Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 169 reacties

De wachttijden voor de PlayStation Vita en de Wii U worden niet overtroffen, maar de rij voor één game is op deze E3 vrijwel nergens langer dan voor Battlefield 3. Gapend de diverse trailers aanschouwend op het grote scherm, mogen de toegestroomde aanwezigen rustig een uurtje doden voordat ze een glimp kunnen opvangen van misschien wel dé shooter van deze show. Want één ding lijkt bij voorbaat duidelijk: dit jaar staat Call of Duty in de schaduw van Battlefield, als het gaat om de hoeveelheid aandacht.

Gespeeld op: pc
Verschijnt ook voor: Xbox 360, PlayStation 3

Of dat ook meteen betekent dat Battlefield 3 beter is dan Modern Warfare 3, valt af te wachten, aangezien dat voor een groot deel afhangt van de multiplayer. Daarvan kregen we bij EA wel een voorproefje, in de vorm van een potje knallen tegen bots. We speelden een potje Rush dat zich afspeelde in Parijs. Het interessante aan die map is dat het vechten begint in een ruim, open gebied waar je veel kanten op kunt, maar eindigt in de nauwe gangetjes van een metrostation. Veel variatie dus, zelfs binnen een en hetzelfde potje.

*Kleine vernieuwingen

Voor het begin van dat potje nam DICE even de tijd om ons bij te praten over twee belangrijke vernieuwingen in Battlefield 3. Ten eerste zijn de klassen Assault en Medic samengevoegd. DICE stelt dat de spelers die de meeste behoefte hebben aan ondersteuning van Medics de soldaten in de voorste linie zijn, dus daar moeten de Medics ook zijn om punten te scoren. Ze lopen in feite constant dezelfde routes, naar dezelfde plekken. De soldaten hebben in BF3 zelf een medkit bij zich, en kunnen die rol daardoor zelf vervullen. Wel zo handig!

Een tweede opvallende wijziging ten opzichte van Bad Company 2 is dat de Support gunner zijn zware machinegeweer kan laten rusten op allerlei elementen in de omgeving, wat stabiliteit geeft en het wapen effectiever maakt. Datzelfde geldt voor de mogelijkheid die snipers hebben om hun adem in te houden. Dat zorgt ervoor dat ze heel even net iets scherper kunnen mikken. De tijd die ze daarvoor krijgen is kort, timing is dus essentieel.

Lees ook de gebruikersreviews

Populaire gebruikersreviews


Door Jurian Ubachs

- Redacteur

Jurian werkt sinds 2008 bij Tweakers, maar bouwde voor die tijd al ruime review-ervaring op bij onder meer InsideGamer. Hij heeft een voorliefde voor rpg's en sportgames, maar is van alle markten wel thuis, al vindt hij mmorpg's stiekem iets te tijdrovend om echt goed mee aan de slag te gaan. Om te zorgen dat hij een gefundeerde mening over de geteste spellen kan geven, speelt hij vaak thuis verder of vliegt hij naar de andere kant van de wereld om de informatie uit eerste hand te horen.

Volg Jurian op Twitter

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)


Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True