Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 109, views: 42.691 •
Submitter: TJHeuvel

Uitgever Electronic Arts geeft klassieker Battlefield 1942 weg. EA maakt de game gratis omdat hij tien jaar geleden op de markt verscheen en het eerste deel van een zeer succesvolle serie shooters vormt. De gratis pc-versie is alleen te downloaden via Origin, de portal van de uitgever.

Wie de gratis pc-versie van Battlefield 1942 wil downloaden, moet een account hebben bij Origin, de portal voor alle pc-games van Electronic Arts. Een account is gratis aan te vragen. EA wil met de weggeefactie ook duidelijk maken dat Battlefield 3 Premium een succes is. De dienst, die in juni van start ging, heeft inmiddels 2 miljoen leden. Premium is wat bij andere games een 'season pass' heet, een bundel van alle uitbreidingspakketten die verschijnen voor Battlefield 3. Dat is het recentste deel uit de serie, dat eind 2011 op de markt kwam.

Electronic Arts heeft inmiddels aangekondigd dat er gewerkt wordt aan Battlefield 4. De nieuwe editie verschijnt waarschijnlijk eind 2013. Dit jaar zou de Wii U-versie van Battlefield 3 verschijnen, tegelijk met de nieuwe console van Nintendo. EA heeft de Wii U-versie echter geschrapt omdat de twee partijen het niet eens konden worden over de integratie van Origin. Dit jaar brengt EA geen Battlefield-game op de markt, maar gokt het op Medal of Honor: Warfighter. Recensenten beoordelen die game echter opvallend laag.

Oude trailer van Battlefield 1942

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (31)

Reacties (109)

Reactiefilter:-11090105+162+27+31
Zou mooi zijn, als EA het spel dan ook nog blijft supporten, ik kan dit namelijk niet opmaken uit de tekst.
Of als ze het spel open source maken (oid), zodat de community zelf map packs etc kan maken.

Geen idee of dit al mogelijk is (maken van map packs). Maar het ondanks dat het een goed initiatief is, heb ik ook het gevoel, dat EA het spel 'dumpt'.
Nou zeg wat een pessimisme, doet EA iets goeds, gratis oude game weg, leuk en moeten ze ineens nog een hoop geld er in gaan steken zeker? De game werkt perfect zonder enige support van EA. Dit is een pre-DRM game waar iedereen nog gewoon lekker met dedicated servers speelt. Verder heeft 1942 gewoon support voor custom maps en ik dacht zelfs ook mods dus support komt vanuit de community :).
Negatief was het zeker niet bedoelt, het is mijn gevoel erbij;)
Het idee is zeker goed. Natuurlijk is het spel allang afgeschreven, ze proberen zoals LOTG ook zegt, origin hiermee te pushen.

Voor niets gaat de zon op :) Leuk dat ze het weggeven, maar het is wel een soort reclame actie van EA.
"Voor niets gaat de zon op Leuk dat ze het weggeven, maar het is wel een soort reclame actie van EA."

Je doet het bijna klinken alsof dat een vies iets is, EA is geen liefdadigheids instelling hoor. Het is meer dan prima dat ze dit als reclame actie doen.
Mee eens, een game van 10 jaar hoeft niet gesupport te worden. Maar moet zo opgezet zijn dat de support van de community komt. Waarbij dit bij PC games natuulijk veel makkelijker is. Ook vanwege (zeker bij oude games) er vaak al dedicated servers in zitten. Hierdoor heb je geen probleem dat iemand de stekker uit de servers trekt en blijft een goede game gewoon bestaan.
yup, ze doen het helemaal niet om nog meer mensen te dwingen origin te instaleren. Nee, ze doen dit uit de goedheid van hun hart.
Tja, niets is gratis behalve op usenet natuurlijk. En hey, je moet op Tweakers ook registreren om te reageren! Ook dwang gevoeld?

Elke download service heeft gratis games, kijk naar steam, desura of Blizzard (WoW werkt t\m lvl 20 voor nop) dus helemaal niet zo gek.
Ze dumpen het spel niet, ze pushen Origin. EA is alles aan Origin aan het linken, iets wat de concurentie (UbiSoft -> UPlay) ook aan het doen is. Ik vind het geen geweldige stap, ik moet nu al 3! van die platformen op mijn PC installeren, waarvan alleen Steam meestal fatsoendelijk werkt.

Het was overigens leuker geweest als ze de remake (1943, als ik het goed heb) hadden gereleased. Als dit net zo goed werkt als de CnC re-releases dan word het weer een drama om het aan de praat te krijgen.

En ik mag toch wel verwachten dat Windows 8 direct supported is?
hoogstwaarschijnlijk zal windows 8 wel niet supported worden, ik dacht zo uit me hoofd dat steam daar ook al niet standaard support word omdat microsoft hun eigen steam/origin/google play/ app market wil gebruiken
Steam werkt al tijden prima, als het nu binnen kort niet meer zo zou zijn dan verdenk ik Valve toch van sabotage. Kinderachtige onzin vind ik het.

Microsoft heeft net zo veel recht om een eigen store op te zetten als Vavle, en als ze nu een paar Windows 8 zaken fatsoendelijk implementeren zie ik ook geen reden voor mensen om weg te lopen bij Steam.

Als ze slim zijn maken ze een Metro versie, die op ARM loopt waar je dan van bepaalde spellen ARM builds kunt kopen of via crossplay spelen. Kansen die ze laten liggen om dat ze liever staan te janken, want ze krijgen hun zin niet. Ze willen toch ook een Xbox concurent uitbrengen?

Zelfde geld voor Origin, EA heeft zo veel van die spellen die perfect op een Win RT tablet te spelen zouden zijn. Maak een client, en lever ARM builds.

Edit:
Het commentaar dat je de Windows Store MOET gebruiken, is een tactiek die zowel Valve als EA ook gebruiken. Ik MOET Origin hebben om BF3 te kunnen spelen, en ik MOET Steam hebben om alle Valve spellen (plus nog een berg die de SteamWorks API gebruiken). Microsoft zag dat het goed was (voor hun eigen beurs).

[Reactie gewijzigd door LOTG op 6 november 2012 11:13]

Als ze slim zijn maken ze een Metro versie, die op ARM loopt waar je dan van bepaalde spellen ARM builds kunt kopen of via crossplay spelen.
Ja, en dat is nou net het probleem waarom ze zo "staan te janken". In de voorwaarden staat dat je voor windows 8 alleen een "tiled UI application" mag installeren via de Windows Store. En die store is beschermd met een certificeringstraject, wat het onnodig gecompliceerd maakt.

Zie o.a.:
http://www.ubuntuvibes.co...veloper-alen-ladavac.html
Even dat stukje gelezen... en mijn reactie.. WTF?
Er was laats iemand die al met dat verhaal aan kwam over de mobiele variant. Dat kon ik al niet geloven maar dit slaat alles, al is het wel logisch dat het dan ook op de desktop zo werkt aangezien de tiled apllilaties het zelfde zijn. (Windows RT)

Overigens vind ik de reactie in jou link eigenlijk net zo slecht.. Heel verontwaardigt doen en dan dit zinnetje "If it was just about "being downloaded from Windows store", it would not be a problem. It would be nice to have a common hub to download things from. But to get an app onto that store, it has to be certified by MS."

Dat zou dus ook alles behalve oke zijn! Je wilt niet afhankelijk zijn van zo'n store. Als extr dienst, helemaal prima maar afhankelijk ervan zijn, no way! Ik heb niets met Apple vanwege hun gesloten systeem en nu wilt Windows ook al met die onzin beginnen? Zijn die mensen niet lekker bij hun hoofd? Hebben ze niet door dat juist het open karakter van Windows bij veel consumenten aantrekkelijker maakt (net als DirectX overigens). Windows is groot geworden door open te zijn.

Gelukkig is dat dus nog neit het geval voor de normale applicaties maar als Windows hier echt mee door gaat voor hun mobiele variant dan laat ik windows net zo links liggen als Apple. Enig idee op Google ook zo'n plannen heeft?
Helemaal mee eens, leuk dat het gratis wordt, maar het is puur om Origin te promoten.
Dat recht hebben ze natuurlijk wel, maar ik word er niet blij van.
Gisteren gespeeld op Win8 x64, gaat prima, wel via origin dus, de oude orginele is niet zo eenvoudig aan de praat te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Gman op 6 november 2012 11:17]

OW
Als ik er naar opzoek ga, vind ik het totaal niet!
http://store.origin.com/s...hemeID.850300/ccRef.en_US
In US spelen ze het, is het in BE speelbaar?

Edit: http://store.origin.com/s...E/html/pbPage.demos-nl_BE
Zo luk thet wil, via demo's

[Reactie gewijzigd door vochtige op 6 november 2012 20:45]

(...), waarvan alleen Steam meestal fatsoendelijk werkt.
Oh, ik heb anders totaal geen last van een niet fatsoenlijk werkend Origin hoor. Doet het -op een enkele keer onderhoud na- altijd even goed.

[Reactie gewijzigd door purrple op 6 november 2012 12:21]

Precies ik snap de negatieve reacties ook niet....... Maar bij steam liep iedereen eerst ook te hinnekken en te steigeren en nu is alles koek en ei. Origin werkt prima net als steam en het start pas op zodra ik BF3 opstart net als mijn steam spellen. In het begin van BF3 was het nog een beetje buggy maar nu nergens last van.

Ja ok het is lastig als we straks bv 5 van dit soort platformen hebben maar heb je er nou daadwerkelijk last van. Noem me nou eens 1 nadeel hieronder.....
*Spyware: nieuws: Duitse pc-gamers: 'EA's Origin gedraagt zich als spyware'

*"Exclusiviteit", door games enkel op hun eigen platform aan te bieden, en bijv. Steam te boycotten. Deze vlieger gaat op voor vrijwel elke EA game sinds begin 2011.

In de verdediging, Valve heeft nooit anders gedaan en is afhankelijk van de Steam API voor servers, achievements en de Cloud support, alsook alle andere op Source gebaseerde games.
EA biedt geen het voorgaande, noch dat Origin enige functionaliteit toevoegt. Alleen die gammele server browser dan, die niet onder doet aan de lang vergane programma's als The All-Seeing Eye.

Origin is niets meer dan een omhulsel dat een spel spelen onnodig veel moeilijker maakt.

Zal ik nog even door gaan?
Dat is gewoon meehuilen met de roedel wolven. Naast dat bericht heb ik er nooit meer wat van gehoord en over gelezen.

Eeuh steam doet toch precies hetzelfde? bij Valve spellen ben ik ook verplicht om steam te installeren.

En ja de buggy webbrowser van BF3 is inderdaad bagger maar heeft imho niet veel te maken met Origin zelf.

Steam is niets meer dan een omhulsel dat spelen van spellen onnodig veel moeilijker maakt.

En ja ga graag nog even door.


Kijk ik ben niet voor origin, maar ben ook niet tegen.

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 6 november 2012 14:34]

Link is oud nieuws want er klopt niets meer van : nieuws: EA ontkent bespioneren van Origin-gebruikers

Storm in glas water geweest
Waarom men stijgert bij steam, origin enz is omdat je afhankelijk word van zo'n dienst. Daar hebben veel mensen (waaronder ik) geen zin in.

Ik heb liever gewoon een CD / DVD / Blu-ray die ik erin duw, het installeer en aan de gang kan. Geen rare afhankelijkheden van Origin enz. Het is verder prima dat zo'n bedrijf hun games ook aan bied als download en dan zullen deze diensten best wel volstaan maar de verplichte afhankelijkheid is waar genoeg mensen mee zitten.

De mensen die wel graag de games downloaden waren vervolgens tevreden met steam (ik download niet, en ben er dus nog niet tevreden over. Koop ik een CD, staat er een linkje op en moet ik de rommel nog downloaden en ben ik alsnog afhankelijk van steam) en toen moesten ze ook ineens van alle andere uitgevers een platform gaan gebruiken. Logisch dat dat gaat gebeuren maar ook logisch dat mensen het niets vinden.

[Reactie gewijzigd door Devata op 7 november 2012 13:31]

Idd, ik prop idd ook liever een cd in mn pc om iets te spelen, of desnoods gooi ik er een crack overheen. Maar een ander programma nodig hebben om een spel te spelen wordt irritant, zeker als er meerdere zijn zoals steam en origin (niet tegelijk nodig natuurlijk, maar voor elk spel een ander programma).
Het irritantste is vooral als origin elke keer moet updaten, terwijl dat voor het spelen helemaal niet nodig is. Ook al kost het 2 minuten, het is ronduit irritant.
Inderdaad, en zou Origin of Steam er ooit mee stoppen dan ben je je games ook kwijt.
Bij mij loopt steam even vast als ik een spel installeer, bij origin totaal geen last van.

die ga ik toch even binnen halen, ik speelde vroeger geen battlefield, maar zo weet ik toch hoe het vroeger was.
deze game ga je niet spelen als je het niet kent. vooral de jongeren zullen dit denk ik niet gaan spelen ipv BF3, ik denk dat de oudere groep die dit spel speelde toen het uitkwam nu weer denk, wat een tijd was dat zeg, lekke nostalgie. en die game hoeft niet supported te zijn. ik bedoel de mensen die die game nu gaan spelen, doen dat omdat ze het mooi vinden hoe die game is, somigge van de features of buggies maken die game juist lekker om te spelen.

anders krijgen we het zelfde gedonder als met diablo en al die andere games die ze maar blijven veranderen. terwijl het juist de keuze van de speler is wat ze gaan doen. ga je leuk spelen of ga je de overpowered wapens gebruiken waarmee je iedereen ownt en de uitdaging uit het spel halen. het is de keuze van de speler. en dat maakt die oude games juist zo leuk.

en het spel dumpen? sorry hoor maar die game werd toch al minimaal gesupport omdat ie zo oud is. aan die game verdienen ze toch geen drol meer. en het is metteen een stunt, want mensen die nog nooit een BF spel hebben gespeeld zullen misschien gaan proberen omdat het gratis is, en als ze het leuk vinden gaan ze misschien ook de nieuwere BF games proberen.
dit is iig het beste deel uit de BF serie.
de desert combat mod is kwa game play onovertroffen.

al dat mietjes gedoe tegenwoordig van verplicht samenwerken en extra goede wapens als je meer geld uitgeeft.. wat een onzin.

BF3 ligt hier trouwens stof te happen.
geinteresseerden kunnen zich melden ;)
Helemaal mee eens. Na het lezen van dit bericht ben je ook meteen afgeleid. Zo'n spectaculaire tijd. Al die fantastische herinneringen op het slageveld van El Alamein, Wake Island, Guadalcanal, Market Garden, Coral Sea, Midway en als je een beetje geluk had kon een doorbraak in bij Omaha Beach ook fascinerend zijn. Ik heb echt genoten. Niet alleen van de game, ook van de community: fantastische mensen, van de trage servers voor het downloaden van een patch, het F5'en van de EA FTP, van de vele maps en mods (Desert Combat, Forgotten Hope, Battlefield 1918, Battlegroup-Frontlines, Eve of Destruction voor Battlefield 1942 - de laatst genoemd nog steeds aan gewerkt wordt...), de geluiden van de vliegtuigen en de explosies, het gekreun/gekuch van de soldaten die doodgaan (http://www.youtube.com/embed/5bpADyFa0so), lange speelduur van een ronde met hoog speelniveau, de zeer intelligente bots ;), en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar moeilijk uit te leggen aan deze generatie.

Dan zie je met name in de periode van Battlefield 2 dat Battlefield 1942 langzaam in de vergetelheid terecht komt. In februari 2010 werd dan ook de ondersteuning voor Punkbuster gestaakt. En wat ik ook heel bizar vond, maar echt ontzettend mooi was om te zien was de bijna ondergang van FileFront. Er was grote paniek. Deze website zou worden wegbezuinigd. Naast FilePlanet was FileFront de grootste download database voor Battlefield 1942. AL het content custom content werd via deze website als download aangeboden. Dat ging wel om duizenden bestanden, of beter gezegd wel tienduizenden bestanden die dan verloren zouden gaan. Toen dat eenmaal doordrong in de community werd echt een organisatie op touw gezet om al die bestanden veilig te stellen iedereen ging downloaden.... Want het gingen toch een hoop Battlefield 1942 fanaten aan hun hart als dat allemaal verloren ging.

Het waren echt mooie tijden.
en het spel dumpen? sorry hoor maar die game werd toch al minimaal gesupport omdat ie zo oud is. aan die game verdienen ze toch geen drol meer. en het is metteen een stunt, want mensen die nog nooit een BF spel hebben gespeeld zullen misschien gaan proberen omdat het gratis is, en als ze het leuk vinden gaan ze misschien ook de nieuwere BF games proberen.

Ten eerste is het niet gratis. Lees voor de grap de privacy policy er maar eens op na.
(Betalen met gegevens in plaats van geld maar je geeft er in ieder geval iets voor terug dus is het niet gratis)

http://tos.ea.com/legalapp/WEBPRIVACY/NL/nl/PC/

Ten tweede als je BF gaat proberen omdat je het nog nooit gespeeld hebt dan ga je toch geen 10 jaar oud spel uitproberen aangezien de huidige BF totaal anders is qua speelervaring. Zeker bij de huidige 'grote' franchises is het er niet op vooruit gegaan. (CoD,C&C,MoH,BF enz.)
Map packs zijn er bijna teveel omdat de community gewoon de mod tools kregen, in der tijd heb ik ook nog een aantal maps gemaakt ik gok zo dat er tussen de 10000 en 30000 maps zijn? er zijn verschillende sites die nogsteeds de beste mappen selecteren en draaien!!!

ook mods zijn er verschrikkelijk veel een paar bekenden zijn forgotten hope, desert combat, 1918, ga zo maar door!

uit verschillende van die mods zijn heuse studio's gekomen die hun eigen games hebben ontwikkeld!

neem voor de grap is een kijkje in alle mods en tegewoordig zijn die downloads zo klein die heb je binnen 5/10 min binnen!
EA support het spel al jaren niet meer. Ik weet uit ervaring dat er veel issues zijn met punkbuster op vista/w7. Dat ze nu schijnheilig reclame maken met free give aways voor BF1942 vind ik echt een lachtertje.Ze weten dat BF1942 totaal gekraakt is en hopen de ''oude'' fans via deze manier op Origin te krijgen.

Ik speel nog regelmatig BF1942 en heb toevallig 2 weken geleden BF3 gekocht.. miskoop ten top. Speel het nooit omdat het gewoon echt uber boring is.

Noway dat ik dit via Origin ga spelen. Gewoon lekker cracked servertje hop hop. Heb het wel legaal maar dit slaat echt alles. EA beter ga je gewoon weer goede games maken ipv melken.

Desert Combat & Forgotten Hope zijn 2 master mods en moet je zeker proberen mocht je BF1942 gaan downloaden :)

[Reactie gewijzigd door drentm0nk op 6 november 2012 11:37]

http://www.eodmod.org/ wordt nog steeds ondersteund.
Met steeds meer maps :)
best vietnam ever
Ze zouden desert combat met frostbite 2 op de markt moeten brengen maar de game play niet veranderen! Volgens mij zou dat een hit worden! Voor al die maps in bagdad en tikrit vond ik geweldig! En de capture the flag mode vond ik ook geweldig

[Reactie gewijzigd door hmmglaser op 6 november 2012 19:42]

Battlefield 1942 is gemaakt voordat EA erbij kwam, dus doen werden EA's principes van 'rush the game and drop people who paid for it' er nog niet op toegepast.
Er zijn al jaren mod's beschikbaar voor battlefield 1942.. Opensource zullen ze het echt niet gaan maken..
Als het gaat om mappacks, daar hoeft het niet open source voor te zijn. Valt me tegen dat je dan niet op de hoogte bent van de enorme hoeveelheid aan mods die er voor 1942 in de afgelopen jaren is uitgekomen.
er zijn tig mods en custom packs gemaakt afgelopen 10 jaar..
Je ziet het steeds vaker dat oudere games gratis aangeboden worden. Of daar echt een markt voor is, durf ik niet te zeggen. Op lans zal dit wellicht vanuit een nostalgisch oogpunt nog wel gespeeld worden. Maar het is in ieder geval goed dat ze het beschikbaar stellen. Verkopen zullen ze het niet meer, dus als ze op de wereld nog spelers blij mee kunnen maken is dat alleen maar goed.
Je ziet het steeds vaker dat oudere games gratis aangeboden worden. Of daar echt een markt voor is, durf ik niet te zeggen. Op lans zal dit wellicht vanuit een nostalgisch oogpunt nog wel gespeeld worden. Maar het is in ieder geval goed dat ze het beschikbaar stellen. Verkopen zullen ze het niet meer, dus als ze op de wereld nog spelers blij mee kunnen maken is dat alleen maar goed.
Precies. Er is zeker wel een markt hiervoor. Ik weet niet of ze de game nog compatible houden voor de hedendaagse machines maar ik ben wel blij dat gameontwikkelaars deze keuze nemen.

Soms heb je zin in een spel van vroeger, dan kan je die nergens kopen en ben je genoodzaakt om het te downloaden.
Je ziet het steeds vaker dat oudere games gratis aangeboden worden. Of daar echt een markt voor is, durf ik niet te zeggen. Op lans zal dit wellicht vanuit een nostalgisch oogpunt nog wel gespeeld worden. Maar het is in ieder geval goed dat ze het beschikbaar stellen. Verkopen zullen ze het niet meer, dus als ze op de wereld nog spelers blij mee kunnen maken is dat alleen maar goed.
Zo heeft Rockstar bijvoorbeeld jaren geleden GTA 1 en 2 gratis gemaakt. Nog steeds hilarisch om te spelen met een klein clubje mensen.

Battlefield 1942 was de opvolger van Codename Eagle en slaagde waar CE faalde. Wat leuk was in het Battlefield 1942-Vietnam-2 tijdperk was dat het nog mogelijk was om mods te maken voor deze spellen. Wikipedia heeft een aardige lijst met mods voor Battlefield 1942 die hopelijk te spelen zijn met de gratis versie van het spel. Vooral van Desert Combat (Final) heb ik veel plezier gehad.
Nice! Dan nu eindelijk legaal in kamimaze vliegtuigjes vliegen boven Midway :D
Wat een geweldig initiatief. We hebben BF1942 op de laatste LAN-Party voor de grap weer eens gespeeld. Was wel een gedoe om hem aan de praat te krijgen met grote updates, een tweak in de config files voor ondersteuning van breedbeeld en een 64bit windows 7 patch.

Ik vraag me af of dat in deze gratis versie allemaal is geregeld.
Even voor je getest. In Origin downloaden, op Play drukken en je kunt spelen. (64-bit Windows 7) :)
Heb je toevallig meer informatie over deze windows 7 patch? :D
Met alle respect, het was, misschien ook vooraal voor die tijd, een best toffe game. Zeer veel lol in gehad, ookal was de meeste lol toch met z'n 7en op een LAN-party spawnen in het zelfde team en elkaar op de meest bizarre wijzen met kamikaze acties of raketten van een kilometer afstand om te leggen. Classic!
Heerlijk, ik ga binnenkort weer een potje met de Forgotten Hope mod doen. Was mijn key namelijk kwijt.
Heel leuk maar gaat de gratis versie dan wel ondersteund worden door punkbuster?
Als je BF 1942 gaat spelen kom je toch wel erg vaak op gehackte no key servers waar gecheat wordt dat het een lieve lust is...

Maar ik geeft toe dat het een leuk gebaar van EA is, ik ben vanaf dag 1 een grote fan van de BF serie, maar dan wel de pc variant...

@jediah, ja das leuk de origine FH die is eigenlijk nog leuker dan de Fh voor BF2!!!

CNNREPORTER is mijn nick op BF...

[Reactie gewijzigd door emailjunkie op 6 november 2012 11:07]

Aangezien ik de link niet terug zie in het artikel hierbij de download link
http://www.battlefield.com/battlefield-1942
Scrol naar beneden en klik op Free Download

[Reactie gewijzigd door ignitem op 6 november 2012 11:01]

Top! Ik kon hem in Origin al nergens vinden...
Bedankt voor de link, werkt als een tierelier en dat voor een spel uit 2002.
Zou leuk zijn als het BF1943 was geweest :9~
Die word nog steeds online volop gespeeld, voor een game van bijna 4 jaar oud van 1200 punten op xboxlive vind ik dat een wonder(Zoveel games die veel nieuwer zijn met geen kip online)

BF1943 porten naar de PC had trouwens niet moeilijk geweest hoeven zijn...
Leuke actie van EA, zelf heb ik origin geïnstalleerd voor fifa en battlefield 3. Maar het is wel een beetje jammer dat er niet één platform is om alles mee te draaien.
Klopt, mooie actie. Vraag me af of de mods ook gaan werken zoals desert combat enzo of was dat nu juist met BF1941.

Offtopic:
Vroeger kon dat gewoon, dat heette geloof ik iets van windows, kon je alle spellen op draaien. :9 ach tja vroegâ was alles beter.
Meerdere platformen installeren is jammer, maar nog altijd minder erg dan geen keuzevrijheid en een monopolie op dat gebied. :Y)
Dat is zeker zo, als Microsoft nou ook niet zo eigenwijs was en mensen een keuze lieten maken welke browsers ze willen tijdens het installeren van windows. :P Ik ergerde me net zelfs toen ik windows 8 installeerde en ik alles eerst via internet explorer moest doen..

Eigenlijk lijkt het mij dan beter om een keuze te laten maken welk platform je wil gebruiken. De een vind origin makkelijker, maar de andere bijvoorbeeld weer steam en ga zo maar verder. Mijn voorkeur ligt op dit moment bij Steam, aangezien het makkelijk en snel hier draait en nooit problemen mee gehad.
Het kan aan mij liggen, maar ik kom Battlefield 1942 niet tegen in de Origin store.

Edit: Gevonden! Hij staat onder demo's.

[Reactie gewijzigd door 88Weighed op 6 november 2012 11:07]