Netflix draait bij deel gebruikers test met promovideo's tussen afleveringen

Netflix draait bij een deel van zijn gebruikers tests met promovideo's die getoond worden tussen twee afleveringen van dezelfde serie. De promo's vervangen het scherm waarin informatie over de volgende aflevering uit de afspeellijst, zoals titel en beschrijving, getoond wordt.

Volgens TechCrunch gaat het om promovideo's voor andere series op Netflix die aanbevolen worden aan de gebruiker op basis van hun kijkgeschiedenis. De video's vallen wel over te slaan, vertelt Netflix. De test is een van honderden die het bedrijf uitvoert om te achterhalen wat goed werkt om klanten aan het kijken te krijgen en te houden.

Gebruikers reageren zeer negatief op de test, zoals onder andere blijkt uit de tweets die TechCrunch onder zijn stuk heeft staan. Ook al gaat het in de promo's om series die al op Netflix staan en dus niets extra's kosten en de video's te skippen vallen, schiet het probeersel bij menig gebruiker in het verkeerde keelgat. De redenering is veelal dat gebruikers betalen voor een dienst die vrij is van reclame-onderbrekingen en dat dan ook verwachten te krijgen.

Promovideo met continue-knop rechts onderin - beeld: /u/WhyAllTheTrains, via TechCrunch

Door Mark Hendrikman

Redacteur

18-08-2018 • 12:01

271 Linkedin

Submitter: Dancing_Animal

Reacties (271)

Wijzig sortering
Deze tests van Netflix kun je trouwens uitzetten. Via netflix.com/DoNotTest kun de de instelling wijzigen. :)
Mss is het best om idd de tests van Netflix te vermijden, de tijd dat we verbeteringen zagen ligt al een tijdje achter ons. Mensen hopen al jaren om hun eigen volgorde van categorieën te kunnen kiezen of favorieten te zetten, maar dat komt er toch niet, dus kan je evengoed wachten tot wijzigingen worden opgedrongen.
Inmiddels met de vernieuwde netflix gui kan je de "My List" toch als favorieten gebruiken? Hier zet ik tenminste mijn series in die ik volg om ze zo snel weer op te zoeken.
"My List" wil ik als eerste blok onder de header zien. Echter soms is het het tweede blok, soms het derde of zelfs vierde... complete willekeur zit er in.

Heel jammer. Prima dat ze hun exclusives onder de aandacht willen brengen maar daar scroll ik toch wel regelmatig doorheen. Laat m'n lijst gewoon bovenin staan.

Gelukkig zijn er genoeg browserplugins die dit soort functionaliteit toevoegen/aanpassen.
Verder kijken, Mijn lijst en dan pas de rest zou mijn voorkeur hebben.

Het zou ook fijn zijn als je iets uit de Verder kijken lijst zou kunnen halen.
Heb daar nu films tussen staan die ik uit gezet heb omdat ik er niks om gaf.
Ga naar je Netflix account instellingen -> kijk activiteiten en daar kun je series en film uit je kijk verder lijst verwijderen.
Daar wil ik hem eigenlijk houden, zodat ik evt kan zien dat ik hem al eens 'gezien' heb.

Los daarvan moet ik dan eerst naar de website, op een laptop.

Via de app (android TV & mobiel) kan dat (volgens mij) niet.
Ga je er op je mobiel via de browser heen dan floept hij telkens terug naar de app (waar je het dan weer niet in aan kunt passen).
Aha, ja dan houd het op ;-). Ik heb btw nergens last van als ik het via mijn mobiel doe
Dat is ook heel irritant ja, film aan zetten en na 15 minuten bedenk je dat het niks is. Staat vervolgens nog maanden lang in je verder kijken lijst. Als je een serie trouw drie seizoenen volgt en het vierde seizoen komt uit dan staat 'ie weer niet in je verder kijken lijst... Vreemde keuzes maakt Netflix hierin.
Ik heb het hier over de nieuwe netflix layout (tenminste op Samsung TV's) deze hebben een menu aan de linkerkant met een dedicated "My List" menu. Een soort van favorieten. (image)
Ik ben een van die gebruikers. het is geen autoplay video overigens, het is, zoals dat screenshot aangeeft, een extra plaatje. Het komt ook pas na enkele afleveringen achter elkaar gekeken te hebben (zoals 'Are you still watching?').

Ik vond het niet dermate irritant eigenlijk... Ik vind de autoplay van previews bij het navigeren in menu's irritanter.
De truuk is ook dat je dit soort dingen in kleine stapjes moet doen....

Zoals het nu is, is het nauwelijks irritant. Maar je irritatie grens wordt wel verlegd. Over een paar maanden zetten ze autoplay wel aan maar met een hele eenvoudige skip. En dat is nauwelijks irritanter dan het nu is. Maar je irritatie grens wordt wel verlegd.... Enzovoorts totdat het eigenlijk gewoon reclame is waar ze geld aan kunnen verdienen maar je er in de loop van de tijd gewoon aan gewend bent.

[edit]
Een hele berg hier die zegt "Dan ga ik meteen weg!!". Maar zo werkt het dus niet. Zoals gezegd; iedere keer kleine, acceptabele stapjes maakt het normaal. Nu is het normaal dat je eens in de zoveel afleveringen een plaatje krijgt waarbij je een filmpje af kunt spelen. Over een paar maanden is het normaal dat dat filmpje uit zichzelf begint te spelen. Dan is het normaal dat het iedere 2 afleveringen gebeurt in plaats van iedere 8. En iedere keer is dat hele kleine stapje weer normaal. Net zolang totdat jij het heel normaal vindt dat er automatisch een filmpje afspeelt wat niet persé te maken heeft met een serie die je aan het kijken bent. Mischien wel met een serie waar Netflix meer voor betaald krijgt per view.
En zoals iemand hier al meldt; Amazon is er ook mee bezig. En daar gaat het net zo lang door tot het normaal is dat er een filmpje over de Amazon tablet of de Amazon winkel gaat......

[Reactie gewijzigd door Croga op 18 augustus 2018 14:21]

Enzovoorts totdat het eigenlijk gewoon reclame is waar ze geld aan kunnen verdienen maar je er in de loop van de tijd gewoon aan gewend bent.
Als dat gebeurt lopen er legioenen mensen weg bij Netflix en zullen ze direct overstappen naar een andere dienst die dit niet heeft.

Het lijkt hier echter te gaan om promotie materiaal voor hun eigen series, daar wordt niet extra aan verdiend. Ze proberen juist advies te geven aan gebruikers, echter ben ik bang dat dit niet wordt gedaan in een correcte vorm. Dat het bij een x aantal gebruikers maar wordt gedaan laat zien dat dit een experiment is. Dat ze het zonder te vragen hebben gedaan is imho het grootste issue en daarom krijgen ze zoveel kritiek.

Het hele aanbod dat aangepast wordt op de gebruikers (op de verschillende homepages) is sowieso een beetje scheef. Ik zou bv. graag series/seizoenen/afleveringen willen markeren als al eerder gezien of niet geïnteresseerd zodat ze niet terug komen op die advies pagina's. Hier heeft Netflix nog wel wat verbeteringen te maken, ik krijg nu best veel het zelfde voorgeschoteld van series die ik al of heb gezien of gewoon geen interesse in heb om te kijken.
Als dat gebeurt lopen er legioenen mensen weg bij Netflix en zullen ze direct overstappen naar een andere dienst die dit niet heeft.
Welke dienst had je in gedachten? Amazon Prime?

Lastige is natuurlijk dat Prime dit net zo goed kan gaan doen, en wellicht wel moet doen als de prijs van een abonnement de kosten niet geheel dekt.
Welke dienst had je in gedachten? Amazon Prime?
Disney komt in 2019 met een eigen dienst, HBONow, we hadden er nog meer, ik weet niet wat er van over is gebleven.

EN we kunnen altijd nog terug naar old school newsgroups... ;-)
Lastige is natuurlijk dat Prime dit net zo goed kan gaan doen, en wellicht wel moet doen als de prijs van een abonnement de kosten niet geheel dekt.
Netflix zou winstgevend zijn, dus dat kan geen excuses zijn. En Amazon maakt ook dikke winst...
Ik hoorde een aantal maanden geleden dat Apple ook bezig is met een streamingdienst.
Ik vraag me af of er nog wel meer markt is voor dit soort profiders je hebt nu hbo, netflix, amazon, apple, en disney komt er aan, als het zo door gaat worden de meeste leuke series verspreid over te veel verschillende aanbieders en is het de vraag of men nog wel wil betalen voor het aanbod wat ze hebben gezien er maar een paar leuke films en series tussen zitten en de rest zit weer bij andere profiders.

Disney heeft geluk dat ze de kindermarkt in handen hebben dat is goud waard, en dat is waarschijnlijk de enigste reden dat ze het gaan redden met hun aanbod. Om de kids een paar uurtjes per week stil te hebben wil menig ouder wel 10 euro per maand betalen.
HBO Now is helaas geen optie in NL, althans niet zonder VPN via het buitenland...

Ontopic: Ik vind de button om de intro te skippen al irritant. Vooral "fijn" dat je die niet uit kan schakelen. Wanneer dat "Skip" geneuzel door mijn beeld schuift hapert het beeld hier wanneer ik via mijn PC kijk. Geen idee wat de oorzaak exact is maar het lijkt aan de Windows App te liggen (6700K / GTX 1080) gezien de Apple TV hier geen kuren geeft.

Wanneer ze dergelijke opties nu optioneel zouden toevoegen zou ik dergelijke functies prima vinden. Maar voor nu laat het maar lekker weg!
Ontopic: Ik vind de button om de intro te skippen al irritant. Vooral "fijn" dat je die niet uit kan schakelen. Wanneer dat "Skip" geneuzel door mijn beeld schuift hapert het beeld hier wanneer ik via mijn PC kijk. Geen idee wat de oorzaak exact is maar het lijkt aan de Windows App te liggen (6700K / GTX 1080) gezien de Apple TV hier geen kuren geeft.
Weird, ik heb dat niet als ik via de browser (W10 FF) kijk op mijn PC. De skip functie vind ik juist een erg fijne functie!
Wanneer ze dergelijke opties nu optioneel zouden toevoegen zou ik dergelijke functies prima vinden. Maar voor nu laat het maar lekker weg!
Ik ben altijd voor zelf keuzes maken en hebben, zeker betreft de UI. Het zou imho toch een kleine moeite zijn om een dergelijke optie toe te voegen. Echter loop je dan tegen een ander issue aan, wie weet waar dat staat, ik kom er net ook pas achter dat er een opt-out is voor deel te nemen aan testen...
Ik denk dat als dergelijke veranderingen plaats gaan vinden meer mensen weer gebruik zullen maken van minder legale bronnen om aan hun media-consumptie te voldoen.
minder legale bronnen
Je bedoelt iTunes of Hulu met VPN?
Het is (mijn inziens) onzin dat dat minder legaal is, maar ja. Jammer dat tenminste voor Europa de EU hier niet tegen optreed.

[Reactie gewijzigd door flowerp op 21 augustus 2018 12:06]

Fun fact: Prime doet dit al.
Er zijn genoeg kapers op de kust. Telenet duwt Play [more] door iedereens strot bijvoorbeeld.
Amazon Prime heeft ook promo's tussen twee afleveringen maar je kan het skippen.
Vond de autoplay van de volgende aflevering irritanter als ik naar de aftiteling kijk maar dat kan je uitzetten.
Amazon Prime doet dit al
Why wont i read!

[Reactie gewijzigd door Blubkens op 20 augustus 2018 10:22]

In de praktijk blijkt dat de mensen toch niet zo snel weglopen. Ze gaan erover klagen op fora, twitter en bij het koffie-apparaat op het werk en na enkele weken heeft men het gewoon geaccepteerd.
Dan vraag ik me af waarom er zo veel populaire sites doodgebloed zijn.
Welke sites zijn dat dan? En waren die populair onder een breed publiek zoals Netflix of onder een bepaald publiek, zoals onder Tweakers, filmgekken, etc.
een heele hoop sites.
Het licht er maar aan hoe je er naar kijkt.
Zo heb je bijvoorbeeld myspace gehad en andere dingen als msn chat enz.
Een hoop er van waaren de nummer 1 maar door nongelant zijn ( niet mee gaan met de tijd ) of door verkeerde aanpassingen zijn ze gewoon verlaten.
Banken zijn to big to fail omdat de overheid ze er uit bailed.
Maar elke service die er op het internet is kan van de eene op de andere dag gedropt worden.
Zijn zat voorbeelden van
Myspace was vooral een Amerikaans dingetje en is in Europa nooit populair geweest en voor MSN geldt het omgekeerde. Dat was in de VS niet populair maar vooral in Europa en dan ook nog eens in het bijzonder in Nederland en België. Beiden vind ik onvergelijkbaar met de status van Netflix anno 2018.
En dan heb je het nog vooral om online social media, waarbij de afhankelijkheid van de ander meespeelt. Als alle vrienden op Facebook zitten en jij op Myspace, heb je er niet zoveel meer aan. Bij een streamingsdienst heb je geen last van welk abonnement je vrienden hebben.
Ik herinner me nog dat iedereen van Whatsapp zou gaan toen dat door Facebook werd overgenomen.
Need i say more
zo gebruik ik al sinds introductie Telegram, toen facebook whatsapp kocht met een vaste groep vrienden, helaas is er een te groot deel niet bewust van whatsapps tegenhanger en zijn vpprde;em, omdat "iedereen" whatsapp heeft je ze moeilijk kan overtuigen telegram te gebruiken (alleen al het voordeel dat je het tegelijk om meerdere apparaten kan draaien zonder gestuntel dat de mobiel aan moet staan en maar aan 1 telefoon gekoppeld kan zijn, geen beveiliging op berichten en geen grote bestanden van 2gb kunnen versturen etc)
Anoniem: 435630
@Olaf7819 augustus 2018 21:03
Telegram is echt awesome, gebruik het inderdaad ook met een groepje ook al jaren. Je ziet echter mondjesmaat mensen erbij komen.
Advies aan gebruikers? Ja, deels eens. Deels niet. Het is het toch het ‘opnieuw verkopen’ van een abonnement verlenging. Kijk eens wat we allemaal maken, dit moet je ook zien! Koop nog een jaar netflix! Maar dan niet in die woorden. Ik vind het juist zo fijn aan netflix dat het rustig is, zonder reclame, zonder prikkels.
Ik denk dat het los zal lopen met die legioenen die weglopen. Netflix heeft niet veel goede concurrentie in het grootste deel van de wereld
Ik ben bang dat je je eens zou vergissen. Kijk voor de aardigheid eens naar games. vergelijk dat eens met 10 jaar geleden. zouden ze al dat in 1 stap gedaan hebben dan waren de CEO's van Ubisoft en (zeker) EA publiekelijk gelynched. We zijn gegaan van volledige uitbreidingen naar DLC naar Skins voor je rotknol van 15 euro naar lootboxes waar louter rommel uitkomt. alles om zoveel mogelijk te melken.

Dit is gewoon stapje voor stapje de rommel door je strot duwen. Niet te snel want dan verslikken mensen zich. want als mensen dit gaan accepteren komt er volgend jaar externe reclame bij (waar netflix dus aan verdient). het jaar daarop kan je ze niet meer skippen. vervolgens komen er reclameblokken (die je dus niet meer kan skippen) tussen de afleveringen. en ga zo maar door. Oh en ondertussen even de abo prijzen omhoog schroeven.

Probleem is dat netflix als medium al gemeengoed is geworden. mooi compleet aanbod (naar mijn idee) en iedereen heeft het. Netflix heeft iedereen ingekocht door aan het begin spotgoedkope abo's aan te bieden. nu zit iedereen "eraan vast" en kan het feest beginnen. Ze kunnen iedereen gewoon leegmelken want mensen lopen toch niet weg.
Prime video heeft soms voor een aflevering ook een demo van een andere serie die inderdaad netjes te skippen is. Het maakt mij niet zoveel uit, en ik kijk ernaar als ik bijna klaar ben met mijn huidige serie zodat ik vandaaruit kan bepalen wat ik zal gaan kijken
Amazon video is hier ook plots mee begonnen, autoplay direct na een aflevering met promotie voor uiteraard alleen hun eigen materiaal.

Ik vond het nog niet direct vervelend, behalve dan dat ik na elke aflevering van 20 minuten steeds de afstandsbediening moest pakken en op skip moest drukken.

Wel kreeg ik direct het gevoel erbij dat deze video’s in de toekomst wel eens vervangen kunnen gaan worden voor reclame van andere Amazon producten. Daar zit ik dus absoluut niet op te wachten.
Mischien wel met een serie waar Netflix meer voor betaald krijgt per view.
volgens mij betaalt Netflix juist om dingen te mogen laten zien, niet andersom.
Zo werkt het niet zeg je op het commentaar dat ze weg gaan. Echter vergeet je iets , je betaald voor Netflix, buiten de series en films heeft Netflix geen andere feature om de klant te behouden.. in tegenstelling tot tv. Je accepteert de reclame bij tv(of je zapt weg) omdat er genoeg aanbod is, waar netflix(voral nederland) nog al karig aan is. Bij een all in one abbo kost TV bijna geen hol, tenzij je voor de premium features gaat.

Ik heb nu een all in one abbo bij NLe.. omdat het net zo duur is als een internet only abbo. Dat is o g 30 in de maand, maar als natflix voor 10 in de maand ook nog eens reclame gaat tonen, gaat Netflix de deur uit. Daar is het te duur voor. Word de prijs lager, tjah dan word het wat acceptabel, mits de prijs ver omlaag gaat.

Ik accepteer de reclame op youtube en het hele internet en zelf tv niet(ik zap altijd weg of op stil). Laat staan dat ik dat van Netflix wel accepteer.
Op een gegeven moment wordt het gewoon net zo irritant. Autoplay is gewoon irritant in welke kleine stapjes je dat dan ook doet of niet. Niemand houdt van willekeurig geluid horen waar je helemaal geen zin in hebt om naar te luisteren. Denk aan buren geboor etc. Geluid is gewoon erg sensitief.

Zodra ik geluid hoor in advertenties is het of adblock, of weg van site.

[Reactie gewijzigd door MrFax op 18 augustus 2018 23:17]

Over genomen veranderingen gesproken:
Dan hadden ze de interface ook wel in kleine stapjes kunnen wijzigen. Wat is het nieuwe side-menu vreselijk irritant zeg! Je kunt niet meer naar links scrollen, voor mijn gevoel kost alles een extra stap; niet handig. Bovendien past het niet meer organisch / layouttechnisch in de rest van het uiterlijk van Netflix. Ik vind het helemaal niks.

On-topic over de promo's:
V.w.b. de reclamefilmpjes, zie je nu aan het einde van een film of serie vaak ook al een teaser of trailer van een andere serie die mogelijk interessant voor je kan zijn. Zolang we niet eindigen bij de manier waarop sommige commerciële zenders in NL en DE hun reclames voor andere programma's als een overlay dwars door de uitzending van een ander programma laten gaan, dan valt het nog mee. De irritantste zijn degene waarbij het niet alleen een plaatje van de aankondiging is, maar waarbij het een bewegende video voorzien van geluid is die in een hoek of aan de kant van het scherm om je aandacht schreeuwt. Dat vind ik echt pure verpesting van je film/serie/programma.

Dat Netflix geen reclame maakt voor producten en diensten van derden, kan ik inkomen. Dat ze hun eigen aanbod promoten lijkt me niet meer dan logisch, maar doe het dan zoals het nu vaak al gebeurt:

Een countdown naar 2 verschillende video's: standaard: de nieuwe aflevering met daarnaast een promo voor iets wat interessant kan zijn. Als je niks doet: prima, dan zie je enkel de afbeelding voor de duur van de aftiteling / countdown timer en start automatisch je nieuwe episode. Als je actief klikt/ selecteert en de promo start, dan heb je er ook zelf voor gekozen. Dat zou ik denk ik niet irritant of vervelend vinden.

[Reactie gewijzigd door Jorgen op 19 augustus 2018 05:56]

Exact dit, een slimme consument merkt dit op en neemt hier nota van. Een paar strikes en Netflix ligt buiten.

Je. Betaalt. Niet. Voor. Reclame.

Of dat nu voor hun eigen films/series is of niet. Ze pushen hun eigen content trouwens al genoeg op verschillende manieren. Ik heb soms de indruk dat hun bibliotheek bewust irritant opgebouwd is... Als ik zoek naar iets, komen hun zaken als “suggestie” eerst te staan. Ik kies ZELF wat ik wil voor 14 EUR per maand.

Maar ja, ergens is dit alles een logische evolutie als een platform ook producent wordt.
Als dat gebeurd ben ik direct weg bij Netflix. Reden dat ik het heb is juist het ontbreken ervan.
En mijn gevoel zegt dat hele volksstammen dan Netflix vaarwel zeggen en wel weer nieuwsgroepen / torrentsites in de gaten gaan houden.
Klinkt theoretisch heel aardig, echter is dat in de praktijk gewoon onzin.

Netflix is gebruiksgemak, scrollen door het aanbod. Net zoals TV dat is. Je kunt ook alle programma’s terugkijken maar dat vraagt energie. Net als downloaden dat is. Wachten tot je film er is en dan ook nog ondertiteling moeten zoeken.

Uiteindelijk klaagt iedereen er over, stopt een klein percentage echt omdat ze principieel zijn, en kijkt de rest gewoon rustig verder.
Het is die rest waar de wereld aan kapot gaat. Principes zouden meer mensen aan moeten doen, maar schapengedrag is wat rest bij de meesten.
Principes zijn heel mensgebonden en persoonlijk.

Ondanks mijn principes kan het mij geen klap schelen als ik aanbevelingen krijg van Netflix. Wellicht omdat ik ze anders nooit was tegen gekomen.

Ik maak me liever over andere, meer belangrijke, zaken druk.
Ik denk dat de manier waarop mensen worden behandeld door (reclame-)bedrijven best een belangrijke zaak is anders.
We worden gewoon van jongs af aan op een ontzettend agressieve manier geprogrammeerd om maar spulletjes te kopen.
Ik begrijp werkelijk niet hoe iemand zich daar niet door beledigd en wellicht zelfs geïntimideerd voelt.
En stel je voor de grap eens voor dat die stem van bv de kruidvatreclames in persoon voor je staat en zo tegen je praat. Je wordt aangesproken alsof je een debiel bent.
Het zelfde geldt voor bv de supermarkten die je in vol bewustzijn de grootst mogelijk bagger verkopen terwijl ze hun leveranciers afknijpen. Als je dat soort dingen weet ga je er niet meer heen en verzet je je er tegen. Zo niet accepteer je die shit dus gewoon vandaar mijn 'schapen' opmerking. Wellicht niet te vriendelijk inderdaad, maar het was even de omschrijving die mij het eerst te binnen schoot. Ik vind dit soort dingen JUIST belangrijk. Omdat de meeste mensen het allemaal maar over zich heen laten komen. En dan bv zeggen dat ze andere dingen belangrijker vinden in een poging mijn argument te verzwakken. Terwijl ze juist op die manier onderdeel zijn van dit probleem. Dat vind ik jammer.
Dan is mijn Netflix abonnement snel opgezegd. .

Met alle veranderingen nu met Disney die content zelf wil gaan aanbieden verdwijnt sowieso al veel van Netflix.
Ben benieuwd of de prijs per maand gaat zakken straks maar denk dat dit nooit zal gaan gebeuren haha.

Hoe dan ook. Netflix is nu nog in een mooie positie op de markt maar dit gaat veranderen.
Als Netflix advertenties gaat voorschotelen liggen ze er snel uit in die markt.


Edit..
Ik snap niet waarom ik hier geminned wordt.
De reactie is volledig Ontopic en draagt bij ?

[Reactie gewijzigd door Marty007 op 20 augustus 2018 12:16]

Volgens mij gingen er al sterke geruchten dat de prijs werd verhoogd. Volgens mij ergens vorige maand bekend geworden.
Da's beide irritant. Ik heb Netflix omdat ik geen reclame hoef te zien. Dat ik allerlei suggesties krijg als ik iets uit wil kiezen is voor mij het limiet.
Ik vind het wat ver gaan om het 'reclame' te noemen...
Dat is het wel. Ze proberen je weer te influencen en manipuleren. De YT generatie vindt het allemaal best, die willen graag verteld worden wat ze moeten zien. Scheelt weer moeite.
Want jij bent nooit iets goeds tegengekomen door een aanbeveling, op YT of Netflix? Kom op...
Bij YouTube, jazeker: vaak blijf ik daardoor te lang hangen of heb ik ineens heel veel tabs open (dat is wat ze willen). Of krijg ik suggesties die in m'n bubbel passen, of juist suggesties die ik totaal niet wil omdat ik 1 nummer van een bepaald genre zocht of van een artiestennaam die ook elders wordt gebruikt.

Vroeger draaide het niet om pageviews maar om LPs/MCs/CDs/VHS verkopen. Je kunt YouTube generatie als denigrerend zien maar het feit is dat die mensen hiermee opgegroeid zijn, en ik niet.
Waar denk je dat de 'promo' in promovideo voor staat? Het is gewoon reclame. Reclame voor hun eigen producten, dat wel.

Alleen gericht op klantenbinding in plaats van klantenwerving. Ik denk dat ze mensen hebben die zich aanmelden als er een nieuwe serie is die ze willen zien en dan weer opzeggen.

Edit: Oh, deze discussie wordt hieronder ook al levendig gevoerd ziet ik, ik begon bovenaan met lezen..

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 18 augustus 2018 21:04]

Dit zijn zaken waar je voor moet kunnen kiezen (na de test straks), niet geforceerd moet krijgen. Ik wil niet ineens snel moeten skippen om weer spoilers te voorkomen van een andere serie.

Vind die auto play van van film promo's ook altijd zo vervelend... ik wil er niks van zien (nog)... en daarnaast onderbreekt het Twitch PiP mode.
Volgens mij kan je de autoplay in het menu uitschakelen als je naar je accountinstellingen gaat in een webbrowser.
Ik zit ook bij deze test. Ik heb het nog niet getest op mijn computer, maar op mijn tv is het een filmpje dat automatisch afspeelt na elke aflevering voor 20 seconden. Je kunt het skippen maar als je afleveringen van 20 minuten kijkt is het nogal storend.
Die auto previews zijn in Chrome en Firefox overigens prima uit te zetten.

Even zoeken in de store. :)
Ik heb het ook gehad. Op zich niet storend.
Als ze gaan beginnen met dergelijke ongein tussen de afleveringen door ben ik wel direct klaar met Netflix.
Ik begrijp het probleem totaal niet dat sommigen hebben. Ik zelf ben klaarblijkelijk ook een testkonijn en het is gewoon veel mooier navigeren geworden. Je start Netflix en ziet bv een nieuw filmtrailer starten die meteen stopt als je met je ab gaat scrollen naar je lijst. Als je zoekt en je wacht een paar seconden begint een trailer van de film of serie waar je op staat. Die, wederom, meteen stopt als je met je ab verder gaat. That's all. Hier heb ik totaal geen probleem mee, maar het is voor mij wel meteen de grens. Hier en niet verder. Aanpassing als deze om de look en feel te verbeteren van Netflix juich ik toe. Dat mensen hier een probleem van maken ontgaat mij. Zeg dan gewoon op want dit blijf je houden. (Net als zeuren over de inhoud. Tja, stop dan eens met dat tijdrovende downloaden. Wordt het vanzelf te gek). Voor mij is de grens als er voor of na een film echte reclame van derden gaat komen, dan ben ik weg. punt. Vind het heerlijk dat ik niet meer weet over welke reclame mijn schoonouders het hebben en dat ga ik in stand houden.... :)
Goh ik vraag me af waarom je het niet uit kan zetten...
Dat downloaden slaat nergens op. 3weken terug stond Guardians of the Galaxy 2 er nog op. De week de rop niet meer. Heeft in mijn ogen geen hol te maken met downloaden.(us Netflix staat de film er nog). Mensen stoppen met downloaden als het aanbod er dan ook gewoon is.

Verder hoeven ze voor mij echt niet Netflix nog onoverzichtelijker te maken. Kan nu al niet gewoon bladeren. Ik wil een duidelijke scheiding tussen films en series(android app heeft dit gewoon, warom de rest niet?). En ook niet de domme recommend's die elke keer het zelfde weergeven. Ze weg drukken helpt niet. Soms staan er dingen wel 4 of meerdere keren op de home page tussen de verschillende rubrieken. En als ze dan toch die zogenaamde lijsten hebben op home page.. maak er dan ook echt een lijst van en niet "recommend's" onder een topic naam.
Misschien zouden ze beter gebruikers kunnen vragen (keuze vinkje in instellingen o.i.d.) of ze mee willen werken aan probeersels. Net zoals je bij software wel eens de keuze hebt mee te doen aan bètas. Ik denk bijvoorbeeld aan aan de Steam client.

Zo schop je je betalende gebruikers niet tegen het zere been.

[Reactie gewijzigd door Sebas1974 op 18 augustus 2018 12:08]

Je bedoelt het keuzevinkje dat je bij 'Test participation' kunt zetten? Die is er al :*)

https://www.netflix.com/DoNotTest
Of op zijn Nederlands binnen je profielinstellingen;

Testdeelname
Ik wil deelnemen aan tests en voorvertoningen
(Schakel dit in om in de toekomst in aanmerking te komen voor deelname aan testen.)
Ha! Die is me nooit opgevallen 8)7

Dus kennelijk staat die standaard op 'Aan'. Standaard op 'Uit' had misschien netter geweest.
lol staat bij mij aan terwijl ik het nooit aan heb gezet...
staat dat standaard voor iedereen aan?
Ik denk het. Anders heeft Netflix er nog niks aan, want bijna niemand zet dat aan uit zichzelf
Anders heeft Netflix er nog niks aan, want bijna niemand zet dat aan uit zichzelf
Zou dat een reden hebben? O-) ;)
Ja, mensen willen niet meerwerken aan A/B tests. En maar zeuren dat er nooit wat veranderd / aangepast word.. Goh
Ja, mensen willen niet meerwerken aan A/B tests.
Mensen willen niet meewerken aan iets waarvan zij de meerwaarde niet inzien. Dat zou kunnen omdat mensen onwetend zijn, of omdat ze wel wetend zijn en er daadwerkelijk geen meerwaarde is.
Van mij mag Netflix zo blijven zoals het nu is, maar dan af en toe nieuwe content. En graag voor dezelfde prijs. Niet die bullshit dat 4k ineens 5 EUR ofzo per maand meer gaat kosten met een duurder abonnement.
Hij doelt volgens mij erop dat als dit doorzet je het uit moet kunnen zetten.

Dus niet de test, maar eerder promo's uitzetten.
Dan doe je niet mee aan de A/B tests en krijgen uiteindelijk de makke schaapjes de A/B tests te beleven en worden ze ons door de strot geduwd...
Sommige tests wil je natuurlijk doen zonder dat mensen weten dat ze in een testgroep zitten.
Elke keer duurder worden en nu toch reclame gaan uitzenden nee dank u.
Het is geen reclame, hij zijn promo’s van series/films die ook op Netflix te zien zijn.

[Reactie gewijzigd door Wootism op 18 augustus 2018 12:06]

Wow wat een discussie over het feit of een promo een vorm van reclame is.
Dan kan die van mij er ook nog wel bij ;)

Ik herinnerde mij dat voor reclame op TV, promo's (zelfpromotie) anders behandeld worden dan commerciële reclame. De tijd voor zelfpromotie gaat niet af van de maximale zendtijd voor reclame's op TV. Het is zelfs Europese wetgeving:

https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:095:0001:0024:NL:PDF

(96) Het is nodig te verduidelijken dat zelfpromotieactiviteiten een bijzondere vorm van reclame zijn, waarbij de omroeporganisatie haar eigen producten, diensten, programma’s of netten aanprijst. Vooral trailers die bestaan in programma-uittreksels moeten als programma’s worden beschouwd.
(97) De dagelijkse zendtijd besteed aan aankondigingen door de omroeporganisatie in verband met haar eigen programma’s en met rechtstreeks daarvan afgeleide ondersteunende producten of aan mededelingen van de overheid en liefdadigheidsgroepen die gratis worden uitgezonden, dient niet tot de maximale zendtijd per dag of per uur voor reclame en telewinkelen te worden gerekend.

Dus dit is netflix zijn zelfpromotie, maar het blijft een soort reclame :X
Interessant. Toch vraag ik me af of dit geval volledig als zelfpromotie bestempeld zou moeten worden. Het overgrote deel van films en series op Netflix ontwikkelt Netflix niet zelf, en derde partijen hebben veel belang bij wélke content op Netflix bekeken wordt. Elke kijker van content van producent A levert producent A inkomsten op via andere kanalen (grotere afzetmarkt voor merchandise bijvoorbeeld). Ik zou het niet gek vinden als producent A dan ook geld zou betalen voor het vertonen van promoties van hun materiaal op Netflix. Nu nog niet het geval, maar ik gok zo dat ze bij Netflix iets dergelijks wel in het achterhoofd hebben bij deze test.
Promo = reclame. Het gaat erom dat het een glijdende schaal is. Nog even en er je kunt alleen de volgende film/aflevering zien als je de promo helemaal hebt afgekeken. En voor je het weet is het drie promo's/reclames achter elkaar. En vervolgens een promo van een 'partner' (insert large brand name) van Netflix. En dat is nou net waar we met z'n allen dachten van verlost te zijn als we een betaalde dienst gingen gebruiken...
Promo != Niet reclame. Reclame heeft als doel een dienst of product te vekopen. Je hebt de dienst van Netflix al gekocht. Het is te zorgen dat je meer content af blijft nemen binnen de dienst.
Doel van reclame is een product of dienst te laten afnemen. Een billboard om mensen aan te zetten radio 538 (geen betaling aan verbonden) te luisteren is ook reclame. In dit geval wil Netflix dat we meer van hun product gaan afnemen: reclame!
Er is een duidelijk verschil tussen 538 luisteren en Netflix kijken voor Netflix betaal je juist om gewoon films en series te kijken zonder reclame, 538 kost helemaal niets dus is het logisch dat die wel reclame gebruiken.
Nee dat heet toch echt promo.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Promotie_(marketing)

[Reactie gewijzigd door hiostu op 18 augustus 2018 12:44]

Een lemma duidelijk geschreven door iemand die de negatieve connotatie van 'reclame' wil verbergen.
Promotie = reclame, het zijn in deze context (in tegenstelling tot promotie op het werk maken) gewoon synoniemen.
Reclame = promotie, maar andersom niet. Heeft niets te maken met sentiment of iets proberen te verbergen. Dat veel mensen meteen een zwaar allergische reactie hebben op dit soort uitingen maakt het nog gren noodzaak om de definitie te gaan veranderen.
www.vandale.nl

2re·cla·me (de; v(m); meervoud: reclames)1
het geheel van middelen die worden ingezet om de verkoop te bevorderen, aanhangers te werven enz.

toch echt alles

En promotie = reclame

Betekenis 'promotie'
Je hebt gezocht op het woord: promotie.

pro·mo·tie (de; v; meervoud: promoties)
1bevordering tot hogere rang, klasse enz.
2plechtigheid waarbij de titel van doctor wordt toegekend
3reclame, handeling om te promoten
Een billboard om mensen aan te zetten radio 538 (geen betaling aan verbonden) te luisteren is ook reclame.
Dat is geen juiste vergelijking, meer luisteraars betekend meer inkomsten voor 538.

Een billboard met reclame voor Netflix met serie X is dan ook reclame omdat het mensen pushed om Netflix af te nemen voor hun dienst op basis van serie X.

In het geval van Netflix wordt er echter iets laten zien alleen aan mensen die de dienst al afnemen, dat maakt het een promotie.

Echter reclame is een vorm van promotie, reclame is zowel reclame als promotie, maar promotie hoeft geen reclame te zijn. Het is een vreemd lijntje, maar er zit wel degelijk verschil tussen. Denk aan Windows 10 is een PC, maar een PC hoeft nog geen Windows 10 te zijn (om het in IT termen te houden).
Windows 10 is een besturingssysteem.

Verder zie ik je vergelijking: als radio 538 op radio 538 je motiveert meer radio 538 te luisteren, dan heet dat een promo. Draaien ze hetzelfde fragment op radio 3FM, dan noemen we het een reclame. Dat heeft er naar mijn inziens niets mee te maken of het luisteren van 538 geld kost, maar wellicht wel dat adverteren op 3FM geld kost.
Je gaat niet meer betalen of een ander product afnemen. Het is bedoeld je te wijzen op andere, nieuwe series waar je anders het bestaan wellicht niet van afwist. Dit heet promotie, geen reclame.

Of het wenselijk is, is een andere vraag. Maar dit valt niet onder de noemer reclame.
Je kunt ook reclame maken voor iets wat je niet hoeft te kopen. Het "kopen" "verkopen" aspect hoeft niet perse aanwezig te zijn om te spreken van reclame.

Als ik een tijdschrijft heb gekocht en er staat een advertentie in blijft de advertentie toch reclame ondanks dat ik het blad al gekocht heb.
In dat tijdschrift staat geen reclame voor datzelfde tijdschrijft, daar staan reclames in voor andere producten/diensten die men wil dat je koopt.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 18 augustus 2018 12:46]

In veel tijdschriften staat reclame voor de voordelen van een abonnement en wat de abonnees als extraatje kunnen verwachten.
Maar reclame of niet, promo's zijn veelal even storend als reclame voor derden. Het kost me tijd.
Dat is reclame inderdaad, want ze willen dat je een abonnement afsluit. Ze willen dus iets verkopen. En de content is hetzelfde voor abonnees en mensen die losse bladen kopen.
Soms wel.. ‘neem nu een abbo op dit tijdschrift voor slechts xx euro en ontvang xxx’
Die reclame in het tijdschrift is bedoeld om jouw een ander product te laten afnemen.
Ligt aan het gezichtspunt. Voor het tijdschrift is de reclame bedoeld om jou als lezer tegen een schappelijk bedrag een tijdschrift aan te bieden. De rest van de kosten wordt betaald door de adverteerders. Het doel van de adverteerders is vervolgens om je te verleiden tot het kopen van het betreffende product.

In het geval van Netflix gaat het er waarschijnlijk om om mensen die uitgekeken zijn op Netflix als klant te behouden door hen suggesties te geven.
Dus als een supermarkt promo's maakt om mij meer content bij hen af te laten nemen is dat anders dan dat ze reclame maken om mij meer content bij hen af te laten nemen.....right :?
Lol jouw vergelijking maakt geen steek.
In een supermarkt heb je nog niets gekocht als je deze binnenwandelt.
Op Netflix heb je de dienst al reeds aangeschaft.
En dan nog houdt het geen steek want de promo's bij je supermarkt zetten je aan om NOG meer te kopen wat je anders niet had aangeschaft.
Ja maar je kunt na je aanschaf ook van de dienst af (ja echt waar) dus is het toch gewoon de bedoeling om je meer aan te laten schaffen. Ofwel Netflix wil dat je nog een maandje blijft, en nog één, ect.

Of om in je eigen worden te blijven; Netflix zet je aan om NOG meer te kijken wat je anders niet gekeken had :+

Wij hadden Netflix voor een aantal series, hebben ze er allemaal (of de helft ervan nog erger 8)7 ) afgehaald. Toen was het daaaaag Netflix.
Walking Dead is een hele goeie. Had hem iemand aan beraden bleek Netflix die er al weer af gehaald te hebben. Ongelooflijk
Reclame is niet alleen om je te bewegen wat te kopen maar ook om je te bewegen je abonnement niet op te zeggen.
Bij welke supermarkt heb jij dat all-you-can-eat abonnement? Wil ik ook.
Nee dat is voor extra verkoop dus reclame
Reclame heeft als doel gedrag beïnvloeden tenngunste van commercie. Dat is precies wat Netflix hiermee doet. Ze tonen reclames voor hun aanbod met als doel je meer series te laten kijken (gedrag), zodat je meer redenen hebt om klant te blijven.
Anoniem: 435630
@hiostu19 augustus 2018 21:26
Precies, promo is inderdaad een ander woord dan reclame. Maar voor degene die aan het kijken is maakt het geen drol uit hoe het genoemd word een of het over wasmiddel, de nieuwste film in de bioscoop of een aanbeveling van Netflix gaat.
Het is allemaal verstoring van hetgeen waarom je het scherm heeft aangezet. Je wilt hetgeen zien waarvoor je het scherm aan hebt gezien en geen reclame, aanbevelingen, vastlopers, promo of andere onzin. Het is allemaal spam...
Ik sta versteldmhoeveel mensen er zwart-wit denken over reclame. Ik geloof in een 50/50 model. Als win-win combinatie.

50% van de inkomsten komen van de gebruiker die betaald voor de service en die andere 50% komt door advertentie inkomsten.

Dan betaal je als gebruiker niet té veel, wordt de service toegankelijk en geniet je mee van het schaalvoordeel.

Productiehuizen kunnen op hun beurt de gebruikers informeren over een nieuwe serie. En liefst niet intrusive... geen irritante reclameblokken door uw strot maar aangename korte ads. Netflix kan met de extra inkomsten meer en betere series produceren of aantrekken. Win-win.

Netflix zou dan wel een add free abbo moeten aanbieden, 30euro/maand ofzo. Dat sluit wat meer aan bij de werkelijke kost. 12euro/maand voor onbeperkt streamen van series is gewoon niet veel.
En no-way een legaal alternatief. Net als alle streamkastjes.

Eerste aanwijzing? Contact via een hotmail-adres. Geen bedrijfsgegevens te vinden. *alle* betaalzenders uit 45 landen. En dat voor 10,- per maand. Alleen Fox Sports kost dat al bijna. HBO wat in Nederland alleen legaal via Ziggo te krijgen is.

Nee, bedankt. Ik geef geen geld aan criminelen die ook nog eens in no-time hun dienst kunnen stopzetten (of stop moeten zetten) en waar je geen enkele garantie hebt.

[Reactie gewijzigd door sus op 18 augustus 2018 13:46]

Oh wow. En daar trap je in? Dit is zo doorzichtig als maar kan. Geen https, hotmail adres als contactadres en klungelig Nederlands? " 'Onze zenderaanbod' " spreekt boekdelen...
Promo’s van films en series, ook wel bekend als reclame.
Ja de volgende stap is dat er reclames van andere diensten doorheen komen.
zo denk ik er ook over.
Als het enige verschil tussen regulier tv en streaming tv het programma bekijken is wanneer ik dit wil. Dan is het niet genoeg voor mij helaas.

Promos, ads, onderbrekingen, popups, lower thirds, etc .. tis allemaal niet nodig in mijn ogen en daarom was netflix juist zo fijn.

Ik ga echt niet betalen voor een trailer, promo, etc.
Daarentegen heb ik nog wel iets meer geld over voor Netflix als het wat meer content zou hebben. Als je kijkt wat er voor een tv abbo betaald moet/moest worden. Het aanbod is alleen nog niet echt geweldig. Te vaak wil ik een bepaalde film zien welke vervolgens niet op netflix staat.
Ik heb heel veel series en films die je niet kan zien op Netflix (al helemaal in Nederland), ook een van de rede dat ik ook geen Neflix heb.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 18 augustus 2018 18:23]

Dat denk ik niet... anders lopen de klanten weg....
Of gaan ze bij support meer klagen.
En toch zijn het twee verschillende dingen.
En toch zijn het twee verschillende dingen.
Eens. Ik zie promo's als communicatie-uitingen van de aanbieder zelf. Reclame komt naar mijn inziens toch echt van derden.
Geen reclame, slechts een hulpmiddel om je op de hoogte te houden van het (nieuwe) aanbod. Of is het startscherm met "Nieuwe releases" op Netflix ook reclame in jouw optiek?
Ja dat is ook reclame. De “nieuwsbrief” van spammer x is ook slechts een hulpmiddel om me op de hoogte te houden van het nieuwe aanbod. Maar we noemen dat ook gewoon ongewenste reclame.

Bij Netflix is die nieuwe releases lijst niet vervelend noch ongewenst, maar het is toch echt een vorm van reclame. :P
ja maar als mail - en niet als gepushte video - daar zou ik echt gek van worden.
Reclame is reclame, is zit daar ook niet op te wachten.
Eigenlijk zeggen ze, je kijkt x, maar y is misschien wel beter.
Dat doen Dreft, Unilever, RTL, SBS en de NOS ook, als Netflix zegt geen reclame te hebben, dan moeten ze niet zelf mij lastig vallen met andere series die op Netflix te zien zijn.
Laat ze die in een hoekje draaien als je aan het browsen bent voor een leuke film/ serie.
Niet als je aan het film kijken bent dat zie ik al op tv en daarom kijk ik liever netflix.
Promo = reclame.
Dus gewoon reclame, maar dan voor hun eigen series/films.
De definitie van reclame is:
Reclame is een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten.
Het doel van deze promos is niet de verkoop van een product of dienst. Het doel is om mensen kennis te laten maken met content. Dus het is inderdaad een promo.

Neemt niet weg dat ik hier zelf ook geen fan van ben.
Potato Potatoe natuurlijk he. Want Netflix promoot zijn eigen dienst. Zo blijf je lid.
zo kan jij alles onder reclame gaan zetten zelfs spotify playlists...
Klopt! En dat moet je ook zo zien. Anders moet je even onderzoeken wie de aandeelhouders zijn van Spotify en daarbij in het achterhoofd houden waarom zij belang hebben bij het bij jou onder de aandacht brengen van bepaalde muziek op basis van jouw "historie".

Hetzelfde geldt ook voor radio. De "dj's" draaien niet wat ze zelf willen, maar wat hun wordt opgelegd. Bij de transitie van Radio 2 wordt dit soms pijnlijk duidelijk doordat de dj na een liedje gewoon zegt dat hij het niets vindt of een sarcastische opmerking maakt. It's all about the money.

Voor netflix is het natuurlijk heel dubbel. Eén van de krachten is dat je zonder onderbreking een paar afleveringen van een serie achter elkaar kan bekijken. Er is al een lijst met geselecteerde series aanwezig op basis van je kijkgedrag. Om daar tussendoor ook nog mee geconfronteerd te worden zou voor mij echt een domper zijn..
Wat bedoel je met de transitie van radio 2? :) ben gewoon benieuwd. Het valt me vooral op dat het ene moment het station hip wil zijn en andere moment is het weer zo oubollig als de pest :p
Het hele idee van muziek op de radio is ook eigenlijk reclame voor die muziek.

Bij een radiostation krijg je dan ook veel 'pluggers' over de vloer die willen dat je hun (nog redelijk onbekende) muziek gaat draaien. Daar wordt iets bekend door.

Maar de DJ's kiezen bijna nooit hun eigen muziek, dat is de taak van iemand anders. Of (bij stations waar muziek niet echt de basis uitmaakt van de identiteit) de computer, die ervoor zorgt dat iemand niet een bepaald nummer grijsdraait. En als ze al hun muziek kiezen dan moet dat aan de hand van een 'format'. Die wordt opgesteld door de programmer om het station een vaste identiteit te geven, als er namelijk steeds andere muziek gespeeld wordt, blijft de doelgroep niet hangen. Vaak is dit wel horizontaal geprogrammeerd (andere doelgroep per luistertijd)

Dus denk bijv. eerst een upbeat nummer uit de jaren '80, dan een jaren '90 ballad, zo gaat dat ongeveer. Bij muziekstations is het veel specifieker, binnen een bepaald muziekgebied of leeftijd die het beoogde publiek aanspreekt. Vaak is het vrij specifiek dus als je als DJ een redelijk strakke muziekvoorkeur hebt, kom je daar sowieso vaak buiten :) Een DJ die niet al zijn muziek leuk vindt komt dus bij elk station wel voor. Vergeet ook niet dat DJ's over het algemeen echte muziekfanaten zijn en muziek is een typische haat/liefde hobby :)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 18 augustus 2018 21:17]

Klopt. Heel veel van wat we tegenwoordig onder ogen krijgen is effectief reclame.

Er is zelfs zoveel dat we het onderscheid steeds lastiger kunnen maken, zo blijkt heel goed in dit draadje. De marketingdefinitie wordt als waarheid gezien, best bizar. Nog zo eentje is de 'advertorial' die heel erg zijn best doet om te lijken op een authentiek artikel maar eigenlijk ook gewoon reclame is.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 18 augustus 2018 14:13]

Nee, zo weet je wat er allemaal te zien is.
Dat weet je ook al via je e-mail of notifications of via newly added of etc...
Potato Potatoe natuurlijk he. Want Netflix promoot zijn eigen dienst. Zo blijf je lid.
Volgens veel reacties dus juist niet.
Die zeggen, zo te lezen, hun abo op als het zover komt.
Snap ik heel goed, want het is een glijdende schaal richting precies datgene waar je vanaf wil: reclameblokken, of in elk geval allerlei content waar je niet om vraagt. Het knaagt aan het on-demand principe.
Daar heb je gelijk aan :-(
Mensen stimuleren om een dienst (abonnement) te blijven gebruiken is ook reclame.
Mensen stimuleren om een dienst (abonnement) te blijven gebruiken is ook reclame.
Te blijven gebruiken?

Terwijl ze tussen twee afleveringen van de zelfde serie 'zitten' hebben ze die volgens jou "te blijven gebruiken aansporing" niet nodig lijkt mij.

Ik zit er niet op te wachten trouwens.
Als je in een serie 'zit' wil ik niet lastig gevallen worden met een andere serie of film.
Die ik misschien al aan het bekijken ben?

(aanvulling)

[Reactie gewijzigd door WimmieV op 18 augustus 2018 13:37]

Maar wel om je aan te sporen na deze serie een andere serie te bekijken, en dus lid te blijven
Nee dat is promotie. Daar zit echt een definitieverschil in
Promotie moet niet worden verward met reclame, dat enkel het ter kennis geven van een promotie door middel van televisiecommercials, internet, radio en bladen inhoudt. Reclame is echter wel een vorm van promotie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Promotie_(marketing)

Promotie via TV/internet/radio en bladen is dus (ook) reclame :Y)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 augustus 2018 13:34]

Betekenis 'promotie'
Je hebt gezocht op het woord: promotie.

pro·mo·tie (de; v; meervoud: promoties)
1bevordering tot hogere rang, klasse enz.
2plechtigheid waarbij de titel van doctor wordt toegekend
3reclame, handeling om te promoten

Definitie is duidelijk in het woordenboek.
https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/promotie
3. reclame, handeling om te promoten
Niet een bijzonder groot vershil
Het doel van de promo is je er kennis mee laten maken opdat je ook af neemt (consumeren).. film is een dienst. ze willen dat je dat ook afneemt. reclame dus.
Theoretisch wil Netflix juist niet dat je het afneemt. Het is in hun voordeel als je wel een abonnement hebt maar niets kijkt.... (kost ze immers bandbreedte en cloud capaciteit). Deze promo's kost ze uiteindelijk alleen maar geld.
Ze willen liever dat je die promo's afneemt dan ander materiaal bekijkt. Ten minste ik ga er van uit dat ze eigen content promoten zoals ik dat ook meer aanwezig vind op het beginscherm.

Die content hebben ze eenmalig moeten betalen dus als de gebruiker dat kijkt kost het ze niks, kijken ze een film van een andere studio kost het ze wel geld. Als er niks gekeken word scheelt het wel een beetje bandbreedte maar dat is peanuts.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 augustus 2018 13:38]

Ze willen gewoon dat je lid blijft omdat je veel kijkt. Iemand die lid blijft omdat hij vergeet op te zeggen, terwijl hij nooit kijkt (een sleeper) brengt geen stuiver meer in het laatje dan een actieve kijker, maar hij is wel een tikkende bom want op een dag zegt hij natuurlijk op, daar kun je op wachten.
terwijl hij nooit kijkt (een sleeper) brengt geen stuiver meer in het laatje dan een actieve kijker,

Maar ook niet minder.
Jou 'sleeper' ziet deze promotieblokken tussen de serie-afleveringen waar het hier om gaat trouwens ook niet.
Voorkomen dat mensen sleepers worden is een belangrijk doel van die promo's. Draai het om: zolang mensen nog geen sleeper zijn kun je ze vrijwel gratis bereiken als Netflix zijnde. zodra ze wel sleepers zijn moet je ze via (dure) andere kanalen gaan benaderen... of het risico lopen dat ze ineens opzeggen. Een gezonde business wil sleepers activeren en is er niet tevreden mee (en zeker niet extra tevreden).
Jawel.
Promotie moet niet worden verward met reclame, dat enkel het ter kennis geven van een promotie door middel van televisiecommercials, internet, radio en bladen inhoudt.
Reclame is promotie maar promotie niet per definitie reclame, maar wel als het dus via tv/internet/radio gebeurd, waar dus sprake van is (mix tussen internet en tv). Het is dus een promotie en reclame, hoe is het toch mogelijk _/-\o_

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 augustus 2018 13:40]

Reclame volgens de vandale
2re·cla·me (de; v(m); meervoud: reclames)
het geheel van middelen die worden ingezet om de verkoop te bevorderen, aanhangers te werven enz.
Promo’s vallen mijn inziens dus wel onder reclame. het doel van deze promo’s is het werven van aanhangers van de serie/ film met als gevolg dat je graag lid blijft van netflix, waardoor ze dus elke maand weer abo geld kunnen innen.

Edit:

Nog even de definitie van promotie, ik ga ervan uit dat promo in deze context een promotie filmpje is.

De vandale:
pro·mo·tie (de; v; meervoud: promoties)
1 bevordering tot hogere rang, klasse enz.
2 plechtigheid waarbij de titel van doctor wordt toegekend
3 reclame, handeling om te promoten
De derde betekenis van promotie is dus letterlijk reclame

[Reactie gewijzigd door Iruk1981 op 18 augustus 2018 13:00]

Nee dus niet. Het valt beide onder promotie. Maar promo is expliciet geen reclame. Reclame is wel een vorm van promotie.
Promotie is het onder de aandacht brengen van een nieuw of bestaand product of service met als doel de omzet positief te beïnvloeden. Promotie is een onderdeel van de marketingmix, wat weer een onderdeel is van het bredere marketing. Promotie moet niet worden verward met reclame, dat enkel het ter kennis geven van een promotie door middel van televisiecommercials, internet, radio en bladen inhoudt. Reclame is echter wel een vorm van promotie.
Er is gewoon een officiele definitie.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 18 augustus 2018 12:42]

Je bent hier marketing gezwets aan het kopieëren zonder bron. Marketing gezwets is niet gelijk aan de waarheid.

Ik heb je referenties gegeven naar de vandale. De vandale is een officiële bron voor de betekenis van het Nederlandse woord. Promotie is gewoon een mooi woord voor reclame.
Onderstaand bericht wordt u aangeboden door NIJL:

"Een promo is wel reclame"
Promotie is volgens de definitie geen reclame, reclame is wel een vorm van promotie.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Promotie_(marketing)
Dat geldt alleen als je in de marketing of bij een tv of radiozender werkt. Dan zijn technisch promo en reclame inderdaad iets anders. Voor normaal taalgebruik is het gewoon vrijwel hetzelfde.
Helaas is deze strategie onvermijdelijk. Er is veel geinvesteerd in Netflix, er is nu flink marktaandeel veroverd, dus nu moet het gaan renderen. Die investeringsmaatschappijen zijn geen filantropische instellingen. Uiteindelijk moet het meer geld opleveren dan het (heeft ge-) kost. Dat gaat de consument betalen. De enige mogelijkheid die er nog is voor Netflix om echt waarde toe te voegen (voor mij althans) is als ze meer goede eigen series gaan maken, maar tot nu toe vond ik alleen Narcos echt goed.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 18 augustus 2018 12:35]

nou het is niet onvermijdelijk. waarom heeft netflix zoveel abonees? onder andere omdat er geen reclame te zien is , en ze kunnen wel meer willen verdienen en reclame gaan inzetten (want ja op lange duur komt er zeker meer reclame _). maar door meer te willen verdienen gaan ze waarschijnlijk minder verdienen omdat juist gebruikers niet betalen voor reclame en evt andere opties gaan zoeken. netflix is groot geworden door geen reclame te laten zien doen ze dat wel dan gaat dat averechts werken.
Mensen die al een paar jaar elke maand een paar euro aftikken hebben ondertussen zo honderden euros aan Netflix betaald en als je stopt met betalen hou je er niets aan over. Je bouwt geen collectie op zoals als je DVD sets koopt. Dus is er sprake van sunk cost fallacy. Daarom is deze tactiek winstgevender dan in eerste instantie meer geld vragen.

[Reactie gewijzigd door Origin64 op 18 augustus 2018 13:05]

Ik twijfel al enorm om mijn Netflix abonnement op te zeggen en over te stappen op een concurrent. Ik vind het aanbod tegenvallen (teveel Netflix originals, veel series met maar 1 of 2 seizoenen), de UI is niet intuïtief (ik wil onderscheid tussen films en series, ik geef niks om de categorie "internationale films met een sterke vrouwelijke hoofdrol") en het wordt duurder en duurder.

Op het moment dat ik deze promotie-onzin voorgeschoteld krijg dan is die keuze wel heel gemakkelijk en stap ik linea directa over naar Videoland of Film1, of iets anders.

[Reactie gewijzigd door BFmango op 18 augustus 2018 12:14]

Dit dus. Als ze dit doorzetten kunnen ze mij als klant afschrijven.

Vorige week kreeg ik nog iedere keer in de app bij de hoofdaankondiging (de grote promo bovenaan) een trailer te zien van die serie of film met het geluid standaard aan (!!) Niet in te stellen dat geluid standaard uit staat natuurlijk en bijzonder irritant als je de app opent terwijl je aan het chromecasten bent.

- Het aanbod is ook echt een stuk minder geworden met al die netflix originals.
- Vooral de netflix originals films zijn gewoonweg slecht.
- Series waarbij staat " iedere week een nieuwe aflevering" waar er vervolgens twee of drie weken tussenzitten zonder nieuwe aflevering (en het volledig gebrek aan info waarom en wanneer de eerstvolgende te zien zal zijn),
- de onzinnige categoriën die zijn aangebracht,
- voorgestelde films of series die je al hebt gezien op netflix,
- van series die in je lijst staan en hebt bekeken en waarvan een nieuw seizoen is te zien, moet je maar raden dat dat zo is,
- ontbrekende seizoenen,
- hele oude films, waarvan de meesten van middelmatig niveau,
- regelmatig slechte timing van subs
- maar vooral, vooral: geen enkele zinnige instelling in de app om iets aan te passen aan je eigen wensen.

Dit alles gecombineerd met het steeds duurder worden van het abonnement maakt het zoeken naar alternatieven steeds interessanter.
Welke zijn dan slecht? Vind er juist veel goede tussen zitten. The Outsider, Bright Tau, e.d.

Meer opties (in app of elsewhere) zou idd wel heel erg fijn zijn. Zo ontzettend stom en zo 1999 of w/e dat je maar 1 wishlist kunt hebben. Ik zou er graag 3-4-5 willen. 1 voor wat ik snel wil kijken, iets voor de toekomst, films/series wat ik ook wil.

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 18 augustus 2018 13:30]

Zoals @SgtElPotato al aangeeft hieronder, is dat natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur. De laatste originals die ik heb gezien vallen in ieder geval niet in mijn A-lijst: Anon, The Titan, Set it Up, en Under The Skin vond ik erg tegenvallen. Die lijst is nog veel langer, maar even snel een overzichtje bekijken welke films je hebt bekeken is er niet bij, of je moet je hele viewlist downloaden via de site. Bright was wel aardig inderdaad. Tau heb ik nog niet gezien.

Er zitten ook zeker nog goede series tussen anders was ik allang afgehaakt. Ik vind de laatste ontwikkelingen en de nog altijd veel te gebrekkige interface alleen geen goede zaak en op reclame tussen afleveringen door zit je al helemaal niet te wachten.dat laatste is de hele reden dat ik al jaren geen kabel meer kijk.

Dat ze mij als klant niet zouden missen, prima hoor, ik lig er ook niet wakker van, maar als er iets is wat het verleden heeft geleerd, is dat ieder schier onverwoestbaar imperium toch onverbiddelijk naar de kloten gaat als je niet goed naar je klanten luistert.
Puur persoonlijk dit.

Ik vind genoeg Netflix originals vermakelijk om te kijken, net zoals de series. Blijkbaar is Netflix geen dienst voor jou, maar dat maakt het nog geen slechte dienst?

tbh zijn ze liever een klant met zo veel commentaar kwijt dan rijk, dus ik snap ook niet dat je nog klant bent met al deze minpunten..
Het aanbod van Videoland en film1 is ook belachelijk. Videoland heeft zelfs enkel stereo geluid.

Netflix is heel karig in Nederland maar dat is de concurentie ook. Ik zie mezelf overstappen naar de Disney streamingdienst als die gelanceerd word
Disney heeft Hulu (soort netflix, maar dan alleen met actuele series) al in haar portefeuille en Hulu heeft reclame, geen idee of Disney dat in haar nieuwe dienst gaat bouwen, maar het zou zomaar kunnen..
"Ik vind het aanbod tegenvallen (teveel Netflix originals, veel series met maar 1 of 2 seizoenen)"

Het aanbod van Netflix zal zeker niet groter worden. Hier een recent nieuwsbericht over verschraling van het aanbod:

https://www.totaaltv.nl/n...alt-topseries-uit-aanbod/

"Het serie-aanbod bij Netflix verschraalt volgende maand. Volledige seizoenen van enkele topseries verdwijnen. Dit heeft te maken met de groeiende concurrentie op de markt van online videodiensten.

Nederlandse abonnees kunnen vanaf 8 september niet meer naar volledige seizoenen van de series Homeland, Prison Break, How I Met Your Mother, New Girl, Modern Family en Lie to Me kijken. Maar mogelijk dat op hetzelfde moment of in de directe toekomst nog meer series uit het aanbod van Netflix gaan verdwijnen. "


Nu was Netflix natuurlijk ook nooit zo duur... De nieuwe Bluray van Jurassic World Fallen Kingdom kost weer gewoon 25 euro, op DVD kost ie 18 euro. De Bluray van Dunkirk, een film van meer dan een jaar oud, kost gewoon 13 euro. De Bluray van Alice through the Looking Glass uit 2016 kost 15 euro.

Nu zijn dat natuurlijk ook drie blockbusters... Maar hoe zit het dan met de prijzen van kleinere films op Bluray? De Bluray van Phoenix Forgotten (2017) (nog nooit van gehoord, tot nu) kost 18 dollar op Amazon.com. De Bluray van The Drowning (2016) kost $10.71 op Amazon.com. De Bluray van Megan Leavey kost 18 dollar op Amazon.com.

Natuurlijk, Netflix wilde altijd aanzienlijk goedkoper zijn. Niets mis mee. Een groot aanbod goedkoop aanbieden, vele mensen zullen dat willen. Maar met de huidige abonnementsprijzen kan het bijna niet anders dan dat het aanbod verder versobert.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 19 augustus 2018 00:55]

De test is dus geslaagd, het zal niet doorgevoerd worden.
Wees daar maar niet zeker van hoor. Er werd ook een test gedraaid met geforceerd trailers afspelen als je in de afspeellijst ergens op blijft staan. Dat werd in de test ook door een groot deel als zeer negatief ervaren, maar daar heeft Netflix compleet maling aan en ze hebben niet eens de optie toegevoegd om het uit te zetten... Je bent nu dus eigenlijk verplicht om de Netflix-app direct af te sluiten. Super vervelend.
Ik vind die geforceerde trailers en het automatisch afspelen juist een heel fijne toevoeging, er zullen veel meer mensen zoals mij waarschijnlijk denken. Als het een aantal mensen op fora niet bevalt wil het natuurlijk niet zeggen dat iedereen die mening heeft.
Ik zeg ook niet dat iedereen die mening heeft, ik zei dat een groot deel van de gebruikers dat vind. Daarom is het zeer vervelend dat die functie niet uit te schakelen is, het is zo’n beetje dé meest irritante en overbodige functie van Netflix.
Wie zegt dat dat als compleet negatief ervaren werd? Die paar mensen die in fora daar over schreeuwden?
Als ze het wel doen, dan kunnen ze vast hun koffers gaan pakken denk ik.
Dit lijkt mij ook totaal geen prettige toevoeging. Vind het al zeer vervelend dat na elke film een trailer automatisch begint.
Daarnaast is de optie "wilt u verder kijken?(of zoiets)" als je enkele afleveringen van een serie achter elkaar kijkt niet uit te zetten. Snap heel het nut niet van die optie. Die mogen ze ook wel optioneel maken.

[Reactie gewijzigd door H.Boss op 18 augustus 2018 12:08]

Ik vermoed dat dit in hun eigen belang is. Om te voorkomen dat bandbreedte nodeloos wordt verbruikt doordat mensen de serie of laten spelen terwijl ze eigenlijk weg zijn, in slaap zijn gevallen, etc. Uiteraard is de bandbreedte voor jouw als individu te overzien, maar met het grote aantal klanten van Netflix wereldwijd is het een grote hap data die vermoedelijk voor niets wordt verstuurd bij ontbreken van deze functie.
Geloof ik meteen, maar zoiets mag je toch niet verwachten van een gigantische streamingdienst als Netflix.
Maak het optioneel dan heb je nog de keuze, dit gebeurt uiteraard alleen als je niet telkens drukt op volgende aflevering.
Bij ziggo go speelde automatisch de volgende aflevering. Ik vond dat zeer irritant.
Nu moet je door een heel menu de volgende aflevering zoeken en handmatig starten: nog erger.

Een serie op pauze zoals nu bij netflix vind ik ideaal.
Zo kan je weglopen bij de aftiteling om even wat te gaan doen. En als je terug komt staat de volgende klaar om te starten.

Aan promo's tussen de afleveringen door zit ik echt niet op te wachten.
Aan het einde van een serie/film zou ik het niet erg vinden.
Volgens mij krijg je die vraag over verder kijken alleen als je een tijdje geen knoppen gedrukt hebt. Dan is er kans dat je inmiddels in slaap gevallen bent bijvoorbeeld. Dat heb je op sommige TVs ook als je lange tijd niet zapt of volume aanpast, maar daar is die functie vaak aan te passen. Ik zie er het nut wel van in, maar heb het zelf niet echt nodig.
Dat klopt, dat is ook zo.
Maar ik hang vaak lekker op de bank , dan zet ik een serie aan en afstandbediening op tafel. Dus als ze aanbieden dat de volgende aflevering over 5 sec begint dan moet dat ook een heel seizoen kunnen op die manier. Dus dan vind ik het handig als het optioneel is.
Kan het wel begrijpen, je hebt altijd een korte pauze met een stilstaand beeld tussen 2 afleveringen in, ik weet liever niet wat er gaat komen voordat ik aan een aflevering van iets begin. Dus mag het wat mij betreft net zo goed een voorproefje van een andere serie zijn, weet je meteen beter of je het wel of niet leuk gaat vinden.

Als het dan net zo is zoals het nu is, met een timer van 20 sec oid. die afloopt tot de volgende aflevering en die je nu ook al kan skippen, zie ik het probleem niet.
Jij snapt dan niet dat dit een opstap naar echte reclame is. Etflox laat je alvast wennen en begint eerst met een reclame van eigen producten. Hoe lang denk je dat ze dat gaan vervangen door echte (betaalde) reclame. Advertenties zijn de ziekte die vroeger de beltonen waren.
Kan het wel begrijpen, je hebt altijd een korte pauze met een stilstaand beeld tussen 2 afleveringen in, ik weet liever niet wat er gaat komen voordat ik aan een aflevering van iets begin. Dus mag het wat mij betreft net zo goed een voorproefje van een andere serie zijn, weet je meteen beter of je het wel of niet leuk gaat vinden.
En ik vind die twee regels juist altijd heel prettig. Maakt me altijd heel nieuwsgierig (nu "binge" ik absoluut niet) vooral als er een plot twist in zit... En ik heb geen behoefte aan iets van een andere serie er tussendoor. Maak dan een categorie "voorproefjes" waar dit soort dingen in staan.
Netflix wordt steeds slechter. Echt belabberd aanbod, en het wordt steeds duurder. Heel jammer.

Vanochtend zag ik trouwens een ad van Ziggo ergens waarin ze opscheppen dat je Westworld alleen via Ziggo kunt kijken! Nee, zo komen we er wel. :X
En Game of Trones...

Beter alleen via Ziggo dan helemaal niet (legaal)? HBO heeft zijn diensten opgezegd voor Nederland, dan is het toch prettig dat er via deze weg nog wel naar gekeken kan worden (indien je die keuze als provider ook daadwerkelijk hebt)?
Eigenlijk is het helemaal niet een keuze. Je kan enkel legaal game of thrones kijken wanneer je een abbo bij ziggo hebt met horizon box (vreselijk apparaat!!!!!!!!) en als je movies & series xl als extra pakket neemt.

Je kunt niet kijken als:
- je losse afleveringen wilt afrekenen
- je geen horizon box hebt (zoals een Humax ofzo)
- je een andere provider hebt (want eerlijk is eerlijk, ziggo is duur waardoor ik heel goed kan begrijpen dat je een andere provider neemt)
M.b.t. die Horizon box, gaat ook prima via een Samsung 7140 en volgens mij ook middels het model Humax welke voorzien is van OD mogelijkheden. Het werkt iig prima in oud Ziggo gebied. En via de Ziggo app niet te vergeten.

Voor het overige, dat klopt idd, maar volgens mij is er niets gratis als het op On Demand diensten aankomt? Wil je legaal kijken naar de aangehaalde series, dan heb je in Nederland geen enkel ander alternatief dan Ziggo, het is niet anders.

[Reactie gewijzigd door hardware-lover op 18 augustus 2018 15:15]

1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee