T-Mobile onthult abonnement met onbeperkte data voor 35 euro per maand - update

T-Mobile komt met nieuwe mobiele abonnementen die onbeperkte data via 4g bieden voor een vast bedrag vanaf 35 euro per maand. De abonnementen bieden bovendien onbeperkt gratis bellen en sms'en in zowel Nederland als de EU.

T-MobileDe twee abonnementen die onbeperkt data bieden, heten Go Unlimited EU en Go Unlimited EU + USA. Beide bieden naast het bovengenoemde ook zestig dagen onbeperkt internet in de EU. Een dag actief op mobiel internet in een EU-land buiten Nederland betekent dat een van de zestig dagen opgebruikt is. Nadat alle dagen op zijn, gaat het pakket over op 10GB per maand in de EU.

Het EU + USA-abonnement is hetzelfde, alleen dan geldt wat voor de EU opgaat ook voor de Verenigde Staten. Dat abonnement kost zestig euro per maand. Alle prijzen die T-Mobile noemt, zijn op basis van tweejarige abonnementen. Het is onduidelijk of de abonnementen ook voor een enkel jaar afgesloten kunnen worden en hoeveel dit zou kosten.

Om onbeheerd, automatisch gebruik van de onbeperkte datastroom tegen te gaan, moeten gebruikers nadat ze 5GB op een dag verstookt hebben voor iedere extra GB een gratis aanvuller aanvragen. Dit bemoeilijkt bijvoorbeeld het gebruik van de verbinding om torrents te downloaden.

Naast de Unlimited-pakketten kondigt T-Mobile ook nieuwe abonnementen aan met beperkte data. Dat zijn Go Basic, Go Next en Go Up. Deze bieden bundels van respectievelijk 1GB, 5GB en 10GB en kosten 19, 24 en 28 euro per maand. Deze bevatten ook onbeperkt bellen en sms'en in Nederland en 120 minuten bellen in de EU. Go Up bevat ook het controversiële 'Datavrije Muziek'-pakket.

T-mobile heeft de nieuwe abonnementen op maandag onthuld. Vanaf 16 januari zijn de abonnementen af te sluiten. Ook zakelijke klanten kunnen deze pakketten nemen. Het is niet het eerste abonnement met onbeperkte data dat de telco biedt. Sinds oktober kunnen klanten namelijk de Oneindig Online-bundel nemen voor hun Stel Samen & Stel Bij-abonnement. Die kost echter 70 euro per maand.

Update, dinsdag, 16:46: in het artikel stond vermeld dat Datavrije Muziek bij zowel Go Basic, Go Next en Go Up zit. Dit geldt echter alleen voor Go Up.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

09-01-2017 • 20:26

335

Submitter: Pilovali

Lees meer

Reacties (335)

335
331
174
12
0
118
Wijzig sortering
Ik ben benieuwd of je zo'n abonnement ook voor thuis zou kunnen gebruiken. Gewoon de simkaart in een 4G-router stoppen. Het 4G+ netwerk haalt ondertussen snelheden van meer dan 200 Mb/s, dus het is absoluut snel genoeg. T-mobile's 4G voor Thuis kent nog datalimieten (100GB voor €50 of 50GB voor €40), het zou mooi zijn als dat nu afgelopen zou zijn.
Nou, dat wordt lastig:
Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 5 GB. Geldig in Nederland en de EU. Zijn deze GB’s (bijna) op? Dan sturen we je een sms. Daarna activeer je zo vaak je wilt gratis 1 GB-aanvullers. Op deze manier houdt iedereen toegang tot Unlimited, en wordt het netwerk niet onnodig belast.
Als je per GB een nieuwe GB moet aanvragen, is het rete-irritant dit als thuisverbinding te gebruiken. 1 Steam spel downloaden vereist dan al snel 10 keer een nieuwe GB aanvuller

[Reactie gewijzigd door kiang op 24 juli 2024 17:57]

Ik hoopte al op zoiets. Ik vind het heel mooi dat ze op deze manier dus toch werkelijk onbeperkte data aanbieden op een manier die niet tot misbruik kan leiden. Ik zat nml meteen te denken "zijn die netwerken al wel geschikt voor thuisgebruik, want dan gooit half Nederland hun vaste internetverbinding eruit". Ik zag het al ten onder gaan aan het eigen succes. Maar dat lijkt dus mee te vallen.

Ik ben benieuwd wanneer de andere providers volgen. Dit is nml precies waar ik op zat te wachten: weg met die datalimieten (net zoals dat met de vaste lijn jaren terug al gebeurde) en iedereen onbeperkt internet, desnoods met een heel ruime fair use policy.
Volgends mij is in Finland of Noorwegen al normaal dat je via 4g router thuis internet hebt, en tot nu toe is het daar geslaagd, alleen de bevolkingsgroep is daar meer verspreidt.
Wij hadden in een vakantiehuis in Zweden idd ook een 4g router, werkte prima.
Dat hadden wij ook in Griekenland, maar met de bergen daar was het toch vaak vrij brak. Ik geloof zo dat onbeperkt 4G een uitkomst is voor mensen die meer op het platteland wonen of ergens waar je nu met moeite een 2Mbit ADSL-lijntje kunt krijgen op een eigenlijk net iets te grote afstand tot de telefooncentrale.
Hey, het lijkt net alsofje het over mij hebt, ik heb helaas nog een 2Mbit ADSL-lijntje.
Je ziet het hier in Nederland ook veel bij bouwbedrijven. Voorheen moest er voor de grotere projecten soms speciaal een internetkabel aangelegd worden naar de keet op het terrein met alle kosten van dien (vaak lullig ADSL-lijntje ook nog), nu klappen ze er een 4G-router in.

[Reactie gewijzigd door Tralapo op 24 juli 2024 17:57]

Er zijn best veel mensen die lang niet aan 5GB per dag komen. Ik hou er geen statistieken van bij zelf, maar denk dat ik dat nog geen 10 dagen per jaar aantik, misschien nog wel minder.

Voor mij dus zeker wel interessant als alternatief voor Ziggo, zeker omdat waar in woon er geen ander alternatief voor de kabel is momenteel.
Alleen als je dus geen TV kijkt via Ziggo, ander komt dit er additioneel bij als data verkeer.
Ja, dat had ik er wel bij moeten vermelden. Ik zit niet perse op TV te wachten. NPO 1/2/3 zijn gratis uit de ether te plukken, overige kijkbehoefte zou met streamen of downloaden zijn, maar dat zou nog altijd ruim binnen de 5 GB per dag blijven, of anders is dat ene smsje om weer een GB vooruit te kunnen ook geen ramp.
"zijn die netwerken al wel geschikt voor thuisgebruik, want dan gooit half Nederland hun vaste internetverbinding eruit".

