Square Enix kondigt Final Fantasy VII Rebirth en Crisis Core-remaster aan

Square Enix heeft twee nieuwe Final Fantasy VII-games aangekondigd. Final Fantasy VII Rebirth is een vervolg op de Final Fantasy VII Remake en verschijnt in de winter van 2023 voor de PS5. De tweede aangekondigde game is een remaster van de PSP-exclusive Crisis Core: Final Fantasy VII.

Final Fantasy VII Rebirth is het tweede deel van de Final Fantasy VII-remake. In 2020 verscheen Final Fantasy VII Remake, een remake van het eerste deel van het spel. Square Enix meldt dat er nog een derde deel komt, na Rebirth.

Rebirth gaat verder met het verhaal van Remake, maar de ontwikkelaar geeft nog niet veel meer details dan dat. Het spel moet in de volgende winter verschijnen, waarmee het spel rond de jaarwisseling van 2023 en 2024 zal verschijnen. In een trailer geeft het bedrijf aan dat het spel voor de PlayStation 5 zal verschijnen. Vermoedelijk gaat het om een timed exclusive, net als Final Fantasy VII Remake.

De Final Fantasy VII-remakes hebben vernieuwde graphics, nieuwe gameplay, een uitgebreid verhaal en andere wijzigingen. Zo hebben de remakes voice-acting, iets dat de PlayStation 1-game niet had. De gameplay is daarnaast in real time, in plaats van de turn-based actie van het eerste spel.

Final Fantasy VII RebirthFinal Fantasy VII Rebirth

Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion

Naast Rebirth, kondigde Square Enix een remaster van Crisis Core: Final Fantasy VII aan. Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion verschijnt in de winter van dit jaar voor de PlayStation 4- en 5-, Xbox Series- en Xbox One-consoles, evenals Steam en Nintendo Switch.

Dit spel is een remaster van de in 2007 verschenen PlayStation Portable-exclusive en heeft hd-graphics, gerefreshte 3d-modellen en volledige voiceacting. Hoewel Crisis Core verbonden is aan Final Fantasy VII, hoeven spelers geen Final Fantasy VII-games te hebben gespeeld om Crisis Core te kunnen begrijpen, zegt Square Enix.

Crisis Core -Final Fantasy VII- ReunionCrisis Core -Final Fantasy VII- ReunionCrisis Core -Final Fantasy VII- ReunionCrisis Core -Final Fantasy VII- ReunionCrisis Core -Final Fantasy VII- ReunionCrisis Core -Final Fantasy VII- Reunion

Door Hayte Hugo

Redacteur

17-06-2022 • 10:38

101

Submitter: Caayn

Lees meer

Reacties (96)

Sorteer op:

Weergave:

Remake beschrijven als hebbende "betere graphics" en een "uitgebreid verhaal" ten opzichte van het origineel is nogal een understatement; Remake omvat de eerste ca. 2 uur uit het origineel, maar duurt zelf makkelijk 30-40 uur. En ik denk dat wat de graphics aangaat alleen de hoofdpersoon meer detail bevat dan het volledige origineel.

Niet dat het daarmee per sé beter is natuurlijk, maar het is zeker geen luie cash grab en het is op zich niet onredelijk om het over meerdere delen uit te smeren.
Ik vraag mij echter sterk af of wij deze game in onze lifetime nog gaan zien finishen. Als we telkens 3 jaar moeten wachten voor 2 uur aan gameplay van het origineel. Het origineel kon je in zo'n 40 uur uitspelen. Dus in principe kan Square Enix deze game over 60 jaar heen uitsmeren door iedere 3 jaar de volgende editie uit te brengen.

Ik mag toch echt hopen nu deze exclusief voor PS5 is (next gen) dat er veel meer content in gaat zitten. Ik vond de 1e game geweldig maar wil wel ooit het einde kunnen zien.

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 23 juli 2024 09:17]

Ze hebben al bekend gemaakt dat er niet meer dan 3 delen komen voor de remake.
Deel 2 komt in 2024 dus zal deel 3 wel 3/4 jaar later komen.
Bron?

Want geloof daar werkelijk niks van. Als je ook maar enkel een beetje inzicht hebt over hoe groot FF7 als game is en hoe weinig FF7 Remake hiervan heeft laten zien weet je gewoon dat het volstrekt onmogelijk is om dit in dezelfde manier in 3 delen te stoppen. Mijn berekening klopt. Je zou uitkomen op 60 jaar aan development als ze op dezelfde snelheid blijven developpen met dezelfde hoeveelheid content per deel.

Persoonlijk denk ik dat development door next gen juist langzamer zal gaan nu er nog meer in de details moet gaan zitten. Ik ben benieuwd, maar geloof mij maar. Dit gaat niet in 3 delen klaar zijn. Als dit wel in 3 delen klaar gaat zijn zal de pase van de game van de ene game naar de andere 10voudigen. Dat zou een hele rare smaak geven aan een trilogie.

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 23 juli 2024 09:17]

Bron : https://www.thegamer.com/final-fantasy-7-three-part-remake/

Eens, de wereld van FF7 is groot, en met Remake hebben ze alleen het Midgar verhaal verteld. Maar goed ze hebben door deel 1 al het geraamte staan, (engine, characters, animaties) . Dus ik denk dat het qua development tijd het al iets kan schelen. Ik ben verder ook heel benieuwd hoe het verder zal uitpakken, maar meer dan 3 delen zou denk ik ook averechts werken, niemand wilt nog 10 jaar langer wachten op het slot stuk.
Je doet een aanname dat ze elk moment uit het origineel de revue gaan laten passeren. Als je Remake hebt gespeeld dan weet je dat dat niet zo is en het verhaal sowieso een andere kant uit gaat. We zullen ongetwijfeld nog wat bekende plekken en momenten gaan zien maar men kan prima het verhaal in (laten we zeggen) 2x 30 uur vertellen.
Bron?
Dit werd letterlijk in de aankondiging van Rebirth gezegd.
Volgens mij heb je een vertekend beeld van de lengte van Midgar in de originele FF VII. Zonder emulators waarin je veel sneller beweegt/vecht is 5 tot 10 uur doen over Midgar volgens mij realistischer. Ben het verder overigens wel met je eens dat de Remake behoorlijk veel groter is dan het origineel
Kan zijn. Ik heb het redelijk recent nog gespeeld maar niet heel precies bijgehouden hoe lang het duurde. 5 uur klinkt nog wel aannemelijk.
En ik denk dat wat de graphics aangaat alleen de hoofdpersoon meer detail bevat dan het volledige origineel.
Haha wat? Zelfs een prullenbak in de Remake ziet er beter uit dan Cloud in het origineel.

Edit: nvm, verkeerd begrepen haha 8)7

[Reactie gewijzigd door Raem op 23 juli 2024 09:17]

Mwa ikzelf heb de orginele FF7 nooit gespeeld , dus kom maar op er mee ... als ze in de uitverkoop onder de 45 euro zitten ;)
De volle mep vind ik inderdaad ook wat heftig, ja.
Ik vind het helemaal niet erg om geld uit te geven aan iets waar ik me voor x aantal uur mee kan vermaken.
Echter was zeker 50% van de graphics van misselijkmakende kwaliteit, lijken mij ook 1 op 1 kopieen uit het origineel.
Dit had dusdanig veel impact op de ervaring dat ik het volgende deel bij release links laat liggen en ga ik als de reviews goed zijn (vast wel...) hem uit de budget bak vissen.
Watte? Heb je wel hetzelfde spel gespeeld? Op graphics is m.i. weinig aan te merken.. Ik zou dan eerder naar gameplay kijken en daar kritiek op leveren, maargoed, smaken verschillen blijkbaar
Vraag me af of je hebt staan opletten. Tuurlijk de characters hebben een upgrade gehad, maar de omgeving... sorry echt heel slecht.

Wil hem bijna voor je opstarten en screenshotten maar denk dat online ook genoeg te vinden is.
vergeleken met de uit 1997 is het echt wel een dikke upgrade.
misselijkmakende kwaliteit? waar heb je um op laten spelen? brakke vid kaart? kapotte tv?
De timed exclusive kan je wel met een korrel zout nemen.
FF7R is nog altijd niet te zien op xbox terwijl het maar exclusive was tot 03/2021 op de PS5. Lijkt me dat Sony een berg geld aan SquareEnix geeft om het zo te houden.
Denk dat ze alle drie straks uitbrengen in een bundel.
Straks als in 2027? Tegen dat het derde deel er is. :+
Yep... Het lijkt er in ieder geval niet op dat ze staan te springen om de individuele delen naar Xbox te brengen.
Ze? Als in Sony toch zeker he? Square wil gewoon geld verdienen. Waar dat geld vandaan komt boeit natuurlijk niet.
In ieder geval console timed exclusive. Deel 2 zal na een jaar ook wel naar PC komen.
Dat zal dan wel weer EGS zijn, als je het op Steam wilt, mag je nog een jaartje extra wachten. Maar goed als je de game echt wilt ongeacht de launcher, is het één jaar wachten dus.

Het viel me maar gewoon op omdat FFVII Remake net vandaag op Steam verschenen is, en ik dacht dat die game al lang op PC was, maar ik zit niet zo vaak in de EGS en ben niet zo'n diehard FF fan dus lig ook niet wakker van dat jaartje extra.
Met alle respect, maar dit soort games verkopen nou eenmaal minder op de Xbox. Maar aan de andere kant heb je bijvoorbeeld wel Octopath Traveler op de Xbox. Het is gewoon SquareEnix wat apart aan het doen is.
De reden waarom ze minder verkopen op Xbox is vanwege dergelijke exclusiviteitsdeals waardoor het gros van het koperspubliek bij voorbaat al een Playstation haalt in plaats van een Xbox. Zonder dergelijke deals zou er een stuk meer concurrentie zijn op het gebied van services en hardware, in plaats van dat dergelijke zaken slechts een bijrol vervullen bij het maken van de keuze.

Sony weet echt wel welke spellen men (tijdelijk) voor zichzelf houdt en wat men eventueel als teaser afgeeft naar een ander platform.
Daar kan ik het me niet in vinden. Als verwend JRPG speler is het halen van een Xbox gewoon een slechte keuze ( Buiten de Xbox360 )en heb je gewoon minder aanbod in dit genre. Dan ga je gewoon automatisch naar de drie andere platformen. Ook verkochten FF13 en FF15 vele malen minder dan op Playstation. Misschien kan daar GamePass verandering in brengen.

Begrijp me niet verkeerd. Vind dit soort deals ook pure onzin en voegt niks toe.

[Reactie gewijzigd door ShadowhunterrX op 23 juli 2024 09:17]

Het is een kip/ei verhaal. Ze verkopen slecht omdat het publiek bij voorbaat al een PSX aanschaft. Er komen weinig spellen voor uit, omdat er geen publiek is. Het valt de gamer weinig kwalijk te nemen, die kiest gewoon voor z'n spellen.

Wellicht dat MS het op een akkoord kan gooien door z'n Bethesda games als ruilmiddel in te zetten en kan men zo bovenstaande cyclus doorbreken. Win-win voor de agnostische gamer :)

Maar zolang partijen grote zakken met geld neerzetten voor exclusiviteit blijft de status quo in stand.
Mag je best kip en ei vinden, maar devs hebben het al vaker geprobeerd op bepaalde system soort games te releasen en als het niet aanslaat houd het eenmaal op. Cod op Nintendo systemen is ook een goed voorbeeld. Zo werkt het nou eenmaal

We kunnen wel calimerotje gaan lopen doen van huilie huilie "geld devs laten de games niet op mij systeempje komen". Maar aan de andere kant komt er ook een gat vrij voor andere devs om een publiek te maken en komen er weer nieuwe pareltjes. Kunnen wel wat vernieuwing gebruiken.

[Reactie gewijzigd door ShadowhunterrX op 23 juli 2024 09:17]

Ik denk niet dat FFVII ooit naar andere consoles zal komen, dit is mijn vermoeden namelijk.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 23 juli 2024 09:17]

Tja, Starfield zou ook multiplatform uitkomen, die gaat nooit meer naar Playstation komen... Net zoals de rest van de bethesda games.
Jammer dat de battles nu real time zijn ipv turn based.
Dit was met Final Fantasy VII remake deel 1 ook zo het geval. Nu er was wel een modus, dat je de karakters automatisch kon laten vechten, waardoor het deels turn based was. Vermoedelijk zullen ze met deel 2 hetzelfde doen. Ook de battle mechanics zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn als remake deel 1.
Yep, was een dooddoener voor mij. turn based is iets waar je niet mee moet rommelen. Maak dan een ander spel. Turn based zorgt ervoor dat je een battle word ingezogen. Een soort schaken zeg maar. Nu is het allemaal een hoop beweging, geschreeu en geflits. En dan is het weer voorbij. Ik noem het het Star Ocean effect. Dat spel deed dat vroeger ook al en het was toen ook al niets.
In de remake hebben ze dat toch echt wel goed opgepakt. Op het eerste oog lijkt het een berg geflits en chaos. Maar itt to Star Ocean zat hier echt zwaar strategie en controle in wanneer je er doorheen ziet en in de flow komt. IMO wel buiten turn based het strakste, gaafste battle system dat ik ben tegen gekomen.
Het is alleen veel en veel sneller. Dat moet je liggen.
Eerste remake zeer geslaagd, hopelijk deze ook. Nu nog FFX, dat zou helemaal fantastisch zijn.
Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion... verschrikkelijke naam, maar die ga ik zeker direct kopen. Heb de PSP versie helemaal kapot gespeeld.

Final Fantasy VII: Rebirth... hard pass. Ze zoeken het maar uit met hun valse marketing. Remake (nog zo een misleidende naam) vond ik al niet zo heel erg geweldig.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 09:17]

Hoe bedoel je, valse marketing? Ja in 2015 leek het om in 1x de hele game te gaan worden. Heel lang voor release zijn ze eerlijk geweest dat het nog eerst enkel om.Midgar zou gaan. Ze hebben aangegeven dat de naam van de 3e en laatste game veel zou gaan verklaren oid.
Maar is het enkel de naam dan? Want de game opzich is van de hoogste klasse
Final fantasy 7 is zo bijzonder (volgens vele, niet iedereen natuurlijk) vanwege voor wat het is op zichzelf,

Nu voelt het als een melkkoe aan.
Nu voelt het als een melkkoe aan.
Ze hebben een van de grootste iconen uit de industrie generaties lang compleet links laten liggen en geven het nu eindelijk de aandacht die het verdiend. Verspreid over een jaar of 5? Dit is wat ActiBlizz, EA, Ubi en noem ze op, bijna op jaarlijkse basis doen.

Na tig jaar komt dan eindelijk Crisis Core van PSP af. En niet een brakke low effort port, maar volwaardige remake. En dat is niet hetgeen waar het grote geld wordt gepakt.

Het is makkelijk om de melkkoe kaart te spelen, enkel omdat er nu games uitkomen. In de ogen van fans, die hier al meer dan 15 jaar over zeuren, is dit fan service op het niveau 'dreams come true'

First Soldier is de enige die echt afsteekt als de low effort cash grab. Dus daar is het een fair point. Maar dat geldt absoluut niet voor die andere games. Zelfs Ever Crisis ziet er erg goed uit.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 09:17]

Links laten liggen?

- Before Crisis (2004)
- Advent Children (2005)
- Last Order (2005)
- Dirge of Cerberus (2006)
- Crisis Core (2007)
- Advent Children Complete (2009)
- Tig re-releases en mobile games (2010 - 2020)
- Final Fantasy VII "Remake" (2020)
- First Soldier (2021)

- Ever Crisis
- Final fantasy VII Rebirth

En dan vergeet ik vast nog wel iets.
Lol, dit is toch niet serieus of wel??

Je hebt dus een lijstje gemaakt wat tot 20 jaar teruggaat? De hele frkn Forza franchise is in die tussentijd geboren en is al 2x zo groot als dit.

Maar dan even inzoomen... En krassen.
We hebben het over GAMES en jij hebt serieus 3 bullet points nodig voor films. Naja filmS?? Een anime episode van 25 minuten en twee keer dezelfde film. Brilliant mate, well done.
Daarnaast gooi je RE-releases erin, want ja... extra bullet point. gtfo
Maar als klap op de vuurpijl snoep je er voor het gemak nog 2 bullets bij met 2020 en 2021??

2020 is het hele vertrekpunt van deze conversatie en DE nieuwe start. Kijk nou ees zonder bullshit naar dat gigantische gat voor 2020. Dan komen we namelijk weer bij... Crisis Core.

Kortom, na generaties lang zeuren krijgen fans in 2020 wat ze wilde. En daarvoor hebben ze 2 games gehad. Dirge of Cerberus en Crisis Core. Dirge was gewoon slecht en Crisis Core awesome, maar is zelf alweer zo oud dat fans daar al generaties zeuren om een simpele RE RELEASE of IETS om dat ding van het PSP platform te krijgen. Een re release zou al niet eens melken zijn, maar voldoen aan een verzoek. Een volwaardige remake is gewoon boven verwachting.

Er is de power of suggestion gebruiken om je punt wat aan te dikken en gewoon genant.

Ja First Soldier is melk, dat had ik al gezegd. Klaar met zeuren?
Of ga je nog een lijstje met merchandise beginnen. En als je toch bezig bent... neem dan Pokemon even mee? Volgens mij zijn daar x aantal 10 000en veschillende producten van.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 09:17]

Oei, ik heb schijnbaar een gevoelige snaar geraakt.

Jij gaf enkel aan dat ze de franchise/icoon (niet alleen de games) links hebben laten liggen en dat het dus geen melkkoe is. Ik geef hier enkel een lijst van producten om aan te geven dat ze de franchise/icoon (dus niet alleen de games) al jaren aan het melken zijn.

Als we dan toch bezig zijn, inderdaad, alle merchandise die ze de afgelopen jaren de markt op geslingerd hebben geeft nog wel verder aan dat ze de franchise/icoon (dus niet alleen de games) niet vergeten zijn.

Wat games betreft, tja, daar kunnen we over discussiëren, maar dat ze FF:VII veel meer aandacht geven dan de anderen in de overkoepelende serie mag wel duidelijk zijn. Dit is effectief de tweede keer dat ze Final Fantasy VII volledig op de schop gooien. De eerste keer was met de hele "Compilation of Final Fantasy VII".

Wat heeft Pokémon hier overigens mee te maken?

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 09:17]

Nee, je heb gewoon een bar slecht argument neer gezet en de doelpalen opvallend zichtbaar verplaatst om een vergezocht punt te maken.
Dit topic gaat over games, de hele aanleiding van dit verhaal is dat gemolken wordt met deze games en ik heb het over HET icoon uit de industrie. Dat is... tromgeroffelllllllll.... FF7 de GAME.
Oei, ik heb schijnbaar een gevoelige snaar geraakt.
Daar is niks gevoelig aan. Ik reageer en erger met kapot aan slechte argumenten, maar wat nog erger is.. Een slecht argument verpakt in 15 lagen suggestiviteit.
Een je lijstje is niet eens in staat is een gat van 13 jaar te verbergen.

Maar los van dat alles..... Als fans vragen, zeuren, janken en schreeuwen om meer FF7. Dan vind ik dat geen melken.

Anyway genoeg tijd verspild aan deze onzin.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 09:17]

Ik erger me altijd kapot aan mensen die om het minste geringste reageren alsof iemand een bom heeft laten ontploffen.

Het enige wat je had hoeven te zeggen was: "Ik bedoel de games, niet de volledige franchise." In plaats van dat hele relaas hierboven.

Dan hadden we hier een totaal ander "gesprek" gehad.
Of jij volgt de conversatie wat beter en reageert gewoon op waar het om gaat. De game releases uit het artikel/de anniversary.
Maar dan blijft er natuurlijk geen tegenargument staan. Een lijstje met Before, Dirge en CC, waarvan de laatste 15 jaar oud is, is toch iets minder indrukwekkend.

Dit speelt allemaal rond die PS3 tech demo tijd. Daarna was het gewoon dood..

Dat First Soldier melk is, sure. Ziet eruit als een cash grab. Dit valt in het niets naast de andere projecten.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 09:17]

Denk aan je hart jongen, ga in de zon zitten met een biertje :)
Prima, fijn weekend, doei.
Ik heb geen probleem met het opdrinken van deze melk. Dit is hoe ik remakes graag voor me zie.
idd, het is geen 1:1 remaster (die kun je wel in de vorm van opgepoetste ports krijgen, ook al jaren, op allerlei systemen), maar eerder een nieuw spel gebaseerd op het origineel qua verhaallijn en karakters.

En zelfs als onafhankelijk spel is het best wel goed, qua graphics is het het beste wat Square in lange tijd gedaan heeft, en qua gameplay maakt het IMO de fouten van FFXV goed.
Waarom is het een melkkoe? Dit is gewoon part 2 van FF7 remake (Het verhaal was nog niet klaar) en een remaster van een PSP game (die waarschijnlijk veel mensen niet gespeeld hebben).
Het is een melkkoe om alles een melkkoe te noemen.
Dan heb je duidelijk ff7r of niet gespeeld, of niet begrepen.

Zonder teveel te spoilen, het is briljant hoe ze het spel hebben neergezet door het zo te laten lijken op het origineel, maar tegelijkertijd hier en daar hints droppen dat het eigenlijk om een vervolg van het verhaal in het ff7 universum gaat.

Rebirth gaat hierin denk ik meer duidelijkheid scheppen dat het niet om een “remake” gaat, maar om een nieuw spel.
De gameplay is daarnaast in real time, in plaats van de turn-based actie van het eerste spel.

hard PASS
Ik ben persoonlijk ook voorstander van Turn-Based, maar ik moet zeggen dat ik mij kostelijk vermaakt heb met Remake en de Real Time Battles.
Dit dacht ik ook totdat ze Final fantasy 15 uitbrachten om het combat systeem te testen. Dit was zó goed dat ik om ben, met attacks bouw je aan een action point bar, daarmee kun je turn based healen/acties/ limit breaks/ summons gebruiken. Dit werkte zoveel beter dan dat ik verwacht had, omdat je zelf moet schuilen en "danst" met de baas dit geeft zoveel diepgang en spanning aan een gevecht.

Mocht je alsnog niet willen kun je het omzetten naar turnbased combat, dit wordt gevraagd bij het starten van het spel. Dus geef het vooral een kans, je weet niet wat je mist!
Kan je in FF7R (en Crisis Core remake) kiezen voor turnbased combat? Dat wist ik niet en zie ik zelf als een pluspunt.

offtopic:
Zelf vond ik FF13 1 en 2 een leuke mix hebben tussen turnbased en realtime maar bij 15 vond ik de combat echt wel minder.
Soort van. Er is een classic mode waarbij de standaard acties zoals attack, defend en dodge automatisch worden gedaan. Je characters lopen ook uit zichzelf. Hierdoor loopt je ATB bar automatisch vol en hoef je je alleen nog maar te richten op het selecteren van je special attacks, magic etc.

Hier staan de verschillen duidelijk uitgelegd
https://www.ign.com/wikis...ke/Normal_vs_Classic_Mode

[Reactie gewijzigd door Raem op 23 juli 2024 09:17]

Klopt, maar dat is wel easy mode en geeft geen enkele uitdaging helaas
FF7R: Ja, bij het starten of tijdens het spel kun je kiezen voor "Classic" difficulty waardoor combat turn-based wordt. Wel binnen het uiterlijk van de nogal chaotische 3rd person action gameplay die het heeft.

Crisis Core is een interessante; het lijkt realtime maar het is eerder zeer snelle turn-based om de illusie van realtime te geven.
Crisis Core is trouwens een remaster, geen remake. Combat system zal hetzelfde blijven als het origineel.
In crisis core was het al real-time toch
Ik had niet zoveel met het combat systeem van FFXV, ik had niet het gevoel dat ik zelf de controle had, en vaak wordt je rondgeslingerd zonder dat je dan veel kunt doen (of ik ben gewoon slecht, dat is ook goed mogelijk). FFVII Remake is veel beter qua gameplay wat dat betreft.
Vraag me vooral af hoe ze het eerste deel van remake gaan samenpakken met het vervolg. Is al mijn progress uit deel 1 weg en krijg ik gewoon standaard characters op een bepaald lvl/met bepaalde items?
Kan ik de oude save meenemen? Hoe gaat het dan als ik juist geen oude save heb en met deze begin?
Voelt het spel nog wel gebalanceerd als ik in deel 1 alles 100% heb gemin/maxed?(uiteindelijke max ligt een stuk hoger dan je nodig hebt om het uit te spelen)

Ben benieuwd
1) Je gaat waarschijnlijk je progressie kunnen overzetten dmv cloud save en sync, …

2) Je stats (overpowered of niet) zou in principe geen probleem moeten zijn. Je kon in eerdere delen ook je characters max stats (voor zover de disc/available equipement het toeliet) krijgen. Je kan makkelijk lvl 99 zijn en nog steeds je start gear aan het gebruiken zijn.
(Denk aan Grand Dragons in FFIX).
Ik vraag het me af hoor. Je hebt aan het einde van deel 1 al redelijk wat high end-game materia. Helemaal als je alles ook nog eens max level hebt. Denk dat Square Enix het zichzelf makkelijk gaat maken en iedereen vanaf 0 laat starten.
Denk het ook, vanwege de manier waarop de vorige game is geëindigd. Het doet me vermoeden dat je vanaf scratch begint en dat is ook niet erg. Hoop dat je je summons nog wel hebt en dat je extra aanvullende summons krijgt. Ik kan me niet meer herinneren wat nog meer in het origineel zat.
Verwijderd @Raem17 juni 2022 11:33
Als je de trailer zo ziet, lijkt een groot deel van de game zich af te spelen in flashbacks/het verleden.

Met andere woorden, Square-Enix kan lekker doen wat ze willen.
Nouja, wat ik zie is evenveel flashbacks als het origineel, dan krijg je pre-made karakters die je even leent voordat je teruggaat naar het origineel.

Waarschijnlijk is het deels importeren van oude saves, of je start vanaf een redelijke default.
Winter 2023? Ow dan heb ik nog wel even de tijd om eerst de originele en daarna de remake te spelen.

Nu alleen de vraag, speel ik de psx of de remastered switch versie? Eerste playtrough. Iemand aanraders of ervaring met beide versies?

De remake wil ik pas daarna spelen.
Ik zou persoonlijk de switch remaster spelen. De originele, die ik 25 jaar geleden al speelde voelde soms wat traag. De switch versie kan je door een klik tijdelijk 2x doen.
De Switch-versie is in tegenstelling tot Final Fantasy 8 op de Switch niet "remastered". Dus het maakt eigenlijk niet uit.

Ik heb zelf de Switch-versie niet gespeeld, maar ik kan die wel aanraden vanwege de 3x speed mode die erin zit. De oude FF-games zijn heel erg traag met battles, dat gaat snel vervelen.

Maar deze versie heeft ook ingebouwde cheats, die je gewoon kan aanzetten wanneer je wil. Als je jezelf niet vertrouwd om deze uit te laten dan kan je beter het origineel spelen.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik de PC versie met de 7th heaven mod proberen.
Anders de Switch remaster.
Ben benieuwd wanneer Final Fantasy Remake PC eens een leuke prijs krijgt. Door dit bericht heb ik het weer door Google gegooid maar je betaalt er nog minimaal 55 euro voor. Laat maar.
Dan ben je helaas net te laat. T/M 16 Juni kreeg je 25% korting al je aankopen in de epic store en kon je hem aanschaffen voor circa 42 euro. De 80 euro die ze voor vroegen was een beetje te veel vind ik persoonlijk.

[Reactie gewijzigd door snakeye op 23 juli 2024 09:17]

Achja 55 euro of 42 euro is mij verder om het even. Blijkbaar nog zeer geliefd dat ze de prijs zo hoog kunnen houden. Ik kijk nog even de kat uit de boom tot hij een keer via een keyshop voor 30 euro te pakken is. Luxe allemaal want ik heb nu toch niet de mogelijkheid qua tijd om het te spelen ;-)
Het lijkt er bij mij wel op dat games qua prijs stabieler blijven, zeker digitaal; soms heb je een actie / promotie, soms kun je een game tijdelijk gratis krijgen (PS Plus, Epic), etc.

Maar FFVII Remake komt ook binnen een maand uit op Steam, mogelijk komen er dan promoties en uitverkopen aan. Ik denk dat deze wel voor 15 euri beschikbaar gaat worden, uiteindelijk. En anders de 2e hands winkels in de gaten houden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.