Take-Two haalt ook betaalde cheattool voor GTA Online van het web af

Gameuitgever Take-Two Interactive heeft de makers van een betaalde cheattool voor GTA Online hun gereedschap van de markt laten halen. De opbrengsten van de tool, genaamd Force Hax, zijn naar een onbekend goed doel gegaan.

Wie nu naar de Force Hax-website navigeert, wordt begroet met een verklaring van de ontwikkelaars, waarin ze stellen dat ze direct het werk neerleggen en hun opbrengsten afstaan. Force Hax was een dienst waarvoor gebruikers 15 dollar per maand moesten betalen. Het is niet duidelijk of de software direct en volledig stopt met werken nu dat het ontwikkelteam de stekker eruit heeft getrokken. De tool maakte het onder andere mogelijk voor spelers om voor zichzelf heel veel geld te genereren en andere spelers uit een multiplayerpotje te kicken. Het was niet de enige in zijn soort, maar wel een van de populairste.

Verklaring Force Hax

Het is de tweede keer in korte tijd dat Take-Two besluit met de scepter te zwaaien bij de Grand Theft Auto-gemeenschap. De eerste keer was het doelwit OpenIV, een modtool die onder andere nieuwe 3d-modellen, zoals auto's, in het singleplayergedeelte van de game kon plaatsen. Deze beslissing was controversiëler dan die van Force Hax, aangezien niemand door OpenIV benadeeld zou worden. Daar zijn Take-Two en de OpenIV-ontwikkelaars het echter niet over eens. Take-Two ziet mogelijkheden om de multiplayer te verstoren in OpenIV en de modtool-ontwikkelaars ontkennen dit stellig en zeggen dat de tool puur en alleen werkt voor singleplayer.

Hoewel de GTA-gemeenschap waarschijnlijk blij zal zijn dat Force Hax de das om is gedaan, is het onwaarschijnlijk dat ze daarmee Take-Two vergeven voor de aanval op de modgemeenschap van deze week. De petitie om OpenIV terug te brengen heeft inmiddels 40.000 handtekeningen en de recente recensies op de Steam-pagina van de game staan nog steeds op 'overweldigend negatief'. Zelfs de totale recensies staan nu op 'verdeeld'. Steamspy brengt deze kanteling duidelijk in beeld.

Steamspy GTA V reviews

Door Mark Hendrikman

Redacteur

18-06-2017 • 10:59

115

Reacties (115)

115
109
60
3
0
23
Wijzig sortering
Anoniem: 282679 18 juni 2017 11:06
Het zal wel kansloos zijn dat ik dit zeg, maar de geldhacks hebben het spel voor veel mensen daadwerkelijk veel leuker gemaakt. Het eindeloos grinden van heists is voor velen niet hun ding, net als het kopen van sharkcards voor honderden euro's.

Laat ik voorop stellen dat ik het spel vrij snel gestopt ben en nooit heb gehackt. Ik ben principieel tegen hacken. Ik vind het echter jammer dat het zó'n extreme geldboom is geworden, waarin de leukste aspecten van het spel niet haalbaar zijn zonder grof geld op tafel te knallen of tientallen uren dezelfde shitheists te grinden.

Overigens was deze hacktool wel een gedrocht door het continu kicken van mensen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 282679 op 25 juli 2024 07:14]

Een paar jaar terug toen ik begon met het spelen van GTA Online kon je de snelste auto in het spel krijgen voor 1 miljoen. Dat was een redelijk bedrag, maar door verschillende heists of andere missies te doen kon je dat bedrag binnen afzienbare tijd halen.

Sinds de updates in 2016 werden de auto's en andere voertuigen steeds duurder... Kijk bijvoorbeeld naar de jachten die werden toegevoegd. Ze hebben nauwelijks een functie, maar kosten wel zo'n 10 miljoen. Als je een beetje bij wil blijven in een race moet je een auto hebben van 2 miljoen. Als je in freemode niet constant vermoord wil worden moet je een tank kopen van 2 miljoen of een vliegtuig van 1 miljoen... Ook de recente Gunrunning DLC heeft weer voertuigen die extreem duur zijn. Zo kost de nieuwe tank 1.5 miljoen, maar om hem bijvoorbeeld te upgraden moet je een bunker én Mobile Operations Center hebben die je ook weer 2 miljoen gaat kosten.

Ik heb zelf heel lang GTA Online gespeeld en na 2 jaar redelijk veel heists gedaan te hebben heb ik nooit een redelijke hoeveelheid geld binnen gekregen hierdoor. Pas toen ik een redelijke hoeveelheid geld kreeg van een modder werd het spel echt leuk. Het spel wordt gewoon extreem hard uitgemolken, zodat ze meer Shark Cards verkopen. Als Rockstar nieuwe voertuigen zou toevoegen die voor een redelijke prijs te kopen zijn voorkom je al een groot deel van de modders, gok ik.
Hah, ik schreef in de tussentijd hetzelfde pleidooi hieronder :p maar daar slaat het inderdaad op. GTA Online is de laatste jaren geëvolueerd naar Take Two's melkkoe.
Ik vind het inderdaad ook wel jammer dat GTA online zo is geworden, had liever dedicated servers gehad. maarja dit zorgt er wel voor dat GTA meer geld binnen krijgt en meer kan investeren in GTA 6.
Reken maar dat de opbrengsten gaan naar de aandeelhouders en dat maar een klein deel van deze extra opbrengsten naar de ontwikkeling van gta 6 gaat.
Dev budget gta V was 140 miljoen dollar, van dat geld wat ze aan verkopen hebben kunnen ze wel 20 gta's van maken :P

Gamestudio's hebben geen 140 miljoen dollar in kas, ze halen dit op bij hun aandeelhouders, investeerders en publisher, die willen daar ook iets voor terug.
Als een game bv niet doet wat ze hadden verwacht zie je vaak dat een gamestudio
wordt opgeheven.
Gta 5 is al meer dan 80 miljoen keer verkocht wat had je in gedachten nieuwe gta 6 ontwikkelen voor +- 20 miljard? Nee die "micro transacties" kosten zelfs tot honderden euros om een auto model te unlocken...allemaal leuk en aardig maar ze komen heus geen geld tekort.
Precies dit. Het zou toch prachtig zijn als je gewoon op je servertje thuis een GTA 5 server met eventuele mods zou kunnen runnen
denk dat het met gta online wel beetje als mmo's is.

"endgame" is het leukste. voor veel voertuigen moet je echt werken en het daarvoor met minder doen. op den duur blijft het geld maar opstapelen zonder dat je wat uitgeeft en daarvoor zijn die prijzen (en om geld te verdienen)

het probleem is gewoon de hackers hierdoor heb je "end gear" direct.
kom je iemand met end gear tegen dan wil je dat ook omdat je anders geen kans hebt.

zo blijft de cirkel ook rond gaan.
een grote jacht is leuk maar dat is voor het eind en geeft je weer nieuwe opties (spelers die veel spelen kunnen zo wat meer)

al met al vind ik het een goed iets voor multiplayer om deze dingen te bannen.
met single player moeten ze mensen gewoon laten doen wat ze zelf willen ze hebben immers voor hun eigen game betaald (voor multi ook maar daar benadeel je andere spelers mee)
Anoniem: 934329 @eehbiertje19 juni 2017 05:49
Wanneer je een spel koopt is het niet jouw eigendom.. je "koopt" (althans, betaalt) om recht te hebben om het te spelen. Welkom in de moderne videogame industrie. Misschien hebben we een tweede crash nodig zoals in jaren 80.
Er zijn twéé dingen die je kunt doen in gta online. Geld verdienen of mensen het leven zuur maken met je dure speeltjes. De andere opties blijven niet lang genoeg leuk om spelers vast te houden.

Ik had het het ook leuker gevonden wat meer heists te hebben gehad. Maar Rockstar zag ook in dat ze die aan de lopende band kunnen blijven maken, na een paar keer ken je ze wel. Je kunt ze ook weer niet zo uitgebreid maken dat het een MMO raid word, dan speelt niemand het.

De leukste aspecten zijn prima haalbaar. Het is goed te doen ongeveer 150k tot 250k per uur te verdienen. Zet je er gas op dan kun je aanzienlijk hoger dan dat komen, maar dan heb je al een aantal business en voertuigen nodig.
Paar avonden in de week en/of een sessie in het weekend, en je hebt weer wat speeltjes aan het einde van de maand.

Als je geen zin hebt in de grind, dan ga je een andere game spelen. Maak het niet moeilijker dan het is.
Komt nog bij dat ze iedere keer de snelste (lees; duurste) autos weer langzamer maken, zodat je weer nieuwe snelste autos moet kopen om nog een beetje mee te kunnen doen in de races.

Nu met de Gunrunner update weer, hebben ze 'downforce' (een door cunning stunts dlc geïntroduceerde waarde voor de wegligging van duurdere autos) weer een stuk terug gedraaid, waardoor alle voorheen beste/snelste autos weer een stuk minder zijn (grip op zn minst gehalveerd, wat ook snelheid kost)

Voorbeeld filmpje
Mja en als je dan 5 miljoen voor 5 euro zou kunnen aanschaffen, dan was het nog te overzien. Maar je bent dik 50 euro kwijt, dat is gewoon van de pot gerukt
Anoniem: 58485 @Mrten18 juni 2017 17:53
Het antwoord hierop is heel simpel. Maak het spel hooked zodat mensen blijven spelen. En mensen die blijven spelen is reclame voor GTA. Net zoals Facebook de 'blue crack' is voor mensen iedere dag met likes en troep, is GTA en het verdienen van geld binnen het spel voor bepaalde luxury.

Ook BF1 heeft hier last van. Je kunt je omhoog spelen richting alle classes toe, of je koopt in 1 klap voor 60 a 80 euro alle packs en bent in 1x klaar ermee. Das dan een riante 140 euro voor een spel met alle features.

Hier ligt het verdienmodel van deze en vele andere devstudio's. Een spel moet gewoon zo lang mogelijke lifetime hebben. Het hacken van een game mag gewoon niet. Dat staat hoe dan ook in de algemene voorwaarden waar je mee akkoord gaat en als er een andere partij geld staat te verdienen met hacks dan is dat overtreding van de AV. Ze hebben alle recht(en) om het af te dwingen te staken.
Even alleen met betrekking tot de heists en dlc's: dit lijkt me toch gewoon alleszins redelijk? Die gasten van Rockstar brengen om de 5 jaar een WERELDSPEL uit. Ik ben bijvoorbeeld als xbox one gamer altijd marktplaats aan het afstruinen voor eventuele games, gewoon omdat ik dan niet het volle pond hoef te betalen. Bij de GTA games koop ik ze wel direct, die gasten verdienen dat in tegenstelling tot de makers van een FIFA of Call Of Duty die elk jaar bezig zijn hun publiek uit te melken.
Naast het feit dat ze om de 5 jaar een superspel uitbrengen, blijven die mensen ook nog eens gratis DLC's brengen naar GTA online, waarin je, als je het spel regelmatig speelt, niet eens echt geld hoeft te stoppen om de nieuwste dingen te kopen. Deze week kwam bijvoorbeeld de meest recente gunrunning dlc uit. De afgelopen 2 maanden was eerst tijd lang verdubbeling van beloning bij heists beschikbaar, vervolgens kreeg je een dikke bonus als je producten van je motorclub ging verkopen. Dat Rockstar er dan nog een beetje geld aan wil verdienen door sommige dingen duur te maken, is toch hun goed recht?
Anoniem: 934329 @scherpp19 juni 2017 05:52
Leuk en aardig al die online dlc's.. maar zodra GTA 6 uitkomt, en de server van GTA V platliggen heb je weinig aan die ''gratis'' dlc's. Dat is puur om mensen bezig te houden binnen GTA V zodat ze (wellicht) meer geld uit gaan geven aan die troep sharkcards. Heel triest dit. Geen enkel DLC voor single player, en nog eens mods verbannen. GTA 6 zal ik zeker niet pre-orderen of de volle retail prijs voor betalen. Ik kijk wel rond in G2A ofzo.
Als dit je mening is over gta v, dan kun je het kopen van ander spel uberhaupt niet rechtvaardigen.
Waarom zou je een auto van 2mln moeten hebben om kans te maken in een race?
De upgrades worden uitgezet, alleen visuele dingen blijven zichtbaar.
Ik heb me nooit aan hacks gewaagd of de aankoop van Shark Cards. De Shark Cards zijn gradueel geëvolueerd in overpricede moneygrabbers.

In the early days kocht je voor $1.000.000 het allerduurste appartement, de duurste wagen was de Truffade Adder voor $1.000.000 en als je je weg kon grinden naar level 100 kon je voor $1.5000.000 een tank aanschaffen. Ondertussen is alles update na update duurder geworden... Kantoren van miljoenen die pas hun nut bewezen nadat je tevens opslagruimtes aanschaftte die wederom miljoenen kostten, jachten van miljoenen, auto's van miljoenen,... De recentste Gunrunning-update is de kers op de taart met bunkers van $2.000.000 én verplichte Mobile Operations Center van minstens $1.5000.000 om te starten, prijzen die overigens al snel verder oplopen met de nieuwe stoere voertuigen én alle aanlokkelijke upgrades.

Die tijden dat je jezelf rijk kon noemen met $2.000.000 op de rekening zijn al lang vervlogen... Je moet nu véél meer grinden of spenderen aan Shark Cards, het staat gewoon niet meer in verhouding tot elkaar. De duurste Shark Card van $8.000.000 (75 euro) is zelfs niet voldoende om je de volledige ervaring van de recentste update (Gunrunning) eigen te maken.

Ik ben ook al eens het "slachtoffer" geweest van een hacker die zakken geld op me dropte. Daar kan je dan echt niet om klagen! Wat heb je er immers aan als je na 500 uur op de teller nog steeds wordt weerhouden tot de incrementeel duurder wordende aankopen van iedere nieuwe update. Dan is het gewoon niet leuk meer...
Ik ben het met je eens hoor. En dan nog de connection issues die nooit gefixed werden, en de veel te lange laadtijden. In het begin was het nog wel leuk. Maar nadat je bergen geld nodig had voor alles was ik snel uitgekeken op de multiplayer.
Connection issues en lange laadtijden had ik ook last van, soms ook eindeloze laadschermen.
Heb het bij mezelf (toevallig) opgelost door het openzetten van enkele poorten en GTA whitelisten in de firewall (zag dat ie heel veel blokkades opwierp naar 'onbekende IP's' welke dus de andere spelers waren).

[Reactie gewijzigd door Zorian op 25 juli 2024 07:14]

Anoniem: 455473 @Zorian18 juni 2017 13:33
Dit is wel een goed idee, mits je niet al je poorten openzet voor hackers, wat je hier dus eigenlijk wel doet. :o
Care to elaborate? Ik heb een bescheiden hoeveelheid poorten geopend, welke op de officiële site van Rockstar ook vermeld staan.
Bovendien heb ik meerdere lijnen van defensie. Als je de firewall in de router door bent staat er nog een (soms iets te strenge) firewall aan op de pc zelf. Komt dus niemand op binnen, pretty sure about that. If anything kom ik zelf al amper naar buiten, zo strikt als die is. :+
Daarnaast doe teen snellere videokaart ook wonderen, ook al is dat moeilijker te regelen met een beperkt budget. Ik zit met mijn 1080ti nu max 30 seconden in RockStar's Cloud Simulator 2015.§

Edit: Mensen lijken te denken dat ik het over connection issues heb hier... zucht. Natuurlijk niet! Ik heb het over het laden van shaders, textures etc. Dat scheelt in mijn ervaring enorm veel tijd. Zelf getest met GTX 760, GTX 970, GTX 1070 en GTX 1080 TI. ENORM verschil tussen de eerste en de laatste.

[Reactie gewijzigd door bobdetweaker op 25 juli 2024 07:14]

Videokaart heeft er echt niets mee te maken. Wat je zegt kan niet kloppen.
De video kaart (of de drivers meer) moet wel de shaders compilen/laden en dergelijke. Probeer het maar eens met de Intel Shader compiler. Dan zit je morgen nog. Dan maakt vooral de hoeveelheid (snel) VRAM ook wel uit.
Het compilen van shaders is in GTA te verwaarlozen. Zeker als de laadtijd langer is dan 30 seconden.
Daarnaast doe teen snellere videokaart ook wonderen, ook al is dat moeilijker te regelen met een beperkt budget. Ik zit met mijn 1080ti nu max 30 seconden in RockStar's Cloud Simulator 2015.
Ik denk dat bob op zoek moet naar een andere nickname want een tweaker die denkt dat een videokaart connection issues gaat oplossen is niet zo'n beste tweaker. :+
Je trekt hier een vreemde conclusie. Ik heb het niet over connection issues, maar over het laden van textures etc. ;)
Dan had je dat moeten aangeven want zo leest het niet, gezien het bericht waar je op reageert.
Context... Ik snap het wel. Maar ga zeker mijn mijn nickname niet veranderen ;)
Sorry maar een videokaart heeft nul maar dan ook NUL invloed op laadtijden. Dat ligt aan: je verbinding, andere spelers, je harde schijf, processor, dat soort elementen. Kom met een onafhankelijke, gedetailleerde beschrijving van je test waardoor je zo'n conclusie trekt, of trek je post terug, hiermee zet je mensen totaal op het verkeerde been.
Daar zit je toch een beetje mis. De laadtijd wordt wel degelijk beïnvloed door je videokaart. Zet er maar eens een oudje in, zal je meteen opvallen.
Meestal wordt je met games in een server gedropt, waarna bv de low-quality door high-quality textures worden vervangen. Of dat gebeurt terwijl jij nog zit te hannesen met je loadout. De GPU is er voor het grafische werk, nul invloed wat ik zei was dan overstated maar laten we alsjeblieft niet gaan doen alsof je videokaart de allesbeslissende factor is. En iedereen kan een vergelijking maken met een GeForce4 MX, zogezegd.
Je bent wel erg kort door de bocht met al je conclusies. Niemand die zei dat het een allesbeslissende factor was...
Uhh dat is helemaal geen onzin hoor, het geheugen/bus van de 1080ti is een stuk sneller dan die van de 760, dus dat kan wel degelijk invloed hebben.
Dat is voor interne doorvoer, tussen die twee kaarten vergelijken, doe eens een test hoeveel dat uitmaakt. Put the proof in the pudding please ;)
Anoniem: 857639 @diondokter18 juni 2017 15:42
Grafische kaart is er alleen voor de grafische kant van het verhaal... dus het beeld wat jij ziet op je scherm.
Laadtijden hangt echter van je cpu, harde schijf en je verbinding af.
Ik denk toch dat je niet helemaal begrijpt wat VRAM is en het assets inladen en dergelijke. Vooral met bijvoorbeeld de membus op 1MHz kun je dan erg lang wachten. Al die modellen, textures en shaders moeten toch echt naar dat VRAM toe.

En daarbij maakt vooral het merkt uit voor je laadtijden. Vooral Intel shader compiler was altijd zeer traag. (Dus erg lange laadtijden als er geen pre-compiled shaders waren, en zelfs met omdat de laatste stap van het klaar maken voor de specifieke GPU toch nog moest gebeuren.)
Inderdaad, de grafische kant.
Alle gebruikte textures, models, shaders en custom data moet er allemaal op gezet worden. Dit gebeurt meestal bij de start van de game en bij het laden van levels.
Gozer wat rook jij op dit moment?> geef mij ook wat a.u.b
Mee eens. De meeste lol in deze game heb ik gehad toen een hacker mij tegen de 40 miljoen dropte. Toen heb ik het echt voor een tijdje actief gespeeld.

Het is niet super moeilijk om aan aardig wat cash te komen, maar alles is net te duur om ervoor te gaan grinden. De game wordt in mijn ogen als een free to play game behandeld en dat is niet eerlijk, aangezien de meesten van ons 60 euro ervoor hebben neergelegd.
Bij mij had er iemand op mijn verder niet erg interessante account ingebroken, behoorlijk wat geld 'verdiend' en de meest dure dingen gekocht (daar voor was ik totaal niet rijk, ik ben niet zo'n fan van mp) en toen ik mn password had gereset was alles weer van mij. Ik heb me best vermaakt eigenlijk! O-)
Dat krijg je als content tegen betaling vrijgespeeld moet worden en het méér is dan een paar cosmetische items.

Dit had iedereen van tevoren kunnen voorspellen, ik ben er niet verbaasd over. Online gameplay met financiele motieven = kansloos. Na alle verhalen over Pay 2 Win moet dit toch onderhand bekend zijn of niet soms?

Was het je nog niet bekend dan zou ik zeggen: pak deze leerervaring mee en onthoud 'm heel goed zodat je deze games in de toekomst weet te ontwijken. Wat Rockstar met de Shark Cards deed, lijkt verdacht veel op de praktijken van Mail.RU en al die andere vage publishers en developers die twee dozijn MMO's draaien zoals Trion Games (die van Rift en ArcheAge? Ja die).

[Reactie gewijzigd door Vayra op 25 juli 2024 07:14]

Meeste grote gamestudio's doen ook niet mee aan dat pay 2 win.
Soms komen ze wel eens met ideeën maar dan is de shit storm zo groot dat ze
er snel weer vanaf zien en terecht.
Het geld op zich zou ook niet eens mijn grootste probleem zijn. Maar wat je veel ziet is dat spelers vervolgens wel andere spelers benadelen daardoor, het ligt namelijk dieper wat dat betreft. Met dat geld kun je onbeperkt alles kopen waar de rest zn moeite voor moet doen. Ook wordt er extreem veel geïrriteerd door andere spelers. Ik merk ook dat ik veel switch van sessies om een beetje een relaxte sessie te vinden waarin niet die idiote spelers zitten. Uiteindelijk heb ik daarna wel veel plezier van de online omgeving, prima zonder al dat geld en vermaak me goed. Ook het geld heb ik niet veel moeite mee om te verdienen. Er zijn een hoop winkeltjes in de omgeving die je kunt overvallen en waarmee je geld kunt verdienen. Als CEO of President heb je ook veel mogelijkheden om een hoop geld te verdienen.
Ik denk dat de hoge prijzen liggen aan modden.
Voorheen kon je een snelle auto kopen voor 1 miljoen. Maar toen mensen gingen modden zijn de prijzen ook omhoog gegaan. Ik vind dat niet vreemd, want Rockstar wil dat je het spel blijft spelen, en wat voor nut heeft het als je alles al kan kopen. Dus gooien ze de prijs omhoog.
Dit gaat echter wel ten koste van de mensen die fair spelen.
Je hoeft niet percee te hacken. Ik glitch gewoon. Heb 2 jaar lang lopen grinden en had nog geen 20 miljoen bij elkaar. Heb ongeveer een half jaar geleden 100 miljoen bij elkaar geglitched in dagen en kan nu alles kopen wat ik nodig heb. Het is gewoon echt van de zotte wat Take Two doet bij elke nieuwe DLC, dus ik vind dat ik het recht heb om te glitchen, is immers hun fout geweest P2P te gebruiken voor het server verkeer! :D
toen ik GTA5 kreeg heb ik MP na 5 minuten alweer opzij gelegd: ik werd volledig random geheadshot na spawn en daarna teleporteerde dezelfde speler naar mij toe om het truuckje te herhalen, meerdere keren
dan probeer ik het ook niet eens meer
De modders zijn vrij extreem in de game ja. Maakten destijds, en toevallig deze zaterdag weer, solo public lobbies aan met allerhande simpele truukjes.
Kan je op je gemakje met de mensen die je wilt wat grinden of klooien.
De hacktool Force Hax maakte GTA Online totaal onspeelbaar als niet-hacker, dus dit is goed nieuws :)
16,000 mensen zijn het niet met je eens! :D Ik wel. Ik ben gestopt met GTA Online omdat er constant zilveren F16 op me vielen. Fun compleet weg. Misschien doen ze er eindelijk wat aan.
Die 16,000 mensen zijn het niet eens met Take-Two omdat ze OpenIV offline hebben gehaald. Hiermee worden single-player mods gemaakt.
Dit is puur om de weg vrij te maken voor een betaalde DLC.
Dat deze betaalde modtool eruit wordt getrapt is gewoon om te voorkomen dat er nog meer modders online binnen sluipen

OpenIV heeft een heel andfer probleem zij zitten in het verdien model van GTA te roeren zoals map expansions etc.

Mijn gevoel zegt al ruim twee jaar dat de Engine die GTA 5 gebruikt goed genoeg is voor een GTA 5 - Stad uitbreiding waar je dus voor moet betalen. Waarom zouden mensen er voor betalen als het straks via OpenIV binnen 2 muisklikken te krijgen is? zonder het risico gebannen te worden want technisch gezien is het in Storymode.

Dus het gaat niet om de mods maar om de ideën die rockstar zelf heeft voor de toekomst.
Welk verdienmodel? Er is in de 4 jaar dat het spel uit is helemaal niks gedaan aan een SP expansion.
Verdien model?

2015; 710 miljoen dollar verdiend aan Sharkcards
2016; 5xx miljoen dollar veridend aan Sharkcards
Dat is toch een mooi verdiend model?

Wetende dat er te veel modded geld in GTA in omloop is waar ze technisch gezien weinig meer aan kunnen veranderen. Zien de dus de verkoop van Sharkcards drastisch terug lopen.

Maw Sharkcards is een zeer lucratieve business.

Nu we OpenIV willen stoppen en dat ook gelukt is, is er ruimte en mogelijkheid tot het maken van een map expansion.

Je kunt de menigte op deze manier niet bezig houden tot 2021 en een map expansion / door gaan op de zelfde engine is echt iets van Rockstar, dus waarom deze map niet toevoegen aan de huidige GTA V? Ik ben benieuwd!
Sharkcards zijn MP, wat heeft dat te maken met het neerhalen van een SP modding tool?

En "we"?
omdat OpenIV ook een MP kent? (inde war met OpenIV / FiveM en daarmee dus direct schade aan de GTA online veroorzaakt. "stel" er komt een map expansion (betaalde DLC) dan zou je dit vie open IV kunnen spelen en hoef je technisch gezien niks te betalen.

SP en MP zitten meer verweven met elkaar dan men denkt.

[Reactie gewijzigd door downcom op 25 juli 2024 07:14]

OpenIV "kent" geen MP, nee.

Je kunt niet online met mods geinstalleerd door OpenIV. Dit wordt expliciet tegengehouden.

En met hypothetische stellingen aan komen zetten lijkt me irrelevant, aangezien er geen DLC voor SP komt.
Jup je hebt gelijk ik ben even in de war met FiveM
https://fivem.net/
Precies en Red Dead redemtion 2 komt er aan ook al weer, dus single player dlc van de oude gta5 kan je wel vergeten denk ik.
Ik denk dat het grootste deel van die 16000 mensen meer een probleem hebben met het down halen van OpenIV, die werkt alleen in singleplayer.
De nieuwe update laat je volgens mij luchtafweer op je auto zetten maar ja, dan heb je volgensmij meer geld nodig dan voor een hydra 8)7
Ik zat gisteren in een lobby en daar zat nog steeds een modder in. Er werden hippiebusjes op mij gespawned.
Zoals BlackSoldierB al zegt OpenIV heeft niks met de multiplayer te maken.
Ik zet af en toe GtA V aan en geniet ervan. Ik hack gewoon geld erin en deel het met anderen, ik heb de tijd en wil niet om in GtA V al dat geld te grinden. Gewoon even mijzelf en mijn vrienden 200 miljoen gegeven en daar laat ik het bij. Ik ga natuurlijk niet het game plezier van andere verpesten met godmode of teleporteren van mensen en spullen.

het is allemaal zo omslachtig om leuk te heisten en geld te verdienen. Je moet met 4 en met een random erbij die het altijd verkloot en na een uur lang kloten weggaat zit je met lege handen en verspilde tijd. Daar heb ik geen zin meer in.
Welke hack gebruik jij dan haha? :P Ik heb zelf Sirius gebruikt.
Ik gebruikte laatst Subversion daarvoor een andere. Het ligt er aan welke op dat moment werkt gezien ze steeds met de updates van GTA V zelf moeten mee gaan.
welk menu gebruik je dan want menyoo is online
Anoniem: 454358 18 juni 2017 12:01
Allemaal wat te laat. Ik heb gta online al jaren niet meer gespeeld. Al die schreeuwende 14 jarigen die je afschieten binnen 3 sec. Geen zin in. Helaas geven die kinders bakken met geld uit in online, waardoor RS geen moeite meer steekt in SP.
Ach mooi, recent GTA 5 een keer gekocht, ging online, kreeg meteen tientallen miljoenen in mijn account gedrukt door 1 of andere hacker. Ik ben maar een nieuwe sessie gaan zoeken, maar aan de andere kant was ik wel blij met dit gratis geld. Scheelt mij een boel nolifen :)
Dat geld kan er op een bepaald moment net zo hard weer worden afgehaald door Rockstar. Daar zijn ze continu mee bezig.
Volgens mij alleen niet als je het in goederen gestoken hebt, maar je kan ook een ban verwachten als je om geld gaat lopen smeken bij cheaters, en bij elke ban is je complete account gereset.

[Reactie gewijzigd door CriticalHit_NL op 25 juli 2024 07:14]

Dat klopt, een Britse vriend van mij had die ervaring. Hij kreeg spontaan aan paar miljoen, kocht wat auto's en liet het overgrote deel staan. Een paar dagen later kreeg hij bij hey inloggen de melding dat er een bepaald bedrag was afgeschreven.
Vind GTA 5 echt een toffe game
SP heb ik erg van genoten maar de MP vind ik echt verschrikkelijk, veel teveel cheats en hackers wat het voor mij totaal niet meer leuk maakt.
Een flink SP DLC zou zeer welkom zijn maar dat zie ik helaas niet meer gebeuren.
Same here. Daarnaast werd ik in MP gek van het geblaat van andere spelers dat niet volledige uit te schakelen is op PS4P... en de gemiddelde leeftijd onder de spelers hielp ook niet.
Je kunt spelers muten via het Interaction Menu in game, dit lijkt me ook op PS4P te moeten kunnen toch..?
Spelers kun je inderdaad alleen individueel op mute zetten.
Misschien als ze met deze tool waren begonnen dan hadden ze misschien wat goodwill gekweekt en hadden ze niet zo veel shit over hun heen gekregen met het offline halen van die OpenIV tool.

Ik vind alle kritiek wat overtrokken, het is hun goed recht om hun product te beschermen en dan maakt het niks uit wat de achterliggende gedachte is.
Al die zure pubers die negatieve reviews achterlaten in steam is gewoon zielig.

[Reactie gewijzigd door ScrooLoose op 25 juli 2024 07:14]

Je snapt het volgens mij niet.
OpenIV word gebruikt voor modden van SP. niet MP (Sterker nog het is onmogelijk om de MP gedeelte met OpenIV te modden)
Er zijn ook mensen die niks hebben met GTA Online en vinden het leuker om de game in te richten naar hun eigen smaak o.a. met extra voertuigen en scripts om zo de re-playability te verhogen eenmaal klaar met campaign verhaal.

Zelfde geldt voor mij, speelde praktisch geen MP, enkel SP.
OpenIV was een geweldige uitkomst en leerschool om zelf ook wat LUA code te leren schrijven en mijn creaties uit te testen in-game. Dat is dus nu allemaal niet meer mogelijk.

Het is vreemd dat Rockstar dit ineens doet, ze weten dondersgoed dat het geen MP exploit is. Tevens is het team erachter is al jaren actief in de GTA modding en Rockstar heeft er nooit een probleem van gemaakt.

[Reactie gewijzigd door osmosis op 25 juli 2024 07:14]

Ik snap het prima, zie mijn andere reactie op sanderth

[Reactie gewijzigd door ScrooLoose op 25 juli 2024 07:14]

De modding community van een goedlopende game kapot maken, dat is pas zielig (en dom).
Helemaal niet dom.
Aan de singleplayer verdienen ze niks en ze vinden zelf dat ze te weinig verdienen met het online gedeelte dus ze proberen het singleplayer gedeelte minder populair te maken en mensen naar de het online gedeelte te pushen zodat ze potentieel meer kunnen verdienen.

Prima strategie, vervelend voor de genen die veel plezier beleven aan mods maar vanuit het "business" perspectief is het volkomen logisch.

En er zijn velen geweest die zeggen alles van Take Two nu niet meer te gaan kopen etc maar iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren, de volgende GTA word weer net zo veel verkocht en de personen die van de daken schreeuwen dat ze geboycot moeten worden zijn de eersten die de Super Deluxe Golden Platinum Preorder edition aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door ScrooLoose op 25 juli 2024 07:14]

Helemaal niet dom.
Aan de singleplayer verdienen ze niks en ze vinden zelf dat ze te weinig verdienen met het online gedeelte dus ze proberen het singleplayer gedeelte minder populair te maken en mensen naar de het online gedeelte te pushen zodat ze potentieel meer kunnen verdienen.
Mensen die eerst singleplayer spelen (met mods), gaan nu echt niet ineens allemaal over naar Online. De golf van kritiek en slechte reviews op Steam is enorm, mensen die het met mods speelden zullen niet ineens Online gaan spelen, en mensen die vanilla singleplayer speelden hebben geen enkele reden om opeens online te gaan.
Prima strategie, vervelend voor de genen die veel plezier beleven aan mods maar vanuit het "business" perspectief is het volkomen logisch.
Volkomen vanuit business misschien, maar die business logica is niet bepaald toe te passen op een gaming/mod community. Het getuigt echt van domheid dat Take Two zo geld meent te verdienen. Als ze hier al iets meer uithalen, is het een game (en zo niet misschien de hele franchise) kapot maken. Als een gamefranchise eenmaal een slechte naam heeft, kom je er niet makkelijk van af.
En er zijn velen geweest die zeggen alles van Take Two nu niet meer te gaan kopen etc maar iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren, de volgende GTA word weer net zo veel verkocht en de personen die van de daken schreeuwen dat ze geboycot moeten worden zijn de eersten die de Super Deluxe Golden Platinum Preorder edition aanschaffen.
Hier kan ik je geen ongelijk in geven, je ziet het zoveel. Mensen die oproepen tot een boycot, terwijl iedereen de volgende game of DLC massaal koopt. Maar ja, het moge duidelijk zijn dat Take Two zich toch wel even achter de oren mag krabben na het zien van al die kritiek ;)
Eens, GTAV staat nog steeds in de wekelijkse top10 van de meest verkochte console games. Ze doen het erg goed. Zelf geen PC versie, kan daar niet over mee praten. Maar inderdaad dat grinden alleen je negens brengt om het leuke spul te kopen. Maar speel het sporadisch en dan is het race allement (zelf track bouwen) wel erg leuk!!
Inderdaad. Hetzelfde heb ik gezien bij Minecraft... CrafBukkit / Spigot waren DMCA'd zodat ze zelf met DLC konnen beginnen...

http://www.minecraftforum...kkit-and-spigot-got-dmcad
.oisyn Moderator Devschuur® @Teaclo18 juni 2017 12:31
Van wat ik uit die thread opmaak is dat een butthurt dev de DMCA request heeft ingediend. De maintainers waren allang in dienst van Mojang. Wat je zegt klopt dus niet.
Ik ben bang dat Red dead 2 ook flink gaat tegenvallen(dat wordt ongetwijfeld ook online uitmelk project) ik heb alle respect verloren voor Rockstar sinds hun melkkoe Gta 5 online vroeger met Gta 4 kwamen met ze betaalbare dlc die ook nog wat toevoegde aan de game nu krijg je gratis auto's waar je dagen mag voor grinden.
Rockstar is erg pro modding, het is met name Take 2 die erg erop zit omdat ze geen verstand van zaken hebben mbt gamers. Maar alleen naar winst kijken.

Klassieke tunnelvisie.
Ik ben het wel eens met je boycot, als Rockstar sales achteruit gaan, dan moet Take2 zich ook gaan bedenken.
take two heeft misschien verstand van zaken doen maar ze weten niet wat de spelers van singleplayer leuk vinden
En dus ga je ze allemaal niet meer kopen? Want DAT is het enige wat je kunt doen wat "ze" voelen.
Maar het is vooral heel veel "buhuhuhu" dat hun (illegaal!) aangelegde speeltuintje ontnomen wordt, maar zeker weten dat het grootste deel er bij de volgende uitgave weer net zo goed de portemonnee voor trekt.

Heb zelf veeeele hele toffe uren in gta zitten, meeste met een toffe groep tweakers in de crew. Good times op de 360.
Toen kwam de xb1 versie en mocht je weer lappen en dan ook nog eens voor de pc. De groetjes!
Natuurlijk is het logisch dat ze wat vragen maar enige loyaliteit naar de speler was niet te bespeuren. Dus koop ik die andere versies ook gewoon niet.
Van m'n leven nooit zo'n sharkcard gekocht, heel veel moeten grinden en nooit de mazzel gehad dat er hackers zakken dropten oid. Wel figuren gezien die het spel voor anderen gewoon vernachelden. Die lol was er snel vanaf toen.

Vind het serieus wel jammer, maar ben wat dit soort dingen betreft principieel.
Ik niet in iederegeval.
Verwar dit nieuwsbericht niet met het bericht van gisteren. Het zijn twee verschillende dingen. ;)

nieuws: Rockstar: GTA-modtool offline gehaald wegens potentie verstoren multi...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.