Apple geeft 9,7"-iPad van 359 euro A10 Fusion-soc en Pencil-ondersteuning

Apple heeft een nieuwe 9,7"-iPad aangekondigd die 359 euro kost. De tablet krijgt de A10 Fusion-soc, die Apple ook gebruikte in de iPhone 7-toestellen. Verder is er Apple Pencil-ondersteuning, maar de stylus moet los worden aangeschaft voor 99 euro.

Apple iPad (2018)Apple introduceerde de nieuwe tablet op een evenement dat gericht is op onderwijs. In zijn persbericht meldt Apple dat de nieuwe 9,7"-iPad en de stylus door scholen met korting aangeschaft kunnen worden, maar hoe hoog die korting precies in euro's is, meldt de fabrikant niet.

De nieuwe iPad is ook voor consumenten beschikbaar. Hij heeft hetzelfde 9,7"-scherm als zijn voorganger, maar krijgt een snellere soc. De vorige iPad moest het doen met de A9, het nieuwe model heeft de A10 Fusion-soc. Dat is een quadcore met twee snelle cores en twee zuinige cores. Wat de kloksnelheden zijn van de soc in de iPad is nog niet duidelijk.

Apple benadrukt dat de nieuwe iPad geschikt is voor augmentedrealityervaringen. De tablet is uitgerust met iOS 11 en ARKit. Het grote scherm is volgens de fabrikant ideaal als 'zoeker' voor augmented reality.

Apple brengt de iPad later deze week uit in de kleuren zilver, grijs en goud. Het goedkoopste model heeft 32GB opslagruimte en kost 359 euro. Voor 489 euro is er een variant verkrijgbaar die ook mobiele verbindingen ondersteunt. De Apple Pencil moet los aangeschaft worden en kost 99 euro.

  Wifi Wifi + Cellular
iPad (2018) 359 euro (32GB) 489 euro (32GB)
  449 euro (128GB) 579 euro (128GB)

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

27-03-2018 • 18:05

244

Reacties (244)

244
215
119
14
0
49
Wijzig sortering
Onderwijsprijzen: https://www.apple.com/nl-edu/shop/buy-ipad/ipad-9-7

iPad WiFi:
32GB: €344,85
128GB: €430,76
iPad WiFi + Cellular
32GB: €469,48
128GB: €555,39
Ios heeft natuurlijk geen enkele content.

De App store is helemaal leeg.

Oh wacht. Die staat helemaal vol met zinvolle apps voor zowel zakelijk-, thuis- als onderwijsgebruik.
Zonder schoolbrede content heb je er niets aan.

Dingen als monitoring, voortgang opdrachten etc... is minste waar ik aan denk.

Maar los daarvan een hele klas van 25 kinderen 10.000 (inclusief pen) afhandig maken en er niets tegenover zetten is hypocriet... zeker omdat ze het roepen dat het voor onderwijs is.

Voor een fractie heb je een chromeos laptop.
Voor een fractie heb je een chromeos laptop.
Noem je ruim de helft een fractie?

Ik heb een iPad 3 vanaf het moment dat hij uitkwam. Dat was voorjaar 2012, nu 6 jaar geleden. Hij wordt dagelijks gebruikt, er is nog nooit iets vervangen, en hij doet het nog perfect. Sterker, alles aan het apparaat doet het nog perfect.

Van de nieuwe iPad verwacht ik hetzelfde. Van een ChromeOS laptop verwacht ik niet dat hij de helft van die 6 jaar meegaat, vooral niet als die schooltas in en schooltas uit gaat. Fysieke toetsen, scharnieren, er kan (en zal) veel kapot gaan. Voor leerlingen is een el cheapo ChromeBook een slechte keuze!
Anoniem: 738905 @mkools2427 maart 2018 20:17
Ik werk in het onderwijs en iedereen heeft een ipad, een smart pen, hoes, 4G onbeperkt, daarnaast een mobiele telefoon van de zaak met 4G en hoes, een laptop van de zaak met 4G met pen, daarnaast adapters om alles op de beamers aan te kunnen sluiten en in elk lokaal een smartboard en aan elk board ook een apple tv om het ipad scherm zo te kunnen delen met de klas.

Verder hebben wij allemaal prive een ipad thuis (4 stuks), zo duur is het toch ook allemaal niet? Voor de prijs van 3 ipads had ik toen ik studeerde (eind jaren 90) 2400 gulden betaald voor een pc met monitor e.d. , voor de prijs die ik toen betaalde voor 1 pc heb ik nu 3 ipads.

En een ipad voor deze prijs? Ze waren altijd een stuk duurder. Ik vind dit mooie ontwikkelingen, zeker voor het onderwijs.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 738905 op 27 juli 2024 10:19]

Zeker niet in het basisonderwijs dus :+ Ik denk dat Chromebooks met name populair zijn in het basis en voorgezet onderwijs? (ben ook maar buitenstaander hoor)
Anoniem: 738905 @Gugger27 maart 2018 22:21
Nee, MBO/HBO inderdaad. We hebben wel onze studenten uit het bedrijfsleven een chromebook gegeven en de docenten ook en dat beviel eigenlijk iedereen prima, maar alles werd wel in de cloud opgeslagen van google en dat vond de ICT afdeling van ons een stuk minder.

Bij de ipads is de cloudopslag bij ons ook met een policy uitgeschakeld, zelf vind ik dat voor prive gebruik wel jammer, maar het is niet anders, al was ik wel jaloers op de collega's die een cloudopslag hadden. Nu moet ik het met mobile iron en de @work apps doen van mobile iron en dat werkt echt een stuk onhandiger dan opslaan in de cloud. Als ik wat wil mailen op de ipad vanuit mijn werkomgeving, nou laat maar. Maar voor de rest, lesgeven met een ipad naast een laptop is echt heel heel fijn. Ik geef bijvoorbeeld buiten les, ik kan echt fantastisch aantekeningen maken buiten met een bluetooth pennetje en heb het zo in mijn werkomgeving als afbeelding. Scheelt me bakken met tijd.

Op de basisschool van mijn kinderen hebben ze trouwens medion tablets die je zowel als laptop als touchscreen kan gebruiken, die waren 400 euro per stuk, ook niet echt goedkoop en daarop draait Windows, maar ze delen de apparaten wel per klas (iedere klas heeft een paar uur per week les met de tablet/laptops naast de computers die vast in de klassen staan).

Maar als je kijkt naar de prijs, een chromebook is meen ik 300 euro minimaal, dan is deze ipad niet veel duurder. Ik ben wel heel benieuwd naar de prijzen die scholen gaan betalen, als docent kan ik hem dan voor dezelfde prijs vermoedelijk kopen (via www.surfspot.nl) en ik wilde net een nieuwe ipad kopen voor mijn dochter volgende maand, dus als het goedkoper kan is dat altijd meegenomen.
Ja en?
Kom je weer met je chromebook die in NL geen enkele voet aan de grond heeft gekregen in het onderwijs.

Vraag me af wat jij per maand krijgt van Google om dit te roepen
Mensen die denken voor andere mensen. Dat is veel erger.
Vandaar ook dat Chromebooks zo populair zijn in het onderwijs en ipads amper marktaandeel hebben.
Chromebooks zijn populair maar ipads en macbooks ook. Zeggen dat ipads amper marktaandeel hebben is totale onzin natuurlijk.
Apple is amper relevant in het onderwijs, dus zulke totale onzin is het niet. Claimen dat het totale onzin is is totale onzin.

http://www.zdnet.com/arti...romebooks-still-dominate/
Je linkje bewijst zelf dat Apple inderdaad relevant is. Bovendien is je linkje enkel voor K12, wat niet niet alle onderwijstrajecten zijn.
Tja met een roze Applefanboy bril op kun je natuurlijk altijd gewoon glashard blijven ontkennen dat Chromebooks in het onderwijs over de iPads heenwalsen.
Je zou ook gewoon kunnen lezen wat Aval0ne schrijft. Want er staat helemaal niet dat de ene populairder is dan de andere, er staat alleen dat ze allemaal populair zijn.

Ik kan je vertellen dat ik in het onderwijs (WO) helemaal geen ChromeBooks tegenkom, maar wel veel MacBooks (Air en Pro).
Jij zegt dat iPads amper marktaandeel hebben en je eigen linkje bewijst het tegendeel. Knap werk hoor.
6-8% vindt jij veel?
Nu kan je ook al geen grafiekjes meer lezen? 10-20% is best veel ja.
https://www.recode.net/20...-event-chromebooks-market
Jij pakt een ander artikel erbij. Maar zie je ook dat het in jou artikel meer dan 50% is geweest en dat alles met iOS de deur uit geflikkerd wordt ten faveure van ChromeOS?

2012 50%
2018 20%
2024 ...3%?
Je bent niet alleen slecht in grafieken lezen maar ook in extrapoleren.
Ik heb iPad 4 uit 2013. Alweer 5 jaar verder.

Hij doet nog perfect, alles werkt ook perfect! Nog steeds tevreden.

Heb ook de Samsung Tab 10.1. Die had ik in 2012 gekocht. Inmiddels 6 jaar oud.

Verschil = vooral de snelheid en betere ondersteuning bij iPad 4.

iPad 4 gekocht na aanleiding van mijn 3e jaar in de middelbare school. Ik zat in de iPadklas. Iedereen had een iPad en moet zeggen dat het heel fijn was.

Alleen de prijs was wel iets te hoog.
Ik heb hem ook nog liggen. Prachtig scherm. Maar Compleet waardeloos geworden nadat ik er iOS 9 op had gezet.
Ik zou het nog waarderen dat Apple security patches zou uitbrengen. Maar ze doen geen flikker. Laatste goeie update was iOS 8. Daar had ik het bij moeten laten. Maar die is ook alweer 4 jaar geleden uitgekomen.
Ik heb er iOS 9 op staan. Tekst invoeren heeft soms toto een seconde opstarttijd nodig, verder werkt hij nog steeds goed en vloeiend! Maar inderdaad, door die vertraging bij tekstinvoer voelt hij minder vloeiend aan dan voorheen met iOS 8. Ik doe geen tekstverwerking met mijn iPad, maar als je dat wel doet, dan kan ik me voorstellen dat je spijt hebt.
Je vergist je ergens in.
Als het onderwijs aangeeft dat een iPad een leermiddel is, dan moet dat t/m het voortgezet onderwijs volledig vergoed worden door het onderwijs.
Dus je 10000 euro is in dit geval onzin. Klassen bestaan al lang niet meer uit 25 leerlingen. Dat zijn er meer. En je moet niet kijken naar de kosten voor een klas, maar die van de individu.
En iedere gezonde onderwijsinstelling heeft apps of websites om voortgang te monitoren.

Daarnaast biedt iedere goede methode webcontent of een app die je kan laten werken in een ELO (elektronische leeromgeving)
Klaarblijkelijk heb je geen kaas gegeten hoe het tegenwoordig werkt in het onderwijs.

En je roept dat een chromebook goedkoper is. Maar je spreekt jezelf wel tegen hiermee. Als er al voor een populair platform als iOS geen middelen zijn, dan kun je dat al helemaal vergeten voor ChromeOS.

Ik werk in het onderwijs al docent en weet wat er te krijgen is, Neemt niet weg dat ik in dit geval een voorstander ben van een Windows Laptops. Veel toegankelijker dan iOS. En daarnaast meer ogelijkheden en niet te vergeten de ergonomie.

[Reactie gewijzigd door jqv op 27 juli 2024 10:19]

Heb je vakantie?

Harvard gebruikt Google apps en blackboard.

Opkomende generatie managers zullen wintendo of google gericht zijn.

Apple heeft geen volledig portfolio voor kantoor automatiseirng. En zal dat waarschijnlijk nooit krijgen.

Het overwegen van ios is daarmee een doodzonde.

Maar los daarvan oiders betalen de leermiddelen. En wat ouders niet direct betalen betalen wij belastingbetalers.
Er zijn hier veel kortzichtige reacties in mijn ogen en sommigen beginnen te jammeren nog voor ze inhoud gelezen hebben. Jammer want ik zie hier erg veel potentieel in.

Ten eerste heeft Apple de Classroop app voor samenwerking en opvolging. Daarnaast is er een classroom kit geintroduceerd zodat andere apps huiswerk kunnen indienen of progressie kunnen delen.

Los van de nieuwe introducties staat de appstore bom vol kwalitatieve apps die elke student kan gebruiken. Wil je nu leren schaken, schilderen, tekenen, pianospelen, schrijven of programmeren...de appstore heeft hele afdelingen vol goede apps. Dat heb je gewoonweg niet zo uitgebreid op chromebooks of op android tablets. Dat ecosysteem is nodig, zeker omdat de tablet ook na de schooluren nuttig kan zijn.

Daarnaast heb je via AR-kit nieuwe apps die u uitleggen hoe een motor werkt, uw hartklep werkt etc. Stuk voor stuk game changers.

Koppel daar nog langdure updates bij, een sterke A10 cpu/gpu, een bewezen lange levensduur en je zou stom zijn om een paar procent te besparen alle voordelen te laten vallen puur uit kortzichtigheid en spechaan gedrag. (Iemand die enkel kijkt naar oppervlakkige specs alvorens iets te kopen) ipv de total package te bekijken. Naar mijn inzien verdient deze poging om het onderwijs te digitaliseren veel meer positieve reacties.

Edit: Even verduidelijken. Geoptimaliseerde (dus niet uitvergrootte smartphone apps ) tablets apps zijn zeldzamer op android tablets dan op ipads. Dat is een feit, geen leugen. En dat zal de komende jaren niet zo snel veranderen. Al hoop ik dat andere platformen snel volgen omdat zo de voordelen digitalisering toegankelijker maakt voor vele doelgroepen waaronder onderwijs.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 27 juli 2024 10:19]

Niemand zal je ongelijk geven dat de iPad beter is dan een android tablet. Maar de vergelijking hier is met een Chromebook. En het is niet voor niets dat men graag met Chromebooks werkt in het onderwijs.
Voor 250 euro heb je al een beat knappe Chromebook, genoeg voor onderwijs doeleinden tenminste. Daar kan een ipad niet aan tippen En wil je lekker kunnen typen (wat vrij essentieel is in onderwijs) op een ipad en dus een los keyboard erbij kopen.

Waren ze sub 300 dollar gegaan met de iPad voor onderwijs had ik het nog een kans gegeven. Maar je kan de mensen bij google al bijna horen lachen met dit ding.
In de VS is hij 299 dollar :)
Anoniem: 421923 @HaseMike28 maart 2018 12:00
volgens mij ben je de EU-invoerrechten ook nog vergeten erbij op te tellen?
Prijzen in de VS zijn altijd zonder tax.
Sowieso zijn de prijzen van Apple juist gestegen toen de dollar zo sterk was tov de euro. Nu stijgt de euro weer, maar Apple zal zijn prijzen niet verlagen denk ik zo :+
Anoniem: 421923 @HaseMike28 maart 2018 12:05
ligt volgens mij niet echt aan de prijzen van Apple.
Google Pixel is ook duurder dan Nexus ooit was.
OnePlus prijzen zijn ook gestegen sinds de One voor 300 dollar ofzo.
Apple is altijd aan de prijzige kant geweest, dat is waar, maar je betaalt nu eenmaal ook voor de merknaam, design etc.

Importkosten ben je volgens mij ook nog vergeten.
Je kan mijns inziens niet klagen over een prijsverschil tussen het land van herkomst en de consumentlocatie.
Straks ga je nog beweren dat Android betere tabletapps heeft dan iOS?
Dat beweer ik niet, maar er wordt hierboven beweert dat Apple de enige is met een ecosysteem en allerlei verschillende soorten apps.
Betekent dit dat dit nieuwe scherm nu gelamineerd is? Dat moet toch voor Apple pencil ondersteuning? Als dat het geval heb je een mooi scherpe prijs te pakken!
Anoniem: 411179 @WouterL27 maart 2018 18:29
Het scherm is niet gelamineerd: https://preview.ibb.co/g6tqh7/iPads.png
(screenshot van de Apple-compare pagina van net aangekondigde iPad)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 411179 op 27 juli 2024 10:19]

Jammer, dan ga ik deze maar links laten liggen. Dat + antiref. coating is toch wel een vereiste in deze tijd voor een scherm met lage reflecties. Raar dat dat er niet op zit. Zelfs mijn Nexus 7 uit 2013 had dat al.

Het is ook niet alsof dat zo veel extra zou moeten kosten voor Apple.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 27 juli 2024 10:19]

Het is ook niet alsof dat zo veel extra zou moeten kosten voor Apple. klopt, maar ze gaan voor maximale winst.
Anoniem: 583079 @tinoz27 maart 2018 19:48
Dat deze iPad een niet gelamineerd scherm heeft, heeft niets met de kosten daarvan te maken, maar alles met:
1. Het feit dat men geen concurrerend model wil creëren voor de veel duurdere iPad Pro. Winstmaximalisatie, maar op de iPad Pro dus.
2. Het gebrek aan concurrerende tablets.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 583079 op 27 juli 2024 10:19]

Zou dat ook de reden zijn voor geen stereo speakers en een 1.2 megapixel camera?

Oh en concurrentie is er van huawei, overal buiten de usa iig. Met stereo speakers, gelamineerd scherm, quick charge, 8mp front camera. 350 euro. Voor een m5 8 inch, en er is ook een 10.8 inch, en 1tje waar je de pen bij krijgt.
Anoniem: 583079 @Ruw ER27 maart 2018 20:22
Ongetwijfeld is dat ook de reden voor de speaker set-up en de camera.

De M5 kan je een concurrent noemen, maar de prijs is gelijkaardig, dus waarom zou iemand dan voor Huawei gaan? Noem het een alternatief, maar erg concurrentieel lijkt het me niet.
Maar nu koop ik er geen, dus maken ze helemaal geen winst, in elk geval niet van mij :)

Als hij wel een gelamineerd scherm had gehad, had ik hem serieus overwogen. De iPad Pro komt er sowieso niet in (vanaf 729 euro, dacht het niet :') )

Wel jammer want ik vind iOS mooi, vooral op de tablet. Maar ze moeten zich niet uit de markt prijzen, of op ontzettend belangrijke dingen achterblijven. Dat scherm vind ik een stuk belangrijker dan de snelheid, na een jaar of twee is elke CPU niet echt snel meer, maar van een goed scherm geniet je de hele levensduur van de tablet. Bovendien is het ook iets waar je altijd profijt van hebt, terwijl een snelle CPU alleen nodig is in bepaalde situaties.

Ik had dus liever een compromis op CPU gezien (A9 bijvoorbeeld). Maargoed, ik blijf dan wel bij Android voor mijn tablets. Ook goed.
Jammer, dan ga ik deze maar links laten liggen.
Inderdaad, Apple heeft genoeg gelamineerde ipads waaruit je kan kiezen.
Valt tegen halaas.

De iPad Pro is veel te duur, de iPad Mini is maar 7.9", ondersteunt geen pen en bovendien erg duur voor de verouderde techniek die er in zit (al 2 jaar niet geupdate).

Ik vind het jammer dat de iPad Air 2 nooit een opvolger heeft gekregen, dat was de sweet spot voor prijs/prestatie.
Als ik jou was zou ik eens naar de winkel gaan en de gelamineerde iPad Pro en de ongelamineerde iPad naast elkaar leggen.

Ik kan je vertellen dat het verschil echt minimaal is. De iPad Pro reflecteerd de reflecties iets blauwer, maar een drastisch verschil is het niet.
Goed punt, ik heb de nieuwe nog niet bekeken. Dat ga ik van de week wel even doen. Ik ging meer uit van mijn ervaringen met de iPad 3 en dat was toch wel een flink ouder model.
Inderdaad, dat is precies wat ik ook wil weten. Het ongelamineerde scherm van de vorige goedkope iPad was een behoorlijke stap terug ten opzichte van de iPad Air 2. Zeker als je de concurrentie (Android) meeneemt in de vergelijking.

Ik heb op mijn werk nu een Samsung Active 2 met pen, en ik moet zeggen dat dat pennetje een stuk handiger is dan ik dacht, vooral voor aantekeningen (ik ben verder helemaal niet grafisch ingesteld). Alleen wil Apple er ook wel heel veel geld voor hebben, dat is wel weer jammer voor zo'n kleine extra. Een "pencil light" bijvoorbeeld met minder drukgevoeligheid zou wel een uitkomst zijn. Maar deze goedkopere iPad is een goed begin.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 27 juli 2024 10:19]

Volgens mij hebben ze daar de Apple Crayon voor van 49 dollar. Maar daar heb ik tot nu toe maar op 1 site wat over gelezen, dus ik weet niet in hoeverre dat klopt.

EDIT: Het is de Logitec Crayon, die ook verkocht wordt door apple (https://www.theverge.com/...case-education-event-2018)

[Reactie gewijzigd door jasbelle op 27 juli 2024 10:19]

Interessant! Dat zou in combinatie met deze veel goedkopere iPad een heel mooie combinatie zijn! Ik hoop dat die ook gauw komt, want 100 euro voor een pennetje is gewoon te veel voor bij een tablet van 350 euro.

Edit: Het is de Logitech Crayon. Ziet er goed uit inderdaad, alleen nog niet beschikbaar. Hopelijk snel. (Haha, we updaten hem allebei rond dezelfde tijd)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 27 juli 2024 10:19]

Helaas....
"will be available this summer in the US and only through Apple’s online education channel. The Verge has confirmed with Apple that the devices are not available to the general public and are for schools only."

Op naar ebay }:O

[Reactie gewijzigd door icegodd op 27 juli 2024 10:19]

Mooi, een iPad met Crayon voor net 400 euro, dat is erg aantrekkelijk!
Volgens de website van Apple niet, zie dit en kijk dan bij "Display"

[Reactie gewijzigd door TheRicolaa10 op 27 juli 2024 10:19]

Klopt, op deze pagina bij Display staat het er expliciet bij. Alle modellen hebben een gelamineerd scherm met een anti-reflectieve coating, behalve dit. Zonde uiteraard, want de A8 processor van de iPad Mini 4 stamt al weer van de iPhone 6 uit 2014, en is merkbaar trager dan de A10 (naar gelang je gebruik). Van Apple zijn kant is het wel te begrijpen, want waarom zou je $220-$370 meer uitgeven aan de iPad Pro voor een marginaal snellere CPU en features die velen toch niet zullen missen (zoals een betere camera, wide color display en het smart keyboard ipv honderden aftermarket bluetooth keyboard/covers).
Je kan natuurlijk gewoon een passieve stylus gebruiken die je vinger nadoet, die kun je op zo'n beetje elk touch screen gebruiken, krijg je dan alleen geen mooie features bij
Die heb ik geprobeerd maar het werkte vrij waardeloos. Al helemaal omdat de tablet niet weet of je een vinger of een pen gebruikt.
Dat werkt niet zo goed. Dat komt omdat je ook je palm op de tablet steunt wat ook gedetecteerd als een touch.
Heeft ie stereo speakers. Een tablet met speakers aan maar 1 kant zou door niemand aangeschaft moeten worden, zoals bij de vorige ipad. Voor mij de reden geweest om geld bij te leggen en de pro te kopen.
Ja, hij heeft stereo speakers. Zie ook de specificaties op de Apple site: https://www.apple.com/nl/ipad-9.7/specs/
Ja, stereo speakers aan dezelfde zijde, de onderkant in portrait mode. Maar dus niet speakers aan weerszijden zoals bij de iPad Pro.
Oei, dan zou ook niemand een Sonos of Heos of HomePod of Echo of Home of ... moeten kopen!
8)7
Maar eerlijk. voor dat pennetje betaal je 100 euro. Over de tablet zelf ga je me niet horen want ik denk oprecht dat dit een goede prijs kwaliteit verhouding is. Daarnaast werken de spullen van apple best goed.

Maar een pennetje van 100 euro. Daar hoort in mijn ogen tekst en uitleg bij. Dat is een plastic stokje met een afgeronde punt aan één kant. sterker nog dat ding bestaat uit minder onderdelen dan een balpen.
Misschien moet je dan toch nog eens even naar je balpen (of de Pencil) kijken, want die is iets complexer hoor.

Ik zal niet vol lof spreken, want zelfs 99 euro is aan de prijzige kant. Hij mist een gum (op de achterkant).
Maar hij werkt heerlijk op mijn iPad. Zeer responsive. Ligt lekker in de hand en is zo ontworpen dat ie niet van de tafel kan rollen.
Ik heb de Pencil ook gehad en weer weggedaan. Tekenen, schrijven etc gaat prima, soepel en responsive. Maar het ding bevat 3 enorme ontwerpfouten:
  • Die Lightning connector. Welke aap heeft dat bedacht? Even denken. Aangezien iPads en iPhones vaak moeten worden opgeladen heeft iedereen met zo'n apparaat meestal wel een Lightning kabeltje en lader bij zich. En anders is er altijd wel iemand in de buurt waar je ff kunt lenen. Het was _veel_ logischer geweest als de pencil gewoon een Lightning-gat had net als de iPad. Er zit toch maar een klein batterijtje in dus die is zo vol. En dan kun je het dopje uitsparen (die mensen toch alleen maar kwijtraken). En als je dan per se rechtstreeks wilt kunnen opladen vanaf de iPad (in vredesnaam, wie wil dat?), stop er dan een Lightning naar Lightning (2x mannetje) bij. Net zo onhandig als dat verloopstukje wat er nu bij zit (het ding kan er maar in 1 richting op!) maar dus minus de genoemde andere nadelen.
  • Geen gum. Wat een megablunder. Het was dodelijk simpel geweest om de achterkant als gum te laten werken. Helemaal intuitief en des Apples.
  • Bluetooth verbinding. Ook weer zo'n draak. Ik heb werkelijk nog NOOIT een stabiele verbinding gehad via Bluetooth. Het is een uitvinding van niks met al z'n verschillende protocollen en de verbinding valt na verloop van tijd altijd weg. Ook met de Pencil, ik moest om de paar dagen weer dat stomme dopje eraf doen en 'm in m'n iPad steken omdat ie de verbinding weer kwijt was.
Dus, uiteindelijk ergerde ik me zo aan al die dingen, was ik om de haverklap m'n verloopstukje of dopje kwijt, ik werd er gek van. Dus teruggebracht, dat ding is absoluut geen 100 euro waard. Ik ben Apple fan, maar dit product is echt een draak.

[Reactie gewijzigd door PhilipsFan op 27 juli 2024 10:19]

Over de minpunten kan je inderdaad discuteren (al heb ik de BT problemen nog nooit gezien)
Belangrijkste is hoe hij schrijft cq tekent en dat is gewoon heel erg goed. Ik gebruik hem dagelijks op het werk en dat ding is intussen mijn notitie blok geworden. De pencil voelt erg getrouw aan.
Ik heb eerder andere pennen gebruikt (zoals de Andonit jot) maar het grootste gros komt niet eens in de buurt van de pencil wat betreft gebruik.
Liever 50,- meer uitgeven aan een pen die werkelijk goed schrijft, de pencil dus.

Tuurlijk is het nog steeds veel geld.
Ja, opladen van dit soort apparaten begrijpt Apple niet zo goed.
De Magic Mouse is ook zo'n draak. En connecten: je moet de Pencil in de iPad steken.... liet ik natuurlijk mijn iPad vallen, potentieel is je Pencil dan helemaal aan gort.
En het dopje en koppelstukje is zo klein en onhandig dat ben je zo kwijt. De mijn ligt eigenlijk ook te verstoffen... want als ik hem dan eens nodig heb, is ie leeg.
Werkelijk?

Het is toch wel iets meer.
https://www.macrumors.com...e-pencil-teardown-ifixit/

Ik denk dat het heel moeilijk wordt om met een plastic staafje te bepalen hoe hard iemand drukt, of hij schuin tekent (stand van pencil) etc.
Het is toch echt iets complexer dan jij je voorstelt.
De prijs heb ik al aangegeven is aan de hoge kant.... maar jij doet net alsof het een plastic pennetje is, niet meer. Dat is natuurlijk een verkeerd beeld scheppen, laat staan dat wij hier überhaupt de kennis hebben van wat dit ding allemaal bevat. Newton meter met een balscharnier klinkt mij weer als een knutseloplossing en nadelig voor het vervangen van de punt (wat nu makkelijk mogelijk is)

Alternatieven voor de helft van de prijs? Wel eens geprobeerd? Ik wel...ik kan je wel vertellen, dan geef je graag iets extra’s uit voor een Apple pencil. Veel alternatieven zijn zeer matig.
Maar wie weet is er een goed alternatief... niemand die jou als klant tegenhoudt om die dan te kopen.
Net zoals voor accessoires, er zijn genoeg alternatieven. Wil je op zekerheid spelen en wil je in veel gevallen kwaliteit en goede integratie, dan koop je dat van Apple wat nou eenmaal als premium merk door het leven gaat, waar dus ook een prijskaartje aan vast hangt.
Dus je kan nog steeds je apple telefoon kopen en goedkopere accessoires kopen. ;-)

Jij wil een pen gaan repareren. ;-) succes... lekker sleutelen. Natuurlijk is een dergelijk klein device niet geschikt om met een soldeer apparaat in te knoeien. Bij iFixit denken ze dat iedereen alles moet kunnen repareren. 99.9% heeft die behoefte niet en Apple houdt geen rekening met die 0.01%
Het verkoopmodel van apple samengevat. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Apple werkt met Apple. Tis leuk dat het allemaal goed samenerkt maar ook het premium en integratie argument gaat maar zover. iets meer betalen omdat het (voor je gevoel) beter is van kwaliteit of wat dan ook snap ik volledig. Ik heb dat met verscheidene producten (Niet noodzakelijk elektronica) Net zo goed gedaan. Maar op een gegeven moment wordt het gewoon te veel.

Over repareerbaarheid. Ik zou er niet meteen een soldeerbout in prakken. Maar op eigen houtje een batterij vervangen zou je aan de consument toe kunnen vertrouwen. (zorgt ook voor een langere levensduur). En daarmee ben ik niet de 0,01%.
Mooie introductieprijs voor een iPad in mijn ogen, met een prijs als dit is het een stuk aantrekkelijker om een iPad aan te schaffen ten opzichte van bijvoorbeeld een Chromebook.
Het is maar een paar tientjes lager dan die van vorig jaar, en die zit nu op dezelfde prijs ongeveer:
product: Apple iPad Wi-Fi (2017)
Het was pas interessant geweest als er een toetsenbord (zoals op de 9,7 inch iPad pro 2016 mogelijk was) aan gekund had, dan heb je er echt wat aan op school.
Wat zou je dan missen op de gemiddelde school?


Scholen en bedrijven werken steeds meer met programma’s die in een netwerk werken.

Welk verschil zal een device nu uitmaken?


De grootmacht alle Offices, Microsoft,
werkt op alle platformen.


Wat maakt het nu uit of je nu Android, IOS, Windows of Mac gebruikt.
Gemiddeld genomen niets. Er zijn een aantal scholen die een uitzondering zijn ivm software die ze gebruiken,
maar gemiddeld genomen maakt het anno 2018 weinig uit voor productiviteit.
Het probleem van Apple is dat ze marktaandeel verliezen aan Chromebooks, wat is het grote verschil, het toetsenbord. Media consumeren kan overal, maar leerlingen moeten ook huiswerk maken en inleveren, en ja met een on screen toetsenbord kom je best wel ergens, maar de iPad scholen kwamen er al snel achter dat ze naast de iPad een hoop papier kregen omdat er ook iets opgeleverd moest worden. Maak maar eens een boekverslga of werkstuk op een iPad helemaal digitaal (dus gebruik van e-books, websites, en je verslag), dat werkt niet prettig. Ikzelf ben voor school een iPad pro met toetsenbord gaan gebruiken om die reden, het is dun, weegt weinig, goed om te consumeren, en nu kan ik in Word etc, ook gewoon tekst blind typen.
heb je ook bewijzen van deze bewering?
Ook al op HWI op je alt Peter Harmsen weerlegt. Hoe durf je aan te komen met een artikel uit 2012 (die niet eens meer accuraat is....) en dan ook nog eens door Samsung gepubliseerd is?....
google maar eens iPadklassen. 10tallen schoolgemeenschappen maken hier al gebruik van.
Dat zijn 2 iPadscholen (opgericht door Maurice de Hond dacht ik), die hebben het inderdaad niet overleefd als je het nieuws moet geloven. Ligt het aan de iPads of zijn er andere dingen mis gegaan? Dat weten ze nog niet.... Maar de iPadklassen bestaan nog zeer zeker!
http://www.ursula.nl/horn/leerlingen/onderwijs/ipadklassen/
http://m.rsgtrompmeesters...t/ouders/ict/ipad-klassen
https://dethij.twentscarm...e/ipad-klassen-op-de-thij
http://www.dominicuscollege.nl/ons-onderwijs/ict-school
https://www.gelderlander....l-lyceum-arnhem~a01ff1ed/
https://leeropmaat.nl/thema/i-dendron/
https://www.camphusianum.nl/Media/view/29688/De+iPad+16.pdf

Dit is maar een klein deel van een simpele zoekopdracht 'iPadklassen' op google

[Reactie gewijzigd door Manyuken op 27 juli 2024 10:19]

Ligt natuurlijk ook aan je gebruik. Zelf heb ik al sinds 2012 een iPad (eerst de iPad 3, en nu een air 2) maar sinds een 1.5 week geleden ofzo is er een chromebookje bij gekomen voor het uitgebreidere typwerk.

Natuurlijk heb je toetsenbordcases voor iPads. Maar die zijn ofwel duur, ofwel niet stevig, ofwel matige kwaliteit. Of een combi van dit.

Zeer tevreden over deze chromebook voor 229 euro!
Ik dacht dat een iPad een tablet was, een Chromebook een laptop.
Daar lijkt mij nogal verschil in te zitten.
Sowieso scheelt het een toetsenbord.
Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen ... Een hele rits foto's die allemaal in diverse folders staan eventjes op een Ipad zetten is al een hele crime en terug zetten is ook niet veel makkelijker.
Dat is inderdaad een typische handeling die een leerling veel moet doen |:(

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 27 juli 2024 10:19]

Geeft meer aan hoe 'gebruikers vriendelijk' het systeem is ...
We kunnen elkaar mietje noemen maar IOS blinkt abosluut NIET uit in file management.
Of het nou gaat om foto's over te zetten, excel sheets bewaren, mappen maken, data opslaan/copieren en noem maar op.
Laat dat nou juist WEL iets zijn dat leerlingen doen.
Anoniem: 343919 27 maart 2018 18:18
Mooie prijs


Maar om te reageren op de vraag van wat de meerwaarde van een iPad Pro:


-Betere camera’s (dus handig voor AR, en scannen)

4 speakers

ik gok TouchID 2 (want zoals het er nu naar uitzien is dit een iPad Air 2 met Apple Pencil support, ook omdat de camera’s nog van de iPad 2/iPhone 5S zijn)

-A10x Fusion met 4Gb RAM (dat heeft deze nieuwe iPad niet)

Promotion (120hz scherm)

Truetone

-Smart Connector

Groter scherm

Meer opslag gok ik

USB 3.0 aansluiting (gok ik ook)


Is echt een mooi ding hoor die nieuwe iPad, alleen het kan niet zo zijn dat die beter is dan de iPad Pro. Die moet zijn meerprijs ook kunnen verantwoorden(ook na een jaar), en zo goedkoop kan je de iPad niet krijgen. De nieuwe iPad is in mijn ogen allemaal technieken die in vorige Apple producten gebruikt zijn om hem zo goedkoper te maken.


-Behuizing van een iPad Air 2 (inclusief camera’s en touch ID)

-Scherm van de iPad Pro 9,7 inch (zo kan de Pencil gebruikt worden)

-A10 Fusion uit de iPhone 7.


Je hebt geen ontwikkelingskosten en kun je weer een nieuwe iPad uitbrengen.
Zo te zien is het gewoon weer de behuizing van de Air 1 zelfs.
iPad air 2 en pro zijn dunner dan deze budget ipad. Dit is de behuizing van de air 1.
Huawei brengt binnenkort de m5 tablet uit, 350 euro, heeft hun kirin 960 chip, maar wel stereo speakers ten opzichte van deze ipad, een 8mp selfie camera, deze ipad met 1.2 mp kan echt niet meer, en wel een gelamineerd scherm, in een behuizing met hogere screen to body ratio. Ik het wel weten, zeker gezien de vele bugs die iOS 11 plagen.
Of spaar door voor een pro 2017, die heb ik, beest van een apparaat qua hardware, aan iedereen aan te bevelen. De software bevalt mij enkel niet zo.
Het probleem is dat Android nooit echt een hele goede basis heeft gekregen van applicaties. Veel applicaties die ik op een iPad gebruik bijvoorbeeld op het gebied van muziek komen niet of later uit, of alleen als een opgerekte telefoon applicatie. Je hebt op zich wel gelijk wat betreft sommige specs maar zaken als bezels en camera's boeien gewoon minder op een tablet.

Of ben jij die éne gast die met zijn tablet foto's loopt te maken op vakantie? ;)

Ook de software ondersteuning is vrij tragisch aangezien tablets veel langer mee gaan dan telefoons. Vijf jaar is dan eigenlijk nog karig.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 27 juli 2024 10:19]

Front camera is voor videobellen wel fijn, dan heb ik liever 8 als 1.2 megapixel.

Dat android tablets qua apps achterlopen is zeker een feit.
Frontbellen gaat max op full hd en dat kan 1, megapixel ook ;) heeft niks met 8 megapixel te maken. Wordt je videobellen niet beter van...
Ehhh, full HD is 2 megapixel... dus nee, dat kan niet.
Je hebt gelijk ;)
Maar evengoed zal videobellen vaak niet eens op full hd gaan. 1,2 megapixel produceert een prima plaatje voor videobellen. Selfies zijn een ander verhaal, maar ik gebruik daar zelf geen tablet voor haha :P
Ja wat dat betreft is het wel handig, ik zet de iPad nog wel eens als een soort fotolijstje voor me neer met FaceTime. Al ben ik reeds mijn gloriejaren voorbij en wordt de tegenpartij niet per sé meteen vrolijker van het zien van meer details van mij ;)
Eh... full hd is 2,1 megapixel. Dus tenzij je in ultra hd wilt facetime (wat niet eens kan)... het gaat om een budget tablet hier.
Jammer dat het online e-learn programma van mijn school (fonty's) alleen maar werkt voor IOS anders had ik al lang een mediapad m3 gekocht (toen was de m5 er nog niet maar die ziet er ook goed uit!)
Een m3, met een lamlendige resolutie?! Niet eens FHD.
Er is een reden waarom er amper tablet apps voor Android zijn.
Anoniem: 583079 @Ruw ER27 maart 2018 20:32
Een M5 is toch al vlug meer dan 400 euro: https://www.bol.com/nl/p/...ProductPageUrl#modal_open

Is voor spec-vergelijkers misschien een optie, maar als totaalpakket kan een Android tablet niet op tegen iOS en de apps op iOS.

Op mijn Air2 draait iOS11 overigens probleemloos, dat zal op deze tablet niet anders zijn.
Dat van het totaalpakker kun je juist alleen eerlijk vergelijken waar het om specs gaat; het softwarematige aspect dat je aan haalt is een kwestie van smaak. Het grootste voordeel van de M5 is voor mij de uitbreidbaarheid van het geheugen t.o.v. de iPad. :)
Anoniem: 583079 @snmght27 maart 2018 20:57
Software is waar het in eerste instantie om gaat. Welke specs belangrijk zijn is ook een kwestie van smaak. Ik bedoel maar: het gaat om beiden samen en dan kijken weinig mensen nog naar een even dure of zelfs duurdere Android tablet, als ze ook een iPad kunnen krijgen.
Software kwestie van smaak? Volgens mij is dat juist leidend, hardware is daaraan ondergeschikt. De grote ontwikkelingen zitten juist in de software welke ondersteund worden door de hardware.
Software bepaald hoe je een device kan gebruiken, hardware niet
Anoniem: 583079 @Ruw ER27 maart 2018 22:40
Geen idee wat jouw probleem is met iOS11. Werkt altijd al perfect op mijn Air2. Het is tekenend dat je naar een sarcastisch artikel over de iPhoneX moet verwijzen om je punt over iOS11 op de iPad te ondersteunen?!
Android is echt geen partij voor iOS op een tablet. Alleen al de lamlendige ondersteuning!

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 583079 op 27 juli 2024 10:19]

Anoniem: 710428 @Ruw ER28 maart 2018 10:55
ach werk er een weekje mee en je snapt hoe iOS werkt. widgets wil ik op 1 scherm en geen chaos op ander scherm. waarom die pagina verwijderen? staat toch links waar je nooit bij komt als je het niet wilt. Dat jij autistisch ben wil niet zeggen dat iOS11 slecht werkt. Verdiep je eens in de materie en ga niet klakkeloos wat zeggen.

In Android is het idd zo dat je overal verschillende instellingen heb, iOS is wat gebruiksvriendelijker en plaats dat in 1 overzicht ipv losse apps.
Autisme, ja aminam, dat zou het zijn. Ik richt mijn huis ook graag naar eigen smaak in, binnen de afmetingen die mijn huis biedt, zelfde met mijn desktop op mijn computer. Waarom zou ik het homescreen van mijn ipad niet naar eigen smaak in mogen willen richten? Dus als ik een app rechtsonder wil hebben staan, en geen app linksboven, dan zou ik dat moeten kunnen doen. En ik heb bv word op mijn telefoon staan, maar gebruik dit nooit als in ik open de app word. Ik gebruik word om bv een document uit een email te openen. Word moet dus op mijn telefoon, maar hoeft niet op mijn homescreen.
Soms is iOS gewoon niet geschikt voor een bepaalde persoon en misschien is het beter om volledig op Android over te stappen. Dat wordt iedereen beter van, wij omdat we niet iedere keer weer je Apple haatreacties moeten lezen maar vooral jezelf omdat Android toch niets verkeerds kan doen volgens jou. En je bloeddruk zal ook blij zijn.
Anoniem: 583079 @Ruw ER28 maart 2018 06:50
Ok, je hebt het eigenlijk niet over bugs, je hebt moeite met iOS omdat het anders werkt dan Android.

Ik raad je aan om een cursus te volgen of je wat in te lezen, dat zal al veel frustratie wegnemen. En anders neem je maar een Android tablet, veel plezier. Of bouw je eigen OS, veel geluk.

Ik hoop dat het azijnpissen je heeft opgelucht.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 583079 op 27 juli 2024 10:19]

Anoniem: 583079 @Ruw ER28 maart 2018 09:13
Blijkbaar verwar je de functionaliteiten van Android met die van iOS.
De filosofie van iOS is dat je je niet afvraagt “hoe je iets moet instellen” maar “hoe je iets moet doen”. Als je daar problemen mee hebt moet je geen iOS device kopen.
Anoniem: 583079 @Ruw ER28 maart 2018 13:25
1. Waarom zou je dat willen? De render engine is altijd dezelfde...
2. Dan zijn dit apps die dit niet enabled hebben of niet up-to-date zijn. Overigens, waarom zou je in hemelsnaam per se Chrome willen gebruiken? Ik zie niet 1 voordeel.
3. Een keer drukken volstaat altijd om te unlocken. Je kan ook instellen dat je niet meer moet drukken - fingerscan volstaat dan. Anders eens de handleiding lezen of wat “tips and tricks” video’s bekijken?.
Omdat ik mijn wachtwoorden en voorkeuren in chrome heb gelinkt aan chrome op mijn desktop en telefoon, hoe lastig is dat te bedenken.
Anoniem: 583079 @Ruw ER28 maart 2018 14:42
Ik wil graag mijn iOS Keychain wachtwoorden linken aan die op mijn Windows desktop en dat lukt ook niet. Ook niet als ik Chrome gebruik.
Als je crossplatform paswoorden wil syncen zijn er diverse 3rd party oplossingen.

Ik raad je aan je iPad Pro te verkopen: als je verwacht dat het zich ooit als een Android device gaat gedragen, zal je alleen maar frustratie accumuleren.

Of omarm het Apple ecosysteem. Maar zaniken dat de beide ecosystemen niet perfect samenwerken is zinloos.
Het gaat niet om het ecosysteem. Het gaat om zeer simpele zaken als een standaardapp in kunnen stellen, een goed werkende splitscreen modus, een volume control die altijd hetzelfde werkt ipv per app anders (of niet bij max volume). Dat zijn gewoonweg tekortkomingen in iOS.
Anoniem: 583079 @Ruw ER28 maart 2018 16:03
Zucht...
Vind jij het tekortkomingen? Of ben je van mening dat je bijvoorbeeld niet elke app in splitscreen mag gebruiken naar eigen keuze.
Anoniem: 583079 @Ruw ER28 maart 2018 19:05
Probleem van de app-bouwer...
De iPad Air 2 en de iPad Pro's hebben ook een gelamineerd scherm. Dat hebben de "goedkope" iPads niet.
Heeft de iPad 2018 nou 2 of Gb voor 128gb?
Heeft ie wel of geen Truetone?

Ik heb iPad 4, maar denk dat het niet enorm verschil inzit..?
Heb je ook enig idee of er ook GPS + kompas in de wifi-only versie zit dit keer?
eigenlijk dus een soort iPad SE :P
Ik had verwacht dat Airpower en de nieuwe case voor de Airpods ook gepresenteerd zouden worden...... Wanneer gaan die komen??
Had je dat echt verwacht "op een evenement dat gericht is op onderwijs"?
Gister zijn de Space Gray toetsenbord en muis in de losse verkoop gegaan. Heeft volgens mij ook helemaal niets te maken met "een evenement dat gericht is op onderwijs". Dus ja, het zou niet gek zijn als ze deze ook hadden gelanceerd, want ze zijn immers al aangekondigd.
Ook ik hoopte op de nieuwe case voor de AirPods. Stiekem nog even gekeken op apple.com, hoopte op een stille update maar helaas. Er staat nog steeds verkrijgbaar in 2018. :X
Is een namaak pencil ook mogelijk of zit er een chip die dat controleert?
Dus omdat hij 100 euro voor een pennetje wat aan de dure kant vindt, heeft hij hem niet nodig? Wat is dat nou voor rare logica?

Voor wat aantekeningen maken heb je geen 4096 drukniveau's nodig, bijvoorbeeld.
Hangt ervan af waar je hem voor gebruikt. Ben je een grafisch ontwerper die dag en nacht met zo'n ding werkt, is het niet veel.

Maak je af en toe wat aantekeningen in OneNote dan is zo'n ding ook wel handig maar heb je er geen 100 euro voor over. 50 misschien wel.
Als je af en toe wat aantekeningen maakt kan dat net zo goed op een papiertje. En dat is ook precies het punt dat ik probeer te maken. Als je dat pennetje te duur vind dan vult die pen niet gat in je leven dus heb je hem niet nodig. Of een apparaat zijn aanschaf prijs waard is is afhankelijk van hoe lang deze mee gaat en hoe vaak je het gebruikt. 100 euro is niet een bedrag waar mensen maanden voor sparen dus het is overduidelijk dat de klagers hier momenteel geen gebruik hebben (of minimaal) waardoor het die aanschaf prijs niet waard is
Het hoeft toch geen gat in je leven te vullen om nuttig te zijn?

Ik maak op de Samsung tablet die ik tijdelijk op demo heb gekregen voor mijn werk vaak aantekeningen en sync die dan met OneNote. Dat kan met een papiertje niet. Maar daar zit het pennetje bij de tablet. Heeft geen duizenden drukniveau's (denk dat het ding er 16 doet ofzo), voldoet prima. Dat pennetje hoef je trouwens niet eens op te laden, denk dat het met de techniek van Wacom werkt ofzo.

Maar om daar nu 100 euro voor uit te geven, nee. Heb ik er 50 euro voor over? Ja.

Dus de Apple pencil is niet interessant, maar die van Logitech wellicht wel. Geen gek idee dus om zo'n 'namaak' ding aan te bieden, en het is al helemaal geen gierigheid. De prijs/prestatie verhouding ligt dan gewoon veel beter zodat hij bij veel meer doelgroepen in het vizier komt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 27 juli 2024 10:19]

Grafisch ontwerper koopt wel een wacom voor 2000/3000 een kind koopt een pencil voor een krabbeltje hier en daar.
Standaard apple comment die een onnodig hoog winstmarge goed praat...
Kan ik zeggen dat je dom bent om voor een simpel pen 100 euro gaat betalen?
Anoniem: 310408 @raro00727 maart 2018 18:57
Kan ik zeggen dat je dom bent om voor een simpel pen 100 euro gaat betalen?
Nee. Om te beginnen denk ik dat je gewoon niet weet wat er allemaal aan hardware in deze pen zit en hoe complex de software die erbij hoort is. Voor een 'simpel pen' zou het inderdaad duur zijn, maar dit is verre van simpel.

Is het duur? Zeker. Maar alle complexe en mooie dingen zijn duur. Ze zijn een luxe en luxe is duur. Daarom komt er ook een pen van $50 op de markt die wat minder kan en wat minder mooi is.
Wie bepaalt hoeveel onnodig is? Er zijn vast wel mensen die vinden dat jij onnodig veel verdient. Ben jezelf dan dom of slim?

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 27 juli 2024 10:19]

Tuurlijk als mijn beroep zeg maar brood bakken is en verdien zelfde loon als topman van Facebook dan is dat onnodig ja...Maar avalone ik begrijp jou wel, je welt het goed praten en daar heb jij recht op.

de reden dat ik dom zij omdat hij mensen uitmaakt voor gierig, die iets vinden wat onnodig duur gemaakt woord.
Ik koop hem ook niet omdat ik daar geen gebruik voor heb. Als je zoiets echt nodig hebt is het die 100 euro wel waard.
Ik vind dat iemand die het geld er voor (over) heeft niet persé dom bezig is.

Dommer lijkt het mij, je eigen
(financiële) maatstaf gebruiken om ánderen dom te noemen.
Er zit wat meer techniek in dan een simpele pen maar je hebt gelijk dat een gemiddelde consument helemaal niks aan zo een pen heeft waardoor het aankoop bedrag absurd is. Daarintegen, als je je geld verdient met je iPad kan het wel degelijk een goede aankoop zijn.

Voor de gemiddelde consument dient zo een pen niks meer als een stukje speelgoed en daarom is die aanschafprijs zo absurd voor ons
Ik ga er vanuit dat hier een chip in zit maar Logitech heeft een goedkoper alternatief aangekondigd. https://www.theverge.com/...case-education-event-2018
Anoniem: 343906 @HyBridLaN27 maart 2018 19:37
Handige zet van Apple want ze vangen ongetwijfeld een deel van het geld voor dit alternatief van Logitech.

Eigelijk zouden de gerenommeerde pennenfabrikanten eens in moeten stappen in deze markt. Mag toch verwachten dat die echt wel de ervaring hebben om ergonomisch goede pennen te ontwerpen en te produceren. Meer concurrentie kan bepaald geen kwaad wat dat aan gaat.
Alleen is die Crayon niet voor consumenten beschikbaar maar alleen in bulk voor scholen... bron: dezelfde site waar je naar linkt
En dus vanaf dag 1 te kopen op Ebay.
Op het moment dat ik het had vermeld stond dit er nog niet in. Maar persoonlijk gok ik dat dit de weg opent naar meer 3de partij hardware.
Hopelijk wel een gelamineerd scherm deze keer. Dit hield me namelijk tegen om de iPad 2017 aan te schaffen. Daarom nog een tijdje door gegaan met mn iPad mini 2 die nu wel echt tergend langzaam is geworden.

[Reactie gewijzigd door Bjorn2007 op 27 juli 2024 10:19]

Het scherm van deze iPad is niet gelamineerd.
Nope, zit er niet bij!
Er zijn toch gelamineerde iPads? Koop die dan.
Ja maar dan moet je kiezen tussen een verouderd model (Air 2) of een idioot dure ( pro serie).
Mooi apparaat voor die prijs. Ik zit nog steeds te wachten op de opvolger van de Mini 4. Want de prijzen die ze er nog steeds voor vragen, kan echt niet namelijk gezien de oude hardware.
Voor zover ik begrepen heb komen er geen mini’s meer. https://www.iphoned.nl/nieuws/ipad-mini-stopt/amp/

Helaas want ik was fan van het formaat. Al ligt hij nu al 4 maanden alleen in huis als HomeKit-hub. Sinds de iPhoneX heb ik hem niet meer gebruikt. Wellicht was dat ook de overweging van Apple. Dat hij niet heel veel toegevoegde waarde meer heeft nu de phones groter zijn geworden.
Dat is balen. Een ideaal formaat als fpv scherm voor mijn DJI drone. Maar ik vertik het om meer dan 400 euro te betalen voor een paar jaar oude hardware.
Zonde dat er geen A11 Bionic-chip in zit. Nu mis je onder andere
  • De energie-efficiëntie van een 10nm-processor
  • De 6 CPU-cores die simultaan taken kunnen uitvoeren
  • De nieuwe eigen GPU van Apple
  • De Neural Engine voor machine learning
Dan had je in de herfst de iPad Pro een A12X-chip kunnen geven om zich weer duidelijk te onderscheiden.
Ik denk dat je iets te veel verwacht van een budgetmachine. De eigenschappen die je noemt lijken me voor de doelgroep niet heel relevant. Bovendien komen de nieuwe Pro’s waarschijnlijk al deze zomer uit met een A11X.
Budget machine is natuurlijk betrekkelijk. Als je kijkt naar de concurrentie ( samsung tablets bijv http://www.samsung.com/nl/tablets/ ) dan krijg je voor dat geld gewoonweg veel meer. Dus goedkoop voor Apple maakt het nog geen budget machine.
Wat biedt de Samsung tablet dan precies meer voor het geld? Toen dat ding uit kwam gebruikten ze ook niet de nieuwste soc die op dat moment uitkwam. Sterker nog, de gebruikte soc in de Samsung is zwaar inferieur aan de A10 chip.
Of hetzelfde voor veel minder.. maa rnet wat je wilt. Amoled, lange batterijduur, 4G voor een lagere prijsklasse etc..
Als het gaat om budget waarnaar hier verwezen werd is Apple geen partij vooralsnog.
Oh ja? waar kost die S2 samsung tablet veel minder dan?
Beetje kort door de bocht. Deze iPad zit vol met apps die op lesgeven zijn gericht, klaslokaal apps etc. Dat in verhouding met de prijs/kwaliteit doet deze zeker niet onder voor een Samsung.

+ Onderhoud is minder werk, sowieso met systeemupdates
Je krijgt bij de topmodellen van Samsung een fraaier OLED-scherm, verder zal deze iPad in benchmarks sneller zijn dan zelfs de duurste Tab S3 van 574 euro. Laat staan de goedkopere modellen. Om over support nog maar te zwijgen. Snap dus niet zo goed waar je op doelt.

[Reactie gewijzigd door Mike P op 27 juli 2024 10:19]

Je hoeft niet bij de duurste te kijken. Begin eens bij de prijscategorie van pakweg 220 euro en je ziet al veel overeenkomsten en een groter scherm.
Maar ieder moet zijn eigen keuze maken. Noem het echter geen budget tablet, dat is het gewoonweg niet.
Die overeenkomsten zijn erg oppervlakkig. Je hebt gelijk dat Apple in de prijsklasse rond 220 euro geen tablet heeft, maar ik ben van mening dat je beter 359 euro uit kunt geven aan een nieuwe iPad die vijf jaar lang ondersteund zal worden dan 220 aan een Samsung tablet uit 2016 die met een beetje geluk nog één update krijgt. Júist als je niet zoveel te besteden hebt. Je hoeft hem gewoon minder snel te vervangen.
Anoniem: 343906 @SED27 maart 2018 19:25
Mwah, dat vind ik nog wel meevallen wanneer ik de prijzen van die Samsung tablets zo eens bekijk: http://www.samsung.com/nl/tablets/all-tablets/

Apple heeft gewoon een goede iPad uitgebracht voor een prijs welke hele volksstammen bereid zijn te betalen. Niets mis mee toch?

Zo de behuizing niet de dunste is, so what? Wie meet er de dikte van beschermhoesjes? En het scherm niet gelamineerd is, so what? Kun je het daarom niet zien dan?
"Zo de behuizing niet de dunste is, so what? Wie meet er de dikte van beschermhoesjes? En het scherm niet gelamineerd is, so what? Kun je het daarom niet zien dan?"

Ik zit anders toch graag buiten in het voorjaar, dan komt dat gelamineerde scherm echt wel tot z'n recht. alles is zoveel beter te zien of te lezen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.