Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 164 reacties

De Nederlandse tak van T-Mobile verlaagt de prijs van zijn Go Unlimited-abonnement met onbeperkt mobiel internet van 32,50 euro tot 30 euro per maand. Om die prijs te krijgen, moeten klanten wel meedoen met Samen, de dienst van T-Mobile met groepen van abonnementen.

T-Mobile benadrukt dat niet nodig is dat klanten de andere personen kennen met wie ze in een Samen-groep zitten. Klanten moeten zich aanmelden bij een groep met minimaal twee andere abonnees om de prijs van het abonnement omlaag te krijgen van 35 euro per maand naar 30 euro per maand. In de praktijk kan elke klant daardoor de lagere prijs krijgen. De korting die tot nu toe mogelijk was, was 2,50 euro, dus de prijs van het abonnement kwam uit op 32,50 euro.

De provider kwam begin vorig jaar met de Samen-optie. Toen was de korting maximaal 2,50 euro per maand. De Samen-optie werkt alleen voor consumenten met een abonnement en niet voor zakelijke abonnementen of prepaid.

T-Mobile introduceerde de abonnementsvorm met onbeperkt mobiel internet in januari. In Nederland is het internet onbeperkt en moeten klanten na 5GB per dag voor elke extra GB een sms sturen naar T-Mobile. In het buitenland is mobiel internet zestig dagen onbeperkt en daarna beperkt tot 10GB per maand. Omdat dat geen onbeperkt internet is, heeft een tweaker een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie. Hij verloor die zaak, maar gaat in beroep tegen de provider.

T-Mobile Unlimited

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (164)

Beetje clickbait, Tweakers :P Sowieso was de oude prijs al 32,50 als je de Vriendenkorting mee nam.

Maar hoe dan ook: T-Mobile heeft een zeer goed aanbod liggen. 30 euro per maand is niet veel als je kijkt wat je er voor terug krijgt. Bovendien krijg je dus 25 euro factuurkorting via een vriend en kan je 30 euro cashback krijgen via CashbackXL. Mijn vriendin betaalt nu al een paar maanden helemaal niks door de factuurkortingsactie haha :)

Zelf wacht ik nog op een goede actie (tijdens de Stel Samen-abo's kwam er regelmatig een 50% actie langs, inclusief toestel in 1x kopen en doorverkopen, krijg je dan ontzettend lage maandlasten) - maar ik heb heel veel interesse in dit abonnement.

Edit: nvm

[Reactie gewijzigd door Richh op 3 april 2017 10:38]

Titel hierboven is inderdaad misleidend. Er is helemaal geen prijsverlaging van het product zelf. Ze hebben alleen de 'samen'-optie aangepast.
Het abonnement koste eerst 35 euro.. Nu blijkbaar 32,50 en als je je T-mobile samen ingesteld dan is het 30 euro.. Dus weldegelijk een prijsverlaging.
Het abonnement zonder Samen kost nog steeds 35 euro. Die prijs is geen cent lager geworden. Alleen heeft T-Mobile strategisch haar Samen-aanbod coulanter gemaakt. Net genoeg om een buzz en positief eruit te springen bij influencers.

Laat ik het anders zeggen: als T-Mobile daadwerkelijk iedereen met dit abbo een goedkopere prijs wil laten betalen (= korting geven) waarom passen ze het maandbedrag voor Unlimited dan niet direct aan? Nee, het moet via een omweg en samen een kortingsgroepje maken. Oftewel, niet teveel klanten laten meedoen hoor, want dat betekent 24x ¤2,50 óf zelfs 24x ¤5 per contract minder.

Het principe is hetzelfde als KPN en Vodafone/Ziggo doen: extra MB's bij je abbo bij afname van een tweede product. Die "korting" op je eerste product betaal je dus met je tweede product.
Juist door t-mobile samen te promoten proberen ze meer klanten te werven. Als een hele famlie immers erbij zit, door juist dat voordeel. Pakken ze meer marktaandeel en dus groei. Ga er maar vanuit dat ze het juist de korting graag vaker geven ;-)
Het is wel een verlaging als je al die hindernissen en omwegen neemt. Het zal mij daarentegen verbazen als meer dan de helft van de mensen die hier gewoon aanspraak op kunnen maken dat daadwerkelijk doen. Het zou netter zijn gewoon die prijs voor iedereen aan te passen maar het blijft een commercieel bedrijf, valt ze dus lastig kwalijk te nemen :)
Precies. Daarbij kan T-Mobile in theorie op ieder moment deze actie stopzetten; dan zit je volgens mij gewoon vast voor 35/maand.
Op het moment dat T-Mobile het contract eenzijdig aanpast in het nadeel van de klant, heeft de klant het recht om het contract met onmiddellijke ingang zonder extra kosten te laten ontbinden.
Punt is dat dit niet standaard bij het contract hoort, volgens mij.
Klopt, maar toch neem ik hem niet en blijf ik mijn huidige T contract uitlopen omdat ik nu nog een MB-verdeler heb.
Begrijpelijk. Het is erg jammer dat er tegenwoordig amper aanbieders zijn die duosim aanbieden, als zakelijk geen optie is.
Ditto hier.

Mijn zoon heeft de MB-verdeler, omdat hij laag begaafd is is het makkelijker voor hem in zijn woning een vast mifi access point te hebben voor zijn notebook, dan dat hij snapt hoe je dat op je eigen telefoon kan doen.

Hij mag verlengen, en dat wilden we ook doen in de T-mobile shop, ze hadden de Samsung S7 al gepakt en in zijn handen gestopt. Ik noemde en passant nog iets over de MB-verdeler, en toe zei de T-mobile medewerker dat die vorm niet meer bestaat voor nieuwe abbo's !!!

Lekker dan...
Geloof dat Vodafoon nog iets vergelijkbaars heeft,
Zij gebruiken ook onlogische redenen namelijk dat het netwerk niet geschikt voor is, maar misbruikers kan je allang aanpakken.
Dat staat in de kleine lettertjes namelijk.
Werkt factuurkorting via een vriend ook bij verlenging?
Nee werkt helaas niet, moet echt een nieuwe klant zijn.
Goeie vraag, ik kan er ook niet echt een antwoord op vinden. Ik vermoed van niet :)
Is deze prijs "eerste x maanden" of de prijs na de goedkope maanden?
Want op twitter vertelde ze me dat het gewoon 57 euro gaat kosten.
Ik denk dat je naar een ander abonnement zit te kijken als je op 57/maand uit komt.
Dat dacht ik ook, dus had een DM gestuurd, het was hun antwoord. Kan er niets aan doen.
Wellicht kan je de link delen?

Unlimited kost gewoon 35 euro per maand, dit staat overal op de site.
Unlimited en na 60 dagen 10GB dat is toch niet unlimited of wel?
Die regel is alleen voor buiten NL in EU!

Want: regelgeving
Dan moeten ze er van maken: Unlimited data NL , 10GB data EU

Maar enkel door het trucje 60 dagen, adverteren ze dus maar met unlimited. Wat eerder al geschreven is zullen veel niet boven die 10GB komen per maand maar het gaat wel om de feiten het is niet unlimited regelgeving of niet.
Oke,

Moeten ze er ook bij zeggen dat je dit abo alleen kan gebruiken met een smartphone, en niet met een Nokia 3310?

En dat je niet een 4k Virtual Reality film live kan broadcasten want de bandbreedte kan dat niet aan?

En dat je niet overal onbeperkt kan internetten, want niet overal heb je internetverbinding?

Ik vind het zo flauw om hierover te miepen.

Of verban het woordtje 'unlimited' helemaal van elke commerciële uiting, maar als je op die toer gaat blijf je bezig:

"De hele week ongelofelijke korting op mooie keukens!" -Ook op dinsdagnacht van 03:14 tot 04:15? - Nee, dan zijn we gesloten - DUS TOCH NIET DE HELE WEEK!!1! BEDROG!!

Of accepteer gewoon dat we in een commerciële wereld leven waarin marketing gewoon plaats vindt.

Overigens heeft een commissie hier zich al over gebogen: nieuws: Reclame Code Commissie keurt uiting T-Mobiles 'Unlimited EU'-abonneme...

Je kan bezig blijven met een taalspelletje. Mooie teksten en dergelijk zijn gewoon onderdeel van een marketing job. Het lijkt mij onwerkbaar en onwenselijk om iedere marketinguiting op deze manier uit te pluizen, en aan haarkloverij te doen.

[Reactie gewijzigd door dinnuk op 3 april 2017 11:45]

Dus als een bedrijf marketing doet hoeven ze niet de hele waarheid vertellen ?
Ook dan blijft het oplichterij daar doet het niets aan af omdat het 'marketing' heet.
Graag de juiste woorden gebruiken, bijv. "Almost unlimited EU", net zoals diverse verhuurbedrijven adverteren met "wij verhuren bijna alles" en niet alles.
Net zoals een 'allesreiniger' nergens pretendeert 'alles te reinigen'.

[Reactie gewijzigd door skatebiker op 3 april 2017 15:11]

Vind ik niet. Zoals eerder aangegeven is het voor de gemiddelde consument (zoals ik) onbeperkt. Die 15 keer dat ik per jaar over de grens ga, daar heb ik geen zorgen meer over databundels en Travel & Surf...
Het is niet alleen adverteren. Als je dit abonnement neemt, zal het (voor jou) altijd zo blijven heten. Totdat je een nieuw abonnement neemt of opzegt.
Welke EU regels verbieden T-Mobile dan om het hele jaar door unlimited data in andere EU landen aan te bieden?
Is volgens mij onderdeel van de Fair Use Policy vanuit de Europese Commissie:

https://ec.europa.eu/digi...g-implementing-regulation

Heeft ermee te maken dat Nederlanders anders een spotgoedkoop abo kunnen aanschaffen in hongarije en hier kunnen gebruiken.
Dat zie je verkeerd. Die bepaling gaat over het minimale wat een provider verplicht is aan te bieden. Zonder die bepaling zou het namelijk betekenen dat je volledige bundel in andere EU landen verplicht beschikbaar is, en krijg je idd de situatie zoals je schetst.

Het komt erop neer dat je recht hebt op het minimum van je (nationale) databundel en 2 maal de hoeveelheid data aan wholesalekosten dat in je abonnement past. Met de laatste cijfers liggen die wholesalekosten op ¤7,70 per GB, en worden die in de komende jaren afgebouwd naar een paar euro. Dat wil dus zeggen dat, als je een abonnement hebt van ¤20 per maand, je recht hebt op ¤20 / 1,21 (btw eraf) / 7,70 (wholesalekosten per GB) * 2 =~ 4,3GB per maand. Tenminste, als je databundel in NL 4,3GB per maand of meer is. Een handige rekenregel is vermenigvuldigen met 1/(1,21 * 7,7 / 2) =~ 0,215, oftewel net iets meer dan een vijfde van je abo kosten is je hoeveelheid EU GB's dat je standaard hebt

Dit is waar je als consument minimaal recht op hebt. Niets staat providers in de weg meer aan te bieden, wat T-mobile dus eigenlijk al doet: met ¤35 per maand zouden ze minimaal verplicht zijn 7,5GB aan te bieden, maar ze bieden 10GB (en in de eerste 60 dagen zelfs ongelimiteerd).

Interessant is wel om te zien wat er gebeurt als die wholesaleprijs omlaag gaat, want feitelijk betekent dat meer GB's in je abonnement. Voor T-mobile zou dat betekenen dat ze meer dan 10GB moeten aanbieden als de wholesaleprijs onder de ¤5,78 per GB komt. Of ze moeten hun abo goedkoper maken dan ¤35.
Ik begrijp je argumentatie niet:

Situatie die ik scherts is een onwenselijke situatie voor providers, maar een wenselijke situatie voor consumenten toch? Daarom is die bepaling juist gemaakt ter bescherming van providers om misbruik van consumenten te gaan.

Volgens mij is het dus zo dat in principe je bundel overal in de EU geldig is (+ maximale prijs ter bescherming van consumenten) en is er een maximum wat de provider aan hoeft te bieden. (Een soort ontheffing voor providers na 60 dagen ter bescherming van providers)

Op deze manier worden beide partijen beschermt tegen misbruik (ofwel van een monopoly positie vanuit de provider, of wel van oneerlijke concurentie)

Om een goede transitie te waarborgen zal in de loop van de tijd de prijs afnemen. Ik verwacht dan dat de 60 dagen regel wordt opgerekt naar 90 dagen, enzovoorts.
Daarom is die bepaling juist gemaakt ter bescherming van providers om misbruik van consumenten te gaan.
Exact. Het geeft ze een houwvast om af te wijken van wat ze op nationaal niveau aanbieden. Zonder die bepaling zouden ze verplicht zijn om in heel de EU aan te bieden wat ze op nationaal niveau aanbieden.

Maar de discussie ging erover dat T-Mobile buiten NL geen unlimited data aanbiedt. Als argument werd gegeven dat dat komt door EU regelgeving. Dat is natuurlijk nonsens, er is geen enkele regel die T-Mobile ervan weerhoudt om in de EU unlimited data aan te bieden. De regel waar jij mee kwam doet dat ook niet, die stelt alleen waar consumenten minimaal recht op hebben. Het is vervolgens aan de provider hoe ver ze boven dat minimale gaan zitten.
Ah, dus die 10GB geeft aan wat T-Mobile verwacht dat de wholesale prijs maximaal zal dalen.

Even aangenomen dat abonnementen en inkoop strategie aanpassen als de prijs onder hun verwachtte prijs komt duurder is dan nu een hoger maximum bieden.

Leuke speculatie informatie.
Oh, wacht eens, hoe komen de wholesale prijzen tot stand?
Ah, dus die 10GB geeft aan wat T-Mobile verwacht dat de wholesale prijs maximaal zal dalen.
Dat is gewoon bekend hoor ;)
nieuws: Europese Commissie verlaagt onderlinge roamingtarieven voor providers
Pas op 1 jan 2019 zouden ze in de problemen komen, dan gaat ie naar ¤4,50 per GB, maar dat is natuurlijk nog een eeuwigheid in telecomland. Maar goed, als je nu een tweejarig abo zou afsluiten, dan kun je dus op het eind profiteren van meer GB's in de EU (maar liefst 12,9GB :P)
Zijn deze roaming tarieven niet het maximum van de wholesales prijs in plaats van gelijk?

Als ze gelijk zijn, waarom dan twee benamingen voor het zelfde?

Over twee jaar bij met 12,9GB/m voor ¤30,- terwijl je dan inmiddels gewend bent uhd films te kijken?

[Reactie gewijzigd door djwice op 4 april 2017 21:54]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Wat de providers daadwerkelijk aan elkaar doorberekenen is niet zo relevant, waar het om gaat is dat je minimale EU databundel (voor zover het onder je nationale bundel ligt iig) direct gekoppeld is aan deze bepaalde tarieven.

Ik ging trouwens uit van een prijs van ¤35
Geen, alleen T-Mobile krijgt die kosten van andere netwerken wel doorberekend.
Die 60 dagen is buiten Nederland. Als je in Nederland bent, heb je gewoon unlimited (na 5 GB moet je wel GRATIS 1 GB bijvullen om misbruik te voorkomen).
Daar moet wel bij gezegd worden dat die 5GB een daglimiet is. En dat er in de praktijk een half uur tussen de ophogingen zit, dus meer dan 53GB per dag kun je niet verstoken ;)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 3 april 2017 10:26]

Nee, want die vul je gewoon steeds aan met 1GB. Dat systeem is om te voorkomen dat je je sim in een router steekt en vervolgens met 10 man het internet op gaat.

Er is geen limiet, maar je moet wel elke GB boven de 5GB aanzetten. En die 5GB wordt elke dag op 0 gezet.
Ja dat stond al in de post boven me. Ik vul dat aan dat die 5GB per dag geldt. Niet dat je de hele maand GB's zit aan te vullen als je boven de 5GB zit.

En ik denk dat he mijn edit niet hebt gezien.
Laat dat nu net zijn wat de suggestie "unlimited" voor mij betekend Of althans, dat het net zo werkt als bij een vaste internetprovider een zeer ruime FUP.
Dus SIM kaart in een router en in sommige gevallen sneller internet dan dat je via ADSL kan krijgen.
Of een dongle aan een laptop hangen en uitgebreid gebruik kunnen maken van internet "like home".
Kan wel door heel veel op verlengen te klikken, maar dat is dus niet de insteek van het abonnement.

Neemt niet weg dat het interessant aanbod is al helemaal met deze extra kortingen die flexibeler zijn dan bij KPN/Telfort.
Mits je in gebieden komt waar de dekking voldoende voor je is, maar dat is bij iedere provider, iedere provider heeft in bepaalde gebieden minder tot geen dekking, de één op de ene plek de ander op een andere (en soms geen van allen dekking).

[Reactie gewijzigd door Myliobatis op 3 april 2017 13:26]

Je kunt hem nu ook in een oude smartphone zetten die je als hotspot schakelt en die continue aan de lader laten liggen.
Klopt, maar daarna kun je kosteloos aanvullen. Ik zie overigens geen enkele provider die 155 GB (zonder aanvullen) per maand aanbied :)
Hmm, misschien bij jou. Meestal meteen, soms minuten en enkele keer een minuut of 5, maar half uur heb ik nooit meegemaakt.
Ik heb geen T-Mobile, ik ging uit van wat een andere tweaker recent postte onder een T-Mobile artikel.
Je kan onbeperkt gratis databundels erbij nemen. (Dit om misbruik te voorkomen) Dus inprincipe wel onbeperkt.
(ik heb zelf Tmobile Unlimited)

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 3 april 2017 10:14]

Als puntje bij paaltje komt is het "Unlimited is echt Unlimited!", maar niet "Unlimited is echt onbeperkt".

Door de aangeboden dienst met een Engels woord aan te duiden, en dan aan dat woord een eigen betekenis te geven, maakt T-Mobile misbruik van de neiging van potentiële klanten om dat woord in de gangbare (woordenboek-)betekenis op te vatten.

Ook al zouden ze daar juridisch mee wegkomen, ze wekken daarmee een oneerlijke suggestie.
Alleen al om die manier van adverteren zou ik niet snel zaken willen doen met zo'n bedrijf.
Hier loopt al een rechtszaak over. Ben zelf van mening dat men niet zo moet zeuren.
Het is geen zeuren als het geen feit is. Als jij een auto koopt met een topsnelheid van 200KM maar na 60 dagen nog max 100KM zou je ook zeuren. Ze moeten wel bij de feiten blijven. Wij leveren zelf ook M2M oplossingen voor data en het is aan ons altijd om de klant duidelijk te maken dat het geen echte unlimited oplossingen zijn, dus andere bedrijven hebben er last van.
Dus als jij allesreiniger koopt dan verwacht je dat je alles er mee schoon kunt maken. Of beter, als je een all terrain auto koopt verwacht je door drijfzand te kunnen rijden? Het is een NAAM, geen specificatie van hetgeen wat je krijgt in mijn ogen.

*Edit* Ok, het staat er onder dat het unlimited is, maar het lijkt me wel logisch dat er een soort FUP is, daarom staat er een ster bij met een duidelijke uitleg toch?

