Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 239 reacties

Electronic Arts heeft de eerste gameplaybeelden van Battlefield 3 vrijgegeven. In de beelden is te zien hoe een groep Amerikaanse soldaten aan het werk is in het grensgebied tussen Irak en Iran. EA geeft op 16 maart deel twee van de video vrij.

De beelden tonen een gameplaypassage waarin een groep Amerikaanse militairen zich voortbeweegt in een stad bij de grens tussen Irak en Iran. Te horen is hoe een eenheid op pad wordt gestuurd; de eenheid zoekt een team dat een mogelijke locatie van een fabriek voor chemische wapens aan het onderzoeken was. De speler neemt deel aan deze missie als marine staff sergeant Henry 'Black' Blackburn, zo valt linksonder in de video te lezen. De video eindigt met een vuurgevecht, nadat het team in een hinderlaag is gelopen.

Battlefield 3 wordt ontwikkeld door de Zweedse EA-studio DICE, die ook heeft meegewerkt aan het in 2010 verschenen schietspel Medal of Honor. In tegenstelling tot Battlefield 2 verschijnt deel drie niet alleen voor de pc, maar ook voor de Xbox 360 en PlayStation 3. EA's first person shooter moet in het vierde kwartaal van 2011 in de winkels verschijnen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (239)

1 2 3 ... 10
Toggle Firing Mode is terug!! _/-\o_
With the M16 you can switch between three firing modes – single shot, semi-auto, and full-auto – and can flip on a flashlight.
Zie http://pc.ign.com/articles/115/1152917p1.html

[Reactie gewijzigd door Asgaro op 2 maart 2011 12:27]

Voor wat ik vernomen heb schijnt dit een revamp te zijn van Battlefield 2.
Dessalniettemin geen probleem daar dit een geweldig goed spel was, met nog veel betere mods.

Noem een Point of Existence 2, noem een Forgotten Hope 2, noem een Project Reality.

Nog steeds zijn deze mods het spelen waard.
Heb je Battlefield 2 nog ergens., installeer het dan en bekijk deze mods.

Vooral Forgotten Hope 2 is een grafisch hele nette mod.

Mod lijst + links

Kanttekening

Zo zie je maar weer dat de PC gaming alsnog door de modbaarheid een toekomst heeft.


@kashual nog steeds., vindt hem nog steeds goed.
Er zit zelfs nog een verhaal achter. Heel goed bedacht.

[Reactie gewijzigd door popolskuprosze op 2 maart 2011 12:26]

true, bf2 en zijn mods zijn idd nog steeds erg cool, echter als je dit ziet :

Forgotten hope 22 aantal spelers x 39 servers
http://www.game-monitor.c...p?search=Forgotten%20Hope

Project reality 287 spelers x 127 servers
http://www.game-monitor.c...s=gamevariant=pr&game=bf2

Point of existence 0 spelers x 16 servers
http://www.game-monitor.c...gamevariant=poe2&game=bf2

Alleen project reality is in de meerderheid, de rest is zo ongeveer een beetje dood qua servers..
Forgotten Hope heeft in de avond (19.00-20.00 CET) altijd wel een server of 3 a 4 waar je met 64 man kan kontschoppen. Project Reality misschien wel een stuk of 10-15.

Enfin ik was positief verrast toen ik WASD zag tijdens de trailer. Eindelijk een developer die de PC weer serieus neemt (Crytek heeft definitief afgedaan). Dat beloofd in ieder geval al heel wat voor deze game. Waar DICE echter vooral haar aandacht op moet vestigen is de multiplayer. De singleplayer speel je 5-6 uurtjes en raak je daarna niet meer aan. De multiplayer kan als deze goed ontwikkelt wordt weer honderden uren spelplezier opleveren. Helaas was in Bad Company de multiplayer niet echt om over na huis te schrijven, door de kleine maps waren er weinig mogelijkheden om verschillende tactieken toe te passen. Hierdoor hebben veel PC gamers het spel eerder opgegeven dan Battlefield 2.
Hmm, jij hebt wel hoge eisen dan. Ik vind de multiplayer van BFBC2 hartstikke goed, en ik niet alleen want er zijn zat volle servers te vinden. Met de laatste mappack zijn er ook een paar joekels van maps bijgekomen.
Helemaal mee eens,
Voor mij is Point of Existence 2 de mod!!

Speel jij deze ook nog steeds?
Voor wat ik vernomen heb schijnt dit een revamp te zijn van Battlefield 2.
Ben je niet gewoon in de war met Battlefield: Play4Free?
^dit. Play4free zal ook lang niet zulke graphics e.d. krijgen.
alleen juist die mod mogelijkheid komt er waarschijnlijk niet voor bf3. Ze noemen de nieuwe engine te moeilijk.. Ze zullen iig bij de release geen mod tools meeleveren en zeggen zelf al dat ze daarna nog maar moeten zien of ze tijd vrij maken om vereenvoudigde versies van de modtools te ontwikkelen.

[Reactie gewijzigd door jurriaan op 3 maart 2011 02:42]

popolskuprosze,

he man! wat vet dat je nog poe2 speelt
ik speel het ook nog regelmatig

er zijn sinds kort ook game events gestart op willekeurige dagen
en een gast die ik via die mod ken heeft ook sinds kort een eigen server gestart.

Wat is je nickname daar?

Mijne is Kash_one
wel nog geen explosies te zien. Wil de frostbite engine eens aan het werk zien ;)
Die zie je toch? Een engine is echt enorm veel meer dan wat coole explosies, die er zelfs feitelijk nauwelijks onderdeel van uitmaken. Als je 'm oordeelt aan de hand van een paar special effects dan doe je 'm echt enorm tekort.

Wat zo cool is aan de Frostbite engine is (onder andere) dat hij erg goed in staat dynamische omgevingen weer te geven. Doorgaan is de structuur van een map vrij statisch, en met een goede reden - op die manier kunnen verschillende gebieden worden gemarkeerd zodat de engine precies te weten kan komen welke van die gebieden zichtbaar zijn, waardoor alleen het broodnodige gerenderd wordt. Op het moment dat alles stuk kan werken dergelijke gebruikelijke technieken niet meer.

Wat de frostbite engine doet is in software op een lage resolutie een ontzettend low-poly weergave van de spelwereld renderen naar een z-buffer, zodat de te renderen objecten tegen deze buffer getest kunnen worden vůůrdat ze naar de GPU gestuurd worden. De reden dat je dat niet op de GPU zelf wilt doen (dmv hardware occlusion queries) is omdat er dan veel teveel latency is op de antwoorden - vaak loopt de GPU een frame of soms zelfs 2 achter op wat de CPU aan het doen is, maar je wil het antwoord juist meteen weten zodat je kunt bepalen of je dat ene object Łberhaupt wel naar de GPU moet sturen (of andere CPU-heavy zaken moet doen, zoals bone matrices uitrekenen).

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 2 maart 2011 12:21]

Heb je de animaties en belichting wel gezien? Da's een belangrijk deel van die Frostbite engine aan het werk.
Ziet er very nais uit! Mooie bewegingen, denk dat dit wel de knaller van 2011 gaat worden!!

[Reactie gewijzigd door LosGieros op 2 maart 2011 11:40]

Voor die mooie bewegingen wordt ANT techniek gebruikt:

"The PC version was beautiful even in its current pre-alpha state. DICE is focusing on using lighting and animations to create a more realistic look for Battlefield 3. For animation, DICE is utilizing Electronic Arts' technology called ANT, developed for sports games like FIFA. So what does that actually mean? "We can now more or less blend from any animation to any animation without any glitches. Some animation systems are very rigid. The cool thing with this is that you can blend from one animation to another at any time. You can see that with FIFA --, it's super quick and nimble." http://uk.pc.ign.com/articles/115/1152917p1.html
Dat heeft eigenlijk wel iets zo zonder muziek. De manier waarop die kerel aan die kaart rustig zit te vertellen. Het geluid als ze lopen: geen muziek, enkel vaag in de achtergrond hoor je wat mensen. Niet de typische sensationele aanpak van cod :p

[Reactie gewijzigd door Neverwinterx op 2 maart 2011 11:33]

Door onze indoctrinatie met film- en gamemuziek is het gebrek daaraan juist een sensationele aanpak, het maakt de boel juist veel dramatischer :)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 2 maart 2011 11:49]

Oftewel realistisch... Ik heb namelijk nog nooit een militair op missie gezien met een mp3-speler op zak die, afhankelijk van de situatie die gaat komen, andere muziek speelt :p

Het enige wat ik hoop dat de SP iets langer is dan het huidige gemiddelde (om COD:BO er maar weer eens bij te halen). En dat er een CO-OP / local MP komt om lekker met vrienden te kunnen knallen.
Haha, ik speel altijd zonder muziek. Het eerste wat uitgevinkt wordt en anders op 0%

[Reactie gewijzigd door 162481 op 2 maart 2011 13:27]

@degener Helemaal met je eens. Het viel mij meteen op toen het gezegd werd en dacht 'gasten jullie zijn dat land binnen gevallen (onder valse voorwenselen) en hebben het geruineerd". Irak en Afghanistan zijn door verarmd uranium zo beschadigt dat iig in Irak de helft van de bevolking reeds kanker heeft en dat in de komende jaren alleen nog maar zal stijgen.

Ik vind het prima dat er een brute fps gemaakt wordt die ik zeker ga kopen, maar hou het wel integer. Het speelt zich sowieso al af in de toekomst dus waarom zo'n confronterend cenario schrijven? Ik neem tenminste aan dat ze niet alleen in de trailer alle domme uitspraken hebben gestopt.

