Alternate.nl

9.275 producten en 11.182 uitvoeringen

Gebruikers over webshop Alternate.nl

Review toevoegen

Algemeen

Website is duidelijk om in te navigeren. Alternate beschikt over een groot en divers assortiment, met vaak snelle levertijden. Maar helaas schiet het te kort, door de waardeloze service die verleend wordt aan de klantenservice.

Klantenservice

Voor iemand die in de afgelopen 5 jaar van heel erg tevreden naar jezus wat een waardeloos bedrijf is gegaan komt allemaal door de service voor de klant. Omdat ik niet in de buurt woon gaat de communicatie digitaal. (Prima) De medewerkers zijn altijd beleeft en beschikken over technische kennis.

Maar...

- Mijn videokaart is defect (blijkt achteraf) maar deze is net anderhalve week buiten de garantie. Helemaal fine dat me GPU niet kosteloos wordt vervangen, maar ik had wel verwacht een soort van coulance omdat ik net deze pech heb. Want de kaart is niet overclocked geweest, bevat geen schade, maar is gewoon aan ze technische levensduur (§450,- 2 jaar :S) Na telefonisch gesproken te hebben moesten we langs de winkel. 1 uur later.... Gesprekje aan de balie allemaal heel gezellig enzo. Gelukkig geen kosten te hoeven betalen voor het uitvoeren van een analyse. (Phew) Resultaat GPU = dood | Klant (die wel een nieuwe kaart wilt kopen in de winkel (§565,-) maar verwacht coulance maar krijgt niks =

Goeie klant dat ik ben wel kaart daar gekocht zand erover.

- Door de jaren wat kleine dingen gehad waarvan er eentje in de winkel goed is opgelost. Maar omdat ik een ster rate hebben we het daar nu niet over.

- Op de website staat een super handige 4 in 1 SATA kabel met die ik moet hebben. Maar omdat ik nog maar 3 schijven heb kopen we er gewoon eentje bij. Want geld moet rollen. Ik koop er een SSD bij en een bracket waar ik meerdere SSD's in kwijt kan zodat mijn computer bekroond kan worden tot Miss. Universe. In alle vlugheid niet goed gekeken maar de gekochte bracket is niet de goede. Dus we gaan weer bellen kan wel terug gestuurd worden dus gaat je 3§ kosten. Maar omdat de bracket zelf al laag in prijs zat was dat het niet waard. En omdat er geen voucher bij mijn SSD zit gaan ze met ze tweeŽn maar lekker terug zo haal ik me geld er nog uit. Totdat... Ik gebeld wordt dat er bij het openmaken van de SSD een kras bovenop zit. Die er tijdens mijn opening nog niet opzat. Dat verteld natuurlijk het enige wat de klantenservice kan doen is 10§ in waardevermindering brengen voor een product dat zo verkocht is. En een dag na ontvangst terug wordt gestuurd. De service voelt echt aan als klantjepesten. Aantal dagen verder stuur die SSD maar weer terug heb hier nog wel een laptop liggen.

The End

(Tip van de dag: Koop je producten online of in de winkel bij een Brand dat bij je in de buurt zit. En wel een degelijke service bieden. (Coolblue/Bol)

Algemeen

Besteld by Alternate 1 x JEXY0D12 GiBy4GB D5 RX 560 Gaming OC 4G . Geleverd goedkoper model met 1 ventilator. Naar winkel gereden voor omruiling. Product niet leverbaar. Voorgesteld werd een ASUS ROG Strix RX560 O4G EVO Gaming met bijbetaling
Na een paar weken kwam ik erachter dat dit een lite versie van de RX560 is met minder steamprocessors

Volgende dag werkdag geleverd. 24 dec besteld 28 dec geleverd ivm feestdagen

Klantenservice

Eerst verkeerd product geleverd daarna verkeerd product ter vervanging aangeboden. Het blijkt dat het een lite versie is van de RX560 met maar wel duurder.
896 Stream processoren ipv 1024

