Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 163 reacties

Hackers zijn erin geslaagd om de bètacode van Battlefield 3 zo te wijzigen dat speelsessies met 128 personen mogelijk zijn. EA en DICE waarschuwen echter dat spelers hun Origin-account riskeren als zij op 'gekraakte' servers spelen.

In de huidige multiplayerbèta van Battlefield 3 kan de Rush-modus in het Operation Metro-level normaliter met maximaal 32 spelers worden gespeeld. Hackers zijn er echter in geslaagd om de code van de shooter zo aan te passen dat er veel meer spelers tegelijk kunnen spelen, zo meldt Deltagamer. Inmiddels zijn er diverse BF3-servers in de lucht die 64 of zelfs 128 spelers toegang geven.

Uitgever EA en ontwikkelaar DICE zijn allerminst blij met het groeiende aanbod van gehackte BF3-bètaservers. Volgens DICE lopen spelers die op dergelijke servers spelen het risico om niet alleen hun stats en accounts te verliezen, de ontwikkelaar sluit ook niet uit dat EA besluit om dergelijke spelers een ban te geven op hun Origin-accounts.

Battlefield 3

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (163)

1 2 3 ... 6
Volgens DICE lopen spelers die op dergelijke servers spelen het risico om niet alleen hun stats en accounts te verliezen, de ontwikkelaar sluit ook niet uit dat EA besluit om dergelijke spelers een ban te geven op hun Origin-accounts.
Is toch iets anders dan (zie link):
Playing on those servers can cause your account to become compromised, stats to be altered or other issues to arise which may lead to having your account banned by EA.
Hier staat dat door acties vanuit zo'n server op je account je gebanned kan worden. Dat lijkt me op zich niet heel erg vreemd.
Zo zul je waarschijnlijk ook gebanned worden als je account probeert te hacken door illegale keys te gebruiken etc.

[Reactie gewijzigd door worldcitizen op 3 oktober 2011 09:05]

Best wel slecht dat het zo vertaald is, dit artikel geeft zo een heel ander beeld van de situatie.

[Reactie gewijzigd door Prometheus op 3 oktober 2011 10:15]

Gehackte servers met de Metro map die ik gevonden heb afgelopen weekend:

- Conquest 64 man

- Rush 128 man

- Rush 32 man, unlimited ammo, instant reload, speedboost

- Team Deathmatch 32 man. Met tanks. Ja, tanks.

EA kan het misschien niet leuk vinden, maar die gehackte servers maken het geheel best vermakelijk.
Wel een wegwerp account maken voordat je dit soort servers gaan zoeken, mocht EA het op zijn heupen krijgen en accounts gaat bannen.

Ik neem aan dat in retial met Ranked en Punkbuster je dit soort hacked servers wel kan omzeilen.
Waarom niet gewoon deze servers toe laten maar dan "unranked and fun servers"
Omdat ze daarmee geen geld verdienen
Juist wel; meerdere mensen zullen 't spel kopen door grotere flexibiliteit.

Zeker als die "fun" servers gewoon unranked zijn; dan is 't niet oneerlijk voor "normale" spelers.
Ze kunnen dan na 2 jaar (of korter) de game niet stopzetten zodat ze weer een opgepoetse versie door je stot kunnen duwen, dat is ook de reden waarom je nauwelijks meer games met dedicated server binaries ziet (nauwelijks = geen)
Wegwerp account?

Ik heb 't spel gekocht op Origin. Hoe kan je een wegwerp-account maken zonder het spel een 2e keer te kopen?
Wat ik raar vind is dat het hier gaat om een spel dat nog in Beta-fase zit. Hoe kan je verwachten het goed te gaan praten als je mensen gaat blokkeren die in de Beta-fase een server aanklikken die gewoon in de serverbrowser staat van EA zelf?

Als het gehele platform nu live zou zijn, en je moedwillig buiten de standaard browser om expres naar niet originele servers zit te connecten, dan kan ik me nog wel iets voorstellen van een Ban, maar dan nog is een total account ban i.p.v. een game ban ook wel erg overdreven.

Daarbij mag EA ook wel een klein beetje (lees hier een heleboel) flexibel zijn tegenover de mensen in de open Beta. Het spel is namelijk verre van stabiel en support is non-existent. Ja het is een Beta, maar ook dit soort dingen mag je in een Beta wel verwachten, want je kan er donder op zeggen dat je precies dezelfde issues gaat krijgen bij livegang, en dan heb je maar liever alvast wat ervaring via de Beta...

Het is weer als vanouds bij EA... Ze zijn niet thuis en zwaaien maar al te graag met de grote ban-hammer.
Het kan ook scare-tactics zijn. Aangezien het spel in betafase is, weten ze dat ze mogelijk tegen problemen aan kunnen lopen. Doen ze het goed, dan schreeuwen ze alleen. Hiermee krijg je de massa weg van die servers.
Of haal de gekraakte servers uit de lucht?

Ik heb deze 64/128 player servers anders nog niet kunnen vinden?
Het lijkt mij dat deze reeds neergehaald zijn door EA ?

[Reactie gewijzigd door flsh2pwn op 3 oktober 2011 08:53]

Ze zijn ook allemaal (op misschien 1 of 2 na) offline.

Dit heeft 2 dagen gewerkt en werkt nu sinds zaterdagnacht al niet meer. EA heeft zijn servers ge-update en een BLAZE auth functie toegevoegd. Al schijnen er vandaag door thedefaced nieuwe server files gelekt te gaan worden
Ze zijn nu anders ook bezig met een update. Vraag me af of het hier iets mee te maken heeft.
zou mooi zijn als we dan straks een eigen dedicated server kunnen opzetten voor een LAN!!
weinig kans dat het LAN wordt Always-online principe
Tot voor ik dit bericht las wist ik niet eens dat 128 speler servers gekraakte waren. ik en een vriend van me dachten dat ze servers hadden toegevoegd met meer spelers om deze te testen... je kunt geen spelers bannen die erin spelen! die weten niet eens dat dit gehackte servers zijn...

Ik zal er vanaf nu maar uit blijven... ik heb geen zin om straks gebanned te worden.
Ik denk dat ze zelf ook wel door hebben dat het bannen van account een beetje overdreven is aangezien de servers volgens jou gewoon in de lijst hebben gestaan.
was het vermakelijk ?
Ik heb even op een 128 player server gezeten waarbij ook geen reload nodig was, het was dus knallen met raketwerpers Unreal Tournament style. Iedere seconde een RPG. )dat was erg vermakelijk)
Dat was binnen een uur dat de eerste gekraakte servers online waren, ik had dus ook geen idee dat het om gekraakte servers ging.
Ik had al vrij snel op het EA forum gezien dat het om gekraakte servers ging dus heb ik mijn EA/Origin password veranderd en heb ik niet meer op deze servers gespeeld.
Het schijnt dat de beheerders van de servers ook passwords konden achterhalen etc.

[Reactie gewijzigd door HKS-Skyline op 3 oktober 2011 09:12]

Het schijnt dat de beheerders van de servers ook passwords konden achterhalen etc.
Het lijkt me sterk dat dit soort informatie naar een spel server word gestuurd.

Wel vind ik het een erg strenge uitspraak van EA. Wellicht willen ze mensen schrik aanjagen zodat niemand op dit soort servers gaat spelen.
Aan de andere kant, als je er geen weet van hebt, en als je gewoon een simpele gamer bent... Dan kun je niet zomaar iemand veroordelen die op een server speelt die in de server browser te zien is :/

Eigenlijk moet ea er voor zorgen dat dit soort servers niet geaccepteerd worden in de server browser, en de beheerders van deze servers opzoeken. :)
Blijkbaar wel, want ze zeggen "your account can be compromised" wat tot een ban kan leiden. Wat min of meer betekent dat er toch iets naar die servers gestuurd word waarmee er toegang tot je account kan worden verkregen.
maw. Als er een gekraakte server tussen staat die zich net zoals een normale gedraagd (dus gewoon 32players, en zonder verdere mods) kan je account gehacked worden zonder dat jij daar als speler iets aan had kunnen doen. Lijkt me een security probleem van EA.

[Reactie gewijzigd door DutchStoner op 3 oktober 2011 16:46]

Of het betekent gewoon dat de server een exploit kan sturen naar een game client zoals een buffer overflow en zo aan gegevens kan komen.
Dit is gewoon een soort disclaimer dat als er een exploit mogelijk is van server naar client dat zij niet aansprakelijk zijn voor de schade
Ze staan inderdaad gewoon in de lijst. Ik druk echter altijd op quick match. Hierdoor kiest hij zelf een server .. als je dan automatisch een server in gaat met 128 man dan kan helemaal niemand daar iets aan doen... Mij was echter nog niet opgevallen dat je raketten kon blijven schieten. Ik join die servers in elk geval niet meer. Ik wil straks graag het volledige spel kunnen spelen zonder ban aan mijn broek.
Eigenlijk moet ea er voor zorgen dat dit soort servers niet geaccepteerd worden in de server browser, en de beheerders van deze servers opzoeken
nah, wat zeg jij nu? EA die moeite moet doen? BLASPHEMY!! Het is makkelijker en goedkoper gewoon mensen te bannen. Of ze nu bewust iets verkeerd doen of niet. Mensen die een pre-order bij origin hebben, zijn hun geld toch al kwijt en mensen die gewoon een origin-account hebben voor de BF3-beta maken gewoon een nieuwe aan als ze het spel echt willen kopen.
das fijn, maar ik heb nog meer dan alleen de BF3-beta geregistreerd staan op dat account.. dat betekent dat ik dat dus kwijt kan zijn, sinds gisteren kon ik ook niet meer inloggen. Iets met password issues ofzo?
Ik weet niet of het in de gebruikersovereenkomst staat maar betwijfel het of een bedrijf je kan bannen voor het gebruik van een alternatieve server. Zelfs als het er wel in staat lijkt me dat niet echt consumentvriendelijk, misschien wel illegaal zelfs.
Waarschijnlijk staat dat zelfs in de EULA, het blijkt zelfs dat origin constant op de achetrgrond draait en alle gegevens op je PC door stuurt naar EA (en EA verkoopt deze weer aan derden). En dat heb je goedgekeurd als je de EULA geaccepteerd hebt.
Precies. Gewoon bij de bron aanpakken. Dit soort autoritaire gedrag van uitgevers/developers begint mij echt de strot uit te komen. Spelers hebben niets voor het zeggen. Alles wat een GM, admin of developer zegt is de waarheid.

Hoe kun je spelers nou gaan bannen omdat ze een gekraakte server joinen. Er zijn ook mensen bij die er geen idee van hebben dát ze gekraakt zijn.
Het was idd een ander verhaal geweest wanneer spelers opzettelijk via een omweg deze servers zijn gejoind. Maar aangezien dat niet het geval is hebben ze het recht niet eens om spelers te bannen.
Maar aangezien dat niet het geval is hebben ze het recht niet eens om spelers te bannen.
Ze hebben zelf de regeltjes geschreven, dus het zit er dik in dat ze zichzelf dat recht wel gegeven hebben. En anders, ach, een clausule dat ze de regeltjes eenzijdig aan mogen passen zit er zeker in, dus da's ook zo geregeld. 8)7

Maar eh, was het idee van de meeste nieuwe spellen niet dat de kopieerbeveiliging bestaat uit het moeten spelen op originele servers? Als die gecrackte servers ook gecrackte clients toelaten (en leuker zijn om op te spelen dan de officiële servers), dan gaat er hier ergens iets helemaal mis voor EA...
Ze kunnen zelf misschien de regeltjes verzinnen, maar als ik voor die game betaal en ik ga op zo'n 128-player server waarvan ik geen flauw benul heb dat dat een gekraakte server is dan mag dice mij onder geen voorwaarde bannen, er is geen wettelijke basis voor om mij als consument mijn bij hun aangekochte product onklaar te maken.
Voor cheaten worden mensen ook gewoon gebanned dus het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat dit gewoon mogelijk is.

"my house, my rules"
Da's nou juist het punt - je speelt precies volgens hun regels, je vraagt hun game immers om een lijst met servers. Dat hun game dan het verschil niet ziet tussen een echte en een neppe server, en jij ook niet, hoe is dat dan jouw fout?
Als ze dit willen tegengaan, dan zullen ze dus de neppe servers eruit moeten gaan filteren. Good luck.
Precies. Als je de server gewoon kunt joinen mbv de officiele server lijst dan is het niet mijn schuld dat ik op die server kom. Moeten ze zelf eerst maar eens orde op zaken stellen.
Regels is iets anders dan wetgeving
Maar wat weerhoudt ze om dit niet te doen? Volgens mij is er nog nooit een zaak aangespannen tegen een uitgever omdat zijn/haar account ten onrechte gebanned is.
Totdat ze dit in 1 x doen met 1 mio spelers... Zal je een mooie class action suit zien in de USA :P

Ontopic: Betekend dit nu dat ze een soort van dedicated servers los van BF3 kunnen opzetten? Eventjes de adressen van Dice omleiden naar de dedicated servers en je bent klaar :P (simpel gezegd)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 3 oktober 2011 09:48]

Zie ook Valve en haar ban praktijken, in theorie klopt je verhaal maar in praktijk komt er toch niks van. Dit is een discutabel geval maar het feit dat je UT rocket mode had, moest je toch lichtjes de wenkbrouwen moeten fronsen, we hebben het hier immers om BF.
Het is een Beta, dus je kan er van uit gaan dat er vanalles niet klopt. Spawnen op een dooie squadie bijvoorbeeld. Als ik in een server zou zitten waar ik niet zou hoeven reloaden zou ik in eerste instantie denken "Oh tis een bug.."
helemaal met je eens, dat autoritaire gedrag van de game developers/uitgevers. Ik ben een klant die heeft betaald voor jou K*T product. zorg dat het werkt en dat ik gewoon m'n spel kan spelen.
Ik wil daar niet over nadenken, ik wil gewoon een goed spel spelen zonder dat ik de kans heb mijn account kwijt te raken.

Daarnaast al die vernieuwingen met een battlelog, waarom zo omslachtig?!

edit:typo
Euh. BF3 is nog niet in de winkels, betatesters mogen het spel gratis spelen voor zover ik weet.
Ja dat klopt, ik zat al weer een maand verder te denken... :P
Want met dat account ga ik straks BF3 officieel ook spelen (heb al een pre-order gedaan), sterker nog met dat zelfde account speel ik nu ook BC2, altijd legaal!
Ben meteen helemaal uitgekeken op BF3.

Ik heb alle nieuwe Modern Warfares ook niet gekocht in verband met dickmoves naar de gebruikers toe, en ik ga dus ook zeker niet BF3 kopen nu EA van het zelfde hout blijkt te zijn gesneden als Activision.

Natuurlijk heeft EA het recht op te doen wat ze willen op hun eigen servers en netwerk, maar dat betekend niet dat ik dat moet accepteren.

Als een gecrackte versie (client/server) meer vrijheid en mogelijkheden bied dan de originele game, dan ga ik natuurlijk nooit de game kopen.

Edit: Aangezien ik nu de wind van voren krijg omdat ik hypocriet zou zijn, laat me nog enkele onderdelen goed uitleggen.

Buiten demo's en beta's om, heb ik van beide merken enkele exemplaren legaal (BF 1942, BF BC2, CoD 2, CoD 4). Ik heb er nooit gehoefde aan gehad om de nieuwe CoD's en BF's überhaupt te spelen, en ik heb ze dan ook zelfs nooit gedownload.

De multiplayer van die games is erg sterk en dat was het geld ook zeker waard. Nieuwe versies zijn echter een achteruitgang in mijn ogen door de steeds beperkende houding van de uitgevers, en daarom zal ik ze nooit kopen.

Piraterij is voor mij niet onbekend, maar dit houd mij niet tegen om games te kopen die goed zijn, of waarvan ik de uitgever steun (Id Tech 4 kom maar binnen!).

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 3 oktober 2011 11:01]

Als een gecrackte versie (client/server) meer vrijheid en mogelijkheden bied dan de originele game, dan ga ik natuurlijk nooit de game kopen.
De uiteindelijke versie zal dan ook support bieden voor 64 spelers op bepaalde maps, echter was deze beta map nou niet heel erg geschikt voor dit grote aantal omdat de ruimte vrij beperkt is.
Als een gecrackte versie (client/server) meer vrijheid en mogelijkheden bied dan de originele game, dan ga ik natuurlijk nooit de game kopen.
Sorry, maar een beetje scheve redenatie natuurlijk. De uitgever van het spel moet behalve mogelijkheden ook stabiliteit kunnen garanderen. Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar ik kan me prima voorstellen dat een server met 128 spelers (op een beta) instabieler zal draaien dan een server met 32 spelers.

Ik begin een beetje moe te worden van alle mensen die hun download / kraak gedrag goed proberen te praten en gewoon naar smoesjes zitten te zoeken om hier vooral mee door te gaan. :X
Als een gecrackte versie (client/server) meer vrijheid en mogelijkheden bied dan de originele game, dan ga ik natuurlijk nooit de game kopen.
Dan zal jij geen 1 game meer kopen, want een gehackte server/client zal natuurlijk altijd meer mogelijkheden bieden als het orgineel... lijkt me vrij logisch, het is immers gehacked
Nee hoor, kijk maar naar Valve games, dus dit slaat nergens op. Sowieso elke game waar je zelf thuis een dedicated server kan hosten.
Dit soort bannen is ook precies waarom origin (en steam idem) eigenlijk heel slecht nieuws voor eindgebruikers is, bovendien, waarom zou het een probleem moeten zijn, laat mensen toch lekker weer een keer zelf servers opzetten zonder bemoeienis van hebzuchtige uitgevers.
Helemaal mee eens, eigen servers met eigen mods. Ik vind die nieuwe games ook helemaal niet te pruimen, gewoon lekker knallen met elkaar op een eigen clan-server of die van bekenden, eigen mods maken, mappen enz.. het kan ! met ET, mja ik ben dan ook een l*l :P
Hoe de F*** kunnen ze mensen hiervoor bannen?
In de officiele battlelog server browser worden deze servers gewoon getoond. Hoe moet ik weten dat ik niet op die servers "mag" spelen?

"If you accounts gets banned it does mean any EA game you have on your account would also be unavailable."

En daar begint het Origin gedoe al....

[Reactie gewijzigd door MuadD1b op 3 oktober 2011 08:46]

En daar begint het Origin gedoe al....
Ach, hetzelfde heb je met Steam, daar kun je ook al je games kwijtraken als je zit te hacken. Ook zijn Steam accounts doelen voor hackers / crackers / jatters die je password raden en zo met je games weglopen.
STEAM banned niet jee hele account, alleen de game in kwestie
Maar steam dreigt daar in zijn algemene voorwaarde volgens mij wel mee, dat ze het kunnen wil niet zeggen dat ze het gelijk doen :)
ok, maar EA doet het kennelijk dus wel.

Sterker nog, ze trekken dit dreigement er meteen uit voor een beta hack.
Ik stond positief tegenover concurrentie voor STEAM (hoe onhandig het ook is om 2 libraries te hebben), maar als zij zich vrij voelen om mensen zo te bedreigen dan heb ik er geen zin in.
Ben met je eens 1e keer dat ik die server zag dacht gwn dat het in het spel zat en ben gaan joinen niet dat het lukt aan gezien beta versie niet werkt bij meeste mensen met W7 64bit
Ik kan de beta spelen met 64 bit windows 7. Daarvoor moest ik een paar kleine dingetjes aanpassen. Zie deze fix:
http://forums.electronica...64-bf3-exe-crash-fix.html
Fix? nou draait prima op mijn systeempje Win 7 64bits pro :)

misschien ligt het aan iets anders dan windows....
Bij mij werkte de beta in eerste instantie dus ook niet. Maar het had een heel simpele als achterlijke oplossing. Wat blijkt nou, de beta wordt in een map geinstalleerd waarbij op de e van beta een accent grave staat en hiervan gaat windows blijkbaar van over zijn nek.
Als je die e vervangt met een normale e en dit ook aanpast in de registry, dan werkt de beta wel gewoon. Ik zal ook even de bron op zoeken.

edit: http://www.overclock.net/...-servers-battlefield.html

[Reactie gewijzigd door ocmerius op 3 oktober 2011 08:59]

Nou, ik heb anders geen probleem. En ik heb win7 x64 (ultimate) dus snap niet waar je deze informatie vandaan haalt.

Als het bij mij werkt, dan moet het bij iedereen werken.. En zo niet? dan ligt het meestal aan de hardware of instellingen van de software :)
Op welke locale staat je machine ingesteld? Die van mij staat op engels uk en ik had ook het probleem met de Bèta. Misschien dat hij het op andere locales wel goed doet.
Locatie ?

Gewoon Netherlands, en ik heb de NL versie van Win7 x64 (met sp1)

Maar had mij zelf nog niet zo verdiend dat er genoeg mensen zijn met problemen daarmee :(
Nou dat hoeft dus niet! Ik had ook de beta gedownload maar kwam er niet doorheen. Na het aanpassen van de naam van de map en het register was het probleem verholpen ook w7 64 ultimate. Het is gewoon allemaal nog een beetje crap. Want origin is ook nog Beta misschien dat dat het probleem is.
Kan je dan bij geen enkel spel meer wat je gekocht hebt? Dan zou ik dit wel een gevalletje van "eigen rechter spelen" vinden.
Mja het is niet echt netjes, maar Steam hanteert natuurlijk datzelfde systeem (waarmee ik niet wil zeggen: omdat zij het ook doen maakt het allemaal niet uit).

Ik vind het echter wel enorm overdreven om iemand te bannen omdat deze op een "bepaalde" server speelt. Niet iedereen zal weten dat 128 spelers verboden is, sterker nog de meeste zullen denken: "O! Toffe game modus met veel man" of iets dergelijks.

Als je iemand bant moet dat zijn vanwege hacken of extreem ongeoorloofd gedrag (wat natuurlijk enorm aan interpretatie onderhevig is).
Nope. Valve hanteert een ander systeem met Steam. Als je in een game cheat/hackt (waar je VAC(2) hebt) raak je je VAC(2) 'licentie' kwijt, wat betekend dat je niet meer op VAC(2) servers kan spelen. Je kunt de games nog wel gewoon starten en spelen, maar niet op VAC(2) servers.
Ik vraag mij ook af waarom ze dreigen met het weghalen van je stats. dit is uiteraard vervelend voor de beta. maar je bent straks toch alles kwijt.

en als je dus via matchmaking in zoon server komt moet jij hem verlaten omdat dat toevallig een gehackte server is en jij gebant kan worden. lekker is dat.....

(ondanks dat lijkt mij 128 man een beetje onspeelbaar)
misschien blokken ze het account ook wel voor de final release al is het alleen maar om hun standpunt duidelijk te maken dat er niet mee gesolt moet worden. zelf vind ik dat ze beter naar de community moeten luisteren die missen het tot nu toe kwablijkelijk.
Hier wint STEAM dus veel punten. Als je bij STEAM cheat in een spel, bijvoorbeeld Call of Duty, dan deactiveren ze je Call of Duty cd-key.
De rest van je games is veilig.

Met origins krijg je dus dat je er goed aan doet om één account per spel te maken, voor het geval dat je op 1 game onterecht gebanned wordt... bijvoorbeeld als je een willekeurige server joined die kennelijk gehackt is.
Ze disablen niet je cd-key, de single player kan je namelijk gewoon blijven spelen - je bent alleen flagged als cheater en daardoor zal je in elke game die dezelfde anti cheat engine gebruikt gebanned zijn, dus als je bijv in HL2 bent gebanned ben je dat ook in TF2.
Steam wint dus alleen als je een cheater bent, dan kom je er veter van af. Bij EA straffen ze je gewoon voor wat je doet
ach, tegenwoordig is het modden van een game al cheaten, ik denk dat we vooral niet af moeten gaan op de definitie van cheaten die wat 14-jarige heethoofden hanteren..
Van mij mogen ze meteen je hele steam account bannen, cheat = cheat, einde oefening.
Ze moeten van jou zeker ook gelijk 10 uur schoffelen of een weekje brommen ;) Het is maar een spelletje.
Brommen doen ze wel als heel hun account gebanned wordt.
Voor jou is het een spelletje voor andere mensen is het hun werk. Ik vind wel dat als de servers in de origin serverlijst staan EA er snel een soort van filter overheen mag zetten zodat mensen die niet exact weten wat ze doen (geen tweakers lezen) niet deze fout kunnen maken en gebanned worden. :)
zouden ze niet beter iets doen aan de servers? Ik kan me voorstellen dat sommige players gewoon onwetend een 128 man aanklikken om te spelen in de browserlist. Er staat nergens dat ze zelf iets moeten veranderen ofzo? :s
Ik heb het nu een aantal keer gespeeld en ben niet onder de indruk van het mulitplayer systeem die ze hebben gemaakt. Je logt namelijk in op 2 systemen en moet dus ook friends en profielen op 2 plekken aanmaken.

Ze halen het spel op deze manier onderuit.

Als dit soort berichten naar buiten komen is de kans dat mensen met de release het spel gaan kopen toch vele malen kleiner?
Jammer, ik ergerde er me al enorm aan dat je bij BF2 ruwweg ~10-15 minuten moest wachten voor je kon spelen. En dat was echt niet alleen door een gebrek aan dedicated servers, gebrek aan spelers maar voornamelijk omdat EA/Dice gewoon geen flauw idee hebben hoe je een game ook maar een beetje optimaliseert. Het zou in een MP spel nooit tien minuten moeten duren voor je verbonden bent met de server, om er vervolgens achter te komen dat de server vol met bots zit > disconnect en zoeken naar een andere server > weer 10 minuten wachten.

En dus een half-uur later heb ik altijd zoiets van "laat maar". MP spellen als deze zijn en blijven wat mij betreft eigenlijk "casual" spellen; af en toe 20 minuten een potje spelen en ik heb 't wel weer gezien. Dat was in BF1942 en BF:V geen enkel probleem, maar bij BF2 gewoonweg onmogelijk.

Niet dat ik van plan was BF3 te halen; ik ben echt klaar met EA/Dice en dat Origin gezeik heb ik al helemaal geen zin in, bovendien heb je 't na BF1942 - BF2 wel gezien.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True