Spider-Man: Remastered voor pc bevat verwijzingen naar PS-launcher en PSN

Er is code aangetroffen in de bestanden van de pc-game Marvel’s Spider-Man: Remastered die hint dat Sony mogelijks aan een pc-launcher werkt. Er zijn ook verwijzingen naar PlayStation Network gevonden wat doet vermoeden dat Sony over PSN-integratie voor pc-games nadenkt.

Nadat eerder al verwijzingen naar een multiplayer- en een co-opmodus werden aangetroffen in de gamebestanden van Spider-Man: Remastered voor pc, vond VideoGameChronicle nu ook verwijzingen naar een PlayStation PC-launcher in de gamebestanden van het spel wat erop wijst dat Sony nadenkt over een eigen launcher op pc. De gamingwebsite bleef zoeken in de bestanden en vond daarin meerdere verwijzingen naar het PlayStation Network. Sommige bestanden zouden immers de vermeldingen ‘PSNAccountLinked’ en ‘PSNLinkingEntitlements’ bevatten. VideoGameChronicle vermoedt overigens dat ontwikkelaar Insomniac Games nadacht over de toekenning van extra skill points aan een speler van zodra die een PSN-account zou linken aan het spel. Daar zijn immers ook verwijzingen voor gevonden.

Sony is in 2020 begonnen met firstparty-PlayStationgames te porten naar pc. Horizon Zero Dawn was toen de eerste game die de spits afbeet. In 2021 volgde zombiesurvivalgame Days Gone en in 2022 is het de beurt aan Uncharted 4: A Thief's End en de losstaande uitbreiding Uncharted: The Lost Legacy, en God of War. Later dit jaar volgt de release van Spider-Man: Miles Morales, al moet Sony voor deze game nog een exacte releasedatum meegeven. Sony nam in 2021 de Nederlandse gamestudio Nixxes over om PlayStation-games naar pc te helpen porten. In 2025 wil Sony de helft van firstparty-PlayStation-releases voor pc of smartphone uitbrengen.

Marvel's Spider-Man Remastered, Windows
Marvel's Spider-Man Remastered, Windows

Door Jay Stout

Redacteur

16-08-2022 • 18:14

63

Reacties (63)

63
62
29
2
0
25
Wijzig sortering
in 2022 was het de beurt aan Uncharted 4: A Thief's End en de losstaande uitbreiding Uncharted: The Lost Legacy
Die zijn toch nog niet uit op PC? 'Was' lijkt me hier (nog) niet te kloppen
Aangepast! Was inderdaad een foutje
Nu is de zin alsnog krom, want God of War is al wel maanden uit
Ergens toch wel jammer, ik kreeg stiekem even de hoop dat ik de release gemist had :)
én... nog een andere launcher voor de PC. Here we go again. :(

Eén à twee jaar geleden was ik het echt moe dat al mijn games in zo veel verschillende launchers zaten dat ik GOG een tijdje heb gebruikt, maar het is toch nog altijd niet hetzelfde... Uiteindelijk was ik het echt beu en heb ik besloten om mijn nieuwe aankopen altijd via Steam toe doen. Ik heb zelfs enkele games opnieuw gekocht om ze voor het gemak via Steam te kunnen spelen. Steam is in mijn ogen nog altijd de beste all-in-one launcher (launcher + store + download + worshop/mods + community + etc.). En ja, de DRM situatie via Steam is niet ideaal...

Ik snap het idee van een eigen launcher te bouwen, maar dat kost ook geld en onderhoud. Het is dus helemaal niet gratis en ook allesbehalve goedkoop.

Ik zie de launcher dus echt liever niet komen.

[Reactie gewijzigd door MattiVM op 24 juli 2024 23:34]

Weer een applicatie die graag je pc afgraast naar data. Hier ook Steam of GoG. De laatste omdat deze niet eist dat je de launcher hebt draaien, de eerste omdat ze ook wat betekenen voor de community. En ja, Deck integratie is natuurlijk ook van voordeel.
Je bent toch wel heel naief als je denkt dat Valve echt om de community geeft. Alles wat Valve doet is voor om extra verkopen via hun steamplatform te krijgen.
Vind zelfs dat voor een launcher die al zooo lang op de markt is, het toch nog steeds een craplauncher is. Weinig info van de game zelf als je op de game in je library klikt, omslachtig dat niet alles van de game via 1 pagina beschikbaar is (manage game waar bv dan ook de link naar de storepage staat ipv bijbde game landing page). En dan nog steeds dat zwaar irritante telkens op de browser los moeten inloggen voor de 'discussieforums' terwijl dat je gewoon ingelogd bent.
Het faciliteren van mods in plaats van het bestrijden ervan en het actief stimuleren van meerdere platforms vind ik in ieder geval punten waar ze flinke strepen voor hebben op de concurrentie. Valve probeert PC Gaming tenminste nog onafhankelijk van Microsoft te maken als een vierde partij op de markt. Dat kon nog wel eens prettig zijn mocht Sony op den duur niet zijn opgewassen tegen het kapitaal en de strategie van MS.

En Valve is daarnaast een stuk innovatiever met het pushen van nieuwe hardware zoals z’n controllers, streaming diensten en nu dus de Deck.

Uiteraard is het nog altijd een commerciële onderneming, maar voor mij als gamer zetten ze zich een stuk harder in dan de beursgenoteerde concurrentie.
Zelfs als je een spel op steam koopt, krijg je er doorgaans toch ook gewoon een launcher bij? Ik heb aardig wat spellen op steam, maar als ik bv daar een Ubisoft spel koop, dan start hij alsnog de Ubisoft launcher op.
Dat is tot nu voor mij reden om juist bij Steam te blijven. Die fout gemaakt met Rayman, enorm irritant als er eerst een launcher moet updaten en daarna nog eens de game zelf. Steam houdt m'n zooi netjes up to date. Sure, PS4 en 5 ook, maar ik kan me nog heugen dat Sony dat bij de PS3 automatische updates rustig achter een betaalmuur gooide, pas véél later werd dat gerectificeerd.
Ik koop zelf zoveel mogelijk op GOG; alleen soms staan bepaalde spellen er niet.
Laatst Mass Effect legendary edition gekocht op Steam; en natuurlijk zit daar weer een EA launcher bij. Ik denk dat ik gewoon een crack erover heen gooi zodat ik geen account hoef aan te maken. Ik wordt moe van al die launchers :X .
Eens met dat Steam de beste allround launcher is, en hoogstwaarschijnlijk blijft, iets met meer 'open' en 'free' dan de rest, zie bv. ook bij Steam Deck dat die principes zelf bij hardware overeind kunnen blijven. In basis probeer ik mijn geld dus ook aan/binnen Valve/Steam te besteden.

Wat betreft launchers en overzicht over bestaande launchers heen, heb je Playnite al eens geprobeerd?
Ik open alles dat ik veel speel via het windows 10 startmenu met een mooi custom tegeltje via pin more. De launchers zie ik nooit, alleen die van Steam en Xbox gamepass wil ik nog wel eens open hebben om de Store te bekijken.
Ah, een Sony launcher met drm erin? euhm, nee? Sony Securom rootkit zijn we nog niet vergeten :)
De PS3 era 2011 Playstation Online hack door lulzsec, met unencrypted user data incl. (hashed) passwords was het eerste waar ik aan moest denken. Gevolgd door de 2014 Sony Pictures hack waarbij ook interne unencrypted data en passwords bloot kwam te liggen.

Toch frappant dat een bedrijf zo hevig voor DRM etc. kan zijn, maar de echt belangrijke data vervolgens consequent behandelt alsof het niets is. Ik heb er altijd het gevoel aan overgehouden dat Sony - als geheel - enorm neerkijkt op haar gebruikers.
Sony heeft wat dat betreft altijd al een aparte houding gehad tov haar klanten…het is geen ‘vriendelijke’ club iig en ze zijn zeer protectionistisch naar hetgeen ze als hun eigendom zien (ook al heb je al ervoor betaald); Securom was zo’n dingetje, audio cds met rootkit, maar eerder ook al op andere producten waar altijd wel iets mee was… helaas komen ze er mee weg want men vergeet snel…
Maar dit keer gaan ze waarschijnlijk vragen dat je om de 2 dagen online moet zijn om het spel te spelen, zo niet dan zegt Sony, "Zoek het maar zelf uit als onze servers offline zijn."
Mwah, het is Sony - 2 dagen is wat gul, eerder Max 20min offline.
Lijkt mij een slimme move, want dan kan je op beiden platformen verder gaan met dezelfde save game. Ik vind dat wel prettig werken met bijvoorbeeld Forza Horizon.

Alleen mogen ze de Xbox app op PC wel even wat beter maken...
Volgens mij kan je niet verder gaan met je save als je komt van xbox en wilt spelen op steam..
Reden dat ik deze niet opnieuw gekocht had steam. Indien dezelfde save overgeplaatst kon worden ging ik wel toegehapt hebben.
Volgens mij kan je niet verder gaan met je save als je komt van xbox en wilt spelen op steam..
Klopt, dat kan alleen binnen het Xbox ecosysteem. Maar als je hem al op de Xbox hebt dan heb je hem ook al op de PC in de Xbox store, je hoeft hem maar 1 keer te kopen. Dat doet Microsoft echt heel erg netjes.

Play Anywhere heet dat.
Eén keer kopen, overal spelen
Koop een digitale Xbox Play Anywhere-game en speel hem op Xbox en Windows 10-pc zonder extra kosten.

Je hebt je voortgang altijd bij je
Ga op een andere Xbox of Windows 10-pc verder waar je was gebleven, inclusief al je saves, game-uitbreidingen en achievements.
Ik had zelf Forza Horizon 4 al een paar weken voordat ik m'n Series X kreeg op de PC gespeeld. Kon met m'n Series X direct verder waar ik gebleven was.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 24 juli 2024 23:34]

Helaas als je Forza Horizon 4 of 5 op Steam hebt dan gaat die vlag niet op. Steam saves syncen niet met gamepass.
Hopelijk kijkt Sony goed hoe Microsoft het tegenwoordig doet. Die bieden hun games zowel aan op Steam als in hun eigen launcher, waarbij de Xbox features telkens naadloos zijn ingebouwd.
Ik verwacht niet dat zo soepel gaat worden als ms dat heeft. Ms heeft cloud sync over generaties, pc en console gewoon perfect voor elkaar. Dit is ook waar Sony compleet de boot gemist heeft en weet niet of een pc launcher daar überhaupt iets in gaat verbeteren.
Niet helemaal naadloos, de Steam saves staan los van de saves in het Xbox ecosysteem. En je aankopen op Steam staan ook los van die op het Xbox ecosysteem. Maar binnen het Xbox ecosysteem is Play Anywhere echt fantastisch. Er is geen enkele reden dat Sony niet hetzelfde kan doen qua Play Anywhere als ze een eigen client en store hebben straks. Maar ik ben bang dat Sony toch liever heeft dat je een game twee keer koopt en hun PC game kant heeft nog een lage prioriteit. Denk dat je blij mag zijn als er crosssaves zijn.
Wat mij betreft zou ik het ontzettend fijn vinden als Sony met een cross-buy of upgrade-path programma zou komen.

Op het moment is het ontzettend frustrerend dat er pas na een bepaalde tijd een Playstation titel naar de PC wordt gebracht. Zo moet je dus bij elke PS5 release dezelfde afweging maken: Koop je het spel direct voor een mindere versie of ga je een jaar of twee wachten tot er een 'betere' ervaring beschikbaar is op de PC?

Als ze een upgrade-path hadden, dan zou ik niet hoeven te twijfelen en kan ik het spel op release voor de PS5 te kopen om het later nog een keer zonder te hoge kosten beter op de PC te spelen.

Dus hoewel ik niet echt op een andere launcher zit te wachten, zou ik die van Sony toejuichen als ze met een dergelijk programma zouden komen.
Je hebt helemaal gelijk. Ms heeft dat idd heel goed voor elkaar, want idd waarom zou je twee keer moeten betalen voor hetzelfde spel, of remaster.
Ik verwacht dat je gewoon de volle pond moet gaan betalen voor de pc versie, zolang de players niet hoorbaar kritisch zijn over het beleid van Sony.
Krijgen we dan op pc ook de ps store, waar de digitale games dusdanig duur zijn, dat ze zelfs met 40% korting summer-sale duurder zijn dan disc versie in de winkel.. Nee dank u.
Mja als ze op de PC games gaan verkopen, waarom zouden ze dan (altijd) een deel van de omzet naar Valve doorsluizen als je het ook gewoon voor de volle bak zelf kunt innen.
Hoewel ik Sony dan deels begrijp vanuit een financieel perspectief.

Ik "spring een gat in de lucht van blijdschap" vanwege alweer een extra launcher op mijn PC, mitst dit klopt natuurlijk.

"blijdschap" een een stevige dosis sarcasme natuurlijk

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 24 juli 2024 23:34]

Vanuit Sony kan ik het wel begrijpen maar zelf zou ik hem ook links laten liggen. Overigens heeft Bethesda laatst zijn eigen launcher opgeruimd dus kennelijk is het toch geen gratis geld idee.
Microsoft heeft toch de Xbox launcher? Is alles van Bethesda niet daarheen verhuisd?
Ja en nee. Ze staan inderdaad op de Windows Store maar als je games in de Bethesda launcher had zijn die naar Steam verhuist, waar ze ook al beschikbaar waren.
Als Bethesda dan ook meteen de account eis uit sommige van hun games haalt ben ik al helemaal tevreden.
Verschil hier is dat veel mensen natuurlijk al een PSN account hebben, waardoor de stap minder groot is mogelijk. Daarnaast hebben ze al een applicatie voor cloud games naar de PC te streamen ook. Mogelijk dat ze die gewoon verder uitbreiden met de PSN store front (en mogelijk andere functies zoals achievements en friends e.d.).

Bethesda is gewoon onderdeel van Microsoft is en MS sinds paar jaar weer op Steam zit. Oftewel dit is gewoon MS beleid en kosten besparing (want waarom nog een eigen launcher). Maar naast dat MS alles op Steam heeft kan je je gamepass games alleen via de MS eigen launcher spelen natuurlijk. Dit is iets wat Sony ook kan doen natuurlijk, games op Steam nog steeds naast de eigen launcher, maar als het in het abonnement zit alleen via de eigen launcher.

Wat dat betreft zie ik voor Sony meer opties dan voor een Bethesda als het gaat om een eigen launcher.
Nu 2K nog met hun irritante troep als ik Xcom wil starten :x
Kunnen we geen petitie starten om al die launchers uit te bannen?
Mja zo'n extra launcher maakt mij weinig uit. Een account heb ik toch al bij Sony. Ik zie wel mogelijkheden voor crossbuy met de PS5. Ik verwacht niet dat ze met de prijzen gaan stunten, dat zullen hun partners niet fijn vinden. Maar ik snap het wel dat ze liever die 30% in eigen zak steken.
Account bij Sony heb ik ook, maar ik hou mijn PC liever zo schoon mogelijk qua onnodige software dat erop staat, en dit helpt daar niet bij.
Launcher =/= Downloadwinkel
Misschien moet je die vraag stellen aan Microsoft, EA, Bethesda of Perfect World, die na het oprichten van hun eigen store en/of launcher toch terugkeerden naar Steam. Blijkbaar brengt publiceren op Steam meer op dan een eigen launcher, ondanks de 20-30% die Valve inhoudt.

Exclusiviteit werkt gewoonweg niet op een open platform, dat is met de EGS recentelijk nog bewezen. Als je je games niet aanbiedt in de stores/clients die PC gamers verkiezen, dan kopen ze meestal gewoon iets anders.
Dan wordt het eens tijd dat de consumenten die fee's zelf gaan betalen. In hun eigen store 60 euro en steam 78 euro.

Want het is toch eigenlijk te gek voor worden dat devs betalen omdat jullie het zo graag op de duurdere steam willen hebben.
Toen grote uitgevers zoals EA en Activision Steam verlieten ten voordele van hun eigen launcher, werden hun games geen cent goedkoper. Ook op EGS zien we dat de lagere royalties niet leiden tot goedkopere games.

Waarom zou de consument dus moeten tolereren dat ze een ander ecosysteem moeten gebruiken met minder features, enkel en alleen om de uitgevers meer winst te bezorgen?
Omdat ze niet goedkoper verkocht mogen worden door de regels van steam.(op tijdelijke sales na)
https://arstechnica.com/g...against-valve-over-steam/

Steam heeft net als Apple en Google echt hun monopolie positie niet zomaar uit handen.

Dus je mag je games niet voor 60 euro op EGS plaatsen en 78 euro op steam.
Omdat ze niet goedkoper verkocht mogen worden door de regels van steam.(op tijdelijke sales na)
Die regel is enkel van toepassing op edities van de game die gekoppeld zitten aan het Steam platfom; waarvoor je een activatie-sleutel op Steam aan de consument verschaft; en waar Valve uiteindelijk middelen voor onderhoud aan moet spenderen.

Deze regel bestaat zodat uitgevers niet slinks van de dienstverlening van Steam gebruik kunnen maken en vervolgens zich er onderuit kunnen draaien daar commissie voor af te dragen middels verkopen op het platform, doordat ze hun product elders doelbewust zo goedkoop aanbieden dat ze consumenten er actief mee verleiden om in grote bulk buiten Steam om te gaan kopen.

Het is gewoon toegestaan een andere editie van een product wat niet aan Steam gekoppeld zit, voor een lagere prijs ergens anders weg te zetten.
http://blog.wolfire.com/2...ng-the-Valve-class-action

Deze dev zegt toch heel iets anders.

I decided that I would provide my game "Overgrowth" at a lower price to take advantage of the lower commission rates. I intended to write a blog post about the results.

But when I asked Valve about this plan, they replied that they would remove Overgrowth from Steam if I allowed it to be sold at a lower price anywhere, even from my own website without Steam keys and without Steam’s DRM.

Ik lees dat als EGS moet de zelfde prijs hebben als Steam anders halen we het van de winkel.
En de eerste respons die op dat blog artikel geschreven is stelt weer:
Can you elaborate on who exactly is this mysterious "they"? In what way did you communicate and with whom? Why is this vital information missing from the lawsuit?

I'm asking this because when communicating with in the past, I got the exact opposite response - that their parity terms only apply to 3rd party sales distributing their Steamworks keys, and that's reasonable because they don't charge commission for them.
Hij zegt - zij zegt.

Daarnaast: de hele Wolfire zaak werd door de rechter onontvankelijk verklaard omdat het aan elke vorm van juridisch degelijke onderbouwing ontbrak. En dat was wat meerdere personen met kennis op dit vlak al hadden voorspeld dat er zou gebeuren. Deze rechtszaak is pas afgelopen mei ontvankelijk verklaard na aanpassingen aan de kant van Wolfire. En opnieuw is bij velen de opinie dat het wederom grijpen naar strohalmpjes is.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 24 juli 2024 23:34]

Je mag je games gewoon zelf uitgeven en niemand dwingt je bij Steam aan te kloppen. De tijd dat je een game gewoon bij de Mediamarkt kocht, naar huis ging en installeerde was zo gek nog niet. Maar ja, dat vonden uitgevers ook niks, want die kosten waren te hoog en men wilde weg van vrijheid voor de consument. Dus in plaats van de game kocht je enkel een doosje met een steam sleutel en een Steam installer op de schijf. Voor mij persoonlijk was dat pas het moment dat ik m'n games online ben gaan kopen, niet eerder.

Maar deze krokodillentranen hebben ze dus volledig aan zichzelf te danken. Penny wise, pound foolish?
The only meaningful way to avoid these anticompetitive measures, the suit argues, is "to avoid using the Steam Gaming Platform at all." But Valve's monopoly position means that "there are no economically viable alternatives to the Steam Gaming Platform" for most PC games. While the suit acknowledges a few counterexamples (Riot's League of Legends is cited by name), such titles "typically require a long history of recognition and success before they can attempt to thrive without the Steam Gaming Platform," the suit says.
Bovenstaand segment uit jouw artikel, dank voor het delen, is ook interessant. Het is dus mogelijk, maar uitgevers zijn dus kennelijk ook gewoon niet geïnteresseerd om op de lange termijn te investeren in een neutrale winkel. Het moet natuurlijk per sé nu.

Persoonlijk zou ik er niks op tegen hebben m'n games bij een EA of Ubi zelf te moeten kopen tegen een tarief waar we beiden wellicht blij van worden. Echter, dan verwacht ik wel dat ik niet meteen aan een launcher vastzit, maar gewoon netjes een installer krijg, zoals bij GOG. En dat willen zij weer niet. Tja, dan heb je geen unique selling point, dus waarom bij Valve weggaan?

Vanuit consumentenperspectief is het alles een kwestie van dienstverlening. De uitgevers zijn enkel geïnteresseerd in het geld. Zolang men dit gat niet erkent en dicht, zal men de status quo niet doorbreken.
Dit klopt niet. Die policy gaat enkel over Steam keys die verkocht worden in 3rd party stores.

EGS vermeld overigens in de voorwaarden wél dat ze de prijs van een game zonder toestemming van de dev mogen aanpassen als die ergens anders goedkoper wordt verkocht.
Ik denk niet dat het echt gaat om te concurreren met steam in zijn algeheel. Meer een extra plek om games aan te schaffen waar je minder marge op draait en misschien verder integreert met Playstation. Net als GamePass ook naar PC is gekomen, zie ik Sony dat eigenlijk ook wel doen. En cross buy is altijd welkom lijkt mij.

Steam zal niet worden vervangen, het zal ze vooral om de marge gaan die ze nu moeten afdragen voor de spelers die het geen probleem vinden om een extra launcher te gebruiken. Playstation accounts hebben veel mensen toch al, dus daar zit ook niet echt iets nieuws achter. Ik verwacht geen exclusiviteit, al heeft Sony wel een library die mensen kan overhalen. Overigens hebben Microsoft en EA nog steeds hun eigen platform. Maar aanbieden in meerdere kanalen levert gewoon meer op.
Daar ben ik het volledig mee eens. Unieke features zoals cross-buy zijn een prima reden om een game aan te schaffen in de launcher van Sony in plaats van Steam. Hoe meer keuze waar we onze games kunnen kopen hoe beter.

Ik betwijfel sterk dat Sony hun games gaat weghalen bij Steam en EGS. Ik verwacht eerder een PSN integratie in de games zelf. EA en Microsoft doen iets soortgelijk.
Wie zegt eigenlijk dat Sony de games uiteindelijk niet ook op Steam beschikbaar maakt. We hebben hier een nieuwsitem was suggereert dat Sony met een eigen launcher cross platform wilt gaan en je bent nu al boos dat ze nog niet in Steam staat.

Als ze mogelijkheden zien om in de toekomst een groter publiek te bereiken via Steam dan lijkt me dat een logische stap. Beetje een voorbarige rant die je hier doet lijkt me.
Ik verwacht absoluut niet dat Sony hun games gaat weghalen bij Steam en EGS. Mijn comment was enkel een reactie op Martinspire die zich afvroeg waarom Sony royalties zou afdragen aan een andere store.
Maarja, probleem is nu wel dat Valve dus een soort van monopoly heeft, en dat is dus niet goed. Ik begrijp goed dat, zeker de grote publishers, hun eigen store proberen en dan tijdelijk exclusief daar de game verkopen. Onderschat niet hoeveel mensen dan toch de game op launch op die store kopen, en in doorsnee zijn de meeste verkopen in het 1e half jaar. Ja, veel gamers schreeuwen dat ze dan wel wachten tot die op Steam is, maar in realiteit kopen ze alsnog de game gewoon via die store zodat ze het spel toch meteen kunnen spelen.
Zelf koop ik ook liever al mijn games voo Steam, maar ik begrijp het dilemma wel heel goed. Maargoed, voor mij is het sowieso niet echt een probleem aangezien ik zelden een game al binnen het 1e jaar koop, tenzij die in de aanbieding is voor heel weinig.
Steam heeft géén monopolie. Het is wel met ruime voorsprong de meeste populaire winkel, grotendeels omdat het de enige storefront is die constant innoveert qua features en gebruikersgemak en daarbij het open karakter van PC gaming respecteert.

Verder wordt je claim dat veel gamers exclusives in andere stores kopen tegengesproken door de lage verkoopscijfers in de EGS, en de doorgaans goede cijfers van voormalige exclusives als ze op Steam komen. Langlopende franchises (AC, Borderlands) en games gericht op kinderen (Fortnite, Minecraft) zijn eerder uitzondering dan regel.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 24 juli 2024 23:34]

Sorry, maar de launcher van valve is al jaren hetzelfde en krijgt amper nieuwe features.
Sorry, maar dat is complete onzin. Naast duidelijke nieuwe features zoals remote play together, een DLC manager, soundtracks en een volledig vernieuwde library, worden er constant nieuwe features toegevoegd via Steam Labs.

Steam is bijlange niet perfect, maar er is geen enkel gaming ecosysteem dat zoveel nieuwe features krijgt.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 24 juli 2024 23:34]

Vernieuwde library? Ik heb daar werkelijk al heel lang niets van gemerkt. Soundtracks hebben ze al heel lang, en om eerlijk te zijn heb ik nog nooit los die soundtracks beluistert. dLC manager zit er ook al jaar en dag in. Tja, remoteplay is iets dat ik je wel kan geven, maar dat is dan wel weer nadat bv PS3 icm vita dat ook al langer had.
Wat is hier aan de hand? Vanaf vorige week SM op pc aan het spelen. Perfecte port. Niet van PS5 te onderscheiden. Misschien wel beter.

Doe dan een review ipv multiplayer dit en eventuele Launchers dat.
Ik denk dat er weinig tot geen PC gamers te vinden zijn onder de redactie van Tweakers. 😉

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.