Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 184 reacties

Microsoft wijzigt de naam van zijn opslagdienst SkyDrive in OneDrive. De softwaregigant moest de naam van de dienst wijzigen na een verloren rechtszaak. Wanneer de naamswijziging precies ingaat, is nog niet bekend.

De naamswijziging is maandagmiddag bekendgemaakt op het nieuwe OneDrive-blog van de softwaregigant. "Het kan nog even duren voordat de naamswijziging overal wordt uitgerold", aldus Microsoft-woordvoerster Julie de Wit. Daarnaast gaat de dienst inhoudelijk op de schop, maar hoe precies moet nog blijken.

De naamswijziging is niet vrijwillig. Afgelopen zomer verloor Microsoft een rechtszaak die door het Britse mediaconcern BSkyB was aangespannen. Volgens BSkyB leidde de merknaam SkyDrive tot verwarring en de rechter was het daarmee eens. Hoewel BSkyB enkel in het Verenigd Koninkrijk en Ierland actief is, moet de merknaam wereldwijd worden gewijzigd.

Microsoft kreeg eerder al problemen bij het gebruik van de Metro-merknaam. De naam werd gebruikt voor de interface waarbij horizontaal door apps genavigeerd wordt, maar moest worden opgegeven nadat het Duitse Metro AG zich beriep op zijn merkrecht. Hierbij kwam het overigens niet tot een rechtszaak.

OneDrive

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (184)

BSkyB is de eigenaar van "Sky", de sateliet tv zender hier in VK. Ze bieden ook internet aan. Er is dus een kans dat ze "Sky" - drive gebruiken voor het internet of voor digitale videorecorder. Ze hebben ook de Sky Box, Sky Hub,etc.
Wat een onzin uitspraak. Een Televisie station verwarren met een cloudopslag dienst ...

Sorry, maar ik word zo langzamerhand ziek van de idiotie. Gezond verstand is in grootgebrek in Intelectueel eigendomsland (en bij rechters blijkbaar)
Sky doet meer dan alleen maar TV diensten leveren, ook internet behoord tot hun dienstverlening. Er zou dus verwarring kunnen ontstaan bij de klanten dat SkyDrive een product is van BSkyB.
Ja, maar om dan meteen wereldwijd de boel te moeten veranderen...
Het V.K. is echt niet zo bijzonder hoor.
Sky zit ook in Duitsland en Itali
Rechters oordelen niet met 'gezond verstand'. Of met de 'onderbuik'. Rechters beoordelen wat wettelijk toelaatbaar is of niet. Als de wet niet overeenstemt met 'gezond verstand' of wat 'de onderbuik' denkt, moet je de rechter niet de schuld geven, maar de wetgever.
En vaak zijn zelfs de wetten –op papier– nog best logisch, alleen wordt er in de praktijk gebruik gemaakt van een 'gemiddeld, redelijk oordelend mens' voor de interpretatie van de wetten.

Bestaat er de mogelijkheid dat een gemiddeld, redelijk oordelend mens de diensten? Heb je een sterke redenatie + bewijs voor nodig. Maar goed, het is goed denkbaar dat BSkyB de rechtszaak heeft aangespannen omdat er verwarring bestond onder haar consumenten?

Desalniettemin vind ik het een bijzondere uitspraak. Vonnis er maar even op nalezen ;).
Moest het zo eenvoudig zijn als jij het stelt waren er geen rechters nodig, dan was een stappenplan of een PC al voldoende.
Tsja: het was niet mijn insteek om de complete werking van een rechtssysteem in 4 zinnen neer te zetten. Als je dat had verwacht....

Want natuurlijk is het nog veel complexer dan dat. Waar het in deze mini-discussie om gaat is dat rechters vaak 'de schuld' krijgen als de wet niet toevallig net even niet overeenstemt met wat iemand 'gezond verstand' noemt.
De beoordeling of je BskyB de televisie zender makkelijk verwart met Skydrive de cloud dienst is echter gewoon gezond verstand gebruiken. Nergens in de wet staat een stappen plan wanneer iets verward.

De een noemt het een gemiddeld redelijk oordelend mens, ik noem dat gezond verstand. Als het al dan niet toestaan van iets afhankelijk is van opvattingen van het publiek is gezond verstand het enige juiste. Het alternatief is "zelfs de grootste idioot mag niet verward zijn" en daar zit niemand op te wachten.
Elke rechter beschikt over een dosis gezond verstand. Anders wordt men geen rechter. Of hier sprake is van een dwaling (want fouten maken kan altijd, natuurlijk), zal het vonnis en bijbehorende motivatie moeten uitwijzen. Het feit dat MS niet tot het uiterste in beroep is gegaan, zegt mij wel iets, btw.
Een televisie station is natuurlijk wel een algemeen bekend iets. Stel je eens voor dat je SbsDrive zou hebben.
Daarnaast vallen beide namen onder multimedia, het is niet zo dat de een tractors bouwt en de ander een cloudopslag dienst is.
Hoe kan zo'n grote corporatie zo de fout ingaan? Ik vind het toch wel een flinke blunder dat ze dit niet aan hebben zien komen. En is het nou echt zo moeilijk om een originele naam te bedenken in plaats van 'Sky' en 'One' met het enorme marketing team wat ze daar ongetwijfeld hebben?
Een blunder is wat overtrokken. De naam "Skydrive" is opgebouwd uit 2 delen: "Sky" en "Drive". Het "Drive" gedeelte is heel generiek voor (cloud) storage en verwijst bovendien ook naar de oude vertrouwde hard (disk) drives. Dat deel zal dus niet snel ter discussie komen te staan.

Hierdoor bleef alleen het gedeelte "Sky" over. Laat dat nu net de prefix zijn waar BSkyB ook al hun producten mee verkoopt. Daarom heeft de rechter geoordeeld dat "Skydrive" niet mocht. Doordat het tweede deel van de naam generiek is, zou een consument kunnen denken dat het een product van BSkyB was.

Onedrive kan eventueel ook discutabel zijn in verband met "Ubunty One". Echter wordt "Ubuntu One" ook echt als "Ubuntu One" gemarket en niet als "One". Dus ik denk dat het wel mee zal vallen..
Dus alle producten met het woord Sky erin mogen alleen gevoerd worden door BSkyB...
Alle producten die mogelijk te maken hebben met online dienstverlening.
Ik vind het persoonlijk nergens op slaan maar goed.
Ik snap best dat een Amerikaans bedrijf probeert een naam met lucht er in probeert te gebruiken voor een cloud dienst, zelfs ook al bestaat er ergens in Engeland een mediaconcern met de naam b{lucht}b. Ik zag hem in ieder geval niet aan komen.
En tsja, het moeten natuurlijk ook niet te moeilijke namen zijn, want het moet goed te onthouden zijn. En One is natuurlijk helemaal hot (xbox, htc, ubuntu) en getallen zijn denk ik minder aanklachtgevoelig dan lucht.
Ah, jij zag het van mijlen ver al aankomen dat een TV station ging klagen bij de rechter dat hun klanten zo dom zouden zijn dat ze niet het verschil zouden zien met SkyDrive en Sky Broadcasting.

Ik vond SkyDrive een goede naam. Het past mooi bij het principe dat het storage in de cloud is. Ik vind de zaak ook in het rijtje Elder Scrolls/Scrolls en Candy Crush Saga/Banner Saga passen.

We klagen hier over de naam van iets erg generieks wat ook nog eens niet zo veel met elkaar van doen heeft.
Was Outlook Drive niet een betere geweest, of Office Drive van mijn part.
Nah wat ze willen is richten op consumenten en business apart, er is dus ook OneDrive Pro (SkyDrive Pro) en aangezien MS duidelijk een splitsing wilt zien tussen die producten, doen ze 't zo.
SkyDrive Pro gaat OneDrive for Business heten, afgaande op het blogbericht:
http://blog.onedrive.com/onedrive-for-everything-your-life/(1e alinea onder de video)
Microsoft.Drive:p
Zoals himlims al zei, Ubuntu One bestaat ook al.
en Google "Drive" ook.

Mogelijke opties zouden zijn:
- MicroStorage
- MacroStorage
- MicroCloud
- En etc;P
Micro, Macro geeft de implicatie van een nihiele cloud dienst. De naam Microsoft is volgens mij ooit voortgekomen uit een samenvoeging van Microchip en Software. Niet een super mooie naam, maar nog wel iets logischer, geeft een idee van lichte software(lol), gemaakt voor microchips.

On topic, ben benieuwd wanneer ik het op mijn lumia en Surface RT terug zie. Sinds 8.1 is mijn surface een stuk prettiger/productiever geworden met de integratie van skydrive en het offline mappen van de drive op dezelfde manier als dropbox op de desktop, eerder was het alleen te doen via de app en dat was toch wel wat meer een crime. Nu is het gewoon vanuit de verkenner en is zelfs de RT/2 een stuk volwassener tablet/laptop alternatief in 1. Maar het heet allemaal SkyDrive. Microsoft en namen wat een drama... Hoe vaak gaan ze straks de lumia serie hernoemen. (Hoop echt dat ze zo lang mogelijk nokia lumia aanhouden want dat bekt zo lekker).

@AHBdV dat klinkt nog logischer... Wist dat het van de micro... kwam en software hiervoor.

[Reactie gewijzigd door CR35 op 27 januari 2014 19:33]

Wat we tegenwoordig kennen als personal computer werd vroeger een microcomputer genoemd. (http://en.wikipedia.org/wiki/Microcomputer)
De microcomputer was datgene waarvoor MS software schreef, vandaar micro-soft.
Gewoon:
-mCloud
-mStorage
-mDrive

of zoiets. 8)7
Nee want SkyDrive/OneDrive doet veel meer dan Outlook en Office...
Agreed. En dan zou ik ook nog eens de inhoudelijke verandringen eerder doen.
iemand? ....Ubuntu One (drive)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 27 januari 2014 14:50]

ze gaan voor het beste van beide werelden "one" gejat van Canonical en "drive" gejat van Google. kan nog gezellig worden bij de rechtbank :+

[Reactie gewijzigd door coolkil op 27 januari 2014 15:08]

ze gaan voor het beste van beide werelden "one" gejat van Canonical en "drive" gejat van Google. kan nog gezellig worden bij de rechtbank :+
Sky is de bedrijfsnaam, moesten ze het UbuntuDrive gaan noemen, zou je vergelijking misschien nog opgaan.
One gebruikt Microsoft al voor zijn Xbox en voor OneNote. Drive is een normaal woord die Microsoft al gebruiken bij Skydrive.
Ik zie dan ook niet in waarom dit tot een rechtszaak gaat leiden. Dan kan je Apple aanklagen voor iCloud, Google voor gmail, en ga zo maar door.

Je kan natuurlijk hetzelfde zeggen van de naam Skydrive maar ik denk dat het eerder een manier is geweest om hun eigen bedrijven te beschermen.
Het feit dat One al door Microsoft gebruikt wordt en Drive te algemeen is gaat hier natuurlijk niet op. Bij de meeste rechtzaken omtrent merknamen gaat het om een merknaam in combinatie met een bepaalde dienst, dwz een dienst vergelijkbaar met die van de aanklager welke ook nog een naam heeft die hier op lijkt.

Ubuntu One is een service die al een tijd lang vergelijkbare functionaliteit biedt onder Linux. Daarom zou ik het goed kunnen begrijpen wanneer Canonical hier gevolgen aan verbindt...
SkyDrive/OneDrive is echter in principe niet met een client te gebruiken onder Linux, en Ubuntu One op dezelfde manier ook niet onder Windows vziw. Daarnaast gaat het bij Ubuntu om een dienst behorende bij Ubuntu; de kern van de naam is Ubuntu, one zegt daar iets over. Bij Microsoft is het andersom.

@RoelandO - my bad, ik had eerst moeten goegelen. Toch blijf ik van mening dat de merken meer van elkaar verschillen dan op elkaar lijken (ondanks het gebruik van het woord One).
@Dreamvoid - daarom zei ik ook 'in principe' - er zijn wel alternatieven zoals de SME client, maar dat werkt gewoon niet zo lekker als bijvoorbeeld Dropbox als platformonafhankelijke client.

[Reactie gewijzigd door Buggle op 27 januari 2014 18:35]

Ubuntu One heeft wel gewoon een Windows versie: https://one.ubuntu.com/downloads/
Maar verdorie niet eens een Debian versie. Die Windowsversie is volgens mij meer een statement.
Ubuntu = Debian?
Nee.

Debian lijkt zoveel op Ubuntu, ze delen voor een groot deel de zelfde code base. En daar is geen Ubuntu One client voor, hoewel het een kleine moeite lijkt om het te laten draaien. Windows is totaal anders, en daar is wel een client voor.

Die Windowsversie is volgens mij dan ook meer een statement. Kijk ons eens op Windows draaien! (Maar niet op alle Linuxen behalve Ubuntu).
Ubuntu is wel degelijk gebaseerd op Debian.
http://www.ubuntu.com/about/about-ubuntu/ubuntu-and-debian
Je kunt dus de Ubuntu installatie gewoon op Debian installeren. Ook gebruikt Ubuntu *.deb bestanden en dit doen Debian ook.
Zoals ik zeg, ze delen een groot deel. Maar Ubuntu != Debian. Ubuntu is niet compatible met Debian. Je kan de repositories en .deb bestanden niet door elkaar gebruiken. Op gelukstreffers na. En Ubuntu One draait niet op Debian. Er is al ~5 jaar een Intent To Package U1 voor Debian maar er is nog steeds geen U1 package, en als je er op het Debianforum over begint wensen ze je veel succes met het slopen van Debian.

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 27 januari 2014 22:22]

SkyDrive/OneDrive is echter in principe niet met een client te gebruiken onder Linux
Skydrive is gewoon standaard WebDAV of HTML5, daar kan je zo een client voor schrijven op elk platform. Lift wat code uit een willekeurige open source HTML5 engine (of schrijf zelf wat WebDAV code) en je hebt een Skydrive client.

De dienst heeft trouwens de afgelopen tien jaar een behoorlijke chaos aan namen gehad: FolderShare for Windows -> Windows Live FolderShare -> Live Sync -> Live Desktop -> Windows Live Mesh Desktop -> SkyDrive -> OneDrive

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 27 januari 2014 18:00]

Live Sync --> Live Desktop --> Windows Live Mesh was een apart product, dat naast SkyDrive bestond. Begin 2013 is Mesh opgehouden te bestaan en moest je je bestanden overzetten naar SkyDrive.
OK, er was geen migratie tooltje, maar Mesh Desktop had wel precies dezelfde functionaliteit (backups van je lokale bestanden op je desktop in de cloud).

Het is eigenlijk bizar dat Microsoft dit al zo lang heeft (sinds 2005), en zo slecht onder de aandacht heeft weten te brengen. Zelfs onder hardcore tweakers lijkt niemand zich FolderShare of Live Sync te herinneren.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 28 januari 2014 13:56]

Het ene heet Ubuntu One, het andere OneDrive. Ik zie niet in waar de verwarring kan voorkomen daar het volledige verschillende namen zijn. Moest men Ubuntu One nu OneCloud noemen ofzo, dan wel. Zo kan je op den duur op alles wel iets vinden tegenwoordig.
Of HTC trouwens.
Google is ook aangeklaagd voor Gmail in duitsland en heeft zelfs verloren lol
Iemand had toevallig het domeinnaam gmail al aangevraagd en was niet van plan het te verkopen. Dit ging dus niet om,het woord mail
skydrive bestaat langer dan drive van Google.
Maar floppydrive bestaat nog langer :-)
floppydrive verzin je dat nou ter plekke ? (grapje) old memories _/-\o_
FloppyDrive zou een grappig naam zijn voor een opslagdienst. De opslagcapaciteit dient dan uiteraard in veelvouden van 1,44 MB aangeboden te worden. :P
Het is natuurlijk floppydisk en diskdrive, maar vond het wel een leuke woordspeling.
Google was volgens mij later met Drive, dan microsoft met SkyDrive.

Daarnaast lijkt het me sterk dat er merkrechten hangen aan het wordt Drive. Mocht dit wel zo zijn dan moet nog een ijzersterke verdediging hebben want de naam is letterlijke afleiding van een technisch product (floppydrive, harddrive) die voor beide diensten dezelfde relevantie betreft. Het zal dus niet voorkomen omdat beide bedrijven vooraf al zullen weten dat het een verloren zaak is voor de aanklager.

Bij de term one is de kans groter gezien het hier een niet relevanten term betreft tot de dienst maar beide diensten de term toch gebruiken voor hun dienst en het dus makkelijk geassocieerd kan worden tot de dienst van dat betreft. Ik ben echter geen kenner in hoe One beschermd is, het immers al door een hoop bedrijven gebruikt, inclusief veel grote namen.

Edit: aanvulling.

[Reactie gewijzigd door IMarks op 27 januari 2014 15:38]

Het zou me niet verbazen dat iemand het zou kunnen claimen. King.com (de maker van Candy Crush Saga) heeft de woorden "candy" en "saga" kunnen claimen.
Het is niet heel vreemd hoor Als drive geclaimt zou zijn. App store is ook geclaimt door Apple
Apple heeft de zaak met de naam App Store juist verloren, dus graag volgende keer een bron gebruiken voordat je beweringen plaatst.

Microsoft is niet anders, ook zij hebben hier een vergelijkbaar rechtzaak verloren.
Inderdaad, ik hoop dat ze genoeg koffie in stock hebben :+
Niet echt tactische naam van Microsoft. Zo maak je het voor leken lekker overzichtelijk. Box, Dropbox, Google Drive, One Drive, Ubuntu One.
Gaan trouwens ook lange verjaardagen worden zo.... "Ooms en tantes; wat is dat nou, werken in de cloud en hoe werkt dat dan?" :+
Zou nog mooier zijn als ze het OneBox hadden genoemd

Dropbox / Xbox One > OneBox :P
"Drive gejat van Google", kom zeg :)

Ik denk dat de one eerder van oneNote komt en dus niet van Canonicals Ubuntu One, oneNote is ook een cloud toepassing dus lijkt het mij logisch deze door te trekken. M.i. zal ubuntu dan ook niet klagen of ze dreigen hun recht op de naam Ubuntu One te verliezen.
Inderdaad kans dat Canonical daar over gaat klagen... Je zou toch denken dat Microsoft hier goed over heeft nagedacht...
Nu ik er zo over nadenk: Microsoft ligt eigenlijk helemaal niet lekker in de mond. Bijvoorbeeld Microsoft Drive of Microsoft Cloud. Google Drive of bhaupt iets met google klinkt gewoon veel lekkerder in de mond.
Google ligt juist helemaal niet lekker in de mond voor een Nederlander dan. De twee G's worden op een onnederlandse wijze uitgesproken namelijk.
Het is hooguit beter dan Microsoft omdat het een lettergreep minder heeft.

Onedrive is marketingtechnisch minder goed dan onedrive, maar ze moesten wel. Wel een enorme flater dit zeg van Microsoft's juridische afdeling en vervolgens van de beslissers.
Of One.com die een soortgelijke feature bied met hun "Cloud Drive"
Je telt tegenwoordig niet meer mee als je geen product of dienst verkoopt dat "One" heet.
Zelfs Apple doet mee met de iph-One.
Niet sarcastisch bedoeld, maar waarom is dit off topic gemod?

Dezelfde one in ONEdrive zit ook in de iphONE.

Zou wel grappig zijn als Apple Microsoft zou aanklagen :P

[Reactie gewijzigd door mohf op 28 januari 2014 00:56]

Ach, dit kan er ook nog wel bij, de zoveelste naamverandering van een van Microsoft's producten
Hotmail->MSN->Live mail->Outlook is ook al zo'n voorbeeld.
Je vergeet er eentje:
Hotmail->MSN->Live Mail->Hotmail->Outlook :)
metro --> modern-ui
Ik weet er ook nog eentje ;)

Windows Passport --> Windows Live ID ---> Microsoft account
Heyhey, dit klopt niet.

Microsoft .Net Passport --> Microsoft Passport Network --> Windows Live ID --> Microsoft Account --> MS One Account
Mijn idee van de nextgen accountnaam!
Ik dacht meer aan deze: Windows 7 > Windows 8 > Windows 7 :)

Nee zonder gekheid: ze hadden dat Metro en de hele nieuwe portfolio gewoon Windows Square moeten noemen. Dekt de lading, heeft een deel van het woordje 'Market Square' wat ook de focus is van het W8 platform, en het is er nog niet: Squarebox, Squaremail, SquareDrive, Xbox Square (gelijk aan de vorm), veel Lumia's zijn ook zo goed als vierkant...

Ik wacht op de aanbiedingen van headhunters, dat snap je wel.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 januari 2014 16:45]

Ja, zal squaresoft blij mee zijn.
Daarnaast is het square.com domein bezet. en op die pagina vind je een square market.
En lumia's zijn rechthoekig. Net als de xbox.

Die headhunters lachen je nu hard uit.

[Reactie gewijzigd door MrDrako op 27 januari 2014 17:01]

Hmm misschien had ik toch Windows Sarcasm moeten kiezen.

Dat is duidelijk niet aan iedereen besteed :)
Waar 'Outlook' in de volksmond een stuk betere reputatie heeft als het nostalgische Hotmail, het kinderlijke MSN en het onbekende Live mail.

Er is ook een andere zijde van de munt, want Outlook wordt vaak (vooral door ouderen) verward met de offline client-side Microsoft Office Outlook, maar deze heeft wl een goede reputatie.
Er is ook een andere zijde van de munt, want Outlook wordt vaak (vooral door ouderen) verward met de offline client-side Microsoft Office Outlook, maar deze heeft wl een goede reputatie.
Alsof jongeren Outlook niet kennen. En het is evenmin offline, zoder internet kun je toch echt niet mailen, alleen de gedownloade berichten bekijken.
Outlook is een softwarepakket dat je gewoon installeert en offline functioneert. Je kan er naast mailen ook agenda mee doen, contactpersonen beheren ... Het is dus wel een offline product. Dat het zonder internetverbinding niet veel mails kan verzenden, is natuurlijk waar, maar dat is een andere zaak.
En outlook is een webapp (dus software) die ook je pop3/imap mailtjes kan ophalen. Dus in weze het zelfde... Je kan er een outlook.com adres bij nemen, maar dat is niet verplicht
Ja maar de reactie waar ik op reageerde ging over de MS Office Outlook.
Dat is niet helemaal het zelfde. Overigens is de naamsverandering naar Outlook niet heel vreemd omdat ze het gelijk getrokken hebben met Outlook op de desktop.

En wat je roept klopt niet helemaal het was MSN Hotmail, niet alleen MSN. En dit was omdat MS hotmail had opgekocht.

En het is van Live mail inderdaad terug naar Hotmail gegaan.

SkyDrive mogen ze gewoon niet meer SkyDrive noemen om dat BSkyB was gaan klagen. Anders had het nog wel een paar jaar SkyDrive geheten.
Dat laatste zie ik meer als alles onder 1 noemer zetten...

Ach, ik zie het wel wanneer m'n apps en applicaties van naam wijzigen...
Het is nooit "Live Mail" geweest, Live Mail is de naam van de clint uit de Windows Essentials. Daarbij hete het bij MSN Hotmail n is de eerste "Hotmail" niet onder Microsofts vlag geweest. Ten slotte kunnen we ook nog zeggen dat Outlook geen naamswijziging is maar een totaal nieuw product, Hotmail en Outlook.com hebben een tijd lang naast elkaar bestaan.
Het geval "Metro" is helemaal belachelijk voor woorden. Die winkelketen is vooral bekend in Duitsland, maar niemand gaat dat UI concept linken met die winkel, maar nog eerder aan het transportmiddel.
Waar de naam dan ook van ontleend was, omdat de typografie en iconografie sterk leunnen op die van de underground in de VS en Engeland.
Het geval "Metro" is helemaal belachelijk voor woorden. Die winkelketen is vooral bekend in Duitsland, maar niemand gaat dat UI concept linken met die winkel, maar nog eerder aan het transportmiddel.
Lijkt me toch juist goed dat het niet aan een winkel, die niets met MS te maken heeft, gekoppeld word? De link naar het vervoersmiddel is wel juist, zie de inspiratie.

Snap dus niet waar je je druk over maakt.
Maar het geeft natuurlijk wel rare complicaties als in de Metro een PC met Metro interface staat....
Ubuntu One + Google Drive = OneDrive? Hele rare branding imo (al helemaal omdat ze de naam SkyDrive vanwege copyright/trademark claims niet meer mogen gebruiken).
Ja want Het woord Drive komt van Google Drive? Drive komt van SkyDrive. Google Drive is pas onorgineel.

Of ben je echt zo laat op de hoogte dat SkyDrive al ver voor Google Drive bestond?
Ik zeg ook helemaal niet dat ze onorgineel zijn, ze maken nu (qua naam) totaal geen onderscheid tussen zichzelf en de concurrentie. Met een naamsverandering (die ze toch al moesten doen) hadden ze juist extra onderscheid kunnen maken.
"ze maken nu (qua naam) totaal geen onderscheid tussen zichzelf en de concurrentie"
Welke concurrentie? Microsoft was met SkyDrive zo ongeveer een van de eersten op Cloud Opslag gebied. Het zijn juist die 'concurrenten' die geen onderscheid maken/maakten.
Dat klopt en ik ben het met je eens, maar omdat zij de naam van hun dienst nu veranderen was het de uitgelezen kans om dit onderscheid wel te maken. Of ze de eersten waren of niet is irrelevant vanuit het oogpunt van een consument.
Tja, echt origineel kan je het niet noemen. Xbox One, HTC One, ^^ Ubuntu One ...

Waarom noemen ze het niet gewoon Microsoft Drive, duidelijker kan toch niet?
Te lang. :)

Je wilt natuurlijk een zo kort mogelijke naam die wel veel omvattend is.
One Drive (to rule them all?). Voor de rest geen rare naam naast de XOne, wellicht dat meerdere MS producten/diensten de toevoeging One krijgen in de toekomst.

[Reactie gewijzigd door ViolatoR op 27 januari 2014 14:52]

Ze gebruiken de slogan "one device for everything in your life" natuurlijk al voor de Surfaces en nu komt daar "one place for everything in your life" bij. Ze zijn niet voor niets recentelijk overgestapt naar de One Microsoft-filosofie, om het bedrijf meer n te maken. Verder kennen we OneNote natuurlijk al jarenlang.
Eigenlijk is het "OneDrive for everything in your life", ook heeft Windows de slogan "One experience for everything in your life". :)
Oh, ik was waarschijnlijk wat verward met het (overigens fantastische) filmpje dat ze erbij hadden geplaatst :) . En gebruiken ze het ook voor Windows? Dat is alleen maar goed, volgens mij.
Mmm, de slogan in het filmpje is inderdaad anders, had het tot nog toe echter niet bekeken en ging uit van deze slogan: http://blog.onedrive.com/onedrive-for-everything-your-life/. De Windows slogan wordt vermeld in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=6QGrv7JbzjU.
Ah, vandaar. Dank je wel voor de link naar het filmpje!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True