Ik geloof eigenlijk niet dat dat zal gaan gebeuren. Je hebt nu eenmaal een vaste verbinding voor je netwerk (wifi) thuis waarop je je vaste computer en andere internet apparaten zonder sim op aansluit. Je gebruikt je mobiele internet voor je apparaten onderweg.
Nu kun dat wel proberen samen te smelten, maar dat brengt flinke problemen met zich mee. Bijvoorbeeld, veel mensen hebben een alles-in-een abbo, terwijl t-mobile met dit abbo alleen interne aanbied. Dus voor je TV moet je weer iets anders erbij verzinnen. Daarnaast zou je steeds je sim moeten wisselen van de mobiele apparaat en je router, wanneer je weggaat en weer thuis komt. Dit is erg onhandig en werkt bovendien tot op zekere hoogte alleen voor een eenpersoons huishouden. Anders kan niemand internetten thuis als pa weg is met zijn mobiel. Bovendien ben je mobiel niet bereikbaar als de sim in de router zit. Of je moet je mobiel constant gaan tetheren, maar wat nou als het beste signaal op zolder is terwijl je apparaten elders in huis zijn? Mag je naar boven hollen als je mobiel gaat :-).
Om maar wat te noemen.
Je kunt wel je vaste verbinding wel vervangen voor 4g, maar ik denk dat je in de meeste gevallen er niets mee op schiet.
Het wisselen van SIM is niet noodzakelijk.
Je hebt ook de functie dual sim.
Je kan dan een simkaart gebruiken voor je telefoon en voor je tablet bijv.
Die je voor je tablet gebruikt kan je dan in je 4g router stoppen.
Alleen het abonnement wat hier aan hangt zou je dan wel moeten afnemen als onbeperkt (Fair Use)
Wij hebben al jaren aan boord van onze boot mobiel internet van t-mobile, allerlei abonnementen gehad. Begonnen met Laptop Executive, met zo'n stickje. Al snel een 3G router gekocht voor een draadloos netwerk. Wel reteduur, 80 euro p. maand en traag, maar geen datalimiet. Tegenwoordig hebben wij een 4G voor thuis met een snelle router, zowel draadloos als bedraad netwerk, een pc, laptop, twee tablets en twee smartphones, alsmede een NAS en een Wifi printer. De snelheid doet niet veel onder voor glasvezel. Als we 's winters aan wal zijn nemen we de hele zooi gewoon mee. Televisie kijken we met Digitenne + een paar honderd fta satellietzenders. Telefoneren doen we met onze smartphones met een klein sim-only abo. Kosten internet + tv: 39,95 + 15,95 = bijna 56,-
Nu helaas nog een alles in een van Online voor 75,- Die gaat zo snel mogelijk de deur uit. Nee, voor mij hoef ik echt geen vaste aansluiting meer.
Oplossing ligt voor de hand.

Je gebruik een mobile telefoon als hotspot.
Er komt vast een slimme programmeur die een app maakt en binnenkomend sms ziet en dan automatisch 1gb extra activeert.
Via Tasker -> AutoInput kun je dit vast wel automatiseren. Daarmee kun je gewoon screenpresses simuleren, dus kun je het hele proces van een extra bundel aanvragen automatisch doorlopen.
Als je per GB een nieuwe GB moet aanvragen, is het rete-irritant dit als thuisverbinding te gebruiken. 1 Steam spel downloaden vereist dan al snel 10 keer een nieuwe GB aanvuller
Zou dit niet geautomatiseerd kunnen worden? :D
Ongetwijfeld kan het. De vraag is: wie heeft zin dit als eerste uit te zoeken en dan op GoT te plaatsen? ;)
Liever niet, want dan is het een kwestie van tijd voordat ze er de meest onmogelijke captcha's aan gaan hangen. 'Unlimited' Netflixen in de trein is met het huidige aanbod al irritant genoeg, laat staan dat ze het nog verder dicht timmeren.
Anoniem: 487119 @kiang10 januari 2017 10:36
Aan de andere kant is 100Gb per maand gemiddeld ook maar 3,2Gb per dag.
Daarna moet je je bundel zelf verhogen (met kosten).

Ik heb nu 4G voor thuis van T-Mobile, maar overweeg serieus om over te stappen...
Zelfde situatie hier.. Dan heb je toch ruim 150GB te pakken. En ik vind het echt niet erg om even handmatig een extra GB te activeren als ik s'avonds in bed nog een beetje serie wil kijken..

Maar dan mag jij mij vertellen hoe je van je huidige contract af komt. Ik zit namelijk nog bij de KPN alternatief met 50GB en ik kan niet van het abbonoment af komen. Anders was ik al lang naar 4G voor thuis gegaan..
Anoniem: 487119 @LoeWn11 januari 2017 15:06
Bij T-Mobile kan ik het abonnement maandelijks beëindigen, en modem blijft mijn eigendom.
Ik ga binnenkort tijdelijk ergens wonen waar geen vast internet beschikbaar is. Ik hoop dat extra GB aanvragen makkelijk te automatiseren is! Maar als niet (captcha bijvoorbeeld) is het nog steeds wel werkbaar. Hoop dat je wel gewoon torrent kan gebruiken.
Als je nog lang van zo'n abbo wilt genieten zou ik er niet te veel misbruik van maken. Anders wordt het heel snel of terug gedraaid of veel lastiger om een extra GB aan te vragen. Het is niet bedoeld voor gebruik op vaste computer. Dus veel misbruik zal aan gepakt worden. Daar geb je niet alleen jezelf maar alle gebruikers mee.
Alsnog is dat sneller dan anderhalf uur per GB te downloaden.

Het is dus een optie voor mensen met traag Internet.
Denk dat dit soort toepassingen de reden zijn voor die aanvullers. Ligt eraan hoe ze dit gaan implementeren maar zou me niet verbazen als dat dmv SMS moet zodat je de sim in een apparaat moet hebben zitten met meer dan alleen data functionaliteit.
Je kunt een brakke tweedehands 4G-telefoon kopen en die als modem gebruiken? Desnoods een waarvan het scherm gebarsten is of zo, lekker goedkoop. Met Tasker en Pushbullet kun je automatisch de codes van je SMS doorsturen naar je computer, en met Autohotkey o.i.d. kun je dan weer instellen dat die aanvuller dan automatisch geactiveerd wordt. Lijkt me best leuk om te doen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met de storingen in 4G tegen VDSL? Is 4G niet gevoeliger daarvoor? En ook gevoeliger voor drukte/spits?

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 24 juli 2024 17:57]

Waar bij VDSL je grootste beperking de afstand tot de centrale is heb je bij 4G meerdere factoren die voor storingen kunnen zorgen. Ook is het gebied waar je zit en hoeveel mensen er op dat moment 4G gebruiken nogal erg van invloed om de gebruikerservaring van 4G.

Afhankelijk van het gebied heeft iedere mast een bepaalde capaciteit. Meestal zitten ze bekabeld op de backbone aangesloten maar in sommige gevallen waar er niet gegraven kan worden of het simpelweg niet rendabel is om een kabel naar de zendmast te leggen wordt er ook nog wel eens gebruik gemaakt van een verbinding met een andere mast in de buurt waarvan die mast dan het signaal doorgeeft. Ook zie je in sommige gebieden dat er zoveel mensen 4G gebruiken dat de capaciteit van de mast flink gebruikt wordt. Daar naast heb je natuurlijk nog te maken met allerlei storingsbronnen die er voor zorgen dat je dekking beperkt is.
Dus ja 4G is zeker gevoeliger voor storingen maar of dat die zich ook voordoen hangt van redelijk wat factoren af.
OK, dank, ik dacht al zoiets. Ik woon in het centrum van Amsterdam, dicht bij de allerdrukste straten en het station...
Ja maar kan dus wel zijn dat je net op een rot plek zit en maar 1 of 2 masten kan bereiken die soms overbelast zijn. Wij maken bijvoorbeeld midden in Den Haag gebruik van een 4G router om daar tijdelijk een aantal trainingen te geven. Daar was het signaal erg beperkt en de mast waar de 4G router mee verbond haalde met moeite 4mbit. Uiteindelijk opgelost door een betere externe antenne aan te sluiten waardoor er meer masten in het bereik kwamen met een mooie 30mbit als resultaat. Het slechte ontvangst is daar vooral te danken aan dat het een wat ouder pand is met veel metaal in het beton.

Vaak heb je in het centrum dat ze wel meerdere masten plaatsen met een flinke capaciteit omdat er veel 4G gebruikers daar voorzien moeten worden.

[Reactie gewijzigd door daredevil__2000 op 24 juli 2024 17:57]

Ja, ik bedoelde ook slecht bereik: ik kan me voor voorstellen dat een dorp waar altijd weinig mensen in de buurt zijn een veel constantere qualiteit heeft, als je maar een beetje in de buurt van een mast zit. Hier is het denk ik onvoorspelbaarder. Maar heeft nieuwer beton dan minder metaal? Het is toch altijd gewapend? Overigens zijn de meeste huizen hier denk ik niet van beton (alleen nieuwbouw, toch?).

[Reactie gewijzigd door Cerberus_tm op 24 juli 2024 17:57]

Volgens mij kun je met de 4G router van t_mobile ook sms'en door in te loggen in de router vanaf een browser
Klopt, die dingen hebben een ingebouwde SMS-client. Dashboard van die dingen is, op sommige functionaliteiten na, gelijk aan die van de Huawei USB-sticks en MiFi-doosjes.
De snelheid is constanter maar er zijn ook
En latency dan?
Ik heb het een paar keer gedaan toen me fysieke lijn eruit lag.
Getethered via telefoon.
Kwam toen ingame in d3 op ongeveer 110ms.
Voor een ARPG meer dan voldoende. Voor shooters wellicht niet.
Ja, voor dingen voor die latency niet of nauwelijks uitmaakt is het prima. Maar dat is ook niet het enige probleem. Mobiele verbindingen hebben vooralsnog bepaald meer packetloss dan vaste verbindingen. Dat is voor de meeste dingen niet relevant omdat die over tcp gaan of zoals bijvoorbeeld streams error-correction uitvoeren. Maar voor de meeste games is dat niet het geval. Die gebruiken UDP en dat is enorm gevoelig voor packetloss. Om maar niet te beginnen over het feit, dat de pings meestal alles behalve consistent zijn. Hoe dan ook, als het echt moet kan je je vaste verbinding hiermee vervangen. Echt prettig is het in veel gevallen niet omdat de langere delays etc op termijn wel opvallen (iig dat vond ik).
packetloss maakt geen drol uit. word gewoon het pakket opnieuw verzonden en klaar.

Ligt aan de netcode van betreffend spel of het voor problemen zorgt of niet.
Als een spel brakke netcode heeft die op tilt slaat wanneer je een paar pakketjes verliest en je vervolgens 'DC'd' dan is dat balen ja, maar vandaag de dag mag je toch eigenlijk wel verwachten dat elk fatsoenlijk multi-player georiënteerd spel netjes om kan gaan met pakketverlies.

Heb zelf ook via (tethered) 4G gegamed in het verleden (ca 2 jaar geleden) en dat ging prima voor meeste spellen. ~100ms ping voor FPS spellen (tenzij je echt twitch shooters a la CS:GO speelt) is ook geen ramp.
Anoniem: 869055 @Ayporos10 januari 2017 15:57
Nee dit maakt wel een drol uit Darkstriker geeft aan dat er UDP gebruikt wordt
Bij UDP wordt bij packetloss het packet gedropt in tegenestelling van TCP waar deze inderdaad opnieuw verzonden wordt.

Voor realtime diensten zoals b.v. Voip is dat dus niet aan te raden
Nou een gedropte packet hoeft ook nog geen ramp te zijn hoor.
In het geval van gaming: Die werken met een update/polling rate van 30-60/s dus als dan een pakketje (of twee.. of drie) gedropt worden dan merk je daar doorgaans weinig van.

In het geval van voip zou dat ook geen ramp moeten zijn.. dat ligt dan aan de codec die gebruikt word en hoe de data verdeeld word over pakketten. Als een pakket zo gebruikt word dat het een atomaire unit is (bvb bij 30 packets per seconde bevat elk pakket 1/30ste seconde aan audio) dan betekent dat enkel dat watje zegt gedurende 1/30ste van een seconde niet aankomt... ook geen ramp als je het mij vraagt want dat kun je prima herhalen (wat je toch al vaak genoeg moet doen al komt het wél goed door).
Ik kon destijds met 60ms games via 3g (zowel league of legends als Call of Duty) met 4G is dit aanzienlijk beter geworden, maar zoals al stond in het artikel zul je na 5GB data een vuller aan moeten vragen en als je thuis op je pc wat aan het doen bent zit je daar al snel aan.
Op 4g zou de latency zo'n 5 a 10 ms moeten zijn, dacht ik.
best case. Maar dat is in de praktijk helaas niet het geval. Een stuk of 10 tests in mijn speedtest app laten altijd ergens tussen 20 en 60 ms zien.
Nog steeds een goed speelbare en zeker accepteerbare ping naar mijn idee :)
Toen mijn internet een storing had heb ik via 4G gespeeld van T-mobile via mijn telefoon (WiFi tethering).
Met 4 streepjes bereik had ik 35ms ping (normaal 14ms) naar de League Of Legends servers in Amsterdam (ik woon aan de rand van Amsterdam).
De ping was daarbij echt 100% stabiel, geen spikes en geen packet loss.
Voor alles behalve snelle shooters (CS:GO) zou ik dit prima geschikt noemen.

[Reactie gewijzigd door mathijs727 op 24 juli 2024 17:57]

Ach ik heb m'n halve leven snelle shooters gespeeld, o.a. Quakeworld, Quake3, Q3Arena en nu nog steeds met vlagen World of Tanks. En m'n pingtijden zaten tussen de 30 en 100 in en ik heb toch altijd op zéér hoog niveau meegspeeld (zeg maar best 5%, maar net geen professionele wedstrijden). Ping <60 is echt perfect, en ja soms heb je daar een klein nadeel aan maar het is verder niet merkbaar voor 99% van de gamers tenzij je dus competities doet.
Puur afhankelijk van welke vorm je gebruikt. Ik doe dit namelijk dagelijks. Een tijd lang via 3G & HSPA+ getheterd. Daar zat ik meestal met World of Warcraft tussen de 50 en de 100ms. Tegenwoordig gebruik ik 4G+ (Gecapped op max 15mb/s) voor onder andere Battlefield 1, daarmee zit ik rond de 10 a 20ms, waarvan het overgrote deel zelfs onder de 10ms. En ik zit redelijk ver van de dichtsbijzijndste mast af, dus al met al ben ik tevreden over de resultaten.
Geen eigen IP, geen nat dus. Misschien voor veel mensen geen probleem, maar voor mij wel.
Nou, voor zover ik weet deel je de verbinding met anderen en kan je zelf dus geen verkeer inkomend afhandelen
Omdat je idd achter een NAT zit :)
APN smartsites.t-mobile is "ge-NAT" bij gebrek aan een betere bewoording op dit tijdstip. Ik ben dan niet 1 van de netwerkexperts, maar dat weet ik nog wel ;)
Shared Address space denk ik? Dus in feite meerdere users achter 1 publiek IP.
Shared Address space denk ik? Dus in feite meerdere users achter 1 publiek IP.
Dus... een NAT.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 24 juli 2024 17:57]

Anoniem: 487119 @gabba2510 januari 2017 10:40
Op zich wel redelijk op te lossen met dyndns, no-ip oid.
Daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb al een 2e sim kaart bij T-Mobile dus dan kan ik die mooi als fallback gebruiken als Ziggo omvalt!
Als iedereen dat gaat doen zal het snel over zijn met de onbeperkte bundels.
Mobiel internet is de toekomst en enige probleem is dat men gewoon meer capaciteit moet neerzetten.
Ik geloof daar niet zo in. Niks is zo snel en betrouwbaar als kabel. Daarbij is een mobiel abonnement van een Telecom maatschappij niet bedoeld om je internet thuis te vervangen. Ik heb het nog niet eens over de nog grotere hoeveelheid straling in de lucht als ook dat nog eens door de lucht gaat.
Met kabel heb je daar inderdaad (voor nu) gelijk in. Al is 4g, op dit moment, over het algemeen wel veel stabieler en betrouwbaarder dan WiFi. Al moet ik zeggen dat ik AC nog niet heb kunnen proberen.
klopt maar kijk naar de ontwikkeling van mobiel internet, iedere generatie sneller en meer bandbreedte.

Bij koper begonnen bij 1200 baud modem en nu op een veelvoud daarvan.
Idem met draadloos, dat pas aan het begin staat.
5g heeft weer meer dan 4g, 6g 10 g of wat de naam dan is zal nog meer kunnen.
Daarbij zal mobiel internet in een aantal gebieden veel goedkoper zijn in de aanleg omdat je niet kabels naar woningen en bedrijven hoeft aan te leggen en te onderhouden.

@bbob1970 het is niet alleen meer capaciteit maar ook een betere dekking. Er zijn nog steeds gebieden waar 4G te wensen overlaat.
Het is in principe een keer aanleggen en vergeten. Die kosten zijn zo terug verdiend.
Dat is het niet. De wijkkasten zijn ook voorzien van de nodige apparatuur en hebben ook geregeld onderhoud nodig. Waar je met 1 zendmast een redelijk groot gebied beslaat heb je voor bekabelde diensten meerdere wijkkasten nodig.

Daarbij zijn er gebieden waar niet zomaar gegraven mag/kan worden.
In de zomer van 2015 ben ik in Finland geweest en het bij vrienden aan den lijve ondervonden. Heel snel en praktisch. Draadloze 4g router die je ook nog eens kan meenemen naar bijv. een koffiezaakje als je daar zou willen werken. Het koste daar nog geen 20 euro voor een onbeperkt datalimiet.
T-mobile alvast lekker aan het inspelen op de afschaffing van de EU roaming kosten alvast.

http://www.nu.nl/internet...edio-2017-afgeschaft.html

Voorspelbaar. Maar des al niet te min mooie ontwikkeling in my honest opinion. Zeker de USA bundel is een mooie aanvulling op het huidige aanbod.
Dat doen alle grote providers al een tijdje hoor, zo ook KPN en Vodafone. Die bieden al een paar maanden abo's aan waar EU standaard erin zit met de optie om USA ook te nemen (KPN Zorgeloos Premium Plus). Bestaande klanten hadden/hebben de optie om te upgraden naar de nieuwe voorwaarden. Bij KPN is dit €5 uit mn hoofd en Vodafone €1,50 en eenmalig €15.

Zo heb ik vorige week mijn Vodafone abo (verlengd in september) omgezet naar de nieuwe voorwaarden om ook in de EU gebruik te kunnen maken van mijn bundel.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 24 juli 2024 17:57]

Bij vodafone zit geen limiet aan het aantal dagen in het buitenland.
En Vodafone biedt nog geen internet bundels voor de USA groter dan 30MB voor €5,- per dag. Verder zijn het mooie ontwikkelingen wat betreft EU gebruik.
Zou ook eens tijd worden toch? We worden al veel te lang voor de gek gehouden met zijn allen.
Bij particuliere abonnement nog niet inderdaad. Bij zakelijke bundels zie ik dat je het kan toevoegen voor 29,- eu per maand excl. btw extra. Zodat je bundel ook daar bruikbaar is.
Het is wel mooi bedacht door de providers. Ze laten je nu nog even overstappen of je abo aanvullen, met iets wat ze tegen de zomer gewoon gratis eraan moeten toevoegen. Ik wil niet weten, hoeveel mensen straks 5epm meer betaalen (of 1.5epm bij VF) omdat die modifier zeker niet wordt verwijdert uit je abo als roam-like-at-home een feit wordt.
idd, ik heb dus een heel oud sim only abo met 11GB data, die nergens aan mag meedoen en ik toch echt moet overstappen. Totdat ze straks wettelijk verplicht zijn, lekker afwachten dus :Y)
Juist, zo eentje heb ik ook. Enige wat kan gebeuren is dat zij hem van hun kant opzeggen, maar ik vermoed dat ze dat pas doen op moment dat ze duidelijk verlies aan je lijden. En dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Dat doen alle grote providers al een tijdje hoor, zo ook KPN en Vodafone

Behalve dan dat Vodafone de USA uitsluit in haar bundels muv die onzin bundel van 30MB per dag voor 5 euro. Dat is twee emails en een webpagina 8)7

En KPN vraagt 104 euro per maand voor toevoegen van de USA terwijl T Mobile slechts 60 euro daarvoor vraagt.

Dus nee, dit is wel degelijk een enorme stap voorwaards voor de consument.
Vanaf wanneer gaat deze regeling in werking? Geldt dit ook voor bestaande abonnementen?
In de zomer gaat de wetgeving officieel in. Vanaf 15 juni 2017 om precies te zijn.

Bron: https://ec.europa.eu/digi...market/en/roaming-tariffs

Wat zal gebeuren is dat dit direct doorgevoerd wordt bij pre-paid telefoons. Maar vaak in dit soort gevallen zullen waarschijnlijk voor 15 juni afgesloten contracten gedoogd worden.
Ware het niet dat T-Mobile daar twee jaar geleden als eerste mee begonnen is (ik woonde destijds in Schotland, was er erg blij mee!) dus iets meer credit mag best, gedwongen of niet.
Maar des al niet te min mooie ontwikkeling in my honest opinion. Zeker de USA bundel is een mooie aanvulling op het huidige aanbod.

Het verklaard wellicht ook waarom ik op mijn Amerikaanse telefoon via T Mobile USA ook opeens onbeperkt 4G LTE kreeg in Nederland, maar in Belgie 'enkel' onbeperkt 2G snelheden.
Dit abonnement geldt ook voor bestaande klanten tot het einde van hun huidige contract. Voor mensen met een telefoon in het abonnement is het even uitrekenen wat het dan voor hen zou kunnen betekenen als ze overstappen.
Eigenlijk is het Flex abonnement nu een beetje terug, het enig wat niet in de bundel zit, zijn 0900 nummers.
https://www.bellen.com/ni...-abonnement-t-mobile-flex
Heb net mijn contract verlengt naar 6gb per maand voor 23 euro met 250mb internet per maand in EU.
Ff kijken of ik toch niet naar deze wil. Maandag maar ff kijken wat je per maand voor 5gb NL/EU betaald voor een jaar. En of je in Amerika er nog GB bundels bij kan kopen.
Heb datzelfde abonnement voor 17.50 per maand [6gb NL, 250mb EU, onbeperkt bellen NL, 120 min EU]. Ook onlangs afgesloten, maar ga toch even afwachten wat er dit voorjaar gaat gebeuren als de regelgeving verandert. Vooralsnog niet waard om 17.50 per maand extra te betalen.
Waar kan je deze deal krijgen voor 17,50?
Ik heb hetzelfde abo bij t-mobile voor 17 euro/maand. Je krijgt veel korting als je op het juiste moment de juiste telefoon erbij koopt.
Alleen jammer dat mijn korting dan vervalt.
Die snap ik niet goed. Ik ga de 14e naar 20GB data met onbeperkt bellen en sms en 250mb in de eu. Ik betaal 27,50 met korting. Als je naar dit nieuwe abbo gaat betaal je toch gewoon 35 de maand en klaar is kees? Lijkt me vrij zuur om ineens veel meer te betalen omdat mijn verlenging 2 dagen van tevoren ingaat.
Ik bedoel dat het abo dat 'gelijk staat' aan mijn huidige abo duurder is doordat ik de korting die ik kreeg bij het afsluiten van mijn contract (€5/mnd oid) niet mee kan nemen als ik mijn abo wil overzetten naar de nieuwe variant.

Dit staat op de website:
Als je graag wilt overstappen dan kan dat onder bepaalde voorwaarden:

De einddatum van je contract verandert niet.
Je bestaande korting vervalt.
Je mag geen betalingsachterstand of -regeling hebben
Ik ben heel benieuwd hoe de telecom zich komend jaar gaat ontwikkelen. De fusie van Vodafone en Ziggo zal waarschijnlijk een hoop te weeg brengen, de quadplay zal heel sterk zijn tegenover die van KPN, want dat is tenslotte de reden van de fusie.

KPN zal zijn quadplay deal zo aantrekkelijk mogelijk moeten maken nu Vodafone en Ziggo samen zijn en T-Mobile, Vodafone Thuis heeft overgenomen. Dit jaar zal denk in het teken staan van de quadplay deals.

T-mobile heeft nu een zet gedaan waarbij de andere providers absoluut niet stil kunnen blijven zitten. KPN heeft zijn abonnementen sinds september 2016 vernieuwd, maar zijn in mijn ogen veel minder aantrekkelijk dan wat ze hiervoor hadden, het zal me daarom ook niks verbazen dat ze snel met een update komen.

Vodafone heeft vorig jaar april zijn abonnementen vernieuwd , en met succes, ze zijn in mijn ogen erg overzichtelijk en ik verwacht dat ze hierop voortborduren, misschien data verhoging?

En wat gaan de smartphones doen? Samsung en Apple hebben kleine stapjes afgelopen jaar gemaakt, ik verwacht dit jaar weer een iets grotere sprong.
toch nog even een late reactie. heeft alles niet te maken met dat tmobile nog steeds verkocht gaat worden? zieltjes winnen nu (klanten) met contracten die nu niets opleveren maar alleen de waarde van het bedrijft verhogen. zodra het aantal klanten een x aantal zijn. de boel verkopen?

https://www.nrc.nl/nieuws...le-begint-1574402-a725510
en wat zeggen de kleine lettertjes?

Dit zou mij al 30 euro per maand schelen als ik zo mijn internet in huis kan halen. dan kan die alles in een eruit. ^^

scriptje voor die aanvuller, en voila.

[Reactie gewijzigd door T-Forever op 24 juli 2024 17:57]

Kleine lettertjes zeggen max 5 GB per dag binnen NL, daarna wordt het verlaagd naar 384 kbit/s. Je kunt onbeperkt gratis opvullers 'kopen' van 1 GB (de snelheid wordt dan ook weer normaal)
Voor buitenland is het onbeperkt voor 60 dagen per jaar, daarna is het max 10 GB per maand.

Het is niet aan te raden om het te gebruiken voor alternatief van vast internet.

[Reactie gewijzigd door Pilovali op 24 juli 2024 17:57]

Met die aanvullende GB's heb je slechts 384 kbit/s, begrijp ik dat goed?
Nee. Als je niet aanvult hebt je 384 kbit/s. Als je gaan aanvullen heb je gewoon de volle snelheid :)
Denk je dat er vertraging zal zitten tussen aavraag van aanvulling en daadwerkelijk krijgen? of dat er limiet op zit van x aantal gratis aanvullingen?

In Almere is T-Mobile nog steeds meuk, vind kwaliteit ook erg slecht.
Lijkt mij max 5 min. je kunt onbeperkt gratis aanvullen.
Ik ben sinds vorig jaar overgestapt naar T-Mobile, en ik moet zeggen: het is verdomd beter geworden dan een aantal jaren geleden. Ik weet niet wat jouw situatie is, maar check de dekkingskaart en ga klagen :)
Ik heb er ook spijt van dat ik naar tele2 ben gegaan.
Groep gesprekken is niet ondersteund, krijg het niet meer voor elkaar terwijl ik een zakelijk abbo heb.
Geluid kwaliteit tijdens het bellen is niet erg goed terwijl ze zelfs sinds kort via 4g bellen.
Verbinding die zomaar uitvalt, of dat ik volledig bereik heb en alleen een SMS van een gemiste oproep krijg van de voicemail.

Zelfde telefoon (s7) had ik de laatste paar maanden met mijn tmobile abonnement maar geen van deze kuren.
Gelukkig maar een jaar afgesloten.

Wat ook verkeerd stond in mijn online panel, stond dat ik 2 jaar had.
Verbruikte data meter was maand niet zichtbaar, ze hadden met nummer behoud een verkeerd telefoon nummer ingetikt en kwamen na een tijd met de vraag of ik niet een verkeerd nummer Had opgegeven want het nummer op de simkaart werkte niet.

Tja....
Moest er even uit.
Ik heb tele2 consumenten abonnement.
Ik deel je ervaring niet. Zelfs als ik over veluwe reis 95% 4G dekking.
Uitgaand groepsgesprek met 4 anderen (ondanks dat andere providers dit bij onbeperkt bellen als misbruik zien en blokkeren).
4g bellen (volte) werkt alleen als de gesprekspartner ook via 4g belt met een netwerk en telefoon die volgens ondersteunt.
Misschien is dat het geval dat de andere personen niet via 4g bellen, al heb ik daar via 't mobile nooit last van gehad.
Zit hier in noord Holland en in een simpele polder valt zomaar de verbinding weg, en dan het vreemde verschijnsel dat ik SMS berichten krijg van de voicemail.
Vervelender nog dat ik ben uitgevallen tegen DHL aangezien ik weer niet gebeld ben.

En de ochtend erop om 6 uur werd mijn beton vloer gestort en zegt de chauffeur ik heb je zojuist gebeld maar kreeg vreemde geluiden te horen en je voicemail.
Paar seconden later komt de SMS binnen...

Dus al met al ben ik niet tevreden, heb hier voorheen met 't mobile nooit last van gehad.

Ik kan door deze ongein klanten mislopen, neem een zakelijk abonnement zodat ik snel te woord kan worden gestaan.
Toch leert mij de ervaring als je de klantenservice belt om 8 uur wanneer ze pas open zijn.
Je zomaar een flinke 30 min aan de telefoon hangt.

Ik dacht laat ik eens gaan shoppen bij een ander, beter niet kunnen doen.
Ook hebben we jaren geleden maanden geen huistelefoon en internet gehad toen we naar tele2 over wilde stappen.
Hoopte dat deze ervaring 7 a 8 jaar later niet meer de realiteit zou zijn.

Fouten die gemaakt zijn komen toch aardig overeen.
Uitzitten maar deze 10 maanden.

[Reactie gewijzigd door vincenttor op 24 juli 2024 17:57]

Vreemd, tele2 werkt anders als de brandweer..
Ik zal waarschijnlijk weer 1 van de zijn die problemen heeft en natuurlijk zijn er zat mensen welke een prima verbinding hebben.

Toch is dit wat ik mee maak en kan niet wachten tot ik kan overstappen naar een andere provider.
Niet eens zo zeer om het abonnement wat van 't mobile word aangeboden want ik krijg 8 gig internet al niet eens op. Bellen daarentegen is wel vaak tegen de 16 uur per maand.
helaas is het hier nog steeds slecht, heb nog een oud beltegoes abonnement lopend bij T-mobile waar ik alleen kan bellen op zolder (3 hoog, werkruimte)
Heb je toevallig een hele oude telefoon die alleen 2G doet?
Bij het aanvragen van de buitenlandbundels is het praktisch direct dat je toegang krijgt. Waarschijnlijk zal dit een vergelijkbaar iets zijn.
Ik kan niet voor jou precieze plek spreken, maar " Almere" is zeker niet slecht met T-Mobile.
Heb er eens een paar rondjes met rootmetrics gereden door woonwijken, industrieterreinen en polders en had overal enkele tientallen MB/s en zo een paar gig verstookt.
Ik zie in Rootmetrics wel heel veel plekken waar alleen 3g is geconstateerd maar die lijken me oud of met een mvno als Ben of Simpel gemeten.

Denk dat T-mobile wel relatief laat is omgebouwd want veel electriciteitsmasten. Die zijn moeilijj qua toegang en blijven in hele land achter.
Ah oké, dan blijf ik het een topaanbod vinden. :)
Het is niet aan te raden om het te gebruiken voor alternatief van vast internet.
Hangt ervan af waar je bent - zit je in een buitengebied met slechte DSL-snelheden, dan kan dit wel interessant zijn.
Dat is alleen een minder aantrekkelijk produkt? 50 euro voor 100 GB.
Nouja... als je elke 5 GB wilt gaan aanvullen is ook niet fijn :P
Genoeg mensen die ook thuis niet aan 5GB per dag komen denk ik. :) Als je dan ook eens bij Ziggo zit en dus verplicht TV af moet nemen (terwijl je daar misschien niet op zit te wachten), kan dit best een aantrekkelijke optie zijn.
Ik haal thuis 1GB per dag op alleen mijn telefoon al, en op mijn computer nog veel meer.
Ja, maar doet de gemiddelde consument dat? Lijkt me niet. ;)
Hoe krijg je dat voor elkaar als ik vragen mag? :)
Netflix en Spotify. Plus intensief internetten zonder caching, grote bijlagen ontvangen via de mail, en je zit zomaar op 1GB of een meervoud daarvan.
Die 100GB komt anders ook uit op een "besteedbare bundel" van ~3.3GB per dag. Dus zelfs in dat geval ben je eigenlijk beter af.
Ik zit wel ver over de 3.3GB per dag.
Ik kijk elke dag een paar YT vids oid. Luister muziek via een Spotify radio.
Dat noem ik nou niet echt intensief bandbreedte gebruik, en ik betwijfel of je daarmee over de 3.3GB per dag komt.
Zelf ben ik fervent usenet gebruiker, dan is die 3.3GB helemaal niets waard :p.
Snachts onbeperkt (tussen 00.00 en 06.00)
Anoniem: 455473 @Pilovali9 januari 2017 20:35
Hangt er van af, voor sommige mensen is dit ideaal. Niet voor mij, want ik ben superblij met mijn 500mb/s.

Nu gaan de prijzen waarschijnlijk wel omlaag. Ik wil graag een paar euro minder betalen voor mijn mobiele internet (4gb/maand).
Ik gebruik ongeveer 800-900 MB per maand, en ik kom zelden in het buitenland. Af en toe een keer boodschappen doen in Duitsland, en dan is 50 MB genoeg om een beetje te Googelen/vertalen.
mwha, zelf kijk im geen tv, en heb een telefoon op zak, bij een All in one pakket gaat er dus "2/3" van het betaalde "in rook op" gezien ik het niet gebruik.

Met zo'n pakket kan ik voor mijn browsewerk en hoogstens enkele downloadjes per dag prima uit de voeten voor een aangename prijs :), tis alleen nog net niet volledig concurerend met internet only aanbiedingen over de kabel/telefoon lijn, die zitten rond het zelfde prijspeil wat dan natuurlijk weer interesanter is

Maar voor wat browsen/gamen is 5GB best veel, met netflix brand je het er uiteraard wel zo doorheen :+
Hetzelfde als KPN dus, "Fair Use Policy" van 60 dagen.

Bekijk de coveragechecker van t-mobile of in jouw omgeving wel eens 4G bereik is van T-Mobile.. voordat je thuis geen 4G ontvangt en je een verkeerde keus maakt.
Ja, maar bij KPN heb je na de ´fair use´ periode geen internet meer, bij t-mobile heb je na 60 dagen onbeperkt internet in het buitenland nog 10GB per maand.
Het is een Fair Use policy, er staat nergens dat je internet stopt na die 60 dagen ;)

dan komt het vrijwel op hetzelfde neer...
Link naar kleine lettertjes aub?
Ah, ik dacht dat je de 384 kb/s daar ook uitgelegd had, maar dat zal wel standaard zijn dan. Na 1 GB upgrade ook weer unlimited snelheid dus?
Mij benieuwen hoe snel dat in werking treedt.
De unlimited snelheid is binnen enkele seconden na het activeren van de 1GB aanvuller weer actief. Ervaringsdeskundige ;-)
Goud geld dus voor degene wie de eerste "aanvuller assistent app" maakt.
nvm

[Reactie gewijzigd door xiphoid op 24 juli 2024 17:57]

De kleine lettertjes zeggen dat je ''maximaal'' 5GB per dag mag verbruiken. Ben benieuwd wat de concurrenten gaan doen.
Hetzelfde, want het zijn concurrenten. Ik weet wel dat ik dit zeer interessant vind, denk velen met mij.
Het is onbeperkt, maar na 5GB moet je bewijzen dat je geen robot bent. Vind ik toch een wezenlijk verschil.

[Reactie gewijzigd door Mike P op 24 juli 2024 17:57]

5GB per dag..... Dat is best veel.

Heel mooi aanbod. Ik ga volgende maand direct overstappen.
Iemand enig idee hoe lastig het is om zo'n scriptje te bouwen? Een tweaker doe het ook gaat doen :D?

Ik ben toch benieuwd als je bv dat scriptje elke 10min laat 'opladen' of je dan bijvoorbeeld nachts grote bestanden kan downloaden (met korte pauzes omdat de internet wegvalt). 's Nachts wordt het netwerk toch niet zwaar belast.

Met deze manier kan je overdag internetten/gamen en dan avonds downloaden. Je komt dan overdag alleen tekort voor video-streamen (netflix/youtube). Voor veel alleenwonende mensen is dit toch een goede vervanger voor hun vaste internet, zij hebben geen last dat 'onbeperkt internet' hotspot niet thuis is :+ .
Je krijgt waarschijnlijk een waarschuwings-sms. Ik denk dat je met een app als Tasker wel een automatische SMS kan sturen bij ontvangst van de waarschuwings-sms.
Ik zie dat downloaden met korte pauzes alleen voor peer-to-peer applicaties (goed) werken, die kunnen namelijk natively overweg met wegvallende verbindingen.
Mijn router (Mikrotik) heeft die functionaliteit al een boord.

Met een USB 4G modem en wat scripting rond de SMS-tool is dat zo te bouwen.
Lekker slim, downloaden doe je maar op een thuislijn en niet mobiel, door dit soort gedrag krijg je steeds meer gezeik.
Max 5gb per dag. Daarna onbeperkt 1gb aanvragen!
Anoniem: 706671 @T-Forever9 januari 2017 20:39
Wow voor de meeste huis tuin keuken gebruikers is 5 GB per dag wel voldoende :o.

Ik izt in belgie en mijn verbruik is zo'n 200 GB per maand :)
Wow voor de meeste huis tuin keuken gebruikers is 5 GB per dag wel voldoende :o.

Ik izt in belgie en mijn verbruik is zo'n 200 GB per maand :)
200GB mobiel verkeer per maand?
WOW!
Ik zit krap aan 500MB per maand.
Anoniem: 706671 @ASS-Ware9 januari 2017 21:02
Nee nee totaal verkeer :P
Ik begrijp dit niet zo goed: kan iemand mij uitleggen? Ik wil graag overstappen op de 10GB versie omdat ik nu €26 betaal aan TELE2 voor 8GB internet 4G + onbeperkt bellen en sms als ik overstap op T-Mobile krijg ik dus voor €2 meer 10GB NL + EU en Onbeperkt bellen NL + 120 belminuten EU

Nu lees ik het volgende:
Ja, echt! Bij Unlimited start je iedere dag met een dagtegoed van 5 GB. Geldig in Nederland en de EU. Zijn deze GB’s (bijna) op? Dan sturen we je een sms. Daarna activeer je zo vaak je wilt gratis 1 GB-aanvullers. Op deze manier houdt iedereen toegang tot Unlimited, en wordt het netwerk niet onnodig belast.

Al je GB's uit je Unlimited EU abonnement zijn ook in de EU geldig, tot 60 dagen per jaar. Dat is dus 2 maanden Ibiza. Of 8 keer op wintersport. Ga jij écht nog vaker op vakantie of ben je voor een langere periode in het buitenland, dan kun je nog steeds 10 GB per maand blijven gebruiken.

vraag:
Krijg ik de volledige 10GB of moet ik steeds activeren? want daar heb ik geen zin in.. Dus ik zie in mijn profiel de volledige 10GB als ik straks inlogt bij T-Mobile en hoe zit het met de EU dat is dus 10GB bij mij iedere keer?
Antwoord:
Bij alle goedkopere Go abonnementen krijg je gewoon elke maand de toegekende aantal GB's. Bij het 10GB abonnement krijg je dus elke maand 10GB om te verbruiken in NL en EU. Gewoon zoals je bij je huidige abonnement ook gewend bent dus zonder dat je dingen moet activeren enzo.

De uitleg van jou betreft alleen voor het duurste €35 abonnement met unlimited/oneindig NL en EU data. Om te voorkomen dat je met dat abonnement dingen gaat doen die niet mogen (bijvoorbeeld aan een router of server koppelen), krijg je bij dat abonnement elke dag 5GB. Ga je door die 5GB heen, dan kan je gratis een nieuwe 1GB bundel activeren. En dit kan je voor die dag oneindig keer herhalen. Om 00:00 uur begin je vervolgens weer met 5GB. Ook in de EU. Er is dan wel een beperking: je hebt 60 dagen per jaar onbeperkt internet volgens bovenstaande werkwijze. Na die 60 dagen mag je de overige 305 dagen van dat jaar alleen nog maar 10GB per maand verbruiken in de EU (deze 10GB heeft dus niks te maken met het 10GB Go Up abonnement). Dit doen ze om te voorkomen dat iemand uit bijvoorbeeld Belgie dit abonnement aanschaft. Deze uitleg is dus niet van toepassing voor het 10GB (en 5GB en 1GB) abonnement.

[Reactie gewijzigd door swv op 24 juli 2024 17:57]

Dank je wel voor de goede uitleg ik ga overstappen van TELE2! Op de 10GB bundel en het mooie is zorgeloos internetten zelf binnen de EU

[Reactie gewijzigd door Van der Berg op 24 juli 2024 17:57]

Na 60 dagen onbeperkt data roamen krijg je 10gb per maand in de eu.
Bedankt maar in Nederland is dat toch altijd 10GB en dat veranderd dus niet? en na 10GB krijg je pas 64 Kbps klopt dat?
Ik ga overstappen naar 10GB
Dat is prachtig ben ik straks ook door heel Europa bereikbaar en kan 120 minuten bellen in de EU + Nog eens 10 GB Mobiele internet door heel Europa DAG TELE2!

De 10GB NL + EU is samen ik bedoel als ik 7GB over heb in NL van de 10GB is dat ook voor de EU en niet apart 10GB voor de EU. Hoe zit dit met bellen wordt er onderscheidt gemaakt tussen bellen Onbeperkt NL en 120 minuten EU zie je dat terug in je 'Mijn T-Mobile' pagina?

10GB is echt groot en kan ik onbezorgd mijn gang gaan met YouTube/Netflix, heb nu 8GB bij TELE2 maar voor €2 krijg ik veel meer

[Reactie gewijzigd door Van der Berg op 24 juli 2024 17:57]

Volgens mij is het totaal 10gb voor nl en eu. In je mijn t-mobile zie je alleen je eu minuten, want in Nederland is er niks bij te houden kwa minuten omdat het onbeperkt is.
Vergeet niet om een t-mobile samen groep te vormen met minimaal 1 ander persoon voor nog eens 2,50 korting (28 - 2.50 = 25,50) . Én mocht je ook nog eens 25 euro eenmalige korting willen, neem dan contact met mij op en dan vullen we online een formulier in en krijgen beide 25 euro korting :)
Mijn nieuwe T-Mobile Unlimited UP GO start pas vanaf 15-02-2017 omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd maar krijg ik dan voor 1 persoon €2.50 korting en wat als ik 2 of meer die T-Mobile hebben?
T-Mobile samen is een groep die je aanmaakt, waarbij elke lid van de groep een cadeau kan uitkiezen (minimaal 2 personen voor de korting en maximaal 6 personen). De cadeau´s zijn op dit moment (en zijn al lang niet gewijzigd maar theoretisch gezien kunnen ze gewijzigd worden): 500MB extra óf 2,50 factuurkorting óf dubbele t-mobile extra spaarpunten. Dat is per maand en iedere lid van de groep kan een cadeau uitkiezen. Het kan dus zo zijn dat de 6 leden van de groep ieder kiezen voor 2,50 korting en dan krijgt iedereen 2,50 euro per maand korting (iedereen kiest dus individueel). Mocht je geinteresseerd zijn in dat andere neem dan tzt contact met mij op en dan kunnen we dat regelen.

[Reactie gewijzigd door elponchis op 24 juli 2024 17:57]

Zo'n formuliertje, zou dat niet te scripten zijn? Hopelijk gaat 't niet via een eigen app maar via de browser ;-)
Uiteindelijk doet de app niks anders dan wat HTTP-requests afschieten naar een API van T-Mobile. Dat verkeer kun je afluisteren en/of reverse engineeren. ;)
Mag toch wel aannemen dat ze HTTPS gebruiken?
Ook daar kun je wel tussen gaan zitten met tools zoals Fiddler. Dan is het een kwestie van je telefoon (of emulator) het certificaat laten vertrouwen en Fiddler als proxyserver instellen.

Als de app expliciet controleert of het juiste certificaat wordt gebruikt (uitgever of public key) houdt het op, maar dat verwacht ik niet.
Behalve dat diezelfde t-mobile app ook gebruikt wordt om je factuurgegevens op te vragen, en dat betekent dat ze wel zorgen dat de beveiliging een beetje in orde is.
Certificate pinning is dan eigenlijk vrij vanzelfsprekend, vrees ik.
Je zou dat kunnen doen ja, misschien zelfs wel met SSLStrip. Maar ik denk dat ze wel HSTS gebruiken en zoals hieronder gezegd waarschijnlijk ook wel certificate pinning. Dus dan houdt het toch op.
.oisyn Moderator Devschuur® @dehardstyler9 januari 2017 21:29
Dat verandert niets aan zijn onderliggende punt.
Anoniem: 668730 @Remenic9 januari 2017 21:10
Web of app maakt niet zoveel uit. Het wordt pas lastig als ze er een captcha aanhangen.
Ligt eraan wat voot, de meeste captcha is verrekte makkelijk te omzeilen.
Behalve als zij daarna een code via SMS of app verzenden lijkt mij ter vertificatie.
Via app, dat zou kunnen. Al moet je dan de app verplichten en dat is soms lastig. SMS is extreem makkelijk te onderscheppen en aan je bot te voeren.
Of het nou via een app gaat of via de browser.. je kan via Wireshark waarschijnlijk wel afluisteren welke URL de app aanroept en die zelf aanroepen..
Zeer interessant voor sommige mensen, absoluut. Maar ik betaal momenteel €19 voor 6gb internet en 120 belminuten. Meer, maar dan ook meer dan voldoende. Mijn nieuwe contract ga ik dus €5 meer betalen voor minder internet, en belminuten die ik toch niet gebruik?

Absoluut leuk voor mensen die het nodig hebben, maar ik ben er niet heel blij mee.
Minder internet? Hoe kan onbeperkt minder zijn dan wat dan ook?
Hij heeft het 19,- euro abonnement, dat is nu 6GB.
Het nieuwe abonnement zal worden: 24,- euro voor 5GB
Dit is wat je nu kan bestellen:
Maandelijkse kosten

Abonnement: Stel Samen & Stel Bij

Startabonnement 24 mnd € 10,00
+ 6 GB L € 20,00
+ 120 min in NL & EU € 5,00
24 mnd korting - € 11,00
Totaal per maand €24,00
Het gaat dus nu zonder korting 24 Euro worden, voor 5 GB (1 GB minder), maar onbeperkt bellen in NL
Dat is in zijn geval dan toch echt minder gunstig...
Ja, op het eerste moment wel, maar het vergelijk is zonder korting tegen over met korting. Dan is de nieuwe situatie met onbeperkt bellen, en dat kan financieel ook een geruststelling zijn.
Misschien lees ik verkeerd maar het is 5GB per dag tov 6GB per maand.
Dat lees je inderdaad verkeerd:
Deze bieden bundels van respectievelijk 1GB, 5GB en 10GB en kosten 19, 24 en 28 euro per maand.
Dan heb jij gebruikt gemaakt van een (tijdelijk) extra scherp offer.
De huidige prijs van bovenstaand abonnement is namelijk € 24,-
Mijn vriendin heeft dat zelfde abo voor €17,50/maand (met 2,50 vriendenkorting dus €15) :)
De 50% Madness weken waren erg interessant in combinatie met toestel wat je natuurlijk in 1x betaald. Dat toestel verkoop door op V&A (ook met winst) en dan hou je lekker lage maandlasten over.
Klopt. Ben benieuwd welke telco's deze prijzenslag gaan overleven (in combinatie met de WFT)
Je bedoelt vast het engelse offer en niet het nederlandse offer want dat is iets heel anders.
25 euro (nov. 2016) voor onbeperkt bellen en SMS en 3GB internet. Dat vond ik al niet verkeerd
Beetje afhankelijk wat je in t buitenland denkt te verbruiken, als je daar al komt. Ik jas die 250mb die ik in de eu nu mag gebruiken per maand er in een weekend doorheen als ik Ingress speel.
DAT abbo heb ik ook, bevalt mij ook prima!
Nou Vodafone, kom maar door!
Zal Vodafone niet blij mee zijn (de rest ook niet) want bij VF zit je nu rond €90 voor een fatsoenlijke databundel.

Ik ga voor dit abonnement, mag volgende maand verlengen bij T Mobile en zat al op 20 GB p/m. Kost me dan €3 extra p/m maar dan kan ik wel mijn 4G iPad onbeperkt gebruiken waar ik hem voor heb gekocht, buitenshuis ook youtube en twitch kijken.
vodafoon was eerder met best leuke red abbo's €31 voor 5gb onbeperkt bellen sms
Ben inderdaad ook wel benieuwd wat Vodafone nu gaat doen. Wil binnenkort mijn Vodafone abbo verlengen.. maar ik wacht nog wel even af dan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.