GC: Medal of Honor: Warfighter

Vechten in duo's, weet je nog?

De multiplayer-modus van Medal of Honor: Warfighter leek vrij voorspelbaar te worden. Natuurlijk: we waren op de E3 goed te spreken over het idee dat je in duo's te werk moet gaan, waarbij het duidelijke voordelen oplevert als je samenwerkt met je Fireteam-partner. Het zou op natuurlijke wijze kunnen leiden tot een situatie waarin spelers automatisch meer met elkaar gaan samenwerken, ook als teamgenoten elkaar helemaal niet kennen. Over de rest van de multiplayer-modus van EA's grote shooter voor dit najaar zei het echter nog niet zo heel veel.

Vooropgesteld: ook tijdens onze speelsessie op de Gamescom kwam het idee van Fireteam weer goed naar voren. In de demonstratieruimte waren de pc's in tweetallen neergezet, zodat duidelijk was met wie je moest samenwerken. Eenmaal in het spel was dan ook duidelijk te zien dat vrijwel alle spelers in tweetallen opereerden. De grap is daarbij trouwens wel dat er als je als tweetal plotseling op een ander tweetal stuit, in de praktijk meestal aan beide zijden minimaal een slachtoffer valt. Het hangt dan van de vaardigheid van de andere twee soldaten af wie de 'last man standing' is.

Het spelen in tweetallen brengt in Medal of Honor: Warfighter nog een andere aardigheid met zich mee. De keuze voor een bepaalde klasse geeft namelijk extra gewicht als je directe medespeler mede afhankelijk is van de keuze die jij hebt gemaakt. Zo kwamen wij er al spelende achter dat het handig kan zijn als je een Grenadier combineert met een Spec Ops. De ene klasse is log en langzaam maar beresterk en kan veel schade verdragen, terwijl de andere klasse kwetsbaar is, maar pijlsnel. In de modus die ontwikkelaar Danger Close op de Gamescom voorstelde bleek dat een prima combinatie.

Gamesredacteur Jurian Ubachs over Medal of Honor: Warfighter

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite