Spotify-abonnees kunnen tot tienduizend nummers per apparaat downloaden

Spotify heeft de downloadlimiet van 3333 nummers per apparaat aangepast. Betalende gebruikers kunnen voortaan per apparaat 10.000 nummers downloaden om offline te luisteren. Bovendien kan dat nu op vijf apparaten, dat was eerst drie.

Spotify heeft zelf geen ruchtbaarheid gegeven aan de aanpassing, maar bevestigt de verhoging van de limiet tegenover Rolling Stone. Volgens het magazine was de downloadlimiet van 3333 nummers per apparaat een doorn in het oog van fanatieke gebruikers.

Gebruikers opperden bijvoorbeeld in 2015 al het idee om de limiet te verhogen naar 9999 nummers op één apparaat. In feite was het al mogelijk om 9999 nummers te downloaden, maar dat moest dan op drie verschillende apparaten worden gedaan. Spotify noemt in een reactie op het voorstel nu de nieuwe veel ruimere limieten.

Betalende gebruikers kunnen nu tot 50.000 nummers downloaden om offline te luisteren. Om dat te doen moeten er wel vijf verschillende apparaten gebruikt worden. Per apparaat is de downloadlimiet 10.000 nummers.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

13-09-2018 • 10:32

125

Submitter: Diecke

Lees meer

Reacties (125)

125
119
50
4
0
42
Wijzig sortering
Ik ben wel heel benieuwd of deze functie overal al is ingebouwd. Als ik op https://www.spotify.com/us/account/offline-devices/ kijk, dan zie ik nog vrolijk 'Spotify Premium users can sync music on 3 devices for offline listening' staan. Op https://support.spotify.c...he_basics/manage-devices/ is wél sprake van 5 devices. Is er iemand die het al heeft uitgetest, voordat ik te vroeg een device te veel toevoeg en op mijn hoofdapparaat weer voor zestig ziljard gigabyte* aan tracks opnieuw moet downloaden?

*nee echt hoor, ik heb zelfs naar beneden afgerond
Bij mijn instellingen staat idd nog 3. Afgelopen week al 10.000+ nummers opnieuw moeten downloaden omdat hij blijkbaar mijn telefoon als 3 devices ziet, zodat mn tablet en pc geleegd waren. Waarop ik daar dan weer alles offline sync en een uur of wat daarmee zoet ben. Om er dan achter te komen dat mn telefoon weer leeggehaald is :( Dus alle apparaten in mn account verwijderd en nóg een keer alles downloaden op al mn devices voordat éindelijk alles goed werkt, wat een gedoe ;(
Mag ik vragen waarom je de muziek download via Spotify op je PC? Op je telefoon kan ik het begrijpen ivm data verbruik maar op je PC biedt het toch geen meerwaarde?
Op een laptop in de trein of in het vliegtuig kan het nog wel eens handig zijn. En wie met een zwakke verbinding thuis zit kan er ook om die reden nog wel voordeel uit halen. En hoewel het voor jezelf misschien weinig meerwaarde heeft kan spotify daarmee enorm bandbreedte besparen. Zij zouden het dus ook moeten bevorderen, dat je dit doet.
Dat snap ik. Voor die devices geldt hetzelfde als voor de smartphone. Ik heb het even specifiek over downloaden op een PC. Een zwakke verbinding thuis daar geloof ik niet meer zo in gezien de mate van penetratie van breedband internet in NL.
Dan gebruik je toch je smartphone om te luisteren 8)7
Kans is groot dat je nummers meer dan een keer beluistert en dus verbruik je in de som meer bandbreedte. Als je de downloads een beetje slim timed heb je daar dus minder last van dan van het uitgesmeerde streamen.
Spotify maakt een flink grote cache directory aan, dus een nummer 10x luisteren is maar 1x streamen.
Het ging erom dat het Spotify minder bandbreedte kost. Voor jezelf snap ik het wel, dat is een heel ander verhaal. Die piekbelasting zal bij Spotify pijn doen. Ik heb nog nooit bekeken hoeveel nummers ik per jaar beluister, maar 10000 per jaar is serieus veel. Kijk als je hem 24/7 aan laat staan snap ik het wel, maar dat is geen luisteren meer.
Inderdaad laptop voor muziek onderweg, of domweg omdat ik laatst bijv modem-errors had, bootloops, modem vervangen, kortom: gedoe met de internetlijn. Hoewel zeldzaam natuurlijk, was het toch fijn om niet meer m'n cd-speler van zolder te hoeven halen :p
Ja, herkenbaar. We starten een lotgenotengroep. Het eerste half uur vloeken we op onterecht toegewezen devices die je échte devices eruit duwen, daarna mogen we een uur fulmineren op het feit dat de verwijderde tracks vervolgens niet écht van je opslag verwijderd worden (maar enkel ontkoppeld van de Spotify-database), waardoor na een tijdje je opslag vol zit en je alsnog alles weer moet verwijderen en downloaden (dit probleem blijft zich ad infinitum voordoen, als het energie opleverde, dan was het een perpetuum mobile!).
Oh ja inderdaad, Spotify gooit niets weg, vrij onbegrijpelijk :? Je komt er na 2x 3 uur syncen achter dat de sd-kaart opeens vol zit omdat hij ondertussen alle 2500 nummers 2 a 3x naast elkaar heeft gezet :X De enige manier om dat te verhelpen is alle data via de Android-instellingen verwijderen en nóg een keer 3 uur lopen syncen 8)7
Ik had bijna een Google Music-abbo afgesloten, ik was er behoorlijk nijdig van geworden..
Bij mijn instellingen staat idd nog 3. Afgelopen week al 10.000+ nummers opnieuw moeten downloaden omdat hij blijkbaar mijn telefoon als 3 devices ziet, zodat mn tablet en pc geleegd waren. Waarop ik daar dan weer alles offline sync en een uur of wat daarmee zoet ben. Om er dan achter te komen dat mn telefoon weer leeggehaald is :( Dus alle apparaten in mn account verwijderd en nóg een keer alles downloaden op al mn devices voordat éindelijk alles goed werkt, wat een gedoe ;(
Ik had dit met een andere app, die registreerde het mac adres als 'unique' identifier.
Maar omdat mijn telefoon op 2.4 en 5Ghz verbind, krijg ik regelmatig de melding "maar één device"
Volgens mij is er nog altijd een cap op het aantal nummers in je Library, ook 10.000, leuk dat je 10.000 nrs kan downloaden maar je kan dus niet meer dan zoveel nrs in je Library hebben.

Als ik de Spotify Community mag geloven, bestond deze Library limiet niet in het verleden.

Na ruim 3jr intensief Spotify gebruik ben ik nogal teleurgesteld in de app. Het aanbod, de relevante playlists en de geluidskwaliteit zijn goed. Al had ik liever gezien dat ze aangegeven welke Ogg Vorbis -q setting wordt gebruikt ipv dat high quality "320kbps" is, dat is gebruikelijk bij MP3. Ogg Vorbis kan veel hogere kbps hebben bij pieken afh van de q setting.

Maar de app vind ik gewoon slecht. Zeker na zoveel jaar. Online reviews roemen de intuïtieve app... Deze is juist helemaal niet intuïtief. Navigatie is niet handig, indeling ook niet.
Daarnaast is er elke week wel een update van de app zonder changelog. Ik gebruik de app al 3jr en deze is vrijwel niet verbeterd, geen functies toegevoegd.

Je kan nog steeds geen playlists queuen. Alleen losse nummers. Vind ik erg irritant en zo zijn er wel meer kleine irritaties.

Het is dat ik Spotify Connect veel gebruik icm Raspberry Pi en Vero 4K anders zou ik zeker andere diensten testen (Amazon lijkt me dan het meest interessant).

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 22 juli 2024 16:15]

Ik mag dan een fan zijn van Spotify (de curated playlists van sommige gebruikers binden me aardig aan het platform) maar op het gebied van geluidskwaliteit vind ik het maar frustrerend.

Natuurlijk, Vorbis, hoewel ondergeschikt aan AAC, is superieur aan MP3. Maar op 320kbps zouden de verschillen tussen OGG Vorbis en MP3 minimaal moeten zijn. Het feit is dat ik zelf een WAV bestand om kan zetten naar Vorbis 320kbps en dat ik dan totaal niet in staat ben om ze te onderscheiden. Maar vergelijk ik dit dan met Spotify, dan is dat verschil goed waar te nemen. Heel concreet zijn het vooral ruimtelijke effecten die verdwijnen bij Spotify. Het is alsof je een 3D-audio effect aan en uit zet alleen hoort het bij het originele nummer.

In concurrentie met lossless streaming providers als Tidal en Qobuz en in mindere mate lossless verkoop had ik toch echt wel een keer verwacht dat Spotify een keer naar ~510kbps OGG Opus of WavPack zou gaan. Maar ergens gaat er in het verwerken ook kwaliteit verloren waardoor ik op dit moment zelfs een lokaal aangemaakte ~224kbps Opus track niet kan onderscheiden van lossless en dus prefereer aan hun huidige aanbod. Bitrate is dus niet alles maar ik vind wel dat er eindelijk eens wat aan mag gebeuren bij Spotify.

Sidenote: Ik heb alles wat hier boven staat getest, op Spotify Premium, tegen tracks gekocht op 7digital, met (in Spotify) volume normalisatie en de EQ uitgeschakeld.
Ik volg je conclusie niet waarbij je het huidige aanbod prefereert terwijl je daarboven uitlegt dat als je zelf origineel lossless naar 320kbps Ogg Vorbis omzet het prima klinkt maar de 320kbps van Spotify minder klinkt. Je bevindingen vind ik interessant en kan ik me in vinden: Ogg Vorbis q5 vind ik niet te onderscheiden van origineel. Maar Spotify klinkt echt minder.

Maar dan is je conclusie ineens dat je Spotify's huidige aanbod prefereert??
Nee ik prefereer 224kbps Opus aan het aanbod van Spotify. Mijn voorkeur gaat in die vergelijking dus naar mijn lokale Opus sample.
Oh gelukkig :)
Het is inderdaad ontzettend jammer dat Spotify of voor mijn part Amazon Music niet een goede lossy encode kan leveren.

Ik overweeg daarom maar weer Flac rips te downloaden voor albums die ik regelmatig luister. Ik blijf dan wel Spotify betalen en gebruiken.

Maar ben bang dat het aanbod tegenwoordig te laag is.. plus ik luister tegenwoordig vaker zelfgemaakte Spotify playlists ipv albums.. dus dat wordt helemaal lastig zoeken online.
Het is het best waard om albums die je regelmatig luistert te kopen. https://nl.7digital.com/ heeft een goed aanbod en een eerlijke prijs als je het mij vraagt. 👌🏼
Ben het met je eens, zie heel regelmatig updates.. maar qua interface verandert er niks. De Free versie heeft wel een gehele make-over gekregen maar voor de betaalde versie gebeurt er eigenlijk niks. Een beter alternatief heb ik ook niet echt gevonden. Apple Music wel een paar keer geprobeerd voor een maandje.. maar kan daar niet aan wennen, ook de suggesties van Apple vind ik een stuk minder goed.
Ik heb Spotify vooral als radio, om nummers te draaien die ik niet kan vinden en om via Shazam playlists te maken zodat ik weet welke nummers ik ga kopen of via een rekordpool binnenhaal. Daarnaast gebruiken de kinderen het veel, maar wel via eigen account (family pakket) zodat de Playlists niet helemaal vervuild raken :).

Ik ga ook weer een goede aparte MP3 spelert kopen voor onderweg. Met andere woorden: Spotify is top maar niet als vervanger voor alles (en de cdjs lusten het ook niet natuurlijk)
Ik vond de app in het begin dat ik hem gebruikte wel erg goed, ook al was'ie gelimiteerder dan nu. Door de jaren heen langzaam aan slechter geworden, voornamelijk de navigatie inderdaad. Helemaal naar dat ze een tab bar in de bodem hebben gezet (wat ik in het begin raar vond voor een Android device), waar de home, browse en radio (3 van de 5 opties) ongeveer hetzelfde doen: Je proberen naar nieuwe muziek te leiden. Dan zo ongeveer waar ik al mijn tijd spendeer, in mijn Library, rechtsonder weggestopt en daar niet echt veel functionaliteit in gestopt.

Daarnaast: Muziek geschiedenis afwezig! Hoor je een keer een lekker nummer onderweg, kan je die niet snel opzoeken, moet je thuis maar doen op je pc.

Dan de populaire lijsten waar zoveel kankerverwekkende muziek in staat, en geen idee hoe ik daarvan af kom. Gelukkig hebben ze daily mixen die gepersonaliseerd zijn, maar na een tijdje begon ik wel te merken dat ze nauwelijks veranderen en dat je na een tijdje steeds hetzelfde aan het luisteren bent, wat toch wel een beetje afdoet aan de term DAILY in daily mix.

Dus ik mis functionaliteit, veel zooi is dubbel in de app wat ik niet gebruik en aangezien ik niet door populaire lijsten wil scrollen en de daily mixen altijd hetzelfde zijn, is het lastig automatisch nieuwe muziek te vinden dat ik leuk vind. Dus ik hoop dat ze in de toekomst nog het een en ander aan veranderen, tot die tijd een 7 (zeer tevreden met grootte van het aanbod en geluidskwaliteit, ik ben geen audiofiel)
Die library cap van 10.000 is inderdaad echt ontzettend vervelend. Laat ze die eens ophogen naar 100.000 of iets dergelijks, voor mij veel belangrijker dan dat je alle nummers kunt downloaden.
Helemaal mee eens. Ik voeg nieuwe albums die ik wil gaan luisteren altijd toe aan mijn library en als ik ze geluisterd heb en het niets vind verwijder ik ze weer. Alle andere ablums blijven in de library en krijg regelmatig de melding dat ik geen nieuwe items toe kan voegen.

Dan moet ik dus eerst albums die ik minder goed vind verwijderen om dan pas weer nieuwe toe te voegen. Dit zou naar mijn inzien makkelijk verhoogd moeten kunnen worden.
Playlists kan je wel degelijk queuen. Gewoon zoals dat bij losse nummers ook gaat.
Ik kan het niet (meer). Niet op pc, niet op telefoon. Als ik de gehele inhoud van een playlist selecteer en deze vervolgens in de queue zet, wordt de app (op pc) ongelooflijk traag en vreet spotify werkelijk complete gigabytes aan ram.
??? https://imgur.com/gallery/SpAzzJK

Wellicht is het dan het eeuwige android-windows-iOS probleem? Ik meen dat ik ongeveer een jaar geleden nog de playlists wel kon queuen op android en windows. Beetje gekke verandering als je het mij vraagt.

[Reactie gewijzigd door rubenkemp op 22 juli 2024 16:15]

Heb net eens even op mijn pc gekeken en je hebt helemaal gelijk. Optie is er op Windows bij mij ook niet. Vreemd als je het mij vraagt.
Wat dat betreft vond ik de oude, originele interface inderdaad veel beter. Alles duidelijk weergegeven op alle apparaten. Vanaf dat ze een library zijn gaan hanteren in plaats van een favorieten-lijst is alles onoverzichtelijker geworden. Nou moet ik wel zeggen dat het fijner is om een library te hebben dan een playlist met alle muziek als grootverbruiker zijnde, maar het markeerde wel het moment voor me dat het me echt moeite kost om te navigeren in de applicaties op alle platforms.

Het is dat ik nog niks heb gevonden wat voor me in de buurt is gekomen qua werking, maar ik ben wel echt steeds heftiger aan het overwegen om terug te gaan naar de goede oude tijd van volledig offline opslag van m’n muziekbibliotheek.
Ik vondt de oudere (groene) app veel handiger. met dat elk nummer dat je een ster gaf in een eigen map ging. Nu loop ik constant spaak dat ik geen nummers kan verwijderen van een afspeellijst vanuit het afspeelvenster. Nu moet ik de playlist helemaal af om het nummer te verwijderen.
Waarom is er zo'n limiet?. Op mijn telefoon is het soms erg handig om muziek offline op te slaan, vooral tijdens (ver weg) vakanties.
En dan moet je meer dan 10.000 nummers offline opslaan ?
Als je vaart op een schip waar nagenoeg geen internet aanwezig is tijdens je trip van 4 a 6 weken is de limiet vergroting zeer welkom!
Ideaal via wifi (thuis bijv) een zooi afspeellijsten downloaden die je dan kan beluisteren op je werk(plek).
Ook tijdens het reizen waarbij je lang van huis bent en in landen komt waar internet veelal niet aanwezig is of zeer slecht, zijn de downloads van afspeellijsten ideaal.
Nee, dat hoeft niet, maar het geeft mij wel een gevoel van flexibiliteit. Ik luister graag naar verschillende genres en terwijl ik nu graag naar rock luister, luister ik volgende week misschien wel hiphop of house. Door gewoon gebruiksgemak.
Ik ben ook 40 per week in regio Eindhoven/Utrecht, maar toch heb ik de kaarten van heel Nederland op mijn mobiel staan. Terwijl ik ook steeds voordat ik ergens anders heen ga even de locale kaart kan downloaden.

Nu moet ik ook toegeven, ik ken echt niet alle nummers die ik offline wil hebben. Dit komt vooral omdat als ik 5 nummers van een album leuk vind, dan download ik gewoon het gehele album. Zo leer ik toch steeds een beetje nieuwe muziek, maar wel offline.

Verder vraag ik me af wat de reden is dat spotify er voor kiest om offline opslag te beperken.
Ik download elke week wel enkele nieuwe albums om offline te beluisteren (soms ook volledige playlists).
Na verloop van tijd zit je dan wel op die limiet.
ik ook (maar dan elke maand), maar niet ieder album is het waard om offline te bewaren toch? Vroeger kocht je zo'n cd en zat je ermee 'opgescheept' (of je kon 'm terug verkopen aan een goede cd-zaak). Nu laat je 'm in jouw lijst staan, maar dan niet offline.
Dat klopt, maar er is geen optie in Spotify om nummers die je al gedownload hebt weer te verwijderen. Daarvoor moet je de cache volledig clearen.

Misschien tellen die dan wel niet tegen de limiet?
En dan moet je meer dan 10.000 nummers offline opslaan ?
In ieder geval meer dan 3333, althans, dat wil ik graag.
Mijn collectie aan playlists bevat 4500-5000 tracks en ik wete van tevoren niet waar ik naar wil luisteren in het vliegtuig naar de vakantiebestemming.
Ik begrijp niet waarom Spotify deze limiet heeft (nu 10.000, was 3333) en bijvoorbeeld Apple Music niet.
Ik heb een paar vrij grote playlists (1700 - 2000 nummers) en ben dus tegen het limiet aangelopen. Of je daadwerkelijk > 3333 nummers nodig hebt is natuurlijk discutabel ;).
Maar..... wat is de relevatie van de link naar Ebay speakers?
Ik denk dat hij op z'n werk stiekem naar speakers aan het kijken was en die URL per ongeluk plakte in plaats van z'n playlist :D
Volgens mij bedoeld Carlos0_0 dat hij naar radio FM luisterd op zijn werk ;)
Oh shit.. Nu snap ik hem :')
Liedjes duren gemiddel 3 minuten (180 seconden).
10.000 x 3 minuten... ik weet niet hoelang jij op vakantie gaat maaru das flink lang ;)
Natuurlijk ga je al die muziek niet allemaal luisteren, maar als ik 2 van mijn grotere playlists opsla begint Spotify al te huilen. Ben te lui om speciaal voor mijn vakantie een aantal kleinere (voor offline bedoelde) playlists te maken. Moet ook een beetje gebruik maken van die 256GB opslag in mijn telefoon ;).

[Reactie gewijzigd door Tortelli op 22 juli 2024 16:15]

Precies. Je wilt gewoon de complete set offline hebben, en dan besluit je op vakantie wel wat je stemming is. In de EU doet het er niet meer toe, want je neemt je data-abbo mee, hoewel je her en der natuurlijk toch weer slechte dekking hebt en het dan met 2G moet stellen.
In mijn niet spotify a.k.a rekordbox playlists zit een cap van 999 maar meerdere lijsten mogelijk. Gemiddeld 6000 tracks mee op een gig. Draai er hooguit 40 van. Te veel is goed in deze context
Het is 20 dagen continue muziek...
Dan is 10 000 songs toch wel ruim voldoende?

Gemiddelde afspeelduur van een liedje is 4 minuten volgens google.

10 000 * 4 = 40 000 / 60 = 666.6667 uur
ofwel: 27.7778 dagen non-stop naar muziek luisteren.

Het gemiddeld aantal vakantie dagen ligt rond de 25.6 dagen, dus deze kan je volledig vullen door elke minuut naar muziek te luisteren ;)

[Reactie gewijzigd door Single_Core op 22 juli 2024 16:15]

Heb gewoon een paar grote playlists (met >1500 nummers), wil je er 2 offline opslaan zit ik direct aan het oude limiet. Nu we er 10.000 kunnen opslaan is dat opgelost!.

Natuurlijk ga ik geen 26 dagen aan muziek luisteren :D. Overigens verwacht ik dat mijn playtime aanzienlijk langer is, vooral de oudere muziek (Pink Floyd etc) hebben nummers die veel langer duren dan 3-4 minuten.

[Reactie gewijzigd door Tortelli op 22 juli 2024 16:15]

25 dagen + je weekend dagen, als je alles in 1 keer zou opnemen bij een ma-vr baan kan je dus 37 dagen vakantie hebben. sommige mensen hebben meer dagen opgespaard van voorgaande jaren die niet gebruikt zijn of hebben gewoon veel overuren gemaakt met tijd voor tijd regelen.

Edit: Mijn collega ging deze zomer zelfs 3 maanden naar Japan op vakantie.. hij was hiervoor tijdelijk op non-actief gesteld, maar toch.

Edit2: Dit is puur om aan te geven dat een limiet hoger dan 10.000 gewoon leuk zou zijn zolang je device storage het aan kan. Ik heb toch niet voor niets 128GB opslag...

[Reactie gewijzigd door FuriousKiwi op 22 juli 2024 16:15]

Stel je voor dat je een keer hetzelfde nummer hoort na 30 dagen :D
Dat zou echt een ramp zijn inderdaad 8)7
Of tussendoor een keer de behoefte krijgt om een paar uur te slapen. :P :z

[Reactie gewijzigd door SmiGueL op 22 juli 2024 16:15]

Haal daar elke dag 6-8 uur vanaf en je komt al een stuk verder :-)
Is er een bepaalde reden waarom er een limiet is?
Dat vraag ik me ook af. Misschien iets qua afspraken met platenmaatschappijen? Data verbruik kan het niet zijn, downloaden of streamen lijkt me even zwaar.
Anoniem: 1111801 @Antrax13 september 2018 11:25
Lijkt me een gangbare praktijk bij het bouwen van API's. Het bied een eenvoudige bescherming die schade door onvoorzien gebruik of misbruik beperkt. Wanneer een limiet een probleem begint te vormen voor normale gebruikers kun je het immers altijd nog verhogen.

Uiteraard verklaart dat niet waarom het eerst 3333 was en nu 10.000, maar je mag er vanuit gaan dat er bij dit soort dingen altijd een limiet is, ook al is die niet aangegeven of bekend.
Waar ik niet blij mee ben is dat er niet alle muziek op staat.
Nu heb ik twee manieren om naar muziek te luisteren en lokaal.
Nu vind ik de kwaliteit van spotify ook niet helemaal (ook op high res)
Lokale flac bestanden zijn dan nog altijd beter,
Je schopt wel behoorlijk veel open deuren in met je opmerking. Spotify is ook gebonden aan de licentiedeals die ze af kunnen sluiten. Er zijn genoeg artiesten die weigeren hun muziek uit te brengen op Spotify. Muziek die je niet kunt vinden, is vaak uit overweging van de artiest.
Een streamingdienst vergelijken met lokale .FLAC-bestanden vind ik persoonlijk een beetje sneu. Jij wilt graag je gehele databundel verbruiken op 1 dag?

edit: typos

[Reactie gewijzigd door 401096 op 22 juli 2024 16:15]

Er zijn genoeg streaming dienst die pretenderen HD te zijn. Die neem ik dan ook serieus.
Verder kom je vaak halve oeuvre 's tegen. Dus alle albums van bijv. Vanaf 2006. En daarvoor niet
Spotify pretendeert nergens HD te zijn, wat jouw definitie van HD audio ook moge zijn. Je kunt in Spotify 320 kbps Ogg Vorbis streaming aanzetten als je Premium hebt, wat voor mij voldoende is om onderweg te luisteren.

Die halve oeuvre's zijn een gevolg van licentiedeals. Het is niet ongewoon dat artiesten in het begin van hun carrière een contract hebben met andere voorwaarden dan later in de carrière. Het is in ieder geval niet aan Spotify aan te rekenen.
Je schopt wel behoorlijk veel open deuren in met je opmerking. Spotify is ook gebonden aan de licentiedeals die ze af kunnen sluiten. Er zijn genoeg artiesten die weigeren hun muziek uit te brengen op Spotify. Muziek die je niet kunt vinden, is vaak uit overweging van de artiest.
Een streamingdienst vergelijken met lokale .FLAC-bestanden vind ik persoonlijk een beetje sneu. Jij wilt graag je gehele databundel verbruiken op 1 dag?

edit: typos
Je hebt een punt, maar in Apple Music en (voormalig?) Google Play Music kun je CD's uploaden en streamen naar alle apparaten, met Spotify kan dat niet.
Je kan je eigen CD's wel naar je telefoon syncen, maar niet afspelen met een Sonos radio, bijvoorbeeld.
Ik begrijp persoonlijk niet waarom je de player zou willen gebruiken van Apple, Google of Facebook(Spotfiy) om je eigen CD's en hoogstwaarschijnlijk je torrent collectie af te kunnen spelen.

Nu ik even heb gezocht, biedt Spotify ook een optie om bepaalde formaten te importeren:
https://community.spotify...cd-to-Spotify/td-p/863469

Apple Music converteert jouw audiobestand naar AAC, bij Spotify moet je ervoor zorgen dat je een juist formaat aanbiedt. Misschien wat omslachtiger, maar zeker niet onmogelijk dus.
Ik begrijp persoonlijk niet waarom je de player zou willen gebruiken van Apple, Google of Facebook(Spotfiy) om je eigen CD's en hoogstwaarschijnlijk je torrent collectie af te kunnen spelen.
Ik doe dat om mijn eigen CD's, die niet in Spotify/AppleMusic/Google etc staan, af te kunnen spelen en ook te kunnen mixen met content die wel in de cloud diensten staat.

Je zegt "hoogstwaarschijnlijk je torrent collectie", maar ik doel op CD's die ik heb gekocht en geript en CD's van de band van een vriend van mij.
Nu ik even heb gezocht, biedt Spotify ook een optie om bepaalde formaten te importeren:
https://community.spotify...cd-to-Spotify/td-p/863469
Importeren, klopt, naar je telefoon, maar niet streamen naar bijvoorbeeld een Sonos radio of een Yamaha versterker.
Apple Music converteert jouw audiobestand naar AAC,
Hij kopieert het bestand in AAC format naar zijn eigen cloud.
Nou en?
bij Spotify moet je ervoor zorgen dat je een juist formaat aanbiedt. Misschien wat omslachtiger, maar zeker niet onmogelijk dus.
Maar niet kunnen streamen.
Duidelijke toelichting. Voor wat betreft Sonos heb ik er denk ik te weinig verstand van. Als ik je goed begrijp blokkeert Sonos bestanden die in Spotify worden afgespeeld, als ze uit een lokale bron komen. Of is dit juist vanuit Spotify niet mogelijk? Geeft Sonos aan waarom ze dit niet toestaan? Kan het ook niet als je de lokale bestanden via Wifi als playlist toevoegt aan Sonos?

-Met mijn reactie bedoelde ik overigens niet te zeggen dat jij illegaal muziek op je apparaat hebt staan. Het was algemeen bedoeld. Ook met de opmerking over het converteren naar AAC bedoelde ik niets negatiefs. Het is juist makkelijker dan Spotify import, aangezien je daar zelf voor een juist bestandstype moet zorgen.-
Duidelijke toelichting. Voor wat betreft Sonos heb ik er denk ik te weinig verstand van. Als ik je goed begrijp blokkeert Sonos bestanden die in Spotify worden afgespeeld, als ze uit een lokale bron komen. Of is dit juist vanuit Spotify niet mogelijk? Geeft Sonos aan waarom ze dit niet toestaan? Kan het ook niet als je de lokale bestanden via Wifi als playlist toevoegt aan Sonos?
Je kan in Spotify onbekende muziek alleen naar bijvoorbeeld je telefoon/tablet kopiëren en dan lokaal afspelen, niet streamen met een apparaat zoals een Sonos radio, een Yamaha versterker, een iPad etc.

Andere muziek providers slaan de onbekende muziek van jou op in een eigen stukje cloud, van waaruit je het wel kan streamen.

Leg ik het zo beter uit?
Jep, thanks!
Goede zet.
Nu nog een sleep-timer inbouwen!!!
Onbegrijpelijk dat zo'n simpele optie er nog steeds niet in zit.

Vind het eerlijk om met een muziekje in slaap te vallen... Maar niet zo lekker dat die muziek de hele nacht aan staat en mij opeens wakker maakt.
Op de iPhone kun je gebruik maken van de timerfunctie. Timer raakt 0 =stop afspelen.
Blijft natuurlijk een workaround.
IOS heeft dat idd goed voor elkaar.
Ietsie een omweg, maar t werkt wel.

Ben echter een Android gebruiker ;)
Er zijn verschillende apps waar je dat kunt instellen. :) Ik snap ook niet waarom Spoitfy dit nog niet zelf heeft ingebouwd.
Is IFTTT of Automate geen optie voor je dan?
Er is vast wel een app voor die je kan helpen ermee.

If(Tijd > 01.30){ Mute }

of iets met inactiviteit
ofzo

Automate: https://play.google.com/s...?id=com.llamalab.automate
IFTTT: https://play.google.com/s...etails?id=com.ifttt.ifttt
Klopt dat dat kan.
Met Tasker en root toegang kom je ook een eind.
Maar zo iets simpels hoort toch gewoon in-app te zitten en niet met scripts ed behaald te worden.
Uiteraard zou het in de app moeten zitten maar dat zit het helaas nog niet. Voor het moment zou je eens naar deze app kunnen kijken:

https://play.google.com/s...holsen.sleeptimerallmedia

App is heel gebruikers vriendelijk, zeker als je bedenkt dat het nog steeds een work around is.

Voor deze app heb je GEEN root toegang nodig :)
Thnx, zal m is proberen.
Moet t scherm tijdens de muziek hiervoor aan blijven, of kan die gewoon uit?
Kan gewoon uit zijn, ik moet echt zeggen dat nu ik deze app gebruik het mij totaal niet meer stoort dat deze functie niet standaard in de app zit (all zou dat natuurlijk wel moeten, efin dat waren we all eens :))
App werkt inderdaad perfect! Thnx!
Ik geef gewoon een tip he? Doe er mee wat je wilt.
Oh ik wist niet eens van dit limiet, maar beter dat het verhoogt is! Volgens mij hikte ik onbewust al tegen dat limiet

[Reactie gewijzigd door JorzoR op 22 juli 2024 16:15]

Ik zou heel graag een optie zien voor agressief en voorspellend cachen op wifi om data te besparen. Ik heb 64GB ruimte; be my guest, Spotify.
Eindelijk! _/-\o_

Mooi dat Spotify toch geluisterd heeft naar zijn gebruikers. Ik heb zelf Spotify Premium en heb een hoop afspeellijsten met vrienden met vele honderden nummers en volg er ook een hoop. Ik liep al tegen die limiet aan van 3333, en dat terwijl mijn telefoon 128gb opslag heeft. Vond het jammer dat ik niet mijn gehele collectie kon downloaden aangezien ik gewoon betaal voor mijn Premium abonnement.

Voor mensen die zich afvragen "waarom wil je zoveel nummers downloaden, die luister je toch niet allemaal".
Ik zet graag een playlist op Shuffle waardoor ik niet steeds dezelfde liedjes hoor, en heb ook een hoop playlists speciaal voor een bepaalde gelegenheid of stemming. Bijvoorbeeld een ochtend en avond playlist, een playlist voor tijdens het bier drinken met vrienden en een meezing playlist. Maar ook een playlist voor s' avonds in de auto, een doorwerk playlist etc. :P
Spotify: Ga nu maar eerst jullie arbritratry library limit van 10.000 nummers eens opschroeven, daar hebben andere diensten geen beperking aan. Want dit is ook al jaren een meer requested feature dan meer offline songs. Dat is echt niet van de tijd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.