Algemeen

Wij hebben een moederbord en processorkoeler besteld en deze werden allebei tweedehands bij ons geleverd. BELACHELIJK! De verpakking was zelfs al opengescheurd. De processorkoeler was volledig verroest en het moederbord vertoonde allerlei problemen. De muis ging aldoor aan en uit. We hebben de producten geretourneerd en kregen te horen dat de socket pinnen van het moederbord verbogen waren. Mijn vriend heeft duizenden computers gebouwd en weet heel zeker dat de socket pinnen niet verbogen waren. Alternate heeft de socket pinnen verbogen, omdat ze het geld niet terug willen geven. BESTEL HIER DUS NIET! Nu wil Alternate graag de pinnen voor ons terugbuigen, MAAR als dit niet lukt, dan wordt hij opgestuurd. Uiteraard kost kost dit maar 50 euro!

Verzending

Alternate vind het okť om defecte tweedehands producten op te sturen naar zijn klanten.

Klantenservice

Ik kreeg alleen maar te horen: ''dat hebben wij geconstateerd''.

Algemeen

Ik had me vergist en had wat besteld bij Azerty, maar kwam er later pas achter.
Geen nood. Gauw gekeken waar ik een supersnelle USB stick kon vinden en voila, gevonden. Besteld, betaald en de volgende dag in huis.

Verzending

Perfect. Niets aan toe te voegen.

Algemeen

Website overzichtelijk en makkelijk in gebruik.
Maar valse informatie over de levertijd
Niet de eerste x dat ik dit meemaak

Welke levering ?
Het is nu voor de zoveelste keer
Dat ik iets bestel met de status “3a4 werkdagen”
En dan na 7 werkdagen en een belletje
Weer te horen krijg 3a4 werkdagen.
En nu dus nog zit te wachten

Klantenservice

Ben vriendelijk te woord gestaan
Maar geen oplossing of duidelijkheid

Algemeen

Overzichtelijke site met nette prijzen. Je wordt prima op de hoogte gehouden van het verloop van je bestelling.

Verzending

Alles was netjes verpakt, en de volgende dag geleverd.

Klantenservice

Er zat een kapotte USB-kabel bij een toetsenbord, terugsturen was binnen een paar minuutjes geregeld via de telefonische klantenservice. Ik kon het toetsenbord (gratis) terugsturen en kreeg binnen enkele dagen een geheel nieuwe opgestuurd. Ook hier wordt je prima op de hoogte gehouden van het proces via automatische e-mails.

Algemeen

Prima bedrijf, heeft de bestelde producten keurig geleverd.
(grafische kaart, ssd schijf en bracket voor de ssd).

In de toekomst zou ik er zo weer iets bestellen.
Hoewel voor een complexer product, zoals bijv. een complete pc
ik toch liever naar een lokale winkel zou gaan.

Voorafgaand aan deze Alternate producten ben ik daar in eerste
instantie ook geweest (2 fysieke winkels). Maar deze hadden daar
niets op voorraad. Komt vaker voor: onvoldoende aanbod en
voorraad in pc winkels. Kunnen ze ook niet altijd wat aan doen natuurlijk,
het is moeilijk opboksen tegen giga magazijnen en post order webshops.

Bestellen bij een webshop is dan soms een betere keus;
grotere voorraad, redelijke levertijd en regelmatig aanzienlijk betere
prijzen. Daarentegen : garantie en technische vragen / bereikbaarheid is
dan vaak een probleem.

Zoals bij vele online shops klopt de levertijd overigens niet.
'Bestel voor ..... uur en uw product wordt morgen
geleverd......' ....Maar dat duurde toch echt wel 24 uur langer.
Geen probleem. Maar al dat opgefokte gedoe voor 24-uurs
levering en dan niet waarmaken is ook onzinnig
(betreft een bestelling op werkdagen)

Algemeen

Een uitstekende webshop waarbij een ruime keus aan artikelen en PC-componenten tegen een concurrerende prijs worden aangeboden. Met behulp van de PC-builder mijn gaming PC samengesteld en door Alternate laten bouwen. Achteraf componenten wisselen was geen enkel probleem en kon via de klantenservice worden geregeld.

Verzending

De PC werd keurig verpakt geleverd waarbij vanzelfsprekend ook alle verpakkingen van de componenten werden meegestuurd.

Klantenservice

Via de klantenservice was het mogelijk componenten te veranderen. Navraag over de voortgang werd binnen het uur beantwoord.

