Alternate.nl

Review toevoegen
Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik heb bij Alternate een NAS + schijven specifiek gemaakt voor NAS-configuratie besteld (WD Red). Nadat ik las dat deze schijven eigenlijk totaal niet geschikt voor RAID-configuraties zijn, heb ik geprobeerd om contact op te nemen om een oplossing te vinden (bijv. een nalevering van andere type schijven), nog voordat de pakkettendienst komt opdraven. Nou, hier heb je veel geduld voor nodig. 10 keer werd de verbinding verbroken, en nu zit ik al een uur in de wacht en de wachtrij wordt gewoon niet korter.
Uiteindelijk wel een vriendelijke medewerker aan de lijn gekregen waarmee we de beste optie hebben kunnen bepalen.
Al met al een matige ervaring.

Klantenservice

Zoals gezegd, de klantenservice is bijzonder slecht bereikbaar. Eerst meerdere malen de verbinding verbroken, en daarna een uur van mijn belbundel verspeeld in de wachtrij. Erg jammer.

Beste,
Vanwege de ongekende drukte kunnen wij momenteel niet de service bieden die je van ons gewend bent. Wij vinden dit minstens net zo vervelend als jij en werken met man en macht en doen ons uiterste best om iedereen zo snel als mogelijk verder te helpen. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Algemeen: Score: 1
Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Wacht gewoon met bestellen totdat de Corona crisis echt voorbij. Alternate heeft het nu momenteel ongekend te druk.

Verzending

Ik bestelde een 27" game monitor en een DP kabel. De kabel werd geleverd door DHL. De 27" lijkt kwijt te zijn. Ik heb een tracking code maar DHL wacht nog steeds op de zending. Snelle levering van wel heeel erg dure DP kabel.

Klantenservice

Klacht per mail gestuurd: geen reactie. Gebeld naar helpdesk: na bandje wordt de verbinding meteen verbroken.

Bedankt voor je review.
Erg vervelend dat je pakket kwijt lijkt te zijn geraakt bij de bezorgdienst, hier helpen wij je natuurlijk graag mee verder. Wanneer je ons een e-mail naar klantenservice@alternate.nl hebt gestuurd zullen wij dit zo snel als mogelijk in behandeling nemen voor je. Tot onze spijt duurt dit momenteel wat langer dan normaal gesproken gezien de ongekende drukte.

Algemeen

Correcte product specificaties en voorraad informatie. De harddisks werken ook naar behoren, dus verder geen oordeel over retouren of klachten.

Verzending

Producten (harddisks) zouden op voorraad zijn en werden inderdaad de volgende dag door PostNL afgeleverd in een compacte en zeer stoot bestendige verpakking.

Algemeen: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Ik heb een product binnengekregen dat niet voldeed aan de specificaties op de site. En Jezus, wat een geduld moet je hebben om een antwoord te krijgen van alternate. Heb nog nooit zo’n negatieve ervaring gehad met een webshop.

Klantenservice

Ten eerste: de telefonische klantenservice is gewoon onbereikbaar. Deze ben ik over een periode van 3 weken proberen te bereiken, waarbij ik steeds “het is op dit moment erg druk. De verbinding wordt nu verbroken” te horen kreeg. Ik heb ook per mail contact proberen op te nemen, waar ik pas na 3 weken reactie op heb gekregen. Waar ze wel het snelst op reageren, is op Instagram, geloof het wel of niet maar dit is echt waar, maar daar schiet je ook helaas niks mee op omdat je alsnog wordt verwezen naar de mail. Vandaag (6 juli 2020) wordt mijn product pas opgehaald door PostNL. Dit is meer dan een maand vanaf mijn bestel datum!! In het kort: nooit meer alternate.

Bedankt voor je review.
Ontzettend vervelend dat je deze ervaring hebt opgedaan, onze excuses hiervoor. Vanwege de ongekende drukte duurt het momenteel tot onze spijt langer voordat je een reactie van ons ontvangt dan normaal gesproken. Wij hebben onze telefonische wachtrij ingekort zodat onze klanten niet te lang in de wacht hoeven te staan, helaas zal hierdoor de verbinding bij te veel wachters automatisch verbroken worden. Wij hopen dat deze bestelling zo snel als mogelijk bij je afgeleverd word zodat je hier alsnog plezier van kunt ervaren.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 1

Algemeen

Volgens Alternates website was de levertijd van het door mij bestelde product 2 à 3 werkdagen. Men gaf op de website wel aan dat levering vertraging op zou kunnen leveren i.v.m. corona.

Verzending

Daar heb ik zeker begrip voor, maar afgezien van de orderbevestiging ontving ik wekenlang geen enkele update. Toen ik zelf maar eens telefonisch navraag probeerde te doen, kreeg ik de volgende boodschap te horen:

"Het is momenteel erg druk. De verbinding zal worden verbroken. Probeer het later nog eens."

Ik heb het meerdere dagen achter elkaar verspreid over de dag verscheidene keren geprobeerd en kreeg telkens weer ditzelfde bericht te horen. Dan ga ik me serieus afvragen of er überhaupt iemand aanwezig is om de telefoon te beantwoorden. Pas een maand na mijn bestelling kreeg ik ineens een verzendbevestiging. De volgende dag had ik het product in huis.

Dit was de vijfde of zesde opeenvolgende keer dat ik ergens electronica bestel (allen bij verschillende webwinkels) waarvan de levertijd in de verste verte niet klopt. In alle gevallen heb ik ongeveer een maand zitten wachten, en bij de helft daarvan speelde corona nog geen rol. Dat is dan nog tot daaraan toe, maar het gebrek aan communicatie en bereikbaarheid is wat me nog het meest irriteert. En daar is het coronavirus niet verantwoordelijk voor. Omstandigheden zijn niet allesverzachtend. Ik heb inmiddels geen geduld meer met de enorme discrepanties tussen beloofde en daadwerkelijke levertijd, vooral als dit gepaard gaat met gebrekkige communicatie.

Beste,
Wij betreuren het te moeten nemen dat deze order lang op zich heeft laten wachten. Tot onze spijt worden bepaalde leveringen vanuit onze leveranciers momenteel uitgesteld vanwege het COVID-19 waardoor deze bestelling vermoedelijk vertraging heeft opgelopen. Onze oprechte excuses voor de vertraging en het ongemak.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Altijd goed ervaring mee gehad, daarom gekozen voor alternate voor een complete nieuwe zelf bouw system
Helaas ging levering niet helemaal soepel. En heeft het leveren bijna 1 week geduurd. (Al is het probleem voornamelijk PostNL)

Verzending

PostNL is gewoon niet de partij, te veel problemen met leveren zelfs al gebruik je de pakket punten.

Klantenservice

Binnen 1 dag zijn de vragen over levering opgelost, en daarna zonder problemen geleverd.

Algemeen

Itx computerkastje besteld. Dit was een aanbieding zonder verzendkosten. Zeer snel een bevestiging en de volgende middag werd het al bezorgd.

Verzending

Binnen 24 uur bezorgd op mijn woonadres.

Algemeen

Het product werd snel geleverd en zonder verzendkosten. Ook de bestelprocedure en mogelijkheid voor achteraf betalen zijn fijn.

Algemeen: Score: 3
Verzending: Score: 2

Algemeen

De levering van hun producten is niet op orde, de levertijden kloppen niet met wat ze beweren. Dit hangt niet af van het vervoersbedrijf maar van het feit dat ze hun pakketten niet op tijd inleveren bij de koerier.

Verzending

Zetten op hun website dat je product de volgende dag aankomt, echter melden ze jouw pakket rond 22u savonds aan en zetten het pas bij dhl neer de volgende dag om 13u s'middags. Zelfs al bestel je jouw pakket om 15u, dit betekent dus in praktijk dat de levertijd meer dan 2 dagen is, want de meeste pakketten worden aan het eind van de middag geleverd.

Bedankt voor je review.
Wij vinden het erg jammer dat je dit op deze manier ervaren hebt. Vanwege de ongekende drukte zowel bij ons als de bezorgdienst kunnen bestellingen momenteel vertraging oplopen zoals aangegeven op onze website. Hierbij heeft deze bestelling vermoedelijk ook vertraging opgelopen, hiervoor onze excuses. Wij willen je in ieder geval veel plezier wensen van jouw aankoop!

Algemeen

Leuke winkel met veel informatie en een heleboel keus direct op voorraad. Dat gaf de doorslag bij mijn keuze.

Verzending

Na de bestelling de volgende dag in huis.

Algemeen

site is lekker duidelijk ik bestel altijd me pc spullen bij alternate
goede prijzen goede omschrijving bij de prodeucten zelf

Verzending

verzending is ook top alles word netjes op tijd geleverd wat er aan gegeven word

Klantenservice

geen ervaring mee zal ongetwijfeld ook wel top zijn

Algemeen

Ik koop al jaren mijn computer spullen bij Alternate met tevredenheid.
De lage prijzen en snelle verzending zijn echt een meerwaarde om klant te blijven.

Verzending

Goed verpakt en goed aangekomen

Klantenservice

Eigenlijk pas 1 keer nodig geweest om een defect produkt te retourneren.
Dit gebeurde zonder probleem en direct een vervangend produkt.

Algemeen

Ik ben dol op dit product en Alternate.nl was de enige online winkel waar ik de headset zonder vertraging en tegen een eerlijke prijs kon kopen. bedankt jongens.

Verzending

ik kreeg mijn bestelling de volgende dag thuis en alles was in orde.

Algemeen

Het was eenvoudig om uit de juiste producten te kiezen die ik wou hebben voor een nieuwe game PC.

Verzending

Snelle levering en het pakket was goed ingepakt, wat ik belangrijk vind bij computer onderdelen.

Verzending: Score: 3

Algemeen

Ondanks dat ik de afgelopen periode meerdere bestellingen heb geplaatst, waren de twee nieuwe PC's de grootste order en daarom onderwerp van deze review.
Alternate biedt nagenoeg alle componenten en merken aan. Over de producten heen staat, zoals gewend, voldoende informatie om alles op elkaar af te stemmen zodat je een uitstekend werkend systeem kan bouwen. Qua prijs zit Alternate over het algemeen scherp tegen de concurrentie aan. Door deze zaken is een nieuwe PC bouwen een prettige ervaring en ben ik in staat om alles bij dezelfde webshop te bestellen.

Verzending

De levering was i.v.m. COVID-19 niet geheel zoals gewend. Hier zat wat vertraging in. Vandaar de mindere beoordeling.
Dit werd overigens duidelijk op de site vermeld waardoor het geen klacht is maar een opmerking.

Klantenservice

De klantenservice was, ondanks de COVID-19 situatie, voldoende te bereiken en ik ben er uitstekend door geholpen.

Algemeen

Het was zeer eenvoudig om de juiste artikelen te vinden. Er zit een handige zoekfunctie op de site. Bestellen en betalen is zeer gemakkelijk, met erg veel mogelijkheden.

Verzending

Mijn bestelling kwam zorgvuldig verpakt binnen in een grote, opvallende, zwarte Alternate-doos. Verzending was gratis voor mijn combinatie van artikelen. Er zat heel veel opvulmateriaal in: stootschade was uitgesloten! Er werd netjes aan de afspraak "voor 22:00 besteld, de volgende dag in huis" gehouden.

Klantenservice

Ik ben heel blij met mijn GeForce GTX 1660 Ti werkt super goed. En was ook lekker snel in huis. Zodat ik lekker kan gamen.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Ik kon mijn gewilde product makkelijk vinden en alle nodige informatie werd getoond op de website zonder dat ik ergens anders informatie hoefde te zoeken. Het product is zoals ik verwacht had en doet het goed.

Verzending

Het product is op tijd en in goede staat aangekomen.

Algemeen

meerdere pc’s aangeschaft als ook diverse losse onderdelen zoals harddrives etc. Uitstekende service en allert als je per ongeluk een foutje maakt in je bestelling door producten te bestellen die niet matchen.
snelle levering en goed verpakt. kortom

Verzending

Goed en stevig verpakt En levering volgens afsraak

Klantenservice

1x nodig gehad, had toen de pech dat ik even moest wachten op antwoord (drukte / Corona?) Maar eenmaal contact was het probleem van het defecte product ook snel opgelost

Algemeen

Eindelijk was de Msi rtx 2080 S gaming trio weer op vooraad bij veel winkels was deze niet te krijgen en direct besteld was de volgende dag in huis vlot geleverd dus. de website vind ik duidelijk en helder navigeren eigenlijk wat ik gewend en van Alternate.

Verzending

Volgende dag in huis dus vlot.

Klantenservice

Had een vraag over de betaling en en uiterst vriendelijk te woord gestaan.

Algemeen

De website is overzichtelijk en bied de juiste onderdelen die ik nodig heb.
Bestellen is makkelijk. Levering komt precies naar wens,

Vlot en correct.

1 2 3 ... 93

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg