Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple levert iets meer iPhones en omzet stijgt flink door hoge gemiddelde prijs

Apple heeft in het afgelopen kwartaal 52,2 miljoen iPhones geleverd. Dat zijn er iets meer dan een jaar geleden in hetzelfde kwartaal. De kwartaalomzet steeg echter flink, met 16 procent, mede doordat de gemiddelde prijs per iPhone nu een stuk hoger is.

Apple ontving gemiddeld 728 dollar per geleverde iPhone. Dat leverde het bedrijf zijn beste omzetcijfers over een eerste kwartaal tot nu toe op. Apple rekent dit kwartaal als het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar.

Vorig jaar leverde Apple in hetzelfde kwartaal 50,8 miljoen iPhones, toen was de gemiddelde prijs met 655 dollar echter een stuk lager. De iPhones die Apple nu in zijn assortiment heeft zijn duurder dan de modellen destijds, niet alleen de iPhone X, maar ook de 8 en 8 Plus.

Apple maakt geen cijfers bekend over leveringen van afzonderlijke modellen. Het is niet bekend hoeveel exemplaren er van de iPhone X zijn geleverd. In het persbericht over de kwartaalcijfers zegt Apple-ceo Tim Cook dat de iPhone X de bestverkopende iPhone is. Er zouden meer exemplaren van het topmodel verkocht worden dan exemplaren van de 8 en 8 Plus.

De gemiddelde prijs per geleverde iPhone is wel lager dan vorig kwartaal, toen was dat nog 796 dollar. Dat kwartaal besloeg de laatste drie maanden van 2017, waarin de iPhone X werd uitgebracht.

Wat betreft iPad-leveringen was er een kleine groei van zo'n 2,4 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. De cijfers gaan over leveringen tot eind maart. Wat het effect is van de nieuwe 9,7"-iPad die Apple op 27 maart aankondigde, zal pas bij het volgende kwartaal zichtbaar zijn. De leveringen van macOS-computers en -laptops daalden verder, het waren er zo'n 2,9 procent minder dan een jaar eerder.

Wederom stijgt de omzet van Apple uit het leveren van diensten flink. Dat was 9,2 miljard dollar in het afgelopen kwartaal, 31 procent meer dan een jaar eerder. Onder diensten schaart Apple onder andere verkopen via iTunes, zoals apps en de Music-dienst.

De categorie 'overige producten', was goed voor een kwartaalomzet van bijna 4 miljard dollar. Dat is 38 procent meer dan een jaar eerder. Producten als de Apple Watch en Apple TV worden tot deze categorie gerekend, maar cijfers over geleverde aantallen geeft Apple niet.

Apples kwartaalomzet over de eerste drie maanden van dit jaar kwam uit op 61,1 miljard dollar. Dat is 16 procent hoger dan een jaar eerder. De nettowinst bedroeg 13,8 miljard dollar, omgerekend momenteel zo'n 11,5 miljard euro.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

01-05-2018 • 23:35

266 Linkedin Google+

Reacties (266)

Wijzig sortering
Bewijst maar weer eens dat we weinig moeten aantrekken van die analisten en geruchten...het zou namelijk een rampzalig kwartaal worden.
Volgens mij was er vooral nieuws dat de iPhone X het niet zo goed deed als verwacht, maar iedereen kon natuurlijk ook de 8 of 8+ kopen. Ik vind het vooral frappant dat de verkopen gelijk zijn gebleven, maar de winst gigantisch is gestuwd, een direct resultaat van de prijsverhogingen, waardoor je direct kunt zien dat de iphones en imacs niet duurder worden om extra dure onderdelen erin te zetten en het product te verbeteren, maar gewoon puur voor de winst. En mensen blijven het maar kopen, Apple lacht zich suf volgens mij.
iMac ben ik niet met je eens. Al meerdere keren in meerdere jaren een vergelijking gemaakt met off-the-shelf hardware en zelfs als je OS X/Linux verschil even buitenbeschouwing laat is de iMac of goedkoper, of ongeveer gelijk.

In tegenstelling tot wat mensen oh zo graag willen geloven is de Mac qua hardware NIET duurder.

Zelfs de iMac Pro van 6000 euro is NIET duurder dan vergelijkbare / nagenoeg identieke losse hardware of complete systemen van andere fabrikanten.

Wat die geniepige mensen dan vaak doen die zogenaamd met een goedkoper systeem komen is dan de SSD voor een HDD vervangen, het hoge resolutie 27" scherm voor een lage resolutie, etc etc en als je ze er dan op aanspreekt dat het niet meer vergelijkbaar is dan snel komen met: ja, maar verschil tussen HDD en SSD merk je toch niet in de praktijk! |:(
Dan doe je toch al snel iets mis. Laten we zeggen dat de basisprijs niet super slecht is voor wat je krijgt, maar je wilt een upgrade doen omdat je toch wel een paar jaar met dat ding wilt doen. Van 8 cores naar 14 cores, +1920 euro. Consumer prijs op intel website? van 1113 naar 1947 dollar, maar laten we zeggen inclusief BTW direct dollars naar euros. Oftewel, voor een meerprijs van 830 euro, als je het los zelf koopt inclusief btw, kan je deze upgrade doen. Daarna, de SSD. 1TB naar 4TB nemen we de Samsung 960 PRO 2TB ssd a 950 euro/stuk, is 1900 Euro in totaal, in plaats van 3300 euro MEERprijs. Dan laten we zeggen 64GB geheugen, winkelprijs 700 euro voor 4 x 16GB 2400MHZ ddr4, wat in totaal minder is dan de meerprijs van 960 euro van 32GB naar 64GB van Apple.

Maar goed, doen we even een korte samenvatting als ik even snel rond kijk:
1000 euro Samsung U32E850R monitor
200 euro voor een kastje onder het bureau
1100 euro voor de xeon cpu, al kan je ook een AMD thread ripper erin stouwen die sneller en goedkoper is
950 euro 2TB SSD
700 euro 64gb geheugen
300 euro voor een of ander moederbord
650 euro 8GB ASUS ROG Strix RX Vega 56 OC Gaming
100 euro voeding
100 euro randapparatuur

Nu zit je rond de 5000 euro voor een beter systeem, consumenten prijzen. De iMac pro begint bij 5500 euro voor minder ram en minder harde schijf, voor 64gb geheugen en 2tb harde schijf zit je al op 7500 euro. Dus ik ben benieuwd hoe jou vergelijking eruit ziet.

(het design van de iMac interesseert me niks, een kast onder je bureau zie je niet en dan heb je alleen een beeldscherm staan)
Die U32E850R is 4K (3840x2160 px), een Apple pro is 5K (512x2880 px)

Verder heb ik maar niet gekeken met je vergelijking..
Kijk, daar ga je al. Je hebt gewoon even een schermpje gepakt.

En had je ook gedacht aan dat de iMac Pro een dual SSD in raid heeft? Met een hardware RAID en hardware encryption controller?

En welke CPU heb je genomen? De Xeon W-2155, de Intel Xeon W-2150B, of een andere?

En met de grafische kaart ga je ook al de mist in, dat is namelijk een Radeon Pro Vega 56 en niet een Radeon RC.

En wat betreft het geheugen, heb je wel EEC geheugen genomen?

En "een of ander moederboard" hoeveel lanes? Welke koeler heb je genomen?

En 100 euro randapparatuur vraag ik me af of je de zelfde super trackpad als van de iMac Pro erbij genomen hebt.

Maar goed, het is al minstens 10 jaar lang het zelfde verhaal. Je komt dit zelfde soort lijstje in bijna elk topic voor, en overal pakken ze andere, goedkopere hardware. Ja, dan is het makkelijk om goedkoper uit te komen.

Pak nu maar lekker gewoon dezelfde hardware en je zult zien dat Apple echt niet enorm veel duurder is, en zeker niet de door jouw gedroomde 2x markup voor alleen het logo'tje, want dat is wat je graag wilt bewijzen, toch?

Binnen de krappe marge van een prijs verschil heb je inderdaad nog dingen als het design, een all-in-one, en OS X, die ook een bepaalde prijs hebben. Maar staar je hier niet blind op, want dit is meestal maar een klein verschil.
Wel even eerlijk zijn Flowerp. Hij heeft de vergelijking gemaakt, misschien niet perfect. Maar dan kan jij tenminste hetzelfde proberen, in plaats van zomaar wat random specs in de lucht te gooien.

Eerlijk geloof ik gewoon niet wat je zegt. Dat is gewoon niet de modus operandi van Apple, dat zie je in al hun producten. Je ziet in hun prijzenbeleid dat ze zich helemaal anders in de markt zetten.

[Reactie gewijzigd door Chromanin op 3 mei 2018 01:12]

in plaats van zomaar wat random specs in de lucht te gooien.
Dat zijn geen random specs, dat zijn de echte specs van de iMac Pro.

[/quote]Eerlijk geloof ik gewoon niet wat je zegt. [/quote]

Deze vergelijking is al zo vaak gemaakt op Tweakers en elders. Je kunt gewoon een van de vele lijstjes pakken, maar goed, toen de iMac Pro uitkwam:

iMac Pro

27-inch 5K display with 500 nits brightness and P3 color
8-Core Intel Xeon CPU, configurable up to 18-Core
32GB of 2666MHz DDR4 ECC RAM, configurable up to 128GB
1TB PCIe SSD, configurable up to 4TB SSD
AMD Radeon Pro Vega 56 GPU with 8GB of HBM2, configurable to Vega 64, 16GB
Front 1080p FaceTime HD camera
Built-in stereo speakers, with 4 microphones, 3.5mm headphone jack
10GbE Ethernet
Four Thunderbolt 3 (USB-C) ports
Four USB 3.0 ports
802.11ac wireless with Bluetooth 4.2
SDXC card slot with UHS-II

PC config

CPU: Intel - Xeon E5-2620 V4 2.1GHz 8-Core Processor ($408.99)
CPU Cooler: NZXT - Kraken X62 Liquid CPU Cooler ($158.99)
Motherboard: Asus - X99-E-10G WS SSI CEB LGA2011-3 Motherboard ($649.00)
Memory: Crucial - 32GB (1 x 32GB) Registered DDR4-2133 Memory ($253.81)
Storage: Samsung - 960 EVO 1TB M.2-2280 Solid State Drive ($479.99)
Video Card: Zotac - GeForce GTX 1080 Ti 11GB Founders Edition ($678.99)
Case: Silverstone - TJ04B-EW ATX Mid Tower Case ($151.90)
Power Supply: SeaSonic - PRIME Titanium 1000W 80+ Titanium Certified Fully-Modular ATX Power Supply ($242.89)
Operating System: Microsoft - Windows 7 Professional ($134.99)
Monitor: LG - UltraFine 5K Display 60Hz Monitor ($1299.95)
Other: ASUS Model ThunderboltEX 3 Expansion Card ($69.99)
Keyboard: Apple - MB110LL/B Wired Standard Keyboard ($49.00)
Mouse: Apple - MB829LL/A Bluetooth Wireless Laser Mouse ($79.99)
Speakers: Logitech - Z130 5W 2ch Speakers ($18.99)
Card reader: Kingston - Digital MobileLite G4 USB 3.0 card reader ($9.24)

Kom je op $4686.71, iMac Pro was $5000.
Je ziet in hun prijzenbeleid dat ze zich helemaal anders in de markt zetten.
Ze zitten in het hogere prijs segment, maar zijn niet overpriced. Vergelijkbaar spul van concurrenten kost ongeveer het zelfde. Kijk b.v eens naar de HP Z8:

http://store.hp.com/Nethe...PSllcTB6doCFQg84AodyjcLtw

En de iPhone vergelijk je b.v. met een Galaxy S9, niet met een cheape Android clone van 200 euro. Dan zie je dat de iPhone 8 net iets goedkoper is dan de Galaxy S9.

Het is populair om te denken dat Apple extreem veel duurder is, maar afhankelijk van het model en wanneer je de vergelijking maakt (kan nogal verschillen tussen moment dat Apple net iets nieuws uit heeft of concurrent net iets nieuws uit heeft), is Apple een beetje goedkoper, ongeveer hetzelfde of beetje duurder, maar nooit 2x zo duur alleen voor het logo. Dat is absurd.
Dat is een erg extreem voorbeeld met componenten die bijna niet op de markt te vinden zijn en dus ridicuul duur. Ook voor een heel specifiek doelgroep van grafische designers.

Interessanter lijkt het me om meer naar hun groter volume aanbod, simpelweg de standaard 15" macbook pro te kijken. Kost op de website 2300 Euro, volgens mij kun je daar een beest van een Dell precision laptop mee samenstellen die een heel pak krachtiger is. Ik denk dat je voor die specs van de Probook al direct 800 Euro kunt afknippen met zo'n Dell precision laptop.

[Reactie gewijzigd door Chromanin op 7 mei 2018 01:42]

Dat denk je, of dat wil je graag denken. Want je wil je goed voelen over de hardware die jij altijd koopt en voor je gevoel wil je dat dat de beste is. Daarom MOET je psychisch gezien wel duurdere hardware als onzin bestempelen.
Nee helemaal niet, "specialiteit" hardware die nog heel vroeg in de adoptiefase zitten worden helemaal anders in de markt gezet aangezien ze in erg kleine volumes verkocht worden. Dat blaast de prijzen enorm op en geeft een heel vertekend beeld. Dit zijn geen mainstream toestellen, dat moet je er ook niet van proberen te maken.

Zoals ik al zei, als je het prijsbeleid van Apple onder de loep wil nemen. Kijk naar de hardware die ze verkopen in grotere volumes en wat daar de marge precies van is. En daar mag je naar mijn mening toch ongeveer 30% extra marge bovenop de marge van de concurrentie rekenen.
Hoi, je neemt weer een heel speciaal product met die Lenovo. Neem gewoon de standaard Dell Precision laptop of vergelijkbaar van Hp/Lenovo. De hoge volume producten van de concurrentie

EDIT: Dell Precision 5520

[Reactie gewijzigd door Chromanin op 14 mei 2018 20:10]

Hoi, je neemt weer een heel speciaal product met die Lenovo.
Maar dat is toch echt de categorie waarmee je de meeste Apple producten vergelijkt en die qua specs er het meest in de buurt komt.

iPhone b.v. vergelijk je ook b.v. met een Samsung Galaxy van de laatste generatie, en niet met een Chinese stock Android phone.
En waarom beschouw je de Dell Precisions als chinese stock android phones? Dat zijn hoog aangeschreven laptops van een hoog aangeschreven producent.

Die zouden qua specs en bouwkwaliteit toch nog boven de MacBook moeten komen aangezien ze gemaakt zijn voor werkomstandigheden, geen consumenten apparatuur.
Niet de Dell, maar producten zoals die Lenovo. Dell zit toch ook in zelfde categorie met de 5520?

15-inch MacBook Pro
2.9GHz quad-core 7th-generation Intel Core i7 processor Turbo Boost up to 3.9GHz
16GB 2133MHz LPDDR3 memory
512GB SSD storage1
Radeon Pro 560 with 4GB memory
Four Thunderbolt 3 ports
Touch Bar and Touch ID
15.4-inch LED-backlit display with IPS technology; 2880-by-1800
$2,799.00

Dell Precision 5520
Intel Core i7-7820HQ (Quad Core 2.90GHz, 3.90GHz Turbo, 8MB 45W, w/Intel HD Graphics 630)
16GB, DDR4-2400MHz SDRAM, 1 DIMMS
M.2 PCIe 512GB SSD Class 40
[no discrete graphics]
Memory card reader, 2xUSB 3.0, HDMI, Thunderbolt 3
15.6" UltraSharp™ UHD IGZO (3840-by-2160)
$2,822.83

De machines zijn niet volledig identiek. De Mac heeft discrete graphics en een touch bar, de Dell een hogere resolutie. Voorderest zijn ze redelijk gelijk.

De Dell is ietsjes duurder.

Dus wat was je punt ook alweer?
zucht, waarom probeer je nu de amerikaanse bedragen boven te halen?

Dit is gewoon van de websites van beide, de EURO prijzen zoals dat ik en jij ze gewoon kunt gaan bestellen.
Dell:
http://www.dell.com/nl-be...sIlByaWNlIjoyMTUuMH1dfV19
Apple:
https://www.apple.com/be-nl/shop/buy-mac/macbook-pro

De Dell Precision kost je 2620 Euro incl, met een veel beter scherm (een pak hogere resolutie + touch screen). Met 3 jaar next business day garantie, dat er een technieker van Dell even bij je thuis langskomt om het ter plaatse te herstellen. Ook een zakelijke laptop die gemaakt is om bestendig en duurzaam te zijn, dus een zeer goede bouwkwaliteit.
En dat is zonder de korting van een paar 100 die je normaal er nog bovenop krijgt als je even onderhandelt.

De Macbook Pro kost je 3300 Euro incl, met die touch bar, ook al heb ik geen flauw idee wat daar het nut van is.

Je betaalt dus 680 Euro, een dikke 25% extra "voor het merk". Terwijl je er zelfs minder voor terugkrijgt. Sterker nog, als je een degelijk garantie wil voor je Mac mag je er zelfs een extra 300 Euro bijtellen! Hun standaard garanties zijn echt triest.

Dat de Dell geen grafische kaart heeft klopt trouwens niet, dat is Nvidia Quadro M1200. Deze is evenwaardig.

Om af te sluiten: Apple maakt degelijke laptops en degelijk materiaal. Maar ze zijn een pak duurder als de concurrentie, dit ontkennen is gewoon onzin.

[Reactie gewijzigd door Chromanin op 16 mei 2018 23:21]

zucht, waarom probeer je nu de amerikaanse bedragen boven te halen?
Ik probeer helemaal niets "boven te halen". Ik kijk gewoon naar de meest directe homepage van beide bedrijven, dat is apple.com en dell.com.

De Mac is 2799 zie:

https://www.apple.com/sho...uct=MPTT2LL/A&step=config#

De Dell is 2833.83. Zie:

http://www.dell.com/en-us...7IklkIjoiQ0k3U01MIn1dfV19

De M1200 in de Dell had ik over het hoofd gezien, my bad.

Je betaalt dus helemaal geen 680 euro "voor het merk", want de Apple is dus goedkoper. Nederland is niet het enige land in de wereld he? Waarom zou je in de US, moederland van beiden, niet voor het Apple merk betalen, en in Nederland wel?

Nog een voorbeeldje:

Mac 1475
https://www.newegg.com/gl....aspx?Item=9SIAG3J7257934

Dell 1491
https://www.newegg.com/gl....aspx?Item=9SIA0ZX6HD6686
De w2145 die te koop is voor consumenten, ja eec geheugen, het trackpad zit niet bij de iMac pro, moet je 160 euro voor bijbetalen ;) ik neem aan dat je voor 300 euro een prima moederbord kunt kopen om alles in te proppen met voldoende lanes. De koeler maakt niet zoveel uit, die heb je voor een paar tientjes. Het enige waar je gelijk in hebt is denk ik de videokaart, die zijn ietsjes duurder als je de professionele versie hebt inderdaad. De rest heb ik rekening mee gehouden om enigszins gelijk te houden.

Maar ik nodig je uit om je eigen vergelijking te geven, aangezien je dat blijkbaar al gedaan hebt en het beter weet.
Dus de laatste zin van het betoog van @josttie klopt toch 😏
Jah, las ik ook dat de X variant minder goed verkoopt dan wat apple zelf had verwacht. Zie link: nieuws: 'Samsung gebruikte in 2017 minder oledschermen in smartphones'
Maar goed staat ook niet bij welke iphone het goed verkoopt. Ik denk dat de verkoop van oudere iphones zoals 7 en refurbished Apple iPhones ook is meegenomen. Het zijn de omzetcijfers en niet de winst, een hogere omzet hebben betekent niet altijd dat er ook veel meer winst is gemaakt, dacht ik. Bijvoorbeeld het inkopen van de duurdere oledschermen kan de winst drukken.
De berichten over terugschroeven van productie kwamen in Q1. Dit is t.o.v.Q4 altijd een zwakker kwartaal en logischer wijs wordt dan de productie teruggeschroeft. Dit wordt door sommige direct uitgelegd als "tegenvallende verkopen". Nergens heft Apple daar een verwachting over uitgesproken.

Het inkopen van de duurdere schermen is verrekend in de prijs van de iPhone X, dus zal de winst niet drukken. Apple heeft gewoon voor een duur scherm gekozen. (ze hadden ook 1 van de bestaande plank kunnen kiezen, welke goedkoper zou zijn geweest, maar minder van kwaliteit)
Omzetstijging: 15.5%. Winststijging: 25.5%
Iedereen heeft het persbericht van Samsung verkeerd gelezen of willen lezen mbt OLED schermen.

Uit het persbericht van Samsung over q1 2018:

For the second half, OLED panels in the smartphone industry are expected to see a rebound in demand, especially as demand for flexible panels remains strong in the high-end segment.

https://news.samsung.com/...=AFL-hq-mul-0813-11000758

Aangezien de iPhone x een flexibel OLED scherm gebruikt, begrijp ik niet de conclusies die door de zgn vakpers is getrokken.
Staat wel tegenover dat ik probleemloos 4 jaar met mijn iPhone 4s van het werk heb gedaan en langer had kunnen gebruiken als ik had gewild. Ik zie om mij heen mensen met een Android toestel veelal na anderhalf jaar al snakken naar een nieuwe. Ik vraag me af hoe de verhouding is voor de gebruiker, meer betalen en of je er dan ook even lang mee doet.
Dat hangt er dan ook maar net van af wat voor model Android toestel er gebruikt wordt.
Een flagship model Android toestel kan ook zonder problemen 4 jaar mee.
Een Android van ~200 euro is qua levensduur en levensverwachting niet te vergelijken met een flagship model van apple/Android fabrikant x.
Vraag is dan natuurlijk of de levensverwachting wel enige gepercipieerde waarde toevoegt. Mij maakt het niets uit of mijn telefoon het over 10 jaar nog doet of niet als ik over twee jaar wegens dat ik een nieuw design en iets nieuwere features wil een nieuwe smartphone koop. Tuurlijk is een iPhone langer 'goed te gebruiken' dan een goedkope Android, maar het is echt niet de telefoon met de hoogste prijs/kwaliteit voor veel mensen. Ikzelf blijf dan ook de aankomende jaren gewoon bij Xiaomi, en anders OnePlus, tenzij er iets anders leuks voorbijkomt natuurlijk.
De hardware kan best 4 jaar mee, maar het OS niet, die krijgt na 18 maanden geen updates meer.
Jup. 4s was mijn eerste smartphone, toen hij uitkwam. Toen op de 6s overgestapt toen die uitkwam. 2 telefoons in ~7 jaar, heb ik niemand om mij heen zien doen.
Ik heb mijn OnePlus One ook gewoon ruim drie jaar gebruikt, tot mijn moeder hem kapot gooide. Het kan ook wel, maar je telefoon is na twee tot drie jaar gewoon echt wel merkbaar slomer. Ik vraag me dus echt af of Android toestellen gemiddeld significant korter gebruikt worden dan iPhones, los van hoe lang ze mee kunnen gaan.
Mensen blijven kopen omdat het product voor hen die waarde heeft.
Apple lacht zich suf? Ja die maken goede winst, wat de rest van de industrie doet is ook niet helemaal gezond (geen winst) Enja premium producten hebben altijd een hogere marge, bij elke fabrikant.
Maar laten we eerlijk zijn, er zijn veel producten in het dagelijks leven, waar veel meer marge op zit.
Een bril bijv....60%... dat is ook lachen.
Het product is bijzonder goed, daarom blijven Apple fans Apple producten kopen, niet meer of minder. Neem daarbij het doordachte ecosysteem en de venddor lock-in is compleet. Apple is alleenheerser op tablet vlak. En als je dan al een iPad hebt werkt dat het beste samen met een iPhone, een Apple watch en een Beats koptelefoon. (bizar trouwens dat er van de iPad bijna 10 miljoen worden verkocht in 1 kwartaal :D )
Alleenheerser op het tablet vlak? Volgens mij laten de grafieken duidelijk zien dat de iPad verkoop al jaren daalt. Ik ken ontzettend veel mensen met een recent model android tablet, terwijl de mensen met een iPad een oudmodel hebben.
De iPad verkoop daalt niet maar stijgt juist (van 8,9 miljoen naar 9,1 miljoen stuks in één kwartaal!) Daar komt geen andere leverancier bij in de buurt. De pro versie is zeer succesvol en de zojuist geïntroduceerde nieuwe goedkopere iPad zal ervoor zorgen dat de verkoop verder toeneemt.

Android is geen concurrentie voor de iPad, ja er is enorm veel goedkope rommel vooral voor kleine kinderen. Het allergrootste probleem voor de Android tablet is dat er bijna geen native apps zijn. Je blijft klooien met uitgerekte telefoon apps. In het bedrijfsleven ben ik bijvoorbeeld nog nooit iemand tegengekomen met een Android tablet. Het werkt simpelweg niet. Dus daar heb je of een iPad of een Surface Pro.

[Reactie gewijzigd door Optelsommetje op 2 mei 2018 15:39]

waarom krijg ik dan alsnog een -1?
Waarschijnlijk omdat je een aanname doet die niet gebaseerd is op werkelijkheid, maar op je eigen mening.
Persoonlijk moet ik altijd heel hard zuchten als iemand zegt dat mensen die apple-producten kopen omdat ze "zo'n beetje alles kopen waar een apple logo op staat ongeacht de prijs".
Het is allemaal status, zeker? Geen enkele andere reden? Probeer voor jezelf eens op een rijtje te zetten waarom volgens jou mensen apple-producten kopen. Wees kritisch op je eigen denkwijze, dat is de enige manier om te groeien.
Dat is zeker, ik ben ook een dergelijk persoon. waarom zou ik verder kijken als het appeltje en het eco system mijn zeer goed voldoet. (Laptop, telefoon etc) Dus zal altijd daar eerst kijken of iets mij voldoet.
Je maakt echter een opmerkingen "alles met een apple logo, ongeactht de prijs". dat is een wat boute opmerking, net of ze blind blijven kopen. Ik denk dat je daarom een -1 krijgt.
De mensen in jouw omgeving kunnen een vertekend beeld geven. Heb zelf 2 iphones gehad, waarvan ik er dus nog 1 dagelijks gebruik. Heb daarnaast ook een Xperia z2, gekocht toen-ie uit kwam, maar na een paar maanden ging de simkaart-slot kapot, en de rubberen waterdichte o-ringen ook. Heb een Samsung Galaxy Tab 2 gehad, ook toen-ie uitkwam, en heb alleen maar lag gezien.
Ik heb een macbook, iphone, ipad, maar ook een windows-pc en laptop.
Ik kom wekelijks in aanraking met bijna alle verschillende soorten telefoons, laptops en tablets. Ik ben gewoon van mening dat voor mij apple-spul het beste is. Ik vind ze het snelst, mooist en betrouwbaarst.

Hoe is rillende "Apple-mensen" bij het noemen van Android anders dan "Android-mensen" die je uitlachen als je zegt dat je de iPhone fijn vind?

Probeer te zien dat er 2 kampen zijn, en beide kampen zien het andere kamp als idioten, sukkels, bashers, fanboys, noem hoe je het wilt.
Doe een stap achteruit, bekijk beide kampen objectief en beslis voor JEZELF. Dan zul je zien dat de meeste andere mensen dat OOK doen.
Als jij Android dagelijks wilt gebruiken, why the fuck not? Ga je gang, ik hou je niet tegen. Ik vind het echter wel heel naar als je vervolgens kut gaat lopen doen naar mij, en op apple berichten altijd reageert met "lol apple mensen kopen alleen apple". Is gewoon niet waar en eerlijk gezegd een beetje kinderachtig.

Maar dit is ook maar gewoon mijn mening, een stukje tekst op een website. Je kan het serieus nemen en erover nadenken, of je negeert het en gaat door. Jouw keus, ik lig er niet wakker om en koop lekker wat ik wil kopen :)
Hier nog iemand die zowel Apple, Ipad, Macbook pro gebruikt. Heb daarentegen wel een android telefoon van Wileyfox om dat eens te proberen en het bevalt me goed! mooi toestel voor de prijs. Ik heb daarnaast voor serieus werk nog een HP zbook staan. Minder goed scherm in mijn variant dan een MBP maar kan veel meer ram in etc. Zwaarder maar ook steviger. Alles heeft altijd zowel min als pluspunten. En windows 10 vind ik ook een prima product!

Ik adviseer altijd te kijken naar je budget en wat je ermee wilt doen, en dan iets vinden binnen dat budget wat het meest geeft. En wil je een Apple, prima. Ze maken nu eenmaal mooie producten en alles werkt zeer goed samen. Wil je Windows/Android? ook prima! Daar zitten ook geweldige mooie dingen tussen.
Ik vind het altijd een beetje dubbel. Die analisten verdienen namelijk aan het succes van andere bedrijven en als jij in de aandelen zit dan is het heel mooi als je te horen krijgt dat het slecht zou moet gaan zelf voet bij stuk houd en goedkoop wat bijkoopt om vervolgens dikke kwartaalcijfers te zien.

Aandelen handelen blijft natuurlijk speculatie met de informatie die je hebt. Een deel ervan is nog steeds een beetje gokken. Het kan immers twee kanten op gaan.
Ik vergelijk ze altijd met weervoorspellers. Dikke foutmarge, gebaseerd op computermodelletjes.

Ze zitten er vaker naast dan dat ze gelijk krijgen.
Mwah we zijn ondertussen wel redelijk goed geworden in weersvoorspellingen voor over een aantal uur of een dag ofzo. Weken vooruit is vaak bagger of net mazzel maar helemaal vergelijkbaar is dit natuurlijk niet.

Waar het weer aan de hand van observaties wordt voorspelt worden dit soort analyses vaak wel gedaan aan de hand van interne bronnen.
Waarbij je je kunt afvragen hoe betrouwbaar die zijn. Ik neem ze met een dikke korrel zout. ‘t Is elk jaar hetzelfde liedje, hoe vaak zijn die doomscenarios hier al de revue gepasseerd na elke nieuwe release?
Een paar maanden na de presentatie van de kwartaalcijfers begint dat rondje doomgeruchten weer aan te zwengelen.
Je kan ook de markt beïnvloeden natuurlijk. Als je de mensen bang maakt verkopen ze hun aandelen, kan jij ze goedkoper kopen en vervolgens stijgen ze weer. Het is frappant dat het niemand blijkbaar opvalt dat dit een trend is bij Apple aandelen.

[Reactie gewijzigd door monojack op 2 mei 2018 12:51]

Dat is dus precies wat ik bedoelde met dat ik het dubbel vind. Zo’n analist verdiend dus aan zijn eigen statements als hij ze juist formuleerd.
Sowieso verdiend en formuleerd hij niet met een "d".
Verder is dat verboden en wordt er vrij streng tegen opgetreden, ook al komt het natuurlijk toch voor.
Ik mag toch aan emen dat ie het niet voor de kat z’n kut zit te doen dat analyseren.
Nee dat doet hij omdat het zijn baan is. Was niet zo moeilijk te raden.
Tja, bijna 5% verdienen op 1 dag tijd... als je voor ¤ 1.000.000 aandelen hebt, dan heb je een mooi dagloon verdiend...
Inderdaad, grote onzin die geruchten altijd. Het is gewoon een cyclus van aandachttrekkers..
iCulture heeft er zojuist een goed artikel over geschreven:
Opinie: Waarom Apple het beter deed dan de analisten voorspelden

Zoals wel vaker bij Apple is er namelijk sprake van een cyclisch proces: Apple is doomed, vervolgens verrast het bedrijf weer met recordcijfers en een paar weken later is iedereen dat alweer vergeten en loopt braaf achter het nieuwste doemscenario aan. Alleen maar omdat Fred Hickey van High Tech Strategist (huh, wie?) iets roept of omdat toeleverancier AMS (huh, wat?) een dramatische daling van 50 procent doormaakt.
Lijkt er niet weinig op dat Apple die miljarden die het Ierland alsnog moet betalen aan het verhalen is op de eindgebruikers ;)
Je kan maar één conclusie trekken.
De marketing bij Apple werkt prima. Ze leveren wat de klanten vragen, en ze slagen er in om daar de juiste prijs voor aan te rekenen die aanvaard wordt.

Ze hebben altijd wel een goedkopere telefoon in het gamma, en dat zullen de instappers wel waarderen, maar voor heel veel mensen maakt het niet veel uit of een telefoon nu 800¤ of 1100¤ kost.
Blijkbaar zijn dat er veel, héél veel.

En waarom bashers hier altijd moeten zijn...
Niemand heeft ooit een Apple klant een revolver tegen het hoofd gezet en is verplicht om te kopen. Je hebt een enorme keuze aan telefoons in alle mogelijke prijsklasses. Laat de mensen toch kopen wat ze willen.
Voor gas en electriciteit is er veel minder keuze, en daar wordt niet altijd zo transparant over de prijszetting gecommuniceerd. Ik stel voor dat we daar onze energie op richten.
Maar... Ík vind iphones te gelimiteerd, te duur en ik vind apple als bedrijf niet fijn. Daarom vind ik het heeeeel raar dat andere mensen TOCH die apparaten kopen. Ik snap het niet en voel me eigenlijk een beetje onbegrepen. Dit zal ik echter niet zomaar toegeven en zal ik mij uiten door andermans keuzes naar beneden te halen. Want ik vind pas dat ik een goede keuze heb gemaakt als anderen die keuze ook maken of mij vertellen dat ik een goede keus heb gemaakt, want ik denk niet voor mijzelf.

Edit: overduidelijk sarcasme, mensen

[Reactie gewijzigd door jeffhuys op 3 mei 2018 09:59]

Een heleboel mensen kopen die dingen niet zelf maar krijgen ze van de zaak.
Want marketing mensen zijn dol op Apple, en die denken dat je makkelijker personeel binnen haalt als je ze een iPhone belooft.
Dat is de reden dat ik een iPhone heb. Ik mag niets anders gebruiken van de zaak.
De upgrade van iphone6 naar iPhone8 is gratis. (64GB model) wil je meer dan moet je zelf het verschil in prijs bij betalen. Het gevolg is dat 75% een standaard 8 heeft gekozen. 15% een 8+ en 10% een X.
Onze leverancier van de iPhones had die verhouding ook al voorspelt op basis van hun ervaringen.

Wellicht dat de verschillen totaal anders zijn als je de 8 ook moet betalen, of wellicht kiezen Nederlanders anders dan Amerikanen? (of Apple liegt gewoon over de best verkopende iPhone wat me ook totaal niet zou verbazen. Waarom zou je het anders geheim houden?)
Apple liegt? :) Vertel, waar heb je dat gelezen? Of komt t uit dezelfde duim waarin jij zegt dat marketingmensen dol zijn op Apple?

Alle badmeesters zijn dol op Samsung. Zo. Eat that. En alle buschauffeurs zijn dol op Nokia.
Mag ik vragen waarom je Apple als bedrijf niet fijn vindt?
Heb je er gewerkt?
Daarom vind ik het heeeeel raar dat andere mensen TOCH die apparaten kopen.
Ik vindt het dan weer heeeeeeeeeeeeeel (meer e's dan jij :P) raar dat mensen b.v. echt hardcore fan van Samsung moeten zijn. Dat is zo'n algemeen merk die van alles bouwt van koelkasten en magnetrons tot aan de telefoons waar het hier over gaat. En waar ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeel (nog meer e's) gerommel is aan de top, met veroordeling voor fraude aan toe.

En daaaaaaaaaar (nu heel veel a's) ga jij dan beetje hardcore fan van lopen te zijn???

Kun je net zo goed hardcore fan van de Jumbo ofzo worden 8)7
Sjonge, sarcasme vertaalt slecht naar tekst zeg :P Ik probeerde me te verplaatsen in een persoon die apple haat. Is gelukt zo te zien :+
Lol, daarvoor heb je de /s :P
Ja, hahah, nu snap ik waarom ik die zo vaak zie. Ik had altijd zoiets van "het is toch super obvious dat dit sarcasme is?"
Niet om te bashen maar is het niet een beetje apple (volgers?) arrogantie dat veel mensen het hek opjaagt? upgradekitjes voor je imac van 3800 euro. telefoons van 1200 pop. En alles wordt de grond in beargumenteerd door het magische ecosysteem en ander premium geleuter. In mijn ogen moeten te producten zichzelf kunnen verkopen.

En precies dat ecosysteem is de grap. Ook al wordt je geen revolver tegen te slaap gezet. Dat ecosysteem zorgt ervoor dat jij terugkomt. Dat systeem is er niet voor jou maar voor apple. zo verdient de club geld. Het hoeft niet met fysiek geweld gedwongen te worden. (kunnen ze juridisch niet maken) Het ecosysteem werkt veel beter.

Maar ik geef eerlijk toe dat de producten zelf van erg goede kwaliteit zijn. Thuis 3 ipads en ik heb geen aanmerkingen. T zal wel een persoonlijk dingetje zijn. K zie mensen zon dure telefoon kopen en na 2 jaar hebben ze weer een nieuwe. Dat terwijl juist apple producten lang meegaan. En dat zou het marketingverhaal moeten zijn. Kijk deze dingen zijn steengoed en gaan verrekte lang mee. Kopen en je zult zien. Niet ecosysteem en premium gelul. Let the products do the talking.
Dat is toch ook wat apple altijd doet bij presentaties? Het apparaat het verhaal laten vertellen. Oke meestal Johnathan Ive, maar je snapt wat ik bedoel. Nergens zegt apple in haar presentaties over dat je het moet kopen voor het ecosysteem. Ze zggen soms terloops “ja dit werkt overigens naadloos met “dit stukje software” op de mac dankzij continuity”. Dat soort dingetjes.
De eerste regel van je derde alinea. Daarmee haal je je eerste alinea zelf om zeep.

En de tweede. :)

[Reactie gewijzigd door broer banaan op 2 mei 2018 15:43]

Het zou tegenstrijdig opgevat kunnen worden. Maar waar ik het over heb is dat je betaald voor het product en niet voor het ecosysteem of dat soort flauwekul. net zo goed als dat jij een pc koopt met windows of een telefoon met android. Ik betaal geen X bedrag extra voor mijn pc omdat ik geheugen koop in mijn windows 10 ecosysteem of wat dan ook.

Dat is het soort geleuter waar ik op doel. (en van walg) Als die producten echt zo goed zijn dan gaan we het daar toch niet iedere keer over hebben? En ze zijn ook gewoon goed. maar je betaald een erg hoge prijs voor die dingen. en dan moet je een beter verhaal hebben dan ecosysteem en premium. zo'n ding is niet premium half de wereld loopt ermee. Dat geeft de indruk dat iedereen zijn aankoop aan het verdedigen is.

Net als die apple pencil. heb al eens te maken gehad met apple ridders (is me niet bevallen overigens). ik vroeg me af waarom dat ding 100 euro kost (tis een aanraakpennetje met bluetooth). het antwoord was: het werkt goed samen met de tablet. Ja hij hoort erbij dus dan mag je daar redelijkerwijs vanuit gaan. maar wat is er anders aan dat ding dat ie het dubbele kost van de alternatieven? Het veelgebruikte antwoord is ecosysteem en premium. Gooi feiten op tafel. die producten zijn vast goed genoeg om te verantwoorden. maar kom niet met dat soort antwoorden. daar heb ik als apple buitenstaander helemaal niets aan.
Wat is dan het bestaansrecht van de Appstore als dat irrelevant is? Überhaupt het downloaden van apps. Daar draait t toch juist om?

En uiteraard werken de verschillende Apple producten naadloos samen. Daarin heb je wel gelijk trouwens, dat irriteert mij wel, dat bv de HomePod of watch alleen met de mac of iPhone praat.

[Reactie gewijzigd door broer banaan op 2 mei 2018 16:17]

Maar hoe wil je de watch anders inzetten dan? Zonder iPhone kun je er geen apps op draaien want die komen uit de store. Zelfde met software updates. Alle applicaties met notificaties draaien op je telefoon. Agenda en messages ook.

Zonder iPhone is het een veredelde fit ess tracker. Daar heb je niet zo veel aan voor dat geld. Koop dan een fitbit of Garmin die zijn dan veel meer waar voor je centen.
Zou het alleen marketing zijn? Ik lees t wel vaker maar ik denk dat t ongeveer niks met marketing te maken heeft.

Wel met de bedrijfsfilosofie en dat je al je spullen (software en hardware) en de bijbehorende service bij één bedrijf hebt.

Die ook nog eens niet een advertentie en privacy basis als verdienmodel heeft.
Wat jij hierboven beschrijft is juist marketing.
Marketing is Véél meer dan reclame.
Marketing moet juist uitgaande van je groeiambities bepalen welke producten je op de markt zet, aan welke prijs, hoe ze met elkaar interageren, en en dan hoe je ze verkoopt.
Klopt helemaal.

Wat doet de Samsung marketing dan verkeerd? Of de Sony marketing? Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het niet puur en alleen aan de marketing ligt zoals hierboven beweerd werd.
Blijkbaar slagen die er niet in om met hun producten de juiste pain points aan te pakken.
Ik ben al geen fan van Android, maar als er dan nog een Samsung skin over zit is het helemaal mis voor mij.
Wat Samsung verkeerd doet is bijvoorbeeld een TV van 2.500 euro verkopen en verplicht alle data via een server van Samsung in Groot-Brittannië laten lopen. Dat merk je pas als je 'm al thuis hebt want het staat niet in de handleiding of bij de kenmerken op de website van de verkoper. Je merkt het pas als je bepaalde sites wil bezoeken. Die worden stront-traag of onbereikbaar. Fijne TV qua hardware verder maar daar trap ik de volgende keer niet meer in.

Ander voorbeeld wat iedereen wel kent is dat een aantal modellen smart phone van Samsung slecht of al snel niet meer ge-update werden. Ik vind Apple ook (veel) te duur worden/blijven maar dat hebben ze goed voor elkaar. Zelfs een Mac van 2008 die niet meer de nieuwste systeem-versie mag / kan draaien van Apple, krijgt nog gewoon netjes systeem-updates qua beveiliging, dus voor het OS, maar bijvoorbeeld ook voor Apple's browser die meegeleverd wordt, Safari.
Lijkt wel ofdat de massa controle wil hebben over wat men uitgeeft en waaraan. Of misschien zitten er een zooi accounts tussen die door de concurrentie gesponsord worden....je weet het niet...
Ik had niet verwacht dat Apple voor de zoveelste keer zulke indrukwekkende cijfers zou realiseren. Velen dachten dat de iPhone X tot mindere verkopen zou leiden, maar de aantallen zijn toch nog hoger dan vorig jaar, zelfs meer iPads verkocht. Apple geeft ook nog eens aan dat het marktaandeel is vergroot.

Dat de services omzet zo hard stijgt en inmiddels een fors deel van de omzet vormt is goed nieuws voor Apple. Ze worden minder afhankelijk van hardwareverkopen. Tja, en dan nog een omzetstijging van 16% pfff het houdt daar nooit op in Cupertino. Aandeel schiet ook omhoog inmiddels...
Het is bepaald niet allemaal Hosanna als je naar het grotere plaatje kijkt. De inkomst van Apple worden voor 70% bepaald door de iphone met aanverwante diensten en dat is een groot gevaar voor Apple.

De verkopen van de iphone X blijven ver achter bij de verwachtingen aan het begin de verwachtte Super Cycle is volledig uitgebleven.

Als de smartphone markt verder blijft inzakken en de concurrentie sterker wordt wordt er gezaagd aan de enige grote inkomstenbron van Apple. Omzet uit diensten zijn natuurlijk sterk gerelateerd aan het aantal verkochte smartphones. Apple heeft naast de iphone geen andere echt grote inkomstenbron.

Niet alleen zit de klad in de verkoop van flagship smartphones in het algemeen door verzadiging en de hoger prijsstelling. De verkopen van de iphone X zitten ver onder de prognoses en dat is toch wel een serieuze zorg voor Apple. Als de minder dan verwachtte verkopen van de iphone X toch meer waren dan de andere iphones is dat een slecht teken en een nog grotere zorg voor Apple.

Duidelijk waarom Apple geen inzicht geeft in verkochte aantallen. Er zijn ....tig meldingen van ...tig leveranciers van iphone X onderdelen dat ze tot 60% minder onderdelen voor de iphone moeten leveren zegt genoeg over de aantallen en maakt ook duidelijk waarom Cook die aantallen niet vermeldt.

Cook speelt een gevaarlijk spelletje.

[Reactie gewijzigd door Eeghie op 2 mei 2018 00:09]

Met de term ‘beneden de verwachtingen’ schermen, is een gemakkelijke manier om een succes in vraag te stellen. Vooral als je die ‘verwachtingen’ alleen maar op basis van vage geruchten kunt onderbouwen.

Apple geeft overigens nooit cijfers over verkopen per model..
Duidelijk waarom Apple geen inzicht geeft in verkochte aantallen. Er zijn ....tig meldingen van ...tig leveranciers van iphone X onderdelen dat ze tot 60% minder onderdelen voor de iphone moeten leveren zegt genoeg over de aantallen en maakt ook duidelijk waarom Cook die aantallen niet vermeldt.
Nee die zijn er niet. Er zijn alleen geruchten. En keer op keer zijn die geruchten verkeerd gebleken. Het enige wat 100% correct is zijn deze cijfers en bewijzen onomstotelijk dat er niets van aan is.
https://appleinsider.com/...about-apple-watch-in-2015
https://appleinsider.com/...orries-about-apples-sales
https://appleinsider.com/...ly-cuts-story-from-nikkei

En weer zeuren over dat Apple afhankelijk is van de iPhone. Wat is daar mis mee? Smartphones bestaan en zullen nog een hele tijd bestaan, het is een stabiele markt. Waarom zou Apple niet gewoon zijn rol in die markt kunnen blijven spelen? Vraag je ook aan Starbucks waarom ze 100% afhankelijk zijn van koffie en niets anders op de markt brengen? Of Ford die enkel auto's maken? Je kan gewoon goed in iets zijn en dat is voldoende.

Wist je dat als je de 'other' categorie van Apple zou afsplitsen in een nieuw bedrijf, dat dit bedrijf direct tot de top 300 van de Fortune lijst van grootste bedrijven zou staan? Om maar te zeggen over welke schalen we hier praten als de iPhone plots zou wegvallen.

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 2 mei 2018 14:26]

Een gevaarlijk spelletje 8)7 Apple wordt juist minder afhankelijk van het aantal verkochte toestellen doordat de omzet uit services als een malle stijgt. Werkelijk niets van wat je zegt klopt. De iPhone is niet de enige inkomstenbron. En welke verwachtingen, van wie? Apple heeft méér iPhones verkocht tegen een fors hogere gemiddelde prijs.
Je weet niet hoeveel X er is verkocht, Apple geeft aan dat ze hiervan de meesten hebben verkocht. Cook speelt niet een gevaarlijk maar het allerslimste spelletje met een omzetstijging van maar liefst 16%. Hij wint van alle concurrenten met een stijgend marktaandeel.

[Reactie gewijzigd door Optelsommetje op 2 mei 2018 00:16]

ondans de dure prijs/kwaliteit verhoudingen
Alle flagship Android telefoons hebben een hogere afschrijving dan vergelijkbare Apple modellen. Dat iPhones in sterke mate (zeg '25-30%') slechter zijn dat de concurrentie is ook moeilijk vol te houden.

Van de telefoons waarvan Samsung de hoop nog niet opgegeven heeft; heeft de Galaxy S7 Active 32GB de laagste afschrijving: ¤233/jaar. Hoger dan die afschrijving heb je bij de iPhones enkel de X 64GB & 256GB. Alle andere iPhones zijn goedkoper 🤔.

Zelfs onderhoud, zoals batterij of scherm vervangen, is nu duurder bij Samsung.
Is dat ergens op gebaseerd (vooral dat naar 0 afschrijven) of ben je zelf aan het hobbyen ?
Zeg maar hoe het wel moet.
Ik heb al vele jaren een iPhone, de enige keer dat ik iTunes op startte de afgelopen 5 jaar, was per ongeluk.
Ik gebruik dat enkel voor de firmware versie van m'n iPhone te upgraden via de Macbook.
Je hebt het dus niet meer nodig om mp3'tjes van je PC op de telefoon te zetten? Dat is dan nieuw voor mij en wellicht een reden om de volgende keer eens een iPhone te proberen.
Je kan gewoon offline syncen met spotify en apple music.
Ik wil helemaal niet syncen, maar "gewoon" op mijn PC de gewenste mp3 bestanden die ik wil luisteren selecteren en deze kopiëren naar de telefoon. Zoals dat nu gaat met m'n S7. Gewoon zo simpel. Er wordt iedere keer gepretendeerd dat de iPhone zo gebruikersvriendelijk en voor iedereen te "begrijpen" is, maar dit soort dingen is voor mij weer niet te begrijpen.
Ik gebruik hiervoor zelf syncios, ik vond het altijd erg vervelend dat je je telefoon maar aan 1 iTunes installatie kon koppelen. Als je dan van een andere pc muziek erop wilde zetten moest eerst alle muziek er af gegooid worden...
Dit soort belachelijk beperkingen maakt dat ik geen iPhone wil.
(ja modereer maar weer off-topic)
De inkomsten uit diensten is natuurlijk wel voor een deel, maar toch zeker niet in zijn geheel gelinkt aan hardware verkopen. Zoals duidelijk wordt neemt de verkoop van high-end smartphones af, maar dit betekent niet dat daarmee ook minder mensen een iPhone hebben. Ik heb zelf altijd om het jaar een nieuwe iPhone gekocht, maar voor het eerst doe ik er nu 3 jaar mee (en misschien sla ik zelfs de volgende generatie wel over waardoor ik 4 ipv 2 jaar met één model doe). Dat betekent dat Apple minder inkomsten heeft van mij op het vlak van hardware, echter blijf ik gebruiker van een iPhone en dus nemen de inkomsten uit diensten niet af.

Ik denk dat dit een belangrijke trend is. Consumenten doen langer met hun smartphone, kopen dus minder vaak een nieuwe, dus minder inkomsten voor fabrikanten uit de verkoop van hardware. Aan de andere kant blijven ze nog steeds verbonden aan het platform en geven dus geld uit aan diensten.

Je kunt zelfs verwachten dat de inkomsten uit diensten toenemen want die kosten die bespaard worden uit de aankoop van een nieuwe smartphone moeten toch ergens aan uitgegeven worden. En omdat consumenten langer doen met een apparaat zijn "investeringen" in goede kwaliteit apps meer het geld waard omdat de consument het langer kan gebruiken (in elk geval zou dat een reëele gedachte kunnen zijn)
Dat snap ik, maar toch is de verkoop wederom gegroeid en al verkocht apple 0 iphones volgend kwartaal, dan is er nog steeds een heel grote userbase die nog van de diensten gebruikt dmv oudere toestellen.
Dus eerst moet apple teruglopen naar 0 nieuwe toestellen verkopen en vervolgens moet iedereen die nog een apple toestel heeft overstappen.
Dat doomscenario is niet echt realistisch, toch? Sterker nog: de userbase groeit nog steeds. Misschien over 8 a 10 jaar. Maar zoals je het nu schetst, is helemaal niet relevant.
Apple zit in een overgangsjaar van touchid naar faceid, van lcd naar oled , swipe gestures ipv homeknop , notch ipv bezel, draadloos opladen en veel hogere prijzen en productiekosten door yields, etc.
Veel geklaag van iedereen, maar uiteindelijk zijn dus wel de plooien gladgestreken in productie, en zijn de vernieuwingen langzaam ingemasseerd om volgend jaar een veel goedkopere type iphone x te kunnen releasen, en nog een wat goedkopere nieuwe uitvoering van deze x, en een x plus.

Eigenlijk ziet de toekomst er juist goed uit voor apple.
Apple is gewoon goed met telefoons, net zoals BlackBerry was.
Als nieuwe Apple iPhone gebruiker kan ik je vertellen dat ze "gewoon" hun geld niet waard zijn, mijn laatste Android was in veel opzichten "gewoon" superieur. En dan neem ik de stevige push die je krijgt om iCloud en dat verschrikkelijke iTunes te gebruiken nog niet eens mee.

Volgende wordt gewoon weer een Android, tenzij ze een paar dingen drastisch veranderen.

[Reactie gewijzigd door Homer J.Simpson op 2 mei 2018 07:41]

ik heb al ~8 jaar iphones en ipads en heb itunes nog geen 1 keer aangeraakt? Waar wordt jij gepushed om dat "verschrikkelijke" itunes te gebruiken?
Mp3’s op je telefoon zetten, ringtones, backups terug zetten etc.
Jij luistert geen muziek op je telefoon?
een vraag over luisteren op iPhone is off-topic en antwoord spotify on-topic? Vreemde moderatie.. Blijbaar wordt iedere kritiek op Apple hier de kop in gedrukt. |:(

[Reactie gewijzigd door Tranquility op 2 mei 2018 14:30]

Of een van de duizenden andere oplossingen. Het iTunes-argument is zo ongelooflijk achterhaald dat het een makkelijke manier is geworden om te zien wiens mening al vast staat. Je weet wel, de mensen die elk gesprek in gaan om anderen te overtuigen, en niet om meer informatie te vergaren om hun eigen mening te verbeteren.
Stond niet vast. Had echt geen iPhone gekocht als dat wel zo was geweest. ITunes is de standaard oplossing voor veel zaken, dat er andere zijn doet daar niks aan af.

[Reactie gewijzigd door Homer J.Simpson op 2 mei 2018 13:25]

Goed met telefoons verkopen, geen oordeel over de kwaliteit van Apple.
Als jarenlange Apple gebruiker heb ik zelden iTunes hoeven te gebruiken, het is een me raadsel waar je iTunes voor nodig hebt en dat óók nog als een "push" te benoemen.
Als je bijvoorbeeld een paar mp3'tjes van je PC naar de telefoon wilt zetten? Ik heb zelf geen iPhone, maar ik heb begrepen dat je niet zomaar content naar het geheugen van de iPhone kan zetten. Iets wat gewoon wel zou moeten en kan met ieder Android toestel en dat dit bij Apple alleen kan met iTunes. Of is dit tegenwoordig niet meer nodig?

[Reactie gewijzigd door Tranquility op 2 mei 2018 10:16]

Ik volg je redenering, maar je kan niet om het feit dat Apple gewoonweg goed weet te verkopen. Ook al is het te duur voor de markt en zijn er punten waarvan je toch twijfels hebt. Het verkoopt als zoete broodjes, ergens boezemt mij dat angst in dat Apple gewoon de tour gaat blijven op gaan van de prijzen omhoog te duwen en iedereen gaat volgen.

Langs de andere kant ga ik met je akkoord, dit jaar is voor mij ook het jaar van de twijfel. Ik heb een iPhone en een Macbook + Watch. Ik ben van alles op zich wel content, maar als ik de value for money uitreken is het dramatisch. (buiten de Apple Watch).
Als nieuwe Apple iPhone gebruiker kan ik je vertellen dat ze "gewoon" hun geld niet waard zijn
Je hebt echter wel een iPhone gekocht? Ondanks al je klachten erover? Waarom dan?
Ik heb een “X” gekocht vanwege de vele verhalen over superieur OS, dat het gewoon werkt, iedereen er mee om kan gaan en omdat ik hem gewoon heel erg mooi vindt.
Nu, een paar maanden later weet ik beter.
Als nieuwe Apple iPhone gebruiker kan ik je vertellen dat ze "gewoon" hun geld niet waard zijn
Een persoonlijke mening is een persoonlijke mening, je moet het niet voorstellen als vaststaand feit.
Maar die situatie is toch niet reeel? 0 iPhones verkopen?
Verder brengen de wearbles al behoorlijk wat geld in het laagje en zijn er de Macs en iPads nog. Maken ze “maar” 3 miljard winst per kwartaal i.p.v. 11 miljard.
Maar is nog steeds winst. Wat jij roept wordt al tig jaar geroepen, en is echt niet reel.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 2 mei 2018 07:45]

wat roep ik dan? ik weet niet waar jij aan refereerd.

maar zoals ik eerder al zei ik zeg niet dat apple op houd te bestaan? dus weet eigenlijk niet waar je het overhebt?
Heb je wel goed gelezen wat ik geschreven heb?

Dit is de 2de keer dat ik het je vraagt welk onrealistisch droom scenario schets ik dan voglens jou?
Waarom vermeldt Cook geen aantallen als hij er zo trots op is. Als er inderdaad zo veel verkocht zouden zijn (wat niet het geval is) had hij dat uitvoerig en in geuren en kleuren gemeld.

Als je 10 iphones X verkoopt en 8 iphones 8 is de X inderdaad de beste verkopende, maar het zegt niets over aantallen. Cook speelt dit slim maar wel gevaarlijk.

Marktaandeel. Cook kan roepen wat hij wil, maar dat kan hij niet bepalen. Hij weet niet hoeveel smartphones andere merken hebben verkocht. In China stort het marktaandeel van Apple behoorlijk in. Van plaats 2 zijn ze in 1 jaar gezakt naar plaats 5. In India staan ze niet eens in de top 10 en heeft Samsung de nummer 1 positie overgenomen als fabrikant die de meeste flagship smartphones verkoopt.

De klad zit behoorlijk in de verkoop van flagship smartphones worldwide. Dat is een direct gevaar voor Apple omdat 70% van haar inkomsten uit smartphones en aanverwante diensten komt.

Aandeelhouders maken zich al maanden zorgen (aandeel is in 3 weken meer dan 10% ingezakt) en deze cijfers zullen de zorgen niet wegnemen.

Cook houdt een zo kenmerkend Apple marketing verhaaltje waar de goedgelovige Apple fan met open ogen op ingaat.

[Reactie gewijzigd door Eeghie op 2 mei 2018 00:22]

Het aandeel is zojuist flink gestegen. En de omzet in China is zelfs met 21% gestegen, gaat ook daar dus hard ondanks alle goedkope rommel merken. In september komt Apple met drie nieuwe telefoons waardoor het hele spectrum bediend wordt en je volgend jaar alweer moet roeptoeteren dat Apple ten onder gaat. Ja, dit keer écht :)
Het is overigens niet 70% van de inkomsten zoals je aangeeft maar 62%, dat zal met de sterk groeiende services omzet en successen zoals met Beats steeds minder worden is mijn verwachting.

[Reactie gewijzigd door Optelsommetje op 2 mei 2018 00:28]

Geen enkele aandeelhouder die marktaandeel kan boeien. Winst en winstverwachting is wat telt. En dat zie je duidelijk aan de beurskoers nu.
Tja, sorry maar waar staat dat samsung de meeste flagship smartphones verkoopt?
Btw aandeel is nu aftermarket weer 4% gestegen.
wordt er gezaagd aan de enige grote inkomstenbron van Apple
De enige? Die Ipads gaan niet gratis over de toonbank, en de laptops en iMacs worden ook volop verkocht.

En geen inzicht in verkochte aantallen? Volgens mij staat er in het artikel duidelijk dat er 52 miljoen telefoons verkocht zijn. Gezien de hogere gemiddelde prijs is het redelijk om aan te nemen dat er dus meer van de laatste modellen verkocht worden.

Overigens: het feit dat een aandeel in waarde zakt voor het bekend worden van kwartaal-/jaarcijfers is niets nieuws: dat heet speculeren. En dat gebeurt volop met aandelen van grote bedrijven. De koers van Applemstijgt eigenlijk vrij constant, als je de cijfers van de IEX van het afgelopen jaar bekijkt: https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/350015372/Apple-Inc.aspx


Is het niet een beetje wishful thinking wat je hier laat zien?

[Reactie gewijzigd door Pietervs op 2 mei 2018 00:55]

Ik zal het je nog sterker vertellen, indien van de vele mensen hier hun conspiracy theory uitkomt en Apple echt "doomed" zou zijn, dan nog kan het bedrijf met NUL verkopen grofweg een 10 miljard gratis rendement tegemoet zien op eigen vermogen. Ieder jaar. En dit is gebaseerd op een jaar of 8 geleden, mogelijk is het inmiddels verdubbeld.

Dat gaat natuurlijk allemaal niet gebeuren, zelfs indien er een dipje zou zijn, hebben we het nog steeds over miljarden pure winst PER KWARTAAL. Dat is gewoon niet te filmen.
En hoe doen ze dat? Want rente ontvang je niet op dat soort bedragen. Sterker nog je moet betalen.
Ongetwijfeld door te beleggen, vastgoed, etc.
Dat is geen gratis of risicoloos rendement.
Maar ik snap jouw redenering gewoon niet helemaal.
In een krimpende mobiele markt groeit apple en de gemiddelde verkoopprijs is daarnaast ook nog eens hoger.
Is dus goed nieuws voor apple en minder goed nieuws voor de concurrenten waar je het over hebt(want als apple is gegroeid, terwijl de hele markt zakt, dan gaan die concurrenten helemaal niet goed). Vergelijk het met de grootste concurrent samsung, die verkocht geloof ik gecombineerd 12 miljoen galaxy s8’ s, galaxy s8+ en notes in een kwartaal in 2017, en de verkopen van de x vallen tegen?
Record na record na record omzet en winst.

Record hoeveelheid geld op de bank.

En Apple heeft niet eens euro van de prijs van de iPhone afgehaald want als het uberhaupt zou kloppen wat jij zegt kon Apple met een 50 euro prijsverlaging een enorme verkoopboost kunnen geven.

Maar dat ze dat niet doen zegt al genoeg.

Ook bijzonder knap dat je net als velen voor jou jaar na jaar na jaar nog steeds blijft volhouden dat er slechte tijden beginnen aan te komen terwijl het einde van de groei niet eens in zicht is voor Apple.

Knap hoor.
Een hele lap tekst maar helemaal ingevuld met fictieve waarheden en toch nog goed beschreven. Je zou zonder problemen spindoctor kunnen worden bij bepaalde regimes of bij Ollongren van D66...

Juist het grote plaatje is wel hosanna namelijk. Geen enkele andere fabrikant kan daar wat tegenover stellen als je nagaat hoe duur de goedkoopste iPhone is.
Die logica ging ook op voor de iPod..., totdat de iPhone kwam. Wat ik daarmee wil zeggen; de iPhone is niet het “be all end all” product voor Apple. Genoeg mogelijkheden voor doorontwikkeling, finetuning en vervolgens disruptie door een nieuwe product categorie. En die nieuwe product categorie komt als de engineer die daarvoor nodig is klaar is. Niét wanneer investeerders of opiniemakers en schreeuwers erom vragen.
Kortom, het gaat slecht met Apple en dat hoor ik al sinds 2010.
Kom op man, ze presteren beter dan de verwachtingen.

iPhones gaan jaren mee en als ze vervangen worden neemt men vaak weer een iPhone, er is niets gevaarlijks aan.
Sterker nog Apple is het enige bedrijf dat straks nog wil investeren in innovaties met smartphones, de rest heeft er het geld. Iet meer voor over.
En Samsung die kijkt gewoon wat Apple doet om dat vervolgens te imiteren, niets nieuws aan de horizon wat mij betreft.
Typisch voorbeeld van doom denken. De iPhone X is de best verkopende iPhone zegt Cook en de flink hogere omzet door hogere gemiddelde prijs onderschrijft dat beeld. Ondanks alle geruchten eerder waar blijkbaar veel nep nieuws tussen zit. Helaas.

Het is een bijzonder knappe prestatie van Apple dat ze keer op keer records breken. Flagship smartphones staan inderdaad onder druk, blijkbaar heeft Apple hier geen last van door hun sterke reputatie. Apple creeert een heel eigen markt.

[Reactie gewijzigd door CR2032 op 2 mei 2018 07:47]

Waarom blijf je nu overal verkondigen dat de iphone X verkopen tegenvallen?
Dit artikel bewijst toch wederom het tegendeel?

Ik zal als ik jou was maar weer een nieuw account aanmaken en het nog een keer proberen ;)
Ja en in media land vertellen de media dat Gordons programma op RTL4 eerder stopt doordat het niet langer gemaakt kon worden als het ware.. terwijl wij allemaal beter weten..
Daarnaast heeft Apple wel meer inkomstenbronnen zoals iCloud/iTunes etc.
Ik zou je de moeite besparen :) Al bijna elf jaar lang hoor je verhalen over dat Apple ter ziele zou zijn. Of dat het op het punt staat te gebeuren. Hier zijn in die elf jaar nog niet de vaagste tekens van zichtbaar geworden. Er is zelfs sprake van verkooprecords na negatieve berichten als ‘productie iPhone X met 50% naar beneden bijgesteld’. Apple gaat nergens naartoe. Ze hebben 200 miljard in kas en zo kunnen ze makkelijk 20 jaar lang extreme verliezen leiden.
Een genot om jouw reactie te lezen :) Jij lult mijn banaan nog recht volgens mij.
Ik snap niet dat mensen zich nog altijd laten naaien door geruchten die duidelijk dienen om de beurs te manipuleren. Het is nu zo erg geworden dat ik deze reactie nu al jaren elk kwartaal moet posten.
Het meest waardevolle bedrijf ter wereld [0] zijn en nog groeien met 16% dat is waanzin.

[0] volgens market capital.
iPhone X is niet de reden van de groei, maar gemiddelde prijs verlagingen van andere toestellen (En zoals je overal ook op internet hebt kunnen lezen zijn verkopen ver beneden verwachten voor de iPhone X)

Oudere modellen worden goedkoper en daar heb je dus hogere verkopen door, gebeurt ook altijd met android :z

[Reactie gewijzigd door stewie op 1 mei 2018 23:42]

Als ik Tim Cook was dan zou het mij met een omzetstijging van 16% erg weinig interesseren :) Niet alleen dat, ook de gemiddelde prijs per verkochte iPhone stijgt hard (Apple geeft zelf aan dat de X de best verkochte telefoon is van het stel). De hogere prijs wordt dus geslikt door de consument en leidt zelfs tot een groter marktaandeel. Een geniale strategie dus.

[Reactie gewijzigd door Optelsommetje op 1 mei 2018 23:45]

Nee helemaal geen geniale strategie. De iphone X was bedoeld als de smartphone die de Super Cycle zou brengen. De smartphone waarvan er enorme aantallen (veel en veel meer dan nu) van verkocht zouden moeten gaan worden vergelijk baar met de iphone 6. Zeker ook omdat het de jubileum uitvoering was.

Die Super Cycle is volledig uitgebleven door de geringe vernieuwing van de iphone X, de veel te hoge prijs en de notch die voor velen (met name in China) een reden was om 'm niet te kopen.

In China is hun marktaandeel al fors gezakt naar de 5e plaats. In India (1 na grootste markt) staan ze niet eens in de top 10 en hebben daar een marktaandeel van 2% terwijl Samsung daar de nr 1 positie heeft overgenomen van Apple als fabrikant die de meeste flagship smartphones heeft verkocht.

Aandeelhouders geven niet zoveel om kwartaalcijfers. Die kijken vooral vooruit naar kansen en daar heeft Apple toch wel een behoorlijk probleem.

Je moet alles wel in een veel breder perspectief zien.

[Reactie gewijzigd door Eeghie op 2 mei 2018 00:17]

Dat super cycle verhaal komt van buy side analisten en journalisten die de retoriek napraten. Nergens heeft Apple een super cycle naar de aandeelhouders gecommuniceerd.

Aandeelhouders kijken naar de toekomst ja, dus nu kunnen ze weer over de volgende super cycle dromen. En verder zien aandeelhouders hun winst per aandeel en dividend steeds verder toenemen. Dit vinden de grote fondsen zeer prettig.
Dat heeft Apple inderdaad niet zo gecommuniceerd,
echter verwacht men wel steeds meer op die ene gimmick waar ze de komende 10 jaar weer op kunnen teren.


Een smartphone is een commodity geworden. Iedereen heeft er een en het wordt een vervangingsmarkt. De iPhone is ook een smaakmaker wat betreft omzet als winst. Mensen blijven niet dergelijke toestellen kopen als er voor minder toestellen te koop zijn die net zo goed zijn.


En dat Apple terdege bezig is om wat te schuiven zie je aan een plannen die ze hebben.
Intel eruit ten faveure van eigen chip, smartphone/desktop stroomlijnen,

maar ook het idee van een eigen (stads)auto speelt nog steeds. En vooral dat laatste, als dat goed op de markt kan worden gezet zou dat wel eens het verschil kunnen maken. Marges iets hoger etc.
Aandeelhouders geven niet zoveel om kwartaalcijfers. Die kijken vooral vooruit naar kansen en daar heeft Apple toch wel een behoorlijk probleem.
Aandeelhouders geven alles om kwartaalcijfers. Marktaandeel boeit hen allerminst en Apple ook niet. Denk je dat aandeelhouders blijer zijn met Xiaomi die een groter marktaandeel hebben in China dan Apple maar slechts 2% winst of Apple met minder marktaandeel maar 40% winst? Winst en winstverwachting is alles wat telt.
Breder perspectief met een omzetstijging van 16% 8)7 Aandeelhouders waarderen het in ieder geval fors en zien het perspectief van het aandeel flink stijgen. En krijgen ook nog eens 100 miljard :)
Vrijwel alles wat je zegt klopt niet en omgekeerde is waar.
Klopt helemaal niets van wat je zegt.

Wat er op het internet verscheen is niet eens duidelijk van of en in hoe verre het waar is.

Als je naar deze cijfers kijkt zou je juist het omgekeerde concluderen.

Als de verkopen van de iPhone X wel zogenaamd aan de verwachtingen hadden voldaan was de omzet en winst dus nog hoger geweest en dat zou teveel van het goede zijn.

Want ze boeken al record cijfers.

Bovendien kan Apple makkelijk een prijsverlaging doorvoeren als de verkopen van de iPhone X daadwerkelijk hadden tegengevallen, het feit dat ze de prijs niet eens met 1 euro hebben verlaagd zegt al genoeg.

Oudere modellen werden vorig jaar en vorig kwartaal ook goedkoper dus in principe verandert er niks.
Fout, Samsung verkoopt weldegelijk smartphone schermen aan zichzelf.

Als jij denkt dat Samsung die schermen gratis doorschuift naar de afdeling smartphones dan zit je hartstikke fout.

Dat zou zelfs belastingtechnisch enorm dom zijn.

En of de verkopen wel of niet hoger waren, wel of niet aan de verwachtingen voldoen, er zijn record cijfers neergezet alweer.

Dan zouden die cijfers dus veel hoger kunnen zijn en dus nog veel meer winst voor Apple terwijl de winst al absurd hoog is.

En als de verkopen echt waren tegengevallen had Apple dus makkelijk 50 euro van de prijs af kunnen halen en dat hebben ze niet gedaan en dat zegt genoeg.

Whatever.

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 2 mei 2018 01:48]

Dat zal wel komen omdat ze hun eigen model de J3 sinds 2017 niet meer voorzien van een amoled scherm om de kosten te drukken. Het is vooral dit segment waar Samsung nog succes heeft en het zou me niet verbazen als ze 100 miljoen van deze toestellen verkopen op jaar basis en dat zijn dan heel wat amoled schermen minder te produceren.

[Reactie gewijzigd door iCU2 op 2 mei 2018 06:59]

Want alles wat je leest op internet is waar toch? iPhone X is het best verkopend model.
Dus je gelooft Apple dan? Wat is dan het probleem?
Apple is wettelijk verplicht van de waarheid te vertellen aan hun investeerders. Het is net het enige waar je van kan uitgaan dat 100% correct is. Als je dan nog kiest om geruchtensites te geloven is dat jouw probleem natuurlijk.
jouw
ouw... pijnluk
Heb je toch niet goed gekeken. Want oudere modellen zijn goedkoper, terwijl de gemiddelde prijs/asap toch aanzienlijk hoger ligt dan vorig jaar.
Kijk iedereen kan zeggen dat de iphone x teleurstellend verkoopt, maar er zijn:
-meer iphones verkocht dan vorig jaar in dezelfde periode
-een hogere gem verkoopprijs per iphone gerealiseerd dan vorig jaar.

Dus tja, tegenvallend? Volgens youtube, analisten, etc.
Ik lees ook veel zaken op internet. Zijn niet altijd waar,( vraag maar aan Dothan)

Iedereen viel erover dat apple het kwartaal daarvoor 1 miljoen minder iphones had verkocht tov het jaar daarvoor.(terwijl dat kwartaal ook een week minder had) . Apple was “ doomed”.

Nu verkooen ze 1,... miljoen meer tegenover een hogere verkoopprijs, en ze zijn nog steeds doomed en de x zou een flop zijn.

Wens is de vader van de gedachte, realiteit is anders.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 1 mei 2018 23:54]

Fout, ze verdienen meer aan de onderdelen omdat ze die onderdelen verkopen aan heel veel andere bedrijven en niet alleen aan Apple.

Daarom maken ze veel winst op die onderdelen.

Bovendien verdienen ze nog veel meer op smartphones omdat de winst op de onderdelen die ze voor de Galaxy telefoons vragen naar de afdeling gaat die de onderdelen maakt.
Wat lig je nu te vertrouwen op Samsung en Foxconn? Zij maken de planning toch niet op? Dat ze bij Samsung en Foxconn meer hoopten te verzetten wil nog niet zeggen dat het voor Apple niet volgens plan verloopt.

Apple is heel goed in het uitdenken van hun productie proces. Iets waar Apple nog het meest innovatieve bedrijf voor mag genoemd worden. Apple doet zijn huiswerk goed en de leveranciers blijkbaar niet.
Tja, wat zij verwachten tov wat apple verwacht, zegt niets. Apple plaatst historisch gezien altijd hoge bestellingen en halveert ze vervolgens. Dit gebeurt al jaren, zoek maar na.
Zou ook zomaar kunnen zijn dat samsung hun eigen oled toptoestellen niet goed lopen.
Sorry hoor, maar samsung had zelf laatst hun hoogste winst ooit uit mn onderdelen voor smartphones, hebben ze zelf ook benoemd.
Jij weet overduidelijk niet hoe Samsung precies werkt met hun dochter bedrijven, want dat doen ze dus wel.

Samsung gebruikt duurdere onderdelen niet eens in hun eigen smartphones.

Apple is tot op de dag van vandaag nog steeds de enige merk ter wereld die PCI Express NVME NAND geheugen gebruikt in hun smartphones en Samsung niet terwijl Samsung de grootste NAND fabrikant ter wereld is.

Dat zegt toch genoeg?
Ja, maar als ze minder galaxy’ s verkopen met oled, komt dit toch gewoon in hun resultaat terug?
Maakt niet uit hoe ze het schrijven. Als er minder vraag is van samsung mobile aan samsung display, merkt samsung display hier toch echt wel iets van.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 2 mei 2018 01:57]

Als je het over iphones hebt, daar is eigenlijk niet een enorme dip geweest de afgelopen jaren, dus is dit een echte stijgging. Mbt de prijzen en jouw opvatting over de kostprijs klopt niet met de werkelijkheid, r&d kosten, etc en snap ik jouw punt niet echt...
Die 199 dollar was met een abonnement. Die telefoon kostte los ook al rond de 700 euro. Nog steeds is het een grote stijging als je kijkt naar wat de X nu kost, maar het is minder extreem als wat jij schetst
Ja maar toen was 1 dollar ook iets van 60 eurocent, tegenwoordig 80 eurocent.
Welnee! Eerder 75 - 80 eurocent in 2012.
Nou, ik was toen 3 maanden in de vs en dat lag toen echt anders.
Zoek het dan toch nog maar eens na |:( In heel 2012 heeft de dollar geschommeld rond de 1,30 (dus tussen de 0,75 en 0,80 eurocent) https://nl.investing.com/currencies/eur-usd-historical-data
Ik zie in jouw link alleen maar dat je in september 2011 1 euro , 1,39 dollar kostte tov 1,1994 dat de huidige koers is.
Dus destijds was de dollar 16% goedkoper.
Oftewel 1 dollar was omstreeks de 72 eurocent in 2011, tov de 83 eurocent nu.
De iPhone 5 werd in september 2012 geïntroduceerd, niet in 2011.
Tja, daar zit het misverstand dan.
Ook :) Maar zelfs 72 cent is nog altijd 20% hoger dan de gesuggereerde 60 cent.
Piepend en krakend "toegeven" dat je fout zat. Alles is zo veel simpeler als je wat zou relaxen man...
Het is zo'n verheldering in mijn leven geweest toen ik met een andere mindset door het leven begon te gaan. Er niet vanuit gaan dat wat ik weet ALLE info is die er is, en open staan voor meer informatie die mijn mening kan veranderen. Waarom vasthouden aan een geloof, waarom geloven dat alle meningen die ik in mijn hoofd heb kloppen? Dat is gewoon niet zo.
Toegeven dat je fout zit is goed voor iedereen, en vooral jezelf.

Take it or leave it. Ik ga niet reageren als je mij een reactie geeft.
En niet alleen bij Apple. Een paar jaar terug kon ik zakelijk nog een Samsung S5 en later S7 veroorloven. Die huidige Samsungs zijn echter ook al buiten budget gekomen, dus een volgende zal een A-serie moeten worden.... (Tenzij ik zelf wil bijbetalen)
Ik verwacht dat Europa gaat ingrijpen mbt reparaties en updates.

Waardoor tweedehandse toestel langer gebruikt kunnen worden.

Dit zal voor kannibalisme gaan zorgen zodat nieuwe "flagship" echt iets te bieden moet hebben tegen een scherpe prijs.

Het is niet voor niets dat sommige reviews aangeven dat S8 voordeliger is.
$199 is het helaas nooit geweest :) Wellicht bedoel je met een abbo inbegrepen.
Klopt inderdaad, mijn fout. Ik heb het aangepast. De site waarop dit stond vergat even te vermelden dat dit in combinatie met een abbonoment was 8)7
Kom op, dat dat niet de prijs kan zijn geweest kon je hopelijk toch ook zelf bedenken...?

Offtopic: abonnement.

[Reactie gewijzigd door Volkan1984 op 2 mei 2018 00:12]

De iPhone 5 was in Europa te koop vanaf 679 euro 8)7

De prijzen die jij noemt zijn Amerikaanse prijzen in combinatie met een abonnement.
Wat zijn zeikerds op Apple toch vervelend.

Denken voor Apple te moeten bepalen hoe hun hun producten moeten maken.

Gezien de gehele industrie de ideeen van Apple kopieert en de verkoopcijfers record na record breken zijn mensen blijkbaar uitermate tevreden met de producten van Apple.
Je hebt niet door dat jij precies dat doet over 'zeikerds op Apple' als hij over Apple?

Waarom mag jij wel iets vinden en en ander niet? Ben je dan zo speciaal?
Er zijn veel Tweakers (?) die door een nieuw Apple topic getriggered worden tot het schrijven van een negatieve reactie vanwege hun aversie tegen het bedrijf. Best wel vermoeiend als je zelf niet tot het anti-kamp behoord om dat allemaal te moeten lezen. Ik denk dat Dark_man daarop doelt.

Kritiek mag natuurlijk altijd, maar die obsessieve anti-Apple toon van sommigen hier is vaak behoorlijk irritant. Voor mij reden om meestal al gauw te stoppen met lezen van de reacties.
En ik ben daarin niet de enige, weet ik.
Als het dark_man daar om gaat is het des te hypocrieter. Dat doet ie zelf niet anders bij de grootste concurrent van Apple.

Hoge bomen vangen veel wind, altijd zo geweest (dat is bij MS/FB/Samsung/Intel en nog een hand vol van die megabedrijven ook van toepassing). Als je je daar aan stoort dan moet je af vragen of je ubrhaubt wel reacties wil lezen. Dat hoort er gewoon bij namelijk, maar naast meer tegenstanders zijn er net zo goed ook meer voorstanders van dat bedrijf.
Wie zegt dat ik dat doe?

Ik heb juist 3 Samsung toestellen als laatste 3 smartphones.

Je doet nu puur een aanname.

Ik vind het gewoon een bizar verschijnsel dat mensen op een of andere manier zo emotioneel kunnen raken door Apple dat ze hier komen en hun objectiviteit verliezen en niet meer naar het technische aspect kunnen kijken van een product maar puur en alleen door emotie een oordeel vellen over het product.

Jij gaat er vanuit dat in Samsun berichten exact hetzelfde gebeurt en dat gebeurt dus niet.

Kijk eens naar het aantal reacties in Apple berichten vergeleken met Samsung berichten, daar zit een wereld van verschil tussen.

En je gaat er ook vanuit dat mensen op dezelfde manier reageren op Samsung alsof er hordes Apple gebruikers komen reageren in Samsung berichten en ook dat gebeurt dus niet een aantal uitzonderingen daargelaten.
Er zijn veel Tweakers (?) die door een nieuw Apple topic getriggered worden tot het schrijven van een negatieve reactie vanwege hun aversie tegen het bedrijf. Best wel vermoeiend als je zelf niet tot het anti-kamp behoord om dat allemaal te moeten lezen. Ik denk dat Dark_man daarop doelt.

Kritiek mag natuurlijk altijd, maar die obsessieve anti-Apple toon van sommigen hier is vaak behoorlijk irritant. Voor mij reden om meestal al gauw te stoppen met lezen van de reacties.
En ik ben daarin niet de enige, weet ik.
Dit is dus niet echt waar wat je hier zegt, als je in dit topic bekijkt lever ook ebst fel kritiek, maar buiten mijn LG G6, bezit ik nog een iPhone 5S en een Macbook AIR 11"

Echter een telefoon zou ik zelf (waarschinlijk) nooit meer kopen van Apple vanwege bepaalde zaken die ik in dit artikel paar keer gemeld heb. Echter een Macbook zou ik zou weer kopen ondanks dat ik de prijs/kwaliteit verhouding mager vind.

Je trekt nu eigenlijk een conclussie als men iets negatiefs te zeggen heeft over Apple dat het meteen haters zijn.

Dat zegt dus eerder iets over die groep mensen danover de groep die wat kritiek leveren.
Belangrijk is ook te weten, dat geen enkel bedrijf maar dan ook geen enkel bedrijf zonder feedback te accepteren groot kan worden, daarom heeft Apple ook een website(tenmisnte 3 jaar geleden was deze er wel nog) dat je zelf dingen kunt aandragen.

Maar dat iemand kritiek heeft op de manier van bedrijf voering wilt nog niet direct zeggen dat het Apple haters zijn, dat zijn jouw aannames en van niemand anders.

@Dark_man wat jij zegt klopt ook niet helemaal, want wat @watercoolertje zegt klopt wel zeker weten van wel. Misschien op tweakers dat het anti google/anti samsung kamp klein is, maar als je er buiten gaat kijken zul je zien dat de Apple fan boys vaak nog fanatieker zijn dan het Android/Samsung kamp.

echter kritiek leveren is prima, zodra je ook bereid bent om te luisteren naar kritiek van andere richting Apple in dit geval
Als men geen kritiek mag geven richting Apple en ik vond die van @zalazar nog onderbouwd ook, hij geeft een reden waarom hij er geen fan van is.

Maar op basis daarvan zeg je wel tegen hem dat hij eigenlijk zijn mond dicht moet houden en niet zo moet zeuren? niet letterlijk deze woorden maar zo lees ik wel de interpeteer ik het wel.

Dus ja dan vind ik het inderdaad hypocriet wat je hier allemaal schrijft.
ok wat aan de telefoon van apple is er momenteel gekopieerd is? de inkeping in het scherm, wat verder nog?

Dan wat apple van andere heeft afgekeken.

Design met antenne lijnen in de body verwerkt (htc)
Dubbele camera(HTC als aller eerste)
Geen mini jack (sony als eerste, toen verklaarde de hele wereld sony nog voor gek, maa rnu apple het doet is het vooruit strevend?)

Ik vind dat @zalazar een goed punt maakt hier, hij zegt niet hoe hij vind dat apple zijn producten moet maken, echter geeft hij aan waarom hij het niet wilt kopen. Niets mis mee en nog onderbouwde reden ook.

Maar momenteel is op de inkeping na in het scherm een kopie. De gezichtherkenning/iris scanner is ook niet orgineel.
Maar graag hoor ik van jou wat momenteel echt een hot ding is dat andere bedrijven gekopieerd hebben van Apple en dan heb ik het niet over de inkeping in het scherm, dat weten we inmiddels al.

[Reactie gewijzigd door Sjengstah op 3 mei 2018 04:46]

Vervelend? Nee, het is een commercieel bedrijf.
Waar jij op zoek naar bent is een filantropisch bedrijf. Of een stichting (die hebben als regel dat ze geen winst mogen maken tenzij ze die terug in de stichting stoppen). :)
Is Ferrari ook een vervelend bedrijf 8)7 Rolex? Audi? Roep maar.
Dus jij gaat nooit met het vliegtuig op vakantie? Jij hebt geen TV in huis?
Jij gebruikt geen Windows? Geen Linux?
Voor velen is een iPhone niet echt een status symbool. Status symbool is ook vreemd voor een massaprodukt. Ze verkopen er 200 miljoen per jaar van. Zo exclusief en bijzonder zijn ze dus niet. Niemand kijkt op van het bezitten van een iPhone.

Ik ga in lang niet alle dingen mee die Apple doet en erger me regelmatig aan wat ze doen. Toch vind ik een iPhone verruit de beste optie voor mij. Ik doe er dan gemiddeld wel een jaartje of 4 mee, is prima te overzien.

Als je Android niet pruimt, is er eigenlijk geen andere keus, zo sta ik er in.
Mensen kopen het omdat het goed werkt en niet omdat het een merkwaarde heeft.

Kijk maar bij ouderen, schuif je een android in hun hand waar de icoontjes net weer anders zijn en het net anders werkt worden ze helemaal gek omdat ze het niet begrijpen.

Computers geven mensen nog steeds veel erger is en koppijn en Apple heeft door als geen ander hoe ze een product kunnen maken dat gewoon werkt zonder gedoe.

Het feit dat er geen SD kaart in kan is daar een van de onderdelen van.
Vergis je niet vooral ouderen omarmen Apple het werkt is simpel en ze hebben een lange lifecycle (gaan lang mee) en ouderen maakt het niets uit dat hij wat traag is. Het werkt, is stabiel, geeft een vertrouwd gevoel en niet te vergeten telefoon en tablet werken hetzelfde en synchroniseren etc. Ja dat kan ook allemaal met Android maar kost net even wat meer configuratie.
Hier zou ik het een paar jaar geleden helemaal mee eens zijn, maar tegenwoordig valt het vies tegen. Het simplistische design gaat nu net een stapje te ver waardoor het ingewikkeld wordt om bepaalde basisdingen te vinden. Mijn moeder had bijvoorbeeld enorm veel problemen met haar iPhone omdat tegenwoordig alle knopjes worden verstopt. Zo kon ze geen bijlages versturen via email en had ze moeite met het unlocken van haar SIMkaart (ze had het bij het opstarten eerst weggeklikt omdat ze haar pincode moest opzoeken).

Nu heeft ze een paar weken geleden mijn oude telefoon (OnePlus 5) gekregen en dat vindt ze helemaal fantastisch. Android is nu eigenlijk geworden wat iOS ooit was: simplistisch, maar wel duidelijk.
Dat werd al sinds Android 2.3 geroepen dat het nu toch eindelijk simpeler of even simpel is als iOS.

Maar tot op de dag van vandaag is dat nog steeds niet zo.

Ieder nieuwe versie van een Galaxy heeft weer andere manier van werken, laat staan ieder ander Android merk.

En bij ieder Android versie worden instellingen ook weer door elkaar gegooid.

Je hebt dus inconsistentie op 3 gebieden terwijl Android op zichzelf al niet zo overzichtelijk is.

Je kan ook niet roepen dat Android meer opties heeft dan iOS, meer open is dan iOS en tegelijk ook nog eens gebruiksvriendelijker is want als je meer opties hebt dan haal je automatisch het gebruiksvriendelijke weg.

Dat jouw moeder 1 schermpje heeft weggetikt maakt iOS niet meteen waardeloos.

Zo heb je op Android nog vele andere onbegrijpelijke dingen waar mensen tegen aan lopen.
Ieder nieuwe versie van een Galaxy heeft weer andere manier van werken, laat staan ieder ander Android merk.

En bij ieder Android versie worden instellingen ook weer door elkaar gegooid.

Je hebt dus inconsistentie op 3 gebieden terwijl Android op zichzelf al niet zo overzichtelijk is.
wat je hier omschrijft gaat dus instrijd met eerdere opmerkingingen van je waar ik al eerder op heb gereageerd. niks negatief over anderen merken?


Je kunt je eigen gedachtengang niet reflecteren op de rest van de consumenten.
Stock Android is vrijwel door de jaren heen net als iOS stap voor stap verder ontwikkeld zonder altijd veel grote en drastische veranderingen.

Android word door google ontwikkelt.

Wat jij omschrijft is de touchwiz die samsung (hun eigen launcher) helemaal overhoop gooit bij elk model, dit valt nauwelijks te verwijten aan android. Sterker nog dit is al jaren een doorn in het oog van google.

Echter wat je hier nu doet is dezelfde kritiek leveren dat @zalazar eerder had op Apple, en nog ontkennen dat je het zelfde deed op de opmerking van @watercoolertje. |:(

maar jij zegt hier ook al dat een gesloten systeem per definitie al gebruiskvriendelijk is en dat is al alles en behalve waar.

Echter is het een feit dat bij elk nieuw systeem je er zelf tijd in moet steken om het te leren kennen.

Dat geld zowel voor iOS en Android.

Als Windows, MacOS en Linux.

Ik persoonlijk vind ze alle 5 even gemakkelijk, echter betaal ik liever minder en dan een minder strakke GUI maar hardwarematig een betere telefoon of computer.

Tot dus ver naar meerdere berichten van je te lezen zie ik eigenlijk dat jij nogal de grootste hater bent in dit hele topic, puur omdat mensen het niet met je eens zijn.

Echter is een iPhone zeker een status symbool altijd al geweest, dat wilt niet zeggen dat iedereen het daarom koopt. Ik weet niet hoe je dat weer in een ander topic zo weet te draaien omdat jij iets niet om die reden koopt doet de rest dat ook niet? wat is dat voor schijt conclussie?

Ook je opmerking dat jongen van 16 een contract kunnen afsluiten voor een iPhone van 800 is incorrect. Onder de 18 moeten namelijk de ouders tekenen, dus nee dat kan niet zomaar even.

Echter Samsung is marktleider in de smartphone wereld dus zoals in je ander topic dat je met argumentatie

quote En hoe een telefoon die vrijwel iedereen heeft gehad, wilt kopen, of heeft een statussymbool kan zijn is mij een raadsel. einde quote

Slaat nog kant nog wal, samsung heeft meer smartphones verkocht dan welk merk dan ook. dus volgens jou argumentatie zou dus juist de samsung geen status symbool moeten zijn.

echter is uit meerdere onderzoeken gebleken "google" het maar, dat een iPhone met rijkdom word geasocieerd en een Samsung met armoede. Waarom weet ik ook niet, echter maar ik geloof wetenschappelijke onderzoeken die onder duizende jongeren word gehouden eerder dan die flapdrollen uitspraken van jou. Ik vind het Prima als je Apple wilt verdedigen want het zijn geen slechte producten, maar koste wat het kost je gelijk te krijgen met ongefundeerde opmerking slaat echt helemaal nergens op.

uit die onderzoeken is trouwens gebleken dat het zogenaamde simpeler in gebruik word misbruikt om te verdoezelen dat ze niet met een android toestel willen gezien worden.

hier een filmpje van als ik me niet vergis de iphone 6 of 6s waaruit blijkt dat het allemaal status symbol is.


https://www.youtube.com/watch?v=dhBdPx53pfQ

In dit filmpje worden iPhone fans voor de gek gehouden dat Android 6 iOS 9 is en zie de reacties.

jij baseerd alls op je eigen mening @Dark_man maar je moet eens kijken naar wat onderzoekers doen en gasten die andere sociale experimenten omtrent dit topic.je kunt je eigen gedachte niet reflecteren op de rest van de consumenten dat noemen is naief en misschien wel zelfs een beetje dom!


Maar goed dat ik veel -1 binnensleep on heerlijk mijn ongezoute mening aan andere voor te schotelen neem ik graag voor lief. want dit zal gegarandeerd wel weer voor wat minnetjes zorgen.

In totaal 7 reacties op dit artikel en al 200x een -1 binnen gesleept :)

Dus iedereen graag nog meer op die -1 rammen wil ipv karma koning negative king worden :D

[Reactie gewijzigd door Sjengstah op 3 mei 2018 06:06]

Uhh nee?

Je zit totaal verkeerd.

Android of het nou de implenentatie is van Samsung of een ander merk is altijd anders geimplementeerd.

Dat is gewoon een keiharde feit, het is niet eens negatiet bedoeld. Ik noem het op als feit omdat het beschrijft hoe het Android ecosysteem in elkaar zit, maar dat weet iedereen al alleen lijkt zo iets duidelijks toch niet begrepen te worden door sommige mensen.

Jij hebt vervolgens een drang om mij te wijzen op hypocrisie of een onterechte beschuldiging en doet dat juist net met de verkeerde argumenten.

Dat ik zeg dat er 3 punten zijn van Android waar inconsistentie in zitten is gewoon een feit. Daar kan je echt niks op afdingen.

Dus leuk dat jij die drang hebt maar doe dat op legitieme punten dan.

Dat je vervolgens een youtube filmpje als bewijs wilt aandragen zegt al genoeg. Het soort mensen die dat doen zijn erg overtuigd van hun eigen gelijk en zoeken vervolgens naar "bewijs" op internet.

Je kan alles vinden op internet dat jouw ideeen bevestigd, van alles heb je voor en tegenstanders dus een youtube filmpje is wel erg erg maar dan ook een heel erg zwak argument.

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 3 mei 2018 15:56]

Dat zijn overstappers naar een nieuwe telefoon.

Die cijfers kan je op hele andere manier bekijken.

Je kan veel meer ouderen hebben die een iPhone gebruiken omdat die langer doen met hun telefoon.

Ligt er maar net aan hoe je de zaken bekijkt.
Leuk man, ja het werkt inderdaad goed. Al is een dag met jongeren gewerkt in grote steden ? Nee ? Het is een statussymbool onder jongeren. Al eens naar de afzetmarkt in China gekeken ? Nee ? Waarom hebben ze daar anders in godsnaam zoveel iphone kopietjes ? Omdat het een statussymbool is. Ken je de aflevering van southpark over Apple ? (south park is doorgaans een prima spiegel van de usa) Daar word het nogal benadrukt dat je er niet bij hoort zonder apple product, dat is vast omdat het zo goed werkt.
Leuk man.

Dat het een statussymbool zou zijn word vooral geroepen door mensen die Apple producten niet kopen, niet willen kopen en het merk haten wat een bizar fenomeen is.

Het komt nooit maar dan ook nooit nergens ter sprake dat een iPhone een statussymbool zou zijn onder iPhone gebruikers, gewoon nooit.

Bijvoorbeeld in jouw geval omdat je het ter sprak brengt kan ik je met 110% zekerheid garanderen dat jij geen iPhone hebt.

En hoe een telefoon die vrijwel iedereen heeft gehad, wilt kopen, of heeft een statussymbool kan zijn is mij een raadsel.

Dan moet een Galaxy Note 8 juist eerder een statussymbool zijn.

En ik begrijp heel goed wat South Park probeert te doen maar ik denk dat jij de boodschap niet begrepen hebt, ga je South Park nu echt serieus als "bewijs" aandragen?

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 2 mei 2018 15:48]

En aan jouw reactie kan ik zien dat jij wel een iphone hebt. Die zullen nooit, maar dan ook nooit, accepteren dat hun geliefde telefoon ook gekocht wordt door 16 jarigen die er bij willen horen. En ja, ik draag south park als bewijs aan, als een prima voorbeeld hoe het onder jeugd gaat. Top dat jij het nooit over de iphone als statussymbool hebt, dat gebeurt doorgaans met geen enkel product. Het is een beschrijving, geen merk. Maar goed, dat jij het normaal vindt dat 16 jarigen rondlopen met een telefoon van 1000 euro, fijn dat jij in zo een milieu woont/werkt. Ik noem dat gewoon een statussymbool.

Maar goed, je gaat op geen enkele manier in op mijn argumenten. Je houd het bij jezelf. Lekker doen. Typ maar verder op je iphone. Ik heb inderdaad geen apple product, omdat ik het te duur vind. Niet omdat ik het haat oid.

[Reactie gewijzigd door Jelle Brolnir op 2 mei 2018 16:23]

Fout, je gaat niet door voor de koelkast.

Ik heb achtereenvolgens een LG Optimus 3D, Galaxy note2, Galaxy S4 en nu zit ik aan mijn Galaxy S7.

Zoals je ziet geil ik ook niet op het nieuwste van het nieuwste want dan had ik wel de Galaxy S9 gekocht.

Jouw manier van reageren laat gewoon zien dat je niet objectief bent, het is zo herkenbaar geworden dat je ze zo herkent.

Ik bekijk technologie zonder het merk, gewoon objectief dus.

Blijkbaar kan jij je dat niet voorstellen en koop je je telefoons op basis van emotie.

16 jarigen weten veel beter dan ouderen welke technologie goed is en welke niet.

South Park daarbij als welk vorm dan ook van bewijs of argument aandragen is gewoon te idioot voor woorden.

South Park heeft niet eens de bedoeling iets uit te leggen of een boodschap mee te geven, ze maken gewoon entertainment.

En een iPhone heeft niet 1 prijs, je hebt iPhones van 300 euro tot 1200 euro.

Als een 16 jarige een iPhone koopt hoeft dat niet voor 1000 euro te zijn.

Net zo min als iemand een Samsung koopt hoeft dat niet perse een Samsung van 900 euro te zijn.

Een gemiddelde vakkenvuller kan al tientallen jaren makkelijk de duurste telefoon betalen op de markt dankzij zoiets als een "abonnement" im weet niet of jij daar ooit van hebt gehoord maar een 16 jarige die met zijn krantenwijk of bijbaantje bij de Albert Heijn een telefoon afbetaalt voor 40 euro per maand kan je moeilijk een statussymbool noemen.

Als je het had over een Macbook van 2500 euro zou ik nog zeggen ok maar voor 40 euro per maand een statussymbool kopen met een krantenwijk is beetje vreemd.

En je bewijst hiermee dus precies wat ik al zei, het zijn vooral de mensen die geen iPhone hebben die praten over een statussymbool.

Dat zijn dezelfde mensen die ook klagen over de prijs, het ecosysteem, de keuzes van Apple enz enz

De gebruikers van de iPhone echter hoor je nooit over zulke zaken en dat zegt al genoeg.

Getypt op mijn Galaxy S7 :*)
Nou naar 3 jaar Apple support te hebben geboden, kan ik je zeggen dat ouderen ook met Apple veel moeite hebben hoor. Apple wekt de indruk met hun Slogan "It just works" dat het zo simpel is.

Maar uit ervaring door dag in en dag uit mee bezig te zijn geweest kan ik je vertellen dat je conclusie incorrect is.

Zelfs Apple producten lever bij veel oude mensen nog ergernis op, tot aan huilende opa's en omatjes aan toe omdat ze het niet snappen en niet kunnen facetimen met hun klein kinderen aan de andere kant van de wereld.

De gemiddelde gebruiker van apple Producten en met name iPhones in Nederland zit tussen de 18 - 40 alles erboven is bijna allemaal Android.

Om de volgende reden
1. het is goed koop
2. het doet wat die oude mensen er mee doen.
3. komen geen upgrades el jaar vooruit zodat het eigenlijk ook altijd het zelfde voor ze blijft.

bij de meeste ouderen die ook android gebruiken blijven meestal bij het zelfde merk omdat ze die merken dan weer hebben leren kennen door de jaren heen.

Als je beetje aanleg hebt voor technologie zijn beide operating systems makkelijk te gebruiken.

Ja iOS is over het algemeen simpeler ingedeeld, maar ik kan je nog vertellen dat negen van de tien vijfenveertigplussers met moeite Instellingen > icloud > opssag/backup konden vinden.

Is natuurlijk niet erg, de een heeft er meer aanleg en/of interesse voor dan de ander.

Echter uit eigen ervaring met 3 jaar de support te bieden voor alle Apple producten kan ik je toch echt vertellen dat je statement incorrect is betreft de simpelheid.Je wilt echt niet weten hoeveel huilende opa's en oma's ik aan de telefoon heb gehad omdat ze het echt niet weten.
Geen idee of je echt wel veel met ouderen omgaat. Moet je eens gaan kijken in verpleeghuizen. Iedereen boven de 80 zit tegenwoordig aan de iPad :) Makkelijk voor die ouderen, beetje surfen, makkelijk mailen met de kleinkinderen. Mijn opa en oma huilen nooit, die werken er gewoon heel soepel mee en laten me vaak dingen zien die ik niet eens weet. Het kan ook niet stuk gaan.
De iPhone 7 bij uitkomen en 8 verschillen elkaar weinig in prijs. Vergeet niet dat de 8, 64gb heeft tegenover 32gb van de 7. De X is gewoon een klasse hoger, dus ook in prijs. (net als de galaxy note vergeleken met s8)
Man man man, is Apple toch maar weer voor minstens het tiende jaar op rij gedoemd te mislukken. Je zou verwachten dat ze de tent eindelijk eens gaan sluiten. Tim Cook zal wel grootheidswaanzin hebben dat hij toch maar door blijft gaan.

Aldus aandeelhouders voor elke resultaten aankondiging.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 2 mei 2018 07:33]

Of de Apple haters die jaar in jaar uit met ongeloof reageren dat dit "inferieure" product maar blijft verkopen...
Ik vraag me af of er met "aantal verkocht" wordt bedoeld "verkocht aan retailers" óf "verkocht aan de eindconsument". Als na een periode blijkt dat retailers blijven zitten met Iphones, dan is dat voor Apple in eerste instantie natuurlijk niet slecht qua verkoopaantallen en omzet. Als retailers "voorzichtiger"worden met inkopen, omdat ze de boot in zijn gegaan en met een te grote voorraad zijn blijven zitten, omdat de consument huiverig is geworden (om wat voor reden dan ook... prijs, eco... noem maar op), dan reflecteert dat later wel in de verkoopaantallen voor Apple.

[Reactie gewijzigd door conces op 2 mei 2018 11:19]

Het jammere van de consument en ook de Apple-koper hiervan is dat Apple hierin de bevestiging zal zien dat ze gewoon door moeten gaan met het fors verhogen van de prijzen. Het zou mij niks verbazen als alle modellen komend jaar weer 50 euro duurder zijn.
De notch, het ontbreken van een 3.5mm jack. Apple was gedoemd om te falen. Dit is toch wel een beetje het grote gelijk van Tim Cook geworden.
Waarom geen cijfer over de X verkopen? Wat zit daar achter
doen ze nooit, ook over hun apple watch niet, of welke macs in welke hoeveelheden worden verkocht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True