Alternate.nl

10.613 producten en 13.008 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen

Algemeen

De manier van een semi klacht afhelpen, en hoe ze je behandelen en zeker een vrouw met hoge toilet nood is rond uit associaal

Klantenservice

Tijdje geleden hier een kast gekocht een fractel design r6 waarbij twee schroevjes die mijnj zoon moest t verwijderen kapot zijn gedraaid, terwijl de andere 4 met dezelfde schroevendraaier perfect gingen...

geprobeerd schroefje uit te boren wat niet lukte. Oke niet geheel de bedoeling maar kon toch al niet anders...

Gebeld we konden langs komen en ze zouden er naar kijken. Verhaal verteld en ze gingen er naar kijken, personeel aan balie werd gebeld en de man maakte mijn verhaal af tegenover zijn collega als vaag, op een lacherige toon. nog geen 4 minuten later, kast terug ze konden er niks mee.

Misschien onze fout maar de manier waarop hij er mee omging en het lacherige on serieus genomen toontje beviel me niet. (en ja ik ben 50 en weet wel wat klantvriendelijkheid , en normen en waarden zijn )

MIjn vrouw moest hoognodig naar het toilet... heb je wel eens op oudere leeftijd en kon het niet ophouden...

Er was geen klantentoilet en ze mocht ook niet naar het personeels toilet...Een hele slechte zaak...

UIteindelijk dus maar buiten op het terrein geplast uit nood.....

Het afhaal gedeelte ziet er ook niet echt modern uit, wat outlet spul en speelgoed en andere prodcuten die ze verkopen... net of je in een hal staat die wat opgekalefaterd is...

Kortom ik kom er nooit meer, afgezien van de spullen maar een vrouw met hoge nood niet helpen is ronduit associaal en klant onvriendelijk.

Gelukkig zijn er nog wel zaken waarbij je wel terecht kan als er geen openbaar toilet in de buurt is. en dat zijn niet alleen computer zaken.

EDIT ;

naar aanleiding van de reactie hieronder....

Ik zei al dat het semi mijn schuld is van die twee schroevjes, in princiepe mogen die niet kapot gaan als de andere precies dezelfde wel normaal los gaan. Het gaat om de manier waarop er gereageerd werd met vaag verhaal van collega 1 aan de technische dienst door de telefoon en ook nog op een lachterige manier (ik stond in de buurt dus hoorde dat ) . Niet professioneel, absoluut niet

Wat ik kwalijker vindt is dat je een vrouw die hoognodig moet plassen niet helpt... erg klantonvriendelijk. Als het nu weer zou gebeuren zou ik tegen haar gezegd hebben dat ze het letterlijk in de zaak had mogen plassen van mij... Kennlijk gaat het personleel niet naar het toilet en een openbaar toilet zal je op een bedrijven terrein niet zo snel vinden denk ik.

Nee ik kom er nooit meer , zelfs niet voor een kabel van 2 euro bij wijze van spreken.

Ik mag hopen dat jullie failliet gaan, met service en klantvriendelijkheid kom je ver, maar dat is ver te zoeken bij jullie... van oorsprong duits bedrijf maar duitse degelijkheid en service ... weinig van te vinden.

Hi Gandalf68,

Zou je in een privé bericht je klantnummer of ordernummer kunnen doorgeven, dan kunnen wij kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Beste Gandalf68,

Wat vervelend dat uw vrouw geen gebruik mocht maken van onze toilet. Officieel hebben wij inderdaad geen klantentoilet. Voor kinderen en mensen op leeftijd maken wij hier normaal gesproken een uitzondering voor. In dit geval is ons beleid met betrekking tot het gebruik van de toilet, te streng gehanteerd door een medewerker van ons. Onze oprechte excuses voor deze enorm vervelende situatie, dit had zeker niet mogen gebeuren.

Algemeen

koeler, geheugen en ssd (in een leuke aanbieding) vlot geleverd, goed verpakt zoals het hoort. Scherpe prijzen!

Algemeen

Bestelling van een paar SSDs en een caddy ging 100% soepel, zoals je mag hopen.

Verzending: Score: 4

Algemeen

Op de overzichtelijke website met een scherpe prijsstelling gaat het bestellen eenvoudig. Bij de betaal optie zijn er verschillende mogelijkheden . Op rekening kopen is wel erg omslachtig

Verzending

Verpakt in stevige doos met voldoende opvul materiaal waardoor alles netjes aan komt

Algemeen

Al jaren klant bij alternate geweest, bijna 5-6K aan pc onderdelen gekocht bij hun.
Ik heb hobby's in computer dus besteed er veel geld aan.(dit altijd bij Alternate)
Nadat ik mijn videokaart terug stuurde hoorde ik dat ik teveel retourde.
Hierna geblokkeerd als klant.
Meerdere keren een normaal gesprek proberen te voeren hierover maar arrogantie straalt er bij hun vanaf. Ze willen niet in gesprek gaan
De reden zou zijn dat ik teveel retourde, ik ben lichamelijk(door ziekte) niet in staat om naar een winkel te gaan. Ik bestelde regelmatig headsets(slecht gehoor) of muizen om te kijken hoe producten aanvoelde en teste ze. Dat is toch het hele punt van online shopping?

Klantenservice

Nadat ik mijn videokaart terug stuurde hoorde ik dat ik teveel retourde.
Hierna geblokkeerd als klant.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Hier laatst een stel rgb ledfans gekocht, thuisgekomen bleek er 1 van de 3 fans niet te draaien maar de led verlichting deed het wel, op zich geen groot probleem kan een keer gebeuren dat er een product defect in de doos zit.
Dus maar een ticket aangemaakt en teruggestuurd, maar hier begon het probleem, kreeg een dag later een mail dat er geen defect aangetroffen was en dat alles teruggestuurd zou worden (kosteloos wat dan wel weer netjes is), aangezien dit mij nogal sterk leek heb nl thuis (samen met een vriend die dit voor zijn werk doet) alles meerdere malen gecontroleerd, en alle mogelijke dingen geprobeerd, dus maar even de klantenservice gebeld, werd vriendelijk te woord gestaan maar na verzekering dat ze het echt wel deden (en de opmerking dat ik dan waarschijnlijk de stekkers niet goed aangesloten zou hebben, wat niet mogelijk is en een beetje raar om te zeggen maar goed) alles teruggekregen, doosje was met veel tape weer in elkaar gezet en de inhoud er erg lomp ingepropt, stekkers weer aangesloten en zelfde probleem weer.
Alles teruggestuurd met de melding dat ik mijn geld terug wou (wat binnen een week weer op mijn rekening stond, wel weer netjes), bij een andere winkel dezelfde fans gekocht die het wel meteen zonder problemen deden
Dus of hun technische dienst heeft de fans alleen uit de doos gehaald om ze vervolgens weer zonder enige vorm van subtiliteit terug te proppen en gezegd dat alles het gewoon deed, of ze hebben zowel via de mail en aan te telefoon keihard staan liegen, ik weet eerijk gezegd niet wat ik erger vind

Klantenservice

Voor meer uitleg zie de opmerking in de algemene beordeling

Verzending: Score: 1

Algemeen

Normaliter schrijf ik geen reviews, maar ik maak nu graag een uitzondering:

Ik had een Samsung LC27HG70 besteld bij Alternate. Helaas zag ik gelijk bij ontvangst dat er iets niet in de haak was. De hoeveelheid tape om de doos maakte mij argwanend. Deze argwaan was terecht want toen ik doos openmaakte en zag ik dat dit geen nieuwe monitor betrof. Het scherm zat verkeerd om en alles zat schots en scheef in de doos. Duidelijk een gebruikt product, terwijl ik toch echt voor een nieuwe had betaald. Dus ik heb dat ding retour gestuurd.

Aan Alternate: Vertrouwen komt te voet maar gaat te paard.

Verzending

Tweedehands, slecht verpakt en een dag te laat geleverd. Dat laatste is voor mij minder interessant.

Klantenservice

Ik was in verkeerde veronderstelling dat het scherm ook niet aan wilde. Dit had ik Alternate gemeld en dat ging men testen (wat mij geen biet kan schelen). Ik kreeg een testrapportje opgestuurd via de email dat de monitor werkt.

Maar daar gaat het hier niet om!

Algemeen

Zodra je aanspraak wil maken op je terechte garantie van een ondeugdelijk product, dan zullen ze er alles aan doen om hier onderuit te komen. KOOP HIER NIETS!

Klantenservice

Voeding van Chieftec gekocht, Proton 1000watt, specs zegt >85% efficiency, ik had een machine draaien die 670watt trok (67%), zou makkelijk moeten kunnen toch? Helaas brandde het ding door. Mijn hele huis stonk.
In de specs staat ook: Stroomspanningbeveiliging: Kortsluiting, Overbelasting, Oververhitting, Spanningsbeveiliging
Nou, dat werkte dus niet, wat mij zegt dat het dus een ondeugdelijk product is. Volgens AlterNEEte is het "user abuse" dat die SATA poorten op de voeding zijn doorgebrand. Chieftec verwijst me weer naar AlterNEEte en zo kan ik fluiten naar een andere (nieuwe) voeding of m'n geld. Voeding heeft het 4 maanden volgehouden ongeveer. Fabrieksgarantie 2 jaar carry in. Bedoelen ze soms 2 minuten?
Mijn geld krijg ik ook niet terug van ze. Dus voor mij NOOIT en NOOIT meer AlterNEEte en ook geen Chieftec. Wat een rommel.

Een vriend van mij had een probleem met een 1000watt Cooler Master voeding, zonder horten en stoten kreeg hij van Cooler Master een complete nieuwe voeding thuisgestuurd. Dat heet nou SERVICE.

Algemeen

Ik ben van mening dat dit bedrijf niet klantvriendelijk is en heel slecht om gaan met problemen die klanten ondervinden.
Heb je na 7 jaar wachten en sparen eindelijk geld om een nieuwe gaming computer te kopen. Je zoekt een mooie uit bij Alternate.nl en krijgt alles netjes binnen. Je start de computer op en hij werkt goed voor 1 dag. De volgende dag gaat de computer na een keer opnieuw opstarten niet meer aan. Moederbord stuk. Bel je de klantenservice en willen ze het moederboard gaan terug sturen naar de fabrikant om te repareren en moet je meer dan 2 weken wachten totdat je weer een werkende computer hebt. HET IS EEN DAG OUT!!!! Repareren??? Ik heb de prijs betaald voor een nieuw moederboard! niet voor een refurbished gebruikt moederboard!!! Een fatsoenlijk bedrijf niet eens aarzelen om je direct een nieuw exemplaar toe te sturen, maar nee ze houden voet bij stug. Uiteindelijk naar de showroom gereden en na veel moeilijk doen mijzelf te moeten hebben beroepen op het recht om binnen 14 dagen van je koop af te zien konden ze er niet meer onderuit om het moederboard in te nemen en mij mijn geld terug te geven waarbij ik direct hetzelfde moederboard heb gekocht. Toch nog na veel pijn en moeite op dag 3 na aankoop een werkende computer. Nu na een paar maanden gaat weer het moederboard stuk na opnieuw opstarten. Weer dezelfde fout lampjes en weer geen computer meer. Weer de klantenservice gebeld en het verhaal uitgelegd dat dit al het tweede nieuwe moederboard is wat hetzelfde probleem heeft en ik absoluut geen vertrouwen meer in dit merk en type moederboard heb.
Nu kwam de klantenservice met het verhaal dat ik het moederboard terug moest sturen en dat ze zouden kijken om het moederboard om te ruilen voor een ander merk gelijkwaardig moederboard. Dit gedaan en na een week wachten komen ze terug met het verhaal dat ze het moederboard eerst terug gaan sturen naar de fabricant en als de fabrikant toe gaat geven dat het een fout was in hun product en de fabrikant het product vergoed naar Alternate toe dat ze het dan pas gaan omruilen voor een ander merk moederboard. En als de fabrikant niet toegeeft dat het een fout in hun product is krijg ik het zelfde moederboard gerepareerd terug. ZIT IK NA EEN PAAR MAANDEN WEER MET ZELFDE PROBLEEM EN WEER WEKEN ZONDER COMPUTER!!!! volgende keer maar naar een ander bedrijf gaan met ons geld want dit bedrijf wil wel de lusten hebben maar niet de lasten ten kosten van ons de klant. Klant is geen koning hier!

