Ubisoft: focus ligt volgende jaren op openwereld- en liveservicegames

Yves Guillemot, de ceo van Ubisoft, heeft naar verluidt gezegd dat de focus van het bedrijf de komende jaren op zowel openwereld- als liveservicegames gaat liggen. Het aantal preorders van Assassin’s Creed Shadows zou op hetzelfde niveau liggen als dat van Assassin's Creed Odyssey.

Guillemot zei volgens VGC dat Ubisoft aanzienlijke investeringen in een productiepijplijn heeft gedaan. Die pijplijn zou volgens de ceo momenteel uit twee grote pijlers bestaan: openwereldactiegames en liveservicegames. "Die willen we jaar na jaar blijven uitbrengen", klonk het tijdens de bespreking van de kwartaalresultaten van het bedrijf.

De ceo blikte ook vooruit op enkele aankomende releases van Ubisoft, zoals Assassin’s Creed Shadows. Guillemot claimt dat het aantal preorders van de game momenteel op hetzelfde niveau ligt als dat van Assassin's Creed Odyssey uit 2018. Assassin’s Creed Shadows verschijnt op 20 maart 2025 voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series-consoles en macOS. De game werd meerdere keren uitgesteld. In 2026 onthult Ubisoft ook de plannen voor Rainbow Six. Die plannen met deze game zouden een belangrijke rol spelen in de strategie van het bedrijf.

Door Jay Stout

Redacteur

15-02-2025 • 10:24

118

Lees meer

Reacties (118)

Sorteer op:

Weergave:

Ook wel even leuk om te melden hierbij dat hun revenue met 31% omlaag is gegaan vergekenen met vorig jaar: https://www.thegamer.com/...-31-percent-last-quarter/

Ondanks dat Ubisoft zichzelf in de grond lijkt te driven, blijven ze dus vasthouden aan hun factiek dat duidelijk niet werkt en waarschijnlijk het einde van Ubisoft zal betekenen op deze manier.
Kwartaal omzet is bij game bedrijven niet echt een goede graadmeter. Veel sites kunnen er mooie headlines mee maken, maar als je niets uitbrengt zegt het vrij weinig.

Het gaat niet goed met Ubisoft, maar deze cijfers zeggen dat niet per se
Je kan beter kijken naar de Stock price van Ubisoft van de afgelopen 5 jaar, die is gedaald met 84% waarden. Het ging van bijna 90 euro per share 4.5 jaar geleden, naar net iets boven 20 euro per share op dit moment... Dat voorspelt niet heel veel goeds.
Skull and Bones is afgeschreven en Xdefiant gaan ze mee stoppen. Dat zegt genoeg. De aandelen die in elkaar storten zeggen ook voldoende, En nu willen ze focus geven aan nog meer live service games die falen en open wereld die mensen zat zijn omdat far cry/watch dogs/assassins creed allemaal 1 pot nat is.
Het is inderdaad niet te vatten. Ik had onlangs een klein sprankeltje hoop na het spelen van het fantastische The Lost Crown, maar zo te zien zal dit de laatste Ubisoft game zijn die ik aanschaf. Ik heb totaal geen interesse in hun langdradige en repetitieve open world games.
Maar Lost Crown verkocht juist slecht terwijl het wel door critici en gamers geprezen werdt.
Ze hadden PoP:tlc op alle stores uit moeten brengen, dan was er een veel groter publiek geweest. Steam overslaan was een grote fout..

Sowieso.. wie zit er daar aan de top. De beste ip’s worden gecanceld. Immortals, prince of persia, rayman, splinter cell..
Beyond Good & Evil 2... :'( Nou ja officieel niet gecanceld denk ik maar wel vaporware.
Ik heb zelf ook wel een aardige blinde vlek op alles wat niet op Steam zit (deels ook omdat ik op Linux game, al kan ik wel andere stores installeren, Steam is toch wel veruit het prettigst). Ik had helemaal niet eens door dat er een nieuwe Prince of Persia was.
Iirc. Is dat omdat alle mensen die ik er positief over hoor zijn, ook zeggen "het is te duur at full price, wacht op een aanbieding".
Iets van 45 euro voor de launch, maar mensen zeggen dat het 25 á 30 zeker waard is.
Ik heb hem wel bij release gekocht en het is naar mijn mening een van de betere metroidvanias. En ik heb hem op de switch gespeeld.
speelde uitermate heerlijk weg en boxt mee met vergelijkbare spellen als Ori en hollow knight.
zoals Ori en hollow knight is deze niet super lang, en zou het voor 30 euro of minder een instantbuy moeten zijn voor iedereen die van metroidvanias houd. vond ik het de 45 euro ook zeker meer dan waard.
De Ori's zijn van die spellen die ik eens per jaar uitspeel en waarschijnlijk gaat the lost crown aan die lijst toegevoegd worden.
Yep.
Grote maps, grinding, automatisch gegenereerde maps, ik ben al even klaar met Ubisoft.
Of zijn de spellen van laatste jaar wel goed?
Gezien hun output vorig jaar:
- Skull and Bones: LOL
- Star Wars Outlaws: mwah, sommige vinden best redelijk sommige minder. Vgm is het nogal assasins Creed met een star wars jasje.
- Prince of Persia: The Lost Crown: best redelijk ontvangen, maar ook best een unieke game vergeleken met wat ze normaal releasen. (En vgm had Ubisoft het team dat dit spel heeft gemaakt al weer opgelost heeft |:( )
- Xdefiant: slappe COD kloon dat al weer gesloten is
Dat voorspelt weinig goeds voor een mogelijk nieuwe Splinter Cell. :'(

Tis toch alweer bijna 12 jaar geleden dat Blacklist uit kwam.

Echt zo jammer dat Ubisoft dit IP zo laat versloffen.
Ze zijn bezig met een remake van het eerste deel, laatste "nieuws" wat ik kan vinden is dat de ontwikkeling goed verloopt en we mogen rekenen op 2026, maar dat waren ook niks meer dan geruchten. Ik hoop het toch van wel, echt een geweldige serie.
Een remake is natuurlijk wel tragisch. Maak gewoon een nieuw deel in de serie. Tis nu zo lang geleden dat er of enorm veel moet gebeuren om hier een moderne game van te maken of het wordt een beroerde remake zoals we laatst ‘The Thing’ gehad hebben.
Gezien Ubisoft's track record met nieuwe games ben ik wel blij dat het een remake is een geen compleet nieuw verhaal. Ik denk niet dat ik de cringe van hun moderne verhalen schrijfstijl in een splinter cell kan overleven.
Ik verwacht ook dat een deel van de fanbase van het origineel niet meer echt actief is in de gamewereld. De vraag is dan voor wie ze de remake maken. Proberen ze een nieuwe generatie geïnteresseerd te krijgen om dan vervolgens deze mensen weer teleur te stellen met een 12 jaar oude game als meest recente opvolger?

Ik gok ook dat degene die het origineel goed vonden en nog steeds gamen, niet echt warm lopen voor een nieuwe versie van hetzelfde spel.
Precies, het is nu zo lang geleden, je moet het IP opnieuw in de markt zetten en dat gaat m niet worden met een remake van een oude game. Tuurlijk, ik ga m super vet vinden en speel met plezier en nostalgie nog eens SC1 maar het IP verdient gewoon een nieuw deel, dat de serie toekomst bestendig maakt.

Maar nog "erger" is dat het ondertussen 23 jaar geleden dat SC1 uitkwam. :X

[Reactie gewijzigd door MenN op 17 februari 2025 10:15]

Inderdaad, top games.
Daar zouden ze beter meer tijd insteken, een goede single player stealth game.
Al de rest hebben we ondertussen al wel gezien en is genoeg uitgemelkt imho
Wat betekend dit voor division 3 ?
Het is zeer waarschijnlijk dat deze game er nooit komt, want Ubisoft lijkt op de rand van de afgrond te staan. Gezien hun track record van de afgelopen jaren en de financiële tegenvallers die daarmee gepaard gingen, is het twijfelachtig of ze 2026 überhaupt zullen halen. Hun focus op live service-games lijkt een groot risico, aangezien eerdere pogingen grotendeels geflopt zijn.

