Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 152 reacties

Battlefield 3 wordt gebouwd op de volledig herschreven engine Frostbite 2.0, blijkt uit details over de shooter die zijn gepubliceerd door het Amerikaanse blad Game Informer. Het spel van Electronic Arts moet eind 2011 in de winkels liggen.

Het artikel in Game Informer is samengevat door een van de leden van NeoGAF. Uit zijn forumpost blijkt dat EA en DICE al jaren werken aan het spel, maar dat de techniek volgens hen nu pas ver genoeg is om de game te kunnen maken die zij voor ogen hebben. De Frostbite-engine is volledig herschreven voor Battlefield 3 en het spel wordt door EA dan ook omschreven als een 'next-gen-game voor de huidige generatie consoles'.

Evenals Battlefield: Bad Company 2 zal Battlefield 3 hoog inzetten op destructability van de omgeving. Hoewel niet gespecificeerd wordt in welke mate de omgeving kapot kan, lijkt wel duidelijk dat de meeste gebouwen vernietigd kunnen worden. Daarnaast zullen spelers een in-game aardbeving meemaken die onder meer een volledig flatgebouw neerhaalt.

Uit de forumpost blijkt ook dat Battlefield 3 voorzien zal zijn van een singleplayermodus die gedreven wordt door een verhaal. Dat zou voor het eerst zijn; afgezien van de Bad Company-spelserie bestond de singleplayer van Battlefield-games voorheen uit losstaande gevechten tussen de speler en een verzameling bots. Het verhaal van Battlefield 3 neemt de speler mee naar onder meer de wereldsteden Parijs, Teheran en New York.

De post vermeldt verder dat de pc door DICE wordt behandeld als lead platform. Op de pc kan ook met 64 spelers online gespeeld worden, waar dat aantal op de consoles beperkt blijft tot 24 spelers. DICE heeft vooralsnog geen plannen om de community te voorzien van mod-tools; volgens de ontwikkelaar is de Frostbite 2.0-engine te complex en zouden mod-tools vereenvoudigd moeten worden, wat tijd kost. Het is daarom niet zeker of er op een later moment alsnog mod-tools voor Battlefield 3 worden vrijgegeven.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (152)

Kan eerlijk gezegd niet wachten op deze titel, nu helemaal met 64 man online! Word weer een geweldig knal festijn, maar wat ik mij afvraag: Kan je hier wel liggen? Ik vond als sniper bloed irritant dat ik niet kon liggen, ook zou het leuk zijn als je de Bipod zou kunnen gebruiken :) Brengt weer een beetje realiteit met zich mee.
Of je hier kan liggen? Het is nog niet eens naar buiten gebracht in welk tijdsdeel van onze geschiedenis dit spel zich zal afspelen, laat staan of je kan liggen als sniper.

Daarnaast vind ik het best wel een goede optie dat je in deze game niet kan liggen als sniper, het snipen gaat al redelijk gemakkelijk, en als je daar bij ook nog eens kan liggen in de bosjes, dan wordt het voor een andere class wel heel erg lastig om snipers te spotten en neer te halen.

Ik vind het jammer dat ze voor deze zogenaamde 'next gen' game (zoals ze dat zo zeggen) geen 64 player support hebben voor op de PS3 of andere consoles.

Sterker nog, ik heb thuis een PS3, een X360 en een PC, en soms is het moeilijk om een keuze te maken voor welk platform ik het spel koop... Een mooie toekomst zou zijn wanneer ik een spel koop dat er voor ieder platform een CD'tje in zit... Ik heb per slot van rekening de spel licentie betaald.

Maar goed, om terug on-topic te komen vind ik het een goed bericht, maar brengt het weinig nieuws naar buiten over de gameplay, m.u.v. de singleplayer modus.
Het liggen is er destijds express uitgehaald i.v.m. de snelheid en de actie in het spel houden en niet 10 mongolen op een heuvel die kleiduiven liggen te schieten, maar staan te schieten :P.

