Wall Street Journal: Netflix overweegt oprichting eigen advertentiedivisie

Netflix overweegt om een interne advertentiedivisie op te richten. Het streamingplatform is al in gesprek met verschillende advertentiebedrijven, maar sluit de ontwikkeling eigen afdeling niet uit in het geval dat advertenties belangrijker worden voor het bedrijf.

Journalisten van de Amerikaanse krant The Wall Street Journal konden in gesprek gaan met Ted Sarandos, de co-ceo van Netflix. Die stelde eerder al dat het bedrijf gesprekken aan het voeren is met Google en Comcast wat betreft het aanbieden van advertenties en dat Netflix zich enkel als uitgever wou opstellen als het op advertenties aankomt.

Als die advertenties echter belangrijker worden voor het bedrijf, wil Netflix op termijn ook een eigen interne divisie oprichten om er volgens Sarandos de controle op te kunnen houden. De co-ceo wil naar verluidt dat advertenties immers goed geïntegreerd worden en minder onderbrekend werken in vergelijking met advertenties op kabeltelevisie. "Ik wil dat ons product beter wordt dan televisie", klinkt het.

De man gaf geen datum mee wanneer klanten advertenties mogen verwachten, maar volgens The New York Times zou dat eind dit jaar al kunnen zijn. Het bedrijf deelde ook nog geen prijzen mee voor abonnementen met advertenties.

Eind april raakte bekend dat Netflix op zoek is naar een groter publiek. Het wil daarom een grotere spreiding in prijzen van abonnementen om dat publiek te vergroten. Tijdens het tweede kwartaal van dit jaar nam het aantal abonnees van Netflix voor het eerst in tien jaar tijd af. Eind 2021 had Netflix 222 miljoen abonnees wereldwijd. In het eerste kwartaal van 2022 telde het bedrijf 200.000 abonnees minder dan het laatste kwartaal van 2021. Het verwacht een afname van twee miljoen abonnees in het tweede kwartaal.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Jay Stout

Redacteur

23-06-2022 • 17:36

112 Linkedin

Reacties (112)

Wijzig sortering
Het artikel mist wel wat context. Dus bij deze:

Het was 'adweek' in Cannes. Alle grote adverteerders en overige consorten zaten daar. Dus vandaar dat het nu wat meer een hot item is, echter speelt dit al veel langer.
Ten tweede moet je begrijpen dat hoewel Netflix beschikbaar is in NL, het zijn roots heeft in de US waar de televisie markt totaal anders is. Voor ons doen, is die markt echt heel crappy want wij zijn een hele andere ervaring gewend.

De US televisie markt leeft op advertenties, net zoals wij op de tv om de ~15 minuten een reclame blok hebben is dat daar verkapt doorgegaan in streaming. Het aanbod is daar compleet anders met 'gratis' streaming TV (met dus reclame) en veel meer streaming aanbieders dan dat wij hier hebben.

Dan zie je ook dat er nog andere partijen zijn. Lang lang geleden is er een soort splitsing geweest vanuit Netflix; Roku. En laat dat nou juist het grootste streaming platform zijn in de US die wel een ad platform heeft. Alleen zoals je ziet; bieden die niets in NL aan, want de markt is hier totaal anders (overigens wel al in de UK).

Dus ook al komt er een adplatform (meer een kwestie van wanneer naar mijn mening), het is maar de vraag hoe dat er op de EU markt uit komt te zien.
Reageer
De hoeveelheid advertenties per uur is gelijk aan hier in Nederland. Ze zitten daar ook aan ~20minuten reclames per uur en hebben dezelfde wettelijke grens van 12minuten reclame voor derden zoals wij hier hebben.
Reageer
Ik weet niet helemaal waar je die "om de ~15 minuten" vandaan haalt. Ik weet uit ervaring dat ze het in de VS soms voor elkaar krijgen om na 8 minuten programmering zo'n 2 minuten reclame te spelen.

Als Netflix een abbo in NL uitbrengt met de standaarden van de VS zie ik de gemiddelde Nederlander hier nog niet naar kijken al krijgen ze geld toe.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ze het 'ad'-abbo iets goedkoper gaan maken dan nu, en het 'ad-free'-abbo iets duurder. Daarnaast zie ik het gebeuren dat de rest van streamingland snel volgt. Want geld, lekker!
Reageer
Die "om de 15 minuten" is hier op tv en ik gaf aan dat ze (US) dat door hebben gezet naar streaming. Mijn punt ging over hoe de streaming markt er daar uit ziet. Nergens geef ik aan dat je in de US om de 15 minuten reclame ziet.

Ik gaf ook aan dat juist die grote spelers hier helemaal niet te bekennen zijn omdat ze niet helemaal weten hoe ze de markt moeten aan aanboren.

Ik moet zelf ook minder hebben van de US manier maar.. het aanbod is wel rijkelijk in meerdere vormen. Hiermee doel ik op de TVs, media sets, etc. Hoe beter het voor de gebruikers is, hoe meer advertenties er worden gezien. Uiteindelijk is dat (IMO) beter voor de consument.

Ik gooi maar even met wat fictieve nummers maar stel dat je het volledige aanbod Ad free zou moeten kopen kom je misschien totaal op 100$ p/m uit om het rendabel te maken voor bedrijven. Nu kunnen mensen 10-20% goedkopere hardware krijgen en maar 20$p/m betalen.

Daarnaast wordt er weer enorm veel van de winst van advertenties terug in films en series gegooid.

Misschien om eens over na te denken maar als de US markt niet zo was, hadden wij hier niet zulke goede series...

Overigens bron; ik werk in de US in dit wereldje alleen vertel ik het bedrijf niet ^^
Reageer
Dat de tv en reclame markt in de US anders is dan in Nederland klopt helemaal. Mijn observatie is dat in de US de tv-beelden gewoon worden onderbroken of in een PIP worden geplaatst om daar reclame bij te zetten. En dat gebeurt op de gekste momenten. Deze reclames worden dan ook vaak door 'het kabelnet' tussen gevoegd. Soms zelfs zonder rekening te houden met wat op 'de zender' gebeurt.

Een Amerikaanse die nu een paar jaar in Nederland woont, viel het op een gegeven moment op dat bij de Nederlandse (commerciële) zenders de reclames aardig synchroon lopen: Als je RTL kijkt en de reclame weg zapt, kom je ook bij SBS in de reclame terecht. En dan ook bij Discorvery, History en NationalGeogrhaphics. Ook is de reclame die aan uitzendingen word toegevoegd beter ingepast en er niet blind in gehakt.
Reageer
net zoals wij op de tv om de ~15 minuten een reclame blok hebben
Helaas gaat de vlieger de laatste tijd niet meer op want bij sommige zenders is het zelfs zo erg dat er om de 5 minuten een reclame blok is, letterlijk want ik hou het bij. En de reclames? Die duren zelf 6 tot 8 minuten. Ik doel dan vooral op Investigation Discovery, idem dito voor Criminal Investigation en ook Discovery Channel. Daarom kijk ik helemaal niet meer naar live tv maar enkel 'Gemist' zodat ik die gigantisch vervelende reclames kan doorspoelen. RTL, Veronica, 6 en dergelijke kijk ik niet meer want bij hun mag je de reclames niet doorspoelen.

En als toevoeging op de content dat niet beschikbaar is in bijvoorbeeld Nederlands, zet je Netflix in het Engels en krijg je plots veel content, vooral de Koreaanse series. Je hebt dan wel alleen de mogelijkheid om de ondertitel in het Engels te zetten maar dat moet geen punt zijn.

Ik veracht reclames/advertenties. Ze gaan werkelijk zó diep, dat je ze op elke manier vermijdt. Ze blijven het kijkplezier verpesten.
Reageer
Ik heb helemaal geen tv abbo, dat kost minimaal 6€ per maand zodat ik vervolgens naar voornamelijk domme content kan kijken. Elke keer dat de tv ergens aanstaat en ik het zie verbaas ik me er weer over hoe idioot het wel niet is. En dan dus nog die constante reclames, daar vind ik mijn tijd echt te waardevol voor.
Reageer
Het werkt al beter dan televisie: geen reclames.

Nu ze series ook al stapsgewijs gaan uitbrengen helpen ze hun hele USP om zeep.

Stelletje dumbasses.
Reageer
Ze zijn langzaamaan hun product net zo slecht aan het maken als lineaire TV. Dat wordt straks weer downloaden denk ik. Zo gauw ik 1 keer een reclame zie zeg ik m’n abo op en kom ik niet meer terug. Ik ga niet betalen voor reclame.
Reageer
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Netflix voor hun premium subscribers advertenties gaat aanbieden. Waarschijnlijker is een low-tier, cheapskate abonnement. Ze zitten wel in hun maag met 5 huishoudens op 1 account denk ik. Ik heb wel vertrouwen dat Netflix hierin de juiste weg kiest - ook gezien wat hun klanten graag willen.
Reageer
We zullen het zien. Lineaire TV is volgens mij ook niet met reclame begonnen, maar is later toegevoegd en steeds erger geworden tot op het punt dat TV kijken niet meer uit te houden is. Internet zelfde verhaal: je kunt zonder adblocker het internet niet meer op, zo traag wordt de gemiddelde website van al die advertentie en tracking troep, plus al die schermvulling waar nuttige content had kunnen staan. De meeste radiozenders kan ik ook niet uitstaan om dezelfde reden. Dus misschien is ieder medium wel gedoemd om door reclame kapot te worden gemaakt, en is Netflix hetzelfde lot beschoren. Misschien beginnen ze met een goedkoper abo met reclame, en voegen ze het later overal toe als ze het grote geld ruiken. Of ze introduceren een "reclamevrij" optie voor een tientje extra per maand.
Reageer
Wat hun klanten graag willen is zoals het nu is.
Niemand met een beetje verstand gaat voor 6 of meer streaming diensten betalen.

Als je je klanten wil behouden zou je bijvoorbeeld ook eens kunnen beginnen met je kwaliteit een beetje competatief te maken en niet die lage bitrate bagger er maar uit blijven pompen.

Als mensen advertenties willen zien dan kunnen ze net zo goed televisie kijken, of opnemen en later kijken...dat kan je thuis al met redelijk gemak doen sinds de jaren 80 van de vorige eeuw.

Zelf ben ik al een tijdje niet meer gecharmeerd van Netflix. Ik vond het voorheen veel leuker. Nu heb je al die "eigen"' producties, die helemaal niet in mijn straatje passen...en als er iets goeds is dan wordt het gecancelled na twee of drie seizoenen, of het verdwijnt naar een andere streamer.

Ik raadt iedereen aan om South Park - Streaming Wars te downl... kijken.
Die slaan de spreekwoordelijke spijker weer eens goed op de spreekwoordelijke kop.
Reageer
Ze zitten wel in hun maag met 5 huishoudens op 1 account denk ik.
Dat hebben ze natuurlijk helemaal aan zichzelf te danken, hun pricing ontgaat alle logica: ik wil meer betalen voor 4k kwaliteit omdat ik een 4k TV heb, maar blijkbaar betekent dat ook gelijk dat ik 4 TV's heb staan waar ik tegelijkertijd op wil kijken.

Tja, dan deel ik de kosten wel met een ander. Anders betaal ik voor 3 apparaten die ik nooit gebruik.
Reageer
Dat 4K abo is FK duur en heb het reeds weer aangevraagd en moet enorm veel series weer zien, maar begin augustus gaat deze er weer uit en zet deze later wel weer aan ergens in november. Ik denk dat ik Disney in september neem en daarna weer opzeggen,

De enigste aanbieder die ik voor het hele jaar heb is prime en voor de rest neem ik Netflix voor een paar maanden per jaar en dan geloof ik het wel weer. Ik had een aardig lijst van series en die kijk ik nu , maar ze hebben iets slims gedaan met series als better call saul, stranger things door de serie te breken en dan pas 2 maanden later het vervolg weer uit te zenden.

Dit bevestigd dat wat ik doe andere mensen ook doen en zo proberen ze mensen aan het abo te houden, maar het vervolg zie ik later wel.

Als Netflix gewoon een abo heeft met 1x4K en 2x HD voor rond de 10 euro dan zou ik het het hele jaar laten lopen, maar nu ben ik gemiddeld over een jaar 5-6 mnd kwijt en tussen de 80-96 euro en dat is ook wel een aardig bedrag :)
Reageer
Nee ze hebben juist iets stoms gedaan. Als ik betaal voor premium wil ik ook premium, dus een serie in 1x in totaal en heel lang beschikbaar.

Het had allemaal zo mooi kunnen zijn. Maar nee, commercie staat voorop.

Goed voorbeeld: zit je eindelijk weer eens een goede film te kijken (laten we eerlijk zijn, 8 van de tien films zijn helemaal niks), ben je aan nagenieten van de aftiteling en muziek, komt er opeens zo’n rot reclame scherm van andere suggesties. Weg mooi moment.
Reageer
Waar denk je dat die 4 in 4K voor staat?
Reageer
En je rtl, sbs en andere talpa rommel krijg je ook voor niets op je tv?
Reageer
Die krijg ik niet op m’n TV. Ik heb al vele jaren geen lineaire TV abo meer. Het is toch alleen maar meuk en reclame. Daar ga ik dus ook niet voor betalen. Hoe meer Netflix op lineaire TV wil lijken, hoe minder interessant ze voor mij worden en hoe groter de kans dat ik het opzeg.
Reageer
Yep ben altijd fan geweest van Netflix maar het gaat helemaal mis daar.
Reageer
De dag dat Netflix reclames introduceert is de dag dat ik opzeg. En ik ben abonnee van het eerste uur. Helaas merk ik dat het aanbod achteruit gaat en ze zijn veruit de duurste aanbieder, rond de 16€ en dan moet je nog bijbetalen voor 4K en HDR. dat kan echt niet meer.
Ik ben geen fan van Amazon maar ze doen echt wel goede dingen bij Prime Video en dat voor een fractie van de prijs.
Reageer
Ik ben geen fan van Amazon maar ze doen echt wel goede dingen bij Prime Video en dat voor een fractie van de prijs.
Hoe lang nog?
Reageer
Totdat andere partijen uit de markt gedrukt zijn. Alhoewel ik dat nu niet snel zie gebeuren. Toen Amazon begon was het vooral Netflix die ze weg moesten pesten, nu zijn er veel andere kapers op de kust.
Reageer
Amazon Prime Video is er niet om het tegen Netflix op te nemen. Het is puur en alleen klanten binding. Zodat je steeds vaker bij Amazon shops (immers gratis verzending op klein prul) en op die manier verdienen de ze VEEL meer. Die Prime video prime Music Prime gaming is er zodat iedereen er iets aan heeft buiten gratis verzending.
Reageer
Ik ben wel op de HBO bandwagon gesprongen: 4K voor 3,99 was net even te mooi.
Reageer
Die heb ik dan nog niet. Maar Netflix, Disney+ en APV is wel even voldoende. Af en toe Apple TV erbij om wat toffe series te kijken en dan redden we het wel :)
Reageer
Ben ook zeer tevreden met HBO Max. Netflix heb ik nu een soort van gratis via mijn werk in de vorm van een cultuurfonds wat ik besteed aan bonnen. Anders had ik het al opgezegd denk ik. Ook denk ik dat HBO een betere toekomst heeft.
Reageer
Maarja dat gaat uiteindelijk ook wel weer omhoog.
Reageer
Ook even gedaan, maar op een paar uitzonderingen na, zat er niet veel bij dat me interesseerde. HBO is vrijwel 100% eigen producties. Amazon Prime is wel de moeite met streaming, gratis verzending en onbeperkt backup van foto's.
Reageer
Generation Kill is wel de moeite. :)

True Detective Season 1 is ook wel heel goed.

[Reactie gewijzigd door Sandor_Clegane op 23 juni 2022 23:26]

Reageer
Er is amper 4K content op HBO max
Reageer
En? Als het er is dan is het er, mooi meegenomen. Zo niet, dan niet.

Voor 3,99 vind ik het nog steeds een goede deal.
Reageer
Hetzelfde maar de hoeveelheid keuze is maar een fractie wat netflix bied.
Reageer
In die 16 euro zit die 4K en HDR, dus je betaald niet extra nog naast die 16 euro.

Dat duur is klopt sowieso wel uiteraard.
Reageer
Het zou kunnen dat het wat minder is. Ik heb nog een oud US abo dus ik betaal in dollars. Dan nog fors duurder dan alle andere abos waar die features wel standaard zijn.
Reageer
Die 16,- p:m is inclusief 4K en HDR
Reageer
Nee, het abonnement van 15,90 is inclusief 4K en HDR. Nog steeds te duur, maar de informatie moet correct zijn aub.
Reageer
Je hebt recht op je mening maar niet op alternatieve feiten. Is beleefd vragen om correcte feiten, nota bene met "aub", blaaskaken? Je noemt euro's, niet dollars, en je zegt dat het exclusief UHD en HDR is. Een groot post met misinformatie. Dat zeg ik nu zonder 'aub' want jij zit gewoon fout.

[Reactie gewijzigd door Cluefull op 23 juni 2022 19:58]

Reageer
Wat je denk ik wilde zeggen is:

"oh ja, je hebt gelijk. Ik zie dat ik per ongeluk euro gebruikte waar ik dollar bedoelde. Ik heb een oud US abo in dollars"

Of zoiets. En niet deze idiote reactie.
Reageer
Jouw reactie past echt helemaal in de huidige tijd. Lekker roepen waar je zin in hebt, maar wel gaan huilen als iemand een reactie met dezelfde toon terug geeft. Deel niet uit als je niet kan incasseren, ook zoiets wat ze "VroEgEr" zeiden.
Reageer
Misschien in plaats van vervelende reclameblokken, gewoon reclame integreren in de serie?

Dus de billboards die je in de serie/film ziet dynamisch vullen met advertenties?

Als de hoofdpersoon browsed op een laptop, dan op de pagina een advertentie verwerken?

Kan ook nog eens het realisme verhogen met daadwerkelijke advertenties van bedrijven.
Reageer
Dat is al het geval, of denk je dat werkelijk iedereen toevallig in hetzelfde merk auto rijdt?
Reageer
Dat is al deels het geval inderdaad, maar je zou het nog verder kunnen doortrekken.

Of dat de hoofdpersoon de TV aanzet in de serie, en dat daarop dan reclame te zien uit blikveld van de hoofdpersoon.

Alles beter dan de ouderwetse reclameblokken toch?
Reageer
Liever gewoon geen reclame, dat was het hele punt toch van streaming? Je betaald en daarmee schluss.
Reageer
Films hebben dit toch ook al heel lang? Kan me nog James Bond herinneren met een BMW die prominent in beeld kwam.
Reageer
Klopt maar dynamisch is het niet. Of komt James Bond nu ineens in een Mercedes omdat ze na x tijd meer betalen.

Juist dynamisch kan het technisch interessant maken. Of het wenselijk is is een 2de.
Reageer
Ja. Of de Sony-Ericsson in The Matrix en noem ze maar op. Maar om je een uitgebreider beeld te geven van productplacement: https://productplacementblog.com/
Reageer
Nokia

8110 ...moest dat even opzoeken :)

[Reactie gewijzigd door Dazenet op 23 juni 2022 22:08]

Reageer
Maar product-placement is eigenlijk onvermijdelijk als het 'real-life' films zijn. En derhalve ook niet storend.

De acteur staat niet opeens met een blikje coke in z'n hand te glimlachen naar de camera (=publiek).
Reageer
Dat zag je natuurlijk van mijlenver al aankomen.

Ze lokken je met vervangende betalingen (betaal ons, en dan hoeven we geen advertentie inkomsten meer), en na verloop van tijd bedenk iemand dat je ook én én kunt doen. Geld vangen voor je dienst én geld vangen van adverteerders.

Ik ben het er niet mee eens, maar het is een illusie dat ze dit niet gaan doorvoeren. Gelukkig zijn de blokkades van Brein van niveau kleuterschool, en heb je nog altijd het minder legale alternatief.
Reageer
Tuurlijk zag ik dat al aankomen, dit is precies waarom mijn Adroid TV niet aan het internet zit en dat ik geen Shield heb.

Ze kunnen het gewoon niet weerstaan......... Waarom een keer vangen als je ook gewoon kunt double dippen.
Reageer
Aandeelhouders hebben nooit genoeg, kortetermijndenken, en macht corrumpeert. Grote, publieke bedrijven 101.

Echter als ik het goed lees willen ze een goedkoper abonnement onder de huidige. Dan zitten ze dichter bij het klassieke model.
Reageer
Product placement is al heel oud in films waar we al heel lang voor betalen in bv. de bioscoop of op VHS/DVD/Blueray.

Zoals aangegeven gaat het hier juist om andere verdienmodellen dan betaal x per maand. Denk aan bv. gratis Netflix (met wellicht een beperkte selectie), maar met advertenties, dat is makkelijk aanpasbaar en ook nog eens relatief makkelijk te targeten per regio en wellicht zelfs per kijker (maar vraag me dan weer af hoe dat werkt met hun caching infra).
Reageer
Veel nice streaming diensten hebben dat systeem al. Werkt perfect.
Reageer
Yup, gebeurt al. En sommige sponsors stellen ook nog eens eisen. Van Apple mag de slechterik geen Iphone (of andere Apple producten gebruiken). Alleen de goeden mogen dat.
Reageer
Neen het was series/films aanbieden op demand niet geprogrammeerd over weken/maanden.
Reageer
Het probleem is dus dat Netflix moeilijk kan concurreren met een Amazon en Disney. Waarbij het hebben van een streaming platform Netflix z'n primaire business is, zijn het voor Amazon en Disney een side-business. Hierdoor moet Netflix van een groot deel van wat ze verdienen investeren in nieuwe series en hopen dat ze er een cinematic universe van kunnen maken waardoor ze merch kunnen verkopen, muziek, spin-offs etc. Vaak is het in het geval van Netflix een hit or miss. Waarbij Disney een uitgebreide catalogus van films en series hebben die ze terug kunnen halen mochten ze een tekort hebben.

Het punt waarom ze willen overgaan naar advertenties is omdat ze niet kunnen blijven bestaan zoals het nu is. Ze hebben niet de inkomsten van Disney of Amazon omdat de markt steeds meer opsplitst met steeds sterkere concurrenten. Ik ben bang dat ze wel moeten anders zullen we het in de toekomst zonder Netflix moeten doen.

Persoonlijk ben ik zelf geen fan van de manier waarop Disney z'n screenplays schrijft. Niet alle films zijn cheesy en voorspelbaar maar het wordt steeds duidelijker dat Disney niet om de kunst geeft van het filmmaken maar puur om het geld. Natuurlijk is het een en business maar ik zie liever de creatieve projecten.
Reageer
Disney moest al heel snel andere diensten toevoegen om aantrekkelijk te worden.
Alleen Disney is behoorlijk saai.

Netflix heeft zich enorm verkeken op het produceren van eigen programmas. In de film en televisie wereld word lang zoveel niet verdiend als men algemeen aanneemt. De meeste programmas/films lijden verlies, en Netflix heeft maar één afzetmarkt. Ze gooien wel eens iets in de bioscoop, maar dat is vaak alleen maar om als Oscar kandidaat aangemerkt te kunnen worden en ik betwijfel of de Bluray afzetmarkt voor veel inkomsten zorgt.

Daarbovenop moeten ze in meer en meer landen "eigen" content creëren en veel van die landen hebben een zeer beperkt afzet gebied, en vaak zijn het ook nog eens landen waar een abonnement bijzonder weinig kost.

Netflix heeft zichzelf gewoon om zeep geholpen, en dat komt niet door het delen van accounts.
Ze zullen ook niet ophouden te bestaan. Ook het afnemen van het aantal klanten zal stagneren en er zal een stabiel aantal overblijven, mist ze natuurlijk geen gekke dingen doen. Als het echt misloopt dan kopen ze een andere dienst op of gaan ze samen, dat zal dan niet Disney of Amazon zijn, maar er zijn nog andere aanbieders die daar of vatbaar voor zijn of het misschien zelfs graag willen.

Gratis abos is een leuke reel-them-in actie. Er zullen heel veel jongeren zijn die daar voor gaan. Dan kunnen de ouders niet zien wat je kijkt, en als ze later groot zijn dan stappen ze vanzelf over op een betaalde service...dan het handjevol mensen die het niet uitmaakt of geen keuze heeft, en ineens schieten je subcribers weer omhoog. Investeerders weer blij, koers gaat weer omhoog...maar het is een gevaarlijke ontwikkeling want je gokt veel en het kan verkeerd uitpakken.

Wat betreft de eigen reclame dienst...kunnen ze eindelijk eens al die onwettelijk verkregen data die continue wordt verzameld, op ieder apparaat dat je gebruikt...of je nu wel of geen Netflix kijkt, gaan gebruiken

[Reactie gewijzigd door Dazenet op 23 juni 2022 22:22]

Reageer
Zoiets heb je al in o.a. de Indiase films op Netflix. Echt hilarisch slecht hoe de hoofdpersoon even moet vragen hoe zo'n moeder de was zo schoon krijgt en moeder dan trots een pak Blabla Ultra Clean laat zien. 8)7
Reageer
Dat gebeurt nu al; heet product placement. Producenten betalen ervoor om hun auto, laptop, cerealbox, in beeld te laten zien.
Reageer
Dat klopt niet helemaal.
In the UK product placement is allowed in films, (including drama series and documentaries), TV series, entertainment shows and sports programs. News, religious, current affairs, and consumer advice shows, and children's programs are not allowed to feature product placements.
Bron: https://blog.hollywoodbra...lacement-law-is-different
Reageer
Product placement?
Soap-series zijn daar de voorlopers van en bij een beetje film wordt je helemaal doodgegooid met allerlei reclames vb auto’s, telefoons, horloges, kleding, et.

Dynamische reclames zoals je vb bij voetbal ziet zou mogelijk kunnen maar ze hebben een relatief kleine bibliotheek en zo andere bedrijven meer kunnen opleveren.
Reageer
Waar denk je dat de bijnaam soap-serie vandaan komt?
Reageer
Het moment dat ze weer reclame door m'n strot proberen te forceren stop ik met Netflix en stof ik m'n oude hoed weer eens af. Ik betaal nu juist om geen last te hebben van die reclame troep, dan moet je het verdomme niet ineens weer toe gaan voegen..
Reageer
Eind april raakte bekend dat Netflix op zoek is naar een groter publiek. Het wil daarom een grotere spreiding in prijzen van abonnementen om dat publiek te vergroten.
Waarschijnlijk hóef je geen last te hebben van advertenties, lang je (genoeg) blijft betalen.
Reageer
Dat ze een complete reclamedivisie oprichten alleen voor de “onderkant” van hun abonnementen vind ik niet aannemelijk klinken. Het is een te makkelijk opstapje naar uitbreiding naar alle abonnementsvormen. En aangezien Netflix in hard tempo alle Unique selling points lijkt te willen verkwanselen… we gaan het zien.
Reageer
Mwah dat lijkt me niet. Wat me wel aannemelijk lijkt is dat ze het straks niet meer kunnen laten om de niet-reclame tiers allemaal duurder te maken.
Reageer
Als je ziet hoeveel abonnees Spotify heeft en hoeveel daarvan de gratis variant gebruiken in ruil voor advertenties zal er best geld te halen zijn. Het is al decennia de normaalste zaak van de wereld om voor je lineaire tv-abbo te betalen terwijl daar ook reclame te zien is. Voor Netflix is een goedkoper abonnement tegelijker een kans om aan upselling te doen.
Reageer
Ach, voor een kleine extra toeslag kan je de reclameblokken straks weer overslaan... :z

'Flix is done. Nu Disney+ nog.
Reageer
stof ik m'n oude hoed weer eens af
Het water op de hoge zee is comfortabeler dan ooit :Y)
Reageer
Ben een paar maanden terug wat hdd's gaan halen voor mijn oude pc en draai nu een plex servetje. Invite gescoord op een goede private tracker en the high seas zijn geweldig tegenwoordig. Een prive Netflix met alles waar ik behoefte aan heb en niet alle "troep" series. Nooit meer iets anders.

Edit: betaal trouwens nog steeds braaf voor Netflix en hbo maar de eerste reclame die ik zie is daar het einde van.

[Reactie gewijzigd door Rendiertje1 op 23 juni 2022 21:39]

Reageer
Is het niet een beetje trekken aan een dood paard inmiddels? Leegloop van klanten en veel content dat verdwijnt en een van de duurste.
Reageer
1 kwartaal in 10 jaar dat ze kijkers verliezen en Netflix is dood? LOL
Reageer
Dood niet, maar ze voelen wel nattigheid blijkt uit de Netflix voordelen die ze nu terudraaien:
1) Series niet meer in 1x neerzetten
2) Roepen dat account sharing tegengegaan gaat worden
3) Reclame??

Allemaal zaken waardoor ik bijna weer lineaire TV ga kijken: dat is goedkoper en net zo vervelend.
Reageer
1) Gebeurt al veel langer niks nieuw.
2) Doodnormaal ongetwijfeld gebeurt dat meer en meer
3) Iets waar ze al jaren over bezig zijn.
Allemaal zaken waardoor ik bijna weer lineaire TV ga kijken: dat is goedkoper en net zo vervelend.
Ik zie dat hier veel zeggen maar dat slaat nergens op, de series/films on demand heb je immers daar niet op dus wat ga je dan kijken? De zoveelste herhaling of debiele gameshow?
Reageer
Het ding is, Netflix heeft lopen adverteren over het delen van accounts.

Net als dat ze in het verleden publiekelijk toegaven geen problemen te hebben met mensen die via VPN de Netflix van andere landen te kijken.

Maar Netflix ruikt weer eens korte termijn geld.

Vroeger had ik nog best wel respect voor Netflix, het leek ze echt te gaan om een goede dienst te leveren voor hun klanten en zich daarvoor in te zetten. Daar is niets meer van over.
Reageer
Delen binnen je huishouden, niet (zoals ikzelf ook doe) daarbuiten.
VPN gebruiken is minder aantrekkelijk nu omdat meer content beschiklbaar is over de regio's heen.

Dus neen dit is echt wel doodnormaal dat ze hiermee bezig zijn., al een hele tijd trouwens.
Vroeger had ik nog best wel respect voor Netflix, het leek ze echt te gaan om een goede dienst te leveren voor hun klanten en zich daarvoor in te zetten. Daar is niets meer van over.
Daar is echt niks veranderd hoor, gewoon je perceptie.
Reageer
Is dit de bedoeling voor een goedkoop abonnement waar je dan reclame op krijgt te zien of krijgen we reclame op alle abonnementen?
Reageer
In de bron van de bron staat lower-cost version van Netflix. Dan ga ik vanuit dat het een goedkoop abonnement wordt.

Het zou zomaar kunnen zijn dat in elk abonnement een vorm van reclame te zien zal zijn als het extra inkomsten geeft. Hopelijk niet, want dan ga ik weg bij Netflix.

Aan de andere kant kijk ik sowieso nauwelijks nog naar Netflix, misschien dat ik eerder stop.
Reageer
Bedankt voor het checken en ophelderen, ik had er zelf even geen tijd voor.

Ik heb op het moment het 4k/4devices abo. Als daar reclame op komt ben ik ook snel weg. Beetje de hoofdsom betalen en dan nog met de nadelen van gewone TV zitten? Nee dank u.
Reageer
Het is dat er in gedownloade films, via via uiteraard, ook al reclame opduikt anders zou ik daar reclame voor maken. ;)

Gelukkig kun je die "doorspoelen".
Reageer
Reclame in gedownloade films? Heb ik echt nog nooit last van gehad. Misschien dat er in de ondertitels van de subbers voor de film of na de film even kort staat "subs by xxx", maar echt een reclameblok in de film? Nah.
Reageer
En nog best lange ook! Hoofdzakelijk voor een groot gok-dinges met een hoop mooie (aziatsche) damsels erin. :P
Je krijgt ze ook meestal in aziatische films. Zit gewoon 2 of 3 x in de AVI geplakt. Niet te zien verder.
Reageer
AVI?

Bestaat dat nog? 8)7

Alles was ik als serie of film download is MKV.
Reageer
Zowel MKV als AVI zijn containers, geen video formaat en dienen praktisch hetzelfde doel.

[Reactie gewijzigd door batjes op 24 juni 2022 08:09]

Reageer
Mastroska is even geen populaire term... O-)
Maar je hebt gelijk, het merendeel is MKV.
Reageer
Heb nog nooit reclame gezien hierin (buitenom wat ondertitels wat @Jeroenneman aangeeft.) als ik die ooit tegenkom gaat de "spotter" op de blacklist...
Reageer
Op zich kan het prima, zolang er maar een betaalde, reclamevrije variant is. Als dat niet gebeurt en ik betaal door middel van mijn geld én reclame kijken. Ja, dan houdt het op.
Reageer
Tsja de bekende route.

Eerst goedkoop binnenhalen, dus geen advertenties, goedkoop abonnement, veel keuze. Daarna rustig aan de abo kosten verhogen, rustig reclames introduceren en hopen zo veel mogelijk mensen te behouden. Belangrijk detail is dat ze het dus in eerste instantie beter doen dan de concurrent, die kapotmaken en het daarna kapitaliseren.
Reageer
Volgens mij is er nog genoeg concurrentie, en wordt het de laatste tijd door versnippering alleen maar erger. En overstappen is zo gebeurd. Ze moeten niet denken dat klanten zomaar alles slikken.
Reageer
De concurrentie kapotmaken? Concurrentie voor Netflix is nog nooit zo hevig geweest als nu.
Reageer
In bet begin niet, nu wel inderdaad. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze aanzienlijke aantallen gebruikers verliezen.
Reageer
Ik ben niet benieuwd, want ze geven zelf al aan dat ze met de komende kwartaalcijfers 2 miljoen gebruikers minder verwachten.
Reageer