Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 69 reacties

Via zijn eigen blog kondigt uitgever Bethesda Dawnguard aan. Via Twitter laat de uitgever los dat het een 'content drop' wordt voor The Elder Scrolls V: Skyrim, die deze zomer verschijnt voor Xbox 360. De pc en PlayStation 3-releases volgen later.

Over de inhoud van Dawnguard laat Bethesda nog niets los, daarvoor verwijst de uitgever naar de E3, de gamebeurs die op 5 juni van start gaat. De aankondiging maakt alleen maar duidelijk dat de naam slaat op downloadable content voor The Elder Scrolls V: Skyrim, de rpg die Bethesda eind 2011 op de markt bracht. Het wordt de eerste dlc voor de game, die door ontwikkelaars uitgeroepen werd tot de beste game van 2011. Via Twitter laat Bethesda weten dat Dawnguard deze zomer te downloaden is voor Xbox 360 en dat de uitbreiding een 'timed exclusive' is. Hij zal dus later ook voor pc en PlayStation 3 beschikbaar komen. Wanneer deze releases verschijnen wil de uitgever nog niet loslaten. Bethesda legde de term Dawnguard in februari al als merknaam vast.

Fans van de game speculeren volop over de mogelijke inhoud van de uitbreiding. De meest gehoorde uitleg is dat de naam verband houdt met The Order of the Mythic Dawn, een groepering die al voorkwam in voorganger The Elder Scrolls IV: Oblivion. In Skyrim komt de orde slechts zijdelings voor. In de stad Dawnstar kunnen spelers een quest volgen rond een museum dat gewijd is aan de orde.

Dawnguard

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (38)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (69)

Er gaan enkele geruchten rond dat de snow elves (a.k.a. falmer) een belangrijke rol gaan spelen in de nieuwe dlc. Blijkbaar zijn er verwijzingen gevonden in de laatste patch (1.5.26) die verband hebben met de Snow Elfs en de Snow Elf prince:

•Animations[b]DLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueA.HKX
•Animations[b]DLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueB.HKX
•Animations[b]DLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueC.HKX
•Animations[b]DLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueD.HKX
•Animations[b]DLC01Chair_SnowElfPrinceDialogueE.HKX
•Animations[b]DLC01Chair_SnowElfPrinceFireBall.HKX
•Animations[b]DLC01Chair_SnowElfPrinceSitIdle.HKX
•Animations[b]DLC01SnowElfPrinceAscensionBurning.HKX

Blijkbaar krijgen we in de nieuwe dlc ook de beschikking over crossbows:

•crossbow_direction_behavior.hkx
•AnimationsCrossBow_1stP_Run.hkx
•AnimationsCrossBow_1stP_Walk.hkx
•AnimationsCrossBow_Aim.hkx
•AnimationsCrossBow_Equip.hkx
•AnimationsCrossBow_IdleDrawn.hkx
•AnimationsCrossBow_IdleHeld.hkx
•AnimationsCrossBow_Release.hkx

Bron: http://www.tomshardware.c...DLC-Snow-Elves,15497.html

Achtergrond info over de snow elves: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Snow_Elf

[Reactie gewijzigd door ColinZ op 2 mei 2012 14:32]

Nu je hier over begint... In de game wordt ook al enigszins verwezen naar een eventueel diepgaander verhaal wat betreft de Falmer, ik kan mij dialogen herinneren waarin er opvallend geheimzinnig over ze werd gedaan. Ook word er in een van de vele boeken naar verwezen... Plus die mooie ondergrondse wereld Blackreach is veel te weinig gebruikt in de game en zit toevallig vol met Falmer... Lijkt mij een erg interessante richting, Falmer zelf zijn weinig interessant omdat ze in principe zijn geevolueerd in halve beesten... maar het achtergrond verhaal is weer heel interessant.
There is speculation that the Snow Elf will eventually become a surface-dwelling race once again as there have been reports of more and more organized surface raids of Falmer attacking cattle and crops for food. Ursa Uthrax (the author The Falmer: A Study) writes, "I fear a horror neither man nor gods could possibly stand against."
Zo jammer dit weer he. Dit gaat weer een prachtige port worden. Elke, op het eerste gezicht, stoere of leuke game, is niets anders dan een port van een console. Althans, dat gevoel heb ik. Dat betekend dat de controls slecht of "raar" werken, de gameplay is erg simplistisch, je niet zelf kan saven en het maar moet doen met irritante checkpoints en/of grafisch haalt het niet het onderste uit de kan, van wat de meeste pc’s van ons tweakers kan bieden. Ook zien ze er regelmatig hetzelfde uit en het lijken soms bijna mods van elkaar!
Soms is het 1 ding, soms een combinatie hiervan en een heel enkele keer allemaal. En elke keer val ik weer in die valkuil van de preview filmpjes. Voorbeelden van die kuilen waar ik in gevallen ben zijn Hunted, Batman Dark Asylum, Two Worlds II, Mass Effect 1&2, LA Noire en Dead Horde. Op het eerste gezicht echt leuke games, maar nadat je voor veel te veel geld de game gekocht heb, blijkt de game/port op je zenuwen te werken, je interesse niet te pakken of andere irritaties op te wekken. Zonde van je centen.
Skyrim is eigenlijk niets anders. Ok, grafisch is het wat gepimpt tov de console versie. Maar het is gewoon een ordinaire port. Ik snap ook wel dat Bethesda geld wil verdienen en dat ze maar wat blij zijn met de centen van Microsoft. Maar juist omdat de ontwikkelaars alleen maar naar consoles kijken en de PC als het debiele broertje behandelen, vind ik het niet raar dat er nog zoveel illegaal gedownload wordt. Eerst goed proberen voordat je wat koopt had mij veel geld kunnen besparen. Overigens game ik alleen nog maar via Steam, dus niets illegaals op mijn pc.
Terug /ontopic. Zeer waarschijnlijk gaat Dawnguard ook weer een smak geld gaat kosten, zonder dat Dawnguard iets leuks toevoegt aan Skyrim. Oke, wat extra loot in de vorm van een extra rusty dagger, een epic “leather armor of the console” of wat aparte locaties zoals Shivering Isles ons ook bracht. Maar niets echt vernieuwends.
Maar ja, uiteindelijk zal ik ook zwichten en deze dlc kopen... En omdat we dat allemaal doen, hebben de ontwikkelaars niet door dat pc gamers eigenlijk keihard balen van hun "port"-cultuur.

Edit: Typo

[Reactie gewijzigd door 14ReD op 2 mei 2012 13:31]

Wat dacht je van Dragon Age II?
Hoe het ook zij: ik wacht toch totdat de GOTY versie over een paar jaar uitkomt. Oblivion kon mij ook pas bekoren (en verleiden tot het maken van Mods) toen alle DLC uitgebracht en gebundeld op twee DVD's verscheen :P

Edit: Een? Neuh, tw DVD's ;)

[Reactie gewijzigd door John Stopman op 2 mei 2012 22:36]

PC later? Pardon?

Ik vind dit echt zo'n slechte zaak he.. Krijgen we weer een slechte port hoogst waarschijnlijk..

;(

EDIT: typo :)

Nu maar hopen dat de content het wachten waard is. Iets van 40 uur gameplay of iets dergelijks en geen tien uurtjes. Zou wel teleurstellend zijn mocht dit zo zijn.

Weet iemand toevallig of het gratis DLC is? Zo ja dan is alle gameplay natuurlijk mooi meegenomen.

[Reactie gewijzigd door 330656 op 2 mei 2012 12:37]

Hij komt toch ook later voor de PS3. Microsoft betaalt Bethesda geld om de DLC een week (of langer) eerder exclusief voor de Xbox 360 uit te brengen.
Als PC gamer kunnen consoles mij echt aan de aars roesten hoor. No offence maar pc blijft voor mij het sterkste en meest flexibele platform wat er is.

Games ontwikkelen voor PC, en dan porten naar consoles. Zo hoort het. Voor consoles heeft dat weinig nadelen omdat ze de hardware veel beter kunnen optimaliseren. Met desktops is dit niet het geval omdat iedereen een nadere gpu etc heeft. En games dan gewoon echte bagger draaien vergeleken met een game die voor een desktop is gemaakt.

