Overwatch verkozen tot 'Game of the Year' bij Game Awards

Overwatch van Blizzard heeft de titel 'Game of the Year' in de wacht gesleept tijdens de jaarlijkse Game Awards. De beste mobiele game was volgens de jury Pokémon Go. Ook Hideo Kojima werd onderscheiden.

De Game Awards vonden in de nacht van donderdag op vrijdag plaats in het Microsoft Theater in Los Angeles. Het was de derde keer dat de awards werden uitgereikt; de jury bestaat uit gamepublicaties als Edge, Entertainment Weekly, Eurogamer, GameSpot, IGN, Wired en Kotaku. In totaal waren er twintig categorieën, waaronder prijzen voor het beste geluid, onafhankelijke game, rpg en multiplayer.

Game van het jaar is Overwatch geworden, dat daarbij Doom, Inside, Titanfall 2 en Uncharted 4 versloeg. Blizzard won daarnaast de 'Best Game Direction' met Overwatch en die game won ook bij Multiplayer en Esports. Uncharted 4 won wel in de Verhalend-categorie, terwijl Doom tot beste actiegame werd verkozen en ook het beste geluid/soundtrack had volgens de stemmers. Pokémon Go won bij 'Mobile/handheld' en Family.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild is game waar het meest naar uitgekeken wordt. Genomineerd waren ook Mass Effect: Andromeda, Red Dead Redemption 2, God of War en Horizon: Zero Dawn. Een speciale prijs was er voor Metal Gear-bedenker Hideo Kojima; hij won de Industry Icon vanwege zijn verdiensten voor de game-industrie.

Bij de Game Awards vertonen gamestudio's traditiegetrouw enkele nieuwe trailers. Dit keer waren dat onder andere nieuwe beelden van The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Death Stranding en Mass Effect: Andromeda.

Game Awards

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

02-12-2016 • 14:46

116

Submitter: Ramses0088

Reacties (116)

116
112
64
7
0
10
Wijzig sortering
terechte winnaars, ik ben persoonlijk niet echt een shooter fan, maar overwatch is toch de uitzondering.

overigens zijn er ook andere game awards geweest, gestemd door mensen zelf (in totaal ruim 4.000.000 stemmen).
Hier won verrassend genoeg Battlefield 1 "game of the year" , en werd overwatch tweede.

bron: http://www.game-debate.com/awards/2016
Maar daar deden Doom en U4 vast niet mee...'Want ook dat zijn geen terechte winnaars... Maargoed zegt genoeg, ik weet wel beter. Je hoeft t alleen te proberen en je weet genoeg.... Is geen enkele game die meer innovaties heeft dan Doom. Als die t niet wint dan zeker Overwatch ook niet. Zwaar ONterecht dus....
Doom en uncharted deden wel degelijk mee. Uncharted werd 3de, Doom 5de.

Ik vind doom persoonlijk een erg goede game. Maar ja, het heeft ook foutjes, en het Is gewoon niet de populairste..

Iedereen zo zijn eigen mening :)
Doom? Wat is daar innovatief aan? Hij is leuk hoor, maar innovatief?
Kom op, zowel in 2015 & 2016 stond daar geen Xenoblade Chronicles X bij best open world game. Dan snijd je al geen hout meer mijn inziens.

Awards, lijstjes, altijd leuk.

Gewoon blijven spelen wat jezelf leuk vind.
Goh, wat een verassing dat een Wii U game van een serie die buiten Azië niet erg populair is (en ook niet denderend goed verkocht) geen award wint...

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 25 juli 2024 05:15]

Het gaat biet om het winnen, de nominatie moest wel gebeuren met een speelwereld die groter is dan die van witcher 3 en fallout... bij elkaar. Dat is toch de categorie.

XCX is bijna miljoen keer verkocht, nee, geen mega verkoper zoals andere spellen, maar toch. Volgens mij is XCX buiten Japan best populair (bij de fans althans).
Dat de wereld groter is betekent niet dat het een betere open world game is.

Een miljoen keer verkocht, voor het grootste gedeelte in Japan.

XCX is te niche om een dergelijke award te winnen, ook omdat hjj alleen op de Wii U uitgekomen is, een platform dat ook niet echt populair is.
Het gaat echt niet om hoe vaak een spel verkocht is. Een nominatie moet op basis van kwaliteit gebeuren.

Op VGZ charts:
US 0.35m
EU 0.28m
JP 0.14m
rest 0.06m

Merendeel Japan? ;)

En de open wereld van XCX is duidelijk niet door jouw gespeeld. ;)
Heb een Wii U. Moet ik die gsme nou kopen ook? Hoor r veel over maar albumart is vreemd
Als je rpg's leuk vind, Als je in begin wat doorzettingsvermogen hebt, als je van magnifieke grote open wereld houd, als je technisch hoogtepunt van Wii u wil, als je diepgang wil qua combat systeem: Ja!
Xenoblade Chronicles X.
Die lijst is niet serieus te nemen. Als bij most anticipated BoTW niet bovenaan staat.
Overwatch is wel een "verfrissende" game als je TF2 weglaat. echter heb ik echt helemaal niks meegekregen over iets van esports (major?), dusja zegt genoeg over de gene die beoordelen. Volgens mij zijn dat dezelfde die cod elk jaar een 10 geven toch? Dus de prijs is eigenlijk niet zoveel waard hahaha
Dat Pokemon de beste mobiele game is zegt denk ik wel wat over de GOTY-verkiezing: het gaat hier niet om de "beste" game in mijn ogen, maar om de meeste populaire game. Met de sterke afbouw in het aantal gebruikers is volgens mij al bewezen dat Pokemon Go helemaal niet zo'n goede game is maar simpelweg een hype / nieuwe technologie die iedereen even moest proberen.
Dat is toch ook niet meer dan logisch? Populair = veel spelers, wat dus veel stemmen voor de game is. <insert game> kan 10x beter zijn, maar als zij maar een marginaal deel van de spelers hebben als Pokemon, hebben zij dezelfde marginale hoeveelheid stemmen.
Daarom is "alleen votes" totaal geen goed systeem en is een mix van experts/reviewers en gemiddelde spelers veel beter.

[Reactie gewijzigd door MrFax op 25 juli 2024 05:15]

Maar in dat geval zou ik kiezen voor de beschrijving "populairste game". In dat geval sluit de benaming namelijk aan bij wat er uiteindelijk gekozen is.
En Ingress is gewoon van Niantic, wat de maker is van Pokémon Go. Kan je een goedkope kloon maken van je eigen spel?

Dat wil niet zeggen dat ik dit spel de beste mobiele game vind, maar zoals hierboven al vermeld werd, gewoon de populairste mobiele game. Nu dit jaar is er gewoon niets dat er zo uitspringt en mensen naar mobiele games heeft gelokt als Pokémon Go, dus toch geen andere betere keuze volgens mij.

[Reactie gewijzigd door xian05 op 25 juli 2024 05:15]

Heb het spel niet echt gespeeld, enkel wat geprobeerd en misschien is het terecht de beste game. MAAR hoe kan dit ook het beste e-sports game zijn? Volgens mij zijn CS:GO, LoL en Dota2 in alle aspecten een steker e-sports game op dit moment. CS:GO en Dota2 hadden prachtige evenementen. Enorm veel aanhangers en enorm veel spelers. Volgens mij dus beter.
Nou de finale van League of Legends Worlds was anders ook wel een flink spektakel! O+

Snap inderdaad niet waarom Overwatch heeft gewonnen ipv een van deze 3. Overwatch heeft pas net 6 maanden een Esport scene.
Op dit moment is er niks groots om over te spreken qua evenements. De foundation voor een mooie esport scene is er zeker wel voor in de toekomst. En ik hoop ook dat dat gaat gebeuren. Maar op dit moment is er amper een goede spectate tool.

Bijvoorbeeld rainbow 6 seige's heeft meer kijkers dan Overwatch. League of Legends heeft de beste productie, Dota 2 het meeste geld en de meeste fps fanatiekelingen kijken toch liever naar CS:GO dan Overwatch.

Maar zou het niet meer logisch zijn al gaat de Esport award naar een game met een echte, je weet wel, grote succesvole esport scene? Aangezien die wel genomineerde waren.

Dit waren de genomineerde games:
  • LoL
  • DOTA2
  • OW
  • CS:GO
  • SFV

[Reactie gewijzigd door Risath op 25 juli 2024 05:15]

Blizzard timmert met Overwatch heel flink aan de weg, binnen een jaar hebben ze daarmee ook een esports-scene opgebouwd, en de plannen houden daar niet op. Blizzcon bracht het nieuws van de Overwatch League. Een volgens mij wereld-omvattend plan om per stad een team samen te stellen. Ik ben niet diep geworteld in de game scene, maar dit kwam op mij revolutionair over. We gaan de kant op van uefa en consorten :)
Timmert? Netjes kan je dit jaar niet noemen van Blizzard, dat was gewoon een kwestie van jezelf inkopen op 1 van de grootste jongens, MLG. Nog geen paar jaar geleden lagen ze al vaak overhoop met KESPA, big boy in Korea over SC2 uitzendrechten, vervolgens besluit KESPA alsnog te stoppen met SC2 en opeens koopt Blizzard MLG op.

Het zal me dat ook niets verbazen dat zij Overwatch op deze manier tussen de grote jongens propt, in plaats van het terecht te verdienen (ok, CS:GO was niet 100% netjes maar omdat het CS is, mag dat wel :P), kopen ze het zooitje gewoon op.

De esport is groot omdat het nog de spirit heeft van wat het ooit als doel had, de beste ter wereld tegen elkaar te zetten. Enige wat blizzard nu deed is zooitje opkopen en daarmee plekje opeisen om hun game neer te zetten. Gooi er genoeg geldprijzen bij (hebben ze toch wel), trekt het vanzelf wel publiek.
Timmert? Netjes kan je dit jaar niet noemen van Blizzard, dat was gewoon een kwestie van jezelf inkopen op 1 van de grootste jongens, MLG. Nog geen paar jaar geleden lagen ze al vaak overhoop met KESPA, big boy in Korea over SC2 uitzendrechten, vervolgens besluit KESPA alsnog te stoppen met SC2 en opeens koopt Blizzard MLG op.
Wat is hier "niet netjes" aan dan? Was een prima moment om ze kopen. Daarnaast, zoveel geld investeren en een verlies leidende club die meer in meme's voorkomt dan nog gaming league organiseerd kan je best aan de weg timmeren noemen. Als mensen de game niet leuk vinden (en dus niet kijken) heeft het Blizzard een hoop gekost.
Het zal me dat ook niets verbazen dat zij Overwatch op deze manier tussen de grote jongens propt, in plaats van het terecht te verdienen (ok, CS:GO was niet 100% netjes maar omdat het CS is, mag dat wel :P), kopen ze het zooitje gewoon op.
Wat is nu "terecht verdienen"? Zovan "Ok, bij de launch van Overwatch mag er alleen LAN in zitten en private servers, als mensen het dan leuk vinden verdienen we het om een eigen league en dedicated servers op te zetten". Of verdien je het past als je game 25 miljoen keer gekocht is i.p.v. 21 miljoen? Of altijd in de top 3 staan op Twitch i.p.v. top 10 ofzo? Of "als 58,5% van de gamers de game nog steeds speelt na 71 dagen van aankoop verdienen we het"
De esport is groot omdat het nog de spirit heeft van wat het ooit als doel had, de beste ter wereld tegen elkaar te zetten. Enige wat blizzard nu deed is zooitje opkopen en daarmee plekje opeisen om hun game neer te zetten. Gooi er genoeg geldprijzen bij (hebben ze toch wel), trekt het vanzelf wel publiek.
Je trekt geen publiek als er prijzen te winnen zijn. Mensen gaan alleen kijken als ze zelf de game leuk vinden (en leuk blijven vinden) en dus ze hun tijd willen besteden aan het kijken van een match i.p.v. andere media. Dat het om een grote prijs gaat is maakt het leuker en mensen tot het uiterste gaan (beste ter wereld willen zijn dus).

[Reactie gewijzigd door Kura op 25 juli 2024 05:15]

Dat is natuurlijk goed dat blizzard er aan werkt om heten succesvolle esport game van te maken. Maar het is zeker nog niet succesvol. Daarom slaat het ook nergens op dat het deprimerend krijgt van beste esport game...
ik wil niet ontkennen dat overwatch geen goede esport is, maar binnen een jaar kun je geen scene opbouwen dat te vergelijken is met spellen zoals csgo, dat duurt jaren
er zijn 0 majors geweest voor overwatch en er zijn er echt heeel veel geweest voor Dota League en Counter strike dit jaar en ook heel veel minors beetje raar vind ik...

ik vind sowieso Overwatch niet echt leuk. maar als zij de prijs voor best esport kunnen halen zou Team forest dat ook kunnen ter vergelijking... I am confused. maar ja he dat krijg je er van om IGN in de jury te doen xD

[Reactie gewijzigd door Rockster34 op 25 juli 2024 05:15]

ikzelf heb overwatch 4 maanden gespeeld. Kan zeggen dat het een nogal brakke game is met een nogal toxische community. De game kent zware balance issues en bugs. De netwerkcode is nogal brak. Het karakter Roadhog is één grote bug die in die 4 maanden tijd niet gefixed werd. Sommige karakters (waaronder roadhog) konden noclip shots plaatsen en dergelijke. Zie bijv hier: https://www.youtube.com/watch?v=OaN5CTuLr9Q

De netcode wil ik het niet uitgebreid over hebben, want dat is nogal een zooitje wat zoveel lekken heeft, en je ziet ook dat die lekken geëxploit worden op grote schaal. 'Favor the shooter' ipv. 'Server decides' is gewoon imo een van hun grootste fouten.

Bovendien deed blizzard niet deze bugs fixen, en in diezelfde periode werden er 2 nieuwe karakters geïntroduceerd. Allemaal mooi en prachtig, maar als de base game al aardig veel issues heeft, dan heeft meer toeters en bellen toevoegen voor mij juist een averechts effect in mijn mening over de game. Er zijn andere games (waaronder Paladins) die dit 10x beter doen.

Overigens, deze hele game awards show is nogal een Wij van WC Eend verhaal. Zoveel belangenverstrengeling etc, dat ik het niet serieus kan nemen. TotalBiscuit heeft hier een rant van 16 minuten over gedaan hiero: https://www.youtube.com/watch?v=F_0Quu2MjZk

Dus tenslotte, vind ik dat Overwatch deze award terecht verdiend heeft? Nee. Vind ik deze awardshow uberhaupt relevant? Nee.
Zou het misschien, heel misschien kunnen zijn omdat het spel dit jaar is uitgekomen? Zoals de naam game of the YEAR awards doet impliceren? Of ben ik nu te logisch aan het redeneren.

Bovendien zijn de bovengenoemde games ook vooral zo populair omdat ze gratis zijn of een erg lage entreeprijs hebben in vergelijking met de 60 euro van overwatch.
Hoe kom je bij die €60? Overwatch is vanaf €40 verkrijgbaar.
Op G2A of kinguin misschien maar op blizzard officiële website is het €60.

Officiële website -> https://playoverwatch.com/en-us/buy/

Edit: @SG1990 Oo sorry ik had me idd vergist in de Origins versie.

[Reactie gewijzigd door CupOfCoffee op 25 juli 2024 05:15]

Nee, het is toch echt 40 euro op BNet. Ik heb hem daar ge-preordered. Het ligt een beetje aan welke versie je wilt. Jij hebt het over de Origins Edition maar de gewone is 40 euro: https://playoverwatch.com/en-us/buy/#overwatch-edition
Nee hoor. Er zijn twee versies. De normale staat aan 40 euro geprijsd. De Origins Editie aan 60 euro.

https://us.battle.net/shop/en/product/overwatch

vs.

https://us.battle.net/shop/en/product/overwatch-origins
Bij de Media Markt hier ligt de Origins Edition voor €43 in het rek.
Maar met e-sport gaat het niet om entree fee. En CS:GO dota 2 en LOL hebben in mijn ogen hoger e-sport gehalte
Gevestigde eSport of the year ? OW ? Really ?

Nee, ze hebben nog geen groot gevestigde eSport scene, dat is CSGO, DOTA en LoL.
CS:GO, LoL en Dota2 bestonden al voor 2016. Overwatch is een nieuwe speler op e-sports gebied. Misschien dat ze daarom gewonnen hebben. ;)
Nope, de genomineerde waren
  • LoL
  • DOTA2
  • OW
  • CS:GO
  • SFV
"of the year"

Denk omdat Overwatch dit jaar veel is gaan doen met E-Sports dat zij hierdoor gewonnen hebben. LoL, DOTA, en de rest hadden al een E-Sports scene.
Lees nog eens wat hij schrijft :>
Tja licht er aan hoe je het bekijkt. Je kan voor een shoorter erg veel tactiek toepassen door de verschillende classes die elkaar aanvullen.
En het is wel een keer wat anders dan MOBA's dus wellicht is dat ook een rede?

Ligt echt aan de criteria die gebruikt zijn om tot die uitslag te komen.

Maar wat mij betreft terecht game of the year. Lekker verfrissend. Ik was aangenaam verrast wilde het spel eerst niet kopen maar na het even gespeeld te hebben heb ik het toch maar gekocht. Er leuk om zo nu en dan te doen.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 25 juli 2024 05:15]

Het is nog geen gevestigde eSport scene.
Ze zijn aan het werk eraan, maar die prijs hoort nog niet bij Overwatch, er is nog geen echt grote evenement geweest omtrent OW.

Twitch zie je eigenlijk alleen DOTA, LoL and CSGO nog op die moment, dus nee, ik vind die prijs die ze krijgen niet terecht.
Over die prijs heb ik niets gezegd alleen normaal game of the year.
Nog maals zonder de criteria te weten kan ik er ook niet over oordelen.
Grote van een scene is wellicht niet belangrijk. Kijk bv naar LoL persoonlijk vind ik dat een zwaar overrated spel maar kijken wel veel mensen en veel mensen spelen het ook. Ik kijk zelf veel liever naar SC2 als esports spel.
Deze games hebben al jarenlang kunnen werken aan hun evenementen, dat is niet echt een eerlijke vergelijking. Overwatch is er nog maar een half jaartje en heeft een enorme impact gehad in het eSports wereldje én biedt ook voldoende voor de gemiddelde gamer.

Vooral de manier van aanpak van Blizzard verdient waardering. De animated shorts, de unieke karakters, de gameplay, de constante tweaking en de ballen om niet F2P te gaan. Tel daarbij op dat Blizzard nog jarenlang gratis nieuwe content in de planning heeft. Overwatch doet vrijwel alles goed.

Het geld wordt natuurlijk verdiend met de kistjes, maar alle inhoud is te verzamelen zonder een cent extra uit te geven. De fanatieke speler die iedere skin e.d. wil inlocken, spekt hiermee de Overwatch kas en de rest profiteert hiervan.

Met andere woorden; ik vind het zeer verdiend dat Overwatch deze prijs pakt.
Maakt niet uit of het een goede vergelijking is, het gaat om 2016's eSport scene.
OverWatch is er nog maar net pas mee bezig, en is nog lang niet toe aan zo'n prijs.
De rest is al langer bezig, en groeien alleen maar meer en meer, dus tja, dan kunnen zij inderdaad de prijs beter winnen, dit is gewoon een aanfluiting.
Het is een democratische verkiezing. Dat jij het er niet mee eens bent, maakt het nog geen aanfluiting.
Het is welzeker een aanfluiting, de CSGO scene is vele malen groter dan de Overwatch scene.
De prijs hoeft niet "maximaal aantal spelers" "totaal aan prijzen" etc. te zijn. Misschien gebruikten ze als maatstaaf welke game het meeste stappen heeft gemaakt om er te komen en er te zijn (vóór mei hadden ze 0 spelers).
Als je kijkt naar producties met streams zijn ze allemaal beter, maar veel spelers spelen ranked in LoL, Dota 2, CSGO, SC2 etc etc
Overwatch is daarin dit jaar een fijne afwisseling en voor mij de reden waarom ik op dit moment geen dota meer speel.
Voor mijn vrienden geld het zelfde en ik denk dat dit voor veel mensen geld.
het is zonder meer en zonder twijfel de grootste groeier op Esports gebied.
van 0% naar 1% dat is oneindige groei ! 8)7
nee sorry ik heb geen echte cijfers van het eindresultaat, maar de komen wel van niets naar iets :)

[Reactie gewijzigd door bigbadbull op 25 juli 2024 05:15]

Blizzard krijgt het wel altijd voor elkaar met hun games :p. Ik had het na de beta wel gezien.
Niet altijd :-)

They damaged Diablo
Maar daarna hebben ze Diablo weer behoorlijk gerepareerd. De huidige staat van D3 is niet te vergelijken met hoe het was vlak na de launch. Op dit moment is het gewoon een zeer goed spel. Het wordt na verloop van tijd eentonig, maar dat is vrijwel onvermijdbaar met een spel van dat type. En D3 kan veel mensen toch nog behoorlijk lang vermaken voordat dat punt bereikt is.
Daar heb jij zeker een punt, maar in vergelijk tot D2 is het naar mijn mening wel een teleurstelling.
Anoniem: 367412 @Ramazan2 december 2016 15:47
D2 was precies hetzelfde als D3, werd pas goed na de eerste uitbreiding. Mensen vergeten dat eerste deel alleen graag.
Thats soo true :-) ik was dat inderdaad vergeten haha
En BF1 wordt nergens genoemd? Zonder meteen als fanboy over te willen komen, maar BF1 is toch (een van) de grootste release(s) van afgelopen jaar?
-
Edit: Wel in diverse categoriën genomineerd zie ik, maar geen award gewonnen blijkbaar.

[Reactie gewijzigd door Flimovic op 25 juli 2024 05:15]

Ja, maar BF1 is niet innoverend, heeft nog steeds dezelfde bugs (op de pc) en eigenlijk is BF1 gewoon een 13 in een dozijn game.

Zo.... laat de -1tjes maar komen! :+
Ik snap wat je wil zeggen, het is eigenlijk een genre op zich en daarbinnen is het niet heel vernieuwend. Toch is BF1 op bepaalde vlakken wel degelijk innovatief, ten eerste de setting, er zijn vrijwel geen WW1-games. Ten tweede is het grafisch en audiovisueel echt een juweeltje.
Qua bugs heb je een valide punt. En het 13 in een dozijn game, ach... don't feed the troll :)
Ik miste hem ook al in het lijstje.

Ach, zolang ik er maar plezier mee heb boeit het mij niet of hij een award krijgt of niet.
Goede opmerking had ik zelf helemaal njet bij stil gestaan :-)

Ik heb er ook geen nuttige antwoord op haha.
Wellicht gewoon te laat uitgebracht om nog in deze verkiezing meegenomen te worden.
Ik ben helemaal geen fan van Blizzard games. Ik vind de style die ze hanteren ook niet veel aan.

Maar Overwatch is mijns inziens wel een pareltje. Als je het vergelijkt met andere shooters dan heeft Overwatch de zaken vele malen beter voor elkaar. Netcode is 10x beter als bv die van Frostbite. Het aantal cheaters is vele malen kleiners als bv in COD. Balancing is erg goed en beter dan de gemiddelde shooter. Er komen continu updates en er is veel variatie. Elk seizoen zijn er weer nieuwe minigames.

Terecht dat deze game gekozen is tot game van het jaar!
Ik speel beide Overwatch & Battlefield 1 maar in het begin was de netcode van Overwatch helemaal niet zo goed, pas na release is er een update geweest voor increased tickrates.
De netcode van BF1 Beta is / was zelf beter dan die van Overwatch.
Bron:
https://youtu.be/0FSQp7iG3Cw

De netcode van de frostbite engine is stukken beter geworden na de BF4 CTE en de introductie van 60hz servers, in het begin was deze inderdaad 'slecht' maar om te zeggen dat die van overwatch 10x beter is, is zwaar overdreven.

Ontopic:
imo terecht dat Overwatch GOTY is geworden, draait goed op low & highend systemen. Over het algemeen goede maps. Voor zowel casual als competitive gamers beide wat te halen. En veel diversiteit in classes dus voor ieder zijn speel stijl zit er wel class bij die hem of haar ligt.
(niet vergeten dat de Battlefield netcode nu zo redelijk aan voelt na het jaren lang ronduit slecht geweest is)
"De netcode van de frostbite engine is stukken beter geworden na de BF4 CTE en de introductie van 60hz servers"

Leer lezen!
Oh ik heb het gelezen hoor, en ik herinner mijn miskoop van BF3 en 4 nog prima.

Blizzard heeft er ten minste niet ZO lang over gedaan tot dat het acceptabel werd :X
Als we het over tijd gaan hebben

Call of duty

zelfde lag problemen sinds black-ops 2
Elke game heeft dezelfde issues,

rubberbanding
hits behind cover
traagste netcode van alle games.

En geen patches geen verbeterde servers aan de horizon maar wel uitbuitende microtransacties.

Zelfs modern warfare remastered werkt significant slechter als het origineel op dat vlak.

meer informatie?
https://www.youtube.com/user/xFPxAUTh0r1ty
Jammer dat hier niks vermeld staat over that dragon, cancer.

Zeer emotioneel spel en speech die terug te vinden is op youtube. Ondenkbaar voor een ouder om een kind te verliezen aan deze verschrikkelijke ziekte en dan ook nog eens zo jong.

Mooi dat deze team een prijs in de wacht heeft weten te slepen tijdens dit evenement.

Groetjes,

Ramazan

[Reactie gewijzigd door Ramazan op 25 juli 2024 05:15]

Ja pittig he.

Ik had echt een brok in mijn keel. Ik ben zelf een vader van een kleine van 1 jaar. Deze speech kwam wel aan bij mij.

Top dat je de link hier hebt gedeeld!
Al is een fps/moba hybride niet helemaal mijn genre, ik snap het wel. Ze hebben een competitive spel neergezet dat zowel de casual speler als de doorgewinterde FPS speler een platform geeft om samen te spelen. De goede aimers kunnen hun plezier op met McCree en Widowmaker, de 'minder bedeelden' kunnen flink bijdragen door gebruik te maken van de diverse skills op de tiental heroes.
Anoniem: 159816 @tch2 december 2016 15:15
Het is een Team Fortress kloon en geen moba. FPS/Moba hybride is zoiets als Monday Night Combat.
Een kloon is het zeker niet. Dat is namelijk een 1 op 1 kopie van het origineel. Blizzard heeft de basis gebruikt van TF, en daarop doorgebouwd (en verbeterd imho).
Het is geen fps/moba hybride.

Zit in feite geen link met een Moba in. Sommige mensen denken dat doordat je heroes hebt met hun eigen special abilities, maar dat is niet veel anders dan dan dat je in veel FPS’s specifieke klasses hebt.

Door het verhaal noemen ze het heroes in plaats van klasses.
De opzet van een MOBA is al heel anders.

In Overwatch zijn die skills misschien een wat extremere variant van wat je in een Battlefield aan treft. Maar ik vindt het toch redelijk overeen komen. Een minder realistische en meer cartoon versie ervan, waarbij de klasses inderdaad wat extremere abilities hebben.

Maar ook bij BF heb je een sniper-class die kan snipen, je hebt een tank die meer damage kan hebben een support die kan healen enz. Overwatch doen gewoon alles een beetje over de top in vergelijking. Net zoals je dat bij stripfiguren ziet.
Heb er al heel wat uurtjes in gesleten sinds de launch, top game. Gefeliciteerd Blizzard!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.