Algemeen

Snelle levering en prima website, levert altijd wat ze beloven. Tot nu toe nog nooit klachten gehad.

Algemeen

Voldoende informatie op website om producten met elkaar (HDD) te vergelijken.
Bestelproces verliep zonder grote problemen.

Verzending

Wat later binnengekregen dan verwacht/gepland. Goed verpakt

Algemeen

Prima site. Snel kunnen vinden wat ik nodig heb. Levertijd wordt aangegeven. Minpuntje is dat betalen met PayPal en Creditcard geld kost, waarbij het wel weer goed is dat dat een vast bedrag is i.p.v. een percentage van het aankoopbedrag. (aangezien het dan nogal veel kan worden)

Verzending

Helemaal goed. Netjes met mailtjes op de hoogte gehouden. Trackingnummer erbij (item verscheen zelf in de postnl app) en op tijd geleverd. Verpakking was prima.

Algemeen

Extra memory besteld. Werd netjes verpakt en op tijd geleverd. Uitstekende service en duidelijke correspondentie.

Algemeen

Goede zaak! Ik kom er al jaren voor pc onderdelen en ben erg tevreden.
Netjes op tijd met leveringen en veel aanbod.

Verzending

Bestelling zijn bij mij altijd op tijd.

Klantenservice

Heb 1 keer een videokaart moeten omwisselen. Ben zelf met de videokaart langs Alternate gegaan. Verteld wat het probleem was. Ik kreeg in eerste instantie te horen dat hij getest werd en als hij kapot was dat de kaart opgestuurd zou worden. Dit kon wel 2 weken duren. (was volgens mij nieuwe medewerker) Gelukkig werd ik de volgende dag gebeld dat ik het bedrag waarvoor ik de kaart had gekocht een nieuwe kaart mocht bestellen. Dus met 200 euro bijleggen heb ik toen een beter versie gehaald. Ik ben tevreden.

Algemeen

Uitstekende prijs en snelle levering. Bijna mijn hele pc besteld en volgende dag alles in huis. Helemaal top

Algemeen

Site oogt wat 'oud', maar er is voldoende aanbod en de prijs is doorgaans goedkoper dan bij de rest.

Verzending

Pakket was inderdaad snel verstuurd - zou zijn afgegeven om 00.10u(!) de dag erna - maar dat kan natuurlijk helemaal niet. Anders had ik het wel gemerkt.

Uiteindelijk blijkt het probleem bij PostNL te zitten - maar heb hier wel 3 weken op moeten wachten voor wat simpele koelpasta. Deze had trouwens ook via de post verzonden konden worden.

Klantenservice

Erg lang met reacties, uiteindelijk wel een goede afronding en ik krijg als het goed is een van deze dagen mijn geld terug.

Beste Archie2012,

Op dit moment is het erg druk met het antwoorden van emails waardoor er helaas een vertraging in het antwoorden hiervan zit.
Kun je ons je orderdetails in een DM sturen? Dan kijk ik graag met je mee.

Algemeen

Goede prijzen, overzichtelijke website waar je alles snel en makkelijk kan vinden. Website experience is gewoon top.

Verzending

Levering was gewoon snel, dit was de 2e bestelling bij Alternate en beiden waren zoals vermeld met 1 dag bij mij thuis.

Klantenservice

Moederbord RAM en/of CPU werkten niet correct en ik had dus een vermoeden dat er een defect onderdeel tussen zat, geen probleem dit kan gebeuren dacht ik. Ik had na uitvoerig testen zelf als conclusie dat het aan de CPU lag en heb deze toendertijd opgestuurd naar Alternate.
Op 21 november heb ik een e-mail geschreven met een verzoek om de processor retour te sturen voor testen, op 23 november kreeg ik hierover bericht en kon ik hem opsturen. Na een tijd lang niks te horen van Alternate besloot ik op 6 december maar een mail te sturen met de vraag hoe ver zij in het proces van testen waren, volgende dag kreeg ik bericht dat er geen defecten waren gevonden aan de processor. Als reactie hierop heb ik gevraagd of ik de andere onderdelen ook kon opsturen voor testen, een week later kreeg ik het bericht dat er met de andere componenten ook geen defecten waren gevonden.
Ik wilde niet de componenten terug gestuurd hebben omdat ik geen zin had om mogelijk met dezelfde problemen te zitten en vroeg ik doormiddel van een e-mail of ik mijn geld kon terug krijgen. 5 dagen later krijg ik plotseling een e-mail dat de componenten weer worden teruggestuurd en ik deze de volgende dag kan verwachten. Oftewel mijn eerdere e-mail was niet gelezen, ik weer een mail terugsturen dat ik al eerder een verzoek had gedaan om mijn geld terug te krijgen en dat ik de componenten niet meer wilde ontvangen. Vervolgens krijg ik vrij snel een e-mail terug dat dit inderdaad mogelijk is maar dat de zending al onderweg is en ik deze de volgende dag moet weigeren aan de deur en zij bij ontvangst van de zending mij zullen crediteren voor de componenten. Vandaag de zending aan de deur geweigerd, en nu krijg ik hopelijk binnenkort mijn geld terug. Al bij al heeft dit retour proces meer dan een maand geduurd, soms met erg lange wachttijden op e-mails terug van Alternate. Zeer zeker niet tevreden over hoelang dit allemaal heeft geduurd.

Algemeen

Simpele site waar je snel vindt wat je zoekt. Goede prijs gekregen en beloofde levertijd is waargemaakt. De winkelwagen vond ik niet zo gebruiksvriendelijk omdat er tijdens het typen soms kritische informatie uit beeld verschijnt.

Verzending

Binnen een uur (!) verzonden in de avond en direct de volgende dag geleverd, erg blij mee. Was wel wat verbaasd over de keuze om een monitor zonder omdoos te versturen. Het was simpelweg de doos van de monitor zelf met een label erop. Gezien de hoeveelheid piepschuim in de doos was dat op zich goed genoeg, maar zelf houd ik zo'n doos graag netjes. Dat had ik graag nog anders gezien.

Algemeen

Meer dan 10 weken en nog niet geleverd ! Preorderen van een I-Phone bij Alternate heeft niet veel nut op deze manier. Wel 1 van de winkels waar je vooruit betaald.

Klantenservice

Klanten service staat je netjes te woord, maar kunnen niet aangeven wat de levertijd van een I-Phone X gaat worden, zelfs geen indicatie . Ze zullen toch inzicht moeten hebben hoeveel er per week binnenkomen , en hoelang de lijst is ? Het lijkt erop dat ze liever de order niet leveren. Ik hoop niet dat de reactie zal zijn : "U kunt altijd annuleren"

Algemeen

Defecte laptop ontvangen, het omruilen duurde 2 weken terwijl een nieuwe bestellen ong 2 dagen duurt. Service afdeling communiceert slecht en vertelt tegenstrijdige zaken over statussen. Zakelijk zou ik er niet afhankelijk van willen zijn. Mails worden niet goed gelezen. Het is een van de betere hobbybob winkels, verwacht er niets meer van dan is het ok. Vermoeden is dat ze de groei niet aankunnen, wellicht dat de toekomst een positiever beeld laat zien.

Verzending

Een nieuwe bestellen wordt ok geleverd, helaas niet binnen 24 uur zoals vermeld.

Klantenservice

Reageert niet, komt beloftes niet na, en communiceert onderling ook niet.

Algemeen

Bestelling was snel geplaatst, maar na retournering (uiteindelijk voor eigen kosten volgens regeltjes in overeenkomst) via hun antwoordnummer nu na 2 weken nog geen geod retour. Bovendien allerlei vreemde aftrekposten zodat er van oorspronkelijke 25 euro nog maar 18 terugbetaald gaat worden. Bah Alternate, dikke onvoldoende

Klantenservice

Geen of te late reactie per mail,op vraag waar geld blijft.

1 2 3 ... 26

Scorekaart voor Alternate.nl

Algemeen Score: 3.5
Verzending Score: 4
Klantenservice Score: 2.5

Reviews ouder dan 1 jaar worden niet meegenomen in de scoreberekening.

Deze winkel is meer dan 10 jaar bekend bij Tweakers.

Waarborgen

Thuiswinkel Waarborg