Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 144 reacties
Submitter: alwetend

Diverse gamers klagen op de forums van Battlefield 3 dat de pc-versie van het spel onspeelbaar is geworden. Gebruikers krijgen een 'Corrupted File/Memory'-foutmelding, verliezen hun verbinding en kunnen de game niet meer starten.

EADe meldingen van gamers die Battlefield 3 niet meer kunnen spelen door de 'Corrupted File/Memory [98080696]'-foutmelding kwamen al eerder binnen, maar sinds dinsdag klaagt een groot aantal spelers over hetzelfde probleem. Gamers krijgen een foutmelding als zij verbinding maken met een server of tot ongeveer een minuut daarna, waarna de game wordt afgesloten en gamers onderstaande foutmelding te zien krijgen. Inmiddels telt het topic op het Battlefield 3-forum al 28 pagina's, voornamelijk gevuld door klagende gamers.

De oorzaak lijkt te liggen bij de anti-cheat-software Punkbuster. In het topic wordt gesuggereerd dat de versie van Punkbuster die aan de serverkant wordt gedraaid niet overeenkomt met de versie die de clients gebruiken. Omdat Punkbuster eist dat de server en alle spelers dezelfde versie van Punkbuster gebruiken, kan dat problemen opleveren. De op deze verklaring gerichte oplossingen, zoals het volledig verwijderen en opnieuw installeren van Punkbuster, lijken echter niet voor alle gamers en/of alle servers te werken. Electronic Arts en ontwikkelstudio DICE hebben nog niet gereageerd op de problemen.

Punkbuster foutmelding

Update, 14:41: Het probleem is op te lossen aan de serverkant door wat simpele aanpassingen in configuratiebestanden te doen. Tweaker Tsurany meldt dat GoTBF3.nl-servers inmiddels stabiel draaien.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (144)

1 2 3 ... 6
Door de patch van vanochtend is de gamesoftware geupdate (Punkbuster niet). Echter denkt de server kant van Punkbuster nu dat er een hack gebruikt wordt, omdat een bestand van de game niet meer overeenkomt.

Het nu gewoon wachten op een PB update (aan server en client kant)

Oplossing voor server admins om de kicks tijdelijk te disablen tot er een PB update is:
Type "pb_sv_restrictions 0" in de PB RCON Console

Heb dit op mijn servers gedaan en sinds vanochtend vol:

CQ 64: http://battlelog.battlefi...20-46e3-bba9-3711090ec4b5

RUSH: http://battlelog.battlefi...7c-46bc-a9c8-b05a95fd2444


PS: dit probleem lijkt terug te keren bij elke patch die DICE doorvoert. Elke keer vergeten ze ervoor te zorgen dat PB ook geupdate wordt.

UPDATE:
Servers die streamen naar PBBans.com hebben nu automatisch "pb_sv_restrictions 0" en zullen spelers dus niet meer gekicked worden.
quote: MaydaX
I've sent pb_sv_Restrictions 0 to all BF3 servers currently streaming to us

[Reactie gewijzigd door E-Bastard op 14 februari 2012 14:45]

We are aware of the issues caused by "Corrupted File/Memory [9808096]” and are working on it. More announcements during the day.

Dat staat op de Twitter feed van @Battlefield
Ik kreeg het weer aan de praat door http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php hier punkbuster los te downloaden. Battlefield 3 toevoegen, update draain en het zou weer moeten werken.

Ook kan je proberen C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield3\Battlefield 3\pbsvc.exe te runnen: Install/reinstall service, paar keer next klikken en done.
Alle GoTBF3.nl servers hebben er last van. Heb al een aantal tips geprobeerd maar mensen blijven gekicked worden.

Server reinstall, werkte niet
Punkbuster reinstall, werkte niet
Punkbuster config pb_sv_restrictions aangepast naar 0, werkt niet

Edit: servers die wel goed draaien hebben de idle timeout uitgeschakeld via "vars.idleTimeout 0", dat ook maar op de GoTBF3.nl servers ingesteld.

