Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Overwatch heeft sinds de release in mei 2016 één miljard dollar opgebracht

Door , 69 reacties

De multiplayer-shooter Overwatch heeft sinds de release op 24 mei 2016 een miljard dollar opgebracht. Volgens Activision Blizzard is de game de snelst groeiende franchise van het gamebedrijf.

Bij de cijfers over het eerste kwartaal van dit jaar heeft Activision Blizzard gezegd dat Overwatch de achtste franchise van het gamebedrijf dat goed is voor een omzet van een miljard dollar. De verkoop van customizable items in Overwatch heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de inkomsten. Volgens Blizzard hebben het vierde en het vijfde seizoensevenement, respectievelijk Year of the Rooster en Uprising, aanzienlijk bijgedragen aan de stijging van het totale aantal spelers in Overwatch.

De nettokwartaalomzet van Activision Blizzards steeg naar 1,7 miljard dollar, een stijging van bijna 19 procent ten opzichte van het eerste kwartaal 2016. De productverkoop daalde van 645 miljoen dollar in het eerste kwartaal 2016 naar 509 miljoen dollar in dezelfde periode in 2017. Deze daling wordt echter ruimschoots goedgemaakt door de categorie waar onder andere abonnementen en licenties onder vallen. Het gaat dan vooral om de maandelijkse World of Warcraft-abonnementen, royalties voor licenties en franchiseproducten, en microtransacties. De omzet van deze categorie bedroeg in het eerste kwartaal van 2016 nog 810 miljoen dollar, maar kwam in hetzelfde kwartaal in 2017 uit op 1,2 miljard dollar, een stijging van 50 procent. Hiermee heeft deze categorie een aandeel van 70 procent in de totale netto-omzet.

De titels van Activision Blizzard hadden gezamenlijk 431 miljoen maandelijks actieve gebruikers in het afgelopen kwartaal. Blizzard was goed voor 41 miljoen gebruikers, een stijging van 58 procent. Bij Activision daalde dit aantal naar 48 miljoen. Deze daling wordt vooral toegeschreven aan de tegenvallende resultaten van de vorig jaar uitgebrachte titel Infinite Warfare. Het aantal maandelijks actieve gebruikers komt in totaal uit op 431 miljoen door de mobiele gamedivisie, King, dat onder andere verantwoordelijk is voor games als Candy Crush Saga. King had in het afgelopen kwartaal 342 miljoen maandelijks actieve gebruikers, een lichte daling ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2016.

Blizzard maakte eind april op Twitter bekend dat Overwatch 30 miljoen spelers telde. Dat waren eind januari nog 25 miljoen spelers. Direct na de release van de shooter in mei 2016 groeide het aantal spelers al vrij snel. In juni 2016 bleek het al boven de 10 miljoen te liggen en begin augustus meldde Blizzard dat dit aantal was gegroeid naar 15 miljoen.

Activision meldde in de kwartaalcijfers ook dat de later dit jaar uit te brengen games Call of Duty: WWII en Destiny 2 het beide goed doen wat pre-orders betreft. Call of Duty: WWII werd vorige week aangekondigd en volgens Activision haalde de uitgebrachte trailer als snelste video uit de Call of Duty-franchise de 10 miljoen kijkers. Destiny 2 moet op 8 september uitkomen, gevolgd door Call of Duty: WWII op 3 november.

Joris Jansen

Nieuwsredacteur

Reacties (69)

Wijzig sortering
En verdiend ook. Lang geleden dat ik zo'n leuk PVP schietspel heb gespeeld!
Blijkbaar vindt Elon Musk het ook een leuk spel.

Ik ben zelfwel benieuwd wat er dan zo leuk aan is en waarom het dus de moeite waard is?
Koop het, en je weet het! :+

Baiscly is het (qua characters) een uitgebreidere variant op Team Fortress 2. Zelf heeft Jeff Kaplan (team lead van Overwatch) aangegeven het een eer te vinden, als de game daarmee vergeleken wordt, omdat hij zelf ook groot fan is van Team Fortress 2. :)

En uiteraard is er ook een topic over deze game op het forum! :) [Multi] Overwatch - deel 2

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 5 mei 2017 12:53]

Ik ben zelf een noob op het gebied van multiplayer en ook niet een actieve multiplayer van nature, maar ik wil er wel altijd in duiken, maar ik vind het dan toch niet leuk genoeg. Vooral omdat ik persoonlijk geen zin heb in het sociale aspect, het headset gedoe, zeg maar. Ik heb ook niet eens een headset. Maar toch heb ik vroeger wel unreal tournament met plezier gespeeld. Niet veel, maar toch wel met plezier. Het was spannend, maar relatief basic, dus vereiste niet veel investering om de verschillende aspecten te leren kennen en als beginner tussen de ervaren spelers te mengen. Vaak ook spelers met betere apparatuur dan ik. Wat inmiddels aan mijn kant wel voldoende is, op een te zware muis na. Hoe zit het instapniveau van Overwatch wat dat betreft?
Overwatch is redelijk makkelijk om in te stappen, de abilities van de verschillende karakters zijn simpel te begrijpen, waardoor je al snel een goed idee hebt van wat je kan verwachten van verschillende enemies. Ik gebruik zelf ook maar zelden VoiceCom, en in Overwatch is dat geen probleem, het is makkelijk om met de ingebouwde communicatie aan te geven dat je aan wilt vallen of juist terug wilt trekken/hulp nodig hebt.
Ik ga het eens proberen. Klinkt in ieder geval wel goed. En dat het populair is zal ook al wel veel zeggen.
Laat je niet afschrikken door de eventuele toxic spelers :) geniet er van. Zitten genoeg super leuke en grappig spelers in de community.
Elke hero heeft maar 1-4 skills dus het wordt nooit te complex. Het goed afstemmen van abilities met je teammates kan er zo voor zorgen dat je een ronde wint, ook al ben je nog niet zo goed.
Overwatch heeft een enorm grote verscheidenheid aan niveaus. Echt voor ieder wat wils om je prima mee te amuseren. Je hoeft echt geen ultieme FPS speler te zijn. Helemaal omdat er ook Hero's zijn die vrij weinig met FPS te maken hebben. Die hebben een wat "eenvoudiger" skill niveau. Neem bijvoorbeeld Reinhardt (tank) of een Mercy (healer). Easy to learn, hard to master. En zo zijn er wel meer hero's die lekker instappen.

Daarbij wordt op den duur je skill berekend na aanleiding van hoe je speelt. Zo wordt je dus automatisch gematcht met spelers van jou niveau.

En een microfoon heb je niet per definitie nodig. Helemaal niet op de wat "lagere" niveaus als ik het zo mag noemen. Je kunt ook call outs maken door middel van de UI. Dat zit er namelijk allemaal ingebakken. Ik kan hem je alleen maar aanraden.
Wat ik zelf vooral fijn vond aan unreal tournament was dat je ook gewoon simpele servers kon kiezen met misschien maar 1 of 2 wapens voor iedereen, waardoor je als beginner gewoon mee kon doen met gevorderden, waar je alleen nog de kaart moest leren kennen en je reflexen trainen. Ik ben zelf namelijk geen gamer die iedere dag uren achter de pc zit. Maar af en toe eens wat wil doen zonder dat je weer helemaal moet opbouwen.

Ik ga het binnenkort maar eens proberen. :) Bedankt voor de input.
Zijn ook genoeg manieren om custom gamemodes te.maken of te joinen met bijvoorbeeld maar 1 hero die geen abilities kan gebruiken. Genoeg keuze om precies te maken wat je wilt
Inderdaad! De game is voor alle niveau spelers erg goed te spelen, alle nieuwe content is gratis en het geld dat je eventueel spendeert is alleen voor cosmetische items. Geen pay to win.

Ik denk dat deze game nog lang erg leuk blijft :)
Blizzard mag de algoritme van de lootboxen veranderen. Bij elk speciaal evenement krijg ik met gemiddeld een uur gamen per dag geen legendary items.
Omdat ik ook weinig speel unlock ik ook nog heel veel gewone cosmetische items, en heb dus weinig gold.
Het zou leuk zijn dat je standaard bij elk evenement 2000 gold kreeg, zodat je (sneller) één legendary item kan kopen. Ik wou heel graag Mercy bij de resurgent; en bij year of the rooster D.VA, niet gelukt en nu kan ik ze niet meer vrijspelen.
De gameplay is sterk, al merk ik dat in compative play het soms lastig is om een goed team te krijgen (zit op 2500-2800).
Edit: en mogen de servers (van Europa) beter. Ik krijg regelmatig packetloss en dat gebeurt in de hops na de main server van blizzard.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 5 mei 2017 12:54]

Golden items krijg je sowieso niet uit lootboxes; daar heb je de punten voor nodig die je krijgt vanuit competitive matches. Daarmee kun je dan de golden items unlocken.

Een legendary (oranje items uit lootboxes) is precies dat, dus de droprate daarvan is gewoon laag (anders is het geen legendary, als ie heel veel dropped) . Als ze dat algoritme aanpassen, krijgen ze natuurlijk minder inkomsten van de spelers die lootboxes kopen, dus ik denk niet dat dat gauw gaat gebeuren. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 5 mei 2017 12:53]

De algemene reactie (en die deel ik) hier is dat Overwatch een zeer goede game is en ondersteuning vanuit Blizzard, zoals altijd, weer top notch is. Wat niet betekend dat je kritisch mag blijven naar het EXTRA verdien model van deze full priced game.

Een event duurt pak en beet vier weken. Vaak zijn er dan drie tot vijf nieuwe legendary items. Een tot 1,5 uur gamen =/= lootbox. In eventlootboxes zit gegarandeerd 1 event item (dacht ik).
Na deze vier weken heb je nooit* meer de kans om deze cosmetische items te verkrijgen; ze zijn niet meer unlockable. Ik heb nu de laatste twee events, waar ik actief aan mee heb gedaan, uit het lootsysteem geen ENKEL gevoel van voldoening gekregen. Dit is schadelijk voor een game. Mijn oplossing vind ik een mooie balans tussen "noodzaak" om door te blijven spelen en de speler gevoel geven van reward.

*misschien verandert dit nog.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 5 mei 2017 13:05]

Spaar je credits zou ik zeggen. Op een gegeven moment krijg je vrij veel credits ivm dubbele items. Zodra er een event bezig is koop je de voor jou meest interessante skin. Toegegeven die kosten dan wel 3000 credits, maar dan hoef je ook niet te hopen dat deze een keer dropt.

Plus dat je trouwens zeker twee loot boxes kunt verdienen met een uur tot anderhalf spelen. Ik ga altijd de arcade mode in en speel dan bijvoorbeeld 1 tegen 1, 6 v 6 random or capture the flag of iets dergelijks. Zijn vrij korte matches waarvan je er altijd wel een paar wint. Zo zijn er per week na 9 winstpartijen al drie lootboxes te winnen.

En dan heb ik je progressie/levels nog niet meegerekend.
Blizzard heeft zelf ook aangegeven dat dit precies is wat ze wellen (heb even geen link, maar volgens mij was het een reactie op het forum) . Ze willen niet dat je zo makkelijk alle legendaries zomaar even kunt behalen, ze willen dat ze extra speciaal zijn (event legendaries) dus het is vrij normaal dat je ongeveer 1-2 van de 5 of 6 kunt halen. Ik heb zelf 2 van het laatste event met gemiddelde speeltijd.
nog nooit last van packetloss gehad in enig blizzard spel behalve bij algemene storingen, denk dat je er misschien mee opschiet om een MTR te laten lopen richting de overwatch servers als je speelt zodat je kan zien waar het echt ligt.
Dat heb ik dus gedaan. Packetloss van 1 tot soms 3% wordt veroorzaakt in de hops na de main server van Blizzard. Mijn verbinding tot aan Blizzard is prima. De game heeft sowieso veel (wordt ook veel gespeeld) rare verbindingsproblemen, forum staat er vol mee. Zoals het uitschakelen van QoS, handmatig poorten openzetten tot het renewen en flushen van je DNS.
Bizar, ik heb een hele groep waar ik mee speel en geen van ons heeft dit soort problemen, als je het goed kan documenteren zou ik er gewoon een ticket voor aanmaken bij blizzard.
Toevallig zijn de droprates bekend geworden vandaag, vanwege chinese wetgeving waar alle random boxes in games die je kunt kopen de kansen erbij moeten hebben staan.

Gegarandeerd een blauw of hoger item
Gemiddeld 1 paars item per 5.5 boxes
Gemiddeld 1 legendary item per 13.5 boxes.

Dit zou iets kunnen verschillen met onze versie mochten ze andere droprates per gebied gebruiken (sommige andere games doen dit), maar meestal zijn de droprates juist beter in westerse landen omdat aziatische gamers over het algemeen meer grinden in (voornamelijk MMO's) games.

edit: nog 1 tip voor event items. Koop niks met gold tot de laatste dag. Er is altijd de kans dat je hem toch krijgt in een box, en dan zou je willen dat je iets anders had gekocht met je gold

[Reactie gewijzigd door jibjqrkl op 5 mei 2017 20:10]

je vraagt dus om gold terwijl dat juist is waar ze het van moeten hebben qua inkomsten.
Ik vind de verhouding spelen en loot nu niet in balans. Ik speel het spelletje af en toe en tijdens speciale evenementen meer (gemiddeld 1 uur per dag). Ik beschouw mijzelf wel als een betrokken, actieve speler. Maar ik word na mijn mening te weinig beloont met vette gear.
Als Blizzard met elk evenement iedereen die inlogt 2000 gold geeft dan heeft iedereen een reële kans dat ze tijdens het evenement één legendary item van 3000 gold kunnen kopen.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 5 mei 2017 13:02]

Maar dat is het nou juist. Daar verdienen ze op. En mensen die wel veel spelen moet ook beloond worden. De rewards die zij krijgen worden minder waard/speciaal omdat iedereen al zo'n skin heeft.
Ik speel dagelijks meerdere uren per dag sinds het spel uit is, maar het aantal Epic en hoger Skins zijn nog op twee handen te tellen. Alle vette skins voor de poppetjes die ik speel droppen niet en heb ik zelf moeten kopen met muntjes. Lootboxen kopen doe ik niet aan. Waarom zou ik microtransacties gebruiken terwijl ik 60 euro voor het spel betaald heb?

Ik begrijp dat Blizzard geen DLC aanbiedt om de community bij elkaar te houden, en dat de Lootboxen hun verdienmodel is. Maar hoe men nu omgaat met de droprates is gewoon schandalig. Momenteel voelt het aan als Pay 2 Get, in plaats van Play 2 Get.
Maar dat zou je juist meer moeten motiveren om meer te spelen. En het zijn cosmetische items, je hebt geen achterstand qua gameplay. Als je het zo belangrijk vindt moet je er maar voor gaan betalen.
Met een 40-urige baan, huishouden dat moet blijven draaien is er weinig tijd over naast de tijd die ik er al aan spendeer. Het zou juist motiveren als er wat minder minder minder dubbele items gedropt worden.

Klopt, je hebt geen achterstand qua gameplay, maar als ik hoor dat vrienden van mij die eens in de week Overwatch opstarten en de zoveelste Epic-skin gedropt krijgen van een Level Up, vraag ik me af waarom dat zo is. Puur geluk? Die mensen lekker maken om meer te spelen?
Dit hoeft niet eens een argument te zijn. Ik speel gemiddeld minder dan een uur per dag en tijdens events meer. Maar het hele jaar ben ik (en jij ook) wel betrokken met deze game. Dat moet voldoende zijn om een reële mogelijkheid te hebben om minimaal één item te krijgen die je graag wilt hebben.
De droprates zijn ongeveer dit.

Gemiddeld heb je om de 15 items aka 3 dozen een epic
Gemiddeld heb je om de 50 items aka 10 dozen een legendary.

Uit mijn ervaring klopt dit ook.Een event duurt 3 weken meestal. Als je slim speelt heb je 4 keer de arcade lootboxes die je kan vrijspelen. Dat is al 12 lootboxen. 1 uur per dag gemiddeld = +- 5 boxen op een week. 15+12 = 27 lootboxen. Je kan dus al uitmaken wat je ongeveer zal kirjgen. Bovendien zijn de legendary drops niet altijd event drops.

Blizzard heeft een model gekozen waar ze geld kunnen bijverdienen zonder dat mensen die geen geld bijsteken een achterstand krijgen. Ik vind het ook geen drama als ik een skin niet heb voor heroes die ik toch niet gebruik. Voor uprising had ik 11000 goud opgespaard omdat ik niet veel kon spelen heb ik 3 legendary skins gekocht en een epic emote.

Echter is er hoop ofwel komen de events terug en kan je ze opnieuw verdienen ofwel bestaat de kans erin dat de skins in de gewone lootbox ook komen na een lange tijd waarschijnlijk.
Maar dat is het hele systeem nou juist. Dat is de regel voor zoveel spellen. Heb je niet genoeg tijd om te level of te sparen? Dan geef je er geld aan uit om dat te compenseren.
Aanvullend op de droprate, ForceGaming, een Overwatch YouTuber, heeft de droprates, omdat de Chinese overheid dat verplicht heeft gesteld (omdat het gokken is, in principe). Het filmpje is hier re zien: https://youtu.be/W3pWQMKuuYw Legendary items hebben een 7,5% drop rate... ;)
Gezien hoelang ik zoet was met Team Fortress 2 en dit spel voor mij zo'n beetje hetzelfde weg speelt zou je best eens gelijk kunnen hebben.

Geen uren lange speelsessies nodig maar gewoon ff leuk voor tussendoor. Heerlijk!
Voor mij is Overwatch de eerste game waar ik verlies als ik op m'n best speel en win als ik op m'n slechtst speel. Oftewel: Het is een game waar je volledig afhankelijk bent van je teammates. Ik heb nog nooit zulke frustrerende losing streaks als met overwatch meegemaakt.

Het trollen of weigeren te wisselen van class van je teammates moet kunnen worden tegengegaan. Bijvoorbeeld door iemand te votekicken en dan maar met een bot erbij te spelen oid, zoals in CS:GO

Toch blijf ik het spelen omdat de potjes waar het ooit eens wel gebalanceerd is of als er toevallig WEL teamplay is, erg gaaf zijn.
Ik rank niet zo hoog hoor, rond de 3000
Tsja, je kunt natuurlijk ook het spel beoordelen op zijn content in plaats van het af te kraken doordat je een keer niet wint. Ik vindt het juist leuk dat het zo varieert. Anders krijg je allemaal kloons die hetzelfde spelen maar er net even anders uit zien. Met het een wapen dat PANG! doet en het andere doet BOEM! maar voor de rest hetzelfde speelt.

Als je echt wilt spelen om te winnen moet je toch echt zelf een vast team samen stellen. Anders kan het inderdaad voor komen dat je met slechtere spelers wordt gematched. Uiteraard heeft iedereen weleens zijn dag niet, dus dat valt alvast niet te balanceren :)
De lose-streaks zijn een echt serieus ding in Overwatch, net als de Win-streaks. Op de ene avond verlies je 5 rondes achter elkaar, de volgende avond win je er 4.

Ook in kan het beamen dat sommige te veel spelers denken dat het een Team Deathmatch game is, weigeren te wisselen, en als je vriendelijk vraagt of ze willen wisselen (als ze al communicatie aanhebben) gewoon het spel gaan verlaten omdat het hun niet aanstaat. De meest irritante zijn nog die gastjes die denken aan te moeten wijzen wat jij moet gaan spelen, maar zelf alleen de aanvallende characters kiezen. Dit terwijl iedereen voor hem/haar al een poppetje heeft gekozen en er bijvoorbeeld een Support/Tank nodig is.

Het zou fijn zijn als je een speler uit je eigen team kan reporten/prefferen en dat hier een soort van Ranking aan wordt gehangen. Spelers die veel gepreffered worden zullen bij andere spelers komen die vaak gepreffered worden, en vice versa. En het mag allemaal wel wat makkelijker (op consoles), bijvoorbeeld na een match de optie op dit aan te geven.


Edit: het is zelfs zo dat Blizzard het zelf toegeeft en beweerd een aantal dingen getweaked te hebben zodat het minder frustrerend is als je een lose-streak hebt.

[Reactie gewijzigd door D3F op 5 mei 2017 15:03]

Lees alsjeblieft rickboy333's reactie hieronder. Hij heeft het best goed verwoord. Het enige wat ik je mee kan geven: Probeer zelf een team samen te stellen waarmee je speelt. Dit geeft het spel zoveel meer diepgang en plezier.

Vraag gewoon een paar vrienden, of nodig een paar random mensen uit waarmee je het leuk vond om te spelen. Voor je het weet heb je een volle lobby met gasten die je "kent" en waarmee je goed kan samen spelen.

Speel je liever alleen? Prima, maar dan heb je kans dat je in zulke situaties terecht komt als die jij beschrijft. Of speel casual, dan kan het niemand ene reet bommen wat je doet :D

[Reactie gewijzigd door JackJack op 5 mei 2017 16:53]

En daar maak je de grote fout en blijf je steken in je league. OW is een team based game en je moet het doen met wat je hebt.

Stel je hebt iemand die widow switcht kan je beter eerst (via voice com) vragen of hij een beetje goed is en als het niet werkt hij kan switchen, en vervolgens kijken wat de beste strategie is in het team met het team. Hierdoor reageer je toch als aansteker om het team beter te laten communiceren via voice com. Als je al salty begint met ''WIDOW SWITCH YOU MOTA FUCKA'' heb je de game al verloren in de spawnroom.

Je moet ook proberen de hero te locken die jij het beste kan spelen en zolang je je werk doet is het prima, echter doe je dat niet moet je swappen en als je niet communiceert heb je verloren. Probeer wel een teamplayer te blijven en niet de ''oh ik moet altijd de carry zijn'' Soms moet je switchen omdat het team bv niet de goede supports heeft. Dan maar een keertje support spelen niet?

En nee, met ''je werk doen'' bedoel ik niet YOLO ik heb 4x gold medal. Het medal systeem is het eerste wat je moet negeren.

Vervolgens is het belangrijkste om call outs te maken. ''barrier low, soldier low, Genji in the back, Anna you have ult? lets combo it with mine'' al deze basic callouts laat het team in zijn algemeen beter functioneren en kan je met gemak 5 vs 6 winnen als het andere team slecht communiceert.

En dat je af en toe trolls en slechte mensen tegenkomt is een gegeven. Maar in het algemeen zitten in dat andere team ook slechte mensen. Probeer beleefd te vragen of ze willen switchen en zo niet moet je een 5vs6 comp maken. En ook dat bereik je alleen met goede communicatie. Ik heb hierdoor het zelfs voor elkaar gekregen om op Volskya te winnen met een Tjorb en Symmetra op attack. Laat je alsjeblieft niet leiden door ''oh alleen maar trolls en slechte mensen'' want zo veel zijn er nou ook weer niet.

En vergeet niet om ults te combineren. Nanoblade/nanovizor kan al een windconditie zijn. Zarya met Puse Bomb, of Rein met Pahara rocket. Probeer dit ook met je team te communiceren.

En als laatste, als je last hebt een losingstreak is het heel hard, maar dan speel je zelf slecht. Dit noem ik ''spelen op automaat'' en dat is zo erg in trans zitten dat je niet helemaal meer oplet, fouten maakt en eigenlijk zelf de game weggooit. Dit is dan ook het moment om te stoppen en morgen weer verder te gaan.

Ik ben zelf hierdoor van SR 1500 naar rond de SR 3700 gegaan (maar hier houden mijn mechanische skills helaas op). in seizoen 2 en ben op mijn alt van 800 naar 2200 gegaan dit seizoen. Als je skills en game knowlegde hebt en goed communiceert blijf je maar winnen zelfs met trolls.

En het is niet alleen ik en een hoop geluk. Vele ervaren hetzelfde. Hier een paar populaire Overtubbers

https://www.youtube.com/watch?v=Bfp5m8x2iiQ
https://www.youtube.com/watch?v=-KQLUMfYdPw

Hopelijk helpt dit je om uit EOL hel te komen :)
Of misschien weet je gewoon niet hoe je moet winnen of verliezen. Afwisselen tussen winnen en verliezen betekent meestal dat de uitkomst van geluk afhangt omdat niemand de winnende strategie herkent en de ene of andere zijde per toeval beter speelt. Als je begint te trickelen of als het andere team begint te trickelen en niemand heeft door wat er aan de hand is, dan is de match afgelopen.
3000 is pittig hoog als je het mij vraagt
Ik ben blij dat Overwatch het zo goed doet. Zonder extra kosten en dat met een vrij originele game (cartoon setting + veel characters etc).

Daarnaast blij dat Infinite Warfare geflopt is, al had ik gehoopt dat ze er 0 zouden verkopen. Nu hopen dat de nieuwe versie weer wel goed is.
Ik heb het ook gekocht vorige week en vind het nu na wat oefenen ook (soms) leuk, maar voor mij persoonlijk zijn de graphics in Overwatch echt wel iets te "soft". Ik kijk dan ook met interesse naar de snelheid, kleurenpalet, blood & gore van de nieuwe Quake
en dat met een vrij originele game (cartoon setting + veel characters etc).
Dat is het dus juist niet bepaald, het heeft ontzettend veel inspiratie opgedaan van bijvoorbeeld Team Fortress 2, m.b.t.. visuele stijl, karakters en game-play. Maar hetgene wat Blizzard vervolgens gemaakt heeft, hebben ze tot in perfectie uitgevoerd, en daarmee wellicht zelfs Team Fortress 2 overtroffen.

Het is alles behalve origineel, maar het is subliem uitgevoerd. Ik vind het zelf erg uitdagend en vermakelijk om te spelen ook. :-)
Goede fps, een miljard is misschien iets te veel, maar ik ben toch meer een Team Fortress 2 fan! Het is gratis, maar rich niet pay to win (alleen noobs kopen betere wapens 8)7 ) en heeft alsnog een grote community. Echter zijn dat niet de redenen dat TF2 beter is, want dé reden dat TF2 beter is dan overwatch is het feit dat als je zweeft over het logo in je windows balkje er niet linksboven in het lijstje een TF2 logo staat, maar een Half-Life 2 logo!

[Reactie gewijzigd door barbadruif op 5 mei 2017 13:20]

Kortom de reden dat het een beter spel, is omdat jij dat vind.

En volgens mij is overwatch ook niet pay to win maar goed, dat kan aan mij liggen.
Ik zou dat TF2 gratis is, maar toch niet pay to win. Als mensen gewoon lezen had ik stuk minder -1's gehad, en ze halen ze nooit weg.
Met jouw eerdere post suggereer je dat Overwatch wel pay-to-win zou zijn, maar dat kan niet, omdat in de lootboxes enkel cosmetische items zitten. Dat maakt de reactie offtopic (0) en wellicht zien sommigen het als een troll (wat ook verdedigbaar is, gezien hoe je de rest van de reactie schrijft), en dus ongewenst. ;)
Ik zei dat TF2 gratis is, maar niet pay to win. Heb het veranderd, zodat het nog duidelijker is wat ik bedoelde.
Overwatch is ook pay to win, iedereen weet dat je automatisch beter wordt met de genji blackwatch skin en de mada mada voice line. /s
Meer dan terecht lijkt me. De game is zeer vermakelijk, speel het Nogsteeds wekelijks. Daarnaast perfecte support door blizzard. Updates, content, characters, balans updates, speelmodus. Noem het maar op.

Blizzard laat wederom zien dat ze niet alleen weten hoe je een game moet maken, maar ook hoe je een game moet supporten. En daar kunnen veel bedrijven wat van leren.

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 5 mei 2017 11:13]

Ik vind Overwatch een heerlijke game! De manier hoe ze de lore behandelen is leuk, en ze segmenteren de spelers ook niet door betaalde DLC of een season pass aan te bieden (zoals bij Battlefield of Call of Duty).
Overwatch is zeker tof, het vetste blijft dat elke hero gewoon uniek aanvoelt omdat ze wat gedacht in hun heroes gooien ipv. hier is weer een hero succes ermee. Het gelimiteerde roster van characters zorgt hier voor (Naar mijn idee zijn het er genoeg tevens)

Vindt zelf persoonlijk HotS leuker maarja dat maakt Overwatch niet minder vermakelijk, er gaan zeker een paar uurtjes per week in Overwatch :)
De slogan van Ikea zou je net zo goed onder die van Blizzard kunnen zetten.

"Aandacht maakt alles mooier"

En dat mag blijken in hun games, dankzij doordachte concepten en perfect uitgewerkte details. Deze cijfers zijn dan ook zeker verdiend! Letterlijk en figuurlijk...
Ben ik nou gek?
25 miljoen spelers X 40 $ is toch gewoon die 1 miljard?
World of warcraft blijft het leukste spel.
Is natuurlijk wel een heel ander genre.
Het is anders geen 13 euro in de maand waard...
Daar denken een hoop mensen anders over :)
Zoals ik.