Alternate.nl

9.410 producten en 11.311 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen

Algemeen

Heldere communicatie, levert zoals beloofd op site. Gratis MS Office bijgeleverd.
Snelle facturatie, doos feilloos afgeleverd

Algemeen

Laptop besteld, volgende dag geleverd. Ook erg goed verpakt en zonder beschadigingen aangekomen.
Verder waren er geen bijzonderheden.

Algemeen

Prima site. Het is overzichtelijke en de levering is prima. Heeft niet altijd de beste prijzen, maar over het algemeen is het een goede webshop zonder twijfel.

Verzending

Levering was prima. Alles onbeschadigt aangekomen en binnen de 3 dagen die ze aangegeven hadden. Helemaal blij.

Algemeen

heel veel gekocht, nog nooit wat fout gegaan.
ook de garantie is meestal 2 of 3 jaar wat super lang is

beetje gek boven 100 nogsteeds verzendkosten op ram

Klantenservice

koelers werden terplekke voor mij gemaakt

Algemeen

4 harddisken besteld voor mijn synology nas en ze waren keurig er-akt en op tijd geleverd door alternate helemaal top!

Verzending

op tijd en uitstekend verpakt kan niet anders dan dikke vette tien geven

Klantenservice

ik heb de klanten service ooit een keer nodig gehad voor een garantie vraag werd flink gezocht een op,ossing geboden prima werk.

Algemeen

Ik heb zelf op de site een custom pc samengesteld, alles stond op de site als direct leverbaar. Nog even naar Alternate een mailtje gestuurd of het allemaal zou werken, omdat ik het ook zelf in elkaar wilde zetten, kreeg ik netjes een mailtje terug met wat ik kon verbeteren om een betere pc te krijgen en wat een beetje overkill was wat minder kon. Nou alles besteld komt volgende dag netjes binnen alles goed ingepakt, zelf in elkaar gezet en alles werkt perfect. Nu bijna 2 maand later werkt het nog steeds perfect! Dus ik raad Alternate zeker aan!

Verzending

Alles was goed valbestendig ingepakt. Nergens een deukje of een krasje! Dus met 1 woord perfect.

Klantenservice

Ik had een vraag en krijg netjes een mailtje terug met een antwoord waar ik ook echt wat aan had. Top!

Algemeen

Aardig website waar je voorraad kunt zien (die ook klopt), spullen bij elkaar verzameld en besteld. Binnen twee dagen spullen binnen.

Verzending

Prima verzending. Losse spullen in een aparte doos, netjes verpakt. Grote spullen in hun originele verpakking. Prima.

Algemeen

Bestelling (notebook) was makkelijk geplaatst. Voor Alternate gekozen omdat die daar op dat moment in de aanbieding was, en ook nog gratis laptop tas erbij.

Verzending

Netjes op tijd geleverd en goed verpakt.

Algemeen

Levertijd en assortiment zijn altijd top. Helaas door mijn recente ervaringen met de klantenservice kan ik Alternate als webshop niet aanraden.

Verzending

Levering is altijd optijd. Hier dan ook niets op aan te merken.

Klantenservice

Geen enkele vorm van compensatie voor een monitor waar zij onjuiste specificaties bij hebben geplaatst. Het gaat om een BenQ BL2420PT die wordt geadverteerd met een reactietijd van 5ms. Na eigen tests te hebben uitgevoerd kwam ik op een reactietijd van 30ms. Dit valt ver buiten de geadverteerde specificaties. Nu geven Alternate en BenQ aan dat de monitor naar behooren werkt en dat die reactietijd normaal is. Had ik dit eerder geweten had ik de monitor niet aangeschaft.

Algemeen

Hier helaas mijn gaming pc aangeschaft en accessoires. 1 onderdeel bleek defect. De klantenservice deed er alles aan om mij niet te helpen.. Bestel niets bij deze oplichters. Ik ben over naar Coolblue.

Klantenservice

Zie bovenstaand. 1 onderdeel wilde ik omruilen voor een werkend product. Na 1 uur te moeten wachten in de stoffige achterkamer die de servicebalie moet voorstellen kreeg ik geen hulp.

Algemeen

Vriendelijk personeel met verstand van zaken, soms ook echte computer fanaten, hartstikke leuk en geven soms ook nog tips mee.
Je hoeft nooit echt te wachten tot je geholpen word, het aanschaffen gaat allemaal heel snel zodat je door kunt lopen naar de wachtruimte, grote beamer waarop je kan zien of je bestelling al klaar is etc.

Verzending

Goed aan de belofte gehouden ''volgende dag in huis (mits direct leverbaar)'' Keurig de emails met de informatie over de verzending.

Klantenservice

Ik had een probleem met mijn computer, ze hebben het netjes uitgezocht en opgelost.

Algemeen

Ik zocht een toetsenbord, deze het goedkoopste gevonden bij Alternate. De bijbehorende afbeelding was groot genoeg om te verifiren dat ik het juiste toetsenbord kocht (pricewatch toont alleen postzegel formaat afbeelding).
Betalen ging makkelijk via iDeal.
Ook fijn was dat je kon kiezen om het direct bij een postagentschap te leveren.

Verzending

Donderdag avond besteld en vrijdag in huis zoals beloofd. Pakket was degelijk verpakt.

Algemeen

Ik schrijf deze review uit eigen motivatie na een garantieafhandeling van een defect product. Zie kopje 'Klantenservice'.

Verzending

Producten zijn altijd zeer netjes verpakt.

Klantenservice

Vorig jaar een headset besteld, deze begon het laatst te begeven (n kant gaf geen geluid meer). Ik heb het product aangemeld voor garantie en ik kreeg vrij snel documentatie opgestuurd om de garantie af te handelen. Hier zat netjes een verzendlabel bij zodat ik het product kosteloos kon versturen. Dinsdag verstuurd, en vrijdag had ik al een vervangend product in huis! Netjes een nieuw factuur bij ontvangen zodat de garantie weer opnieuw een jaar geldig is. Super service!

Algemeen

Begin augustus was het product wat ik op het oog was niet leverbaar, zou medio augustus geleverd worden. Op 21 augustus rond 20:00 gekeken. Product zou leverbaar zijn. Product besteld en de volgende dag netjes geleverd!

Verzending

Om 20:00 besteld, de volgende dag in huis. Genoeg mail met informatie over de status van de bestelling & verzending.

Algemeen

Product DOA ontvangen, dag erna al een nieuwe binnen. Goede aftersales, heldere communicatie en komen beloftes na.

Klantenservice

DOA artikel ontvangen, dag erna al een nieuwe binnen.

Algemeen

Na 4 dure p.c's te hebben gekocht kom ik tot de conclusie dat Alternate de levertijden nakomt, de garantie niet geeft en je gerust 130 km laten rijden en 2 uur laten wachten voor niets. Kortom ik ben er klaar mee en ben over naar CoolBlue.

Verzending

Heb email adres opgegeven en is bekend bij de klantgegevens maar als het product niet in voorraad is wordt er geen contact opgenomen. Als je dan na 2 weken belt wordt er doodleuk gezegd ja dat hebben we niet in voorraad.

Klantenservice

Als je om garantie komt wordt alles in het werk gesteld om je af te poeieren. De medewerkers zijn vriendelijk genoeg maar krijgen ook opdrachten van hogerhand.

Algemeen

Had liever niet willen bestellen bij alternate gezien de slechte recenties. Ze waren echter de enige die binnen 24 uur konden leveren dus toch het risico maar genomen. Verzending en product precies zoals geadverteerd dus geen klachten. Nu hopen dat ik geen aftersales nodig ga hebben.

Algemeen

Eenvoudig plaatsing en afhandeling van bestelling. Verwachte levertijd nagekomen. Duidelijk voorwaarden. Drie kleine minpuntjes:
- doos van het product licht beschadigd
- extra betalen voor PayPal
- geen mogelijkheid tot betalen met Bitcoin

Algemeen

's Avonds besteld (vr 22:00uur), 's ochtend binnen. En betaald met iDeal. Email bestelling ontvangen, email verwerking, email verzending. Top.

Algemeen

alles was de volgende dag geleverd nu een hele mooie dikke setup! Nog even gebeld met de klantenservice of zij de 1080TI wel op voorraad hadden
( was de enige webshop) en dat was het geval

Klantenservice

Ik werd na mijn belletje direct terug gebeld dat mijn producten op voorraad waren

1 2 3 ... 22

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg