Netflix werkt aan ondersteuning live-uitzendingen

Netflix werkt aan livestreamingfunctionaliteit voor zijn platform. Deze is vooral bedoeld voor programmering die niet met een script werkt, zoals talentenjachten en stand-upcomedy. De ontwikkeling ervan zou in een vroeg stadium verkeren.

De toepassingen 'shows zonder script en stand-upcomedy' worden genoemd door Netflix zelf. Deadline, dat met de ontwikkeling naar buiten komt, benoemt verder de opties om de functie in te zetten om live te stemmen op kandidaten van talentenjachten. Daarnaast kan bijvoorbeeld het fysieke Netflix-festival Netflix is a Joke live uitgezonden worden op het platform. Iets meer dan een maand geleden maakte Disney+ een soortgelijke stap. Het programma Dancing With the Stars verhuisde naar het streamingplatform en wordt daar ook live uitgezonden.

Netflix verloor onlangs voor het eerst in tien jaar abonnees; in het eerste kwartaal van 2022 telde het bedrijf wereldwijd 200.000 abonnees minder dan het laatste kwartaal van 2021. Het verwacht een afname van twee miljoen abonnees in het tweede kwartaal. Om dat tij te keren, zou het platform overwegen om een goedkoper abonnement met advertenties te bieden en het delen van wachtwoorden te gaan bestrijden. De voornemens worden overwegend niet positief ontvangen door gebruikers.

Netflix maakte in de zomer van vorig jaar bekend ook games te gaan aanbieden. Netflix Games werd vorig jaar november geïntroduceerd. Gebruikers moeten de aangeboden games voor iOS en Android installeren op hun smartphone of tablet.

Netflix
Netflix

Door Mark Hendrikman

Redacteur

15-05-2022 • 10:34

94

Lees meer

Reacties (94)

Sorteer op:

Weergave:

Begrijp de heisa over die 200.000 abonnees niet. Na 2 jaar van lockdowns die in vrijwel alle landen een stuk strenger waren dan NL en waarbij Netflix juist een extreme stijging zag van abonnees, is zo'n daling totaal geen verassing. Toch reageert de markt alsof Netflix passé is en verkopen ze massaal hun aandelen. Bizar.
Het is een onderbreking van de constante groei die ze tot nu toe hebben gehad en dat vinden beleggers niet leuk. Het kan ook gevolgen hebben voor investeerders en het kunnen afsluiten van leningen.
Januari vorig jaar heeft Netflix aangekondigd dat ze in de toekomst niet meer afhankelijk zijn van externe investeringen voor hun dagelijkse gang van zaken. Na een enorm 'succesvol' jaar met vele nieuwe abonnees en dure films, terwijl ze nog miljarden schuld open hebben staan en de concurrentie op het punt staat te vertienvoudigen.
Het verdienmodel van een dienst die qua inkomsten het puur van abonnementen moet hebben is afhankelijk van potentiële uitbreiding naar nieuwe regio's/landen en/of een constante stroom van populaire content.
Qua afzetmarkten is er een plafond en omdat de concurrentie, die decennia aan mediacontent hebben en ook nog eens andere inkomstenbronnen hebben als tv en bioscoop, eindelijk wakker is geworden zijn ze al een aantal jaren naarstig op zoek naar een eigen mega-franchise die de dienst relevant kan houden.
De rek is er uit en het enige dat ze nog kunnen doen is de abonnementsprijzen verhogen en extra inkomstenstromen zoeken voor de content die ze hebben.

Netflix heeft altijd volgehouden dat er nooit advertenties zouden komen en dat het aanpakken van account sharing totaal niet op hun radar stond. Ze deden alsof ze de held van tv- en filmland waren door elders gecancelde series te kopen en regisseurs en schrijvers een dikke beurs te geven voor hun eigen projectjes die de andere studio's niet wilden terwijl dat feitelijk al noodgrepen waren om nog hype te creëren.
Het is altijd een kwestie van tijd geweest dat Netflix concurrentie zou krijgen en dat de grote studio's en mediaconglomeraten hun rechten niet meer zouden willen verkopen en dat hele proces is enorm versneld door Corona.
Iedere consument zal op een bepaald moment een afweging gaan maken of dat Netflix abonnement z'n geld nog wel waard is en de conclusie zal steeds vaker nee zijn.
Probleem van Netfilx is dat er steeds meer grote partijen hun eigen streamings dienst beginnen, en dat er daardoor veel content bij Netflix verdwijnt. Ze verwachten zelf dat ze komende tijd 2 miljoen abonnees kwijt raken, en dat is voor een bedrijf dat afhankelijk is van investeerders best veel.

Ik vraag me af wanneer er streamings diensten om gaan vallen, want het aantal abonnees wordt zo wel heel versnippert.
Netflix is gewoon te duur voor wat je krijgt. Voor de prijs van een 4K Netflix abonnement heb je Disney, HBO en Prime waar je veel meer waar krijgt voor je geld.

En vroeger stond een Netflix Original voor bepaalde kwaliteit, de hoeveelheid bagger die onder de naam "Original" uitkomt doet de dienst in mijn optiek ook niet goed. Ze gaan duidelijk voor kwantiteit ipv kwaliteit en dat kost men ook klanten.
Als je niet van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, and National Geographic houd heeft Disney+ naar mijn mening weinig te bieden, in het begin een paar keer geprobeerd via een account van een bekende maar kon mij weinig bekoren.

HBO Max heb ik in Nederland nog niet geprobeerd dus durf daarvan niet te zeggen wat ze extra bieden, maar ondanks dat er veel goede series in de porfolio van HBO zitten zijn het wel vaak series die wat ouder zijn. Als ik de mensen om mij heen als uitgangspunt neem (wat natuurlijk niet repressief is) hebben die de top shows (waar ik zo op kan komen: GoT, Chernobyl, Sex and the City, The Wire, The Sopranos, Band of Brothers, Westworld) reeds gezien. Het ontbreken van de Hulu catalogus is voor mij in ieder geval een gemis. Of de kosten voor Euphoria en House of the Dragon (series op mijn watchlist) het waard zijn durf ik niet te zeggen. Ik ben niet echt een filmkijker dus geen idee hoe ze daar scoren.

Bij Prime is het maar de vraag of je de werkelijke prijs voor hun product betaald. Ze halen/houden je natuurlijk door deze (extra) dienst in hun ecosysteem en verdienen daardoor sneller aan overige aankopen.

Mijn conclusie is een treurige conclusie waarbij het streamlandschap de afgelopen twee/drie jaar drastische versnipper is geraakt dat je moeite moet doen om te zoeken wat je wilt zien of flink in de buidel moet grijpen. Netflix heeft het destijds zien aankomen en heeft daardoor miljarden geïnvesteerd in eigen producties om on par te komen met de andere diensten, maar dat is helaas een doekje voor het bloeden en voorkomt niet dat ze nu meer moeten gaan vragen en moeten gaan kijken naar reclames om hun investeringen terug te verdienen/winst te maken. Live uitzendingen gevuld met nieuws, actualiteiten en sport zou een prima verbreding van hun portfolio betekenen.

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 25 juli 2024 19:36]

Als je niet van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, and National Geographic houd heeft Disney+ naar mijn mening weinig te bieden, in het begin een paar keer geprobeerd via een account van een bekende maar kon mij weinig bekoren.
Disney is met STAR veel meer dan alleen maar Marvel en Star Wars:

https://www.disney.nl/disney-plus-star
Star is eigenlijk de Europese versie van Hulu.
Nou, nee dus. Dat hangt af van je usecase. Ik kan op jouw genoemde diensten niet kijken wat ik wil, ergo Netflix is uitstekende waar voor het geld (voor mij).
Nouja, bagger is natuurlijk in the eye of the beholder, vind dat er op HBO, Disney en vooral Prime ook genoeg bagger op staat. En 'original' zegt niet alles, genoeg 'originals' die gewoon als normale productie hier bv op de BBC of ITV komt.
En wat is kwaliteit? Omdat jij iets niet leuk vindt maakt het nog niet dat het een slechte serie of film is, net zoals dat ook voor mij geldt. Genoeg series en films waarvan ik denk, wat een complete bagger, naar voor anderen het juist hun lievings is.
Ja nu nog wel, Disney HBO en Prime zijn nog bezig met de inhaalrace op Netflix. Dan houden ze de prijzen laag totdat ze groot genoeg marktaandeel hebben.

Datzelfde zie je bij zoveel SaaS diensten met grote investeerders die het prima vinden om de userbase te laten groeien en verlies te maken om later de prijzen omhoog te gooien.

Lastige is dat je hier geen prijzenoorlog kan hebben tussen de diensten. Ze hebben allemaal hun eigen exclusieve content en kan je alleen bij die dienst kijken.
Ben net met je eens over de kwaliteit van Netflix. Maar qua series doet de rest het niet veel beter. Ik heb ze allemaal, op dit moment is HBO eventjes de topper... Maar dat droogt ook snel genoeg op. In the end blijft Netflix het meest relevant voor nu.
Komt die bout kwaliteit van de originals niet vooral door de verplichting van ieder land om minimaal x% lokale content te moeten aanbieden?
Ik verwacht zelf dat het hier niet heel veel mee te maken heeft. Veel dingen in mijn ogen wat minder van kwaliteit is komt uit Korea, Japan en die regio. Dat valt niet onder die lokale content. Het is toch een andere manier van verhaal vertellen en opnemen wat ik minder vind. Uiteraard is niet alles wat Engels is altijd goed en alles uit Korea en Japan altijd slecht/matig maar voor mij gevoel wel vaak.

Ik denk dat het vooral komt omdat ze veel moeten produceren en dus op een manier toch kosten willen besparen. Zouden ze minder produceren maar meer kwaliteit (lees meestal veel duurder) denk ik dat ze ook klanten verliezen omdat er dan minder vaak nieuwe content op komt of te veel geld gaat kosten. Daarnaast betekent meer content natuurlijk ook wel dat ze meer kunnen richten op verschillende klanten. Maken ze 1 kwaliteit actie serie en dat is niet jouw smaak dan heb je niets nieuws. Maken ze 1 matige actie serie en 1 matige ruimte serie hebben ze dus meer kans dat dit dan wel jouw smaak is en gaat kijken.
Dan koop je toch gewoon 10000 uur goede tijden slechte tijden. Of alle Nederlandse kinderseries uit de jaren 70 en 80. Puur voor de boeken. Of moet het nieuw zijn?
PrimeNL gaat sowieso duurder worden.
Dat er steeds meer grote partijen hun eigen streamings dienst beginnen is voor de consument een groter probleem dan voor Netflix.

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 25 juli 2024 19:36]

Ik denk dat het voor Netflix ook wel een groot probleem is dat ze bijvoorbeeld de nieuwste Disney, Star Wars of Marvel films/series niet konden showen. Of dat bijvoorbeeld Amazon bijvoorbeeld (eerder) de uitzendrechten koopt van een serie/film. Daarnaast heeft Netflix dus nu veel moeten investeren in eigen content maken en dus andere dingen gaat proberen zoals games en dit dus. Dus het is voor Netflix ook zeker wel een groot probleem.
Niet per sé. Meer concurrentie betekent meer innovatie. Netflix bracht tot nu bijna alleen maar flopseries en -films uit. Nu gaat er misschien eens gas gegeven worden. Ze zaten veel te comfy.
Ze hebben letterlijk nog maar een troefkaart in handen. De woke-quit kaart. Met hun meest recente update van regels stellen ze "als je een probleem hebt met ons aanbod, ga maar elders werken". Met name doelt men op de medewerkers die protesteren tegen Dave Chapelle. Netflix is heel duidelijk geweest, wij gaan Dave (een van ons zeer weinige externe inkomensbronnen) niet annuleren.

Maar ook series als Cuties an Big Mouth hebben een flinke backlash gekregen van de andere kant. En niet geheel onverdiend als je het mij vraagt. Jonge tienermeisjes verleidelijk op camera zetten (understatement) wordt ook niet gewaardeerd. Big mouth idem, hoewel je het kan zien als satire, zitten er een flink aantal expliciete scenes tussen die niet bepaald kind geschikt zijn die mijn inziens de huidige rating niet klopt.

Punt is, netflix weigert te buigen voor beide kampen en daar hebben ze op zich neutralere houding die wat voordeel kan opleveren. Alle andere streamingplatformen buigen meer voor (interne) politiek, althans zo lijkt het. Ze zijn nu nog groot en ze kunnen die neutraliteit kaart spelen, maar hun concurrentie is groot en hun aanbod wordt steeds schaarser.

Ook veel meer conservatieve of libertijn media winnen aan populariteit. Daily wire heeft op dit moment 600k+ betalende abbonees en ze gaan zelfs investeren in een kinder platform als tegenhanger van Disney (hoe dat gaat uitpakken moet ik nog zien). Maar ook kanelen als Timcast (politiek extreem breed) groeien in populariteit. Oh en Joe Rogan natuurlijk ;)

[Reactie gewijzigd door morphje op 25 juli 2024 19:36]

Big mouth idem, hoewel je het kan zien als satire, zitten er een flink aantal expliciete scenes tussen die niet bepaald kind geschikt zijn die mijn inziens de huidige rating niet klopt.
Net BM gecheckt en hier in UK heeft het een 18+ rating. Wil graag weten hoe je rating verder wilt aanpassen (of de rating moet in NL lager zijn)
De rating die ik kon vinden was 17 in de VS.
Maar dan nog, het is een redelijk specifiek vorm van animated softporn.

Het is nogal een gokje voor specifiek de VS.
Nee toch? Versnippering betekent 'stream-hopping'.
Stream-hopping. This is the way.
Daar ben ik het niet mee eens.
Bij eigen streaming diensten weet ik zeker dat content blijft bestaan, bij Netflix weet ik nooit hoelang een film/serie beschikbaar blijft.
Ook NetFlix heeft toch eigen content? De volgorde mag dan wel anders zijn van content-aanbieder naar content-maker maar ze zullen niet snel hun eigen content elders aanbieden en niet meer op hun eigen platform.

Wat dit overigens wel veroorzaakt: eerst werd een serie via marketing en pilot aflevering verkocht aan een uitzender - die kon dan beoordelen of het goed genoeg was (en of het paste bij hun imago). Niet goed => serie werd niet gemaakt of serie werd niet getoond.

Nu levert de content-maker direct aan de kijker - die tussentijdse beoordeling ontbreekt => meer bagger.
Netflix is zelfstaand winstgevend en dus niet afhankelijk meer van investeerders.

Echter 20 procent van de groot aandeelhouders (totaal aandelen) zelfde tussen Disney en Netflix.

En zal mij zelfs niet heel erg doen verrassen als de partijen weer samengaan. Voor nu is het meer gevoel van concurrentie zorgt ervoor dat consumenten meer geld uitgeven.
Uiteindelijk groeit het bedrijf niet meer en stijgt het aandeel niet meer in waarde. Alleen dividend uitkeren maakt het een soort obligatielening met semi vaste rente. Het risico is immers uit de prijs.

[Reactie gewijzigd door rko4u op 25 juli 2024 19:36]

Er is geen probleem. Alleen de wereld van sommige bedrijven was even geweldig tijdens de corona pandemie. Er werd niet normaal rekening gehouden met de nieuwe aantallen abonnees, en nu wordt het gezien als een trendbreuk. Ik zie het meer als een correctie op de markt, maar ook dan worden er aandelen verkocht op de beurzen. Nothing to sorry about.
Ik denk dat het probleem van investeerders vooral is dat een bedrijf als Netflix vroeg of laat alle winstgevende klanten als abonnee heeft. Op dat moment is de enige manier van omzet vergroten om meer geld uit 1 abonnee te halen. Dit kan echter alleen met prijsverhoging of kostenverlaging.
Netflix had al tijden een dalende trend, in de paar maanden aan het begin van Corona inderdaad een korte opleving, maar dat hadden de concurrenten ook. En die concurrenten daar gaat het nu net om. Disney+ heeft inmiddels een totaal van 137.9 miljoen subs (+7.9 miljoen in het tweede fiscale kwartaal), dat zijn er nog maar 90 miljoen verwijderd van Netflix en dat is inachtnemend dat die service pas een fractie van de tijd bestaat in vergelijking met Netflix en in minder regio’s actief is. HBO Max idem, nog jonger en slechts in een handvol van landen, heeft momenteel 76.8 miljoen subscribers.

Dus: Toenemende concurrentie + voor het eerst een daling aan subs + veel hogere prijs + een aardige hoeveelheid aan leningen die terugbetaald moeten worden = een probleem voor Netflix.
Alleen kunnen de concurenten terugvallen op meerdere inkomstenbronnen waardoor ze hun diensten veel goedkoper kunnen aanbieden (zoals een Amazon doet) of enorm veel kunnen investeren in extra content. Bij Netflix moet het vandaag grotendeels komen van eigen producties en die moeten ze bijna exclusief maken met het geld dat van hun abbonees komt.
Als het een algehele marktonwikkeling was zou het minder impact hebben. Helaas voor Netflix zijn ze de uitzondering op de regel en groeien andere partijen vrolijk door. Dat betekent dat de verwachtingen van de aandeelhouders bijgesteld zijn en dat Netflix tot een minder hoog niveau zal groeien dan in de koers zat. Waarde dus flink omlaag.
Dat kleinere diensten doorgroeien mag niet verbazen. De grootste diensten zitten het dichtst tegen het verzadigingspunt.
Dat heeft niks met Netflix te maken hoor. Maar met de algehele marktmanipulatie. Het creeren van fear om klaar te staan de gedumpte aandelen op te kopen.

Want niet alleen Netflix staat in het rood en de gedumpte aandelen hebben 0,0 te maken met de 200.000 abonnees die ze verloren hebben. Het is de fear die ze willen creeren en de emotie van de noobish aandeelhouders doet de rest. De doorgewinterde investeerder lacht zich rot.
Zo werkt die idiote aandelenmarkt, die voor een groot deel gebaseerd is op emotie en hebzucht; als het bedrijf het heel goed doet, maar men de winstverwachting met een paar procent bijsteld, dan schiet men al in de stress en zakken de aandelen.
Dit zag je paar jaar terug ook. Een enkel bericht en 1 of andere 'beleggingsexpert' roept iets en tadaa de koers gaat omlaag. Belegging IS heden ten dage een gokken. Heb ook sterk het idee dat een paar grote aandelenspelers de koersen flink beinvloeden en zo hun slag slaan. Als kleintje moet je op de lange termijn beleggen. Netflix trekt zeker wel weer aan. Poppenkast.
Als Netflix hun plannen door gaat zetten voor korte termijn winstmaximalisatie, is het allicht geen verstandige lange termijn investering.
Allerlei tech aandelen zijn nu geprijsd alsof ze nog 50 jaar lang zo door blijven groeien als ze nu doen. Je hebt helemaal gelijk, maar het is gewoon een correctie op krankzinnige verwachtingen.
Vergeet de recente berichtgeving niet mee te nemen dat ze accountsharing gaan verbieden. Ik deel momenteel de kosten met mijn broer, omdat voor die prijs ik niet ‘klagen’ mag. Nu lijkt het erop dat we beide, of de volle mep, of (nog) meer moeten betalen voor dezelfde content en dan haken mijn broer en ik beide af. En hoor dit ook op de werkvloer..

Dit zal de markt dus ook in die verkoop overwogen hebben..
edit:
knip

[Reactie gewijzigd door anandus op 25 juli 2024 19:36]

Nice live uitzendingen... Net als de gewone tv. Volgende stap is reclames! En we zijn weer waar we zoveel jaar geleden waren
Dus Netflix wil weer lineaire tv terugbrengen? Liefst in combinatie met de plannen voor reclames zeker?
Dan kan je net zo goed gewoon TV kijken en geen geld betalen voor een dure streamingsdienst.
Voetbalwedstrijden, F1 wedstrijden, of het songfestival kijken mensen vooral live. Daar zal Netflix wat mee willen gaan doen.
Ze worden precies datgene waar hun klanten hard van wegrenden.

Cut the cord Netflix. :+
Maar dat is nu dus toch net zo bij Disney al. Het gaat hier om enkele live-shows, niet dat hun hele library alleen nog maar op vaste tijden te kijken zijn zoals bij lineare tv. Ik kan ne zeker indenken dat we later ook nog live optredens gaan krijgen. Maar als je het niets vindt, zoals ik echt niet begrijp wat iemand nu leuk vindt aan Dancing with the Stars, dan kijk je op dat moment toch wat anders, meeeeeeeer dan genoeg om te kijken.
niet dat hun hele library alleen nog maar op vaste tijden te kijken zijn zoals bij lineare tv.
Volgens mij heb je iets gemist: bij lineaire TV kun je vrijwel alles terugkijken, dus het enige echte verschil is dat afleveringen er stuk voor stuk bijkomen (of je binged alles wat nog 'uitgezonden' moet worden via diensten als NPO Plus). Vrijwel geen verschil meer met on demand diensten.
Lineare tv is lineare omdat het op gezette tijden komt, anders is het geen lineare tv meer. En voor zover ik weet kun je ook nog steeds niet alles terugkijken wanneer jij wilt, maargoed, geen idee want ik gebruik dat niet want er is toch niets bijzonders op de NPO (die ze wat mij betreft compleet mogen opdoeken omdat het geen toegevoegde waarde meer heeft zoals 40-60 jaar geleden) of de commerciele zenders. NPO plus, grotendeels betaald met belastingcenten en dan moet je nog steeds extra betalen..
Je bewijst precies mijn punt. (Geen idee want ik gebruik dat niet)

[Reactie gewijzigd door Arjan P op 25 juli 2024 19:36]

Kortzichtig zeg. Als netflix leuke live events kan streamen welke later ook makkelijk terug te kijken zijn dan is dat toch prima? Een westrijd wil je toch live zien? Anders kan je net zo goed het WK uit 1998 op netflix droppen
Hoe kom jij bij sportwedstrijden? Uitzendrechten daarvan hebben ze niet.
Slechts een voorbeeld, livestreams betekent uiteraard niet “gewone TV”.
Precies, hetgeen waarvoor de lineaire tv nu nog bestaat zijn vooral de live sportevenementen.
Wanneer Netflix de rechten voor bijvoorbeeld het wk of ek voetbal bemachtigd hebben jongeren geen lineair tv abonnement meer nodig. Dat is het enige waarvoor de next gen nog een abo zou nemen.

Al ligt de grens tussen programma's gaan uitzenden zoals op lineaire tv gebeurt wel dichtbij, wat is dan nog het verschil.
Uitzendrechten daarvan hebben ze niet.
Uitzendrechten daarvan hebben ze nog niet. Het zou wel een klapper zijn als ze dat een keer deden.
nog niet

Wie weet wat ze willen gaan streamen. We weten dus alleen dat ze het aan het bekijken zijn.
Dus Netflix wil weer lineaire tv terugbrengen?
Eerder live events. Sporten, talentenjachten, e.d.

Dat kan je dan later alsnog terugkijken, maar de waarde van events is dat je het *direct* kan kijken. Geen gekke zet dus.

[Reactie gewijzigd door YaPP op 25 juli 2024 19:36]

Het zal voor sommigen wel waarde hebben. Zelf zegt me dat allemaal niets. Het is wel ‘makkelijke’ en goedkope tv om te maken. Hetzelfde zie je op de klassieke kanalen waar ‘reality’ en wedstrijden (idool, Belgium’s got talent, Masked singer, …) de hoofdmoot van de programmering vormen. Het trekt gegarandeerd een publiek maar het verwaarloost wel andere vormen van entertainment.
Alleen bij die andere kanalen kun je niet iets anders kijken op datzelfde kanaal als je er geen val aan vindt, sat kan op netflix dus wel. Ik zie het nut van dat soort realityshows ook niet, op prime heb je van die triep als miljonairs island oid of jacht op sterren of hoe die troep ook heet, blijkbaar zijn er mensen die het kijken want anders zouden ze het niet doen.
Is Twitch dan ook linaire tv?
spoiler: je kan een live-event niet fast-forwarden ;)
Wwat is er mis mee? genoeg live evenementen die bv niet over de wereld worden uitgezonden maar Netflix een hele interessante partij kan zijn als 1 aanbieder wereldwijd. Sport zoals de superbowl, F1 en WK's van het 1 en ander maar ook de EMA's, Oscars, MTV awards, Songfestifal etc. Gewoon een nieuwe markt aanboren.

[Reactie gewijzigd door memphis op 25 juli 2024 19:36]

Misschien eerst afwachten wat het word voor jezelf op te winden?
Het grootste deel van lineaire tv is niet live. Kijkend naar hun business model wat redelijk opdroogt is Netflix opzoek
naar alternatieven. Zou me niet verbazen dat rechten gaan kopen van grote sport events.
Ik dacht precies hetzelfde.

Het enige verstandige is wellicht het delen van wachtwoorden tegengaan. Maar gezien het aanbod tegenwoordig vooral kwantititeit i.p.v. kwaliteit is ('niet geschoten is altijd mis' gedrag lijkt het wel), zie ik het somber in m.b.t. de leden groei.
Dat is een te vroege aanname. De reclame krijg je sowieso wel voor je kiezen middels product placement.
Ik ben benieuwd of ad blockers er tegen gaan werken.
Alleen het voordeel dat je bij Netflix op alle apparaten kan afspelen en niet gedwongen op bepaalde apparaten of achter een bepaalde internet verbinding te moeten zitten en het voordeel dat je kan kiezen tussen film kijken of liniair TV.

Steeds meer mensen hebben geen liniair TV abonnement meer.
Dus eerst had je TV, toen kwam het internet, toen kwam Youtube waar iedereen content naartoe kan uploaden, toen kwamen de Streaming diensten, en nu gaan we weer terug naar TV - inclusief reclame.

Volgens mij weten ze het echt niet meer.
Reclame tussen uitzendingen is niet zoals in de lage landen een plaspauze in de VS. Dat zijn meestal korte blokken van 2, max 3 minuten. Niet de 8 minuten die wij tegenwoordig kennen in NL en BE.
Daarnaast, heb jij een abo op YouTube, want volgens mij doet die ook al jaren aan korte reclame voor, tijdens, en na filmpjes.
Niet heel lang geleden was Netflix zo ongeveer de enige aanbieder en hadden ze vrijwel alle aanbod. Nu is het steeds meer versnipperd door tientallen andere streamingdiensten. Hierdoor is zowel de hoeveelheid als kwaliteit van de content op Netflix keihard afgenomen. Nu gaan ze dat opvullen door live content, ook wel bekent als reguliere TV, toevoegen. Netflix is in feite gewoon kabel TV geworden, maar dan via het internet.

En ja, ik heb een abonnement voor YT, en Netflix. Maar ik weet niet of ik dat nog lang zo laat.

[Reactie gewijzigd door ShadLink op 25 juli 2024 19:36]

Bedoel je Netflix in de us? Want het aanbod van Netflix in Nederland is altijd al erg beperkt geweest. Ook voor de grote leegloop
Zelfs het Nederlandse aanbod is met sprongen achteruit gegaan. En veel series en films staan nu op andere diensten. Ik blijf nog bij Netflix totdat ik Stranger Things het nieuwe seizoen gezien heb. Daarna? Verwacht ik dat ik het ga opzeggen. Want er komt daarna gewoon helemaal niets nieuws wat ik nog wil zien.
Je vergeet live streaming zoals Twitch. Dat is er al een tijdje. Mensen hebben daar klaarblijkelijk ook behoefte aan.
Netflix live met advertenties. Voor zoiets hadden ze vroeger toch een benaming? :z
Is iets dat wel vaker voorkomt. In een ongebreidelde drang naar groei worden er steeds meer functies en opties toegevoegd waardoor de kern van software/dienst uit het oog verloren wordt.

Bij Spotify zie je iets gelijkaardigs. Muziek is er nog wel maar er wordt veel geld uitgegeven aan bijv. podcasts om iets extra te bieden aan gebruikers. Voor de ene is dat een pluspunt, anderen (waaronder ik) verkiezen software en diensten die 1 ding erg goed doen.

Waar Netflix vroeger een vrij uitgebreid aanbod had met een aantal kwalitatieve series is het nu aan het verschuiven naar een kwantitatief aanbod en diensten waar ik niet zit op te wachten: reclame, games, live shows,…

Gelukkig is er nog wat concurrentie en is er ook op andere kanalen genoeg te zien en horen. Spotify heb ik al ingeruild, Netflix wordt de volgende want we kijken er nog nauwelijks naar.
"programmering die niet met een script werkt, zoals talentenjachten" yeah right : )
Yep, die werken met een scenario.
LOL
Dit is een veelgebruikte beschrijving om mensen wat anders te laten geloven dan wat er gezegd word.
Als iets geschript is, staat iedere zin, beweging, handeling in detail beschreven.
Als het een scenario heeft, wordt het op plot beschreven, het geheel op hoofdlijnen, maar geeft de mensen de ruimte er zelf wat van te maken. Top Gear bv was nooit geschript in de tijd van JC, Hamster en Captain Slow, maar er waren wel degelijk scenarios

[Reactie gewijzigd door Jan Onderwater op 25 juli 2024 19:36]

Top Gear bv was nooit geschript in de tijd van JC, Hamster en Captain Slow, maar er waren wel degelijk scenarios
Nou zeker in de laatste seizoenen dan wel heel erg waarschijnlijke scenario's
Dus straks de Live rechten van F1, Eredivisie Voetbal, Darts etc. naar Netflix
Zal mij niks verbazen als ze bij de volgende rechten verkoop van de F1 een bod gaan doen aangezien Netflix al bekent is met de F1
Of een aantal wedstrijden. Bij Amerikaanse sporten is het al heel gebruikelijk dat wedstrijden bij verschillende zenders zijn te zien:

MLB, buiten regionale sportnetwerken kan je een aantal wedstrijden zien bij:
  • Apple TV+
  • Peacock Premium
  • Youtube
  • MLB TV (eigen netwerk)
  • Prime video (een aantal Yankees wedstrijden)
En afhankelijk van waar je woont zijn wedstrijden niet te zien als ze door een van deze kanalen wordt uitgezonden.

NBA, zelfde verhaal nu de playsoffs. Sommige wedstrijden op TNT, andere op ESPN/ABC. Of via NBA zelf.
Toch vind ik dit een betere investering dan de "Netflix Games" die ze hebben toegevoegd, die hebben naar mijn idee helemaal geen meerwaarde aan mijn abonnement. (maar is persoonlijk, mogelijk dat andere er anders over denken).

Als maar niet voor dit soort extra dienstverlening die prijs weer omhoog gaat...
In het verlengde van Drive to Survive, gaan ze in de toekomst proberen om de Formule 1 uitzendrechten te bemachtigen? Nu kunnen ze alvast oefenen met live uitzendingen.
In iedergeval tot 2024 niet in Nederland.
Live TV op Netflix... De mensen die bij Netflix aan het roer staan hebben echt totaal geen idee wat ze aan het doen zijn. Zonde.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.