Mooi voorbeeld hiervan is Tribes: Ascend. Is nu nog beta, maar echt een PC shooter. Alleen als aan het menu kun je al ruiken dat het een rasechte pc game is. Opties als FoV bijvoorbeeld..
Nee,

Je hoort je PC-release niet te porten naar een console en vice versa.

Een PC heeft hele andere capaciteiten dan een console. (Geef je zelf al aan)
Het lijkt me dat je trouwens Console games anders designed dan PC games.
Bij een PC heb je meer toetsen en twee 'input devices' (muis EN toetsenboard).
Bij een Console heb je vele male minder toetsen. Leuk voor racers, e.d. maar sommige RPG's bijv. maken groot gebruik van Keybinding/Hotkeys.

Als je zo nodig op zo veel mogelijk platformen wil releasen, hou dan op zijn minst rekening met de eigenschappen van zo'n platform en ga niet achteraf zitten te porten.

P.s. Skyrim lijkt me trouwens een goed voorbeeld van 'te veel' rekening houden met Consoles, Bijv. de UI die je zowat onmogelijk kan/kon navigeren met je muis omdat er vaak nog een andere optie 'geselecteerd' stond. (Tijdje niet gespeeld, dus ik weet niet of ze het eindelijk hebben gepatched)

Edit op de P.s.: Voor de 'het went wel!' lui. Ik heb zo'n 200+ uur in het spel zitten en het gebeurt me nog steeds.

[Reactie gewijzigd door Zelalas op 2 mei 2012 12:56]

De meerwaarde van de PC versie van Skyrim ligt hem vooral in de ontwikkelingstools en de beschikbare mods.
Ja en nee.

De game hoort "stand alone" gewoon goed te werken. Je kan het daarna proberen op te lossen door er een lading mods overheen te storten, maar de moddingtools komen zowat altijd later uit dan de game zelf.

Verder heb ik geen mod gevonden die de UI echt fixte, verbeteren ja, maar de standaard problemen waren er nog steeds. (Muis navigatie)

Verder vind ik het jammer dat je de mods niet beschikbaar kan maken voor PS3 en X-Box. Hier zullen natuurlijk speciale eisen aan zitten, maar het voelt alsof je zo Console gamers te weinig geeft.
Verder heb ik geen mod gevonden die de UI echt fixte, verbeteren ja, maar de standaard problemen waren er nog steeds. (Muis navigatie)
Dit is jammer genoeg best wel waar. Voor bepaalde dingen is het gewoon zaak om je muiscursor zo ver mogelijk uit de buurt te houden van iets dat te highlighten is, en gewoon met het toetsenbord aan de slag te gaan.
Iemand heeft een maand lang dag en nacht aan een mod zitten werken die de UI acceptabel maakt. Is nu wel acceptabel.
Dus er is eindelijk 'click support'? Ik irriteerde me namelijk erg aan het feit dat als je bij Trade windows op het onderste, net nog zichtbare, item klikte hij dat als 'Quit trade' aanzag.
"Skyrim lijkt me trouwens een goed voorbeeld van 'te veel' rekening houden met Consoles, "

Skyrim is een gevalletje 'zo goed als niet rekening houden met PC'
Er waren zo veel problemen met de pc versie die direct afstamden van het feit dat het spel voor de consoles was ontwikkeld.
Het menu was zo goed als onbruikbaar, game crashde op win7-64, de graphics waren om te huilen (ow, maar dan doen we wel een keer een HD pack, zegt bethesda), geen goed gebruik van de beschikbare toetsen op een keyboard.

PC gamers satonden een beetje in hun hempie.,.,.,
Het menu was zo goed als onbruikbaar,
Sommige gedeeltes ja, en sommige nee. Zie het TAB-menu. Was wel erg mooi gedaan.
Het Conversation en Trade menu was echter FUBAR, daar heb je gelijk mee.
game crashde op win7-64,
Hier draaide het gewoon meteen. Ik heb ook Win7-64. Misschien dat het aan bepaalde settings lag? Hoe graag je het ook wil, ze kunnen niet alle baziljoen combinaties van hardware testen.
de graphics waren om te huilen (ow, maar dan doen we wel een keer een HD pack, zegt bethesda),
Graphics waren inderdaad zo-zo, maar de aesthetics was subliem. Dit zou waarschijnlijk ook wel wat met de grpahics te maken hebben.
geen goed gebruik van de beschikbare toetsen op een keyboard.
Hier moet ik je groot gelijk geven. Was het nou de Z die ze gebruikte voor shouts? Hij was niet echt lekker ge-keybind, maar dat kon je mooi aanpassen. Vooral via het Shortcut menu waar je alles zowat kon Kotkeyen.

[Reactie gewijzigd door Zelalas op 2 mei 2012 13:22]

"Zie het TAB-menu. Was wel erg mooi gedaan."

Na release was het menu zo goed als onbruikbaar met kbd/muis.
Dat is in de eerste patch een beetje gefixed maar het blijft een gedrocht.
Het is overduidelijk bedoelt om met richtingtoetsen te worden bedient op een scherm dat redelijk van je afstaat.
Dat is PRECIES het verkeerde voor PC gebruikers die met muis bedienen en redelijk dicht op hun scherm zitten.
Menu's zouden kleiner moeten en de selectie moet de muis volgen.
Het is qua interface design echt heel heel fout wat deze jongens en meisjes hebben geimplementeert. Echt genant gewoon.
Er zaten ook gewoon nog bugs in die veronderstelden dat je met een pookje of richtingtoetsen bedient. Daaruit blijkt echt heel duidelijk dat ze gewoon een kbd/muis saus over de controller besturing hebben gegoten.

"Hier draaide het gewoon meteen. Ik heb ook Win7-64. Misschien dat het aan bepaalde settings lag? Hoe graag je het ook wil, ze kunnen niet alle baziljoen combinaties van hardware testen."

Geen idee waar het probleem ligt, de oplossing is bijna net zo vaag.
Het lijkt er op dat het spel te weinig ram ram aanvraagt voor wat het wil gaan gebruiken ofzo. Mischien dat er iets misgaat met mem alignment vanwege 64 bit wordgrootte en dat de data in het geheugen groter uitvalt dan op 32 bit systemen. Dunno.

Hier hebben iig veel mensen last van gehad (en allemaal win7-64), kijkt de fora er maar eens op na.
De FIX was 2 dagen na release al door de community gevonden. De oplossing was om de 32-bit exe te patchen zodat het meer ram kon adresseren (alsof het een 64-bit app is). Niemand die echt snapt waarom het werkt of waarom het normaal niet goed werkt.
Maar deze fix is er al sinds FO3 !!! Bekende bug dus !!!
Ongeveer 3 maanden na release van Skyrim heeft Beth die fix maar geimplementeerd et voila geen crashes meer (van dit type -grin-).

"Graphics waren inderdaad zo-zo, maar de aesthetics was subliem. Dit zou waarschijnlijk ook wel wat met de grpahics te maken hebben."

Aestetich gezien was het erg lui.
Gewoon alle kleur te pas en te onpas er uit filteren (wit vuur, riiight) en je bent zogenaamd 'real'.
Het is best triest om er achter te komen (ik heb wat eigen shaders geschreven voor Skyrim) dat echt alle kleur gewoon nog in het spel zit en dat het spel blijkbaar met kleur is ontworpen maar dat er achteraf een persoon overheen heeft gepist zo van 'en nu alle kleur er uit'.
Gelukkig kan hun engine tegenwoordig naar 32-bit floats renderen (moet je wel aanzetten in de config) en verlies je in het raster process amper kleurresolutie, zelfs als de kleuren uiteindelijk maar een paar grijstinten lijken te zijn. Hierdoor kan je uit de framebuffer alle informatie halen om het spel z'n oorspronkelijke kleurenpracht terug te geven.

"Vooral via het Shortcut menu waar je alles zowat kon Kotkeyen."

Bepaalde zaken kon je niet goed configgen.
Je kon wel een hotkey binden maar de ingeprogrammeerde binding overruled het of je kreeg een toets met 2 acties enzo.
Blijkbaar weer vanuitgegaan dat het allemaal met een controller wordt gespeeld waar de hoeveelheid logische indelingen een stuk beperkter is.

[Reactie gewijzigd door koelpasta op 4 mei 2012 16:59]

30 dagen moet je langer wachten op de DLC als je met n pc'tje of playstation speelt.
Ik denk eerder dat MS weer met flappen heeft staan zwaaien. "Console-port" gehalte in Skyrim is misschien wat hoog, maar ik vind de PC versie verder uitstekend en heeft prima performance. Het is geen slechte port.

Bovendien is er genoeg meerwaarde voor de PC versie. Denk aan de mods.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 2 mei 2012 12:22]

Skyrim is wel degelijk een slechte port, de standaard UI is verschrikkelijk, geen spells/wapens onder sneltoesten, grafisch net niet .Nu lossen mods wel het e.e.a. op maar dat doet niets af aan het feit dat het, initieel, een slechte port is.

Desalniettemin is Skyrim met afstand het beste spel dat ik sinds Total Annihilation heb gespeelt :)
De UI is inderdaad niet optimaal voor PC. Maar je kan wl spells n wapens onder sneltoetsen hangen (via het favorites menu).
Moet je eerst op Q drukken om vervolgens je spel/wapen te selecteren. Je kunt dus niet ,zoals bij shooters, onder sneltoets 1 een dual wiels Firebolt zetten, onder 2 een dual wield Heal, 3 Boog, 4 Mace, 5 Schild, 6 Frost Rune, 7 FusRoDa (gelukkig wel onder de Z toets), 8 Conjure Flame atronauch, 9 Raise Dead, 0 Oaksflesh om maar iets te noemen

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 2 mei 2012 13:20]

WTF? Als je dat Q-menu open zet, dan kun je gewoon een optie kiezen, dan op een cijfer drukken en viola, sneltoets. Dat je daarna ook nog even daadwerkelijk moet casten om het te gebruiken, heeft weinig met sneltoetsen te maken - dat deed TES4 immers ook niet.
Bedankt voor de tip, zal het eens uitproberen als mijn game-rig weer werkende is.
Tegenwoordig is het een trend dat de gebruiker de echte bug-fix gaat doen.

Kwaliteit lijkt tegenwoordig ECHT van ondergeschikt belang.

HET ultieme voorbeeld van market-does-bugfixing is wel EXACT Globe (ERP), bagger dure licentie en het gepimpte access programma draait wel maar daar is dan ook het meeste mee gezegd.

Jaja elke 100 programmaregels 1 fout mijn aars... Moesten ze eens met NASA spul doen als ze poppetjes naar de maan schieten.

Ik heb nog niets van Skyrim gezien hoewel ik de voorganger toch best regelmatig gespeeld heb. Na deze reacties over porting heb ik gegeten en gedronken.
Heb je 100% gelijk in. ;-)

Heb er tot nu toe erg van genoten in ieder geval. Ben alleen flauw dat PC weer eens aan de kant word gezet.
Da's dan ook logisch, van de eerste 3.4 miljoen die er van Skyrim verkocht werden was slechts 14% de PC versie, 59% was Xbox. Waar zou jij dan de nadruk op leggen als uitgever?
14% van 3,4 miljoen... das best veel EN.. die luitjes spelen vast ook andere spellen.

Dood-zonde! Voor straf ga ik hem downloaden :P
Een slechte port? Dit is slechts content h, geen gameplay.

Ik zie niet in wat er slecht kan zijn aan het overzetten van quests en items van (in dit geval) de Xbox naar de pc.
Vaak zitten er juist wel nieuwe gameplay elementen in. Dat bedoel ik met een slechte port. De UI van de game voor pc is wennen maar verre van optimaal.
Zakken met geld doen wonderen.

Ach, we krijgen het misschien een paar maandjes later. Heeft Beth de bugs kunnen filteren en krijgen wij de geteste versie :)
Hmm, ik had eigenlijk iets verwacht waarbij de strijd losbreekt tussen the Aldmeri Dominion en de winnende factie in de Skyrim burgeroorlog, maar misschien komt dat nog in een latere DLC :)

Dat deze DLC wat later uitkomt voor de PC vind ik niet zo erg, ik ben voorlopig toch even uitgekeken op Skyrim.
Eh...er is niets bekend over de inhoud maar jij weet waar het niet over gaat?
Als je het spel hebt gespeeld en de verhaallijnen een beetje hebt gevolg, dus je bent bekend met de verschillende fracties en gebruikte termen etc. Dan kan de titel al een hele hoop vertellen over de inhoud... dan weet je inhoudelijk nog niet veel maar je zou wel goed kunnen opmaken welke kant het op gaat... en welke kant het zeer wss niet op zal gaan omdat die verhaallijnen verder geen relatie met elkaar hebben in de game.

Vind het overigens wel lang duren die DLC, ruim een half jaar na de release pas de extra's... laten we dan maar hopen dat het komt omdat ze er een mooi en groot verhaal van hebben gemaakt. Ik heb zelf onverwacht erg genoten van Skyrim, normaal gesproken totaal niet mijn genre, door reviews en vrienden toch via de illegale weg eens geprobeerd... toen ik er eenmaal een beetje inzat heb ik de game toch maar aangeschaft :) Veel humor, veel quests, waanzinnig mooie wereld, goede gameplay... Als ze minstens zoveel aandacht aan de DLC besteden als aan de game zelf dan moet het weer wat moois worden.
Dat had men al aangekondigd toen Skyrim uitkwam, ze wilden betere/grotere DLC's maken dan voor Oblivion en dat zou de kwaliteit ten goede komen.

We zullen zien of dat het geval is.
Hmm ik vond de Shivering Isles uitbreiding voor Oblivion anders wel behoor goed en uitgebreid. Er waren inderdaad ook wat kleine uitbreidingen (iets met een ridderorde ofzo, stelde weinig voor) maar die waren toch ook gratis of heel goedkoop?

Hoop dat ik de tijd heb om t een beetje leuk uit te spelen voor de uitbreiding komt. Mijn Dragonborn mept inmiddels in twee of drie klappen een draak neer, maar de hoofdquest ben ik nog nauwelijks mee begonnen zoveel andere leuke dingen zijn er te doen!
Shivering Isles was geen DLC en nee, de DLC's waren geen van allen gratis. Geeft op zich ook niet mits het waar voor zijn geld bied.
Oh ok bedankt voor de correctie, geen idee waar die DVD gebleven is dan, maar het was in elk geval z'n geld wel waard die Shivering Isles. Die andere kostten maar een paar euro, dus daar kon je naar mijn mening ook niet al te veel van verwachtten. Kan me in elk geval niet herinneren teleurgesteld te zijn over oblivion DLC. Dit zal ook wel weer prima zijn.
Probleem is dat er geen "winnende factie" is. Dat heeft Bethesda nog nooit gedaan - alle questlines waren in volgende games correct en canon. Dat zorgt er immers voor dat niet de helft van de spelers afknapt op deel 6 (of een DLC) omdat zij juist voor de "verliezende" groep was.
Slimme zet, Microsoft snapt hoe het werkt door veel met exclusiviteit te spelen.
"Omdat/wanneer je een Xbox hebt, mag je de DLC eerder spelen"
Oftewel, Xbox zakt minder snel in populariteit die ze graag willen behouden tot (en misschien wel tot na) de release van de nieuwe Xbox. Daarom zullen ze dit blijven doen.

Ik denk niet dat er verder nog een reden is dat hij op PC en PS3 later komt, puur strategie.
Ik gok erop dat de inhoud van deze DLC binnen de twee weken al beschikbaar is voor PC door mods. Waarschijnlijk zelfs in een verbeterde versie...
Wat moet ik me voorstellen bij een "Content drop"? Gratis?
Nee, waarschijnlijk meer te doen in het huidige gebied, of een nieuw gebied erbij. Wie zal het zeggen, ik denk zelf Bethesda tijdens e3 op 5 juni ;-)

Ik heb mezelf zo een 90 uur vermaakt met Skyrim wat voor een Singleplayer game uitermate goed is. Deze DLC zal ook de eerste keer zijn dat ik DLC ga kopen haha!
Goeie vraag :-) Maar vast niet...
Ben ik de enige die niet wist wat DLC betekent? Downloadable content
eerlijk gezegd? ik denk het wel ^^
Hmm, een goty versie tegen kerst? :)
*hoopt*

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True