Microsoft biedt vanaf volgende maand 15GB gratis OneDrive-opslag aan - update

Microsoft gaat de standaardopslagruimte van zijn onlinedienst OneDrive vergroten. Dit betekent dat gebruikers met een gratis accounts voortaan 15GB aan opslagruimte krijgen, terwijl dit voorheen 7GB was. Daarnaast kondigt de softwaregigant een prijsdaling aan.

Microsoft maakte maandag via zijn blog bekend dat het de standaardopslagruimte van OneDrive vergroot, omdat uit gegevens zou blijken dat drie van de vier mensen minder dan 15GB aan bestanden op zijn pc heeft staan. "Met wat ze waarschijnlijk op andere apparaten hebben staan, geloven wij dat gratis 15GB het makkelijker maakt om documenten, video's en foto's op één plek op te slaan."

Verder verlaagt Microsoft de prijzen voor betaalde OneDrive-accounts. Voor 100GB extra zal nu maandelijks 1,99 euro moeten worden neergelegd, terwijl dit voorheen 5,99 euro was. Voor het dubbele, 200GB, vraagt Microsoft nu 3,99 euro. Dit was eerder 8,99 euro. Met de prijsdaling gaat de softwaregigant de strijd wederom aan met concurrent Google, die in maart al de prijzen verlaagde.

Tot slot maakte Microsoft bekend dat alle Office 365-gebruikers standaard 1TB OneDrive-opslagruimte krijgen. Thuisgebruikers moeten daarvoor 10 euro per maand betalen. Er zijn dan vijf gebruikers aan te maken met ieder 1TB aan ruimte. Daarnaast krijgen Office 365 Personal- en University-gebruikers 1TB per abonnement. Hiervoor moet respectievelijk 7 euro per maand en 79 euro per vier jaar worden betaald.

Microsoft zegt dat alle wijzigingen aan de OneDrive-dienst, die vorige maand nog nieuwe features kreeg, vanaf volgende maand ingaan. De aankondiging maandag volgt nadat het bedrijf in april de beschikbare cloudopslag voor OneDrive for Business flink verhoogde. In plaats van 25GB beschikt de gebruiker voortaan over 1TB aan ruimte.

Update, dinsdag - Aanvankelijk stonden in dit artikel de Amerikaanse prijzen. Later zijn die herschreven naar de Nederlandse prijzen, die Microsoft op zijn Nederlandstalige blog wereldkundig maakte.

Door Yoeri Nijs

Nieuwsposter

23-06-2014 • 19:03

99

Submitter: Loller1

Lees meer

Reacties (99)

99
92
67
7
0
14
Wijzig sortering
Vroeger had iedereen 15GB dacht ik. Toen kon je nog aangeven of je dit wou behouden. Anders werd je op 7GB gezet. Anyway, ze nemen het weg en geven het nu terug. Goeie move.
25 GB zelfs. En inderdaad, je kon het gewoon houden als je maar op tijd ergens op klikte. Dus ik heb gewoon nog steeds zoveel gratis opslag. Overigens krijgen mensen die nog 25 GB hebben geen extra opslag, tenzij dat later nog gebeurt (wat ik niet verwacht).

Je kunt trouwens door even cameraopslag aan (en evt weer uit) te zetten nog 3 GB extra verdienen, dus die 15/25 GB gratis opslag is makkelijk te veranderen in 18/28 GB.

[Reactie gewijzigd door flori9 op 22 juli 2024 21:34]

Ik heb zelf ook de volle 25GB behouden. Voor mij ook meteen DE reden om voor OneDrive te kiezen ipv Google Drive of Dropbox. En het werkt ook fijn.
Ik gebruik dropbox om makkelijk folders te delen met anderen (zoals m'n moeder en man), helaas mist OneDrive die optie nog. En Google Drive gebruik ik nauwelijks, vooral omdat de integratie met mijn (oude) Android tablet gewoon niet bestaat volgens mij (alles gaat standaard naar DropBox).

Op mijn PC en windows tablet gebruik ik gewoon OneDrive.

En iedereen die al gebruik maakte van SkyDrive voordat de dienst behoorlijk werd aangepast, bleef de 25Gb houden (voor meer info: http://www.zdnet.com/micr...our-free-25gb-4010025984/)
Ik heb geen ervaring met dropbox omdat ik (ook) een tevreden gebruiker van OneDrive ben, maar begrijp je opmering niet over het eenvoudig delen met anderen niet.

Ik kan bij elke folder aangeven voor wie deze toegankelijk is; enkel voor mijzelf of ook voor anderen.
Indien anderen, dan kan dit eventueel specifiek voor 1 of meerdere gebruikers (middels Microsoft account), of door een unieke link te genereren. Die link mail je dan naar iemand zonder Microsoft account en heeft vervolgens toegang tot de bestanden die je met hem/haar wilde delen.
Ja, maar dat wil je nou juist niet. Een link waar ze op kunnen klikken. Je wilt een folder delen met iemand anders die deze folder ook meteen in zijn OneDrive ziet en ook desgewenst kan bijwerken o.i.d.

Dropbox heeft dit mooier geregeld.
Indien de ander ook One Drive (en dus een Microsoft Account heeft) ziet hij/zij ook je gedeelde folder/map terug. Alle door jou gedeelde en door anderen aan jou gedeelde documenten staan onder "Shared".
Wat meteen het verschil is. In dropbox zie je die folder gewoon in de dropbox folder terug en wordt het netjes gesynct met bijv. Je desktop cliënt. Bij skydrive worden de shared folders niet automatisch gedownload naar je desktop en zie je ze alleen in de web interface terug.
Het openen van bestanden in gedeelde folders is in dropbox daardoor ineens stukken eenvoudiger.
Voor samenwerken aan een grote collectie bestanden is dropbox door dit kleine verschil ook stukken geschikter, behalve in het geval van office documenten uiteraard.

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 22 juli 2024 21:34]

Met het Onedrive programma worden je lokale onedrive folders op je PC ook gewoon gesynct met de onedrive server. Is dus bullshit dat het niet automatisch gedownload zou worden met onedrive.
Het gaat er dan ook over dat 'mijn' gedeelde folders bij 'jou' niet worden gesynced

Ik heb 100 foto's, en wil dat jij ze ook krijgt, dan deel je in dropbox een folder, en jij krijgt hem dan te zien in jouw dropboxfolder.
Dat gebeurt op de achtergrond, zonder linkjes.
Als één van de twee ( of meer ) deelnemers bestanden verwijderen, of aanpassen gaat het ook weer terug de groep in.

Het nadeel bij Dropbox, het volle 'gedeelde' totaal gaat van ieders "tegoed" af, copy.com deelt de hoeveelheid door het aantal deelnemers, 10 GB met 10 personen = 1GB p/p van het eigen totaal.

* FreshMaker speelt hier een beetje vals, een folder word met 10 personen gedeeld, waar er maar 3 "echt" zijn ;)
Ik heb al moeite genoeg om m'n moeder de bestanden op dropbox te laten zetten (ze deelt ze de hele tijd via dat google hangout geneuzel wat alleen werkt op de pc, op m'n mobiel en android tablet krijg ik de foto's nooit te zien omdat ik dan eerst twintig duizend keer moet inloggen ook al ben ik al ingelogd in m'n google account (want android!))

Maar zodra OneDrive de shared folders ook automatisch synced, net zoals dropbox, ga ik volledig over naar OneDrive (en Copy.com voor onze foto's vanwege het delen van de ruimte daar)
Ik ken dat, heb zo'n schoonmoeder.

Uiteindelijk haar "camera uploads" maar als shared folder gezet, en als er leuke telefoon-foto's zijn, kopieer ik ze wel direct.
< schoonmoeders is geen fotograaf .... dus valt reuze mee ;) >

Op haar laptopje een andere map in de "mijn documenten" gezet, zodat als wij haar iets willen laten zien, ze ze gewoon tegenkomt tussen haar 'eigen' afbeeldingen :+
Gedeelde folders worden nog steeds niet gesynct volgens mij

http://answers.microsoft....7f-4c32-8ed9-8299a58c3b20
Voordat je bullshit gaat roepen zou je natuurlijk de moeite kunnen nemen der verschillen uit te zoeken...
Met het Onedrive programma worden je lokale onedrive folders op je PC ook gewoon gesynct met de onedrive server. Is dus bullshit dat het niet automatisch gedownload zou worden met onedrive.
Als ik een folder deel met iemand anders staat die zeker lokaal in de Onedrive folder, maar als iemand een folder van hem/haar met mijn deelt komt die daar niet te staan, maar onder shared en alleen in de webinterface. Dat is het grote verschil met Dropbox, en dat kleine verschil in werking maakt dat Dropbox echt zoveel beter werkt voor bijv. samenwerken in groepen.
Enige wat Onedrive nog voor heeft is de veel betere integratie in Office, waardoor het veel eenvoudiger is om samen te werken in 1 bestand op Onedrive.

[Reactie gewijzigd door Caelorum op 22 juli 2024 21:34]

Ik kan gewoon folders delen via Onedrive.
Nieuwe gebruikers naar OneDrive brengen levert je ook al weer 5GB op, en zo nu en dan doet Microsoft ook acties voor nog eens 20 of zelfs 100 GB extra gratis opslag (die is dan wel tijdelijk, maar mij heeft het al 2 jaar kosten bespaard) voor bijvoorbeeld Windows Phone gebruikers, early adopter van Outlook kregen ook wat, er was 100 GB gratis opslag voor de eerste 100.000 OneDrive gebruikers toen de service werd hernoemd naar OneDrive.
Hier ook. Toen het bericht bekend werd dat je eenmalig moest inloggen om je 25 Gb te behouden, heb ik dat gelijk voor de hele familie gedaan :)

Ook automatisch foto's uploaden is 3 Gb extra. Al is het vreemde wel dat het niet helemaal automatisch gaat, ik moet de app er wel voor openen.
Nee vroeger was het 25 gb. Ik heb het nog steeds en ben eigenlijk vrij benieuwd of ik dan ook extra storage krijg (+ 8 gb). Dat is dan mooi meegenomen namelijk :)
Anoniem: 80466 @Achilles24 juni 2014 10:52
Die oude 25 GB was niet synchroniseerbare web storage.

Nu is de OneDrive opslag wel volledig synchroniseerbaar.
En dat is natuurlijk veel nuttiger voor gebruikers maar ook kostbaarder.
Hoe bedoel je niet synchroniseerbaar? Mijn OneDrive app toont gewoon de volledige capaciteit als destijds met SkyDrive.
Anoniem: 80466 @Blizz25 juni 2014 09:38
De oude Skydrive was 25 GB voor iedereen was niet synchroniseerbaar met apparaten.
Alleen met Live Mesh kon je 5GB van die 25 GB synchroniseren. De rest was gewoon opslag waar je zelf geselcteerde bestanden naar toe kon verplaatsen.

In april 2012 maakte Microsoft de Skydrive ruimte wel volledig synchroniseerbaar met een locatie op lokale apparaten door de introductie van de Skydrive desktop app kregen nieuwe gebruikers nog maar 7 GB maar konden bestaande gebruikers die al 25 GB webruimte hadden die ruimte behouden.
Anoniem: 436362 23 juni 2014 19:06
Wow dat zijn geen kleine prijsverlagingen! Komt goed uit want ik wilde net mijn opslagruimte verhogen ;)
MEGA biedt 50 GB aan en extreem veel meer met betaling. ;) Daarnaast ook een stuk privacybewuster, gezien je bestanden versleuteld zijn met een eigen mastercode.

Microsoft biedt nu dezelfde 15 GB aan die ze voorheen ook al aanboden. 2 dollar per maand voor 100 GB extra = 24 euro per jaar extra. Dat is dan twee keer zoveel als wat MEGA biedt, maar wel voor een prijs waarvoor je net zo goed een tweede MEGA-account opent.

Edit: Dit gaat puur om de opslag he, uiteraard zijn er voordelen van OneDrive boven MEGA en andersom. Privacy ligt inderdaad in je eigen handen, maar het is toch fijn te weten dat MEGA je bestanden niet in kan zien, terwijl Microsoft verplicht alle bestanden open en bloot deelt met de autoriteiten. Het is een mooie toevoeging of vervanging, afhankelijk van je eigen gebruik en voorkeuren, maar noemenswaardig vanwege de relatief hoge opslagruimte bij een gratis account. ;)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 406468 op 22 juli 2024 21:34]

Privacybewust is een actie die bij jezelf ligt en moet je nooit zien als service van je 'box-provider' waar je je spullen neerzet, hoe mooi ze het ook laten klinken.

Boxcryptor en Cloudfogger hebben mooie gratis oplossingen om zelf je mappen te encrypten. Een Truecrypt container is in mijn ogen ook nog lang niet dood hierin.
Encrypte rar file is ook niet verkeerd.

Dan maakt het niet meer uit of je het bij Onedrive, Dropbox, Mega of je eigen Cloudstation hebt staan.

Je mag dan niks te verbergen hebben, maar het is toch prettig om te weten dat je gegevens niet direct beschikbaar zijn wanneer er weer een nieuwsbericht uitkomt dat er ergens in je favoriete box-provider een lek ontdekt is waarmee je gegevens toegankelijk zijn voor derden.
Helaas, je kunt wel een map encrypten, maar dan moet je bij een wijziging ook de hele map versturen. Dus ik vrees dat het niet echt voordelig is om dat te doen.
Niet per definitie. Bijvoorbeeld bij (Mac-only) sparse bundle images wordt in banden van 8 MiB gerekend. Zo kun je wijzigingen aanbrengen, waarna alleen de specifieke bands met wijzigingen worden gesynct. Dus als je een afbeelding van 1 MB toevoegt in een image van 1GB, hoeft niet het hele bestand te worden aangepast.
Ik weet niet zo goed wat je bedoeld, waarschijnlijk een Truecrypt container o.i.d.? Die moet dan inderdaad helemaal over&weer.

CloudFogger werkt dan wel prettig, die encrypt elk bestand afzonderlijk en werkt als een soort filter op je folder.

Een test.txt word dan test.txt.cfog. CloudFogger laat dit bestand dan tonen alsof het een test.txt is, bij opslaan en lezen gaat het bestand door een encryptiefilter heen.
Je hebt er dus geen onderhoud aan. Pas als je je cloudfolder benadert zonder Cloudfogger als draaiende service op de achtergrond, merk je dat je allemaal .CFOG bestanden hebt.

[Reactie gewijzigd door MD1975 op 22 juli 2024 21:34]

Je vergeet even dat er bandwidth limieten zijn bij MEGA die voor dat gratis account is dat maar 10GB/maand. Daarmee kan je niet eens die 50GB vol krijgen. Zelfde bij betaalde abo's, 500GB €9.99/maand (met 12TB aan bandbreedte per maand).

Daarmee is Microsoft/Google even duur geworden als MEGA, alleen hebben ze geen 'datalimieten'.

Encryptie lijkt mooi, maar aangezien dat op de servers van MEGA gebeurt zie ik ook daar menig beveiligingsgat.
Mega heeft end-2-end encryptie. Alle processing zit op de client en er worden geen sleutels verstuurd. Als de algoritmes juist zijn, dan zou het veilig moeten zijn.
Tot ze gesloten worden door you-know-who dankzij Dotcom's twijfelachtige reputatie. Ben je al je bestanden kwijt; leuk om te weten dat niemand anders ze dan kan lezen, maar ben toch liever zeker dat ik m'n gegevens niet verlies.
Microsoft encrypt data ook gewoon hoor.
Data Protection

Microsoft makes data protection a priority. Both technology safeguards, such as encryption, and operation processes about data destruction keep your data yours only. Encryption is used to help secure data in transit between datacenters and you, as well as between and at Microsoft datacenters; however, you can always choose to implement additional encryption using a range of approaches, at which point, you would control the encryption method and keys. As for deletion of data, Windows Azure follows strict industry standards that call for overwriting storage resources before reuse, as well as physically disposing of decommissioned hardware, so no worries of deleted data lingering around.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 21:34]

De versleuteling is nou net een beetje een pijnpunt bij OneDrive, er is alleen encryptie bij het up- en downloaden van gebruiker naar Microsoft-server. Als je spul daar eenmaal is aangekomen dan staat het helaas zonder encryptie bij Microsoft op de schijf.

Niet dat ik hiermee wil suggereren dat je beter je files bij mr Dotcom kunt parkeren, overigens.
Dit was beetje specifiek over Azure, kon het stukje van Onedrive even niet vinden.
Maar Onedrive loopt op Azure dus mja.
This effort will include our major communications, productivity and developer services such as Outlook.com, Office 365, SkyDrive and Windows Azure, and will provide protection across the full lifecycle of customer-created content. More specifically:

· Customer content moving between our customers and Microsoft will be encrypted by default.
· All of our key platform, productivity and communications services will encrypt customer content as it moves between our data centers.
· We will use best-in-class industry cryptography to protect these channels, including Perfect Forward Secrecy and 2048-bit key lengths.
· All of this will be in place by the end of 2014, and much of it is effective immediately.
· We also will encrypt customer content that we store. In some cases, such as third-party services developed to run on Windows Azure, we’ll leave the choice to developers, but will offer the tools to allow them to easily protect data.
· We’re working with other companies across the industry to ensure that data traveling between services – from one email provider to another, for instance – is protected.
Ik heb ooit een MSDN blog gelezen (kan het niet meer vinden) waar ze spraken over hoe de data encrypted was. Dat zo'n beetje alles wat aan jou account hangt, onder encryptie van je eigen wachtwoord zit. Dat zonder jou eigen wachtwoord of Microsoft's administratie tooltje (waarbij toegang tot jou data dus sowieso gelogged word) je data niet te unencrypten is. Er zit dus schijnbaar wel een master key in, en dat is wat minder. Maar het is beter dan niets.

En van betrekkende op porno, gaat over kinder porno. Ik heb ook wel wat naakte tieten plaatjes en filmpjes op Onedrive gehad en zo nog veel meer. Zie eventueel ook http://www.microsoft.com/...u-child-exploitation.aspx

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 21:34]

Precies, anders zou Microsoft niet al je afbeeldingen kunnen scannen op porno. (En de rest van je documenten vast ook.)
Anoniem: 80466 @Blizz24 juni 2014 10:46
Porno is geen probleem maar kinderporno wel.
Microsoft gebruikt het automatische afbeeldingen scan systeem dat ze ook gratis verstrekken aan politiediensten voor het detecteren van kinderporno ook op hun Onedrive.
Porno is wel een probleem. Foto's van jezelf of je vriendin zijn ook een probleem. Zelfs gedeeltelijk naakt is een probleem.

http://wmpoweruser.com/wa...lose-your-microsoft-life/
Beide zijn waar. Momenteel lijkt Microsoft geen disk-encryptie toe te passen, maar het heeft aangegeven voor het eind evan 2014 dat te gaan doen voor veel van hun diensten. Of commerciele OneDrive daaronder valt, moeten we afwachten.

Echter encryptie weerhoud er natuurlijk niet van zaken te scannen. Immers het is Microsoft die de encryptie doet. Maar als je Microsoft niet vertrouwd, moet je het niet op OneDrive zetten. Die encryptie is enkel indien je bang bent dat iemand fysiek bij hun data-center inbreekt, en de harddisk meeneemt.
Als office 365 university gebruiker krijg je 1TB per jaar echter. Dan ben je een goedkoper uit als met MEGA en het is veel beter in het windows ecosysteem geïntegreerd.
zodra mijn dropbox terug 2 gb wordt stap ik over naar onenote omdat ik van mijn hogeschool office 365 gratis krijg en mega vertrouw ik niet (ben bang voor nog een takedown door they who shell not be named ) over encryptie gesproken al mijn gevoelige informatie gaat in een truecript(ik weiger te updaten naar de laatste versie because it brakes functionality) container voor dat ik er ook maar aan denk om het in de cloud te zetten

[Reactie gewijzigd door suljo op 22 juli 2024 21:34]

Je bedoelt van dezelfde personen die eerder al alle gegevens was verloren omdat hij massa's illegale content deed hosten, die nu allemaal in handen is van de FBI?

Mij hoor je niet zeggen dat MS het beste en het zuiverste is, echter voel ik mij een stuk veiliger, dat ik in ieder geval toegang tot mijn data hou. Geen idee wie uiteindelijk nog meer toegang heeft, maar dat is eigenlijk altijd een probleem en deze wereld, zeker wanneer het bij publieke/commerciele partijen staat.

Verder ben ik wel benieuwd wat MS doet met gebruikers zoals ikzelf, ik heb toen de 25GB gehouden, maar geen idee of dit blijft, of dat ze dit ook verhogen.
MEGA mag dan wel voordeliger zijn, maar ik maak persoonlijk gebruik van OneDrive omdat dit mooi geïntegreerd is in Windows 8.1 en m'n Windows Phone. Die extra ruimte gebruik ik (op het moment) toch niet.

En in dit artikel staan dan de maandelijkse prijzen, maar volgens mij was het bij Microsoft wel zo dat je 2 maanden korting kreeg als je jaarlijks betaalt.
Toch een mooie toevoeging voor Windows 8 gebruikers die onedrive aan hebben staan, want daar hoef je niks voor te installeren: het is gewoon een mapje.
Zelf ben ik heel tevreden van mijn 30 GB gratis opslagruimte bij Copy:
* zeer goede multiplatform clients: werkt als een trein onder Windows, Ubuntu, Android, iOS,...
* erg gebruiksvriendelijk
* bestanden die je deelt met anderen tellen slechts voor een deel mee in je verbruik: deel je bijvoorbeeld 10 GB familiefoto's met 10 familieleden, dan tellen die in je eigen account slechts mee voor 1GB
Ik heb dus vorige maand weer betaald voor een heel jaar. Ben benieuwd hoe Microsoft nu omgaat met bestaande abo's. Zou ik een refund krijgen of krijg ik gewoon meer GB's voor mijn reeds betaalde abo?
Je kan het altijd proberen. Ik zou contact opnemen met hun customer support. misschien haal je er een mooie deal uit!
Anoniem: 357542 23 juni 2014 19:09
Nu kan Apple eigenlijk niet achterblijven. Een van de weinige grootmachten die nog niet >10GB gratis aanbiedt.
Ik denk niet dat Apple gaat volgen. iCloud is eigenlijk nooit bedoeld om te gebruiken als folder in de cloud, maar meer als tool om data tussen apps uit te wisselen. Ik denk dat Apple voornamelijk aan het folder in de cloud idee heeft toegegeven om maar van het gezeur af te zijn en omdat het met een minimum aan resources geïmplementeerd kon worden.

[Reactie gewijzigd door Tjoekie op 22 juli 2024 21:34]

Vanaf OSX Yosemite is het wel ook een opslag in de traditionele zin.

Verwacht echter niet dat Apple zijn prijzen verder gaat verlagen dan wat ze al hebben aangekondigd met de WWDC. Apple trekt zich normaliter weinig aan van de prijzen van concurrenten.

Dropbox heeft zich daar ook nooit wat van aangetrokken, maar profiteerde met name van de goede ondersteuning in 3rd party apps en het feit dat zij als enige geen limiet op de filesize en upload per maand hebben. Met Google Drive en iCloud die na Android nu ook op iOS zichzelf kunnen nestelen in je share menu valt het eerste voordeel en zie ik het somber in voor Dropbox als ze niet heel snel hun prijzen gaan verlagen of met killer features komen, aangezien de massa niks snapt van filesize en uploadlimieten totdat ze er op worden gewezen. Zelf kijk ik na de release van OSX Yosemite en iOS8 nog even de kat uit de boom qua migratie van Dropbox naar iCloud. In het begin verwacht ik nog wel kinderziektes en dat wil je echt niet hebben met je data-opslag.

Overigens is het nog wel even uitkijken met filesize limieten: Dropbox had als een

[Reactie gewijzigd door Pyrone89 op 22 juli 2024 21:34]

Dat zal met iOS 8 moeten gaan veranderen. Dan moet het ook een soort onedrive worden.
Dropbox is standaard nogsteeds 2GB toch, misschien geen grootmacht als Google, MS en Apple. Maar zeker geen kleine speler in de cloud opslag, ik ben benieuwd of ze reageren.
Hoop inderdaad ook dat Dropbox hierin mee gaat. Ze moeten bijna wel... Het helpt ook dat ze samenwerking met Samsung hebben gezocht. Je krijgt nu al heel lang 50GB dropbox space voor 2 jaar gratis bij je nieuwe phone/tablet. Ik gebruik dit ook en ben er erg tevreden over. Maar voor ongeveer 2 euro per maand zou ik best 100GB bij willen kopen...
Maar Dropbox is ook nog eens zeer duur, zeker tegenover deze prijsverlagingen.
Je hebt gelijk. Maar met 'grootmachten' doelde ik op Microsoft, Google, Amazon en Apple. :)!
Gratis is bij Apple inderdaad "maar" 5GB, maar ze hebben onlangs de prijzen van de nieuwe iCloud al aangekondigd en die wáren scherp. Na Google en Apple moest Microsoft nu wel volgen met een prijsverlaging. Dropbox is degene die nu moet volgen, want zij blijven nu heel erg achter.

Voor mij is de keuze simpel. Ik ga straks over op een uitgebreidere iCloud abonnement daarnaast heb ook nog Office365, dus daar heb ik dan ook nog een TB opslag. Dropbox is overbodig geworden en bovenal wordt het veel te duur.
Ik gebruik OneDrive, Dropbox en Google Drive alledrie. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

Het grootste nadeel van OneDrive vind ik dat je het syncen niet kan pauzeren of tijdelijk uitschakelen, een functie die ik met de andere twee dagelijks gebruik. Ook syncen mijn android tablet en mobiel heerlijk alle foto's onderweg al naar zowel mijn Dropbox en mijn Google Drive zodra ik ze maak zodat ze al thuis beschikbaar zijn zodra ik thuis kom.
Als je de onedrive app installeert kan je dat laatste ook naar OneDrive doen.
Ik heb hier ook naar gezocht. Vroeger kon je de sync pauzeren via de system tray, nu kun je rechtsklikken op je Onedrive-map in Computer en 'synchroniseren onderbreken' aanklikken. Even aangenomen dat je Windows 8.x gebruikt :)

Een beetje verstopt dus, maar de optie zit er nog wel degelijk in. Toch handig als je je uploadsnelheid even voor wat anders nodig hebt.
Ik ben benieuwd wat de overige 25% van de mensen aan data op hun pc hebben. Alleen aan vakantie foto's etc (van zowel mij zelf als mijn ouders) ga ik over de 230GB.......

Moet zeggen dat onedrive wel fraai werkt, vooral de foto gallery die je kunt delen is handig met b.v. vakantie foto's.
230 GB ...

Dat zijn toch meer dan 100.000 foto's? Of 10.000 films? Of staat er toch een komma verkeerd in uw bericht?
10.00 films? Ik denk dat ik in 230 gb maximaal 100 films kwijt kan.. Maar dit zal eerder rond de 70 liggen
Dat hangt maar net af van de kwaliteit en de lengte af :) kwaliteit maakt gerust een factor 10 uit, kijk maar eens op tbp. Dat gaat van 700 mb tot 7 gb voor de meeste films en 10 gb komt ook nog gerust voor.
Klopt, ik ben redelijk in die markt thuis hoor! Waar vroeger eigenlijk alle films 700 mb waren, zijn ze nu zo'n 2gb.

Zelfs bij 700 mb lukt 10k films niet
38.800 bestanden
Foto's vanaf 2000 tot nu van zowel mijn ouders als mij. Op een beetje vakantie naar een wat exotischere locatie maak je zo 1000 foto's van 5-8MB per stuk. Kortom een vakantie is al 8GB.

Daarnaast staat er wat film materiaal tussen en oude VHS opnames die ik gedigitaliseerd heb. Ik denk dat er mensen zijn die vele malen meer hebben eerlijk gezegd.
Nou nee. Ik zou daar als ik geluk heb 10.000 foto's OF 23 films in kwijt kunnen ...
Veel plezier met je crappy camera dan? 23 mb voor een foto is echt niets. Al helemaal als het geen "vakantie" foto's zijn en je dus zowat raw bestanden hebt.
Anoniem: 591901 @Tortelli24 juni 2014 08:38
Klopt, heb zelf in totaal bijna een terabyte aan data. Zit heel veel tussen, radio opnames, foto's, gedigitaliseerde foto's + vhs banden, veel zelfgemaakte filmpjes, muziek. Verbaasde me wel dat 3/4 genoeg heeft aan 15GB.
De 25GB mensen was alleen voor oude gebruikers en als je op tijd had gekozen voor upgrade. 7GB was altijd al de standaard. Nu krijgen deze mensen gratis 8GB erbij.

Verder is denk ik zo'n Office 365 abbo wel heel erg aantrekkelijk.
7GB is niet altijd de standaard geweest, in de begin jaren kreeg iedereen gewoon 25GB. Toen Microsoft besloot dit omlaag te trekken naar 7GB konden de huidige gebruikers ervoor kiezen om alsnog de 25GB te behouden, maar voor die tijd was het 25 GB voor iedereen zonder enige actie.
De bal ligt weer bij Google :P

Ben benieuwd of ze (nogmaals) met een prijsverlaging komen. Vind het vooral jammer dat je bij Google Drive geen tussenmaat tussen 100GB (1,99$/m) en 1 TB(9,99$/m) hebt. Een 500GB zou niet mistaan. Daarnaast zou het leuk zijn als je je abonnement niet per se vast hoeft te zetten, maar betaald voor wat je gebruikt. Dat je dus gewoon 1TB erop kan doen, als je betalings info bij Google bekend is dan :P
ik heb al een tijdje 25gb gratis je moest je toen ergens aanmelden en zou je 25 krijgen. en dat heb ik nu al een paar jaar :)
ik heb al heel lang 25gb op onedrive. zou dit ook omhoog gezet worden net als destijds de upgrade actie van 7gb naar 25gb voor trouwe gebruikers
En ik heb nog altijd 500 mb mobiel internet met een walgelijke upload dus intereseerd het me niks.

Cloud is dood totdat datalimieten de deur gewezen worden.
En ik heb nog altijd 500 mb mobiel internet met een walgelijke upload dus intereseerd het me niks.

Cloud is dood totdat datalimieten de deur gewezen worden.
Je komt onderweg dan geen wifi tegen ?
Ik had mijn fotosync op wifi only staan, er komt altijd wel een wifispot voorbij ergens.

"Cloud is dood" is een heel grote uitspraak, en de opmerking over je mobiel limiet is er één die je zelf gekozen hebt, bij het aangaan van het abonnement.
* FreshMaker is blij met zijn 16 GB - 50/10 Mbit, mobiel no more data trouble
Nope daar waar ik kom is geen wifi dus cloud is een kansloos product tot mijn mobiele internet 10 gb per maand ofzo word en capaciteit en genoeg snelheid heeft.

En nee het si geen keuze. Het is gezond verstand.
Ik weiger om 60 euro in de maand voor een abonnement te betalen voor iets wat nog geen 25 hoort te kosten.

Ik hou het geld liever in mn zak of draag een portable 2,5 inch hdd bij me van 2 tb.
Die ik overigens al na 4 maanden volledig terug verdiend heb ipv het afnemen van een zwaar overprised abonnement.

Voor de prijs van goed mobiel internet met matig bereik betaal je gewoon even veel als een 200 mbit glas lijntje...

Iedereen die dat normaal vind en betaald is de oorzaak dat alles zo duur is.

Mensen betalen de te dure abbos fabrikanten kunnen meer vragen voor hun hardware en daardoor worden grondstoffen duurder en alleen de mensen aan top lachen zich rijk.

Nee van mij mag cloud een stille dood sterven en hoop ik dat ze doorhebben waarom het geen suc6 is.
De cloud diensten schieten de grond uit maar ik heb helemaal niemand die het gebruikt of gebruiken wil een Nas is ook goedkoper trouwens en hetzelfde geld voor een 128 gb micro sd kaart :)
Want cloud opslag is uitsluitend nuttig als je met je telefoon werkt? :? Ik sync mijn bestanden via OneDrive met mijn Win8.1 desktop, met m'n Surface RT en m'n Windows Phone. Verder kan ik op mijn werk ook altijd bij m'n bestanden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.