Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 28, views: 15.275 •

Blizzard Entertainment verbreekt zijn banden met The9, het bedrijf dat de mmog World of Warcraft in China uitbrengt. Blizzard heeft een nieuwe deal gesloten met NetEase, dat ook Warcraft III, Starcraft II en Battle.net in China uit gaat brengen.

World Of Warcraft logoBlizzard Entertainment heeft een overeenkomst getekend met NetEase, dat World of Warcraft op de Chinese markt gaat brengen. Daarmee verbreekt Blizzard de banden met The9, de uitgever die de mmog tot nu toe uitbracht in China. Dit is een flinke aderlating voor The9, dat nog wel online-games van Electronic Arts onder zijn hoede heeft, maar de breuk komt niet als een verrassing. Blizzard sloot in 2008 namelijk al een deal met NetEase, over de hosting van Blizzard's Warcraft III, Starcraft II en de portal Battle.net. Door ook WoW bij NetEase onder te brengen doet Blizzard in China zaken met slechts één partij.

Blizzard beschouwt China als een grote afzetmarkt. De Chinese overheid stelt echter steeds strengere regels aan het uitbrengen van games. Zo kondigde de General Administration of Press and Publication, een Chinese overheidsorganisatie, in maart aan dat het "de overvloedige verspreiding van buitenlandse games onder Chinese jongeren" wil beperken. Mede door de strenge regelgeving heeft Blizzard bijvoorbeeld nog steeds geen toestemming gekregen om Wrath of the Lich King op de Chinese markt uit te mogen brengen, de uitbreiding voor World of Warcraft die in Europa in november 2008 op de markt verscheen.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (27)

Reacties (28)

Volgensmij dacht jij hetzelfde...
Wow is wel degelijk verslavend. Er gaan families aan kapot en dat zijn niet alleen mensen die extreem vatbaar zijn voor verslaving. Verslavingen staan echter niet op zich en zijn bijna altijd terug te leiden naar slechte levensomstandigheden (sociale problemen e.d.) en dat is bij gameverslaving ook het geval. Ik ben een gamer en ik stond vroeger heel erg skeptisch tegenover gameverslaving, maar gevallen in mijn eigen omgeving hebben dit doen verranderen.
Alles kan verslavend zijn, dus alles maar verbieden ipv de excessen aanpakken?
Wie heeft het over verbieden? Ik geef alleen maar aan dat Deveon het mis heeft
En ik ben van mening dat je het zelf mis hebt. Zoals je zelf al zegt moet er eerst iets mis zijn met de speler voordat deze echt verslaafd kan raken. Voor een spelverslaafde is het spel vaak niet meer dan een manier om aan de ellende van "real life" te ontsnappen. Iedereen heeft daar af en toe wel behoefte aan, maar als je helemaal niet meer terug wil dan ben je verslaafd.

Zou je nu het spel verbieden dan zou iets anders de plaats ervan innemen, bijvoorbeeld tv kijken, gokken, etc. Iemand met deze problemen zoekt dan gewoon iets anders om al z'n aandacht in te stoppen om maar niet met z'n echte problemen bezig te moeten zijn. Om dan vervolgens de focus van die aandacht de schuld te geven van de verslaving is imo erg kortzichtig.
Kan je zeker :-)
Bij de instellingen van je profiel kan je het niveau aanpassen.
Ik ben het echt niet met je eens. WoW is wel degelijk verslavend. Dit zie je in ALLES terug. Als ex-wower weet je vast wel hoeveel tijd het kost een character te lvlen. En vervolgens alle goede gear te verzamelen. Alleen al je reputation bij verschillende fractions kan je nachtenlang wakker houden.
Dan nog het scala aan instances. Even ter illustratie, mijn ex wow guild

5 dagen raiden per week (waarvan ik er 2 meedeed). Benodigdheden: alle mogelijks buffs en potions die er zijn voor verschillende try's. Alleen al het verzamelen van die pots ben je een dag bezig, en dan heb je nog de repair costs voor je gear. Dan raiden van 19:00 tot 23:00. Ga je me echt wijsmaken dat dat geen verslaving is? Ik vond 2 avonden per week al niet gezond, en er is ook een tijd geweest dat ik heel wat meer speelde dan die 2 dagen. Toen ik zelf nog een guildleader was speelde ik wel 4 a 5 avonden per week (ik was nog student). Ik ken heel wat mensen bij wie het (sociaal) leven flink ontwricht is door WoW, mensen welke hun studie niet hebben afgerond, zelfs mensen welke hun baan/vrouw/vriendin hebben kwijtgeraakt. Dat ik een aantal van deze gevallen ken zegt echt wel iets over de verslavende factor van WoW.
Ik wordt echt zo moe van dit soort lui he...

Je geeft een of andere geek guild aan als reden waarom WoW verslavend is? Niet iedere guild is zo strikt. In mijn guild is het heel gebruikelijk dat je niet komt raiden vanwege IRL zaken, en we raiden sowieso maar 3 dagen in de week, waarvan er regelmatig raids niet doorgaan omdat we niet genoeg members online hebben. Bovendien is dat dan alleen nog als je een guild joint. Een guild is altijd optioneel.
Je hebt ook echt geen lvl 80 char nodig om het spel leuk te vinden, je hoeft niet perse met iedere faction exalted te zijn om goede gear te hebben. Een maat van me is net begonnen, heeft nu een lvl 12 druid, maar enige verslavingsfactor lijk ik niet aan m te ontdekken. Hij speelt het vooral op momenten dat ie zich verveelt.

En wat voor verschil zit er tussen WoW spelen van 19:00 tot 23:00 en voor de TV hangen tussen diezelfde uren? Mijn ouders hangen bijna altijd voor de TV s avonds, zijn die dan ook verslaafd aan de TV? Je moet toch iets doen met je vrije tijd?
En van die mensen die 5 dagen per week trainen in hun favo sport, zijn die ook verslaafd? Zullen we alles dan maar verslavend noemen?
Ik speel bijna iedere dag wel WoW. Dan ben ik vast in jouw ogen verslaafd. Echter hebben de meeste mensen wel iets wat ze bijna iedere dag doen, dus volgens jou is iedereen wel ergens verslaafd aan. Ik heb niet het idee dat ik nu meer WoW speel dan dat ik vroeger aan tijd met UT99 doorbracht. Dat deed ik toen ook iedere avond, want dat was m'n hobby.

Jij en die posters hierboven hebben moeite met het zien van gaming als een normaal tijdsverdrijf. Bezigheden voor ouwe lullen, zoals TV kijken, sporten of tuinieren, daar is ok als je het iedere dag doet, maar oh wee als je datzelfde met WoW doet, dan ben je ineens verslaafd.
Dat er wat mensen in doorslaan en WoW voorop stellen boven hun vrienden, studie of huwelijk, dat is hun probleem. Er zijn ook mannen die iedere nacht in de pub doorbrengen en daarmee hun huwelijk vergallen.
Ten eerste, China houd het spel niet tegen omdat het verslavend is, maar omdat er bijvoorbeeld skeletten afgebeeld worden bij de undeath poppetjes, en dat er geweld in voorkomt e.d. Verslaving heeft er niks mee te maken.

Hoeveel tijd het kost een character te levelen? Valt reuze mee, en vergeet niet dat het een spel is die leuk moet zijn, je moet het leuk vinden om je poppetje te levelen en de uitgebreide wereld te ontdekken, monsters afslachten en quests op te lossen. Je moet niet balen dat je een character moet levelen 'omdat het zo lang duurt'. Zelf vond ik het een van de leukste dingen in WoW, al die verschillende omgevingen bekijken en quests doen..
Verzamelen van pots ben je een dag mee bezig?? Ik doe er ongeveer anderhalve minuut over.. Je loopt naar de auction hall, koopt daar je rotzooi, loopt naar de mailbox en trekt je spullen eruit... Vreemd dat dit een dag duurt bij jou...
dat ook Warcraft III, Starcraft II en Battle.net in China uit gaat brengen.
Moet Warcraft III niet Diablo III zijn, of gaat dit nog steeds over de hosting?

[Reactie gewijzigd door Dezorian op 16 april 2009 14:54]

Diablo3 is nog niet beschikbaar, en warcraft 3 is nog mateloos populair (zeker in asia)
Ik denk dat blizzard hier spreekt over reeds verschenen spellen
Starcraft II is alles behalve reeds verschenen. Maar ik denk dat het er wel correct staat. Warcraft III is inderdaad nog erg populair in Aziatische landen. Maar je mag er blindelings vanuit gaan dat ook D3 door dit bedrijf gehost zal gaan worden, daar Battle.net een belangrijke rol speelt bij zowel de Starcraft als Warcraft en Diablo IP's (en binnenkort blijkbaar ook WoW).
Diablo3 is nog niet beschikbaar, en warcraft 3 is nog mateloos populair (zeker in asia)
Ik denk dat blizzard hier spreekt over reeds verschenen spellen
asia ken ik niet.
Het werelddeel AziŽ ken ik wel.
Enneh, Starcraft II is nog niet verschenen. Die moet nog komen.
Dit gaat inderdaad over de hosting van de spellen. Blizzard wil ook zo'n nieuwe portal hebben waarop je 1 keer inlogt voor alle spellen e.d. Dan is het waarschijnlijk makkelijker en goedkoper om alles bij 1 partner onder te brengen
Ik vind het ook een beetje rare zin... Warcraft 3 is allang al uit, en hoeft dus niet meer te worden "uitgebracht". Starcraft 2 is daarentegen nog niet eens af, dus is het wat vroeg om het over uitbrengen te hebben. Battle.net kun je niet "uit brengen" want dat is geen spel maar een service (om online te kunnen gamen, vergelijkbaar met xbox live). Het enige wat deze 3 in overeenkomst hebben, is dat ze alle 3 van Blizzard zijn...
Het is natuurlijk wel een MMORPG: Massive Multiplayer Online Role Playing Game.
MMORPG: Mooi, Maar Onderdrukt door Regering met hun Politieke Gezeur

(het mooist wat ik ff kon bedenken..)

[Reactie gewijzigd door Macchillie op 16 april 2009 15:23]

MMORPG: Mostly Men Online Role Playing Girls

Dat was er een die ik persoonlijk beter vond passen.

Toch typisch dat Wotlk nog niet uitgebracht mocht worden in China, benieuwd wat daar de reden van is.
De reden schijnt te zijn dat zaken als skeletten en ondoden niet door de beugel kunnen in China, omdat het teveel met de dood te maken heeft. Pure censuur dus, zoals vaker in China. Alsof een computerspelletje meer negatief effect op het volk zou hebben als de onderdrukkende regering die daar heerst :Y)
Undead zijn een hele tijd geleden al aangepast in de Chinese variant. Het heeft zelfs op tweakers gestaan. Dus dat lijkt me niet de reden.
Many Men Online Role Playing Girls
Blizzard heeft WoW nog nooit een MMORPG genoemd.
Enkel op hun eigen site bedoel je?

http://www.worldofwarcraft.com/info/beginners/index.html
World of Warcraft is a "Massively Multiplayer Online Role Playing Game" which allows thousands of players to interact within the same world.
"Zo kondigde de General Administration of Press and Publication, een Chinese overheidsorganisatie, in maart aan dat het "de overvloedige verspreiding van buitenlandse games onder Chinese jongeren" wil beperken"

De enige reden hiervoor is: zodat ze zelf een game industrie op kunnen zetten. Gamesindustrie is big business. Europa geeft subsidies, China pakt het zo aan.
Kozue, aan de ene kant geef k je gelijk dat er verschil is tussen manieren van gamen, zoals jij inderdaad zegt: guilds zijn verschillend.

Maar... Wat jij zegt van dat als je als ''oude lul'' veel tuiniert, dat je verslaafd bent, dat vind ik echt helemaal nergens op slaan persoonlijk. Wat het punt is, is dat redelijk wat mensen verslaafd zijn aan WoW en het een deel uit laat maken van hun schoolprestaties en sociale leven. Een verslaving aan tuinieren lijkt me sterk, als je veel tuiniert, ga je niet slechter presteren op school dus ik vind dat een behoorlijk suffe vergelijking.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013