Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Apple overweegt één abonnement voor series, muziek en artikelen

Volgens een gerucht overweegt Apple om een abonnementsdienst te starten die gebruikers toegang geeft tot zowel series, muziek als artikelen. Als het abonnement er komt, zal dat waarschijnlijk niet voor volgend jaar zijn.

De plannen over het gecombineerde abonnement zijn door twee bronnen die er kennis van hebben gedeeld met The Information. Apple zou in verschillende stappen zijn diensten willen combineren tot één abonnement en zou daarnaast de diensten ook los van elkaar willen blijven aanbieden.

Volgens de bronnen zal Apple volgend jaar eerst een nieuwsabonnement introduceren dat bestaat uit een combinatie van Apple News en tijdschriftartikelen. Daarover kwam al eerder informatie naar buiten. Apple nam in maart het Amerikaanse Texture over, een abonnementsdienst voor tijdschriftartikelen. Het nieuwe nieuwsabonnement zou bestaan uit een combinatie van Apple News en Texture.

Een ander plan is de integratie van video bij Apple Music. De streamingdienst voor muziek van Apple bestaat sinds 2015 en heeft veertig miljoen betalende gebruikers. Wanneer Apple video gaat toevoegen aan die dienst is niet bekend, maar achter de schermen werkt Apple al langer aan de productie van eigen series. Onlangs kondigde de iPhone-maker bijvoorbeeld een samenwerking met Oprah Winfrey aan. Naar verluidt investeert Apple een miljard dollar in het maken van series.

Door één groot abonnement aan te bieden met daarin zowel series, muziek als artikelen zou Apple zich kunnen onderscheiden van concurrenten als Spotify, YouTube en Netflix. Amazon heeft met zijn Prime-abonnement al een dienst die een breed aanbod heeft. Bij een groot succes zou het abonnement Apple minder afhankelijk kunnen maken van iPhone-verkopen, die al jarenlang het grootste deel van de omzet bepalen.

De omzet uit iPhone-verkopen vlakt de laatste tijd af, omdat de smartphonemarkt niet of nauwelijks meer groeit. De grootste omzetgroei zit bij Apple de laatste jaren in het aanbod van diensten, waar iTunes en Apple Music onder vallen. Bij de meest recente kwartaalcijfers noteerde Apple in die categorie een omzetgroei van 31 procent.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

28-06-2018 • 08:14

92 Linkedin Google+

Reacties (92)

Wijzig sortering
Op zich een heel goed idee, de versplintering van de markt (netflix, amazon prime, spotify etc) maakt dat consumenten alleen maar meer geld kwijt zijn onder de streep. Als je al deze diensten (mits content goed is) in 1 abbonement aan kan bieden zal dit prijstechnisch vrij gunstig moeten kunnen zijn?.

Issue welke ik wel zie is de verplichting van Apple hardware, eea zal wel weer niet via Windows werken?.
Music wel, maar kun je daarmee tv series kijken? 😉
TV series zijn niet in Nederland te bekijken in de iTunes Store. Of dat dan wel kan is de vraag.

[Reactie gewijzigd door Fornoo op 28 juni 2018 09:49]

Ik heb toch echt Battlestar galatica S1-5 gekocht via itunes met een nederlands account
Dan zie ik graag de link naar de serie in de Nederlandse Store.
Ik kan hem niet meer vinden in de store, als ik echter kijk bij mijn eigen content dan zie ik de serie wel gewoon staan, het is inmiddels ook jaren geleden dat ik deze serie kocht. Het was een van mijn eerste aankopen via ITunes.
Kopen en huren is al tijden geen enkel probleem.
Zou je kunnen aangeven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar op Apple TV zie ik alleen films als deze gekoppeld is aan mijn NL account (het aparte onderdeel series ontbreekt)
Seizoen 5? BSG gaat toch maar tot 4?
Er is nog wat extra's "volgens apple is dit S5"
Uit mijn hoofd heb je toch nog “razor” en verhaal lijn van de pegasus?
Volgens mij is het
1. mini serie
2. Seizoen 1 t/m 4
3. Razor inderdaad (hangt er qua verhaal tijdens de andere BSG afleveringen)
klopt, door Apple wordt dit in seizoen 5 gepropt
Waarom niet? Music video content werkt nu toch ook al.
Als ze een gecombineerd abonnement aanbieden met Apple music, dan is het vrij logisch dat het video content ook gewoon op andere platformen beschikbaar is.
Je kan via itunes series en films gewoon op je android telefoon zetten.
Op Windows en Linux kan het al sinds het begin van films op itunes, maar inderdaad live een film op starten op je android telefoon wordt nog niet OFFICIEEL aangeboden.
En iTunes gewoon op Windows.
Je kunt gewoon iTunes installeren op een PC. Daar werkt Apple Music ook op, dus deze dienst zal daar dan hoogst waarschijnlijk ook op werken. Andersom zou het raar zijn als dat niet het geval was. :)

[Reactie gewijzigd door Fornoo op 28 juni 2018 08:27]

al is itunes wel echt een gedrocht van een programma op windows zeg mijn hemel. ik was blij toen ik geen iphone meer had en dat eraf kon gooien. maargoed dat is ookalweer 3 jaar geleden, is dat onderhand verbeterd?

[Reactie gewijzigd door t link op 28 juni 2018 10:17]

Nee, het is nog steeds traag en bloated.
Toegegeven: Het managen van (in mijn geval) je eigen MP3 collectie werkt erg prettig. Maar het is allemaal wat traag.
Dit komt volgens mij omdat ITunes Windows op een (ingebouwde?) emulatielaag draait. ITunes voor Windows is géén native Windows app.
Tis maar net wat je een gedrocht noemt. Veel mensen zien iTunes ook als hun vervanger van WinAMP of recenter VLC ofzo. iTnues is zoveel meer dan dat en als je dat niet gebruikt kan het als een gedrocht overkomen. Ik vind en nogmaals dat is mijn mening, dat wanneer je het idee snapt het een heel fijn programma is. Het is de centrale link / management laag tussen je iDevice en je OS en je media en mobile apps.
maar dan nog, vlc is veel soepeler dan itunes. het voelt een beetje als gimp openen.
Tegenwoordig gaat steeds meer functionaliteit naar de Apple Configurator onder macOS, wellicht dat er ook losse software komt voor Windows. Het is op zich een beetje een vreemde zaak dat een MP3-speler de basis vormt voor het beheren van een telefoon terwijl de gemiddelde gebruiker nooit meer een los muziekbestand koopt. Ik weet waar het ooit vandaan kwam (iPod <-> iTunes) maar dat is al weer 15 jaar geleden.
Het klinkt leuk maar als je verder kijkt zie ik het probleem vooral bij series, video. Disney komt met eigen kanaal die verdwijnen van Netflix en zo volgen er nog een paar. vooral bij series is het straks niet mogelijk alles via 1 provider te kijken maar moet je toch 2 of 3 abbo's nemen.

Neemt niet weg dat het idee van apple leuk is om alles tot 1 abbo te combineren. Hangt natuurlijk ook af van de prijs en het aanbod of het echt gaat werken.
Interessante zet. Alleen moeten wel alle diensten op alle platformen leverbaar zijn. Spotify draait echt op van alles. Windows, iOS, slimme speakers en versterkers, auto’s. Dat draait de das een beetje om bij Apple. Apple Music is wel leverbaar op Android, maar hoeveel mensen gebruiken het daadwerkelijk op Android? De meeste mensen die Apple diensten gebruiken zijn Apple gebruikers.

Of Apple moet hun filosofie veranderen ook.
Mogelijk ziet Apple dit andersom: de diensten aantrekkelijker aanbieden zodat niet Apple gebruikers hun filosofie veranderen en ook voor Apple hardware gaan kiezen. Het geen ooit gebeurde met de iPhone en de iPad waar veel Windows/Android gebruikers naar switchten.
Ik denk niet dat je met die diensten mensen overtuigt helemaal over te stappen naar Apple. Als iemand namelijk eerst een stuk hardware moet kopen om een bepaalde dienst af te nemen, haken ze af. Ze willen eerst de dienst proberen en dat moet dan mogelijk zijn op het apparaat dat ze dan al gebruiken. Het moet geen moeite kosten.

Kijkend naar de groeicijfers van Apple en Android, denk ik niet dat veel mensen naar Apple overstapten. Sterker nog: Android kwam volgens mij later op de markt dan iOS. Beide systemen hebben grote groei doorgemaakt, met eigen gebruikers.

Windows Mobile had een zeer beperkt marktaandeel onder casual gebruikers. Het merendeel van de mensen met een iPhone (en andere mobiele OS'en) , zijn volgens mij juist die casual gebruikers. Wat dat betreft had Windows Mobile eigenlijk al verloren toen smartphones ook bij de gewone consument terecht kwamen.
Adroid OS bestond officieel eerder dan iOS, in 2003. Echter niet in de vorm zoals wij Android nu kennen.
In 2005 kocht Google Adroid maar kon nog niet weten wat Apple's iOS 1.0 voor vorm zou gaan krijgen.

Toen Apple in 2007 als eerste met een full-touch screen iPhone 1 plus iOS op de markt kwam sloeg dit in als een bom en de concurrentie volgde deze koers accuut. Alleen Black-Berry deed dit niet omdat 'Pingen' met een klein keyboard nog verkocht als een raket. Echter, hoe dit afliep is inmiddels bekend.
Nokia voelde zich misschien nog te groot, volgde hierdoor mogelijk te laat en ook zij schoten onderuit.

HTC kwam een jaar na de introductie van de iPhone 1 als eerste met een touch-screen toestel plus de nieuwe Android OS software, de Dream G1. Qua opzet van software ongeveer compleet gekopieerd van iOS wat Apple naast erkenning de nodige millioenen aan inkomsten uit rechtzaken heeft opgeleverd.

Die-hard Apple gebruikers mogen ook graag verwijzen naar eerdere gepikte software kopieen. Zoals Windows 3.1. Ooit was een PC een machine met vooral tekstuele DOS commando's. Tot Apple met grafische iconen en een muis als aanwijzer kwam i.p.v. tekstuele commando's tikken met een keyboard.
Dat Apple dit idee zelf ook heeft gepikt van (Hewlet Packard?) laten we voor de vorm even achterwege.


Hoe de vlag van Apple er nu voorstaat t.o.v. 'vroeger met Steve Jobs' is lastig te vergelijken. Buiten het feit dat Steve Jobs niet 100% bepaalde wat voor hard- en software er kwam en hiervoor een zeer groot team echte wizzards had, was de smartphone toen pas net een feit en lag er een grote toekomst klaar.
Inmiddels lijkt de smartphone redelijk uitgefaseerd in innovaties en blijft er niet veel meer over dan bestaande mogelijkheden verbeteren en moderniseren. Dit maakt het moeilijker voor alle fabrikanten.
Daarnaast blijft Apple een beetje dobberen in de vijver met bestaande hardware welke ook niet heel veel meer innovaties krijgt dan alleen verbeteringen en moderniseren. De aandeelhouders van Apple lijken nu meer te zien in een verdienmodel a la de Senseo en Gilette. Eenmaal de hardware in huis zo veel mogelijk continuerend abonnenmentsgeld voor muziek, films, opslagruimte en interconnecties betalen.

Er ging kort geleden een gerucht dat Apple achter de schermen bezig zou zijn met een nieuw device wat er nog niet zou zijn, echt iets nieuws. Een mobiele computer op een heel andere manier werd er gesuggereerd. We zullen het allemaal wel mee gaan maken en in de tussentijd kan een ieder zijn eigen keuze maken in hardware en software. Wie weet staat er ooit een andere partij op met iets compleet anders.
Dat Apple dit idee zelf ook heeft gepikt van (Hewlet Packard?) laten we voor de vorm even achterwege.
Van Xerox, die ging naar IBM maar die vonden het idee van een muis niets. Apple hoorde er van en waren nieuwsgierig dus gingen ze op bezoek bij Xerox en kregen het praktisch overhandigd.

Althans, volgens de documentaires, interviews en biografieën die ik heb gelezen.
Dat van die muis zou kunnen, ik doelde eigenlijk op de grafische plaatjes/iconen. Dat dit ooit door Hewlet Packard was ontwikkeld. (Opdrachtcommando’s als een soort hyperlink tot een plaatje gemaakt.)
Juist die enorme keuze in android, werkt android tegen. Apple was/is een succes, omdat je niets te kiezen had. Dat zorgt ervoor dat je instant blij bent met je aankoop.

Android heeft het probleem dat ik een 1000+ euro mobieltje kan kopen en ik het gevoel ga krijgen nog voor ik de doos heb geopend: Was die andere 1000+ euro mobiel niet toch beter?? Die twijfel zorgt ervoor dat je minder plezier beleefd aan je aankoop.

Je zegt dat mensen kopen wat het best op hun wensen aansluit. Maar in vele gevallen klopt dit ook niet, daar is al zoveel onderzoek na gedaan. Meestal kopen we iets, en beredeneren achteraf waarom het een goede aankoop was. Dit doen we niet expres, maar zo ongeveer werken onze hersenen nou eenmaal.

Marketing is ook wel degelijk een soort van 'garantie'. Een bedrijf wat miljarden stopt in marketing, zal minder snel geneigd zijn om een slecht product te leveren. Immers weet iedereen in marketing dat vertrouwen te voet komt en te paard gaat. ;)
Apple was/is een succes, omdat je niets te kiezen had. Dat zorgt ervoor dat je instant blij bent met je aankoop.
Dus omdat bij Apple de keuze beperkt is ben je meteen blij met je aankoop? Vreemde redenering.
Android heeft het probleem dat ik een 1000+ euro mobieltje kan kopen en ik het gevoel ga krijgen nog voor ik de doos heb geopend: Was die andere 1000+ euro mobiel niet toch beter?? Die twijfel zorgt ervoor dat je minder plezier beleefd aan je aankoop.
Zou je niet ook kunnen denken dat wanneer je een iPhone van 1000+ hebt aangeschaft je ook had kunnen denken: had ik misschien die Android voor dezelfde prijs moeten kopen? Zo zwart wit is het niet lijkt me.
Voor een aantal vast wel, maar voor veel mensen niet, die staan namelijk wel open voor iets anders i.p.v. blind Apple kopen.
Ik kies liever ook voor Apple, maar de prijzen zijn werkelijk belachelijk. En het vervelende vooral is dat Apple op een goedkoper toestel beknibbelt op opslagruimte. En als je Apple te duur vindt is er geen keuze meer en die is er wel bij Android.
Over het algemeen hebben mensen een kort (zeer beperkt) lijstje in hun hoofd waar heb aankoop aan moet voldoen. 3 tot 8 punter is wel zo'n beetje waar mensen op selecteren. Als 1 van die punten aangeeft dat je graag iOS wilt, dan wordt je keuze extreem beperkt (je keuze wordt dan eigenlijk beperkt tot 1) Dat zorgt ervoor dat je daarna niet meer hoeft te twijfelen of een andere mobiel niet toch beter zou zijn. Ik weet het, het is vreemd, maar bij zoiets ingewikkelds als een mobiel zijn we nou eenmaal erg geneigd om onze keuze te vereenvoudigen en als een fabrikant dat niet voor ons doet, is de kans groot dat we achteraf aan onze aankoop gaan twijfelen.

Het is allemaal wat vreemd, maar laten we eerlijk zijn, als we al onze beslissingen rationeel en onderbouwd op alle fronten zouden maken, dan zou er geen marketing bestaan.

Het idee dat keuze per definitie goed is, klopt gewoon niet helemaal. Ja een beetje keuze is goed, maar heel veel keuze zorgt ervoor dat je altijd heel eenvoudig kunt gaan twijfelen of de keuze die je hebt gemaakt wel de juiste is. Het kan er zelfs voor zorgen dat iemand geen keuze meer maakt. Zo heb ik door te veel keuze op het vlak van Android, vorig jaar gedacht: fuck it, ik koop een iphone, want ik heb geen zin om een maand te vergelijken om vervolgens er achter te komen dat ik toch net weer de verkeerde foon heb gekocht. :) En ik vermoed dat dit voor veel meer mensen geldt. En dat Apple kopers niet alleen oppervlakkige domme sukkels zijn die voor veel te veel geld gevallen zijn voor het marketing praatje van Apple.
"Over het algemeen hebben mensen een kort (zeer beperkt) lijstje in hun hoofd waar heb aankoop aan moet voldoen. 3 tot 8 punter is wel zo'n beetje waar mensen op selecteren."

tweakers even buiten beschouwing gelaten, zeg ik met alle respect dat je er volledig naast zit, wanneer het aankomt op de keuze Apple danwel Android. Er is geen lijstje. Mensen zien anderen met een iPhone, willen misschien ook een bepaalde app (bijvoorbeeld een dom spelletjes) en kopen dan een iPhone.

Welke voor gewone mensen over het algemeen super werkt, probleemloos, gaat lang mee, enz. De tevredenheid en loyaliteit van iOS gebruiker is ongekend, en vrijwel niemand stapt er daarna nog uit, wederom tweakers uitgezonderd.

Ik heb zowel iOS als Android apparaten en ik meen oprecht dat iOS voor de gewone massa de superieure optie is. Sterker nog, indien iOS vanaf begin af aan in alle prijsklasses aanwezig was geweest, had Android amper nog bestaan.
Juist die enorme keuze in android, werkt android tegen. Apple was/is een succes, omdat je niets te kiezen had. Dat zorgt ervoor dat je instant blij bent met je aankoop.
Niet alleen minder keus met hardware, maar ook minder knoppen en opties bij het instellen, waardoor dat vlot verloopt en makkelijk te bedienen is.
Veel mensen zijn gevoelig voor aangepraatte status en marketing. Die mensen heeft Apple nu als klant.
De rest v/d mensen kiest wat het best bij hun wensen aansluit.
Oftewel, Apple-gebruikers zijn irrationeel en oppervlakkig en de rest is verstandig. Hoe kan je verwachten dat mensen jouw argumenten serieus nemen als je zo ongenuanceerd redeneert?
Ik denk niet dat Apple dat gaat doen. Iedereen die ik ken met een iPhone hebben ook een Mac of een iPad. Apple gebruikers hebben vaak meerdere Apple producten en diensten. En ik denk dat Apple zich richt op dat soort mensen en daarom hoeven ze ook niet alles naar andere platformen te brengen.
Grappig, ik ken genoeg mensen met een iPhone maar ik als Android/WinMo gebruiker ben de enige met een MacBook :P Ik ken maar één persoon die zowel een iPhone als een iPad heeft.
In mijn gezin (vier kinderen waarvan 3 het huis uit en de laatste bijna) heeft op één na iedereen een iphone na dumbphone,blackberry, android en windows phone geprobeerd te hebben. Toch is mijn echtgenote de enige met een macbook. IOS is fantastisch maar OSX vind ik minder handig om mee te werken dan Windows 10 of Ubuntu. Disclaimer: Het kan ook allemaal een kwestie van persoonlijke voorkeuren zijn. Maar ik ken echt niemand die een iDevice voor de status heeft…
Apple verkoopt 5 miljoen macs tegenover 150 miljoen iPhones per kwartaal. Jouw verhaal is een leuke anecdote, maar gezien de cijfers niet betrouwbaar om als een algemeen goed aan te nemen.
"Spotify draait echt op van alles. Windows, iOS, slimme speakers en versterkers, auto’s."

Apple Music is ook op al deze dingen die je opnoemt.
Waarom draait dat de das om voor Apple? Het werkt net perfect in hun filosofie. De iPhone is de meest verkochte telefoon ter wereld dus het draait op een gigantisch aantal toestellen. Je hebt geen Mac nodig in het Apple media verhaal. Naast je iPhone, een Apple TV en een HomePod? Da's grofweg ¤600 dat het een iPhone gebruiker kost om in heel het Apple media verhaal te investeren. De telefoon die ze kochten was duurder.
Spotify + Netflix samen hebben een erg groot content aanbod maar is ook prijzig, meer concurrentie is goed echter komt laat want hoe gaat Apple het aanbod evenaren?
Waarschijnlijk gewoon niet aangezien de meeste streamingdiensten een half aanbod hebben. Amazon prime en Netflix moeten het voor het grootste deel van hun eigen exclusives hebben, maar series die op tv worden uitgezonden komen vaak niet of pas veel later naar deze streamingdiensten. Wil je die kijken? Dan moet je een HBO abbo nemen of je hebt gewoon pech omdat er geen aanbieder in Nederland is. Laat staan het gedoe rond om alle films en Disney die 1001 studio's heeft opgekocht. Zodra disney een streamingdienst start dan krijgen we een hele berg andere content en heb je dus eigenlijk prime, netflix, spotify en disney nodig om een beetje een volledig aanbod te krijgen, maar zelfs dan mis je nog een hoop.
En daarom is het zo mooi dat je per maand kan betalen. Ik heb standaard Netflix en Videoland. En neem zo af en toe een maand Prime. En als daar Disney bij komt wisselen we eens in de zoveel tijd. Kost niet veel extra en krijg alles mee(op HBO na). Alleen niet op het moment dat het uitkomt. Tja dat is dan pech hebben.
Apple heeft nooit een aanbod geëvenaard. Ze maken een product of dienst die volledig aansluit op de belangrijkste factoren en daarmee op die vlakken beter is en rekenen er dan een Apple-prijs voor. Zo ook met de HomePod: werkt geweldig met Siri, beter geluid dan gelijkwaardige Sonos-speakers, tegen een prijs die des Apples is. Ik ga er dus niet van uit dat dit combi-abonnement goedkoper gaat worden dan Netflix+Spotify+Blendle, dus dan zit je al gauw op 30+ euro/dollar per maand. Als het aanbod maar goed is, maar als ik de geruchten van de laatste jaren horen (Oprah, makers van Sesamstraat, e.d.) dan zijn ze daar flink mee bezig.
En dat lukt dus niet dat is het hele punt.
Apple is geen eigenar van alle contentaanbieders en gaat dat ook niet worden.
Huh, Apple Music loopt redelijk goed, ze hebben Texture - meer dan 200 tijdschriften van wereldklasse - overgenomen en zijn flink bezig met contracten met videocontentaanbieders en -makers. En dat is dan alleen nog maar het gedeelte dat we weten en zien. Apple zal echt wel meer ideeën hebben dan dit.
Ik betwijfel het Apple is op dit gebied toch echt een 'me-too' strategie aan het volgen; Er zit erg weinig visie achter

Apple Music zuigt nog steeds tov Spotify -- Ik heb het geprobeert en ben na 3 maanden gestopt -- stroperig op een iMac -- maar ben nog steeds bezig mijn originele iTunes library te schonen aangezien AM zich het recht geeft om mijn bestanden te mogen wijzigen.

Wat een drama :(

Tip: maak een volledige back-up van je iTunes library voordat je AM probeert.
Nou, gezien de gebruikersgroei van Apple Music valt dat zuigen vast nog wel mee (gebruik het zelf niet). In Amerika wordt Spotify deze zomer nog ingehaald is de verwachting (betalende abonnees).

Bovendien Spotify: daar is wat aan de hand. Na jaren van innovatieve ontwikkelingen en verbeteringen aan de service (discovery, release radar, running) gaat het de laatste tijd niet meer zo hard daarmee. Het gaat op sommige punten zelfs achteruit: Ze hebben zonder enige uitleg de perfecte running functionaliteit verwijderd (daarmee werd een afspeellijst gegenereerd gebaseerd op jouw smaak in het tempo wat je op dat moment loopt). Nu hebben ze een standaaed baggerlijst, niet op smaak en met variërende steps-per-minute 8)7 ). Daarnaast is de iPad-app om zeep geholpen door deze een kopie te laten zijn van de iPhone-app (en de eerdere iPad functionaliteit was echt goed). En dan discovery, in het begin geweldig, maar het laatste jaar kan ik er maar weinig mee, totaal niet mijn smaak.

En een aantal zaken die maar blijven emmeren: verschil in functionaliteit tussen desktop en mobiele devices. Onhandige tools voor onderhoud playlists (sortering, yes please). Het niet kunnen verslepen van Albums (folderview) naar playlists. Je moet eerst naar een album toe, en dan kun je de inhoud verslepen naar een playlist. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nou ja, ik wil maar zeggen, Spotify is ook niet alles...
Ik zeg niet dat spotify perfect is, maar wat niet 'perfect' is stoort mij minder. Trouwens, check: http://sortyourmusic.playlistmachinery.com/ om te sorteren.
Apple music wijzigd je eigen bestanden niet meer, dat is eruit gehaald. Dat was in het begin een issue met iCloud music wat verschillend was van iTunes Match, intussen is dit gewoon overal iTunes Match geworden.

Verders is het fijne muziekdiensten met een paar extra functies welke bijv een spotify niet biedt. uiteindelijk komt het er erg op persoonlijke smaak neer.
Jammer dat ik dan zoveel gewijzijde bestanden heb, voornamelijk covers die zijn vervangen door een variant van AM (dit is ca. 6 weken geleden, ik weet hoe recent de update is die noemt)
Ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Maar die wijzing is al zeer lang actief. In het begin van Apple music met iCloud music werden bestanden in bepaalde situaties inderdaad vervangen door een DRM versie, dat was niet het geval wanneer je iTunes match had. Dat is toen vrij vlot gewijzigd, ook omdat de engine welke de muziek moest herkennen slechter werkte dan die van iTunes match. Men gebruikt tegenwoordig exact dezelfde engine en iTunes Match is overbodig geworden wanneer je Apple music gebruikt.

Bestanden welke jezelf hebt geupload of gekocht, blijven DRM vrij.
Apple Music bestanden zijn natuurlijk voorzien van DRM omdat je er geen eigenaar van bent.
Ik heb zelf zeer veel eigen of via iTunes gekochte bestanden en geen éen bevat DRM, ook niet wanneer ik ze verwijder en opnieuw download. (mits juist verwijderd)

Klein artikel hier over:
https://www.imore.com/app...h-apple-music-subscribers
Aanbod nooit geëvenaard? Kuch...Apple music.
Series wordt moeilijk gezien de aanbod van Netflix maar een combinatie van video met een Apple music kan dit wel een flinke boost geven. Dus ik zou er mijn handen niet voor in het vuur steken, zou me niks verbazen dat ze vlot een flink aanbod hebben. Vraag is hoe snel dit naar Europa komt, ik denk dat het in de komende jaren vooral op Amerika is gericht.
Wat is laat? Dit is zo'n groeimarkt, over 20 jaar maakt die paar jaar misschien helemaal niet uit.
300 Miljard dollar.

Dat is hoeveel geld Apple op de bank heeft staan.

Daar kan b.v. Netflix 3x mee gekocht worden.
De huidige marktet cap van Netflix is 170 miljard, daarnaast doe je bij een overname een premie van minimaal 20% op de huidige beurswaarde. Dan kom je dus uit op een minimaal bod van 170 + 20% = 204 miljard.

Gezien de koersontwikkeling van Netflix (door hun groei) en de diepe zakken van Apple zullen de meeste aandeelhouders meer geld willen zien dus ga uit van een bod van 220 miljard. In dat geval zou Apple dus maar 1x Netflix kunnen kopen.

Bijkomend probleem voor Apple is dat niet al hun geld in Amerika staat dus voordat ze de deal überhaupt kunnen maken moeten ze het geld terug halen en belasting betalen. Gevolg is derhalve dat een bod van 220 miljard ze effectief veel meer kost en ze dus per saldo geen cash overhouden...
Ze zouden het echt niet in cash kopen hoor, als het al zou gebeuren.
Dat geld kan Apple niet allemaal gebruiken vanwege diverse redenen.
Eén van die redenen is belastingontduiking. Daarover zijn zeer duidelijke uitspraken gedaan door de Amerikaanse fiscus. Over iedere cent die Apple van elders (EU) naar de VS verplaatst moet Apple 30% belasting betalen.
Met het geld dat in de EU "vast zit" kan in de EU content gekocht worden. Van b.v. de BBC (moeten ze wel nog ff opschieten voor Brexit) of zelfs eigen studios.

Dit is sowieso een oplossing voor het uitblijven van de "tax-holiday" die iedereen zo graag wil. Content kan je wel vrij over de grenzen tillen, is ook wat waard en word niet belast...

Content is het nieuwe vastgoed voor bedrijven? :+
Mooi moment voor die 2 om samen te gaan werken...
Nettify, Spotflix....
Ik mag toch hopen dat je binnen één abonnement nog steeds er voor kunt kiezen om niet voor bepaalde onderdelen te betalen. Zaken die je niet gebruikt, daar wil je toch niet óók voor betalen?

edit: Overheen gelezen.

[Reactie gewijzigd door shytah op 28 juni 2018 08:42]

Dat ‘niet betalen voor iets’ lijkt een schijnvoordeel.

Kijk maar hoeveel je nu betaalt voor een internet-only abonnement, waarbij je ‘niet betaalt’ voor bellen en TV. :?

Internet-only maken ze uiteindelijk net zo duur als de alles-in-1. Kanalen weg laten heeft de prijs ook niet omlaag gebracht.
Eens. Dit zouden ze wettelijk verboden moeten maken, het is te schandalig voor woorden. Net zoals telecom providers tegenwoordig verplicht zijn om de werkelijke kosten van een smartphone in een abonnement te vermelden.

Tot voor kort was het bij mij niet eens mogelijk om een internet-only abonnement te nemen. Nu is dat er wel, maar hebben ze maar 1 smaak, waarbij de internet snelheid verder onder de snelheid ligt van hun duurste Alles in 1 abonnement en het prijsverschil is maar 8 euro zonder televisie en telefonie.
Dat heet vrije markt, ook aanbieders hebben veel vrijheid om hun producten samen te stellen. En daar is niets mis mee!
Daar is veel mis mee, de overheid en maatschappij verwacht namelijk "dat je internet hebt". Dat moet dan ook kunnen aan een faire prijs en zonder koppelverkoop.

Men zou ook kunnen inzetten op "glasvezel voor iedereen" aan een vast bepaalde basisprijs waar je dan zelf nog diensten extra bij afneemt naar keuze. De winst vloeit nu toch gewoon weg naar de aandeelhouders :)
Vrije markt bestaat niet en dat is maar goed ook. Zonder regulering wordt het een soepzootje, kijk maar kabelaars in Amerika.
Dat licht toch aan de prijs, als ze de prijs gunstig houden dan maakt het niet uit dat je meer opties hebt als je gebruikt.
Ik ben ook wel zeer benieuwd naar de prijs. Als je kijkt voor Spotify ben je al ¤9,99 per maand kwijt en dan ook Netflix nog eens ¤9,99. Ben wel erg benieuwd in welke vorm Apple het zal gaan aanbieden.

Gaan ze zeggen voor ¤25,- per maand heb je muziek, films, volledige tijdschriften of alleen artikelen. Dat is nog wel een verschil en wat gaat het dan kosten voor een familie. Zal het dan rond de ¤40,- uitkomen?
"Apple zou in verschillende stappen zijn diensten willen combineren tot één abonnement en zou daarnaast de diensten ook los van elkaar willen blijven aanbieden."
Crap. Ik zou toch zweren dat ik het nergens zag staan.
Inderdaad, opgedrongen aanbood is ook slecht.
3x $10 voor versplinterde diensten betalen die samen bieden wat je zoekt is veel beter dan 1x $40 betalen voor iets waarvan de helft je niet aanstaat.
alhoewel ik niet snel apple spul zou kopen lijk het mij wel een goed initiative gezien je dan eindelijk 1 platform hebt voor meerdere items zoals: muziek,films,series.

hopelijk doen ze niet alleen B films maar ook topfilms, die je normaal zou moeten kopen.

daarnaast zou het ook fijn zijn als ze dit niet vendor locken zodat je dit alleen op een apple device kan bekijken, maar ook via een weblogin.
Als het huidige iTunes aanbod beschikbaar komt dan heb je wel degelijk een hele berg topfilms. Ik vind het nu te duur om een enkele film te huren daar, maar gebruik iTunes vaak wel om even door hun library te bladeren. Wat films betreft is hun aanbod beter dan Netflix.
Pardon... In Nederland zijn TV series en nieuws nog niet beschikbaar, dus moeten we soms betalen voor de diensten die we niet kunnen krijgen???

Dus Apple, maak Nieuws app en ook TV series voor Nederland nu beschikbaar!!!!

Ik walg echt van regio beperkingen... dat is gewoon puur regio discriminatie!!!

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 28 juni 2018 11:57]

Die regio discriminatie ligt bij de content eigenaar, niet bij de provider.
Ja... maar Apple kon ook zeggen: Nee, ik werk ook niet mee aan de regio discriminatie!
Dan krijg je de rechten toch niet...
Dan krijg je de rechten toch niet...
Dat is voor apple geen probleem... want dan krijgt rechten verstrekker zware klappen van negatieve nieuws. Dan werkt een domino effect... Waarschijnlijk gebeurt daarna een grote wonder... de regio beperkingen wordt wereldwijd verboden. Dat hoop ik echt vurig.

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 28 juni 2018 17:35]

Zou me verbazen als ze dit wereldwijd kunnen en willen uitrollen. Zal wel weer eerst US-only zijn, omdat zo makkelijker is qua rechten etc.

Zelfs de Apple "hit" (kuch kuch) Carpool Karaoke (zonder James Cordon) is alleen is de US te bekijken via de TV app (en als je de moeite neemt om een US AppleID te maken).
Bij mij was seizoen 1 vanaf het begin beschikbaar.
de landen restricties voor films en series zouden echt eens opnieuw bekeken moeten worden. Het zou voor streaming diensten zoals Netflix het een stuk makkelijker maken om het aanbod in content gelijk te trekken in meerdere landen.
De omzet uit iPhone-verkopen vlakt de laatste tijd af, omdat de smartphonemarkt niet of nauwelijks meer groeit. De grootste omzetgroei zit bij Apple de laatste jaren in het aanbod van diensten, waar iTunes en Apple Music onder vallen. Bij de meest recente kwartaalcijfers noteerde Apple in die categorie een omzetgroei van 31 procent.
Stel ze updaten hun telefoons max 2 jaar en ondersteunen alleen de nieuwste modellen, hebben ze wel meer omzet uit de iPhone verkopen. Maar dat wil men niet(neither do I), gelukkig zijn ze bezig met deze vorm. Keep going!

[Reactie gewijzigd door Emin3m op 28 juni 2018 09:02]

Ik maak gebruik van Apple Music maar hoef geen Apple Video eb ook geen Apple Blendle.
Voor 15 euro voor een familieabonnementje vind ik dat wel te doen. Ik kan me niet voorstellen dat er dan voor 'niks' Video en Nieuws bij komt...
Ik mag eigenlijk ook wel hopen dat iCloud hierbij inzit. Dan zou ik er absoluut voor betalen, maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True