Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Blizzard voegt Game Browser toe aan Overwatch

Door , 59 reacties, submitter: Zeror

Blizzard heeft een Game Browser toegevoegd aan de shooter Overwatch. De browser is een toevoeging aan de Custom Game-modus, waarin spelers zelf sessies met eigen spelregels kunnen maken. Met de browser is het mogelijk om sessies van anderen te vinden.

Overwatch-spelers kunnen via de Custom Game-modus een sessie starten met spelregels naar keuze. Zo is het mogelijk om bijvoorbeeld 'Hero abilities' en bewegingssnelheid aan te passen of spelers meer 'health' te geven of meer schade te laten aanrichten met hun wapens. Ook zijn er Capture the Flag-versies van de maps Nepal, Lijiang Tower, Ilios en Oasis toegevoegd.

Het is mogelijk om sessies publiek te maken, zodat ze voor iedereen in de Game Browser zijn te zien. Privésessies zijn ook mogelijk, zodat spelers alleen op uitnodiging kunnen deelnemen. Verder is er een 'friends only'-optie.

Via de Game Browser kan gezocht worden naar sessies met bepaalde regels. Daarvoor kunnen spelers een keyword opgeven, of de lijst filteren op speelveld, modus of personage. Volgens Blizzard is de Game Browser een eerste versie en krijgen spelers later met een nieuwe versie nog meer controle.

Samen met het uitbrengen van de Game Browser heeft Blizzard een flink aantal aanpassingen doorgevoerd in Overwatch. De volledige patchnotes met uitleg over alle veranderingen aan de maps en personages staan op het forum van Blizzard.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (59)

Reactiefilter:-159057+119+23+30Ongemodereerd23
Er zitten hele leuke game modes tussen die mensen bedacht hebben. Bijvoorbeeld Boss battle waar je een hero 3 keer zo veel health geeft + movement speed boost en die moet dan tegen een 6 man team opnemen. Vraag me wel af hoe lang je hier mee plezier kan hebben want verder is er niks uit te halen qua experience of iets dergelijks.
Blizzard kan natuurlijk zien welke spelmode spelers interessant vinden en vaak spelen. Dat kunnen ze gebruiken om dan een officiële (tijdelijke) gamemode van te maken waar wel XP verzameld kan worden. Heel slim van Blizzard om dit in te zetten. Zo hoeven ze zelf geen onderzoek te doen, maar laat je spelers zelf uitzoeken wat ze leuk vinden. Zo kan Blizzard heel makkelijk en snel het spel verbeteren waar nodig.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 1 maart 2017 14:43]

True, zo had ik het niet bekeken. dat is natuurlijk perfect voor hun brawls / arcade modus.
Je krijgt zeker wel XP echter niet zoveel als in QP/Comp. Ikzelf heb al velen uren in Arcade doorgebracht sinds het er is omdat het een manier is om het spel net even anders te spelen. Ik verwacht dus dat deze nieuwe modus een lang leven zal hebben.
je krijgt geen xp in die server browser. normale arcade games wel

edit: op onderstaande. ok, dan neem ik me woorden terug. gisteren meerdere potjes gedaan maar is me niet opgevallen.

[Reactie gewijzigd door Ricmaniac op 1 maart 2017 13:14]

Check dan nog maar eens want XP staat gewoon aan. Het was begin PTR er niet maar is later toegevoegd en zit nu ook in de live patch.
Gisteren een paar rondjes gespreeld, is wel heel leuk, maar we missen nog opties om presets te maken en die ook te delen.
Je bent nu best wel een het klote om de settings te vinden, aan te passen, je round/map opnieuw in te laden en dan kun je weer spelen.

Sommige settings werken op het moment ook niet goed. Hadden in die boss modes een aantal malen dat we instellingen hadden die er voor zorgde dat de boss stierf op game start (instant win).

Verder voelt het allemaal niet zo stabiel aan. De game zelf wel, maar wat er allemaal gebeurt binnen je game is niet echt transpirant voor andere spelers. En is het daarom ook onduidelijk of een bepaalde setting die je gemaakt hebt wel toegepast is op je huidige potje.

Ik denk dat ze nog best wat te sleutelen hebben voor dit een algemeen geacepteerde ding wordt. Ik verwacht ook dat veel mensen het gaan 'misbruiken' om veel exp en daarmee ook levels te verzamelen.

Gelukkig heeft levels alleen invloed op je ranking zoals spelers die zien en op de hoeveelheid loot boxes die je hebt gehad (1 per level) wat zich alleen uit in estetics (skins etc).
En niet voor match finding, want daar word MMR etc gebruikt en die telt alleen voor gelijke game modes voor quickmatch and ranked worden allerlei zaken weer anders meegenomen on eerlijke potjes te krijgen.

Verder over deze update
Ik hoor nog met geen woord gerept in de normale media dat er iets aan zit te komen dat het verhaal wat word verteld in Overwatch ook word voorgezet.
De handschoen die in een van die escot missies zit is fotsie en het glas op die wagen is ook kapot.

En ik kwam een stuk tegen waar je als speler starten, waar resten van een heftig gevecht lagen. Een robot half in de muur geslagen en 2 kapot er naast.

Van Blizzard heb ik de uitingen nog niet gelezen, misschien dat ze daar meer melden hierover.

[Reactie gewijzigd door NEO256 op 1 maart 2017 13:49]

Wat ook best een vrij irritante bug is dat wanneer de respawn time op nul staat, en je als D.va speelt, wanneer je dan tegelijk met je mech dood gaat je opeens respawned zonder je mech.
Deze trend zijn ze in alle Blizzard games aan het toepassen met de "Brawls", waar ze gewoon wat gekke dingen instoppen. Vaak leveren deze weinig tot niks op, maar is het gewoon echt voor het plezier. Als ze eenmaal een volgende stap zetten dat je ook weer mag modden (á Counterstrike, of misschien zelfs á Warcraft 3) zal het vogelvlucht nemen.

Vergis je niet in het gegeven dat veel mensen voor hun plezier spelen, niet voor experience.
Ik wacht nog steeds op support voor 21:9 ultra-wide schermen...
Dat zou inderdaad erg fijn zijn, heb je enig idee of dit al gepland is?

Excuus, compleet gemist dat dit er al in zit. De manier waarop is alleen niet heel erg wenselijk inderdaad :/

[Reactie gewijzigd door ReW op 1 maart 2017 12:45]

Overwatch draait al op 21:9 schermen.
Of je tevreden bent met het resultaat, denk 't niet, maar ik snap waarom het Overwatch team hiervoor gekozen heeft.

http://www.pcgamer.com/ov...ly-reduces-field-of-view/
Ik niet.

Het is vreemd dat Blizzard aan de ene kant zo hamert op "competitiviteit" (zie: verplichting om 7 games per week te spelen om je rank te bewaren, deze feature, de afgedwongen meta in competitive) terwijl Overwatch toch wel uiterst casual is en bedoeld is om eventjes snel een potje te spelen.

[Reactie gewijzigd door Enai op 1 maart 2017 14:21]

Dit geldt alleen voor mensen met een rank 3000+ SR , dus Diamond en hoger. Vooral omdat heel veel mensen rond level master tier, grandmaster en top 500 vaak smurf accounts hebben en dat creeërt oneerlijk spel in lagere ranks, vooral rond begin diamond. Zelf topte ik season 3 op rond de 3900 SR, en ik heb zelf ook wel gemerkt dat in low diamond veel gasten spelen die rond het niveau van grand master of hoger zit. Vaak geven ze ook gewoon eerlijk toe dat ze op een smurf account spelen. Dit is dus alleen door Blizzard gedaan zodat je veel moet spelen op hogere ranks, en dat maakt het lastiger voor smurf accounts om in hoge ranks te blijven.

Mijn profiel voor de non believers: http://masteroverwatch.com/profile/pc/eu/Jofairden-2670
Daarnaast zijn 7 games per week niet eens heel veel; kleine 20 min per avond of alles in een keer..
OW Doet het gewoon goed met fullscreen 21:9? Of wat bedoelen jullie daarmee
De boven en onderkant wordt simpelweg weggesneden. Je ziet dus juist minder op een 21:9 scherm bij OW.
Met als reden dat Blizzard 21:9 geen oneerlijk voordeel wil geven tov 16:9, wat de standaard beeldverhouding is voor 99% van alle gamers.

Je kan er van vinden wat je wilt, maar het is een logische redenering.
Nee dat is het niet. Als ze zo graag "iedereen gelijke kansen" willen dan moeten ze ook de max FPS locken op 60hz. Het is algemeen bekend dat 144hz meer voordeel oplevert dan 21:9 (alle pro's zitten op 144hz ipv 21:9 schermen, ook in andere games). Maar nee, 144hz spelers tegen 60hz spelers laten spelen is geen enkel probleem. :?

Ook het hebben van andere betere hardware (muis, toetsenbord, whatever) is allemaal geen probleem. Maar bij 21:9 is het ineens wel een probleem.

En mochten ze toch van mening zijn dat 21:9 zo veel meer voordeel bied dan alle andere 'voordelen' die je van betere hardware kan krijgen, dan verbieden ze het toch gewoon in de pro-league/esports potjes. Val ons 'casuals' er niet meer lastig...

Oftewel, de redenering slaat nergens op. En aangezien ik blizzard niet zo dom acht moet er haast wel een andere reden achter zitten.

Blizzard 'snapt' 21:9 sowieso niet zo goed. De cinematics op youtube hebben bijvoorbeeld een 21:9 verhouding, maar zijn met zwarte balken opgevuld naar 16:9, met als resultaat dat je op een 21:9 scherm fullscreen naar zwarte balken boven, rechts, onder en links zit te kijken... |:( |:( |:(
alle pro's zitten op 144hz ipv 21:9 schermen, ook in andere games
Als 21:9 in andere games voordeel zou opleveren klopte dat. Maar in andere games werkt het net zo: de maximale kijkhoek is vast, onafhankelijk van de resolutie. Het verschil is dat andere games wel een setting hebben om die kijkhoek zelf wat groter te maken.

Daarnaast is het competitieve voordeel van 144 tov 60Hz een stuk kleiner dan het voordeel dat je zou hebben van 120 graden kijkhoek tov 103 graden.
En mochten ze toch van mening zijn dat 21:9 zo veel meer voordeel bied dan alle andere 'voordelen' die je van betere hardware kan krijgen
Overwatch is echt geweldig goed geoptimaliseerd, zelfs met heel lage specs kan je het spel gewoon op 60 fps spelen.

Wederom: het voordeel van het spel met een erg dikke rig te spelen is erg kleine, een stuk kleiner dan wanneer je een 120 graden kijkhoek te hebben.

[Reactie gewijzigd door kiang op 1 maart 2017 20:20]

Uh, nee hoor. Zie b.v. CS:GO. De pro-scene daar is groter, gaat al een stuk langer mee en daar is het ook geen probleem.

Sterker nog, er zijn echt zeer weinig games die het met V- oplossen ipv H+. Waarschijnlijk omdat het ook gewoon redelijk stupide is om V- toe te passen.

Verder snap je het verschil niet helemaal denk ik. Het gaat er niet om of mensen 60hz halen, het gaat er om of ze 144hz kunnen tonen. Specs doen er niet toe; iemand met een 60hz monitor zal nooit meer dan 60hz kunnen zien. De (144hz) hardware geeft je wat dat betreft dus echt een voordeel.

Hier komt bij dat als 21:9 echt een noemenswaardig voordeel zou zijn, dat 16:9 spelers gewoon 21:9 zouden kunnen kiezen en zo kunnen spelen (met zwarte balken dus boven/onder). Hier laat je de keuze bij de speler. Het enige wat een 21:9 monitor dan doet is het zichtbare scherm groter maken. Nou, als dat al niet mag....

Verder is blizzard er gewoon inconsequent in, aangezien HotS het wel ondersteund en het voordeel daar (voor m'n gevoel) nog wat groter is dan in een fast-paced FPS.
ik meen dst blizzard heeft gezegd dst dit er niet in zal komen ivm met competitive?

aan de andere kant heb ik dan wel weer verhalen gehoord dst het er inzit alleen krijg je geen grotere fov of zoiets dergelijks en zou het zelfs nadelig zijn. maar dst zijn de twee kanten van het verhaal die ik gehoord heb


ot:
vraag mij af of dit nog versplintering in de playerbase gaat opleveren. soms zit je toch al snel 2 tot 3 minuten te wachten althans daar heb ik vaak last van en dit is met semi normale tijden van 8 uur savonds tot 11. toch is dit wel mooi voor de 300% speed 0% cooldown mcree rol wedstrijden :+
2 woorden: Ana paintball.
beste gamemode die ik ooit heb gespeeld
Kan je dit kort samenvatten ? Heb nog geen kans gehad om Arcade te proberen.
Er zijn nu al heel veel gamemodes gemaakt door de community, Ana paintball is 1 hit kills en geen abilites, net als paintball, het is super leuk, als je gezellige mensen in je game hebt dan.
1 hit kills ... net als paintball
Ik weet niet waar jij paintball hebt gespeeld ;)
Tsja, er zijn altijd een paar mensen die niet willen toegeven dat ze geraakt zijn. Over het algemeen is het gewoon klaar als je een hit krijgt.
Nou ja, ik leef natuurlijk nog, dus het is niet ECHT net paintball, maar altijd als ik paintball speel ben je af zodra je 1 keer wordt geraakt
Ah, instagib zoals in Unreal Tournament altijd. Heerlijk. "BAM!" en vervolgens gevloek van de andere kant van t kantoor horen haha.
Leuke toevoeging, ben benieuwd wat dit voor leuks gaat brengen (en voor hoe lang).
Revolutionair!
Ik kan me wel in je reactie vinden. Snap echt niet waarom dit nou nieuws moet zijn voor op de frontpage.
Het is echt schaamteloos dat wij tegenwoordig blij moeten zijn als dit soort basis functionaliteit wordt toegevoegd. Laat staan dat je er een frontpage mee haalt.
Het toevoegen van de game browser is erg leuk maar bij Overwatch gaat het voornamelijk om de match maker (Competitive Play). Het spel is volledig afhankelijk van goede match making, als de teams niet ongeveer even sterk zijn is het totaal niet leuk om te spelen omdat de vijand dan als een stoomwals over je heen gaat. Overwatch is geen traditionele shooter waar je als lone wolf nog redelijk uit de voeten komt, het is een shooter/MOBA-achtige combo en in je eentje ben je hopeloos.

De game browser is een leuke toevoeging maar het zal vooral voor de grappige game modi gaan, ik denk niet dat er mensen zullen zijn die er langdurig gebruik van zullen maken.
Blijkbaar was Overwatch al volgens Blizzard een Minimum Viable Product voordat de Game Browser was toegevoegd.

Begrijp me niet verkeerd maar ik heb de indruk dat er vroeger er meer "wat gedaan" werd dan dat er bewezen methodiek werd gebruikt voor het ontwikkelen van software of games. Met als resultaat het gunstige geval een game die zo goed als bugloos was met vlotte gameplay en gelikte graphics of in het ernstige geval een game dat niet vooruit te branden was en crap is.
het was ooit de basis maar volgens mij zijn er niet veel games meer die dit hebben dus is het nog standaard?
Luister je betaalt op het moment dat je het spel koopt voor het spel hoe het er op dat moment bij staat. Dat blizzard de moeite neemt om het spel stukje bij beetje te verbeteren en te onderhouden is alleen maar mooi meegenomen doe is blij joh...
Capture the flag is wel erg irritant, Torbjörn bij de flag en je kan bijna niet meer verliezen.
Ik vind het juist goed dat die nu wat nut heeft op de pc. Op de pc vond ik dat Torbjörn in de meeste matches bijna geen nut had aangezien die turret vrij snel neergaat. Torbjörn is dan ook een eerder defence class dus die zijn sterkte is dan ook om bv de flag te defenden.
Ik denk dat dit een geval is van "you're doing it wrong". In een defense setting is die extra armor en een goedgeplaatste turret (iets wat 90% van de mensen niet doen) een erg goede toevoeging. Heb meerdere malen met Torbjorn armor en Symmetra shield generator 5min+ een point B gehouden. De buffs alleen al kunnen in de juiste teamcomp al de game bepalen.
maw een beetje druk en zo'n turret is zo goed als nutteloos.
Valt wel mee. Torbjorn is in defence maar ook offence erg sterk. Vindt ik dan...
Ik zei ook niet dat die totaal geen nut heeft. Bv op hollywood is Torbjorn erg sterk op het eerst punt als je de turret op het bewegende platform plaatst. Als er dan geen pharah, hanzo of widow is die deze constant zit te focussen dan krijg je hem bijna ook niet down. Aangezien het builden van de ultimate van Torbjorn zeer snel gaat en je praktisch armor kunt blijven droppen.

Ik wou hier gewoon even het punt maken dat Torbjorn zeker niet overpowered is bij capture the flag, maar wel een goede defender. Je moet gewoon samen spelen om hier door te pushen. Als samen met een reinhart of dva begint te pushen heb je al snel de flag voor je nog maar wat damage krijgt.
? Een mei Wall + Winston shield en je kan de vlag zo capturen hoor?
EIND-DE-LIJK, hier zat ik echt heel lang al op te wachten! :)
Ik kan overwatch niet eens normaal spelen, de game geeft bij mij sinds een patch (erg lang terug geen idee welke) maar een lage fps weer. Rond de 60fps met een GTX1070 vind ik aan de lage kant en dit gebeurd met low-ultra settings. Wil 120-140+fps hebben ivm mn 144hz monitor, maar op deze manier is het letterlijk onspeelbaar...
Ik ben het met je eens dat het onacceptabel is, maar letterlijk onspeelbaar is iets overdreven bij 60fps.
Als je 144hz gewend bent en je speelt ineens op 60fps, dan voelt het alsof je continue aan het laggen bent. Wellicht had ik er nog bij moeten vermelden dat er drops tot 25fps zijn, wst helemaal verschrikkelijk is.

Het is meer de gewenning wat het 'onspeelbaar' maakt
Heb daar geen last van gehad,

Zelf FX 8350 4,5ghz + gtx 1070 en behaal op medium 130/144 FPS maxed @ Hz monitor.
Heb jij Vsync aan staan?
Heb ik ook al keer aan en uit gezet, maar zal het thuis na de vakantie nog even checken thanks voor de tip iig
Op wat voor resolutie speel je?
Ik speel op 1080p en met een GTX1060 en i5-4590 zit ik stabiel op 143fps (cap vanwege G-sync op 144Hz monitor). Heb 0 drops.

Alleen in menu's doet tie iets van 126fps..
Als jij ook op 1080p speelt en ook buiten je 1070 geen hardwarematige beperkingen hebt, lijkt mij iets misgegaan en misschien opnieuw installeren?

settings:
https://tweakers.net/ext/f/rmi70SU3rtrKqDENRdow3gWr/full.png
Ja het is ook na een verse installatie. Ik heb het niet altijd gehad en speel ook op 1080p. Ik zal G/V-sync settings checken als ik thuis ben.

iig bedankt voor de suggesties, raar fenomeen blijkt haha
Wat is gamen vandaag de dag toch betreurend geworden, een 'game browser' (lees; server list) is tegenwoordig een feature die maanden later pas word toegevoegd? for shame...
Ik betaal er niet maandelijks voor, dus leuk dat ze het later toevoegen voor niks.
Verder zal het de meesten niet boeien, want het gaat om het Matchmaking systeem.
Het is een gratis toevoeging voor al een leuke game. Daarnaast voegt blizzard iedere x weken iets nieuws toe (maps, heroes, gamemodes en events). Weinig ontwikkelaars die in mijn ogen zo goed een game maken en daarbij GRATIS onderhouden....
ja leuk dat het gratis is en dat dat meteen de 2 reacties zijn die ik krijg, ik zeg verder ook niets over dat het geld kost toch?

Feit blijft dat een vrij belangrijke feature in online gaming (zeker voor PC gamers) er dus blijkbaar al die tijd niet in heeft gezeten, vrij beschamend als je het mij vraagt, zelfs als het een gratis toevoeging is (ja halloooo, als ze mensen hiervoor zouden laten betalen zijn ze natuurlijk meteen de playerbase kwijt, duh)
Nog even andere info over de rest van de patch:
When your rank decays, your hidden MMR stays the same. This means that if a GM player lets his SR decay to 3000, they will be put into games with GM players, while having a Diamond rank. They will NOT be put into Diamond/3000SR games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*