Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Final Fantasy VII Remake krijgt grote PlayStation 5-upgrade en nieuwe episode

Square Enix brengt op 10 juni Final Fantasy VII Remake Intergrade uit voor de PlayStation 5. Het gaat om een verbeterde versie van de remake van Final Fantasy VII, die vorig jaar voor de PS4 verscheen. Ook heeft de PS5-versie een nieuwe episode.

Final Fantasy VII Remake Intergrade voor de PlayStation 5 is een gratis upgrade voor spelers die de PS4-versie bezitten. Het spel komt daarnaast ook los uit. De nieuwe versie heeft betere graphics, snellere laadtijden en een fotomodus. Er is keuze uit een 4k-modus en een prestatiemodus met een framerate target van 60fps.

Square Enix voegt ook een nieuwe episode toe aan de remake van Final Fantasy VII, met het personage Yuffie in de hoofdrol. Die uitbreiding is onderdeel van de PS5-versie en zal tegen betaling beschikbaar komen voor spelers die hun PS4-versie van de game upgraden. Wat de nieuwe episode los kost, is nog niet bekend. De nieuwe episode komt niet uit voor de PS4.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-02-2021 • 23:39

81 Linkedin

Reacties (81)

Wijzig sortering
Echt prachtig. Ik heb hem gelukkig op de PS1 gespeeld toen hij uit kwam. Was voor die tijd zo'n bijzondere game.

Had je gewoon een hele game. Sterker nog hij paste niet op een schijfje dus kreeg je meer dan 1 schijfjes in het doosje. Omdat het echt niet kon dat je niet een hele game kocht maar een halve.

Nu betaal je voor een remake per hoofdstuk. Echt bizar.
Echter kon je Final Fantasy VII uitspelen in zo'n 7 uur speedrunnen, Remake in een 6.5 uur zonder grote glitches.

Gezien hoe gedetailleerd remake is en hoe goed de sidequests zijn, kun je zeker genoeg tijd in remake stoppen. Remake is zeker geen klein spel, ja het is opgesplitst in hoofdstukken, echter zou dit met de hoeveelheid content toen ook zijn gedaan.
Goede side quests ? Sorry hoor maar dat waren voornamelijk totaal ongeïnspireerde "fetch this/kill that/collect that" quests die totaal niks toevoegden. Sterker nog alle sidequests bij elkaar ben je "maar" 4 uurtjes extra zoet. Ik heb nieteens de moeite gedaan met sidequests na de eerste hub. Dat feit kreeg je meteen in je gezicht gesmeten ook door de game; wat ik even achterlaat voor spoilers.

FF7 Remake. De graphics, zelfs op een gewone PS4 zijn uitstekend. De combat system vond ik vermakelijk. Maar kwa content? Ik had na al die jaren hype van SE hoe groot Midgar wel niet zou zijn. Want de hele focus van part 1 zou Midgar zijn. Dus gingen ze het groots uitpakken. Had ik een open-world Midgar verwacht. Maar helaas. Enkele "hub areas" die met FF 13 stijl "corridor levels" met elkaar verbonden zijn.

Klap op de vuurpijl was nog dat Nomura heel wat royalties had genomen met het verhaal, zo word dat pijnlijk duidelijk in de laatste paar chapters. Dat was totaal overbodig.
(spoiler alert) Je beseft toch wel dat Midgar maar 5 min bestond in de originele FF7 voor deze vernietigd werd? Ze hebben in FF7 Remake van een stuk wat slechts een half uurtje spelen was 30 uur aan content gemaakt. Als je gewoon de game compleet speelt met alle quests ben je zat uren kwijt aan de game en heb hilarische momenten gezien in de verschillende scene's. Graphics waren prachtig. Maar content wise, sure ik vond het ook te kort. Maar ik snap het wel, ze zijn enorm diep gegaan met de game en zoals het er uit ziet gaat de game uit minstens 10 delen bestaan op deze pase. Maar ik had absoluut niet verwacht zoveel Midgar te zien. Dit was ontzettend veel content voor een stuk wat letterlijk 5 min content was in het origineel. Kijk aub realistische naar wat ze hebben geflikt. Als je het origineel hebt gespeelt weet je dat dit ontzettend indrukwekkend was en de developers echt next level zijn gegaan met de game.

Kijk je er als game zelf kritische naar mist het content en story maar dat was te verwachten van een game wat in delen gaat uitkomen. De komende 10 jaar is dit verhaal nog niet uitgespeeld.

Nou snap ik niet waar tweakers het vandaan haalt dat de bonus content tegen betaling zal komen. Van wat ik begrijp uit de trailer is het een gratis dlc inclussief gratis upgrade naar PS5 voor de mensen die de game al hebben..
Edit: het is idd bevestigd dat de DLC tegen betaling zal zijn. Heb er gelijk gemengde gevoelens bij. 1. Dat kan goed nieuws zijn want er is dus genoeg nieuwe contant om geld te mogen vragen. 2. FF7 Remake miste eigenlijk al teveel content en deze bonus DLC had de game compleet gemaakt als het gratis kwam, het is jammer dat we moeten betalen voor een extra chapter.

[Reactie gewijzigd door Nimac91 op 26 februari 2021 18:19]

Volgens mij moet je even beter terug graven in je geheugen, Midgar in de originele FF7 was wel wat langer dan een half uurtje hoor. Zo lang deed je al over de bombing mission.

Desalniettemin weegt het niet op tegen het feit dat de EERSTE Remake overhyped is, maar wat wil je met een project als FF7? Het is het paradepaardje van Square. Ze gaan nog wel meer uitpakken, alleen moet je tegenwoordig veel meer kosten dekken gezien de tijd en het werk dat in zo'n Remake zit. Vandaar de prijs.

En dat je niet in één keer de hele game kunt spelen: dat zou betekenen dat je veel mindere kwaliteit krijgt dan wat je nu episodisch voorgeschoteld krijgt, want deze eerste episode is ook 50+ gigabyte, naast de ontwikkel tijd.

Aangezien ze nu pas Midgar uit komen verwacht ik nog veel meer episodes en vermoed ik dat ze bij de volgende episode niet veel verder komen dan Cosmo Canyon, om de grootte in de perken te kunnen houden. Kan niet wachten...
Volgens mij moet je even beter terug graven in je geheugen, Midgar in de originele FF7 was wel wat langer dan een half uurtje hoor. Zo lang deed je al over de bombing mission.
Was dit niet zelfs heel disc 1? Midgar was in het origineel eigenlijk best wel een groot stuk. Daar kon je zo 10 uur in steken.

Hoe dan ook vind ik het weinig reden om zo te zeuren over Remake. Krijgen we nu weer dat hele gedoe bij elke deel opnieuw? Net zoals bij Starcraft 2?? Dit deel staat gewoon prima in verhouding tot het origineel in termen van uren, het staat prima in verhouding tot andere games, alleen niet in termen van content tov FF7 origineel. Dat is ook compleet onrealistisch. Natuurlijk gingen ze FF7R verlengen en natuurlijk is het ook een strategische opzet. Niet alleen financieel, maar ook om 'tijd' de baas te blijven en gewooon iets af af te leveren.

Als ze FF7R op NOG grotere schaal gaan maken en liefst ook even allemaal tegelijk uitbrengen?? Ja sorry, maar wat verwachten mensen nu eigenlijk? En dan is de grootste kritiek van het moment al dat Square Enix niet kan snel genoeg kan afleveren (ook ietwat vergelijkbaar met Blizzard). Zelfs als zetten ze 1000 mensen op dit project, dan heb je dat niet klaar in 2 jaar. Dit is sowieso al de meest ambitieuze remake ooit, eigenlijk een project waar SE alleen maar kan verliezen. Dat dit ding niet 1 complete shitzooi is geworden, is bijna een wonder.
Vergeet niet dat het hele FF model ook een beetje in een transitiefase zit, sinds 13/15. Je kunt niet gewoon copy/paste en klaar. En je kunt het ook niet in de standaard AC/Witcher mal gieten en klaar. Er is niet echt een mal/model waar FF even op kan leunen om het wat makkelijker te maken.

Ik heb echt enorm genoten van de remake. Sidequests waren niet allemaal leuk inderdaad. En vooral aan het einde kwam 1 beslissing wel echt als een klap binnen. De vervanging van een rood spoor door een soort gewy/smurrie en het einde van de president? In het origineel een belachelijk krachtige scene en nu.... onnodig verlengt en slap.

Buiten dat enorm blij met deze gratis update en ga er zeker casual nog een keertje doorheen.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 26 februari 2021 14:25]

Ik snap de reactie op de remake eerlijk gezegd ook niet.
Ik moet bovendien eerlijk bekennen dat ik de twist op het einde best een plaats kan geven en er zeker niet ontevreden over ben. Het had wat tijd nodig maar ik durf oprecht zeggen dat FFVII remake één van de weinige spellen is van vorige jaar is dat is blijven hangen.
Bovendien, zeker voor een remake, vond ik het best gewaagd dat einde.
Ik moet bovendien eerlijk bekennen dat ik de twist op het einde best een plaats kan geven en er zeker niet ontevreden over ben.
Nee, over het geheel niet echt ontevreden. Was nog steeds geen compleet fan van alle aspecten, maar hetgeen me echt teleurstelde was 1 specifiek scene. Van het moment waarbij je uit de 'cel' vrijkomt. Vervolgens die beklemmende Sepiroth theme opkomt,het bloedspoor volgt in een verlaten gebouw (als een perfecte buildup) naar de finale in de president office.
Als pure 'power display' van Sephiroth is dat zo belachelijk tof geregisseerd. Net als het iconische beeld van de midgar zolom slang gespiesd op de boom.

Ik snap de afwijkende keuze en dat je dit niet 1-op-1 kunt herhalen. Mede omdat iedereen Sephiroth kent en het verrassingseffect weg is. Toch miste ik die donkere en beklemmende ambiance. Die hadden ze er wel in kunnen houden wat mij beteft.

Behalve dat hebben ze een aantal dingen in Remake zo vet neergezet en ik vind juist Midgar heel gaaf gerealiseerd. Als je naar boven kijkt en de 'platen' aanschouwt, krijg je echt wel een gevoel van schaal.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 26 februari 2021 14:26]

Dat is eigenlijk ook de strekking van mijn relaas alleen iets beter verwoord denk ik. ;)
Was dit niet zelfs heel disc 1?
Nee joh :) Disc 1 eindigt met de dood van een zeker persoon. Disc 1 had ook veruit de meeste locaties, tijdens Disc 2 kwamen er daar wel nog een paar nieuwe bij maar was je vooral ook aan het 'backtracken' naar plekken waar je al was geweest. Disc 1:

Midgar
Kalm
Junon
Costa del Sol
Golden Saucer
Mount Corel / Corel prison
Gongaga
Cosmo Canyon
Nibelheim
Rocket Town
Bone Village
Temple of the Ancients
Forgotten City

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 26 februari 2021 14:02]

Je hebt helemaal gelijk. I stand corrected!
Het was juist disc 2 waar je relatief sneller doorheen ging.
Ook was deze redelijk gevuld met cutscenes als ik me niet vergis.
Klopt :) Volgens mij was Disc 2 vooral de gevechten tegen de Weapons, de grote 'huge materia' hunt en het stoppen van Meteor; en Disc 3 was eigenlijk alleen nog maar wat losse sidequests + de Northern Crater (end battle) en natuurlijk de end-credits
Weapon...... Mijn god wat was dat fkn epic zeg.
Diamond weapon vs midgar ofzo?
Dat was een tijd dat je save games maakte om cutscenes opnieuw te zijn.
Althans... ik deed dat :P

En ook Cloud's hele backstory/zack reveal was disc 2 dan toch?

Nu krijg ik ineens behoefte om FF7 op Switch aan te slingeren. Laatst 7,8 en 9 in een aanbieding gescoord.
En de visuals voor Supernova die behoorlijk wat ruimte innamen iirc
Maar als ik dan op howlongtobeat kijk dan is de speelduur van de FF7 remake nagenoeg gelijk t.o.v. het oude deel. Dat is volgens mij ook wat Square Enix altijd gezged heeft. Dat ze het verhaal hebben uitgebreid en dat de remake veel uitgebreider is. Volgens howlongtobeat is de mainstory van ff7 remake in 34 uur uit te spelen en die van het orgineel 37 uur.
Nagenoeg gelijk? Elk deel van de remake zou ongeveer gelijk zijn als het hele verhaal van FF VII. Het eerste deel is inderdaad 34 uur, maar dan heb je dus alleen Midgar gehad.
Volgens howlongtobeat:

Final Fantasy 7:

Main story 37 uur
Main + extra 51,5 uur
Completionist 84 uur

Final Fantasy 7 remake:

Main story 34 uur
Main + extra 42,5 uur
Completionist 84,5 uur

Klopt dat toch ook?
Ik heb FF7 Windows edition dus enkele weken na het uitspelen van Remake weer gedaan. Het was dan misschien iets langer dan een half uur maar na een uur was ik zeker al door (Spoiler)Midgar en Jesse's dood heen.

Maar als we enkel kijken naar de fragmenten van Midgar in het origineel heb je slechts een paar scene's waar je door Midgar loopt en dat is absoluut niet iets waar je zomaar 30 uur aan content uit fist.

FF7 Remake was clearly een game voor de fans. En als je er uit de perspectief naar kijkt vanuit de fans die een bepaalde verwachting hebben van een legendarische spel moeten we allemaal eerlijk zijn. Het was fantastische. Absoluut fantastische om te zien hoe ze die wereld tot leven hebben gebracht.

Maar gaan we er los naar kijken en beoordelen. Dan is het simpel (Spoiler)de game is een enorme cliffhanger aan het eind en de game is veel te kort. Na eindelijk een godsvermogen aan tijd te hebben gespend om mijn materia's vol te krijgen en mijn summons en al je wapens en gear optimaal te krijgen voor al je characters blijkt dat de game gewoon ineens klaar is en je het voor niks hebt gedaan. Geen enkele game waar ik mij van kan herinneren dat mijn ballen nog blauwer werden(blue balling). Maar los hiervan heb ik wel genoten van de game en wellicht dat dat het juist zo lastig maakt als het ineens voorbij is. Dat gevoel van een seizoens einde van een hele toffe serie en je nu ineens moet gaan wachten. Dat gevoel voel ik niet snel bij een game of de volgende dag het liefst nog uren te willen spelen, maar FF7 remake deed dat al vanaf de 1e minuut met me en daar moet je de developers gewoon echt voor respecteren als FF7 kenner. Hoe het precies zit met gloednieuwe spelers is lastig te zeggen, maar ik denk dat ook zij met smacht zitten te wachten tot het 2e deel uit komt. Dit was in de FF franchise sws weer een hele toffe game.
Zoals @CSB al gezegd heeft, was Midgar in het origineel heus wel wat langer dan 5 minuten. Op je eerste playthrough in FF7, zonder dat je wat wist v.d game ben je gauw 5-6 uurtjes kwijt. Ik heb nu snel door 2 longplays op Youtube gekeken die ik snel gevonden had en daar zijn mensen net iets langer als 4 uurtjes met Midgar zoet. En dit zijn mensen die de game dan opnieuw spelen en weten wat ze doen.

Zelf heb ik de FF 7 remake uitgespeeld in 27 uurtjes op m`n 1e playthrough. En heb ik alleen alle sidemissions gedaan v.d eerste hub area, en dan niet meer want het waren niet echt dingen om naar huis te schrijven.

Wat ik heb gezegd was puur wat SE opgehyped heeft destijd. Hun verdediging dat FF 7 remake part 1 alleen bestond uit Midgar was omdat de scope zoveel groter zou zijn, en Midgar "enorm" zou zijn.
Maar helaas is dat niet zo.

En dan valt het reuze tegen. Als je kijkt naar wat ze hebben neergelegd (die kleine hub towns etc.) - met wat ze nu in de game hebben, zouden de ervaring veel "denser" hebben kunnen maken door een route te gaan zoals de Yakuza series. Waar je maar voornamelijk 1 hoofdgebied hebt die niet super ultra groot is .(Kamurocho, een fictionele versie van de 2-chome wijk in Shinjuku) en dan 1 a 2 side-area's (zoals Dotonbori in Osaka) - maar is dat hoofdgebied wel prop, en dan ook propvol met dingen om te doen.
Ik kan zoveel toffe quests uit m`n hoofd bedenken in de gebieden die er nu zijn in FF7 R, maar nee. Nu heb je sidequests van ga naar de Gym en versla die gasten daar in squatten etc. als voorbeeld.

Behalve de graphics en goede combat systeem die ik al eerder had aangeprijsd, is het gewoon een teleurstelling. Om maar niet te praten van de story changes richting het einde waar ik helemaal geen fan van was. Nomura probeert een beetje "alles bij elkaar te prakken" en het gaat vast een ingewikkelde iets ala Kingdom Hearts worden naarmate van tijd ben ik bang.
Ja ik miste ook wel een open world midgard versie. Had verwacht dat ik uren daarin zou kunnen rondlopen en dingen ontdekken. Heb het spel nu 1x uitgespeeld en er zaten zeker mooie scenes en momenten in maar verder was de interesse spijtig genoeg al op voor deze game..
De side quest waren niet al te best van deze remake
Je hebt duidelijk deze remake niet gespeeld of zelfs maar een minuut een review gekeken of gelezen....

waar midgar normaal een uurtje of 1,5-2 was (uit mijn hoofd) ben je minstens 20 uur bezig en heb ik er zelfs 47 uur in kunnen steken met alle sidequests en ‘genieten’ van de omgeving.

Duidelijk gevalletje oordelen zonder enige info

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 26 februari 2021 07:49]

Ik heb niet gezegd dat het weinig speeltijd was. Waar concludeer je dat uit?

Ik heb het alleen gehad over het feit dat niet het gehele spel erin zit. Ik heb bij een bekende gezeten die het zat te spelen en die vertelde er van alles over.

Maar je mist het gehele punt door je fanboy gedrag. Ze hebben van 1 game meerdere games gemaakt. Je moet dus meer dan 1x betalen om dezelfde verhaallijn helemaal te kunnen spelen.

Ook heb ik niet gezegd dat je er niet blij mee mag zijn. Als jij er blij mee bent prima toch? Alleen ik vind al het uitmelken jammer. En ik heb sowieso weinig met remakes. De game was op dat moment in tijd waanzinnig en nog nooit vertoond qua omvang en gfx. Dat is praktisch bijna niet te herhalen. Ik laat zo'n game liever het geweldige van toen. Maar nogmaals dat is slechts mijn mening.
Fanboy of niet, snap ik je opmerking gewoon niet. Je concludeert dat dit niet een hele game is, wat maakt een hele game? Is het een heel duidelijk begin of eind van het verhaal? Een bepaalde hoeveelheid speeluren? En wat doet het er toe dat het op 4 schijfjes kwam en nu op maar 1 want even afgaande van de Blu-ray capaciteit die de PS4 ondersteund (50gb) zijn dit wel 76 PS1 schijfjes. Er is ook nooit aangegeven dat de game opgesplitst wordt omdat het niet op 1 blu-ray disc past.

Als ik jouw redenering ongeveer snap is iedere game in de Half-life serie gewoon geen complete game en moet ook Valve zich schamen voor het niet uitbrengen van alle games in een keer.

Als je FF7 Remake van begin tot eind speelt dan heb je ongeveer 33 uur erop zitten meer dan wat je van menig game mag verwachten, heb je het uitgespeeld dan zal je ook zien dat er een heel duidelijk begin/eind van het verhaal in zit. (Of de nieuwe DOOM/Eternal)

Wat ze hebben weten te bereiken is een volwaardige game met veel diepgang in storyline wat slechts '20%' van het origineel bevatte. Als je de game hebt uitgespeeld, en dit houd ik spoiler vrij, weet je ook dat vanaf hier eigenlijk niets met het origineel te maken HOEFT te hebben. Ze zijn ook niet gegaan voor een 1 op 1 doorvertaling van het origineel van het Midgar gedeelte want het is geen remaster.

Het was onmogelijk om het hele FF7 verhaal op deze manier te vertellen in 1 game want dan was de game nooit meer uitgekomen.

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 26 februari 2021 09:13]

Dat is toch gewoon een hele rare vraag? Wat maakt een game een hele game. Het is een remake. Dus dan is toch bekend wat er in moet zitten? Dus dan is vrij eenvoudig vast te stellen of de hele game erin zit. Evenals het verhaal. Heel eenvoudig vast te stellen.

En serieus die opmerking over de schijfjes? Waar gaat dit over?

De game is destijds gepresenteerd als een remake of remaster of wat dan ook. En in plaats daarvan hebben ze die game in stukken gehakt en die stukken groter gemaakt. En daar mag jij helemaal happy mee zijn en iedereen mag daar een eigen mening over hebben. Ik vind het uitmelkerij. Meer dan dat is het niet.
ben je minstens 20 uur bezig
Ahum.., FF7 op de PS1 was minstens 2x langer dan dat. 100+ uur als je alle sidequests etc. doet.
Gemiddelde speeltijd ligt volgens stats op 37h (dus ik zat inderdaad iets laag maar dat is mijn laatste play through ongeveer geweest), Mainstory + sidequests ongeveer 53h en Complesionist 87h.

Maar Remake speelt zich alleen af in Midgar dus de eerste 7-8 uur van het origineel. Je kunnen stellen dat average play through tijd van Remake ongeveer gelijk is aan average play through van FF7 :-) maar slechts 20% van het origineel is betreft locatie/verhaal :-)

100+ uur vind ik trouwens wel erg lang maar ben vrij zeker dat ik dat de eerste keer er ook wel in heb gestoken haha
100+ uur lijkt lang maar ik zat zelf voor de eerste keer ruim boven de 80 uur. En ik had eerlijk gezegd liever een remaster gehad. Origineel verhaal met up to date graphics. De remake heeft me zo teleurgesteld dat ik de volgende delen niet zal kopen.
Dat is jammer, ik ben helemaal tegenovergesteld. Ik heb de game op PS1, PC, PS2 (de ps1 disc erin), Switch en Mobiel gespeeld, allemaal uitgespeeld en zeker niet bij 1x gelaten per console. Een remake was leuk maar na het verhaal denk ik 10-15x minimaal gespeeld te hebben weet ik niet of het mij nog zo had getrokken. De remake voelt voor mij als een enorme frisse wind en wordt zoveel meer uitgediept met de hedendaagse wijze van Storytelling die vroeger niet aanwezig/mogelijk was dat ik echt sta te popelen op het volgende deel :-).

ieder zijn ding I guess
Sterker nog hij paste niet op een schijfje dus kreeg je meer dan 1 schijfjes in het doosje.
Dat hij niet op 1 schijf pastte was puur en alleen vanwege de ongecomprimeerde pre-rendered achtergronden (waarvan de meeste ook gewoon op alle 3 de discs stonden) en de brak geoptimaliseerde FMV (waarvan sommige ook op alle 3 de discs stonden).

Als ze destijds hadden gekozen voor een betere lossless, of zelfs minimaal lossy, compressie op de achtergronden en de cinematics in-game hadden gerendered, of de FMV beter hadden geoptimaliseerd, dan had het spel hoogstwaarschijnlijk op 1 disc gepast.

Maar goed, CDs waren eenmaal goedkoop om te produceren en het idee dat een spel 3 schijfjes groot was gaf mensen toen al snel het idee dat het dan ook groter en beter zou zijn.

Iemand heeft ooit een analyse gedaan of FFVII op een NDS cartridge zou passen, die gaat er net wat dieper op in: https://www.giantbomb.com...lar-2gbit-cartridg-15513/
Echt prachtig. Ik heb hem gelukkig op de PS1 gespeeld toen hij uit kwam. Was voor die tijd zo'n bijzondere game.
FF7 en zeker ook Chrono Trigger zijn eigenlijk van die meesterwerken die je niet gewoon bedenkt of 'maakt', maar die vooral 'onstaan' in specifieke omstandigheden. Het dream project van CT, wat niet meer na te bootsen is, de competitie tussen Dragon Quest en FF die de teams tot het uiterste heeft gedreven.
En dan tijdgeest... Die hele anime vibe van toen, dat is niet te vergelijken. Net als toen Akira naar het westen kwam. Zon situatie creeer je niet.

FF7R kon in geen enkele vorm de hype waar maken omdat er teveel tijd verstreken is. Bovendien moet je dan eigenlijk 4 verschillende games afleveren, omdat iedereen iets anders van die game wil zien.

Maar dat 'betaal voor hoofdstuk' perspectief is gewoon te kort door de bocht.
Ik kan u de hand schudden. Helemaal mee eens.
Ik ben blij dat ik de Ps4 versie niet gekocht heb, ik had steeds een vermoeden dat er verbeterde ps5 versie ging komen.
Zo ben je ook ineens verlost van die belachelijke texture problemen
https://youtu.be/pSW9XZUJiN0

En betere framerate, scherper, veel kortere laadtijden,...
Game vanaf een (externe) SSD draaien, en je hebt nergens last van.
Really? Volgens deze beelden toch niet https://youtu.be/ef599YGF4Zs

En volgens deze reddit is het niet opgelost
https://www.google.com/ur...C_7EK&cshid=1614313993048

[Reactie gewijzigd door Cowboy_Henk op 26 februari 2021 05:34]

Ja, really. Na ruim 120 uur gameplay kan ik toch wel bevestigen. Op een PS4Pro met een Sandisk Extreme USB3 SSD zijn ze niet tot nauwelijks zichtbaar.
De PS5 schijnt iets met I/O vertraging te doen in PS4 BC mode gezien dat bij testen de interne NVME drive niet altijd sneller en soms zelfs trager de PS4 games laad t.o.v. een PS4Pro met USB3/SATA SSD.
Weird. Maar goed dat ze een gratis upgrade aanbieden voor een nog betere ervaring. 60 fps is de max
Volgens mij klopt dit niet. De upgrade is gratis en de extra episode is ook gratis. Echter is de upgrade + episode alleen voor PS5 en niet voor PS4.
in de video stond “available for purchase”
Inderdaad, viel mij ook op. Vreemd genoeg suggereren ze in hun blog dat het extra chapter gewoon included is in de PS5 versie: https://blog.playstation....ives-on-ps5-june-10-2021/ .

Of misschien is het Chapter gratis voor wie de PS5 versie koopt en kunnen eigenaars van de PS4 versie tegen betaling het chapter aanschaffen als DLC.
Ongeveer je laatste scenario. Het hoofdstuk met Yuffie is inbegrepen voor de mensen die de PS5 versie kopen. Mensen met een PS4 editie, kunnen gratis de upgrades voor de PS5 editie krijgen zolang het van Digital naar Digital of Disc naar Disc console overgezet wordt. De Yuffie uitbreiding moet je dan kopen als DLC.
As a thank you to those who have purchased FINAL FANTASY VII REMAKE for the PlayStation®4 console, Square Enix are providing these players a free PS5 enhancement update* that will include all next-gen visual and gameplay enhancements detailed above at no extra cost when playing on a PS5 console.
[...]

Players, who purchased FINAL FANTASY VII REMAKE on PS4™ and upgrade to PS5 can purchase the new episode featuring Yuffie as a standalone download from the PlayStation®Store. Owners of the disc version of FINAL FANTASY VII REMAKE on PS4 will require a PS5 console with disc drive in order to take advantage of this digital upgrade.
Heb de PS5 staan en de schijf liggen van FF7 Remake. Toch huiverig om aan te beginnen dat het mijn beleving bij FF7 op de PS1 teniet zal doen. Gewoon toen 100 uur in gestoken met o.a. het fokken van de juiste chocobo. Misschien, na alle mislukkelingen, ook wel wat geromantiseerd in mijn gedachten. Hoewel ik FF13 wel aardig vond qua gameplay.

Toch maar eens aan beginnen met deze upgrade dan.
FF7 Remake is zijn eigen spel die o.a. meer aandacht bied aan side characters en één van de betere spellen van 2020.
Intergrade....

Ze moeten bij Square-Enix echt eens gaan stoppen met die belachelijke namen.
Wat is er belachelijk aan intergrade dan? Is toch gewoon een normaal woord, of mis ik iets?
nou....niet echt...volgens mij is het Integrate, al zal Intergrade een leuke hint naar het eigenlijke zijn...denk ik.

integrate = iets toevoegen aan
intergrade = iets van een level ontstijgend cijfer / gradatie?

nou ja, hoe dan ook, SE staat er om bekend om dat soort geintjes aan dingen te geven....ze doelen duidelijk op de integratie van een "pack" aan de FF7 remake game, ze noemen het geen exp pack, want dat geeft verwachtingen....dit is een simpele character add, maar dan meer dan een simple character add zoals Blizzard deed met bijvoorbeeld de necro in D3....wat letterlijk alleen maar de toevoeging van een character was...geen extra storyline, afgezien van een klein beetje verhaal over de background van het character.
dit is een character add + een eigen verhaallijn, welke je niet zou missen als je die character add niet zou hebben, wat echt nice is als je er over nadenkt......beetje hetzelfde als de originele game spelen zonder uberhaupt Yuffie vrij te spelen......je kunt de hele game spelen, zult nooit het idee hebben dat je wat gemist hebt, maar toch......met die char erbij, heb je een flink stuk storyline erbij die je nooit gehad zou hebben zonder die char...incl sommige items die behoorlijk powerful kunnen zijn, maar absoluut niet essentieel zijn voor hte spelen van de game....het is een zeer leuke / goede toevoeging......welke je niet zou willen missen als je er van wist.

**edit**

seriously.....wtf? ik post het bovenstaande en heb meteen een -1? komt dat serieus doordat ik reageer op een post die -1 rated is?? Tweakers moet echt dat systeem eens omgooien, dit slaat nergens op.

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 26 februari 2021 00:17]

Volgens mij bedoelen ze gewoon een Upgrade binnen 1 en dezelfde versie / ecosysteem. Het is in elk geval een onbestaand woord dat hun Marketing hier pitcht.
Intergrade betekent samenvoegen, wat hier inderdaad wel een beetje aan de hand is, aangezien de bundel deze naam krijgt. Het is alleen een term die vooral gebruikt wordt voor het biologisch samenvoegen van flora en fauna.
Ik begin gewoon een beetje moe te worden van die willekeurige nietszeggende woorden die Square-Enix voortaan aan hun titels voegt. Zal wel een Nomura dingetje zijn.

Maar goed, first world problems, enzo.
nou....niet echt...volgens mij is het Integrate, al zal Intergrade een leuke hint naar het eigenlijke zijn...denk ik.
Dat denk je dus verkeerd en de term past dan denk ik ook wel bij FF7. Geen idee waarom je +1tjes en +3tjes krijgt omdat je een prima normaal Engels woord niet ken en daar tegenin sputtert.

intergrade
/ˈɪntəɡreɪd/

verb: intergrade; 3rd person present: intergrades; past tense: intergraded; past participle: intergraded; gerund or present participle: intergrading
pass into another form by a series of intervening forms.
"they have several forms which intergrade with each other"

Waar zou "integrate" op moeten slaan dan? Integreren met wat?

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 26 februari 2021 11:41]

Wil je een serieuze reactie?

Waarschijnlijk het feit, gezien de teaser, dat Final Fantasy 7 Dirge of Cerberus nu voorbij komt. Een character uit die game was te zien in de laatste paar seconden. Zodoende die woord"grap" dus, gok ik.
Je reageert op de verkeerde, denk ik.
ja jij hebt t mis. wat is er nu weer geintegreert aan deze remake.
intergrade != integrate

intergrade is een portmanteau van upgrade en intermediate. Het is gewoon een engels woord wat neerkomt op het in tussenstapjes overgaan van A in B.

FF7 Remake - Intergrade is dus niet episode 1; en is ook niet episode 2; maar het is iets kleiners er tussen in dat tussen beiden de brug moet slaan.

(Overigens wel een naaistreek dat ze de PS4 support nu al afkappen.)

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 26 februari 2021 13:14]

Kortom: FF VII remake part 2 gaat nog wel ff duren.
Tenzij er een Xbox Series X of PC versie wordt aangekondigd heb ik mijn reden om een PS5 te kopen gevonden. Hopelijk geven ze Kingdom Hearts ook een upgrade
Ik was net begonnen met dit deel. Met een dikke korting in de aanbieding gekocht. Fijn om te zien dat er nu een gratis upgrade gaat zijn.
Aaaah cool..
Ben benieuwd..
Ergens wel apart dat Yuffie als downloadpack wordt aangeboden.....had haar in Part 2 verwacht.

Verder boeit het mij vrij weinig wat men over Remake zegt. Ik zit in een FB groep en het is daar elke dag een 'battle' tussen OG spelers die eigenlijk een 1 op 1 Remaster van de game willen hebben zonder veranderingen aan het verhaal en anderen die open staan voor een nieuw perspectief aan het verhaal. Er wordt zo ontzettend 'geklaagd' over de gebeurtenissen in de laatste chapter terwijl ik het een briljante move van SE vind. Men kan nu absoluut niet voorspellen wat er gaat komen and it got people talking..!!!
Persoonlijk vind ik dat Square-Enix heel slecht bezig is. En dan kijk ik puur naar de oude IP.
Kingdom Hearts III was een Farce, en nu weer gehannis met FVIII. Stond vroeger vooraan om deze games op 1 een te kopen, maar nu wacht ik wel op een GOTY editie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True