Extra edit: Je kan via RCON de command "pb_sv_restrictions 0" uitvoeren of even in pbsv.cfg deze waarde op 0 zetten (staat standaard op 1). Dat lost het probleem op voor zover wij weten. Dit is een server instelling die door server admins ingesteld moet worden.
Momenteel draaien de GoTBF3.nl servers zonder problemen.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 14 februari 2012 14:14]

"pb_sv_restrictions 0" zou toch echt moeten werken. Weet je zeker dat het uit staat?
Positive, via RCON de command gestuurd en in de PB config de setting aangepast.

Nogmaals via de PB config aan het aanpassen. Dit samen met de idle timeout zouden de beste instellingen moeten zijn om het te verhelpen.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 14 februari 2012 13:44]

pbsv.cfg hoef je niet aan te passen. Enkel het command "pb_sv_restrictions 0" in PB RCON zou genoeg moeten zijn.

Wel zo makkelijk, want als PB eindelijk geupdate is hoef je je pbsv.cfg niet weer aan te passen. Dan is enkel een pb_sv_restart voldoende.

Zal eens een GOTBF3 server joinen.

EDIT: moet je de servers natuurlijk niet steeds herstarten ;)

[Reactie gewijzigd door E-Bastard op 14 februari 2012 13:50]

Heb voor de zekerheid wel de cfg's aangepast en het commando alsnog gegeven. Ook de idle timeout ingesteld op 0 om zeker te weten dat dat geen problemen oplevert. Zou graag feedback horen of het werkt.

Edit: Server zal vanaf nu niet meer herstarten door mijn doen ;)

Edit 2: Lijkt goed te gaan, server #5 zitten we stabiel op te gamen nu. Vooralsnog geen problemen. Zitten er nu met 32 man op (max van deze server) en het lijkt geen disconnects te hebben.

@ E-Bastard: Slaat idd nergens op, we zijn ffs aan het proberen het probleem van het nieuwsbericht op te lossen en dan wordt nuttige feedback als ongewenst gemodereerd? Dat is gewoon slechte moderatie. Stuk nuttigere post dan het grootste deel van de posts hier als je het mij vraagt, zo lossen we tenminste het probleem op ipv en over te blijven posten/klagen.

Concreet: Je kan via RCON de command "pb_sv_restrictions 0" uitvoeren of even in pbsv.cfg deze waarde op 0 zetten (staat standaard op 1). Dat lost het probleem op voor zover wij weten. Dit is een server instelling die door server admins ingesteld moet worden.
Momenteel draaien de GoTBF3.nl servers zonder problemen.

Let wel: Dit is een noodoplossing, een aantal restricties die PB oplegt worden niet meer op gecontroleerd. Dit kan op zich geen kwaad aangezien het vaak niks zeggende dingen zijn. Echter kan het gewenst zijn om na een fix vanuit DICE de config weer aan te passen naar "pb_sv_restrictions 1" of eventueel "pb_sv_restrictions 2". Laatstgenoemde kickt dan ook voor programma's zoals AutoHotKey, niet aan te raden als je een volle server wilt.

[Reactie gewijzigd door Tsurany op 14 februari 2012 14:55]

Volgens mij lost dit het probleem niet op en is dit alleen symptoom bestrijding (server checkt de hashes van de files niet meer). De melding dat dit het probleem oplost is wat mij betreft niet correct.

Hierdoor word het dus in theorie makkelijker om te cheaten (zal in de praktijk wel mee vallen).
Het lost het probleem niet direct op maar zorgt wel dat PB niet kickt voor domme fouten van de software zelf, immers die restrictions zijn niet direct anti-cheat related. Het is dan ook een noodoplossing en ik zou het terugzetten nadat er een nieuwe patch is uitgekomen. Alleen door dit aan te passen is het nu wel alsnog mogelijk fatsoenlijk te gamen.
Joined #3 en niet gekicked door PB. Ziet er dus goed uit ;)
Overigens werd ik wel gekicked omdat ik idle was.

Edit: waarom nou weer ongewenst? Tsurany vraagt om feedback ffs.

[Reactie gewijzigd door E-Bastard op 14 februari 2012 14:01]

omdat deze slowchat via MSN, Skype, of GoT-DMmetjes hadden gekund gok ik ;-)
@KnetterGek: Maar dan hebben andere server admins geen info ;)
@KnetterGek: Wees gerust, daar hebben ze meerdere topics voor op GoT. |:(
Omdat dit niet direct op een het nieuwsbericht slaat i guess. zou het zelf +1 modereren. Het heeft namelijk wel met de issue (en de oplossing daarvan) te maken.
Ik kwam anders 2 uur geleden nog prima op de GoTBF3.nl server (uit m'n hoofd hardcore rush, iig een 64p server).
Wat ik heb gedaan, en wat hier (voorlopige conclusie) werkt is het volgende: In de root van de dir waar je BF3 hebt geinstalled alles wat met PB heeft te maken verwijderen. Bij mij was dat de map "pb". Reboot de PC en haal de laatste PB updater binnen:
http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1, en draai die na de reboot. Koppel deze aan je BF3 game en je zal zien dat hij niets van PB installed vind. Laat hem nu updaten en als dit klaar is zou het weer moeten werken.
Zal er toch niks van merken. BF3 heeft bij mij na de beta niet goed gewerkt.

De release-versie crasht continue of laat mijn PC compleet bevriezen binnen enkele minuten. De beta draaide uren lang probleemloos.

Geldverspilling. Vermoedelijk punkbuster, aangezien ik vergelijkbare problemen heb in CoD4. CoD:MW2, CoD:MW3, Skyrim, Borderlands en nog wat andere games draaien allemaal probleemloos op mijn PC.

Er staan op het internet 100en issues van punkbuster die je PC laat crashen... heb de tijd er niet voor om alle mogelijke oplossingen te proberen; diegenen die ik heb geprobeerd, hielpen niet.

Al sinds mijn 1e game met punkbuster (BF2) blijven er weer punkbuster problemen terugkomen. Dan wordt je weer gekickt voor niets, dan heb je weer een conflict met een of ander ander programma, dan is jouw versie weer outdated en mag je met de hand gaan updaten omdat auto-update faalt...

Punkbuster moet gewoon dood. Weg ermee.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 14 februari 2012 13:19]

De release-versie crasht continue of laat mijn PC compleet bevriezen binnen enkele minuten. De beta draaide uren lang probleemloos.
BF3 crashte bij mij toen ik het pas had gekocht ook na twee minuten. Dit was de oplossing: open CMD en type BCDEDIT /SET INCREASEUSERVA 3072. Reboot.

[Reactie gewijzigd door F0nz0 op 14 februari 2012 13:26]

Let er dan wel op, wanneer je dit toepast, dat andere programma's of zelfs het operating system daardoor kan crashen. Door de beschikbare userspace virtueel geheugen aan te passen, zal automatisch het virtueel geheugen in kernel-mode verkleind worden. Mochten er programma's/drivers zijn die uitgaan dat er niets veranderd is aan deze instelling (lees: hardcoded), dan zullen zij alsnog het geheugen proberen te alloceren, wat weer resulteert in een crash.

In het kort: let op wat je met deze instelling doet.

/Edit: wat KnetterGek hieronder dus zegt. :)

[Reactie gewijzigd door Feanathiel op 14 februari 2012 14:21]

Meldt er dan ook even bij dat increaseuserva alleen helpt op 32bits windows - de 64bit versie alloceert niet in de onderste 2 GB maar in de onderste 8 TB. Op 64bit windows doet dit dus niets.
Overigens moet de applicatie ook Large Address Aware zijn. Ik weet niet of BF3 dit standaard is of je eerst nog even met CFF Process Explorer aan de slag moet?

bron:
http://msdn.microsoft.com...a366912%28v=vs.85%29.aspx
Klopt, dat vergat ik te melden omdat ik zelf 32-bits draai. Ik heb nog geen crashes gehad in BF3 of Windows tot nu toe met deze setting.
Had er vandaag ook last van! Heel vervelend. Ze moeten toch weer gewoon lekker op de ouderwetse manier doen. Lekker zonder browser!
Ja, lekker, een slecht geprogrammeerde client die drie minuten hangt omdat je een lijst met servers gaat bijwerken :)

Ik moet zeggen dat ik de browser lijsten echt een verademing vind. Helemaal omdat de client opstart en gaat laden en je in de tussentijd gewoon iets anders kunt doen.
Ja, want de browser is nu ook echt het probleem :'(

Sarcasme
BF3 is wel erg veel faal moet ik zeggen... Stabiliteit, beroerde netcoding, gameplayfalen, cheat/hacks...
Ik zal zeggen, BF3 niet, maar de software er omheen. Dat is de faal, het spel zelf is alleen het spel, dat vergeten/weten mensen vaak niet. Via punkbuster zal het cheaten tegen moeten worden gegaan, de game is alleen in- en output
Ik heb het over het geheel. De vorige titel, BC2, deed het na een jaar echt nagenoeg vlekkeloos qua netcode, snelheid van het laden van een level etc. Dat is allemaal voor jan lul als je er niets mee doet. Als die shit eruit is en de netcode netjes functioneert ipv dat ALLES lagt , DAN is het een prima spel.

BF3 wordt groots aangekondigd en functioneert vervolgens als een B-product omdat het zo snel de deur uit moest ivm MW3.

Dan ben je gewoon als product aan het falen.
Lees nou het bericht eens door. Het heeft te maken met Punkbuster, niet zozeer met BF3 ;)
Punkbuster loopt hier achter de feiten aan en ik hoop dat EA / DICE eens flink gaat klagen bij Punkbuster. Met ET was het ook altijd een zooitje ongeregeld..
BF3 is vanaf dag 1 release al 1 groot bug / glitch festijn. Origin dat continu disconnect, waardeloos browser-game systeem, waardeloze hitreg, 1000 map glitches, onverklaarbare kills/deaths, slecht wapen balance systeem (er zijn 2 of 3 guns die iedereen speelt de rest is onzin), en, ga, zo, maar, even, door.

Een enorm goed spel in potentie maar zo verschrikkelijk slecht uitgewerkt.
+ daarbij een onzettende irritante memory leak die ervoor zorgt dat je BF3.exe is gestopt meldingen krijgt, CTD's en BSOD's.

Eerst even dit: Spotlight deze reactie, want het is zeer belangrijk voor de PC Gamers van Battlefield 3!

Al 4 maanden loop ik te emmeren met Battlefield 3 en na eerst geboden te hebben voor patches ben ik er maar mee gestopt. Ik heb sinds een aantal dagen een oplossing gevonden voor alle problemen die met crashes te maken hebben. Hieronder vallen 'BF3.exe is gestopt met werken (aka APPCRASH)', Crash to Desktops en BSOD's freezes met een .dll of .sys bestand die jou videokaart de schuld geeft.

De oplossing is geheugen snelheid verlagen!

1. Ga naar je BIOS (Herstart PC en spam DELETE of F2 key in Postscreen)
2. Ga naar die sectie (ik heb Award BIOS met Gigabyte P35-DS3P Rev 1.0 en daar heet het M.I.T. Tweaker nogwat) waar je normaal je CPU clock enzo kan instellen voor overclock e.d.
3. Bij het kopje memory verander de multiplier dusdanig dat je onder de gespecificeerde snelheid van je geheugen zit.
3.1 Ik heb bijvoorbeeld 4GB DDR 2 (2x2) 1066MHz geheugen van OCZ Reaper. Heb nu de multiplier naar 2.40 gezet en nu draait ie op 800MHz.
3.2 Bij DDR3 moet je bijvoorbeeld als je 1600MHz heb op een vorige stap gaan zitten. Dat is volgens mij 1366 MHz dacht ik.
4. Optimaliseer de voltages! (Zeer belangrijk!) door ze van MANUAL naar AUTO te zetten. Er knippert bij mij ook iets roods. Dat wordt groen als ze geoptimaliseerd zijn.
5. Herstart PC & Enjoy!

Mijn ervaring:
- Geen BF3.exe is gestopt bericht meer
- Geen CTD meer
- Geen Blauwscherm meer
- Ik kan voor uren achter elkaar spelen
- Heb vandaag nog niet gespeeld, dus misschien kan je nu niet spelen vanwege de PB issues. Die hebben hier niets mee te maken.
- Geniet van het spel voor het eerst in 4 maanden

Notes:
- Dit vertraagt je PC niet! Computer snelheid hangt nauwelijks af van memory speed. Op de meeste computers is je moederbord/harddisk (HDD geen SSD) de bottleneck!
- Memory multiplier is afhankelijk van je processor (snelheid). Kijk goed naar de MHz's en dus niet alleen naar de multiplier!
- Ik ben niet verantwoordelijk voor schade (Standaard melding want BIOS is low level en je kan je computer verknoeien als je niet weet wat je doet)
- Stuur me een PM hier op Tweakers of op EA UK Forums (TehM1ZZL3) of Battlelog (TehM1ZZL3) als je hulp nodig hebt!

Tenslotte:
- Dit is makkelijker dan het lijkt!
- Als er een patch uitkomt die dit oplost (in het komende half jaar) kan je je geheugen snelheid weer terug zetten naar normaal.


Even extra en meer on-topic met waarom we al deze problemen hebben inclusief Punkbuster, Hackers en een ongebalanceerde gameplay:

Intro
BF3 is gebouwd door Professionele gamedesingers (DICE) die hebben een baas. Dat bedrijf heet EA en wordt gerunt door een bavianenvolk dat MOEST EN ZOU de release vr MW3 af willen hebben.

DICE: 'Dat lukt ons niet, want BF3 is nog niet klaar'
EA : 'Fix die shit of jullie krijgen niet betaald en alle ontwikkelings kosten zijn voor niets geweest'
DICE: 'Okee, prima.. Maar dan moet het mainplatform wel naar consoles'
EA: 'Geen probleem, we houden de gamers gewoon voor de gek door te zeggen dat het mainplatform de PC is, en 2 maanden later zeggen we dat het toch de console was'
DICE: 'Ok, maar dan hebben we misschien een paar glitches/bugs enzo'
EA: 'Niet erg, we doen een OPEN BETA en die verhelpen deze glitches/bugs wel met wat feedback'
DICE: 'En als dat niet lukt?'
EA: 'Dan geven we ze wel wat patches, en we dont care want zodra ze beginnen te zeiken als de patches het nog steeds niet oplosen want ze hebben al betaald.. so we profit both!'
DICE: 'HIGH FIVE MATE!!'

[Reactie gewijzigd door TehM1ZZL3 op 14 februari 2012 13:57]

allemaal heel erg mooi, maar dan is je systeem al nooit stabiel geweest met deze settings. dat heeft niets te maken met BF3, BF3 is opzich een veel eisend spel.
Het heeft veel resources nodig en belast zowel het geheugen, CPU en GPU vrij zwaar.

Zelf draait het bij mij prima op extreme profile (DDR3 1600Mhz C8 1.5v), Core i5 2500K @ 4.3Ghz.
Mijn overclock settings blijken dus prima stabiel en ook BF3 draait geweldig soepel.

Jou probleem heeft dus niets met het spel te maken, maar met je systeem.

Ook mijn neef had een soortgelijk probleem, dit bleek hardware na alles herhaaldelijk opnieuw ingesteld te hebben, bios OC settings op default, geen enkele waarde aangepast alles standaard, maar nog steeds onstabiel als de pest in BF3.

Uiteindelijk bleek z'n videokaart defect, na diverse stress testen bleek de graphische test (3dmark Vantage) sporadisch te crashen, waar BF 3 al bij de eerste 5 tellen in game crasht en BC2 totaal niet?!

Iig na het vervangen van de Graphische kaart voor een 5850 was zijn probleem uit de wereld!

Helaas worden veel van dit soort crahses volledig toegewezen aan de game, maar dat is in veel gevallen onwaar, de hardware wordt nu eenmaal veel zwaarder belast, hardware configuraties worden op de proef gesteld.

Mijn eigen (enigszins gefundeerde) conclusie: een probleem in een instelling of hardware wordt eerder getoond met BF3 dan met andere games... :+

[Reactie gewijzigd door TheTeek op 14 februari 2012 16:06]

Mijn eigen (enigszins gefundeerde) conclusie: een probleem in een instelling of hardware wordt eerder getoond met BF3 dan met andere games...
Blijf maar het schoothondje van EA wezen. Het zijn gewoon smerige oplichters. En mijn systeem is niet outdated en komt sowieso overeen met de minimum specs en deels ook recommended.

Dus de bewering dat het aan mijn systeem ligt dat BF3 niet lekker loopt is niet waar. Zelfs als je nagaat dat alles op low staat en m'n resolutie 640x480 is crashte hij nog.

Ik hoop dat ik nog vele jaren kan genieten van mijn nieuwsgroepjes, want m'n geld besteed ik liever uit aan betere zaken dan de Lamborghini collectie van Mister John Riccitiello.

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." --- Jimi Hendrix
Je systeem was gewoon niet stabiel op die settings... Ik durf er om wedden dat als je 8 uren orthos zou draaien op die settings je pc ook zou crashen of orthos op zijn minst een error zou geven. Mijn pc draait Battlefield 3 perfect met een redelijke overclock(25%) op het geheugen en cpu.

Trouwens als jij zegt dat je het geheugen van manual naar Auto hebt moeten zetten, dan draaide je systeem al niet eens stock... Je had zelf al wezen dingen aanpassen in het bios dan vooraf(of iemand anders)

Ik vind het zelfs vreemd dat jouw reactie als +1 wordt gewaardeerd. Jij raadt iedere gebruiker aan om in zijn bios te gaan prutsen. Die zou zomaar ervoor kunnen zorgen dat zijn pc niet meer opstart en daar sta je dan als je niet weet hoe je dit verder kunt oplossen.
Battlefield is een zwaar spel en staat bekend om zijn intensieve geheugen gebruik. Is je geheugen niet stabiel kan jouw post zeker een oplossing zijn. Het wachten op de patch waar je over schrijft, dat kan je dus eeuwig blijven doen want het zal niet beter gaan draaien tot je je systeemconfiguratie verbeterd. Ik sta ervan te kijken wat voor prutscomponenten mensen tegenwoordig bij elkaar gooien en verwachten dat het stabiel is.. Hardware is nog steeds geen wet van meden en perzen. Hoewel minder als eerst, sommige componenten vloeken met elkaar en niet elk geheugenslot is perfect.geschikt voor jouw geheugen. Lees de specificaties door, haal overclockreviews erbij om de flexibiliteit van je component in te schatten en mik dan pas spullen bij elkaar. En ga me nou niet zitten beleren want k heb meer pc s in elkaar gezet dan jij waarschijnlijk in je leven zal zien en mijn bf3 draait prima op zwaar overclocked corsair 2000 geheugen
Ik vind het zelfs vreemd dat jouw reactie als +1 wordt gewaardeerd. Jij raadt iedere gebruiker aan om in zijn bios te gaan prutsen. Die zou zomaar ervoor kunnen zorgen dat zijn pc niet meer opstart en daar sta je dan als je niet weet hoe je dit verder kunt oplossen.
Oh jezus, als je al niet op een site als tweakers kunt gaan verkondigen dat er eventueel betere BIOS settings zijn, omdat men wel het systeem zou kunnen verknallen mag je echt wel een potje gaan sterven }:O

*Sterven in BF3-context, voor iemand beweert dat ik aanzet tot zelfmoord
Inderdaad, in zijn geval crasht de game omdat zijn geheugen instabiel is en BF3 vrij veel van het geheugen vraagt. Bij een stabiele pc met stabiel geheugen heb je die crash dus ook niet. Daarnaast is dit ook lang geen standaard fix en zijn er genoeg uitzonderingen te bedenken waarop dit niet zal werken. Bijvoorbeeld wanneer de videokaart of de processor het probleem veroorzaakt of het geheugen daadwerkelijk defect is.

Probleem met de toon van het bericht is dat het als absolute waarheid wordt neer gezet terwijl er geen hout van klopt.
haha, dank voor je ondersteuning, ik ben een speler van het eerste uur en volg jou draadje in het GOT-forum geregeld, ook daar zie je veel problemen maar vaak ook ongefundeerd.

Ik blijf erbij dat het spel te vroeg op de markt is gezet, het is echt niet vlekkeloos, maar alles op de game afschuiven slaat nergens op zeker niet wanneer na het aanpassen van hardware gerelateerde settings dingen wel stabiel zijn.

Origin is echt niet al te best, veel (EA back-end) problemen.
En ook AMD videokaart gebruikers lijken (bij ons in de clan) de meeste problemen te hebben.

Ik zelf gooi mijn hardware graag nog wat stapjes omhoog, maar ik wil wel een stabiel systeem, nu ben ik redelijk blij met mijn settings en een GTX570. bij mij crasht de game bijna nooit.
Dit lijkt me toch redelijk onwaarschijnlijk,

Speel battlefield 3 nu al vanaf het begin, en eigenlijk heel weinig crashes, ja 1 of 2 keer een server time-out maar verder kan ik netjes uren achter elkaar gamen..

Dat ik me geheugen zou moeten downclocken om het spel goed te kunnen spelen is toch wel over de top 8)7
goh, misschien is het toch iets dat aan jouw eigen PC ligt, en balance van een spel is In the eye of the beholder, ofwel de 1ne vindt het geweldig en de andere haat het..
Haha, misschien heb je gelijk. Het ligt aan mijn pc dat zo nu en dan mijn tegenstander niet dood gaat na een tankshell door het hoofd.

Heb al tijden zitten denken waar het nu aan ligt. Het is mijn pc inderdaad.
Niet om vervelend te doen maar de kans is wel degelijk aanwezig...als je veel lag hebt bijvoorbeeld kan het op jouw scherm lijken dat je iemand zijn hoofd vol in je crosshairs hebt terwijl die persoon in werkelijkheid op een andere plek staat...zo zijn er nog wel wat mogelijkheden.
bij het kantoor bij Dice zal het wel chaos zijn om dit snel op te lossen.

hopelijk is dit na 5en opgelost wil wel gewoon spelen als ik thuis kom van mn werk :P.

wel raar dat server en client van PB verschillen. of fout in de code waar is fout wordt uitgewisseld. zo kan je wel even door gaan
Dat zal dan wel een primeur zijn van DICE want over het algemeen zijn ze niet zo snel met het oplossen van problemen in hun spellen.
Combinatie met BF BC2 en Punkbuster was ook geen succes.

Heel veel mensen hadden problemen die in hun pc een realtek audio chipset hadden zitten, waaronder ik. Na 10 min freeze en harde reset nodig. Oplossing was om een USB headset te kopen en alles van realtek te verwijderen...
Er is nooit een fix uitgegeven door PB of Dice...

Nu liep BF BC2 wel tegen zijn eind aan maar toch bar slecht.

[Reactie gewijzigd door twister00004 op 14 februari 2012 14:25]

PB had geen problemen met realtek, de frostbite engine(1.5) had problemen met realtek.
Nu zijn er nog steeds problemen met realtek en frostbite 2 en dat is best wel triest aangezien realtek 1 van de meest gebruikte audio chip is, een beetje bedrijf zoekt samen met realtek uit wat het probleem is maar dice helaas niet.
Inderdaad.

Aan de andere kant, ze hebben al zoveel storingen gehad dat ik er dermate aan gewend ben dat ik het al weken niet eens meer probeer :).

Wat een enorme bocht... Als er geen bugs in de game het plezier verhinderen, zijn de servers overbelast, als de servers niet overbelast zijn geeft Origin wel weer problemen en als Origin het doet is het punkbuster wat dwars ligt.

Zal vast ongeluk gehad hebben met veel van de tijden waarop ik probeerde te spelen, maar zit op zo'n 20% dat het niet werkte. Diep bedroevend.

Moet er wel bij opmerken dat DICE waarschijnlijk weinig aan Origin kan doen (wat oorzaak is van de meeste ellende die veel mensen hebben gehad), gezien ze dat door EA gewoon door de strot gedouwd kregen.
Ik heb er sinds de release al 100 uur in gestoken, en moet de eerste issue nog tegenkomen.
Niet iedereen heeft de tijd om meerdere uren per dag te spelen
Game less, play more?
Jep, en daarom is Punkbuster dus ruk. Dat wisten de mensen die F2P MMO's vroeger speelden al, maar helaas willen teveel bedrijven eraan vasthouden.
Als je gewoon zelf niet weet hoe je zoiets moet maken, zorg dan tenminste dat je een werkend alternatief hebt. Niet een alternatief wat gewoon door zeer veel "echte" online gamers gehaat wordt (let op, echt tussen " omdat dat heel erg subjectief is)
tja, maar andere alternatieven zijn net zo klote en hebben ook dezelfde problemen, ik ben in iedergeval nog geen anticheat software tegengekomen waar niemand problemen mee heeft en dat zal ook nooit zo zijn omdat er zoveeeeeel verschillende configuraties zijn en anticheat moet soms rare dingen uithalen om te kunnen controleren.
Valve Anti-Cheat, althans, voordat TF2 free to play werd
Ook niet, ook genoeg mensen die daar (en met steam) problemen mee hadden..
1 2 3 ... 6