Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 162 reacties

Arthas, die als de Lich King de eindbaas van World of Warcraft is, is pas in april te bevechten. Dat blijkt nu patch 3.3 doorgevoerd is. Van Icecrown Citadel, de dungeon die met de patch aan het spel is toegevoegd, gaat elke maand een nieuw deel open.

Nu patch 3.3 is ingevoerd is, blijkt dat de Icecrown Citadel gefaseerd geopend wordt. Van de dungeon waarin Arthas zich in de gedaante van de Lich King heeft teruggetrokken, lijkt elke maand een vleugel geopend te worden. Dat betekent dat de laatste vleugel, waarin Arthas zich schuilhoudt, pas in april open zal gaan.

Nu spelers de eerste gevechten in de dungeon geleverd hebben, blijkt dat voorlopig alleen het voorportaal van de dungeon betreden kan worden. Daar kan ene Deathbringer bevochten worden. Als die Death Knight verslagen is, blijkt dat spelers niet verder de dungeon inkunnen. Ze krijgen de mededeling dat de doorgang naar het volgende deel van de Icecrown Citadel pas over 28 dagen vrij komt. Als Blizzard dat tempo aanhoudt, is de vierde vleugel van de dungeon pas in april te betreden. Op de website van de mmog is de volgorde te herleiden waarin de vleugels geopend worden. Pas na de Frostwing Halls, The Plagueworks en The Crimson Hall volgt de confrontatie met de Lich King.

Update, 13:15: Een community manager van Blizzard heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat het niet steeds een maand duurt voor er een nieuwe vleugel van de Icecrown Citadel opent. De deur naar Plagueworks, de eerste vleugel, gaat pas over 28 dagen open. Blizzard heeft de toegang tot Plagueworks bewust na de feestdagen gelegd. De resterende vleugels zijn sneller beschikbaar.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (33)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (162)

Er is door Blizzard al aangegeven dat de 28 dagen extra lang is mede door de feest dagen. Tussen de volgende wings gaan sneller open.
Zoals aangegeven door Daelo op de blizzard forums:

"As noted in game, the release of the Plagueworks in Icecrown Citadel occurs 28 days after patch 3.3.0 was released. After the Plagueworks is available, you will then wait less than 28 days for the next wing to become active. The extended length of the initial 28 day delay is simply due to the timing of the Holidays.."

[Reactie gewijzigd door Barthak op 10 december 2009 12:51]

Ben ik de enige die het idee heeft dat dit spel 5 jaar oud is? Die graphics zijn echt treurig, in mijn ogen, zeker vergeleken met bijvoorbeeld LOTRO.
De graphics zijn zeker niet 5 jaar oud. Elke patch bijna worden er wel veranderingen aan de graphics en spell effects gedaan waardoor ze er beter en mooier uitzien. Elke expansie zijn er wel weer engine updates.

Ja, als je de default settings gebruikt is het allemaal wat outdated, maar zodra je de settings hoger zet dan heb je zeker wel een mooier beeld dat ook naar hedendaagse standaards zeker acceptabel is.

Zo zijn er ontzettend veel settings voor bijvoorbeeld ground density/clutter settings, weer settings, licht settings etc. Zomaar zeggen dat het spel 5 jaar oud is en dus outdated is gewoon onwaar, er wordt ontzettend veel aan gesleuteld.

En ja, Lotro ziet er heel erg mooi uit, maar dat is dan ook een volledig andere stijl, WoW legt het lang niet zoveel op realisme als die game.

Ik heb mij in ieder bijna nooit geergerd aan de graphics, afentoe wel, maar dat zal ook weer verholpen worden in de komende expansie als de engine weer een update krijgt.

Kortom. WoW is (grafisch gezien) neit 5 jaar oud, maar hooguit een jaartje.
De graphics zijn zeker niet 5 jaar oud. Elke patch bijna worden er wel veranderingen aan de graphics en spell effects gedaan waardoor ze er beter en mooier uitzien. Elke expansie zijn er wel weer engine updates.

Ja, als je de default settings gebruikt is het allemaal wat outdated, maar zodra je de settings hoger zet dan heb je zeker wel een mooier beeld dat ook naar hedendaagse standaards zeker acceptabel is.
Wat jij acceptabel vindt -.-
Tegenwoordig ben ik verslaafd geraakt aan de BlueRay-norm, Crysis, GTA4, Assassin's Creed e.d.
Mij zul je niet zo snel vinden op een MMO met een afgedankte engine en een gameplay die gebaseerd is op grinden. (Ik moet de eerste MMO nog tegenkomen waar de basis van de gameplay NIET op grinden ligt)
Ik moet zeggen dat ik WoW niet echt 'grinden' vind. Natuurlijk, zo kun je het ook spelen, maar ik heb bijvoorbeeld net een alt van 70 naar 80 gebracht, puur door de verhaallijn te volgen en zo min mogelijk te grinden. Ja, er zijn quests waarbij je wel even bezig bent met 'grinden' van een aantal specifieke mobs, maar die zijn gewoon minimaal, en voel ik absoluut niet als grinden. Wat dat betreft vond ik het verzamelen van alle dingen in GTA3 veel meer grinden.

En de engine is absoluut niet afgedankt. Er wordt volop aan ontwikkeld en er komen met elke patch nieuwe models in de game die er beter en beter uitzien.
Maar de quests in WLK zijn dan ook een stuk leuker dan die in TBC. TBC voelde meer aan als een grindfest. Gelukkig zag Blizzard dat ook en hebben ze daar voor WLK naar geluisterd. Meer fun stuff, minder grind. Hopen dat ze deze tour doorgaan voor Cataclysm.
Ik heb Aion geprobeerd, en ja graphic wise echt fantastisch. Maar toen rond level 35 het grind fest begon snel weer terug gegaan naar WoW waar ik ten minste met plezier mijn tijd door kom dan mindless alleen maar hetzelfde doen. Dus dan gaat voor mij gameplay en plezier echt ver boven graphics en engines.

Overigens zijn er een aantal momenten dat mijn dual 4870 setup en dikke quadcore en raptor RAID het allemaal maar nauwelijks trekt omdat ik alles ultra high speel, dus engine wise..... ach he iedereen zijn ding.
Ik had precies hetzelfde met Aion, alleen had ik op lvl22 al bekeken. Toch ook WoW ff in de koelkast gezet, totdat Cataclysm uitkomt.
De textures en player models lopen wel een paar jaar achter, in WOTL zijn er wat shaders bijgekomen en is de viewdistance enorm toegenomen (en de decals zoals gras, maar die kon je al handmatig veranderen met commands voor WOTL).
Ik zag o.a. in de filmpjes van de nieuwe uitbreiding dat het water wordt aangepakt, en er dus veel realistischer uit komt te zien.
Wat dus maar aangeeft hoe 'onbelangrijk' graphics zijn. Ik heb LOTRO geprobeerd en ben gillend naar WoW teruggerend. De enige MMO naast WoW die me kan boeien is EVE Online. Die doen tenminste iets anders dan Blizzard, de rest lijkt vooral Blizzard na te willen doen. Prima, maar dan moet je het wel goed doen. Graphics compenseren niet voor crappy gameplay.
Eerlijk toegeven: Blizzard is ook lang niet origineel. Het overgrote deel van hun features zijn overgenomen van oudere MMO's zoals Lineage en dergelijke. Blizzard heeft wel de eerste MMO gemaakt die echt zwaar populair is, maar dat is meer een kwestie van goed gejat en een uitgebreide fanbase om mee te beginnen. Dat, en marketing.
beter goed gestolen dan slecht bedacht.

Blizzard heeft al die features van anderen slim uitgewerkt en geÔmplementeerd. Er is geen enkele andere MMO die zo goed in balans is. Ik denk dat vooral de endgame met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt. En natuurlijk ook marketing zoals je al zei.
Eerder MMO's als Asheron's Call en dergelijke. Lineage was toch al van daarna. En inderdaad beter goed gejat dan slecht bedacht. Een vriend van mij is designer geweest voor World of Warcraft en ik speelde met hem verschillende andere MMO's en hij gaf ook aan dat ze uiteraard de goede ideeen uit andere spellen gebruikten om er een compleet geheel van te maken.
Asheron's Call was echt te saai voor woorden, ik heb het geloof ik 2 middagjes gespeelt en vroeg me die 2de middag (nadat het nieuwe er dus vanaf was) af wat ik nou eigenlijk liep te doen. WoW heeft me ondertussen al 2 jaar kunnen boeien, dus blizzard doet blijkbaar toch iets goed.
dus omdat de graphics van vijf jaar geleden zijn, maakt het spel meteen oud ?
behoorlijk oppervlakkig, er bestaat meer als alleen graphics :+

ontopic : vind het wel een beetje raar dit, wat heeft dit voor nut? had dan gewoon gewacht tot april en de dungeon in een keer compleet speelbaar maken

[Reactie gewijzigd door Chilco op 10 december 2009 12:58]

Dan spelen mensen het in 1 maand uit en zeggen ze hun abo op, op deze manier gaan ze vier maand spelen. Daar komt nog bij, waarschijnlijk duurt het lang genoeg om een enkel onderdeel vrij te spelen.
Als je naar de graphics kijkt dan zie je dat ze daar een knap staaltje werk hebben geleverd: Eenvoudige en grove vormen, zodat het op relatief oude hardware ook te draaien is, maar wel mooi uitgekiend.

er zullen weinig guilds zijn die nu al alle 4 de bazen om hebben gekregen. Vergeet niet dat ze iedere week weer "tot leven" komen he.
Is niet zo raar. Toen WLK net uit was hadden sommige guilds in een week (dus inclusief levellen naar 80) alle end-game raid content gecleared. Wat moet je nou daarna nog doen als je het spel in een week hebt "uitgespeelt"? Blizzard probeert het zo lang mogelijk interessant te houden.
Overigens doen ze dit al heel lang. Kan me nog herinneren dat Sunwell Island geintroduceerd werd, en je wekenlang dailies moest doen om het op te bouwen. Met Trial of the Crusader (de raid die in 3.2 werd toegevoegd) volgden ze hetzelfde principe, waarbij iedere week een nieuwe boss werd geunlocked.

[Reactie gewijzigd door kozue op 11 december 2009 14:00]

Het spel is ook al 5 jaar oud en aan de graphics engine is in die 5 jaar ook al het nodige versleuteld.

Als je een game wilt spelen die "echt" lijkt moet je vooral GEEN World of Warcraft spelen. Het is een fantasy game met een cartooneske insteek (zoals Warcraft3, Diablo 3 en StarCraft 2 dat ook zijn) en je zal dus nooit een op echt gelijkende WoW te zien krijgen.

LOTRO is meer zoals de film, herkenbaar (menselijker?) en dus ook meer gelijkende characters ingame.
Het spel komt dan ook uit 2004.
Het was ook een doelstelling van Blizzard om de systeemeisen laag te houden, zodat meer mensen het kunnen spelen.
komt er dan echt een eind aan? :p
ik vond wow wel leuk, maar na loop van tijd beetje de uitdaging weg (je kent 'alles')
Hopelijk komt er wel een 2e mmo-(rpg?) van blizzard op kort termijn.
Was er niet iets in de maak met starcraft mmo(fps?)

@deKeijzer;
weet je wat warcraft is?
Warcraft is een RTS, net zoals starcraft ... of toch niet; nu is er ook een RPG van. Waarom zou dat met starcraft niet kunnen? Er zijn diverse berichten in de media geweest dat er een MMO kon komen gebaseerd op starcraft.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 10 december 2009 20:59]

nieuws: 'Activision werkt aan Call of Duty-mmog'... 'niet nader genoemde ontwikkelaar...Activision Blizzard... hmmmz
Niet echt het terrein van Blizzard, maar... dat kan een voordeel zijn. Ze zijn goed in RTS, goed in MMORPG's... uitstekend in verhaalljnen en concepten... damn, het zou best een kaskraker kunnen worden.
Activision Blizzard is een uitgever, geen ontwikkelaar.
Weet je wat starcraft is?
Starcraft is een RTS, net zoals warcraft 3.
Blizzard is wel bezig met starcraft 2, maar dat word gewoon weer een RTS. En geen MMO.
Het is al lang geleden bekend gemaakt dat Blizzard aan een nieuwe MMO bezig is. Hierdoor zijn er mensen die veronderstellen dat er een soort "World of Starcraft" zou gaan komen.

Je geeft zelf aan dat Warcraft 3 heel wat anders is dan World of warcraft, dus hetzelfde zou zonder meer mogelijk zijn voor starcraft.
Ze hebben allang aangegeven dat de nieuwe mmo een nieuw franchise wordt. Dus het wordt geen Starcraft of Diablo mmo en ook niet WoW2 .
Ze waren een tijdje bezig met Starcraft Ghost. Maar dat moest een FPS worden, en dat project staat al een tijdje in de koelkast.

Van een mogelijk Starcraft MMO herinner ik me niks.
Dan zou het toch aannemelijk zijn dat er een 'World of Starcraft' zou kunnen komen?
Precies.. een fps mmo die goed uitgevoerd zou zijn is best een mogelijkheid.. Net zoals WoW ook geen rpg meer is zoals de andere warcraft games. Wel leuk weer een extra dungeon voor de verslaafden. Mij zelf kan het niet meer bekoren.

@ musje83 nee want er komt een nieuwe addon he.. die al was aangekondigt!
Net zoals WoW ook geen rpg meer is zoals de andere warcraft games.
Warcraft was altijd RTS, net zoals Starcraft. ;)
maar wat is er eigenlijk leuk aan dit spel? De graphics lopen altijd 10 jaar achter, voor zover ik het kan zien lijken alle gevechten hetzelfde...daarbij kan ik mij totaal niet inleven in de fantasiefiguren en daarbovenop moet je ook nog betalen om het te (blijven) spelen...
Het is uitdagend om een team van 10/25 man door een boss fight te loods, youtube maar eens op tankspot ulduar. Per boss 10-20 mechanics (sta niet hier, let op je buff/debuff etc).
Ja dat is even leuk ja, maar het is altijd hetzelfde, nieuwe patch, nieuwe raid, nieuwe tier, je gear is weer crap en je kan weer UREN achter elkaar vrijmaken om deze zinloze cyclus te voldoen, terwijl Blizzard haar kas spekt aan je :)
En Tetris is altijd dezelfde blokjes, en Mario is altijd maar weer springen, en Wolfenstein is altijd maar Nazi's en bovennatuurlijke krachten, en Unreal is altijd maar schieten, en poker is altijd maar inzetten en verhogen, en tennis is altijd maar een balletje van de ene naar de andere kant slaan, en Indiana Jones is altijd maar weer oude schatten, en James Bond is altijd maar weer spionnen, en...

Ik speel het ook niet. Maar smaken verschillen, en ik kan me goed voorstellen dat mensen hier veel plezier aan beleven. Naast de gameplay heb je het sociale aspect van in een party/community zitten.

En de kas van Blizzard spekken...hobby's kosten nu eenmaal geld, iets dat door internet steeds vaker vergeten wordt omdat veel (muziek, film, strips, games) al dan niet legaal gratis verkrijgbaar is.
oh nu het einde te zien is voor WOW vraag ik mij af hoe het gaat met al die verslaafde fans die dan eigenlijk geen uitdaging meer hebben...
Het lijkt me wel dat er iets voor in de plaats moet komen, gelukkig zijn er nog meer mmorpgs waar men al hun tijd en geld in kunnen steken...

Het is kennelijk wel echt het verhaal van warcraft 3 dat ze over de jaren hebben uitgesmeerd, ik was meer in de veronderstelling dat het er wat los van stond.
Ik ben blij dat het iig over is over een tijdje, al dat ' nieuws' rond wow werd me een beetje te veel van het goede.
dan is het idd niet leuk voor jou.
Ik zou er eerder Universe of Starcraft van maken.
Uitdaging weg? Tot welk level heb je gespeeld en welke raids heb je gedaan?
De uitdagingen zijn gewoon weg. Zelf heb ik pre 3.0 nog Muru verslagen maar helaas geen KJ... (die na 3.0 na 1 poging neer was :(). Zelf ben ik sinds 3 weken gestopt met WoW omdat de uitdaging inderdaad weg was. Er zaten wel leuke gevechten tussen, maar het meeste was eerder van te makkelijk of "been there, done that".
Ja het is inderdaad (te) makkelijk geworden allemaal, dit geldt ook voor gear verzamelen met die emblems. Er zit natuurlijk wel wat vernieuwing in zoals hard-modes en bepaalde achievements bijvoorbeeld, maar ik kan me wel voorstellen dat iemand die al jaren raid het zat is.
Ik ben juist gestopt omdat ik het allemaal te moeilijk vond... En met moeilijk bedoel ik dat alles rete veel tijd in beslag neemt. Ik heb een relatie, een fulltime baan en een huishouden, de tijd die ik aan wow kon besteden was gewoonweg niet genoeg om op vaste tijden te kunnen raiden meerdere malen per week. Wat is er nu fijner dan dat je een paar uur per week aan je favoriete spel kunt besteden en dan ook nog leuk beloond worden? Ja, iemand die 60 uur per week WoW speelt trekt natuurlijk bleek weg bij de gedachte alleen al.... WotLK heb ik nooit gespeeld maar ik heb inderdaad laatst gehoord dat alles veel makkelijker geworden is en het eerste wat ik dacht was... "hmmmm, mischien toch maar eens een kijkje nemen"

Heb de verleiding tot nu toe weten te weerstaan
Het is allemaal meer toegespitst op raiden wat ik dus niet leuk vind.
Ik vind het wel jammer dat de professions niet verder uitgebouwd zijn.
Je krijgt wel wat leuke buffs maar gear maken met moeilijk te krijgen (non dungeons) spullen is er niet bij. Zonder dungeon spullen is er niet goeds te maken.
Sluit ik me volledig bij aan, de gear die je maakt kan je gebruiken om de eerste lvl 80 dingetjes te doen, maar er dropt al snel iets beters. Starters PVP cloths tailoren hielp wel voor het goud, maar meer heb ik er niet echt mee gedaan. De tailoring buffs zijn ook leuk, maar wederom alleen voor het goud. Je kan ieders armor upgraden, iedereen kan je cloths kopen. Ik hou meer van specialized gear die echt een unieke feature of twee heeft. Dat kon ik nu alleen op mijn cloak doen, een beetje mana restore.

Ik ben nu vanaf half juni gestopt, betaling staat stil. Gelukkig is Dragon Age uit, want ik mis het spel absoluut. De interactie met je guild, chatrooms in met je headsetje op beetje babbelen met mensen uit Europa. Teamwork, je maten blindelings kunnen vertrouwen als je gaat raiden voor een paar uur. Daar kan echt geen AI tegenop.

Het probleem lag bij mij ook dat ik weinig tijd over hield voor vrienden in de stad die geen wow spelen. Ik kon ze moeilijk uitnodigen om samen te gamen, en gamen moest ik anders kon ik de repairs en flasks voor de raids niet meer betalen.

Als healer heb ik ontzettend veel momenten gehad dat ik met een kloppend hart mijn team in leven zat te houden. Wat een vette kick kan warcraft geven, echt super! Tactisch overleg is niet mogelijk als het gevecht is begonnen, iedereen moet weten wat er moet gebeuren. Maar als het misgaat, dan begint juist het overleg. Die discussies maken het gamen tot een enorme uitdaging om je echt in te lezen in tactics, gear, spells en later ben je steeds verder bezig je dagelijkse quests te doen, wat te farmen om aan goud te komen, je auctions checken en eventueel inkopen, mensen in je guild helpen en ze goed leren kennen.

Al deze bijkomstigheden maken wow best tot een intensieve ervaring. Ik hoop dat ik niet meer zoveel ga spelen mocht ik ooit weer mijn account activeren. Het spel, vind ik, is gewoon te goed om te laten liggen.
Daar kan ik inderdaad mee leven. Maar ik ben ook gestopt omdat het te makkelijk was om gear te krijgen. Badges full epic zooi waar iedereen in rond loopt. Achivements die je buiten pugs houden omdat je achivement x niet hebt gedaan. of niet "full epic" bent.

Geef mij maar vanilla, misschien wat overdreven, maar liever dat dan wat er nu is.
Er is tegenwoordig een verschil tussen epic en goede gear. Epic is de basis, die badges geven tegenwoordig tier8 gear (vroeger tier 7) op wat trinktets na, voor de betere gear zul je moeten raiden, zonder epics voeg je gewoon niks toe aan de raid. Dan kun je beter eerst oefenen...
meer toegespitst op raiden? hoe kom je daar nu bij. Zonder te raiden kan je tegenwoordig gewoon je tier-set bij elkaar farmen in dungeons. Daar heb ik geen raid voor nodig. Dat was vroeger niet mogelijk.
@ AHWolf:

Het is nu makkelijker dan ooit! Geen attunements meer, makkelijke badges gear, makkelijke instances. Je kan als je even doorzet (lees iedere avond een uurtje of 3) een raid capabel character maken binnen een week of 2.

Vroeger (jaja, daar komt ie), toen duurde het een stuk langer en was het ook een stuk leuker. Nostalgie? Misschien ook wel. WoW 1.0 was ook niet om voor naar huis te schrijven maar daar had je echte achievements (AQ40, Naxx40)!
Met het nieuwe badge systeem is het inderdaad makkelijker om aan gear te komen. Voor de raiders die 60 uur p/week spelen is dat misschien een mindere ontwikkeling, maar voor mensen met een fulltime job, relatie, kinderen en huishouden is het natuurlijk wel prettig dat je (relatief) makkelijk aan je gear kunt komen om alsnog het gevoel heeft een beetej vooruit te komen.

Zoals Kevinp ook al aangeeft is het wel jammer dat men tegenwoordig zeurt om achievements en of je wel [Epic]s genoeg hebt, maar misschien komt daar nu met de nieuwe patch en de "Looking For Raid" tool ook verandering in...
Dat je leuke gear moet krijgen vind ik best ok, maar dat moet deels van raids komen, niet van badges.

mijn insteek is gewoon dat je gewoon moeilijke instances hebt (dus geen hard mode en normal mode)
waar 10 man instances net als ZG blue en epic (kleurje) droppen. Waarbij blue niet slecht is, maar gewoon een ander kleurtje
25 man dropt alles epic.

Bij elke uitbreiding nerf je de onderliggende dugeons iets. Waardoor iedereen toch aan zijn gear kan komen. Maar er wel iets voor moet doen.

In mijn ogen hoort een Guild bij een MMO om gear te krijgen, maar nu ga je met groep x en y mee voor badges of doe je wat PuG op normale 5 mans en krijg je dezelfde gear.

Het is nu nog meer wie veel tijd heeft krijgt goede gear ipv wie skill (en tijd) heeft krijg gear.

Daarbij moet het epic gehalte in 5 man flink omlaag, ik kan me nog goed herinneren hoe "hide of the beast" of die carpace van rend was.
Maar niet iedereen heeft de tijd om te raiden. Die mensen zouden dan maar pech hebben?

Blizzard is slim genoeg om in te zien dat het voor iedereen leuk moet blijven (of dat ook echt mogelijk is is natuurlijk een punt voor discussie).

Als je raid verdien je ook badges. Het zou wel zo moeten zijn dat je sneller aan je gear komt als je raid, maar volgens mij is dat ook al zo. Als ik voor patch 3.3 badges of Triumph wilde sparen voor nieuwe shoulders, dan moest ik er 45 hebben. Daar zou ik dan 23 dagen over doen door alleen maar de daily HC's te doen. Ik vind dat ik dan genoeg moeite heb gedaan om aan dat item te komen toch? En dat zijn nog maar 45 badges... nieuwe head is al snel iets van 75 badges (=38 dagen!).
Jammer joh, net de nieuwe expansion gemist.
Gisteren hebben we de eerste nieuwe baas neergelegd, en dat was echt hard werken. Ik stond ook op het punt om te stoppen, maar nu liggen er wel weer wat mooie uitdagingen.
de wil om verder te geraken. Ik heb in de tijd van The Burning Crusade nog de Black Temple en Mount Hyjal gecleared. Eenmaal dat je de tactics weet is het nog steeds moeilijk maar na een paar keer Illidan en Archimonde neer te halen heb je het wel gezien, het enige wat dan overblijft is een nieuw character beginnen of PvP gaan doen. Aangezien ik een healer was kon ik niks aanvangen met men PvE gear in arena.

Ben dan ook gestopt met WoW, terug begonnen met WotLK... maar na 1 raid te hebben gedaan op lvl 80 ben ik definitief gestopt... de uitdaging was weg en ik had geen zin om mezelf door de stront te sleuren om terug wat uitdaging te vinden
Ik moet zeggen dat Black Temple en Mount Hyjal een eitje waren nadat we eerst Lady Vash en Kael'thas hadden verslagen... 1e avond Mount Hyjal was alles in ťťn of twee keren neer tot Archimonde.
Hangt van je guild af. Ik heb wel eens in een Hyjal pug gezeten met level 80's en dat was ook een wipefest...
Nee er is al een nieuwe expansion aangekondigd, en ze hebben nog genoeg ideeŽn + oude warcraft data voor nog 3 nieuwe delen:)
Denk 't ook, je zal straks zien dat de Lich King ook nog een grote baas had oid. Iig zie ik Blizzard niet zo snel deze enorme melkkoe in de prullenmand doen. Het wordt nog steeds door miljoenen gespeeld, Blizzard zal een dief zijn van eigen portemonnee, 0,0 reden om te stoppen met WoW.
Het is al bekend eigenlijk wat de Big Bad van de volgende WoW uitbreiding wordt, een of andere draak die het hele spel omkeert.
Inderdaad, maar welke was het ook alweer? Alexstrasza of Deathwing? Ik heb alleen Warcraft 1 en 2 en een gedeelte van 3 uitgespeeld, dus weet niet of ze dezelfde draken gebruiken in WOW.

Nu kan die Taiwanees in ieder geval weer even verder nieuws: Taiwanees 'volbrengt' World of Warcraft :P

[Reactie gewijzigd door pizzaislekker op 10 december 2009 13:20]

Deathwing. Ben erg benieuwd hoe het er dan allemaal uit komt te zien!
Alexstrasza zit in WLK en is een van de "good guys". Ze is een van de grootste questgivers in Dragonblight en helpt o.a. met de Wrath gate questchain.
WoW-WotLK-eindbaas zou inderdaad een betere beschrijving zijn.

"As noted in game, the release of the Plagueworks in Icecrown Citadel occurs 28 days after patch 3.3.0 was released. After the Plagueworks is available, you will then wait less than 28 days for the next wing to become active. The extended length of the initial 28 day delay is simply due to the timing of the Holidays.", waarschijnlijk niet pas april...

[Reactie gewijzigd door Skohsl op 10 december 2009 12:53]

Tuurlijk niet :D (ze zijn niet gek geworden bij Blizzard) dit maakt alleen de weg vrij voor de volgende ExpansionPack, waar de gehele wereld een facelift en voor sommige delen een facedown krijgt. ;)

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 10 december 2009 12:52]

er komt geen eind aan, mss aan dit maar het volgende deel ligt al te wachten ;)
wel aan de arthas/lich king questline. Maar in cataclysm neemt deathwing het stokje over... the saga continues :)
Nee er komt nog een expansion, cataclysm. Met een nieuwe draak die dan waarschijnlijk na een jaar pas zijn kop in het spel laat zien :)
Hij zal wel eerder in het spel zitten hoor. De Lich King kom je al heel snel in WLK tegen, onder andere in een quest chain in Howling Fjord. Alleen zul je die draak inderdaad pas dood kunnen maken aan het einde van de levensduur van die expansion.
Enige probleem met al die expansions is beginnende spelers. Toen ik begon moest ik het originele spel en burning crusade kopen. WLK is daar laten los bijgekomen. Iemand die het spel begint nadat Cataclysm uit is zal dus niet alleen het originele spel moeten kopen, maar ook de 3 expansions...
Je kunt eerst gewoon volstaan met vanilla (originele spel).
Alleen kun je niet kiezen uit Draenei of Blood Elves.

Pas zodra je level 60 bent en verder wil hoef je BC te installeren.
En zo dus WLK zodra je 70 bent.

Mijn vriendin heeft het ook zo in stappen gedaan. :)

[Reactie gewijzigd door xistor op 14 december 2009 15:25]

Ze hebben spijtig genoeg nog voldoende lore om te verkrachten voor WoW eindelijk in het graf kan en we terug prachtige fantasy RTS krijgen.


Hoop doet leven weet je.
Vertel mij eens hoe blizzard lore kan verkrachten? Ze schrijven het toch zelf? Of heb je liever dat er helemaal geen progressie is qua verhaal?
Er is een verschil tussen alle opgebouwde verhalen opschrokken tegenover oude verhalen afsluiten en tegelijk ook nieuwe te starten.
Op het einde van WoW gaat er gewoon geen bijna geen Warcraft meer overblijven.
Simpel. Je hebt een bepaald verhaal wat al geschreven is. Door WoW is het verhaal veranderd van wat het was om het maar passend te maken in het spel. Dus ja, het verhaal is door Blizzard "verkracht".
Het verhaal verandert omdat de wereld ook verandert. Wat wil je dan? Een statische wereld waarin nooit meer iets nieuws gebeurt en we alleen WC3 na kunnen spelen in mmo vorm? Die Lich King is nu zo prominent aanwezig dat er maar 2 mogelijke uitkomsten zijn: Lich King dood of Lich King neemt de wereld over.
Het is maar goed dat Blizzard jouw mening niet deelt en het verhaal blijft evolueren. Alleen op die manier kun je het interessant houden. Wil je echt over 10 jaar nog steeds achter de Lich King of Illidan aan zitten?
Blijft vet, dat verhaal van WoW :)

Wat ik jammer vind is dat er als nieuwe speler niet echt meer aan te beginnen valt op dit moment, aangezien je veel en veel te lang bezig met met kleine opdrachten en het moeilijk is mensen te vinden die ook net beginnen om samen mee te werken.
Daarom wordt het steeds makkelijker gemaakt om te levellen vanaf level 1. Quests worden makkelijker, beloningen hoger, mounts bij lagere levels te koop, etcetera. Je kunt nu echt een stuk sneller lvl 60 bereiken dan voordat de eerste expansion er was.
Er zijn zelfs in de laatste patch weer extra tweaks gedaan in de interface om die standaard voor de beginnende speler wat duidelijker te maken. Dus ze houden er echt wel rekening mee dat beginnende spelers ook een kans moeten krijgen.
en als je begint met een vriend (jij koopt account -> recruit a friend -> vriend betaalt) dan krijg je voor 3 (?) maand 3x keer zo snel xp als je met hem samen werkt + een gratis mount. En je krijgt ook een maand gratis
En als je een main hebt die wat verder is kun je nog heirlooms kopen, die 10% extra exp. geven. Ik heb bijvoorbeeld 2 = 20% extra exp.
Hoewel het hoogste level nu hoger is dan voorheen, gaat het levelen ook veel sneller (zelfs proportioneel sneller). Doordat je meer XP krijgt, en minder XP nodig hebt om te levelen, hoef je dus ook minder quests te doen.

Van level 1-70 gaat nu wel sneller dan dat 1-60 ging in 'vanilla' Wow en 70-80 gaat sneller dan 60-70 ging in the Burning Crusade. Dit zorgt ervoor dat nieuwe spelers dus wel snel genoeg kunnen levelen. Wat ik dan weer jammer vind is dat er nu vooral doorheen gerushed wordt, en de meeste mensen niet echt meer genieten van de verhalen achter de quests (wat ik weel deed in vanilla Wow).
Valt wel mee hoor, ik ben in februari opnieuw begonnen na een pauze van 3 jaar, en het levelleb gaat nu een stuk sneller (net niet tť snel; je moet namelijk wel de tijd krijgen om je character te leren kennen en te vormen)
Ik heb WoW nooit gespeeld, maar als ik die video zo zie en die eindbazen vraag ik me af; hoe werkt dat eigenlijk?
Je spreekt met een groep mensen af om zo'n eindbaas aan te gaan vallen. Maar hoe zit het dan met andere groepen die dat ook willen, aangezien je realtime online speelt. Kan het gebeuren dat je dan zo'n dungeon in loopt maar dat de eindbaas net verslagen is en nog niet opnieuw gespawnt, of dat er net een andere groep bezig is hem te verslaan? Of zijn dat speciale delen in het spel die alleen met je eigen groep spelers doet en waar je geen andere spelers ziet?
Er wordt in WOW veel gebruik gemaakt van Instancing.

"In MMORPGs, an instance location is a special area, typically a dungeon, that generates a new copy, or instance, of the dungeon map for each group, or for certain amount of players, that enters the area. This saves server work and ensures that there will never be competition (kill stealing, spawn camping) over resources such as mobs within the instance. Because the player characters in the instance do not need to be updated of the information going on outside the instance, and vice versa for the the characters outside the instance, there is an overall decrease in demands on the network, with the net result being less lag for the players. This technique also tends to spread out populations of players, instead of concentrating them. This increases individual player's gaming performance by placing less graphical processing demand on their computers, reducing graphics-based lag and making the game itself more available to people with less powerful computers."


zie : http://en.wikipedia.org/wiki/Instance_dungeon
Ah ok, je hebt dus inderdaad je eigen versie van de dungeon dan.
WoW zit wel echt slim in elkaar. Bedenken op wat voor manieren je lag kan voorkomen is volgens mij ook echt een dagtaak bij Blizzard :)
Of zijn dat speciale delen in het spel die alleen met je eigen groep spelers doet en waar je geen andere spelers ziet? <--- Dat dus.

Voor de rest, ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe expansion, maar ik merk dat de casual gamer t.o.v. the no-lifers bijna geen kans meer krijgen op sommige servers om mee te raiden ofzo en dat komt me wel eens de strot uit.
De zogenoemde dungeons waar deze bosses zitten zijn inderdaad uniek voor "jou" groep. Je zal hier geen andere groepen tegenkomen.
Het laatste. Dat heet een 'instance', en is een deel van de spelwereld die dan alleen voor jou en je groep toegankelijk is. Zo kunnen er meerdere instances van een en dezelfde confrontatie naast elkaar bestaan, zodat je elkaar niet in de weg zit.
Behalve instancing is er ook nog zoiets als phasing. In Northrend zijn er diverse area's die er anders uitzien voor spelers die of een level verschil hebben, of (nog) niet op hetzelfde questniveau zitten.

Ik kan me nog herinneren dat een maat om hulp vroeg in Icecrown. Invite in groep en er met een paar man op af. Daar aan gekomen, zien we wel zijn stipje op de minimap, maar ji nergens te bekennen. Hilariteit alom, want hij maar schreeuwen: ik ben hier verdorie, en wij, kan wel zijn, maar wij zien je niet.

Na een uur vruchteloos naar elkaar gezocht te hebben, kwam iemand op het idee dat hij misschien wel phased was omdat hij met een quest bezig was die wij niet hadden :P
nee dan komt de cataclysm addon en over 10 jaar spelen we nog steeds wow. :-)
Vind het spel niks, maar heb bewondering voor de makers. ze houden het spel steeds vernieuwend, het verbaast me niks als we inderdaad over tien jaar nog wow spelen |:(
Vind het spel niks, maar heb bewondering voor de makers. ze houden het spel steeds vernieuwend verslavend, het verbaast me niks als we inderdaad over tien jaar nog wow spelen
Fixed that for you :+

Ik speel het spel niet maar als ik af en toe hoor van mensen die er bijna (of in een enkel geval zelfs helemaal) een dagtaak aan hebben klinkt het niet alsof er erg veel vernieuwd wordt. Af en toe gooien ze er wat extra dungeons, extra quests en extra items bij en dan moeten alle verslaafde dwangneuroten dat allemaal weer gaan unlocken, al dan niet onder peer pressure van hun guilds of hoe ze het ook noemen. Ik ben niet jaloers op de meest verstokte spelers van dit spel moet ik zeggen...

[Reactie gewijzigd door johnbetonschaar op 10 december 2009 13:09]

Tja als je ze niet kan simuleren met het zoveelste praatje over brommers, auto's, motors of hoe je dat ene wijf van het weekend gepakt hebt. Of het onzin verhaal wat je op het nieuws gezien. Of gaat beginnen over het zoveelste saaie voetbal potje tussen hutimaki's en blah blah.

Je bent niet jaloers zeg je, maar toch heb je de moeite gedaan om erover na te denken en heb helemaal je eigen oordeel geveld over mensen waar jij totaal niks vanaf weet en 9 v/d 10 keer intelligenter zijn dan jou. En dan krijg je nog wel score informatief van de modders.

Waar gaan we heen in deze wereld.

Het zijn zulke mensen die helemaal opgaan in fantasy en er behoorlijk veel ideeen bedenken waar jij nog nooit bij stil heb gestaan. Vervolgens worden deze ideeen uitgebracht in de werkelijkheid als zijnde uitvindingen en zo loop jij weer bijv. met je iPhone rond of het gaat zoveelste 3D film gaat bekijken in de bioscoop welke bedacht zijn door mensen welke behoren tot dit groepje "contact gestoorde game freaks" waar jij het over heb.

Ik kan in iedere geval zeggen ik ben zeker niet jaloers op jouw inzicht in het leven en waardering voor de mede mens.

P.S even zodat je het weet ik heb WoW zelf een aardig lang tijd gespeeld maar ben sinds een jaar al gestopt.
Goh, je gooit nu zelf ook met modder heb je het door?
En iemand als minder slim bestempelen omdat hij nooit WoW heeft gespeeld :?

Er zijn simpelweg gewoon een aantal spelers die zich misschien iets te veel laten lijden door het spel.
Verslaving niet percee, maar ver zit het er niet vanaf.

Het leek mij eigenlijk ook wel een leuk spel, maar het "verplicht" moeten raiden en instances voor minimaal 3uur per dag(en dat elke dag) hebben mij toch anders doen besluiten.
Jammer, want het sprak me wel aan.

En ik heb zelf te veel counter-strike gespeeld vroeger en heb daar achteraf flink spijt van gehad.
Naja toen was het een leuke tijd.
Voor een deel ben ik het met je eens, maar je gooit nu 10 miljoen spelers in hetzelfde hokje. Ik kan je verzekeren dat zeker niet 9 v/d 10 slimmer zijn dan hem. Ik kom soms debielen tegen die volgens mij nog niet eens slim genoeg zijn om hun eigen brood te smeren, en een groot deel geeft niet zo veel om de fantasy wereld, maar speelt het spel alleen voor de e-peen of om anderen te irriteren (de "world pvp" crowd oftewel gankers, want world pvp is nooit eerlijk).
Ben het helemaal met je eens, maar het blijft evengoed knap van de makers :+

[Reactie gewijzigd door _Rene_ op 10 december 2009 13:53]

Mooi werk van Blizzard. Ze harken eerst nog mooi 3 tot 4 maanden aan subscriptions binnen omdat iedereen toch wel ťťn keer de Lich King wil verslaan. Door spelers dus 3 tot 4 maanden langer bezig te houden heeft Blizzard zelf weer 3 tot 4 maanden de tijd om aan de volgende expansion te werken.

@Heedless87: Dungeons zijn alleen voor jouw groep. Voor iedere groep wordt een aparte dungeon gemaakt. Je loopt elkaar dus niet in de weg. Sommige NPC's staan wel in de 'gewone' wereld en daar geldt inderdaad dat je dan moet wachten tot zo'n NPC respawned.
Ondankt dat er een tijd overheen gaat (al is 4 maanden niet correct) zijn er echt nietzoveel guilds die alles op farm hebben na 1 of 2 maanden. Er zijn nog steeds guilds op onze servers die nog bezig zijn met TotC10/25, normal en herioc mode.
Blizzard heeft de toegang tot Plagueworks bewust na de feestdagen gelegd.
Waarom?
Bang dat de WoWertjes niet gezellig kerst gaan vieren?
Omdat elke content uitbreiding problemen met zich meebrengt. Bugs die gesquashed moeten worden enzo, liefst zo snel mogelijk. Over 2 weken is het zo'n beetje kerst en zal er op het Blizzard HQ ook weinig personeel aanwezig zijn. Daarom doen die Goblins/Gnomes er zo lang over om die deur open te breken, die hebben ook vakantie nodig!
Dan vind ik nog niet zo triest.
Op youtube zijn vids te vinden waar zielige WoWertjes het nieuwjaar inluiden :')
waar zielige WoWertjes
Ach ieder z'n voorkeur, niet iedereen kan zo elite zijn als jij. :O

[Reactie gewijzigd door Kura op 10 december 2009 13:55]

Denk ieder ze mening heeft over het spel, en je altijd mensen hebt die het niet boeien of boeien, of vinden mensen geen leven hebben etc..en niet social zijn etc

Ik vermaak me prima met 25 mensen wereld wijd samen spelen, en ouwehoeren voor mij zelf vermakelijker dan tussen de zombies lopen in hollywood in rotterdam ofzo..
Of 1 van de vele andere balle tenten.

[Reactie gewijzigd door Mektheb op 10 december 2009 14:08]

Dat heeft niets temaken met "niet gezellig kerst gaan vieren". Blizzard komt hiermee juist de hardcore-raiders tegemoet die kerst willen vieren en tegelijk progress willen maken zonder dat ze tijdens de kerst worden ingehaald door andere guilds die niet rond de kerstboom zitten.
Voor sommige achievements is toch wel degelijk veel tijd voor nodig, dus de kans is best aanwezig dat hij erg veel WoW speelt. Maar dat moet diegene zelf weten.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze die launch gewoon uitgesteld hebben omdat de Blizzard crew zelf ook met de feestdagen feest wil vieren.
Hoop dat alle WoW spelers een keer het licht zien, net als ik paar jaar terug, WoW is eigenlijk na de 1ste raid dungeon gewoon meer van hetzelfde alleen iets mooier, iets andere omgeving bla bla, geloof mij maar ze hebben gewoon daar psychologen in dienst bij Blizzard die als taak hebben Wow zo goed mogelijk op de menselijke ( en vooral mannelijke oerinstincten ) te laten inspelen en daarom is het zo verslavend.

Ik vind het leuk dat sommige mensen er zoveel plezier aan hebben maar bij sommige neemt het echt ziekelijke vormen aan.( uitspraken als ik leef alleen maar voor Wow en ik ben met school gestopt vanwege Wow of als ik er betaald voor kreeg deed ik alleen maar Wow ) Laat je nakijken, Wow is gewoon een soort van harddrugs ( en dan zeer negatief bedoeld en niet als compliment voor het spel bedoeld )

Domste/ ziekelijkste uitspraak van allemaaal vind ik trouwens: Ja ik ben een goede leider want ik kan heel goed een raid party leiden in Wow, dude hoe verkeerd zelfbeeld kan je hebben.

Hoofdreden dat ik gestopt ben zijn 2 dingen:
1 Iedereen is alleen maar bezig in de hoogste regionen, lagere dungeons ( zoals deadmines etc ) liepen allemaal leeg ook als je overstapte naar een nieuwe server , er werd gewoon geen gehoor gegeven aan mijn oproep en de oproep van velen dat het aanmaken van een nieuw karakter beloond werd.
2
Het continu verlaten van spelers in dungeons als je halverwege bent.
Je stak al 2 uur in een instance en dan vlak voor de eindbaas valt de party uiteen omdat 1 sukkel moet eten. Blizzard had hier zware straffen op moeten zetten( noem het maar loyaliteitsstraf ) bv verlies van xp of zo, Mensen denken dan wel 4 keer na voordat ze een party verlaten midden in de dungeon.

[Reactie gewijzigd door YPACCuitVenlo op 10 december 2009 15:16]

Qua verslaving heb je op zich wel gelijk.

Alleen: dat soort mensen zijn waarschijnlijk ook sneller vatbaar voor drugs/alcohol oid.

World of Warcraft is juist zeer casual te spelen, en laat de speler prima ertoe in staat om te stoppen wanneer hij of zij wilt + de tijd die je erin wilt steken kan helemaal door jouzelf bepaald worden. (Of voor een heel groot deel)

In principe kan elke hobby of wat dan ook een verslaving worden, dat heb je toch vaak zelf in de hand.

Die ervaringen die jij verder opnoemt zijn vooral server-gerelateerd. Dat kan echt veel uitmaken als je ergens anders speelt.
Ik ben het helemaal met je eens als je het over de levensverknallende aspecten hebt, zoals school, studie, banen en relaties verliezen omdat je teveel WoW speelt. Echter is dit een zeer selecte groep, die je bij vrijwel elke (multiplayer) game gaat vinden. De reden dat die groep bij WoW groter lijkt is puur omdat WoW veel meer spelers heeft. Als 1% van de mensen die een spel spelen er zwaar aan verslaaft worden, dan zullen dat er 1000 zijn als een spel 100.000 spelers heeft. Als 10 miljoen mensen het spel spelen dan is dat al opgelopen tot 100.000.

Daarbij ga je wel voorbij aan de zeer grote groep mensen die wel gewoon spelen en een goede balans kunnen vinden tussen spel en het leven. Zouden die moeten stoppen omdat een kleine groep mensen zich niet kunnen gedragen in het spel? Zouden alle wielrenners moeten stoppen omdat er een paar zich aan doping schuldig maken? Zouden alle voetbalclubs opgeheven moeten worden omdat er soms grove overtredingen gemaakt worden, of omdat er mensen zijn die hun club zo vereren dat ze er alles voor over hebben?

En over die laatste uitspraak. Dat is helemaal niet zo dom of ziek. Er zijn goede en minder goede raidleaders, en een goede raidleader die 25 man kan aansturen en op die manier gestelde doelen makkelijker behaald dan een slechte raidleader heeft zeker manager en sociale capaciteiten, of je het daar nu mee eens bent of niet. En nee, dan heb ik het niet over een pick-up group, maar over een raidleader in een guild die gewoon endgame content doet met een vaste groep mensen. En een goede raidleader is een wereld van verschil tov een slechte leader.

Ik heb nu eens gegoogled op 'how to be a good manager' en de eerste hit somt het al redelijk goed op: 'A good manager can motivate people, learn from previous mistakes, and gain respect from a team.' En dat is nu exact wat een goede raidleader ook kan doen. De raid motiveren, vergissingen analyseren en niet weer maken, en als hij het goed doet krijgt hij respect van de raid en zal er naar hem geluisterd worden.

Als dat geen manager capaciteiten zijn, dan weet ik het ook niet meer.

Oeh, snel editten he ;)
Over je twee punten waarom je gestopt bent. Daar zijn juist in de laatste patch enorme veranderingen aan doorgevoert. Ten eerste zijn de dungeons al vrijwel allemaal binnen een half uurtje te doen, en ten tweede kun je zeer gemakkelijk groepen vinden met de nieuwe dungeon finder.

[Reactie gewijzigd door Kees op 10 december 2009 15:38]

Digitaal mensen aansturen is toch heel anders als in real life mensen aansturen en daar gaat het me vooral om
Is dat dan zo anders? Ik denk dat er meer overeenkomsten zijn dan dat er verschillen zijn. Ja, er zijn verschillen, met name het 'face to face' gedeelte, maar dat is lang niet alles wat een goede manager doet. En die zal ook vaak genoeg communiceren via een telefoon en/of mail.

Nogmaals, het gaat dan om leiding geven aan een vaste groep van ongeveer 35 mensen, waarbij je als doel hebt om een 'high end' raiding guild te zijn. Om dat goed te doen is een kunst, zoals elke manager je kan vertellen. Of je het nu online of offline doet, zo heel veel verschil zit er imo niet in.

Beide 'varianten' zullen tegen dezelfde problemen aanlopen. Hoe vertel je iemand dat hij niet goed werkt (of in de raid zijn taak niet goed doet), hoe ontsla je mensen in het uiterste geval (uit de raid/guild kicken / niet meer meenemen). Hoe vertel je mensen dat ze overbodig zijn. Ik heb het wel eens gedaan, en het is gewoon niet leuk, hoe je het ook wendt of keert. En ja, ik weet dat het maar een game is, maar als je je tot doel stelt om bij de beste guilds (zo niet de beste guild) van de server/wereld te horen, dan zul je zeker tegen zulke situaties aanlopen.

Hoe motiveer je mensen zodat ze beter gaan presteren en het leuk vinden om voor het bedrijf te werken (in de guild te spelen). Hoe krijg je mensen zo ver dat ze naar jou luisteren en respecteren?

Een manager die niets van programeren weet zal op weinig respect kunnen rekenen van programmeurs als hij zijn onkunde duidelijk laat merken (Yo programmeurs, ik weet dat alle code in C++ is, maar ik heb gehoord van mijn buurman dat VB de way to go is, vanaf nu alleen nog maar VB jongens!), maar wel respect krijgen als hij de programmeurs vrij laat in hoe ze hun doelen halen. Ook in een raid - ik weet weinig van bijvoorbeeld warlocks af, dus ik ga hen niet vertellen hoe ze moeten spelen, maar wel wat ze moeten doen. 'Mijn' warlocks gaan ook stuiteren als ik ze vertel dat ze alleen nog maar 1 spec en spell mogen gebruiken omdat iemand mij vertelde dat het goed is.

Kortom, er zijn zeker verschillen. Voornamelijk op het gebied van (persoonlijke) interactie, maar er zijn ook zeer grote overeenkomsten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True