Alternate.nl

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen
Verzending: Score: 4

Algemeen

Duidelijke site met een snel bestelproces.

Om eerlijk te zijn heb ik deze review alleen aangemaakt vanwege de uitstekende klantenservice.

Klantenservice

In tijden niet zo snel en goed geholpen!

Er was geen keuzemenu of wachtijd en na het benoemen van het probleem. (video schedular internal error) had hij m'n bestlling er al bij gepakt (zonder dat ik m'n ordernummer hoefde te vertellen.

Binnen 3 minuten van bellen naar retourlabel. Ongelofelijk.

(zo ornder de indruk dat ik mijn eerste winkelreview ervoor aanmaak)

Verzending: Score: 4

Algemeen

Bij Alternate vind ik de PC-builder een fijne toevoeging. Je weet zeker dat wat je hebt uitgezocht bij elkaar past.
Hierna is het bestellen een fluitje van een cent en als het op voorraad is heb je het de volgende dag in huis.

Ik kan Alternate zeker aanbevelen bij familie en vrienden, het is een goede winkel!

Verzending

De zending is goed verpakt en werd met DHL bezorgt.

Heel erg bedankt voor de fantastische review, Ron๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘

Algemeen

Door schaarste al lang op zoek naar een throttle quadrant van Thrustmaster. Gelukkig is er 'een partijtje' gearriveerd bij Alternate, die de dag erna bezorgd kon worden (ipv dat je je op een wachtlijst zou hebben kunnen plaatsen en maar moet gissen wanneer het komt). Keurig de dag erna op de deurmat verschenen!

Verzending

Het beloofde de dag erna te zijn, en dat was het ook op het afgesproken tijdstip (DHL). Was ook in prima verpakking verpakt.

Heel erg bedankt voor de 5 sterren review ๐Ÿ˜€We hopen je snel terug te zien.

Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Twee keer besteld, doordat ASUS al een probleem had en daardoor Megekko ook. Twee keer voortreffelijk geholpen door Alternate. Ook twee keer aan de lijn gehad voor mijn laatste bestelling. De eerste keer weinig info dankzij ASUS Benelux. Helemaal blij met Alternate.

Verzending

Gewoon goed ingepakt en netjes de volgende dag afgeleverd. Twee keer. Niks mis mee.

Klantenservice

Lag deels aan ASUS, dus niet volledig aan te rekenen aan Alternate. Iets meer actie was misschien goed geweest (geen follow-up aangeboden). Maar nooit verkeerde informatie gekregen en altijd zeer behoorlijk behandeld geweest. (Zelf vroeger service desk-werk gedaan voor bedrijven als AT&T, PalmOne en Samsung, dus ik kan hier zeker blij mee zijn.) Geen probleem om Alternate aan te raden wat service betreft.

Beste,
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent!

Algemeen

Ik kocht reeds eerder bij Alternate en elke keer was ik geheel tevreden over de snelheid van levering en kwaliteit van het geleverde.

Verzending

in alle opzichten 100% tevredenheid van mijn kant.

Bedankt voor je mooie review! Ontzettend fijn om te horen dat je hier alleen maar prettige ervaringen opgedaan hebt. Wij hopen je in de toekomst dan ook terug te zien!

Algemeen

Bestelling makkelijk te plaatsen, overzichtelijke site.
De pc-builder is top. Derhalve makkelijk om producten samen te stellen.

Verzending

Het product is werkend opgeleverd. Prima verpakt.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2
Klantenservice: Score: 3

Algemeen

Klantenservice is opzich voldoende, mijn schijf van 6tb ultrastar heeft veel slechte sectoren na 5 maanden waardoor die terug moet. Ik kon geen vervanging op voorhand krijgen zodat ik mijn bestanden kon overzetten. Ze wisten nog niet welke schijf ik ter vervanging kon krijgen want de huidige was niet meer leverbaar. Nieuwe andere besteld op eigen kosten 6tb red pro maar was dead on arrival.

Verzending

De verzend verpakking van hardeschijven zitten in mooie foam doosje. Maar de moisture verpakking om de schijf heen was al met flink wat slijtage en deukjes. Verpakking om de schijf heen was dus al niet meer sealed. Hier was dus voor het inpakken al niet goed mee omgegaan.

Klantenservice

Ze hebben verschillende afdelingen vermoed ik, want als je de klantenservice iets vraagt hebben ze er geen antwoord op. Zoals een financiele tegemoetkoming van bijvoorbeeld de vervangen schijf die veel mindere specs heeft. Omdat een vergelijkebare schijf met zelfde specs veel duurder zijn dan toen ik hem destijds had gekocht.

Beste Rik,
Vriendelijk bedankt voor jouw eerlijke feedback. Erg jammer te moeten vernemen dat je onze service op deze manier ervaart. Zou je ons hier een e-mail voor willen sturen naar feedback@alternate.nl ?Wij willen het natuurlijk graag voor je oplossen!

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Prima website met duidelijke levertijden en product beschrijvingen. Ook een goede prijs i.c.m. een lopende actie.

Verzending

Netjes op tijd geleverd met track en trace.

Klantenservice

Helaas toont het product na een maand al een defect. De enige optie die aangeboden wordt is een garantie kwestie zonder uitzicht op hoe lang het gaat duren.

Bedankt voor je review! Wij hopen je in de toekomst dan ook terug te zien!

Verzending: Score: 1
Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Het plaatsen van de bestelling verliep goed, dinsdag besteld, een verjaardagscadeautje wat ik dat weekend nodig had.
Alleen is mijn bestelling nooit aangekomen.
Uiteindelijk op vrijdag contact gezocht, een aardige man gaf mij aan dat ik de bestelling opnieuw kon plaatsen, en dus ook opnieuw betalen, en dat deze dan dezelfde avond bezorgd zou worden.
Dus ik wilde de bestelling plaatsen, kon dit niet meer savonds bezorgd worden, heb ik weer gebeld.
Deze keer een dame aan de telefoon, die van klantvriendelijkheid nog niet vaak gehoord had.
Ze gaf me aan dat het 9.54 uur was, en de avondbezorging tot 10.00 uur kon.
Super zeg ik, dan heb ik dus nog 6 minuten, nee dat was op de computer al uitgeschakeld en dit ging ze ook niet meer veranderen.
Aangegeven dat mijn vorige bestelling zoek is geraakt en het om een verjaardags cadeautje gaat...het deed haar niets, en ze wilde ook niet handmatig mijn bestelling doorvoeren zodat het die avond nog bezorgd zou worden.
Ik kon de bestelling plaatsen en hopen dat het die zaterdag bezorgd zou worden.
Uiteindelijk heb ik mijn bestelling op de zaterdag idd bezorgd gekregen.
Maar mijn eerder bestelde pakketje is volgens dhl retour gestuurd naar de afzender omdat er een sticker fout zou zijn.
Dit pakketje is inmiddels al een week geleden bij alternate bezorgd, maar mijn geld heb ik nogsteeds niet terug.
Aan de telefoon wordt beloofd dat ze dat zo spoedig mogelijk doen, en op een mail wordt pas na dagen reageerd......als ik mijn geld terug heb, voor mij nooit geen alternate meer.
Prijzen zijn leuk, maar de service is echt super slecht

Verzending

Zie hierboven, 1e pakket wordt niet geleverd.
Tweede pakket wel, maar mijn geld heb ik nogsteeds niet terug

Klantenservice

De man aan de telefoon was aardig en dacht mee, de dame daarintegen kent geen klantvriendelijkheid

Algemeen

Netjes en snel geleverd en op de hoogte gehouden van de status van de bestelling. Service is prima!

Beste,
Bedankt voor je review. Wat fijn om te mogen lezen dat je zo tevreden bent over Alternate! ๐Ÿ‘

Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Alternate heeft een ruim assortiment aan computer gerelateerde artikelen, tegen een goede prijs. Altijd een goede service, ondanks het sluiten van de fysieke winkels.

Verzending

Levering zoals omschreven, direct de volgende dag ontvangen.

Klantenservice

Medewerkers zijn in staat om een goed advies te geven op specifieke vragen.

Beste,
Bedankt dat je Alternate met dit aantal sterren beoordeeld hebt. Wij hopen je in de toekomst nogmaals van dienst te mogen zijn!

Algemeen

Bestellen was makkelijk, en verzending op tijd. Precies zoals je verwacht! Geen omkijken naar! Super!

Klantenservice

Geen ervaring mee, was niet nodig.

Heel erg bedankt voor de fantastische review๐Ÿ˜Š๐Ÿ‘

Algemeen

Het was redelijk eenvoudig om de juiste videokaart voor de toepassing uit te kiezen. Volgende dag geleverd. Is voor een kleine zelfstandige heel belangrijk.

Verzending

Onderdeel was precies op tijd.

Klantenservice

Ik heb er geen gebruik van hoeven maken dan is de klantenservice altijd goed.

Beste Hans,
Bedankt voor je review en wat ontzettend fijn te mogen vernemen dat je tevreden bent over Alternate. Wij hopen je in de toekomst nogmaals terug te mogen zien!

Algemeen

De goederen zijn inderdaad op voorraad en worden ook dezelfde dag verzonden. Hier kunnen veel andere websites iets van keren!! Betrouwbaar en snel dus, hulde!

Zie boven

Klantenservice

Prettig en vakkundig geadviseerd. Niks mis mee.

Beste,
Bedankt voor je positieve review met mooie woorden. Wij hopen je snel terug te zien!

Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Ik had in december een 3080 Asus TUF besteld. Nu geannuleerd omdat het "niet meer wordt geproduceerd." Ja, prima.

Dat is niet waar, maar ik denk dat ze geen wachtrij wilden. Waarom wachten tot nu om te annuleren?

Helemaal niet behulpzaam.
Gebeld en waren niet aardig of begripvol.

Algemeen

Ik was altijd gewend om even langs te rijden, maar had al een tijdje niets meer nodig. Toch maar even een bestelling geplaatst: ze hadden wat ik hebben moest, en konden de volgende dag leveren.
Ging zonder problemen, en de volgende dag lag er keurig een doosje met een voeding en een koeler in de bus.

Bedankt voor je review. Wij waarderen dit enorm!

Algemeen

Na iets minder dan een jaar een pre order te hebben staan (Asus GeForce RTX 3080 ROG Strix Gaming OC 10G), betaald en al, wordt het product zomaar geannuleerd zonder enige tegemoetkoming of over een alternatief mee te denken.

Een kort mailtje en dat was het dan....
Wat een slechte service om totaal geen alternatief te bieden
Het zit hun niet in de naam om daar iets mee te doen....

Leon

Klantenservice: Score: 1

Algemeen

Een jaar geleden een RTX 3080 hier besteld. Zonder enig overleg wordt de order geannuleerd.

Klantenservice

De order werd geannuleerd zonder hiervoor alternatieven aan te bieden

Algemeen

Na meer dan een jaar een pre order te hebben staan, betaald en al, wordt het product zomaar geannuleerd zonder enige tegemoetkoming of over een alternatief mee te denken.

Algemeen

Ik gebruik al zo lang ik weet Alternate.nl voor alle onderdelen en randapparatuur voor mijn pc. Vanaf het begin af aan heb ik nooit wat te klagen gehad, het bestellen is zo simpel als dat het altijd was, de verzending word 9 van de 10 keer netjes de volgende dag geleverd en als ik iets retour wil sturen is dat geen probleem.

Een aantal maanden terug was mijn GPU kapot gegaan die buiten de winkel garantie viel maar wel binnen de fabrieks garantie, helaas wou de fabrikant hier toch niet aan mee werken maar kwam Alternate alsnog met de oplossing dat ik mijn defecte GPU kon inruilen voor een gloed nieuwe! TOP!

Vorige week opnieuw nieuwe producten besteld (AMD Ryzen 9 5900x en een Gigabyte AORUS B550 Master) en zoals verwacht waren ze de volgende dag al in huis, geweldige service allround.

Verzending

Letterlijk altijd als je voor 22:00 besteld heb je het product de volgende dag in huis. Nu ligt dat natuurlijk ook wel voor een groot deel in handen van de pakket bezorgers (DHL, DPD & PostNL)

Klantenservice

Snelle reactie via de mail en de telefoon, vriendelijk en zeer behulpzaam.

1 2 3 ... 116

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg