Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Speelbare demo van Final Fantasy VII Remake bevat onbedoeld veel informatie

Zo'n drie maanden voor de release van Final Fantasy VII Remake is er een speelbare demo verschenen die veel informatie over de game laat uitlekken. Het gaat onder meer om uren aan muziek en enkele spoilers. Vermoed wordt dat iemand bij Square Enix een blunder heeft begaan.

De speelbare teaserdemo van Final Fantasy VII Remake moest een leuke attentie zijn voor de fans van de franchise. Opmerkelijk genoeg verscheen de demo luttele uren voor de jaarwisseling compleet onaangekondigd online. Volgens Ars Technica bleek de demo bovendien bol te staan van de ‘onopgeschoonde code’, waardoor nu veel informatie over de uiteindelijke game bekend is.

Met behulp van enkele algemeen beschikbare pc-tools ontdekte een aantal gebruikers in het bestand van 10 gigabyte een package met content, die tijdens het spelen van de demo verborgen blijft. Het gaat onder meer om ongeveer vier uur aan muziek. De helft van de soundtrack behoort toe aan het eerste hoofdstuk van Final Fantasy VII Remake, terwijl de andere helft een mix bevat van klassieke Final Fantasy VII-nummers.

Volgens Ars Technica zijn sommige gebruikers erin geslaagd om bepaalde .pkg-bestanden aan de praat te krijgen in de Unreal Engine 4 voor pc. Ook zou het gelukt zijn om personagebestanden uit de package te isoleren en te animeren, en om een minigame werkend te krijgen.

Onbevestigde berichten suggereren dat de desbetreffende PS4-demo relatief eenvoudig naar een Windows-pc gedownload kon worden via een spoofed ip-adres. Om de demo daadwerkelijk te kunnen spelen, was wel een debug-versie van de PlayStation 4 of een gemodificeerde PS4 nodig. De demo eindigt met een uitnodiging om het definitieve spel als preorder te bestellen via het PlayStation Network, waaruit kan worden geconcludeerd dat deze versie wel degelijk voor het grote publiek was bedoeld.

Square Enix heeft de uitgelekte demo intussen offline gehaald, maar op plaatsen als YouTube circuleren nog steeds uitgebreide gameplayvideo's.

Update, vrijdag 14:08: De video op YouTube waar in het artikel naar verwezen wordt, is inmiddels offline gehaald.

Bron: Ars Technica

Door Michel van der Ven

Nieuwsredacteur

03-01-2020 • 11:36

52 Linkedin Google+

Submitter: SkyStreaker

Reacties (52)

Wijzig sortering
Ben ik nou de enige die dit geen echte remake wilt noemen? er komt geen turn-based battle system in voor maar ATB wat het in mijn ogen compleet veranderd.

that being said, is dit niet gewoon een marketingstunt?
Het is een remake, geen remaster. Er is inderdaad het e.e.a. aangepast in deze versie.
Er zal ook een "classic mode" in zitten die het turn based maakt.
Er zal ook een "classic mode" in zitten die het turn based maakt.
Dat zou wel heel fijn zijn.
Dan heb ik slecht nieuws voor je, want de classic mode is gewoon hetzelfde FF7 remake systeem waarbij een aantal dingen worden geautomatiseerd zodat je alleen maar een actie hoeft te kiezen wanneer de ATB balk vol is. Dus in principe is het gewoon een grote marketingleugen om mensen aan boord te krijgen die dit geloven.
Echter heeft Square al gevraagd in één van de eerdere trailers om open te staan voor verandering.

Twijfel zelf nog welke modus ik ga spelen, maar denk de nieuwe. Als ik FFVII zelf wil spelen, heb ik die op verschillende manieren in bezit.

Ben echt benieuwd wat ze gedaan hebben en ik weet zeker dat ze het met heel veel respect hebben gemaakt. Maar begrijp ook zeker dat het ook voor nieuwe mensen leuk moet zijn en daar zit hem de verandering in.
Nomura heeft keer op keer bewezen dat hij geen goede actie RPG's kan maken. Wat doet hij? Hij maakt van FFVII een actie RPG... precies het type spel die hij juist niet kan maken. Bovendien konden ze ook een evolutie maken van het FFVII systeem ipv doen alsof het origineel waardeloos is en niet goed genoeg. Elke keer wanneer ik meer zie over FFVII kan ik alleen maar zeggen dat de mensen die eraan werken geen enkel beetje respect voor het origineel hebben.
Zo werkte het oude systeem toch ook? wachten tot je balkje vol is en dan een actie kiezen?
Het is gemaakt voor een actie systeem en de turn-based combat is een geautomatiseerde easy mode, omdat de ontwikkelaars de AI niet goed genoeg is om zonder controle van de speler goede keuzes te maken op de normal mode. Games als Xenoblade en FFXII doen een hybride vechtsysteem veel beter. Een nep turn-based mode in een actie game dat werkt gewoon niet.
Die is er ingezet voor de meer old-school jRPG-erts zoals ik, die het liever turn-based zien. Vziw, men bied beidde opties :)
Ik denk niet dat ze het nodig hebben of de moeite zullen doen om een marketingstunt als dit uit te halen. Dit spel is zo enorm gewild en de feedback over het getoonde preview materiaal tot nu toe is enorm positief.
Voor mij ook een reden om hem te laten schieten.
Speel nog regelmatig FFVII - VIII en IX op de PSP omdat ik het gewoon heerlijk vind spelen.
Ben inmiddels de 40 gepasseerd en heb niet zoveel meer met snelle gameplay.

Snap wel dat ze dit doen voor de nieuwe generatie. Er moet immers wel geld verdient worden.
Hoe is dit anders dan het origineel, overigens? Voor zover ik weet moest je daar ook input geven als je balkje volzit, want de vijand gaat vrolijk door met beuken.
Als je woorden zoals "onbedoeld", "per ongeluk" in nieuws berichten ziet dan weten we wel beter toch?? :)

Het genereerd lekker de aandacht en creëert hipe... ;) |

Ik lees dit soort berichten niet eens meer en scroll meteen naar beneden om de reacties te bekijken...

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 5 januari 2020 17:11]

Het is dus juist een remake, maar geen remaster ;)
Ze creeren letterlijk het spel opnieuw, naar moderne maatstaven met gameplay elementen van deze tijd. Of ik / wij daar blij mee moeten zijn is een ander verhaal.
Zelf ben ik daar absoluut blij mee! Ik heb spel zo'n 13 keer gespeeld, destijds zelfs via grijze import de PS1 aangeschaft voor veel en veel te veel geld XD.

Jaren terug riep ik het al, "wedden dat er een remake komt van FF7?" Hier op het forum kan je die uitspraken ook vinden, ik wist gewoon dat het zou gebeuren (lees: ik was en ben gewoon enthousiast over het idee). Want: ik zie heel graag het verhaal opnieuw verteld met moderne technieken! Nieuwe inzichten en nieuwe spannende momenten die mijn nostalgische gevoelens zullen bevredigen :) Zodra dit werd aangekondigd en ik het compleet janken als een baby voorbij was (de nostalgie is sterk), wist ik: instant-buy.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 3 januari 2020 16:34]

Heb hetzelfde idee bij deze game, die gaat zeker in huis komen :) Heb er enorm veel zin in.
Maar persoonlijk vond ik de stijl en het verhaal van FF9 net zo goed en heeft die voor mij net een miniem streepje voor.
Voor mij zijn FF7, FF8 en FF9 absolute parels :)
Ze zijn al zeker 5 jaar met deze game bezig. Al meermaals uitgesteld al. Dus het was ook al bekend dat er een remake zou komen. De vraag was alleen wanneer, want het project is nogal eens opnieuw begonnen/uitgesteld.
Ik riep het al eerder moet ik eerlijk zeggen toen ik de grafische kracht destijds ervaarde van de PS4. Of beter gezegd, het idee speelde wel rond in mijn hoofd.
Zo bedoel ik het niet want ik ben gewoon enthousiast, dat weet je eigenlijk ook wel.
Haha inderdaad, zo bijzonder is het nu ook weer niet. Secret of mana heeft bijvoorbeeld ook een remake gekregen, het origineel is ook een pareltje. Toen vond ik FF7 ook echt geweldig. Drie hele cd`s vol gameplay. En het waren vooral de filmpjes tussendoor die bijna naadloos aansloten op de gameplay, tegenwoordig is dat niet meer zo bijzonder. Dus ik vraag me af of de nieuwe FF7 hetzelfde niveau gaat halen als het origineel.
Krijg je nu 10gb onspeelbare data mee in je download als je deze demo speelt?
Dit is was een fout in het artikel. Wat ArsTechnica schrijft:
Once the demo's earliest downloaders exported its files to PCs, however, and picked them apart with readily available tools, they found that its 10GB package was stuffed with content that's otherwise impossible to find in the course of the demo.
Ofwel, de hele teaser/demo is 10GB. Niet alleen de gevonden content.

[Reactie gewijzigd door MeMoRy op 3 januari 2020 13:57]

Hoe kan een remake van een game uit 1997 nog spoilers hebben?
Kun je bij nieuwe content nog spreken over een remake🤔
Omdat ik toen 7 was en de game nooit gespeeld heb? 😉
Ik werd bijna 3 jaar later pas geboren 😂. Hier ook nog niet gespeeld, en pas sinds 2019 echt interesse in games. Zou het wel een keer iwllen spelen, maar de remake lijkt me wel een stuk interessanter, pmdat ik hoor dat deze meer elementen heeft dan het origineel. Wil liever daf ook gelijk beginnen met de beste versie
Je moet er even van uitgaan dat niet iedereen die interesse heeft in het spel, door de afgelopen aankondigingen in de laatste aantal jaren het spel gespeeld heeft. En dan liever wacht op current-gen graphics ipv. zoals jij en ik hem hebben gespeeld. Of eigenlijk, mensen met interesse nog niet geboren waren. Hoe het ook is, je kan wel degelijk last van spoilers hebben.

In de remake worden er ook, vziw, elementen aan het verhaal toegevoegd die destijds vanwege ofwel gebrek aan juiste techniek ofwel de "cutting room" niet hebben overleefd, om het maar zo te stellen.

Kortom, ja - de impact is wel degelijk naar, maar er zijn genoeg mensen zoals ik die weinig tot bijna niks kijken van het e.e.a. wat gepresenteerd wordt, anders dan de trailers e.d. Voor Squeenix is het stiekem eigenlijk gratis publiciteit.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 3 januari 2020 12:30]

"De helft van de soundtrack behoort toe aan het eerste hoofdstuk van Final Fantasy VII Remake, terwijl de andere helft een mix bevat van klassieke Final Fantasy VII-nummers."
Hiermee kunnen bepaalde artiesten die op de soundtrack staan bekend worden.

Ook wordt er gesproken in het artikel over geanimeerde personages, hierin kan gespoilerd worden dat bepaalde signature moves gemoderniseerd zijn, of juist direct overgenomen uit het origineel
Omdat een remake niet hetzelfde is als een remaster. Je neemt in essentie de plot en bouwt er een hele nieuwe game rond.
Omdat het een nieuwe hervertelling is. Uitgebreid, groter en zaken die het origineel niet bevatte
Als het niet te veel nieuwe content is wel, anders wordt het een reboot.
remake,remaster,reboot... what's in a name.
Omdat er ook content in komt die niet in het origineel zat. Zo wordt er gesuggereerd dat het hele verhaal in Midgar veel verder is uitgebreid. Ook worden er characters en gebeurtenissen in spin-offs, prequels en sequels meegenomen. Zoals gebeurtenissen in Crisis Core, etc.
Dit kunnen dan, wel degelijke, spoilers opleveren.
Heel veel verassingen kunnen er niet zijn lijkt mij. Het is gewoon een remake. Het is leuk dat de echte fans in deze bestanden kunnen snuffelen en zo al weet meer kunnen bekijken maar het artikel leest bijna alsof dit schadelijk zou zijn voor de game.
Een remake is wel inhoudelijk iets heel anders dan een remaster. Met een remake worden dingen op de schop genomen. Dus er kan genoeg content komen wat niet in het origineel zat.

Met alleen een remaster heb je niets te vrezen, met een remake, daarentegen.
Het genereert dan wel weer veel aandacht voor het volledige spel zo'n "blunder".
Square kan net zo goed een filmpje online zetten of een liedje of twee voor net zoveel aandacht. Een demo met speelbare content is echt niet nodig voor Square, daarvoor is FF7 te groot voor.
Ik heb zeker 300 uur aan het origineel gespendeerd, denk niet dat dat gaat lukken met de nieuwe, maar het is wel zeker dat ik hem aan de collectie ga toevoegen.
Vermoed wordt dat iemand bij Square Enix een blunder heeft begaan.
Of een marketing knuppel heeft een slimme actie uitgevoerd. ;)
Sowieso is aan het hele verhaal geen touw vast te knopen :Y)
Ben wel benieuwd hoe de game uiteindelijk zal zijn!
Wat is er zo moeilijk aan het verhaal? Juist een van de betere in de FF reeks en nog steeds erg actueel.
Er staat op Youtube een video van het hele verhaal: 41min 8)7
Heb je het origineel ook ooit wel gespeeld?

Er is ook een video van 7 minuten...dus wat is je punt?

[Reactie gewijzigd door Sluuz op 3 januari 2020 12:00]

Dat is wat anders dan stellen dat er geen touw aan vast te knopen is ;)

Toen ik de game voor het eerst speelde in 1997 was ik 13. Vond het toen ook aardig ingewikkeld wat ook kwam doordat het natuurlijk in het Engels was. Bij latere playthroughs is het wel een stuk duidelijker geworden.

[Reactie gewijzigd door Sluuz op 3 januari 2020 12:25]

Blijf het altijd vreemd vinden (wel interessant) hoe er in demo's, en games in het algemeen ongebruikte/extra bestanden zitten verstopt.
Je zou toch denken dat je als developer een product aflevert waarvan ongebruikte zaken er al uit zijn gefilterd? Zeker gezien je weet dat een bepaalde build publiek gaat (en dataminers toch wel doen wat ze doen). :?
Laatst ook met de demo van Shenmue III waar bijv. de soundtrack van de full version al zat verstopt in de files.

[Reactie gewijzigd door Rageplay op 3 januari 2020 17:25]

Soms kan dit wel lastig zijn. Als er veel content is en weinig overzicht over wat er allemaal in een build zit, dan komt het wel eens voor dat er wat door QA heen glipt.
Ik keek heel hard uit naar de demo. Ik wist niet dat deze er op stond. Zou hem graag willen spelen, spijtig dat hem offline is.

[Reactie gewijzigd door cooLopke op 3 januari 2020 19:44]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.