Alternate.nl

10.057 producten en 12.168 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen

Algemeen

2 weken geleden een Egpu van Gigabyte besteld bij Alternate, ze waren de goedkoopste en in een ver verleden heb ik ooit eerder eens wat besteld bij Alternate. Wel zag ik helaas veel wisselende reviews hier op Tweakers dus enige twijfel was er wel. Gelukkig nergens voor nodig geweest!

In de toekomst zal er dus wel weer een bestelling bij Alternate plaatsvinden!

Verzending

Zoals beloofd, voor 23.00 uur besteld is morgen in huis. In mijn geval bij een post nl punt laten bezorgen. De 2de bestelling thuis en beide waren zoals beloofd de volgende dag in huis.

Klantenservice

Helaas zelf ontzettend dom, de verkeerde Egpu besteld. Waarschijnlijk in enthousiasme. Direct de volgende dag bij binnenkomst van het pakketje Alternate een bericht gestuurd. Gezien ik zelf niet te lang wou wachten heb ik de juiste Egpu diezelfde dag besteld. Dit pakketje kon retour en heb ik na snel bericht van Alternate weer teruggestuurd. Het geld komt 1 deze dagen weer retour. Ongeveer anderhalf week gewacht op retour + bericht van geld terug. Mijn mening best lang. Wel binnen hun 14 dagen policy uiteraard.

Wel wil ik meegeven dat de voorwaarden van het retourbeleid in zijn algemeen niet echt meer van deze tijd zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Coolblue, hier zou Alternate misschien iets meer op in kunnen spelen om het maar als tip mee te geven.

Algemeen

LG monitor gekocht, deze beviel na kort gebruik niet, netjes binnen twee weken teruggestuurd. Vervolgens krijg ik het bericht dat ik 10% minder dan het originele bedrag terugkrijg, omdat er gebruikerssporen opzitten. Na doorvragen blijkt het dat het zichtbaar is aan de schroefgaten dat de monitor in elkaar is gezet en dat dat de rede is van de verminderde teruggave. Dit kan echt niet dit zou betekenen dat ik het product niet eens mag uitproberen. Hier koop ik nooit iets meer!

Klantenservice

Niet meewerkende klantenservice die je verhaal zo draait en je woorden in de mond legt dat je op moet passen hoe je daar weer op moet reageren. Slechte klantvriendelijkheid! De onderstaande reactie van Alternate bevestigt mijn punt

Beste Walliewalrus,

Zoals in onze email aangegeven hebben we een waardervermindering toegepast omdat de montior krasjes had op de voet en op het tussenstuk tussen de voet en de monitor.
Uiteraard mag je een artikel bekijken en uitproberen, deze moet dan echter wel onbeschadigd en in nieuwstaat worden gertetourneerd. In dit geval was dat helaas niet het geval, waardoor wij deze waardevermindering hebben toegepast.

Algemeen

Hier een switch gekocht, was incl. verzending de goedkoopste goed beoordeelde shop in de pricewatch. bestellen ging makkelijk, de "pakje-gemak" module van PostNL had wel iets mooier geďnteresseerd kunnen worden maar werkte wel.

Verzending

Gratis verzending, product was goed verpakt, ik heb van de mogelijkheid tot direct bezorgen op een afhaalpunt gekozen. zaten ook duidelijke instructies bij voor wat te doen als je het product wilt retourneren, hier heb ik geen gebruik van gemaakt.

Klantenservice

ik heb voor de aankoop per mail gevraagd om welke hardwarerivisie het ging, dit stond niet op de website, ik had binnen 10 minuten antwoord op mijn vraag, erg snel!

Algemeen

Bestelproces verliep redelijk soepel. Site vraagt je om gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken, maar dat is optioneel. Wat ze niet vermelden is dat als je dat niet doet, je geen toegang hebt tot verzend- of order informatie.

Verzending

Doos kwam enkele dagen later dan verwacht aan (product was op voorraad, maar kostte toch een paar dagen?). Omdat ik geen account had aangemaakt, kon ik de order niet volgen.

Klantenservice

Aftersales is langzaam, incompetent, en extreem klantonvriendelijk.

Na enkele dagen bleek het toetsenbord van de laptop defect - af en toe deden 4 toetsen het niet. Laptop teruggezonden - na meer dan een week kreeg ik bericht dat het 'defect niet was vastgesteld', en is de laptop zonder overleg weer naar mij verstuurd. Bij aankomst heb ik een filmpje gemaakt waarin het defect in de BIOS gedemonstreerd werd. Laptop weer naar alternate gestuurd, waarna ze het defect inderdaad wel zagen. Hun oplossing: windows opnieuw installeren.

Omdat het probleem niet opgelost was, heb ik geprobeerd de koop te ontbinden. Daar wilden ze niet aan meewerken. Uiteindelijk heb ik akkoord moeten gaan met 90% van mijn geld terug - dat was goedkoper dan een rechtszaak.

Algemeen

Bestelling plaatsen was makkelijk, kan niet kijken of het product op voorraad is in de showroom. jammer.

Klantenservice

Product online gekocht en afgehaald in showroom. na aankomst thuis bleek het niet meer nodig te zijn. Aantal dagen later retour gebracht. Staat op de website dat online gekochten producten alleen via een online procedure teruggebracht kunnen worden terwijl ik hem in de showroom opgehaald hebt.
Was in de buurt van de showroom en heb het toch kunnen brengen in de showroom. stonden er wel raar van op te kijken.

Algemeen

Gebruik gemaakt van de pc builder tool op de website. Erg handig systeem voor een beginnende pc bouwer om niks over het hoofd te zien. Alle onderdelen in 1x bestellen ging prima, duidelijk overzicht en geen verzendkosten wat ook altijd prettig is bij zo'n groot bedrag.

Verzending

Verzending was in 2 pakketten opgesplitst, 1 met alle losse onderdelen en 1 met de case. Doos met alle onderdelen kreeg ik netjes dag nadat ik een track en trace code kreeg binnen. De case moest uit een ander distributiecentrum komen en daar ging PostNL de mist in. Na contact met de klantenservice bleek dat PostNL de hele levering van die dag wel opgehaald had maar dat die kwijt was bij PostNL. Paar dagen later alsnog geleverd door PostNL.

Klantenservice

Contact gehad met de klantenservice nadat 1 van de pakketten niet was geleverd (zie verzending). Werd vriendelijk te woord gestaan en ze zouden het uitzoeken en mij terugbellen. Dit hebben ze netjes gedaan.

Algemeen

Een video kaart besteld die defect was. Binnen de 14 dagen zichttermijn terug gebracht en toch moet alles volgens Alternate zijn regels gaan. In plaats van dat ik een vervangend product krijg moet ik een onbekende tijd wachten ( niemand bij Alternate kan mij vertellen hoe lang dit gaat duren). Ze melden ook dat ik geen gebruik meer kan maken van mijn 14 dagen zichttermijn omdat ik het product retour heb gebracht. Echt een bagger zaak dus. Ik zit nu al 1 week zonder video kaart, super dus! not!

Klantenservice

Elke medewerker komt met een ander verhaal en niemand kan concrete informatie geven. Echt iedereen die ik spreek kan op de simpelste vragen geen antwoord geven. Zo kan dus niemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt tot mijn video kaart getest is. De mensen die bij Alternate werken lijken wel robots die telkens hetzelfde antwoord geven op verschillende vragen, echt bizar!

Beste eviltoastey,

Kun je ons in een DM je retournummer sturen? Dan kijk ik graag wat de status is.

Algemeen

Zeer goede webshop, zeer scherpe prijzen en goede afhandeling van de bestelling. De levertijd was ook zeer goed, de volgende dag werd mijn bestelling geleverd.

Verzending

Zeer goed verpakt, snelle verzending, volgende dag al in huis.

Klantenservice

Alles verliep zeer snel, geen problemen opgetreden en alles is prima werkend aangekomen. De berichten over bestelde producten, levertijd en online pakbon zijn zeer fijn.

Algemeen

Videokaart besteld, meteen de volgende dag in huis zoals op de website staat aangegeven.
Overzichtelijke website, duidelijk en scherpe prijzen.

Ik zou hier zo weer wat bestellen.

Verzending

Kwam ik een doos met genoeg opvulling erin. Niks op aan te merken.

Klantenservice

De eerste videokaart die ik had besteld maakte (te) veel lawaai.
Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice ... retour label ontvangen.

Deze heb ik teruggestuurd en binnen een paar dagen had ik mijn geld op de rekening.
Je wordt per mail duidelijk op de hoogte gehouden van de status. (pakket aangekomen, geld retour enz)

De andere videokaart die ik bij Alternate heb gekocht bevalt super.

Algemeen

Blijf op afstand van Alternate.
Ik heb daar een joystick gekocht, die na 4 maanden duidelijke zichtbare defect begon te tonen. Maar de klanten service doet er moeilijk over, om het vast te stellen dat het defect is.

Klantenservice

Blijf op afstand. Als je het toch wilt kopen, doe het ergens anders. Niet bij Alternate!!!

Ik ga proberen mijn verhaal in het kort vertellen.
Einde december 2017 heb ik Logitech X56 H.O.T.A.S gekocht, de blauwe editie. Logitech heeft mega veel problemen met deze joystick, kijk maar op forums, mensen zijn massaal ze aan het terug sturen.
Meest voorkomende problemen:
-Slijtage is heftig, vooral aan bedrading in de throttle. En as van de
joystick, op een gegeven moment begint die te kraken.
-Je moet hem continue her-calibreren na het opstarten van je PC.
-Al sluit je hem aan USB3.0, dan blijf je nog steeds ghosting problemen krijgen.

Ik had al problemen met ghosting en hercalibratie vanaf begin, na paar weken op forum zitten, heb ik ghosting gedeeltelijk kunnen oplossen/verminderen door losse powered-USB hub te kopen.
Hercalibratie was nog steeds irritant, maar vol te houden.
Want ik zet mijn PC maar 1-2 keer per week uit.

Mid-April begonnen alle heftige problemen zich voor doen.
Joytick begon te kraken bij subtiele bewegingen en meest irritante, de rechtere throttle begon vanauit zich zelf te bewegen.
Joystick heeft een schaal bij throttle 100% + 20% (afterburner)
Als ik linker en rechter motoren op 100% thrust zette en niet meer aanraakte, binnen 1-2 minuut stond rechtere motor al op 120% vermogen te draaien. Je kan super goed fysiek zien hoe de throttle beweegt.
Dat was me te veel.
Begin vorige week ben ik terug naar Alternate gegaan, om deze overpriced stuck plastic te ruilen.

Bij de balie was geconstateerd, dat inderdaad, de rechtere throttle beweegt vanuit zich zelf. Ik heb gevraagd naar een vervanging voor de grijze revisie, (die is exact hetzelfde als me blauwe, maar met wat aanpassingen aan de binnenkant om slijtage problemen te verhelpen).
Als antwoord heb ik gekregen, dat technische dienst moet ernaar gaan kijken. Ik zei, OK, kunnen ze het nu even doen, want het is maar 1 minuut ernaar kijken, je hoeft hem niet eens aan te sluiten om defect te zien. Waarop ze zeiden, NEE, ze moeten echt er naar gaan kijken, want het kan een "Feature" zijn (nou sorry, ik wil je graag zien in een auto rijden, waarin het is een "Feature" dat je auto op de snelweg van 5 naar 2 schakelt).
Uiteindelijk na heleboel discussies, heb ik besloten om toch te wachten.
Op me vraag hoe lang het zou duren, zeiden ze volgende week, maandag.
Het was maandag, dus ik ben ze even gaan bellen. En ze zeiden, van de week. Ik begon furieus te worden, van de week.. is wanneer?, begin of het einde? Weten we niet, u bent niet de enige in de rij, ja snap ik, maar je hoeft maar 1....1.. minuut er naar te kijken, zonder die hoefen aan te sluiten en het vast stellen dat het defect is!

Ik heb veel zaken bij Alternate gedaan, veel onderdelen gekocht en PC`s in elkaar gezet voor me vrienden.
Vroeger hadden ze een goede service, maar zo te zien, die bestaat niet meer. Er zijn betere web winkels met betere service, zoals Megekko. BLIJF OP AFSTAND van Alternate.

UPDATE:
Ben erheen gegaan, Alternate bood me 2 opties aan.
Ruilen voor de nieuwe hetzelfde of voor iets lager gaan en verschill terug krijgen.
Ik zei natuurlijk ruilen, omdat het exact hetzelfde product is, alleen nieuwe revisie, met verholpen slijtage problemen (Door Logitech erkent!!!), maar er is een probleem, het product is 30 euro duurder geworden. Ik vertelde over wat ik op de forums las over die joystick en ervaringen van mensen, dat Logitech tijdens het RMA, vraagt je niet eens de joystick terug te sturen(het is het niet waard genoeg blijkbaar) ze vragen je het video maken waar je hem kapot maakt en vervolgens sturen ze je het nieuwe revisie toe, zonder extra kosten.
Ik vroeg Alternate medewerker: "Jullie gaan hem toch RMA`en", Medewerker-"Ja", Ik: "Nou dan, jullie krijgen de nieuwe voor terug, zonder extra kosten".
Na het voorleggen van mijn verhaal, waren er wat telefoontjes gepleegd.
Maar het resultaat bleef hetzelfde, bijbetalen of voor iets lager gaan.
Toen had ik geen zin meer in om mijn energie te verspillen en jongen achter de balie lastig vallen, hij kon toch niks doen aan de besluit van de management die zich achter de muren schuilt. Ik zei nog tijdens het afreken: "En dit is mijn laatste 30 euro dat ik aan Alternate geef", -"Oh, ja", "Ja".
Alternate gaat veel geld mis lopen op zo`n manier.
Het is niet de Alternate die ik kende en ben al het woord aan het verspreiden tussen mijn PC buddies.
Voortaan ergens anders winkelen, keuze zat en mijn advies blijft hetzelfde:
BLIJF OP AFSTAND van Alternate!!

Hi 3DArtist,

Vervelend dat de serviceafhandeling niet is gegaan zoals je dat wenst. Kun je ons je retournummer sturen in een DM? Dan kijken we er graag nogmaals naar.

Algemeen

Vanwege de slechte mogelijkheid om de klantenservice te bereiken moet ik helaas een slechte beoordeling geven.

Verzending

Prima. Het kwam optijd aan.

Klantenservice

Het nummer wat op de site stond werkte niet. Ik moest op Google opzoeken wat het nummer van hun was.

Verder werd er alleen over het terugzenden van onderdelen gepraat toen ik mijn computeronderdelen niet aan de praat kreeg. "Helaas kan ik u alleen een retourformulier aanbieden" Ik wou eigenlijk hulp om de computer aan de praat te krijgen zonder het allemaal apart te moeten inpakken en terugsturen.

Beste TonyZh,

Wij zijn bereikbaar via (0)180 - 44 08 44 zoals ook vermeld staat op onze website. Wanneer de klacht een groot aantal oorzaken kan hebben, is het helaas niet mogelijk om telefonisch te "troubleshooten". Onze klantenservicemedewerkers zullen op dat moment besluiten om een retourformulier te sturen.

Algemeen

Half jaar geleden een Ducky keyboard gekocht bij Alternate maar de spatie balk reageerde niet goed meer na een aantal maanden en heb een RMA aangevraagd en dit is allemaal soepel en duidelijk verlopen. Aangezien ik hetzelfde keyboard graag wilde hebben maar niet in stock was heb ik netjes mijn geld terug-gekregen.

Klantenservice

Goed bereikbaar en een duidelijk antwoord op de gestelde vragen.

Algemeen

Bestelling op internet geplaatst en besloten af te halen. Deze zaak is hard achteruit gegaan.. De showroom was zo goed als leeg op een stapel ventilatoren en gaming chairs na.

Ondanks de hoge temperaturen momenteel en korting op bijvoorbeeld airconditioners was er geen airco te zien.

Medewerkers zijn bijzonder ongeďnteresseerd en lijken vooral somber te zijn. De beste man vroeg me om te betalen terwijl dit al online af was gerekend en ook zo op de bon stond. Vergane glorie, bestel voortaan wel ergens anders.

Algemeen

Veel producten in het assortiment (lijkt het) op een enigszins gedateerde website. Bedrijf bestaat al langere tijd, dat schept vertrouwen.

Verzending

Bestelling geplaatst van verschillende producten die allemaal leverbaar waren volgens de site en de volgende dag in huis zouden zijn. Aantal uur na bestelling een melding dat 2 van de producten niet meteen leverbaar waren omdat deze resp. 2 en 4 stuks besteld waren en resp. 1 en 3 op voorraad waren. Dat kan uiteraard gebeuren, maar wellicht is het dan handiger om op de site te vermelden dat een product "beperkt leverbaar" is, of het werkelijke aantal stuks.

Hierna meermaals gemailed nadat de genoemde (nieuwe) leverdatum niet gehaald werd. Wederom, dat kan gebeuren, maar meld me dan dat dit gebeurt, laat me er niet steeds zelf achteraan moeten rennen.

Na bijna 2 weken bleek dat een product niet maar leverbaar zou worden en werd me voor een nette prijs een alternatief geboden. Helaas werd ook dit alternatief niet op de genoemde levertijd aangeboden en ook hier moest ik er zelf weer achteraan.

Klantenservice

Communiceren niet wat er aan de hand is, zijn zuiver reactief. Dat is iets wat ik niet van een moderne klantenservice verwacht.

Algemeen

24-uurs levering mislukt, maar de afhandeling van de vraag of ik het extra geld dat ik daarvoor had betaald moest worden terug mocht sloeg echt alles.

Verzending

Ik had een "binnen 24 uur geleverd" bestelling geplaatst, wat ze niet is gelukt: De accesoires kwamen wel binnen 24 uur, echter de machines (twee besteld) niet.

Klantenservice

Alternate verklaarde dat de oorzaak was dat het uit een ander depot kwam en suggereerde in eerste instantie dat ik mazzel had niet twee keer de kosten te moeten betalen. Hierop wees ik ze erop dat ik niet kan ruiken dat iets uit meerdere depots komt en het bovendien ook niet mijn probleem zou mogen zijn: Biedt dan gewoon geen 24-uurslevering aan of verdubbel de kosten daarvoor. De intonatie en woordkeuze gaf me het gevoel alsof ze dachten dat ik gek was.

In eerste instantie weigerden ze de verzendkosten voor de 24-uurs levering terug te geven. In tweede instantie boden ze een tegoedbon aan. Pas na bekendmaking voornemen een klachtenprocedure via geschillencommissie thuiswinkel.org kwamen ze over de brug met de paar euro waar ik om vroeg.

Algemeen

Een heldere website met een ruim assortiment dat ook nog scherp geprijsd is. In combinatie met een goede en makkelijk telefonisch bereikbare klantenservice is Alternate een webwinkel waar ik graag mijn producten bestel.

Binnen 24 uur wordt je verzending goed verpakt thuis bezorgt

Klantenservice

Een makkelijk bereikbare Nederlandstalige klantenservice die je begeleid bij je aankoop als je er even niet uitkomt.

Algemeen

Waterfilters (per verpakking 3 filters) Laurastar strijksysteem gekocht. Produkt defect bij eerste gebruik. Op advies Alternate andere filter proberen uit verpakking. Zelfde probleem. Alternate geeft aan om bestelling retour te zenden. Na 2 weken telefoontje met melding dat het een gebruik product is. Logisch, was op advies van klantenservice Alternate om nieuwe filter te proberen. M.a.w. product wordt retour gezonden zonder aan te geven wat het probleem is. Alternate medewerker was niet voor rede vatbaar en zelfs onbeschoft. Wat een waardeloze organisatie.

Verzending

De verpakking van de filters beschadigd. Levering was niet op tijd

Klantenservice

Zeer slechte klachtenafhandeling. Klant wordt door Alternate eigenlijk voor idioot uitgemaakt.

Beste Wilste,

Vervelend dat je serviceafhandeling niet is gegaan zoals je dat wenst. Kun je ons je retournummer sturen in een DM? Dan kijken we graag nogmaals hiernaar.

Algemeen

Ze hebben een garantieproces goed opgelost voor mij. Mijn grafische kaart had wat problemen en gigabyte de fabrikant heeft niet bepaald veel gedaan om het recht te zetten. Alternate kwam met een oplossing daarna om me een alternatief grafische kaart aan te bieden voor in de plaats.

Verzending

Grafische kaart kwam de volgende dag binnen en heel goed verpakt.

Klantenservice

Ik had een probleem met mijn grafische kaart en uiteindelijk is het opgelost door Alternate. Bedankt Johan.

Beste Ultrainstinct,

Kun je ons de details van je serviceopdracht toesturen in een privébericht? Dan kijken we graag even naar wat er exact aan de hand is.

Algemeen

Overzichtelijke site. Goede en concurrerende prijzen. Snelle afhandeling van mijn bestelling. Track & Trace. Over het algemeen een geweldige webshop met een groot assortiment.

Snel verzonden en ontvangen

Algemeen

Tja, ik had de vorige reviews beter moeten bekijken, 1 werkdag levertijd.... is dus 5 dagen.. helaas door spoed moeten we elders een laptop kopen voor meer geld... en dat kom je pas te weten als je twee keer belt wanneer het product eens verzonden wordt. Bij de eerste keer bellen, was het nog dat het vandaag er zou zijn en dat we het konden afhalen. Ze zouden terugbellen, maar bij de tweede keer bellen kreeg ik pas te horen dat het eind volgende week zou worden.
Toevoeging: ik heb gebeld om de bestelling af te zeggen, is de laptop toch binnen en al verstuurd .... sorry administratiefoutje...

Klantenservice

Die weten niet wat er wanneer binnenkomt, dus blijft het gissen. Ze doen voor de rest hun best...

Beste ArnoudRD,

Vervelend dat de genoemde levertermijn indicatie niet correct bleek te zijn. Kun je ons enkele details sturen in een privébericht? Dan kijken we graag even naar een passende oplossing hierin.

1 2 3 ... 29

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg

Preferred supplier voor

Review toevoegen Meld foutieve informatie

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8