Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Buigbare Samsung Galaxy Fold komt op 3 mei uit in Nederland en België

De buigbare Samsung Galaxy Fold komt op 3 mei uit in Nederland. Dat heeft de fabrikant laten weten. Samsung vraagt 2020 euro voor de telefoon en gebruikers krijgen een kosteloze reparatie bij valschade in het eerste jaar.

De Galaxy Fold gaat in de verkoop bij de drie grote providers en in Samsungs eigen webwinkel, zo laat de fabrikant weten. De pre-orders beginnen op 26 april, waarna leveringen een week later van start gaan. De telefoon komt op dezelfde dag uit in België en dertien andere Europese landen.

Samsung vraagt 2020 euro voor de telefoon, inclusief Galaxy Buds-oordopjes, hoes en kosteloze reparatie bij de eerste valschade binnen een jaar na aankoop. Dat laatste moet vermoedelijk kopers geruststellen die zich zorgen maken over het gebrek aan beschermend glas over het tabletscherm. De buitenkant van de smartphone is wel gemaakt van chemisch gehard glas.

De Galaxy Fold is open te vouwen als een boek, waarna aan de binnenkant een groot scherm zit. Dit vouwbaar, groter scherm heeft een resolutie van 2152x1536 pixels en een diagonaal van 7,28". Dat geeft een beeldverhouding van 4,2:3. Het kleine scherm op de cover heeft een formaat van 4,58" en een resolutie van 1960x840 pixels met 21:9-beeldverhouding.

Het toestel heeft drie camera's, dezelfde als de Galaxy S10+ heeft: een met 12-megapixelsensor en een f/1.5-objectief met een beeldhoek van 77 graden, een met dezelfde resolutie met een telelens, een beeldhoek van 45 graden en diafragma van f/2.4 en een 16-megapixelvariant met een f/2.2-ultragroothoeklens, met een beeldhoek van 123 graden.

Opengeklapt zijn er twee frontcamera's, waarvan een met 10-megapixelsensor en diafragma van f/2.4 en een van 8 megapixel met rgb-dieptesensor. De frontcamera's zorgen voor een flinke inkeping rechtsboven bij het scherm. Het toestel komt beschikbaar met 12GB ram en 512GB opslag en de accucapaciteit is 4380mAh.

Samsung is daarmee de eerste die een vouwbare smartphone uitbrengt in de Benelux. Huawei heeft zijn Mate X wel aangekondigd, maar nog niet uitgebracht. Andere fabrikanten hebben vouwbare smartphones nog niet aangekondigd, maar onder meer Xiaomi en Oppo hebben al wel bevestigd eraan te werken.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

28-03-2019 • 14:46

114 Linkedin Google+

Reacties (114)

Wijzig sortering
Het zijn vooralSamsung en in iets minder mate Huawei die innovatief zijn en hun nek durven uit te steken.

Knap staaltje enginering van Samsung. Dit wordt absoluut de toekomst waarbij ik het concept van Samsung veel meer credits geeft dan dan van Huawei.

De Huawei vouwt naar buiten en het scherm voor en achter is van een soort zacht plastic en is totaal onbechermd. Zal in no time onder de krassen zitten. Een hoes eromheen is iditoot omdat je dan iedere keer eerst de foldable uit de hoes moet halen om 'm te kunnen gebruiken.

Huawei heeft duidelijk haast gemaakt en is nog lang niet zo ver als Samsung die het scherm veel scherper kan laten vouwen. DJ Koh had al gezegd dat Samsung jaren geleden al in staat was om een foldable uit te brengen met de form factor waarmee Huawei kwam maar hier niet op is door gegaan omdat het scherm veel te kwetsbaar was bij het naar buiten vouwen.

Ben zeer benieuwd naar de gebruikservaring, ook van de door Samsung samen met Google ontwikkelde speciale versie van Android voor foldables.

Het is een first dus er zullen ongetwijfeld veel zaken voor verbetering vatbaar zijn.
Ik ben heel benieuwd naar de eerste gebruikersreviews. Ik denk dat dit model puur is voor de early adopters die geld teveel hebben dan voor de gemiddelde consument.

Vraag me ook af hoelang de accuduur mee gaat en hoe prettig het beeldscherm is om op de werken, omdat het niet gehard is, voelt dat dan niet ook gelijk goedkoper aan als je erop bezig aan het swypen en etc... bent?
Ik denk dat vooral die vouwlijn in het midden een reden van kritiek zal zijn. Dat zag je overigens ook bij de Mate X.

https://www.youtube.com/watch?v=RXcU-IzHw0w
Dat is inderdaad wel een dingetje. Beter kunnen ze hem in 3 delen openvouwen. Dan heb je 3 keer het scherm en zitten de vouwen niet in het midden. Al zal dat met de huidige techniek dan misschien te dik worden?
Zoiets ja, misschien zou ik de vouw iets anders doen zodat bij normaal gebruik er geen scherm aan de achterkant zit (onnodige belasting/ krassen). Ook heb je hier 2 maal de grote, niet 3 maal. Maar het filmpje geeft een goede indicatie.

Edit:
Deze vouw lijkt mij ideaal voor een telefoon: https://cdn.slidemodel.co...eative-folded-paper-2.jpg

01 is dan de normale voorkant als de telefoon is ingeklapt.
02 en 03 zitten binnen en kun je uitklappen en de achterkant van 3 is de achterkant van je telefoon. Daar zit dan ook de meeste hardware. :*)

[Reactie gewijzigd door Devata op 28 maart 2019 16:38]

Dat is een mooie vouw ja, maar denk dat dikte dan wel een grote rol gaat spelen. Misschien in de toekomst als het wat verfijnder en dunner kan allemaal.
Dan heb je 2 ipv 1 vouw , hoe is dat beter?
Je hebt 2 in plaats van 1 vouw op een scherm dat ook 3 in plaats van 2 keer zo groot is. Dus het feit dat je meer vouwen hebt is in deze niet een minpunt.

Vervolgens zitten die vouwen (waar het scherm vast niet perfect zal zijn) niet in het midden van het scherm waar je meestal de meeste focus hebt.

Zie link: tweegroenethee
Zie je die als je gewoon de GSM gebruikt?
Het ziet er inderdaad niet uit, dat wordt in ieder geval geen fold telefoon dit jaar.
Mate X bobbels zijn wel veel storender en opvallender. Ook veel lastiger bij gebruik lijkt mij. Daarnaast zegt Samsung dat de vouw pas na tien duizenden keren vouwen zichtbaar zal zijn en consumenten een gratis scherm vervanging krijgen als dit het geval is binnen een jaar. Lijkt mij niet dat ze dat zeggen als ze er geen vertrouwen in hebben.

[Reactie gewijzigd door HIAA op 28 maart 2019 17:50]

En ik ben zeer benieuwd naar de iFixit score.

Niet op voorhand negatief bedoeld overigens. Dit is toch een apparaat in een nieuwe klasse en het zal interessant zijn om te zien hoe slim deze geconstrueerd is.
Wel netjes dat Samsung iig de eerste jaar de reparatie kosten op haar neemt.
bij de eerste valschade binnen een jaar na aankoop

Is toch iets anders dan eerste jaar reparaties.
Wat is er anders aan? Hoe anders dan door valschade moet het toestel kapot gaan?

Als het toestel zomaar kapot gaat valt het sowieso onder garantie.
Als jij hem dus 2x maal uit je handen laat vallen dan heb je de 2de maal gewoon pech ook al is het in het eerste jaar gebeurt. Dat is wat ik uit de tekst lees.

Kosteloze reparatie bij de eerste valschade binnen een jaar na aankoop.

[Reactie gewijzigd door Zyphlan op 28 maart 2019 15:22]

Als je 2x binnen een jaar een phablet van 2000 euro uit je handen laat kletteren moet je misschien een andere bezigheid gaan zoeken ;)
Dat ben ik volledig met je eens maar daarom zei ik ook alleen dat het niet is : eerste jaar alle reparaties gratis.

Er is ook een reden waarom ik voor de redmi note 7 ben gegaan aangezien ik hem inderdaad vaak genoeg uit me handen laat vallen . 2000 euro gaat hem dan ook niet worden :9
Nee, maar voor andere dingen heb je ofwel fabrieksgarantie bij defecten, of een inboedelverzekering. Of aparte telefoonverzekeringen. En als je betaald met een creditcard heb je vaak ook aanvullende verzekeringen (VISA wel iig) voor dat eerste jaar.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 28 maart 2019 15:28]

Valschade van telefoons worden in bijna alle inboedelverzekeringen uitgesloten.
Betere verzekering zoeken ;) en dan nog, beter met creditcard betalen, dan is ie verzekerd tegen praktisch alles.
Wanneer je regelmatig schadeclaims indient bij jouw verzekeringsmaatschappij, dan kan dit gevolgen hebben op het moment dat je naar een andere verzekeraar over wilt stappen.
Mijn vrouw zit in de verzekeringen en zij komt het regelmatig tegen: mensen die steeds schermreparaties van hun telefoon claimen of andere kleine schades.
Een andere verzekeraar kan jouw claimgedrag opvragen en jou vervolgens weigeren.
Ja, maar als je 'm 4x per jaar uit je handen laat vallen zou ik daar éérst eens iets aan laten doen.....
Ben je tevreden over de Redmi Note 7? Ik wil graag upgraden vd Note 4...
Ja persoonlijk erg tevreden mee helemaal voor die prijs. Alhoewel ik relatief weinig vergelijkingmateriaal heb ( had een honor 5 van 3 jaar terug) dus lastig te zeggen aangezien zelf nooit met note4 gewerkt.
Oké bedankt. Nog 1 vraagje waar heb je deze gekocht? Mijn Note 4 had ik via Geekbuying gekocht van uit een Italiaans warehouse maar nu dat Xiaomi naar de Benelux komt mss nog even afwachten.
Ik woon in Beijing dus heb hem gewoon via taobao besteld is helaas voor jou niet een optie gok ik.
Ik ken nog genoeg manieren hoe een dergelijk toestel kapot kan gaan anders door valschade of wat onder garantie valt. Mensen die hem hard de verkeerde kant op proberen te buigen is al een eerste voorbeeld.
Klopt, vooral met deze scherpe prijs. ;)
Mag ook wel voor die prijs ;)
Ja maar ik vermoed dat het ook gedeeltelijk beta-test kosten zijn. Ik kan me voorstellen dat ze geen goed beeld hebben van de duurzaamheid van deze schermen bij massaproductie en gebruik over langere tijd.
Ja maar ik vermoed dat het ook gedeeltelijk beta-test kosten zijn. Ik kan me voorstellen dat ze geen goed beeld hebben van de duurzaamheid van deze schermen bij massaproductie en gebruik over langere tijd.
Kom op zeg, zo'n scherm heeft jaren onwikkeling achter de rug.
Reken maar dat juist het vouwscherm uit en te na getest is.
*reparatiekosten bij valschade ;-)
Geldt dat voor reparatiekosten in het algemeen of alleen voor het scherm?
Klein detail, wel flinke gevolgen. Ik zou liever korting op het model krijgen als er geen 1 jaar valschadeverzekering op het model zit.

Daarnaast is het design er al best aardig op gericht om valschade aan het scherm te minimaliseren: in ingeklapte toestand is het scherm volledig beschermd (no pun intended) en in uitgeklapte toestand lijken er opstaande bezels te zijn.
Jammer dat het geen volledige garantie is. Jammer dat het maar 1 jaar is. Minimaal 2 en liefst 5 jaar zou ik zeggen. Helemaal voor dat geld.

Jammer dat ze geen uitspraak doen over software updates/upgrades. Zeker met deze nieuwe techniek verwacht ik dat er nog veel aan de software gesleuteld kan gaan worden.
Alles buiten het eerste jaar heb je een inboedelverzekering voor. Of je verzekert je toestel extra, dat kan ook vast wel. En hoewel je dan wel een eigen risico hebt is 2000 euro vervangingswaarde toch vaak wel de moeite van het verzekeren waard. Al zou je er 500 euro bij inschieten aan eigen risico dan krijg je nog 1500 terug.
Als het al onder de inboedel verzekering valt, dan krijg je nog niets als de accu opeens veel minder capaciteit heeft. Of als het scherm kuren vertoont. En zeker bij die prijs moet je ook naar de kleine lettertjes van de verzekering kijken.

Een diepe krassen in een HR++ raam is ook niet door de verzekering gedekt. En bij een barst kijken ze ook of je het zelf gedaan hebt.
Klopt. Daarom koop ik dat soort dingen ook altijd met een creditcard (ja, pas als ik het geld ervoor heb.. dus niet echt op krediet maar wel met die kaart) omdat de ingebouwde verzekering daar vaak wel vrij coulant is, minus het eigen risico.
foutje...

[Reactie gewijzigd door cadsite op 28 maart 2019 14:58]

EENMALIG dus één keertje maar !!
Ben heel benieuwd hoe deze 'hype' wordt omarmt. Persoonlijk denk ik dat er niet echt markt voor is en met de huidige prijs vrees ik dat het een niche product is/wordt.
als de "hype" wel omarmd word, vraag ik me af hoe het zijn weerslag heeft op tablets. Wat houd een vouwbare telefoon tegen om niet iets langer/groter te worden en in de buurt te komen qua grootte van tablets?
Telefoons zijn al langer aan een opmars in formaat bezig, dit zal gewoon de categorie kleine tablets vervangen op termijn. Met de huidige implementatie verwacht ik niet dat het de tablet markt in het begin al te veel zal beïnvloeden. Je wilt dat hij wel nog in je broekzak past als hij is opgevouwen dus voor groter zou je meer dan een richting moeten vouwen.
Voor het eerst is schermformaat niet meer direct afhankelijk van het formaat van je apparaat. Dat is een revolutionaire stap, relevant voor alles wat met een schermpje werkt. Betere draagbaarheid, betere esthetiek ook voor niet-wearables, meer schermoppervlak, dat zijn nogal voordelen!

Ik denk dat opvouw/oprolbare schermen heel snel overal terug te vinden zullen zijn om nooit meer te verdwijnen.
"Voor het eerst is schermformaat niet meer direct afhankelijk van het formaat van je apparaat"

Niet helemaal waar, het apparaat wordt gewoon dikker en zwaarder. De draagbaarheid wordt juist slechter.
Maar dat is meestal met dit soort nieuwe producten. Prijs is intieel hoog, maar dat daalt over het algemeen weer vanzelf als productie geoptimaliseerd wordt.
Dat dacht men ook van navigatiesystemen in auto's zo rond het jaar 2000... en nu weet zelfs de Aldi al niet meer hoe ze die dingen moeten slijten. Iedereen is al ruimschoots voorzien.
De eerste Samsung met een edge was ook duur (1500 euro ergens), tegenwoordig kun je ze voor 400 euro krijgen.

[Reactie gewijzigd door dutchnltweaker op 28 maart 2019 15:39]

echt niet voor de edge {1500} ?

{Het liet zich al een beetje raden: de Galaxy S6 Edge is geen goedkope smartphone. Adviesprijzen beginnen bij € 849 }
De eerste met een edge was de Samsung Galaxy Note Edge, die kwam nog voor de S6 Edge.
prima maar die koste toen ook rond de 800/900 euro en niet 1500
Volgens Tweakers ja, maar dit klopt niet als je verder online zoekt.
Adviesprijs van de Note Edge was vanaf het begin al 849 euro. Weet niet waar jij je info vandaan haalt maar die klopt dus niet. Ook bij ons in de winkel hadden we nooit een hogere prijs gehanteerd...
Kost veel of is duur :p
Kost duur heb ik al vaak gehoord. 8)7
De prijs is zeker fors. Maar ik denk niet dat het een niche product wordt door de hoge prijs, maar door de beperkte oplage. Gerucht is/was dat in totaal wereldwijd ca. 1 miljoen worden geproduceerd en dat Samsung ca 100.000 per maand kan produceren.

Mijn persoonlijke verwachting is dat de telefoon in de eerste maanden uitverkocht is/raakt en dat ze voor € 2500 of meer op Marktplaats te koop staan (en worden verkocht).
Heel bijzonder dat dit echt een product is, en geen concept. De prijs is gewoon echt een dingetje. Erg veel mensen kunnen dit betalen. Eigenlijk iedereen die een normale baan heeft en normaal met zijn of haar geld om gaat, maandelijks spaart. Voor eigenlijk niemand is dit echter een intelligente manier om geld uit te geven. Het is eigenlijk meer een hobbyproduct. Zie het als een miniatuurtrein set. Die dingen zijn ook heel duur, nutteloos, maar genoeg mensen vinden het een prachtige hobby. Of een oude amerikaanse auto. Kost een vermogen om roestvrij en op de weg te houden, wel een toffe hobby.

Ik kan zo'n galaxy fold kopen, maar ga het niet doen, spendeer dat geld liever elders. Voor de mensen die wel besluiten de fold te kopen, ik hoop dat je er veel plezier aan hebt.
Ik denk dat je een groffe inschattingsfout maakt met "erg veel mensen kunnen dit betalen" . Ik ken zat mensen die met moeite rond komen elke maand
Grove inschattingsfout?

De gemiddelde ocasion kost 15k. Schijnbaar worden die genoeg verkocht. Schijnbaar zijn er zat mensen die om en nabij 15k aan een auto uit kunnen geven. Die mensen kunnen ook 2k minder uitgeven aan die auto en een galaxy fold kopen.
https://www.autoweek.nl/a...de-occasionprijs-gedaald/

12 miljoen nederlanders hebben vakantieplannen!
https://www.maxvandaag.nl...ders-met-vakantieplannen/
Je kan ook niet op vakantie gaan, kom je al snel in de buurt van zo'n coole galaxy fold.


Het gaat super goed met Nederland. Tuurlijk zijn er zat mensen met problemen, maar dat neemt niet weg dat er echt heel erg veel mensen zijn die zo'n telefoon kunnen kopen, die 2000 euro kunnen missen. De doorsnee nederlander heeft schijnbaar 10k spaargeld.
https://www.libelle.nl/mensen/spaargeld-nederlander/
Nou daar kan wel 2k af voor je galaxy fold zonder dat je in de problemen komt.

2000 euro is veel geld, maar als je een normale baan hebt, en normaal met je geld om kan gaan, is het te missen geld. Gelukkig maar.

Edit:
Wat dacht je van alle feestjes die mensen geven, wat dacht je van alle keren dat mensen uit eten gaan. Restaurants zitten in de steden weer stampvol vanavond, op deze vrijdag. En dan ga je hier beweren dat mensen geen overvloedig geld hebben om uit te geven? Ga een jaar niet uit, rook een jaar geen peuken, koop een galaxy fold. Super easy.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 28 maart 2019 16:10]

de gene die dit koopt heeft een GAT in de hand of schulden!

die links komt echt niet in de buurt met doorsnee normale hard werkende nl.
ik zie het al voor me...schat we gaan niet op vac want ik wil die nieuwe samsung hahaha lekker blijven dromen zeg ik dan.

En dan nog HET beroemde update beleid na 2j niks meer krijgen.2000 euro in de voedselbak.
deze mobiel is voor de rijken met hoge inkomen die het kunnen missen.

[Reactie gewijzigd door noway op 28 maart 2019 16:05]

Dat heet keuzes maken. Je kan kiezen om niet op vakantie te gaan en deze telefoon te kopen. Dat betekend dat er mensen zijn die deze telefoon kunnen kopen.

Ik kan nu ook duizend euro pinnen en het op laten eten door een geit. Veranderd helemaal niks aan mijn leven, want mijn leven is niet afhankelijk van die duizend euro. Wil niet zeggen dat het intelligent is om te doen, maar ik heb de keuze.
HAHAHA update beleid? Duidelijk niet op de hoogte van het update beleid van de laatste jaren van Samsung... Toestellen worden minstens 3 jaar bijgewerkt! De S7 van februari 2016 word momenteel nog maandelijks uitgerold met de nieuwste updates. En ook als er geen updates meer komen werkt het toestel gewoon nog prima.. Dus het is wel duidelijk dat jij er vrij weinig verstand van hebt volgens mij..
normaal waren ze verplicht minimaal 2 jaar met updates en dat ging niet altijd zo of wel? en met verstand? voor wat? dat ze nu hun update beleid langer hebben gemaakt is toch iets beter! doen ze dat met elke model? en ik ga dat niet uitzoeken dat doe jij maar...jij hebt er meer verstand van denk ik

feit blijft nog steeds dat de mobiel die 2000euro kost.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ken ook mensen die veel moeite hebben om rond te komen, en bij een deel van hem komt dat niet door het inkomen, maar door een iets te hoge huur/hypotheek, iets te dure auto, iets te dure vakanties en straks een iets te dure telefoon ;-). Nederland is een van de rijkste landen ter wereld, er zijn heel veel mensen die dit betalen kunnen (zekers als hobby).

Heck, er zijn mensen met laag inkomen en een 65" OLED aan de muur (heb in zorg gewerkt waar je de raarste dingen ziet) maar nauwelijks geld voor een pannetje eten in de avond.

PS, natuurlijk ken ik ook mensen die ondanks zorgvuldig met geld om te gaan, en hard werken, toch heel veel moeite hebben de eindjes aan elkaar vast te knopen. En die zullen deze telefoon gelukkig niet overwegen. Maar miljoenen andere mensen kùnnen hier de centjes voor bij elkaar krijgen. Makkelijk.
Je hebt uiteraard gelijk als je zegt dat 'erg veel' het kunnen betalen. Onder het mom van 'erg veel mensen kunnen eenmalig 2000 euro neerleggen'.

Echter :) Erg veel mensen ook niet.

Het is altijd een dingetje als je het over 'veel mensen' hebt.
https://www.cbs.nl/-/medi...ciale-uitsluiting-web.pdf

Sinds 2016 leefde 8,2% van de Nederlanders met een laag inkomen. Dat is voor een alleenstaande 1080 euro bruto. Voor een gezin met twee minderjarige kinderen 1940 euro bruto.
(de raming voor 2018 was dat dat dan ongeveer 7,9% was)

Volgens het CBS komt het er op neer dat er in Nederland 1,1 miljoen het risico hadden om in armoede te leven. Dat is best een boel.
(ik schrok eventjes toen ik die getallen zag!!)

Nou zijn dat natuurlijk de excessen en er is een relatief grote groep van vluchtelingen die hier onder vallen, maar dit zijn wel inwoners van dit land en worden ook meegerekend in de getallen van de vakantiegangers en spaargeldhouders.

Het modaal inkomen (meest voorkomende inkomen) in 2018 was 2152 netto per maand. Dat is ook niet heel fantastisch als je alleenverdiener bent met een hypotheek en twee kinderen.

Ik kon 1-2-3 niet vinden hoeveel mensen daadwerkelijk rondom dat inkomen zitten, maar dat zijn in elk geval 'erg veel mensen' die dit luxeproduct binnen redelijkheid niet zullen "kunnen betalen". Ook niet als ze normaal met hun geld omgaan. (ze zullen het wel op een spaarrekening hebben, maar je moet ook je witgoed/huis/auto kunnen laten repareren als er wat aan de hand is). In absolute getallen waarschijnlijk wel. Maar dan gaan ze 'niet normaal' met hun geld om.

Een auto is toch (tot op zekere hoogte) noodzakelijk. Zeker voor een gezin. Op vakantie gaan kan ook een weekje in een hutje op de hei voor 800 euro met het gezin betekenen (Volgens je linkje gaan 56% van de Nederlandse in Nederland met vakantie. Zegt niks over de prijs, maar doorgaans is dat wat goedkoper dan twee weken Griekenland).

Het ligt denk ik heel erg aan je eigen omgeving of je een goed beeld hebt van hoe het verdeeld is in Nederland. Al die cijfers met dat het gemiddelde spaargeld 20000 en de mediaan 10000 per huishouden is, zegt niet zo veel voor iemand met het minimumloon met een gezin of voor iemand die net de jackpot van staatsloterij heeft gewonnen.

Al met al is het bijzonder veel geld voor een luxeproduct dat binnen redelijkheid maar een jaartje of 3 mee gaat (want dan gaat het toch kriebelen om weer wat nieuws te willen :) (althans, dat heb ik)) Ik heb het er zelf in elk geval niet voor over, maar waarschijnlijk heel veel andere mensen wel.
Ik snap dat heel veel of heel weinig, weinig betekenis heeft. Echter, als ik kijk naar wat voor auto's ik zie rijden, dan zie ik zat mensen die schijnbaar in staat zijn om een auto van 10k of meer te rijden. Dan ben je ook in staat om 2k te sparen en uit te geven aan een telefoon.

Kijk naar het aantal dure tv's en laptops (macbook pro) er verkocht worden. Al die mensen zijn ook in staat om 2000 euro te sparen voor een telefoon, schijnbaar.

Ik snap niet dat sommigen zo moeilijk doet over mijn punt. Ik zeg nergens dat het weinig geld is, dat het een slimme investering is. Ik noem deze futuristische techniek bereikbaar voor velen, als de dat echt willen.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 28 maart 2019 17:09]

"Ga een jaar niet uit, rook een jaar geen peuken, koop een galaxy fold. Super easy."
Ik rook niet maar een jaar geen sociaal leven ipv een wat grotere telefoon? |:( |:(
Keuzes. Ik zeg niet dat je het moet doen, ik zeg dat het kan. Als apple een shitload aan 2k laptops kan verkopen, kunnen er ook een shitload aan mensen 2k voor een telefoon uitgeven.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 28 maart 2019 16:40]

Modeltreintjes blijven zolang er goed mee omgegaan wordt wel redelijk geld waard (soms zelfs meer), zelfde geldt voor die Amerikaanse auto's. Zo'n telefoon gaat echt maar een paar jaar mee en is dan redelijk waardeloos. Zelfs als hobby heeft het dan wat minder waarde omdat je er maar kort van kan genieten.
Ik snap echter wel dat het leuk is, maar vind het niet te vergelijken.
Een maandloon voor een plooibare tabletje? |:(
Dan koop ik wel iPad pro
oja?

ik heb hier een lg gflex 6 inch gebogen scherm krasvrij en onbreekbaar je kon er mee gooien ...ook toen der tijd 700/800 euro
dat was ook een grote miskoop en flop
Ik mag dan voorlopig niet genoeg geld hebben om een foldable smartphone te halen, maar ik wil hier zeker wel een hands-on experience van hebben. Heel benieuwd naar hoe hij voelt door even te kijken bij de MediaMarkt o.i.d.
Tja, ik heb het geld wel, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om 2000 euro aan een telefoon uit te geven. De S10+ en iPhone XS (max) bieden al geen waar meer voor hun geld met hun 900 tot 1200 euro prijs.

Nog niemand heeft mij uit kunnen leggen wat ik voor die 300-600 euro extra meer kan dan met een Nokia 9 bijvorbeeld of een Oneplus 6T.
same. Anderzijds zullen er genoeg zijn die het wél kopen.
Tegen die mensen zeg ik: véél vouwplezier! :+

[Reactie gewijzigd door born4trance op 28 maart 2019 15:19]

Zet er een niet nader genoemde vrucht op en ze vliegen over de toonbank. :*)
Same here, wat straffer is dat mijn ervaring op de 6t positiever is dan met mijn Samsung note die ik hiervoor had. Ik koop gemiddeld ol de 6 maand tot 1 jaar een nieuw toestel omdat die of begint trager te worden of batterij niet meer lang genoeg meegaat. Zelfs na een hard reset blijft het trager als nieuw. Op oneplus heb ik die probleem tot op heden nog niet echt meegemaakt en zolang die soepel blijft draaien heb ik geen vervanging nodig.
Ik verwacht zelf niet dat ze in elk Mediamarkt filiaal een telefoon van 2k open en bloot neerzetten.
Verwacht ik ook niet zomaar hoor. Waarschijnlijk wordt hij niet goed open of dicht te vouwen en zullen er goede anti-diefstal maatregelen getroffen worden.

Gezien er ook Microsoft Surface Studio's, iPad Pro's en andere dure producten staan bij de MediaMarkt, zie ik de kans wel zeker aanwezig dat de toestellen er komen. Vroeg of laat verwacht ik ze in ieder geval overal.
Zijn er ook tweakers die dit overwegen? Het is mooie techniek, maar dit gaat wel erg ver qua prijs.
Ik overweeg mijn iphone se in te ruilen voor toch wel een nieuw concept smartphone.
Of ik dat direct ga doen of over een half jaartje ben ik nog niet over uit. Ik ben te nieuwsgierig naar de mogelijkheden van deze setup om hem links te laten liggen.
Het enige dingetje, gaat deze telefoon 3 jaar mee :/
Het blijft een versie 1.
Zeker, ik koop normaal één of twee modellen ouder dan de nieuwste Samsung Sxxx. Maar mocht dit toestel krasbestendig zijn en bij normaal gebruik geen gebreken krijgen dan zou ik er wel rond de 1200 voor over hebben. Even geduld nog...
Een buigzame telefoon zou ik altijd wel accepteren, maar buigbaar in de huidige vorm is echt ongewenst. De telefoons zijn dermate dik en fragiel dat normaal gebruik, zoals men dat met huidige telefoons gewend is, niet binnen de lijnen valt.

Daarnaast ben ik sinds kort weer aan het experimenteren met dumb phones. Technische mogelijkheden daargelaten zijn/waren de candybars heerlijk in de broekbak.
De Mate X is 11 mm, dat is zeker niet dun, maar ook niet abominabel dik.
Dit geeft voor mij weer het gevoel van "welcome to the future" bij een nieuw product, dat is al weer even geleden.
Ik ben oprecht benieuwd naar hoe storend de vouw in het scherm merkbaar is, zowel met kijken (gebroken reflectie?) als met voelen (kleine tactile bump?).

Valschade dekken lijkt mij in principe een veilige actie, deze vouwbare schermen zijn zo flexibel dat dat geen probleem mag blijken; een kras-schade-garantie dat was pas echt iets geweest.