Verder zag het er enorm lekker uit en wil ik mijn 570 sli setup klaar hebben voor hij uitkomt.
off topic;
ik las laatst juist dat de bevolking van irak en afghanistan een resistentie voor straling hebben opgebouwd door de hoge hoeveelheid natuurlijke straling in deze landen. daardoor komt kanker (door radioactieve straling) juist heel weinig voor.

OT;
Ik hoop dat het er op mijn xbox ook zo uit gaat zien...
ik speel op een PC scherm dus ik zit heel dichtbij in vergelijking met de gemiddelde consolegebruiker. hierdoor merk ik in veel spelen veel sneller de grafische imperfecties op.
OT;
Ik hoop dat het er op mijn xbox ook zo uit gaat zien...
ik speel op een PC scherm dus ik zit heel dichtbij in vergelijking met de gemiddelde consolegebruiker. hierdoor merk ik in veel spelen veel sneller de grafische imperfecties op.
Niet om jou of de Xbox 360 te bashen, maar je zal teleurgesteld zijn als je met een Xbox 360, dichtbij op een computerscherm gaat spelen in verhouding met de PC. De daadwerkelijke resolutie van het spel komt namelijk bij de Xbox 360 nooit boven 1280*720 uit (eventueel geschaald naar een hogere resolutie, maar dat verhoogt de kwaliteit niet), terwijl een PC met een beetje spierballen het spel op de native resolutie van de monitor kan draaien. Dit resulteert in een scherper plaatje en meer detail.

Een ander probleem van het spelen van first person shooters op consoles, dichtbij op een PC monitor is dat de field of view vaak te laag is. Gevolg hiervan is tunnelvisie en altijd het gevoel hebben dat je het spel 'ingezoomd' zit te spelen: zeer irritant. Bij de meeste PC spellen is het aan te passen door een parameter in de configuratiebestanden aan te passen. Dit wordt in de meeste gevallen niet gezien als cheaten (terecht, want een hoge resolutie hebben is ook geen valsspelen). Een spel waar dit bijvoorbeeld bij gedaan kan worden is Bad Company 2.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 2 maart 2011 14:56]

Epic. Echt. Heel veel zin in dit spel!

Overigens schijnen er morgen multiplayer-beelden vrij te komen. De mensen die op de BF3 GDC-presentatie zijn geweest, hebben deze al gezien.
Apart, ik hoorde juist dat ze nog NIET klaar waren om de multiplayer te laten zien? Ze hebben juist een uitgebreide singleplayer presentatie gekregen naar wat ik hoorde.
Dat worden straks weer heel veel uurtjes online gamen. Dit wordt de standaard voor FPS. Bye bye CoD!
Zeg dat niet te hard. Voor COD games wordt altijd enorm veel reclame gemaakt, en de jeugd van tegenwoordig wil snelle actie, lekker run and gun. Dat is COD. Vorig jaar werd ook gezegd dat BF de game zou worden die COD van de nummer 1 positie zou afstoten. We weten allemaal dat dat niet gebeurd is.

Battlefield is een meer serieuzere game waarin je veel meer samen moet werken om je doel te halen. COD is dat niet meer. Dat was het wel met United Offensive, wat nog steeds erg leuk is om te spelen.

Wil je snelle actie dan kies je voor COD. Wil je samenwerken kies je voor Battlefield.
Maar inderdaad, als BF3 niet op XP draait omdat de game dx9 niet ondersteunt dan komt er tog ook geen console versie uit juist omdat die alleen dx9 ondersteunen? Of zie ik dat nou verkeerd?
Xbox = aangepaste DirectX 10, PS3 = OpenGL :)
Wauw, dit vind ik fantastisch. De sfeer is echt van hoog nivo. Ik zit in ieder geval behoorlijk gespannen te kijken alsof er ieder moment wat kan gebeuren. Ik voel de onbehaaglijkheid en de onzekerheid, wat zit er achter de deur. Wat ik ook erg goed vind gedaan is de spraak. Iemand die verderop staat, klinkt ook als verderop. Het vuurgevecht is ook zeer intensief. Ook vind ik de bewegingen die de soldaten maken realistisch. Ik heb een tijdje BF2 gespeeld maar ik merkte dat de grotere mappen niet aan mij besteed waren. Ik ben meer van de man op man gevechten zoals in de CoD series. Ik hoop dat BF3 hier aandacht aan heeft gegeven en niet alles enorm van formaat is zodat voertuigen nodig zijn. Ik ben verrast en verheug me op online gameplay beelden.

[Reactie gewijzigd door RoyK op 2 maart 2011 13:16]

De BF3-serie kennende zullen de maps in verhouding middelmatig tot groot zijn, slagveld-dimensies enzo. Natuurlijk zouden ze gewoon een paar kleinere maps erin kunnen gooien voor max 8 spelers oid, maar dat is aan hun. Andere BF spellen leunen op de grotere maps.

Wat je ook kunt doen is Bad Company 2 spelen, daar gaat het soms ook behoorlijk hectisch aan toe in bijv. de Rush game mode.
1 2 3 ... 10