Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Take-Two koopt ontwikkelaar mobiele games Dragon City en Monster Legends

Door , 9 reacties

Take-Two, moederbedrijf van onder meer GTA-ontwikkelaar Rockstar, heeft voor het eerst een bedrijf overgenomen dat games maakt voor mobiele platformen. Take-Two legt 250 miljoen euro neer voor het Spaanse Social Point, dat Dragon City en Monster Legends maakte.

Beide mobiele games hebben in totaal meer dan 180 miljoen downloads, meldt Take-Two bij de aankondiging van de overname. Het bedrijf meldt diverse redenen voor de overname. Zo is Social Point een winstgevend bedrijf dat daarnaast Take-Two minder afhankelijk maakt van de inkomsten uit bijvoorbeeld consolegames. Bovendien heeft Social Point een eigen analytics-platform waar de gamemaker gebruik van kan gaan maken.

Take-Two legt 250 miljoen euro op tafel voor het Spaanse bedrijf, waarvan 175 miljoen in cash en 75 miljoen in aandelen. De maker van mobiele games zet zijn werkzaamheden als onderdeel van Take-Two voort. Social Point heeft bestaan sinds 2009.

Screenshot Dragon City

Arnoud Wokke

Redacteur mobile

1 februari 2017 20:09

9 reacties

Linkedin Google+

Reacties (9)

Wijzig sortering
Take-Two minder afhankelijk maakt van de inkomsten uit bijvoorbeeld consolegames.
GTA ONLINE SHARK CARDS BROUGHT IN $500 MILLION
Bron

Nu snap ik dat niet al dat geld voor Take Two is, maar ik neem aan dat ze het dankzij GTA absoluut niet slecht doen. Die franchise print geld, dus zó risicovol is alleen consolegames waarschijnlijk niet. Ik denk eerder dat mobiele games gewoon nóg meer geld in het laatje brengen. Echter is het gevaar bij dat soort games weer dat de hype vaak razendsnel weer voorbij is. In korte tijd flink cashen en mogelijk uitbreiden en daarna met de gebakken peren zitten (zie het verloop bij Rovio).

Overigens lijkt het analytics-programma me interessanter voor Take Two. De twee games heb ik ook nog nooit van gehoord.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 1 februari 2017 20:27]

Ik denk dat de grote uitgevers gewoon niet de boot willen missen op die mobiele markt, aangezien de markt groot is en nog steeds groeiende. Het is inderdaad wel de vraag of z'n studio instaat is om nog een hit te maken in de toekomst.
Samen met take two aan het roer, geloof ik het wel.
Mobile games zijn lastig om succesvol te maken. Het is meer een soort van hype waardoor het succesvol wordt. Kijk maar naar Candy Crush. Er zijn genoeg andere 'type' spellen zoals Candy Crush, maar om een of andere reden speelde iedereen dat.
Wellicht heeft het te maken met de 80/20-regel; het is gevaarlijk voor een business om te zwaar te leunen op 1 pijler. Diversify :)
Bovendien heeft Social Point een eigen analytics-platform waar de gamemaker gebruik van kan gaan maken.
Voor degene die graag meer willen weten over wat Social point met Analytics doet. In dit filmpje legt head of Analytics van Social point uit hoe ze Analytics gebruiken voor revenue management.

[Reactie gewijzigd door tk628 op 2 februari 2017 08:34]

Zo te zien wordt al het geld uit shark cards goed gebruikt.
Je zal maar de volgende ROVI mislopen dan baal je flink.
De spelletjes waar je altijd irritante reclames van krijgt..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*