[Reactie gewijzigd door LiquiD-AciD op 3 april 2017 10:14]

Allesreiniger is een begrip in onze samenleving. Gewoon een generieke reiniger. Je moet niet alles zo letterlijk nemen :(

Echter, een abonnement met een naam die we nooit eerder hebben gezien, "Go Unlimited" is nieuw en schept verwachtingen die niet uit zullen komen. Dat is misleiding, en dat is verboden.
Nou sla je de spijker op de kop toch?

Allesreiniger is net zo'n begrip als 'Onbeperkt internet'. De 'onbeperkt' bij internet is in de prakijk ALTIJD gebonden geweest aan een FUP, zelfs bekabeld internet heeft een FUP, zelfs anno 2017 bij een groot aantal providers. Dat 95% van de mensen nooit in de problemen komt met die FUP zegt al meer dan genoeg: in de ogen van al die mensen is het internet ook écht onbeperkt.

Dat er een paar 'speciale' mensen zijn die met een allesreiniger ook roest willen verwijderen doet niets af aan de effectiviteit van de allesreiniger. Tegelijkertijd kent het zijn grenzen. Als je die dan wil opzoeken kom je ze ook tegen...

En zo is het ook met onbeperkt internet, en daarom heet allesreiniger ook nog steeds een allesreiniger, die niet alles reinigt.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 3 april 2017 11:50]

Onbeperkt internet is niet altijd verbonden geweest aan een FUP. Het is ook de reden dat het zelden zo genoemd werd bij de abo's. Ik meen me te herinneren dat bijv XS4All werkelijk onbeperkt internet wilde aanbieden, en dat was ook écht onbeperkt.

Maar misschien is allesreiniger ook een verkeerde naam. Misschien moeten we dat multireiniger gaan noemen. Maar het punt is dat de term "onbeperkt" veel explicieter aanduidt dat er geen grenzen zijn, terwijl de term "allesreiniger" ingeburgerd is als "een goedje waar je veel mee schoon kunt maken, misschien wel alles in het alledaagse huishouden".
Het onbeperkt internet van T-Mobile in elk geval wel. Ook toen het écht onbeperkt was, kneep men je verbinding af naar supertraag als je boven een bepaald gebruik kwam.

Het punt staat nog steeds: de aanbieders die onbeperkt als écht onbeperkt aanbieden, zijn enorm zeldzaam, en in de *beleving* is het huidige 'onbeperkt' ook voor overgrote meerderheid van de gebruikers gevoelsmatig onbeperkt.

Ik voel er vrij weinig voor om onderwater mee te betalen aan het opzoeken van de grenzen van een ander. De huidige limieten op onbeperkt zijn namelijk verre van strak afgesteld.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 3 april 2017 17:01]

Maar je kunt toch niet serieus vinden dat "onbeperkt" limieten mag hebben? Kom op, dan is het gewoon "heel veel", maar verre van onbeperkt. Wel gedeelte aan "onbeperkt" begrijp je niet? Er zit geen beperking aan, dat is letterlijk het enige wat dat woord zegt!
Helemaal waar maar waarom zijn de beperkingen van internet over 4G veel (en dan zit je al gauw aan een factor 10-100x) lager dan ADSL/kabel/glasvezel (voorzover de laatsten aanwezig zijn) ? Terwijl we al 15 jaar mobiel internet hebben en de techniek van 3G/4G allang onder de knie is ?

Internet==internet ongeacht het medium waarover het getransporteerd wordt.

EDIT: Er zit ook geen (of nauwelijks) tariefdifferentiatie tussen elektrictieit uit kolencentrales, gascentrales, zonnepanelen of windmolen. En voorzover wel, zijn deze lang niet zo groot als tussen 3G/4G enerzijds en ADSL/kabel anderzijds.

[Reactie gewijzigd door skatebiker op 3 april 2017 14:59]

Er bestaat wél een ander tarief voor warmte uit Stadswarmte tov het gastarief. Toch is je huis in beide gevallen even warm.

Ook is het niet zo dat je je warmte van thuis onderweg kan meenemen. En ga maar eens mobiel verwarmen, dikke kans dat je meer geld kwijt bent om dat te organiseren. (En het zal er vast apart uit zien :)) Of als het over stroom gaat: je hebt ook geen 220V in je broekzak, wel dure accu's en batterijen.

Dus die vergelijking gaat niet op, net zomin als mobiel internet vergelijkbaar is met bekabeld. Dat staat los van de ontwikkeltijd, en heeft alles te maken met concurrentie en behoefte. Een netwerk wordt geschaald op een aantal gebruikers die een gemiddelde hoeveelheid data willen hebben. Als er geen FUP zou bestaan zou dat onze verbindingen stukken duurder maken omdat elke provider dan gigantische overcapaciteit moet houden OF je hebt last van instabiele lijnen.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 3 april 2017 17:19]

Dat 'mobiel' internet is, zeker in zo'n verstedelijkt land als Nederland, niks anders dan wifi met een bereik van een paar km.
Voor het grootste deel is 3G/4G gewoon bedraad, alleen de laatste paar km is draadloos.
Bovendien heb je tegenwoordig bijna overal wifi, trein, cafe's etc. Als je een goede VPN gebruikt (wat veel goedkoper is dan 3G/4G) omzeil je daarmee dat deze vaak minder veilig zijn heb je in dit land nauwelijks 3G/4G nodig.
Dat zouden de providers ook kunnen doen: veel meer wifi hotspots uitrollen ipv klanten uitmelken met dure 3g/4g.

[Reactie gewijzigd door skatebiker op 4 april 2017 08:18]

Ergens vind ik het wel grappig dat je allesreiniger een generieke naam noemt wat je niet letterlijk moet nemen en vervolgens zelf het juist zo generiek bedoelde Unlimited zelf heel letterlijk opvat. Het is ook niet dat ik allesreinig letterlijk opvat maar ik noem het als een voorbeeld en vergelijking op cool zijn reactie.

Wat @gjmi ook al zegt is dat het nog steeds unlimited (voor vrijwel iedereen) is maar net als vroeger met internet een FUP welke in dit geval dan wel duidelijk gespecificeerd is in tegenstelling tot adsl vroeger.
Dus toen de naam allesreiniger voor het eerst verscheen had iedereen ook moeten klagen.
En als we nog even wachten is unlimited ook een begrip geworden ;)

En eerlijk is eerlijk: voor 99.99% van de abonnees is dit gewoon onbeperkt internetten, want die komen nooit aan zoveel data.

Dan kun je beter gaan klagen over allerlei vruchtensappen, waar 1% van de vrucht in zit en de rest is druivensap.
Of vitamine waters die vol met suiker zitten. Dat is pas misleiding.

[Reactie gewijzigd door gjmi op 3 april 2017 10:28]

Ja, er is een FUP.
Je mag zonder beperkingen 5Gb per dag verstoken. Na die 5Gb moet je via de website even aangeven dat je meer data nodig hebt. Er is geen verdere beperking.
Snelheid is meer dan okay... en tot op dit moment heb ik die grens van 5Gb op een dag nog niet gehaald. Ook niet toen ik recentelijk in minder dan tien minuten mijn S7 van een nieuwe android-versie voorzag
Ik bel tegenwoordig ook weer uitgebreid... zonder beperkingen. Meer dan zat telefoontjes van 1 uur (plus). Zie ik niet terug op mijn rekening.
Onbeperkt SMS... :) Ik zou niet weten hoe ik dat moet testen :P
He Jester,
Zou jij eens willen kijken welke snelheid je haalt op Fast.com?
Ik heb nu Robin mobile onbeperkt alles in NL/EU, maar helaas met alleen een Speedlimit van 250kb/s (t/m YouTube 720p genoeg).
@Jeroen: Fast.com geeft me terug dat ik 89Mbps haal.
@_Thanatos_: https://www.t-mobile.nl/go-unlimited#info in combinatie met: https://www.t-mobile.nl/C...rden-redelijk-gebruik.pdf

fwiw: ik ben een gewone gebruiker, en heb niets met T-Mobile (anders dat dat zij maandelijks een paar tientjes van mijn rekening afschrijven ;) )
Een FUP zou een document moeten zijn wat je ergens kunt inzien (hence, de term "policy"). Heb je een linkje daarnaar?
De algemene voorwaarden verwijzen er naar.
Vandaar de vraag, heb je er een linkje naar... :z
Als je het dan zou vertalen naar nou scenario:

De auto kan 200km. Maar daarna moet je elke keer een k knop drukken om (gratis) weer 200km te kunnen rijden tot de volgende maand. Dus toch gratis? Alleen een extra handeling is van toepassing. Dit om misbruik te voorkomen
Om misbruik te voorkomen? Dus ze gaan er vanuit dat je de verbinding gaat misbruiken?... Bah zeg.
JIJ hebt, voor je mobiele telefoon, een unlimited data-verbinding.
Het is vreselijk eenvoudig om die verbinding tijdens een weekendje weg met al je vrienden te delen. Bijvoorbeeld door je simkaart in een routertje te proppen.
Nu doe jij dat niet, brave tweaker als je bent, maar iemand die de afspraak tussen hemzelf en de leverancier van een dienst iets ruimer opvat (en ook al zijn Spotify familie-abo deelt met vijf vrindjes, omdat een knaak per maand prettiger afrekent dan een tientje) zou dat natuurlijk zo maar - per ongeluk - kunnen doen.

En ja... dat heet 'misbruik'... 't is iets heel vies, mee eens, maar het gebeurd. Staat natuurlijk ook al in de fair use policy, waar je eerder om vroeg.
Waarom zou een verbinding delen niet mogen?

Het is onbeperkt, dus of je er nou 1GB of 10GB doorheen trekt, maakt niet uit. En het is mijn zaak of ik dat in m'n eentje of met 8 vrienden doe.

Het is zelfs "fairer" dan 9x een 4g-verbinding opentrappen. Zo blijven er meer over voor andere mensen.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 5 april 2017 01:45]

Misbruiken? Wat is misbruiken in dit scenario dan? Ik betaal voor een 'unlimited' abbo, en ze adverteren met 'unlimited' data. Als ik unlimited data heb, dan mag ik toch zelf weten wat ik doe en hoeveel data ik verbruik?
Een elektrische auto met een actieradius van 300 km (als je niet harder dan 60 rijdt staat in de kleine lettertjes).
Ik vraag me af waarom mensen zo ontzettend zeuren over de naam, terwijl nietalelen kristalhelder is wat de beperkingen zijn, maar biovendien dat T Mobile een beter abbonement teen een lagere prijs gaat aanbieden.

Ipv te zeuren over een naam die niemand met meer dan twee hersencellen misleid, zouden we ons beter druk kunnen maken over waarom niet meer providers dit voorbeeld volgen.
Dat geldt alleen voor de EU, en daar kan T-Mobile door EU-wetgeving ook nog eens bijzonder weinig aan doen.

In Nederland is het daadwerkelijk unlimited (al moet je wel na 5GB een gratis SMS sturen voor iedere volgende GB)
Dat geldt alleen voor de EU, en daar kan T-Mobile door EU-wetgeving ook nog eens bijzonder weinig aan doen.

In Nederland is het daadwerkelijk unlimited (al moet je wel na 5GB een gratis SMS sturen voor iedere volgende GB)
Ho, er is geen enkele EU regelgeving die je verbiedt om onbeperkt data in het buitenland te bieden. Dus dat argument geldt niet. Daarbij stelt de EU alleen maxima aan de wholesale inkoop in het buitenland, maar geen minima. Dat zorgt ervoor dat je als operator niet een al te grote poot uitgedraaid kunt worden door je collega's in het buitenland. Let wel, T-Mobile is een van de grootste mobiele operators in Europa met deelnemingen in 11 EU landen en dan ook nog enkele daarbuiten, waaronder de VS. Je mag dus verwachten dat ze strak kunnen inkopen bij hun collega's.

Ik moet trouwens zeggen dat ik redelijk met de RCC mee kan gaan ten aanzien van de klacht over het begrip Unlimited. De kleine lettertjes zijn heel duidelijk bij T-Mobile, in NL is het ook echt ongelimiteerd, maar wel geirriteerd. Hoogstens dat je zou kunnen zeggen dat het niet Unlimited EU had mogen heten, maar Unlimited with EU ofzo.
Ho, er is geen enkele EU regelgeving die je verbiedt om onbeperkt data in het buitenland te bieden.
Dat klopt, maar maak die afspraak maar eens met alle andere providers door de EU. De EU heeft de eis om 60 dagen gezet, en je ziet dat alle providers hier naar toe trekken. Ik snap je punt over de grootte van T-Mobile wel, maar ik verwacht dat ze weinig keuze hebben.
Ik moet trouwens zeggen dat ik redelijk met de RCC mee kan gaan ten aanzien van de klacht over het begrip Unlimited. De kleine lettertjes zijn heel duidelijk bij T-Mobile, in NL is het ook echt ongelimiteerd, maar wel geirriteerd. Hoogstens dat je zou kunnen zeggen dat het niet Unlimited EU had mogen heten, maar Unlimited with EU ofzo.
Ben ik volledig met je eens.
Er is geen EU eis voor 60 dagen. En ja, ik heb de BEREC roaming Fair Use Policy guidelines van vorige week er nog op nagelezen (dat moest ik toch al).

Aan de retail kant. Als thuisoperator mag je wel als je meer biedt dan dan dat je van de EU moet aanbieden, daar een limiet op stellen. Dus stel mijn klanten mogen van mij 10GB nationaal gebruiken op een 24 euro abbo, dan moet ik als operator eerst de BTW er af halen. Dan blijft er nog 20 euro over. 10 GB gedeeld over 20 is 2 euro/GB. Dit is ver onder de EU regels en is dus een open data bundel. In een dergelijk geval mag ik de klant limiteren tot 2x 20/7.7 = 5.19GB/maand roamign in het buitenland. Als ik dan tegen de klant zeg dat deze 30 dagen, 60 of 90 dagen per jaar 10GB/maand mag doen, dan is er geen probleem met de EU.

Aan de wholesalekant is er geen verplichting tot beperking van permanent roaming tot 60 dagen. Je mag als operator wel objectieve beperkingen zetten op permanent roaming, maar daar zijn geen strikte regels voor. Let wel je mag dus ook niet een klant die 4 maanden per jaar bij je roamt dicht zetten, want dat is legitiem gebruik.

http://berec.europa.eu/en...separate-sale-of-services
Daarom heeft een van onze tweakers ook een klacht ingediend, False Advertising.
Al zou ik die bundel hebben, ik heb tot nu toe nog niet in een situatie gezeten dat ik meer dan 10GB per dag nodig had, dit zal dan ook meer een principe kwestie zijn dan wat anders .
Dit geldt alleen voor buiten Nederland. Zodat personen die in het buitenland wonen niet dit "goedkope" abonnement nemen en er dan bijvoorbeeld in Engeland van gaan genieten.

In Nederland kun je dus gewoon unlimited internet gebruiken ;). En in Europe voor 60 dagen.
Beter is om gewoon het hele onbeperkt op te doeken en gewoon bij het gelimiteerde te blijven, zodat het voor eens en altijd afgelopen is met het gezeur rondom onbeperkt. Het lijkt meer regel dan uitzondering te worden dat er moet worden gestreden (tot in de rechtbank toe) waarbij over onbeperkt wordt gestruikeld terwijl het eigenlijk vrij duidelijk is wat de provider communiceert.
Wel kun je na 10gb mb aanvullers krijgen, moet je alleen handmatig doen, kost verder niets
Toen was de korting maximaal 2,50 euro per maand en die werkte niet met het Go Unlimited-abonnement.
Ik gebruik anders sinds het begin van Go Unlimited al T-Mobile Samen voor 2,5 korting per maand.

Het is aangepast in het artikel, super!

[Reactie gewijzigd door Coffee op 3 april 2017 11:37]

Klopt, daar adverteerde T-Mobile destijds ook gewoon mee, Tweakers heeft dat niet goed.
Same here, ook altijd 2.50 euro korting
Wel beetje jammer dat na 2 jaar die prijs wel extreem hoog word (50 euro pm). Bij Hi was het gewoon zolang ja abbo loopt heb je de korting.
Bij KPN ook, ik betaal nu 17,72/maand voor onbeperkt internet en 195 minuten/sms. Abonnement loopt al vanaf 2010,ik ga echt niet verlengen of iets anders nemen. En al helemaal niet bij T-Mobile,dat hier in de buurt (platteland in het zuiden van Nederland) een vrij slechte dekking heeft.
Dan verleng je hem toch gewoon na 2 jaar weer met een nieuwe contract. Bij mij kost het pakket Unlimited GO UP 10GB ¤28 per maand 2 jaar lang na die 2 jaar kost het mij ¤34 per maand als mijn 2 jarige contract ten einde is en ik mag al in Oktober 2018 verlengen bij T-Mobile

Ik heb ook Samen waardoor ik nog eens iedere maand ¤2,50 korting krijg op de ¤28 betaal ¤25,50 per maand

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 3 april 2017 16:55]

Waarom wil T-Mobile zo graag dat haar klanten de samen-optie gebruiken?
Omdat T-Mobile daarmee (nieuwe) klanten aan zich gaat binden. Ik probeer in mijn omgeving ook mensen over te halen naar T-Mobile over te stappen. Niet per se omdat ik daar zelf ook baat bij heb, maar de ander ook. Zowel voor T-Mobile samen (tot -¤5) maar ook vriendenkorting (eenmalig -¤25). T-Mobile heeft een snel 4g netwerk en is deze in rap tempo aan het versnellen (meer capaciteit voor 4g toevoegen) en combineert dit met een scherp geprijsd aanbod. Die groepsconstructies voor korting dragen daar alleen maar verder aan bij. Er is weinig reden om niet voor T-Mobile te kiezen eerlijk gezegd. Alleen voor dekkingsklachten kan ik je nog gelijk geven.

Als mensen leren om hun toestel in een keer af te betalen, houden ze erg lage maandlasten aan over. Neem bijvoorbeeld de Galaxy S8+. 5GB + onbeperkt bellen/sms kost ¤21 per maand wanneer je het toestel (¤844, voordeliger dan de losse adviesprijs bij andere shops) in één keer afbetaalt.

Helemaal met het oog op de BKR registratie niet geheel onverstandig. Dan kan je beargumenteren dat mensen liever gespreid betalen en de hogere lasten accepteren, maar je zou ook de discipline kunnen opbrengen om elke maand ¤40 apart te zetten op een aparte spaarrekening, zodat je over 2 jaar wel dat toestel van ¤900 kan betalen. Dan besef je ook meteen hoeveel geldt het je kost. Maargoed dat is een andere discussie.

Ik ben voorstander van direct afbetalen, en dan houd je ¤21 per maand over. Daar kan dan nog te T-Mobile Samen korting vanaf. Neem je twee andere abonnementhouders op in jouw groep, dan krijg je ¤5 korting. Dan blijft er dus ¤16 over. Tweakers doet voorkomen dat de ¤5 korting alleen geldt op het Unlimited abonnement, maar dat is onvolledig. Zie de T-Mobile Samen pagina https://www.t-mobile.nl/k...extras-voor-klanten/samen

[Reactie gewijzigd door sww89 op 3 april 2017 18:28]

De reden om niet over te stappen naar T-Mobile voor mij: De korting op het abonnement is 24 maanden. Zodra de looptijd voorbij is moet ik verlengen. Ik vind dat een ontzettend irritante constructie...

[Reactie gewijzigd door Kelin op 3 april 2017 12:42]

Doet niet zonbeetje elke provider dat? Volgens mij is daarop de enige uitzondering Vodafone Friends&Family en een paar MVNO's
KPN is ook gewoon lifetime kortingen op je abonnementen.

Persoonlijk prefereer ik of lifetime kortingen, of maandelijks opzegbare abonnementen. Omdat laatstgenoemde doorgaans paar euro extra kosten per maand en ik geduldig kan zijn, liefst lifetimekortingen. :)
Ah, in de tijd dat ik KPN had(2 1/2 jaar geleden) was het nog alleen korting tijdens je contractduur.
Ja en dan in 1x 763 euro betalen(prijs bij mobiel.nl icm tmobiel). Terwijl ik bij tele 2 nog geen 640 moet betalen icm met 5gb(17 p/m) . 586 icm 10 gb (21 p/m). Ik vind het toch gek dat hier zoveel verschil in zit terwijl de kosten van de telefoon tegenwoordig apart vermeld moeten worden
Tja gesubsidieerde prijzen he. Vandaar die verschillen. Tele2 kan zich dat enigszins veroorloven omdat ze de garantie hebben dat jij 24 maanden lang nog eens ¤21 p/m betaalt. Ze moeten ook wel agressief zijn, omdat dat de enige manier is om klanten af te snoepen van de concurrentie. Het is alleen geen gezonde manier van zaken doen omdat je dit niet eeuwig vol kunt blijven houden natuurlijk. Zie ook maar wat ze vorige maand bij de S7 Edge deden: http://www.gsmhelpdesk.nl...et-samsung-galaxy-s7-edge. En Tele2 verliest veel geld in Nederland zoals afgelopen oktober bleek http://www.nu.nl/mobiel/4...oekomst-in-nederland.html

Overigens haal jij de prijzen van de S8 erbij, terwijl ik het over de S8 Plus had. Dus dan is het respectievelijk bij de door jou genoemde abonnementen ¤672 en ¤624 bijbetalen. Nog steeds een aanzienlijk verschil met T-Mobile natuurlijk. Maar dat maakt mij niet veel uit. Al betaal ik het toestel af met ¤100. Zolang ik maar kan bewijzen dat ik het toestel heb afbetaald, en de maandelijkse lasten puur voor het abonnement heb, en niet een telefoon op afbetaling.

En het ging mij in mijn voorbeeld niet per se om de eenmalige aanschafprijs van de S8+, maar om het maandbedrag die je nog maar hoeft te betalen indien je ook nog eens T-Mobile Samen korting kunt krijgen. En die is dan wel heel netjes bij T-Mobile :)

Ik besef ook wel dat ik nu heel positief overkom zoals ik nu over T-Mobile schrijf, maar dat komt omdat deze club mij positief verrast heeft de laatste tijd. Ik was altijd pro KPN (of eerder gezegd Hi), maar met die schandalige prijzen en het gebrek aan innovatieve abonnementen tegenwoordig, ben ik nu pro T-Mobile. En dit soort ontwikkelingen als extra korting dragen daar verder aan bij.

[Reactie gewijzigd door sww89 op 3 april 2017 16:10]

Dat dacht ik dus ook, los toestel kopen en sim-only nemen is goedkoper. Fout dus. Neem de Galaxy S8 zou los 799 kosten. Deze is echter in combinatie met een abbo doorgaans een stuk goedkoper als je het maandbedrag van alleen het toestel met 24 vermenigvuldigd.

Voorbeeld; ik ben opzoek naar een sim-only abbo met minimaal 5 GB, en kwam ik uit bij Tele2 5GB en 100bel á 17 euro voor 2 jaar. Een dag later toen ik ging kijken op de Tele2 site was de pre-order actie van de S8. Toch maar even gaan checken hoeveel je wel niet meer moet betalen dacht ik nog.

Dus ik rekenen. Het abbo dat ik wou was dus 24 maanden 17 euro zonder toestel met de S8 was dat 42 euro wat dus neerkomt op 25 euro per maand voor de s8 zonder bijbetaling. 24X25=600 euro. Aansluitkosten zijn wel 30 euro voor je abbo met toestel dus 600+30= 600 totaal voor de S8! Door een stapje hoger te gaan in het abbo van 5GB naar 10GB kom het af te lossen bedrag op 23. 23X24= 552+30= 582 euro totaal voor de s8! Maar het kan nog goedkoper. Kies je voor het 10GB en 100 bel abbo en los je het minimale bedrag van 12 euro af dan komt de aflossing op 22 euro per maand uit. 22X24=528 +12+30=570 euries voor je S8!

Dus als ik een S8 zou willen dan zit ik goed met deze afbetalingsregeling met een Tele2 abbo. Voorwaarde is dus dat de provider een interessant abbo voor jou heeft en ook dat het toestel van je keuze ook door de provider wordt geleverd en dus niet los! Dat is mijn inziens nu wel bewezen maar het lijkt een hardnekkig gerucht te blijven.
Misschien als pilot.
Klantbinding en profiling? Alles om profielen van gebruikers samen te stellen en commercieel uit te melken/door te verkopen.
Het binden van nieuwe klanten.

KPN doet hetzelfde (met veel succes) en Vodafone gaf ook extra MB's icm Vodafone Vast en nu icm de samenwerking met Ziggo.
Op de website van tmobile zie ik nog steeds 35 euro staan.
Edit; verkeerde quote

[Reactie gewijzigd door sww89 op 3 april 2017 10:34]

goed lezen.
Die ¤35 is onveranderd, er komt ¤5 korting bij in plaats van de oude ¤2,50.
Ingewikkelde constructie, dat 'Samen'. Ik ken verder niemand met T-Mobile. Kan ik dan nu op zoek naar willekeurige onbekenden met T-Mobile? En loop ik dan het risico ineens weer meer te moeten gaan betalen wanneer die besluiten over te stappen naar een andere provider?
Ingewikkelde constructie, dat 'Samen'. Ik ken verder niemand met T-Mobile
En dat zal precies de bedoeling zijn. Dat als als jij bij T-mobile zit maar je vrienden/familie/bekenden/wildvreemden nog niet, jij hen gaat overhalen ook naar T-mobile over te stappen.
Kan ik mij voorstellen, maar als je klant bent bij T-Mobile, dan is het niet zo ingewikkeld.
En ja, de korting vervalt als je niet meer voldoet aan de voorwaarden. What else... Jij kunt zelf natuurlijk ook degene zijn die opstapt.

T-Mobile gokt erop dat je met deze korting niet snel (en dus ook niet je T-Mobile samen partners) overstapt. Prima toch.

Disclaimer: ik zit bij KPN met een oud abonnementje met onbeperkt internet voor EUR 12,- p/m.

[Reactie gewijzigd door poehee op 3 april 2017 10:42]

Echter is dit met de huidige constructie van KPN Compleet ook. hierbij moeten alle abonnement zelfs op hetzelfde adres staan wat bij T-Mobile flexibeler gebeurd gezien dit daar geen vereiste is.
Wanneer bij KPN Compleet een van de abonnement afvalt vervallen ook je voordelen. Het betreft dan ook een loyaliteitsprogramma.
Vind de KPN constructie daarom eigenlijk juist aantrekkelijker.... Als huishouden heb je voordeel omdat je meerdere abo's van eenzelfde potje betaald. Prima. Logisch. Duidelijk. Heb er zelf niks aan - maar dat is dan gewoon niet anders.

Maar bij T-Mobile loop ik gevoelsmatig nu geld mis omdat ik niet wildvreemden opzoek die een T-Mobile abonnement hebben en met mij een groepje willen vormen?

Begrijp het commerciële voordeel voor T-Mobile wel die hopen dat ik nu T-Mobile bij iedereen ga lopen promoten. Maar vind het nodeloos ingewikkeld.

Maare, wie wil er dan in mijn groepje ?? :D haha.

[Reactie gewijzigd door kazz1980 op 3 april 2017 10:56]

KPN Compleet is dan ook gericht op huishoudens het gaat ervan uit dat iedereen op hetzelfde adres woont.
Echter studenten wonen niet thuis en moeten hun abonnement dus thuis inschrijven om mee te profiteren van het voordeel. Dit zelfde geldt voor vrienden en familie deze wonen normaliter niet bij je in. Via T-Mobile Samen kun je deze eenvoudig toevoegen en nog van het voordeel profiteren.

Nu kun je uiteraard je abonnement gewoon weg op een ander adres zetten. Echter wanneer je bijvoorbeeld betaald via acceptgiro is dat niet handig gezien de acceptgiro dan niet bij jou op de mat valt. Ook kan ik me voorstellen dat sommige mensen dat niet prettig vinden.

Via deze contructie is het juist eenvoudiger, althans in mijn ogen.
Ik snap wat je zegt. En in feite heb je ook gelijk.
Alleen ik ga persoonlijk geen T-Mobile promotie doen... Dus voel me nu genoodzaakt op zoek te gaan naar wildvreemden om met mij een groepje te vormen. Vind ik verder ook geen ramp overigens - maar een beetje vreemd is het natuurlijk wel! :P
Inderdaad een vreemde constructie, maar wel een met een vrij fixe korting :)

Maar hier is ook nog iemand op zoek naar een groep om te joinen. Wellicht nog een Tweaker ergens?
Voor mijn vriendin willen we overstappen naar T-Mobile, dus hier heb je iemand.
Ja, ben ook nog op zoek. Maar een tweakers groep beginnen dan?
Ik ook ben ook nog op zoek :)

[Reactie gewijzigd door RPGD op 3 april 2017 18:53]

Ik ben ook opzoek naar iemand, wie neemt het voortouw, of wellicht tijd voor een topic op het forum (of is deze er al?) :)
Je mag wel bij mij in de groep hoor :)
Geachte medetweakers,
Wie kan mij dit uitleggen.
Vanuit dit nieuwsbericht lees ik het volgende:
De prijs van het Go Unlimited abbonnement is verlaagd van 32.50 naar 30 euro
mits de klant meedoet aan Tmobile Samen.

Kijk ik op de website zie ik nogsteeds 35 euro staan.
Dit zou betekenen dat de "samen" optie maarlieftst 5 euro korting geeft mits er reeds 2 personen in een "samen" groep zitten.

De conclusie die ik hier uithaal is dat er dus 3 personen in de groep moeten zijn om in totaal 5 euro aan korting te krijgen.
Dit blijkt dus 2.50 per persoon te zijn. Waar is enige onderbouwing te vinden? zelfs met de link in het artikel kom ik er niet uit want deze refereert naar
een eerder nieuwsbericht van tweakers waarbij na enig doorklikken ik op de volgende website kom.
(technisch klop het dus : maar is wat omslachtig))

https://www.t-mobile.nl/k...extras-voor-klanten/samen

TLDR:
Bij elke abonnementsvorm waarmee men in een samen groep zit krijgt men korting (GO abonnementen)
2 personen = 2.50 euro op het abonnement
3 personen = 5.00 (Dit is tevens het maximale bedrag)

Dit is dus goed nieuws :)

Kijken wij verder wordt het voor mij nog vager:
https://www.t-mobile.nl/k...-voor-klanten/samen#no-go

Hier blijkt dus dat er maximaal 2.50 euro aan korting verrekend wordt met oude abonnementen wanneer zij in een samen groep zitten. Toch? althans volgens mij.


Is iemand het met mij oneens?

[Reactie gewijzigd door winos op 3 april 2017 10:49]

Waar het op neer komt is dat er voor oude abonnementen niets verandert, die blijven gewoon 2,50 factuurkorting krijgen en kunnen elkaar onderling gratis bellen, ongeacht de groepsgrootte.

Voor de T-Mobile GO abonnementen (dus niet enkel het Unlimited abonnement) komt daar nog een extra kortingsniveau bij. Als je als T-Mobile GO abonnee in een T-Mobile Samen groep van 3 of meer mensen zit krijg je 5 euro factuurkorting. Als je er met 1 iemand anders inzit krijg je nog steeds gewoon 2,50.

Iedereen in die groep krijgt die korting (2,50 of 5 euro, afhankelijk van het abonnement en de groepsgrootte). Het is dus niet zo dat maar één iemand het krijgt.
Dankjewel voor het uitzoekwerk :)
Ik heb geen vrienden
Kan ook iemand uit de familie zijn
wow dit lijkt me serieuze concurrentie voor Tele2, Vodafone & KPN :Y) Hopelijk daalt hierdoor de prijs ook bij deze providers.
Lange na geen concurrentie. Tele2 heeft veel lagere toestelprijzen.