Of ze moeten het doen zoals in America's Army, waar je een limiet hebt in de hoeveelheid spelers die een bepaalde kit spelen, zoals sluipschutter.

Mijn mening is dat ze het zo mogen laten, alsjeblief niet liggen.
wil je liggen? dan ga je lekker COD spelen en daar tegelijk ook lekker "dolphin diven".

[Reactie gewijzigd door MCRoadkill op 9 februari 2011 13:04]

Haha, ja dat je niet meer kan liggen heeft echt een enorm afschrikkende werking op snipers, je ziet dat die klasse maar zeer sporadisch wordt gebruikt.
lol in BC 2 vind ik recon dus wel de fijnste class, dat liggen is alleen maar extra handig zodat je aim niet weg is na een schot. het is eigenlijk ook van de zotte dat je als sniper niet prone kan, dat is eigenlijk dé enige manier waarop (in open terrein) geschoten wordt, in de urban gevechten vaak mounted op een stand/bipods vanuit een beschut raam of opening.
Ook voor gewone soldaten met AR of LMG is dat gewoon stukken fijner, als je een beetje voorzichtiger speelt is dat echt geen ramp ofzo.

Dat het sporadisch word gebruikt zie ik trouwens ook NERGENS, sterker nog ik zit regelmatig in servers waarbij ik telkens tegen de cap van max zoveel recons aan loop. :o
Als laatste, staand of crouched in BC 2 is het veel beter snipen dan liggend op een heuvel, als je staat kan je vanuit crouch even snel omhoog peaken, schot nemen, gelijk weer crouched gaan en buiten schot blijven, even verplaatsen, stappen herhalen enz. enige wat je ziet is even een stukje hoofd boven de heuvel lijn. Een beetje normale sniper pakt die meestal niet door de vertraging van een schot en het moment van impact.
Mijn opmerking was uiteraard wat ironisch van aard. Gister weer een hele avond omringd door wandelende bosjes. Van mij mag er een nieuwe gamemodus komen, speciaal voor de wookies. Deze heet dan 'camp', met alleen sniperrifles en tickets die achteruit gaan zodra je je basis verlaat.

Maar ik was vooraf wel bang dat het niet kunen liggen me niet aan zou staan. Maar het valt mee, en heeft ook te maken met BFBC2 gameplay, in die zin dat je eigenlijk gewoon nooit echt dekking kunt vinden. Zoals je zegt, steekt er vaak nog een stukje van je hoofd uit. Of schieten ze gewoon het hele muurtje weg waar je lekker achter zat. Is even wennen, maar uiteindelijk is het allemaal wel te doen.
Lol, je weet het maar nooit, maar volgende keer mss ietsje duidelijker voor mij ;)
Alleen maar recons werkt niet en is niet effectief, mits je natuurlijk geen sniper only (t)dm server kiest. :) Balans is alles in een game als Bf2 :)
Alleen snipen werkt wel degelijk met de nodige hand-oog coördinatie. Niets zo effectief als 1 kogel per seconde iemand afschieten. Die spray n pray generatie die tegenwoordig gamed wordt toch alleen maar groter.
Die balans is best wel goed in BC 2 vind ik, vooral dichtbij is het behoorlijk lastig omdat je toch best wel even ads moet richten voordat je ergens in de buurt komt van een hit op meer dan 2 meter. De voordelen van een automatisch wapen is de veel snellere fire mode waardoor je een groepje van 2 of 3 man wel kan afschieten wat met een sniper rifle alleen buiten schot op langere afstand lukt, of het moeten enorme noobs zijn :P

