Alternate.nl

9.487 producten en 11.476 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen

Algemeen

De hele bestelling op voorraad, snel geleverd en alles werkt zoals het hoort. wel dozen bewaren voor garantie is wat lastig.

Verzending

Snel, goede communicatie over wat er gebeurt. Alles werkte dus geen klantenservice nodig gehad anders dan de standaard service en die is goed.

Klantenservice

alleen standaardservice nodig gehad en dat loopt goed.

Algemeen

Alternate maakt gebruikt van googleapis en google-analytics. Mijn mening is dat webshops sterk beoordeeld mogen gaan worden op het gebruik van derde partijen die mijn aankopen in kaart willen brengen. 2 sterren voor Google, een ster voor Facebook, een ster voor Twitter, je moet toch ergens beginnen. In dit geval komt het op 2 sterren voor het gebruik van Google.

Algemeen

Bestelling prima, maar na terugsturen kreeg ik niet het volledige bedrag terug omdat er 'beschadigingen op zaten'. Ik heb de muis die ik gekocht heb 1 min geprobeerd dus lijkt me stug.

Klantenservice

Kortaf te woord gestaan en na telefoontje nog steeds onduidelijkheden over terugstuur procedure.

Algemeen

De site werkt goed en is overzichtelijk, bestelproces liep vlekkenloos en bestelling geleverd binnen de afgesproken termijn.

Verzending

Erg netjes vooral omdat er een 8600K bij zat die de levertijd zomaar had kunnen vertragen! maar de informatie klopte perfect had niets meer mogen wensen.

Klantenservice

Heb kort gesproken over de levering omdat het geheugen van mijn bestelling 1 dag langere levertijd had en dit is meteen opgelost door het geheugen uit de bestelling te halen zodat ik de rest van de hele PC nog voor het weekend binnen kon krijgen.

Algemeen

Zakelijke bestelling van een laptop. Niet zoals beloofd de volgende dag binnen. Dit was wel noodzakelijk.

Verzending

Niet de volgende dag geleverd zoals beloofd. Dit was mijn enige factor die ik belangrijk vond aangezien ik de dag erna een beurs had waar ik de laptop nodig had. Daarnaast zat er een deukje in de doos van de laptop. Laptop is verder in orde.

Algemeen

Alles naar wens verlopen produkt makkelijk tevinden ,betaling vlot,volgende dag al in huis.Bestel vaker bij deze winkel tot nu toe geen rede tot klagen gehad.

Verzending

Krijgt een tracking code kunt zo volgen waar je bestelling is.

Winactie

Algemeen

Een 4k AOC gaming monitor besteld, was het goedkoopste bij Alternate n op voorraad. Snel email over status bestelling en verzending dezelfde dag. Zending goed te volgen via de link in de email van Alternate en bezorging was binnen de afgesproken tijd

Verzending

De monitor was standaard goed verpakt in de doos van AOC

Algemeen

Product was in een actie vandaar goedkoopst bij alternate. Alles was netjes op voorraad dus voor 22:00 besteld morgen in huis. Ik kreeg een besvestiging van de bestelling in de e-mail maar voor de rest geen informatie. Volgende dag kreeg ik een e-mail dat de bestelling verwerkt wordt.

Verzending

Rond 11:00 volgende nog steeds geen e-mail over de bezorging.

Klantenservice

Dus ik bellen naar de klantenservice, met de gedachte dat er eventueel iets mis is gegaan waardoor de email niet verstuurd is. Nee mevrouw vertelde mij dat het net verzonden is maar er was "iets" niet op voorraad dus komt het morgen.

Algemeen

Op de 25e heb ik een product besteld bij alternate. Hierbij ging het om een redelijk groot bedrag, 3 dagen laten krijg ik een mail dat de order is geannuleerd en tevens ook het geld word terug gestuurd? We krijgen dus nu het geld pas over 5 dagen, en tevens ook geen product.

Alternate had zijn product met volle trost op voorraad staan en boven aan de google shopping advertenties, ze waren een van de weinige die dit product voor z'n lage prijs verkochten. Het blijkt dus dat alternate het product "vergeten" was uit de schappen te halen, en als volg dat ik voor minimaal 7 dagen me geld kwijt ben.

Heb hiervoor gebeld, maar zelfs geen enkel excuus of sorry gekregen. "dit soort gevallen gebeurd nou eenmaal" zei een werknemer.

Ik kon daar in tegen een klacht mail sturen voor een compensatie (Op mijn eigen verzoek voor een compensatie). Maar ik word liever niet afgezet naar een mail adres, om vervolgens een heel verhaal te typen zonder enige service of goede bediening.

Klantenservice

Ik zie online dat er meer van dit soort fratsen gebeuren, mijn tip zou zijn: " Bel eerst of ze het product wel echt hebben", maar ja.. omdat bij elk product te doen, kan je net zo goed een andere webshop zoeken =)

Algemeen

Jaaaaaaaren geleden (10+) voor het laatst wat bij Alternate gekocht en na slechte ervaringen wbt. een defect product ze al die tijd links laten liggen, tot onlangs....
Ik ben de beroerdste niet (en ze hadden als enige shop een GTX 1080 die ik wilde voor normale prijs op voorraad) dus met baby in de auto gesprongen en hop naar de winkel.

Daar aangekomen herkende ik het welbekende Alternate pand nog maar eenmaal binnen was er aardig wat veranderd
De winkelruimte was gehalveerd en in het midden stonden alleen een zooitje "game stoelen". Verder aan de kant een verdwaald iets wat voor game PC moest doorgaan, wat losse Weber promotie materiaal, een pallet keukenspul en dat was het.

Kaart besteld bij een mannetje, en ik stond nog in het systeem zelfs. Vervolgens naar de wachtruimte. Daar stonden twee medewerkers uitgebreid het weekend te bespreken, ow ja en tussendoor die klanten....pffff.
Wachtruimte is wat krap als je met kinderwagen bent en als de deur openging waaide de baby bijna weg, iets met tocht.

Wat is er gebeurd met die uitgebreide winkel van weleer

Klantenservice

Na mijn rampzalige ervaring van jaren geleden zag ik enorm op tegen de klantenservice bellen. Ik zou een gamevoucher bij de kaart krijgen en die ontbrak. Gelukkig snel een medewerkster aan de lijn en snel geholpen. Op de bon stond dat deze 'voucher' per mail vedstuurd zoubworden binnen 48u. En dat klopte

Algemeen

Ik heb hier op 5 oktober 2017 de i7-8700K besteld. Deze werd tegen de verwachting in al netjes op zaterdag 14 oktober geleverd. Top Alternate!

Algemeen

Dagdeal was de Rival 310. Gekocht. Volgende dag thuis. netjes verpakt. No nonse company. Goede overzicht en netjes mail ontvangen hoe en wat.

Verzending

Snel verzonden. Binnen 24 uur thuis. Gratis verzonden.

Algemeen

ondertussen al meerdere bestellingen gedaan bij alternate en tot nu toe 1 probleem gehad met levertijd die verkeerd stond op de website door een leverancier

Verzending

goed verpakt zodat er niks beschadigd kan raken

Klantenservice

vraag gestuurd die na een half uur al beantwoord werd en vervolg vraag werd binnen 15 min beantwoord

Algemeen

Website heeft een groot assortiment. Daarnaast werd er snel levert en was het geheel goed verpakt.

Algemeen

Acht dagen geleden een aankoop gedaan voor een MSi GS63VR.
Levering binnen gestelde tijd. Communicatie via email helder.

Verzending

Goed ingepakt en levering binnen de gestelde termijn. Ik kon het product bij afhaalpunt afhalen.

Klantenservice

Na 8 dagen startte de laptop niet meer op. Gezien mijn IT achtergrond heb ik heel wat MSI forum afgereisd, om eerst zelf een oplossing te vinden helaas zonder resultaat. Vervolgens ben ik mijn auto ingestapt en richting Alternate gereden.
Na gesprek met de medewerker op locatie bleek het om een DOA product te gaan. Ze zouden de laptop checken en dit zou 15 minuten duren. We waren 1,5 uur verder en niemand die mij iets vertelde. Ik moest zelf navragen waarom het checken zo lang duurt. Een en al drama.
Ik zou een nieuwe krijgen. Ik natuurlijk de auto instappen en 10 minuten later wordt gebeld met de melding dat ik de Inpak doos ook moest opsturen, anders konden ze de product niet terugsturen als DOA naar MSI. Ik kreeg een verzendlabel en kon daarmee de inpak doos opsturen. Vervolgens wordt er gebeld door een medewerker of ik het product wilde ophalen of opsturen. Ik was heel blij en hoopte dat ik het product binnen 2 dagen zou ontvangen. Ik had in de tussentijd naar de voorraad gekeken en op de site stond een levertijd van 1 werkdag.
Ik heb het product niet ontvangen en na bellen met klantenservice bleek dat het product een levertijd van 5 werkdagen heeft. Als ik niet had gebeld kwam ik hier ook niet achter. Ik heb me erbij neergelegd. Ook kom ik net achter dat de laptop bij bol en wehkamp 100 goedkoper is. Nu baal ik helemaal.

Voor mij nooit meer alternate, ondanks het feit dat ik al 5 jaar klant bij hun ben.

