Alternate.nl

12.275 producten en 14.774 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen

Algemeen

Ik bestel al jaren zonder enige problemen bij Alternate, altijd de juiste producten binnen de vermeldde bezorgtijd en altijd goed verpakt.

De laatste keer kreeg ik een pakket met vervoerschade. Met de klantenservice gebeld die direct bereikbaar was en snel met een keurige oplossing is gekomen. Kort om: Wat mij betreft is Alternate is een betrouwbare webshop die goed voor haar klanten zorgt.

Verzending

De laatste keer was er vervoerschade (door postnl) maar spullen zijn altijd goed verpakt en op tijd bezorgt.

Algemeen

Blij om te zien dat er mensen zijn die nog tevreden zijn met Alternate. Ik ben zelf 15 jaar grote fan geweest van dit winkeltje maar ik heb gemerkt dat Alternate afgelopen 5 jaar zeer en zeer slecht is geworden. Hiermee wil ik dan ook aangeven dat ik nooit meer hier iets zal kopen, ik betaal liever 50 euro meer om ergens anders mijn spullen te halen dan bij Alternate.

Verzending

Verzend kosten belachelijk hoog en als je terug stuurt moet je zelf weer kosten maken, niet van deze tijd.

Klantenservice

Klantenservice is meest waardeloze en sluwe klantenservice die er bestaat. Ze laten je rustig paar uur wachten tot je akkoord gaat met elk "oplossing" die ze bieden.
Ik heb hier een voeding terug gebracht die uit de doos al kennelijk beschadigd (zeer kleine kras, met blote oog niet te zien) was. Maar ik wilde een zwaardere voeding omdat die niet voldeed aan de eisen. Nou oplossing was om 20% van nieuwwaarde af te halen dus van 100 eu die ik betaald had, zou ik 80 eu terug krijgen. Uiteraard ben ik hier mee niet akkoord gegaan, ik heb dit product nooit gebruikt en zo binnen gekregen, los van dat ik niet eens wist dat het "beschadigd" was. Puntje bij paaltje zijn we akkoord gegaan met 10% procent omdat ik al 3 uur verder was. Moraal van het verhaal misschien goedkoop hier maar met verzendkosten en eventuele retour gezeik ben je altijd duurder uit hier.

Hi, Heszar.

Wat vervelend om te vernemen dat jouw recente ervaring niet is geweest wat het had mogen zijn. Zou je ons een PB willen sturen met daarin je bestelgegevens? We lopen graag nog na wat wij voor je kunnen betekenen.

Algemeen

Bij ALTERNATE is alles prima totdat je op een probleem struikel en wat moet retourneren.

Klantenservice

ALTERNATE heeft mij van een kapot product voorzien. Kan gebeuren, begrijp ik. Direct op dezelfde dag contact gezocht met klantenservice, krijg ik te horen dat zij het product niet terug willen, omdat ik plots een zakelijke klant zou zijn geworden (wat gek dat ik daar helemaal niets van wist) en de Nederlandse consumentenwetgeving daarom niet geldt. Vervolgens contact gezocht met de fabrikant die mij netjes verder heeft geholpen. Bij ALTERNATE is alles prima totdat je op een probleem struikel. Dat is de laatste keer bestellen bij dit bedrijf. Wat een onprofessionele boel!

Hi, DanielZhang.

Dit lijkt mij een vervelende situatie. Zou jij ons een pb met je bestelgegevens willen sturen? We kijken graag nog even met je mee om te zien wat we voor je kunnen betekenen.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ik bestel zelf regelmatig bij Alternate en ik heb gelukkig nog geen echte problemen ondervonden.

Verzending

Ik bestel regelmatig bij Alternate en de verwerking en verzending is in de meeste gevallen uitstekend. Het is een enkele keer voorgekomen dat ze de levertijd niet nakwamen maar dat kan overal gebeuren. Verzending is altijd goed verpakt. Ook HDD's komen keurig verpakt aan.

Klantenservice

Ik heb "afkloppen" nog nooit iets hoeven terug te sturen naar Alternate dus ik weet niet hoe de klantenservice omgaat met retouren.

Wel is het personeel altijd vriendelijk als ik een product kom afhalen maar is de wachttijd voor mij persoonlijk soms iets te lang. (als het wat drukker is).

Algemeen

Prima assortiment, scherpe prijs voor een GTX 1060 die ik wilde (Inno3D versie). Rond 2100 besteld, vandaag ontvangen.

Verzending

Stevig verpakt, met luchtkussens en bubble wrap.

Algemeen

Slechte afhandeling, misleidend. Erg lang moeten wachten. Onvriendelijke balie medewerker, wilde niet meedenken. Product slecht

Verzending

Op aanraden van Alternate mijn zoon zijn comp. bij hun gebracht na twee keer een niet werkende cooler via Alternate te hebben gekocht. De rest van de zelf samengestelde comp bij andere webshops. Afgesproken dat als t aan de cooler ligt ik geen kosten hoef te betalen. Het valt dan in de garantie. Na drie weken te hebben gewacht, bleek de cooler kapot. Dus garantie. Nee moet ik 30 euro onderzoekskosten betalen en 30 euro reparatie kosten. Hoe dan??? Gepraat als brugman bij Alternate maar
werken totaal niet mee. Ben zo boos. Had de onderzoekskosten nog willen betalen maar die reparatie kosten begrijp ik echt niet.

Klantenservice

Zo jammer dat de baliemedewerker niet luisterde en steeds t zelfde riedeltje bleef op noemen.

Hi Dianac,

Zou je ons in een privé bericht kunnen voorzien van je klantnummer of ordernummer alsmede een volledige uitleg wat er precies is voorgevallen? Wij zullen uiteraard met je meedenken wat we voor je kunnen betekenen en op welke punten wij ons kunnen verbeteren.

Algemeen

Tijdens de kerstvakantie heb ik hier een NAS DS918+ en 2x HD 3TB WD red besteld. Deze waren op voorraad en ze waren de goedkoopste ik kon vinden in de pricewatch van Tweakers.
Duidelijke website waardoor de bestelling, verzending en en het product allemaal binnen 24 uur in mijn bezit was.

Verzending

Goede verpakking, grote doos als omverpakking en de apperatuur inbed in bubbeltjespalstic. Zag er stevig uit en de NAs + hd's voldoen 100% aan de verwachtingen. De beloofde verzending van 'volgende dag in huis' werd in dit geval ook weer waargemaakt en dat tijdens de drukke kerstperiode via PostNL. Dat tegen 4,95 verzendkosten.

Algemeen

Tijdens de kerstvakantie heb ik hier een nieuw toetsenbord besteld (Corsair K68 RGB). Ze hadden dit toetsenbord op voorraad en ze waren de goedkoopste leverancier die ik kon vinden in de pricewatch van Tweakers.
Heldere website waardoor de bestelling, verzending en en het product allemaal binnen 24 uur in mijn bezit was.

Verzending

Goede verpakking rondom het toetsenbord (doos om de verpakking heen). Zag er stevig uit en het toetsenbord voldoet 100% aan de verwachtingen.
De beloofde verzending van 'volgende dag in huis' werd in dit geval ook weer waargemaakt en dat tijdens de drukke kerstperiode (ook petje af naar PostNL!)
Daarnaast werden er geen verzendkosten in rekening gebracht, top!

Algemeen

Headset gekocht bij Alternate. Bleek 1 van de oorschelpen te piepen bij het draaien (liep aan?). Contac t via facebook gehad en na het doorgeven van mijn gegevens kreeg ik pardoes een retour formulier (ingevuld en wel) in mijn mailbox. Uitgeprint, opgeplakt en opgestuurd. Slechts 2 dagen later (vlak voor kerst!) had ik een geheel nieuwe headset op de deurmat en ik heb géén verzendingskosten hoeven betalen. Wat een top service van Alternate!

Verzending

Goed verpakt. Gratis retourverzending gekregen.

Klantenservice

Super snel geholpen via Facebook.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Foute informatie op de productpagina (bestelling was niet compleet) en er werd voor mij geen moeite gedaan om dit te corrigeren.

Verzending

Bestelling werd afgeleverd op beloofde datum.

Klantenservice

Product was niet compleet a.d.h.v. de informatie welke op de productpagina stond. Ik heb hierover gemaild en werd teruggebeld, er werd aangegeven dat ze verder niets voor mij konden betekenen.