Wat ze wel in mogen voeren is bijvoorbeeld iets lagere rensnelheid voor de grotere snipers, een m95 weegt een ton in vergelijking tot een xm8 ofzo. een paar van die .50bmg kogels weegt ook al gauw een kilootje ofzo. Dan krijg je de afweging: grote sniper maar langzamer, lichtere sniper maar sneller bewegen.
Als je natuurlijk 10 snipers op een heuveltje hebt liggen dan is het wel lastig dichtbij genoeg te komen als niet sniper een kill te maken.
Ik probeer de balans dan ook wel te bewaren door dan geen sniper te kiezen of eventueel countersniper te worden bij andere team :D
Ze hebben de afweging gedaan met gewicht/zoom snelheid. Je kunt niet eventjes een M95 tegen je oog aan zetten, dat duurt gewoon even. En met een sniper unzoomed knallen gaat prima als je door hebt wat het midden van het scherm is. Wat voor een beetje gamer geen probleem zou moeten zijn, maar helaas wel is. Om de rensnelheid ook nog eens aan te passen t.o.v. de gun zou realistischer zijn, maar je bent al snel de pinuut als je mist tegen een M60 newbke.

Ik ben benieuwd hoe ze het in BF3 aanpakken. Als goede sniper in BF was je al snel erg irritant, maar een bommetje van een straaljager maakte daar toch vrij rap een einde aan. Enige wat echt irritant was waren de spawnrapers. Wat dan weer snel op te lossen is door ook 1 ronde als sniper door de map te sjouwen.
Ja, leuk en aardig maar ik heb het natuurlijk over de camp wookies die niet eens hun basis uitkomen. Daar heb je in een teambased game mode als rush 0,0 aan. Ze raken niets, ze spotten niet, ze roepen geen mortar als ik de mcom arm en als verdediger blijven ze rustig door hun scope turen ook al staan er 2 mcoms te knipperen.

Als we het over de aggresief meespelende recons hebben die veel motion sensors gooien dan is het een ander verhaal. Daar win je games mee.
Jah als we het over slechte gamers hebben komen we inderdaad nergens :D Soulles heeft het over de class an sich. Werkt prima, slechte gamers, dat werkt helaas niet. Slechte gamers zijn altijd het meest frustrerend. Laten we hopen dat die in BF3 al snel opvallen en te kicken zijn :9
Ik deel uw mening over het eerste, ik schaar mij bij de groep van de tweede :9
Niets is zo mooi als een onbewaakte flank in sneaken/sprinten indien nodig, en dan de enemy van achter of opzij bestoken met gericht geschoten stukken metaal }>
Dolphin diving is niet meer mogelijk in BF3. Dus wat dat betreft kan prone er gewoon in.

[Reactie gewijzigd door X-Stuff op 9 februari 2011 13:25]

Ik heb 2 reden gehoord waarom ze geen 64 speler support is voor de consoles.

*Microsoft laat maar een bepekte bandwidth toe en bij 64 man ga je daar makkelijk over
*Er zou volgens DICE niet echt vraag naar zijn onder de consoles spelers.
16-24 spelers in de multiplayer vind ik meer dan genoeg. Voor 64 spelers heb je wel erg grote levels nodig. Iets wat de gameplay ook niet echt ten goed komt. En met 64 spelers in een kleine level... ik moet er niet aan denken.
ik weet niet of je bf2 ooit gespeeld hebt maar daar kan je alleen op de grootste maps met 64 spelers de kleinere hebben maar een max aantal spelers 16/24/32/64 zoiets weet niet of klopt :P maar als voorbeeld
Ehm, volgens mij heeft 1 van de developers al lang gezegd dat liggen terug komt in BF3.

"Ik vind het jammer dat ze voor deze zogenaamde 'next gen' game (zoals ze dat zo zeggen) geen 64 player support hebben voor op de PS3 of andere consoles"

Dat hebben hun niet te bepalen maar dat ligt aan het netwerk van Xbox Live/PSN, je mag met een game maar een bepaalde bandbreedte gebruiken, en als hun dus meer spelers willen toevoegen gaat het spel meer bandbreedte gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Dylan93 op 9 februari 2011 12:03]

Is idd al bevestigd dat je prone kan.

Verder lijkt het me juist een vrij simpele keuze dat je dan voor de pc versie kiest als je met 64 man in een map wil? 8)7
Bieden ze je eindelijk duidelijkheid is het nog niet goed.. :Y)

Maar de consoles zijn gewoon te zwak om in de engine van bf3 zoveel spelers te renderen met een speelbare fps en fatsoenlijke graphics.
Ik weet niet hoe het op Live werkt, maar op PSN is meer dan 24 spelers zeker geen probleem. Resistance 2 had er 64, MAG heeft er 256.
MAG heeft geen destructie ? Geen voertuigen ? Geen geavanceerde physics ?
Volgens mij is MAG zelfs nog een Sony spel en een exclusive.
Yep in BF3 kun je liggen :)
Je kan liggen, ja! Ik kan ook niet wachten! :D
Kunnen jullie mooi weer de tent van zolder halen! ;)
Haha, heerlijk! Lekker in een bosje liggen lachen terwijl er 20 man vlak voor je langs loopt, staat er eindelijk eentje alleen dan ^^ (dat laat ik maar aan jullie over :P, iets met een mes en een keel ofzo O-) )

Ik ben wel van mening dat het snipen makkelijk is in BF2, dit mag van mij part wel wat moeilijker (wind any1?)

[Reactie gewijzigd door HesRuud op 9 februari 2011 12:11]

Maar de genoegdoening die een mooie knife-kill op zo'n campende sniper geeft is met geen pen te beschrijven. Ik heb er in B2 dan ook een flink aantal geprobeerd te maken.
Dat moet hetzelfde gevoel geven als een helicopter piloot snipen, gok ik dan maar even. Dat waren wel mijn favo momentjes uit BF2. De paniek die je ziet ontstaan nadat je de piloot hebt neergeschoten is met geen pen te beschrijven zo mooi! Vooral bij transports :)
En dan helaas die kills toch niet op je naam krijgen (die 4 andere die in de transport zaten) omdat die dood gingen door een crash :P Alsnog is het een geweldig gevoel, helemaal als het van een ziek grote afstand is, heerlijk!
Dan vallen ze als een baksteen naar beneden, vaak hebben de gunners het ook niet door. Inderdaad geniaal. :P
In BF2BC moet je iig wel rekening houden met een dalende kogel op lange afstand, een beetje wind erbij zou het natuurlijk nog leuker maken. Misschien wordt het aantal snipers dan ook minder. Soms erg irritant in bepaalde levels.
Het is geen sniper sim he, dan zou het het zelfde voor elk ander wapen zo moeten zijn, dan moet ook je bipod kunnen gebruiken (kan als het goed is ook, cq lmg 'mounten') je scope op afstand instellen, zou je met een spotter moeten werken, zijn shotguns enorm overpowered, kan je ook geen parachute openen als je niet in een vliegtuig of heli zit enz enz.

De bullit drop is al best lastig voor de meeste spelers, wind erbij en het is lastiger dan ArmA II :P

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 9 februari 2011 14:29]

Alleen in de bad company reeks kon je niet liggen, in BF2 wel hoor ...
Ikzelf heb nog geen battlefield game gespeeld maar kan je in de gebouwen?

Zou wel frustrerend zijn moest er 50 van de 64 man doodgaan aan een aardbeving :D
Ja natuurlijk kan je in de gebouwen :P
Alleen niet te lang in blijven zitten, want hij kan instorten :p
Bij BF kan je een muur opblazen en voordat het gebouw instort kan je er met je parachute veilig uitspringen ;-) Je hoort voordat een gebouw instort de boel piepen en kraken, dan heb je nog 1 a 2 seconden om er uit te komen voordat het te laat is.
pas wel op dat je meer dan 1-2 meter van de muur af bent aan de buitenkant... al een aantal keer gestorven omdat ik naast een instortend gebouw stond
Raar, dit heb ik nog nooit meegemaakt :P
Zou ik ook eens op moeten testen.
Is wel zo, eerst dacht ik huh ik was toch uit het gebouw maar toch ben ik dood. Maar dit is dus te wijten aan het feit dat je er naast staat, wat natuurlijk wel zo realisitsch is.
wat dacht je van keihard wegrennen van een instortend gebouw,
en dan VOILA ea lagg je word weer terug ge "zapt" en zit nu ook meteen vast.

the end XD.

hopelijk gaat de destruction engine 2.0 dan ook omhoog en werkt die iets beter.
"This whole place is coming down on us!!!"

Mooiste blijft nog zo'n gebouw met je Noobstav opblazen en er dan zelf inspringen om dekking te zoeken.
sterker nog in bad company 2 kun je de gebouwen waar je tegenstander in zit slopen, stort deze in dan gaan ook je tegen en medestanders in dat gebouw eraan...;)

Ik kijk wel uit naar BF3, ik heb tot nu toe alle BF's gespeeld op de PC en bad company pas laat op ingestapt ivm Call of Duty 4 en 6, maar bad company 2 heeft me wel gegrepen, zeker nu ook vietnam uit is gekomen.
Wat mij betreft kan ik dus noig wel even wachten op BF3, maar de honger naar meer is er zeker!!
Heb jij niet een heel ander gevoel bij Bad company's ipv de vorige Battlefields? Ik wel iig.


Dus ik hoop dat dice bij BF3 hetzelfde gevoel terug kunnen toveren bij mij als bij BF2.
Bij BFBC1 en 2 had ik nou niet echt hetzelfde gevoel als bij BF2.
Ok, het ziet er mooier uit, maar dat zegt ook niet alles in mijn geval.

Nostalgie!

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 9 februari 2011 12:54]

Dat heb ik dus ook, hopelijk is het zo dat het feit dat ze PC als lead platform nemen dat het ook niet zo laggy aanvoelt qua aim. In BC2 is de aim gewoon traag, en dat is niet FPS gebonden. Voelt wat log aan als je speelt. Laten we hopen dat dat met de vernieuwde engine weg gehaald is.
Ja, wat ik vooral miste was dat het zo makkelijk was een squad te coördineren in BF2, in BF:BC2 miste ik toch echt het gevoel dat je bezig was met een team te vechten ;(
Je meent et :D
kwilde echt dat bf3 zelfde als bf2 werd, + betere graphiqs nieuwe engine e.d. tot nu toe ben ik aardig tevreden

64 MAN BATTLESSSSS :D
In BF2 zijn de meeste gebouwen niet toegankelijk, sommige gebouwen zijn wel open en bij sommige kan je via een trap/ladder op het dak.
Als je online speel kun je overal gewoon in hoor!
Niet correct. In BF2 zijn veel gebouwen gewoonweg gesloten. Dit omdat het toen nog niet mogelijk was (wegens te zwaar worden van het spel) als alle gebouwen bespeelbaar zouden zijn.

Dit is nu echter wel mogelijk onder meer door een betere engine en destrection 3.0 zal er ook wel in meespelen denk ik dan!

[Reactie gewijzigd door Anthony op 9 februari 2011 12:59]

De aardbeving is SP only, niet in de MP :) dus nee je kan niet door een aardbeving doodgaan. Wel in een gebouw gaan zitten met zijn allen (hoe dom ook natuurlijk) en dan dat die instort, dan is iedereen in het gebouw wel toe aan een nieuwe spawn :)
64 spelers?? Oooh, laat het waar zijn, laat het alstublieft waar zijn! _/-\o_
Eindelijk wordt het gat tussen bad company 2 en battlefield 2 gedicht.
64 spelers is -exclusief- voor de PC. De console gamers moeten genoegen nemen met kleinere teams. (ergens staat mij vaag bij 12x12, maar kan ik mis hebben)
ieder zijn ding.. maar ik vind 64 man echt verschrikkelijk op een kleine tot middel grote map.. je word om de 20 sec neergeknalt omdat er overal vijanden zijn, je teammaten zijn allemaal met zichzelf bezig en niemand dekt je rug..

in BC2 speel ik max 10vs10, lekker rustig en je kan ook nog eens nadenken en sluipen.. ipv respawn-->rennen-->1 kill maken---> dood door de andere 30 spelers die jou zien.
Ik vind BC2 niet leuk met minder dan 30 man, ook op de kleine maps. Defenden wordt veel te moeilijk met zo weinig mensen en attacken te makkelijk.
Het beste van BBC2, is squad rush met 2 teams die beiden in voice-chat zitten en zo gecoordineerd tegen elkaar vechten. Het counter-strike gevoel (bomb-rush), in een strak jasje, met meer wapens en tactische mogelijkheden, en mooiere maps.
ik zat laatst in een server met 180 man.

dit was dan wel een gemodde battlefield 2 server.

de mod heet project reality. het is een soort arma maar dan op de battlefield 2 engine en is zeer realistisch.

de server draaide 180 man zonder lag!

ik zeg battlefield 2.5 uitbrengen en dan ook 180 man servers!
Hardware technisch is voor een server 180 man tegenwoordig al vrij snel een fluitje van een cent. Ook qua bandbreedte is het zeker voor de PC in de westerse wereld vrij goed te zien.

High-end graphics en 180 man, dat zal echter een ander verhaal worden. Met battlefield 2 zal dit geen probleem meer zijn, maar wat betreft nieuwe spelen zal er ingeleverd dienen te worden op graphics willen ze bij launch 180 waar kunnen maken.

Uiteraard kun je het ook wel achteraf in patchen, maar dan komt weer het probleem om de hoek kijken dat de level designs zijn gericht op minder spelers, en het met 180 ernstig crowded wordt en het meer gewoon spray 'n paint wordt.
Gezien battlefield 2 in een browser te spelen is is zoals idd door psychodude vermeld het niet lastig om een server met 180 spelers te realiseren. BF:BC2 daarentegen maakt het mijn i7 930 systeem al vrij lastig met 24 man. Gooi daar aanzienlijk meer terrain en units bij en moet je toch over wat vreemde hardware beschikken om het draaiende te houden.


Was het niet al maanden bekend dat BF3 op FBE2.0 zou draaien? Met dx11 ? Wat op de consoles niet mogelijk was?

[Reactie gewijzigd door QuidProQuo op 9 februari 2011 18:29]

Battlefield3, zal ook 'destruction 3.0' introduceren - wat realistischer beeld zou geven en betere fysics. Nu lees ik vanochtend een artikel over U3; http://www.gamer.nl/nieuw...ecten-in-nieuwe-uncharted Daarin staat dat zij vuur een werkelijke vorm van vernietiging meegeven; stel 1 kant van een dak staat in de hens, dan zou de speler uiteindelijk een gebouw langzaam zien afbranden :P ben benieuwd of we dat in BF3 ook terug gaan zien.
De post vermeldt verder dat de pc door DICE wordt behandeld als lead platform
maakt mij vooral heel erg blij!
vrijwel alle "goede" games van de laatste tijd zijn zo ongelofijk beperkt door consoles en hun zwakke hardware, eindelijk een spel waarbij dat (hopelijk) niet zo is.
ik ben geen battlefield speler (als laatst bf 1942 desert combat mod)
maar als ik dit zo zie en de comments lees ga ik dezer titel denk ik wel aanschaffen

[Reactie gewijzigd door Antitheus 88 op 9 februari 2011 12:18]

nee. bf2 is sp tegen bots in mp maps.
bc2 heeft wel sp met verhaal ( staat ook netjes in het artikel. )
De post vermeldt verder dat de pc door DICE wordt behandeld als lead platform. Op de pc kan ook met 64 spelers online gespeeld worden, waar dat aantal op de consoles beperkt blijft tot 24 spelers.

Amen
ja eindelijk uit het verdom-hoekje :D
Ik ben toch het benieuwd meest naar de destructions.

In BF Bad Company 2 hebben destructions de speelbaarheid en de gevarieerdheid zeker verhoogd.

Ook het feit dat terrein (grond) gaten vertoont na granaat inslagen is een goede feature. Hier kon je namelijk bijvoorbeeld mijnen inleggen etc.

De destruction 2.0 uit BFBC2 blijft echter volledig gebaseerd op models. Een gebouw bestaat uit 12 muurdelen, ieder muurdeel heeft een status: "Heel" & "Kapot".

If AantalKapot > 8 then gebouw = ookkapot. Dat is een beetje de logica die er momenteel achter zit. Wat natuurlijk al een hele vooruitgang is ten opzichte van onverwoestbare muren etc.

Ik hoop alleen dat er de komende jaren een echte physics engine komt, die met behulp van een MaterialLibrary en bouwkundige berekeningen het werk doet.

Hout kan branden, staal kan buigen, steen kan breken etcetera. Schade wordt verolgens bepaald door: Grootte en energie van projectiel, invalshoek etc, krachten in het gebouw.

Dit is natuurlijk net iets te veel toekomst muziek, dus voor Battlefield 3 neem ik genoegen met een verhoging van het aantal schademodellen per gebouwonderdeel. In plaats van "Heel" of "Kapot" wordt het dan: "Heel" "Gescheurd" "LinksBovenKapot" "etcera etcera.
En op de E3 presentatie word dan maar gebruikt van het volgende systeem:

2x Intel Core i7 980.
Nieuwste *vul getal plus cijfer hier in* Intel chipset en moederbord.
12 GB DDR3 2000.
Crossfire AMD Radeon 6990.

Zal vast wel op iedereen's systeem draaien, en al helemaal op consoles :D

/joke
Je kunt je natuurlijk ook voorstellen dat zo'n presentatie er goed moet uitzien, en dat er kosten noch moeite gespaard wordt.

BFBC2 op hoge resolutie, meestal investeer je niet voor 1 game in een hele PC.
(al zou ik dat wel voor elkaar krijgen)
Probleem is dat dat gewoonweg in een massale game als dit waarchijnlijk te veel vraagt van je hardware. Dan krijg je crysis in het kwadraat qua specs. Zolang de consoles nog de huidige zijn, zullen er nog niet veel idioot realistischere games uitkomen.
Wat je wil kan nu al, technisch gezien. Combineer de vernietigbaarheidseffecten van Red Faction met een moderne physics engine en je hebt het.

Waar de schoen wringt is echter de PC's en hun rekenkracht.
Ik speel tot hedendaags nog steeds Bad Company 2. Een van de grootste charmes van het spel vind ik de destructability van alle voorwerpen.

Wel jammer dat je op de console met maar minder spelers kunt spelen. Ik koop hem wss toch wel op de PC (heb toch liever toetsenbord en muis dan de controller van mijn Xbox).

Hoop alleen wel dat ze het dit maal goed aanpakken met de CG2 en de 40MM granaat. Bij BC2 zijn deze wapens nog steeds erg overpowered vs infantry, een simpele patch waarbij de CG2 en 40mm bij infantry maar de helft van de dmg doen zou dit eigenlijk al oplossen.
ja maar is dat niet gewoon realistisch? Ik bedoel die dingen zijn al keihard generfed in vergelijking met wat zo'n ding doet in het echt. In principe zou een enkele 'hit' van een carl gustav een tank al dodelijk raken zodat iedereen erbinnen meer gaten dan een gatenkaas heeft gekregen.
Ja er is die active armor die een raket kan tegenhouden en daardoor zou je dan opeens weer geen hit kunnen raken als je geen speciale dubbele warhead gebruikt. zo kun je wel even doorgaan met die dingen.

Ik vind ze bij lange na niet overpowered ook al heb je vrij snel een kill met beiden. Ik heb er nog niet zoveel last van moet ik zeggen.
Het is met name in de hardcoreservers waar ik in speel behoorlijk irritant. Je hebt daar namelijk geen crosshair en dan gaan mensen die het spel niet goed kunnen gewoon een CG2 gebruiken of noobtuben.

En tsjah.. realistisch.. ik weet niet of je BC2 nou zo serieus moet nemen qua realisme, dan kun je toch beter america's army spelen of een echte combatsim. Dus dan zou een nerf voor de 40mm of gustav vs infantry toch ook wel kunnen lijkt mij.

Het 40mm granaat/CG2 probleem in de Battlefield (en eigenlijk ook CoD) reeksen speelt al heel lang op.
Sorry, dat is je eigen schuld, moet je maar geen hardcore spelen. Daar is nl. geen een wapen gebalanceerd.
Wat een onzin... Dus omdat volgens jou geen enkel wapen gebalanceerd is moet iedereen gelijk maar de 40mm granaat of CG2 pakken? Kunnen ze net zo goed hardcore uit het spel halen en gewoon noobtube/cg2 arena maken.
Jij bent gewoon te traag met je headshots schieten. Ga even oefenen met couterstrike en kom dan terug. Dan schiet je die noob tubers door hun hoofd voordat er een raketje uit hun buis knalt.
Als het écht zo'n probleem zou zijn, zouden de servers zelf wel mods hebben waarmee de schade van die wapens teruggebracht wordt, of ze zelfs helemaal uitgeschakeld worden.
Er zijn ook servers die geen CG of noobtube toe laten :) ben al meerdere keren /death gekregen omdat ik die heli of tank wou afmaken maar geen cg mocht gebruiken :'(
Naja dan maar rpg, c4 of mine...

Verder AA mwoah vind ik nou ook niet het beste voorbeeld. ArmAII komt al een heel eind.

HC is dan ook zo gemaakt dat het makkelijker is dood te gaan en de wapens zijn allemaal dodelijker in verhouding tot je levenspunten + FF meestal aan.
Het is echter ook wat moeilijker om een 40mm verder dan 40-50 meter echt gericht te schieten zonder de croshair van de Normal mode. Zolang er niet keihard mee geraped word vind ik het prima zo :) Als sniper zit je toch meestal niet dichtbij genoeg of is mijn schot toch eerder dan die van hen. Hit and displace ftw!
Ben eigenlijk zelf nog geen servers tegengekomen die het helemaal verbieden (althans die join ik niet XD, tanks moeten nog wel kapot kunnen :P), meestal wordt er duidelijk bij gezet niet vs infantry.

Verder als je vaker speelt zul je ook duidelijk merken dat de meeste mensen het toch behoorlijk irritant vinden (wordt bij mij iig behoorlijk vaak herhaalt in chat dat het niet netjes is om een CG2 te gebruiken tegen infantry). Dat je het zelf niet zo irritant vind neemt natuurlijk niet weg dat (in mijn ogen) de meerderheid het wel vind. Lees de Fora maar eens na, of kijk simpelweg in de meeste games eens naar de chat.

Verder blijft BC2 natuurlijk een heel goed spel en ik beleef er nog steeds erg veel plezier aan, maar dit is in mijn ogen gewoon een klein verbeterpuntje ;)

[Reactie gewijzigd door Annihilism op 10 februari 2011 00:21]

Moah, het is niet een grandioos probleem. Gewoon een verbeterpuntje (kleine ergernis van vele spelers). Als ze het niet zouden weghalen zou ik BF3 niet ineens niet gaan spelen ;) .
Voor de geinteresseerden, hier een techdemo, en een presentatie over de gebruikte technieken.
Jammer dat het niks toont van de destructability, dat is toch wel het interessantste punt van FrostBite.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True