Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Grand Theft Auto V is 80 miljoen keer verkocht

Door , 144 reacties

Take-Two Interactive, de eigenaar van GTA V-ontwikkelstudio Rockstar, heeft bekendgemaakt dat er van GTA V in totaal 80 miljoen exemplaren zijn geleverd sinds de release in 2013. Ook GTA Online doet het erg goed en blijft groeien.

Directeur Strauss Zelnick van Take Two Interactive maakte in een toelichting op de kwartaalcijfers van het vierde kwartaal van het boekjaar 2017 bekend dat er 5 miljoen exemplaren van GTA 5 zijn geleverd sinds het vorige kwartaal, toen de titel op de pc en consoles de 75 miljoen in totaal verkochte exemplaren bereikte. Volgens Zelnick doen de opbrengsten van GTA Online het ook boven verwachting goed, maar daarover werden geen specifieke cijfers bekendgemaakt.

Ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar steeg de omzet van Take Two Interactive met 52 procent naar ruim 571 miljoen dollar. Volgens het bedrijf hebben Mafia III, Grand Theft Auto V, Grand Theft Auto Online, NBA 2K17, WWE 2K177 en Sid Meier’s Civilization VI het meest bijgedragen aan de forse groei van de omzet. De nettowinst steeg naar 99,3 miljoen dollar, terwijl dat in hetzelfde kwartaal een jaar geleden nog 46,4 miljoen dollar was. Take-Two verdient ook flink met de verkoop van dlc's, microtransacties en virtueel geld: 24 procent van de totale kwartaalomzet kwam voort uit dergelijke 'terugkerende bestedingen' van gebruikers.

Over het afgelopen hele boekjaar groeide de omzet met 26 procent naar 1,78 miljard dollar ten opzichte van het vorige boekjaar. De nettowinst kwam uit op 67,3 miljoen dollar. In het boekjaar 2016 werd nog een verlies geleden van 8,3 miljoen dollar; in 2015 werd een verlies geleden van 279 miljoen dollar.

Maandag werd duidelijk dat Rockstar Games de release van de openwereld-westerngame Red Dead Redemption heeft uitgesteld tot de lente van 2018. Eerder kondigde het bedrijf aan dat de game in 2017 op de markt zou komen, maar het ontwikkelteam heeft meer tijd nodig. Red Dead Redemption 2 is de opvolger van Red Dead Redemption, dat in 2010 op de markt verscheen. De game vertelde het verhaal van outlaw John Marston, die door zijn voormalige bendeleden was verraden en samen ging werken met de autoriteiten om zijn verraderlijke ex-handlangers tot de orde te roepen.

Reacties (144)

Wijzig sortering
GTA Online is echt de melkkoe van Rockstar geworden.
Sharkcards die veel geld kosten en waarvoor je maar weinig in-game geld terug krijgt, en de torenhoge prijzen van auto's / wapens.

Het constante farmen voor gear / auto's begint bij mij nu wel te vervelen.
Laatste tijd vermaak ik me heerlijk in free roam, gewoon beetje rond rijden en dingen opblazen (want ja het blijft GTA).
Precies dat. Kneiter dure shark cards met nog duurdere auto's. Het wordt compleet uitgemolken en iedereen doet er lekker aan mee (met name ook Youtubers).

Het is echt een supertof spel, die qua aanschaf al genoeg kost, maar om vervolgens voor 100¤ extra shark cards te kopen om een beetje een leuke auto + business te kopen is een beetje overdreven. Beetje jammer zo :P
Gta online is inderdaad de melkkoe van Rockstar, maar ik vind het eigenlijk perfect zoals ze het doen..

Niemand verplicht je om die shark cards te kopen.

Ik heb zelf flink wat uurtjes in gta online vertoefd, en heb iedere nieuwe auto en business altijd kunnen kopen simpelweg door missies/heists te doen..

Dit verlengd toch alleen maar de tijd die je aan de game kunt spenderen?


Tegenwoordig lijkt het wel of mensen alles direct moeten hebben, anders is het niet goed genoeg
Tegenwoordig lijkt het wel of mensen alles direct moeten hebben, anders is het niet goed genoeg
Volgens mij is dat echt het probleem met de jonge generatie, ze willen alles, zo snel mogelijk, maar ze willen er het liefst niks voor doen.

On Topic

Ik vind dat ze het prima doen met hun verdien model, je bent nergens toe verplicht en kan gebruik maken van nieuwe content. wil je ook van nieuwe extra's profiteren dan ga je A of tijd in het spel stekken om geld te verdienen of B je koopt je geld.
Voor mij geeft optie A meer voldoening, je hebt er immers voor gewerkt
En dit is dan weer typisch het type reactie dat komt op mensen die commentaar hebben deze manier van werken.

Ik kan niet specifiek spreken voor GTA Online want heb het online gedeelte amper gespeeld. Maar je ziet dit in de hele game-wereld. Ze verkopen items voor geld of zetten er een saaie grind tegenover. Als mensen daar vervolgens over klagen dan willen ze alles gemakkelijk en direct.

Dat is echter zelden de klacht.

Mensen klagen over saaie grind die er puur is om mensen zo ver te krijgen geld uit te geven. De hele bedoeling is dat het saai is, anders zouden mensen geen geld uit geven. Het is toch niet raar dat mensen dat niet leuk vinden.

Dat is nog wat anders als het gemakkelijk en direct willen. Zouden het unlocks zijn als beloning voor een lange lijst van opdrachten of het afronden van hele moeilijke missies (alles behalve gemakkelijk en direct) dan zouden veel van deze mensen tevreden zijn.

En voor dat mensen beginnen 'het is een bedrijf dus ze moeten geld verdienen' (de volgende typische reactie die je dan krijgt.) Ik zeg hier ook nergens dat ze geen geld mogen verdienen. Deze manier is, hoewel zeer gemakkelijk en winstgevend, voor de kwaliteit van het product zelden goed, voor de zakken van de investeerders is het meestal wel erg goed. Maar als klant mag je ook wensen hebben en kwaliteitseisen aan een product stellen.
Als iemand die nauwelijks online heeft gespeeld (jou woorden) vind ik het bijzonder hoe uitgesproken je bent over wat er allemaal mis is?

Echter is wat je zegt gewoon niet waar, het is niet saai om te grinden, want uiteindelijk gaat bijna geen een missie/heist/ceo-missie/biker-missie hetzelfde als de laatste keer dat je die speelde.

De hele bedoeling van GTA:Online is dat het leuk is, zodat mensen (hoopt R*) sharkcards blijven kopen, de kwaliteit van GTA Online is zeer goed, en ondertussen meerdere malen de singleplayer gepasseerd, zowel kwa te spelen content, als kwa te kopen wapens/voertuigen/woningen etc.

Er is een goeie reden waarom GTA5 en GTA:Online ondertussen altijd los van elkaar genoemd worden, GTA:Online heeft in de loop van de jaren zoveel content toegevoegd dat het feitelijk GTA5.9 is ofzo.

Ik wil je bij deze aanraden Online toch nog eens te proberen, weet niet wanneer je voor het laatst heb gekeken maar kan je bijna met 100% zekerheid zeggen dat er allerlei content is die je nog nooit hebt gezien, en als je een klein beetje tijd in de game stopt (lees; speel em minstens 1x per weekend ofzo) vind je binnen no time mensen waarmee je op volle snelheid heists kan grinden, om zo in een uurtje of 3 een paar miljoen te verzamelen.
Ik vond GTA5 zeker een toffe game in singleplayer. Multi/Online vond ik echt tegenvallen. Ben je lekker aan het cruisen, word je om de haverklap neergeknald om niks... Daar ergerde ik me echt kapot aan en heb de game toen weggedaan.
Dat gebeurde vroeger wel extreem vaak, maar tegenwoordig weer een stuk minder, de doorsnee speler is ondertussen lvl80-100, met uitschieters richting de 250, oftewel vrijwel iedereen loopt rond met granaatwerpers rocketlaunchers etc, dus de meeste spelers laten elkaar ondertussen met rust in Freemode, want als je 'de verkeerde' neerschiet word je vervolgens een half uur lang achterna gezeten met explosieven en militaire voertuigen :P

En dan zijn er nog spelers zoals ik, lvl341, freemode speel ik om lekker aan te klooien, merk ik dat iemand andere spelers aanvalt dan ga ik tegen diegene net zolang tot ze ragequitten :+

Oh en de schade die de homing-rocket-launcher doet (het tot nu toe meest misbruikte wapen om anderen in freemode te irriteren) is nu (EINDELIJK) gebaseerd op level, ik vloog laatst in standaard maverick heli, schiet een of andere lvl30 2x zon homing rocket raak, heli nog steeds werkend (wel rokend, maar toch, geniaal, vervolgens lekker op zn hoofd geland haha)
Klinkt positief. Aangezien red dead redemption nog een jaar duurt en ik Gta 6 dan ook nog niet zo snel verwacht koop ik hem misschien wel weer.
"Als iemand die nauwelijks online heeft gespeeld (jou woorden) vind ik het bijzonder hoe uitgesproken je bent over wat er allemaal mis is?"

Mijn uitspraak was gericht om wat er in het algemeen in de game industrie gaande is (omtrent dit betaalmodel).

Ook dat waren mijn woorden. "Maar je ziet dit in de hele game-wereld."
Toevallig zag ik zojuist het volgende artikel: https://nl.hardware.info/...t-bunkers-naar-gta-online

Dit gaan dan weer specifiek over GTA Online en de reacties die je daar ziet zijn precies wat ik over tijd bij zo'n model verwacht. Mensen hebben het wel gezien, ze zijn het moe geworden. Na een tijdje krijg je daardoor een negatieve associatie met zo'n spel waardoor zelfs opvolgers het minder gaan doen (denk ik). Vandaar dus dat ik dit model niet zie werken voor de echte langere termijn.
Ik volg je betoog wel. Ik herken het ook bij bijv. het recente Injustice 2. Heerlijk vechtspel maar een aantal achievements/trophies lijken wel gemaakt te zijn om nog wat extra geld te verdienen: er is een speciale combo voor Catwoman die je kunt inlokken via RNG, maar je moet wel heel veel geluk hebben of de aankoop doen in de store. Hetzelfde met de trophy die je krijgt voor 28 karakters naar het hoogste level te spelen, die kun je ook kopen door een ongeveer 100 Euro uit te geven aan 'micro' aankopen. Niet dat die trophies zo belangrijk zijn, maar het is wel fijn om ze te halen en om te gaan vergelijken met vrienden. Maar het vergelijken houdt natuurlijk snel op als de ene hem gewoon koopt en de andere tientallen uren in de game steekt.

Aan de andere kant: als de basisgame niet goed is, dan worden er ook geen extra items aangekocht. En zowel GRA V als Injustice 2 zijn toppers in hun genre. En ik begrijp wel dat bedrijven de grenzen aftasten op zoek naar zoveel mogelijk winst, het is aan ons (de consument) om ze. wel of niet te kopen natuurlijk... Ik heb bijv. nog nooit een DLC gekocht met 'cosmetische' upgrades, extra wapens, .. Ik koop ze wel wanneer de DLC extra levels/verhaallijnen toevoegt en wanneer het niet aanvoelt alsof het eigenlijk al in de game zat maar dat ze het snel even weggeknipt hebben om het als DLC te kunnen uitbrengen.
"Aan de andere kant: als de basisgame niet goed is, dan worden er ook geen extra items aangekocht." Dat klopt wel, echter denk ik toch dat voor investeerders deze methoden juist zo fijn is omdat het ook werkt als de basis-game slechter is. Er is namelijk altijd wel een player-base, en die geven dan daar ook wel wat aan uit.

In mijn optiek is het vaak juist voor goede titels op de langere termijn slecht omdat het zorgt dat mensen er moe van worden (burn out van het het spel).

Zet jij een kwalitatief goed spel op de markt dan kun je goed verdienen aan uitbreidingen en sequels. Maar dat vergt meer inspanning en heeft meer risico's, want als het spel tegen valt zijn je inkomsten direct weg en ben je dus je investering kwijt.

(Bij GTA vindt ik dat wat moeilijk al is het misschien tevens ook weer een perfect voorbeeld / case, omdat het eigenlijk twee verschillende spellen zijn. Het zou me bijvoorbeeld niet verbazen als GTA Online uiteindelijk begint te krimpen en zelfs opvolgers dan niet meer zo succesvol zijn, omdat menen het gewoon moe worden door dit systeem. Dit terwijl de gewone GTA serie het al 20 jaar heel goed doet. Dat is dan het korte termijn tegenover het langere termijn.)

Persoonlijk denk ik dus dat als het echt over de langere termijn gaat het een negatief effect kan hebben bij een kwalitatief goede titel.
komt omdat ze minder tijd hebben en meer aan de arbeid zitten? of juist minder arbeid maar meer vrije tijd hebben maar die niet goed willen benutten?? Ik weet het ook niet meer.

Ik vermaak me prima met de game ongeacht alle dure grappen??
Mee eens, ik vind ook dat ze het erg goed doen, er zijn zeker wel momenten dat ik R* 'achter het behang wil plakken' (bijv als ze weer eens een auto die je net voor x miljoen gekocht hebt gaan downgraden) maar over het algemeen is het wel zo dat ik ondertussen al jaren online speel, alles heb wat je maar kan bedenken, en dat zonder ooit een sharkcard te kopen of geld van cheaters te gebruiken. (die ook iedere maand weer opnieuw opduiken, waarna een banwave de halve community op de vingers tikt voor het aannemen van geld van cheaters enzo)

Ik ben dus ook zeer zeker voor optie A, natuurlijk is het maar een spel en slaat het eigenlijk nergens op, maar ik vind het wel tof dat ik genoeg banken heb overvallen en autos heb verkocht om een dikke yacht te hebben, iets van 65 swanky autos te hebben, vrijwel alle militaire voertuigen, alle kleren, etc etc.

Ik ben ondertussen begonnen met het verzamelen van unieke auto's (die originele lijkwagen, die mariachi tornado, etc) je moet wat als je vrijwel alles al hebt :P
Volledig mee eens. Dit verdienmodel is prima en werkt uitstekend. Ze verplichten je niet om de shark cards te kopen, je kunt het prima redden zonder deze cards.

Maar zoals je al zegt, iedereen verwacht dat je alles direct kunt gebruiken en het liefst zonder moeite of inspanning. Dat is niet de insteek achter GTAV..
Ze verplichten je niet om de shark cards te kopen
Geen 1 MMO of dergelijks waar mee je met echt geld zaken kan kopen verplicht je echt geld te besteden..

Ik weet niet hoe erg het met GTA is, ik speel namelijk niet online, maar er zijn genoeg games die je het niet verplichten, maar als je het niet doet ontzettend veel kan gaan farmen (wat voor vele mensen onmogelijk is door Werk en dergelijk) of gaat achter lopen
Dat is gelukkig niet heel erg met GTA, je moet wel wat farmen en hoe meer uur je erin stopt hoe meer je kunt doen, maar in principe is het voor iedereen goed haalbaar..
Over het algemeen ben ik het met je eens, er is alleen een hele grote maar.

Je kunt zeker genoeg geld verdienen, echter is het matchmaking systeem zo langszaam, dat het echt belachelijk is hoe lang je er over doet om met random mensen missies/heists te spelen. Je zit al snel even lang (zoniet langer) in de lobby als ik de game zelf. Het meeste frustrerende dat er als bonus bijkomt is dat als iemand een connectie error heeft of leaved je het hele process weer opnieuw kunt beginnen. Waardoor je soms uren bezig bent voor een paar simpele setups. En dan heb ik nog niet eens over die loading screens van minuten gesproken, die je na alles krijgt.

Als je volop missies en heists gaat spelen met mensen ben je minsten 50% van de tijd, zoniet meer, kwijt aan het uberhaupt starten er van. (en dat met een dikke gaming router, 300mb verbinding, lan etc).
Jeetje, niemand verplicht je om zoiets te kopen hoor... Je kan al die dingen prima bemachtigen door gewoon te spelen, het duurt alleen langer.
Het punt is natuurlijk dat in vergelijking met vorige gta's je vele malen meer moet grinden om hetzelfde te krijgen wat op zich al genoeg bewijs is dat het voornamelijk zo ingericht is om shark cards te verkopen. Als ze nou de prijzen zouden aanpassen zodat je dezelfde reward vs effort hebt als in san andreas bijvoorbeeld dan zou je denk ik niemand horen klagen.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat rockstar dit vooral zelf moet weten en zolang er mensen zijn die geld teveel hebben zal het ook werken maar het betekend wel dat voordat ik welk spel dan ook van ze koop in de toekomst dat ik nog langer wacht voor ik het koop om te kijken of ze dit soort praktijken hebben ingebouwd.
Uh, San Andreas heeft geen Multiplayer en al helemaal geen DLC en extra content ;) GTA IV had nog geen account-systeem en enkel een level dat aangeeft hoeveel XP je hebt verdiend, maar je hebt geen persoonlijke spulletjes en dergelijke.

Mijn inziens doet Rockstar het nog redelijk netjes. De prijzen zijn hoog, maar als CEO zou je snel geld binnen moeten kunnen harken. Met de bonusjes die ze geven is het prima mogelijk om als een af-en-toe speler nog steeds van nieuwe dingen te genieten.

Mocht je nog te lam zijn hiervoor, is er altijd nog SP+Modding of FiveM, waar je los van GTA:Online van alternatieve content kunt genieten.
Werkt FiveM weer dan? Dacht dat ze door TakeTwo uitgeschakeld waren. Ik heb GTA V gekocht toen FiveM net uit kwam, wou namelijk modded multiplayer spelen. Was best pissig toen TakeTwo ze met rechtzaken bombardeerde.
Rockstar heeft het juridisch op de oprichters gegooid, maar niet op het project zelf. Volgens mij hadden ze geen sterke zaak, maar is door samenloop van omstandigheden de verdediging van de oprichters totaal misgelopen (lees: geen).

Tegen het project FiveM zelf is volgens mij niks, juridisch gezien.

Op FiveM.net is te zien dat het project weer springlevend is :)
Het originele Fivem project is inderdaad neergehaald door TakeTwo. De maker NTAuthority is door een rechtzaak gedwongen te stoppen. Een andere groep heeft op wat oudere opensource broncode van het project een eigen versie gemaakt genaamd FiveReborn. Deze versie is inmiddels verder dan wat FiveM ooit was en heeft sinds een paar maanden de naam FiveM weer opgepakt. Naar mijn weten heeft NT alleen op de achtergrond een adviserende rol gehad in dit nieuwere project. De reden dat dit project nog draait is omdat waar bij de eerdere versies van FiveM pirated copies gewoon werkten dit bij FiveReborn nooit het geval is geweest.
Volgens mij kon je In San Andreas al wel bedrijven kopen en volgens mij ook auto's? Het punt was dus ook niet de dlc maar meer dat de prijzen van de auto's in het algemeen te hoog zijn net als die van de bedrijven en safe houses inclusief degene die in dlc zitten. Dat er geen multiplayer in san andreas zat is wat mij betreft weinig relevant als je het verdienmodel van GTA V buiten beschouwing laat.

Modding en dergelijke is leuk maar dat helpt natuurlijk niet als je met vrienden wil spelen die wel geld willen uitgeven hieraan.

Hoe dan ook zal ik niet snel een nieuw rockstar spel kopen zolang ze dit doen en in het algemeen koop ik al steeds minder nieuwe spellen door dit soort praktijken maar de spellen blijven nog steeds goed verkopen dus het zal vooral aan mij liggen blijkbaar.
Ik vind de game prachtig, ok shark cards zijn duur; maarja geld maken is echt easy vind ik. Geen cent uitgegeven alles unlocked met 2e garage bijna vol en nog 22M op de bank ;-)
Ik hoop dat ze nog veel "gratis" DLC gaan uitbrengen.
Zonder shark cards is het me anders gelukt om in een paar avondjes spelen voldoende geld te verdienen om een luxe appartement en een business te kopen.

Ik geef Rockstar groot gelijk dat ze er geld mee willen verdienen. Ik doe er zelf niet aan mee, maar ik voel mij ook absoluut niet beperkt. Gewoon wat heists en andere jobs doen en het geld stroomt binnen, zeker als je meedoet aan de events waarbij je voor bepaalde taken extra cash verdient.
Het probleem is dat je het na 5 keer dezelfde heist of op dezelfde manier auto stelen, drugs leveren etc wel gehad hebt, in het begin is zoiets nog nieuw en leuk maar na een tijdje wordt het natuurlijk puur grinden.
Racen en adversary is een leuke afleiding maar hoef je niet te doen voor het geld.
Dat ben ik met je eens, en daarom doe ik ook regelmatig langere pauzes. Na een maand of wat is het weer leuk om het opnieuw te doen ;)

Het heeft in ieder geval nooit als een beperking gevoeld, er is altijd voldoende cash voorhanden om te doen wat ik wil. In ieder geval na een paar uurtjes spelen (en dan niet eens grinden). Associate zijn van een andere CEO is ook erg lucratief.

En als het gaat vervelen om auto's te jatten, wat heb je dan aan een dure superauto? Daarin rijden verveelt net zo snel.
Goh, wat gek dat een bedrijf geld wil verdienen. Echt, wat een floeperds! :+

Misschien om die $265.000.000,- een beetje terug te verdienen die ze hebben uitgegeven aan het ontwikkelen en marketen van de game? ;)

Als je het niet leuk vind om zo lang te grinden ga je toch wat anders spelen? :9
Van mij mogen ze geld maken hoor en iedereen kiest zelf wat die koopt.
Die investering was overigens in een hele. Korte tijd al terug hoor.
Persoonlijk ben ik afgehaakt bij al dat betaalde gedoe van rockstar en ea. Bf1: haal ik wel eens ooit uit een budgetbak.
Vergelijk de houding en aanpak eens met bedrijven die bv cities skylines maken... Gewoon een andere insteek en die doen het ook niet gratis :)
Vergelijk de houding en aanpak eens met bedrijven die bv cities skylines maken... Gewoon een andere insteek en die doen het ook niet gratis :)
Andere insteek maar vooral een volkomen andere productie. de een kost vele tienduizenden dollars, de andere vele miljoenen. Met hetzelfde businessmodel kan je dat maar een keer doen.
Ze waren op de launch dag al break-even dacht ik. http://www.guinnessworldr...ales-world-records-51900/
Nee hoor, zo werken micro transacties nu eenmaal. Rockstar zou ontzettend dom zijn als ze die kaarten voor een schrijntje van de prijs nu zouden aanbieden. Mensen kopen het omdat ze niet lang willen wachten. Ik ga er even vanuit dat je nog jong bent, maar als je een redelijk salaris krijgt als je wat ouder bent gaat dat geld een stuk gemakkelijker rollen. ;)
Zo werken micro transacties idd, alleen zijn de micro transacties helaas niet zo micro met ¤75 voor een sharkcard. Dat is natuurlijk wel de duurste. Maar je krijgt er ook maar 8 miljoen voor, wat rete weinig is in gta online.
Probeer dan maar eens voor 8 miljoen te grinden... ;(
Momenteel haal ik zo'n 250K met vooral import/export en MC Business, aan dit tempo duurt het mij 32 uur om dit te halen.
Dat is dus een goede ¤2 per uur, dan doe ik m'n echte job toch een pak efficiënter. ;)
Er zullen er wel zijn die het geld sneller binnenhalen maar niet maal 10.
Het verschil alleen met je echte baan is dat er (hopelijk) ook wat zinnigs geproduceerd wordt in tegenstelling tot het spelen van GTA V.

Voor mij loopt de vergelijking mank, ik werk omdat ik geld wil, ik speel GTA V voor mijn plezier.
Het feit dan mensen spellen al gaan vergelijken met echt werken toont al aan dat er iets flink mis is met de industrie.

Vooralsnog werkt het nog, maar ik denk zelf dat het een kwestie van tijd is voordat mensen het helemaal moe zijn.
niemand verplicht je die dingen te kopen he :)

Ik vind het zelf ook jammer dat het lijkt dat er steeds duurdere voertuigen etc worden toegevoegd en dat het flink grinden is het geld binnen te halen maar dan doe je daar lekker niet aan mee.

En excuses, maar dat je aangeeft dat dit gewoon (jouw) een feit is (punt) maakt nog steeds niet dat GTA je verplicht dit te doen.
GTA Online is echt de melkkoe van Rockstar geworden.
Sharkcards die veel geld kosten en waarvoor je maar weinig in-game geld terug krijgt, en de torenhoge prijzen van auto's / wapens.

Het constante farmen voor gear / auto's begint bij mij nu wel te vervelen.
Laatste tijd vermaak ik me heerlijk in free roam, gewoon beetje rond rijden en dingen opblazen (want ja het blijft GTA).
Ok, ik heb al een paar versies van GTA niet gespeeld, maar dat kopen van/farmen voor auto's verwart me. Is het hele punt van Grand Theft Auto niet dat je auto's jat? Ik zal wat gemist hebben, maar in eerdere versies was dat beetje het punt. Mooie auto's jatten en die vervolgens snoeihard in de poeier rijden. Dat kan nog wel gewoon, toch? Zat wel te kijken om het spel ook eens keer aan te schaffen, maar als ik dit soort dingen zo hoor, hoeft het van mij niet zo nodig.
Laat je niet tegenhouden door dit soort reacties, het is en blijft een super vet spel met honderden uren aan gameplay. Wel klopt het zoals @Thom2289 zegt dat er exclusieve autos zijn die je moet kopen met het geld wat je verdient van ingame verdiende missies.

Ook moet je zo zien dat GTA Singleplayer en GTA Online 2 opzichzelfstaande verhalen zijn welke gebruik maken van de zelfde omgeving.
Ah, op die fiets. Goed om te weten, thanks :)

Dan is het voor de casual gamer nog wel te overzien, ik zou het sowieso vooral kopen voor de nostalgie omtrent de oude (singleplayer) GTA's.
De single player biedt mij al extreem veel uren vermaak alleen al om te verkennen en rond te rijden. De missies zijn wat eentonig, maar door de dynamiek tussen de 3 speelbare characters is het spel het geld al dubbel en dwars waard voor de single player only.
Ik ben hem nu opnieuw aan het spelen en probeer mezelf bewust af te remmen... Ogen weghouden van de minimap (minimap uitzetten is helaas een te groot nadeel in veel situaties en ik wil niet continu switchen) en liever op de kaart kijken waar je heen rijdt. Goed rond kijken, er is zoveel te zien maar als je alleen maar op de navigatie van missie naar missie rijdt zie je er zo weinig van... Ook af en toe eens te voet of te fiets gaan kan erg belonend zijn.

Het viel me op dat ik na mijn eerste playthrough eigenlijk maar een heel summier idee heb van hoe de stad in elkaar steekt. Vreemd genoeg herinner ik me de stad van Watchdogs dan weer veel beter, wellicht omdat je daar toch actiever moest besluiten waar je naar toe ging om te vluchten of juist je target te vangen. In GTA V is het erg makkelijk om alles te negeren. Als je moet vluchten voor de politie is het genoeg om gewoon zo hard mogelijk weg te rijden in de meeste gevallen. Mezelf bewust afremmen en de stad leren kennen is tot nu toe een stuk vermakelijker maar je moet jezelf wel een beetje dwingen.
De singleplayer is het aankoop bedrag al meer dan waard. De wereld die ze neer hebben gezet is ongelooflijk en het verhaal is ook prima. GTA online heb ik altijd als extreem goed uitgewerkte extra gezien. Als je het niets vind heb je nog steeds honderden uren plezier van GTA offline. Als je het wel tof vindt krijg je er nog eens honderden uren bij.
Er zijn ook een aantal exclusieve auto's die je niet zo maar tijdens free roam tegen komt. Die zijn alleen voor in-game credit te verkrijgen.
Er zijn wel allerlei snelle wagens te vinden, je kan ze alleen niet bewaren in je garage. Daarom dien je ze aan te schaffen imho.
Ik zou zeggen kijk eens op Youtube naar de verschillende Sidemen GTA funny moments. Freeroam, team deathmatch, deathrun, races, GtA races, Heists echt de hoeveelheid originele gta filmpjes die zij hebben is bizar. Volgens mij zit Vik nu op Ep. 690. Sinds game launch doen ze iedere week een nieuw filmpje. Zat te doen dus.
Je kunt zeker auto's jatten en veel auto's rijden ook gewoon rond maar goede auto's zijn zeldzaam. Op een gegeven moment wil je altijd toegang tot snelle of gepanserde auto's en wil je daarvoor niet op zoek. Dan kun je voor een ingame geldbedrag een auto kopen en dan staat hij in je garage waardoor je hem snel kunt pakken/oproepen en als hij word opgeblazen gratis laten respawnen.
Maar in ruil daarvoor krijg je wel gratis DLC.
2/5 van de content was gratis, de rest moet je kopen met in-game geld die veel geld kost.

Heists is een uitzondering
Alles is gratis, je hoeft niet echt geld uit te geven om die dikke auto of jet te kopen.
Het is een optie die ze aanbieden.

IMO werkt dit systeem,

Ben je werkende? waarschijnlijk heb je dan wel wat geld over om de game voor jou leuker te maken.

Ben je jongere/ student? Waarschijnlijk game je relatief veel (t.ov. vaste baan en kinderen ect.) Dan kan je gaan grinden / farmen voor geld.

Zeker de acties met double $ en XP leveren redelijk op en is het mogelijk om gewoon het spel te spelen en daardoor de spullen te krijgen.

Het grote voordeel is dat iedereen gebruik kan maken van de nieuwe content zonder echt geld neer te leggen. Persoonlijk ben ik met dit systeem heel tevreden in vergelijking met CoD.
Ik werk, heb relatief weinig tijd om te gamen. Is het spel niet leuk genoeg? Dan neem ik een ander spel...
Ik werk, maar de prijzen die je dan moet betalen voor ingame content zijn absurd hoog. Dan maar naar een andere game.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Bedrijven willen hoe dan ook verdienen aan de content die ze verdienen. De ene optie is om geld te vragen voor de expansion packs zelf, optie 2 is om het op deze manier te doen.

Bij optie 1 zal een groot deel van de community de content nooit kopen en krijg je wat we bij Battlefield vaak zien, dat de community dus opgesplitst wordt in mensen die een DLC pack wel hebben en mensen die het niet hebben. Dit komt de levensduur van een game vaak niet ten goede.

an sich ben ik geen groot voorstander van microstransacties of sharkcards of crate systems, maar als daardoor alle grote content updates gratis blijven vind ik het best, en dan steun ik de developers ook nog wel door zo nu en dan wat aan de schaffen.
Mee eens. Het nadeel is "inflatie" binnen het spel. Shark Cards kosten via Rockstar zelf nog altijd even veel en je krijgt er nog steeds even veel in-game GTA Dollars voor terug als bij de release maar....

Voor ongeveer ¤75 (meer dan de prijs van de game zelf, of laten we zeggen 7x een DLC) koop je GTA$8.000.000.

Bij de release van GTA online kon je toen in principe het meest high-end apartement kopen, de Adder/Z-Type voor GTA$1M en de Zenterno, allemaal volledig getuned en dan had je nog ongeveer de helft van je geld over.

Toen kwamen er supercars van GTA$2M en later GTA$3,5M, nieuwe apartementen van GTA$1M, toen low-riders, Benny's Vehicles, de Hydra en CEO offices van GTA$3M, KITT voor bijna GTA$6M en alles wat werd uitgebracht werd steeds duurder en duurder. Allemaal terwijl de prijs/het bedrag van Shark Cards het zelfde blijven.


Zelf koop ik ze niet, maar moet dan wel eerlijk toegeven dat als ik niet een paar keer een aantal tientallen miljoen op m'n hoofd gedropt had gekregen in een random lobby, ik waarschijnlijk gewoon de interesse in het spel al had verloren. De beste manier om geld te verdienen is nu waarschijnlijk import/export (los van de wekelijkse evenementen), maar het is elke keer weer het zelfde doen, en ik zal maar eerlijk toegeven dat mijn aandacht nogal snel weg is. Daarbij verdient het nog niet eens héél snel EN kun je het alleen in public lobby's doen waar veel andere verveelde spelers het voor je kunnen verpesten (godzijdank kun je jezelf nog alleen in een public lobby gooien).


Aan de andere kant: Toen ik twee jaar geleden ¤60 voor het spel neer telde, deed ik dat voor het spel zoals het toen was, en dat bedrag was het toen al waard voor mij. Het feit dat ik nu, na al die tijd, nog steeds méér content er bij krijg waar ik indien gewenst, gebruik van KAN maken, zonder dat ik er extra voor HOEF te betalen, vind ik super tof van Rockstar.

Als Shark Cards voor hen een goed verdienmodel is, vind ik dat prima. Alleen mogen ze je wel IETS meer in-game geld gaan geven aan de kopers als alle content inmiddels ruim 3 keer duurder is geworden.
Maar blijkbaar hoeven ze dat niet, want mensen kopen het toch wel.
Je hebt helemaal gelijk. Wat heb je aan al die DLC als ze je bijna verplichten sharkcards aan te schaffen om er gebruik van te kunnen maken.

Wat mij vooral stoort aan GTA online is de slechte verbinding met andere spelers, en de behoorlijk lange laadtijden! Daarom ben ik gestopt met GTA online, het voelt alsof ik 30 uur moet werken om 3 uur plezier te beleven aan het spel. Nou nee bedankt.

Roamen offline is wel nog steeds leuk. Je komt soms in de gekste situaties terecht. xD
Gratis is het niet echt he.
Je kan de DLC maar gebruiken, als je ingame de gebouwen/voertuigen aankoopt.
Die gebouwen en voertuigen kosten al snel ¤10 000 000/stuk.
En dan moet je nog de addons aankopen om er effectief deftig gebruik van te maken (zoals de Import / export dlc).

Daarmee dat de sharkcards zo goed verkopen.
Als die DLC nou ook in singleplayer beschikbaar zou zijn. Maar is alleen maar MP
Nu pas? heb je nog lang volgehouden.

Ik snap overig niet dat er zoveel mensen zijn di Sharkcards kopen. Zelfs voor 10 cent zou ik het niet doen.
Erg jammer want Rockstar en Take-Two zien nu dollartekens, en zullen GTA 5 tot uitmelken zolang het kan.. en mocht GTA 6 ooit komen, heeft dat waarschijnlijk veel meer focus op DLC en sharkcards voor multiplayer om zoveel mogelijk geld te verdienen. (ten koste van al het andere)
Je hoeft ze niet te kopen , alles kun je met wat handig werk ( veel tijd ) gratis verdienen , ook alle dlc content! De beheerder van de xbox tweakscrew bezit 90 miljoen ! En dat zonder shark cards. Rockstar speelt een slim commercieel spelletje en stellen alle dlc voor alle spelers ter beschikking voor wat online game uurtjes.Wat rockstar presteert met deze winstformat kunnen de meeste ( bijna alle ) stinkend jaloers op zijn !
Tja, mensen die hun hele garage vol willen zetten hebben waarschijnlijk wel shark cards nodig.

Ik heb een volledig geupgrader Zentorno en een Hydra en wat stunt wagens welke ik gewoon bij elkaar 'verdiend' heb. Ik hoeft echt niet elke auto te hebben.

1 iemand bij ons in het team heeft een jacht en een ander heeft een CEO headquarters, dus ik kan gewoon alle aspecten van GTA-O spelen zonder ook maar 1 sharkcard gekocht te hebben.
Of modders die een hele loby voorzien van geld, Terwijl jij maar drops aan het doen bent is behoorlijk de-motiverend...
En hoe belachelijk weinig rockstar tegen hackers/modders doet.
En dan nog het feit dat de game gewoon niet werkt online.. (vastzitten in loadscreens etcetcetc)
Die modders die geld droppen zijn heerlijk toch? Maakt de grind wat lichter en is eigenlijk gewoon payback voor alle keren dat je last heb van hackers die niet aardig bezig zijn.
Modders == "Hackers"
Vindt het een beetje raar dat men wanneer ze er iets van krijgen ze modders noemen en wanneer ze er door worden getreiterd ze hackers noemen.
Oh, dat was meer toevallig. Ik vindt eigenlijk cracker=kwaadaardig, hacker=iemand die aan elektrotechniek (inc. software) sleutelt, maarja, dat begrijpt ook niemand tegenwoordig :P
Online is idd wel de melkkoe van Rockstar, maar ik gun het ze ook van harte. Een spel wat jaren na de release nogsteeds leuk blijft mag van mij wel wat kosten, ook brengen ze heel vaak een DLC met nieuwe content uit, helemaal gratis. En die nieuwe auto's en gear kost idd veel, maar zoals hieronder ook al aangegeven ben je niet verplicht het te kopen. Zonder shark cards kun je ook voldoende lol hebben van het spel.

Ik heb het spel inmiddels voor de 3e keer gekocht (eerst Xbox 360, toen PC en nu Xbox One :P) en het blijft nog steeds mijn favoriete spel. :P
Je kan het spel natuurlijk ook modden :*)
Dat is het enigste wat ik doe rond rijden en mensen opblazen
Het constante farmen voor gear / auto's begint bij mij nu wel te vervelen.
That's not a game. That's life.


Maar goed. Een beetje werken voor je zakgeld is natuurlijk niet heel verkeerd. Er zijn genoeg manier om bijv in GTA online makkelijk aan een hoop cash te geraken. Genoeg filmpjes van op YT.
Ik heb dus een totaal andere ervaring met gta online. Een a twee maanden terug ben ik echt serieus begonnen om het te proberen. Meteen op de tweede dag kwam er een hacker/modder online die mij 90 miljoen in-game cash geeft. Sindsdien heb ik alles gehad wat er te krijgen valt. Met nog 30 miljoen over komt er 4 dagen geleden weer zo'n persoon online die me nog eens 60 miljoen geeft. Als dit mij in zo'n korte tijdsperiode meerdere keren overkomt zal dat voor anderen toch ook zo zijn? Gisteren weer zo iemand die ongeveer twee miljoen gaf. Ik speel op PC, misschien dat dat het verschil maakt. Ik vind het jammer dat rockstar hier niets aan doet. Als je eenmaal alles hebt is het doel een beetje weg.
Nu ben ik wel een beetje jaloers. Speel al meerdere maanden serieus, maar zo veel heb ik nog nooit gekregen. Wel af en toe een paar miljoen, maar nooit in de tientallen miljoenen, dat zou toch wel eens fijn zijn.
Eens. Toen het uitkwam waren er inderdaad exploits waarmee je op een dagje makkelijk tientallen/honderden miljoenen kon verdienen. Ik heb daar ook gebruik van gemaakt en dat heeft de game uiteindelijk eigenlijk alleen maar opgeleukt. Snel daarna werden namelijk allerlei missies generfd waar eigenlijk geen exploits in te vinden waren maar je wel snel geld mee kon verdienen, zoals Violent Duct, wat ik in eerste instantie deed.

Ik vind Rockstar tof en heb veel lol aan GTA Online beleefd, maar hoe ze het op een gegeven moment, een paar maanden na release, onmogelijk maakten om als casual gamer veel uit de MP te kunnen halen vind ik heel naar. Ik hou mijn hart ook vast voor RDR2, de MP van RDR zelf was erg leuk alleen kon wel wat meer content gebruiken, maar als het ook daar grinden wordt om ook maar enigszins vooruit te komen dan hoeft het van mij niet.

In GTA kwam het er erg snel op neer dat je als casual gamer weken moest sparen om iets leuks te kunnen kopen. Dat is misschien acceptabel in een MMO, maar niet in een game als GTA. Zeker niet als je in de SP al in aanraking bent gekomen met ongeveer alles wat je zou willen hebben, om vervolgens in de MP te moeten grinden om überhaupt ammo e.d. te kunnen kopen. IMO zijn dit soort microtransacties niet de manier. Ik zie liever dat de core game gewoon leuk blijft maar je bijvoorbeeld, zoals in Overwatch, lootboxes o.i.d. kunt kopen.
Ik speel het niet meer maar vermaak me kostelijk met de roleplay streams op Twitch. Daar zit amper shark card of anderzijds DLC content in.
Ik heb nog nooit voor een Shark Card betaald. Was het zeer zeker ook niet van plan ook. Als ik wat extra geld in GTA:O wil mod ik dat er zelf wel effe bij zo moeilijk is dat niet wanneer alles netjes is gedocumenteerd.
In mijn mening verdient Rockstar dit geld ook helemaal niet.
Ideetjes jatten van de modders en die als content uitbrengen. En wanneer mensen online modden ipv een server op te zetten waar het kan en mag iedereen voor 2 weken te verbannen.

Nee Rockstar heeft het zwaar verpest bij mij en zullen van mij toch ook echt nooit meer een cent zien.
Groot voordeel hiervan is ook dat er gebruik wordt gemaakt van dedicated servers i.p.v. P2P op de normale Online modus.
Ook trainers op clientside kan toegevoegd worden via de FiveM map zodat je met een clean GTA V kan spelen en daarna GTA V Online zonder verbannen te worden
Dat zou te gek zijn! Mis de nederlandse Las Venturas playground enorm in V.
Klinkt inderdaad zeer interessant. De vraag is wel of Rockstar dit laat bestaan.
FiveM staat ook voor offline mods, dus dat zou geen probleem van zijn
Moet zeggen dat ik de game al meer dan een jaar niet meer heb gespeeld, heb de PS3, X360, XBO en PC versie, singleplayer heeft nooit een enkele DLC gekregen (was ook freaking liniair), online is 99% nog pvp en 'ram em eraf' racen, was leuk voor de time being. Toen de exploits en mods pas echt op gang kwamen ging de lol er op de oude consoles al bizar snel vanaf, vervolgens PC nog wel tijdje opgetrokken met cheaters 'for teh lolz', kon ik nog wel om lachen, zo kon ik tenminste wel gewoon kopen wat ik wilde hebben.

Had singleplayer nog een flinke DLC gegeven, had PVE een groot deel gegeven, had de game gewoon meer inhoud gegeven (als je ziet wat de SP mods kunnen.. bizar om te zien), het blijft gewoon raar dat een bedrijf met een game die zo'n beetje elk record heeft verbroken zoveel moeite had winst te maken.
Ik heb de single player uitgespeeld en wilde met multiplayer beginnen, maar de zin was snel weg. Continue connection issues in de begin tijden, de continue zelfde races of andere taken, het te lang uitblijven van heists,...

Had men, zoals jij zegt, meer PvE content erin gestoken, had ik mogelijks wel nog lang gespeeld. Ben een grote fan van Payday2, dus al die uren had ik makkelijk in GTA Heists kunnen spenderen. Gemiste kans imo.
Vraag me af wanneer de vernieuwde versie van GTA San Andreas gaat uitkomen.Ik vond San Andreas toch wel één van de beste games, qua verhaal en mogelijkheden.
Zou er niet op wachten, denk dat GTA V dat al is.
Ik denk dat @zazadanger68 doelt op het verhaal en de gehele map van san andreas en niet alleen los santos.

Ik persoonlijk vind GTA san andreas ook nog steeds het leukst
Dat zou jammer zijn....
Mwa, liever dat ze een nieuwe uitbrengen dan een oude re-releasen. Maar goed, ik kijk er misschien ook wat anders tegenaan gezien ik San Andreas persoonlijk juist weer de minste vond qua verhaal etc. :+
Dat is gta5 , lossantos zat ook in gta san andreas
Is het eigenlijk aan te raden om GTAV nu nog te kopen gezien de schappelijke prijs?
Aangezien ik nooit de multiplayer gespeeld heb verwacht ik zeer achter te zitten op de online spelers die nog altijd spelen.
GTA Online is nog steeds heel actief, met vele spelers. :) Daar hoef je je geen zorgen over te maken, ook komt er binnenkort (=de komende paar jaar) echt geen nieuwe GTA game uit.
Er zitten heel veel spelers nog op dus je kan hem makkelijk kopen. Tevens breng Rockstar nog behoorlijk veel updates uit en doen ze nog best veel events. je kan jezelf inschrijven voor de nieuwsbrief van rockstar, kan je zien hoeveel ze nog aan het doen zijn.
Ik heb hem vorige week nog gekocht voor op de pc. Daarvoor wel al op de Xbox One en Ps4 gehad.
Een flinke prestatie, vooral in deze tijd waarin veel games gecracked worden. Nu hebben ze tegenwoordig wel goede methodes bedacht om dit tegen te gaan gelukkig. Erg mooie game!

[Reactie gewijzigd door Majesty op 24 mei 2017 12:15]

Een goede game neerzetten waar men graag voor wil betalen en niet het idee geven dat men genaaid wordt qua content? Met een distributie dat ook het daadwerkelijk spelen mogelijk maakt? Dus zonder actieve internet verbinding, goed geprijsde dlc met fatsoenlijke content en gratis updates die niet verwerkt zitten in betaald dlc. Met 1 wereldwijde release datum en demo.

Lijkt mij de beste manier om zo laag mogelijk percentage illegale kopieën te realiseren. Cracks komen er toch wel en ik denk dat het merendeel van die mensen het spel nooit had gekocht.

Bovendien kun je vragen stellen hoe die games het doen na verloop van tijd als bijvoorbeeld de servers offline gaan en/of rechten verlopen waardoor het spel uit de verkoop gaat. Dan is die crack de enige manier is om het überhaupt te spelen.

[Reactie gewijzigd door Mathi159 op 24 mei 2017 12:00]

Wat ik me dan persoonlijk afvraag, hoeveel van die 80 miljoen mensen spelen het daadwerkelijk nog actief?

Ken zelf wel een aantal mensen die het nog met regelmaat spelen, maar ook een hoop die dat niet meer doen.

Zelf loop ik liever in een privé sessie rond met vrienden dan dat ik in een van de grote servers rondwandel, je wordt daar toch iets te gek van 't random gekilled worden door anderen..
Gta staat vandaag de dag nog bij http://store.steampowered.com/stats/?l=dutch steam op plek 6, bij xbox life op plek 2 https://www.microsoft.com...t-played/games/xbox?rtc=1dat voor een game uit 2013

[Reactie gewijzigd door Fe® op 24 mei 2017 12:27]

Op de Xbox One en PS4 werd ik inderdaad ook de hele tijd random door medespelers gedood. En ook werd ik helemaal gek van alleen maar schreeuwende kinderen.
Op de pc komt het eigenlijk bijna niet voor dat ik ineens zomaar gedood word. En mensen maken hoogstens ruzie met elkaar door te typen. Lettertjes aan de zijkant van mijn beeld zijn veel makkelijker te negeren dan dat geschreeuw door de headsets.
Het heeft ook een singleplayer... en veel mensen zullen het enkel daarom gekocht hebben. Dus het maakt niks uit hoeveel ervan nog spelen. En is dit inclusief de dubbele verkopen van de pc versie? Dan maakt het nog eens extra niks uit omdat er toch een serieus aantal zijn die het op pc gekocht hebben ook al hadden ze het al op console.
Zijn de laadtijden ook verkort inmiddels? Ik heb het denk ik een jaar geleden voor het laatst gespeeld, maar toen was het echt drama (op de PC).
Denk het niet.
Ik heb een probleem met GTAV. Als het spel start, en ik ga in PvE-mode, dan start ik altijd eerst een nieuwe spel. Dat duurt een minuut om te laden. Dan afbreken en m'n savefile laden. Duurt weer een minuut. Ik wordt daar niet blij van. Ik heb het hele spec opnieuw geinstalleerd. Registry opgekuisd, alle files weggegooid. Nieuwe install. Zelfde probleem. Rockstar gecontacteerd, helpt niet.

Wordt ik niet blij van. En in het bijzonder omdat GTAV een spel is dat ik liever in vele kleine sessies speel dan dat ik uren achter elkaar speel.

En dan natuurlijk het feit dat er zo vaak patches zijn. Die je niet uit kunt stellen. Dus als ik dan een keer denk: "ik ga m'n GTAV uit spelen", en ik start het spel, dan is er een patch van 1-2GB. Dat is een uur downloaden. Not fun.

[Reactie gewijzigd door gryz op 24 mei 2017 12:10]

Nop.. ik heb 150Mb/s en laden duurt minstens 1,5 minuut.
Ik heb in ieder geval een goede duit in het zakje gedaan; heb de game op PS3, PS4 en PC.

- PS3 eigenlijk alleen de storyline en achievements/hidden stuff gedaan ten tijde van release. Hele vette ervaring!
- PC eigenlijk alleen multiplayer gedaan met een groep vrienden, time of my life!
- PS4 aangeschaft omdat ik het een console game bij uitstek vind, een paar vrienden en collega's ook op PS4 zitten en hij voor 35 euro in de 'aanbieding' was :)

Klinkt misschien wat overdreven maar ik als ik de uren/euro tegen elkaar afzet dan zijn er zat games te vinden die minder waar voor hun geld hebben gegeven.
Prima toch. Dat heb ik ook met bepaalde games. Vind ik niet erg om wat microtransactions of DLC voor te kopen, ook omdat de ontwikkelaars een dijk van een game neergezet hebben (in mijn geval Rocket League).
Ik speel het spel sinds het uit kwam voor de X360, en later voor de PC. Nooit een sharkcard gekocht . Altijd gewoon netjes gegrind en geduld gehad als er iets duurs was wat ik wilde hebben. Ik speel ongeveer 1 tot 3 uur per dag en verdien daarmee tussen de 300k en 1 miljoen.
Echt, die sharkcards zijn helemaal niet nodig, alleen moet je gewoon soms even een paar uurtjes spelen voor je iets kan kopen. En anders gewoon eens iets overslaan. Ik heb nu 25 miljoen liggen in afwachting van de volgende DLC. Die kan ik ook uitgeven aan de special cars van de laatste DLC, maar die voegen niet direct veel toe dus heb ik daarvan er slechts 3 gekocht die ik het leukst vond.
Niks mis met een beetje geduld en een beetje selecteren wat je wel en niet koopt. En vooral gewoon dingen doen die je leuk vind in plaats van de hele tijd gericht zijn op het nieuwste willen hebben.
Ik graaf me af, wat doe jij dan met die 3 cars van de DLC?
Ik ben zelf echt meteen uitgekeken op een nieuwe auto of zelfs een hele apartment....
Je hebt de hele wereld al gezien, dus waar rij je heen? En maakt dat uit in auto A of B?
Ik ben na 5min al uitgekeken en kan me niet voorstellen dat je daar zolang voor wilt grinden of sharkcards gaat kopen
Dat zal toch aan persoonlijke verschillen liggen dan denk ik :P

Ik vind het zelf best leuk om nieuwe wagens te kopen en te modden, maar vind het wel erg jammer dat door de sharkcards een modded multiplayer echt succesvol kan worden, omdat Rockstar (of eigenlijk vooral taketwo) vindt dat dat hun inkomsten zou schaden. Ook heb ik een vermoeden dat dit ook (een deel van) de reden is voor de zeer gelimiteerde mission editor: als je alle voertuigen uit DLC's daar zou kunnen gebruiken, zouden mensen ze misschien niet meer kopen.

Ook is de grind in GTA Online best wel saai: Het is eigenlijk allemaal PvE, PvP ontwijk je zo veel mogelijk omdat een troll met een hydra uren werk kan vernaggelen. Vergelijk dit met een spel als Warthunder, dat ook gigantische grind heeft: Daar kost het nog veel langer om voertuigen te unlocken, maar dat doe je wel gewoon terwijl je het spel aan het spelen bent, namelijk in iedere multiplayer battle, voor iedere actie die je doet. Of je een gevecht uiteindelijk verliest of wint maakt niet heel veel uit, als je redelijk goed presteert krijg je redelijk goed uitbetaald. Je bent dus niet bewust bezig met 'grinden', wat ik bij GTA V wel heel erg heb. Daar zou ik ook nooit denken aan cheaten, terwijl ik bij GTA Online onbeschaamd blij ben als ik toevallig een hacker tegen kom die geld dropt. Scheelt mij uren redelijk saai werk.
Al met al een trage en moeizame start, met beloofde Heists en toch wel een 'naai' actie naar de PS3 gebruikers, toch best een dikke game geworden, hoop uren met veel plezier doorgebracht, wel jammer dat er geen extra content als in land bij komt, wel veel content gewoon gratis en niet in de DLC stream.

Een talents systeem, en meer PvP penalties zou het zeker weer de moeite waard maken om te spelen.

[Reactie gewijzigd door Distrax1988 op 24 mei 2017 11:49]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*