van kritiek krijgen. Een spel als BF moet ontploffen van de hoeveelheid spelers in de eerste weken van zijn release. Als er geen groot userbase wordt gecreëerd rondom het spel, dan is het gedoemd om te mislukken. Onvoldoende spelers = stekker wordt eruit getrokken.

Ik heb altijd begrepen dat het polijsten van een game op de laatste fase gebeurd van een game-ontwikkeling. Als ze met bijvoorbeeld een maand extra ontwikkelingstijd, een smoother game-experience kunnen neerzetten bij release, doet dit heel veel. Als alle reviewers laaiend enthousiast zijn over een game, genereert dat gewoon meer verkoop. Je kan maar een keer een spel uitbrengen. Zie voorbeeld cyberpunk. Je kan nog 20 updates uitbrengen die een game 10 niveaus hoger tilt, het blijft een nare smaak houden.
We hebben het hier over EA.. die polijsten pas als game released is.. mocht goed verkopen stoppen ze er lichtelijk meer tijd in.. mocht hjet niet lopen doen ze niet eens moeite om te polijsten.. kijk na vrijwel elke game release van EA.. ze hebben eigenlijk geen kwalitatief goede games meer.. alles is maximaal uitmelken voor minimale efford zoals EA inmiddels wereldwijd bekend is.
Nee, ik ben klaar "het is ea dit, het is ea dat". Noem een uitgever die dan keer op keer goede games uitbrengt. Ook de uitgevers van Call of Duty (Activision Blizzard) staan bekend als melkers. Zelf rockerstar games heeft haat (gta v uitmelken en geen nieuwe gta uitbrengen).
Dus nogmaals, wat is een goede uitgever?
klopt wat je zegt.
Al is wat kleinratje zegt ook waar.

de 1 en vooral 5 waren een ramp bij release alez ja bij elke release vanaf 4.

Maar idd wat je zegt klopt ook, wat is een goede uitgever!
momenteel niks meer omdat alles al in alpha en beta kapot word gespeelt op twitch en andere streaming diensten waardoor ze hun grote winsten al binnen hebben voor games uit zijn en ze dus weinig tot helemaal niks meer doen of minimaal
Enige die ik zou kunnen benoemen, maar das persoonlijk en subjectief zijn Frontier Developments met de Planet en Jurrassic serie. En SCS software van Euro Truck Simulator en American Truck Simulator. Weliswaar geen grote titels of veel nieuwe games.

Edit: geen grote titels en nieuwe games.

[Reactie gewijzigd door PBOU01 op 15 september 2021 22:18]

En waarom vind je dat een goede uitgever?
Met BF4 hebben ze een game uitgebracht dat compleet kapot was. Na een jaar hebben ze het ge-update zodat het voor de meeste mensen wel speelbaar werd en een hoop mensen noemen het nu hun favoriete game ooit (ik niet overigens, ik vind het nog steeds een k*tspel maar dat is persoonlijk).

Dus ik ben benieuwd of dit opgaat voor BF. Ze hebben dan wel de strijd met CoD, maar eigenlijk staat BF op zichtzelf. Dus kunnen ze het een en ander flikken.
Wel tussen een hoop ellende op de dag van release en direct speelbaar. Ik heb geen idee hoe men bij EA werkt, maar ik kan me voorstellen dat het agile is en ze een backlog bijhouden. Als de managers van EA* hameren op een deadline en belangrijke features kan het zijn dat die hogere prio krijgen dan de bugs die hun test team heeft gevonden en blijkt dat ze de grote issues niet op tijd kunnen oplossen. Met een paar extra weken is dat wellicht wel haalbaar. het zou niet de eerste keer zijn dat alles mis gaat op de dag van release en gamers woedend op social media klagen.

*EA lijkt me echt zo'n bedrijf waar de managers naar de buitenwereld schreeuwen dat ze agile werken maar intern alles steeds overrulen
kwaliteit* :*)
nu nog COD en the cirkel of delays is complete.

[Reactie gewijzigd door LadyVodka op 15 september 2021 20:05]

Dragon Age? Battlefield 1? Battlefield 3 & 4? Waar heb je het over?
Battlefield was altijd al buggy op release, Dragon Age 1 was wel nice!
i know, wie weet gaan ze ons verbazen ;)
Als een game een maand voor de geplande release plots wordt uitgesteld, vermoed ik dat er eerder problemen zijn met een secundair* element dan met de game zelf? Zoals problemen met distributie oid?

Of ben ik daar verkeerd in?

*omdat ik geen beter woord vind.
Games gaan tegenwoordig vooral digitaal, geen idee wat voor issues je dan kan hebben met distributie, maar een CDN achtige infrastructuur zullen ze met Origin vast al hebben liggen, zou ik zo zeggen.
Kan van alles zijn. Kleine, technische dingetjes (of grote dingen van enige tijd geleden) gooien ze meestal in een day-one patch.

Release uitstellen is duur, dus daar moeten ze echt wel een goede reden voor hebben.
Zonde, misschien trekken ze hem wel samen met thanksgiving/Black Friday. Zal wel niet direct in de sale zijn dan :+
Net officieel bevestigd op Facebook.
Aan de ene kant goed dat ze voor kwaliteit gaan i.p.v. vasthouden aan een releasedatum uit commercieel oogpunt, en ik geloof het Covid19 ellende thuiswerken excuses ook wel.. Maar aan de andere kant verwachten mensen nu dus ook wel nog meer dan normaal een goed product.. Dus geen grote bugs en andere vervelende gamebreaking issues bij release.. Ik ben benieuwd, want DICE heeft met Battlefield een niet al te beste trackrecord wat dat betreft..
Wel jammer, had het wel leuk gevonden om in oktober BF te doen als vanouds zeker met de portal mode die zij hebbben aangekondigt. Ach ja dan maar wachten.
Ja, balen, maar als het de kwaliteit van het spel ten goede komt: prima!
Met een paar weken zou ik er niet al te veel verschil van verwachten. Het is EA, dus die lanceren ‘goed genoeg’.
Hoeveel gaan er nog uitgesteld worden, jemig..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.




Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee