Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 171 reacties
Submitter: himlims_

Ontwikkelaar DICE heeft bekendgemaakt dat de Battlelog-functionaliteit niet nodig zal zijn om de singleplayer-campagne van Battlefield 3 op te starten. Ook mist het schietspel de mogelijkheid om over een lokaal netwerk tegen anderen te spelen.

DICE's community manager Daniel Matros heeft desgevraagd bevestigd dat de Battlelog-dienst niet nodig zal zijn om de singleplayer-modus van de shooter te spelen. Daarnaast heeft Matros gemeld dat het nieuwe schietspel niet via een lokaal netwerk gespeeld kan worden. Voorganger Battlefield: Bad Company 2 had overigens ook geen ondersteuning voor lan-games aan boord.

Halverwege augustus maakte DICE al bekend dat de pc-versie van Battlefield 3 geen in-game server-browser krijgt en dat het selecteren van een server op de Battlelog-browserpagina gebeurt, buiten het spel om. Met Battlelog worden verder de statistieken van spelers en hun vrienden bijgehouden.

Het door EA uitgegeven Battlefield 3 verschijnt op op 28 oktober voor de pc, de PlayStation 3 en de Xbox 360. De open multiplayerbèta voor deze platformen loopt nog tot 10 oktober.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (24)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (171)

1 2 3 ... 6
Volgens mij begrijpen ze het echt niet waarom een antieke game zoals call of duty 2 zo populair is op veel lanparty's.
Je start het op en het werkt! Door obstakels op te werpen wordt een game alleen maar minder gespeeld.

Onbegrijpelijk dat verschillende ontwikkelaars van alles proberen om de gamers het leven maar zo zuur mogelijk te maken. Lan-ondersteuning en dedicated servers is essentieel voor 1st-persons shooters. Zonder die zaken... tja en dan btf3, via browser een server zoeken? Hoe verzinnen ze het! Nou ja ik heb wel een idee, extra advertentie inkomsten doordat die website mogelijk heel veel hits gaat genereren.....

Lijkt steeds meer op dat btf3 veruit de beste game-engine zal hebben van de nieuwe games, maar de marketingafdeling ervoor gaat zorgen dat het spel vrijwel niet gespeeld zal worden.
. tja en dan btf3, via browser een server zoeken? Hoe verzinnen ze het!
Ik was er ook sceptisch over, maar na het een paar dagen gebruikt te hebben vind ik het eigenlijk prima werken! Het werkt snel, het is overzichtelijk, alle scrollbars, buttons e.d. werken gewoon zoals in elke windows applicatie(ipv dat ze in een game eigen scrollbars buttons etc maken die vaak net anders aanvoelen).

Je hebt ook gelijk al je stats bij de hand, je vriendjes en vriendinnetjes, forumpje erbij. En je kan gelijk resultaten van een potje schieten bekijken, doorklikken op andere spelers om hun stats te bekijken etc etc etc etc.

En BF3 start opzich snel op. Zodra je op 'join' drukt wordt er een plekje op de server voor je gereserveerd, dus dat is ook goed geregeld.

Ik vind het prima werken, wat mij betreft mogen andere games hier een voorbeeld aan nemen!
Door het forceren van internet-games, kunnen ze software piracy weren.

Als je alleen via internet kunt multiplayen, kunnen ze meteen checken of je een werkende key hebt.
Via LAN multiplayen kun je natuurlijk niet op dezelfde manier controleren, omdat ze simpelweg niet aan internet hoeven te zitten.

Die LAN-capable games zijn zo populair, juist omdat het gewoon werkt met een illegale versie.

Al met al heb je gelijk dat het jammer is dat het dus via internet moet, maar uiteindelijk is het alleen vervelend als niet iedereen een legale versie heeft gekocht (of je nog op ISDN zit)
via browser een game zoeken is niet nieuw. iRacing.com doet het zo ook en werkt eigenlijk perfect. Waarom zou je geen server-browser mogen hebben in je browser, die toch 80 - 90% van de tijd opstaat als je niet aan het gamen bent? Kan je ondertussen wachten tot al je vrienden in de party zitten, rap nog even wat surfen of even op facebook vragen of er nog iemand wil meedoen... Zo slecht is het dus niet, het is vooral het feit dat er geen LAN-ondersteuning in zit dat veel mensen niet zint.
Daar gaat de game die zeer geschikt is voor LAN party's wegens 64 players/map.
Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Vind het erg jammer.

Het zal toch niet in de verkoopcijfers te zien zijn, maar toch.
Bf1942 illegaal gespeeld op LAN, daarna gekocht.
COD2 illegaal gespeeld op LAN, daarna gekocht.
BF2 illegaal gespeeld op LAN, daarna gekocht.
COD4 illegaal gespeeld op LAN, daarna gekocht.
COD MW2 gekocht voor LAN maar daar niet gespeeld want veel mensen hadden hem niet, daar wel Borderlands gespeeld en die dan ook daarna gekocht..
(ook nog in dit rijtje CSS, UT2004, GTASA, en nog een hele hoop anderen...)

Ik begrijp van de kant van Dice dat ze eigen gerunde servers niet toestaan ivbm het niet te makkelijk te maken voor hackers etc.. Als ik zie dat binnen de eerste 2 dagen van de beta er al gehackte BF3 servers waren zal ik er niet bang voor zijn dat er geen gehackte LAN servers voor BF3 komen.
Ik vind een LANparty die echter op dit ogenblik geen fatsoenlijke internet verbinding heeft echter net zo kansloos als een LANparty zonder brandblussers, ga d'r maar aan staan in je pandje achteraf tel maar eens hoeveel CO2 blussers je vind...
Servertje huren met een man of 20-30 is goed te doen zelfs als je hem een maand moet houden. Password erop en hoppa.. Mensen die op een LAN de nieuwste shit op usenet moeten dl'en snappen niet dat je sneller veel kekke shit bij je buurman vandaan trekt als hij zijn files geshared (courtesy ftw!) heeft staan. En dat soort mongolen zuigen bandbreedte.
(epic lulz: "Heeft iemand de laatste nvidia driver nog op z'n bak want n00bmans naast me draait nog een versie die hij 1,5 jaar geleden bij zijn graka heeft gekregen..")
Heel leuk maar ga jij als org een jaar contract afsluiten voor internet voor wat 6 dagen per jaar? Oh ja met 50 man kan je het ook nog open een adsl lijntje vergeten (die kennen de requests niet aan)
Vaak staan die dingen ook niet dichtbij een centrale dus moet je zowieso wel 2 lijntjes bestellen oh wacht ja dan moet er een tweede lijn aangelegd worden kost weer te veel.
Kabel nou ja medium abo is gemiddeld 50 euro per maand.

dus als jij 600 euro even op de lan prijs wilt gooien dan vooral even doen. Dus dan worden de tickets even 6 Euro duurder vanuit gaande dat je LAN altijd vol is. puur om de kosten eruit te halen. Bij veel lans is dat een prijsverhoging van 25-33%.
Daarnaast moet je ook nog eens 2x per jaar een server voor een maand huren a 87 Euro p/j voor een 32 slot server. Das een dure lan dan ineens. Oh ja maar je heb dan slechts een server voor 1 spel.

Daarnaast is het dicht timmeren naar internet kinderlijk eenvoudig, maar lost het probleem niet op van de requests die je maakt op 1 lijn. daar zijn de meeste routers gewoonweg niet voor gemaakt die bij het internet staan waar de lan gehouden wordt. Lanorgs huren zaaltjes af. Die gaan voor 6 dagen per jaar geen dikke lijn leggen die anders niet gebruikt wordt. Het zijn meestal scouting plekken en anders sport zalen waar dikke internetlijnen helemaal niet nodig zijn.

Maar als jij denkt dat lanorgs aan het eind van de lan dikke flappen aan het tellen zijn kan ik je heel hard uit je dromen helpen. Ze zullen wat uit de van het eten en drinken verdienen, maar de de entree gaat op aan de kosten bij de meeste lans.

[Reactie gewijzigd door Hakker op 4 oktober 2011 21:22]

Ik vind een LANparty die echter op dit ogenblik geen fatsoenlijke internet verbinding heeft echter net zo kansloos als een LANparty zonder brandblussers..
Tja of je had zoals ons lanparty clubje een hele mooie lokatie in een scouting gebouw in een park met zowaar een ADSL aansluiting die vervolgens eruit knalt waardoor je ineens het geplande CoD:MW2 niet meer kan spelen.

Gelukkig heb je dan CoD2 en bijv. UT2004 achter de hand die gewoon prima werken zonder internetverbinding en de 3 mensen van de 15 die toevallig geen officiele versie hebben kan je dus ook mee laten gamen dan... ;-) Ik praat het niet goed maar het is wel een flink stuk flexibeler zo. Maar dat is blijkbaar minder belangrijk dan winstmaximalisatie. :/
begrijpelijke keuze, stel je voor dat je er geen geld mee kunt verdienen! dat zou toch wat zijn zeg, bah!
inderdaad, compleet belachelijk dat men de investering van, zeg 100 miljoen, wil terugverdienen. compleet idioot zeg, wie bedenkt het :z
geld terug verdienen ok maar geld teveel uitgeven en de rijken rijker maken voor mooie cijvers op de beurs is niet ok.

het probleem in deze economie is de graai houding en het uitgavenplaatje dat klopt niet meer in deze economie.

dit geld voor veel meer dan alleen game makers de hebberigheid in de zord in nederland geefd ook rproblemen er word teveel winste gemaakt en daardoor is er minder beschuikbaar voor zorg zelf en bestuurders krijgen ook een veel te hoog salaris betaald van jou premie.
we moeten bet deze economie dan ook niet meer geld voor de zorg vrijmaken we moeten die winsten en salarisen betaald van jou polisen an banden leggen.

hetzelfde kan je zeggen voor voedselprijzen en andere broodnodige dingen en eigenlijk ieder products in de wereld.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 4 oktober 2011 18:51]

1. 100 miljoen in de ontwikkeling van een spel stoppen lijkt me sowieso een ietwat idioot
2. dat lan-play weinig geld oplevert wil niet zeggen dat je er dan op verliest als bedrijf
Snap eigenlijk ook niet waarom een Lan nodig zou zijn.
Battlefield gaat juist om de grote gevechten, massaal oorlog voeren en niet om met een paar vrienden te gaan deathmatchen is een veel te grote map.

De enige belemmering die ik zou zien is voor echte e-sport evenementen maar ik weet niet eens of BF daar wel een spel voor is.
de charme van battlefield is nog altijd zoveel mogelijk kloten met vrienden op lan. in 1942 kon je veel jeeps kwijt op een b52 ;)
Daarnaast kon je altijd wel leuk coop spelen tegen een ziek aantal bots als je wilde. Complete bergen bots naar hun spawn terugdringen, terwijl opgeblazen bots om je oren vlogen.
Dat mis ik nog wel eens bij de nieuwste battlefields :)
Vermoedelijk als je E-sport event groot genoeg is zal je vast wel wat medewerking krijgen of kunnen krijgen van een gamehoster AE autorised die vast wel wat voor je kan regelen kwa servers.
Niet elke LAN heeft zes deelnemers. Een server met 64 spelers wordt wel gevuld op de LANs waar ik naartoe ga. Goed nieuws dus dat we eindelijk weer met zoveel mensen in een map kunnen spelen. Massaal oorlog voeren is juist op een LAN leuk. De noodzaak voor een dikke internetverbinding maakt dit een stuk lastiger.

Ik zou het een goede tussenoplossing vinden als je alleen multiplayer kan spelen als je een internetverbinding hebt maar dat je de server toch lokaal kunt draaien. Dan maakt een goede ping direct niet meer uit en is er ook niet veel data nodig.
Fantastisch allemaal dat geklaag :)

Het weglaten van de ingame serverbrowser zou hel en verdommenis scheppen, volgens een groot deel van de posters op vorige berichtgeving. En nu is battlelog er dan, een dramatische verbetering op laggy en schokkende ingame browsers. Nog maar niet te spreken over de fantastische clan/stats/voiceserver/servers/enmeer mogelijkheden, en gezien zijn browser formaat ook makkelijk uitbreidbaar en updatebaar in de toekomst.

Dit genre (shooter + online community) wordt volwassen, en dat mag ook wel, want er gaat meer in om als de filmindustrie. Je hoort er niemand over klagen, maar als je het straks weghaalt, of als je weer een spel speelt van een kleinere uitgever die het niet heeft, dan merk je pas van waar we gekomen zijn.

Het weglaten van LAN functionaliteit is ook gewoon pure vooruitgang. Internet is overal. Zelfs op je telefoon heb je tegenwoordig een snelle verbinding. Denken dat al het FPS dataverkeer uitsluitende via een omweg van de EA servers bij je medespelers beland, met een grote LAG ten gevolge, is ronduit naief. EA wil gewoon dat je het via batllelog doet, hoe het onderlinge speldataverkeer wordt afgehandeld zou ze worst wezen.

Heel misschien, als deze dingen volwassen worden, dan kan een kleine gamestudio dat met een geniale creatieve creatie komt, gewoon weer de verdiende en essentiële winst van een spel binnenhalen, omdat het spelen ervan alleen betaald kan, en niet via 1001 achterdeurtechnieken en LAN hacks toch gratis kan.

Een beetje FPS speler speelt een online schiet spel met gemak meer dan 100 uur. En een groot deel gaat zelfs over de honderden uren heen. Dan koop je zon spel voor 50 euro, en de koopjesjager voor 30. En dan nog klagen dat het te duur is, maar wel rustig 350 euro neerleggen voor een videokaart die na een jaar alweer vervangen moet worden voor 10 zinloze FPS extra ;)

[Reactie gewijzigd door TRG op 4 oktober 2011 17:34]

Het weglaten van LAN functionaliteit is ook gewoon pure vooruitgang. Internet is overal. Zelfs op je telefoon heb je tegenwoordig een snelle verbinding. Denken dat al het FPS dataverkeer uitsluitende via een omweg van de EA servers bij je medespelers beland, met een grote LAG ten gevolge, is ronduit naief. EA wil gewoon dat je het via batllelog doet, hoe het onderlinge speldataverkeer wordt afgehandeld zou ze worst wezen.
niet elke LAN-party voorziet in Internet-verbinding, en als ze het wel doen zit de kans er dik in dat het ferm afgeknepen wordt. Ik noem het geen vooruitgang, ik noem het kosten besparen: Geen LAN-onderdelen te onderhouden en dus te patchen.
Er mag trouwens al flink dure hardware staan en een hele snelle lijn liggen op die LAN-party om 64 man tegelijk over 1 verbinding een server te doen joinen;

Het ontbreken van LAN-support is natuurlijk ook een goede manier om extra geld te slaan uit de multiplayer: serverhosters betalen voor de bf3-server software om deze dan weer onder te verhuren. Vroeger had m'n clan gewoon een dedicated server gehuurd waar we onze gameservers op draaiden. 1 server; draaide zowel game (CoD1;CoD2;MoHAA; ...)- als teamspeak server(s) op, en nog een ftp voor mods en patches (privé voor de clan) en wat privé-ruimte voor clanmembers. Veel goedkoper. Dit is nu onmogelijk.

edit: om nog maar te zwijgen over de ping over 3G/HSDPA. Over UMTS zou het kunnen beteren, maar daar zijn we nog lang niet.

@blouweKip: shooters die dit soort bedrijven hebben groot gemaakt? 'Dit soort bedrijven' zou niets zijn zonder de gamers die massaal BF1942 en CoD1 en (eerder) UT/Quake opstartten op LANs. En dan wordt je zo genaaid....

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 4 oktober 2011 23:03]

Veel tekst, maar waar zit nu precies het voordeel voor de consument?
Dus volwassen worden is het weglaten van steeds meer onderdelen die bijdragen aan een betere shooter ervaring en alles voor de grijze casual massa maken? dan heb ik liever een "onvolwassen" shooter markt: waar je gewoon goed functionerende server browsers hebt, goed werkende dedicated server binaries, lan support en waar ingame de skill telt ipv de perks of andere kunstmatige casual voordeeltjes....

Je weet wel, net als de shooters die al dit soort bedrijven groot hebben gemaakt.
Wat raar dat ze de meest gewilde mogelijkheden in een spel keer op keer uit het spel laten. De communitymanagers zouden liever eens daadwerkelijk luisteren naar de community.
Bedank de gebruikers maar die het nodig vinden om niet te betalen voor een spel wat ze wel online willen spelen. De LAN functionaliteit is en blijft een 'backdoor' voor piraten.
piraterij is gewoon het excuus om functionaliteit weg te laten welke de economische levensduur van een game verlengd.
Overigens is lan functionaliteit helemaal geen backdoor voor piraten, dan kun je ook wel stellen dat een computer een "backdoor" voor piraten is, prima dat de console versies beperkt en casual houden maar het is toch echt een zwaktebod dat men dat ook voor een zgn pc titel doet (natuurlijk is al die PR over dat dit een pc-titel is gewoon onzin, dit zal gewoon een console shooter worden met een niet al te slechte port)
LAN support is weldegelijk een 'backdoor' voor piraten zoals densoN zegt. DICE & EA houden namelijk zo de server binaries bij mensen weg waardoor er dus niet online kan worden gespeelt met een illegale kopie. En zonder server code kan men dus ook geen LAN opzetten.

Ik vind het gebrek aan mod tools en LAN ook vreselijk pad wat de game developers zijn ingeslagen. Maar er is licht aan het eind van de tunnel: Modern Warfare 3 brengt juist namelijk WEL public server binaries uit, terug naar het systeem van CoD 4 dus.
Inderdaad, vaak spelen mensen die een ilegaal kopie hebben met een simpele VPN client zoals Hamachi. Je kunt dan gewoon een bestaand netwerkje opzoeken die door spelers van dezelfde game is opgezet en vervolgens via de LAN browser online gaan spelen.

Sommige developers probeerden dat eerder al te voorkomen door het connectielimiet voor LAN heel laag te zetten, maar dat is natuurlijk zo te omzeilen... Dus dan gaan ze nu gewoon de server binaries helemaal niet meer uitgeven, wat best kwalijk is voor de competitieve gamers die best vaak op een echte LAN spelen.

Ook LAN parties op het werk worden soms lastig, want wij mogen best wat switches en kabels lenen, maar de server admins geven ons geen WAN bandbreedte omdat die voor werk doeleinden is!
ehm... jullie weten dat de server binaries onlangs gelekt(link naar schermprint van de post, staat in de afgesloten battlelog) zijn in de beta.....

Dus als EA het doet om die uit handen te houden hebben ze nu al jammerlijk gefaald.

Ik vind het persoonlijk erg jammer, ook de LAN party waar ik heen ga ligt wat meer afgelegen en heeft alleen een brakke WiFi verbinding liggen die al over zijn nek gaat als je er te lang naar kijkt...
Ach LAN support zal niet tot nauwlijks de economische levensduur van het spel verlengen. Die 3 mensen die nog LAN over 5 jaar zouden spelen en daardoor niet BF5 kopen is wel redelijk verwaarloosbaar.

Maar LAN functionaliteit is wel degelijk een backdoor voor piraten. Sterker nog je maakt het hilarisch eenvoudig om dan online te spelen met je pirated kopie, je hebt nog geen eens moeilijke hacks ofzo nodig, iedere kleuter kan het via LAN en bijvoorbeeld hamachi.
Lan-support maakt het voor piraten makkelijk om illegaal online te spelen (oplossingen zoals hamachi bijvoorbeeld). Maar ik kan mij niet voorstellen dat deze game niet gehacked wordt zodat piraten de single player kunnen spelen.

Persoonlijk denk ik dat je meer mensen wegjaagt met de keus om lan weg te halen, dan dat het verkopen bevordert (omdat het dan zogenaamd minder pirated zou worden).

Deze keuzes kunnen dus niks met piraterij te maken hebben (als dat wel zo is, dan hebben ze echt hun hoofd in hun hol zitten daar bij EA/Dice). Het zal eerder zo zijn zodat ze gemakkelijker een opvolger of dlc kunnen promoten. Daar verdienen ze tenslotte aan (precies wat blouweKip ook zegt)
Ik snap je punt, maar toch ben ik het er niet mee eens. BF3 is (mede dankzij de ongelofelijke mediahype) juist enorm veel gepreordered. Denk daarbij nog de talloze dvd's die gekocht zullen worden. Dat gaan er echt enorm veel worden.

Dan heb ik het nog niet eens over DLC gehad. Ze gaan bakken met geld vangen voor BF3.

Het niet ondersteunen van lan-support gaat piraterij toch niet tegenhouden. Dit is iets wat enorm veel mensen willen, en is imo niet goed te praten.
Piraten kunnen ook de connectserver-instellingen enzo aanpassen van het spel zelf, dus is die lan-backdoor niet nodig.. Als ze maar zorgen dat ik een dedicated server op kan zetten hier thuis vindt ik het best :3
Starcraft 1 was/IS een geweldig succes op lan parties, deel 2 wordt niet gespeeld.

Ik kan er niet bij waarom LAN functionaliteit niet ingebouwd wordt in hedendaagse games.
Is dat teveel werk ?
Wanneer BF3 zou worden gespeeld op een LAN dat ik vaker bezoek, dan zou dat voor mij reden zijn om BF3 aan te schaffen, ofschoon ik niet echt een shooter fan ben.

Ze missen klanten op deze manier imo

edit.. ik heb het nieuws omtrent starcraft niet meer gevolgd, correct me if I'm wrong

[Reactie gewijzigd door Spinner op 4 oktober 2011 17:18]

Heel simpel, zonder lan, mod/maptools en dedicated server binaries kun je als uitgever na een aantal jaar het spel opdoeken en op die manier mensen te forceren om een nieuwe opgepoetste versie te kopen, tel daarbij op dat tegenwoordig veel data in betaalde DLC terecht komt en je snapt wel waarom men dit doet: alles voor het geld (en de consument heeft het door de sterk gesloten markt maar te accepteren).
j-e-m-o-e-d-e-r

Piracy-maatregelen treffen enkel de legaal kopenden. Winst via servers, daar is het ze vooral om te doen.
Lekker volwassen reactie.

Om je reactie even te ontkrachten:

Door de LAN functie uit het spel te slopen kunnen piraten het spel niet meer online spelen tegen vrienden d.m.v. VPN applicaties als Hamachi.

Gezien de grootste doelgroep het spel nog altijd koopt voor de multiplayer modus en niet singleplayer, hebben piraten nu de optie om het spel alsnog aan te schaffen of om een spel te downloaden wat wel gratis online gespeeld kan worden.

Dat de meerderheid van de spelers die het spel op legale wijze verkrijgen last ondervindt van deze 'piracy-maatregelen' is een ander verhaal.
ohja want authenticatie zou anders zijn als je LAN speelt? Je kan vooralsnog gewoon internet vereisen terwijl je op een lan speelt.
Ik denk dat de groep piraten die het spel daadwerkelijk over inetnet d.m.v. hamachi speelt redelijk klein is. Voor de overgrote groep is dat veel te complex. Die willen gewoon installeren en gaan. Een crack kopiëren gaat meestal nog maar net.
Ik vind het persoonlijk een ergenis om telkens via de browser een server te moeten joinen. Welke gek heeft dat bedacht! Het is ontzettend hinderlijk in mijn ervaring. Hetzelfde gold al voor Battlefield heroes (ok, dat was nog enkel starten van het spel), maar je moet je browser ervoor open hebben staan (standaard bij mij 20+ tabs = weg geheugen) en uiteraard een plugin installeren en niet eens kunnen switchen van server in-game: geen battlefield voor mij. Ik ben normaal gesproken geen battlefield gamer, maar de videos van bf3 maakten mij toch nieuwsgierig. Na gisteren de beta te hebben gedraaid is dat absoluut niet mijn ding :)

Gelukkig dat dus niet nodig zal zijn voor de single player, maar daar schaf je zo'n game toch vaak niet voor aan.
standaard bij mij 20+ tabs = weg geheugen
Dan sluit je die tabs. Sorry hoor, normaal sluit je dus je browser, maar als je je browser open moet hebben staan in het geval van BF3 dan zit je ook ineens vast aan die 20+ tabs die je normaal ook open hebt? Wat een non-argument :)
en uiteraard een plugin installeren
Ja, dat klopt. Wat is daar precies mis mee?
en niet eens kunnen switchen van server in-game
Ik zie niet wat precies de toegevoegde waarde is van het kunnen switchen in-game. De BF3 serverbrowser vind ik nu al beter dan alle in-game serverbrowsers waar ik ooit mee gewerkt heb. Werkt goed, soepel, ondersteunt veel filters en alle normale UI interactie die je van een UI verwacht (en dus niet niet-werkende scrollwheels, geen copy/paste support, niets kunnen selecteren, etc).

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 oktober 2011 17:42]

Switchen in game heeft een grote toegevoegde waarde. Kijk maar naar Team Fortress 2 of CSS. Als je geen zin meer hebt om op de server te spelen kan je zo van server wisselen. Nu moet je eerst de game uit en opnieuw de game opstarten. Beetje dubbelop.
Wie zegt dat je nu niet gewoon een keer op alt+tab drukt, een andere server selecteert, op connect drukt en vervolgens weer de alt-tab drukt?
Ik snap niet waarom je omlaag gemod wordt, want dit is dus precies hoe het werkt in BF3. Je hoeft echt de game niet af te sluiten. Daarnaast, zelfs al sluit je de game wel, dan start ie alsnog vrij snel weer op.
De tabs worden wel onthouden voor mij als ik de browser sluit tijdens het gamen, dus ja normaal sluit ik de browser, maar niet de tabs. Ik zei 20+ en met chrome (process per tab) kan dit qua geheugen gebruik hard oplopen afhankelijk van de content op de website

Ik vind het niet meer dan normaal dat alles wat gerelateerd is aan een gamesessie ook daadwerkelijk binnen dezelfde game gebeurt, dus als je een shop hebt voor ingame items op een website, prima, maar kom niet aanzetten met een serverbrowser. Ik heb nooit problemen gehad met in-game browsers en iets elementairs als van server wisselen moet gewoon direct kunnen vanuit het spel. Nogmaals dat is mijn mening, jij mag dat prima anders tegenaan kijken, maar bf3 wordt 'm (onder andere hierdoor) niet voor mij :)

[Reactie gewijzigd door C0rnelis op 4 oktober 2011 17:51]

Ik was vooraf ook verschrikkelijk sceptisch en leek mij het geen goed idee.
Maar de uitwerking heeft mij verbaasd. Het is prachtig!

Je blijft gewoon in je Windows omgeving, zoekt lekker in je browser naar een server waar je in wilt. Heb je een server gevonden? Join je die, de game begint op de achtergrond te laden. Willen je vriendjes meespelen? Dan pak je ze uit de buddy list en drop je ze in het "Joining Server..." popupje. Makkelijk en doorgaans komen ze zodra je de game daadwerkelijk in gaat ook in dezelfde squad terecht.

Ik hoef niet meer te Alt-tabben tijdens het zoeken naar een server en het accepteren van telefoontjes in Skype. Maarmee ik met dat Alt-Tabben soms nog wel eens de game laat crashen, dat overkwam me wel eens dus. Ook geschiedenis.

Jammer dat het je zo tegenstaat, mijn mening is juist omgekeerd.
Ben blij dat ik van die ingame troep af ben :o
ik moet zeggen dat ik ook zeer te spreken ben over het nieuwe systeem. Het is snel, redelijk intuïtief en het werkt gewoon.
Ach mensen haten verandering

Vroegah moest je via gamespy of Eye je server zoeken toen kwamen de eerste ingame server browsers en niemand vond dat lekker werken en nu gaan we weer terug naar de externe server browser en opeens is dat weer klote.

mensen moeten wat te zeiken hebben toch? :P
jammer, had volgens mij best goed kunnen werken via LAN
Het gaat niet om dat het wel of niet werkt. Ze laten deze functie bewust weg omdat je anders via virtuele netwerken kunt spelen met gekraakte versies.
Los daarvan moet ik de eerste lan met originele ongedownloade spellen nog mee maken. Volgens mij is de meerwaarde voor een spelverkoper er amper, aangezien men voor LAN-play meestal de spellen niet koopt.
Toch kan juist zo'n LAN de exposure geven, de kennismaking van spelers die het spel anders niet zouden kopen maar er op de lanparty zo'n plezier aan beleefden, en die dan alsnog het spel kopen om het ook thuis/online te kunnen spelen. Stukje marketing wat ze hier mislopen.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True