Bovendien blijkt uit online reacties dat veel gamers Ubisoft moe zijn. De eindeloze herhaling van formules, gebrek aan innovatie en talloze controverses hebben het vertrouwen van de community ernstig geschaad. Als het bedrijf geen drastische koerswijziging maakt, lijkt een faillissement of overname op termijn onvermijdelijk.
Het zal aan het succes van AC Shadows liggen. AC Valhalla werd door bijna elke gamer die ik ken/volg beschreven als 1 van de mindere in de moderne versie van AC en heeft schijnbaar alsnog 20 miljoen exemplaren verkocht. Dus zelfs nu de nieuwe game een hoop negatieve aandacht heeft gehad zie ik ze nog makkelijk over de 10 miljoen exemplaren verkopen.

En XDefiant was niet eens slecht (niet mijn smaak) en heeft ook geen succes gevonden dus ik snap hun hoop op een live service wonder niet zo. Ja je hoeft maar 1 keer raak te schieten met zo'n game, maar je kan net zo goed naar het casino gaan en al dat geld op een nummer zetten.

Toch blijf ik hopen dat ze de weg omhoog vinden. Alleen al om de Anno serie die ik erg kan waarderen, maar ook in de AC serie valt er nog genoeg te innoveren.
Het verkoopt omdat niemand anders dit soort games maakt. De uitvoering is altijd wat teleurstellend, maar de opzet heeft vaak een unieke aantrekkingskracht.

Een openwereldgame waarin je als viking dorpen plundert? Kan me niet herinneren dat we dat ooit gezien hebben. Op dat moment waren er ook meerdere populaire Netflix series over vikings, goede timing dus.
Alleen jammer dat Ubisoft's game design ervoor zorgt dat de werkelijkheid vaak meer aanvoelt als een boodschappenlijstje.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 15 februari 2025 11:53]

XDefiant is een goed voorbeeld van hoe Ubisoft het niet echt snapt. An sich met het concept niet zo veel mis mee, zoiets kan vast werken. Maar ze willen een Fortnite concurrent maken en dat moet gelijk ongeveer hetzelfde werken en het moet ook gelijk gaan werken... tsja, das is niet realistisch. Fortnite gaat inmiddels best een tijdje mee en heeft behoorlijk evolutie meegemaakt. Een van de dingen die ze na doen is eht cross-franchising aspect. Weet wel, dat je met spiderman of mando in fortnite kan rond wandelen. Want dat soort deals zijn grof geld, dus dat heeft XDefiant ook gelijk gedaan door allerlei personages uit hun eigen Ubisoft portfolio erin te kwakken. Echter ... Fortnite heeft moeten groeien, iets soortgelijks neerkwakken en verwachten dat het wekt ... rainbow six personages in kleurrijke toon achtige werelden, het idee is het zelfde maar de uitwerking is maar neergekwakt.

En wist dat je dat de game in eerste instantie de Tom Clancy's titel zou moeten krijgen? Die IP melken ze ook een partij uit dat niks meer te maken heeft met die man zijn legacy. Daar zijn ze op terug gekomen na protesten van fans. Maar het bewijst wel dat ze overal op willen plakken en geen idee hebben wat ze nou aan het doen zijn.

Je maakt niet zomaar "ff" een goeie nieuwe live service game. Je moet dat echt qua gameplay en mechanics goed uitwerken en daarmee een stevige community opbouwen voordat je jezelf rijk kan gaan rekenen aan die microtransaction meuk, en daarom dus een redelijk lang termijn traject. De floppende live service games floppen omdat ze te veel op het live service aspect focussen. Je moet allereerst nog een leuke game zien te maken.

Dus imo, Ubisoft gaat het niet trekken op korte termijn door hier op te focussen. Een goeie live service game is een behoorlijke investering en toewijding, dan kan je niet nog een XDefiant maken waarvan je de stekker er al naar een jaar uittrekt. Volgens mij kunnen ze beter op gewoon goede single players focussen, maar ja, dat lijkt redelijk uitgemolken te zijn. Wellicht gewoon minder games maken, je kan de markt ook simpelweg overzadigen met je eigen producten.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 15 februari 2025 12:52]

Valhalla kwam tijdens corona uit terwijl een andere titels uitgesteld waren waarodner CB2077, Er was gewoon niks anders.
Dat Valhalla de eerste AC die zeer kort rondom de launch van de nieuwe generatie consoles uit kwam, heeft denk ik wel enorm geholpen met de verkoopaantallen van die game.
Ik zie vooral een grote circlejerk van mensen die elkaar napraten. De argumenten zijn elke keer hetzelfde en tonen weinig kennis van zaken.

Verder, het gaat helemaal niet slecht met Ubisoft. Ja ze hebben het wat minder gehad maar ze staan niet op de afgrond. Ik zie de pers vooral vaak geruchten en vage tweets aanhalen maar als je kijkt naar de feiten dan gaat het wel goedkomen. Een beetje alsof men graag wil dat het slecht gaat zodat er weer wat te schrijven is. Alles voor de kliks, fuck de waarheid.
Ik zie vooral een grote circlejerk van mensen die elkaar napraten. De argumenten zijn elke keer hetzelfde en tonen weinig kennis van zaken.

Verder, het gaat helemaal niet slecht met Ubisoft. Ja ze hebben het wat minder gehad maar ze staan niet op de afgrond. Ik zie de pers vooral vaak geruchten en vage tweets aanhalen maar als je kijkt naar de feiten dan gaat het wel goedkomen. Een beetje alsof men graag wil dat het slecht gaat zodat er weer wat te schrijven is. Alles voor de kliks, fuck de waarheid.
Sorry, maar onder welke steen heb jij gezeten ?
Het is 5 jaar lang berg afwaarts gegaan met Ubisoft, ze zijn 50%+ naar beneden gegaan, hun aandelen zijn geen ruk meer waard... Zelfde de Franse overheid probeert Ubisoft in leven te houden...

https://i.ibb.co/GQ9Grv4n/waterfox-Sq-HDWC3-VG0.png

[Reactie gewijzigd door Power2All op 15 februari 2025 19:59]

Dus? Het aandeel bestaat nog steeds en zit nu eigenlijk weer op het niveau waar ze jaren lang hebben gezeten. Maarja, selectief knippen is wel iets van de azijnzeikerds ja:
https://companiesmarketcap.com/ubisoft/stock-price-history/

Dat het omlaag is gegaan het afgelopen jaar, komt vooral vanwege reorganisaties waardoor ze minder games hebben uitgebracht. De volgende AC gaat dat niet meteen omgooien, maar ook niet slechter maken. Nu het aandeel zo laag staat zijn er natuurlijk overname geruchten. Dat is er altijd, maar als er echt wat speelde, dan hadden ze nu al echt wel de knoop doorgehakt. Eigenlijk is het nu een prima tijd om in te stappen, want het aandeel is nu lekker goedkoop.

Men is gewoon op zoek naar slecht nieuws om clicks te vergaren en de rest speelt daar gewoon lekker in mee.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 15 februari 2025 22:50]

Hey wat grappig! Ik zie een circlejerk van ubi fans die elkaar napraten en alle economische feiten naast zich neer schuiven. Als een beursgenoteerd bedrijf zo hard daalt is dat slecht nieuws. Vooral als je terug komt op het punt dat je aandelen net zoveel waard zijn als toen je begon. Alle investeerders hebben dus massale verliezen geleden. Focussen dus enorm op de cash cow die een live service game kan zijn. Maar juist door die focus is hun waarde zo hard gedaald. Het gaat niet om 1 slecht jaar of een fuck up. Het gaat stelselmatig slecht met ze. Over hun IP’s gesproken. De helft hebben ze laten verstoffen en de andere helft is al hun status verloren. Ja je zou kunnen zeggen dat het nu een goede tijd is om in te stappen wat waar zou zijn als het aannemelijk is dat het aandeel weer gaat stijgen. Maar er is geen enkele indicator dat dit gaat gebeuren. Vergeet ook niet dat de verkoop cijfers drastisch zijn gedaald. Ze halen gewoon meer omzet per game door in game aankopen. Dan steven je af op niveau mobile game cash grabs. Daarin is er wellicht nog een toekomst voor Ubi.
Het gaat stelselmatig slecht met Ubisoft, omdat ze uitgehold zijn.
Ze hebben geen senior ontwikkel-talent meer, en het beetje dat ze hebben zit te ver gespreid over verschillende ontwikkelteams en heeft een halve dagtaak aan het compenseren voor de nieuwe aanwas die gewoon simpelweg de ervaring ontbeert om aan zulke grote complexe titels te kunnen werken.

Het is zo erg gesteld daarmee, dat zelfs de executive producer van de Assasins Creed serie er tijdens een conferentie niet omheen kon en over deze problematiek verteldde, ihkv hoe moeilijk het is om deze nieuwe garde binnen boord te houden en gemotiveerd te houden - maar dat ze desondanks op dit pad door willen blijven gaan en 'nieuw talent' een plaats willen blijven bieden.

Het probleem daarmee is alleen dat met de junior:senior ratio's die Ubisoft hanteert, het talent dan ook echt wel talentvol moet zijn - want anders gaat het fout. En dat zie je nu gebeuren. De hele organisatie steunt en kreunt op haar grondvesten.
Niet alleen ubisoft moe maar ook openwereld games moe en liveservicegame moe.
Elke x in een hamsterwheel met dailies en battlepasses en content updates die alles veranderen. Of een eeuw lopen in een openwereld game. T verspilt je tijd allemaal. Daar ben ik wel klaar mee.
Er zijn zat mensen die wel continue in een nieuwe open wereld game zitten te wachten.

Misschien moet je een andere hobbie zoeken?
Vast wel. Of misschien moeten ze gewoon meer rode draad games maken?
Waarom een andere hobby zoeken? Nog nooit was de diversiteit aan games zo groot als vandaag de dag.

Het betekent echter wel dat veel van Ubisofts portfolio buiten de boot valt. En een nieuwe Anno, Settlers of HOMM keek ik altijd naar uit. M’n favoriete series. Maar die zijn ook de nek omgedraaid middels Ubistore-exclusiviteit / Uplee-plicht, Denuvo en/of verplichte always-online.

Ondertussen doen de copycats in die genres gouden zaken. Dus waar is het fout gegaan?

En een nieuwe Street Racer zou ook best mogen. Waarom dat niet afstoffen en een toffe kart racer op de markt brengen, al dan niet met je iconen van andere games?

Ze staren zich in feite dusdanig blind op het kweken van de kip met de gouden eieren, dat ze niet inzien dat er met ze reeds op goud zitten met hun normale eieren.
Division 3 is gewoon in ontwikkeling en komt echt wel uit. Dat zal de redding zijn van ubi, dat weten ze zelf ook wel. Alle ogen zijn daarop gericht.
Ja? Moeten ze het van een game hebben die wederom hetzelfde is als de eerste 2 delen? Dan vrees ik voor het ergste.

Bulletsponges, maar uitdagend? Hell no.
Mag jij vinden :) toch handig , zo'n glazen bol !

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 15 februari 2025 21:49]

Net zoals bij de meeste ubi games de afgelopen jaren. Deel 1 topper; mensen hebben goede hoop dat het een keer wat anders is. Deel 2 stuk minder verkopen. Deel 3, laatste van de IP.
Het “daar lijkt iedereen nu naar uit” argument is gebruikt bij Watch Dogs 3, AC, far cry etc.
Division 2 wordt nog steeds een stuk meer gespeeld dan div1. Dus waar heb je het over. Tevens behoort div2 tot de top van de looter shooters en daar is een grote markt voor (zie borderlands).
Division is gewoon een niche game hoor. Dat gaat ze echt niet redden
En ze schijnen ook met Far Cry 7 bezig te zijn.
Ik vond zelf Wildlands geweldig
Wildlands was geweldig. Wat een ongelooflijke schop in de ballen hebben fans toen gekregen met Breakpoint.
Indd, die was weer niks!
Wildlands was inderdaad goed, erg veel sfeer en variatie in de omgevingen. Breakpoint was bij release inderdaad niet super maar je moet het Ubisoft nageven; ze hebben zich de kritiek ter harte genomen en middels een aantal grote updates de game flink weten te verbeteren. Al was dit voor menig speler waarschijnlijk mosterd na de maaltijd. Er zijn zat uitgevers/ontwikkelaars die na een matige release het er gewoon bij laten zitten.
Vond wildlands kort during erg vermakelijk. Wereld is ook weer mooi, maarja dat is vrijwel de enige pluspunt die iedere Ubisoft game heeft. Na paar uur toch weer erg repetitief en een to-do lijstje afwerken.
Ik ben laat op de Breakpoint boot gestapt en heb Wildlands nooit gespeeld, maar het is toch wel echt een unieke shooter in veel opzichten voor mij. Wat maakt Breakpoint in de huidige staat zo kut t.o.v. Wildlands dan?
Met name de gigantische stap terug in grafische kwaliteit deed het voor mij niet als een sequel voelen. Ook controls waren houterig. Voelde net als een ps2 shooter.
Ah ok, controls zijn inderdaad wel even wennen ja. Als dat in Wildlands wat minder clunky is, dan is het misschien wel de moeite waard om die even op te starten. Thanks voor de info! :)
Ze hebben zoveel potentie en ze doen er helemaal niets mee, ze blijven maar dezelfde rommel rehashen voor de massa…

Waar blijven de nieuwe Spinter Cell, Rayman (3D), Ghost Recon, Rainbow Six (singleplayer en lekker moeilijk graag), Prince of Persia, Beyond Good and Evil, etc. Ze hebben aardig wat niche franchise maar ze verwachten nu van elke game die uitkomt dat ie het gouden ei is…

Ik ben nu bezig met The Lost Crown en dat is echt een goeie game, en wat doet Ubisoft? Die ontmanteld het team vanwege misplaatste verkoop verwachtingen, misschien dat met betere marketing of een iets lagere prijs die game echt had geknald. Ik vind hem bijvoorbeeld in het straatje van “Ori” passen maar die heeft een release of gamepass dus spelersaantallen die daar veel hoger zijn die zijn dan veel lastiger te vergelijken met een game die voor €40,- in de winkel ligt.

[Reactie gewijzigd door iwaarden op 15 februari 2025 11:59]

Eens. Eindelijk eens een originele game en voor mij zelfs game van het jaar. De prijs was misschien iets te hoog voor het aantal uren gameplay, dus wellicht dat de reden dat de game iets minder verkocht.
Het aantal uren gameplay?? Tis een game van 20+ uur. Dat is echt meer dan lang genoeg.
Gezien de verkoopaantallen dus niet voor die prijs.
Ik heb er nu zo’n 10 uur inzitten en zit op 34% dus qua lengte zit het wel goed voor dit type game
Oehh een modern day Rayman zou ik wel gaaf vinden! Laatst nog R3 Hoodlum Havoc gespeeld op de gamecube, wat was gamen toen fantastisch :)

Aan de ene kant, kom maar doorrr!
Aan de andere kant, grote kans dat ze hem compleet verpesten door hem openworld met useless POI's en de chores de erbij komen te maken.
Liveservice games , pfff,

je bedoelt games waar je een snelle cashgrab doet, en van moment de "investeringsbedrijven" vinden dat de inkomsten per maand niet genoeg meer zijn je de stekker kan uittrekken zodat mensen zelfs niet meer offline kunnen spelen ?

Die liveservice ?
Ze bedoelen eigenlijk "short-lived service games".
"short-lived no-service games".
fixed :)
Jah niemand beweert dat die games een lang leven hebben 😂
Yves zegt toch ook dat ze die jaar op jaar willen uitbrengen? Dus elk jaar een nieuwe live service game om voor hooguit een jaar uit te melken }>
Live service markt is verzadigd, en lijkt alleen maar kleiner te worden. Er zijn er maar weinig nieuwe games die nog echt blijven hangen. Sony heeft er 100'en miljoenen mee verloren en alles in development gecanceld. Maar Ubisoft gaat zich er nog even extra op focussen, want..??
Ik denk niet zo zéér dat Sony zoveel geld is verloren doordat het live service games waren, maar juist door andere redenen als ik kijk naar Concord. Het probleem ligt tegenwoordig dat sommige bedrijven een politieke agenda in hun games verwerken.

Hetzelfde met Shadows, ik vind de setting ontzettend tof. Maar als ik weer zie wie Ubisoft in heeft gehuurd als "adviseur" voor de Japense cultuur, dan trekken mijn tenen ontzettend krom. https://faculty-directory.dartmouth.edu/sachi-schmidt-hori

Het punt is dat mensen juist games spelen om de werkelijkheid te ontsnappen en dan worden ze ook weer gepresenteerd met DEI. Ik heb geen problemen met mensen die andere gevoelens hebben. Maar het wordt zo de keel afgeduwd en hoe ze het presenteren. Ik vind Cyberpunk 2077 één van de beste games, en heb me totaal geen enkel keer gestoord aan bijv. Judy, ik vind het zelfs één van de vetste personages in de gaming industrie en toch is ze lesbisch. Het is de manier hoe iets wordt gepresenteerd.

Daar gaat het meestal fout in games, en daarom is Sony nu ook 400 miljoen verloren. En daarom krijgen veel ontwikkelaars tegenwoordig kritiek. De manier hoe iets wordt gepresenteerd en hun politieke agenda's.

[Reactie gewijzigd door Toonen1988 op 15 februari 2025 14:45]

Ubisoft's omzet daalt met 31,4% naar 990 miljoen EUR. Het aandeel is ook al langere tijd in een diep dal en dalend.
Yves Guillemot, de ceo van Ubisoft, heeft naar verluidt gezegd dat de focus van het bedrijf de komende jaren op zowel openwereld- als liveservicegames gaat liggen.
"We change nothing and are out of ideas!"

nieuws: Ubisoft brengt nft-game Champion Tactics: Grimoria Chronicles uit

Ook dit soort brainfarts helpt niet.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 15 februari 2025 10:57]

Ik wacht nog steeds op beyond good and evil 2 :+
Zo grappig dat je (op moment van typen) al 4 'irrelevant' moderaties hebt, met een post over een Ubisoft spel wat officieel nog steeds in ontwikkeling is, onder een artikel over wat voor soort spelen Ubisoft in de toekomst gaat uitbrengen...

(maar misschien kunnen ze in beyond good and evil 2 wat live service features stoppen, en dan komt alles toch nog goed)
Met andere woorden... Ze veranderen helemaal niks. Al hun games zijn onderhand open wereld acties games... Actie checklist games vind ik persoonlijk beter klinken.
Het is zo erg standaard-protocol geworden, dat hun smaakje formularische open-wereld game gewoon een eigen genaamd sub-genre heeft gekregen: Ubisoft-towers games. Zeer pijnlijk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.