Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard presenteert Doomfist-hero voor Overwatch

Door , 36 reacties, submitter: Compworm

Blizzard heeft een nieuwe Hero onthuld voor zijn multiplayershooter Overwatch. Doomfist heeft een offensieve rol en beschikt over een handkanon en een grote armprothese die hem de mogelijkheid geeft om met een Seismic Slam hard op de grond te beuken.

Naast het handkanon en de Seismic Slam heeft Doomfist de mogelijkheid om tegenstanders met een uppercut van hun voeten te lichten, tegenstanders omver te kegelen met een Rocket Punch en vanuit de lucht een Meteor Strike uit te voeren. Bij dit alles bouwt de hero langzaam een tijdelijk schild op.

Achter Doomfist schuilt de criminele huurling Akande Ogundimu, die de Talon-organisatie uit een Numbani-gevangenis heeft bevrijd. Ogundimu is expert in Afrikaanse vechtstijlen zoals Dambe en Gidigbo, maar met het verlies van zijn arm leek zijn martial arts-carrière beëindigd. Aangezien hij een technologiebedrijf voor protheses erfde, was de oplossing snel gevonden. Ogundimu is de derde persoon die de titel Doomfist mag voeren.

Doomfist is op zijn beurt de vijfentwintigste hero van Overwatch. Blizzard gaf de afgelopen maanden al enkele hints op zijn komst. Windows-gebruikers kunnen hem al in de Public Test Region uitproberen. In de komende weken komt Doomfist ook voor de overige spelers beschikbaar.

Olaf van Miltenburg

NieuwscoŲrdinator

7 juli 2017 09:10

36 reacties

Submitter: Compworm

Linkedin Google+

Reacties (36)

Wijzig sortering
Heb Doomfist gisteren uitgebreid getest op de PTR, mijn conclusies:

Linker muisknop / Normal fire / Hand Cannon: 4 schots die net als de blinks van Tracer over time opladen, hij heeft daarvoor geen reloadtijd, doet indien alle shotgun pallets raken goeie close ranged damage.

Rechter muisknop / Alternate fire / Rocket Punch: Zoals Jeff Kaplan in een kort filmpje zei; Dit is in principe de primary ability van Doomfist, een charge die stapsgewijs oplaadt en de tegenstander naar achteren slaat, BELANGRIJK: Indien de tegenstander tegen de muur klapt krijgt hij een hoop meer damage, hier zal je dus aan moeten denken als je de Punch gebruikt. (NOTE: De Rocket Punch gaat door shields heen dus Reinhardt zal grote problemen met hem krijgen, ook de Charge van Reinhardt wordt gestopt door de punch!)

E / Seismic Slam: Een sprong naar voren met een conische AoE naar voren die tegenstanders naar je toe trekt. Deze aanval is te combineren met de "Shift move."

Shift / Rising Uppercut: Doomfist springt omhoog en slaat de tegenstander mee, op te volgen door een Rocket punch of Seismic Slam, voelt lekker wanneer dit goed lukt.

Q / Ultimate Ability / Meteor Strike: Doomfist schiet de lucht in en is compleet van de map af, wat hem voor een goede 3/4 seconden van het gevecht kan houden, hij kan je met "WASD" door de map navigeren en een plek uitkiezen waar doomfist landt, een rond AoE laat zien waar de damage zal komen (NOTE: Tegenstander zal dit ook zien en horen!).

Passive / The best defense:
Hoe meer abilities Doomfist gebruikt en daar mee damage doet, zal hem een tijdelijk schild geven (tot max 150shield)
BUG: Doomfist kan als hij meerdere enemies raakt met zijn Ultimate boven de 150 shield krijgen!

Conclusies:
Doomfist is een leuke hero, die mij kwa mobilty doet denken aan Genji, ook de combo's zijn leuk en geven een goed gevoel nadat deze lukken.
Sombra is een mega counter voor doomfist aangezien hij erg afhankelijk is van abilities, hou dit in je achterhoofd!
EDIT: Verbeteringen

[Reactie gewijzigd door mikeventura op 7 juli 2017 09:55]

Sombra lijkt me een goede counter ja. Maar ook de Sniper Hero's en bijvoorbeeld een Pharah kan hem aardig dwars zitten.

Heb hem nog niet kunnen spelen, maar wat me wel opvalt (correct me if I'm wrong) is dat zijn abilities niet altijd even makkelijk te richten zijn. Dus als hij niet al te veel raakt dan bouwt hij ook geen shield op. Dan is 250HP opeens vrij weinig.
Vooral de "E" Abilty heb ik veel moeite mee om goed te richten, zijn shotgun voelt een beetje awkward.
Maar dat zit hem ook een beetje in het laatste polijstwerk denk ik.
In een gevecht is het voor zijn durability natuurlijk belangrijk dat je je abilities blijft raken anders ben je snel dood.
Precies ja. Vind het leuk dat er nu al te veel mensen zijn die hem OP noemen. Dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen.

Hoe dan ook. De hero zelf is wel ultiem cool. _/-\o_
Ik ben blij dat een hero nu een keer "OP" gelaunched wordt.
Beter dan de horde boze teammates als je Orisa of Sombra koos in launchweek
Ana was redelijk OP tijdens en na launch.
Vandaar dat ik alleen Sombra en Orisa noem
Hij krijgt alleen shields door zijn punching abilities, dus niet door zijn shotgun.
Dat bedoelde ik met Abilities en damage doet, zal de zin even aanpassen.
Ik heb een gevoel dat hij een hele goede mid-counter is op Genji en Dva, die vooral goed zijn tegen heroes met hitscan of projectielen, en met deze high-damage melee hero kun je makkelijk langs de deflect en de defense matrix.

Wel oppassen met de close-range shotgun. |:(

Ik denk wel dat hij Reaper gaat trotseren als beste Reinhardt counter.

Nu wachten tot hij officiŽel gereleased wordt, want de PTR doet het nooit bij mij. :'(
ik heb 12ms ping op de PTR, echt heerlijk, hij countert Rein inderdaad erg goed.
D.Va heeft het inderdaad zwaar te verduren tegen al die melee attacks
Tijd om dva te buffen :)
Doomfist + Zarya's Ultimate combo = instawin ;)
Zarya's + any combo is bijna altijd instant dead tenzij Zarya's combo geen follow up krijg
Niet 'any', ik zie niet hoe Orisa dat gaat regelen ;)
Concentrated boosted firepower op dat clubje gevangen tegenstanders? Zal wel zijn dat dat goed is. Zeker als er een Reinhardt bij zit die vrolijk een schild ophoudt. Met Orisa's ultimate ben je rap genoeg door dat schild heen om de rest ook nog dood te krijgen.
Mja. Nog steeds niet 'instant' maar gecombineerd met anderen is het wel degelijk ťrg krachtig
zelfs met doomfist moet je eerst je chargen dus dat is ook niet instant, genoeg tijd om iets te doen zoals een icewall of een defense ulti

en instant dead bestaat bijna niet, met uitzondering van Hanzo en zijn ulti maar dat is traag, bijna altijd heb je wel een seconden of twee om iets te doen (icewall, barrier, defense matrix of defensive ulti)

Meeste zarya combo's werken ook alleen maar als je met een man of twee aanval, alleen zarya + random ulti combo ziet er alleen een beetje leuker uit vergeleken met een normale left click attack.
Deze combo gaan we inderdaad veel vaker zien. Het is ook vrij makkelijk te landen maar er zit wel travel time in, en als je verder weg bent moet je eerst nog naar de locatie in kwestie gaan, dan kan het al zo zijn dat de ulti van Zarya al bijna voorbij is (zelfde geld voor Hanzo ulti natuurlijk). Maar door goed te communiceren is het natuurlijk makkelijk :)
Gisteren eventjes mee gespeeld op PTR en hij is idd best een krachtige hero, hij doet een hoop damage.
Ben benieuwd of dit blijft of of dit nog wordt aangepast voordat hij live gaat.
Verder is hij een leuke class om mee te spelen, je kan zijn moves keihard combo'en wat erg gaaf is, maar imo erg lastig om (goed) te combineren en zal behoorlijk wennen zijn om deze hero goed te kunnen spelen.
En zoals Omegall al zei, deed hij mij erg denken aan de karakters Ken en Ryu uit de Streetfighter serie.
Het eerst waar ik aan dacht toen ik gisteravond linkershift indrukte en zijn uppercut move zag was: SHORYUKEN.

Ben benieuwd hoe deze hero zich zal gaan ontwikkelen!

[Reactie gewijzigd door Milo44 op 7 juli 2017 10:56]

rechtershift?
welke keybindings gebruik jij, en waar zet jij uw hand??
Uhh, typo |:( Moet LINKERshift zijn 8)7
Lijkt eerder op Akuma door zijn comet strike
Steeds als ik die trailers zie hoop ik op een Overwatch animatieserie / film :+

Nadeel is wel dat itt de trailers de game wat saai is. IMHO.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 juli 2017 09:17]

Nooit overwatch gespeeld, maar inderdaad: Wat een epic anouncement animation!
Ik zou het bijna willen proberen :P
Blizzard is heel goed in het maken van dit soort filmpjes. Bij sommige filmpjes weten ze ook echt behoorlijk wat emoties los te maken.... Vind het heel knap..
Blizzard scoort vaak erg goed op storytelling, en dat werkt prima met hun andere spellen, maar ik geef inderdaad toe dat dit niet geweldig werkt met een multiplayer-only als Overwatch.

Daarom ben ik wel maar al te blij met alle media die het verhaal eromheen bouwen, zoals de hierboven genoemde Animated Shorts:

https://www.youtube.com/w...aqDuOh4Ic5mRu5CiZVKCMVv66

De Comics op de website:

http://comic.playoverwatch.com/en-us/mccree-train-hopper

Ook eventuele hints en easter eggs die in de maps verstopt zijn, en de in-game voicelines die vaak ook subtiele hints geven naar relaties met de heroes en hun visie op het verleden en de toekomst van het verhaal.

Het is vooral dat gameplay en story gescheiden zijn, wat voor sommigen verwarring geeft.
Misschien dat ze een in-game archive kunnen maken in het menu, waar alle story related dingen komen te staan. O+
EDIT: linkjes staan er nu bij.

[Reactie gewijzigd door LANterfantje op 7 juli 2017 13:49]

Zeker, hun animatie team ligt gewoon op het niveau van Hollywood. Mijn favoriet:
https://youtu.be/to8yh83jlXg
Eens! En ook mijn favoriet

[Reactie gewijzigd door Milo44 op 11 juli 2017 10:52]

Ook al staat het ergens helemaal onderaan in het artikel. De vermelding van PTR in de titel had veel toekomstige teleurstelling kunnen vermijden...

Gisteren de live stream van Overwatch Curios bekeken, en Doomfist ziet er best interessant uit. Je kan vechters gewijs combo's uitvoeren met je speciale krachten, die zeer hard doen denken aan Street Fighter karakters Ken en Ryu. Je hebt een ram actie die tot 250 schade kan doen als je de muur gebruikt. En dan een ultimate, waar je jezelf mee kan redden als je van de wereld geduwt wordt, die pas op de laatste seconden zichtbaar wordt voor de vijanden en welke waarschijnlijk enkel door Winston, Reinhard en DV.A op een goede manier kan gecountered worden.

Ik zie het alleszins positief in als hij blijft zoals hij is.
Hij is nog niet toegevoegd. Alleen in PTR. (voor degene die hyped is en gelijk overwatch opstart)
Echt waar... Die trailers worden beter en beter. DIt lijkt wel een heel vette anime ipv een pixar movie.
Maakt mij niet uit. Al die filmpjes zijn episch om te zien!

Wanneer komt de echte serie uit? Of misschien OVA's ?
Binnenkort op Netflix? :9~
https://youtube.com/watch?v=MPjt0Yeddj4
Ik vind die animated shorts nog steeds het gaafst. The Last Bastion is echt bizar goed, heb die denk ik wel 30x gezien :P

[Reactie gewijzigd door temp00 op 7 juli 2017 13:37]

Groovy

[Reactie gewijzigd door shades op 7 juli 2017 09:55]

Ik ben niet zo goed in shooters en dus ga ik nogal snel af in Overwatch :P Echter vind ik die promofimpjes (CGI of anime-esque) zoals deze haast nog vetter dan het spel. Kunnen ze daar geen feature-length films/series van maken? :9~
Fist of the northstar <3

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*