Algemeen

Levering binnen de gestelde tijd. Apparaat voldoet aan de beschrijving. Communicatie en statusupdates prima. Nog niet met klantenservice contact moeten opnemen.

Verzending

Levering binnen de gestelde tijd van 1 werkdag.

Algemeen

Ik had een laptop (MSI GP72M) van zo'n 1500 euro gekocht, echter bleek er een dode pixel in het scherm te zitten. Dus heb ik gelijk naar Alternate gebeld om te vragen wat ze daar aan kunnen doen. Wat blijkt: n dode pixel is wettelijk gezien geen fabrieksfout omdat op een full hd scherm twee dode pixels mogen zitten. Dus ik zei: "Jullie laten iemand met een laptop van 1500 euro gewoon rondlopen met een dode pixel?". Hun antwoord daarop was: "ja daar kunnen wij niks mee doen". Dus in plaats van zo vriendelijk te zijn en aan te bieden om mijn nieuwe laptop, heb ik de laptop zelf onder de webshop regeling de laptop terug gestuurd als "niet goed geld terug". Wat in principe op het zelfde uitkomt. alleen raak je daardoor klanten kwijt, als de klant ook al helemaal geen vertrouwen heeft in het bedrijf zelf. Maar goed natrlijk moest Alternate voor de retourbon en verzending kosten in rekening brengen weliswaar 7 euro, maar is niet echt sympathiek. De meeste webshops doen dit gratis. De laptop heb ik de volgende ochtend gelijk afgeleverd bij een PostNL postkantoor en die is dag erop om 9:00 ontvangen door Alternate. Ik had Alternate weer gebeld om te vragen hoelang zo'n retourneren duurt. ze zeiden dat het erg druk was en dat het ongeveer een week duurde.... verder kreeg ik totaal geen informatie meer zowel telefonisch als via de email. Voor informatie moest ik zelf telkens bellen, wat mij elke keer tot niets leidde. Na ruim 2 weken heb ik het nog eens geprobeerd, dit keer kreeg ik te horen dat mijn verzoek om geld terug te krijgen al n paar dagen goed gekeurd was....zonder te bellen duurde het waarschijnlijk nog langer voordat ik mijn geld terug kreeg. Die kreeg ik gek genoeg 2 dagen later op mijn rekening. Heb daarmee gelijk een zelfde laptop gekocht bij Coolblue, dit bedrijf is veel eerlijker en transparanter. Ik had hun geappt, ja Coolblue kun je ook via Whatsapp bereiken (hint aan alternate). Ik had hun een vraag gesteld over de laptop accu want ik dacht dat daar een fout zat, dat bleek gelukkig loos alarm te zijn. Kortom het bedrijf Alternate raad ik af, de klantenservice krijgt van mij een dikke 1. Dure investeringen doe ik voortaan bij Coolblue of desnoods Bol.com, maar nooit meer bij Alternate. p.s. De laptop werkt uitstekend echt een aanrader voor gamers en of zware computer gebruikers.

Verzending

Het leveren gaat bij alternate binnen 1 dag, maaarrr iets retour doen koste mij 2,5 week.

Klantenservice

zeer slechte communicatie, geen vriendelijke klantenservices en je voelt je weinig serieus genomen.

Algemeen

Mooi aanbieding van muis van Logitech G403, dat ik in combinatie met de toetsenboord ook van Logitech de G610, deze heb ik uitgewisseld te vervanging van ander merk toetsenboord dat defect was binnen de fabrieks garantie, alles goed gegaan, enisgte min punt, 1 vol week moet wachten voor de vervanging, voor de rest alles soepel gelopen

Verzending

als verwacht de dag ter na afgeleveerde

Algemeen

Levertijd zou 1 werkdag zijn. Het werden er 4. Email gezonden na 3 dagen. Reply-mail geeft aan dat er een reactie zal komen binnen 24 uur. Dat werden 30 uur. Geen excuses mogen ontvangen. Heb niet het gevoel dat mijn klandizie op prijs gesteld wordt, anders verwacht ik niet zo'n behandeling uit het jaar 1980. Van mij zullen ze niet snel weer last hebben.

Verzending

Levertijd zou 1 werkdag zijn. Het werden er 4! Zonder enige communicatie hierover.

Klantenservice

Levertijd zou 1 werkdag zijn. Het werden er 4.

Algemeen

Ik bestel hier al jaren, hoofdzakelijk PC componenten. Goede spullen, zeer degelijke website met uitstekende info!!
Prijs is prima en zeer uitgebreid assortiment.
Kan niet anders zeggen dat ik, nog steeds erg tevreden ben.

Verzending

Nooit klachten, altijd op tijd (voor zover als mijn interne geheugen reikt...). keurige verpakking en goede info over de verzending.

1 2 3 ... 23

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg