Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard voegt nieuwe hero D.Va toe aan testserver van Heroes of the Storm

Door , 52 reacties

Blizzard heeft een nieuwe hero toegevoegd aan de publieke testserver. De hero D.Va is afkomstig uit de game Overwatch en komt nu ook beschikbaar voor Heroes of the Storm. De hero kenmerkt zich door twee verschillende stijlen waarbij ze onder andere een grote robot kan besturen.

D.Va vervult in Heroes of the Storm de rol van een Ranged Warrior. De kenmerkende eigenschap van D.Va is de capaciteit om twee verschillende speelstijlen te hanteren. In de ene rol neemt ze plaats in haar mech, een grote tweepotige robot die ze kan besturen en waarmee D.Va in feite een tank wordt die de klappen moet opvangen. Zonder de robot is D.Va veel kwetsbaarder, maar kan ze wel meer schade toebrengen aan vijanden. Tot 15 mei kunnen D.Va en andere toevoegingen aan de game worden getest op de publieke testserver, zo blijkt uit de patch notes.

In mech-modus kan D.Va met twee machinegeweren meerdere doelwitten tegelijkertijd bestoken, waarbij ze tijdens het vuren kan blijven bewegen. Via boosters kan D.Va een korte afstand snel overbruggen,waarbij ze eventuele vijanden schade toebrengt en wegdrukt. De hero bezit ook een schild om toegebrachte schade te beperken. Eventueel kan D.Va er ook voor kiezen om de robot te laten opblazen, waarbij ze er op tijd uit springt. De explosie doet veel schade aan vijanden en kan hen omver blazen. De ultieme eigenschap van D.Va is een soort konijnensprong die de robot kan uitvoeren, waarbij D.Va niet te stoppen is, schade toebrengt aan vijanden en hen ook vertraagt.

In de 'menselijke' modus zonder de robot, Pilot Mode genaamd, is D.Va een stuk minder beweeglijk. Tijdens het schieten kan ze niet bewegen en heeft ze ook een stuk minder hitpoints. Met haar normale aanval gebruikt D.Va een pistool die veel meer schade toebrengt aan een vijand dan ze met haar robot kan doen. Ze kan eventueel haar robot oproepen en in mech-modus gaan. Met haar ultieme capaciteiten in Pilot Mode kan D.Va schade toebrengen aan alle vijanden in de baan van de schoten.

De hero kan dus haar robot oproepen en in Mech Mode gaan, maar andersom wordt ze gedwongen in Pilot Mode verder te gaan als ze haar robot bewust opblaast of als de robot in de strijd teveel schade heeft opgelopen.

Reacties (52)

Wijzig sortering
Puur uit interesse: Is Heroes of the Storm tegenwoordig nog een MOBA die echt meedingt? Persoonlijk hoor ik eigenlijk alleen over DOTA 2 en League of Legends. Het lijkt mij een MOBA waar iets makkelijker in te komen is, vandaar zit ik ook te twijfelen om dit een keer de kans te geven!
Dan raad ik je aan om dat nu te doen, want dan krijg je nog 20 gratis heroes tot het einde van de maand. Dus die kans zou ik niet laten liggen :)
Geldt dit niet alleen als je HOTS 1.0 hebt gespeeld? Ik dacht zoiets te hebben gelezen.

Ben zelf niet zo van de MOBA's meer dus heb er beetje kort naar gekeken.
nee alle spelers krijgen de mogelijkheid, ook al beginnen ze op de laatste dag van de actie maar je moet wel eerst de tutorial halen voordat ze je de mogelijkheid krijgt.

[Reactie gewijzigd door separhim op 9 mei 2017 14:37]

Ah dank. Misschien toch maar weer eens proberen. :P
Huh dit heb ik gemist dan? Ik ben sinds zaterdag begonnen. Hoe krijg ik deze?
Dit is wat hij bedoeld. Je krijgt 100 gems en dan mag een bundle kiezen. De overige 3 kan je dan niet meer op die manier kopen. Tenminste dat is wat ik lees.
HOTS mag geen echte MOBA heten omdat het zoveel andere regels hanteert, dan de andere MOBA's. (Ik geloof dat Blizzard het zelf een "Hero Brawler" noemt w/e that is) Vaak zie je DotA2 of LoL veteranen in HOTS de domste dingen roepen.

De game heeft bijvoorbeeld shared XP. Dit betekent dat als je een lane farmt, niet alleen jezelf sterk maakt maar je hele team. Ook heeft het geen echte jungle, je hebt wat kampen die met wat hulp extra kunnen lane pushen als je ze ondersteunt. Verder is er een map mechanic, wat de andere MOBA's niet hebben..

In LoL en DotA2 is het belangrijk dat je de items kent die je voor heroes kopen moet. HOTS is inderdaad simpeler en verwacht alleen dat je alle heroes kent en de map mechanics.

[Reactie gewijzigd door Elite25 op 11 mei 2017 10:47]

Netjes uitgelegd :)

Ik heb het van de week voor het eerst gespeeld vanwege een speciale promotie voor overwatch. Het is inderdaad een stuk makkelijker in te komen dan ik had verwacht. Ikzelf vond het opbouwen van je hero met talents wel een leuke verandering ten opzichte van lol en dota. Wel moet ik toegeven dat ik al vrij snel was uitgekeken, maar voor af en toe tussendoor is het leuk om erbij te hebben.

Het wekte vooral het volgende gevoel op: Please, maak een Warcraft 4! : :9~
Het is dan gewoon nog steeds een moba maar dan met andere regels. Netzoals dat CoD en bf allebei shooters zijn.
als je LoL of Dota2 gewend bent is dit echt te simpel en te weinig diepgang, het ging me al erg snel vervelen want matches begonnen gewoon op elkaar te lijken. als instap moba zal hij best goed zijn (matches zijn ook sneller dus geen 1+ uur game als dat in LoL of Dota2 kan gebeuren)
Als gamer die jarenlang Dota2 heeft gespeeld, en nu voornamelijk HotS speelt, kan ik je moeilijk gelijk geven. Misschien komt het wat simpel over wanneer je Quickmatches speelt (misschien zelfs als een spel waarvoor weinig skill voor vereist is, thanks matchmaking), maar ranked zit daadwerkelijk veel diepgang in; vergelijkbaar met LoL en Dota2.

Zo is namelijk, net als in de andere MOBA's, het van uiterst belang om een goeie teamsamenstelling te creëren; een goede combinatie van ultimate abilities kunnen later in de game bijzonder effectief zijn tijdens teamfights. Het is dus niet; ik kies een hero en ga maar beuken. Nee, net als in LoL en Dota2 zijn combinaties van heroes heel erg belangrijk, dus hierin zit vergelijkbare diepgang. HotS gaat hier potentieel dieper doordat door talent specs verschillende ultimate abilities gekozen kunnen worden, en uiteindelijk heroes totaal verschillende rollen kunnen aannemen (zoals item builds in LoL en Dota2).

Bovendien komt er erg veel diepgang en tactiek kijken bij het pakken van creep camps en map objectives. Timing is hierin erg belangrijk; pak een kamp net voordat de objective begint zodat de lane gepushed kan worden terwijl de tegenstander is afgeleid door de objectives. Of nog beter; ambush de tegenstander wanneer zij hun kamp proberen te pakken voor de objective. Zoals andere aangeven is het bovendien leuk dat in elke map een andere objective zit; hierbij zijn sommige meer team fight based en de andere veel meer verspreid en tactisch.

Al met al denk ik dat er moeilijk gezegd kan worden dat één game dieper/simpeler is dan de ander. Ze focussen op andere aspecten van gameplay om diepte uit te putten. Het enige waar ze duidelijk in te onderscheiden zijn is hoe 'hardcore' ze zijn. Voor mij ligt het zo: Dota2 > LoL > HotS. HotS is vrij vergevingsgezind (deels door team xp). LoL wordt sterven al harder gestraft en moet je creeps lasthitten om voordeel te krijgen op de tegenstander. In Dota2 wordt sterven nog harder gestraft door goud verlies, en moet je naast vijandelijke creeps ook jouw eigen creeps lasthitten om zo voordeel te krijgen.

En dan komt het neer op een kwestie van preferenties. Wil je wat meer hardcore of niet? Wil je vanaf het begin teamfights of speel je liever stukken solo in een lane? Heb je affiniteit met Blizzard characters of maakt het je allemaal niet zo uit? En bovendien, wat spelen jouw vrienden online? Prima als HotS jou niet weet te boeien (zo heeft bijvoorbeeld LoL nooit mij kunnen grijpen, deels door grafische stijl), maar ik denk dat dat uiteindelijk weinig te maken heeft met daadwerkelijke diepgang van de game en meer met andere factoren.
Na 5 jaar veel LoL spelen was die game enorm eentonig. De variatie in map objectives van HotS houdt het spel toch net wat verser. Het gebrek aan gold (last hits) in HotS geeft spelers veel meer reden aandacht aan de tegenstander en map objectives te besteden.
Ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk, maar voor mij maakt de creativiteit die voortkomt uit HotS' talent systeem het verschil.

[Reactie gewijzigd door Bumz op 9 mei 2017 14:50]

Hier sluit ik me bij aan.
MOBA's hebben me eigenlijk nooit zo enorm geboeid maar als ik dan toch een MOBA moet spelen dan vind ik HotS wel de leukste.. Het is als 'casual speler' veel leuker en ook de lengte van de pottjes vind ik veel aangenamer.

Solo XP vind ik onzin in een team game dus dat het bij HotS team-based is staat mij ook erg aan. En ja dat last-hitten is ook erg stom wat betreft 'fun' factor. het voelt meer als een job want je moet dit, je moet dat, je moet zus en zo want anders word je gepwnt.

Vriend van mij speelt DOTA en je moest eens weten hoeveel rants ik van hem moet aanhoren over hoe hij 45min vast zit aan noobs in zijn team die de fun verpesten en hoe hij niet eens kan leaven omdat hij dan in de 'special leagues' word gezet samen met al het andere 'grut'... Als ik een online spelletje aan het spelen ben en de match is niet leuk vanwege irritante/domme teammates dan wil ik gewoon kunnen leaven. Ik speel zelf voornamelijk Rocket League en als mijn team daar 5-0 achter staat en we echt niet meer gaan winnen en er totaal geen synergie is in mijn team maar mijn andere 2 (of 1 van mijn) teamleden wil niet forfeiten, dan leave ik gewoon. Krijg je wel natuurlijk rankverlies van maar dat boeit me dan weinig want je ging toch niet meer winnen.
Dat is natuurlijk je goed recht, maar tenzij je Grandmaster bent en geen zin hebt om pro te gaan is er nog zat diepgang te vinden. Ik vind LoL eigenlijk niet echt ingewikkelder. Verder heb ik een hekel aan last hitting (chore) en dat is geen onderdeel van HotS.
Wat is er dan zoveel diepgaander aan die MOBA's dan hots? Serieuze vraag.
Bij LoL en DotA vond ik de diepgang ook totaal niet boeiend. Die van Smite gaat over de mythologie, waar ze wel een beetje een eigen verhaal aangeven, of de meest kind vriendelijke versie van het orgineel pakken.

Die diepgang trok me juist het spel in, en ik ben uiteindelijk (na een jaartje sporadisch eens een potje spelen) blijven hangen voor de gameplay.
Smite en diepgang? sorry maar die is er echt amper imo

Smite is zeker een leuke game en voor mij een welkome afwisseling op Dota 2, maar de diepgang en tactiek is bij (standaard) potjes Smite echt ver te zoeken.

ps diepgang heeft in dit geval volgens mij weinig met de mythologie of het verhaal te maken, maar met de diepgang in de gameplay
Lore is deel van de diepgang en die van Smite is heel breed. Tenzij je natuurlijk totaal geen interesse hebt in heel die mythische wereld. Ik heb daar altijd wel interesse ingehad.

En de gameplay, ik miste dat bij DotA en LoL. Wel heb ik bv heel season 1 gespeeld en kwam ik pas halverwege season 2 echt die gameplay in. Het heeft heel lang geduurdt, de learning curve van Smite is heel veel hoger dan LoL of DotA naar mijn mening (maar kan ook komen omdat ik veel WC3 DotA heb gespeeld).

Smite gaat bv wat verder in de gameplay diepgang, een god heeft geen vaste rol. Je bent vrij te gaan en staan waar je wilt met de goden. Ymir de guardian kan elke rol of lane zonder probleem vullen. Dat is bij de andere moba's echt wel wat gelimiteerder. De META van Smite is geweldig, er is niet 1 standaard setupje (hunter, mage, guardian, warrior, jungler), maar de keuze is vrij, zelfs competitief is dit nog best vrij (wel minder als casual, er is nu eenmaal een "most efficient tactic available"), maar zolang je niet grandmasters speelt maar in bronze-plat zoals de meeste, kun je elke god elke rol in meenemen, zolang je als team hier maar rekening mee houdt. (jungler als support, gaat best, zolang er maar een guardian of 2de warrior/frontliner de jungle in gaat of de mid/solo lane bezet houdt)

De balance is soms wat ver te zoeken, omdat Hi Rez probeerd te balanceren voor zowel de pro als casual spelers, en voor de meerdere modes. Ah Puch die ze niet echt aan durven te raken omdat die anders arena, assault, joust, clash en siege helemaal domineerd, waar hij nu al S tier is.

De focus is conquest, net als elke moba eigenlijk. Maar zonder die diepgang betrekkende de lore of gameplay (waaronder dus de meerdere modes, adventures etc.), had ik het spel net zo links laten liggen als DotA of LoL. Als Smite ook conquest only was, was de lore niet voldoende geweest om mij van sporadische speler over te halen naar dagelijkse speler.

[Reactie gewijzigd door batjes op 9 mei 2017 18:17]

Lore vind ik zeker interessant, maar het heeft verder echt 0,0 met de gameplay te maken, dus voor mij geeft het geen diepgang met een game als Smite

Wat me bij Smite altijd opviel (als Dota2 speler) is dat je na elk potje altijd volledig maxed out bent, je hebt altijd genoeg geld om de allerbeste items te kopen, waardoor je ook bijna altijd de zelfde items koopt. elke hunter elke mage elke warrior, elke guardian, maakt niet uit welk mannetje je speelt, als hunter koop je altijd het zelfde, zelfde met de rest van de classes. (uitzonderingen zijn er trouwens wel)

En natuurlijk is het grappig om bijvoorbeeld een Guardian als Mage uit te rusten en te slachten, en bij sommige guardians werkt dat ook extreem goed (wat ik eigenlijk een min punt vind in de balance) Bijvoorbeeld met Cabrakan als Mage kon je makkelijk mensen met je combo killen, wat dit mannetje nooit zou mogen kunnen

Verder vond ik de learning curve van Smite juist vele malen lager als die van Dota, bij Smite kan je echt heel snel online gaan spelen en makkelijk met een positiefe kill death ratio eindigen, waar dat bij Dota imo vele malen moeilijker is. voor mij was Smite ook echt een casual vervanger van Dota

Over de balance ben ik het wel eens, vooral nieuwe heroes willen nog wel eens zwaar overpowered zijn, dit doen ze bij Dota echt vele malen beter (maar worden ook vele malen minder heroes vrij gegeven)

Misschien dat ik wat diepgang mis bij Smite omdat ik gek genoeg Conquest het minst leuk vond, speelde liever Arena, Joust of Siege

[Reactie gewijzigd door Sinester op 9 mei 2017 18:33]

De skills zijn van de lore afgeleid, niet in alle gevallen helaas, soms is gameplay wat belangrijker dan pure lore. (met Ares zitten ze er bv best hard naast, maar de kit past weer heel goed bij de god van de oorlog). Tja de gameplay, het is een moba. 5v5 in een oerwoud met lanes en wat objectives. Hoe uitgebreid wil je het maken? LoL en DotA2 doen het wat mij betreft echt niet beter in dit vlak.
Smite gaat hier juist veel verder in dan de andere, o.a. door de extra game modes. Joust waar je vecht in het land van Sun Wukong. De Fafnir adventures, de Xing Tian adventures, de Apollo adventures.

Naar mijn idee hebben ze er best goed verhaal tegen aangeplakt. Het is bij een MOBA wat lastig want het basis concept is hetzelfde.

De lore hoeft ook niet overal verband te houden met de gameplay.
Wat me bij Smite altijd opviel (als Dota2 speler) is dat je na elk potje altijd volledig maxed out bent, je hebt altijd genoeg geld om de allerbeste items te kopen, waardoor je ook bijna altijd de zelfde items koopt. elke hunter elke mage elke warrior, elke guardian, maakt niet uit welk mannetje je speelt, als hunter koop je altijd het zelfde, zelfde met de rest van de classes. (uitzonderingen zijn er trouwens wel)
Valt wel mee zodra je voorbij de afvalstort genaamd "onder de level 30" uitkomt. Match Making is sowieso niet al te best, dus dat blijft erna ook nog genoeg gebeuren. Maar ik heb genoeg games waar het in conquest na 15 minuten al voorbij is, en ben je net -als het meezit- 3 items ver. Naast dat je met sommige builds bij volbuild, items gaat vervangen. Waardoor je tot ver voorbij de 30ste minuut items aan het kopen bent. En 90% van de games duren niet langer dan 30minuten. In Clash ben je weer veel sneller volbuild dan je level 20 bent, dat is wel een beetje scheef. In Arena kom je eigenlijk nooit volbuild voor het einde tenzij je cheap ass items koopt.

Dat items kopen valt wel mee, die default meuk wat het spel verteld je te halen is echt ruk. Alleen gebruiken terwijl je het spel een beetje leert spelen, dan voornamelijk kijken naar popular, of builds gaan opzoeken op smite.fire (eigenlijk alleen op casual gebruiken) of smite.guru. Op ranked zit je wel een beetje vast aan de optimale builds, wat inderdaad op de meeste goden gelimiteerd is tot 1 of 2 echt goede builds en wat counterbuilding. Artemis heeft er eigenlijk maar 1, Neith heeft dan weer 3 builds die werken. De meeste hebben er 2, pen/skill of crit. Onder de solo laners en junglers is die variatie op ranked wel het grootste. De rest is vrij steady afhankelijk van welke god je kiest. Op casual... kan alles. Op goden waar iemand goed mee is, maakt het nog maar weinig uit wat je build, zolang het maar enigsinds relevant is. Support aura neith met blink, oh yeah. In premades moet je hier wel weer mee oppassen, gezien de kans dan groot is dat je gematched wordt met andere premades. En als je dan random funmode gaat zonder dat de rest van je premade hier in meedoet, kan het snel foutgaan :P met soloq kun je eigenlijk gewoon doen wat je wilt en builden wat je leuk vind of wilt proberen (als je voorbij level 30 bent, als je dit called in wat voor mode dan ook, doet men vaak genoeg wel mee, of kiest bv alsnog een guardian/warrior als jij met een guardian wilt gaan bruisen). Voor goden die ik nauwelijks speel kijk ik daar soms nog wel eens voor op smitefire.
En natuurlijk is het grappig om bijvoorbeeld een Guardian als Mage uit te rusten en te slachten, en bij sommige guardians werkt dat ook extreem goed (wat ik eigenlijk een min punt vind in de balance) Bijvoorbeeld met Cabrakan als Mage kon je makkelijk mensen met je combo killen, wat dit mannetje nooit zou mogen kunnen
Cabrakan is inderdaad niet de enige guardian die dat kan, en het voelt inderdaad broken. Maar het is juist belangrijk voor de balance. Het draait dan namelijk heel erg om counteren. De juiste god pakken voor de taak. Elke god met een beetje fatsoenlijke leap als escape bv. Daar doet cabra maar weinig tegen. En cabraken vervangt in een goede matchup enkel een andere damagedealer, je blijft frontliners nodig houden, anders heb jij -hopelijk- bv een goede jungler die gewoon hun andere damage dealers omzeep helpt, een bruiser wordt lategame minder belangrijk en sowieso amper van belang als je zorgt dat die niet gefeed wordt. Het zijn voornamelijk ook wat meer de pubstumper goden. Cabroken damage build zie je op ranked bv echt zelden.

Dat counteren zorgt voor de enorme learning curve, je moet echt weten wat de voor en nadelen zijn van goden in al hun beschikbare rollen (maar beter is gewoon alle 5, het onverwachte zorgt -zelfs in ranked- ook voor genoeg overwiningen). Pas toen ik dat een beetje begon door te krijgen (dmv friends die het uit wouden leggen, youtube/twitch videos kijken) ben ik Smite ook leuker gaan vinden, en conquest gaan spelen.
Verder vond ik de learning curve van Smite juist vele malen lager als die van Dota, bij Smite kan je echt heel snel online gaan spelen en makkelijk met een positiefe kill death ratio eindigen, waar dat bij Dota imo vele malen moeilijker is. voor mij was Smite ook echt een casual vervanger van Dota
Dat had ik het eerste jaar ook, je hebt veel dingen snel door. Vooral de niet conquest modes spelen erg makkelijk weg, en als je sporadisch conquest speelt, krijg je meestal niet het meest zinvolle team tot je beschikking in de matchmaking, wat daar ook voor een eentonig gevoel kan zorgen.
Over de balance ben ik het wel eens, vooral nieuwe heroes willen nog wel eens zwaar overpowered zijn, dit doen ze bij Dota echt vele malen beter (maar worden ook vele malen minder heroes vrij gegeven)
Nieuwe heroes overpowered is express, ze zijn daarom ook niet te kiezen in ranked. Door ze OP te maken, gaan mensen ze spelen, krijgen ze het meeste feedback. Meestal hebben ze het na 2 patches wel redelijk op niveau. Ze hebben als een soort test ook Ravana underpowered gereleased, waardoor hij amper gespeeld werd. De meeste feedback was over hoe ruk die god was. Ik ontwijk een aantal modes de eerste dagen na nieuwe god release ook regelmatig. Tenzij het guardians zijn, dan kan ik eens een tijdje wat andere roles spelen.
Misschien dat ik wat diepgang mis bij Smite omdat ik gek genoeg Conquest het minst leuk vond, speelde liever Arena, Joust of Siege
Dat had ik in het begin ook, het spel an sich is wel leuk, af en toe arena, joust, siege of whatever. Tot ik erachter kwam dat 1 van mijn maatjes dat spel nolifede sinds BETA, heeft me meegenomen een wat serieuzere conquest match in(zijn elo + mijn elo / 2 was nog steeds een deftige elo), en binnen een paar potjes was ik hooked. Ik was ineens degene die overduidelijk voor de meeste losses zorgde :P

Fatsoenlijke uitleg krijgen is echt belangrijk, ik wist niet af van het bestaan van al die twitch en youtube kanelen. Dat gaan kijken, al die kleine weetjes en feitjes zien en horen. de duivel zit het hem in de details.

Ik vind dat random rondspelen ook vrij ruk en hersenloos, dat houd ik zelfs als ik me verveel 1 of 2 potjes vol voor ik de X in ram, de fun zit hem echt in als je een goed team krijgt als je solo'q. Ik heb zelf de indruk van in totaal iets van 2-4 van de 10, op goede dagen 9 van de 10 wel. Maar de free shit weekends bv, 1 op de 10, at best. Dan is premade queuen gewoon noodzakelijk.

Maar als je wat samenwerking hebt, en je enemy team heeft ook minstens wat basis samenwerking, en niet onbelangrijk, basis begrippen van hoe je de mode speelt, het speelt dan heerlijk. De vriendelijkheid blijft friends die andere moba's spelen bv verbazen als ik wel eens wat twitch. Maar die hebben er vaak niet zo'n zin in al die tijd erin te stoppen. Ik heb het ook bijna 2 jaar gespeeld voor ik uberhaupt me echt met ranked bezig ging houden. Het heeft ook even geduurd voordat ik echt een lekker groepje gasten had gevonden waar ik mee kon samenspelen. Als je op elkaar ingespeeld bent en dan gaat queuen, kom je makkelijk boven die 50% winrate uit, maar dan queue je ook regelmatig tegen andere premades die dat ook zijn. Wat veel goed maakt voor al die dulle F6@10 potjes die je tegen komt :P

Ik heb Paragon ook bv serieus overwogen, de gameplay is daar IMO wel wat lekkerder als in Smite. Maar het is me allemaal te simpel, na een weekje of 2 ken je alles wel. Ik speel Smite nu bijna 4 jaar, waarvan ~1 jaar lang ik het actief -lees:nolivend- gespeeld heb (nu nog steeds, maar minder tijd). En nog leer ik regelmatig nieuwe dingen. De gameplay an sich is ondertussen niet zo uniek meer, maar als ik niet maar bleef leren, had ik smite al lang opgegeven. Ik leer nog steeds van alles over allerlei mythologie over de hele wereld (mede dankzij de community ook), of bepaalde eigenschappen van de gameplay. Er zit diepgang genoeg in, elke maand een nieuwe god, Hi Rez doet het niet zo heel slecht wat dat betreft en gooien met redelijk wat god releases wat meta's op de schop. Maar ook gewoon de hoeveelheid. Elke god heeft wel weer wat. Als ik ook kijk naar de pro's en echte nolivers, voordat je zo ver bent dat je echt niet meer voor verassingen komt te staan van, ben je op elke god in het spel toch wel 3-5 masteries bezig. Ik speel nog maar weinig ranked, dus ben ook amper up to date met de latest en greatest. Maar dat is voor alles boven diamond eigenlijk echt wel nodig.

Ik heb zelf echt door die casual appel heen moeten bijten, en als ik kijk bij de friends waar ik al lange tijd mee speel, de meeste van hun ook. Bijna iedereen is het pas serieuzer gaan spelen toen ze met premades bezig gingen. Ik zit momenteel met ranked voor dit seizoen nog in die hel. Hi Rez heeft dit keer echt de hele boel gerest, en het heeft me ook wat tijd gekost om daar op de casual weer uit te komen. H

Ik kan het zo niet opmaken, krijg de indruk dat het veel soloq is, mocht je zin hebben, in het weekend lukt het me regelmatig om met 2-4 andere nederlanders te premaden. Samen spelen is wel het leukste.

Wat voor mij ook wel meespeeld, ik heb toch wel een aantal weken tot maanden DotA, LoL, Paragon en allemaal nog ander spul gespeeld. DotA en LoL meerdere pogingen, ook liftend op de rug van nolivers naar de fatsoenlijke elo/mmr. En daar, ook als je de newbie levels uit was, toch een vrij hoog toxic gehalte. Bijna elke game begint er wel iemand ov te zaniken. Bij Smite is dat aantal gemiddeld gezien echt laag. Je blijft het tegenkomen, vooral op arena en assault, mindere mate clash en siege, naar mijn idee juist vrij weinig op conquest, de meeste wat serieuzere spelers lijken wel te snappen dat op elkaar zeiken er alleen maar voor zorgt dat je sowieso verliest.
Af en toe twitch ik wel eens wat voor vrienden, de vriendelijkheid is hetgeen wat ze het meeste opvalt. Ze vinden het wel leuk om smite te kijken, aantal zijn gaan spelen, anderen hadden er gewoon geen zin in om veel tijd er in te moeten investeren en blijven LoL, DotA, hots etc. Want makkelijker.

Het moet je wel liggen. Ik probeer niet te evangelistisch over te komen of met roze brilletjes de boel te bekijken. Ik vind het moba concept heerlijk sinds wc3. Mijn liefde voor FPS en RTS gecombineerd. De skills, variablen, alles. En dat terwijl ik dota en lol begon links te laten liggen, bleef ik sporadisch smite spelen. Ik speelde ze allemaal een paar potjes in de week.

bah, dikke WOT, vind het zelf schandalig, sorry tweakers.

TL;DR
Diepgang is er wel, er zit alleen een dikke zure schil omheen. Mocht je willen premade queuen, stuur pm :P
HoN is de MOBA die nog echte hardcore elementen heeft. Maar de userbase is kleiner.
Tja, ik heb veel Dota2 gespeeld en een klein beetje LoL. HOTS is voor mij de leukere Moba om alleen of met 1 vriend te spelen.

Kortere games, eerder en wat vaker teamfights en geen zorgen maken dat ik verkeerde items koop. Wellicht is het de Mario Kart van Moba's? Makkelijk in te stappen, kan het eventueel samen spelen met mijn vriendin in QuickMatch en heeft eventueel toch diepgang als je het zoekt.

Daarnaast kijk ik nog steeds elk jaar de International voor Dota2 voor eSports. HOTS eSports is leuk, maar toch nog op een ander niveau.
Ik was eerst ook aan het twijfelen, maar het is eigenlijk een best leuk spel. Ze proberen je telkens te lokken om wat games te spelen met nieuwe quests en unlocks voor b.v. overwatch zelf.
Zeker doen ;-) Al vele games plezier van (laatste count volgens mij richting de 3000 games)

edit: typo

[Reactie gewijzigd door rkeet op 9 mei 2017 14:02]

Het is zeker geen slechte game mar hij is wel anders dan de andere moba (waar het waarschijnlijk ook wel een klein beetje ze bestaansrecht uithaald).

Zo is HotS meer gebaseerd op Team play, elke andere moba levelt ieder voor zich maar hier level je gewoon als een team. Iedereen is dus X level in jouw team. Door je objectives te doen/kills te maken level je verder, tevens heeft het ook level waar je de core van de tegenstander alleen kan beschadigen door iets te doen op de map (zelf kan je er niet heen).

Opzich vind ik het een prima game en ook zeer vermakelijk, niet bijzonder lange games zoals bijv. in LoL of Dota.

Ontopic:
D.va lijkt me een super toffe hero om te spelen. ik ga geen test realm spelen. Wacht wel tot ze op de live servers beschikbaar is :D
Tyrande en Alarak hebben een remake gekregen. Als je deze al hebt kan je ze op de PTR proef draaien.
Tyrande een remake? Sinds wanneer is dat dan? Ze was een hele lange tijd mijn favoriet totdat ze kapot generfed werd. (Basic attack damage omlaag gedraaid)

En omdat ik haar op level 20 voor het hele gem gedoe, eigenlijk niet meer echt naar haar gekeken.
Zelf speel ik veel Dota 2 en heb ik ook Heroes of the Storm gespeeld. Heroes of the Storm is voor mij meer voor de non competitieve game omdat de game ook zo aanvoelt, en de machanics meer gemaakt zijn voor de casual speler. Je ziet nog steeds goed dat Blizzard ook veel geeft om spelers die graag een potje spelen, dan de hardcore spelers in LoL of Dota 2.

De grootste verschillen tussen Dota 2 en Heroes of the Storm zijn:

- Tijdens een potje Dota 2 moet je "gold" verzamelen waar je vervolgens items kan halen. Je kan bijvoorbeeld boots (schoenen) halen om sneller te kunnen lopen. Speciale wapens halen waar je sterker van wordt, dit is in Heroes of the Storm niet het geval.
- In Heroes of the Storm hoef je niet te "lasthitten". In Dota 2 krijg je een x aantal gold als jij de laatste bent die een beest doodslaat. Dit is een belangrijk aspect in moba's zoals LoL en Dota 2. In Heroes of the Storm hoef je dit dus niet te doen, omdat er niet iets is zoals "gold" tijdens het spelen van een potje.
- Iedere speler in je team deelt XP. Dit betekend dat je teammates dezelfde level als jou zijn, waarbij in Dota 2 je XP krijgt in een bepaalde radius. Dus het kan zijn dat je enkele levels voorloopt op je teammates of enemies.
- De verschillende maps in Heroes of the Storm resulteren ook in verschillende objectives. Waarbij je bij Dota 2 altijd dezelfde map speelt (3 lanes). De visualisatie in Dota 2 kan wel gewijzigd worden, maar dit veranderd niets aan de gameplay.
- De verschillende characters in Dota 2 zijn allemaal gratis en waarbij je alleen voor cosmetics kan betalen. In LoL of Heroes of the Storm heb je de mogelijkheid om bepaalde characters te kopen voor echt geld (alhoewel door te spelen je best nieuwe heroes erbij kan kopen). Ik weet niet hoeveel je uiteindelijk moet spelen om alle heroes te unlocken in bijv. Heroes of the Storm.

De grootste overeenkomst van een bepaald iets zit hem toch in de keuze van de abilities van een hero. In Dota 2 en Heroes of the Storm heb je een x-aantal standaard abilities die je kan casten. Daarnaast heb je in beide games de mogelijkheid om na een level up nog te kiezen uit een extra attribuut (bijv. een spell die sterker wordt in Heroes, of extra HP krijgen zoals in Dota 2). Deze dingen komen over het algemeen dichter in de buurt.

Als je inderdaad een moba wil spelen waar je makkelijker in wil komen dan raad ik zeker Heroes of the Storm aan. De matches zijn erg leuk en de variatie tussen de verschillende maps zijn erg leuk. Je kan ook leuke cosmetics verzamelen waarbij je lekker kan opvallen als je zo'n hero graag speelt.

Zoals hieronder aangegeven krijg je nu gratis 20 heroes. Je kan kiezen uit verschillende bundels (iets van Assassin (veel DPS), Flex (van alles wat), tanks en supports). Dus het is een goed idee om nu te beginnen. Link: http://eu.battle.net/heroes/en/heroes20/megabundles/

On topic: Inderdaad leuk dat ze D.Va toevoegen aan Heroes of the Storm. Het is toch al heel leuk om bepaalde characters zoals Malfurion etc. terug te zien in Heroes of the Storm. Zodoende kunnen ze ook de variatie in Heroes lekker groot maken. Ik denk dat als ze af en toe mensen matsen met het krijgen van Heroes dat de community zeker kan groeien. Maar dat is voor Blizzard ook natuurlijk aftasten van hoeveel mensen blijven spelen wanneer ze minder veel hoeven te spelen voor een nieuwe hero.

[Reactie gewijzigd door Diigii op 9 mei 2017 15:00]

Met HOTS kan je zeker nog plezier hebben. ik heb na heeeel lang niet gespeeld te hebben ook weer even gespeeld en het is wel best leuk als je het met wat vrienden speelt imho.
Maar wat je ook zegt het is een makkelijke moba om in te komen en dat is de reden waardoor ik het minder leuk vind.

Omdat je geen items kan kopen voor builds en last hitten niet uit maakt is het gewoon zo standaard altijd al die potjes. Maargoed dat is misschien mijn persoonlijk probleem.

Sowieso is het wel leuk om af en toe eens een potje te doen aangezien het toch gratis is. en je nu ook gewoon alles theoretisch gezien kan unlocken met alle ingame currency
Zelf hoor ik alleen maar over HOTS en niets over DOTA of LOL, maar dat is denkik puur omdat de grotere 2 hun eigen wereldje hebben en ik er nooit in geïnteresserd ben geweest.
HOTS is IDD wat beginnersvriendelijk en trekt mensen voornamelijk aan met het feit dat je speelt met Blizzard characters.
Ook hebben ze vaak events waarin ze content weggeven voor andere blizzard games. Zo kunnen mensen op dit moment een D.va skin in overwatch vrijspelen door 5 potjes HOTS te spellen met een vriend in je vriendenlijst.
Zelf speel ik alleen HOTS en af en toe SMITE als mobas omdat ik geen zin heb in gedoe met items. In HOTS kies je alleen talents, en in SMITE kan je ervoor kiezen om items automatisch te laten kopen.
Ik ben van LoL teruggeschakeld naar HotS. LoL is zeker wel wat complexer, maar de HotS gemeenschap is duizend maal beter en de games zijn meer 'laid back'. Daarnaast meer gericht op teamplay dan LoL (zo wordt experience onderling gedeeld).

Er zijn een aantal mappen en allemaal hebben ze zo hun eigen charme. Zeker het proberen waard! Als je nu inlogt krijg je notabene 100 gems waarvan je tijdelijk 20 heroes kunt unlocken.
Het toevoegen van deze hero lijkt me redelijk logisch aangezien Overwatch spelers een nieuwe D.Va skin konden unlocken door het spelen van Heroes of the Storm.

Zo probeert Blizzard toch mensen HotS meer te laten spelen. Vraag me af of er ook mensen blijven plakken.
Ik wilde die D.va skin wel hebben maar vond 5 quickplay potjes spelen teveel moeite aangezien ik wel een beetje klaar ben met de community van overwatch en het daardoor amper speel.
Hots trekt me daarbij totaal niet aan. Heb best wel een hekel aan moba's.
Mij trekt HotS ook niet zo en ga niet een game spelen waarin ik geen interesse heb om voor een andere game een skin te krijgen. Daar pas ik gewoon voor.

Ik hoop trouwens dat deze skins in de toekomst op een andere (ingame in Overwatch) manier te verkrijgen zijn.
Ja precies dat hoop ik dus ook. Zou echt zonde zijn en ook best wel een rot streek.
Mja, die integratie zie je wel meer. Als je de Overwatch Origins edition aanschaft krijg je in-game specials voor Starcraft 2, Diablo 3, World of Warcraft en Heroes of the Storm. Die kun je in de betreffende games ook niet op een andere manier bemachtigen.

Ze proberen kruisbestuiving tussen hun gaming communities te doen. Ik vind het zelf ook wat jammer dat het op deze manier moet.

Al is het in dit geval wel weer een aanleiding voor mij om HotS te spelen - de laatste tijd veelal Overwatch gespeeld terwijl ik toch ook met veel plezier HotS gespeeld heb.
Dat is wel het plan.

https://us.battle.net/for...20754446494?page=1#post-9

[Reactie gewijzigd door Euphanasia op 9 mei 2017 14:12]

Prima, dat is beter dan de verhalen over throwende Overwatchies die je tegenkomt (zelf nog niet ervaren overigens). Overigens komen alle skins gewoon in OW lootboxes uiteindelijk.
Verwacht er niet veel van. Volgens mij is de Oni skin voor genji recent nog een keer teruggekomen, maar weer als onderdeel van een Nexus Challenge in HOTS.
Verder moet je in Overwatch ook gewoon een jaar wachten tot je weer voor de seasonal skins kan gaan.
Best jammer eigenlijk, ik was na de zomer van overwatch afgehaakt en heb dus alle halloween skins gemist. pas later kon ik weer in het spel komen.
Die community is soms erg rot inderdaad, maar daar moet je gewoon lak hebben. Zodra mensen irritant doen dan mute / block ik ze, en negeer ze verder. Werkt prima!

Er zijn ruim voldoende spelers die wel hersenen hebben.
Vergeleken met 'de andere MOBA's' is valt de community van HotS heel erg mee. Wellicht omdat de community iets kleiner is. Voor het gros is die echter groot zat om nooit 2x achter elkaar met dezelfde players gematched te worden.
Op de hogere ranks is dit niet meer het geval. Dan word je vaak met hetzelfde kliekje samen gegooid. Ik kom dag in dag uit dezelfde spelers tegen.

Voordelig dat je dan wel beter met elkaar kan spelen. En je beter kan anticiperen hoe de tegenstander reageerd.
Hence voor het gros. Dit komt in elke game voor, als je maar hoog genoeg bent heb je nu eenmaal minder matches.
Totaal offtopic:

Dansje van D.Va overgenomen van een Koreaanse girlgroup Twice bij het liedje Cheerup. "Shy shy shy" gedeelte.
De D.VA Goliath skin is echt heel vet. Doe mij die maar!
http://i.imgur.com/Aw10M5O.jpg
Ik had gehoopt dat de Police skin van de Nexus Challenge er ook bij zou zitten. Is ook de enige die ik in OW gebruik aangezien de year of the rooster skin niet wou droppen en mijn enige andere legendary skin (B.va) er niet uitziet.
Wanneer krijgt de game in game voice chat?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*