Hi Flapperbol,

Wij ontvangen graag je ordernummer of klantnummer in een privé bericht. Wij kijken graag met je mee wat er precies aan de hand is.

Verzending: Score: 4
Klantenservice: Score: 4

Algemeen

Ho ordinato su questo sito un Asus ROG CROSSHAIR VII HERO WI-FI per il mio compagno, lui è appassionato di compiuter e realizzarne uno era un sogno, così gli ho regalato la prima cosa per iniziare il pregetto ed è stato veramente soddisfatto.

Verzending

La spedizione è stata precisa e veloce.

Klantenservice

Mi sono trovata molto bene, è tutto molto dettagliato e molto utile.

Verzending: Score: 0

Algemeen

extreem slechte klantenondersteuning, kan de GPU niet binnen de garantie afhandelen of mijn probleem naar de fabrikant laten escaleren

Hi mheder,

Zou je ons in een privé bericht kunnen uitleggen waar je tegenaan loopt? Wij ontvangen dan graag je klantnummer of ordernummer zodat we met je mee kunnen denken.

Algemeen: Score: 2

Algemeen

Via de website in onderdelen een systeem gekocht (en betaald). Op de kast zat echter een levertijd. Na twee weken nog maar een keer gebeld en het was nog steeds in bestellen en geen zicht op wanneer geleverd wordt. Vervolgens aangegeven dat ik een andere kast wil en komen ze met b-alternatieven, alleen omdat wat ze wel op voorraad hebben e17 duurder is. Nog geen 1% van het hele systeem. Of ik even wilde bijbetalen voor 2 week wachten zonder uitzicht op dat het ooit geleverd zou worden. Wat een service zeg. Zat alternatieven die van mij de volgende keren de kans krijgen om onze computers te leveren.

Verzending

Op de website stond een levertijd aangegeven voor de behuizing, toch niet onbelangrijk voor een computer. Deze levertijd bleef echter gedurende 2 weken op dezelfde periode staan. Na bellen gaven ze aan geen zicht te hebben op wanneer het geleverd zou worden.

Klantenservice

Een half uur aan de lijn gehouden om alternatieven voor de computerkast te verzinnen en daarbij alleen komen met alternatieven die niet aan de geluiddempende eis voldoen omdat het alternatief vooral niet duurder mag zijn.

Hi Plantica,

Zou je ons in een privé bericht kunnen voorzien van je klantnummer of ordernummer? Wij kijken graag met je mee wat we voor je kunnen betekenen.

Algemeen

Al jaren een van de webshops waar ik als eerste ga kijken als ik hardware nodig heb. Duidelijke en vertrouwde webshop, met concurrerende prijzen en duidelijke voorraadindicatie.

Verzending

Levertijd van het bestelde product zou enkele werkdagen zijn. Uiteindelijk na 3 weken stilte vanuit Alternate (ik heb steeds zelf contact moeten zoeken) gekozen voor een ander product.

Klantenservice

Tijdens de 3 weken wachten diverse malen contact gehad met Alternate. Keer op keer onduidelijke antwoorden over de levertijd, nul opties aangeboden om mij tegemoet te komen. Mijn laatste bestelling bij Alternate, wat aan arrogant bedrijf is dit geworden.

Update n.a.v. reactie Alternate:

Uiteindelijk inderdaad gekozen voor een eerder voorgesteld alternatief, maar enkel vanuit onmacht om een build af te kunnen maken en omdat ik simpelweg geen andere keus had. Dat ik na 2 weken alsnog akkoord ga met een alternatief betekent niet automatisch dat ik er ook tevreden mee ben. Bovendien werd mij een leverweek toegezegd waar ik destijds (zij het met tegenzin) mee akkoord ging. Als dan in die week blijkt dat er niets zinnigs kan worden gezegd over de werkelijke levertijd, dan kies ik inderdaad maar voor een alternatief wat wel op de plank ligt.

P.S. Het argument over de enorme drukte is een enorm non-argument. Alternate kiest er zelf voor om mee te doen aan de black friday gekte. Wel de lusten, niet de lasten?

Hi Niels,

Door enorme drukte hebben wij tot onze spijt niet iedereen op tijd kunnen contacteren over wijzigingen in de levertijden. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij hebben je echter twee weken geleden hetzelfde product aangeboden in een andere kleur. Op het moment was dat geen optie maar uiteindelijk is hier toch de keuze op gevallen. Het aangeboden alternatief is ondertussen netjes bij je afgeleverd, dus we wensen je ondanks alles veel plezier met je bestelling.

Algemeen

De categoriën zijn goed ingedeeld, dus de site is overzichtelijk. Daarnaast komt mijn bestelling altijd optijd aan. En de klanteservice tenslotte vind ik enorm behulpzaam en vriendelijk.

Verzending

De verzending komt altijd optijd aan zonder problemen.

Klantenservice

De klantenservice is enorm behulpzaam en klantvriendelijk.

Algemeen: Score: 3
Klantenservice: Score: 2

Algemeen

Overzichtelijke site, hoewel het aanbod wat groter mag zijn naar mijn mening. Zo is er op dit moment slechts keuze uit 2-3 merken van videokaarten, terwijl er nog een aantal andere merken zijn die kwalitatief erg goed zijn en soms zelfs goedkoper.

Verzending

Product is prima ingepakt en werken uitstekend in mijn systeem.

Klantenservice

Recent nog de klantenservice benaderd met een vraag, maar ik heb het vermoeden dat de huidige werknemers minder tijd kwijt mogen zijn aan vragen dan vroeger, doordat er vroeger goed met de klant werd meegedacht. Nu is het antwoord vrij matig zonder extra service. Dit is een punt wat naar mijn mening sterk verbeterd mag worden.
In het verleden veel problemen gehad met de klantenservice/reparatieafdeling i.v.m. defecte onderdelen, waarbij de pc telkens defect weer naar mij terugkwam met de melding dat deze was gerepareerd. Uiteindelijk heeft Alternate het met een tegemoetkoming opgelost.
In het verre verleden daarentegen heb ik echter hele goede ervaringen gehad met de klantenserice, hopelijk gaan het beleid (of kennis dus weer terug naar die tijd

Hi Jasperwoud,

Zou je ons een privé bericht kunnen sturen waarin je uitlegt wat er precies is voorgevallen? Wij ontvangen dan ook graag je klantnummer.

Verzending: Score: 0

Algemeen

Echt een van mijn favoriete shops in Nederland. Snelle levering i.c.m. goede klantenservice voor aftersales.

Klantenservice

Wordt altijd snel en goed geholpen door de klantenservice bij een RMA

Algemeen

Altijd bij alternate gekocht, was een winkel met vakkundig personeel en goede service, onlangs een samsung 7170 gekocht, die defect aangekomen (een dag te laat)was (speaker stuk). hierna contact opgenomen met alternate (30 minuten wachten is standaard) de enige optie die ik kreeg was om de tv te laten repareren (terwijl hij defect geleverd was) hierop gekozen om de koop te laten ontbinden. ophalen werd snel geregeld maar hierna mag je weer achter je geld aan. na een week nog niks, dus weer in de wacht bij de servicedesk (minimaal 30 minuten etc). echt heel jammer dat zo'n fijn bedrijf helemaal stuk is gegaan door procedures. is mijn laatste aankoop bij hun na 30 jaar klant te zijn geweest.

gewone pakket bezorging

Klantenservice

vriendelijke mensen maar compleet gebonden aan regeltjes en procedures, dus eigenlijk nutteloos. hiernaast bizarre lange wachttijden van minimaal 30 minuten.

Hi Leitz,

Zou je ons in een privé bericht je ordernummer of klantnummer kunnen doorsturen? Wij kijken graag met je mee.

Algemeen

Uitstekende website met veel informatie over de producten, goed bestel- en betaalproces en perfecte snelle levering

Verzending

Product netjes in een goede verpakking de volgende dag bij mij geleverd.

Algemeen

Bestel al jaren met enige regelmaat iets via Alternate. Het overzicht en de filtering van producten is meer dan uitstekend. Breed aanbod, duidelijke technische details. Nog nooit klachten gehad. Betalen via iDeal, valt weinig op aan te merken. Mijn eerste go-to website als ik iets wil bestellen v.w.b PC/Computeronderdelen.

Verzending

SSD besteld op donderdagavond, vrijdag einde middag netjes op mijn werk afgeleverd.

1 2 3 ... 43

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 4
Verzending Score: 4.5
Klantenservice Score: 3.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg