Seagate IronWolf, 12TB (ST12000VN0008)

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 3.5
boolean 26 november 2017 Product gekocht

Seagate IronWolf IronWolf, 8TB

Helaas is dit product net zo waardeloos gebleken als alle andere Seagate producten. Drie van de vijf schijven defect na krap een jaar gebruikt te zijn.

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Kwaliteit
  • Luidruchtig
  • Temperatuur (hoog)

servicedb 18 oktober 2017 Product gekocht

Seagate IronWolf IronWolf, 8TB

Ik dit model 2 keer aangeschaft. Één wilde niet aan en de ander zou volgens een korte SMART test en de in Synology ingebouwde Ironwolf test 100% goed zijn. Toch viel die na een halfuur draaien uit en hoorde je duidelijk mechanische geluiden. WD Red dan maar.

Pluspunten

• Lage prijs
  • Integratie Synology DSM

Minpunten

• Warmte
  • 2 gelijk kapot
  • Veel lawaai

salipander 25 januari 2017

Seagate IronWolf, 10TB (ST10000VN0004)

3 van de 4 DOA (kapot).. Transportschade en/of erg kwetsbaar? Ik ben niet de enige die hier last van heeft, of bestellen we allemaal bij dezelfde (paar) leverancier(s) die de hdd kaal in de antistatische zak in een te grote doos mikken en dan op de post doen?

Pluspunten

• hoge capaciteit

Minpunten

• Trilt flink, niet stil
  • Niet robuust
  • 3 v.d 4 D.O.A.

Big Mama 17 januari 2017

Seagate IronWolf IronWolf, 8TB

6 stuks gekocht, waarvan 2 een DOA zijn: spinnen niet op, geven om de seconde een zachte pieptoon. Goedkoop = duurkoop. Ik lijk niet de enige te zijn, zo te zien aan de andere reviews.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Snel

Minpunten

• Relatief veel slechte exemplaren

Ivoootje 6 januari 2017

Seagate IronWolf, 2TB

Voor mijn nas 2 maal een ironwolf 2tb aangeschaft. Na testen in de nas en bij de leverancier bleken beide schijven doa...

Pluspunten

Minpunten

• 2 schijven doa
  • Betrouwbaarheid?

Authentis 22 december 2016

Seagate IronWolf, 6TB (128MB cache)

3x besteld voor NAS. 1e schijf klinkt direct als cirkelzaag (houd NAS scheef: toonhoogte gaat omlaag alsof een kop over een platter raspt). 2e schijf: na 2 dagen dood: Foutblocks (in QNAPTS-453A-4G). Gelukkig als RAID1 ingebouwd, nog geen vitale data opgezet. 3e schijf, als die blijft werken, geruisloos, snel genoeg.

Pluspunten

• prijs
  • mits werkend: snel genoeg

Minpunten

• QC bij Seagate afwezig?
  • DOA en snel kapot

Silvius 15 december 2016

Seagate IronWolf IronWolf, 8TB

Alweer de zoveelste reeks van seagate die zoveel lawaai maakt als mijn oude 52x cd rom speler. beter weer wat meer uitgegeven voor een wd red

Pluspunten

• goedkoop
  • snel

Minpunten

• lawaai
  • warmte
  • verbruik

DYX 15 december 2016

Seagate IronWolf, 10TB (ST10000VN0004)

Ongeveer 3 maanden geleden 3x 10TB versie aangeschaft om deze in RAID6 op een Areca kaart aan te sluiten. Na plaatsen eerst SMART gecontroleerd en hierna 3-4 dagen continue een loadtest laten draaien op de disks om DOA's uit te sluiten. Tot nu toe nog erg tevreden over de schrijven

• Stroomverbruik vs Opslagruimte

Minpunten

• Nog geen

Roger Beurskens 15 december 2016

Seagate IronWolf, 4TB

2 schijven besteld voor in mijn HP server omdat ze 20 euro per stuk goedkoper zijn als een RED. Bij het plaatsen werden de disks niet herkend. Na contact opgenomen te hebben met de leverancier kreeg ik te horen dat ze er al meerdere als doa hebben gehad.

Pluspunten

Minpunten

• 2 stuks als DOA geleverd

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100
1 2

Heb jij ook een Seagate IronWolf, 12TB (ST12000VN0008)?