Alternate.nl

10.916 producten en 13.251 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen

Algemeen

het zoeken op de site en betalen op de site gaat makkelijk de site is overzichtelijk

Verzending

het is een snelle levering. helaas is het product is uit de doos geweest.

klacht over levering.
product is geleverd. De doos is open en product uit verpakking gehaald.
krijg van klanten service een onzin verhaal. (Uit onze gegevens blijkt dat het product niet eerder verkocht is geweest. Het gebeurt sporadisch dat wij in het magazijn verpakkingen openen om na te gaan of alle onderdelen en accessoires in de doos zitten. Wij vernemen graag of het product wel naar behoren functioneert en aan uw wensen voldoet. )
daarbij is het niet nodig om het product uit de doorzichtige plastic zak te halen.

Algemeen

5 artikelen besteld. Deze werden keurig op tijd afgeleverd. Alle werkte naar behoren. Facturering ook oke.

Algemeen

Goede website, die al weinige met een goede prijs ook geen verzendkosten vraagt. De verzending was snel en binnen een dag goed verpakt geleverd

Verzending

M2 SSD besteld en werd de volgende dag netjes geleverd zonder verzendkosten te vragen en ooknog eens de goedkoopste te zijn. Wat wil je nog meer?

Algemeen

Via de pricewatch bij ze uitgekomen voor een LG monitor.
Had er in het verleden al eens eerder besteld.

Alleen het adressen systeem is wat een vreemde. Moest een nieuw aflever en factuur adres toevoegen. Dat liep niet logisch.

Verder prima site.

Niks op aan te merken.

Algemeen

Bestellen ging eenvoudig, echter de levertijd klopt niet. De bestelling wordt niet op zaterdag geleverd maar pas op maandag, terwijl de website zaterdag vermeld.

Verzending

Heb op vrijdag een airco besteld bij Alternate, volgens de website werd de airco zaterdag geleverd. Pakketje is inderdaad op vrijdag aan DHL overgedragen, maar DHL levert alleen op werkdagen..

De levering komt dus pas maandag, terwijl Alternate aangaf dat de levering op zaterdag plaatsvind.

Algemeen

Niets op aan te merken. Account aanmaken + bestellen ging soepel, verzendbevestiging was gemaild en er kan geleverd worden aan een PostNL punt. Dat laatste is voor mij ideaal zodat het ook geleverd kan worden terwijl ik op werk ben.

Verzending

Goed ingepakt, snel verzonden, en statusupdate via mail + PostNL app. Top.

Algemeen

Prima webshop voor hardware. De aftersales ervaring die ik, buiten hun schuld, met ze had was erg prettig.

Verzending

Prima. Allemaal volgens afspraak.

Klantenservice

Afhandeling van een probleem dat ik had met mijn laptop is erg prettig door alternate afgehandeld. Vanwege een slechte reparatie door Lenovo heb ik mijn laptop een tweede keer moeten terugsturen, hier kan Alternate niets aan doen. Wat ze goed hebben gedaan is één medewerker op mijn zaak zetten en die als mijn contactpersoon laten fungeren. Dit geeft vertrouwen. Shoutout to Esmee!

Algemeen

Voor mijn vader een nieuwe laptop besteld. Bij Alternate was deze het goedkoopst, maar nog wel binnen normale grenzen. De volgende dag werd de Asus Zenbook bezorgd in een redelijk stevige doos, maar de laptopdoos lag op de bodem en ving dus nog steeds alle klappen op. De ruimte boven de laptopdoos was gevuld met luchtzakken.

Maar het grootste issue was nog wel dat de laptop niet nieuw was. De doos was open geweest, de adapter al gebruikt, de boekjes zijn geperforeerd (alle documentatie heeft op ongeveer dezelfde plek een gaatje) en er zitten al kreukels in de boekjes die daar niet in horen. De onderkant van de laptop zat al onder de vingerafdrukken.

Ik vind het jammer dat je een nieuw product bestelt en een gebruikte laptop thuis krijgt. Dus staat de voorraad nog op 1 product, wees dan alert.

De laptop functioneert verder goed, maar dat is na het installeren van Office. Geen idee nog hoe dat met meer gebruik is.

Verzending

De levering was op tijd, maar ik zou de luchtzakken boven en onder de laptopdoos hebben gedaan.

Klantenservice

Er was geen bon gekomen, maar één telefoontje was voldoende en binnen een minuut zat hij alsnog in mijn mailbox. Toppie!

Algemeen

Tijdens mijn zoektocht naar een grafische kaart (1070Ti) zag ik dat er ééntje wel erg goedkoop was. Deze bleek bij Alternate in de aanbieding te zijn. Na het lezen van reviews was ik enigszins bang om hier te bestellen aangezien de klantenservice zo'n lage score kreeg. De korting was wel erg goed, dus besloot toch om hem hier te bestellen. Het proces verliep gemakkelijk en binnen no-time had ik hem besteld.

Verzending

De verzending was ook goed. Ik kreeg hem netjes de volgende dag in huis. Volgens de email van PostNL zou hij tussen 14:30 en 17:30 bezorgd worden, maar hij kwam al om 11:30. Maar dit is volgens mij niet iets waar Alternate iets aan kan doen. Het product zat netjes en goed ingepakt toen ik hem ontving, dus hier is niks op aan te merken.

Klantenservice

Helaas kwam mijn nachtmerrie uit. Er miste een beschermende folie van de grafische kaart, en er zat een kleine beschadiging op, maar dat is toch niet zichtbaar als hij in de computer zit. Eenmaal de grafische kaart in mijn computer gezet kom ik er achter dat hij geen beeld geeft. Ik heb mijn oude kaart er weer in gezet, en ik heb een email gestuurd naar Alternate op 4 juli (2018). Ik heb de grafische kaart aan de praat gekregen, maar de volgende dag liep mijn computer spontaan vast en stopte hij er definitief mee. Ik heb die dag ook een mail gekregen met de suggesties om het probleem op te lossen, maar deze werkten niet. Na dit terug te koppelen hebben zij op 6 juli in de ochtend een retourformulier toe gestuurd. De zelfde dag heb ik hem nog verzonden, en op zaterdag 7 juli kreeg ik een ontvangsbevestiging.
Tot mijn verbazing kreeg ik maandag 9 juli laat op de middag een orderbevestiging, gevolgd door een verzendbevestiging, en op 10 juli kwam een nieuwe grafische kaart binnen. Deze had geen beschadigingen en gaf wel beeld. Nu, ruim een week later, doet de kaart het nog steeds perfect.

Conclusie: Het probleem van de kaart lag zeer hoogst waarschijnlijk buiten de macht van Alternate, en ze hebben het probleem erg snel en netjes opgelost. zonder moeilijk te doen. Achteraf ben ik dus erg blij dat ik mij niet af heb laten schrikken door de slechte recenties.

Algemeen

Videokaart besteld voor een goede prijs (was één van de goedkoopste shops in de lijst). Direct leveren de volgende dag was mogelijk.

Verzending

Zoals beloofd de volgende dag geleverd. De videokaart was goed ingepakt en in goede staat aangekomen.

Algemeen

NAS voor tweede keer defect. Weer terug gestuurd en nu zouden er krassen op zitten. Wat een onzin! NAS was 6 dagen uit de verpakking.

Klantenservice

Vervangende (nieuwe) NAS ontvangen (zie vorige review). Deze is na 6 dagen kapot met precies hetzelfde probleem. Ding weer terug gestuurd en ontvangstbevestiging ontvangen.

Nu staat er dat er krassen op zitten. Dat kan zeker niet!! Wat een onzin. Nu vraag ik geld terug omdat dit al het tweede defecte aparaat is krijg ik dit aan mijn broek.

Onacceptabel!!

Dit model NAS wil ik absoluut niet meer.

Gewenste oplossing: geld terug of vervangen door een ander model (in overleg).

Zeer ontevreden.

Update 13 juli 2018
Zojuist gebeld door klantenservice. Ik heb de keuze uit een vervangende (nieuw) exemplaar of geld terug. Een nieuw exemplaar is niet wenselijk. Ik heb gevraagd om een ander model die niet in hun assortiment zit. Dit gaan ze voor mij na of ze die ook kunnen leveren. Dan betaal ik graag bij en wel zo netjes naar Alternate toe.

Kortom, Alternate komt toch met een super goede oplossing. Daarom de score al aangepast naar goed.
Nu in afwachting van een reactie of ze het andere model NAS ook kunnen leveren.

Bedankt Alternate!

Hi X-Treme,

Kun je ons details over je serviceopdracht sturen? Dan kijken we er graag even naar.

Algemeen

Bij de release van de Intel i7-8086k (limited edition) heb ik deze processor direct besteld bij Alternate. Deze was op moment van bestellen de goedkoopste en zou de volgende dag al geleverd worden.

Verzending

Ik heb de processor de volgende dag in ontvangst mogen nemen. Deze was goed verpakt.

Klantenservice

Uiteindelijk heb ik de processor ongeopend weer teruggestuurd (retourrecht). Na diverse reviews te hebben gelezen was ik tot de conclusie gekomen dat de processor de hogere prijs t.o.v. de 8700k toch niet waard was. De instructies voor het terugsturen waren duidelijk en was het geld snel teruggestort.

Algemeen

complete pc besteld, het begon van een wachttijd van 9 werkdagen van de processor welke wekelijks met 5 dagen verlengd werd, ook op de site werd er op deze manier afgeteld, langere tijd 1 werkdag levertijd, daarna weer 5 werkdagen wachten. vreemd ook dat de werkdagen afliepen in het weekend?
over de wachttijd wekelijks contact gehad met alternate. beloftes dat de processor er volgende week echt is..... vreemd dat andere winkels geen enkel probleem hebben met de levering.ik heb ook bij alternate aan proberen te geven dat ik ervan op de hoogte was dat 1 groothandel problemen heeft met de levering maar dat anderen dat niet hebben.
na de zoveelste belofte gevraagd om iets van een tegemoetkoming, een kleine gift of leuke attentie misschien voor het toch blijven wachten misschien? nee dat kon niet...heb de bestelling geannuleerd en bij een concurrent het gehele pakket opnieuw besteld. de volgende dag alles geleverd...
ben bijna 15 jaar klant (geweest) bij alternate en kan niet aan het gevoel ontkomen dat ik gewoon aan het lijntje ben gehouden.
er is trouwens bij de concurrentie geen enkel moment geweest dat deze processor niet te leveren zou zijn binnen enkele dagen en er is nergens een vermelding dat door de vraag naar deze processor er een achterstand zou zijn in de productie.
bij teruggaaf van mijn geld wat ik uiteraard gelijk bij de bestelling over moest maken en wat 1 kalendermaand op de rekening van aklternate heeft gestaan moest ik rekening houden met een wachttijd van enkele werkdagen tot 2 WEKEN voor het terug krijgen van mijn eigen geld! gelukkig heeft dit niet zolang geduurd maar dit geeft toch wel te kennen.....

Verzending

geen enkel product geleverd bij deze bestelling, geen tegeomoetkoming na loze beloftes.

Klantenservice

meerdere keren beloftes gekregen dat de processor echt 'volgende week' geleverd wordt.
op een tegemoetkoming na een lange wachttijd werd geen gehoor gegeven terwijl alternate mij aan het lijntje gehouden heeft.

Algemeen

keyboard gekocht van corsair, maar kwam defect binnen en na 2x terug sturen nog steeds stuk willen nu ook niet meer retour nemen en geld terug geven! slechte winkel!! en bij de 1e x router hadden ze hem incompleet terug gestuurd terwijl ik hem compleet had verstuurd. nu mis ik dus een toets van het keyboard en ze doen hier moeilijk om! pff jullie raken iets kwijt en dan is het mijn schuld? nee toch?

Klantenservice

Ik ben al meerdere jaren een tevreden klant maar dit slaat nergens op!
dus zit nu met een keyboard die het niet doet incompleet is en buiten garantie nu zit omdat ik hem eerst 2x heb terug gestuurd om alternate de kans te geven om hem te maken. en het is nu mijn schuld dat het buiten de retour tijd zit? terwijl ik al melding had gemaakt binnen garantie tijd!

Algemeen

Logitech G810 besteld in de avond uren, en volgende ochtend netjes geleverd.

Geen enkele problemen,

Verzending

Snel verzonden, binnen 24 uur geleverd.

Algemeen

Ik heb bij mijn laptop van jullie een gratis bluetooth-box gekregen. Omdat de laptop me niet beviel heb ik deze naar jullie retour gestuurd, met de box erbij.

Helaas is de box tijdens de retourzending beschadigd geraakt, ik moet nu van jullie de COMPLETE aanschafwaarde betalen in de vorm van een aftrekking op de creditnota van de laptop die ik retour heb gestuurd. Dit vind ik uiterst ongepast. Ik kan hier als klant niks aan doen en heb de artikelen verpakt in de originele verpakking. Dit is een erg slechte manier om met (inmiddels voormalige) vaste klanten om te gaan... Tevens vind ik raar dat direct het complete bedrag wordt gevorderd, en niet gewoon een deel hiervan, zoals veel andere webwinkels doen...

Verzending

De heen-verzending verloopt prima, maar zodra je iets terugstuurt weet je (in ieder geval in mijn geval) niet wat je kunt verwachten...

Klantenservice

De klantenservice antwoordt per mail binnen 24 uur op je vragen. Dit is redelijk snel.

Beste Milan,

Kun je ons enkele details over je retourzending sturen in een DM? Dan kijken we graag hier naar.

Ondertussen hebben we contact gehad en we gaan er vanuit dat het zo alsnog opgelost is.

Algemeen

Goede bundels qua prijs, klanten service is tot nu toe onbruikbaar. Wil gebruik maken van garantie wordt doorverwezen naar MSI. (garantie is not geldig)

Klantenservice

Laptop van MSI is voor de derde keer kapot, eerste twee keer contact gezocht met MSI klanten service zelf en opgestuurd. Nu voor de derde keer ben ik er klaar mee en zoek ik contact op met Alternate. Krijg ik het advies om hem nog maals op te sturen en weer af te wachten. Heb meerdere keren gevraagd voor andere acties maar wordt elke keer weer terug verwezen naar opsturen naar MSI.

Beste Luke.DK,

Kun je ons je klant- of ordergegevens toesturen via een DM? Dan kijken we graag wat we voor je kunnen betekenen.

Algemeen

Klant sinds 2005, jarenlang heb ik onderdelen gekocht bij alternate en nooit gebruik hoeven maken van retour of garantie. Nu ik dit voor de eerste keer meemaak wil ik nooit meer iets bestellen hier.

Klantenservice

De telefonische klantenservice is vriendelijk maar moet het slechte beleid van alternate uitvoeren.

De voeding die ik aangeschaft had maakte zeer veel geluid. Een zeer zenuwachtig harder/zachter spinnen van de fan en een tikkend geluid na het spelen van een spel. Op aanraden van de klantenservice is dit aangemeld als een retour onder garantie (en niet koop op afstand).
Na terugzenden door mij en testen van de voeding door alternate (snel, binnen 2 dagen) werd de voeding als niet defect beschouwd en zonder overleg teruggestuurd.

Wederom heb ik dezelfde voeding ingebouwd om deze keer een geluidsfragment van het probleem op te nemen ( http://ariekanarie.nl/dump/sx800.mp3 ). In overleg met de klantenservice de voeding opnieuw teruggestuurd. Ook gelijk verzocht om deze voeding sowieso niet meer aan mij terug te sturen omdat deze niet voldoet, desnoods via wet-koop-op-afstand met de alternate restocking-fee (sowieso al bijzonder consument onvriendelijk, maar ik wil er vanaf zijn).

6 dagen later krijg ik om 18:02, 2 minuten na het sluiten van de telefonische klantenservice een email dat de voeding wederom niet als defect wordt beschouwd en deze weer teruggestuurd gaat worden. Weer niet m'n geld terug en we zijn bijna 4 weken verder.

Zodra deze kwestie is afgehandeld verwijder ik mijn account en bestel ik hier nooit meer.

UPDATE 2 JULI 2018:
Ik heb inmiddels het hele aankoopbedrag teruggestort gekregen.

Beste Kanarie,

Wat vervelend dat je serviceopdracht niet gegaan is zoals je dat wenst.
Kun je ons enkele details (bijvoorbeeld je retournummer) sturen in een DM? Dan kijken we er graag even naar.

- Zojuist hebben we contact gehad over je retourzending en ik ga er vanuit dat het zo opgelost is.

Algemeen

Maandagavond om 21:40 een harde schrijf besteld.
Dinsdagochtend om half 10 had ik het binnen.

Algemeen

dure Medion laptop gekocht en na ongeveer 1,5 jaar ging de SSD kapot. Dat is ruim binnen de garantieperiode. Alternate gebeld voor een oplossing. Ik kon de laptop terugsturen en dan zou deze worden doorgestuurd naar Medion. Duur reparatie; tot 6 weken. Er werd op dat moment geen leenapparaat aangeboden. Ik heb toen zelf gekozen voor een snelle reparatie a ¤ 300.
Na afloop de kapotte SSD wel opgestuurd, maar Alternate beweerd dat Medion alleen het gehele apparaat in ontvangst neemt. Er werd nu wel melding gemaakt van een leenapparaat, maar ja, dat is de bekende mosterd. Alternate gaat niets meer doen. Bij een volgende laptop of computer bestel ik uiteraard niet meer bij Alternate.

Klantenservice

slecht advies, geen hulp geboden voor het bestaande probleem. Alternate maakt mij als klant niet erg blij.

1 2 3 ... 30

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 3

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg