Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Overwatch krijgt deathmatchmodus via toekomstige patch

Door , 49 reacties

Blizzard heeft bekendgemaakt dat het werkt aan een patch voor Overwatch die een deathmatch- en team-deathmatchmodus toevoegt aan de game. Deze modi zijn al te spelen in de publieke testruimte, maar het is nog onduidelijk wanneer de patch definitief beschikbaar komt.

Zowel de normale deathmatch als de team-deathmatch wordt toegevoegd aan de Arcade-modus van Overwatch. In de normale free-for-all deathmatch gaat de strijd tussen acht verschillende spelers, waarbij degene die twintig punten haalt, de ronde wint. In team-deathmatch gaat het om twee teams van vier, waarbij een team dertig punten moet halen om te winnen. Als een gevallen teamgenoot weer tot leven wordt gewekt, verdwijnt het behaalde punt van het vijandige team weer.

Dit wijkt aanzienlijk af van de speelstijl waar Overwatch vooral om bekend is, namelijk een sterk coöperatieve stijl, waarbij elk teamlid een specifieke taak heeft en een team controlepunten moet innemen of een payload moet vervoeren. De beide deathmatchmodi zijn de alom bekende klassieke modi uit shooters waarbij het puur gaat om het uitschakelen van zoveel mogelijk tegenstanders.

Er zijn een stuk of tien verschillende bestaande maps beschikbaar voor beide modi, waarbij wel enkele wijzigingen zijn aangebracht, zoals een beperking van de grootte van het speelveld. Ook komt er een nieuwe map uit die speciaal voor de deathmatchmodi is gemaakt.

Arcade is een van de verschillende beschikbare spelmodi van Overwatch, die afwijkt van de veel serieuzere Competitive Mode, waarin spelers punten kunnen verzamelen voor een ranglijst. In Arcade worden wisselende gameregels gehanteerd en zijn allerlei speltypen beschikbaar, zoals één-op-ééngevechten met willekeurig gekozen heroes, een eliminatiemodus, waarbij twee teams van drie tegen elkaar strijden, en een No Limits-modus, waarbij nauwelijks regels zijn.

Reacties (49)

Wijzig sortering
Mooi dat ze hem toch gaan toevoegen. Al heb ik zo mijn twijfels bij sommige heroes. Die werken niet heel fijn in death match en zullen waarschijnlijk ook niet vaak gekozen worden. Maar goed, dat zullen we moeten zien.

Wel goed dat voor team death match Mercy kill counts kan omkeren met een rez. Kan ook zomaar OP zijn trouwens. 8)7
Vraag me af hoe het zou gaan..
Stel je voor..
De match is bijna ten einde..
27 kills voor rood en 24 ofzo voor blauw..

Rood dood 4 man van blauw met een lekkere ultieme .. dan is het dus 31.. of terwijl. .. limiet bereikt..
Maar blauw heeft nog een mercy.. die de hele groep resurrected ...
Stopt de game abrupt bij 30?
Of krijgt deze mercy de kans om de punten terug te draaien ?

In andere woorden..
Stopt de game gelijk?
Of zou de game berekend zijn zodat de game pas stopt nadat de permanente death ingaat ?
Wat ik logisch zou vinden is dat de match gewoon stopt bij 30. Dan is de Mercy rez gewoon te laat. Maar ook dat zullen we nog wel gaan zien.
Dat kan.. Wellicht is er gebruik gemaakt van overtime ofzo ..
Lijkt me wel een mooie challenge eigenlijk binnen het systeem
Ik vermoed dat de game de punten pas telt als de spelers zijn gerespawned. Gezien dan een mercy te laat is voor een eventuele res.
Of ze voeren geen death cap, maar alleen een time limit toe om dit probleem en de discussie te vermijden.
Team deathmatch vind ik dan nog wel een leuke en logische toevoeging aan overwatch, maar de "free for all" snap ik niet met de verschillende characters en zullen er maar een beperkt aantal gebruikt worden. Ik had het logischer gevonden als ze de single player deathmatch class gebonden hadden gemaakt.
Het is een arcade mode gewoon voor mensen die dat grappig vinden om te doen. Free for all zal in overwatch nooit een plek in het competatieve gaan krijgen of wat dan ook. Daar is de game niet voor gemaakt en weten de devs ook zeker wel :P maar toch zijn er zo veel mensen die het leuk vinden en daarom voegen ze het nu in ieder geval toe.
free for all kan leuk zijn in custom game modes

12 man, iedereen zelfde character bijvoorbeeld
Of 12x dezelfde :)

Sowieso jammer dat dit niet meer kan, het was soms best grappig om met een heel team dezelfe characters te spelen
We're all soldiers now
Blijft epic vet hoe ze constant nieuwe dingen toe blijven voegen aan die game zonder er extra geld voor vragen. Zo kan het dus ook :)
Denk dat ze genoeg verdienen aan de loot crates ;)
Dus dit... Met ieder event zijn er nieuwe skins en kopen mensen massaal (miljoenen....) loot crates. Ik maak me er vaak ook nog wel eens schuldig aan. Dus ze vragen er wel degelijk extra geld voor, alleen 'vrijwillig'.
En dit is geen enkel probleem toch? Deze manier van geld verdienen vind ik heel goed. De game blijft erop draaien en mensen die geen uit willen geven hoeven dat ook niet te doen. Het is niet zo dat je betere wapens kunt kopen waardoor je beter wordt in het spel, dus het werkt alles behalve oneerlijk.
Daarnaast kun je de loot boxes ook gratis verdienen en maakt iedereen daarmee kans op andere skins.
Ik heb dus nooit geïmpliceerd dat het een probleem is. Ik nuanceer alleen het bericht dat de updates 'gratis' zijn. Wat ze zeer zeker niet zijn. Als mensen zouden stoppen met kopen van loot crates, houden de updates ook vanzelf op.

Daarnaast kunnen zelfs skins je een (oneerlijk) voordeel geven doordat bijvoorbeeld de zichtbaarheid die ZEKER van invloed zijn op je kansen in het spel

[Reactie gewijzigd door CaseyWHO op 11 augustus 2017 14:47]

Vind het met dat oneerlijke voordeel nog wel mee vallen. Ja er zijn skins die iets minder zichtbaar zijn vergelijken met de hele kleurrijke skins, maar het is absoluut geen skin dat je haast “onzichtbaar” maakt voor andere spelers. Ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.

Ook vind ik het kunnen kopen van extra loot boxes geen probleem. Ja, het geld daaruit wordt ongetwijfeld gebruikt om de content te kunnen blijven creëren, maar het is geenszins een verplichting. Ik heb al maanden geen loot boxes gekocht, maar krijg toch de content via patches, zonder er verder voor te hoeven betalen. Wat er zou gebeuren wanneer niemand de boxes meer koopt, kan je nooit voorspellen. Ik vermoed dat dat niet zomaar resulteert in geen nieuwe content, eerder in het opnieuw interessant maken van de loot boxes en dus die weer verkocht krijgen.
Er zijn geen skins die je minder zichtbaar maken. alle mappen hebben zowiezo andere kleuren composities.
zo goed werken die onzichtbare skins nou :P
Natuurlijk valt het relatief gezien mee. Ik zeg ook niets meer dan dat het invloed heeft op je kansen, niet dat je er automatisch mee wint. Enige wat ik probeer is mensen uit de droom te halen dat de updates gratis zijn. Dat zijn ze zeer zeker niet. En ik vind het ook betwistbaar om te stellen dat de uitgaves geheel vrijwillig zijn omdat het spel er 100% op ontworpen is dat je dat bijna wel moet doen, wil je krijgen wat je wilt hebben. Dus is het dan nog wel vrijwillig? ;)
De updates zijn wel gratis aangezien niemand er voor hoeft te betalen. Ik heb nog nooit een lootbox gekocht en toch krijg ik een update. Dan is het toch gratis? Dat Blizzard op een andere manier toch geld verdiend is niet meer dan eerlijk lijkt me. Maar dat neemt niet weg dat je voor je update niet hoeft te betalen.
In principe is het niet gratis, de game was ten tijde van de launch best barebones.

Ik heb de game gekocht omdat blizzard had aangekondigd op lange termijn de game van "gratis" content te voorzien. Deze content zat in principe al in de aanschaf prijs.
Daarnaast kunnen zelfs skins je een (oneerlijk) voordeel geven doordat bijvoorbeeld de zichtbaarheid die ZEKER van invloed zijn op je kansen in het spel
Wat een onzin. Nu ben je echt hard aan het zoeken alleen om een argument te ondersteunen wat geen eerder geen stand hield.

Maar zeker wel constant zeuren over games die wel degelijk P2W zijn. Vraag je je zelf eens af, Wanneer klaag jij niet?
Nee hoor, dat is simpelweg een statement vanuit het oog van een game designer, en die klopt. Daar is zelfs wetenschappelijke onderbouwing voor. Zou je eens moeten google'n, hoe kleuren door je ogen worden geïnterpreteerd en naar je hersenen worden gestuurd en daar verwerkt worden. Dus daar valt zeker gebruik van te maken. Overigens begrijp ik ook niet wat je bedoelt met "wat geen eerder geen stand hield", zal wel aan mij liggen.

Nee, ik klaag niet over P2W games, sterker nog, ik speel geen enkele pay to win games. Dus waar jij een dergelijke aanname op baseert, ik weet het niet. Onderbouwen kun je het in ieder geval niet. Dus ik denk eerder dat jij degene bent die zich wat moet afvragen. Namelijk wanneer kraam jij eens géén onzin uit?
Ja het spijt mij voor je dat je moeite hebt om in te zien dat daar per ongeluk een extra woord in de regel was geplaatst en dat jij daar niet om heen kan denken. Niet iedereen heeft die capaciteit.

Laat mij anders even 1 skin zien die op alle mappen niet goed opgepikt word door onze ogen.

Dan kan je verder kletsen.
Ik heb het inhoudelijk over wat je zegt, niet dat je een schrijffout maakt. Dat jij je daarop aangevallen voelt omdat ik kopieer wat jij zegt.... Zegt ook alweer voldoende
Psssssssttt... Je hebt rode gloed/lijnen over de enemies dus die skin camo kleuren kun je laten zitten.
Wat ik wel gehoord heb is dat de nevermore skin reaper zachter laat schreeuwen als hij teleport.

[Reactie gewijzigd door B_Bosch op 11 augustus 2017 23:25]

Mwoa, als dat in jouw optiek geld vragen is, dan is het enkel en alleen maar voor de skins/emotes. Vaak komen er bij de nieuwe content releases nieuwe game modes, nieuwe maps, nieuwe heroes, etc. Dit is allemaal gratis. Daar vragen ze dus niks voor. Vervolgens kun je al die skin / emotes ook nog eens verdienen door de loot boxes zelf vrij te spelen en daarnaast ook nog eens met de ingame currency. Dus vind het allemaal 100 keer beter dan de huidige DLC mentaliteit van: We releasen 60% van de game voor de volle prijs en de overige content verkopen we ook nog eens als DLC.
Laat die aanhalingstekens maar weg. Die crates zijn volledig optioneel en vrijwillig te kopen. Maar de inhoud is zo leuk om te krijgen dat je ze wel echt wilt.
Dat snap ik dus niet hé, ik heb voor elk character 1-3 legendary skins door alleen maar competitive te spelen. Telkens als er een vette tijdelijke skin komt kan ik hem wel kopen. Enige wat je niet kan kopen met echt geld zijn golden guns (heb er nu 2) en dat is eigenlijk alleen interessant vind ik.
Ik speelde bijna dagelijks een paar uur - meer qp dan comp - maar voor de laatste patch kreeg ik altijd een shitload aan dupes, waarbij ik nog nooit een legendary skin heb gekregen voor mijn main (D.va). Dus die heb ik allemaal moeten 'kopen'.

Zelf zou ik het wel leuk vinden als je ook player icons kan kopen (dat kan namelijk ook niet).
Vreemd dat ze nu Deathmatch toevoegen aan de game. Ik kan mij herinneren in het begin van Overwatch dat ze Deathmatch juist niet wilden doen. Overwatch focused op teamplay en individueel zouden de heroes te verschillend zijn om een eerlijke Deathmatch kunnen te hebben was de reden.
Waarom dan nu ineens wel een Deathmatch toevoegen?
Ik zie het als een verlengde van de skirmish. En hopelijk verplaatst het alle DPS only mensen van qp naar dm. Net zoals dat je tegenwoordig alleen maar duplicate heroes kan spelen in no limits. Zelf ben ik een tank/healer, maar soms wil ik ook dps spelen zonder gezeik.
Ze hebben zich gerealiseerd dat het merendeel van de spelers geen behoefte heeft aan teamplay.

Herinner je hoe DOTA team based was en vervolgens League dit juist helemaal niet is en iedereen kan carrien?
Ik ben blij maar ook minder blij met een toevoeging van deze modus. Ik hoop niet dat het in de standaard rotatie terecht komt maar een aparte playlist.

Het mes snijd hier wel nu aan 2 kanten enerzijds kunnen de mensen die echt voor de kills gaan eindelijk hun ei kwijt in een aparte gamemode maar het trekt spelers weg uit de "standaard" playlist waardoor queus langer worden. Eerst maar eens zien hoe het uitgewerkt wordt
Ik wacht liever iets langer om met gelijkgestemde mensen te gamen dan mensen die het doel van de betreffende modi niet volgen. Man, wat kan ik me storen aan Soldier:76/Genji Rambo's die denken een heel team aan te kunnen en niet op elkaar wachten...
Volledig mee eens. Hoevaak ik al niet een match verloren heb omdat er van die randdebielen overal te vinden waren behalve in de omgeving van het te verdedigen punt. Blizzard zou verdedigen veel royaler moeten belonen.
Mooi, dan ga ik deze game zeker weer eens spelen. Ik vind het op zich wel een leuke game, maar het is toch vaak ieder voor zich. Geen verwijt, ik speel zelf ook zo, maar dan zijn deze nieuwe modi een uitkomst voor mij.

Call of Duty speel ik ook altijd alleen maar free for all.
Ik heb het uitgeprobeerd.
Ik denk dat ze TDM gwn aan hun vrienden Treyarch/Sledgehammer/Infinity Ward moeten houden, daar is gewoon niks leuks aan. FFA is leuk en zou bij het spel moeten blijven. Het us heel leuk speciaal als mensen gaan trollen en battle mercy gaan.
Ik vind TDM juist 100x beter dan FFA DM.

En hoe is Battle Mercy trollen? Weet je wel hoeveel damage haar pistol doet? Mits je alle schoten raakt en allemaal critical hits, heeft Mercy een van de hoogste DPS waarden die je kunt hebben. Ikzelf speel een 'Combat Mercy', een mix tussen Battle Mercy en de standaard 'heal bot', omdat je met enkel healen zelden een game wint. Af en toe moet je gewoon Torbjörn's turret uitschakelen--want geen team lijkt daar prio aan te geven, terwijl het in gevechten een game changer is--of een low-health vijand afmaken, zodat het team-gevecht wat meer in jouw voordeel wordt. Ook damage boost, wat maar weinig Mercys doen, kan een grote invloed hebben.
Tdm van de studio's die jij noemt zijn in mijn mening juist flut.

Je hoeft het niet te spelen. Dan blijf je lekker in cod
Zit al een tijdje te peinzen of ik de game toch ga kopen maar deze blijft erg duur, ook de goty edition waar je meuk bij krijgt voor 2 andere spellen van Blizzard, wat moet ik daar nou mee ?
ongeveer ¤60, DM en TDM modes prima hoor kan me niet zo boeien, ik blijf het een dure game vinden.
Dat kan en mag je uiteraard vinden. Ik kan je alleen uit eigen ervaring vertellen dat ik de game iedere stuiver waard vind. Ik draai ieder season zelf lekker mee, en de arcade mogelijkheden groeien. Telkens nieuwe content wat uit komt waardoor het weer leuk blijft.

Maargoed ieder zijn eigen mening uiteraard.
40 euro max toch, en soms een aanbieding van 30
Ik heb het spel voor 45 euro gekocht via zo'n CD key site. Ik vind spel zo fantastisch goed, dat ik elke maand 10 euro aan lootboxes koop om ze te steunen.

Vergelijk het even met elk ander pc/xbox/ps4 spel: alle spellen kosten 50 t/m 80 euro. Neem bijvoorbeeld Call of duty: 60 euro. 3 Maanden later komen er nieuws maps uit, DLC voor 12 euro, maanden erna nieuwe characters, weer 10,-, vervolgens nog een DLC, weer 12 euro. Oh wacht, season pass voor 25!

Point being:
Overwatch doet daar niet aan mee! Alle maps, nieuwe heroes, nieuwe updates, game modes, verbeteringen, je krijgt het allemaal voor je initiele aanschaf prijs.

[Reactie gewijzigd door Ferry043 op 11 augustus 2017 12:48]

Ik ben ook nog steeds aan het nadenken, maar ik speel op de PS4 Pro dus geen pc versie voor mij.
Blijf het toch vreemd vinden dat er extra's in de goty edition zitten voor andere spellen van hen, ga die spellen niet kopen dus kan er ook niks mee.
¤40 op PC.

Het heeft geen zin om Overwatch op console te kopen; er is geen werkend report-systeem en de balance is naar de knoppen omdat Blizzard loog toen ze zeiden dat ze apart gingen balanceren voor controllers.
Mooie toevoeging aan Overwatch waar nu veel spelers al schijt aan teamplay hebben en denken dat ze CoD spelen.

Goed om te zien dat Blizzard door blijft gaan met de ontwikkeling van Overwatch.
Het enige wat ik haat aan dit spel buiten de veel te jonge community die gemiddeld 14-16 jaar bedraagt, is hoe makkelijk Mercy te spelen valt, mijn 8 jarig nichtje carried zelfs hard haha geen gezever trouwens. Gewoon 1 knopje drukken en heel uw team wordt geresurrect, dat terwijl je ervoor een big play gedaan hebt om heel hun team neer te krijgen, dat is gewoon demotiverend en typisch voor een kidsgame. Kan nooit echt competitief en e-Sports worden, moest Blizzard zelf het prijsgeld niet geven dan had geen enkele organisatie dat gedaan, 1 groot casual kindergarden, toen ik het gekocht had in sale 2 maand geleden zat ik na 30 matchen in Diamond, 60 matchen later was ik al Master, toen kwam ik alleen arrogante kindjes tegen die de basis niet eens snappen van het spel maar wel alle dagen 16 uur gamen.. Kon er niet tegen dat ik na amper 30-40 uur 100x beter was dan 95% van alle spelers die al 1000uur+ gespeeld hadden dus ben ermee gestopt, dik tijdverlies zo'n spel zonder echte skillgaps waar een newbie team van 12 jarigen die het spel een maand spelen, een pro team van 22 jarigen zou kunnen beaten die al een jaar elke dag oefenen, precies CS:GO (niet CS 1.6).


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*