Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 150 reacties
Submitter: Devin19

Microsoft geeft gebruikers van Office 365 Home, Personal en University voortaan 'onbeperkt' OneDrive-opslag. De eerste gebruikers zullen hier maandag al iets van zien, terwijl de rest hier de komende maanden iets van merkt.

OneDrive logoOffice 365 met onbeperkte OneDrive-opslag is beschikbaar vanaf 6,99 dollar per maand. Microsoft wil met de onbeperkte opslag OneDrive, voorheen SkyDrive, interessanter maken voor potentiële klanten. Dat wil het doen door de dienst meer te integreren in persoonlijke en zakelijke tools die het aanbiedt aan klanten.

Ook zakelijke Office 365-abonnees met OneDrive for Business krijgen onbeperkt opslag, maar dat gebeurt volgens Microsoft pas begin volgend jaar. Eerder dit jaar verhoogde de softwaregigant de cloudopslag van OneDrive for Business van 25GB al naar 1TB.

OneDrive for Business is een relatief nieuw product dat als losstaand pakket wordt aangeboden en gezien kan worden als tegenhanger voor diensten als Dropbox en Box. De integratie met de Office-suite staat daarbij overeind.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (26)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (150)

De eerste gebruikers zullen hier maandag al iets van zien, terwijl de rest hier de komende maanden iets van merkt.
Misschien handig om het volgende te vermelden:
The roll out will continue over the coming months, so if you want to be one of the very first to get more storage, go here to put yourself at the front of the line.
Bron: https://blog.onedrive.com...edrive-unlimited-storage/
Mooi van microsoft dat ze dit doen, echter gebruikt niemand in mijn omgeving (opleiding, werk) OneDrive dus al geven ze mij 100TB gratis is het voor mij niet aantrekkelijk om te gebruiken. iedereen waar ik samen mee werk gebruikt dropbox. denk dat dit bij veel andere mensen ook zo is..
Je vergeet 1 zeer handige eigenschap van OneDrive die juist voor de business en studie HEEL erg aantrekkelijk is: Je kunt tegelijkertijd in dezelfde gedeelde office bestanden werken. Je kunt dan secties blokkeren voor andere auteurs en ook de comments werken daarbij zeer fijn. En daarbij worden wijzigingen die je hebt gedaan terwijl je offline was gewoon verwerkt als je online komt, ook als een andere auteur in tussentijd (terwijl jij het "oude" bestand had) wijzigingen gemaakt heeft. Daar kan DropBox niet tegenop. Google Drive weer wel, maar die Google doc apps zijn minder krachtig/functioneel/geavanceerd dan de office applicaties.
dat zeiden ze ooit over facebook, want iedereen gebruikte hyves, als er iets wispelturig is is het wel het gedrag van internet users natuurlijk zal een deel dropbox blijven gebruiken, maar als je voor 7 euro klaar kunt zijn terweil dropbox 10 kost, dan gaan mensen al snel over, want ja goedkoper he... ik zou willen zeggen dat 1tb opslag (dropbox) voor 99% van alle user ook al minimal 2x zoveel is als 'onbeperkt gebruik, (lees dat ze beperking nooit zullen merken)

verder weet ik het eigenlijk niet ik heb nog nooit met office 365 gewerkt ik weet niet eens of het wel op niet-windows systemen werkt... ik vrees van niet.
Het werkt zonder problemen op niet Windows systemen. Er zijn ook Office 365 (Word/Excel/Powerpoint) Apps voor iOS en volgens mij sinds kort (of dat komt snel) voor Android. Op Ubuntu/Mac kun je gewoon Office Online gebruiken in de browser...werkt perfect.
No true. werkt ook op mijn Macbook pro en Mac pro. synchroniseer tussen Windows en OS X.
Helaas OneDrive for Business niet. In tegenstelling tot wat de auteur beweert is dat juist NIET een tegenhanger van Dropbox etc (dat is de gewone OneDrive).

OneDrive for Business is eigenlijk SharePoint met een schil erom heen, totaal andere techniek dus. Vandaar dat je bijvoorbeeld op OSX ook niet goed kunt syncen met OneDrive for Business, aangezien daar alleen de gewone OneDrive wordt ondersteund. Zeer frustrerend voor bedrijven met Macs (zoals ikzelf), die dus alsnog een Dropbox abonnement moeten afsluiten
Ik gebruik OneDrive op mijn Macs en mijn Android telefoon, ik heb niet eens Windows meer. Ik heb ook ooit een Dropbox account genomen maar daar zat nooit echt iets in dat echt voordelen had boven Microsoft's FolderShare, toen Live Folders, Live Mesh, toen SkyDrive en nu OneDrive (wat heeft MS die dienst belachelijk vaak hernoemd!), en de (Web) Office ondersteuning is toch wel een groot pluspunt.
Werkt perfect op mijn imac :) en windows omgeving als mijn windows Phone.
wat is het probleem dat anderen dropbox gebruiken ? je kan je mappen en bestanden via onedrive gewoon met iedereen delen he. dus zie het probleem niet zo.
omdat ik in projecten werk met mensen die of geen onedrive geïnstalleerd hebben staan of niet weten hoe onedrive werkt. dus om al die mensen over te halen om onedrive te gaan gebruiken kost veel meer moeite dan gewoon een dropbox map aan te maken... denk dat MS gewoon een beetje te laat is omdat een groot deel van de markt al iets gebruikt wat makkelijker te gebruiken is voor de ''normale'' gebruiker (dit alles IMO)

want sync onedrive <> dropbox werkt niet (toch?)

[Reactie gewijzigd door spartacusNLD op 27 oktober 2014 18:36]

Ter informatie: onder studenten is dropbox populair maar buiten deze doelgroep gebruikt niemand Dropbox.
Bij ons op mijn opleiding ook, maar dit neemt steeds meer af. Voornamelijk omdat je met Dropbox niet vanuit 1 document kan werken, met office365 kan je dit wel.

Vind het zelf erg makkelijk werken en er wordt overzichtelijk weergegeven welke plek je projectgenoten aan het werk zijn. Zodoende heb je ook niet meer de vele conflicted copy's.

[Reactie gewijzigd door vali op 28 oktober 2014 13:22]

Bij mijn opleiding maken we gebruik van Onedrive heb 250GB opslag.
En de laaste update kan je 10GB bestanden uploaden.
En als je iPhone of Windows phone heb krijg je ook extra opslag. :)
Was dropbox bij mij op de opleiding ook maar populair. :( die ezels bij mij sturen alles in .doc formaat via de mail naar elkaar toe. :( dat is zeer irritant want je werkt niet allemaal ten allen tijde in dezelfde versie, dus communicatie gaat zeer stroef. Ik probeer iedereen de cloud in te drukken zodat het makkelijker samen werkt maar dat is eng en snappen ze niet. :(
Zoals ik ergens gelezen heb is dit de reden waarom Dropbox populair is: "It's just a folder that syncs". Uiterst noob proof en eenvoudig, bijna op z'n Apples.
Vergeet niet dat Dropbox geen file limieten heeft. Als jij dus een video van 22 GB wilt uploaden, of een gigantische ZIP, dan kan dat. Bij elke andere aanbieder zijn er limieten die vaak ook nog eens zeer onduidelijk worden gecommuniceerd en je pas merkt als je er in de praktijk tegenaan loopt.

Zo is ook bij iCloud Drive nog niet duidelijk wat de beperkingen zijn.
Bij Google Drive is er een limiet van 10TB per file.
Dropbox zal wel een lager limiet hebben..
Dropbox heeft geen limiet.
Laat ik het zo zeggen: sommige mede studenten van mij snappen hun iPhones amper. :P dus zelfs dropbox is al een brug te ver. :(
Met bijvoorbeeld CloudHQ kun je al je clouddiensten aan elkaar koppelen. Bijvoorbeeld een sync tussen Dropbox, OneDrive en Google Drive

Ik ben persoonlijk fan van OneDrive. De sublieme integratie in Windows 8.1 en Office maakt het voor mij een betere dienst dan Dropbox.
Dank voor de tip. Maar 10 euro per maand is niet goedkoop.
Pardon.

10 euro voor 5 office licenties en onbeperkt data opslaan. Bij dropbox en google drive krijg je voor een tientje 1TB

Onedrive was al de goedkoopste en het nu duur noemen is een beetje raar

edit: of bedoel de pricing van cloudhq? dan ben ik het met je eens.

[Reactie gewijzigd door [Roland] op 27 oktober 2014 20:19]

Hij heeft het over CloudHQ, daarmee kan je al je cloud diensten koppelen.

Verder een goede zet van Microsoft. Maar het is nog steeds "onbruikbaar" voor mij omdat er geen co-owner functionaliteit is (al is die al heel lang geleden beloofd).
Ik hoop wel dat Microsoft de co-owner functionaliteit snel toe gaat voegen, want de 30GB opslag op DropBox die ik van de Space Race gekregen heb vervalt januari 2015.
Wat bedoel je exact met co-owner?

Want in onedrive kun je zowel bestanden als mappen delen met andere en stel dat je een map deelt, dan kan de ander daar alle bestanden in bewerken, of zelf nieuwe bestanden uploaden. Dus ik zie niet in welke functionaliteit hier nog mist.
Ik denk dat Timons106 met co-owner bedoeld dat in OneDrive een gedeelde map bepaalde restricties heeft om het één en ander te bewerken. Alleen de eigenaar van de map heeft toegang tot functies zoals 'verplaatsen naar'/'kopieren naar'/hernoemen van bestanden en mappen.
Deels wat ReHo20 zegt en verder kan alleen de eigenaar van de map de map syncen met de OneDrive applicatie.
Het is 'maar' 7 euro in de maand voor onbeperkte opslag en heel office overal beschikbaar. Dat is BIJZONDER goedkoop.
Ik had het wel degelijk over de prijs van CloudHQ.
Nou als je onbeperkt krijgt voor 10 euro per maand dan stap je toch even met zn alle over van Dropbox naar OneDrive?
Alleen al het gratis abbo is 15GB tov de 5GB van Dropbox. En het zit al in je Windows 8 installatie ingebakken, appeltje eitje dus :)
Precies dat.... Alleen Dropbox was iets eerder. Maar als ze achter blijven lopen dan stapt iedereen heus wel over naar OneDrive.. Zou gek zijn als ze het niet doen...
Nadeel van de ingebakken installatie in Windows 8(.1) is het feit dat je verplicht wordt om voortaan in te loggen op je PC met een Microsoft account. Anders kun je OneDrive niet eens gebruiken op je PC, enkel via de browser en dat is nou juist het fijne van de dienst dat je het via Windows Verkenner gewoon kunt managen.
je kan toch gewoon een drive mapping maken en dan remember credentials aan vinken? Hoef je niet met MS account in te loggen :)

Ik werk BTW zelf op een mac, heb geen windows apparaat in huis :+ Nu heb ik wel een office licentie en dus ook onedrive.

iCloud drive gebruik ik niet eens :+

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 27 oktober 2014 23:02]

Ik heb dat inderdaad vanavond geprobeerd n.a.v. een handleiding. Maar dit werkt voor mij echt niet goed. De transfersnelheid lag op een gegeven moment op 184 bytes (waren wel allemaal kleine .docx files).

Aan het interne netwerk ligt het niet in elk geval, er ligt een gigabit netwerk en transfers naar mijn NAS bijv. gaan met 40MB/s (limiet van de NAS zelf). Zelfs het openen van de mappen in Verkenner is langzaam, duurt bij elke klik wel minimaal een paar seconden voor ik verder kan. Dan ben ik beter af met Dropbox dat wel werkt alsof het een gewone map betreft.

Herken je de problemen die ik beschrijf of niet? Misschien dat ik iets over het hoofd zie.

Handleiding voor het mappen welke ik heb gebruikt:
http://www.eightforums.co...ive-pc-windows-8-1-a.html
De sync module van onedrive maakt er een groot bestand van wat makkelijker te syncen is.

Als jij de drive mapping maakt stuur je allemaal kleine bestanden dan gaat het idd traag.
Elk bestand moet zich aanmelden bij de server, die geeft dan akkoord dat het mag komen, dan gaat het bestand verzonden worden, bij ontvangst geeft de server een melding terug ik heb het kom maar met een nieuw bestand, dan zal je computer weer zeggen ik heb hier een bestand kijk zo groot en deze naam.. Dan moet de server weer zeggen is goed die wil ik wel enz enz enz.. Dus ja heelveel kleine bestanden neemt behoorlijk meer tijd in beslag dangrote bestanden.. Ook controleert hij elke keer je credentials

Daarnaast zal een klein bestand ook nooit de volledige band breedte kunnen gebruiken De bestanden zijn dan te klein..

Dat het bij jou thuis sneller gaat is te begrijpen. maar veel kleine bestanden zullen ook niet met 40MB/s gaan en ook veel langzamer..

Openen van mappen op een cloud drive is ook begrijpelijk duurt langer omdat hij ook weer moet vertellen he je wilt de map openen is goed.. Opent de map en dan gaat hij vertellen he deze bestanden en mappen heb ik voor je.. Dan pas komen ze op je scherm.. en de controle van je credentials.

De one drive app maakt ook een map aan op je PC die je net als DropBox kan syncen.

[Reactie gewijzigd door To_Tall op 28 oktober 2014 07:50]

Persoonlijk vind ik inloggen met een Microsoft account een groot voordeel. Op al mijn apparaten (pc, surface rt en Windowsphone) staat alles wat ik doe synchroon. Ik heb heel vaak dat ik op mijn pc aan het werk ben en vervolgens op bank nog even verder ga met het bestand/website/spelletje/etc, op mijn tablet of telefoon.
Dropbox heeft 1 vervelend nadeel. Ik betaal gewoon voor 1 TB, echter ik kan geen mappen met video's (>50 GB) delen met mensen die een gratis account hebben.
Dat komt omdat de ruimte bij iedereen wordt ingenomen (anders zou 1 iemand met een abonnement allemaal gedeelde mappen aanmaken voor anderen die gratis meeliften). En meer dan 50GB kan niet met een gratis account (speciale acties zoals Samsung en de SpaceRace uitgesloten, waardoor sommigen daar wel boven kunnen komen met een gratis account).
denk dat MS gewoon een beetje te laat is
Voor zover de data beschikbaar is (beide partijen zijn daar niet makkelijk meer) is One Drive al een stuk groter. Vergeet niet dat zakelijk het een zeer bruikbare Cloud opslag is.
Je hoeft niks geinstalleerd te hebben, je kan ook gewoon je browser gebruiken
Te laat? Ze waren er eerder bij dan Dropbox.

Verder hangt het een beetje af van wat voor gebruikersgroepen je kent, er zijn best veel mensen die anti-Microsoft zijn en ook bv OpenOffice of Pages gebruiken, voor hen is Dropbox een prima werkend alternatief.
Ikzelf gebruik dropbox alleen maar omdat het goed synchroniseert met Ubuntu.
Dropbox heeft een riskante toekomst... Google zal Drive pushen, MS zal OneDrive pushen in Win10, daar kan Dropbox niet tegenop.
Dat dachten we ook van WhatsApp vs Hangouts en Facebook Messenger en de vele apps die wel gewoon meer dan alleen de telefoon ondersteunen. Tot op heden blijft die simpele app echter iedereen voor en is er ook niks te merken van steun van FB (sterker nog, die zijn juist met hun eigen app gekomen).

[Reactie gewijzigd door Pyrone89 op 27 oktober 2014 20:52]

Nou ja, nu FB messenger ook met telefoonnummers als ID werkt heb ik WhatsApp niet echt nodig.
In mijn omgeving juist andersom. Niemand met dropbox en zit vrijwel iedereen op Onedrive. Maar het maakt toch niet uit wat anderen gebruiken. Het gaat toch vooral om je eigen bestanden.
"onbeperkt" is meer dan 100TB :)
Ik gebruik het zelf niet om samen te werken, maar gewoon om mijn foto's en andere documenten op te slaan. Daar is het wat mij betreft ideaal voor.
Ik herken het, maar wil dat ook graag zo houden.

Onedrive gebruik voor mijn eigen documenten sync tussen desktop, laptop en mobiel. (Zeg maar in plaats van het oude 'mijn documenten'.) en daar hoef ik geen shares van anderen tussen te hebben.
Voor projecten en shares 'naar buiten' gebruik ik dropbox, laat daar maar alle 'meuk' binnenkomen.
Ik heb op 2 machines Office 365 Personal draaien en ben daar zeer tevreden mee.
Leuk dat de OneDrive opslag onbeperkt wordt. :)
"Onbeperkt" tot 20.000 bestanden (dat is nu het geval bij de 1TB die je krijgt)
De 20.000 bestanden limiet alleen van toepassing op de OneDrive client welke verantwoordelijk is voor het lokaal synchroniseren van bestanden.

De limiet voor het aantal bestanden/folder op een OneDrive zelf is iets van 30.000.000. Deze zijn overigens gewoon via de website of je Windows Explorer (je OneDrive is namelijk ook via UNC of drive mapping beschikbaar te maken).

Uit eigen ervaring:
  • Wil je alle data ook offline beschikbaar: Installeer OneDrive client
  • Wil je de data alleen online beschikbaar: Installeer de OneDrive client niet en benader e.e.a. via de Windows Explorer.
Vrijwel elke consument zal toch die client gebruiken; handiger door, automatisch synchroniseren en altijd beschikbaar. Documenten worden geupdate na aanpassen.
Zonde dat er een limiet aan zit imo.
Ik heb ook alles graag thuis en zal OneDrive als 'backup' gebruiken voor mijn NAS. Maar waarom zou je alle data lokaal willen synchroniseren als je het in basis (lees Windows 8, Office 2013) toch direct in de Cloud opslaat.

Mijn PC heeft voldoende opslag om een kopie van al mijn Data op te slaan maar mijn laptop niet. Als mijn internet verbinding het niet doet waarom zou ik dan bij mijn data moeten kunnen komen. Die e-mail waarvoor ik het nodig heb gaat de deur toch niet uit.

Ik verwacht dat de jonge generatie (niet IT-er) het helemaal niet uitmaakt waar het staat. Als ze er maar altijd met elk apparaat bij kunnen komen. Kijk eens hoe je telefoon met OneDrive omgaat. Je foto's komen er automatisch maar de rest van de data komt niet over jet mobiele verbinding binnen. Ik verwacht dat data opslag gaat veranderen, te beginnen bij de jonge generatie welke helemaal niet meer gaat nadenken waar je het opslaat.
* zolang ze er maar gemakkelijk bij kunnen en allemaal op eenzelfde manier. Juist. Klinkt logisch. Niet per se heel erg goed. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je weet waar het staat. Stel nou dat de app niet goed werkt? Ja, dan ben je in principe je data kwijt todat de app weer meewerkt.
20000 archives van 10GB (max bestandsgrootte) geeft toch 200 TB grofweg, niet niks.
Bij Onedrive Business is het max 20000 objecten (bron: http://support2.microsoft.com/kb/2933738/nl)

Bij Personal dan geen limiet? Of hoe moet ik dat limiet van 20000 zien?
OneDrive for Business is gebaseerd op Sharepoint en heeft daardoor andere limieten als de particuliere OneDrive.

Bij OneDrive for Business is ik nog eens bestandsgrootte limiet van 2GB. Als ze daar eens wat aan doen, is verschrikkelijk irritant.

[Reactie gewijzigd door RoelVB op 27 oktober 2014 23:37]

Volgens mij is die limiet op bestandsgrootte al een tijdje verwijderd:
bron
Nee, ik heb het over OneDrive for Business. Daar is nog steeds een limiet van 2GB per bestand.

Staat toch duidelijk in mijn post dat de limieten tussen particulier en zakelijk verschillend zijn?

[Reactie gewijzigd door RoelVB op 28 oktober 2014 19:49]

Mijn foto's zijn geen 10gb per stuk. Of ik moet ze eerst met 1000 tegelijk verpakken en dan een soort index bij houden van waar ze staan. Onbruikbaar dit... In ieder geval voor mij. Ik draai zelf owncloud met een "limiet" van 7tb en geen limiet op aantal bestanden. Dat is namelijk de capaciteit van mijn nas. Kost iets meer, maar dan heb je ook echt wat en blijf je ook baas over je eigen data.

Maar misschien ga ik wel eens versleutelde backups op onedrive zetten. Dat lijkt me wel handig :-)
Neem je er even een Winrar licentie bij :+
Zo'n je-dient-winrar-aan-te-schaffen-maar-je-kunt-de-melding-ook-gewoon-wegklikken licentie? 8)7

[Reactie gewijzigd door HetGezegde op 27 oktober 2014 21:26]

Hehe inderdaad ja ;)

Maar het bied wel de mogelijkheid om binnen de 10k files te blijven en toch gewoon alles te backuppen.
Klopt. Duurt alleen wel wat langer. Maar als je bijbehorende mapjes inpakt en uitpakt (wat vast wel automatisch kan bij veelgebruikte mappen) - dat bijv. bij elke keer afsluiten of bij aanklikken bepaald batch/command file dat de map gekopieerd, ingepakt en klaargezet wordt voor upload.
Naast dat het langer duurt heb je ook even tijdelijk opslag voor de ingepakte bestanden nodig. Voor mij gaat dit niet werken want mijn zpool van 15TB is voor meer dan 70% gevuld (en moet dus nodig geupgrade worden).
/offtopic
Als jij commercieel (bedrijf) Winrar gebruikt en de software is niet geactiveerd. Dan ben je volgens de voorwaarden illegaal bezig.

/ontopic
Goed nieuws. Jammer dat ze Personal voorrang geven. Bedrijven hebben hier ook vraag naar.
Dan gebruiken "we" (bedrijven) het inpak programma van Windows zelf. Lekker zipjes maken.
Waarom geen premium? Dan mag je op 5 apparaten, en is hierdoor dan 2xpersonal...
Volgens het officiële blog op https://blog.onedrive.com krijgen alle abonnees het.
dat bedoelde ik hier niet, maar waarom Alucone 2 personal abonnementen had, in plaats van 1 premium :-)

maar ik snap het al, hij heeft het net al beantwoord :-)
Ik kon hier op tweakers er 2 kopen voor weinig (personal) vandaar. :)
Hmm, hoe zit het met OneDrive versus Google Apps? Tweakers, het is tijd voor een review! :)
Is er even geleden toch al geweest?

reviews: Shoot-out: synchronisatie in de cloud

Gebruikte OneDrive eigenlijk nooit zo, tot ik een Lumia telefoon kocht, gebruik het nu voor van alles, naast Dropbox.
Dat had ik precies hetzelfde! Ik gebruikte al een behoorlijke tijd DropBox, en toen kocht ik een 920 en kwam ik erachter dat er ook zoiets als SkyDrive was... En sindsdien gebruik ik met name OneDrive en DropBox alleen om makkelijk folders te delen met anderen (zoals m'n moeder). Want dat heeft alleen DropBox nog maar perfect (voor mijn dan).
Aangezien Dropbox niet eens een fatsoenlijke app heeft op WP is OneDrive het betere alternatief ja. Ben ook op die manier overgestapt en het werkt zeer goed met een WP.
Daar heeft Tweakers.net in februari al een vergelijking van gemaakt :)
Je bedoelt OneDrive versus Google Drive of Office 365 versus Google Apps
Oneindige opslag? Wat als je je account voltrapt met een petabyte dan? :P
Kan mij niet voorstellen dat oneindig echt oneindig is.
Is de bandbreedte ook oneindig?
Iemand met een dikke glasvezel die daar wat meer over kan zeggen? :)

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 27 oktober 2014 18:55]

Is dat nodig? Binnen Onedrive kun je ook kopiëren, hetzij met kleine verschillen als ze hiervoor een tooltje hebben tegen dubbele bestanden. Hiervoor heb je dan geen upload nodig want de data staat al op de servers van MS.
Max. 15 GB per bestand, voor 1 PB (oftewel 1024TB, oftewel 1048576 GB) moet je dus minimaal 69906 bestanden van 15 GB uploaden. Succes!
Simpel, een video zovaak kopieren en laten hernoemen naar video 1, video 2 etc.

Waar je de schijfruimte vandaan haalt is een tweede
Alsof je ze daarmee hebt. Die worden gewoon als dubbel herkent en je krijgt een symbolische link ;)
Ik denk dat je wat extra aandacht krijgt van MS als je dat doet maar als je data oprecht en origineel blijkt, zou het wel flauw zijn als ze dat niet toestaan. Die paar mensen die een PB vullen zijn potentieel namelijk je beste onvrijwilige en onbetaalde (load-)testers èn verkopers.
Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren zodra gebruikers auteursrechtelijk beschermd materiaal op onedrive zetten. Dat word nu wel heel erg aantrekkelijk. Alle films van dvd op onedrive, zodat je ze op al je apparaten kunt zien (aangezien microsoft ook goede ondersteuning bied voor producten zoals android, ios enz.) Als dat niet kan dan heb je niet zo veel aan 'onbeperkte' opslag.
Ik heb nog nooit een geval gezien waarbij Microsoft een account heeft gesloten omdat er auteursrechtelijk materiaal op staat. Want hoe gaan ze überhaupt bewijzen dat het niet van jou is? Je kan een film online hebben gekocht en gewoon op al je apparaten beschikbaar willen hebben. Ze hebben wel ooit enkele accounts gesloten wegens het uploaden van video's naar die accounts, maar dat was kinderporno, lijkt me dus niet meer dan logisch dat Microsoft dan zo handelt.
Ik ken iemand die al jaren office 2007 en 2010 met crack op zijn/haar OneDrive account bewaart. Ook andere software zoals Craagle en enkele keygens. Dat terwijl die bestanden lokaal door menig AV als trojan aangemerkt worden. Dus ze hebben daar blijkbaar geen problemen mee, of ze scannen de inhoud enkel en alleen met (zoals hierboven vermeld) kinderpornoalgoritmen.
Ben benieuwd hoe ze het oplossen... Ik heb én Office 365 en 100gb onedrive... Zouden ze automatisch mijn 100gb abotje stoppen dan?
Als je office 365 hebt, heb je al 1 TB gratis. Dus snap je 100 GB abo niet echt ;)
Ongelimiteerd + 100 is een vrij nutteloze optelsom. Ik verwacht niet dat ze je 100 GB abonnement gaan opzeggen, je zal er alleen niks meer van merken. Daarbij, Office 365 komt met 1TB, is er een reden dan je nog 100 GB extra hebt?
Hmmmm die 1 TB heb ik echter nooit gekregen..... Maar eens achteraan gaan dan!
Jammer dat zakelijk pas vanaf 2015 krijgt. Alhoewel ik me wel kan indenken dat zakelijk waarschijnlijk meer gebruikt dan privé door back-ups (doe ik tenminste) en andere bestanden. Dan maar even wachten :)
Bij zakelijk mist ook nog 1 hele grote optie: het delen van een map in onedrive....waar iedereen in kan werken.
Zakelijk is compleet anders. Ze hebben het toevallig ook OneDrive genoemd, maar daar houdt de overeenkomst op. Zoals ik hierboven al aangaf: het is bij OneDrive for Business een Sharepoint met schil.
Niet echt, Onedrive for Business heeft gewoon 1TB aan opslag.
Het is wel enigszins verbonden met Sharepoint maar de bottleneck is hier de opslag per site in Sharepoint. Dit houd ons tegen om sharepoint teamsites te maken waar we bestanden op willen zetten.
Zelf heb ik daar wat minder moeite mee aangezien wij een NAS hebben waar alles op staat, en daarvan maak ik elke keer een back-up naar OneDrive en op de externe HDD. Ik kan wel inzien dat het een stuk makkelijker zou zijn voor veel mensen / bedrijven.
Ik dacht in eerste instantie: Ik ga nu verhuizen van Dropbox (~30GB gratis ruimte dmv referrel bonus, universiteit bonus etc.) naar OneDrive (onbeperkt GB).

Maar met Windows 8.1 kom ik al tegen een belangrijk euvel aan: OneDrive zit al ingebakken in 8.1 (leuK) maar nu komt het streukelblok; je wordt verplicht om te gaan inloggen met je Microsoft account op je PC in plaats van je normale lokale account. Ik was hier vanaf het begin van Windows 8 al op tegen, en heb derhalve altijd een lokaal account aangehouden. OneDrive kan echter niet op je PC worden gebruikt zonder dat je je Microsoft account gaat koppelen aan je PC en dat wil ik gewoon niet.

Jammer maar ik vind dit wel een belangrijk kritiekpuntje.
Als je dat dan zo belangrijk vindt, waarom maak je dan geen extra outlook.com account aan voor je Windows 8.1 (apps) & Office 365 & Onedrive? :p
Dat is dan net hetzelfde als een account aanmaken voor Dropbox of andere Cloud dienst.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 27 oktober 2014 22:00]

Ik zou er geen problemen mee hebben als het voldeed om een account aan te maken en vervolgens dat te gebruiken voor de OneDrive app. Maar vervolgens wordt je inlogaccount op je eigen PC ook aangepast naar dat Hotmail adres en daar heb ik helemaal geen trek in. Het is bijvoorbeeld een langer wachtwoord dan mijn lokale account, en daarnaast heb ik helemaal geen zin om mijn account op die wijze te koppelen aan mijn computer? Dat deed ik met XP, Vista en 7 ook nooit. Om dat nu te verplichten om OneDrive te gebruiken is absurd en onnodig. Voor Google Drive heb ik toch ook niet opeens een Chromebook nodig met Chrome OS? Dat is gewoon een programma (zoals Dropbox) die je installeert, éénmalig inlogt en klaar hij staat voor altijd in Windows Verkenner.

Er zijn hier meerdere klachten over te vinden van gebruikers die het niet eens zijn met de beslissing om OneDrive te koppelen aan het verplichte inloggen met je Hotmail account op je eigen PC: http://answers.microsoft....f0-481c-89e8-e00fd87a4481
Het is niet verplicht om met een Microsoft Account op een Windows 8(.1) systeem in te loggen. Wel moet ik toegeven dat Microsoft het niet eenvoudig maakt anders te doen geloven.