Klantenservice

Zie klacht toelichting. Zeer zeer zeer slecht en ook nog liegen en niets oplossen

Algemeen

Op 04-10-18 de JBL soundbar 2.0 besteld bij Alternate. Ik bestel hier al jaren lang en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Als levertijd voor het product stond er 1-4 werkdagen aangegeven. Na een week niets vernomen te hebben heb ik zelf een mail verstuurd naar Alternate hoe het met de levertijd stond. Netjes antwoord gekregen dat de soundbox uiterlijk 15-10-18 binnen verwacht werd. Enigszins raar dat er blijkbaar allang bekend was dat dit product dan pas op voorraad was maar ik besloot er op te wachten.

Maandag 15-10 krijg ik een mail van Alternate dat de levering niet is gelukt en dat ze de speaker pas medio December (!?) binnen verwachten, of ik daar op wil wachten..

Er een klacht van gemaakt, de enige respons van Alternate is dat ik of tot december kan wachten of mijn geld terug kan krijgen.

Alternate is een prima bedrijf zolang alles op voorraad is, maar zodra je met de klantenservice te maken krijgt wordt het een ander verhaal. Voor mij in ieder geval voortaan eerst naar alternatieven kijken alvorens ik ooit nog iets bestel bij Alternate.

Klantenservice

De klantenservice van Alternate is wat mij betreft in de benadering netjes maar als het op oplossingen aankomt ondermaats en niet klantvriendelijk.

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ze hebben een zeer ruim aanbod met goede prijzen. Duidelijke communicatie als je iets besteld en het komt tot nu toe altijd binnen zoals afgesproken. Wat ik nog steeds vreemd vindt is dat je bijna altijd verzendkosten moet betalen. Voor kleine zaken kan ik dat snappen maar als je voor soms honderden euro's besteld moet je dit nog steeds. En dat vindt ik eigenlijk niet meer van deze tijd. Ook het extra bijbetalen voor bijvoorbeeld PayPal zou eigenlijk gewoon in de prijs in moeten zitten. Voor de rest een aanrader qua webshop.

Verzending

Zoals ik al aangeef in mijn algemene stukje. Ik zou graag zien dat boven een bepaald bedrag (zeg 50,- of 75,- euro wat heel gebruikelijk is) je geen verzendkosten meer hoeft te betalen. Ik bestelde gisteren voor 165,- euro een spullen en dan komt er nog 4,95 bij. Vele andere webshops hebben een drempel of is altijd gratis. Daar zouden ze in mijn ogen wat mee moeten.

Algemeen

Enkele onderdelen voor een nieuwe PC besteld. Netjes de zelfde dag verzonden en de volgende dag geleverd. Ook de twee codes die ik er bij zou krijgen voor gratis games + ticket voor Tweakers gaming live de volgende dag via de mail ontvangen. Gewoon een goede bestelling waar Alternate heeft gedaan wat verwacht mocht worden,.

Algemeen: Score: 2
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Op 15 Juli 2017 heb ik bij Alternate te Ridderkerk een ASUS GX501 "Zephyrus" gekocht; een beest van een laptop van ruim 3300 euro. (255920060)

Ronde 1.

Deze machine is op 31 Januari retour gegaan (441339) naar het filiaal omdat de batterij in de machine flink was gaan opzwellen, tot het punt waar ik de laptop niet meer durfde te gebruiken.

De machine is na een maandje RMA-vakantie terug gekomen met een nieuwe batterij en een nieuw toetsenbord module. Tevens kreeg ik van Alternate een leentoestel mee van redelijke specs in vergelijking met mijn eigen machine. Deze netjes bij ophalen overgedragen, en alles was goed.

Ronde 2.

Op 6 okt. J.L ben ik wederom naar Ridderkerk gereisd om de machine terug te brengen; de batterij is namelijk weer opgezwollen en het toetsenbord staat nu zo bol dat de toetsen tegen het LCD paneel aan duwen en de F2 en F3 toetsen verzonken door deze bolling, dat ze volledig 'glad' staan met het aluminium frame.

Ik word geholpen door een trainee. Aan hem laat ik weten dat ik graag een leentoestel mee wil; dit was namelijk de vorige keer geen probleem, en ook aan de telefoon (alvorens ik de machine weer ben gaan brengen) werd mij gemeld dat het geen probleem zou zijn een degelijke machine mee te krijgen. (Retour#: 461816)

De machine die mij werd aangeboden was een oude Toshiba laptop die geupgraded was van Windows 8.1 - Normaliter herinstalleer ik -altijd- het OS dat op de machine staat, zelfs als de winkel dat zelf ook al gedaan heeft. In dit geval was dat niet mogelijk; herinstalleren zou het systeem permanent locken aan 8.1 dus heb ik de machine terug gegeven en vriendelijk gevraagd een manager te spreken.

Na 10 minuten wachten werd ik aan de balie geroepen, een vriendelijk ogende man steekt zijn hand uit en stelt zich netjes voor; hij neemt samen met mij de situatie door, en laat mij op zijn eigen terminal twee laptops zien die 'eventueel als leenlaptop geprovisioneerd kunnen worden' - Het gaat om twee laptops met soortgelijke specs; een ervan heeft een GTX1050 en 7700HQ aan boord; dit maakt hem geschikt voor mijn werk, dus ik ga er mee akkoord. Ik zie hem hier voor een ticket aanmaken en insturen, dat hij onder zijn eigen (personeelsnummer) aan zichzelf assigned. De machine zal waarschijnlijk de Maandag al klaar zijn voor verzending naar mijn thuisadres.

Dit ticket stuurt hij rond de klok van 12:00 in vanaf de meest linkerbalie in de winkel. Ik stuur om die tijd, terwijl ik sta te wachten op hem en meekijk op zijn scherm, namelijk een voicebericht naar een kennis met een statusupdate.

Prima, een paar dagen zonder is minder erg dan een maand zonder, dus ga ik hier mee akkoord.

Toen ik op Donderdag, 11 oktober naar de klantenservice belde om polshoogte op te nemen, vertelde deze mij dat de desbetreffende persoon (naar mijn weten dus een manager) niet aanwezig was, en dat ze er voor zouden zorgen dat ik op 12 oktober voor het middaguur een belletje terug zou krijgen met opheldering over waarom er een vertraging zou zijn.

Op 12 oktober rond 15:45 krijg ik uiteindelijk een belletje terug. De situatie wordt netjes met mij doorgenomen, totdat we op het puntje 'leenlaptop' uitkomen. De man aan de telefoon beaamd dat ze mij een oudere Toshiba hadden aangeboden en dat ik deze direct in de winkel weer teruggegeven heb en dat -dat- allemaal in orde was.

Hij wist echter niets van de leenlaptop met degelijke specs die klaargemaakt zou worden, en toen ik hem vertelde dat het direct van een (naar mijn weten) manager kwam, mocht ik even in de wacht.

Het antwoord was duidelijk: Op Zaterdag werken er geen managers, de persoon die mijn hand geschud heeft, mijn case in behandeling heeft genomen, en mij een tijdelijke vervanger zou regelen, is helemaal geen manager, maar een unit-of-teamleider - De persoon aan de telefoon heeft een vermoeden te weten om welke persoon het hier gaat. Nota bene had deze heer totaal geen bevoegdheid om zaken zoals een leenlaptop te regelen, dus is er glashard in mijn gezicht gelogen en ben ik aan het lijntje gehouden.

Natuurlijk zou ik dan contact op mogen nemen om een klacht in te dienen, en wenst men mij een prettige middag alvorens de hoorn op de haak gaat.

Noot: Toen ik bij de balie stond is er in geschrifte bevestigd dat, mocht de laptop een derde maal voor het zelfde probleem RMA moeten, dat ik mijn aankoopbedrag zou terug krijgen, omdat dat wettelijk gezien blijkbaar mijn recht is om op dat moment de koop te ontbinden. (±10:30)

Ik overweeg nu de mogelijkheid om deze aankoop -nu- te laten ontbinden; niet alleen omdat deze hele rompslomp met de machine zich voordoet, maar omdat ik geen vertrouwen meer heb in het handelen van Alternate. Een vergissing is menselijk, je voordoen als een manager, een klant paaien en voorliegen, en vervolgens afgescheept worden zonder excuses, daar trek ik de lijn.

N.B: Alle telefoongesprekken die ik met Alternate heb gehad, waren automatisch door mijn telefoon opgenomen en kunnen beschikbaar worden gesteld; tevens heb ik alle correspondentie van Alternate bewaard, en alle tickets e.d ook.

Het enige waar ik geen bewijs van heb, is het insturen van de ticket door de 'nepmanager' alhoewel ik wel tijdcodes had waarin bepaalde dingen gebeurd zijn omdat ik met een kennis in contact was en voiceberichten aan het sturen was terwijl ik korte periodes mocht wachten.

Alternate kan met deze data goed uitvogelen wat er gebeurd is, en hier een goed einde aan breien.

Eigenlijk wil ik gewoon m'n geld terug, en het ergens anders spenderen.
Na meermaals van Almere met het OV naar Ridderkerk te reizen omdat:

1: Ik liever een laptop van 3300 euro niet per postpakket verstuur.
2: Graag door een persoon fysiek te woord gestaan wordt ipv telefoon / web.

en vervolgens deze behandeling te krijgen, ben ik ten einde mijn geduld met dit bedrijf.

[EDIT] Vandaag, 15 oktober, krijg ik een belletje van Alternate omdat ze deze review gevonden hebben. Er wordt een Asus VivoBook Pro leenlaptop mijn kant uit gestuurd en er is excuses aangeboden voor de loop van zaken.

De manager die niet een manager was, blijkt gewoon juist te hebben gehandeld. Hij is wel degelijk bevoegd om dergelijke zaken ten uitvoering te brengen.

[EDIT2] 29e de machine weer opgehaald. De ' manager ' was er ook, blijkt dus gewoon goed gehandeld te hebben en daar juist absoluut ook de bevoegdheid tot te hebben. Raar verhaal van die persoon aan de telefoon dan, dus.

Nouja, we gaan zien hoe het verder loopt

Klantenservice

Het is een understatement om te zeggen dat ik van de klantenservice niet te spreken ben; Mijn klacht werd niet serieus genomen, en er is ook geen oplossing aangeboden; het kwam er letterlijk op neer dat ik pech had (ook deze statement was opgenomen) en dat ik online maar een klacht moest inschieten.

Hi Vixus,

Wat een vervelende situatie zo alles bij elkaar.
We hebben telefonisch contact met elkaar gehad en hebben je alsnog een passende oplossing aangeboden.

Excuses voor het ongemak!

Algemeen: Score: 4
Verzending: Score: 3

Algemeen

Laptop besteld, direct afgehandeld en betaald. Helaas is de service en informatie bij retourzending zeer matig

Levering op tijd

Klantenservice

Laptop die geleverd is had een defect scherm, zelfde dag geretourneerd. Volgende dag ontvangst bevestigd via mail. 4 dagen later om de status gevraagd omdat ik niks hoorde, zou klaar liggen voor behandeling, nog steeds geen informatie ontvangen over de afhandeling.

Het lijkt er op dat de service afdeling een bijzaak is. Je zou verwachten dat binnen een paar dagen wel vastgesteld zou kunnen worden of de RMA terecht is en dan een afhandelingstermijn afgeven.

Algemeen: Score: 2
Verzending: Score: 2

Algemeen

Alternate was de enige winkel die het product wat ik zocht op voorraad had, dus toch maar eens geprobeerd. Een andere winkel had het product voor dezelfde prijs, maar goedkopere verzendkosten. Dit is vaker de reden geweest dat ik afgehaakt ben voor een koop op alternate, maar deze keer hadden ze geluk dat het elders op was.
Kon na het maken van een account niet onmiddellijk mijn orderstatus inzien, moest wachten tot mijn klantnummer aan mijn account gekoppeld was. Dit heb ik nog nooit gezien.

Verzending

¤4,95 verzendkosten is duur vergeleken met andere winkels, die vaak op zijn minst gratis boven x bedrag aanbieden.

Daarboven op was er geen handtekening nodig voor ontvangst, wat je toch wel mag verwachten als je zoveel betaald.

Klantenservice: Score: 5

Algemeen

Goede (zakelijke) klantenservice, locatie goed te bereiken en niet te lang wachten bij ophalen.

Klantenservice

In eerste instantie had ik gekozen voor leveren. Maar omdat ik in de buurt was wilde ik hem toch ophalen. Dit was geen probleem en na een half uurtje stond mijn pakket klaar. top!

Algemeen

Scherpe prijs, goede verzending met heldere verzendkosten. Prettige ervaring opgedaan met deze bestelling.De producten zijn goed verpakt (harde schrijven en een NAS)

Verzending

Harde schijven waren goed ingepakt in bubble plastic.

Algemeen

Bijna twee weken geleden een bestelling gedaan bij Alternate.
De bestelling zou de volgende werkdag geleverd worden, deze is echter tot heden nog steeds niet geleverd.
Na contact met Alternate wordt gesuggereerd dat de goederen wel geleverd zijn en dat zij niks meer voor mij kunnen doen.
Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord en ben ik hier verder op ingegaan, vanaf dat moment geen enkele reactie meer ontvangen en negeren ze mij nu volledig.

Alternate neemt geen verantwoordelijkheid voor haar eigen fouten en laat de klant in de steek.
Ik zou het niet aanraden om een bestelling te plaatsen bij Alternate, zowel kies dan voor achteraf betalen, creditcard of Paypal als betaalmethode.

Edit: Ook na contact met het socialmedia account van Alternate kunnen ze niks voor mij doen.
Hierna ook verder geen contact meer kunnen krijgen met Alternate, ik heb er dus maar voor gekozen om de koopovereenkomst te ontbinden.
Als het kon had ik Alternate 0 sterren gegeven, dit is werkelijk waar waardeloos.

Klantenservice

Klantenservice is wel netjes in taalgebruik, maar daar houd het dan wel zo'n beetje op.
Het is echt om te huilen, niet meedenkend en zijn bereid je gewoon volledig te negeren.
Voeren een bedrijfsstrategie uit waarbij je als klant uiteindelijk de dupe van bent.

Hi JohanNL,

Wat vervelend dat je order niet geleverd is. Kun je ons je orderdetails sturen in een DM? Dan kijken we het graag voor je na.

Algemeen

Was gemakkelijk om de bestelling te plaatsen, prijzen waren volledig en goed getoond. Makkelijk via iDeal betaald.
Ook prettig dat ik als gast kon bestellen en geen account hoefde aan te maken.

(De doos van het moederbord was niet geseald, en de opening was ook niet afgeplakt. Weet niet of dit gebruikelijk is.)

Verzending

Product voor 22.00 uur besteld en kon het de volgende dag bij PostNL afhaalpunt afhalen. Product goed en stevig verpakt.

Algemeen

Nieuwe linksys router gekocht, miste plastic verpakking en blijkt al config op te staan. Tweedehands producten worden dus als nieuw verkocht. Waardeloos.

Hi T.login,

Uiteraard is het niet de bedoeling dat dit gebeurt.
Kun je ons details sturen over je order?

1 2 3 ... 32

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg